Socket7 bordjes kunnen ook flink wat problemen hebben, misschien door slechte caps, misschien door andere dingen.
Vandaag nog een socket 7 bord in de container gemieterd. Compleet instabiel. Geprobeerd:
- Andere voeding
- Andere CPU's (K6-2, PMMX-200,P150)
- Verschillende soorten geheugensticks (256MB PC133, 128MB PC133, 64MB PC100)
- Voodoo3,Voodoo4,Geforce3, Riva 128 PCI
Met uitzondering met gebruik van de Riva 128, kon ik DIMM slot 1 en 2 niet gebruiken. Systeem POST niet. Ook bij elke cold boot een CMOS fault, ook met nieuwe batterij.
Segmentation faults bij draaien van wat DOS programma's als SeaTools, en cpu/cache checken.
Ik heb nog niet eerder zo'n gaar MVP3 bord gehad. En nog een ALADDIN 5 bord met defecte seriele poorten. Gezien ik toch nooit iets met die dingen doe boeit dat een stuk minder/niet. Iemand een idee hoe aan een PS/2 bracket/kabel te komen hiervoor? (Gigabyte GA-5AA 1.1)
Ik baal echter nog veel meer dat mijn Sound Blaster 16 ASP dood is. Doet helemaal niks meer. Geen idee wat daar mee gebeurt is. Ik doe mijn andere SB16 in dezelfde machine en alles doet het weer.
RIP SB16 1992 - 2021.
Slinger trouwens maar een DM als iemand een GeForce3 Ti200 wil. Een passieve GF3 in een kast zonder airflow is geen goed idee