@
jimh307 @
Moi_in_actie
Ik kan er niet zo goed tegen als het een rommeltje is.
Het geeft ook voldoening als je er dan (af-en-toe) in kijkt.
En nu denk ik ook wel dat het bijdraagt aan de temperaturen/levensduur van de hardware.
Dat vind ik ook wel fijn.
Het systeem is heerlijk stil.
Gelukkig maakt Noctua hele stille 40mm fans.
Ik had over een Window nagedacht maar ik ben zo ontzettend blij met deze behuizing uit 1999 met goede airflow die niet verneukt is met een Window of een dremel voor een sleeper o.i.d.
Ik denk in dit geval dat zelfs de HDD en de kabel daarvan, met de kabel van de SB Live! en de kaart zelf bijdragen aan betere koeling van de Voodoo2
Omdat het negatieve druk is en er een intake fan voorzin zit zal de voeding (de factor voor de negatieve druk) meer langs de openingen in het zijpaneel, bij de kaarten, aanzuigen.
I.p.v. over de hele lengte.
Ik had de hardware overigens in een Corsair 200R getest met de 2 stock fans en de stock fans aanwezig maar niet aangesloten... alles werd echt behoorlijk warmer; maar wel stabiel.
Maargoed die case heb ik ook helemaal afgedicht met geprinte paneeltjes voor alle open fan locaties.
En de voeding zit natuurlijk onderin.
De AV7333 build (beide bordjes) is ook weer in orde met de Startech IDE > Sata adapter en OCZ Vertex 2 90gb SSD.
Van beide borden dus 4 (8 totaal) caps vervangen die verdacht waren/bij de Rev 2.00 al bol stonden.
De gele kabel naar de DVD drive stoort me een beetje maar ik had niets anders meer, origineel waren het beige/witte kabels bij dit bord.
Net als de CD audio kabel naar de Audigy 2 ZS maar de langere die ik had is in de P3 build gegaan
Ook onder Windows XP valt het mij met de Audigy 2 ZS hoeveel beter de EAX reverb (veel minder!) klinkt maar dan t.o.v. de Xfi kaartjes.
De SB Live! vind ik met Half-life heel veel reverb hebben met EAX in Win98SE t.o.v. de Audigy.
En de XFI hebben in de wat nieuwere games ook veel meer reverb dan de Audigy.
Een paar bijzonderheden/eigenaardigheden met de A7V333 voor als iemand dit ooit tegenkomt:
-Om XP te installeren met de CD moest ik in het bios persé de A 1,44MB 3,5" floppy aan hebben staan.
Anders kan ik niet booten vanaf een XP installatie CD (98SE geen probleem).
Ondanks dat er helemaal geen floppy drive aanwezig is.
Ik zie een melding over emulation dus wellicht heeft het daar iets mee te maken.
-Alle problemen die ik met dit bord had kwam dus door het Corsair LED geheugen maar dit bord vind ander Corsair geheugen ook helemaal niet leuk.
Het ligt niet aan slot 1, 2 of 3 gebruiken.
Op de Rev 2.00 lijkt het Corsair LED geheugen het wat beter te doen maar het is niet 100% stabiel en mist soms bestanden met XP installeren, soms lukt een retry maar dan uiteindelijk slaagt de installatie toch verderop niet.
Ik heb inmiddels ontdekt dat het bord niet-gedocumenteerde jumpers JP1 en JP2 heeft waarmee het ram voltage in te stellen is.
Wat de waardes precies zijn daar vind ik verschillende informatie over.
Het bord is in eerste instatie (eerdere revisies) geleverd met JP1 op 1-2 en JP2 op 2-3 en zo heb ik het nu gejumperd (om mijn stripje ram stabiel te krijgen met strakkere timings).
Later is dit door Asus aangepast naar beide jumpers op 1-2; wellicht omdat het voltage anders buiten JEDEC specificaties viel (overvolt).
TestMem Anta Extreme preset is handig hiervoor; dit gaf met verschillend Corsair geheugen ook fouten ongeacht de timings en/of voltage (geheugen is 100% goed getest in en 939 bak)
Op de foto's kun je ze spotten als de enige 2 rode jumpers, dat heb ik aangepast.
Ook omdat de originele jumpers er veel te losjes overheen gingen.
-Met een Radeon 9000 64mb 128 bits (wat een leuk kaartje is dat!) krijg ik na de hele XP installatie een blackscreen als ik AGP op 4x of 2x laat staan in het bios.
Terugzetten naar 1x in het bios helpt, vervolgens Framework 2.0 installeren zodat Catalyst Control Center erop kan en dan kan de kaart/het bios op 2x werken.
2x is de max, dat is ook de max die software aangeeft voor de kaart terwijl het moederbord 4x aankan.
Geen idee hoe dat precies zit... iets met het AGP universal/pro slot?
Draait nu ook prima stabiel met Fast Writes aan.
Afijn het is nu 100% stabiel, ik kan er wat Doom 3 en Farcry mee spelen.
Ik heb er nu 1 stripje 1024mb Adata PC3200 in met Hynics modules en dat draait op +/- 2,75v (jumper data onduidelijk) 2-3-3-5 1T.
Er komt nog een Radeon 9600 MAC edition aan die ik ga proberen te flashen en anders een ATI 3650 AGP.
Even kijken of de voeding dat trekt...
[
Voor 112% gewijzigd door
HugoBoss1985 op 08-09-2025 16:09
]