Vergeleken met de spullen die hier langs komen is wat ik ga posten niet echt retro maar nieuw is het ook al niet meer dus....
Laatst mocht ik op één van de afdelingen van werk even neuzen en daar kwam toch nog wat leuks uit, alsin dingen die je vind zijn altijd leuk vind ik.
De buit:
Een onbekende naakte Pentium II met 2x32MB SD ram - werking onbekend (staat op V&A voor de liefhebber).
2x Geforce 2 MX 32MB - beide werkend getest

Onbekende Soundblaster kaart - werking nog onbekend
Asus EN7800GT 2DHTV - Cormestisch niet de mooiste maar werkend getest

AMD HD3450 AGP - werking nog onbekend
2x2GB DDR3 SO DIMM - werkend in gebruik genomen
512MB DDR2 SODIMM - werking onbekend, ook niet zo heel spannend
512MB DDR SODIMM PC2700 - werkend getest
Paar reepjes 512MB en 1GB DDR2 - nog niet getest
Intel C2D E8400
Daarnaast nog een Compaq laptop verkregen met een Pentium 4 mobile, 256MB ram en 20GB HDD. Met een wat slechte accu maar compleet en in erg nette staat. Kon ik mooi het reepje DDR SODIMM in testen
Niet geheel retro voor de meeste hier maar ik werd er iig heel erg blij van. Ik werd recent door een mede-tweaker benaderd die één van mijn ads had gezien waarin ik aangaf ook open te staan voor ruilen. Hij zocht nog een videokaartje en had nog wat spullen liggen wat vrijwel precies was/is wat ik zocht. Hij vond eht zonde om weg te doen dus ruil gedaan.
Vandaag ontvangen en net eea. bekeken, schoongemaakt en basic getest of het überhaupt nog aan wilde gaan en alles ziet er tot nu toe goed uit!
Ene MSI K8N Neo 2, 3000+ Venice, 2x512MB geheugen, en een Radeon 9700 (Pro). Hij vroeg of ik de losse kaarten er ook nog bij wilde en dat was een Radeon 9200 128MB (mooi Backup kaartje!!), een Soundblaster 128 PCI, 2 netwerkkaartjes en een Firewire kaartje en nog 2 losse 512MB geheugen reepjes.
De MSI was zo'n beetje het nieuwste qua leeftijd wat ik nog wilde hebben omdat het S939 is én AGP. Enorm overpowered voor de meeste AGP kaarten maar wel grappig om daar mee te benchen of een potje Unreal 2003 mee te doen. Daarnaast is dit specifieke type een enorme nostalgietrip maar dat is weer een ander verhaal
Die 9700 (Pro) idem, heb een beetje een zwak voor die kaart want het was de eerste videokaart die ik zelf los kocht als upgrade voor mezelf.
Al met al
* sapphire enorm blij,vrouw iets minder want ik had vrijwel alles opgeruimd