Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 27 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:24

anc

ZFLaSH schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 07:29:
Dus tja,. eerst eens bedenken hoe ik dit thuis in de week ga leggen :)
Dit dus! 8)

Succes met je aankoop straks! Voorpret is toch half zo leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:39

Raimond613

Simracer

Luckeh schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 22:28:
[...]
Het verschil met Simucube en een Formula wheel (bijvoorbeeld een Cube Controls) is ook snel een 600-700 euro.
Cube Controls is volgens mij ook wel een van de duurste opties die je hebt... is dat niet een beetje een kromme vergelijking?
Er zijn zat goedkopere alternatieven die mooie Formule stuurtjes maken.
Kijk bijvoorbeeld eens bij Polsimer, heb ik zelf ook.

[ Voor 5% gewijzigd door Raimond613 op 07-02-2020 08:13 ]

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Raimond613 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 08:11:
[...]
Cube Controls is volgens mij ook wel een van de duurste opties die je hebt... is dat niet een beetje een kromme vergelijking?
Er zijn zat goedkopere alternatieven die mooie Formule stuurtjes maken.
Kijk bijvoorbeeld eens bij Polsimer, heb ik zelf ook.
Je hebt een punt dat de Cube Controls niet goedkoopste is. Maar een formula stuurtje met koppeling én flippers achterop is nou eenmaal niet goedkoop. Wellicht is de Augury F1s dan nog één van de goedkopere (€605,-). Dat brengt de totaal kosten op voor een Simucube Sprint op ca. €1850- en de Simucube Pro op ca. €2055,-

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
De nieuwste firmware (352) van fanatec maakt ook een groot verschil! Mogelijk was dat op de beurs niet op orde?

Een rede om voor de DD2 te gaan kan ook de langere garantie zijn, als je daar waarde aan hecht.
De externe stop knop...

Qua ecosysteem zit je dmv de podium hub ook niet gebonden aan fanatec stuurtjes... andersom is met de nieuwe sturen niet meer mogelijk

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Iemand die weet hoe ik deze op D krijg?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SkOhLcx.jpg

Schuiven kan niet. Letter veranderen kan niet. Vraagtekentje geeft uitleg waar ik niks aan heb.

Hij heeft altijd op D gestaan maar is uit het niets versprongen lijkt wel. Manual zegt alleen wat A, B, C en D doen. Niet hoe je het moet veranderen.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-09 18:44
@Jimmy J. dat is de middels van de 3 draai switchen (ff de naam kwijt hoe ze precies heten).

[ Voor 12% gewijzigd door Madhouse1979 op 10-02-2020 21:24 ]

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
Madhouse1979 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:23:
@Jimmy J. dat is de middels van de 3 draai switchen (ff de naam kwijt hoe ze precies heten).
Ah, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:03

Valkyre

Kitesurf FTW!

Al jaren heb ik mijn trouwe Logitech G27 (ja ze bestaan nog ;)).
En sinds afgelopen jaar ben ik weer begonnen met racen (vroeger heel veel LFS gedaan) en tegenwoordig eigenlijk alleen maar iRacing (en een beetje AC).
Vorig jaar met BF heb ik mijn pedalen geupgrade naar Fanatec clubsport V3.
Het stuurt doet het an sich nog prima echter maakt die gewoon een hoop herrie waardoor ik 's avond eigenlijk niet kan gamen omdat ik dan de andere bewoners mogelijk wakker maak.
Maar wat is nu een goede upgrade? je komt al snel bij de Fanatec CSL elite v1.1 + stuur uit waardoor de schade al snel +- 600 euro word, en dat vind ik toch wel een hoop geld.

Zijn er nog andere upgrades die ik mis en het geld waard zijn?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Nou, een CSL of een CSW maakt minstens net zoveel lawaai als een G27. De krachten die een CSL/CSW uitoefent zijn een stuk hoger dan de G27.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:01
Luckeh schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:59:
Nou, een CSL of een CSW maakt minstens net zoveel lawaai als een G27. De krachten die een CSL/CSW uitoefent zijn een stuk hoger dan de G27.
Mijn CSW maakt toch een ander 'soort' lawaai dan m'n Logitech G920 deed. De CSW produceert voornamelijk fan geluid, en de Logitech hoorde je echt de tandjes en dergelijke. En het is nou ook weer niet zo veel fan geluid als bv. een PS4, die dingen lijken echt op te stijgen... Zoiets als fan geluid filtert een mens ook makkelijker als tikkende geluiden, dus denk dat je je wat dat betreft minder zorgen hoeft te maken.

@Valkyre, heb je al eens na de thrustmaster producten gekeken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Pyr0_ schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 17:29:
[...]

Mijn CSW maakt toch een ander 'soort' lawaai dan m'n Logitech G920 deed. De CSW produceert voornamelijk fan geluid, en de Logitech hoorde je echt de tandjes en dergelijke. En het is nou ook weer niet zo veel fan geluid als bv. een PS4, die dingen lijken echt op te stijgen... Zoiets als fan geluid filtert een mens ook makkelijker als tikkende geluiden, dus denk dat je je wat dat betreft minder zorgen hoeft te maken.

Inderdaad, dat klopt. En een DD is al helemaal stil. Maar de vibraties die de force feedback afgeeft op je bureau/rig hebben worden alleen maar groter naarmate je naar een sterkere base unit gaat. Mijn hele rig trilt op moment dat ik over een curbstone ga (CSW op 90%). Daar had ik met m'n Thrustmaster TX niet zoveel last van.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
Luckeh schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 17:37:
[...]

Inderdaad, dat klopt. En een DD is al helemaal stil. Maar de vibraties die de force feedback afgeeft op je bureau/rig hebben worden alleen maar groter naarmate je naar een sterkere base unit gaat. Mijn hele rig trilt op moment dat ik over een curbstone ga (CSW op 90%). Daar had ik met m'n Thrustmaster TX niet zoveel last van.
Daar had ik nog helemaal niet bij stil gestaan 8)7 Je hebt helemaal gelijk. En nu je het zegt valt me ook weer in dat het me gister nog opviel hoe sterk ik die trillingen voelde. Ik ben pas begonnen met ACC, en de laatste beta driver van fanatec geïnstalleerd (wat volgens mij écht een verschil maakt, heb alleen nog geen andere sims getest), en de FFB daarin is echt geweldig (en heel zwaar vooral) vergeleken met Forza/F1 2019 wat ik eerst voornamelijk speelde.
Maar ik denk dat als je je rig goed ontkoppelt het geluidsoverlast daarvan wel binnen de perken zal blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:49
@Valkyre Je kan ook nog de tweedehandsmarkt in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PortoNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:00
Wormaap schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:22:
[...]

Een ding dat mij even kostte om door te krijgen met de Mazda (en überhaupt toen ik net begon), is dat je best snel te hard remt. Je stuur begint dan te trillen, dat is hoe iRacing je laat weten dat de ABS intrapt. Toen ik dat eenmaal door had ging het een stukje beter. In arcade racegames trap je de rem vaak vol in, als je al remt. In iRacing moet je duidelijk subtieler zijn. Het rem-metertje (standaard linksbeneden) komt zelden boven de 75% uit.
Zorg dat je vrijwel al het remmen om snelheid te verminderen in een rechte lijn doet vóórdat je instuurt, maar laat je voet dan niet van de rem schieten, maar hou een béétje remdruk vast tijdens het insturen (trail braking), dan stuurt de wagen een stuk beter in. Daarnaast moet je aan het begin van de bocht vaak véél meer afremmen dan je zou verwachten. Liever iets te langzaam erin zodat je bij het uitkomen van de bocht flink op het gas kan, dan te hard erin en in de bocht nog moeten afremmen.

Geen idee hoeveel je hiervan al weet of doet, maar dat zijn wat basisdingen om mee te spelen als je moeite hebt om de wagen de baan rond te krijgen. Maar bovenal: geef het tijd. In meer arcade racegames kun je vaak heel snel 'beter' worden. In iRacing duurt dat duidelijk langer. Probeer ook niet te hard om te strijden voor een toppositie, in de Rookie-klasse is het hoofddoel om de race veilig uit te rijden. Er rijden ook in Rookies bloedsnelle mensen mee, als je die vanaf moment één probeert te volgen ga je elke hoek van de grindbak leren kennen :9
Ik heb ook een t300rs gehad en sinds gisteren overgestapt op fanatec, vooral de rempedaal vond ik waardeloos maar was vooral even wennen maar niet onmogelijk, Probeer vooral je eigen race (constante laptijden) te rijden en let niet zo op de posities. Deze komen met de tijd en ervaring.

Steam: PortoNL | PSN: PortoNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 13:11
PortoNL schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:05:
Ik heb ook een t300rs gehad en sinds gisteren overgestapt op fanatec, vooral de rempedaal vond ik waardeloos maar was vooral even wennen maar niet onmogelijk, Probeer vooral je eigen race (constante laptijden) te rijden en let niet zo op de posities. Deze komen met de tijd en ervaring.
Ik heb nu precies hetzelfde, ik heb ook een T300 RS maar qua remmen is het nu moeilijk om met de BMW M8 op zo'n 75% te remmen omdat er geen gevoel in het rempedaal zit. Heb jij die Fanatec pedalen met een loadcell? Of zijn de standaard pedalen van Fanatec al vele malen beter qua gevoel?

Zo te zien kan ik die Fanatec pedalen niet op mijn T300RS aansluiten maar om nu meteen een hele Fanatec set te kopen gaat me nu even te ver :)

Ik ga maar eens googlen of ik iets kan doen om het gevoel beter te maken op de bestaande T300RS pedalen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:24

Arfman

Drome!

Je kunt ook de Fanatec pedalen aansluiten op een USB poort. Een loadcell pedalenkit is by far de snelste manier (pun intended) om sneller/consistenter te worden. Een Fanatec CSL LC setje is voor rond de 250 euro thuis te krijgen: https://fanatec.com/eu-en/pedals/csl-elite-pedals-lc

Geen klein bedrag maar zeker de moeite waard als je verder wilt met simracen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:06
Game-Freak schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:13:
[...]

Ik heb nu precies hetzelfde, ik heb ook een T300 RS maar qua remmen is het nu moeilijk om met de BMW M8 op zo'n 75% te remmen omdat er geen gevoel in het rempedaal zit. Heb jij die Fanatec pedalen met een loadcell? Of zijn de standaard pedalen van Fanatec al vele malen beter qua gevoel?

Zo te zien kan ik die Fanatec pedalen niet op mijn T300RS aansluiten maar om nu meteen een hele Fanatec set te kopen gaat me nu even te ver :)

Ik ga maar eens googlen of ik iets kan doen om het gevoel beter te maken op de bestaande T300RS pedalen.
Volgens mij zijn er (loadcell-) mods voor de T300RS pedalen. De Fanatec ClubSport Pedals kun je gewoon via USB aansluiten, dus die kunnen naast het stuur. De CSL Elite Pedals lijken dat standaard niet te kunnen, maar wel met een adapter. Kan wel met de CSL Elite Loadcell kit.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

fietsbob schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:13:
Net weer even getest, maar de auto, Mazda, voelt aan of deze op ballonnen rijdt.
Ik rijd met een Thrustmaster T300RS en ik heb wat settings geprobeerd die op het net te vinden zijn, maar het voelt niet als een verbetering. Ik snap best dat het geen arcade game is, maar ik kan (bijna) nooit een ronde foutloos uitrijden, schaam schaam.
de mazda is 1 van de auto's op het nieuwste bandenmodel (NTMv7); deze vragen er om een rondje of 2 goed opgewarmd te worden voordat ze fatsoenlijk grip bieden. Ga dus niet meteen pit uit vol door de bochten te knallen want dan frustreer je jezelf alleen maar. Bouw het heel geleidelijk op. Je leert veel meer van langzaamaan opbouwen dan continu na 2 bochten te moeten resetten.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PortoNL
Game-Freak schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:13:
[...]

Ik heb zelf de Clubsport Pedals V3 en daar zit idd een loadcell in, maar wat ik met mijn t300rs pedals heb gedaan was de brake force instelling zo instellen dat ik er redelijk constant kon remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Imac2011 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 22:46:
Trouwens nog een vraagje , ik heb regelmatig last van glitches waarbij auto's ineens weg zijn en ik alleen rijd , vorige keer op Zandvoort was ik met de 2e heat de pacecar kwijt waardoor ik hem bijna voorbij ging?En vanavond in de race ook paar keer gehad , net voor een rempunt in de drukte , zou balen zijn als ik dan iedereen eraf beuk. Ik heb een redelijk hoge ping , zou het daarmee te maken hebben of hebben jullie daar ook last van ?Met FM7 online gebeurd het ook regelmatig , dat ik complete start mis of mijn cockpit view is veranderd in chase view .Maar goed , bij FM7 hebben meer mensen er last van.
Dat ligt zeker aan je verbinding; check ff of je niets anders in de achtergrond hebt draaien of huisgenoten die de bandbreedte aan t opsnoepen zijn.

Wifi is niet perse het probleem; ik heb zelf de afgelopen 9 jaar ook probleemloos met lage ping en stabiele connectie op Wifi geracet. Echter, zorg wel voor fatsoenlijke hardware (router). Toen ik op gegeven moment een nieuw modem met wifi kreeg van Ziggo had ik heel veel problemen met wegvallende verbinding tijdens t racen. De wifi op het moem uitzetten en er een eigen router tussen zetten loste dat op.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Bedankt allen voor de info.
Vanavond weer een poging wagen voor een paar uur.

Ik zag zojuist ook een load cell mod voor de pedalen,
https://www.simracingsolu...rake-mod-for-t3pa-non-pro

Of kan ik beter gaan voor de Fanatec pedalen voor een betere feel?

De tip over de nieuwe banden is een goede. Nooit aangedacht dat het zo dicht bij de werkelijkheid zou liggen. Heel logisch natuurlijk, maar dacht ik niet een-twee-drie aan.

Het is wel verslavend. Ondanks dat ik echt als een krant rijd wil ik doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PortoNL
fietsbob schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:45:
Bedankt allen voor de info.
Vanavond weer een poging wagen voor een paar uur.

Ik zag zojuist ook een load cell mod voor de pedalen,
https://www.simracingsolu...rake-mod-for-t3pa-non-pro

Of kan ik beter gaan voor de Fanatec pedalen voor een betere feel?

De tip over de nieuwe banden is een goede. Nooit aangedacht dat het zo dicht bij de werkelijkheid zou liggen. Heel logisch natuurlijk, maar dacht ik niet een-twee-drie aan.

Het is wel verslavend. Ondanks dat ik echt als een krant rijd wil ik doorgaan.
Ik ben zelf meteen voor Fanatec pedalen gaan, heb zelf geen ervaring met loadcell mod voor Thrustmaster.

Misschien iemand anders hier op de forum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
Volgens mij komt Thrustmaster morgen met een loadcell op de markt. Ik zou dus sowieso héél eventjes wachten nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 13:11
Ik heb zojuist het volgende gevonden;
https://www.3drap.it/prod...master-2-pedals-standard/

Afbeeldingslocatie: https://www.3drap.it/wp-content/uploads/brake_mod_2ped_thru_3drap_1.jpg

Het zal vast niet fantastisch zijn maar misschien wel het proberen waard voor die 17 euro.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:03

Valkyre

Kitesurf FTW!

Pyr0_ schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 17:29:
[...]

Ik ben inderdaad ook naar de 2de hans markt aan het kijken, maar daar komt weinig fanatec spul langs (er zijn wel spullen maar dan is het nagenoeg de nieuw prijs)
ik zit bij Thustmaster te kijken maar man die hebben een hoop stuurtjes ik kom er maar moeilijk uit wat een leuk upgrade is versus de G27. (en met minder herrie ;))

iRacing Profiel

• Frantz
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 31-05-2021
Momenteel race met ik Thrustmaster T150RS op de PS4. Wanneer ik het stuur aansluit op de PS4 en deze zichzelf kalibreert dan staat het stuur na de kalibratie niet in midden maar een minimaal stukje rechts gedraaid, iets wat ik merk tijdens het racen. Heeft iemand idee zodat het stuur zich weer op de juiste positie kalibreert?
Alvast bedankt voor jullie hulp.

• Madhouse1979
Game-Freak schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:26:
Ik heb zojuist het volgende gevonden;
https://www.3drap.it/prod...master-2-pedals-standard/

[Afbeelding]

Het zal vast niet fantastisch zijn maar misschien wel het proberen waard voor die 17 euro.
Ik kan je vertellen dat dit niet werkt en de pedalen hier niet op gebouwd zijn. Zonde van je 17 euro (excl. verzendkosten).

• Paulus07
  • Niet online
@Frantz was dacht ik een button combinatie om het stuur weer te centreren/calibreren. Even kijken op de site/handleiding welke buttons het precies zijn 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-10 13:25
Iemand ervaring met het veranderen van de pedalen houder van een playseat challenge? Bij deze opvouwbare stoel zit de pedalen vast met een band... erg irritant merk ik nu ik steeds meer race in iracing. Ook vind ik dat er veel flex in zit als ik rijd met mijn g920 pedalen. De rem is erg stug. Overweeg ook om anders te kijken naar een andere cockpit. Heeft iemand deze zelfde problemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rb88
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-04 09:05
Xenophoben schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:38:
Iemand ervaring met het veranderen van de pedalen houder van een playseat challenge? Bij deze opvouwbare stoel zit de pedalen vast met een band... erg irritant merk ik nu ik steeds meer race in iracing. Ook vind ik dat er veel flex in zit als ik rijd met mijn g920 pedalen. De rem is erg stug. Overweeg ook om anders te kijken naar een andere cockpit. Heeft iemand deze zelfde problemen ?
Ik had dezelfde problemen. Ik gebruik die band nu niet meer.
Ik heb nu geen gedetailleerde foto voor je maar ik heb mijn pedalen dus vastgezet met tie rips.
En dan rij ik met Fanatec CSL Elite Loadcell pedalen, deze zijn naar mijn weten een stuk zwaarder en stugger dan de G920 pedalen.

Ik heb als voorbeeld dit filmpje gebruikt.
YouTube: How to mount Fanatec CSL Elite LC Pedals to a Playseat Challenge!

Pedalen zitten nu altijd op dezelfde plek. Verschuiven niet meer na het in en uitvouwen _/-\o_

Mijn youtube channel: https://www.youtube.com/channel/UCy-23p6kSmP2n7O7v8_eMQQ/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantz
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 31-05-2021
Paulus07 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:10:
@Frantz was dacht ik een button combinatie om het stuur weer te centreren/calibreren. Even kijken op de site/handleiding welke buttons het precies zijn 🙂
Heb dit geprobeerd: https://www.coolblue.nl/a...t-stuur-kalibreren-op-ps4
Helaas staat het stuur nu minimaal naar links gedraaid wanneer ik het aansluit. :( Denk dat er niks anders op zit dan contact opnemen met de klantenservice van Thrustmaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Rb88 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:42:
[...]

Ik had dezelfde problemen. Ik gebruik die band nu niet meer.
Ik heb nu geen gedetailleerde foto voor je maar ik heb mijn pedalen dus vastgezet met tie rips.
En dan rij ik met Fanatec CSL Elite Loadcell pedalen, deze zijn naar mijn weten een stuk zwaarder en stugger dan de G920 pedalen.

Ik heb als voorbeeld dit filmpje gebruikt.
YouTube: How to mount Fanatec CSL Elite LC Pedals to a Playseat Challenge!

Pedalen zitten nu altijd op dezelfde plek. Verschuiven niet meer na het in en uitvouwen _/-\o_
Ik ga meteen kijken! Ik kan me haast niet voorstellen dat de csl rem zwaarder is dan de g920. veel gehoorde klacht van die pedalen ( is ook alleen bij de g920 xbox versie). Die rem is gewoon niet 100% in te drukken,.... Wel een goede training om de spieren rond mijn kruisbanden sterker te maken haha...'

*edit
Ik ga het proberen! Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rb88
Xenophoben schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 11:20:
[...]

Ik ga meteen kijken! Ik kan me haast niet voorstellen dat de csl rem zwaarder is dan de g920. veel gehoorde klacht van die pedalen ( is ook alleen bij de g920 xbox versie). Die rem is gewoon niet 100% in te drukken,.... Wel een goede training om de spieren rond mijn kruisbanden sterker te maken haha...'

*edit
Ik ga het proberen! Thanks
Het is een loadcell rem van 85kg. Daar gaat de g920 set echt niet bij in de buurt komen qua kracht.

Edit:
En anders kan je misschien in game de pedalen anders instellen zodat je minder kracht nodig hebt om aan 100% te komen...

[ Voor 10% gewijzigd door Rb88 op 15-02-2020 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Ik overweeg om binnen nu en enkele maanden mijn Playseat Challenge te verkopen en te vervangen voor een Sim Rig. Op mijn shortlist staat een Simlab TR1 of de GT1 (https://sim-lab.eu/product-category/cockpit/). Ik heb daarbij de volgende eisen:

- Stabiel
- Verstelbaar (stuur, stoel, pedalen)
- Verplaatsbaar door er wieltjes onder te kunnen monteren
- Modulair opgebouwd om in de toekomst, accesoires toe te voegen zoals keyboard, mouse, cupholder etc.
- Geschikt voor bestaande hardware Thrustmaster T300GT en Fanatec CSL Elite pedals
- Geschikt voor wensen toekomstige hardware Heusinkveld Sprint, DD wheel.

Beide rigs lijken aan de eisen te voldoen m.u.v. dat de TR1 geen standaard gaten heeft voor de Heusinkveld Sprints. Maar volgens mij is dit op te lossen door zelf gaten in de plate te maken.

Zijn hier mensen die dezelfde afwegingen hebben gemaakt en wat was hierin doorslaggevend? Alvast dank voor de reacties.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-07 19:22
Ik heb zelf de TR1, maar dat was omdat ik deze van iemand over kon nemen inclusief een simucube large mige.
De vorige eigenaar heeft de wheelbase wel wat verstevigd omdat hij wat flex voelde.
De heusinkveld sprints heb ik zelf rechtstreeks op de profielen gemonteerd. Nul flex tijdens het remmen.
Volgens mij is het met de GT1 wel iets makkelijker om later zaken toe te voegen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Let op dat je met beiden cockpits flex hebt met Heusinkveld Sprint pedalen. Het voordeel van de GT1 Evo is dat ze een plaat hebben om de flex er uit te halen. Ik heb nog wel een klein beetje flex nu met die plaat maar het is beduidend minder en niet storend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:01
Madhouse1979 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 12:59:
Let op dat je met beiden cockpits flex hebt met Heusinkveld Sprint pedalen. Het voordeel van de GT1 Evo is dat ze een plaat hebben om de flex er uit te halen. Ik heb nog wel een klein beetje flex nu met die plaat maar het is beduidend minder en niet storend.
En die plaat is, op verzendkosten na, gratis 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Alouwerse schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:55:
De heusinkveld sprints heb ik zelf rechtstreeks op de profielen gemonteerd. Nul flex tijdens het remmen.
De TR1 heeft op de positie van de pedalen normaal toch geen profielen?
JoepW schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:05:
Opmerking
Ik zal zien dat de TS verder uitgebreid wordt op basis van de input van de community. Dus voel je vrij om tips te geven voor het verbeteren en aanvullen van de Topic Start.
De TS kan wel een update gebruiken. ;)

Is er een best buy guide voor pedalen?

[ Voor 41% gewijzigd door Olaf van der Spek op 18-02-2020 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alouwerse
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:54:
[...]

[...]

Heb even op de website gekeken maar daar zie ik het inderdaad ook niet.
Wellicht is mijn rig dan een oud model.
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/gksxhq.jpeg

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Alouwerse schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:19:
[...]

Heb even op de website gekeken maar daar zie ik het inderdaad ook niet.
Wellicht is mijn rig dan een oud model.
[Afbeelding]
En toen had ik pijn in m'n nek -:)
Hangen je schermen niet wat aan de hoge kant?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alouwerse
Luckeh schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:23:
[...]

En toen had ik pijn in m'n nek -:)
Hangen je schermen niet wat aan de hoge kant?
Voor mijn gevoel niet, maar ben nog wat aan het tweaken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Frantz schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:57:
Momenteel race met ik Thrustmaster T150RS op de PS4. Wanneer ik het stuur aansluit op de PS4 en deze zichzelf kalibreert dan staat het stuur na de kalibratie niet in midden maar een minimaal stukje rechts gedraaid, iets wat ik merk tijdens het racen. Heeft iemand idee zodat het stuur zich weer op de juiste positie kalibreert?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Jup, je kan hem zo kalibreren: https://support.thrustmaster.com/en/kb/3466-en/

Op mijn t300 is 1 keer helemaal naar links draaien in het PS4 hoofdmenu meestal voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:12

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:54:
[...]

[...]

Ik heb er momenteel echt geen tijd voor.
Misschien kan en wil jij wat oppakken?
Ik kan nl. het beheer delen

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik heb Joep aangeboden te helpen met de TS..
Wat willen we zien in de TS?
Ik denk in ieder geval aan een lijst met links naar de favoriete sturen en pedalen, met eventueel ook links naar goede reviews ervan.
Dit op zo'n manier dat het gebruikt kan worden als een keuzehulp.

[ Voor 13% gewijzigd door Olaf van der Spek op 19-02-2020 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:06
Olaf van der Spek schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:09:
Ik heb Joep aangeboden te helpen met de TS..
Wat willen we zien in de TS?
Ik denk in ieder geval aan een lijst met links naar de favoriete sturen en pedalen, met eventueel ook links naar goede reviews ervan.
Dit op zo'n manier dat het gebruikt kan worden als een keuzehulp.
Voor keuzehulp is het misschien handig om een lijst wat te sorteren op budgetklasse. Want er zijn toch wel wat duidelijke 'stappen' naar mijn idee. Beetje G29-klasse, high-end Thrustmaster/instap-Fanatec, high('ish)-end niet DD, en dan natuurlijk DD. Correspondeert naar mijn idee redelijk met prijsklasses tot 200, tot 700, tot 1500 en daarboven, grofweg. Met uitzonderingen, uiteraard :+
Maar top dat je mee wil helpen :) Zelf ben ik voorlopig voorzien maar wat overzicht in wat er allemaal te krijgen is gaat zeker veel mensen helpen :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Wat er zoal te koop is uiteraard, maar ook hoe af te stellen. Ik zit, bij gebrek aan beter, opgescheept met een G29. Dat ding heeft een deadzone waar je beroerd van wordt en ik krijg het niet fatsoenlijk afgesteld. Prima in Forza, maar in iracing dweil ik alle kanten op. Ik kan me zo voorstellen dat dit ook voor andere sturen geldt.
Afstellen geldt natuurlijk ook voor de remmen. Op welke remmen kan je een LC-mod toepassen etc etc

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe sim rig te kopen.
De Simlab producten spreken me erg aan, alleen ik ben een beetje onzeker over de buckets seats. Heb nog nooit in een bucket seat gezeten.

Op youtube zag ik ergens dat buckets seats niet comfortabel zijn. En ik ben toch echt op zoek naar een stoel met goede ondersteuning voor de rug en met comfort waar ik lange race sessies in kan doen. Is het waar dat bucket seats oncomfortabel zijn, bijvoorbeeld vergeleken met de stoelen in kant en klare rigs zoals de next level racing gt track ?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:36
MDenessen schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:51:
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe sim rig te kopen.
De Simlab producten spreken me erg aan, alleen ik ben een beetje onzeker over de buckets seats. Heb nog nooit in een bucket seat gezeten.

Op youtube zag ik ergens dat buckets seats niet comfortabel zijn. En ik ben toch echt op zoek naar een stoel met goede ondersteuning voor de rug en met comfort waar ik lange race sessies in kan doen. Is het waar dat bucket seats oncomfortabel zijn, bijvoorbeeld vergeleken met de stoelen in kant en klare rigs zoals de next level racing gt track ?
Comfort is relatief. Het is niet een luxe fauteuil waar je je in laat neerploffen, maar een stukje spartaanser. Naar mijn idee niet oncomfortabel en geeft goede steun, maar je kan het 't beste zelf ervaren

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:49
@MDenessen Je kan ook overwegen om een normale autostoel van de sloop te halen. Zonder motion rig heb je niet bepaald een bucket seat nodig om in je stoel te blijven in de bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Wormaap schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:32:
[...]

Voor keuzehulp is het misschien handig om een lijst wat te sorteren op budgetklasse. Want er zijn toch wel wat duidelijke 'stappen' naar mijn idee. Beetje G29-klasse, high-end Thrustmaster/instap-Fanatec, high('ish)-end niet DD, en dan natuurlijk DD. Correspondeert naar mijn idee redelijk met prijsklasses tot 200, tot 700, tot 1500 en daarboven, grofweg. Met uitzonderingen, uiteraard :+
Maar top dat je mee wil helpen :) Zelf ben ik voorlopig voorzien maar wat overzicht in wat er allemaal te krijgen is gaat zeker veel mensen helpen :)
Ook wellicht belangrijk om mee te nemen of het enkel voor PC of ook voor Console moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
FightingAce schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 14:26:
@MDenessen Je kan ook overwegen om een normale autostoel van de sloop te halen. Zonder motion rig heb je niet bepaald een bucket seat nodig om in je stoel te blijven in de bochten.
Goeie tip, bedankt. ik ga me erin verdiepen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

https://www.bol.com/nl/p/...NmFmVKig_0.4.ProductImage

De 920 van Logitech is vandaag voor 165€. Goede deal? Wil misschien ook een stuur halen om te beginnen, maar wil niet meteen 300€ neerleggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:16
Jay-v schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 14:31:
[...]

Ook wellicht belangrijk om mee te nemen of het enkel voor PC of ook voor Console moet werken.
Hier zou je een disclaimer bij kunnen zetten dat d.m.v. een DriveHub veel ook toegangelijk is voor de console

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

kevlar01 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:57:
https://www.bol.com/nl/p/...NmFmVKig_0.4.ProductImage

De 920 van Logitech is vandaag voor 165€. Goede deal? Wil misschien ook een stuur halen om te beginnen, maar wil niet meteen 300€ neerleggen...
Ja, dat is voor het geld best een goede deal.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
bizar wat die prijzen gezakt zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Is die G920 minstens zo goed als de G27?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Xenophoben schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:28:
Ja, best wel. Ik heb nog ontzettend lang gedaan met een G25, toen een Thrustmaster TX en nu een CSW 2.5. Ik was erg tevreden over de G25 en hoeveelheid bashing hij heeft doorstaan. De Thrustmaster was ook wel fijn, maar ging de eerste beste dag na de garantietermijn dood.

@Olaf van der Spek Ja, is grotendeels hetzelfde. Bij de G29/G920 hebben ze XBOX/PS4 compatibility ingevoerd. Een kleine evolutie in het rempedaal wellicht. De hoeveelheid force was wel iets minder. Zie o.a. deze link

[ Voor 12% gewijzigd door Luckeh op 19-02-2020 16:39 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Xenophoben schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:28:
Let wel, is alleen vandaag. Normale prijs is rond de 220 meen ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
kevlar01 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:39:
[...]

Let wel, is alleen vandaag. Normale prijs is rond de 220 meen ik.
pricewatch: Logitech G920 Driving Force Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Luckeh schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:39:
[...]

Ja, best wel. Ik heb nog ontzettend lang gedaan met een G25, toen een Thrustmaster TX en nu een CSW 2.5. Ik was erg tevreden over de G25 en hoeveelheid bashing hij heeft doorstaan. De Thrustmaster was ook wel fijn, maar ging de eerste beste dag na de garantietermijn dood.
Heb je zelf al besluit genomen om over te stappen naar direct drive of toch uitgesteld?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Doubleoz schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:47:
[...]

Heb je zelf al besluit genomen om over te stappen naar direct drive of toch uitgesteld?
Op 7-feb besteld, maar is pas de 28e weer op voorraad.... :/
Pech aan de ene kant want Fanatec liep net uit de stock vlak voor m'n bestelling. Maar ietwat gelukkig ook, want vlak na m'n bestelling ging de prijs omhoog van 1599,- naar 1799,-

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Luckeh schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 18:09:
[...]

Op 7-feb besteld, maar is pas de 28e weer op voorraad.... :/
Pech aan de ene kant want Fanatec liep net uit de stock vlak voor m'n bestelling. Maar ietwat gelukkig ook, want vlak na m'n bestelling ging de prijs omhoog van 1599,- naar 1799,-
Even geduld dus nog, maar wel fijn dat je hem niet net na de prijsverhoging had willen bestellen. Hij ziet er in ieder geval erg mooi uit, benieuwd hoe die straks bevalt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
De kogel is door de kerk :) Na nu 2 weken fanatiek iRacing gespeeld te hebben heb ik toch maar besloten om mijn pedalen te upgrade. Ik raak daar niet echt snel op uitgekeken denk ik zo :9~ Clubsport v3
Iemand tips hoe jullie deze het fijnste vinden op het gebied van settings?

[ Voor 11% gewijzigd door Xenophoben op 21-02-2020 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 23:43
Xenophoben schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 08:25:
De kogel is door de kerk :) Na nu 2 weken fanatiek iRacing gespeeld te hebben heb ik toch maar besloten om mijn pedalen te upgrade. Ik raak daar niet echt snel op uitgekeken denk ik zo :9~ Clubsport v3
Iemand tips hoe jullie deze het fijnste vinden op het gebied van settings?
Zorg dat je de braking kit mee besteld, settings zal je echt even persoonlijk moeten aanvoelen om te kijken wat fijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54

H-Alien

aka Schenk

Wat Pandanl zegt. Over het algemeen is het wel te stellen dat de braking kit een must is. Daarna wordt het persoonlijke voorkeur, Persoonlijke instellingen:

- zwarte veren ipv de rode (iets stijfer)
- braking kit gebruik ik met een "hard" combinatie

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Gisteravond is mijn Thrustmaster T300rs overleden. Na het aanzetten draaide deze wat heen en weer en daarna zat het stuur vast. Er kwamen ook een aantal rare geluiden uit de base. Deze was net een maand oud.

Zo naar de Coolblue winkel en hopen dat ik het geld retour krijg.
Is de Fanatec CSL Elite een goede opvolger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rb88
fietsbob schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 08:46:
Gisteravond is mijn Thrustmaster T300rs overleden. Na het aanzetten draaide deze wat heen en weer en daarna zat het stuur vast. Er kwamen ook een aantal rare geluiden uit de base. Deze was net een maand oud.

Absoluut. Heb die stap ook gemaakt. Al was dat bij mij na 3 jaar trouwe dienst van de thrustmaster...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Luckeh schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:39:
@Olaf van der Spek Ja, is grotendeels hetzelfde. Bij de G29/G920 hebben ze XBOX/PS4 compatibility ingevoerd. Een kleine evolutie in het rempedaal wellicht. De hoeveelheid force was wel iets minder. Zie o.a. deze link
De schakelpook van de G25/G27 mist wel..
H-Alien schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:03:
Wat Pandanl zegt. Over het algemeen is het wel te stellen dat de braking kit een must is. Daarna wordt het persoonlijke voorkeur, Persoonlijke instellingen:

- zwarte veren ipv de rode (iets stijfer)
- braking kit gebruik ik met een "hard" combinatie
Dan zit je op 500 euro toch?
Hoe verhouden die pedalen zich tot de Heusinkveld Sprint's (600 - 700 euro)?

[ Voor 35% gewijzigd door Olaf van der Spek op 22-02-2020 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:17
fietsbob schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 08:46:

Ai, precies hetzelfde overkwam mij eind vorig jaar. Alleen hield de Thrustmaster het toen wel 3 maanden vol :|

Coolblue gaf mij trouwens netjes mijn geld terug, toen bleek dat hij niet meer te repareren was en ze op dat moment geen nieuwe konden leveren.

Heb op Black Friday de stap kunnen maken naar de Fanatec CSL Elite en die draait al die tijd als een zonnetje. In de Black Friday deal zat de loadcell rem als extra. Dat is wel een aanrader om erbij te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:30

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Lees toch dat er vaak defecten zijn met de t300 base. Ik heb de mijne al 3 jaar in gebruik zonder problemen. Wel heb ik de strenght op 75% staan.

Ergens wil ik ook een stapje op maken :)

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Olaf van der Spek schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 09:51:
Dan zit je op 500 euro toch?
Hoe verhouden die pedalen zich tot de Heusinkveld Sprint's (600 - 700 euro)?
Ik ben van m'n Revzalot, via CSP V3 naar de Sprints gegaan in slechts een paar weken tijd.

De Heusinkvelds zijn fijne pedalen, maar de CSPs zijn ook niet verkeerd. Als ze fysiek iets groter geweest waren, had ik ze waarschijnlijk gewoon nog gehad (ik heb schoenmaat 50). Ook de Sprints vielen voor mij klein uit, maar die kon ik tenminste zelf modden en ze een paar cm hoger te zetten. Je kan de CSPs enkel aanpassen door de pedalplate hoger te zetten, of wanneer je grotere pedalplates kunt maken is dat ook een optie.
Nickrsd schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 12:56:
Lees toch dat er vaak defecten zijn met de t300 base. Ik heb de mijne al 3 jaar in gebruik zonder problemen. Wel heb ik de strenght op 75% staan.
De TX base is berucht om hun plotselinge overlijden. Maar dat hoorde je ook van de Fanatec DD voedingen en Simucube units die plots niet meer reageren. Zonder dat je de absolute defect % rate weet, valt er weinig over te zeggen. Qua volume is de TX meer verkocht dan Fanatec en daarachter volgt Simucube. Dus dat er meer gemopperd wordt op merk X kan ook betekenen dat relatief veel producten in de markt gezet hebben.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MDenessen
Ik heb vandaag Heusinkveld sprint pedals besteld oOo . Tot nu toe heb ik altijd met kousen gereden en dat voldeed voor de TP3A Pro met ricmotech loadcell mod. Maar wellicht zal ik nu schoenen met een dunne zool of race schoenen moeten gaan gebruiken. Wat gebruiken jullie met de zwaardere pedalen ?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
MDenessen schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 15:05:
Ik heb vandaag Heusinkveld sprint pedals besteld oOo . Tot nu toe heb ik altijd met kousen gereden en dat voldeed voor de TP3A Pro met ricmotech loadcell mod. Maar wellicht zal ik nu schoenen met een dunne zool of race schoenen moeten gaan gebruiken. Wat gebruiken jullie met de zwaardere pedalen ?
Proficiat met je aanschaf! Het is hier al vaker langsgekomen, maar gewone kartschoenen zijn uitstekend geschikt daarvoor. Bij kartandparts hebben ze een betaalbaar aanbod. Heb zelf de Speed versie. Zitten uitstekend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik heb vandaag Heusinkveld sprint pedals besteld oOo .
Heb je ook al een sim rig besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Pandanl schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:36:
[...]

Zorg dat je de braking kit mee besteld, settings zal je echt even persoonlijk moeten aanvoelen om te kijken wat fijn is.
Welke kit?
https://fanatec.com/eu-en/pedals/clubsport-pedals-v3 lijkt stock al een load cell te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 23:43
Deze kit: https://fanatec.com/eu-en...-v3-brake-performance-kit
Geeft een veel beter gevoel bij je rem pedaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Ik rij afwisselend met schoenen of op sokken. Sokken is meer gemakzucht en nog steeds prima te doen op de Sprints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Omdat de T300 overleden is heb ik een Fanatec Elite CSL base onder de bestelknop zitten.
Maar ik lees zojuist dat er toch veel problemen zijn met de Fanatec bases. Veel klachten over harde tikken, coil whine en meer geluidsklachten. Een oplossing wordt dan aangedragen op bijvoorbeeld het Fanatec forum is de FFB instellingen terug te schroeven. Maar dat neemt dus de essentie weg van het hele simgebeuren.
Ik wil graag voelen wat de auto kan en wat er op dat moment gebeurd.
Als ik dat niet wil kan ik beter een Logitech stuur kopen van 50 euro en Need for Speed aanschaffen.

Voor deze prijscategorie verwacht ik eigenlijk wel een nagenoeg perfect stuurwiel. (Voor mij dan, ok het kan een pak duurder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-09 20:49
YouTube: Raar geluid Thrustmaster T300RS GT

Iemand dit geluid wel eens gehad met zijn Thrustmaster T300RS GT ? Lijkt me niet helemaal goed te klinken :( Ding is net een paar weken oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:46
Klinkt als een aanlopende ventilator. Die moet terug. Balen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rb88
fietsbob schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 21:44:
Omdat de T300 overleden is heb ik een Fanatec Elite CSL base onder de bestelknop zitten.
Maar ik lees zojuist dat er toch veel problemen zijn met de Fanatec bases. Veel klachten over harde tikken, coil whine en meer geluidsklachten. Een oplossing wordt dan aangedragen op bijvoorbeeld het Fanatec forum is de FFB instellingen terug te schroeven. Maar dat neemt dus de essentie weg van het hele simgebeuren.
Als ik dat niet wil kan ik beter een Logitech stuur kopen van 50 euro en Need for Speed aanschaffen.

Voor deze prijscategorie verwacht ik eigenlijk wel een nagenoeg perfect stuurwiel. (Voor mij dan, ok het kan een pak duurder)
Als je gaat zoeken naar producten, lees je vaak alleen de negatieve verhalen. Van de mensen die al lange tijd van hun spullen genieten zullen dat niet snel op internet posten.

Ik kan ook alleen vanuit eigen ervaring spreken. Ik had een thrustmaster voor 3 jaar zonder problemen. Deze 2e hands verkocht en nu al 4 maanden in het bezit van een csl elite. Ik herken me dan ook niet in al die problemen die je hierboven opsomt.

Het is gelukkig je eigen keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Luckeh schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 13:16:
[...]

Ik ben van m'n Revzalot, via CSP V3 naar de Sprints gegaan in slechts een paar weken tijd.

De Heusinkvelds zijn fijne pedalen, maar de CSPs zijn ook niet verkeerd. Als ze fysiek iets groter geweest waren, had ik ze waarschijnlijk gewoon nog gehad (ik heb schoenmaat 50). Ook de Sprints vielen voor mij klein uit, maar die kon ik tenminste zelf modden en ze een paar cm hoger te zetten. Je kan de CSPs enkel aanpassen door de pedalplate hoger te zetten, of wanneer je grotere pedalplates kunt maken is dat ook een optie.
[...]
Ik heb juist eerder het probleem dat mijn schoenmaat (maat 40) te klein is waardoor ik op mijn rempedaal niet op het optimale punt zit. Helaas kan ik dit bij mijn CSL Elite niet verstellen dus had achteraf misschien toch voor de CSP of Heusinkveld moeten gaan maar zijn een stuk prijziger en daarvan was ik weer bang dat ze niet goed tot hun recht kwamen op mijn Playseat Challenge.

Maar het is in ieder geval wel verstandig om rekening te houden met verstelbaarheid van de pedalen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Laatst online: 22:11
fietsbob schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 21:44:

Wat denk ik vooral niet vergeten moet worden, is dat bij force feedback veel meer komt kijken dan brute kracht / max. koppel. Zelf vind ik de gedetailleerdheid van force feedback veel belangrijker. Als je dan alles op max. kracht zet, verlies je juist dat detail. Wel geloof ik dat als je meer kracht tot je beschikking hebt, je dus ook verder kan gaan zonder detail te verliezen.

Zelf ben ik sinds december vorig jaar overgestapt van een G27 naar een CSL Elite base 1.1 (in feite slechts het instapmodel van Fanatec). Dit was voor mij al een groot verschil in detail (ooit wil ik nog wel door naar een DD-base). Het gaat vooral veel soepeler, bij de G27 voelde ik echt het 'knarsen' van de tandwielen. De CSL base heb ik ingame op 75-80% staan, omdat dit voor mijn gevoel sterk zat is en bij hoger dit ten koste gaat van het fijnere detail van bijvoorbeeld wegdek en kerbs. Het is denk ik ook sterk afhankelijk van wat voor spel / auto's je vooral speelt / rijdt. Zelf rij in voornamelijk in AC en in straatauto's (met stuurbekrachtiging dus), zodat ik dit goed kan vergelijken met in het echt. Ik heb geen idee hoe dat in F1 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 15:47:
[...]

Heb je ook al een sim rig besteld?
Ik heb een next level racing f1gt rig, die blijf ik voorlopig gebruiken. Ooit ga ik een Fanatec dd2 bestellen en dan zal ik gelijk een steviger rig moeten kopen, maar dat is effe sparen ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
Ik ben mijn thrustmaster T300RS GT retour gestuurd en deze gaat gecrediteerd worden. Ik had deze gekocht omdat ik wou beginnen met simracen en dit was een erg mooi instapstuur. Ik lees alleen dat de Fanatec CLS Elite set erg word aanbevolen en vooral door betere pedalen en FFB?

Ik wil dus zo'n set aanschaffen maar zie op hun site 2 kits staan:
1. Xbox One competition pack €799,-
2. CLS Elite PS4 starter kit €499,-

Behalve het feit dat ik bij de ps4 variant nog een extra stuur ofzo kan kiezen ( Het lijkt me toch dat er een stuur bij zit? ) Zie ik zo niet wat het verschil is. Kan iemand me dit vertellen?

En ik neem aan dat ik zon kit gewoon op mijn playseat kan monteren zonder extra dingen aan te schaffen?

EDIT: Ik zie dat bij de ps4 variant geen wheelbase zit... duidelijk dus! :) Dan word het de 799 euro variant

[ Voor 7% gewijzigd door Jasper_S1985 op 24-02-2020 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11-2023
Jasper_S1985 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:54:
Ik ben mijn thrustmaster T300RS GT retour gestuurd en deze gaat gecrediteerd worden. Ik had deze gekocht omdat ik wou beginnen met simracen en dit was een erg mooi instapstuur. Ik lees alleen dat de Fanatec CLS Elite set erg word aanbevolen en vooral door betere pedalen en FFB?

Behalve het feit dat ik bij de ps4 variant nog een extra stuur ofzo kan kiezen ( Het lijkt me toch dat er een stuur bij zit? ) Zie ik zo niet wat het verschil is. Kan iemand me dit vertellen?

En ik neem aan dat ik zon kit gewoon op mijn playseat kan monteren zonder extra dingen aan te schaffen?

EDIT: Ik zie dat bij de ps4 variant geen wheelbase zit... duidelijk dus! :) Dan word het de 799 euro variant
Ik zou je wel aanraden dan de CSL Elite pedals met Loadcell te nemen.
Dit is echt wel een van de beste upgrades die je kunt doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JacobsT
  • Laatst online: 29-09 12:48
Flamax schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:24:
[...]

Ik zou je wel aanraden dan de CSL Elite pedals met Loadcell te nemen.
Dit is echt wel een van de beste upgrades die je kunt doen.
+1

Pedalen zijn eigenlijk belangrijker dan het stuur. Mss zelfs kijken naar de club sport v3 met loadcell? Met precies remmen valt het meeste tijd te winnen.
Betere pedalen verlagen je rondetijden, een beter stuur helpt je makkelijker recoveren doordat je sneller/beter feedback krijgt.

[ Voor 5% gewijzigd door JacobsT op 24-02-2020 15:29 ]

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
Ja ik bestel in principe nu de set van 799,-. Ik krijg ze namelijk van de baas omdat ik nog wat saldo open had staan. Ik bestel later wel een setje pedalen met loadcell bij op eigen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11-2023
Jasper_S1985 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:31:
Ja ik bestel in principe nu de set van 799,-. Ik krijg ze namelijk van de baas omdat ik nog wat saldo open had staan. Ik bestel later wel een setje pedalen met loadcell bij op eigen kosten.
Volgens mij kan je de brake pedal upgraden van de set die je koopt dus dat is dan een mooie optie.
Ik raad dit echt heel erg aan dit gaat je zoals hierboven ook al aangegeven enorm helpen om te verbeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54

H-Alien

aka Schenk

Ik wil ook zo'n baas.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rb88
Jasper_S1985 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:54:

Oke ik denk dat je het niet helemaal goed ziet.
Bij de PS4 variant zitten geen pedalen. Die zal je los moeten aanschaffen.
De tip is om gelijk de loadcell pedalen te nemen.
Als ik de PS4 kit + CSL Elite Pedals LC aanklik kom ik uit op 730 euro

Bij de xbox set zie ik dat die 799 euro kost maar dan heb je een andere wheelbase. Een sterkere dan de instap CSL. Maar geen loadcell pedalen. Als je die er nog bij wilt hebben komt er straks nog even 139 euro bij.

Dus kies slim. Als jeen Clubsport 2.5 wheelbase wilt kies de XBOX versie.
Als je een instap model CSL Elite 1.1 wilt hebben kies de PS4 variant met de CSL Elite Pedals LC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasper_S1985
Ik heb gekozen voor de betere motor... De pedals bestel ik zelf wel later deze maand :D Thx voor het advies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Let wel dat een loadcell op een playseat niet echt de beste combinatie is. De pedal plate flext enorm en heb al wat afgebroken pedal plates voorbij zien komen. Mijn inziens is een Playseat prima voor pedalen zonder loadcell. Wil je wel een loadcell dan moet je gaan verstevigen.

Voor mij was dit ook de reden om over te stappen van een Playseat F1 (oude versie) naar een Sim-Lab GT1 Evo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
Madhouse1979 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:07:
Let wel dat een loadcell op een playseat niet echt de beste combinatie is. De pedal plate flext enorm en heb al wat afgebroken pedal plates voorbij zien komen. Mijn inziens is een Playseat prima voor pedalen zonder loadcell. Wil je wel een loadcell dan moet je gaan verstevigen.

Voor mij was dit ook de reden om over te stappen van een Playseat F1 (oude versie) naar een Sim-Lab GT1 Evo.
Misschien een domme vraag maar is de stoel van een playseat ook op die simlab gt1 te bevestigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Jasper_S1985 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:17:
[...]

Misschien een domme vraag maar is de stoel van een playseat ook op die simlab gt1 te bevestigen?
Ja dat is wel mogelijk. Maar met de verkoop van de playseat koop je een wat betere stoel (zie mijn blog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-02 11:10
Nu ik er redelijk over uit ben dat ik voor een DD1 ga wordt het tijd om eens naar stuurtjes te gaan kijken.
Echter stuurtjes is iets met bomen en bos....

Ik heb een aantal stuurtjes in handen gehad, echter vond ik deze vrij dun en gaven me al gauw een verkrampt gevoel in de handen.
Een wat robuuster stuurwiel is dus eigenlijk wat ik zoek.
Matt Malone gebruikt een Fanatec Porsche 918 RSR welke aardig robuust lijkt; iemand ervaring met dit stuur?
De Podium Steering Wheel R300 lijkt me ook wel aardig, iemand die hier ervaring mee heeft?

Wat ik wil gaan rijden in iRacing is: Mazda MX-5, Skip Barber en GT dus een F1 stuur lijkt me niet van toepassing.

Alle tips en suggesties zijn welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

A3aaN79 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:13:
Nu ik er redelijk over uit ben dat ik voor een DD1 ga wordt het tijd om eens naar stuurtjes te gaan kijken.
Echter stuurtjes is iets met bomen en bos....

Ik heb een aantal stuurtjes in handen gehad, echter vond ik deze vrij dun en gaven me al gauw een verkrampt gevoel in de handen.
Een wat robuuster stuurwiel is dus eigenlijk wat ik zoek.
Matt Malone gebruikt een Fanatec Porsche 918 RSR welke aardig robuust lijkt; iemand ervaring met dit stuur?
De Podium Steering Wheel R300 lijkt me ook wel aardig, iemand die hier ervaring mee heeft?

Wat ik wil gaan rijden in iRacing is: Mazda MX-5, Skip Barber en GT dus een F1 stuur lijkt me niet van toepassing.

Alle tips en suggesties zijn welkom.
Ik heb zowel het R300 alsmede het blauwe F1 stuurtje icm de DD1. Het R300 stuurtje leent zich praktisch voor alle klassen. De diameter (30cm) is nog niet te groot namelijk. Het F1 stuurtje heeft een diameter van 27cm. In de Skip en zeker voor de GT3/GTEs rijd ik absoluut liever met het F1 stuurtje. De MX-5 kun je een flinke hap overstuur moeten corrigeren, en dan moet je overpakken. Dat gaat erg lastig met het F1 stuurtje en daar is het R300 een stuk geschikter voor.

Als je voor het R300 stuur gaat, bedenk wel welke variant je koopt. Het Podium R300 stuur heeft maar 6 knoppen en de flippers achterop. Je kan op het stuurtje niet meer bij de instellingen van de FFB/DD. Dat moet je dan volledig in de software doen. Ook heeft het geen display op het stuur.

Ik heb de Clubsport Universal Hub + Podium R300 Rim + Advanced Paddle Module, en die combi heeft 12 knoppen en de funky switch. Dan kun je dus wel bij de FFB instellingen en hij heeft een klein displaytje. En daarnaast heb je in het center van de wheel ook nog een sloot knoppen. Is wel 180,- duurder dan de Podium R300 variant.

De huidige trend in de autosport zijn wel kleine stuurtjes trouwens. Zelfs in de V8 Supercars rijden er tegenwoordig coureurs (zoals Whincup) met een klein diameter formula stuur ipv het stuur wat ze hadden.

Overigens heb je wel een beetje pech met de DD1 keuze. Hun fraaie combi met het blauwe F1 wheel is nét van 1599 naar 1799 gegaan en is al weken niet meer voorraad.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 27 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.