Het grote Retro Game PC topic

Pagina: 1 ... 87 88 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
InjecTioN schreef op zondag 21 september 2025 @ 13:50:
@Navi de volgende dingen kan je proberen:
- In de BIOS eens ACPI of APM uitschakelen,
- of de ACPI versie wijzigen (als dat toen al was).
- Wake-on-LAN uitschakelen in de BIOS
- gehele network stack de-installeren en na herstart van het systeem, zonder de stack opnieuw te installeren, het systeem eens uitschakelen. Dus ècht herstarten na de de-installatie, en daarna pas het uitschakelen testen. Dit betreft alle protocollen, cliënts en (bij voorkeur) ook adapters in de network settings lijst. Als dit effect had, de volgende actie uitvoeren:
- onder Windows alleen de gebruikte network stack onderdelen en adapters installeren. Hiermee bedoel ik clients zoals “client for Microsoft networks”, protocollen zoals “IPX/SPX”, “NetBEUI”, of “bestands- en printerdeling”, etc).

Wanneer ook het opstarten overigens traag verloopt na het installeren van netwerk protocollen, zorg er dan voor dat je een statisch IP instelt in de TCP/IP settings. DHCP is namelijk erg traag tijdens het booten met Windows 98 (en ouder).

Probeer vooral ook na iedere stap om het te testen. Zo weet je exact wat de problemen veroorzaakt.

Good luck!
Je eerste 3 suggesties stonden al goed, heb nog wat verder gerommeld en als ik bij de netwerkonderdelen family login weghaal gebeurd er niets, maar bij Client for microsoft networks, dan is het opgelost en sluit hij goed af!

Geen idee of het netwerk nu nog werkt (gebruik ik verder niet), maar het probleem is weg iig 😀

Thx!
Pagina: 1 ... 87 88 Laatste