Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 25 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-07 15:54
MarcoM schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 14:08:
Van de week deed de pedal shifters van mijn G25 het niet meer. Ik heb de stuurunit van een reserve spinternieuwe G25 gebruik voor een paar dagen. Gisteravond had ik wat meer tijd voor onderzoek. Bleek een draadje kaput te zijn.

Linker draad verlengd en aan het rechter uiteinde wat soldeersel gedaan zodat ik hem makkelijk in de witte connector kon steken. Wat gaffe tape erom en hopelijk weer veel kilometers ermee maken.

Het ding komt uit 2006 :)
Haha heerlijk. Dat noemen ze nu eens, value for money halen.

Vandaag trouwens de bijkomende profielen van Simlab aangekregen. Woensdag namiddag gemaild, vandaag netjes op de post. Dankjewel Simlab! Dit weekend rig afbouwen en hopelijk niet te lang prullen aan de afstelling. IK WIL RONDJES DRAAIEN :*)

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Bedoelen ze hiermee de stugheid van die pin die je erin drukt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:05
Eindelijk mijn Fanatec spullen van black friday gemonteerd, zie hier.

De V3 pedalen bevallen goed, een grote verbetering ten opzichte van de pedalen van de Logitech G27 set die ik hiervoor had. Wat wel een beetje tegenvalt, is de hoeveelheid vibratie die je voelt door de 2 trilmotortjes op het rempedaal en het gaspedaal. Misschien komt dit ook wel doordat de trillingen/bewegingen in mijn geval via het motion platform veel heftiger zijn, waardoor het effect van de motortjes wordt overstemd.

Om te beginnen met de vibratiemotor op het rempedaal. Ik had een ABS effect in mijn hoofd, wellicht onterecht als ik er nu achteraf over nadenk. Bij het inschakelen van ABS in een echte auto, gaat het er allemaal wat heftiger aan toe. Het rempedaal 'klappert' dan als 't ware. Om dit goed te simuleren, zou je eigenlijk meer een soort van mechanische in het pedaal moeten hebben die alternerend 'loslaat' en 'tegenkracht' geeft. Bij een auto zonder ABS/met ABS uitgeschakeld, zouden de trillingen veel sterker moeten zijn. Gelukkig wordt het ABS effect bij mij ook via de motion rig gesimuleerd.

En dan de vibratiemotor op het gaspedaal. Waar is deze nou weer goed voor? Als ik in de echte auto vol gas geef of wielslip heb, trilt mijn gaspedaal echt niet (ja hij trilt mee, doordat het chassis gaat trillen, naar niet op zichzelf). Het gaspedaal is over het algemeen maar een pedaal met een mechanische weerstand, waarbij een elektrische sensor de stand uitleest en dit doorgeeft aan de ECU die vervolgens gasklep etc. aanstuurt. Bij oudere auto's (zoals mijn Alfa 33 die niet meer is) ging het nog via een fysieke kabel naar de gasklep (waar ook weer een sensor in zat, die een signaal doorgaf voor de rest, zoals inspuiten van brandstof etc.)
Het zou mij dan ook veel logischer lijken om deze motor op het koppelingspedaal te hebben, om het aangrijpingspunt van de koppeling te simuleren.

Bovenstaande volledig vanuit het perspectief van een straatauto. Hoe dit werkt bij een GT3 of F1 auto heb ik geen idee van (hier heb je sowieso geen koppelingspedaal, want sequentieel?), maar ik zou het apart vinden als wielslip zich uit in het trillen van het gaspedaal...? Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Als je dat geklapper wil dan moet je nog even 10 jaar wachten. Ik zat gisteren te denken hoe geweldig het zou zijn als remkracht modulair zal worden. Wat ik bedoel is dat de pedalen herkennen welke auto je rijdt en stemmen dan daarmee de hoeveelheid remkracht die zo'n auto heeft. Een Caterham 7 remt anders dan een F1 auto; die is veel stugger. Denk dat als HE er mee op de proppen zo komen zo het wel een pedalenset van 3000 - 5000 euro worden. Hehe. Of een stuur dat zich in allerlei vormen laat passen. Hoi nano-technolgie. :D

Wat leuke foto's bij Simlabs: https://sim-lab.eu/update-outstanding-orders/ Ik zou gek worden daar. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Ivysaur op 21-12-2019 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 14:16
Ivysaur schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 17:09:
Als je dat geklapper wil dan moet je nog even 10 jaar wachten. Ik zat gisteren te denken hoe geweldig het zou zijn als remkracht modulair zal worden. Wat ik bedoel is dat de pedalen herkennen welke auto je rijdt en stemmen dan daarmee de hoeveelheid remkracht die zo'n auto heeft. Een Caterham 7 remt anders dan een F1 auto; die is veel stugger. Denk dat als HE er mee op de proppen zo komen zo het wel een pedalenset van 3000 - 5000 euro worden. Hehe. Of een stuk dat zich in allerlei vormen laat passen. Hoi nano-technolgie. :D

Wat leuke foto's bij Simlabs: https://sim-lab.eu/update-outstanding-orders/ Ik zou gek worden daar. :+
Op zich is een regelbare remdruk natuurlijk helemaal niet zo ingewikkeld te maken, Kost wel behoorlijk wat inderdaad, maar het is natuurlijk niet alleen de hoeveelheid druk die je geeft, maar het gaat dan om de algehele karakteristiek van het gevoel van de rem. Dat is waar het echt complex gaat worden maar is denk ik wel noodzaak wil je dergelijke bedragen ervoor kunnen gaan vragen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@kroegtijger Ja en dan ook nog software nodig dat herkent welke auto's je rijdt. Oof. 2020's worden leuke jaren.

https://sim-lab.eu/2019-wrapping-it-up/ Simlabs gaat uitbreiden. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ivysaur schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 17:09:
Als je dat geklapper wil dan moet je nog even 10 jaar wachten.
De professionele markt heeft dit al een poosje, dus wie weet :P
https://www.sensodrive.de...feedback-pedals-activ.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Laatst online: 19:05
Hmmm 35k voor alleen het setje pedalen... Een echte auto wordt steeds aantrekkelijker 😉. Alleen jammer dat een crash ermee wat meer vervelende gevolgen heeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Ivysaur schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:52:
@kroegtijger Ja en dan ook nog software nodig dat herkent welke auto's je rijdt. Oof. 2020's worden leuke jaren.

https://sim-lab.eu/2019-wrapping-it-up/ Simlabs gaat uitbreiden. :D
Het stukje software is niet heel erg complex. De meeste games sturen netjes een UDP-stream uit waar alle telemetrie-gegevens in zitten. Daarmaakt bijvoorbeel SimHub en vergelijkbare software gebruik van. Aan de hand daarvan kan je dus vast stellen welke auto je rijd, maar dan heb je daarnaast dus weer een additionele database oid nodig die alle bijbehorende gegevens weer bevat om de karakteristieken weer juist in te laten stellen, en daar zit een van de pijnpunten natuurlijk. Voordat je een representatieve database hebt op weten te bouwen van auto's ben je wel even bezig... Wie wil er de investering doen om die gegevens te gaan verzamelen voor een vermoedelijk maar zeer kleine markt? De eigenschappen van een Golf of een Megane, dat is wel te doen. Van een Ferrari F40 wordt al een stuk lastiger, laat staan van auto's die nog minder toegankelijk zijn zoals een LMP1 of een Group C. Die investeringen wegen niet op tegen dat handje vol fanatieke idioten die dergelijke bedragen ervoor willen neerleggen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-07 15:54
Bijna hele dag en gisteravond wat zitten racen. Zwaarste remdruk op de ultimate pedalen bij wijze van training/workout. Jezus men benen haha.

Voelt alsof ik ben gaan sporten. Voor men beperkte training toch wat leuke resultaten kunnen rijden in IMSA serie in iracing. Moet wel zeggen, sterke velden, zelfs op lagere ratings.

Precision Sim wiel is wel fantastisch. Info op het scherm vind ik echt wel handig. Wel een probleem met de paddle shifters en vooral de rechtse. Schakelt niet altijd door. Ze hebben me van Precision Sim wel meteen te woord gestaan voor een fix (op een zondag!). Moet zelf ff iets proberen, anders gaan ze switches vervangen voor me. Spijtig maar de service is alleszins zeer correct.

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:39
R3m3d7 schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:00:
[...]

Ja, ze zijn leuk en voegen zeker iets toe en een waarschuwing wanneer je een lock up hebt is ook echt wel nuttig. Daarnaast is een kleine trap in je rug bij het schakelen gaaf.
Dat is wat ik zoek.
Je kan bij mij terecht met vragen.
Yes! Komt ie.
Welk systeem heb je? Welke transducers/versterkers? En op welke positie heb je ze gemonteerd?

Hoe voelbaar is het stereo en voor- en achterwaartse effect op een alu rig van Sim Lab, denk je? Ding is nogal stijf. Wil er twee bij de voeten en twee onder/achter de stoel maken.

Goedkoop is duurkoop, of hoeft het niet duur te zijn?

Hoeveel vermogen moet een PA versterker hebben? Die 100W RMS die de transducer aankan ga je niet daadwerkelijk gebruiken, toch? Wat is een realistisch benodigd vermogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:59
SlaadjeBla schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:12:
[...]

Dat is wat ik zoek.

[...]

Yes! Komt ie.
Welk systeem heb je? Welke transducers/versterkers? En op welke positie heb je ze gemonteerd?

Hoe voelbaar is het stereo en voor- en achterwaartse effect op een alu rig van Sim Lab, denk je? Ding is nogal stijf. Wil er twee bij de voeten en twee onder/achter de stoel maken.

Goedkoop is duurkoop, of hoeft het niet duur te zijn?

Hoeveel vermogen moet een PA versterker hebben? Die 100W RMS die de transducer aankan ga je niet daadwerkelijk gebruiken, toch? Wat is een realistisch benodigd vermogen?
Ik heb een transducer van Conrad.

Deze https://www.conrad.com/p/...ve-bass-pump-iii-4-376287

Je hebt ze in 4 en 8 ohm, dat moet je afstemmen op je versterker.

Ik heb een 5 euro kostende usb geluidskaart uit china om de audio van de sim van de shaker “audio” te splitsen, je kan hiervoor alles gebruiken zolang je amp maar de output van dat ding ondersteund.

Ik heb een oude 5x 100 watt rms amp van Sony in gebruik, die staat op 20-30% volume.
Die had ik nog,
Hij zit onder mijn stoel op het frame vast.

Ik gebruik simhub als software voor de aansturing, zeer over te spreken en wat geld overgemaakt om ze te steunen.

Er zijn vast veel betere te koop maar voor die paar tientjes kan je er wat mee spelen, je kan hem later altijd als tweede, derde of vierde gebruiken bv bij je pedalen en betere op andere plekken monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-01 08:46
R3m3d7 schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:34:
[...]

Ik heb een transducer van Conrad.

Deze https://www.conrad.com/p/...ve-bass-pump-iii-4-376287

Je hebt ze in 4 en 8 ohm, dat moet je afstemmen op je versterker.

Ik heb een 5 euro kostende usb geluidskaart uit china om de audio van de sim van de shaker “audio” te splitsen, je kan hiervoor alles gebruiken zolang je amp maar de output van dat ding ondersteund.

Ik heb een oude 5x 100 watt rms amp van Sony in gebruik, die staat op 20-30% volume.
Die had ik nog,
Hij zit onder mijn stoel op het frame vast.

Ik gebruik simhub als software voor de aansturing, zeer over te spreken en wat geld overgemaakt om ze te steunen.

Er zijn vast veel betere te koop maar voor die paar tientjes kan je er wat mee spelen, je kan hem later altijd als tweede, derde of vierde gebruiken bv bij je pedalen en betere op andere plekken monteren.
Ik heb precies hetzelfde gedaan. Werkt fantastisch. Op alle 'wielophangingen' (= chassis mode) hang je een shaker. Het enigste wat je niet moet doen is een bodemplaat monteren in je P1 of Evo. Dit heb ik gedaan en daarna werden vibraties minder goed doorgegeven. Ik heb zelf met een 3d printer een paar houders gemaakt om ze zo in de sleuven van het aluminium te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Hoe is dit voor andere bewoners in huis? Horen die een constant gebrom door het huis ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
Schuey schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:23:
Hoe is dit voor andere bewoners in huis? Horen die een constant gebrom door het huis ofzo?
Ik heb er nog geen klachten over gehad maar ik heb dan wel een paar profielen in simhub, als ik overdag rij en ik ben alleen thuis gaat hij redelijk stevig, als er andere in huis zijn staat hij wat lager en wanneer de kleine man naar bed is gaat hij weer een standje lager. Geeft wel aan hoeveel waarde ik hecht aan de feedback, liever een beetje dan niets. Ik zal niet zeggen dat het mij beter of sneller maakt maar het maakt de algehele ervaring gewoon leuker, wanneer andere komen rijden is dat naast het "sterke stuur" ook hetgeen dat hun het meeste opvalt. Als je al een versterker hebt liggen kan je het voor 5 tientjes proberen, dat is, gezien de prijskaartjes van bijna alle andere onderdelen op een simrig, bijna gratis.
Ik zou trouwens eerder een zware tweedehands versterker van marktplaats halen zoals mijn Sony dan een vaag chinees 20 gram wegend ding dat 100 watt rms claimed to doen, volgens mij is dat echt rommel en je wilt wel een beetje grunt hebben voor dit werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hier nog steeds aan het denken voor een buttkicker of een DIY variant ervan.
Echter de Buttkicker Gamer 2 is redelijk aan de prijs. Voordeel is dat het wel een plug/play oplossing is.
Maar ben ook aan het kijken of ik niet iets met de huidige receiver kan in de woonkamer. Echter die staat vast onder de tv incl aangesloten 5.1 set.
De rig rol ik voor de tv, maar geen idee hoe ik dat nog simpel eventueel kan combineren met een makkelijke aansluiting/aansturing zonder de rest van de 5.1 ook te laten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Paulus07 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:04:
Hier nog steeds aan het denken voor een buttkicker of een DIY variant ervan.
Echter de Buttkicker Gamer 2 is redelijk aan de prijs. Voordeel is dat het wel een plug/play oplossing is.
Maar ben ook aan het kijken of ik niet iets met de huidige receiver kan in de woonkamer. Echter die staat vast onder de tv incl aangesloten 5.1 set.
De rig rol ik voor de tv, maar geen idee hoe ik dat nog simpel eventueel kan combineren met een makkelijke aansluiting/aansturing zonder de rest van de 5.1 ook te laten gebruiken.
Als je je 5.1 set ook voor je rig gebruikt gaat dat niet werken, als je dat niet doet gaat het wel werken, dan kan je de transducer b.v. als b speakers gebruiken (als je die keuze hebt op je setje) en zo makkelijk schakelen.
Ik weet niet waar je pc staat etc maar zolang je 5.1 set geen onderdeel van je rig setup is zou je dat zeker kunnen bekijken, je wilt alleen wel snel kunnen schakelen tussen speaker outputs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@R3m3d7
Eigenlijk alles in de woonkamer hier :P

pc -> versterker (pricewatch: Denon AVR-X1500H) -> tv

Simrig op wielen en met usb kabel naar pc als ik ga racen.
Verder gebruik ik eigenlijk altijd een koptelefoon tijdens het racen (verbonden met PC).

Versterker is op dat moment dus enkel voor beeld naar tv te sturen.
Verder heb ik hier nog dit liggen (onder laagje stof) pricewatch: Creative Sound Blaster X-Fi HD

Maar geen idee of dat nog bruikbaar is om audio door te sturen naar een kicker. Zou wel nice zijn (en lekker compact :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Paulus07 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:18:
@R3m3d7
Eigenlijk alles in de woonkamer hier :P

pc -> versterker (pricewatch: Denon AVR-X1500H) -> tv

Simrig op wielen en met usb kabel naar pc als ik ga racen.
Verder gebruik ik eigenlijk altijd een koptelefoon tijdens het racen (verbonden met PC).

Versterker is op dat moment dus enkel voor beeld naar tv te sturen.
Verder heb ik hier nog dit liggen (onder laagje stof) pricewatch: Creative Sound Blaster X-Fi HD

Maar geen idee of dat nog bruikbaar is om audio door te sturen naar een kicker. Zou wel nice zijn (en lekker compact :P )
Als je nog een vrije poort op je tv hebt je je pc direct aan je tv zou koppelen kan je die X-Fi aan je versterker koppelen, dan hoef je alleen nog een b speakers optie te hebben waar je dan je transducer op kan aansluiten.
Je zal alleen wel een snelkoppeling moeten maken zodat de kabels van je versterker snel aan je kabel van je transducer kan worden gekoppeld. Hier zijn allemaal verschillende koppelingen voor te krijgen, vast ook bij Conrad.
Ik zou nooit beginnen met een echt buttkicker als je niet zeker weet of het iets voor je is en je de spullen hebt liggen. Ik weet ook niet hoeveel beter ze zijn in de praktijk, ze voegen vast iets toe maar een aardig deel gaat ook naar de versterker die je mogelijk al hebt liggen.
Uiteindelijk is het niet veel meer dan een woofer zonder doek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:01
Weten jullie nog een adresjes waar ik en complete set kan verkopen? Stoel + pedalen + stuur + shifter? Ik heb VA geprobeerd maar vrijwel geen reacties.

Alvast bedankt!

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Ik zou het in stukjes verkopen hier of op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@stftweaker Gewoon op MP gooien. Ben je er zo vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:01
Knip. Hiervoor kun je vraag en aanbod gebruiken. Zie ook het grote rode vlak onderaan...

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 24-12-2019 21:59 ]

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Ik heb een niet eens zo oude versterker op de kop getikt, wat connectoren en kabel besteld en 4 transducers van Conrad. De versterker is eigenlijk 100W @ 8 Ohm en de transducers zijn 4 Ohm, dus we zullen zien hoe lang het werkt. Ik ga er vanuit dat deze versterker wat overheeft en anders gaat ie stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
SlaadjeBla schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 17:21:
Ik heb een niet eens zo oude versterker op de kop getikt, wat connectoren en kabel besteld en 4 transducers van Conrad. De versterker is eigenlijk 100W @ 8 Ohm en de transducers zijn 4 Ohm, dus we zullen zien hoe lang het werkt. Ik ga er vanuit dat deze versterker wat overheeft en anders gaat ie stuk.
Ik kan mij niet voorstellen dat jij die transducers richting het max van die versterker gaat brengen, dan zal dat verschil in weerstand je versterker waarschijnlijk niet slopen.
De betere versterkers schieten volgens mij ook eerst in een beveiliging en gaan sowieso niet stuk door speakers met een "verkeerde" weerstand.
Mijn ervaring is dat die transducers op een gegeven moment nog wel harder kunnen maar dat het resultaat op echt hoog volume totaal belachelijk aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Hmm, ik zie vooral veel versterkers die meer kunnen dan nodig.

In principe wil je 4 kanalen mono met per kanaal een volume knop. Meer niet, toch? Bestaat dat überhaupt wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:37
Goed, de vraag is waarschijnlijk al 100 keer gesteld hier, en uiteraard heb ik al een en ander opgezocht (zowel hier als Google) maar ik kom er niet uit.

Situatie: lange tijd gamer (weinige race games) maar het kan mijn aandacht de laatste tijd niet lang vasthouden en ben snel verveeld. Gran Turismo best veel gespeeld, en zo nu en dan een potje vind ik nog steeds leuk, maar ook dat niet voor heel erg lang. Ik denk er de laatste tijd, ook door mijn omgeving, steeds vaker aan om eens te investeren in een stuurtje. En dus de sim wereld, om te kijken of dat iets voor me is :P

Momenteel twijfel ik tussen 3 stuurtjes:

- Thrustmaster T150 Pro
- Thrustmaster T300 GT
- Logitech G29

De T300 GT is normaal gesproken volgens mij superieur aan de andere 2, maar is zo'n stuur nu echt nodig als beginner, of voldoet 1 van de andere 2 stuurtjes dan ook? Ik heb totaal geen ervaring met FFB sturen, dus wellicht voelt een T150 of G29 dan ook gewoon goed aan. Aan de andere kant: ik wil een prima ervaring en als ik van bijvoorbeeld de G29 verhalen lees over een dead zone en ratelende tandwielen, daar word ik niet vrolijk van :P
Waar ik bij de Thrustmasters niet vrolijk van word is verhalen over matige betrouwbaarheid en oververhitting, maar misschien is dit inmiddels verleden tijd.

Max is eigenlijk 300 Euro, omdat ik wil zien of Sim racing iets voor mij is, daarnaast wil ik ook nog of een wheel stand of een playseat aanschaffen, totaal max 500 Euro dan.

Kijk, ik snap dat een T300 objectief gezien de beste keuze is, maar biedt een G29 + Playseat Challenge ook een goede ervaring voor een beginnend simmer? Of is die T300 echt wel z'n extra geld waard?

Ter info: ik zal voornamelijk op de PS4 spelen. En dan met name Gran Turismo Sport maar Dirt Rally (ik heb een PSVR :P) en F1 is ook zeker een optie.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Ik ben zelf begonnen met een t150 en een playseat EVO. Prima mee vermaakt de eerste paar jaar, maar upgrade is nagenoeg geen doen. De playseat is te flexibel, de pedalen zijn slecht,maar t stuur zelf vond ik verrassend genoeg redelijk, maar ook dat ontgroeid je vrij snel. Wil je dus gaan proberen, en later vervangen of upgraden dan is dat een prima optie. Wil je langer vooruit, investeer dan in de t300, upgrade de pedalen en kijk naar een iets solider frame. De playseat geeft wel de ervaring, maar biedt te weinig voor t geld om echt te rechtvaardigen. Zeker daarvoor zou ik eerder een andere keuze maken. De 2e hands markt biedt ookkde nodige opties eventueel daarin. Een goede rig kost helaas nogal wat. Zelfbouw kan een uitkomst bieden dan. Zijn zat voorbeelden van te vinden

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:48
Denman schreef op woensdag 25 december 2019 @ 00:16:
Goed, de vraag is waarschijnlijk al 100 keer gesteld hier, en uiteraard heb ik al een en ander opgezocht (zowel hier als Google) maar ik kom er niet uit.

Situatie: lange tijd gamer (weinige race games) maar het kan mijn aandacht de laatste tijd niet lang vasthouden en ben snel verveeld. Gran Turismo best veel gespeeld, en zo nu en dan een potje vind ik nog steeds leuk, maar ook dat niet voor heel erg lang. Ik denk er de laatste tijd, ook door mijn omgeving, steeds vaker aan om eens te investeren in een stuurtje. En dus de sim wereld, om te kijken of dat iets voor me is :P

- Thrustmaster T150 Pro
- Thrustmaster T300 GT
- Logitech G29

De T300 GT is normaal gesproken volgens mij superieur aan de andere 2, maar is zo'n stuur nu echt nodig als beginner, of voldoet 1 van de andere 2 stuurtjes dan ook? Ik heb totaal geen ervaring met FFB sturen, dus wellicht voelt een T150 of G29 dan ook gewoon goed aan. Aan de andere kant: ik wil een prima ervaring en als ik van bijvoorbeeld de G29 verhalen lees over een dead zone en ratelende tandwielen, daar word ik niet vrolijk van :P
Waar ik bij de Thrustmasters niet vrolijk van word is verhalen over matige betrouwbaarheid en oververhitting, maar misschien is dit inmiddels verleden tijd.

Max is eigenlijk 300 Euro, omdat ik wil zien of Sim racing iets voor mij is, daarnaast wil ik ook nog of een wheel stand of een playseat aanschaffen, totaal max 500 Euro dan.

Kijk, ik snap dat een T300 objectief gezien de beste keuze is, maar biedt een G29 + Playseat Challenge ook een goede ervaring voor een beginnend simmer? Of is die T300 echt wel z'n extra geld waard?

Ter info: ik zal voornamelijk op de PS4 spelen. En dan met name Gran Turismo Sport maar Dirt Rally (ik heb een PSVR :P) en F1 is ook zeker een optie.
Dé vraag is of jij het daaraan uit wilt geven. Ik heb zelf deze stuurtjes allemaal privé kunnen testen (broer met de G29, neef met de T150 en ik de T300 GT) nadat ik de 300 had gekocht.

Met beide stuurtjes was het verschil echt groot. De G29 heeft nog het voordeel dat het setje redelijke pedalen heeft, dus die maken veel goed. Met het kabaal van de tandwielen en het missen van informatie in het stuur waardoor ik vaak de auto niet op kon vangen, was dit niet echt een optie. Je voelt de grens van jouw grip niet goed aankomen. Juist iets wat je als beginner echt wil nodig hebt.

De T150 was als stuurtje iets fijner vond ik, maar helaas zijn de pedalen bij deze set gewoon echt een stuk minder. Het remmen in een game als iRacing is haast niet te doen.

Dus ja, ik zou zeker als beginner echt die extra centen investeren, want het zorgt niet alleen voor meer plezier en gevoel, maar ook voor meer begrip tijdens het racen. Waardoor je veel sneller de grens op kunt zoeken en gewoon ook meer plezier hebt tijdens het racen.

Dit is mijn persoonlijke mening na wat eigen ervaringen. Het is een smak geld, maar je zelf afwegen of je het waard vindt. Bovenstaande is van toepassing op iRacing en andere sims.

Jij gaat GT en Dirt Rally op de PS4 spelen. Die zijn minder sim en daardoor meer geschikt voor de instapstuurtjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:30
StealthyPeanut schreef op woensdag 25 december 2019 @ 07:34:
[...]

Dus ja, ik zou zeker als beginner echt die extra centen investeren, want het zorgt niet alleen voor meer plezier en gevoel, maar ook voor meer begrip tijdens het racen. Waardoor je veel sneller de grens op kunt zoeken en gewoon ook meer plezier hebt tijdens het racen.

Dit is mijn persoonlijke mening na wat eigen ervaringen. Het is een smak geld, maar je zelf afwegen of je het waard vindt.
Ik zou dat dus niet doen. Ik zou kijken naar een tweedehands G29 of T150 en dan kijken of je het blijft spelen. Zeker omdat hij zei dat hij nogal snel verveeld raakt, zou ik er al helemaal geen bak geld aan uitgeven. Ikzelf ben begonnen met een Momo racer die ik nog ergens had liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:37
StealthyPeanut schreef op woensdag 25 december 2019 @ 07:34:
[...]

De T150 was als stuurtje iets fijner vond ik, maar helaas zijn de pedalen bij deze set gewoon echt een stuk minder. Het remmen in een game als iRacing is haast niet te doen.

Dit is mijn persoonlijke mening na wat eigen ervaringen. Het is een smak geld, maar je zelf afwegen of je het waard vindt.
Daarom noemde ik ook specifiek de T150 Pro. Deze komen met betere pedalen. Of zijn deze ook niet al te best? Ik dacht hetzelfde als de T300 GT toch?
Ook een nadeel van de T150 vond ik de plastic look en feel. Je zal er weinig van merken tijdens het rijden maar het doet toch wat afbreuk aan het geheel...
ZFLaSH schreef op woensdag 25 december 2019 @ 08:19:
[...]

Ik zou dat dus niet doen. Ik zou kijken naar een tweedehands G29 of T150 en dan kijken of je het blijft spelen. Zeker omdat hij zei dat hij nogal snel verveeld raakt, zou ik er al helemaal geen bak geld aan uitgeven. Ikzelf ben begonnen met een Momo racer die ik nog ergens had liggen..
Het is niet dat ik snel verveeld raak (integendeel), maar momenteel gewoon uitgekeken ben op mijn huidige sport/rpg/actie games en merk dat ik het competitieve aspect in GT Sport wel leuk vind, maar toch ergens iets “mis”.

Ik vraag me af of ik dat gemis op kan vullen met een stuur. Ik ben dan wel weer een type die, als het leuk is, er een bodemloze put van ga maken :+

Normaal gezien zou ik als beginner de T300 niet overwegen, maar gezien een kerstbonus van 300 Euro vind ik het nu het overwegen wel waard :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
ZFLaSH schreef op woensdag 25 december 2019 @ 08:19:
[...]

Ook een goed idee, zeker voor op de PS4 met games als GT en Dirt Rally. Als je meer sim-achtige games ga spelen, loop je snel tegen zaken aan welke je dan vervelen waardoor je er sneller op uitgekeken raakt.

Ligt er ook nog aan of je competitief bent of gewoon 100% en fun driver. Dan kan je best beginnen met een instapstuurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:12

Oekol

waka waka hey hey

Wie heeft hier nog meer de playseat challenge? Ik vraag me af of ik het allemaal goed gemonteerd heb. Mijn stuurtje heeft wel wat speling, hij kan beetje naar boven en beneden. Ligt volgens mij aan de stang die je links van jezelf er in klikt. Dacht eerst aan dat ding wat je aan draait om de hoek te bepalen.

Is dit normaal en hebben jullie dit ook?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
Schuey schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 22:57:
Hmm, ik zie vooral veel versterkers die meer kunnen dan nodig.

In principe wil je 4 kanalen mono met per kanaal een volume knop. Meer niet, toch? Bestaat dat überhaupt wel?
het volume per kanaal regel je niet op je amp maar binnen de software, daar regel je het niet alleen per kanaal maar zelfs per effect. Je kan dus het shift effect over dezelfde transducer harder of zachter zetten dan het lockup effect.
Als je een stereo versterker hebt met een stereo geluidskaart kan je twee transducers aansturen.
Als je een vier of meer kanaals versterker heb kan je vier transducers aansturen, maar dan moet je wel even extra opletten dat de geluidskaart die je daarvoor gaat gebruiken dit ook aankan en dat je de twee op de juiste manier op elkaar kan aansluiten (digitaal) zodat je ook alle kanalen binnenkomen op je amp.
Ik heb een 4-5 euro kosten stereo usb geluidskaart uit china, die is stereo dus ik kan met dat ding nooit meer dan 2 transducers seperaat aansturen ook al heb ik er (analoog) een 5.1 amp aan hangen. Ik wilde zo goedkoop mogelijk beginnen...story of my life. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Hmm klinkt voor mij nog steeds niet logisch. Zal wel weer aan mij liggen :D

Zoiets simpels zou perfect zijn bijvoorbeeld qua simpelheid. Ware het niet dat info over vermogen en impendantie volledig mist.
https://m.thomann.de/nl/millenium_hp_4.htm

Hoe zit dat met software? Moet je nog steeds die spullen van simexperience gebruiken of is er nu andere software die zelf een signaal genereert op basis van telemetry/shared memory?

[ Voor 25% gewijzigd door Schuey op 25-12-2019 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:28
Leoon. schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:35:
Wie heeft hier nog meer de playseat challenge? Ik vraag me af of ik het allemaal goed gemonteerd heb. Mijn stuurtje heeft wel wat speling, hij kan beetje naar boven en beneden. Ligt volgens mij aan de stang die je links van jezelf er in klikt. Dacht eerst aan dat ding wat je aan draait om de hoek te bepalen.

Een beetje flex is normaal, maar echt speling heb ik niet. Ik kan mijn stuur ook wat op en neer bewegen, maar ik voel niets draaien of schuiven of zo. Het is alleen wat flex in het materiaal zelf naar mijn idee.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
tijdje terug kwam ik op reddit een post tegen welke deze gebruikte in combi met shaker: https://www.parts-express...h-volume-control--320-699

Krijg alleen die post niet meer gevonden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Ah check dat klinkt al goedkoper, en dan heb je er ook maar 2 van nodig als je de jack niet gebruikt :)

Edit:
Potverdikkie nog wel stroom nodig natuurlijk..
Hier kan je dus weer niet tegen op met een oude versterker voor 30 euro :p

[ Voor 39% gewijzigd door Schuey op 25-12-2019 11:09 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R3m3d7
Schuey schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:14:
Hmm klinkt voor mij nog steeds niet logisch. Zal wel weer aan mij liggen :D

Zoiets simpels zou perfect zijn bijvoorbeeld qua simpelheid. Ware het niet dat info over vermogen en impendantie volledig mist.
https://m.thomann.de/nl/millenium_hp_4.htm

Hoe zit dat met software? Moet je nog steeds die spullen van simexperience gebruiken of is er nu andere software die zelf een signaal genereert op basis van telemetry/shared memory?
Ik denk dat ik een blog post ga schrijven over transducers, er is veel onduidelijkheid.

Als antwoord op je vraag, ik zou, als je de simexperience software niet al hebt, simhub gebruiken.
Werkt prima en doet 80% van wat de simexperience doet en is, naar mijn mening, eenvoudiger in gebruik.
Ik heb een licentie op de simexperience software en gebruik nog steeds simhub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Dit ziet er ook wel compact uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:01
Leoon. schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:35:

Ik had er een en de speling in mijn wheeldeck was veek groter dan bij een maat van me. Het is wel alleen op en neer en geen zijwaardse beweging, dus op zich acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Spunky25 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 13:46:
[...]

Ik had er een en de speling in mijn wheeldeck was veek groter dan bij een maat van me. Het is wel alleen op en neer en geen zijwaardse beweging, dus op zich acceptabel.
Ik heb 't idd ook op en neer. Denk dat het wel normaal is.
Wormaap schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:25:
[...]

Een beetje flex is normaal, maar echt speling heb ik niet. Ik kan mijn stuur ook wat op en neer bewegen, maar ik voel niets draaien of schuiven of zo. Het is alleen wat flex in het materiaal zelf naar mijn idee.
Ik voel dat ook niet. Maar als ik de stang van me links vasthoudt dat is het minder. Is dus niet het scharniertje waar het stuur op geschroefd is.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-04 19:07
R3m3d7 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:22:
[...]

Ik denk dat ik een blog post ga schrijven over transducers, er is veel onduidelijkheid.
Interessant! Ik kijk er al naar uit ;)

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
Kun je er geen workshop van maken? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
SlaadjeBla schreef op woensdag 25 december 2019 @ 22:15:
[...]

Ik heb geen idee wat dit betekent
Volgens mij is dit nerd speak voor tweaks in hoe de SC omgaat met het vertalen van rauwe input (van de sim) in force feedback. Die rauwe input gaat door verschillende filters die het ffb effect tweaken, ze zijn bezig om een van die filters te herschrijven en ze zijn in hun nopjes hierover. Maar wellicht zit ik er enorm naast. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Over transducers...

Ik heb 4 van deze aan oude Onkyo SR508 hangen.
Via mijn videokaart herkent hij deze als 5.1 audio (7.1 kan ook) en de bass shakers hangen aan 4 audio kanalen van de receiver.

Als bonus heb ik een HDMI output nog gebruikt voor mijn 4e scherm.

In simhub kan je vervolgens simpel de kanalen aan effecten hangen.

Ik mis het best wel als het uit staat en ik aan het racen ben. Zeker de feedback van schakelen is 'lekker'. en het is ook heerlijk om de curbs te voelen.

Ik heb er 1 op elke hoek, maar moet wel zeggen dat het lastig is om te plaatsen waar het effect vandaan komt. Het hele rig trilt gewoon... niet alleen links voor of linksachter.
Verschil tussen voor en achter merk ik wel duidelijk, maar links en rechts echt maar beperkt. 2 shakers zou dus al een heel leuk effect moeten opleveren.

In deze post van mij kan je meer info terugvinden

[ Voor 7% gewijzigd door Extera op 27-12-2019 14:17 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• R3m3d7
@Madhouse1979
@Schuey
@SlaadjeBla

Ik heb de blogpost over bass kickers, tactile transducers, hoe je ze ook wilt noemen, geschreven.

R3m3dy's blog: Het gebruik van bass shakers (transducers/shakers/buttkickers)...

Ik hoop dat het hiermee duidelijker is voor de mensen die hier interesse in hebben.
Laat ajb je feefback achter bij de post, dan zal ik hem aanpassen/aanvullen waar nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54

H-Alien

aka Schenk

Lekker bezig @R3m3d7 , ik ben zo a-technisch als een kokosnoot dus mijn oren begonnen al te klapperen bij al die termen. Wellicht dat ik er nu een klein beetje van ga snappen :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
R3m3d7 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:10:
@Madhouse1979
@Schuey
@SlaadjeBla

Ik heb de blogpost over bass kickers, tactile transducers, hoe je ze ook wilt noemen, geschreven.

R3m3dy's blog: Het gebruik van bass shakers (transducers/shakers/buttkickers)...

Ik hoop dat het hiermee duidelijker is voor de mensen die hier interesse in hebben.
Laat ajb je feefback achter bij de post, dan zal ik hem aanpassen/aanvullen waar nodig.
Thx die ga ik vanavond op mijm gemakje lezen d:)b

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R3m3d7
H-Alien schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:15:
Lekker bezig @R3m3d7 , ik ben zo a-technisch als een kokosnoot dus mijn oren begonnen al te klapperen bij al die termen. Wellicht dat ik er nu een klein beetje van ga snappen :)
Mocht je vragen hebben stel ze ajb, als je dat lastig vind gewoon via een PB want ik wil het graag voor iedereen duidelijk maken en ik kan niet vanuit jouw perspectief mijn blog post lezen dus ik weet niet of het hiermee duidelijk is.
Ik wil hem aanpassen waar nodig zodat we iets krijgen waar we naar kunnen verwijzen, ik weet 100% zeker dat het nog niet op dat punt is dus aarzel ajb niet met feedback.
Geld voor iedereen die er iets mee zou willen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Hi all. Vraagje doordat ik wat upgrades heb uitgevoerd heb ik nu mijn standaard pedalen in de uitverkoop van de T300RS. Alleen de pedalen dus, wat zijn die waard? Ik heb geen flauw idee wat ik er voor mort vragen. Iemand hier ze al eens verkocht los?
Denman schreef op woensdag 25 december 2019 @ 00:16:

- Thrustmaster T150 Pro
- Thrustmaster T300 GT
- Logitech G29

Ik ben ooit begonnen met de T300RS volgens mij vanwege dat het een riem heeft of zo. Iig nooit spijt gehad van het stuur. De pedalen nu na twee jaar geupdate en de wheelstandpro aan een medetweaker verkocht en een playseat challenge gekocht. Die stoel is toch wel echt de meest praktische aankoop voor dit setje. Je zit lekker en speelt veel langer daardoor.

Of jij het in 1 x goed moet doen of eerst moet onderbinden of het wat is, is aan jou. De playseat paste sowieso niet in mijn appartement. Anders met de kennis van nu had ik direct de t300gt met playseat challenge gekocht. Scheelde me dan opnieuw een stoel en pedalen kopen. Als goed is heeft de t300gt namelijk de T3PA pedalen, die ik net afgelopen maand gekocht heb.

[ Voor 84% gewijzigd door Oekol op 28-12-2019 09:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 14:41

visboer32

Koen

Gisteren heb ik een Buttkicker Gamer 2 toegevoegd aan m'n rig (Simetik K2). Gemonteerd via een stukje CV buis onder mijn stoel (originele verbindingsonderdeel ervoor uit Portugal laten komen vond ik wat overdreven en duur, dit koste me €2,-)

De kracht van het trillen valt me niet tegen. Als je het op vol vermogen zet dan trilt het echter ook goed door op de vloer en begint het aardig herrie te maken. Ik ga daarom de rig binnenkort maar eens op wat rubbers (i.p.v. harde plastic pootjes) om te kijken of dat wat helpt. Anders het vermogen maar iets terug schroeven.

Ik ben nog wel aan het puzzelen met SimHub en de goede instellingen. Je hebt de gear shifts, road bumps, road texture en road vibration met allen weer hun eigen instellingen qua gevoeligheid en sterktes, zoals ik het wil (vooral kerbs en bumps het duidelijkst voelbaar boven de rest) heb ik nog niet helemaal voor elkaar.

Buttkicker1

Buttkicker2

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Sinds een tijdje de Fanatec CSL Elite Pedals LC in gebruik. Heel erg wennen (kom van de T3PA af), maar begin nu een beetje het gevoel te krijgen van remdruk. Het enige wat jammer is aan deze pedalen: de LoadCell zit in het pedaal zelf, niet in de base waar je je pedaal indrukt zoals de V3.

Met andere woorden: De Loadcell meet de mate van buigen van het pedaal. niet de druk die op het complete pedaal wordt uitgeoefend. Ik vond een plaatje ter verduidelijking.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/JpsGS2k/upload-2019-5-28-14-58-42.png

Als je elke keer jouw voet op exact dezelfde positie hebt staan, is het geen probleem. Maar in de praktijk heb je dat niet en heb je best een mate van wisselende resultaten. Als ik met mijn grote teen op het uiteinde van het pedaal druk, haal ik relatief makkelijk 100% remdruk. Maar als ik onderaan het pedaal druk, kom ik met geen mogeljikheid op 100%. Ik ga dus een paar cm boven het pedaal een soort van referentiepunt maken, dat als ik mijn grote teen daar tegenaan plaats, ik met de bal van mijn voet op dezelfde plek van het pedaal druk. Dan heb je elke keer dezelfde input. Met deze kleine mod komt het uiteindelijk wel goed, maar toch jammer voor pedalen van 230 euro.

Als ik wat onderzoek had gedaan had ik dit ook op voorhand kunnen weten eigenlijk, dus ook geen groot probleem. En om dan weer te upgraden naar de V3 zie ik niet zitten, want de modulariteit van de CSL Elite is geweldig. En de Sprints vind ik wat te duur :+.

Maar zou wel goed zijn denk ik, dat dit "nadeel" wat meer bekend wordt van deze instap-loadcell-pedalen.

[ Voor 9% gewijzigd door StealthyPeanut op 06-01-2020 09:02 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12:37
Vergeet niet dat je dit probleem (in wat mindere mate) ook hebt met de V3 en Heusinkvelds e.d. vanwege het hefboom-effect. Hoe hoger je voet op het pedaal, hoe makkelijker je kracht op de cell kan uitoefenen.

Geldt ook in echte auto overigens.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psqld
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-03-2021
Ik ben zelf van de CSL pedalen naar de V3s gegaan en moest toch echt heel erg wennen aan die V3s. Vond de CSL pedalen moeilijker op 100% te krijgen, die stond ook in mijn wheelbase op 60% of zo ingesteld.

De V3 pedalen gingen met zelfde instelling veel te makkelijk naar 100%. Elke bocht had ik gelockte wielen. Instellingen in wheel base aangepast naar 100% maar vond nog steeds niet zelfde als de CSL op 60%. Nu vind ik af en toe nog steeds de V3s te makkelijk naar 100% gaan. Doordat ik in de instellingen op max zit, heb ik verder weinig spelling.

Er komt volgens mij veel meer bij kijken hoe het werkt en wat de daadwerkelijke druk is. Volgens mij hebben ze bij Heusinkveld eens een video over dit gemaakt. Gevonden: YouTube: Loadcells explained

De V3s mogen dan wat consistenter zijn maar ook daar maakt de plek waar je remt uit natuurlijk. Als ook de positie waarin je de pedal plates hebt gemonteerd. Het blijft een hefboom als je het punt waar je kracht zet veranderd heb je een andere druk nodig om op 100% te komen.

Inmiddels zit ik zelf nu aan de Heusinkveld Sprints te denken maar vind het allemaal moeilijk in te schatten of het in te stellen is als zwaarder remmen als de V3s. Volgens specs zit er verschil in door dat de Sprints 65kg druk heeft als max heeft (dat is dus niet de load cell volgens mij). De V3s een 90kg load cell als ik me niet vergis maar dat hoeft niet te betekenen dat je ook echt 90kg nodig hebt om op 100% te komen, wie weet is dat al bij 30kg druk. De CSL heeft ook een 90kg load cell volgens mij maar daar heb ik toch echt meer kracht voor nodig. Ik vind het lastig en moeilijk te vergelijken om een goede keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Klopt ook @Jimmy J. en @Psqld . Het is vooral een kwestie van wennen denk ik, maar het goed plaatsen van de voet is wel een belangrijk onderdeel van de consistentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

[b]Psqld in "Racesturen, servo's en pedalen"
Inmiddels zit ik zelf nu aan de Heusinkveld Sprints te denken maar vind het allemaal moeilijk in te schatten of het in te stellen is als zwaarder remmen als de V3s. Volgens specs zit er verschil in door dat de Sprints 65kg druk heeft als max heeft (dat is dus niet de load cell volgens mij). De V3s een 90kg load cell als ik me niet vergis maar dat hoeft niet te betekenen dat je ook echt 90kg nodig hebt om op 100% te komen, wie weet is dat al bij 30kg druk.
Nou, daar zit best wel een groot verschil in. Ik moet op 100% een stuk harder trappen op m'n Heusinkvelds in vergelijking met de V3s. Heusinkveld heeft er ooit een fimpje voor op youtube gezet. Het type loadcell is niet (alles) bepalend voor hoeveel druk je moet uitoefenen. Dit hang ook af van de mechanische setup.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psqld
Luckeh schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:24:
[...]

Nou, daar zit best wel een groot verschil in. Ik moet op 100% een stuk harder trappen op m'n Heusinkvelds in vergelijking met de V3s. Heusinkveld heeft er ooit een fimpje voor op youtube gezet. Het type loadcell is niet (alles) bepalend voor hoeveel druk je moet uitoefenen. Dit hang ook af van de mechanische setup.

[YouTube: Loadcells explained]
Ja, dat filmpje had ik gezien en link ik ook in mijn reactie.

Maar blijft lastig inschatten wat daadwerkelijke het verschil is. Heusinkveld lijkt echt de kracht te specificeren die benodigd is, maar Fanatec doet dat helemaal niet en geeft alleen de spec van de load cell. Net wel even zitten kijken naar het punt waar je daadwerkelijk kracht zet bij de V3s en waar de as van de loadcell zit ten opzichte van draaipunt, lijkt het erop dat je redelijk onder de 45kg kracht nodig hebt om de V3s op 100% te krijgen mogelijk kom je meer op die 30kg uit die ik al aangaf.

Geloof graag dat je op de Sprints stuk harder moet trappen. Misschien toch maar overstag gaan en voor die Sprints gaan. Pedalen is nu enige waar ik nog niet helemaal tevreden over ben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Madhouse1979
Ik heb Fanatec CSL Elite pedalen en zojuist de Heusinkveld Sprints besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:01
Psqld schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:47:
[...]

. Net wel even zitten kijken naar het punt waar je daadwerkelijk kracht zet bij de V3s en waar de as van de loadcell zit ten opzichte van draaipunt, lijkt het erop dat je redelijk onder de 45kg kracht nodig hebt om de V3s op 100% te krijgen mogelijk kom je meer op die 30kg uit die ik al aangaf.
Ik heb die performance kit op de v3s en die maken het remmen wel echt veel beter. Kan veel constanter en precieser remmen en het verhoogt de remdruk behoorlijk. Ik ben gegaand voor de medium setup ipv de hardste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psqld
Spunky25 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:48:
[...]

Ik heb die performance kit op de v3s en die maken het remmen wel echt veel beter. Kan veel constanter en precieser remmen en het verhoogt de remdruk behoorlijk. Ik ben gegaand voor de medium setup ipv de hardste.
Ik gebruik ook de performance kit maar dan met een combinatie voor de “Hard” instelling, net niet de zwaarste instelling. Vond ik uiteindelijk beste en lekkerste voor mij en ook een goede om redelijk consistent te zijn. Maar ook daarmee zit ik te snel aan 100% rem uitslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-01 08:46
https://www.apparata.nl/n...maal-voor-jouw-ogen-33733

R1000 curve... die is voor ons gemaakt zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Jimmy J. schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:24:
Vergeet niet dat je dit probleem (in wat mindere mate) ook hebt met de V3 en Heusinkvelds e.d. vanwege het hefboom-effect. Hoe hoger je voet op het pedaal, hoe makkelijker je kracht op de cell kan uitoefenen.

Geldt ook in echte auto overigens.
Overigens is een potmeter rem met een veer ook moeilijk(er) in te drukken als je je voet onderop het pedaal hebt staan.

[ Voor 10% gewijzigd door EnzoF op 06-01-2020 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBoulanger
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
Zijn er hier forum members geïnteresseerd om een simucube DD wheel te maken? Ik wil een small Mige servo kopen miss dat we de verzendkosten kunnen delen?

Edit: mige 130ST-M10010 kost 195 dollar en shipping 102 dollar.

Gr,

Egbert

[ Voor 16% gewijzigd door deBoulanger op 07-01-2020 13:25 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Madhouse1979
Ik heb de HE Sprints binnen en het was even een werk om de boel te monteren (had een foute serie M5 boutjes gekocht, moest dus ff terug naar de winkel). Daarna de boel afstellen en calibreren (volgens de handleiding moesten ze pre-calibrated zijn maar dat waren ze dus niet).

Het rijden is heel erg wennen, het is heel anders remmen dan de CSL's. Ik heb nog het e.e.a. veranderd (voetplaten omgedraaid omdat ze te hoog stonden en de pedalen 2 gaatjes meer rechtop gezet). Na een paar ronden heb je het wel door en gingen mijn tijden ook omlaag (reed 4 tienden sneller dan mijn snelste tijd).

De eerste ervaringen zijn dus erg positief! En daarnaast een geweldige bouw kwaliteit!

Ik heb op dit moment echt dat 'Heineken walk-in fridge' gevoel O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:54
Madhouse1979 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:54:
Ik heb op dit moment echt dat 'Heineken walk-in fridge' gevoel O+
Haha, nou kom op, verwen ons met wat nieuwe foto's! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Pyr0_ schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 18:10:
[...]

Haha, nou kom op, verwen ons met wat nieuwe foto's! ;)
Ik heb alleen hier wat staan: https://www.instagram.com/p/B7BSxohhycO/?igshid=b78pj147aiae

Binnenkort post ik foto’s op mijn site 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre Wolf
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:13
@Madhouse1979 Hoe heb je het probleem met de flex van de Sprints op de pedalplate van de GT1 EVO opgelost?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Spectre Wolf schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:38:
@Madhouse1979 Hoe heb je het probleem met de flex van de Sprints op de pedalplate van de GT1 EVO opgelost?
Niet! Het is er wel als je het weet. Maar ik begreep dat Sim-Lab met een (gratis) stalen plaat gaat komen welke je aan de onderkant monteert om de flex er uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Met mijn nieuwe Loadcell pedalen merk ik dat mijn Playseat Evolution niet echt meer volstaat! Ik ga met behulp van de Simpit en een andere DIY video een eigen Rig bouwen met onderstaande als basis;

Daarna ook nog even een autostoel ophalen bij Stoelenpaleis in Werkendam, welke WEL past (wat zijn die Playseat stoelen klein zeg! Niet normaal voor een iets langer dan gemiddeld iemand, 195cm).

Deze week de tekening verder uitwerken en de profielen met toebehoren bestellen. Zo'n simrig is eigenlijk niet veel anders dan een bouwwerk van verschillende profielen welke goed in elkaar passen. Ben benieuwd! .

[ Voor 16% gewijzigd door StealthyPeanut op 08-01-2020 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre Wolf
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:13
Madhouse1979 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:40:
[...]

Niet! Het is er wel als je het weet. Maar ik begreep dat Sim-Lab met een (gratis) stalen plaat gaat komen welke je aan de onderkant monteert om de flex er uit te halen.
Oke, heb je de baseplate van Heusinkveld ook genomen?

[ Voor 73% gewijzigd door Spectre Wolf op 08-01-2020 12:44 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
@Spectre Wolf Nee enkel de 2 pedalen set (koppeling gebruik ik toch niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
StealthyPeanut schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:42:
Met mijn nieuwe Loadcell pedalen merk ik dat mijn Playseat Evolution niet echt meer volstaat! Ik ga met behulp van de Simpit en een andere DIY video een eigen Rig bouwen met onderstaande als basis;

[YouTube: DIY Aluminum 80/20 Tubing Simrig by The Simpit]

[YouTube: DIY Aluminum Sim Racing Rig Build]

Daarna ook nog even een autostoel ophalen bij Stoelenpaleis in Werkendam, welke WEL past (wat zijn die Playseat stoelen klein zeg! Niet normaal voor een iets langer dan gemiddeld iemand, 195cm).

Deze week de tekening verder uitwerken en de profielen met toebehoren bestellen. Zo'n simrig is eigenlijk niet veel anders dan een bouwwerk van verschillende profielen welke goed in elkaar passen. Ben benieuwd! .
Toen ik eenmaal op alle onderdelen uitkwam (en dus geen all-in-one-kit zou kopen, maar zelf zou gaan "prullen" met 40/80 profielen) kwam ik boven de 300 euro uit. Niet echt het verschil wat ik voor ogen had, door het zelf te doen :> .

Toch maar de knoop doorgehakt en aan het kijken naar de GT1 Evo Sim Racing Cockpit. Voor die kleine 100 euro verschil, ga ik het risico niet lopen en al de tijd extra kwijt zijn door te prullen. Had al met ze gemaild en gelukkig kan je ook gewoon afhalen bij ze. Die 10% transportkosten waren mij een beetje te gek (ook wel logisch, voor zo'n zware doos....).

Ik twijfel nog wel over de stoel. Via genoeg bedrijven kun je "lichtgebruikte" autostoelen kopen voor een prima prijs (rond de 100 euro) (mag best gebruikt zijn, ik zit erop en hij staat niet in een showroom en de looks boeien mij niet). Maar als ik op de Sim-Lab website zit zie ik instapmodellen zoals onderstaande.Die prijs is prima, maar ik ben bang dat hij te klein is en niet genoeg comfort heeft voor mijn onderrug. Voordelen zijn wel, dat deze zeker weten goed past op de cockpit en ik gewoon de seatglider mee kan bestellen.

€ 228,-
Afbeeldingslocatie: https://sim-lab.eu/wp-content/uploads/2017/03/fia-ltec-pro-seat-black.jpg

€ 239,-
Afbeeldingslocatie: https://sim-lab.eu/wp-content/uploads/2018/07/racer-duo-1.jpg

Hebben jullie ervaring met deze stoelen? Die tweede ziet er in ieder geval comfortabeler uit. Met name voor de wat grotere mensen (195cm, 100kg) en een goede ondersteuning voor de onderrug. Ik heb Sim-Lab wel gevraagd of ik proef kan zitten. Maar als ik dan 10 minuten proef zou kunnen zitten, zegt dat nog niet zoveel over het gevoel op de langere termijn.

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 10-01-2020 10:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-07 09:13
StealthyPeanut schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:32:
[...]

Hebben jullie ervaring met deze stoelen? Die tweede ziet er in ieder geval comfortabeler uit. Met name voor de wat grotere mensen (195cm, 100kg) en een goede ondersteuning voor de onderrug. Ik heb Sim-Lab wel gevraagd of ik proef kan zitten. Maar als ik dan 10 minuten proef zou kunnen zitten, zegt dat nog niet zoveel over het gevoel op de langere termijn.
Kijk even op https://lynxmotorsport.nl/

Ik heb daar de Sprint variant gekocht. Ik ben zelf 1.80 en 100kg en dit zit perfect.

https://lynxmotorsport.nl...9370550/category=26324530

[ Voor 7% gewijzigd door Kloever op 10-01-2020 10:49 ]

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Madhouse1979
@Kloever Je was me voor :o

Ik heb zelf de Pro Drift al een paar maandjes en hij zit echt heerlijk.

[ Voor 76% gewijzigd door Madhouse1979 op 10-01-2020 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Kloever schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:48:
[...]

Kijk even op https://lynxmotorsport.nl/

Ik heb daar de Sprint variant gekocht. Ik ben zelf 1.80 en 100kg en dit zit perfect.

https://lynxmotorsport.nl...9370550/category=26324530
Die zien er ook goed uit zeg! Kende ik niet, dank je. Beter dan de Sim-Lab stoelen. Deze passen ook gewoon qua uitsparing op Evo1 met seatglider? Zo te zien wel.

Ze zitten in Bergschenhoek..... misschien eens kijken of ik daar kan proefzitten qua lengte. Tot 195cm moet passen....maar even proefzitten zou fijn zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-07 09:13
StealthyPeanut schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:01:
[...]

Die zien er ook goed uit zeg! Kende ik niet, dank je. Beter dan de Sim-Lab stoelen. Deze passen ook gewoon qua uitsparing op Evo1 met seatglider? Zo te zien wel.

Ze zitten in Bergschenhoek..... misschien eens kijken of ik daar kan proefzitten qua lengte. Tot 195cm moet passen....maar even proefzitten zou fijn zijn.
Ik heb hem zonder seatglider op een GT1 Evo gezet. Naast mij gebruikt niemand in huis de rig(en mijn vrouw is even lang gelukkig mocht ze toch willen).

Proef zitten kan daar prima. Heb ik toen ook gedaan.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
StealthyPeanut schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:01:
[...]

Ik heb een hele zoektocht gedaan (zie mijn website) en kwam toen op deze stoelen uit. Door mijn artikel zijn er al heel wat stoelen verkocht bij Lynx (was hij ook blij mee).

Ik heb hem ook rechtstreeks op de GT1 Evo gemonteerd zonder slider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoebel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-06 18:52
Madhouse1979 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:57:
[...]

Ik heb een hele zoektocht gedaan (zie mijn website) en kwam toen op deze stoelen uit. Door mijn artikel zijn er al heel wat stoelen verkocht bij Lynx (was hij ook blij mee).

Ik ben hier ook uiteindelijk terecht gekomen. Belangrijkste is dat je een stoel kunt proberen. Voor mij was de CUP-PRO versie de fijnste zit. Ik kom van een Playseat af, verschil is echt heel groot. Maar ik moest naar een andere gezien de bouw van een DIY 8020 RIG met SFX.

Heb een paar stoelen laten komen, waaronder die ltec en wat autostyle stoelen. Geen zat fijn en dan ook meteen weer retour gestuurd. Maar deze LCD's zijn een hele andere klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Laatst online: 20:12

Alfisti

So macht Reisen Spaß

En als je daar toch bent neem dan meteen het kleine rug kussentje mee, zit heel erg fijn en geeft net even meer support in je rug.

* Alfisti aait zijn WRC stoel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Barry van SRG heeft z'n handen gekregen op de veelbesproken Feel VR. Enkel de pedalen; en de stuur base laat nog wel even op zich wachten. De base+stuur set staat nu voor eind Q3 dit jaar als delivery. Zie hier voor de indiegogo updates van het team zelf.

Overall gezien, geen slechte entry in de markt, zeker gelet het prijspunt waar ze instappen. Maar er zijn nog wel wat verbeterpunten mogelijk. Aardig wat flex in de (te dunne) base-plate en wat piep geluiden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
-

[ Voor 122% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Alfisti schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 11:28:
En als je daar toch bent neem dan meteen het kleine rug kussentje mee, zit heel erg fijn en geeft net even meer support in je rug.

* Alfisti aait zijn WRC stoel :+
Die heb ik ook mee genomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:30
Ivysaur schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:10:
@Luckeh Als dat wat word dan hebben we ineens een hele mooie stevige prijsdaling bij de andere merken. <3 Gouden tijden.

Heb nu het idee dat de koper eigenlijk veel te veel zit te betalen.
Niche segment zonder echte concurentie. Ik zou graag een andere base willen hebben, maar ook hier is het gat tussen belt en DD weer enorm. Erg spijtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psqld
Ivysaur schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:10:
@Luckeh Als dat wat word dan hebben we ineens een hele mooie stevige prijsdaling bij de andere merken. <3 Gouden tijden.

Heb nu het idee dat de koper eigenlijk veel te veel zit te betalen.
Dat heb je nu 1 maal in een kleine markt. Fabrikant zal dan meer kosten bij de hardware kosten van een product moeten stoppen om alle kosten eruit te krijgen. Het is geen smartphone markt of zo. Moet je de kosten spreiden over 1.000 producten in een jaar of 100.000 producten dat maakt natuurlijk wel wat uit en ook qua inkoop van je hardware.

Bij Feel VR proberen ze de kosten ook nog anders te drukken, maar dan zie je ook wel wat dat voor resultaten heeft. Slechte afwerking met heel veel scherpe randen. Weinig aandacht aan bussen op assen waardoor binnen no time gaat piepen. Een vaste USB kabel welke moeilijker zelf te vervangen is. Veel te dun materiaal waardoor het veelste veel flexed.

Dan ook nog eens onbetrouwbaar in de levering. Hadden ze zelf al niet eens gezegd dat het ruim een jaar geleden al geleverd zou worden? Voor de wheelbase moeten mensen nog tot bijna einde van dit jaar wachten als die al geleverd gaan worden. Er lijken door geld problemen wat problemen te zijn om productie van de wheelbase te kunnen starten. Ik zou daar niet op gokken, zolang dit niet normaal leverbaar is zal het ook niet voor concurrentie zorgen. Heb je begin 2018 het product gebackt krijg je nu hopelijk eindelijk je pedalen in Februari na bijna 2 jaar wachten en dan moet je nog eens bijna een vol jaar wachten op de wheelbase zelf als je die überhaupt gaat krijgen, ik zie dat ook nog wel uitgesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 09:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfisti
  • Laatst online: 20:12

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Ik ben ook erg benieuwd naar de DD units van Simagic, nu eerst een 10Nm meter versie maar las ergens dat er ook een 20Nm versie is/komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psqld
Ivysaur schreef op zondag 12 januari 2020 @ 13:48:
[...]

Lekkere rant, maar ik zei: "Als dat wat word" :w
Mwah is niet echt een rant, wees gewoon realistisch en kijk naar de feiten. De updates die Feel VR zelf geven op Indiegogo voorspellen niet veel goeds en de review van Barry is ook niet erg positief. Voorlopig komen ze geld te kort en betekend dat eerder dat ze alles te goedkoop in de markt hebben gezet en niet rond komen, dan dat het voor ons goedkoper gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aph3x
  • Laatst online: 30-04-2024
[...]

Was er een specifieke reden dat je de Zijbevestiging FIA staal model 5 hebt gekozen? Met model 3 kom je 3cm lager uit, of past de stoel dan niet in de laagste positie?

Ik wil ook weer terug naar een vaste kuipstoel, dit model heeft tenminste wat ruimte 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
aph3x schreef op zondag 12 januari 2020 @ 18:05:
[...]

Was er een specifieke reden dat je de Zijbevestiging FIA staal model 5 hebt gekozen? Met model 3 kom je 3cm lager uit, of past de stoel dan niet in de laagste positie?

Ik wil ook weer terug naar een vaste kuipstoel, dit model heeft tenminste wat ruimte 8)
Op aanraden van Lynx heb ik gekozen voor de model 5. Model 3 zou krap aan worden, vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
[...]

Dat is een hele zoektocht ja! Erg leuk en herkenbaar om te lezen.
snoebel schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 11:06:
[...]

Ik ben hier ook uiteindelijk terecht gekomen. Belangrijkste is dat je een stoel kunt proberen. Voor mij was de CUP-PRO versie de fijnste zit. Ik kom van een Playseat af, verschil is echt heel groot. Maar ik moest naar een andere gezien de bouw van een DIY 8020 RIG met SFX.

Heb een paar stoelen laten komen, waaronder die ltec en wat autostyle stoelen. Geen zat fijn en dan ook meteen weer retour gestuurd. Maar deze LCD's zijn een hele andere klasse.
Dat ga ik sowieso doen; proefzitten. Mijn oog is nu gevallen op de kuipstoel LCD PRO-EVO -> 180-200cm lengte en 100kg. En dan met een rugzitje denk ik inderdaad, wel zo fijn.

Ik zat ook te kijken naar echte autostoelen, maar dat is weer een gok of de slider niet krom is, goed werkt en of hij past op mijn Evo.

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 13-01-2020 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schraal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:21
StealthyPeanut schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:36:
[...]
Ik zat ook te kijken naar echte autostoelen, maar dat is weer een gok of de slider niet krom is, goed werkt en of hij past op mijn Evo.
Zie mijn post (https://gathering.tweaker...message/61039210#61039210) in het show je rig topic voor een voorbeeld van hoe je een echte (Volvo) stoel op een Evo kunt monteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnzoF

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Yoo, voor mensen die geïntereseerd zijn in het proberen van onze producten; Wij zijn donderdag t/m zondag aanwezig op de SimFormula 2020 (Onderdeel van InterClassics Maastricht).
Zelf ben ik er zaterdag en zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:28
EnzoF schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:09:
Yoo, voor mensen die geïntereseerd zijn in het proberen van onze producten; Wij zijn donderdag t/m zondag aanwezig op de SimFormula 2020 (Onderdeel van InterClassics Maastricht).
Zelf ben ik er zaterdag en zondag.
Tot zaterdag dan :9
Hopelijk vind ik het allemaal maar kak, mijn ClubSport Pedals zijn net een maand oud 8)7

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
schraal schreef op maandag 13 januari 2020 @ 19:16:
[...]

Zie mijn post (https://gathering.tweaker...message/61039210#61039210) in het show je rig topic voor een voorbeeld van hoe je een echte (Volvo) stoel op een Evo kunt monteren.
Uiteindelijk het erop monteren is voor mij het probleem ook niet, maar als ik die rig eenmaal in elkaar heb gezet wil ik gewoon klaar zijn en zeker zijn dat alles op elkaar past en mijn eerste rondes rijden... >:) .. Niet weer naar de bouwmarkt en een tussenoplossing verzinnen en bouwen. Daar heb ik allemaal weinig zin in om eerlijk te zijn :).

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 14-01-2020 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Wormaap schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:28:
[...]

Tot zaterdag dan :9
Hopelijk vind ik het allemaal maar kak, mijn ClubSport Pedals zijn net een maand oud 8)7
Dat zou ik Heusinkveld toch overslaan :o

Ik heb ze nu een week, het koste me wat afstellen, finetuning en een mailtje naar @EnzoF omdat mijn gaspedaal kraakte, maar sinds gisteren ben ik echt helemaal happy met de Sprints en merk ik nu echt wat een enorme vooruitgang dit is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@EnzoF is het enkel te testen daar of ook eventueel direct te koop?

Vraag ik niet voor mezelf maar voor mijn portemonnee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoF

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Paulus07 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:43:
@EnzoF is het enkel te testen daar of ook eventueel direct te koop?

Vraag ik niet voor mezelf maar voor mijn portemonnee :P
Er zal bij ons niks te koop zijn. :)
Pagina: 1 ... 25 ... 138 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.