Doodzonde, maar ik kan er even weinig mee als jij.
Voor een ding als dit is ophalen echt een pre - goed excuus om weekendje weg naar ergens te doen
Ben zelf voor het eerst in tijden gewoon weekendje grotendeels thuis, dus weer aan het rommelen met oude schroot. Nu ik mijn late DOS bak klaar heb, incl netwerken, ben ik mijn dual P3 SCSI systeem onder handen aan het nemen. Op de plank werd de SCSI drive niet gedetecteerd. Dat bleek losse kabel. Toen bleek ik mijn WinXP password kwijt te zijn. Natuurlijk valt dat te kraken, maar het was niet mijn install (anders had ik pw wel geweten) en stiekem ben ik niet zo nostalgisch naar WinXP. Bovendien wil ik mijn P3-1400 systeem van Win2k naar Win98SE downgraden, dus dan heb ik nog een Win2k systeem nodig. Aldus geschiedde...
Heb hardware beetje aangepakt. Basis is zelfde:
- 2x P3-933EB
- Asus P3C-D
- 2x 512MB PC800 RDRAM
- Matrox G400Max
- Adaptec AHA-29160 SCSI adapter
- NEC USB 2.0 kaart
- Quantum Atlas IV 72GB
- LS120 3.5" FDD (werkend

)
Daar heb ik oude SCSI meuk uitgesloopt (4x CDRW is leuk maar niet zo nuttig) en wat andere meuk in gestopt:
- 12x SCSI CDRom drive (ik weet zeker dat ik *ergens* een SCSI DVD drive heb, maar waar...)
- 3-bay (2x 5.25") SCA-80 SCSI drivebay (kan leuk zijn om andere OSsen op te zetten)
- ZIP100 ATAPI (nog geen betaalbare interne SCSI variant kunnen vinden)
- 4-poort USB hub
Het moederbord heeft een best leuke Crystal CS4280-CM geluidschip onboard, dus heb geen enorme behoefte een losse kaart hierin te prikken. Ergens zou het ook grappig zijn om de G400Max te vervangen met een Cirrus Logic GD5465 AGP kaart met RDRAM om een volledig Rambus-systeem ervan te maken, maar er zijn geen Win2k drivers voor dat geval en performance is echt belabberd. Ik denk dat ik het lekker zo laat voorlopig.
Als ik hiermee klaar ben kan ik de P3-1400 Packard Bell nog uitbreiden met m'n Terratec EWS64XL, maar dat is voor een andere dag
Maar voor nu moet ik geduld hebben, want een grote NTFS partitie formatteren duurt laaaaaang onder Win2k installer. Ben al halfuur bezig en zit nu op 73%