@The Eagle klopt, dat was bij die 486 van mijn broer ook. Die doos kwam ik een aantal jaar terug. Stond praktisch niks op. Volgens mij alleen 486 pc ofzo.
Correct, maar toen waren custom builds meer voor de kenners en de mass kocht die bij een mall. De rage die overkwam van Amerika.The Eagle schreef op woensdag 12 november 2025 @ 18:52:
[...]
Dat was alleen bij mass assembled PC's, daar ook as ook weinig keuze in specs.
Built to order kreeg je in de doos waar de kast in geleverd werd. Die was gewoon bruin met een noname logo
Zelf ben ik altijd meer geweest van zelf samenstellen en assembleren dan dat ik zo'n PC kocht bij de Mediamarkt, maar het werkte wel want het verkocht goed.
Update van het Tulip AT 386SX (16MHz) projectje. Elco's zien er allemaal fris uit, dus de grote test.
De kleuren van de P8-P9 stekkers waren even verwarrend, meten is weten, better safe than sorry.
DIN -> mini-DIN -> USB keyboard, en ja dat werkt met een Logitech UltraX keyboard.
Nu een diagnose disk opsnorren...
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
DIN -> mini-DIN -> USB keyboard, en ja dat werkt met een Logitech UltraX keyboard.
Nu een diagnose disk opsnorren...
[ Voor 179% gewijzigd door PD2JK op 14-11-2025 16:25 . Reden: Edit: verkeerde thread. Edit2: update Tulip AT 386SX 16 ]
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
:strip_exif()/f/image/IfR3gu67jKY1vnzP00KBoydH.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/WRRm2aSdLktCXzJ1S2MY45kX.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/nsmHfFippgcqp6XWcqP9cDD4.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/MlOOLpGM3oAsVlYX8WHSDpww.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/xyHh9CgPoCIrOZCFxWrgz6CS.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/yDt8sSujF7hTLqwa1c9QnK9U.jpg?f=fotoalbum_tile)