Dat heb ik net eens geprobeerd met een oude ATI Rage PCI... helaas... ook niet booten. Dit had het ook niet kunnen zijn, eigenlijk. Want de PC had geen losse VGA toen hij voor me werd gedemonteerd, maar hij bootte toen wel.
------------------
Maar, ik heb ook het moederbord uit mijn eerste PC gevonden in de kelder, een ASUS CUV4x-M, en die werkt wèl
Helaas is dat ook alles wat van die PC is bewaard. De originele CPU was een P3-667 die later was geüpgraded naar 1GHz, en die zit er nu nog op.
De grafische kaarten ATI Rage 128 en later ATI Radeon 9200SE waren beide vroeger al verkocht.
Maar ik heb nog wel een 3DFX Voodoo 3

die ik ergens in mijn middelbare schooltijd uit verveling had opgevist bij een kringloopwinkel (terwijl ik 'm niet nodig had), toen waren er van die bakken met insteekkaarten voor €1,50 p/s of zo. Veel heb ik later weggegooid (waaronder een PCI nVidia TNT

), maar deze heb ik nog
Ik kan deze Voodoo 3 erin laten, of de Geforce 7300GT die van mijn zus is geweest uit de kast pakken, die is sneller wel
In een lade met onderdelen vond ik ook nog een Realtek RTL8139 NIC, mèt bootrom

Deze had ik vroeger volgens mij via een website kunnen maken, ROM-o-MATIC of zo. En hij werkt nog, ik kan GRUB en Memtest vanaf het netwerk booten
Een passende voeding had ik niet, maar vond het zonde om een ATX2 voeding ervoor te gebruiken. En dan bedenk ik me dat ik 10+ jaar geleden 3 ATX-voedingen had aangepast naar 12v voeding voor een autoradio
De voedingen doen het nog, alleen de kabelbomen die ik destijds netjes had gedesoldeerd waren in de tussentijd al hergebruikt

In de dozen bedrading vond ik wel een aantal afgeknipte kabelbomen van defecte voedingen. Die zijn dan eigenlijk te kort, maar in dit geval net lang genoeg. Dus solderen
Het is geen kwaliteit-voeding, maar ze zijn taai. Bij een vorige eigenaar waren ze zakelijk gebruikt in AthlonXP systemen. Soms ging de fan kapot, maar de voeding bleef het nog jaren zonder actieve koeling doen

Ik heb er vervolgens na een paar jaar gebruik autoradio-voedingen van gemaakt en ze gingen maar niet stuk

Nu gaat 'ie weer een PC voeden.
Qua RAM lijkt het moederbord kieskeurig. Ik had 3 dezelfde Dane-Elec 256MB modules, maar hij werkt alleen maar met eentje. Het 2e slot wilde een Infinion 256MB module en in het laatste slot ging een Infinion 128MB latje. Met een 256MB Samsung wil hij niet. Ik moet thuis nog 1 512MB module hebben, die heeft in dit bord gezeten, maar is nu zoek. Voor nu dus 640MB RAM.
Ik heb het geheel nu in een HTPC kast gezet. Die had ik onlangs gekocht voor het AM2 bord wat erin zat, maar die bleek stuk

En de kast mist blijkbaar onderdelen, waaronder de HDD cage. De HDD hangt nu dus met 1 schroefje schuin erin

Maar het werkt, Maxtor 80GB
Oude Knoppix 3.4 CD erbij gepakt om te testen:
De destijds naar 12v-voeding aangepaste ATX-voeding:
Alles zit er weer op