Dit dus!ZFLaSH schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 07:29:
Dus tja,. eerst eens bedenken hoe ik dit thuis in de week ga leggen
Succes met je aankoop straks! Voorpret is toch half zo leuk.
Dit dus!ZFLaSH schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 07:29:
Dus tja,. eerst eens bedenken hoe ik dit thuis in de week ga leggen
Cube Controls is volgens mij ook wel een van de duurste opties die je hebt... is dat niet een beetje een kromme vergelijking?Luckeh schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 22:28:
[...]
Het verschil met Simucube en een Formula wheel (bijvoorbeeld een Cube Controls) is ook snel een 600-700 euro.
[ Voor 5% gewijzigd door Raimond613 op 07-02-2020 08:13 ]
Je hebt een punt dat de Cube Controls niet goedkoopste is. Maar een formula stuurtje met koppeling én flippers achterop is nou eenmaal niet goedkoop. Wellicht is de Augury F1s dan nog één van de goedkopere (€605,-). Dat brengt de totaal kosten op voor een Simucube Sprint op ca. €1850- en de Simucube Pro op ca. €2055,-Raimond613 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 08:11:
[...]
Cube Controls is volgens mij ook wel een van de duurste opties die je hebt... is dat niet een beetje een kromme vergelijking?
Er zijn zat goedkopere alternatieven die mooie Formule stuurtjes maken.
Kijk bijvoorbeeld eens bij Polsimer, heb ik zelf ook.
[ Voor 12% gewijzigd door Madhouse1979 op 10-02-2020 21:24 ]
www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!
Ah, thanks!Madhouse1979 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:23:
@Jimmy J. dat is de middels van de 3 draai switchen (ff de naam kwijt hoe ze precies heten).
Mijn CSW maakt toch een ander 'soort' lawaai dan m'n Logitech G920 deed. De CSW produceert voornamelijk fan geluid, en de Logitech hoorde je echt de tandjes en dergelijke. En het is nou ook weer niet zo veel fan geluid als bv. een PS4, die dingen lijken echt op te stijgen... Zoiets als fan geluid filtert een mens ook makkelijker als tikkende geluiden, dus denk dat je je wat dat betreft minder zorgen hoeft te maken.Luckeh schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:59:
Nou, een CSL of een CSW maakt minstens net zoveel lawaai als een G27. De krachten die een CSL/CSW uitoefent zijn een stuk hoger dan de G27.
Inderdaad, dat klopt. En een DD is al helemaal stil. Maar de vibraties die de force feedback afgeeft op je bureau/rig hebben worden alleen maar groter naarmate je naar een sterkere base unit gaat. Mijn hele rig trilt op moment dat ik over een curbstone ga (CSW op 90%). Daar had ik met m'n Thrustmaster TX niet zoveel last van.Pyr0_ schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 17:29:
[...]
Mijn CSW maakt toch een ander 'soort' lawaai dan m'n Logitech G920 deed. De CSW produceert voornamelijk fan geluid, en de Logitech hoorde je echt de tandjes en dergelijke. En het is nou ook weer niet zo veel fan geluid als bv. een PS4, die dingen lijken echt op te stijgen... Zoiets als fan geluid filtert een mens ook makkelijker als tikkende geluiden, dus denk dat je je wat dat betreft minder zorgen hoeft te maken.
@Valkyre, heb je al eens na de thrustmaster producten gekeken?
Daar had ik nog helemaal niet bij stil gestaanLuckeh schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 17:37:
[...]
Inderdaad, dat klopt. En een DD is al helemaal stil. Maar de vibraties die de force feedback afgeeft op je bureau/rig hebben worden alleen maar groter naarmate je naar een sterkere base unit gaat. Mijn hele rig trilt op moment dat ik over een curbstone ga (CSW op 90%). Daar had ik met m'n Thrustmaster TX niet zoveel last van.
Ik heb ook een t300rs gehad en sinds gisteren overgestapt op fanatec, vooral de rempedaal vond ik waardeloos maar was vooral even wennen maar niet onmogelijk, Probeer vooral je eigen race (constante laptijden) te rijden en let niet zo op de posities. Deze komen met de tijd en ervaring.Wormaap schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:22:
[...]
Een ding dat mij even kostte om door te krijgen met de Mazda (en überhaupt toen ik net begon), is dat je best snel te hard remt. Je stuur begint dan te trillen, dat is hoe iRacing je laat weten dat de ABS intrapt. Toen ik dat eenmaal door had ging het een stukje beter. In arcade racegames trap je de rem vaak vol in, als je al remt. In iRacing moet je duidelijk subtieler zijn. Het rem-metertje (standaard linksbeneden) komt zelden boven de 75% uit.
Zorg dat je vrijwel al het remmen om snelheid te verminderen in een rechte lijn doet vóórdat je instuurt, maar laat je voet dan niet van de rem schieten, maar hou een béétje remdruk vast tijdens het insturen (trail braking), dan stuurt de wagen een stuk beter in. Daarnaast moet je aan het begin van de bocht vaak véél meer afremmen dan je zou verwachten. Liever iets te langzaam erin zodat je bij het uitkomen van de bocht flink op het gas kan, dan te hard erin en in de bocht nog moeten afremmen.
Geen idee hoeveel je hiervan al weet of doet, maar dat zijn wat basisdingen om mee te spelen als je moeite hebt om de wagen de baan rond te krijgen. Maar bovenal: geef het tijd. In meer arcade racegames kun je vaak heel snel 'beter' worden. In iRacing duurt dat duidelijk langer. Probeer ook niet te hard om te strijden voor een toppositie, in de Rookie-klasse is het hoofddoel om de race veilig uit te rijden. Er rijden ook in Rookies bloedsnelle mensen mee, als je die vanaf moment één probeert te volgen ga je elke hoek van de grindbak leren kennen
Steam: PortoNL | PSN: PortoNL
Ik heb nu precies hetzelfde, ik heb ook een T300 RS maar qua remmen is het nu moeilijk om met de BMW M8 op zo'n 75% te remmen omdat er geen gevoel in het rempedaal zit. Heb jij die Fanatec pedalen met een loadcell? Of zijn de standaard pedalen van Fanatec al vele malen beter qua gevoel?PortoNL schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:05:
Ik heb ook een t300rs gehad en sinds gisteren overgestapt op fanatec, vooral de rempedaal vond ik waardeloos maar was vooral even wennen maar niet onmogelijk, Probeer vooral je eigen race (constante laptijden) te rijden en let niet zo op de posities. Deze komen met de tijd en ervaring.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Volgens mij zijn er (loadcell-) mods voor de T300RS pedalen. De Fanatec ClubSport Pedals kun je gewoon via USB aansluiten, dus die kunnen naast het stuur. De CSL Elite Pedals lijken dat standaard niet te kunnen, maar wel met een adapter. Kan wel met de CSL Elite Loadcell kit.Game-Freak schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:13:
[...]
Ik heb nu precies hetzelfde, ik heb ook een T300 RS maar qua remmen is het nu moeilijk om met de BMW M8 op zo'n 75% te remmen omdat er geen gevoel in het rempedaal zit. Heb jij die Fanatec pedalen met een loadcell? Of zijn de standaard pedalen van Fanatec al vele malen beter qua gevoel?
Zo te zien kan ik die Fanatec pedalen niet op mijn T300RS aansluiten maar om nu meteen een hele Fanatec set te kopen gaat me nu even te ver
Ik ga maar eens googlen of ik iets kan doen om het gevoel beter te maken op de bestaande T300RS pedalen.
Ticking away, the moments that make up a dull day
de mazda is 1 van de auto's op het nieuwste bandenmodel (NTMv7); deze vragen er om een rondje of 2 goed opgewarmd te worden voordat ze fatsoenlijk grip bieden. Ga dus niet meteen pit uit vol door de bochten te knallen want dan frustreer je jezelf alleen maar. Bouw het heel geleidelijk op. Je leert veel meer van langzaamaan opbouwen dan continu na 2 bochten te moeten resetten.fietsbob schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:13:
Net weer even getest, maar de auto, Mazda, voelt aan of deze op ballonnen rijdt.
Ik rijd met een Thrustmaster T300RS en ik heb wat settings geprobeerd die op het net te vinden zijn, maar het voelt niet als een verbetering. Ik snap best dat het geen arcade game is, maar ik kan (bijna) nooit een ronde foutloos uitrijden, schaam schaam.
Ik heb zelf de Clubsport Pedals V3 en daar zit idd een loadcell in, maar wat ik met mijn t300rs pedals heb gedaan was de brake force instelling zo instellen dat ik er redelijk constant kon remmen.Game-Freak schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:13:
[...]
Ik heb nu precies hetzelfde, ik heb ook een T300 RS maar qua remmen is het nu moeilijk om met de BMW M8 op zo'n 75% te remmen omdat er geen gevoel in het rempedaal zit. Heb jij die Fanatec pedalen met een loadcell? Of zijn de standaard pedalen van Fanatec al vele malen beter qua gevoel?
Zo te zien kan ik die Fanatec pedalen niet op mijn T300RS aansluiten maar om nu meteen een hele Fanatec set te kopen gaat me nu even te ver
Ik ga maar eens googlen of ik iets kan doen om het gevoel beter te maken op de bestaande T300RS pedalen.
Dat ligt zeker aan je verbinding; check ff of je niets anders in de achtergrond hebt draaien of huisgenoten die de bandbreedte aan t opsnoepen zijn.Imac2011 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 22:46:
Trouwens nog een vraagje , ik heb regelmatig last van glitches waarbij auto's ineens weg zijn en ik alleen rijd , vorige keer op Zandvoort was ik met de 2e heat de pacecar kwijt waardoor ik hem bijna voorbij ging?En vanavond in de race ook paar keer gehad , net voor een rempunt in de drukte , zou balen zijn als ik dan iedereen eraf beuk. Ik heb een redelijk hoge ping , zou het daarmee te maken hebben of hebben jullie daar ook last van ?Met FM7 online gebeurd het ook regelmatig , dat ik complete start mis of mijn cockpit view is veranderd in chase view .Maar goed , bij FM7 hebben meer mensen er last van.
Ik ben zelf meteen voor Fanatec pedalen gaan, heb zelf geen ervaring met loadcell mod voor Thrustmaster.fietsbob schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:45:
Bedankt allen voor de info.
Vanavond weer een poging wagen voor een paar uur.
Ik zag zojuist ook een load cell mod voor de pedalen,
https://www.simracingsolu...rake-mod-for-t3pa-non-pro
Of kan ik beter gaan voor de Fanatec pedalen voor een betere feel?
De tip over de nieuwe banden is een goede. Nooit aangedacht dat het zo dicht bij de werkelijkheid zou liggen. Heel logisch natuurlijk, maar dacht ik niet een-twee-drie aan.
Het is wel verslavend. Ondanks dat ik echt als een krant rijd wil ik doorgaan.
Ik ben inderdaad ook naar de 2de hans markt aan het kijken, maar daar komt weinig fanatec spul langs (er zijn wel spullen maar dan is het nagenoeg de nieuw prijs)Pyr0_ schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 17:29:
[...]
Mijn CSW maakt toch een ander 'soort' lawaai dan m'n Logitech G920 deed. De CSW produceert voornamelijk fan geluid, en de Logitech hoorde je echt de tandjes en dergelijke. En het is nou ook weer niet zo veel fan geluid als bv. een PS4, die dingen lijken echt op te stijgen... Zoiets als fan geluid filtert een mens ook makkelijker als tikkende geluiden, dus denk dat je je wat dat betreft minder zorgen hoeft te maken.
@Valkyre, heb je al eens na de thrustmaster producten gekeken?
Ik kan je vertellen dat dit niet werkt en de pedalen hier niet op gebouwd zijn. Zonde van je 17 euro (excl. verzendkosten).Game-Freak schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:26:
Ik heb zojuist het volgende gevonden;
https://www.3drap.it/prod...master-2-pedals-standard/
[Afbeelding]
Het zal vast niet fantastisch zijn maar misschien wel het proberen waard voor die 17 euro.
Ik had dezelfde problemen. Ik gebruik die band nu niet meer.Xenophoben schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:38:
Iemand ervaring met het veranderen van de pedalen houder van een playseat challenge? Bij deze opvouwbare stoel zit de pedalen vast met een band... erg irritant merk ik nu ik steeds meer race in iracing. Ook vind ik dat er veel flex in zit als ik rijd met mijn g920 pedalen. De rem is erg stug. Overweeg ook om anders te kijken naar een andere cockpit. Heeft iemand deze zelfde problemen ?
Mijn youtube channel: https://www.youtube.com/channel/UCy-23p6kSmP2n7O7v8_eMQQ/
Heb dit geprobeerd: https://www.coolblue.nl/a...t-stuur-kalibreren-op-ps4Paulus07 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:10:
@Frantz was dacht ik een button combinatie om het stuur weer te centreren/calibreren. Even kijken op de site/handleiding welke buttons het precies zijn 🙂
Ik ga meteen kijken! Ik kan me haast niet voorstellen dat de csl rem zwaarder is dan de g920. veel gehoorde klacht van die pedalen ( is ook alleen bij de g920 xbox versie). Die rem is gewoon niet 100% in te drukken,.... Wel een goede training om de spieren rond mijn kruisbanden sterker te maken haha...'Rb88 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:42:
[...]
Ik had dezelfde problemen. Ik gebruik die band nu niet meer.
Ik heb nu geen gedetailleerde foto voor je maar ik heb mijn pedalen dus vastgezet met tie rips.
En dan rij ik met Fanatec CSL Elite Loadcell pedalen, deze zijn naar mijn weten een stuk zwaarder en stugger dan de G920 pedalen.
Ik heb als voorbeeld dit filmpje gebruikt.
YouTube: How to mount Fanatec CSL Elite LC Pedals to a Playseat Challenge!
Pedalen zitten nu altijd op dezelfde plek. Verschuiven niet meer na het in en uitvouwen
Het is een loadcell rem van 85kg. Daar gaat de g920 set echt niet bij in de buurt komen qua kracht.Xenophoben schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 11:20:
[...]
Ik ga meteen kijken! Ik kan me haast niet voorstellen dat de csl rem zwaarder is dan de g920. veel gehoorde klacht van die pedalen ( is ook alleen bij de g920 xbox versie). Die rem is gewoon niet 100% in te drukken,.... Wel een goede training om de spieren rond mijn kruisbanden sterker te maken haha...'
*edit
Ik ga het proberen! Thanks
[ Voor 10% gewijzigd door Rb88 op 15-02-2020 11:45 ]
En die plaat is, op verzendkosten na, gratis 👍Madhouse1979 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 12:59:
Let op dat je met beiden cockpits flex hebt met Heusinkveld Sprint pedalen. Het voordeel van de GT1 Evo is dat ze een plaat hebben om de flex er uit te halen. Ik heb nog wel een klein beetje flex nu met die plaat maar het is beduidend minder en niet storend.
De TR1 heeft op de positie van de pedalen normaal toch geen profielen?Alouwerse schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:55:
De heusinkveld sprints heb ik zelf rechtstreeks op de profielen gemonteerd. Nul flex tijdens het remmen.
De TS kan wel een update gebruiken.JoepW schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:05:
Opmerking
Ik zal zien dat de TS verder uitgebreid wordt op basis van de input van de community. Dus voel je vrij om tips te geven voor het verbeteren en aanvullen van de Topic Start.
[ Voor 41% gewijzigd door Olaf van der Spek op 18-02-2020 14:59 ]
Heb even op de website gekeken maar daar zie ik het inderdaad ook niet.Olaf van der Spek schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:54:
[...]
De TR1 heeft op de positie van de pedalen normaal toch geen profielen?
[...]
De TS kan wel een update gebruiken.
Is er een best buy guide voor pedalen?
En toen had ik pijn in m'n nek -:)Alouwerse schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:19:
[...]
Heb even op de website gekeken maar daar zie ik het inderdaad ook niet.
Wellicht is mijn rig dan een oud model.
[Afbeelding]
Voor mijn gevoel niet, maar ben nog wat aan het tweaken.Luckeh schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:23:
[...]
En toen had ik pijn in m'n nek -:)
Hangen je schermen niet wat aan de hoge kant?
Jup, je kan hem zo kalibreren: https://support.thrustmaster.com/en/kb/3466-en/Frantz schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:57:
Momenteel race met ik Thrustmaster T150RS op de PS4. Wanneer ik het stuur aansluit op de PS4 en deze zichzelf kalibreert dan staat het stuur na de kalibratie niet in midden maar een minimaal stukje rechts gedraaid, iets wat ik merk tijdens het racen. Heeft iemand idee zodat het stuur zich weer op de juiste positie kalibreert?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ik heb er momenteel echt geen tijd voor.Olaf van der Spek schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:54:
[...]
De TR1 heeft op de positie van de pedalen normaal toch geen profielen?
[...]
De TS kan wel een update gebruiken.
Is er een best buy guide voor pedalen?
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
[ Voor 13% gewijzigd door Olaf van der Spek op 19-02-2020 11:10 ]
Voor keuzehulp is het misschien handig om een lijst wat te sorteren op budgetklasse. Want er zijn toch wel wat duidelijke 'stappen' naar mijn idee. Beetje G29-klasse, high-end Thrustmaster/instap-Fanatec, high('ish)-end niet DD, en dan natuurlijk DD. Correspondeert naar mijn idee redelijk met prijsklasses tot 200, tot 700, tot 1500 en daarboven, grofweg. Met uitzonderingen, uiteraardOlaf van der Spek schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:09:
Ik heb Joep aangeboden te helpen met de TS..
Wat willen we zien in de TS?
Ik denk in ieder geval aan een lijst met links naar de favoriete sturen en pedalen, met eventueel ook links naar goede reviews ervan.
Dit op zo'n manier dat het gebruikt kan worden als een keuzehulp.
Ticking away, the moments that make up a dull day
Comfort is relatief. Het is niet een luxe fauteuil waar je je in laat neerploffen, maar een stukje spartaanser. Naar mijn idee niet oncomfortabel en geeft goede steun, maar je kan het 't beste zelf ervarenMDenessen schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:51:
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe sim rig te kopen.
De Simlab producten spreken me erg aan, alleen ik ben een beetje onzeker over de buckets seats. Heb nog nooit in een bucket seat gezeten.
Op youtube zag ik ergens dat buckets seats niet comfortabel zijn. En ik ben toch echt op zoek naar een stoel met goede ondersteuning voor de rug en met comfort waar ik lange race sessies in kan doen. Is het waar dat bucket seats oncomfortabel zijn, bijvoorbeeld vergeleken met de stoelen in kant en klare rigs zoals de next level racing gt track ?
Ook wellicht belangrijk om mee te nemen of het enkel voor PC of ook voor Console moet werken.Wormaap schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:32:
[...]
Voor keuzehulp is het misschien handig om een lijst wat te sorteren op budgetklasse. Want er zijn toch wel wat duidelijke 'stappen' naar mijn idee. Beetje G29-klasse, high-end Thrustmaster/instap-Fanatec, high('ish)-end niet DD, en dan natuurlijk DD. Correspondeert naar mijn idee redelijk met prijsklasses tot 200, tot 700, tot 1500 en daarboven, grofweg. Met uitzonderingen, uiteraard
Maar top dat je mee wil helpenZelf ben ik voorlopig voorzien maar wat overzicht in wat er allemaal te krijgen is gaat zeker veel mensen helpen
Goeie tip, bedankt. ik ga me erin verdiepenFightingAce schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 14:26:
@MDenessen Je kan ook overwegen om een normale autostoel van de sloop te halen. Zonder motion rig heb je niet bepaald een bucket seat nodig om in je stoel te blijven in de bochten.
Hier zou je een disclaimer bij kunnen zetten dat d.m.v. een DriveHub veel ook toegangelijk is voor de consoleJay-v schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 14:31:
[...]
Ook wellicht belangrijk om mee te nemen of het enkel voor PC of ook voor Console moet werken.
Ja, dat is voor het geld best een goede deal.kevlar01 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:57:
https://www.bol.com/nl/p/...NmFmVKig_0.4.ProductImage
De 920 van Logitech is vandaag voor 165€. Goede deal? Wil misschien ook een stuur halen om te beginnen, maar wil niet meteen 300€ neerleggen...
Ja, best wel. Ik heb nog ontzettend lang gedaan met een G25, toen een Thrustmaster TX en nu een CSW 2.5. Ik was erg tevreden over de G25 en hoeveelheid bashing hij heeft doorstaan. De Thrustmaster was ook wel fijn, maar ging de eerste beste dag na de garantietermijn dood.Xenophoben schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:28:
bizar wat die prijzen gezakt zijn...
[ Voor 12% gewijzigd door Luckeh op 19-02-2020 16:39 ]
Let wel, is alleen vandaag. Normale prijs is rond de 220 meen ik.Xenophoben schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:28:
bizar wat die prijzen gezakt zijn...
pricewatch: Logitech G920 Driving Force Zwartkevlar01 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:39:
[...]
Let wel, is alleen vandaag. Normale prijs is rond de 220 meen ik.
Heb je zelf al besluit genomen om over te stappen naar direct drive of toch uitgesteld?Luckeh schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:39:
[...]
Ja, best wel. Ik heb nog ontzettend lang gedaan met een G25, toen een Thrustmaster TX en nu een CSW 2.5. Ik was erg tevreden over de G25 en hoeveelheid bashing hij heeft doorstaan. De Thrustmaster was ook wel fijn, maar ging de eerste beste dag na de garantietermijn dood.
Op 7-feb besteld, maar is pas de 28e weer op voorraad....Doubleoz schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:47:
[...]
Heb je zelf al besluit genomen om over te stappen naar direct drive of toch uitgesteld?
Even geduld dus nog, maar wel fijn dat je hem niet net na de prijsverhoging had willen bestellen. Hij ziet er in ieder geval erg mooi uit, benieuwd hoe die straks bevalt.Luckeh schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 18:09:
[...]
Op 7-feb besteld, maar is pas de 28e weer op voorraad....
Pech aan de ene kant want Fanatec liep net uit de stock vlak voor m'n bestelling. Maar ietwat gelukkig ook, want vlak na m'n bestelling ging de prijs omhoog van 1599,- naar 1799,-
[ Voor 11% gewijzigd door Xenophoben op 21-02-2020 08:25 ]
Zorg dat je de braking kit mee besteld, settings zal je echt even persoonlijk moeten aanvoelen om te kijken wat fijn is.Xenophoben schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 08:25:
De kogel is door de kerkNa nu 2 weken fanatiek iRacing gespeeld te hebben heb ik toch maar besloten om mijn pedalen te upgrade. Ik raak daar niet echt snel op uitgekeken denk ik zo
Clubsport v3
Iemand tips hoe jullie deze het fijnste vinden op het gebied van settings?
www.simsport-racing.com
Absoluut. Heb die stap ook gemaakt. Al was dat bij mij na 3 jaar trouwe dienst van de thrustmaster...fietsbob schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 08:46:
Gisteravond is mijn Thrustmaster T300rs overleden. Na het aanzetten draaide deze wat heen en weer en daarna zat het stuur vast. Er kwamen ook een aantal rare geluiden uit de base. Deze was net een maand oud.
Zo naar de Coolblue winkel en hopen dat ik het geld retour krijg.
Is de Fanatec CSL Elite een goede opvolger?
De schakelpook van de G25/G27 mist wel..Luckeh schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:39:
@Olaf van der Spek Ja, is grotendeels hetzelfde. Bij de G29/G920 hebben ze XBOX/PS4 compatibility ingevoerd. Een kleine evolutie in het rempedaal wellicht. De hoeveelheid force was wel iets minder. Zie o.a. deze link
Dan zit je op 500 euro toch?H-Alien schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:03:
Wat Pandanl zegt. Over het algemeen is het wel te stellen dat de braking kit een must is. Daarna wordt het persoonlijke voorkeur, Persoonlijke instellingen:
- zwarte veren ipv de rode (iets stijfer)
- braking kit gebruik ik met een "hard" combinatie
[ Voor 35% gewijzigd door Olaf van der Spek op 22-02-2020 10:24 ]
Ai, precies hetzelfde overkwam mij eind vorig jaar. Alleen hield de Thrustmaster het toen wel 3 maanden volfietsbob schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 08:46:
Gisteravond is mijn Thrustmaster T300rs overleden. Na het aanzetten draaide deze wat heen en weer en daarna zat het stuur vast. Er kwamen ook een aantal rare geluiden uit de base. Deze was net een maand oud.
Zo naar de Coolblue winkel en hopen dat ik het geld retour krijg.
Is de Fanatec CSL Elite een goede opvolger?
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Ik ben van m'n Revzalot, via CSP V3 naar de Sprints gegaan in slechts een paar weken tijd.Olaf van der Spek schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 09:51:
Dan zit je op 500 euro toch?
Hoe verhouden die pedalen zich tot de Heusinkveld Sprint's (600 - 700 euro)?
De TX base is berucht om hun plotselinge overlijden. Maar dat hoorde je ook van de Fanatec DD voedingen en Simucube units die plots niet meer reageren. Zonder dat je de absolute defect % rate weet, valt er weinig over te zeggen. Qua volume is de TX meer verkocht dan Fanatec en daarachter volgt Simucube. Dus dat er meer gemopperd wordt op merk X kan ook betekenen dat relatief veel producten in de markt gezet hebben.Nickrsd schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 12:56:
Lees toch dat er vaak defecten zijn met de t300 base. Ik heb de mijne al 3 jaar in gebruik zonder problemen. Wel heb ik de strenght op 75% staan.
Proficiat met je aanschaf! Het is hier al vaker langsgekomen, maar gewone kartschoenen zijn uitstekend geschikt daarvoor. Bij kartandparts hebben ze een betaalbaar aanbod. Heb zelf de Speed versie. Zitten uitstekend.MDenessen schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 15:05:
Ik heb vandaag Heusinkveld sprint pedals besteld. Tot nu toe heb ik altijd met kousen gereden en dat voldeed voor de TP3A Pro met ricmotech loadcell mod. Maar wellicht zal ik nu schoenen met een dunne zool of race schoenen moeten gaan gebruiken. Wat gebruiken jullie met de zwaardere pedalen ?
Heb je ook al een sim rig besteld?MDenessen schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 15:05:
Ik heb vandaag Heusinkveld sprint pedals besteld.
Welke kit?Pandanl schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:36:
[...]
Zorg dat je de braking kit mee besteld, settings zal je echt even persoonlijk moeten aanvoelen om te kijken wat fijn is.
Deze kit: https://fanatec.com/eu-en...-v3-brake-performance-kitOlaf van der Spek schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 16:51:
[...]
Welke kit?
https://fanatec.com/eu-en/pedals/clubsport-pedals-v3 lijkt stock al een load cell te hebben.
Ik rij afwisselend met schoenen of op sokken. Sokken is meer gemakzucht en nog steeds prima te doen op de Sprints.MDenessen schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 15:05:
Ik heb vandaag Heusinkveld sprint pedals besteld. Tot nu toe heb ik altijd met kousen gereden en dat voldeed voor de TP3A Pro met ricmotech loadcell mod. Maar wellicht zal ik nu schoenen met een dunne zool of race schoenen moeten gaan gebruiken. Wat gebruiken jullie met de zwaardere pedalen ?
Als je gaat zoeken naar producten, lees je vaak alleen de negatieve verhalen. Van de mensen die al lange tijd van hun spullen genieten zullen dat niet snel op internet posten.fietsbob schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 21:44:
Omdat de T300 overleden is heb ik een Fanatec Elite CSL base onder de bestelknop zitten.
Maar ik lees zojuist dat er toch veel problemen zijn met de Fanatec bases. Veel klachten over harde tikken, coil whine en meer geluidsklachten. Een oplossing wordt dan aangedragen op bijvoorbeeld het Fanatec forum is de FFB instellingen terug te schroeven. Maar dat neemt dus de essentie weg van het hele simgebeuren.
Ik wil graag voelen wat de auto kan en wat er op dat moment gebeurd.
Als ik dat niet wil kan ik beter een Logitech stuur kopen van 50 euro en Need for Speed aanschaffen.
Voor deze prijscategorie verwacht ik eigenlijk wel een nagenoeg perfect stuurwiel. (Voor mij dan, ok het kan een pak duurder)
Ik heb juist eerder het probleem dat mijn schoenmaat (maat 40) te klein is waardoor ik op mijn rempedaal niet op het optimale punt zit. Helaas kan ik dit bij mijn CSL Elite niet verstellen dus had achteraf misschien toch voor de CSP of Heusinkveld moeten gaan maar zijn een stuk prijziger en daarvan was ik weer bang dat ze niet goed tot hun recht kwamen op mijn Playseat Challenge.Luckeh schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 13:16:
[...]
Ik ben van m'n Revzalot, via CSP V3 naar de Sprints gegaan in slechts een paar weken tijd.
De Heusinkvelds zijn fijne pedalen, maar de CSPs zijn ook niet verkeerd. Als ze fysiek iets groter geweest waren, had ik ze waarschijnlijk gewoon nog gehad (ik heb schoenmaat 50). Ook de Sprints vielen voor mij klein uit, maar die kon ik tenminste zelf modden en ze een paar cm hoger te zetten. Je kan de CSPs enkel aanpassen door de pedalplate hoger te zetten, of wanneer je grotere pedalplates kunt maken is dat ook een optie.
[...]
Wat denk ik vooral niet vergeten moet worden, is dat bij force feedback veel meer komt kijken dan brute kracht / max. koppel. Zelf vind ik de gedetailleerdheid van force feedback veel belangrijker. Als je dan alles op max. kracht zet, verlies je juist dat detail. Wel geloof ik dat als je meer kracht tot je beschikking hebt, je dus ook verder kan gaan zonder detail te verliezen.fietsbob schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 21:44:
Omdat de T300 overleden is heb ik een Fanatec Elite CSL base onder de bestelknop zitten.
Maar ik lees zojuist dat er toch veel problemen zijn met de Fanatec bases. Veel klachten over harde tikken, coil whine en meer geluidsklachten. Een oplossing wordt dan aangedragen op bijvoorbeeld het Fanatec forum is de FFB instellingen terug te schroeven. Maar dat neemt dus de essentie weg van het hele simgebeuren.
Ik wil graag voelen wat de auto kan en wat er op dat moment gebeurd.
Als ik dat niet wil kan ik beter een Logitech stuur kopen van 50 euro en Need for Speed aanschaffen.
Voor deze prijscategorie verwacht ik eigenlijk wel een nagenoeg perfect stuurwiel. (Voor mij dan, ok het kan een pak duurder)
Ik heb een next level racing f1gt rig, die blijf ik voorlopig gebruiken. Ooit ga ik een Fanatec dd2 bestellen en dan zal ik gelijk een steviger rig moeten kopen, maar dat is effe sparenOlaf van der Spek schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 15:47:
[...]
Heb je ook al een sim rig besteld?
[ Voor 7% gewijzigd door Jasper_S1985 op 24-02-2020 15:12 ]
Ik zou je wel aanraden dan de CSL Elite pedals met Loadcell te nemen.Jasper_S1985 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:54:
Ik ben mijn thrustmaster T300RS GT retour gestuurd en deze gaat gecrediteerd worden. Ik had deze gekocht omdat ik wou beginnen met simracen en dit was een erg mooi instapstuur. Ik lees alleen dat de Fanatec CLS Elite set erg word aanbevolen en vooral door betere pedalen en FFB?
Ik wil dus zo'n set aanschaffen maar zie op hun site 2 kits staan:
1. Xbox One competition pack €799,-
2. CLS Elite PS4 starter kit €499,-
Behalve het feit dat ik bij de ps4 variant nog een extra stuur ofzo kan kiezen ( Het lijkt me toch dat er een stuur bij zit? ) Zie ik zo niet wat het verschil is. Kan iemand me dit vertellen?
En ik neem aan dat ik zon kit gewoon op mijn playseat kan monteren zonder extra dingen aan te schaffen?
EDIT: Ik zie dat bij de ps4 variant geen wheelbase zit... duidelijk dus!Dan word het de 799 euro variant
+1Flamax schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:24:
[...]
Ik zou je wel aanraden dan de CSL Elite pedals met Loadcell te nemen.
Dit is echt wel een van de beste upgrades die je kunt doen.
[ Voor 5% gewijzigd door JacobsT op 24-02-2020 15:29 ]
Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist
Volgens mij kan je de brake pedal upgraden van de set die je koopt dus dat is dan een mooie optie.Jasper_S1985 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:31:
Ja ik bestel in principe nu de set van 799,-. Ik krijg ze namelijk van de baas omdat ik nog wat saldo open had staan. Ik bestel later wel een setje pedalen met loadcell bij op eigen kosten.
www.simsport-racing.com
Oke ik denk dat je het niet helemaal goed ziet.Jasper_S1985 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:54:
Ik ben mijn thrustmaster T300RS GT retour gestuurd en deze gaat gecrediteerd worden. Ik had deze gekocht omdat ik wou beginnen met simracen en dit was een erg mooi instapstuur. Ik lees alleen dat de Fanatec CLS Elite set erg word aanbevolen en vooral door betere pedalen en FFB?
Ik wil dus zo'n set aanschaffen maar zie op hun site 2 kits staan:
1. Xbox One competition pack €799,-
2. CLS Elite PS4 starter kit €499,-
Behalve het feit dat ik bij de ps4 variant nog een extra stuur ofzo kan kiezen ( Het lijkt me toch dat er een stuur bij zit? ) Zie ik zo niet wat het verschil is. Kan iemand me dit vertellen?
En ik neem aan dat ik zon kit gewoon op mijn playseat kan monteren zonder extra dingen aan te schaffen?
EDIT: Ik zie dat bij de ps4 variant geen wheelbase zit... duidelijk dus!Dan word het de 799 euro variant
Misschien een domme vraag maar is de stoel van een playseat ook op die simlab gt1 te bevestigen?Madhouse1979 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:07:
Let wel dat een loadcell op een playseat niet echt de beste combinatie is. De pedal plate flext enorm en heb al wat afgebroken pedal plates voorbij zien komen. Mijn inziens is een Playseat prima voor pedalen zonder loadcell. Wil je wel een loadcell dan moet je gaan verstevigen.
Voor mij was dit ook de reden om over te stappen van een Playseat F1 (oude versie) naar een Sim-Lab GT1 Evo.
Ja dat is wel mogelijk. Maar met de verkoop van de playseat koop je een wat betere stoel (zie mijn blog).Jasper_S1985 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:17:
[...]
Misschien een domme vraag maar is de stoel van een playseat ook op die simlab gt1 te bevestigen?
Ik heb zowel het R300 alsmede het blauwe F1 stuurtje icm de DD1. Het R300 stuurtje leent zich praktisch voor alle klassen. De diameter (30cm) is nog niet te groot namelijk. Het F1 stuurtje heeft een diameter van 27cm. In de Skip en zeker voor de GT3/GTEs rijd ik absoluut liever met het F1 stuurtje. De MX-5 kun je een flinke hap overstuur moeten corrigeren, en dan moet je overpakken. Dat gaat erg lastig met het F1 stuurtje en daar is het R300 een stuk geschikter voor.A3aaN79 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:13:
Nu ik er redelijk over uit ben dat ik voor een DD1 ga wordt het tijd om eens naar stuurtjes te gaan kijken.
Echter stuurtjes is iets met bomen en bos....
Ik heb een aantal stuurtjes in handen gehad, echter vond ik deze vrij dun en gaven me al gauw een verkrampt gevoel in de handen.
Een wat robuuster stuurwiel is dus eigenlijk wat ik zoek.
Matt Malone gebruikt een Fanatec Porsche 918 RSR welke aardig robuust lijkt; iemand ervaring met dit stuur?
De Podium Steering Wheel R300 lijkt me ook wel aardig, iemand die hier ervaring mee heeft?
Wat ik wil gaan rijden in iRacing is: Mazda MX-5, Skip Barber en GT dus een F1 stuur lijkt me niet van toepassing.
Alle tips en suggesties zijn welkom.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq