De windows XP bak loopt als een trein. Maar de Windows 98 bak krijg ik maar niet aan de praat. Iets met jumpers. Met Gemini tot de conclusie gekomen dat ik extra jumpers nodig heb die er niet bijzaten en ik ook niet heb rondslingeren thuis.
Het gaat om dit moederbord in combinatie met een Pentium 3 733 of Pentium 3-S 1400.
De pc gaat aan en alle fans draaien maar geen video. Ik heb het volgende geprobeerd:
- Eerste boot 1 reep geheugen (Micron SD-RAM PC133 CL3), alle kaarten (Geforce 4 Ti 4200, Voodoo 3 2000 PCI, 3Com NIC, ESS Audio Drive ES1868F ISA) en alle drives (harde schijf, DVD en Gotek). Fans draaien, geen video.
- Booten met 1 reep geheugen en de Geforce 4 Ti 4200 en alleen de harde schijf. Fans draaien, geen video.
- Ditzelfde met een andere reep geheugen (vlamnieuw Offtek SD-RAM PC133 CL2). Fans draaien, geen video.
- Booten met 1 reep geheugen en de Voodoo 3 (alle PCI sloten geprobeerd) en de harde schijf. Fans draaien, geen video.
- Verschillende jumper configs geprobeerd. Soms boot hij dan helemaal niet en gaan er geen fans draaien.
Op pagina 13 en 14 van de manual (zie link hierboven) staan de jumper configuraties voor de FSB en overclock settings. Beide CPU's die ik heb ondersteunen 133MHz FSB. Ik mis 2 jumpers om het volgens de manual in te stellen (volgens Gemini).
De monitor heb ik ook even op de Windows XP bak aangesloten en daar doet de CRT het gewoon op dus het ligt niet aan de monitor.
Ik had ook nog een 24 to 20 pin ATX power adapter moeten kopen aangezien de Cosair CX550 een 24 pin connector heeft die niet te scheiden is in 20+4.
Voor nu even klaar mee en wachten tot de jumpers er zijn. Tips zijn welkom!
[
Voor 4% gewijzigd door
Techno Overlord op 04-02-2026 21:46
]