Speel voornamelijk F1 2019, maar Thanks!Jimmy J. schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:08:
[...]
Dit verschilt per spel. Meestal kun je, op je Xbox, in het spel je pedalen configureren.
Een setje hydraulische Tiltons ofzoTijn96 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:03:
Graag zou ik over willen stappen op heusinkveld pedalen echter twijfel ik tussen de sprints en de pro's. Het idee is dat ik de pedalen zo dicht mogelijk krijg bij hoe de pedalen voelen in de 991 GT3 cup. Wat zouden jullie dan adviseren?
Zonder gekheid, zou voor de zekerheid een setje Ultimates pakken, dan weet je zeker dat je headroom hebt qua remdruk
Wel nog even een wireless muis-/toetsenbordcombi'tje regelen, want settings aanpassen in iRacing betekent nu m'n Rift afzetten en naar de PC lopen.
Ticking away, the moments that make up a dull day
www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!
Prima tip, vanavond wordt'ie bezorgdMadhouse1979 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:07:
Mooi dat het werkt @Wormaap !
Tip: Koop een Logitech K400
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
"Kijk morgen weer voor een nieuwe aflevering van: Wat zal Wormpaap vandaag kopen voor z'n simracesetup"
Twijfel zelf ook over dat zetje. Opzich kan ik best goed bij de muis, maar iets typen is wel verdomde lastig.
ah fijn, eerst de pedalplate maar is wat steviger maken. Want ik trek dat ijzer helemaal omhoog van m'n stand.
[ Voor 30% gewijzigd door garriej op 06-12-2019 09:21 ]
Jamaar!garriej schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:18:
[...]
"Kijk morgen weer voor een nieuwe aflevering van: Wat zal Wormpaap vandaag kopen voor z'n simracesetup"
Gisteren zei ik nog dat't wel even genoeg was... Maar ik had nog een Bol.com cadeaukaartje liggen
Nu heb ik bij fanatec geinformeerd als ik een los koppelings pedaal kan bestellen voor deze setup, echter zijn deze niet meer voorradig en worden ook niet meer verkocht.
Kunnen jullie mij misschien helpen met onderstaande vraag?
Kan ik een V3 koppelings pedaal monteren op een v2 base?

Had verwacht dat 20KG vrij goed te doen was, maar merk toch dat het aardig trappen is. Pedalen tegen de muur en losse stoel, misschien dat ik daar toch maar wat anders op moet bedenken

Welke heb je besteld?DutchOx schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 19:26:
Vandaag mijn T3PA pedalen geüpgraded met een Load Cell van 20KG
[Afbeelding]
Had verwacht dat 20KG vrij goed te doen was, maar merk toch dat het aardig trappen is. Pedalen tegen de muur en losse stoel, misschien dat ik daar toch maar wat anders op moet bedenken
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ik heb zelf onderdelen besteld en in elkaar gezet, DIY gevonden via Reddit.
Onderdelen:
- Load Cell:
https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item - Load Cell Amplifier:
http://www.leobodnar.com/...&cPath=73&products_id=199 - Kabel:
http://www.leobodnar.com/...duct_info&products_id=202 - Connector:
https://opencircuit.nl/Pr...-connector-Kit-2.54mm-100 - 2x M5 schroef en 4 keer afstandsringen
- Hard foam (uit een doos van een nieuw geleverde laptop
)
En dan heb je vanaf de loadcell amlifyer een directe aansluiting op je pedalen gemaakt? hoe kun je die set calibreren dan?DutchOx schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 22:12:
[...]
Onderdelen:Hier nog wat foto's: https://imgur.com/a/rKhZz1f
- Load Cell:
https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item- Load Cell Amplifier:
http://www.leobodnar.com/...&cPath=73&products_id=199- Kabel:
http://www.leobodnar.com/...duct_info&products_id=202- Connector:
https://opencircuit.nl/Pr...-connector-Kit-2.54mm-100- 2x M5 schroef en 4 keer afstandsringen
)
Originele rem losgekoppeld vanaf TM printplaatWeeDzi schreef op maandag 9 december 2019 @ 12:44:
[...]
En dan heb je vanaf de loadcell amlifyer een directe aansluiting op je pedalen gemaakt? hoe kun je die set calibreren dan?
Load cell -> Amplifier
Amplifier -> TM printplaat
De amplifier sluit je dus aan op de plek waar de originele rem zat. Kalibreren gaat automatisch zodra je de rem (volledig) hebt ingetrapt, of in dit geval (volledige) druk hebt gegeven.
[ Voor 4% gewijzigd door DutchOx op 09-12-2019 15:39 ]
aha nice ik heb zelf een setupje gemaakt (of nog steeds mee bezig) met een teensy. Ik heb zelf een G25 waar ik hetzelfde wilde proberen maar daar zit geen printplaat los van de pedalen, die zit dan waarschijnlijk bij het stuur in. dit is dan wel makkelijkerDutchOx schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:34:
[...]
Originele rem losgekoppeld vanaf TM printplaat
Load cell -> Amplifier
Amplifier -> TM printplaat
De amplifier sluit je dus aan op de plek waar de originele rem zat. Kalibreren gaat automatisch zodra je de rem (volledig) hebt ingetrapt.
Simucube hydraulische pedalen!Tijn96 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:03:
Graag zou ik over willen stappen op heusinkveld pedalen echter twijfel ik tussen de sprints en de pro's. Het idee is dat ik de pedalen zo dicht mogelijk krijg bij hoe de pedalen voelen in de 991 GT3 cup. Wat zouden jullie dan adviseren?
Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist
Ik heb vorig jaar ook zelf een loadcell gemaakt met bovenstaande onderdelen. In plaats van foam gebruik ik een Trillingsdemper - Type D 15x15 M4x10. Die kun je zo in de loadcell draaien (eventueel met wat ringetjes ertussen).DutchOx schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 22:12:
[...]
Onderdelen:Hier nog wat foto's: https://imgur.com/a/rKhZz1f
- Load Cell:
https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item- Load Cell Amplifier:
http://www.leobodnar.com/...&cPath=73&products_id=199- Kabel:
http://www.leobodnar.com/...duct_info&products_id=202- Connector:
https://opencircuit.nl/Pr...-connector-Kit-2.54mm-100- 2x M5 schroef en 4 keer afstandsringen
)
Zover ik weet heeft Simucube geen eigen pedalen. Bedoel je misschien de pedalen van racewerk (= 1 vd officiele Simucube2 distributeurs)?
Nice, is er met zo’n trillingsdemper nog wel travel?FastForwardNL schreef op maandag 9 december 2019 @ 20:15:
[...]
Ik heb vorig jaar ook zelf een loadcell gemaakt met bovenstaande onderdelen. In plaats van foam gebruik ik een Trillingsdemper - Type D 15x15 M4x10. Die kun je zo in de loadcell draaien (eventueel met wat ringetjes ertussen).
Ik had deze vorige week besteld (is nog onderweg), maar ik ben bang dat er dan geen travel meer is .https://www.amazon.com/dp..._r_cp_api_i_OmR7DbC3JY52Q
Ik dacht dat crashen in VR het meest angst aan wekkend was in een sim, maar het verplaatsen van de GT1 Evo op 4 wieltjes op tapijt puur door de reactie kracht van het stuur had ik niet zo snel zien aankomen.
Het gevoel in het stuur is ook anders, maar ik heb te weinig tijd gehad om te ervaren of dit het V7 band model of het stuur zelf is. Voor nu voelt het min of meer aan als verfijnde CSW V2.5 alleen duidelijk sterker met flink hogere stuur acceleratie.
Bij mij precies goed. Hij staat in donkere hoek, zal overdag een keer foto maken.DutchOx schreef op maandag 9 december 2019 @ 21:52:
[...]
Nice, is er met zo’n trillingsdemper nog wel travel?
Ik had deze vorige week besteld (is nog onderweg), maar ik ben bang dat er dan geen travel meer is .https://www.amazon.com/dp..._r_cp_api_i_OmR7DbC3JY52Q
Vergis me met al die namen weer. Simtag, Simlab, Simucube....Raimond613 schreef op maandag 9 december 2019 @ 20:55:
[...]
Zover ik weet heeft Simucube geen eigen pedalen. Bedoel je misschien de pedalen van racewerk (= 1 vd officiele Simucube2 distributeurs)?
Had het dus over de Simtag pedalen, welke compatibel zijn met de Simucube 2. Deze kan je rechtstreeks in de DD unit prikken.
https://simtag.eu/
Ik heb zelf FFB (Effects) op 85% gezet, en force op 70%....Razkin schreef op maandag 9 december 2019 @ 23:03:
Ik heb m'n CSW V2.5 vervangen voor een DD1 en heb momenteel de FF op 100% met een ingame(iracing) strength van 5.2. Tijdens normaal rijden voelt dat vrij soepel aan in de MX5 en 911GT, maar de uithalen als je lomp over een hoge curb stuitert, hem in de muur hangt of simpelweg uitbreekt omdat je te vroeg op het gas gaat en slecht corrigeert zijn bijzonder(Dat is waar de CSW V2.5 gaat clippen bij relatief hoge FF)
Ik dacht dat crashen in VR het meest angst aan wekkend was in een sim, maar het verplaatsen van de GT1 Evo op 4 wieltjes op tapijt puur door de reactie kracht van het stuur had ik niet zo snel zien aankomen.
Het gevoel in het stuur is ook anders, maar ik heb te weinig tijd gehad om te ervaren of dit het V7 band model of het stuur zelf is. Voor nu voelt het min of meer aan als verfijnde CSW V2.5 alleen duidelijk sterker met flink hogere stuur acceleratie.
in iRacing verschilt het per auto, maar zo rond de 5 a 6 staat hij daar. (en 20Nm)
Ik vind dit perfect rijden, en crashes zijn dan veel minder heftig (na een tijdje is de lol er wel vanaf vind ik)
Eens kijken of ik meneer zo ver krijg dat ie het me verkoopt voor 150. Die dingen staan ook niet heel bekend om hun betrouwbaarheid. Sommige modellen willen weleens verkeerde gate rapporteren.
Edit: Zo die lachtte me vierkant uut, hehe. Miss 180ish redelijker geweest. Zegt wel dat er mensen zijn die al 215 hebben geboden. Dat wel erg veel, hoor
[ Voor 41% gewijzigd door Ivysaur op 10-12-2019 17:06 ]
Zover ik gelezen heb maakt het geen verschil of je de max kracht naar beneden regelt in iracing of het stuur zelf.
Vanavond ga ik switchen naar Nm instelling in iracing en de kracht in het stuur zelf verlagen, want op dit moment valt er niet fatsoenlijk mee te rijden.
Voor zever ik weet maakt het wel uit of je in iRacing of op in de driver van de DD de max kracht veranderd. Ik weet niet precies de details, maar je moet maar eens de posts van Brian Sohn (ik geloof dat ie zo heet) nalezen op het iRacing forum.Razkin schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:46:
Gisteren nog in de weer geweest om m'n DD1 in het gareel te krijgen. Nog steeds met de stuur force op 100%, FEI naar 70%, 10% NDP, 10% NFR. Pas onder de 1,5 strength in iracing blijft de impact tijdens crashes onder de 20Nm. Daarboven steevast 20,7Nm wat meer een software matige limiet is dan een fysieke heb ik het idee.
Zover ik gelezen heb maakt het geen verschil of je de max kracht naar beneden regelt in iracing of het stuur zelf.
Vanavond ga ik switchen naar Nm instelling in iracing en de kracht in het stuur zelf verlagen, want op dit moment valt er niet fatsoenlijk mee te rijden.
Ik probeer altijd in iRacing rond de 60-70 Nm te zitten qua setting en heb mijn Large mige op iets van 14-15 Nm staan geloof ik.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
De MX5 is nu prima rijdbaar, net als de Dallara F3. De skip rijdt ook prima, maar stuurt wel erg zwaar vergeleken met de F3. Qua kracht vergelijkbaar met een IRL indoor kart.
De DW12 is een ramp, stuur stuitert alle kanten op ongeacht NDR, NFR en FEI. FEI staat overigens op 0-10 bij mij, dat had ik ook al op m'n CSW V2.5. Met hogere FEI voelt het nl aan als een Logitech stuur.
Al met al vandaag voor het eerst echt meerwaarde gevoeld van een DD buiten kracht.
Simucube viel af vanwege de compatibiliteit (geen Xbox mogelijkheid) en omdat ik het eigenlijk best wel belachelijk vind dat zo'n apparaat 2 voedingen heeft... Ik denk/hoop dat het vooral software is wat dit stuur iets beter maakt dan de DD's van Fanatec en dat dit door eigen fine tuning of latere software updates gelijk getrokken kan worden.
Lang getwijfeld tussen het R300 stuur, of een formule stuurtje, maar gezien ik dit seizoen F3 en GTE ga rijden, uiteindelijk voor de Podium Racing Wheel F1 gekozen (dat blauwe F1 stuurtje en de carbon-look wheelbase). Ik vond het stuurtje met rode accenten eigenlijk mooier, maar deze set heeft voor slechts €30,- euro meer het €180,- kostende Advanced Paddle Module erop zitten. Toch maar voor de magnetische shifters gegaan dus
Ben benieuwd wanneer de set binnen komt en wat voor een stap dit gaat zijn t.o.v. mijn Thrustmaster TX.
Ik vond het een behoorlijke verandering. Ik kwam van een TMX en ging naar een DD1. Heb hem door een blessure nog weinig kunnen gebruiken maar wat ik merkte was dat alles beter aanvoelt.Jimmy J. schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:33:
Gisteren de knoop doorgehakt en een DD1 aangeschaft. Twijfelde lange tijd tussen Fanatec, Simucube en dan nog welke sturen e.d.
Ben benieuwd wanneer de set binnen komt en wat voor een stap dit gaat zijn t.o.v. mijn Thrustmaster TX.
Ik kan nu bv het uitbreken voelen ipv zien. Als ik bijvoorbeeld met F1 2019 over Spa knalde kon ik niet overal vol gas gaan omdat ik zeker wist dat het mis zou gaan. Met de DD1 knal ik overal vol gas waar het eerst niet kon. Verschil dikke 2 seconden sneller.
Je gaat er echt plezier van hebben!
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
https://virtualracingscho...Lm7LM6pTquDiQhP-M7nvVwY0w
Met een SimRacingMachines conversion kit kun je hier gewoon een Fanatec stuurtje op gebruiken.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Hij is op de SimExpo al geshowed, en daar waren (naar verluid VRS) enkel positieve geluiden. Mja, wij van WC-EendIvysaur schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:57:
@derx666 Ziet er leuk uit. Ben benieuwd naar de recensies.
Ik ben ook wel benieuwd wat Barry van SRG te melden heeft.
Niet dat ik hem ga aanschaffen, want ik ben zeer tevreden met mijn SC1 met Large Mige.
Maar als iemand een SRM fanatec adapter nodig heeft, ik heb er een over
Cube Nuroad Race (2022)
[ Voor 23% gewijzigd door Niellie41 op 13-12-2019 13:45 ]
Alles gemonteerd in de rig, laatste firmware geïnstalleerd (stuur en base). GT Sport aangeslingerd - doen de pedalen het niet! Vervolgens de pedalen rechtstreeks aan de PC gehangen, niks
Geen sein van herkenning.. Ik had zo'n mooi weekend voor ogen. Volgens mij een redelijk unieke situatie, ik kan geen vergelijkbare verhalen vinden.
Vannacht dan maar een ticket aangemaakt bij Fanatec, die willen een filmpje ontvangen. Omdat ik geen zin heb in heel lang wachten maar alvast het PCB vooruit besteld.
Pretty disappointed maarrr,, blijkbaar kun je ook gas geven en remmen met de advanced paddle module.
Het moet maar even
| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |
Op welke DIN aansluiting moet ik zoeken om zoiets op mijn rig te monteren?
Volgens mij is het een standaard 4-polige din die er wordt gebruikt.jbbrans schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 15:03:
Bij veel sturen zie ik een DIN?? aansluiting voor de USB kabel.
Op welke DIN aansluiting moet ik zoeken om zoiets op mijn rig te monteren?

Ik zat te kijken naar de CSL Elite Pedals LC. Dit is de instapper op LC gebied toch? Ik heb die mod ook bekeken, maar met de hoeveelheid plastic in mijn T3PA pedalen, lijkt me dat niet echt een duurzame oplossing met de druk die erop gaat komen.
Wellicht overbodige vraag, maar deze werkt ook gewoon met mijn T300 GT neem ik aan?
Van wat ik zo lees gaat dat niet automatisch werken. Je kunt het echter wel perfect werkend krijgen met de DriveHub. Handige hardware tool die al jaren bestaat om dit soort compatibiliteit / licentie problemen op te lossenStealthyPeanut schreef op zondag 15 december 2019 @ 17:17:
Ik rij met de T300 GT met T3PA en brakemod, maar ik vind dat het tijd is om meer gevoel te krijgen tijdens het remmen. Ik schiet teveel door of juist niet, terwijl ik voor mijn gevoel even hard rem. Erg vervelend. Ik wil graag de LoadCell (LC) proberen.
Ik zat te kijken naar de CSL Elite Pedals LC. Dit is de instapper op LC gebied toch? Ik heb die mod ook bekeken, maar met de hoeveelheid plastic in mijn T3PA pedalen, lijkt me dat niet echt een duurzame oplossing met de druk die erop gaat komen.
Wellicht overbodige vraag, maar deze werkt ook gewoon met mijn T300 GT neem ik aan?
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ja, true. Ik was even van de PS4 situatie uit gegaan, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn iddPaulus07 schreef op zondag 15 december 2019 @ 17:44:
PC of console? Met pc prik je de pedalen los via usb erbij.
Ik heb toch even de loadcellmod gekocht, mede omdat ik net pas de t3pa pedalen heb, en mijn grootste probleem hem ook zit in de kamer temp, en dat het veranderd hoe langer je speelt ( want rubber word wam enzo ) Dus voor die 89 euro dacht ik het die de gok wel waard.StealthyPeanut schreef op zondag 15 december 2019 @ 17:17:
Ik rij met de T300 GT met T3PA en brakemod op mijn pc, maar ik vind dat het tijd is om meer gevoel te krijgen tijdens het remmen. Ik schiet teveel door of juist niet, terwijl ik voor mijn gevoel even hard rem. Erg vervelend. Ik wil graag de LoadCell (LC) proberen.
Maar als ik niet nu pas net hier mee begonnen was, een huis ging kopen etc.. dan wellicht gewoon complete pedal set verkocht en een CSL terug gekocht.
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Yup via usb. Had hier ook de t300 via usb en dan de CSL Elite Pedals LC ook via usb. Werkte prima op PCStealthyPeanut schreef op zondag 15 december 2019 @ 18:11:
Op mijn pc @Rossi46 en @Paulus07 . Fijn om ook even te melden inderdaad. Dus dat is gewoon op basis van USB? Mooi.
Zou een Playseat Challenge een CSL Elite stuur houden? Ik heb m'n G29 al een maand
Kom je vanzelf achter toch? En zo niet, dan kun je straks zeggen dat je de Playseat Challange pas 1,5 maand hebtWormaap schreef op zondag 15 december 2019 @ 18:29:
Hier nog een bevestiging, CSPv3 en G29 werkt prima samen, allebei over een eigen USB-poortje
Zou een Playseat Challenge een CSL Elite stuur houden? Ik heb m'n G29 al een maand
Wormaap schreef op zondag 15 december 2019 @ 18:29:
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
@raymondw: Gelukkig doe ik het sowieso niet in de hoop dat ik er sneller van word. Het stuur van de G29 voelt gewoon niet zo fijn. Maar voorlopig ben ik wel even uitgekocht
[ Voor 38% gewijzigd door Wormaap op 15-12-2019 22:41 ]
Ik kan alleen maar bevestigen dat het werkt.Wormaap schreef op zondag 15 december 2019 @ 18:29:
Heb de csl Elite pro kit erop zitten. Gekocht met black friday
Ik heb totaal geen flex bij de pedalen.
Voor de wheel base gaat het ook prima. Heeft een heel klein beetje flex, maar dat is minimaal. En toch vond ik het nodig om er wat aan te doen.

Ik race met m'n scherm op de eetkamertafel. Ik heb achterop de wheel base plate een houten balk vast gezet. Zodra ik mijn challenge uitklap schuif ik hem met dat balkje onder de eetkamertafel en dan zit het helemaal vast. 0 flex.
Mijn youtube channel: https://www.youtube.com/channel/UCy-23p6kSmP2n7O7v8_eMQQ/
Tips buiten 'wees sterker' ?
Doppenset liggen ergens? Kun je meer kracht zetten (hefboom) dan een inbus-sleuteltje.
Weet je ook zeker dat er geen linkse draad op zit om een bepaalde reden? Handleiding raadplegen?
Mocht er locktite gebruikt zijn wil warmte ook wel eens helpen, maar dat wordt al wat spannender.
Zoek ff goed op het Granite Devices SC2 forum, daar is door het GD team al vaker uitgelegd hoe je de boel moet demonteren (ivm een aantal mensen bij wie de QR begon te roteren over de as doordat er bij assemblage overtollig smeerolie op de as was achtergebleven).JacobsT in "Racesturen, servo's en pedalen"JacobsT schreef op maandag 16 december 2019:
Heb wel al eens geprobeerd om de schroeven van de stock simucube 2 pro los te krijgen om een custom quick release erop te steken maar die krengen zitten echt MUURVAST.
Tips buiten 'wees sterker' ?
Het was volgens mij echt niet ingewikkeld en ook geen megakracht voor nodig.

De Precision Sim GT1 is aangekomen.
Can't wait to unbox. Ga er afblijven of ik ga heel de tijd liggen staren naar men stuurtje in plaats van werken haha.
So excited
Wormaap schreef op zondag 15 december 2019 @ 22:19:
Gelukkig kan ik nog steeds écht geen vaste rig kwijt, en ben ik dus gelimiteerd tot spul dat werkt op de Challenge. Dat houdt me mooi tegen
@raymondw: Gelukkig doe ik het sowieso niet in de hoop dat ik er sneller van word. Het stuur van de G29 voelt gewoon niet zo fijn. Maar voorlopig ben ik wel even uitgekocht

Dan kan die CSL elite ook wel
[ Voor 3% gewijzigd door garriej op 17-12-2019 10:57 ]
Kan ik daar echt iets anders op zeggen dan...garriej schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:56:
[...]
[Afbeelding]
Dan kan die CSL elite ook welNiet van mij, gewoon gestolen van reddit.

Mijn doel is vooral om met vrienden te racen, tegen de AI en af en toe online, niet echt serieus esports dus.
Sinds een tijd speel ik nu F1 2019 op de PC met een xbox controller en ik vind het nu tijd om een stuurtje aan te gaan schaffen. Ik heb al wat rondgekeken en het een en ander gelezen maar zou graag horen wat jullie denken.
Ik heb beperkte ruimte in de kamer waar m'n PC staat en mn scherm staat bovenop mn bureau dus ik wou beginnen met racen vanuit mn bureaustoel met het stuurtje op het bureau en de pedalen op de grond. Dit lijkt me niet ideaal gezien het risico dat de pedalen gaan verschuiven, iemand ervaring met zo'n opstelling? is het een beetje te doen?
Als ik een playseat zou kopen voor een betere opstelling heb ik 2 mogelijkheden: playseat in de deuropening, ca 0.5-1m van mn 27" scherm af, met m'n scherm bovenop m'n bureau. houding wordt dan enigszins onnatuurlijk omdat ie iets naar boven zal moeten kijken.
Andere mogelijkheid is racen in de woonkamer, F1 2019 streamen via steam link naar de TV. Risico hier is de LAG die de steam link geeft, momenteel merk ik dit echt maar de steam link zit nu op wifi, met een LAN kabel zou deze LAG denk ik grotendeels opgelost zijn.
Again; iemand ervaring met zulke opstellingen? is het een beetje te doen?
En dan als laatste de keuze voor het stuurtje. Geld heb ik wel, dat is het probleem niet, maar ik wil vooral iets fit-for-purpose hebben, ik wil leuk kunnen racen en mijn race-ervaring verbeteren door een stuurtje. De logische opties voor mij lijken de G29 of T150, maar iets duurdere opties overweeg ik ook. Wat raden jullie aan als het vooral om F1 racen gaat?
De pedalenbak van de G29 heeft best wat grip aan de onderkant (en uitklapbare puntjes voor als je op vloerbedekking rijdt). Die werkte bij mij prima i.c.m. een bureaustoel (met een oud paar schoenen over de wieltjes tegen het wegrijden als je remt). Het stuur werkt ook prima aan het bureau. Afgaande op reviews en commentaar van anderen is het stuur van de Thrustmasters beter, maar de pedalen van Logitech. Pedalen helpen je meer met snel gaan dan een stuur, dus voor een bureausetup waar je geen plannen hebt om te upgraden zou ik dan naar een G29 neigen (niet in de laatste plaats omdat ik die zelf in een vergelijkbare situatie heb gekochtKuijpie02 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:56:
Ik wil al jarenlang een keer een goed racestuurtje met pedalen om een 'echt' te kunnen racen maar na een slechte ervaring met een goedkoop stuurtje jaren geleden heeft de benodigde investering in iets beters me lang weggehouden van racegames.
Mijn doel is vooral om met vrienden te racen, tegen de AI en af en toe online, niet echt serieus esports dus.
Sinds een tijd speel ik nu F1 2019 op de PC met een xbox controller en ik vind het nu tijd om een stuurtje aan te gaan schaffen. Ik heb al wat rondgekeken en het een en ander gelezen maar zou graag horen wat jullie denken.
Ik heb beperkte ruimte in de kamer waar m'n PC staat en mn scherm staat bovenop mn bureau dus ik wou beginnen met racen vanuit mn bureaustoel met het stuurtje op het bureau en de pedalen op de grond. Dit lijkt me niet ideaal gezien het risico dat de pedalen gaan verschuiven, iemand ervaring met zo'n opstelling? is het een beetje te doen?
Als ik een playseat zou kopen voor een betere opstelling heb ik 2 mogelijkheden: playseat in de deuropening, ca 0.5-1m van mn 27" scherm af, met m'n scherm bovenop m'n bureau. houding wordt dan enigszins onnatuurlijk omdat ie iets naar boven zal moeten kijken.
Andere mogelijkheid is racen in de woonkamer, F1 2019 streamen via steam link naar de TV. Risico hier is de LAG die de steam link geeft, momenteel merk ik dit echt maar de steam link zit nu op wifi, met een LAN kabel zou deze LAG denk ik grotendeels opgelost zijn.
En dan als laatste de keuze voor het stuurtje. Geld heb ik wel, dat is het probleem niet, maar ik wil vooral iets fit-for-purpose hebben, ik wil leuk kunnen racen en mijn race-ervaring verbeteren door een stuurtje. De logische opties voor mij lijken de G29 of T150, maar iets duurdere opties overweeg ik ook. Wat raden jullie aan als het vooral om F1 racen gaat?
Als je wat vatbaar bent voor het upgradevirus (* Wormaap schuldig!) en op termijn verwacht een seat/rig aan te schaffen, dan zou ik even overwegen wat je wil. Een VR-setup, bijvoorbeeld, betekent dat de plaatsing van je stoel ineens niet meer uitmaakt (dat bood mij de optie om toch een stoel aan te schaffen, terwijl mijn scherm ruimschoots op de foute plek staat ervoor).
Andere mensen gaan vast ook hun mening delen, maar dat zijn de overwegingen die ik zelf de afgelopen maand heb gehad. Ik rij nu met het stuur van de G29 en een Fanatec CSPv3 pedalenbak in mijn Playseat Challenge, met een Rift S op m'n hoofd. Het voordeel van de betere G29-pedalen heb ik dus niet meer, maar het nadeel van het iets minder fijne stuur (de belt-drive van Thrustmaster zou wat soepeler aan moeten voelen, de gear-drive van de G29 rammelt wel een beetje) wel nog.

[ Voor 4% gewijzigd door Melkaz op 17-12-2019 14:20 ]
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Tips om ze los te krijgen hier?
Mijn broer heeft de G29 en ik rijd met de T300 GT (gekocht voor 260 euro via Amazon). Dat is wel even een wereld van verschil.Kuijpie02 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:56:
Ik wil al jarenlang een keer een goed racestuurtje met pedalen om een 'echt' te kunnen racen maar na een slechte ervaring met een goedkoop stuurtje jaren geleden heeft de benodigde investering in iets beters me lang weggehouden van racegames.
Waar ik bochten met de skip heel goed, snel doorkom en al het glijden voel, merk ik bij hem (naast het veel hardere geluid door de tandwielen) dat ik heel veel sneller "over the edge" ben. Ik voel de grens tussen grip en geen grip veeel moeilijker aankomen.
Als je nog een stuurtje moet kopen, zou ik de T-300 GT serieus overwegen, heb je meteen redelijke instap pedalen erbij.
True, hij is een € 100,- duurder, maar het brengt mijn veel meer plezier in het spelletje. Als je ze zou kunnen uitproberen (je bent welkom hier in Breda) voordat je ze aanschaft, zou dat echt een aanrader zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 17-12-2019 16:18 ]
Zijn wel wat meer meldingen over op het SC forumJacobsT schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:15:
Iemand nog problemen gehad om de quick release van de Simucube 2 te vervangen door een andere? Ik krijg maar 1 van de 3 schroeven los en ben bang om teveel kracht te moeten zetten. (Eigenlijk kan ik niet meer kracht zetten en krijg het niet los).
Tips om ze los te krijgen hier?
Ik zou even kijken naar de feedback daar en anders contact opnemen met Mika Takala of beano.
Blijkbaar iets met (te)veel locktite
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Zucht... Just my luckraymondw schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:23:
[...]
Zijn wel wat meer meldingen over op het SC forum
Ik zou even kijken naar de feedback daar en anders contact opnemen met Mika Takala of beano.
Zou wel heel zuur zijn. Dan ga ik potentieel dit weekend men speelgoed nog niet aan de praat krijgen
Ik stuur even een mailtje naar Simucube alvast. Misschien willen zij het voor mij doen. Heb tenslotte men quick release en asher adapter ook bij hun gekocht.
voor 260 euro had je wel een goede deal voor de T300 GT volgens mij, ik kan de T300 RS vinden voor 250£ (woon in Engeland) en de T300 GT gaat al naar de 330£ dus dat is meer dan 380 euro. [edit] hier op de pricewatch is het 250 en 300 euro voor de RS en de GT, dus in dit geval beter om in NL te bestellenStealthyPeanut schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:16:
[...]
Mijn broer heeft de G29 en ik rijd met de T300 GT (gekocht voor 260 euro via Amazon). Dat is wel even een wereld van verschil.
Waar ik bochten met de skip heel goed, snel doorkom en al het glijden voel, merk ik bij hem (naast het veel hardere geluid door de tandwielen) dat ik heel veel sneller "over the edge" ben. Ik voel de grens tussen grip en geen grip veeel moeilijker aankomen.
Als je nog een stuurtje moet kopen, zou ik de T-300 GT serieus overwegen, heb je meteen redelijke instap pedalen erbij.
True, hij is een € 100,- duurder, maar het brengt mijn veel meer plezier in het spelletje. Als je ze zou kunnen uitproberen (je bent welkom hier in Breda) voordat je ze aanschaft, zou dat echt een aanrader zijn.
Het verschil tussen de GT en de RS is het extra koppelingspedaal toch? Is het voor formule 1 niet logischer om automatisch te koppelen en te schakelen met de flippers op het stuur, aangezien ze dat in het echt ook doen? (Voorlopig moet ik eerst maar eens beter leren remmen en sturen voor ik ook nog ga schakelen

Als dat pedaal het voornaamste verschil is zou de T300 RS misschien wel een goede optie zijn voor mij
[ Voor 4% gewijzigd door Kuijpie02 op 17-12-2019 17:51 ]
Ik vond zelf het schakelen (bij moderne auto's althans die synced zijn) het juist inschatten van met name het remmen een stuk eenvoudiger worden. Het voelt veel logischer dan niet schakelen erbij. Je gaat dan veel meer op de RPM's / versnelling rijden dan op de snelheid.Kuijpie02 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:14:
[...]
(Voorlopig moet ik eerst maar eens beter leren remmen en sturen voor ik ook nog ga schakelen)
Met klassieke auto's die niet gesynchroniseerd werken is dat een (aanzienlijk) ander verhaal, omdat je daar nog wel eens bij met name terug schakelen je achterwielen blokkeren met alle gevolgen van dien; da's een heel stuk moeilijker dan plots.
Sturen staat eigenlijk los van remmen / schakelen. Als je eenmaal begint met sturen wil je absoluut niet meer remmen, maar juist een beetje gas geven anders ga je vrijwel gegarandeerd vol onderstuur rechtdoor in plaats van de bocht in. Schakelen in een bocht is ook (meestal) geen goed idee; je wil juist continue een beetje aandrijving houden om de grip te maximaliseren. Dat is wel weer enigszins afhankelijk van wat voor bocht / waar je in de bocht zit. Na de apex, waar je dus weer gaat accelereren, kan je vaak wel weer gewoon opschakelen, maar dat is dan over het algemeen ook het punt waarop je de bocht min of meer al wel gehad hebt en je dus ook de tijd hebt om weer te schakelen.
Wat dat betreft kan je ook beter iets te langzaam een bocht in gaan en de bocht goed uit accelereren dan dat je een bocht net te hard in gaat en je alle mogelijke moeite tot corrigeren moet doen. De kans dat je dan je volgende bocht verkeerd aansnijd of topsnelheid op het rechte stuk mist is dan een heel stuk groter.
Om goed te begrijpen wat je in het sturen terug voelt, en hoe de auto, de banden etc reageren in bepaalde situaties en hoe zich dat dan weer in het gevoel terug vertaald heeft Niels een heel goede video gemaakt waarin alles uitgebreid wordt uitgelegd, voorbeelden worden gegeven etc. Echt een aanrader als je wat moeite in die hoek hebt om jezelf te verbeteren. Doordat je snapt wat je voelt en wat er gebeurt ben je daardoor ook veel beter in staat om te anticiperen op die situaties, waardoor je de apex weer makkelijker haalt, daardoor betere exits maakt etc en uiteindleijk er ook weer sneller van wordt.
YouTube: (Race) Car Steering Forces EXPLAINED!
Ik hoef niet per se je hele post te analyseren, maar het gequote stukje is toch wel onzin. Sturen staat zeker niet los van remmen... sterker nog, je kunt soms (extra) sturen met je rem! Of door op het juiste moment terug -of op te schakelen.kroegtijger schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:28:
[...]
Sturen staat eigenlijk los van remmen / schakelen. Als je eenmaal begint met sturen wil je absoluut niet meer remmen, maar juist een beetje gas geven anders ga je vrijwel gegarandeerd vol onderstuur rechtdoor in plaats van de bocht in.
Dat en de brake mod krijg je er bij, welke je een loadcell achtig gevoel geeft in het rempedaal. Is niet hetzelfde, maar geeft je wel degelijk meer gevoel met remmen is mijn ervaring.Het verschil tussen de GT en de RS is het extra koppelingspedaal toch?
Overigens overleed mijn t300 na 3 maand (...) en kon niet meer gerepareerd worden
Hoe kom je daar bij? Juist door (lichtjes) te blijven remmen net voor de apex, zorg je dat er meer gewicht en dus grip op je voorbanden blijft. Als je te vroeg je rem loslaat of zelf alweer gas geeft krijg je juist onderstuur, want je gewicht verdeelt zich naar achteren en je mist grip op de voorbanden.kroegtijger schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:28:
[...]
Ik vond zelf het schakelen (bij moderne auto's althans die synced zijn) het juist inschatten van met name het remmen een stuk eenvoudiger worden. Het voelt veel logischer dan niet schakelen erbij. Je gaat dan veel meer op de RPM's / versnelling rijden dan op de snelheid.
Met klassieke auto's die niet gesynchroniseerd werken is dat een (aanzienlijk) ander verhaal, omdat je daar nog wel eens bij met name terug schakelen je achterwielen blokkeren met alle gevolgen van dien; da's een heel stuk moeilijker dan plots.
Sturen staat eigenlijk los van remmen / schakelen. Als je eenmaal begint met sturen wil je absoluut niet meer remmen, maar juist een beetje gas geven anders ga je vrijwel gegarandeerd vol onderstuur rechtdoor in plaats van de bocht in. Schakelen in een bocht is ook (meestal) geen goed idee; je wil juist continue een beetje aandrijving houden om de grip te maximaliseren. Dat is wel weer enigszins afhankelijk van wat voor bocht / waar je in de bocht zit. Na de apex, waar je dus weer gaat accelereren, kan je vaak wel weer gewoon opschakelen, maar dat is dan over het algemeen ook het punt waarop je de bocht min of meer al wel gehad hebt en je dus ook de tijd hebt om weer te schakelen.
Wat dat betreft kan je ook beter iets te langzaam een bocht in gaan en de bocht goed uit accelereren dan dat je een bocht net te hard in gaat en je alle mogelijke moeite tot corrigeren moet doen. De kans dat je dan je volgende bocht verkeerd aansnijd of topsnelheid op het rechte stuk mist is dan een heel stuk groter.
Om goed te begrijpen wat je in het sturen terug voelt, en hoe de auto, de banden etc reageren in bepaalde situaties en hoe zich dat dan weer in het gevoel terug vertaald heeft Niels een heel goede video gemaakt waarin alles uitgebreid wordt uitgelegd, voorbeelden worden gegeven etc. Echt een aanrader als je wat moeite in die hoek hebt om jezelf te verbeteren. Doordat je snapt wat je voelt en wat er gebeurt ben je daardoor ook veel beter in staat om te anticiperen op die situaties, waardoor je de apex weer makkelijker haalt, daardoor betere exits maakt etc en uiteindleijk er ook weer sneller van wordt.
YouTube: (Race) Car Steering Forces EXPLAINED!
Dit is natuurlijk bocht afhankelijk qua remmen
, apex en accelereren. Maar stellig schrijven dat dit "verboden" is, is te kort door de bocht.
https://forum.fanatec.com...d-podium-bases-all-wheels
[ Voor 17% gewijzigd door Ivysaur op 17-12-2019 21:08 ]
Ja ok, maar dan ben je al een stap verder in het rijden dan waar het hier over ging. Dan heb je al een bepaalde controle over de auto dat je daarmee kan gaan spelen. Da's niet helemaal waar ik hier op doeldeJimmy J. schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:44:
[...]
Ik hoef niet per se je hele post te analyseren, maar het gequote stukje is toch wel onzin. Sturen staat zeker niet los van remmen... sterker nog, je kunt soms (extra) sturen met je rem! Of door op het juiste moment terug -of op te schakelen.
Ik was inderdaad wel wat kort door de bocht hier (wat overigens een aardige woordspeling oplevert in deze contextStealthyPeanut schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 19:50:
[...]
Hoe kom je daar bij? Juist door (lichtjes) te blijven remmen net voor de apex, zorg je dat er meer gewicht en dus grip op je voorbanden blijft. Als je te vroeg je rem loslaat of zelf alweer gas geeft krijg je juist onderstuur, want je gewicht verdeelt zich naar achteren en je mist grip op de voorbanden.
Dit is natuurlijk bocht afhankelijk qua remmen
, apex en accelereren. Maar stellig schrijven dat dit "verboden" is, is te kort door de bocht.
Als je remt, zet je stevig aan om zo snel mogelijk de snelheid eruit te halen, en daarna laat je de rem langzaam opkomen richting de apex en accelereer je er weer uit weg. Rem je te stevig, dan blokkeer je en ga je rechtdoor, rem je te weinig en moet je daardoor teveel corrigeren richting de apex, dan ga je ook rechtdoor. Het zijn automatismes die erin komen die je moet gaan aanvoelen. Mijn concentratie bij een bocht ligt op het rempunt, dus vandaar dat ik hierboven daar vanuit ging. De rest is een soort van natuurlijk verloop van de bocht waar je niet teveel bij nadenkt. Aanremmen, apex raken, en weg accelererent weer oplijnen richting de volgende bocht.
Kijk, zo komen we ergenskroegtijger schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:40:
[...]
Ik was inderdaad wel wat kort door de bocht hier (wat overigens een aardige woordspeling oplevert in deze context) Het is inderdaad niet zo zwart/wit als ik het stel.
Als je remt, zet je stevig aan om zo snel mogelijk de snelheid eruit te halen, en daarna laat je de rem langzaam opkomen richting de apex en accelereer je er weer uit weg. Rem je te stevig, dan blokkeer je en ga je rechtdoor, rem je te weinig en moet je daardoor teveel corrigeren richting de apex, dan ga je ook rechtdoor. Het zijn automatismes die erin komen die je moet gaan aanvoelen. Mijn concentratie bij een bocht ligt op het rempunt, dus vandaar dat ik hierboven daar vanuit ging. De rest is een soort van natuurlijk verloop van de bocht waar je niet teveel bij nadenkt. Aanremmen, apex raken, en weg accelererent weer oplijnen richting de volgende bocht.
Practise practise practise......
En is dat positief of negatief anders naar je mening?Razkin schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:47:
Beta 3.52 is uit voor de Fanatec wheelbases. Ik zat op 3.46, 3.52 maakt het net of ik een andere wheelbase heb. De extra software optie Force Interpolation “INT” (OSW reconstruction filter) zal het grootste aandeel hebben gehad hierin.
Nu lekker beneden voor m'n TV racen i.p.v. boven achter mn pc
Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD
Postief. Komende van een CSW V2.5 vond ik de stap naar DD1 klein, maar dat wist ik op basis van reviews al. Nu met de v3.52 heb ik al een fijner sturend stuur, zonder dat ik tijd heb gehad om alle settings weer af te stemmen. Ik ben 2 avonden bezig geweest om op 3.46 redelijk fijn sturend te krijgen...
Op Tsukuba met de MX5 ben ik plots ~0,7sec sneller, sinds driver aanpassing
Pre V7 ~1:04.3, V7 + 3.46 ~1:06.0 (en zeer inconsistent) nu 3.52 ~1:05.3 en rijdt makkelijk onder de 1:06. Het is raar om dit puur aan de driver te wijten, maar meer heb ik niet veranderd.
[ Voor 29% gewijzigd door Razkin op 17-12-2019 22:21 ]
Waar ik vooral zo van sta te kijken is eigenlijk wat ik al langere tijd vermoedde, dat 75% van de dd-performance softwarematig is. Hardwarematig valt er niet zo veel te doen. Als ik dan die prijzen vergelijk tussen de verschillende mogelijkheden, dan denk ik dat Fanatec een heel sterke speler zal gaan worden. Ze hebben de know-how en resources om de software te perfectioneren, hebben het ecosysteem mee... En als ze in de software-hoek dergelijke winsten blijven vinden om performance te verbeteren, dan kan ik nog heel weinig redenen verzinnen om naar alternatieven te kijken. (uiteraard, buiten brute Nm's gerekend mocht dat puur je ding zijn en daar het maximale in wil krijgen)Razkin schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:16:
@kroegtijger
Postief. Komende van een CSW V2.5 vond ik de stap naar DD1 klein, maar dat wist ik op basis van reviews al. Nu met de v3.52 heb ik al een fijner sturend stuur, zonder dat ik tijd heb gehad om alle settings weer af te stemmen. Ik ben 2 avonden bezig geweest om op 3.46 redelijk fijn sturend te krijgen...
Op Tsukuba met de MX5 ben ik plots ~0,7sec sneller, sinds driver aanpassing![]()
Pre V7 ~1:04.3, V7 + 3.46 ~1:06.0 (en zeer inconsistent) nu 3.52 ~1:05.3 en rijdt makkelijk onder de 1:06. Het is raar om dit puur aan de driver te wijten, maar meer heb ik niet veranderd.
Lees dan niet te veel mee in dit topic, want met 3 weken kan je zomaar een nog veeeeel serieuzere set hebben staanComputerHoed schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:52:
Eindelijk heb ik ook een serieuze set! Van de Thrustmaster 437 Ferrari naar een G29 net Playseat Challenge gegaan
Nu lekker beneden voor m'n TV racen i.p.v. boven achter mn pc
Aangezien je nu beneden voor de TV gaat racen. Ga je van PC naar console?
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Oeh, deze voelt lekker. Heb nog niet met alle nieuwe instellingen gespeeld, maar de initiële feel is goed. Hoor op het forum klachten over oscillatie, maar daar heb ik geen last van. De nieuwe tool-tips op het OLED schermpje van de DD zijn ook nice!Razkin schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:47:
Beta 3.52 is uit voor de Fanatec wheelbases. Ik zat op 3.46, 3.52 maakt het net of ik een andere wheelbase heb. De extra software optie Force Interpolation “INT” (OSW reconstruction filter) zal het grootste aandeel hebben gehad hierin.
Als ik weinig tijd heb, dan ga ik inderdaad voor console (PS4). Maar veelal sleep ik gewoon m'n game-pc naar beneden om lekker 4K 100fps te kunnen doenHupske schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:49:
[...]
Lees dan niet te veel mee in dit topic, want met 3 weken kan je zomaar een nog veeeeel serieuzere set hebben staan![]()
Aangezien je nu beneden voor de TV gaat racen. Ga je van PC naar console?
Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD
Thx Raymond! Ben er intussen toch in geslaagd alles netjes los te maken en te monteren.raymondw schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:23:
[...]
Zijn wel wat meer meldingen over op het SC forum
Net even het stuurtje wat liggen testen en ben er zeer blij mee. Alles lijkt van zeer hoge kwaliteit te zijn.
Looks amazing also. Zaterdag eerste rondjes normaal!

Ik heb nu 347 draaien met Motor Firmware 20 (geeft meer gevoel dan 22) maar ik vind hem nu behoorlijk licht. Ik ga hem dus vanavond wel proberen.Ivysaur schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:06:
Voor 2.5 zou ik um niet installeren. Maakt het stuur ontzettend zwaar. Dus terug naar 346 of 347
Naja met 352 lijkt het wel of het altijd -5 drift en heel veel damper heeft. Welke drift-instelling ik ook gebruik. FFB voelt ook wat minder aan, leeg en elektrisch ofzo. Kan het niet beschrijven. Terwijl terug naar 347 de FFB zeer gedetailleerd overkomt. (Automoblista)Madhouse1979 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:08:
[...]
Ik heb nu 347 draaien met Motor Firmware 20 (geeft meer gevoel dan 22) maar ik vind hem nu behoorlijk licht. Ik ga hem dus vanavond wel proberen.
Het verschil met AMS Caterham 620r op Imola is heel erg extreem. Nu weet ik niet meer wat nou de echte FFB is. Blijkbaar kan een driver de FFB zo veranderen dat het elke spel kan maken of breken. Misschien was alles vóór wel bugged en is 352 de juist FFB.
Zojuist 352 (v669) met motor firmware v22 geinstalleerd, wat een verschil zeg! Ik vind dit 100% verbetering tegenover 347 (v664) op de CSW v2.5 Wheel Base. Ik moet er nu echt voor werken en dat gevoel miste ik een beetje in de CSW v2.5 in combinatie met F1 2019. Ik gebruik hierbij de optimale settings volgens Fanatec F1 201x op hun forum.Madhouse1979 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:18:
@Ivysaur Ik vind 347 met DRI -5 heel onnatuurlijk overkomen maar wel prettig. Ik rij nu op -2 (optimale settings volgens Fanatec in F1 2019) en dat voelt redelijk. Ik zet in sommige gevallen met de Force naar 110 toe omdat ik gewoon power mis. Ik hoop stieken dat die dingen in 352 wat beter zijn. We gaan het zien vanavond, anders is het snel weer terug naar 347 met motor firmware 20.
Nu dan toch mij zelf een kerst cado gegeven de Fanatec club sport v3 pro pedals
Dan hoef ik de komende jaren even geen upgrades meer... ( zeg ik nu )
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Lol... Totdat je een keer een DD stuur of HE Sprint pedalen gevoeld hebtBlerf schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 09:06:
Heb een mod geprobeerd op de 3tpa pedals, eindstand niet voor mij weggelegd. Maar dit is puur persoonlijk smaak.
Nu dan toch mij zelf een kerst cado gegeven de Fanatec club sport v3 pro pedals
Dan hoef ik de komende jaren even geen upgrades meer... ( zeg ik nu )
Cube Nuroad Race (2022)
ssssstderx666 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 09:21:
[...]
Lol... Totdat je een keer een DD stuur of HE Sprint pedalen gevoeld hebt

CSL Elite Pedals set with Loadcell Brake

[ Voor 11% gewijzigd door StealthyPeanut op 20-12-2019 11:52 ]
Linker draad verlengd en aan het rechter uiteinde wat soldeersel gedaan zodat ik hem makkelijk in de witte connector kon steken. Wat gaffe tape erom en hopelijk weer veel kilometers ermee maken.
Het ding komt uit 2006
Van niet meer gamen naar veelte veel geld uitgeven aan simracenStealthyPeanut schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:43:
December bonus is gestort en heb mezelf maar wat kleins cadeau gedaan.
CSL Elite Pedals set with Loadcell Brake
[Afbeelding]
![]()
garriej schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 14:13:
[...]
Van niet meer gamen naar veelte veel geld uitgeven aan simracen
Als ik er dan voor ga en er plezier uit haal, mag je jezelf best eens verwennen af en toe
Ben ik het volledig mee eensStealthyPeanut schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 14:21:
[...]
![]()
Als ik er dan voor ga en er plezier uit haal, mag je jezelf best eens verwennen af en toe.
Verder herkende ik je verhaal enorm, game verder ook niet meer, maar racen; dat heul veel
Precies wat ik dacht toen ik mijn 3-4mnd jonge G29 stuur en playseat challenge wegdeed voor een Simlab GT1 evo, oculus rift S, buttkicker gamer2, fanatec podium DD met F1 stuur en clubsport v3 pedalen.StealthyPeanut schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 14:21:
[...]
![]()
Als ik er dan voor ga en er plezier uit haal, mag je jezelf best eens verwennen af en toe.
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.