Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 26 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Sinds een paar dagen heb ik in mijn hoofd dat ik ook moet gamen in een racesim. Dus ik moet een stuurtje hebben. Om niet gelijk het allerbeste te willen is mijn keuze gevallen op een T300 RS GT van Thrustmaster.

Maar ik lees veel horrorverhalen over de T300, met name over de kalibratie problemen.
Geldt dit ook voor de GT versie?
Coolblue geeft 2 jaar garantie, dus die tijd zit ik wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
fietsbob schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 21:10:
Sinds een paar dagen heb ik in mijn hoofd dat ik ook moet gamen in een racesim. Dus ik moet een stuurtje hebben. Om niet gelijk het allerbeste te willen is mijn keuze gevallen op een T300 RS GT van Thrustmaster.

Maar ik lees veel horrorverhalen over de T300, met name over de kalibratie problemen.
Ik rij met de T300 GT sinds augustus "19 en geen enkel probleem. Heerlijk stuurtje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:17
Die heb ik ook gehad en beviel eigenlijk prima. De GT versie met de brake mod reed best goed.

Tot de wheel base na 3 maand ineens vast liep en niet meer te repareren was.

Gelukkig gaf Coolblue het geld terug en kon ik met Black Friday een Fanatec halen.

Er lees ook verhalen van mensen die jaren met een T300 rijden, dus het kan wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 09:56

4 jaar met een Tx gedaan, zelfde base als T300. Zet je performance op 90%, laat het hem niet op 100% werken en je hebt er lang plezier van. Beste beginnerstuurtje dat er is imo.

Pedalen zijn het grootste euvel bij beginnende setjes, totdat ik een loadcell had vond ik het allemaal ruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Ik rij sinds 1,5 jaar probleemloos met de T300 RS GT (y)

Wel de pedalen in het begin voorzien van een loadcellmod, nu het ik Heusinkveld Sprint Pedals.

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Bedankt allen voor de antwoorden.
Vandaag veel tijd om reviews te lezen en te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rb88
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-04 09:05
Maurice W schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 07:47:
[...]

Ik rij sinds 1,5 jaar probleemloos met de T300 RS GT (y)

Wel de pedalen in het begin voorzien van een loadcellmod, nu het ik Heusinkveld Sprint Pedals.
Ik heb ook 2 jaar veel plezier van mijn T300 RS GT gehad. Nooit problemen mee gehad. _/-\o_

Mijn youtube channel: https://www.youtube.com/channel/UCy-23p6kSmP2n7O7v8_eMQQ/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
evuijtert schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 07:20:
[...]

4 jaar met een Tx gedaan, zelfde base als T300. Zet je performance op 90%, laat het hem niet op 100% werken en je hebt er lang plezier van. Beste beginnerstuurtje dat er is imo.

Pedalen zijn het grootste euvel bij beginnende setjes, totdat ik een loadcell had vond ik het allemaal ruk.
Ik had hem in het begin op 75% staan, maar op de AUTO iRacing stand weinig gevoel ingame. Handmatig hoger zetten was een optie, maar dan begon hij ingame te klippen (meter schoot in het rood).

Daarna op 100% gezet en ingame op de AUTO stand; Veel meer gevoel in het stuurtje en geen klippen ingame. Wel de cooling fan op ALWAYS ON gezet, zodat hij veel aan het blazen is. Maar dat hoor ik toch niet als ik mijn headset op heb.

Dit zal vast invloed hebben op de levensduur, maar lager zetten en minder goed aanvoelen wanneer de auto ingame gaat glijden, is ook geen optie :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-10 17:06
Voor de Fanatec-rijders wellicht leuk om te weten. Ik heb een Formula v2 rim, en die komt met fijne alcantara handgrepen. Heel mooi natuurlijk, maar wel slijtagegevoelig. Op o.a. Reddit las ik hier en daar over mensen die nieuwe handgrepen gekocht hadden, maar ik vond ze nergens op de Fanatec-site. Een mailtje later kreeg ik de info. Als je alcantara versleten is, dan stuur je gewoon een mailtje naar Fanatec support. Ze willen graag een foto van de slijtage zodat ze bij kunnen houden hoe snel ze stuk gaan. Dan sturen ze voor 20€ + verzendkosten een nieuwe set op. Lijkt me een prima deal om een prijzig stuurtje mooi te houden :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psqld
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-03-2021
Rij je met de Formula V2 met handschoenen? Ik zelf heb ook dit stuurtje en moet zeggen rij zelf met handschoenen en ziet er nog steeds goed uit.

Maar goed om te weten dat je ze los kunt aanschaffen mochten ze versleten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 16:58
Ook met handschoenen slijt het alcantara gewoon, kwestie van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Psqld schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:54:
Rij je met de Formula V2 met handschoenen? Ik zelf heb ook dit stuurtje en moet zeggen rij zelf met handschoenen en ziet er nog steeds goed uit.

Maar goed om te weten dat je ze los kunt aanschaffen mochten ze versleten zijn.
Momenteel niet, ik heb'm ook pas drie weken. Ik vind het eigenlijk wel prettig om zonder handschoenen te rijden, maar het slijt natuurlijk harder. Vandaar dat ik graag nu al wilde weten hoe het vervangen in zijn werk gaat. Voor twee tientjes en tien minuten werk vervang ik de grips wel jaarlijks als't hard slijt. Als ik het stuur naar Fanatec op zou moeten sturen zou ik waarschijnlijk toch handschoenen gaan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-09 18:44
Ik heb het v2 stuurtje nu een half jaar en rij (meestal) met handschoenen aan. Bij mij zien ze er nog steeds zo uit als ze er uit horen te zien.

Ik zag op Marktplaats dat iemand een setje handvatten te koop heeft staan voor Fanatec F1 stuurtjes.

Ik heb hem tegenwoordig wel helemaal zwart/rood O+

Afbeeldingslocatie: https://foto.roykersbergen.nl/IMG_2579-1024x644.jpg

Afbeeldingslocatie: https://foto.roykersbergen.nl/IMG_2578-1024x623.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Madhouse1979 op 15-01-2020 10:26 ]

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 14:03
Wormaap schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:17:
[...]

Momenteel niet, ik heb'm ook pas drie weken. Ik vind het eigenlijk wel prettig om zonder handschoenen te rijden, maar het slijt natuurlijk harder. Vandaar dat ik graag nu al wilde weten hoe het vervangen in zijn werk gaat. Voor twee tientjes en tien minuten werk vervang ik de grips wel jaarlijks als't hard slijt. Als ik het stuur naar Fanatec op zou moeten sturen zou ik waarschijnlijk toch handschoenen gaan aanschaffen.
Ben je zeker dat ze harder slijten?
Fanatec raadt aan om juist niet met handschoenen te rijden omdat ze niet kunnen garanderen dat ze niet sneller gaan slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Ekfad schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:19:
[...]

Ben je zeker dat ze harder slijten?
Fanatec raadt aan om juist niet met handschoenen te rijden omdat ze niet kunnen garanderen dat ze niet sneller gaan slijten.
Zeker? Zeker niet :P 'Het internet' zegt dat alcantara zonder handschoenen sneller zou slijten, maar ik heb zelf verder geen idee. Handschoenen zijn natuurlijk wat ruwer, maar zonder krijg je weer zweet en oliën in je grip. Mijn grootste overwegingen zijn dat ik niet graag handschoenen draag (te warm), en dat het voor mij (voor mij! dit is geen verkapte dis naar anderen, iedereen moet lekker doen waar'ie zich goed bij voelt) een beetje lullig voelt om met m'n handschoentjes in mijn veredelde campingstoel (Playseat Challenge) te kruipen :P

Misschien bedenk ik me nog als ik mijn eerste endurance race heb gereden :+

[ Voor 4% gewijzigd door Wormaap op 15-01-2020 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Wormaap schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 12:14:
[...]

Zeker? Zeker niet :P 'Het internet' zegt dat alcantara zonder handschoenen sneller zou slijten, maar ik heb zelf verder geen idee. Handschoenen zijn natuurlijk wat ruwer, maar zonder krijg je weer zweet en oliën in je grip. Mijn grootste overwegingen zijn dat ik niet graag handschoenen draag (te warm), en dat het voor mij (voor mij! dit is geen verkapte dis naar anderen, iedereen moet lekker doen waar'ie zich goed bij voelt) een beetje lullig voelt om met m'n handschoentjes in mijn veredelde campingstoel (Playseat Challenge) te kruipen :P

Misschien bedenk ik me nog als ik mijn eerste endurance race heb gereden :+
Stoffen race handschoenen houden het Alcantara lang goed, karthandschoenen met rubber/kunststof heeft het tegenovergestelde effect en zorgt ervoor dat het Alcantara sneller slijt dan met blote handen. Maar je hebt dan idd geen huidvet etc.

Mijn mening sluit bij die van jou aan, je koopt een stuur om 'm te gebruiken, dus slijtage hoort er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@JohnnyV ik zag dat je je pse gpx stuur ingewisseld hebt voor de lm-pro?

hoe dat zo? en ik vroeg me af wat je, in je filmpje van dit lm-pro stuur, bedoelt met de buttons die niet helemaal lekker klikken, of heb ik je dan verkeerd begrepen?
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
dawg schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:43:
@JohnnyV ik zag dat je je pse gpx stuur ingewisseld hebt voor de lm-pro?

hoe dat zo? en ik vroeg me af wat je, in je filmpje van dit lm-pro stuur, bedoeld met de buttons die niet helemaal lekker klikken, of heb ik je dan verkeerd begrepen?
:)
Ze klikken wel lekker, maar je klikt ze zegmaar te makkelijk in, en vervolgens merk je niet echt dat je ze in gedrukt hebt, voorbeeld wat ik al een paar keer gehad heb:

Je moet naar de pits, en dan hoe ik mijn duim boven de pit limiter knop, zwevend.
Maar door vibraties en beweging van het DD stuur en motionplatform, komt je duim zachtjes tegen de knop aan, veel vroeger dan dat je wil.
Zo het zelfde met de bosot knop voor LMP1 autos.
Met andere sturen, waar de knoppen een stuk zwaarder zijn, kan ik zelfs mijn duim rusten op de knop zelf, dus niet zweven, en dan heb ik nog steeds niet dat dit gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denise87
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2021
Goedenavond allemaal,

Ik heb een vraagje mijn vriend heeft dinsfag zijn fanatec dd1 met stuur binnen gekregen... gister heeft hij gewoon kunnen racen.. maar hij start nu alles op maar zijn dd1 motor herkent ineens zijn stuur niet meer...

Heeft iemand een idee???

[ Voor 3% gewijzigd door Denise87 op 16-01-2020 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Denise87 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 19:47:
Goedenavond allemaal,

Ik heb een vraagje mijn vriend heeft dinsfag zijn fanatec dd1 met stuur binnen gekregen... gister heeft hij gewoon kunnen racen.. maar hij start nu alles op maar zijn dd1 motor herkent ineens zijn stuur niet meer...

Heeft iemand een idee???
Wat hebben jullie al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denise87
FightingAce schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 22:03:
[...]

Wat hebben jullie al geprobeerd?
Van alles...

Andere usb poort
Noodstop eraf
Software opnieuw geinstalleerd
Stuur eraf en opnieuw erop (meerdere malen)
Geprobeert op een andere pc aan te sluiten
Pc opnieuw opstarten

Alles staat op dezelfde schijf geinstalleerd...

Zou het kunnen dat het aan de wireless module ligt in de motor dat hij niks meer door stuurt en daardoor het stuur niet herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Nu online
Denise87 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 07:49:
[...]

Van alles...

Andere usb poort
Noodstop eraf
Software opnieuw geinstalleerd
Stuur eraf en opnieuw erop (meerdere malen)
Geprobeert op een andere pc aan te sluiten
Pc opnieuw opstarten

Alles staat op dezelfde schijf geinstalleerd...

Zou het kunnen dat het aan de wireless module ligt in de motor dat hij niks meer door stuurt en daardoor het stuur niet herkent?

En neem contact op met Fanatec support, vermeld wat je al getest hebt. Zij kunnen je vast beter verder helpen.
De Fanatec stuurtjes zijn niet wireless. Zijn de connectiepinnen mogelijk beschadigd? En heb je een ander Fanatec stuurtje tot je beschikking om te testen of het probleem aan de kant van het stuur of de wheelbase zit?

[ Voor 7% gewijzigd door FightingAce op 17-01-2020 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denise87
FightingAce schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 08:15:
[...]

De Fanatec stuurtjes zijn niet wireless. Zijn de connectiepinnen mogelijk beschadigd? En heb je een ander Fanatec stuurtje tot je beschikking om te testen of het probleem aan de kant van het stuur of de wheelbase zit?
Nee niet zo bij de hand... een vriend van ons heeft dezelfde dus kunnen aan beide kanten kijken waar aan ligt... zowiezo straks fanatec bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psqld
FightingAce schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 08:15:
[...]

De stuurtjes zelf zijn niet wireless, maar aangesloten op een Podium base worden ze wel wireless aangestuurd vanuit de base door dat je het stuur oneindig rond kan draaien.

De QR op de base zit wel goed vast? Heel misschien de stekker in de as van de base los gekomen richting de QR connector doordat deze niet helemaal goed in elkaar is geklikt tijdens productie... Checken of alle pinnetjes goed zijn in het stuur. Verder zou ik niets weten behalve kijken wat je al zegt zaken uitwisselen met die vriend en kijken wat wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-10 16:12
Heeft iemand hier toevallig nog een kabeltje over van de Thrustmaster TH8A shifter om deze aan het T300GT stuur mee te kunnen verbinden?

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
FSSF schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 17:33:
Heeft iemand hier toevallig nog een kabeltje over van de Thrustmaster TH8A shifter om deze aan het T300GT stuur mee te kunnen verbinden?
Waarom sluit je hem niet op je pc aan via usb? Heb ik ook gedaan en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-10 16:12
Ik gebruik het stuur voor de playstation, volgens moet het mogelijk zijn een handrem er bij te gebruiken. Nu zijn echter beide poorten op de PS bezet (stuur en shifter) vandaar dat ik de shifter op de PS wil aansluiten zodat de handrem op de 2e usb poort van de PS kan. Kabeltje heb ik alleen helaas niet.

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Doelstellingen mannen, daar draait het om. Aanschouw en huiver....

Fabriekssimulator van Porsche

_/-\o_

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-10 15:59
onsgeluk schreef op maandag 20 januari 2020 @ 16:11:
Doelstellingen mannen, daar draait het om. Aanschouw en huiver....

Fabriekssimulator van Porsche

_/-\o_
Past NET niet in mijn kelder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Wat je nét niet ziet is het Logitech G29 stuurtje in de cockpit :P

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 14:03
Raikkonen_WC schreef op maandag 20 januari 2020 @ 16:20:
[...]

Als je de foto afdrukt op een A4'tje past het perfect in de kelder!

:9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Nieuwe doelgroep erbij voor TM?

Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/381157880931549198/668842547430293544/4082fd3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.gtplanet.net/forum/attachments/edaff1aa-ac15-43df-bba4-15fa18a7caa3-jpeg.883322/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:53
Raikkonen_WC schreef op maandag 20 januari 2020 @ 16:20:
[...]

MIjn vriendin vond het wel wat voor op onze bovenverdieping
Maar denk dat het budget net niet toereikend is :+

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psqld
Als de prijs ook nog goed is mogelijk wel een goede optie. Door de hall sensoren op koppeling en gas mogelijk een betere en betrouwbaardere optie als de Fanatec CSL pedals die met zijn potmeters best wel regelmatig en te snel problemen geeft met versleten potmeters. Bij mij was binnen een jaar de potmeter op het gas pedal al versleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Vorige week heb ik via de VA een Logitech Driving Force GT overgenomen. Met dat stuur kon ik bijvoorbeeld in F1 2018 de auto niet lekker op de baan houden. Dat de FFB niet echt top en gehorig was nam ik voor lief.
Door de frustraties heb ik zondagavond een Thrustmaster T300 RS besteld. Wat een genot zeg om hiermee te sturen.

In de Logitech software kon je per spel wat instellingen instellen, maar dat kan ik in de Thrustmaster software niet vinden. Is dat dan ook niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 23:43
Ben aan het oriënteren naar een DD base, zit te twijfelen tussen de Simucube 2 Sport en de Fanatec DD1, zijn hier mensen met ervaring met beide? Begreep uit enkele reviews dat de software van Simucube beter zou zijn en de effecten beter vertaald, en dat de software van Fanatec (of de implementatie daarvan) nogal te wensen overlaat, is dit nog het geval?

Heb momenteel geen Fanatec stuur dus ben daarin vrij, wel wilde ik dan eerst een conversion kit voor mijn Thrustmaster leather wheel gebruiken alvorens ik overstap naar een echt stuurtje. (https://www.simracingcoac...on-aros-thrustmaster-osw/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Pandanl schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:00:
Ben aan het oriënteren naar een DD base, zit te twijfelen tussen de Simucube 2 Sport en de Fanatec DD1, zijn hier mensen met ervaring met beide? Begreep uit enkele reviews dat de software van Simucube beter zou zijn en de effecten beter vertaald, en dat de software van Fanatec (of de implementatie daarvan) nogal te wensen overlaat, is dit nog het geval?

Heb momenteel geen Fanatec stuur dus ben daarin vrij, wel wilde ik dan eerst een conversion kit voor mijn Thrustmaster leather wheel gebruiken alvorens ik overstap naar een echt stuurtje. (https://www.simracingcoac...on-aros-thrustmaster-osw/)
Fanatec is de fluwelen handschoen
Koop een base, koop een Fanatec stuur en je kan vooruit.
Jouw TM vereist een extra optie : euro's

Simucube is alleen de base en de software
Als je jou TM wil ombouwen naar USB dan kan dat, de base heeft hier niets mee te maken.
Hier mijn budget geknutsel op de SC link

Zeer tevreden SC2 Pro user hier d:)b

/edit
En wil je niet knutselen, er zijn heeeeeeel veeeeeel aanbieders van DD sturen
Van 3D geprinte Spaanse modellen (350) tot modellen die in de tweeduizend euro lopen

[ Voor 7% gewijzigd door raymondw op 21-01-2020 12:50 ]

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hier een SC2 sport gebruiker in combi met de thrustmaster openwheel.
Heb het verloopstuk van SRC gebruikt. Werkt perfect :)

Meer foto's ervan zijn eventueel te vinden op https://www.flickr.com/ph.../albums/72157711477612207

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49060842076_a8e5caa1fb_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49060330773_f814f38539_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Pandanl schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:00:

Geen ervaring met de SC2, maar de DD1 heeft laatst een forse firmware update gehad die de base beter doet aanvoelen.

Qua hardware zijn ze beide tot veel in staat, maar het is de software die 'het moet doen'. Fanatec is actief bezig dat te verbeteren dus reviews van x maanden geleden zijn eigenlijk al niet meer helemaal geldig. Voor mij persoonlijk gaf de enkele voeding en de mogelijkheid om op consoles te spelen de doorslag voor de DD1 te gaan.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Jimmy J. schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:01:
[...]
Geen ervaring met de SC2, maar de DD1 heeft laatst een forse firmware update gehad die de base beter doet aanvoelen.

Qua hardware zijn ze beide tot veel in staat, maar het is de software die 'het moet doen'. Fanatec is actief bezig dat te verbeteren dus reviews van x maanden geleden zijn eigenlijk al niet meer helemaal geldig. Voor mij persoonlijk gaf de enkele voeding en de mogelijkheid om op consoles te spelen de doorslag voor de DD1 te gaan.
Maar ik neem aan dat de sc2 een soortgelijke voortgang laat zien? Ik zit nog niet op het punt van aanschaf, maar probeer wel zoveel mogelijk info te vergaren. Het probleem is dat info inderdaad heel snel achterhaald is.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 23:43
Hoewel Fanatec zeker een voordeel heeft met de kant en klare stuurtjes wil ik me toch ooit gaan verdiepen in het zelf maken ervan, dus dan is een Simucube 2 misschien beter geschikt.

Specifieke reden waarom je voor de pro ipv de sport bent gegaan @raymondw ? Of is dit meer het gevoel van ik wil later geen spijt hebben dat ik de verkeerde keuze qua kracht gemaakt hebt?

@Jimmy J. De Sport heeft als het goed is maar één voeding, de pro heeft er dacht ik wel twee.

Ga zeker nog wat reviews met de laatste software checken van de DD1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
@Pandanl
Dat ik op zoek ging naar een DD wilde ik een unit die op een lager niveau functioneerde.
Mijn CSL Elite stond op +-90%, als ik in een race reed werd mijn auto steeds zwabberiger.
Ik dacht eerder dat dat te maken had met de simulators.

Nu ik een DD heb bleek het gewoon aan het CSL Elite binnenwerk te liggen }:|
Zou een SC2 Sport het met deze kennis ook goed doen? Denk het wel.
Zou Ik ipv een SC2 PRO een Sport kiezen? Dat denk ik dan weer niet B-)

Enige wat ik je kan zeggen is dat ik de fluwelen handboeien van Fanatec een btje plastic onder een dun laagje chroom vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Paulus07 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:54:
Hier een SC2 sport gebruiker in combi met de thrustmaster openwheel.
Heb het verloopstuk van SRC gebruikt. Werkt perfect :)

Meer foto's ervan zijn eventueel te vinden op https://www.flickr.com/ph.../albums/72157711477612207

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wacht even. Je kan dus het TM stuur omcatten naar USB? Heb je daar een link van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
ZFLaSH schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 07:39:
[...]

Wacht even. Je kan dus het TM stuur omcatten naar USB? Heb je daar een link van?
Heb dat via deze oplossing gedaan: https://www.simracingcoac...on-aros-thrustmaster-osw/

COMPATIBLE RIMS
  • Ferrari Alcantara 599xx Evo 30
  • Leather 28GT
  • Ferrari 458 challenge
  • Sparco R383
  • Sparco P310
  • Formula TS-PC Racer (This model requires unwelding a cable and re-welding the new one)
  • TM Open Wheel Add-on (This model requires unwelding a cable and re-welding the new one)
  • T300RS (PS)
  • (Not compatible with Ferrari Formula)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ah jammer. Niet compatible met het F1 stuur. Juist om dat stuur ging het i.v.m. de push/pull flippers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:00
Iemand een idee of de Thrustmaster TX breakaway kabel anders is dan die je via internet koopt via kabeldirect.nl. Sinds ik een nieuwe heb gaat m'n stuur niet meer aan.. Dus zit er aan te denken om de boel gewoon te hardwiren zonder breakaway kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 16:31

BiLo

PSN: toiletcleaner

Op zoek naar iemand met een Integrated monitor mount van Sim-Lab (https://sim-lab.eu/product/integrated-monitor-mount/)

Kan iemand bij vertellen wat de hoogte is van de zwarte brackets?

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
47 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 21:38
ZFLaSH schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 08:57:
Ah jammer. Niet compatible met het F1 stuur. Juist om dat stuur ging het i.v.m. de push/pull flippers.
Zo klaar met een 3d printer. Quick release is gewoon met onderdeel van een fiets, dat heb ik ook. De electronica echter is iets lastiger maar even snel gegoogled en ook dat lijkt te doen.

[ Voor 9% gewijzigd door reddo op 25-01-2020 01:27 ]

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13642&sid=11522

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
FSSF schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 17:33:
Ik heb het kabeltje liggen hier. PM me even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
reddo schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 01:26:
[...]

Zo klaar met een 3d printer. Quick release is gewoon met onderdeel van een fiets, dat heb ik ook. De electronica echter is iets lastiger maar even snel gegoogled en ook dat lijkt te doen.
Het 3D print gedeeltje is de moelijkheid niet, maar inderdaad de electronica omhangen naar USB. Ik heb wel wat gevonden, maar dat is geen mooie oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Vorige week in Maastricht op de Interclassics beurs waren ook simrigs aanwezig.

Even een rondje Spa mogen doen in zo'n rig van 10k (Simtag) en dat was behoorlijk indrukwekkend. Bij een botsing slaat dat stuur gewoon uit je handen.

Maar 10k is een beetje te gortig (hoewel dat inc. PC enzo is, en die heb ik al) dus maar een goedkoper stuurtje gekocht.

Het is een T300 RS GT geworden (dus met de betere pedalen).
Nu nog een beetje kloten met de settings, en vooral met de zithouding enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Dirk33 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 12:34:
Vorige week in Maastricht op de Interclassics beurs waren ook simrigs aanwezig.

Even een rondje Spa mogen doen in zo'n rig van 10k (Simtag) en dat was behoorlijk indrukwekkend. Bij een botsing slaat dat stuur gewoon uit je handen.

Maar 10k is een beetje te gortig (hoewel dat inc. PC enzo is, en die heb ik al) dus maar een goedkoper stuurtje gekocht.

Het is een T300 RS GT geworden (dus met de betere pedalen).
Nu nog een beetje kloten met de settings, en vooral met de zithouding enzo.
Die rig die in hun kamer zat of die op de gang? Die op de gang was 70k nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Die in hun kamer ja.

Die op de gang heb ik niet ingezeten, daar stond een rij voor. In dat kamertje was helemaal niemand, dus kon meteen instappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Dirk33 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 12:34:

10k met PC? Dat is dan toch al budget? >:)

Back to reality, mijn "budget" SC2 PRO slaat bij een crash ook uit je handen....
Afgelopen week mijn pink lelijk bezeert met een Big One op Daytona in de Silverado.

Maar het is allemaal een kwestie van instellingen, had de instellingen van Max Benecke actief.
Stapje lager en het is allemaal wat relaxter,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artworx2010
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 21:44
Z’n dd1 lijkt mij ook wel leuk.
Toch maar eens om me heen kijken..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Deze week mijn Playseat Evolution verkocht voor een leuk bedrag en dat was voor mij het punt om ook definitief een nieuwe set te kopen. Dit is geworden:

Afbeeldingslocatie: https://sim-lab.eu/wp-content/uploads/2018/07/GT1-V6-14.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dqzrr9k4bjpzk.cloudfront.net/images/11369015/517504990.jpg

- GT1 Evo Sim Racing Cockpit
- FIA KUIPSTOEL LCD PRO-RACE

De andere stoelen (niet FIA approved) waren bij passen net te klein en deze stoel paste een stuk beter. Zowel in de breedte als de hoogte was die ene centimeter net het verschil. Blij dat ik gepast heb in ieder geval! En een mooie prijs gekregen bij Lynx (en met dank aan @Madhouse1979 voor het meedenken :)).

Dit samen met een T300GT, Fanatec LC pedalen en een TH8A, ben ik best tevreden over mijn set!

Alles ligt nu nog in doos in de garage, maar vanavond of morgen wordt het tijd om even een nieuwe indeling te bedenken en alles te monteren!

[ Voor 15% gewijzigd door StealthyPeanut op 30-01-2020 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Graag gedaan natuurlijk! Vee bouw en race plezier 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Iemand in de regio Roermond/Eindhoven/Weert met een Fanatec DD1 (het liefst met F1 stuur) die twee Tweakers kan ontvangen zodat ze 'm even kunnen proberen alvorens ze tot aankoop overgaan? We nemen een reep chocola mee als dank.

edit: We zijn voorzien!

[ Voor 3% gewijzigd door Luckeh op 05-02-2020 10:07 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Aangezien ik van plan ben een wat grotere uitgave te doen bij Fanatec, heb ik mij even verdiept in het bedrijf. Als je diverse fora belest, piept en kraakt het her en der een beetje. Maar het bedrijf lijkt mij financieel erg gezond. Als je naar de financiële cijfers kijkt, groeit het bedrijf ontzettend de laatste paar jaren. Ik denk ook dat de problemen het afgelopen jaar voornamelijk te wijten zijn aan de groeispurt die ze nu maken. Vorig jaar waren ze ook slachtoffer van een hack (matige beveiliging) en hebben ze zowel de front-end als back-end informatiesystemen vervangen.

Fanatec
Omzet 2018: €22.1M
Omzet 2019: €39.4M (+78%)

Groepswinst 2018: €900k
Groepswinst 2019: €4M (+400%). Voorlopige schatting, jaarverslag komt in mei.

Full-time FTE: 78 (2018: 56, +40%)
Totaal aantal werknemers (incl. freelancers): 115 (2018: 81, +40%)

Het R&D budget in 2018 was €2.2 miljoen. Dus 10% van hun omzet in 2018 werd besteed aan ontwikkeling van nieuwe devices.

Bronnen: jaarrekening 2018 en het persbericht van Endor van gisteren over de voorlopige cijfers van 2019.

2020 heeft toch wel een onzekerheidje. Fanatec produceert namelijk vrijwel alles in China. Daar komt de export langzamerhand stil te liggen vanwege het Coronavirus. Gezien de levertijden (een container is 7-8 weken onderweg naar Duitsland), zal het effect pas later voelbaar zijn hier in Europa. Maar ik zou niet verbaasd zijn als ze leveringsproblemen gaan krijgen vanaf medio maart. Dit geldt natuurlijk voor veel meer bedrijven met een grote logistieke footprint in China.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artworx2010
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 21:44
Ik denk dat je weleens gelijk kan krijgen @Luckeh dat de leveringen straks allemaal stagneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Als er een schaarste komt zal het wel gekkenhuis worden op de 2e hands markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-07 19:22
Die gekte is er al merkte ik toen ik v3 pedalen te koop had staan. Binnen no time meerdere mensen die zo de vraagprijs wilden betalen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 12:24
Even over de gekte ect. Fanatec heeft inmiddels de McLaren GT3 niet meer te koop staan. Nu begreep ik dat er een F1 2020 model stuur er aankomt. Heeft iemand het idee of de McLaren weer terug komt? Of een soort gelijk? Heb nu de BMW GT stuur, bevalt prima...maar wil graag een GT stuur ala de McLaren erbij hebben.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Sinds een half jaar maak ik gebruik van een Playseat Challenge. Op zich een prima stoel maar waar ik mij wel aan erger is dat de banden van de stoel enorm kraken. Hebben andere gebruikers hier ook last van of tips hoe ik dit kan verminderen? Alvast dank voor de reactie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Doubleoz schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:36:
Sinds een half jaar maak ik gebruik van een Playseat Challenge. Op zich een prima stoel maar waar ik mij wel aan erger is dat de banden van de stoel enorm kraken. Hebben andere gebruikers hier ook last van of tips hoe ik dit kan verminderen? Alvast dank voor de reactie.
Alleen tijdens het instappen hoor ik het. Maak gebruik van een headset dus hoor sowieso niets tijdens het rijden, maar het is me ook niet echt opgevallen als er iemand anders in zat.
Misschien het klittenband nog een keer goed vastmaken? Zou kunnen dat er iets net niet lekker aan sluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psqld
Kloever schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 20:34:
Even over de gekte ect. Fanatec heeft inmiddels de McLaren GT3 niet meer te koop staan. Nu begreep ik dat er een F1 2020 model stuur er aankomt. Heeft iemand het idee of de McLaren weer terug komt? Of een soort gelijk? Heb nu de BMW GT stuur, bevalt prima...maar wil graag een GT stuur ala de McLaren erbij hebben.
Dat F1 stuur is er al en is de Formula V2. Alle mensen die een Mclaren GT3 hadden besteld incl. QR adapter mochten voor het geld van de Mclaren + QR de Formula V2 aanschaffen.

Maar lijken behoorlijk wat problemen met de Mclaren, van shifters die niet meer werken tot zelfs gescheurde behuizingen rond de quick release. Mogelijk zijn er nog andere problemen waardoor ze het van de markt gehaald hebben. Of die ooit nog terug komt is moeilijk in te schatten en kan denk ik alleen door Fanatec beantwoord worden.

Ik heb zelf de Mclaren, wel gemodificeerd met SRM Magnetic shifters. Op mijn DD1 gaat het voorlopig nog goed qua behuizing. Al heb ik af en toe wel het idee dat het stuur iets te flexible is en wil die op de DD1 nog wel eens een klein beetje kraken. Maar vind het stuur wel erg fijn qua formaat en vorm. Al ben ik wel een beetje aan het rond kijken naar iets stevigers/beters.

[ Voor 3% gewijzigd door Psqld op 03-02-2020 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 12:24
Psqld schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:22:
[...]

Dat F1 stuur is er al en is de Formula V2. Alle mensen die een Mclaren GT3 hadden besteld incl. QR adapter mochten voor het geld van de Mclaren + QR de Formula V2 aanschaffen.

Maar lijken behoorlijk wat problemen met de Mclaren, van shifters die niet meer werken tot zelfs gescheurde behuizingen rond de quick release. Mogelijk zijn er nog andere problemen waardoor ze het van de markt gehaald hebben. Of die ooit nog terug komt is moeilijk in te schatten en kan denk ik alleen door Fanatec beantwoord worden.

Ik heb zelf de Mclaren, wel gemodificeerd met SRM Magnetic shifters. Op mijn DD1 gaat het voorlopig nog goed qua behuizing. Al heb ik af en toe wel het idee dat het stuur iets te flexible is en wil die op de DD1 nog wel eens een klein beetje kraken. Maar vind het stuur wel erg fijn qua formaat en vorm. Al ben ik wel een beetje aan het rond kijken naar iets stevigers/beters.
De F1 klopt, maar Fanatac komt met een 2020 versie begreep ik. Ik vind echter de F1 te klein, of het lijkt zo. Daarom dus een GT3 variant. Speel ook voornamelijk GT3 en GTE games. Maar ik ben ook aan het zoeken/kijken, maar kan nog niet echt iets vinden waarvan ik denk "ja dat is het"

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Nu online
Kloever schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:27:
[...]

De F1 klopt, maar Fanatac komt met een 2020 versie begreep ik. Ik vind echter de F1 te klein, of het lijkt zo. Daarom dus een GT3 variant. Speel ook voornamelijk GT3 en GTE games. Maar ik ben ook aan het zoeken/kijken, maar kan nog niet echt iets vinden waarvan ik denk "ja dat is het"
Er zijn inderdaad gelimiteerde 2018 en 2019 versies geweest van de v2. Dus goede kans dat er weer een 2020 komt. De 2018 en 2019 zijn in feite niets meer dan de v2 met andere kleurstelling, geen verschil in functionaliteit.

Wat je eventueel kan overwegen is een Universal of Podium hub icm een stuur naar wens, bijv. de Turn R20 met breedte van 305mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disarmed070
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:33
Hallo Allemaal.

Ik wil binnenkort een Fanatec bundle aanschaffen voor mijn Xbox one X (ClubSport Wheel Base V2.5,
ClubSport Pedals V3). Alleen is het stuur de grote vraag. Ik speel project cars 2. Forza 7 en F1 2019. Vaak met GT/Touringcar auto’s. Nu is de keuze een ClubSport Steering Wheel GT XBOX ONE of een ClubSport Steering Wheel Formula V2. Nu heeft de Formula V2 veel meer knopen alleen zijn deze te programmeren op een Xbox (dus werken deze)? En is het fijn rijden met dit stuur in andere klasse dan een Formule klasse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
@Disarmed070: zelf rijd ik in iRacing de Skip Barber, GT3 en GTE met de Formula v2. Ergens op termijn wil ik voor het leuke wel een keer een rond/halfrond stuur, maar het rijdt prima. Zijn toch allemaal auto’s waar je zelden 90 graden stuuruitslag haalt, laat staan meer. Als je gaat driften zou ik wel wat anders zoeken ja :P
De hoeveelheid knoppen vind ik wel heel prettig. Omdat ik in VR rijd is een buttonbox niet handig, dus ik ‘moet’ alles op mijn stuur hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Wormaap op 03-02-2020 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disarmed070
Wormaap schreef op maandag 3 februari 2020 @ 18:44:
@Disarmed070: zelf rijd ik in iRacing de Skip Barber, GT3 en GTE met de Formula v2. Ergens op termijn wil ik voor het leuke wel een keer een rond/halfrond stuur, maar het rijdt prima. Zijn toch allemaal auto’s waar je zelden 90 graden stuuruitslag haalt, laat staan meer. Als je gaat driften zou ik wel wat anders zoeken ja :P
Bedankt voor het antwoord. Ik weet dat de DTM ook met dit soort sturen rijd en weet dat het zeldzaam is dat het stuur helemaal rond moet (meestal na een crash :) ) , Dan is het alleen nog uitzoeken of alle knopen werken op een xbox One. Iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:19
Disarmed070 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 18:49:
[...]

Bedankt voor het antwoord. Ik weet dat de DTM ook met dit soort sturen rijd en weet dat het zeldzaam is dat het stuur helemaal rond moet (meestal na een crash :) ) , Dan is het alleen nog uitzoeken of alle knopen werken op een xbox One. Iemand?
Nee op de xbox one werken ze bij lange na niet allemaal.. Heeft te maken met de beperkingen van de console. Welke het wel/niet doen zou ik je zo niet uit m'n hoofd durven te vertellen, maar daar kan google je vast antwoord op geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-10 17:16
Disarmed070 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 18:49:
[...]

Ik rij met de formula v2 (incl CSW 2.5) op de xbox. In principe heb je 3 knoppen minder over om toe te wijzen dan je op een controller beschikbaar hebt. LT, RT zijn al vergeven namelijk voor gas & rem, afhankelijk van koppeling ben je die ook kwijt.

Mocht je dus exclusief op de xbox blijven racen, dan zou ik het niet voor het aantal knoppen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disarmed070
Pyr0_ schreef op maandag 3 februari 2020 @ 18:58:
[...]

Nee op de xbox one werken ze bij lange na niet allemaal.. Heeft te maken met de beperkingen van de console. Welke het wel/niet doen zou ik je zo niet uit m'n hoofd durven te vertellen, maar daar kan google je vast antwoord op geven.
@Pyr0_ bedankt voor je reactie. Ik ga niet over naar een PC. Dus denk dat ik beter af ben met een GT stuur (beetje jammer als je een stuur hebt met 20 knoppen waarvan de helft niet werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disarmed070
JPM85 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:05:
[...]

Ik rij met de formula v2 (incl CSW 2.5) op de xbox. In principe heb je 3 knoppen minder over om toe te wijzen dan je op een controller beschikbaar hebt. LT, RT zijn al vergeven namelijk voor gas & rem, afhankelijk van koppeling ben je die ook kwijt.

Mocht je dus exclusief op de xbox blijven racen, dan zou ik het niet voor het aantal knoppen doen.
Super zeer duidelijke reactie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:19
Disarmed070 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:07:
[...]

Super zeer duidelijke reactie _/-\o_
Als aanvulling daarop; de draaiknoppen bij je duimen werken ook niet op de xbox. De rotary switches (de 3 in het midden zegmaar) ook niet.

Zeker die draaiknoppen bij de duimen was ik toen behoorlijk teleurgesteld over. Had het net een maand gekocht vóór F1 2019 uit zou komen en moest het toen nog doen met F1 2018 op de xbox en die zijn ideaal om te gebruiken voor ERS en fuel mix. Gelukkig bij de release van 2019 overgestapt op PC en kon het toen wel allemaal naar behoren gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Robertdj schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:58:
[...]

Alleen tijdens het instappen hoor ik het. Maak gebruik van een headset dus hoor sowieso niets tijdens het rijden, maar het is me ook niet echt opgevallen als er iemand anders in zat.
Misschien het klittenband nog een keer goed vastmaken? Zou kunnen dat er iets net niet lekker aan sluit.
Ook ik met name tijdens het instappen maar ook als ik bijvoorbeeld even naar voren moet leunen om iets te typen. Ik vrees dat het er dus bij hoort... Bedankt in ieder geval voor je reactie.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:01
Pyr0_ schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:13:
[...]

Als aanvulling daarop; de draaiknoppen bij je duimen werken ook niet op de xbox. De rotary switches (de 3 in het midden zegmaar) ook niet.

Zeker die draaiknoppen bij de duimen was ik toen behoorlijk teleurgesteld over. Had het net een maand gekocht vóór F1 2019 uit zou komen en moest het toen nog doen met F1 2018 op de xbox en die zijn ideaal om te gebruiken voor ERS en fuel mix. Gelukkig bij de release van 2019 overgestapt op PC en kon het toen wel allemaal naar behoren gebruiken.
Dit lijkt me achterhaalde info gezien je nu op pc racet.
Ik speel F1 2019 op de ps4 en vanaf patch 1.06 kan je al meer knoppen toewijzen. Vanaf 1.09 is er volle support voor mijn DD1 met F1 stuur. Dus geen compatibility mode en alle knoppen inclusief encoders zijn te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-10 17:16
Spunky25 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:38:
[...]

Ik speel F1 2019 op de ps4 en vanaf patch 1.06 kan je al meer knoppen toewijzen. Vanaf 1.09 is er volle support voor mijn DD1 met F1 stuur. Dus geen compatibility mode en alle knoppen inclusief encoders zijn te gebruiken.
Op PS4 werken er wel meer knoppen inderdaad, net zoals de LED op het stuur wel werken. Xbox werkt er nog altijd niets, buiten de vaste knoppen voor een controller toe te wijzen aan knoppen op het stuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 16:50
Spunky25 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:38:
[...]

Dank voor de tip, ik was daar niet van op de hoogte! Ben benieuwd of dat met de CSL Elite wheelbase dan ook zo is.
Ik heb er toen geen tijd meer aan besteed, ik heb de advanced paddle module en die werkt prima, ook de extra knoppen, het aantal knoppen dat je daadwerkelijk gebruikt in F1 is toch wel beperkt, de funky switch is voldoende, maar als de draaiknoppen bij de duimen nu werken en het is snel genoeg dan is dat wel lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rb88
GrandPuba schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:19:
[...]

Dank voor de tip, ik was daar niet van op de hoogte! Ben benieuwd of dat met de CSL Elite wheelbase dan ook zo is.
Ik heb er toen geen tijd meer aan besteed, ik heb de advanced paddle module en die werkt prima, ook de extra knoppen, het aantal knoppen dat je daadwerkelijk gebruikt in F1 is toch wel beperkt, de funky switch is voldoende, maar als de draaiknoppen bij de duimen nu werken en het is snel genoeg dan is dat wel lekker!
Ja alle knoppen op de Formula V2 werken op de PS4. Alleen het draaien van de funky switch werkt niet op PS4(De funky switch kan je wel gebruiken om settings te wijzigen in de MFD). Voor de rest ben ik erg blij met mijn CSL Elite en de Formula V2 combinatie. O+

Edit:
Vergeet overigens niet dat de draaiknoppen bij je duimen per draai maar 1 input pakken. Dus je voelt dat je die knop 3 posities verplaatst. Hij pakt echter maar 1 verhoging of verlaging per keer dat je eraan draait.

[ Voor 12% gewijzigd door Rb88 op 04-02-2020 15:22 . Reden: Stukje toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Rb88 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 15:12:
[...]

Ja alle knoppen op de Formula V2 werken op de PS4. Alleen het draaien van de funky switch werkt niet op PS4(De funky switch kan je wel gebruiken om settings te wijzigen in de MDF). Voor de rest ben ik erg blij met mijn CSL Elite en de Formula V2 combinatie. O+

Edit:
Vergeet overigens niet dat de draaiknoppen bij je duimen per draai maar 1 input pakken. Dus je voelt dat je die knop 3 posities verplaatst. Hij pakt echter maar 1 verhoging of verlaging per keer dat je eraan draait.
Thanks, ik heb het F1 2019 stuur, dus ga er vanuit dat dit allemaal netjes functioneert.
Benieuwd of ik het dan ook prettig vind ;-) want dat is een tweede ding, met name omdat je gewend bent aan de funky switch om door menu's heen te gaan Fuel / ERS ( diff en break balance )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rb88
GrandPuba schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 15:24:
[...]

Thanks, ik heb het F1 2019 stuur, dus ga er vanuit dat dit allemaal netjes functioneert.
Benieuwd of ik het dan ook prettig vind ;-) want dat is een tweede ding, met name omdat je gewend bent aan de funky switch om door menu's heen te gaan Fuel / ERS ( diff en break balance )
Ik heb op mijn linker duim dus mijn fuel settings zitten. Op mijn rechter duim heb ik mijn ERS settings zitten.
Onder de linker rotary encoder heb ik mijn Diff zitten en onder de rechter mijn break balance.
Hierdoor zit je eigenlijk alleen nog op rechte stukken met 1 hand aan het stuur om snel je diff of break balance te wijzigen. Wat overigens beter werkt dan de funky switch want veel accurater. Je bent niet per ongeluk de verkeerde setting aan het wijzigen.

Ik kan nu veel makkelijker tijdens het sturen mijn ERS/Fuel wijzigen. Ik hoef daardoor nooit meer met mijn rechterhand van het stuur om de funky switch te bedienen(Afgezien van banden selectie voor pitstops).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Thanks Rb88! Ik zal even laten weten of dit inderdaad ook werkt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Madhouse1979
Zo heb ik de settings ook op mijn F1 v2 met APM. Heel handige settings zo. Heb er een tijdje terug een afbeelding van gemaakt.

Ik heb bij Simstickers custom stickers laten maken, die komen eind deze week binnen. Is alles ook mooi gelabeld op het stuurtje.

Afbeeldingslocatie: https://foto.roykersbergen.nl/thumbnail_PRW_FrontRIM.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Madhouse1979 op 04-02-2020 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
Madhouse1979 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:49:

Ik heb bij Simstickers custom stickers laten maken, die komen eind deze week binnen. Is alles ook mooi gelabeld op het stuurtje.
Goede tip, ik ga eens op die site kijken. Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Spunky25 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:35:
[...]

Goede tip, ik ga eens op die site kijken. Dank je
Als je hem mailt dan kan hij ook custom maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Ik heb keuze stress wel of niet over stappen naar een Fanatec 2.5 wheel base ( en stuur )
Heb nu een thrustmaster TX leather edition, maar is toch lastig om te vinden of het echt de upgrade waard is. De pedals heb ik al vervangen dus dat deel is al gedaan.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Madhouse1979 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:49:
Zo heb ik de settings ook op mijn F1 v2 met APM. Heel handige settings zo. Heb er een tijdje terug een afbeelding van gemaakt.

[Afbeelding]
Werkt prima! En inderdaad alle knoppen werken en instelbaar, het is even wennen, maar erg fijn.
Werkt jou linker joystick? Of hoe stel je dat in? Ik zou denken dat het gebruikt kan worden om rond te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
GrandPuba schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 21:46:
[...]

Werkt prima! En inderdaad alle knoppen werken en instelbaar, het is even wennen, maar erg fijn.
Werkt jou linker joystick? Of hoe stel je dat in? Ik zou denken dat het gebruikt kan worden om rond te kijken?
Op PC helaas niet standaard. Als je Fanalab gebruikt weer wel. Maar ik vind Fanalab niet echt wat toevoegen, het is eerder irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Blerf schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:41:
Ik heb keuze stress wel of niet over stappen naar een Fanatec 2.5 wheel base ( en stuur )
Heb nu een thrustmaster TX leather edition, maar is toch lastig om te vinden of het echt de upgrade waard is. De pedals heb ik al vervangen dus dat deel is al gedaan.
Ik ben overgestapt van een TX naar een CSW. Mijn TX-stuur ging dood buiten de garantie dus ik had de keuzevrijheid. Ik koos toen voor de CSW omdat het op een gunstig prijspunt zat en ik bij vervanging toch echt iets beters wil dan ik voorheen had.

De (max) power is zeker een step up; van 3.9nm van de TX naar 8.5nm voor de CSW en komt ook een stuk sneller. Ik rijd op 80%-90% van de FFB en kan goed lamme armen krijgen ervan.
Je zou gewoon een keer een CSW moeten proberen bij iemand om te bepalen of je het een upgrade waard vind of niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rb88
GrandPuba schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 21:46:
[...]

Het is mij in ieder geval nog niet gelukt om ook de linker joystick aan de praat te krijgen op de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Luckeh schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 22:35:
[...]

Ik ben overgestapt van een TX naar een CSW. Mijn TX-stuur ging dood buiten de garantie dus ik had de keuzevrijheid. Ik koos toen voor de CSW omdat het op een gunstig prijspunt zat en ik bij vervanging toch echt iets beters wil dan ik voorheen had.

De (max) power is zeker een step up; van 3.9nm van de TX naar 8.5nm voor de CSW en komt ook een stuk sneller. Ik rijd op 80%-90% van de FFB en kan goed lamme armen krijgen ervan.
Je zou gewoon een keer een CSW moeten proberen bij iemand om te bepalen of je het een upgrade waard vind of niet.
Tnx, en ja zal eens even checken bij iemand die ik ken of ik het verschil groot genoeg vind.
En nu met zoveel DD die er aankomen voor de zelfde prijs..., is het mischien wel het wachten waard ook.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
Blerf schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:24:
[...]

Tnx, en ja zal eens even checken bij iemand die ik ken of ik het verschil groot genoeg vind.
En nu met zoveel DD die er aankomen voor de zelfde prijs..., is het mischien wel het wachten waard ook.
Inderdaad, die simagic DD ziet er ook goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeirCo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 15:47
Blerf schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:41:
Ik weet niet helemaal of de TX en de T300 op gelijke hoogte staan maar ik ben onlangs van een T300 naar een CSW2.5 geüpgrade, in mijn beleving een immense stap. Zowel in kracht, detail als bouw kwaliteit niet te vergelijken.

Twitch Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
ZFLaSH schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 08:05:
Vanmiddag gaan @Luckeh en ik bij @Jimmy J. de DD1 uitproberen en kijken of we de aanschaf van een DD wheel kunnen verantwoorden (zowel thuis als in ons koppie).
En, hoe was het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Als DD eigenaar weet ik dat het heel vet was ;)

Maar ben ook wel nieuwsgierig hoe ze het zelf omschrijven :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Hah!
Overtuigend.
@ZFLaSH en ik zijn beiden in de race voor een nieuwe DD-wheel en hebben op een beurs eerder deze maand al zowel met Simucube als met de Fanatec gereden. De setup van het Fanatec wiel viel toendertijd wat tegen. Dit kwam enderzijds door een andere sim dan we normaliter gewend zijn en het systeem draaide waarschijnlijk op oude drivers.

Bij @Jimmy J. dus een herkansing voor Fanatec. En dat beviel prima. Op de terugweg waren we het wel eens dat er qua DD-feel er geen verschil zit tussen Simucube en Fanatec DDs. En dus dat de keuze uiteindelijk meer valt op ecosystemen, software, beschikbare sturen en de totale kosten. Daarnaast zou ook compatibiliteit met XBOX en PS4 een punt kunnen zijn, maar dat speelt niet bij ons.

Ik zou overigens niet weten waarom je een DD2 zou prefereren over de DD1. De DD1 is al zo ontzettend sterk dat je die, zeker met een formula stuurtje, niet op 100% kunt rijden.

Ik zet dit weekend nog even alles op een rijtje en ga een keuze maken, maar de Fanatec PS4 combi deal is wel favoriet. Het verschil met Simucube en een Formula wheel (bijvoorbeeld een Cube Controls) is ook snel een 600-700 euro.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZFLaSH
Het verschil op de beurs was erg groot t.o.v. de Simucube Pro die we daar konden proberen. De DD1 leek helemaal dood op sommige punten en de eigenaar had ook niet bijsterveel interesse om hier even naar te kijken. Gisteren bij Jimmy was het een ander verhaal. Detail was vergelijkbaar met de Simucube en de oscilatie was bijna verdwenen waar menigeen over klaagde.

Nu zijn @Luckeh en ik geen Pro-Alien racers, dus doen wij alles vanuit ons geheugen, maar voor ons gevoel zat er bijster weinig verschil in tussen die 2.

Dus tja,. eerst eens bedenken hoe ik dit thuis in de week ga leggen :)

[ Voor 3% gewijzigd door ZFLaSH op 07-02-2020 07:29 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.