Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

China-shopping levertijdentopic

Pagina: 1 ... 35 36 37 Laatste
Acties:

• drestar
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 13:03
Ik heb vandaag een pakje binnen besteld met Aliexpress standard shipping via luik. 12 dagen vanaf betaling tot de bezorging. dus het kan wel..

• BladeSlayer1000
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 08:40
drestar schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 19:17:
Ik heb vandaag een pakje binnen besteld met Aliexpress standard shipping via luik. 12 dagen vanaf betaling tot de bezorging. dus het kan wel..
Mag ik vragen of je in Belgie woont?

Ik krijg namelijk het vermoeden dat er aan NL'ers niet dezelfde of geen prioriteit wordt gegeven..

• Tristanoz
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 18:15
BladeSlayer1000 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 19:39:
[...]

Ik krijg namelijk het vermoeden dat er aan NL'ers niet dezelfde of geen prioriteit wordt gegeven..
Gezien een eerdere reactie hier gok ik dat dit het geval is. Aan de ene kant logisch, aan de andere kant beetje jammer dat Belgie/Luik zo hard heeft gevochten voor een Europese Alibaba hub om vervolgens Europa te laten zakken. Haha, het zal wel jaloezie van mij zijn. Niemand heeft deze gekke tijden kunnen voorzien en ik hoop dat de logistieke problematiek vlug wordt opgelost.

• BladeSlayer1000
  • Laatst online: 08:40
Tristanoz schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:00:
[...]

Gezien een eerdere reactie hier gok ik dat dit het geval is. Aan de ene kant logisch, aan de andere kant beetje jammer dat Belgie/Luik zo hard heeft gevochten voor een Europese Alibaba hub om vervolgens Europa te laten zakken. Haha, het zal wel jaloezie van mij zijn. Niemand heeft deze gekke tijden kunnen voorzien en ik hoop dat de logistieke problematiek vlug wordt opgelost.
Is dat dan inmiddels al geopend, in het nieuwsartikel wat ik een aantal reacties geleden had geplaatst staat dat het 2021 wordt geopend. Voor het gemak hieronder de link;

https://www.rtlnieuws.nl/...ntrum-eu-mkb-lobby-taobao

Maar ik vind het inderdaad nogal een apparte manier van post sorteren, op deze manier heb je heel veel opslag nodig, voor iets wat in principe binnen 1-3 dagen weg kan zijn.
Tuurlijk vanwege alle omstandigheden heeft de post vertraging opgelopen. Maar om zo'n grote backlog weg te werken, heb je weken, misschien wel maanden nodig om het op te lossen, en heel veel nieuw personeel.

[Voor 19% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 26-06-2020 20:05]

• totally2
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18:42
Sinds 25-5 handover to airline en daarna niets meer.
Nu maar afwachten of er nog wat gebeurt.

• yletterie
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 26-06 21:18
Joen schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:28:
[...]

En toch lijkt dat wel te gebeuren. Ik heb een tijd geleden een pakketje gehad die door DHL zou worden vervoerd en uiteindelijk bleek die in Duitsland te zijn overgedragen aan PostNL.
Exact. Nu zijn nieuwsberichten niet altijd betrouwbaar, maar blijkbaar loopt er een route via Frankfurt om in NL te komen.

🚀

• Boskatertje
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 18:20
yletterie schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:12:
[...]

Exact. Nu zijn nieuwsberichten niet altijd betrouwbaar, maar blijkbaar loopt er een route via Frankfurt om in NL te komen.
Mijn vriendin werkte eerder in de transport en daar zeiden ze: de juiste route is die met de auto met minste lading. Veel wagens rijden vaste routes dagelijks en zitten niet altijd vol. Dus als de auto van luik naar Nederland vol zit dan stop je het in die van Luik naar Frankfurt en dan door naar NL binnen dezelfde nacht.

• Vaenir
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 03-07 15:19

Dit zijn 4 pakketten van 4 verschillende verkopers, allemaal in andere regio's in China, die allemaal tegelijkertijd zijn "aangekomen". Ik vind het allemaal wel erg toevallig gezien de vele variabele die tussen het traject van de verkopende partij zit tot aan het vertrekken van het vliegtuig.

Normaal gesproken maak ik mij nooit zo druk om China pakketjes en zie ik ze wel verschijnen. Maar laat ik nu net een vrij duur oled scherm gekocht hebben voor mijn iPhone. Hoop niet dat dit tussen de pakketjes ligt van het eerder genoemd nieuwsbericht.. :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 18:04
Ik wil jullie even waarschuwen, het is mij opgevallen dat een flink aantal verkopers hun verzendkosten abnormaal hoog hebben gemaakt. Zowel op Ali als op Ebay. De verkopers geven verzendkosten op van bijvoorbeeld 300 euro of meer voor artikelen die zo'n bedrag niet waard zijn. Nou is het trucje niet nieuw maar ik heb de verzendkosten nog niet eerder zo hoog gezien afgezien misschien een enkele oplichter maar het zijn er nu wel wat meer.

Ik begin trouwens Ali steeds meer en meer te haten i.v.m. het filteren van producten en het prijsvergelijken inclusief de verzendkosten (het gebrek eraan). Helemaal de aanbiedingen waar meerdere producten instaan maar dan het product laten zien wat je wil kopen met een lage prijs...oh gefopt, jammer joh. Ja dat levert je echt klanten op.. Zit trouwens ook te wachten op wat pakjes uit Luik...

• drestar
BladeSlayer1000 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 19:39:
[...]

Ik woon in Nederland.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ShadowStrider1
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 02-07 21:28
Ik wacht al sinds 04/06 op een pakket van AliExpress.. Schiet ook niet echt op.

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19:55
Mijn pakketjes, die op 06-04 in Luik waren gearriveerd, zijn allebei vandaag in mijn brievenbus beland. Er zit dus, zoals eerder door andere Tweakers aangegeven, schot in de zaak.

• Converted007
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 01:52
Hoe zit het met levertijden als de aliexpress verkoper yanwen gebruikt? De VR...YP variant. Is dat soortgelijk aan aliexpress standard shipping?
Of toch heel wat trager?
En klopt dat yanwen gewoon the middle-man is en het overdraagt aan china post?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 17:08
Saybia schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 22:57:
Ik begin trouwens Ali steeds meer en meer te haten i.v.m. het filteren van producten en het prijsvergelijken inclusief de verzendkosten (het gebrek eraan). Helemaal de aanbiedingen waar meerdere producten instaan maar dan het product laten zien wat je wil kopen met een lage prijs...oh gefopt, jammer joh. Ja dat levert je echt klanten op.. Zit trouwens ook te wachten op wat pakjes uit Luik...
Hier erger ik me ook al langer aan. Niet alleen bij Ali of Ebay, ook Bol heeft tegenwoordig 'vanaf' prijzen.

• abc874
  • Laatst online: 13:29
Bij mij is er beweging in 1 van de pakketjes (mijn oudste bestelling). Sinds gisteren staat deze op "The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed". Dus hopelijk komt dit begin volgende week binnen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 19:51
Omdat ik nu toch wel een beetje ongerust begin te worden dit topic ook een doorgelezen en mijn AE bestellingen goed bestudeerd.

Ik heb ook 2 pakketjes die sinds 8 juni niet meer bewegen.
Een bestelling van 18 mei ,klemmetjes van een paar euro om petjes op te hangen en een van 1 juni, een vleesmeter voor de BBQ.

Beide hebben status aangekomen in land van bestemming, hierbij dacht ik dus Nederland.
Maar ik begrijp dat er in Luik een soort van depot is.
Maar blijven duimen denk ik

• ChrisTum
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 10:15
Hier staan sinds gister 2 pakketjes op 'The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed' Bovendien is er nog eens 1 pakketje al bekend in de PostNL App, maar heeft deze op de internationale track nog geen updates gehad. en is er nog 1 die gisteren geleverd zou worden, maar nu ineens staat op 'aangemeld, maar nog niet ontvangen door PostNL'

Ik verwacht begin volgende week dus minimaal 4 pakketjes die ook sinds begin juni vast zaten in Luik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 13:48
Converted007 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 03:11:
Hoe zit het met levertijden als de aliexpress verkoper yanwen gebruikt? De VR...YP variant. Is dat soortgelijk aan aliexpress standard shipping?
Of toch heel wat trager?
Vlak voordat het Corona gedoe in Luik begon werd Yanwen al weinig meer als verzendmethode aangeboden en was het hoofdzakelijk allemaal AliExpress Standard Shipping wat de verkopers aanboden. Waarschijnlijk vanwege het feit dat de goedkoopste verzendmethoden restruimte van burgerluchtvaart en vrachtluchtvaart gebruikten wat er natuurlijk nauwelijks meer was.

Voor bovenstaande ommezwaai en sinds 2 à 3 weken geleden werden en worden de goedkope verzendmethoden zoals Yanwen wel weer aangeboden. Yanwen draagt hun internationale post altijd over aan een andere partij. De laatste tijd werd daar steeds vaker PostNL voor gebruikt (UD...NL popt later tussen de trackingupdates op), maar eerder inderdaad vaak China Post (U....CN).

• drestar
Of toch heel wat trager?
Yanwen gaat niet via luik. ik had 2 weken terug een levering met yanwen binnen 18 dagen

• Hunterrnl
  • Laatst online: 12:45
Beide van mijn pakjes via Cainiao zijn al onderweg sinds 13 mei en eentje daar van staat al sinds 6 juni op Verzending met lokaal transportbedrijf. Als ik de reacties zo lees ligt deze ook in Luik ?

Mijn tweede pakket is zelfs door de douane gecontroleerd dus deze zal wel niet in Luik liggen. Waarom de douane deze eruit pikt is me een raadsel. Waarde is 3 euro, screenprotectors voor de Switch.

• I_IBlackI_I
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20:49
Of toch heel wat trager?
YANWEN is behoorlijk traag, al sinds begin mei onderweg hier. Twee weken geleden zou hij in Duitsland geweest zijn, en een week geleden in België. Nu in Nederland, maar nog niet bezorgd.

• Joen
Hunterrnl schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 12:12:
Beide van mijn pakjes via Cainiao zijn al onderweg sinds 13 mei en eentje daar van staat al sinds 6 juni op Verzending met lokaal transportbedrijf. Als ik de reacties zo lees ligt deze ook in Luik ?

Mijn tweede pakket is zelfs door de douane gecontroleerd dus deze zal wel niet in Luik liggen. Waarom de douane deze eruit pikt is me een raadsel. Waarde is 3 euro, screenprotectors voor de Switch.
Meestal zijn het de AliExpress Standard Shipping pakketjes die via Luik gaan. Mijn Cianiao Super Economy zending die ik deze week heb ontvangen ging via Brussel en had een normale trage doorlooptijd.

Bij op de trackingpagina bij je bestelling kun je "Show original information" aanklikken en soms zien welke route de zending aflegt. Zo ziet men dus ook steeds dat de AliExpress Standard Shipping steeds via Luik gaat.

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16:14
Vandaag deze :

12 dagen :S en een LT...NL nummer maar geen Luik

Even gezocht, 13-6 besteld dus 14 dagen totaal, via seller's shipping method..

[Voor 13% gewijzigd door Vinzz op 27-06-2020 14:23]

• Joen
Vinzz schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:20:
Vandaag deze : [Afbeelding]

12 dagen :S en een LT...NL nummer maar geen Luik

Even gezocht, 13-6 besteld dus 14 dagen totaal, via seller's shipping method..
Waar is die dan langs gegaan? Wat zegt de originele tracking info op AliExpress?

• Vinzz
Joen schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:28:
[...]

Waar is die dan langs gegaan? Wat zegt de originele tracking info op AliExpress?
Exact hetzelfde.

• pilskes
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
29 April iets besteld, 4 weken later pas verzonden (volgers de verkoper...) en nog steeds niks binnen!

Morgen loopt de tijd af, dus morgen meteen een dispute openen!

• Hunterrnl
  • Laatst online: 12:45
Joen schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 13:18:
[...]

Meestal zijn het de AliExpress Standard Shipping pakketjes die via Luik gaan. Mijn Cianiao Super Economy zending die ik deze week heb ontvangen ging via Brussel en had een normale trage doorlooptijd.

Bij op de trackingpagina bij je bestelling kun je "Show original information" aanklikken en soms zien welke route de zending aflegt. Zo ziet men dus ook steeds dat de AliExpress Standard Shipping steeds via Luik gaat.
Dat wist ik niet, heel erg bedankt. Ik kijk alleen maar op de app snel en klaar.

Bij de Cainiao Super Economy Global verzending zie ik inderdaad dat hij in Luik ligt en daar langs de douane is gegaan en de andere met Cainiao Super Economy for Special Goods is helaas niet zo specifiek.

Heb er geen haast bij. Zijn maar screenprotectors en een reserve stand voor de Switch.

• SoundByte
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 04:31
Ik zag in de Postnl app dat er een pakket bezorgd zou worden van Liexpress. De volgende dag tussen 9:15 en 12:15. De volgende dag eranderde de atatus naar morgen tussen 9:15-12:15. Dit bleef 3x herhalen.. En nu is de status al 2 dagen: nog niet in bezit van postnl.. Meer mensen dit meegemaakt?

Volgens chinapost is het pakketje wel aangekomen in land van bestemming (Nederland). Dus geen Luik tafereln. Hoop ik.

• audb
  • Laatst online: 27-06 17:56
Mijn bestelling is aangekomen in het land van bestemming

2020-06-08 09:15:00 [GMT+1]

Tja ik ga maar niet zeggen dat die misschien ergens in het Franse gedeelte van België ligt dat is al te vaak geschreven.

Het ergste is wel dat je helemaal geen bericht er van krijgt terwijl Aliexpress er allang er vanaf weet en ook weet welke pakketten er in het vliegtuig zaten.

Maar op het moment duurt het veel langer voor je iets binnen krijgt.
Deels komt dat door onze zuiden buren en dat bedoel ik ook letterlijk daar Luik hier zo 58 kilometer vandaan is maar ook omdat me bestelling door twee douanes heen gaat.
Eerst die van België en daarna nog eens door die van Nederland en ja hoor hier in Heerlen nog wel! (en ze zijn hier toch hoog intelligent,,,(pakket van €22.04 halen ze er uit maar die van €45 laten ze door gaan :) ) en niet voor het eerst dat dat gebeurt.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weet iemand toevallig waarom de tracking op de site van Ali afwijkt van dat wat in tracking apps verschijnt? In tracking app staat "airline arrive at destination country", tracking bij Ali geeft op hetzelfde tijdstip/datum aan dat de zending in Liege ligt. Luik ligt niet in NL :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• BoAC
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:18

BoAC

Memento mori

SoundByte schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 17:42:
Ik zag in de Postnl app dat er een pakket bezorgd zou worden van Liexpress. De volgende dag tussen 9:15 en 12:15. De volgende dag eranderde de atatus naar morgen tussen 9:15-12:15. Dit bleef 3x herhalen.. En nu is de status al 2 dagen: nog niet in bezit van postnl.. Meer mensen dit meegemaakt?

Volgens chinapost is het pakketje wel aangekomen in land van bestemming (Nederland). Dus geen Luik tafereln. Hoop ik.
Ik heb idd hetzelfde. Eerst zegt Postnl dat het pakket zal afgeleverd worden. Nu zeggen ze al een aantal dagen dat het pakketje nog niet bij Postnl is..

• Von Henkel
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:46
Raven schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 17:57:
Weet iemand toevallig waarom de tracking op de site van Ali afwijkt
De app van Ali wijkt vaak af, soms zegt die dat het al in Nederland is terwijl dat niet waar is.
Veel betrouwbaarder vind ik de Android app 17Track.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Von Henkel schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 18:01:
[...]

De app van Ali wijkt vaak af, soms zegt die dat het al in Nederland is terwijl dat niet waar is.
Veel betrouwbaarder vind ik de Android app 17Track.
Ik gebruik niet de app van Ali maar de site, waar in het Nederlands "aangekomen in land van bestemming" staat, klik ik echter op "Bekijk de originele traceringsinformatie", dan is de meest recente status ineens dat de zending in Luik is (tracking info bij Ali dus).

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Tristanoz
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 18:15

Dit heb ik meegemaakt ja, bleef verspringen maar werd uiteindelijk wel geleverd.

• SoundByte
Via de website wanneer ik op traceren klik bij een bestelling. Is niks zichtbaar. Geen verzendstatus. Bij geen enkele bestelling ook niet van items die ik al heb ntvangen.

[Voor 175% gewijzigd door SoundByte op 27-06-2020 19:48]

• JaxTeller
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 29-06 16:54

Ja hier, 26 maart gebeurde hetzelfde en sindsdien niet meer bij PostNL zogenaamd. Daarnaast word mn dispute niet geaccepteerd. Klotezooi, denkt dat het sowieso door PostNL komt.

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 20:26

Dwarlorf

Muziek connoisseur

Dwarlorf schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:55:
[...]

Ik wacht nog steeds op enig bericht van mijn op Luik aangekomen pakketje van 4 juni (en 16 en 22 juni).

Morgen mag ik m'n geld terugvragen en dat ga ik ook doen.
Achja, gewoon de ontvangsttermijn verlengen. Waarom ook niet. :(

Volgens mij heeft ome ali door dat er bezorgingsproblemen zijn.

Te ruil: Tada68 (gateron blue), Volca Beats (modded), Korg Padcontrol. Gezocht: Arturia RackBrute 3U | Andere audio of computer ruilwaar? PM me, zie ook m’n wenslijsten

• Converted007
drestar schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 12:09:
[...]

Yanwen gaat niet via luik. ik had 2 weken terug een levering met yanwen binnen 18 dagen
Der is nog hoop dan lol. Was het ook met de YP variant van Yanwen? Blijkbaar is dat de express service van Yanwen en iets sneller...

• Converted007
Joen schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 12:06:
[...]

Vlak voordat het Corona gedoe in Luik begon werd Yanwen al weinig meer als verzendmethode aangeboden en was het hoofdzakelijk allemaal AliExpress Standard Shipping wat de verkopers aanboden. Waarschijnlijk vanwege het feit dat de goedkoopste verzendmethoden restruimte van burgerluchtvaart en vrachtluchtvaart gebruikten wat er natuurlijk nauwelijks meer was.

Voor bovenstaande ommezwaai en sinds 2 à 3 weken geleden werden en worden de goedkope verzendmethoden zoals Yanwen wel weer aangeboden. Yanwen draagt hun internationale post altijd over aan een andere partij. De laatste tijd werd daar steeds vaker PostNL voor gebruikt (UD...NL popt later tussen de trackingupdates op), maar eerder inderdaad vaak China Post (U....CN).
Ik heb buiten dat YP nummer ook al een LP...BE nummer erbij gekregen. Wat wil dit zeggen?

• Joen
Converted007 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 23:18:
[...]

Ik heb buiten dat YP nummer ook al een LP...BE nummer erbij gekregen. Wat wil dit zeggen?
Dan is het waarschijnlijk overgedragen aan een partij die LP...BE als trackingcode hanteert. Voer de code in op een website als bijvoorbeeld www.17track.net en je komt er snel genoeg achter.

• Converted007
Joen schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 23:20:
[...]

Dan is het waarschijnlijk overgedragen aan een partij die LP...BE als trackingcode hanteert. Voer de code in op een website als bijvoorbeeld www.17track.net en je komt er snel genoeg achter.
Oh ok. Tis LB...BE lol.

• Converted007
Nog niets toegekend blijkbaar. Dus dan ligt het nog in China zeker?

Echt de eerste keer dat een verkoper met Yanwen verzend ondankt dat ie beweert het verzonden te hebben met aliexpress standard shipping...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Saybia
  • Laatst online: 18:04
Raven schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 18:09:
[...]

Ik gebruik niet de app van Ali maar de site, waar in het Nederlands "aangekomen in land van bestemming" staat, klik ik echter op "Bekijk de originele traceringsinformatie", dan is de meest recente status ineens dat de zending in Luik is (tracking info bij Ali dus).
Hier ook, ik dacht nog...zo dat is snel...log ik in...klik verder...klik nog een keer... lees Luik... }:O |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 16:31
Volgens mij blijft alles nu in Luik lang liggen.

Ik ken sommige mensen waar het 2 maanden in luik ligt alvorens het naar NL komt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kinkymen
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 14:33
*knip* En ook dit nieuwsbericht hoeft niet tot in het oneindige herhaald te worden. Deze was in BladeSlayer1000 in "China-shopping levertijdentopic" al gedeeld.

[Voor 90% gewijzigd door Yorinn op 28-06-2020 11:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GeertL313
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 02-07 08:30
Update van pakketjes:

8 Juni in Luik: nog steeds geen beweging
10 Juni in Luik: Arrived at local delivery office en inmiddels ook in PostNL app verschenen.

Dus ja het is nog steeds np.random.rand() zonder enige structuur

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 20:47

aawe mwan

Wat ook leuk is:

sgouman schreef op zondag 28 juni 2020 @ 08:56:
Volgens mij blijft alles nu in Luik lang liggen.
Ik ken sommige mensen waar het 2 maanden in luik ligt alvorens het naar NL komt.
Okee, maar realistisch gezien is dat niet mogelijk, want dan zouden ze in Luik een grote hoeveelheid opslagruimte gebouwd hebben wat heel veel geld gekost heeft, terwijl het ze helemaal geen geld oplevert.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vinzz
aawe mwan schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:46:
[...]

Okee, maar realistisch gezien is dat niet mogelijk, want dan zouden ze in Luik een grote hoeveelheid opslagruimte gebouwd hebben wat heel veel geld gekost heeft, terwijl het ze helemaal geen geld oplevert.
De ruimte is groter dan je denkt kijk op Google Earth bij Luik Airport, voordat die vol zit.. Als het ergens anders wel geld oplevert of capaciteit dan wordt deze keuze gemaakt, verder weinig aan te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IndigoX
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 03-07 22:15
Tot op heden geen pakje ontvangen.
Benieuwd of het nog ooit aankomt (QCY earbuds via AE)
Departed country of origin

2020-05-06 23:30:59 [GMT+8]

Shipment left country of origin warehouse

2020-05-06 14:27:15 [GMT+8]

Shipment accepted by airline

2020-05-06 14:27:15 [GMT+8]

Shipment at country of origin warehouse

2020-05-06 09:33:34 [GMT+8]

Shipment dispatched

2020-05-06 09:03:34 [GMT+8]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 20:26

Dwarlorf

Muziek connoisseur

Ik vraag me af of ze niet gewoon een x aantal dagen aan post in een vrachtwagen gooien. Dat er een aantal dagen aan post in die truck zat.

Te ruil: Tada68 (gateron blue), Volca Beats (modded), Korg Padcontrol. Gezocht: Arturia RackBrute 3U | Andere audio of computer ruilwaar? PM me, zie ook m’n wenslijsten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drestar
Converted007 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 23:17:
[...]

Der is nog hoop dan lol. Was het ook met de YP variant van Yanwen? Blijkbaar is dat de express service van Yanwen en iets sneller...
Nummer begon met S00000

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barber
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
aawe mwan schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:46:
[...]

Waarom is dit niet mogelijk?
Van mijn 7 pakjes die besteld zijn in april en mei zijn er 6 intussen bezorgd nadat ze volgens de status tussen de 3 en 6 weken in Luik hebben gelegen.
Die hebben al die tijd niet in Luik gelegen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 20:47

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik ben zelf ook altijd blij als mijn pakjes niet via Luik gaan, want het is al zeker een half jaar zo dat ze daar sowieso minstens een week roerloos blijven liggen.

Volgens Vinzz hierboven krijgen ze geld van andere bedrijven, dan laten ze onze pakjes langer liggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rmedia
  • Laatst online: 28-06 18:20
GeertL313 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:23:
Update van pakketjes:

8 Juni in Luik: nog steeds geen beweging
10 Juni in Luik: Arrived at local delivery office en inmiddels ook in PostNL app verschenen.

Dus ja het is nog steeds np.random.rand() zonder enige structuur
Absoluut random. ik zag vandaag een 3de pakje uit Luik verder tracken. Die was op 24 juni aangekomen in Luik, 4 dagen geleden.. Rest van mijn pakjes liggen ergens onderop vanaf 1 juni. Dus zo af en toepakken ze eens wat uit de berg.

Gisteren 1x aliexpress std. shipment ontvangen van 2 maanden onderweg en 2x via Cianiao Super Economy (LVS_XXX), binnen 3 weken. Die laatste 2 gingen langs luik, schijnbaar direct doorgeschoven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drestar
Zou niet mogen het random te sorteren. maar zoals ik begrijp komen ze daar in luik nooit meer op het niveau van ontvangen en gelijk doorsturen. ik roep dan ook bij deze iedereen op niet meer te bestellen bij Aliexpress en ze te boycotten. en geef ze 1 ster als je je pakje nog wel krijgt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 101Garfield
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 28-06 14:44
AliExpress is niet het probleem. Europa is het probleem. Ze willen niet dat we direct bestellen en frustreren de consument met wachttijden. Hoeveel kost het eigenlijk om al die pakketten op te slaan en wie betaald dat?
Het innen van belasting mag wat kosten hoor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• drestar
101Garfield schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:43:
AliExpress is niet het probleem. Europa is het probleem. Ze willen niet dat we direct bestellen en frustreren de consument met wachttijden. Hoeveel kost het eigenlijk om al die pakketten op te slaan en wie betaald dat?
Het innen van belasting mag wat kosten hoor.
Dat hadden ze toch eerder kunnen bedenken. het is toch logisch dat de consument altijd de goedkoopste weg kiest. nu ze na jaren inzien dat er steeds meer mensen uit China gaan bestellen en het hun meer geld kost dan het opbrengt willen ze ineens belasting heffen. als ze nu in Europa eens wat minder belasting zouden heffen op spullen die hier te krijgen zijn dan gaan er minder in China bestellen. en de ondernemers hier maar klagen dat er niemand meer naar hun winkel komt. iedereen word uitgezogen dus daarom is bestellen via internet wat sowieso al prijs aantrekkelijker is zoveel populairder geworden als de fysieke winkel waar je vaak meer moet betalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 19:04
Wat betekend het volgende?

Bij aliexpress staat "bestelling voltooid" als ik er dan op klik staat er 17-6 "verzending met lokaal transportbedrijf".

ik cainaoi kijk staat er bij 17 6

Arrive at destination country

2020-06-17 18:04:10

[Voor 62% gewijzigd door Aggressor op 28-06-2020 21:56]

• SoundByte
Bestelling 8 Mei:
-2020 05 25 liege linehaul arrival 8:25 gmt

Ander pakket besteld op 8 Mei en was op 23 Mei in Liege, heb ik al drie weken binnen.

Uh-oh..

Je moet dus opletten op de status: handed over at OE (office exchange) at destination country. Dan is het pas echt in NL. Ik hoop dat ze dit snel veranderen. Want aliexpress kan nu zeggen dat de ontvanger moet blijven wachten terwijl het pakketje op een dumpsite ligt.

[Voor 43% gewijzigd door SoundByte op 29-06-2020 02:05]

• rcthans
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 09:27
12 juni aangekomen in luik. Ging ervan uit dat hij misschien in die gestolen wagen zat. Maar het is dus gewoon ellende en we wachten nog even af.

[Voor 83% gewijzigd door rcthans op 29-06-2020 02:16]

• SoundByte
Ik zag een goede opmerking voorbijkomen. De gestolen aanhanger in Belgie was van DHL. Pakketten die van aliexpress komrn en met postnl worden bezorgd zullen niet zijn betrokken.. Hoop ik.

• sgouman
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 16:31
SoundByte schreef op maandag 29 juni 2020 @ 02:57:
Ik zag een goede opmerking voorbijkomen. De gestolen aanhanger in Belgie was van DHL. Pakketten die van aliexpress komrn en met postnl worden bezorgd zullen niet zijn betrokken.. Hoop ik.
Dat is niet helemaal waar. Ook bestellingen die ik met Ali standaard shipping doe komen bij mij soms met DHL

• kweenie
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14:01
Pakketje 10 juni aangekomen in Luik, eindelijk wat beweging in:

29-06-2020 07:05 The item has been processed in the country of destination

• 2_05
Pakketje na 60 dagen nog niet ontvangen. Eerst heb ik verlenging van buyer protection aangevraagd. Dit was niet opgevolgd.

Laatste status
2020-05-28: Accepted by Last Mile Carrier
De meeste pakketjes die wel aankomen heb ik afgelopen periode bijna allemaal binnen 50 dagen ontvangen. Helaas heb ik al een paar pakketjes zelfs na 90 dagen niet ontvangen.

Buyer protection is nu verlopen en ik heb twee weken om een dispute aan te maken. Ik heb niet veel hoop meer dat ik het item alsnog ga ontvangen.

Nu heeft Aliexpress de claim afgewezen met de volgende motivatie:
The tracking information shows that the package has arrived at your local post office and waited for your collection. We warmly suggest that you can contact the shipping company Customer Care Center and you will get this package as soon as possible. If the package not in good condition/ goods shortage, you are suggested go to 'Dispute Detail' -- Check 'Dispute Reason-- Click 'Update Reason' to update your reason for filing a dispute.
Ik was al terughouder geworden in het bestellen met Ali, maar nu ga ik Ali voorlopig maar even helemaal aan de kant zetten.

[Voor 6% gewijzigd door 2_05 op 29-06-2020 10:22]

• drestar
2_05 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:50:
.

Buyer protection is nu verlopen en ik heb twee weken om een dispute aan te maken. Ik heb niet veel hoop meer dat ik het item alsnog ga ontvangen.

[...]
Dat is dan toch tegen hun eigen regels in? er staat toch duidelijk als je de bestelling doet niet in de protectie tijd ontvangen je geld terug!!!

ik krijg wel gewoon mijn geld terug nadat de tijd 1 keer verlengd is of als de verkoper niet verlengd ook. dat zijn de voorwaarden op Aliexpress anders bestel ik er ook nooit meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:18

BoAC

Memento mori

2_05 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:50:
Pakketje na 60 dagen nog niet ontvangen. Eerst heb ik verlening van buyer protection aangevraagd. Dit was niet opgevolgd.

Laatste status

[...]

De meeste pakketjes die wel aankomen heb ik afgelopen periode bijna allemaal binnen 50 dagen ontvangen. Helaas heb ik al een paar pakketjes zelfs na 90 dagen niet ontvangen.

[...]

Ik was al terughouder geworden in het bestellen met Ali, maar nu ga ik Ali voorlopig maar even helemaal aan de kant zetten.
Heb ik ook gehad. Ik heb gewoon netjes aangegeven in een reactie dat ik bij de lokale ophaalpunt ben geweest en dat het daar niet afgeleverd was en dat het dus niet meer te verwachten is. Daarna gewoon mijn geld terug gekregen :)

• 2_05
BoAC schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:07:
[...]

Heb ik ook gehad. Ik heb gewoon netjes aangegeven in een reactie dat ik bij de lokale ophaalpunt ben geweest en dat het daar niet afgeleverd was en dat het dus niet meer te verwachten is. Daarna gewoon mijn geld terug gekregen :)
Goed om te weten. Dit is voor mij de eerste keer dat een claim was afgewezen en ik zag in eerste instantie geen motivatie van Aliexpress staan. Heb nu de dispute detail helaas al gebruikt. Daarna zag ik pas de AliExpress' Judgement Details knop.

Het zijn bij mij trouwens iedere keer de LPxxxxxxxxxxxxxx tracking codes die niet aankomen.

[Voor 7% gewijzigd door 2_05 op 29-06-2020 10:19]

• Converted007
Wat is dat met die verkopers seg. Al de 2de maal dat eentje met china post verzend ipv aliexpress standard shipping en de andere met yanwen express...
Is aliexpress standard shipping dan zo duur geworden ofzo?

• Boskatertje
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 18:20
Converted007 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:45:
Wat is dat met die verkopers seg. Al de 2de maal dat eentje met china post verzend ipv aliexpress standard shipping en de andere met yanwen express...
Schijnbaar zijn de kosten voor luchtvracht met 1000%(van 0,75 per kilo naar 7,50 per kilo) gestegen door de Corona crisis en het gebrek aan passagiersvliegtuigen met ruimte. Veel free shipping winkels verhogen nu dus ook de prijzen van hun producten.

• Converted007
Boskatertje schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:07:
[...]

Schijnbaar zijn de kosten voor luchtvracht met 1000%(van 0,75 per kilo naar 7,50 per kilo) gestegen door de Corona crisis en het gebrek aan passagiersvliegtuigen met ruimte. Veel free shipping winkels verhogen nu dus ook de prijzen van hun producten.
Of ze sturen het met goedkope trage shipping methodes?

Is die dure prijs nog altijd? Nu corona en de luchtvaart aant weer een beetje normaliseert.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 03-07 16:02

Bezulba

Formerly known as Eendje

drestar schreef op zondag 28 juni 2020 @ 13:55:
Zou niet mogen het random te sorteren. maar zoals ik begrijp komen ze daar in luik nooit meer op het niveau van ontvangen en gelijk doorsturen. ik roep dan ook bij deze iedereen op niet meer te bestellen bij Aliexpress en ze te boycotten. en geef ze 1 ster als je je pakje nog wel krijgt.
Niet meer bestellen is te begrijpen, ben het er niet helemaal mee eens, maar is te verdedigen.

Maar waarom zou je een verkoper die niets fout gedaan heeft gaan afstraffen met een lage beoordeling als de verzender het opfuckt? Dat is hetzelde als bij bol.com een slechte recentie achterlaten als post.nl jouw pakketje bij jouw achter in de sloot mikt ipv netjes aanbelt...

blup

Acties:
  • +1Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20:49
Bezulba schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:20:
[...]

Niet meer bestellen is te begrijpen, ben het er niet helemaal mee eens, maar is te verdedigen.

Maar waarom zou je een verkoper die niets fout gedaan heeft gaan afstraffen met een lage beoordeling als de verzender het opfuckt? Dat is hetzelde als bij bol.com een slechte recentie achterlaten als post.nl jouw pakketje bij jouw achter in de sloot mikt ipv netjes aanbelt...
Vrij simpel, het is de verantwoordelijkheid van de verkoper om het af te leveren, als zij dat uitbesteden aan een externe partij die zijn werk niet doet is het nog steeds de verkoper die zijn werk niet goed doet.

• Salvatron
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

I_IBlackI_I schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:26:
[...]

Vrij simpel, het is de verantwoordelijkheid van de verkoper om het af te leveren, als zij dat uitbesteden aan een externe partij die zijn werk niet doet is het nog steeds de verkoper die zijn werk niet goed doet.
wie zegt dat het de verkoper zijn verantwoordelijkheid is?

The enemy within

• BounceMeister
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Salvatron schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:35:
[...]

wie zegt dat het de verkoper zijn verantwoordelijkheid is?
In Nederland is dat wel zo, de verkoper is verantwoordelijk voor de aflevering. Maar hoe dat bij Aliexpress geregeld is met zendingen uit China, geen idee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 03-07 16:02

Bezulba

Formerly known as Eendje

BounceMeister schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:38:
[...]

In Nederland is dat wel zo, de verkoper is verantwoordelijk voor de aflevering. Maar hoe dat bij Aliexpress geregeld is met zendingen uit China, geen idee.
Ja de verkoper is verantwoordelijk, dus spreek je hem aan bij problemen en mag je verwachten dat ze het in orde gaan maken. Echter wat de tendens hier in dit topic is, is dat men gewoon een 1 ster review wil geven EN een dispute gaan starten om geld terug te krijgen...Dit zijn uitzonderlijke situaties, het vrachtverkeer door de lucht is op nog geen 10% van wat het was, ja het begint nu een beetje op gang te komen, maar nu loopt een partij te verzaken waar de verkoper op Ali echt 0.0 invloed op heeft en dat stoort mij.

blup

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thomas312
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20:08
Thomas312 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 23:09:
Vraagje: eind mei een order geplaatst op AliExpress. Ben mij bewust dat levertijden op kunnen lopen ivm Corona. Alle begrip voor. Echter ben ik verbaasd dat volgens de T&T m’n bestelling nog steeds in het vliegtuig zit.
Heeft iemand hier ervaring mee? Gaat er iets niet goed? Of is er vertraging bij het inscannen van m’n bestelling?

[Afbeelding]
Voor de mensen die hetzelfde ervaren, er is na een maand schot in de zaak:

Vastgehouden door de douane

2020-06-28 10:47:00 [GMT+8]

Het douane-inklaringsproces is gestart

2020-06-28 10:47:00 [GMT+8]

Verzending met lokaal transportbedrijf

2020-06-28 10:46:00 [GMT+8]

Zending in het lokale distributiecentrum

2020-06-28 10:46:00 [GMT+8]

Aangekomen in het land van bestemming

2020-06-28 10:40:00 [GMT+8]

Vertrokken vanuit het land van herkomst

2020-05-27 23:30:59 [GMT+8]

Zending geaccepteerd door de vliegtuigmaatschappij

2020-05-27 15:12:14 [GMT+8]

Zending heeft het magazijn in het land van herkomst verlaten

2020-05-27 15:12:14 [GMT+8]

Zending bij het magazijn in het land van herkomst

2020-05-27 14:31:27 [GMT+8]

Zending verzonden

2020-05-27 14:01:27 [GMT+8]

• ShadowStrider1
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 02-07 21:28
Na een maand is de bezorger eindelijk onderweg

• dyrc
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
16mei besteld, sinds 2 juni vast in luik.
vandaag (29-6) zonder dat de verzendstatus geupdate was postNL aan de deur. gelukkig loopt t primaire proces nog, ondanks traag.
(en bestellingen gedaan in juni lopen via amsterdam en zijn al lang binnen)

• drestar
dyrc schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:24:
16mei besteld, sinds 2 juni vast in luik.
vandaag (29-6) zonder dat de verzendstatus geupdate was postNL aan de deur. gelukkig loopt t primaire proces nog, ondanks traag.
(en bestellingen gedaan in juni lopen via amsterdam en zijn al lang binnen)
Stond er dan nog in afwachting van douane inklaring? bij mij 2 pakjes al 3 weken op deze status

• dyrc
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
drestar schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:03:
[...]

Stond er dan nog in afwachting van douane inklaring? bij mij 2 pakjes al 3 weken op deze status
staat al die tijd op ready for shipment, en de waarde op de verpakking was $5 (ongevraagd, inhoud zat boven drempelwaarde, dus ben zeker niet gecontroleerd want dan had ik dat wel in de portemonnee gevoeld)

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 13:06
Lekker dan -O- .... wekenlang wachten op diverse pakketten verzonden met AliExpress Standard shipping, krijg ik nu bij 2 verschillende orders de melding dat de paketten teruggestuurd zijn (nooit iets gezien ook geen heldere tracking) en het verzoek of ik even 1 euro per stuk extra wil gaan betalen zodat de seller het pakket opnieuw gaat verzenden.... 7(8)7

Zal maar dispute en refund inschieten :(

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• drestar
Breezers schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:08:
Lekker dan -O- .... wekenlang wachten op diverse pakketten verzonden met AliExpress Standard shipping, krijg ik nu bij 2 verschillende orders de melding dat de paketten teruggestuurd zijn (nooit iets gezien ook geen heldere tracking) en het verzoek of ik even 1 euro per stuk extra wil gaan betalen zodat de seller het pakket opnieuw gaat verzenden.... 7(8)7

Zal maar dispute en refund inschieten :(
Gelijk dispute openen inderdaad want dit kan ook nep zijn. ik heb laatst bericht van een seller op AE gehad waarvan ik ook geen zending heb ontvangen ,of ik even wat geld wilde storten. natuurlijk niet gedaan maar ze proberen alles om aan geld te komen.

• breew
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 02-07 20:30
drestar schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:03:
[...]
same here >:-/
gaat de derde week in nu...

• drestar
deze ook . 8 juni in luik,

Liege-Linehaul Arrival

2020-06-08 09:15:00 [GMT+1]

The item is ready for shipment

2020-06-08 02:24:00

The item is pre-advised to PostNL

2020-06-08 02:22:00

ZHENGZHOU-Hand over to airline:Hand over to airline

2020-06-05 08:00:00 [GMT+8]

Received by line-haul

2020-06-03 17:59:35 [GMT+8]

Order information received by carrier

2020-06-02 10:12:53

Outbound in sorting center

2020-06-02 10:12:52 [GMT+8]

Inbound in sorting center

2020-06-01 22:35:31 [GMT+8]

Accepted by carrier

2020-06-01 17:00:19 [GMT+8]

• synoniem
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
Mijn pakketje ligt "pas" 11 dagen te wachten op vrijgave door de douane volgens Ali. Zou mooi zijn als die wel bezorgd wordt ook al is de tracking info niet up to date zoals hierboven gemeldt. Meer mensen die dat meegemaakt hebben?

• Jarwo
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07 21:52
Converted007 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:45:
ik zag dat prijzen en verzendkosten de pan uit rijzen op reddit:
https://www.reddit.com/r/...tyle_shipping_costs_keep/

...

ik heb nu al tijd lang deze status van een paar pakketten:

08 Mei 2020 08:40
The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed
PostNL - Netherlands Post
04 Mei 2020 01:55

dat is dan ook het laatste wat ik er van gehoord heb, maar het is in ieder geval niet bij PostNL aangemeld.

bij mijn aliexpress standard shipping trackingcodes staat dit in 17track, maar op de website staat dat het in Luik ligt? Vaak heeft 17track (en dat soort sites het bij het rechte eind). Wat nou als aliexpress je geschil afwijst omdat het volgens hun systeem in Luik of PostNL ligt?

is distributiecentrum Luik ook niet meer een magazijn dan een douane?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• drestar
Als je protectietijd klaar is dan moeten ze jou geld terug geven..

• Jarwo
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07 21:52
Saybia schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 22:57:
Ik wil jullie even waarschuwen, het is mij opgevallen dat een flink aantal verkopers hun verzendkosten abnormaal hoog hebben gemaakt. Zowel op Ali als op Ebay. De verkopers geven verzendkosten op van bijvoorbeeld 300 euro of meer voor artikelen die zo'n bedrag niet waard zijn. Nou is het trucje niet nieuw maar ik heb de verzendkosten nog niet eerder zo hoog gezien afgezien misschien een enkele oplichter maar het zijn er nu wel wat meer.

Het was even wachten op zo'n reactie als van jou natuurlijk. Aliexpress begon heel alleraardigst en plotsklaps lijkt het wel een boekingssite van een luchtvaart prijsvechter waar de prijzen ineens omhoog vliegen en je opgejaagd wordt door dwingende kreten als "only 1 left!" en "2 people are also watching". En dat is geen geintje, ik zag op die screenshots van dat reddit-artikel al iets dat eruitzag als "limited quantity available" Ik vermoed ook dat die covid-19 ellende zo wel ernstig misbruikt wordt.

• abc874
  • Laatst online: 13:29
abc874 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 09:18:
Bij mij is er beweging in 1 van de pakketjes (mijn oudste bestelling). Sinds gisteren staat deze op "The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed". Dus hopelijk komt dit begin volgende week binnen.
Mijn oudste bestelling is nog niet binnen, maar 2 pakketjes die ik later heb besteld al wel. Wel de 2 minst essentiële pakketjes die ik nu wel binnen heb, maar ik ben blij dat er beweging in is.

• Salvatron
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Hoe schieten de prijzen omhoog op ali? Ik zie er niks van?

The enemy within

• Converted007
Jarwo schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:08:
[...]

...

ik heb nu al tijd lang deze status van een paar pakketten:

08 Mei 2020 08:40
The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed

dat is dan ook het laatste wat ik er van gehoord heb, maar het is in ieder geval niet bij PostNL aangemeld.

bij mijn aliexpress standard shipping trackingcodes staat dit in 17track, maar op de website staat dat het in Luik ligt? Vaak heeft 17track (en dat soort sites het bij het rechte eind). Wat nou als aliexpress je geschil afwijst omdat het volgens hun systeem in Luik of PostNL ligt?

is distributiecentrum Luik ook niet meer een magazijn dan een douane?
Blijkbaar idd. En bij lossen ze het probleem met dure shipping op door een goedkopere methode te gebruiken. Is die RV...CN van China post trackable?
En die van Yanwen express (VR...YP) ook? Of beiden niet trackable?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SoundByte
Wordt een trackingcode met LT.. NL altijd bezorgd met PostNL?

Sommige tracking websites. Als je daar je trackingcode invoert. Geven direkt weer welke postdienst het bereft in de land van bestemming. dhl of postnl. Zou dit een indicatie kunnen zijn of je pakketje op de afvalhoop ligt in Luik (in geval van DHL) of dat je nog hoop hebt (met Postnl)?

Met mijn LT trackingcode in 17track zie ik enkelt de status PostNL.. unknown. Terwijl je meestal wel een traject moet zien die het heeft afgelegd..

[Voor 19% gewijzigd door SoundByte op 29-06-2020 19:02]

• Dennepen
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 15:15
Iemand ervaring? Mijn pakketje staat al sinds 18-6 op "vertrokken vanuit het land van herkomst" / Hand over to Airline.

Lijkt me niet dat het overvliegen zo lang duurt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Euroshoppr
  • Laatst online: 02-07 13:13
Momenteel lijkt alles te kunnen. In mijn geval dook het pakketje na een maand vliegen opeens op in Luik. Bij weer een ander pakketje duurde het minstens 1.5 maand voordat deze überhaupt uit China vertrokken was. En pakketjes aangekomen in Luik kunnen ook opeens voor weken achtereen onder de radar verdwijnen. Sinds 11, 15, 19, 20 en 24 juni een 6-tal pakjes in Luik met de status "ready for shipment", maar sindsdien nog geen updates gehad en geen enkel pakketje ontvangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 13:06
drestar schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:07:
[...]

Gelijk dispute openen inderdaad want dit kan ook nep zijn. ik heb laatst bericht van een seller op AE gehad waarvan ik ook geen zending heb ontvangen ,of ik even wat geld wilde storten. natuurlijk niet gedaan maar ze proberen alles om aan geld te komen.
Je lijkt gelijk te hebben, mijn disputes en refunds zijn direct goed gekeurd, zover ik begreep zijn de transportkosten per kilogram bulk enorm gestegen en liggen pakhuizen vol met pakketjes van verkopers die eerst moeten bijbetalen voordat ze verzonden worden. Door de koper worden nu fictieve digitale producten aangemaakt voor “extra verzendkosten” en met een smoes geprobeerd de koper de extra kosten te laten betalen.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• mkoskamp
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 19:50
Heb hetzelfde. Strijdige en onduidelijke informatie.
Heb 3 pakketjes besteld. Allemaal 2 juni in luik. 20 dagen later opeens 3 updates dat ze in Nederland zouden zijn. 1 pakje is de 23ste bezorgd.
2 pakjes staan op "The item is at the handover point from freight carrier to PostNL" op track17.
In de PostNL app staat één pakje met afmetingen, de andere heeft een vraagteken. Van beide zegt de app dat PostNL ze nog niet heeft ontvangen.

Ga ik naar https://postnl.post/tracktrace zeggen de twee pakketjes "De item is beiing processed in the country of destination".

Kijk ik op https://internationalparceltracking.com/ dan staat bij een van de pakketjes achtereenvolgens:

"Zending is ontvangen door PostNL"
"Zending is gesorteerd"
"Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL"

Maar het icoon van "Aangekomen in het land van bestemming" is wel blauw.
Bij het andere pakje zie ik alleen icoon van "Verzendinformatie ontvangen".

Consistente informatie lijkt erg lastig te geven. Geen idee waarom de laatste twee pakjes al een week nergens lijken te zijn.

Nou ja, we zien wel of het aankomt maar de informatieverstrekking kan stukken beter.

• 2_05
Krijgen jullie wel eens sms'jes over de zending als de verzender je nummer op de envelop gezet?

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dennepen schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:12:
Iemand ervaring? Mijn pakketje staat al sinds 18-6 op "vertrokken vanuit het land van herkomst" / Hand over to Airline.

Het vliegen duurt ook niet zo lang...
Het 'handover' gebeuren kan wel ff duren... :+

18-6 als in 18 juni 2020? Nou, dan heb je niks te klagen.
Pas als het 18-6-2019 zou zijn, zou ik me zorgen maken. :)

De laatste maanden, sinds begin dit jaar (en het COVID-19 gebeuren) is het logistieke traject van China naar alhier, nog inconsistenter en onbetrouwbaarder geworden dan dat ik ooit heb meegemaakt.
(en dan praat ik over m'n eerst ex-China bestelling van 2008!)

2_05 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:52:
Krijgen jullie wel eens sms'jes over de zending als de verzender je nummer op de envelop gezet?
Telnr. staat er al jaren op, op die pakjes, maar nog nooit enige voice/tekst bericht ontvangen...

Mooie Plaatjes   

• PeeVv
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 18:27
Ik ben jaren geleden een keer door postnl gebeld omdat het adres niet meer leesbaar was. Smsjes nooit ontvangen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Joen
Jarwo schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:08:
[...]

In mijn ervaring valt het nog wel mee. Het viel mij meer op dat de goedkope verzendmethoden steeds minder vaak gekozen konden worden en dan alleen maar voor AliExpress Standard Shipping gekozen kon worden. De goedkopere verzendmethoden beginnen inmiddels weer een klein beetje terug te komen.

SoundByte schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:53:
Wordt een trackingcode met LT.. NL altijd bezorgd met PostNL?

Sommige tracking websites. Als je daar je trackingcode invoert. Geven direkt weer welke postdienst het bereft in de land van bestemming. dhl of postnl. Zou dit een indicatie kunnen zijn of je pakketje op de afvalhoop ligt in Luik (in geval van DHL) of dat je nog hoop hebt (met Postnl)?

Met mijn LT trackingcode in 17track zie ik enkelt de status PostNL.. unknown. Terwijl je meestal wel een traject moet zien die het heeft afgelegd..
In de regel wordt LT...NL inderdaad met PostNL verzonden. Ik gebruik altijd een combinatie van trackingssites en -apps. Vooral in deze tijden met enorme vertraging in Luik en chaotische administratie op de binnenlandse PostNL tracking blijkt het ook verdomde belangrijk om dat te doen.
In de basis doe ik de tracking met de Android app "Deliveries Pakket Tracker". Daar voeg ik dan de LT...NL code met carrier PostNL als hoofdzending in en LT...NL met carier Cainiao als deelzending. Dit geeft al een redelijk compleet beeld.
Als ik dan twijfel kijk ik meestal op www.internationalparceltracking.com (die app gebruikt deze site ook als bron alsmede www.postnl.post). Vooral in deze tijd blijkt dat die netjes aangeeft dat een pakket morgen bezorgd word (zo ook op dit moment) terwijl de PostNL app en https://jouw.postnl.nl totaal niets aangeven.
Voor de brievenbuspakketjes houd ik het MijnPost gedeelte in de PostNL app in de gaten. Die geeft wel redelijk goed 's nchts vanaf 0:00 uur aan wat er die dag aan brievenbuspakketjes bezorgd zal worden. Meestal werden echte doosjes die niet door de brievenbus paste zonder foto gepubliceerd, maar ik had er laatst eentje die mèt foto werd gepubliceerd. Handig, want ik kon dan rekening houden met de komst van de postbode en dat die zou aanbellen. :)

www.17track.net gebruik ik alleen nog als ik een nieuw soort trackingcode tegenkom die ik niet herken. Om even de bijbehorende vervoerder op te zoeken. En als die vervoerder niet voor komt in de lijst van de "Deliveries Pakket Tracker" app dan laat ik de 17track app dat pakket volgen.

Dennepen schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:12:

Dat is zeker in deze Corona tijden eigenlijk nog maar vrij kort. De goedkope verzendmethoden moeten maar net een vrij plekje vinden in 1 van de weinig vliegtuigen die vliegen. De wat duurdere verzendmethoden of AliExpress Standard Shipping hebben wat meer gegarandeerde vluchten, maar ook die wachten natuurlijk tot het vliegtuig zo vol mogelijk zit. Dat kan wel een poosje duren dan. De vlucht zelf gaat wel snel natuurlijk.

mkoskamp schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:55:
Heb hetzelfde. Strijdige en onduidelijke informatie.
Heb 3 pakketjes besteld. Allemaal 2 juni in luik. 20 dagen later opeens 3 updates dat ze in Nederland zouden zijn. 1 pakje is de 23ste bezorgd.
2 pakjes staan op "The item is at the handover point from freight carrier to PostNL" op track17.
In de PostNL app staat één pakje met afmetingen, de andere heeft een vraagteken. Van beide zegt de app dat PostNL ze nog niet heeft ontvangen.

Ga ik naar https://postnl.post/tracktrace zeggen de twee pakketjes "De item is beiing processed in the country of destination".

Kijk ik op https://internationalparceltracking.com/ dan staat bij een van de pakketjes achtereenvolgens:

"Zending is ontvangen door PostNL"
"Zending is gesorteerd"
"Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL"

Maar het icoon van "Aangekomen in het land van bestemming" is wel blauw.
Bij het andere pakje zie ik alleen icoon van "Verzendinformatie ontvangen".

Consistente informatie lijkt erg lastig te geven. Geen idee waarom de laatste twee pakjes al een week nergens lijken te zijn.

Nou ja, we zien wel of het aankomt maar de informatieverstrekking kan stukken beter.
Vooral www.internationalparceltracking.com blijkt voor als de zending eenmaal in Nederland is de meest accurate te zijn. Ik zou die dus aanhouden als ik jou was.

In die iets van 12 jaar dat ik uit het buitenland bestel en mijn telefoonnummer voor op het adresetiket moest doorgeven ben ik nog nooit gebeld en heb ook nog nooit een SMS-je ontvangen. Gelukkig ook geen spam / marketing. :)
Pagina: 1 ... 35 36 37 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True