Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste
Acties:

• sv25
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 17:48
Zat inderdaad ook al bij simtag te kijken. Ik rijd voornamelijk gt3 auto’s dus ik denk dat ik begin met de gt lite of de formula sport. Al denk ik dat de Gt lite wat diverser/leuker is is voor eventueel andere type auto’s. Rijdt nu nog met een t300 en wil meer “banden/tractie” gevoel hebben dus hoop dat de upgrade naar DD al een boel verschil maakt.

• Paulus07
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Hier iemand ervaringen of tips mbt kopen van labels voor op het stuur?

http://www.aquablog.nl | Alles over aquascaping

• JoepW
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 17:10

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Paulus07 schreef op zondag 24 november 2019 @ 19:18:
Ik heb een dymo printer met doorzichtig of zwart tape en witte letters. Werkt prima.

iRacing info GoT iRacing iR Profiel Rig GoT YT Live

• anc
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 15:32
Paulus07 schreef op zondag 24 november 2019 @ 19:18:
Er is een toko die specifiek daarvoor stickers maakt. Check https://simstickers.co.uk/

iRacing

• kroegtijger
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16:08
anc schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:25:
[...]

Er is een toko die specifiek daarvoor stickers maakt. Check https://simstickers.co.uk/
Zien er erg netjes uit. Meteen maar even in mn bookmarks gegooid :)

It´s not a lie, if you believe it

• Leviathius
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 16:48
Bij coolblue is de Logitech G29 (en G920) in de aanbieding vanwege black friday:
https://www.coolblue.nl/p...ch-g29-driving-force.html

Is dit stuur aan te raden voor de casual race gamer? Of wellicht al overkill en moet ik het lekker bij een Xbox controller houden op mijn PC?

YouTube: MotorcycleGeek

• JohnnyV
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 17:43
Leviathius schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:36:
Bij coolblue is de Logitech G29 (en G920) in de aanbieding vanwege black friday:

Is dit stuur aan te raden voor de casual race gamer? Of wellicht al overkill en moet ik het lekker bij een Xbox controller houden op mijn PC?
Voor die prijs, zou ik het zeker proberen.
Maakt alle race spellen een stuk leuker om te doen.
Voor je het weet raak je er verslaafd aan >:)

iRacing Profiel

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 17:34

Wormaap

Moderator Foto & Video
Leviathius schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:36:

Deze heb ik zelf twee weken geleden gekocht. Ik heb'm tot dusver alleen maar in iRacing gebruikt. Wat mij betreft doet'ie wat'ie moet doen. De FFB in het stuur is een beetje ratelig, maar werkt verder prima. Voor zover ik weet is er weinig goedkopers dat nog een beetje leuk is. En als je beter wil wordt het meteen flink duurder. Voor mij is het in ieder geval een stuk leuker dan met een controller :)

Ticking away, the moments that make up a dull day. iRacing Profiel

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
Ik zou het geld toch minstens in een T300 steken. Dat de G27 van de jaren 10. Die G29 heeft verouderde technologie, jaren 90/00, en bovendien ontbreekt het versnellingspook die je bij de G25/27 er gewoon bij krijgt.

Ivysaur wijzigde deze reactie 25-11-2019 14:45 (4%)

• garriej
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 13:49

garriej

Ik las ondertieten.

Wormaap schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:43:
[...]

Deze heb ik zelf twee weken geleden gekocht. Ik heb'm tot dusver alleen maar in iRacing gebruikt. Wat mij betreft doet'ie wat'ie moet doen. De FFB in het stuur is een beetje ratelig, maar werkt verder prima. Voor zover ik weet is er weinig goedkopers dat nog een beetje leuk is. En als je beter wil wordt het meteen flink duurder. Voor mij is het in ieder geval een stuk leuker dan met een controller :)
In "dezelfde" prijsklasse heb je de pricewatch: Thrustmaster T150 RS Blauw, Zwart

Die had ik voor mijn G29, de FFB voelde daar wel beter aan. Minder geratel en geen deadzone in het midden. Pedalen zijn wel echt vreselijk, die zijn veeeel beter op de g29. Tenzij je de t3pa pedalen heb, dan zijn ze vergelijkbaar. Heb de g29 nu bijna 4 jaar en nog 0 problemen mee. De t150 is twee keer kapot gegaan in 6 maanden.

in het kort: een g29 is het perfecte instap wiel.

@Ivysaur een T300 is een stuk duurder, zeker voor iemand die nieuw is in deze hobby is dat wel een grote sprong.

Daarnaast als je 0 ervaring heb met FFB, dan is alles geweldig.

EDIT: Waar blijft die Black friday aankondiging Fanatec, want het wordt wel tijd om m'n G29 te vervangen. Niet omdat ie niet meer goed is, maar omdat ik de volgende stap wil maken.

garriej wijzigde deze reactie 25-11-2019 14:50 (13%)

iRacing Profile | Youtube

• chrisO
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16:03
Ivysaur schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:45:
Ik zou het geld toch minstens in een T300 steken. Dat de G27 van de jaren 10. Die G29 heeft verouderde technologie, jaren 90/00, en bovendien ontbreekt het versnellingspook die je bij de G25/27 er gewoon bij krijgt.
Ik ben voor mijn zoontje en mezelf ook opzoek naar een leuk (instap) stuurtje en ik twijfel(de) dus tussen de G29 en de T300. Met de goede pedalen kost de T300 momenteel 76% meer (169 vs 299 Euro) dan de G29, dan is de keuze wat mij betreft snel gemaakt.
Wat betreft dat er geen versnellingspook meer bij de G29 zit, die zit ook niet bij de T300.

• Ivysaur
  • Niet online
@chrisO Tja. Ik zou altijd een T300 adviseren. Als het niet bevalt heb je het op MP zo weer verkocht. Bovendien is de FFB tig malen gedetailleerder, stiller, enz. Vind het ook een zonde om zoveel geld uit te geven aan een rebrand met verouderde technologie en een pookje dat er niet meer bij zit, die je dus apart moet kopen.

Alsof je genoegen neemt met een nieuwe vrouw die hetzelfde gedraagt als je schreeuwende overspelige ex, terwijl je met wat meer geduld een leukere vrouw ontmoet en die de ware blijkt te zijn. :D

Maar goed. Over smaken valt niet te twisten.

• Jimmy J.
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 14:40
Fanatec Black Friday:

V3 Pedals + Brake Performance Kit voor €299,-

Verder vooral losse stuurtjes en een shifter.

iRacing Profiel - www.wecapture.nl

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Jimmy J. schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:03:
Fanatec Black Friday:

Ja valt een beetje tegen.

Ik had eigenlijk al voor mezelf besloten om voor Heusinkveld pedalen te gaan. Al is deze v3 set(door de performance kit) toch 90 euro goedkoper, wel een goede deal.

Dus ik hoopte eigenlijk op een mooie wheelbase. Vorig jaar 25% korting op de elite wheelbase.. Nu 3 tientjes op de volledige CSL elite set (incl. loadcell)... Ik was al klaar om de CSL elite wheelbaste te bestellen voor 25% minder, maar dat gaat dit jaar niet lukken.

Geef dan geen kortingen. 3 tientjes op een set van 700 euro..

@Jimmy J. Inderdaad, om maar niet te spreken over de podiumlijn. Die ontbreekt volledig.

garriej wijzigde deze reactie 25-11-2019 15:19 (26%)

• Ivysaur
  • Niet online
Valt me tegen. Wat nieuwe kleurtjes, een zogenaamde limited edition v1.5 shifter voor zelfde prijs als een normale. Mwhaaa.

• Jimmy J.
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 14:40
Ik hoopte op iets van de Podium-lijn. Maar helaas.

iRacing Profiel - www.wecapture.nl

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Jimmy J. schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:03:
Fanatec Black Friday:

Laat dat nou net een setje zijn waar ik interesse in heb... Ik zie de deal alleen zo snel niet staan op de Fanatec-website?

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Wormaap schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:19:
[...]

Laat dat nou net een setje zijn waar ik interesse in heb... Ik zie de deal alleen zo snel niet staan op de Fanatec-website?
Staan op facebook: https://www.facebook.com/pg/Fanatec/posts/?ref=page_internal

• Kloever
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 13-12 12:12
Ik ga vrijdag voor de V3 aanbieding. Nu alleen nog een keuze maken of ik DD1 of de Clubsport V2.5 erbij haal. Wil sowieso het BMW stuur halen.

Ryzen 5 2600 | Corsair Vengeance LPX 16G | MSI B450 Tomahawk | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | BMW Rim | iRacing Profiel

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Kloever schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:37:
Ik ga vrijdag voor de V3 aanbieding. Nu alleen nog een keuze maken of ik DD1 of de Clubsport V2.5 erbij haal. Wil sowieso het BMW stuur halen.
Ja het is echt wel een prima deal die pedals. Zoals ik al zei wilde ik eigenlijk heusinkvelds, maar die zijn toch 680 euro(voor de 2 + baseplate). Dat is wel heel veel meer geld. Terwijl je bij de v3's natuurlijk ook gewoon een loadcell heb, dat is voor mij eigenlijk het belangrijkste.

Feit is wel dat ik dan over 2 jaar toch wil upgraden, dat probleem heb ik met de heusinkvelds niet.. Lastig..

• JacobsT
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 13:41
Wat ik em afvraag, hoe verhouden de simucube pedalen zich tov de Heusinkvelds? De Ultimate's kosten vrijwel de helft van de Simucube's maar die zie ik vrijwel nergens vermeld?

Komt dit door de absurde prijs of bieden deze gewoon vergelijkbare kwaliteit aan het dubbele van de prijs?

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

• Kloever
Enige wat ik me afvraag...Ik heb, ivm de Black Friday sale, de GT1 Evo besteld. Is die sterk genoeg voor de DD1? Denk het haast wel toch?!

Ryzen 5 2600 | Corsair Vengeance LPX 16G | MSI B450 Tomahawk | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | BMW Rim | iRacing Profiel

• Pyr0_
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
@Kloever, Ja. De GT1 is daar sterk genoeg voor. Zéker als je ook de bijpassende mount besteld. Maar ook de standaard wheelbase moet daar sterk genoeg voor zijn. Je zit alleen met de lengte van de DD op de standaard, dat vind ik toch een stuk mooier met de bijpassende mount. Maar dat is persoonlijk.

• Kloever
Pyr0_ schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:44:
@Kloever, Ja. De GT1 is daar sterk genoeg voor. Zéker als je ook de bijpassende mount besteld. Maar ook de standaard wheelbase moet daar sterk genoeg voor zijn. Je zit alleen met de lengte van de DD op de standaard, dat vind ik toch een stuk mooier met de bijpassende mount. Maar dat is persoonlijk.
Heb de mount er niet bij besteld. Ik twijfel nog of ik de 2.5 of de DD1 wil. Heb nog een paar dagen om te beslissen.

• Pyr0_
  • Nu online
Ik denk (als 2.5 bezitter), dat de DD de betere keuze zal blijken. Als je het kan missen dan is het echt een stap omhoog in vergelijking met de 2.5. Ik denk bovendien dat als je voor de 2.5 gaat, je naar verloop van tijd toch zult gaan twijfelen om te upgraden, dus waarom niet meteen voor de echt goeie spullen gaan? ;)

• Kloever
Pyr0_ schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:02:
Ik denk (als 2.5 bezitter), dat de DD de betere keuze zal blijken. Als je het kan missen dan is het echt een stap omhoog in vergelijking met de 2.5. Ik denk bovendien dat als je voor de 2.5 gaat, je naar verloop van tijd toch zult gaan twijfelen om te upgraden, dus waarom niet meteen voor de echt goeie spullen gaan? ;)
Dat is ook mijn gedachte. Ik kom van een TMX, dus zal zeker een upgrade zijn.

• Spunky25
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 13-12 00:05
Kloever schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:25:
Enige wat ik me afvraag...Ik heb, ivm de Black Friday sale, de GT1 Evo besteld. Is die sterk genoeg voor de DD1? Denk het haast wel toch?!
Ik heb de GT1 evo en de DD1 op de standaard mount. De speciale mount is niet nodig, wel mooier.
Ik twijfel nu om die te bestellen. Puur omdat ik het mooier vind.

• MichaelJ
  • Laatst online: 01:25
Opgelost.

MichaelJ wijzigde deze reactie 25-11-2019 22:15 (96%)

iRacing Profiel

• Melkaz
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 16:15

Melkaz

Melkazar

De Fanatec Black Friday aanbiedingen zijn bekend en ze zijn...tja...oordeel zelf maar.

https://forum.fanatec.com/discussion/1270/black-friday-2019

PSN: Melkazar | Xbox Live: Melkaz | Nintendo: Melkaz |

• Ivysaur
  • Niet online
Melkaz schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:05:
De Fanatec Black Friday aanbiedingen zijn bekend en ze zijn...tja...oordeel zelf maar.

https://forum.fanatec.com/discussion/1270/black-friday-2019
Tja voor losse simpele naakte stuurtjes met een ander kleurtjes ga ik wel naar echte autozaak of via MP. Gemiste kans. Al is die 299 euro bundle voor de pedalen + kit wel een leuke voor iedereen die nog geen loadcell rijdt.

Mensen hebben terecht kritiek op Fanatec. Het kan beter.

• shenkie120
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 13:45
Vraagje aan GT1 evo eigenaren die een SC2 gemonteerd hebben. Denken jullie dat het mogelijk zou zijn om het dwarsliggende profiel (waar de wheelplate aan gemonteerd wordt) een kwartslag te draaien en dan daar direct bovenop de SC2 te monteren?

• ebis
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Ivysaur schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:13:
[...]Mensen hebben terecht kritiek op Fanatec. Het kan beter.
Hoezo terecht? Volgens mij is het nog steeds niet verplicht als bedrijf om iedereen maar korting te geven op spullen, ze kunnen ook gewoon niets doen.

• Ivysaur
  • Niet online
ebis schreef op maandag 25 november 2019 @ 23:05:
[...]

Hoezo terecht? Volgens mij is het nog steeds niet verplicht als bedrijf om iedereen maar korting te geven op spullen, ze kunnen ook gewoon niets doen.
Nou ja, korting op wat leukere producten. Xbox hubje met een leuke nieuwe kale stuurt met zo'n nieuwe kleurtje.

• Melkaz
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 16:15

Melkaz

Melkazar

[...]

Absoluut mee eens maar in dit geval zit Fanatec het zelf al een tijdje enorm te hypen. Dan begrijp ik wel dat het voor sommige tegen valt,zeker als je al een tijdje je aankopen zit uit te stellen.

Ter vergelijking, de vorige sales hadden eigenlijk altijd wel één echte knaller en de rest was nooit speciaal. maar nu zit zelfs die knaller er niet bij. De reacties van sommige mensen op hun forum gaan wel erg ver echter..maar dat heb je altijd. Geef je de als actie PS4 CSL elite gratis weg is er vast weer een Xbox owner die moord en brand schreeuwt.

Zelf zat ik ook te wachten op de sale, ik heb nog een rond stuurtje nodig. Maar ach dan maar kiezen welke voor de volle prijs, zoveel haast had ik er niet bij dus het wachten kon prima.

PSN: Melkazar | Xbox Live: Melkaz | Nintendo: Melkaz |

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

[...]

Klopt. Ze kunnen ook niks doen en dat is prima. Maar als je afgelopen jaren prima kortingen had(bijv 25% op een csl elite base) Dit jaar Vrijdag aankondigd "jaaa maandag komen de deals!" om dan vervolgens met een deal komt van < 5% korting. Kan ik wel begrijpen dat mensen minder blij zijn.

Eigenlijk is alleen de V3 aanbieding redelijk tot goed te noemen. Waardoor ik stiekem nog steeds twijfel om die te kopen ipv de 2 pedalen Heusinkveld.

garriej wijzigde deze reactie 26-11-2019 09:19 (6%)

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Op hun forum vraagt Fanatec mensen ook nog voor suggesties voor deals. Dus het zou me niet verbazen als er voor/op vrijdag nog wel wat bij komt.

De deal op de pedalen vind ik best netjes trouwens, daar ga ik vrijdag een setje van bestellen :)

• Psqld
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 14:17
Die suggesties vragen, was meer om te laten zien dat het onmogelijk is om voor iedereen een goede deal te maken. Als je de reacties leest gaat het van Podium DD2 tot CSL 1.1 van dit stuurtje naar dat stuurtje... en bijna alles wat er tussen zit. Ze zien het ook niet zitten om algemene korting op alles te geven, want dan gaat iedereen helemaal zijn aankoop uitstellen en verkopen ze mogelijk alleen maar op BF. Mensen die wel op de deals zitten te wachten hoor je vaak ook niet.

Al ben ik wel beetje van mening dat ze wat te ver gaan met die limited edition producten. Maar blijkbaar werkt dat.

Maar ja voor mij zit er ook geen deal tussen. Vorig jaar de V3 pedals gratis kunnen scoren en afgelopen vrijdag wel een Podium Button Module los besteld voor mijn R300 stuurtje. Fijn dat ze dit tegenwoordig ook los verkopen scheelt me 450€ hoef ik niet een complete stuurtje aan te schaffen.

iRacing Profile - Race Department Profile/Simhub Downloads

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Psqld schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:32:
Die suggesties vragen, was meer om te laten zien dat het onmogelijk is om voor iedereen een goede deal te maken. Als je de reacties leest gaat het van Podium DD2 tot CSL 1.1 van dit stuurtje naar dat stuurtje... en bijna alles wat er tussen zit. Ze zien het ook niet zitten om algemene korting op alles te geven, want dan gaat iedereen helemaal zijn aankoop uitstellen en verkopen ze mogelijk alleen maar op BF. Mensen die wel op de deals zitten te wachten hoor je vaak ook niet.

Al ben ik wel beetje van mening dat ze wat te ver gaan met die limited edition producten. Maar blijkbaar werkt dat.

Maar ja voor mij zit er ook geen deal tussen. Vorig jaar de V3 pedals gratis kunnen scoren en afgelopen vrijdag wel een Podium Button Module los besteld voor mijn R300 stuurtje. Fijn dat ze dit tegenwoordig ook los verkopen scheelt me 450€ hoef ik niet een complete stuurtje aan te schaffen.
Zie hier ook de reactie van Thomas Jackermeier.
"I was not sarcastic but I wanted to prove a point. My assumption was that it is impossible to please everyone as every single customer is looking for a different deal. Looking at the feedback I got so far it seems that this is the case.

If 60% of all people here would say "I want the ClubSport Universal Hub with a 20% discount" then this would certainly influence the BF deals 2020 but I cannot even see a trend.

A general discount on everything makes absolutely no sense as we would just move all turnover to this weekend and damage our brand. This will never happen. In the past we always discounted only a few selected items and it is difficult to please everyone. At least we picked the CSP V3 which is our single best selling product in our portfolio so some people might like it. And the shifter is gorgeous and also a good deal."
Feit is wel dat ze het slimmer aan kunnen pakken:

-Een goede deal voor mensen die Fanatec in willen stappen
-een deal voor mensen die willen upgraden(zoals deze v3's)
-een deal op 1 van de high end items

Dan maak je in grote lijnen 'iedereen' blij. Dan please je de instappers en de mensen in het ecosysteem.

Psst leest u mee Heusinkveld. Gratis baseplate bij aanschraf van een stel pedalen? :P Dan is m'n twijfel weg O+

garriej wijzigde deze reactie 26-11-2019 09:40 (9%)

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Oh, die reactie stond er gisteren volgens mij nog niet toen ik zat te lezen. Ben ik toch wat naïef geweest :+

@Psqld: kun je me de winkel waar je die pedalen gratis scoort even linken? O-)
Ik neem aan dat je met gratis bedoelt 'gratis in combinatie met een hoop ander spul' of zo?

Zijn die CSPv3's trouwens een beetje bruikbaar zonder rig/stand? Mijn bureau heeft wel een vloerplaat waar ik ze tegenaan kan schuiven, dus iets van tegendruk is er wel. Na een Rift S en de pedalen reikt het budget deze maand niet meer tot een stand :+

Wormaap wijzigde deze reactie 26-11-2019 09:59 (30%)

• Psqld
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 14:17
Wormaap schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:57:
@Psqld: kun je me de winkel waar je die pedalen gratis scoort even linken? O-)
Ik neem aan dat je met gratis bedoelt 'gratis in combinatie met een hoop ander spul' of zo?
Was gratis voor alleen de pedalen, heb toen een 100% kortingcode kunnen scoren. Moest alleen de verzendkosten betalen. Dit was bij Fanatec zelf tijdens de kerst actie van afgelopen jaar. Waar ze toen na Black Friday tot kerst of zo elke dag een gratis product weg gaven als je snel genoeg was en op de juiste pagina zat.

iRacing Profile - Race Department Profile/Simhub Downloads

• Madhouse1979
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

garriej schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:35:
[...]
Psst leest u mee Heusinkveld. Gratis baseplate bij aanschraf van een stel pedalen? :P Dan is m'n twijfel weg O+
Same here. Wil de set van 2 en zou graag de baseplate er bij willen. Die is ook wel noodzakelijk op de GT1 Evo.

Owner www.simrace-blog.nl l | “Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman”

• MichaelJ
  • Laatst online: 01:25
Madhouse1979 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:07:
[...]

Same here. Wil de set van 2 en zou graag de baseplate er bij willen. Die is ook wel noodzakelijk op de GT1 Evo.
Nee hoor :+

iRacing Profiel

• Madhouse1979
  • Nu online

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Jouw oplossing kan natuurlijk ook met de balken er onder. Maar vind de hielplaat dan mooier.

Owner www.simrace-blog.nl l | “Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman”

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Madhouse1979 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:07:
[...]

Ja precies. Maar bijna 700 euro. Dat is en blijft een hoop geld. Zeker om het er bij vrouwlief doorheen te krijgen. Daardoor twijfel ik toch over de V3's, maar ben bang dat ik daar dan weer spijt van krijg. Al gaat het me vooral om de loadcell en de consistency die daarmee komt. Maar de heusinkvelds zijn zo mooi en die software ziet er ook goed uit.

• JacobsT
Niemand al iets gevonden van black friday deals?
Op zoek naar Heusinkveld Ultimates en SC2 Pro.
Helaas nog geen succes met de zoektocht. Als ik 100 euro kan uitsparen zou dat mooi meegenomen zijn ! :)

• EnzoF
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 13-12 00:09

EnzoF

Heusinkveld Engineering

JacobsT schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:32:
Niemand al iets gevonden van black friday deals?
Op zoek naar Heusinkveld Ultimates en SC2 Pro.
Helaas nog geen succes met de zoektocht. Als ik 100 euro kan uitsparen zou dat mooi meegenomen zijn ! :)
Helaas hebben wij geen Black Friday/Cyber Monday aanbiedingen. We hebben simpelweg niet genoeg voorraad en we zouden met een aanbieding meer mensen teleurstellen dan blij maken. Sorry!

• JacobsT
EnzoF schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:37:
[...]

Helaas hebben wij geen Black Friday/Cyber Monday aanbiedingen. We hebben simpelweg niet genoeg voorraad en we zouden met een aanbieding meer mensen teleurstellen dan blij maken. Sorry!
Hoi Enzo, dank je voor de repliek.

Jullie pedal plate. Is deze perfect te monteren op de Sim Lab P1-X of moeten er nog kleine aanpassingen gebeuren? Dan probeer ik eerstdaags even te bestellen! :)

• Madhouse1979
  • Nu online

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

garriej schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:24:
[...]

Ja precies. Maar bijna 700 euro. Dat is en blijft een hoop geld. Zeker om het er bij vrouwlief doorheen te krijgen. Daardoor twijfel ik toch over de V3's, maar ben bang dat ik daar dan weer spijt van krijg. Al gaat het me vooral om de loadcell en de consistency die daarmee komt. Maar de heusinkvelds zijn zo mooi en die software ziet er ook goed uit.
Er zijn nog genoeg andere spelers op de markt, die volg ik ook nog.

• EnzoF

EnzoF

Heusinkveld Engineering

JacobsT schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:47:
[...]

Jullie pedal plate. Is deze perfect te monteren op de Sim Lab P1-X of moeten er nog kleine aanpassingen gebeuren? Dan probeer ik eerstdaags even te bestellen! :)
Beide baseplates zijn zonder aanpassingen makkelijk te monteren, maar je kan met de P1-X de pedalen ook zonder baseplate bevestigen.

• JacobsT
EnzoF schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:00:
[...]

Beide baseplates zijn zonder aanpassingen makkelijk te monteren, maar je kan met de P1-X de pedalen ook zonder baseplate bevestigen.
Lijkt me wel boeiend om een nette vlakke heelplate te hebben.

• Paulus07
  • Niet online
Tijdje terug nog navraag gedaan bij simracingbay (waar ik mijn SC2 vandaan heb) of ze nog BF acties kregen, maar daar kreeg ik op terug: nee. Dus verwacht vanuit die kant geen acties :)

Is wel overigens een aanrader om te bestellen. Lekker snelle levering daar :) + een extra bracket/mount bij je SC2.

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
JacobsT schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:47:
[...]

Kan prima zonder ;)

• JacobsT
Ja maar jij bent een handige harry Joep. Als je mij ziet met een boormachine voor gaatjes te maken in een alu plankje, rennen voor je leven! >:)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
JacobsT schreef op woensdag 27 november 2019 @ 14:06:
[...]

Ja maar jij bent een handige harry Joep. Als je mij ziet met een boormachine voor gaatjes te maken in een alu plankje, rennen voor je leven! >:)
Ik heb niks zelf geboord. Want die als heel-plate is/was de standaard heelplat van Sim-Lab. Ik zie enkel dat die er niet meer is....

• JacobsT
EnzoF schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:00:
[...]

Enzo, ik zie net dat de Ultimate's niet te bestellen zijn?
Enig idee wanneer?

• EnzoF

EnzoF

Heusinkveld Engineering

JacobsT schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:08:
[...]

Enzo, ik zie net dat de Ultimate's niet te bestellen zijn?
Enig idee wanneer?
Als het goed is in de eerste week van December weer.

• Dissidend
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 16:52
Voor de mensen die het traction plus platform icm een motion plus V3 willen proberen, vanaf morgen in de winkel bij Informatique.
:9~

• dhrto
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:49
Een nieuwe lurker hier, dacht toch even wat inbrengen.

Ik heb ook de NLR motion plus V3 een tijd terug uitgeprobeerd bij Mardo Media in Almere (inmiddels blijkbaar failliet). Zelf was ik toch niet zo overtuigd, omdat alleen je stoel meebeweegt en dus de afstand tot je stuur en pedalen telkens verandert. Het klopt gewoon niet voor je gevoel. Na diverse andere fora afgestruind te hebben, kwam ik uit op de Prosimu T1000 3M.
https://www.prosimu.com/t1000-3m.html

Voor iets meer dan de prijs van de motion plus V3, krijg je een veel completere rig:
- totale cockpit/frame voor montage pedalen/wiel/schakelpook etc.
- 3 actuators (slim systeem, waarbij ook traction loss wordt gesimuleerd)
- stoel, kan ook zonder besteld worden om goedkoper uit te komen

Ik heb deze vorige jaar besteld en nog geen moment spijt van gehad. Het is wel veel meer klussen en minder plug&play (ze hadden ook veel beter moeten afkijken van Ikea wat handleidingen betreft) en de software moet je nog een los kopen (Simtools.us) en heeft een redelijke learning curve. Maar als alles eenmaal ingeregeld is, genieten maar...

dhrto wijzigde deze reactie 29-11-2019 14:49 (1%)
Reden: ingereld = ingeregeld

• Denniz0229
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 17:17
dhrto schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 08:05:
Een nieuwe lurker hier, dacht toch even wat inbrengen.

Ik heb ook de NLR motion plus V3 een tijd terug uitgeprobeerd bij Mardo Media in Almere (inmiddels blijkbaar failliet). Zelf was ik toch niet zo overtuigd, omdat alleen je stoel meebeweegt en dus de afstand tot je stuur en pedalen telkens verandert. Het klopt gewoon niet voor je gevoel. Na diverse andere fora afgestruind te hebben, kwam ik uit op de Prosimu T1000 3M.
https://www.prosimu.com/t1000-3m.html

Voor iets meer dan de prijs van de motion plus V3, krijg je een veel completere rig:
- totale cockpit/frame voor montage pedalen/wiel/schakelpook etc.
- 3 actuators (slim systeem, waarbij ook traction control wordt gesimuleerd)
- stoel, kan ook zonder besteld worden om goedkoper uit te komen

Ik heb deze vorige jaar besteld en nog geen moment spijt van gehad. Het is wel veel meer klussen en minder plug&play (ze hadden ook veel beter moeten afkijken van Ikea wat handleidingen betreft) en de software moet je nog een los kopen (Simtools.us) en heeft een redelijke learning curve. Maar als alles eenmaal ingereld is, genieten maar...
dan moet je je snel hier even melden; Het grote 'show je race-rig' topic
want we zijn nu natuurlijk wel benieuwd naar de plaatjes :)

• JacobsT
Kan maar niet beslissen welke rim ik zou willen op men SC2.

Misschien wat tips om me in de juiste richting te wijzen?

Precision Sim GT1 is duidelijk de ultieme keuze maar aan een stevige prijs met 1700 EUR.

SRC GT1 Pro lijkt me dan een meer verstandige keuze en zeer goede value for money aan ergens 465 EUR.

Zijn er nog gelijkaardige types wielen die ik zou moeten overwegen?

Cube Controls GT Sparco lijkt me ook zeer boeiend te zijn, alleen zou ik dan nog iets van externe LED RPM indicator nodig hebben of klein scherm.

• evuijtert
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 17:16
JacobsT schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:47:
Kan maar niet beslissen welke rim ik zou willen op men SC2.

Misschien wat tips om me in de juiste richting te wijzen?

Zijn er nog gelijkaardige types wielen die ik zou moeten overwegen?
Heb er wel erg in dat de SRC alleen een buttonbox is, er komt nog een rim bij. Let ook goed op verzendkosten en belasting; veel sites is exclusief.

Ik kan verder niet oordelen, ken ze allemaal niet.

• JacobsT
Ik heb officieel geen karakter. 8)7
Had even wat vragen gesteld via de chat en jah... Oh well!

"Hi Tim,
Just to let you know — your payment has been confirmed, and order #3222 is now being processed"

.....

Precision Sim GT1 Pro Steering Wheel >:)

JacobsT wijzigde deze reactie 29-11-2019 12:40 (12%)

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

JacobsT schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:39:

"Hi Tim,
Just to let you know — your payment has been confirmed, and order #3222 is now being processed"

.....

Gefeliciteerd! Wat een geweldig wheel :)

• JacobsT
garriej schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:41:
[...]

Gefeliciteerd! Wat een geweldig wheel :)
Dank je. Ken mezelf. Beter dan meteen top tier nemen, anders ga ik daar de hele tijd naar blijven kijken en het uiteindelijk toch bestellen.

Het is krankzinnig veel geld voor een 'stuurtje voor een computerspelletje' maar aan de andere kant, als ik het vergelijk met wat ik uitgeef aan men echte race & circuit avonturen, is dat echt wel goed te praten. De kostprijs weegt niet op tegen de levensduur en uren pret die ik er mee kan hebben. (Zo praat ik het toch weer goed in men hoofd)

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

JacobsT schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:39:

"Hi Tim,

.....

Whoa; auch voor de portefeuille. Ik zag @JohnnyV ook al langskomen met z'n fraaie GPX. Ben benieuwd naar je bevindingen.

CPU's en GPU's ontleed!

• evuijtert
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 17:16
JacobsT schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:44:
[...]

Dank je. Ken mezelf. Beter dan meteen top tier nemen, anders ga ik daar de hele tijd naar blijven kijken en het uiteindelijk toch bestellen.
haha; heel herkenbaar die redenering. Helaas blijf ik steeds betere dingen zien :+

Waar heb jij je SC2 en wheel gekocht als ik vragen mag?

• JacobsT
evuijtert schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:07:
[...]

haha; heel herkenbaar die redenering. Helaas blijf ik steeds betere dingen zien :+

Waar heb jij je SC2 en wheel gekocht als ik vragen mag?
Simtag in Zolder België

• dawg
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
shenkie120 schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:48:
Vraagje aan GT1 evo eigenaren die een SC2 gemonteerd hebben. Denken jullie dat het mogelijk zou zijn om het dwarsliggende profiel (waar de wheelplate aan gemonteerd wordt) een kwartslag te draaien en dan daar direct bovenop de SC2 te monteren?
ja, ik heb dat zo gedaan, met 2 aluminium bars zodat ik wat meer oppervlak ter beschikking had.

volledig overzicht: dawg in "Het grote 'show je race-rig' topic"

• JacobsT
Net berichtje van @EnzoF dat de ultimate's terug in stock waren.

Meteen besteld! Hoppakee! Alle onderdelen besteld en onderweg.

Finale setup is dus geworden:
- Sim Lab P1-X Chassis Zwart
- Sim Lab Quad Monitor stand Zwart
- Precision Sim GT1 Pro Wiel
- SC2 Pro
- Heusinkveld Ultimate's

• dhrto
  • Laatst online: 17:49
Denniz0229 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:30:
[...]
dan moet je je snel hier even melden; Het grote 'show je race-rig' topic
want we zijn nu natuurlijk wel benieuwd naar de plaatjes :)
Bij deze ;)
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/60777768

• JacobsT
Heusinkveld Ultimate's ook aangekomen :9~
Thx voor snelle levering @EnzoF ! _/-\o_

P1-X, Heusinkvelds en SC2 Pro. Vanavond al eerste stappen tot monteren ondernemen denk ik.
Hopelijk komt het stuurtje ook snel!

JacobsT wijzigde deze reactie 03-12-2019 17:27 (11%)

• Paulus07
  • Niet online
Het thrustmaster logo is eruit :)

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Mijn ClubSport Pedals V3 werken ab-so-luut niet met mijn 'pedalen op de grond'-setup. Ik ga de G29-pedalen er voor nu maar weer aan hangen, en morgenavond even een standaardje voor de pedalen klussen.
Sowieso moet ik'm kalibreren op 25% als max, maar daarnaast schuiven ze onder de bodemplaat van mijn bureau, waardoor ik het gaspedaal niet volledig kan intrappen en het koppelingspedaal helemaal niet 8)7

• H-Alien
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:01

H-Alien

aka Schenk

Dat kan ik me voorstellen. Heb vandaag ook de v3's binnen gekregen en moet (lees: wil) flink stampen om het rempedaal lekker te gebruiken (mijn ingestelde max is ook een stuk lager dan default), ook voor de gein even getest los op de grond maar dat kan echt niet :)

Heb de pedals nu met tie-wraps aan de playseat challenge vastgemaakt, werkt verbazingwekkend goed en solide. En wat ene heerlijke pedals, merk direct dat ik vele malen constanter een snelle tijd kan rijden dan met de oude t3pa.

H-Alien wijzigde deze reactie 03-12-2019 22:15 (13%)

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Geen last van excessieve flex in de Challenge? Daar lees je online wel wat negatieve verhalen over in combinatie met LC-pedalen. Ik ben op zoek naar een inklapbare oplossing zoals de Challenge, want een permanente setup heb ik geen ruimte voor.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Wormaap schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 23:00:
Geen last van excessieve flex in de Challenge? Daar lees je online wel wat negatieve verhalen over in combinatie met LC-pedalen. Ik ben op zoek naar een inklapbare oplossing zoals de Challenge, want een permanente setup heb ik geen ruimte voor.
Ik heb een next level racing wheelstand en sinds vandaag ook de v3s. Daar zit wel wat flex in maar dat merkte ik eigenlijk niet tijdens het rijden. De leuning van mn stoel die een beetje meeveert en als ik echt hard trap mn stoel die verschuift waren vervelender. :+ maar is wat op verzinnen.

• Ivysaur
  • Niet online
Two way paddle. Oof. Kon ik jullie niet onthouden.

YouTube: DIY WRC two way paddle (first run)

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Een heel klein beetje beweging (mm werk) zit er wel in maar dat merk ik tijdens het remmen zelf niet. Wellicht dat ik nog wel een keer de tiewraps vervang door een metalen bevestiging maar dat is dan meer voor de gemoedsrust. Flex is meer een probleem met het stuur. Met mijn t150 is dat nog te doen maar elk zwaarder stuur lijkt me niet echt een optie...

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Voor de rest echt een prima stoel, blijft muurvast op zijn plek en zit voor mij prima.

H-Alien wijzigde deze reactie 04-12-2019 06:52 (73%)

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17:15

Arfman

Drome!

Dit wil je niet horen, maar een loadcell rem is eigenlijk niet compatible met welke inklapbare rig dan ook. Misschien dat het voor anderen wel werkt, maar ik irriteerde me (tijdens een proefzit jaren geleden) mateloos aan én de stuurstang tussen je benen én het gewiebel van dezelfde stuurstang en de pedalen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Arfman schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:55:
[...]

Dit wil je niet horen, maar een loadcell rem is eigenlijk niet compatible met welke inklapbare rig dan ook. Misschien dat het voor anderen wel werkt, maar ik irriteerde me (tijdens een proefzit jaren geleden) mateloos aan én de stuurstang tussen je benen én het gewiebel van dezelfde stuurstang en de pedalen.
Een full rig is altijd beter. Dat zal niemand ontkennen. Maar een goede wheelstand + loadcell is nog altijd beter als helemaal geen loadcell.

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Arfman schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:55:
[...]

De Challenge heeft (gelukkig) geen stuurstang, dus dat scheelt al :) Helaas heb ik écht geen plek voor een permanente setup, dus zal het hoe dan ook iets inklapbaars moeten worden. Dat een fatsoenlijke rig beter is zal niemand betwisten, maar nu speel ik met het stuur aan mijn bureau en de pedalen op de grond, dus slechter zal het vast niet worden :+

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Full rig is natuurlijk ideaal als geld en ruimte er voor is maar Load cell met de playseat challenge lijkt echt geen probleem (en geen stuurstang tussen de benen). Zoals gezegd wel een probleem met de krachtigere sturen. Ik heb mensen horen zeggen dat het prima gaat met een csl elite / tm ts-pc maar dat kan ik me bijna niet voorstellen gezien de flex die ook al aanwezig is bij mijn t150.

• Xamsix
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 16:02
H-Alien schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:19:
Full rig is natuurlijk ideaal als geld en ruimte er voor is maar Load cell met de playseat challenge lijkt echt geen probleem (en geen stuurstang tussen de benen). Zoals gezegd wel een probleem met de krachtigere sturen. Ik heb mensen horen zeggen dat het prima gaat met een csl elite / tm ts-pc maar dat kan ik me bijna niet voorstellen gezien de flex die ook al aanwezig is bij mijn t150.
Heb zelf geen challenge maar een Playseat Evolution, daarbij heb ik normale pedals van Fanatec (geen LC) en een CSL elite. Maar er is behoorlijk veel flex. Bij het intrappen van pedalen buigt het metalen platform waar de pedalen op staan mee. De force feedback zorgt er ook voor dat de stang waar het stuur op staat behoorlijk beweegt.

Het valt te doen, ik doe het vooralsnog, maar het geeft mij behoorlijk wat flex allemaal.

PSN/Steam: Xamsix

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Als het goed is komt er morgen een ervaring bij van Playseat Challenge + G29 stuur + CSP3 pedalen :)
* Wormaap heeft hem maar besteld. Er is eigenlijk geen enkel zinnig alternatief op gebied van opklapbare rigs/stoelen. Want een wheelstand + mijn bureaustoel wordt ook geen feest.

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17:15

Arfman

Drome!

Wormaap schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:18:
[...]

De Challenge heeft (gelukkig) geen stuurstang, dus dat scheelt al :) Helaas heb ik écht geen plek voor een permanente setup, dus zal het hoe dan ook iets inklapbaars moeten worden. Dat een fatsoenlijke rig beter is zal niemand betwisten, maar nu speel ik met het stuur aan mijn bureau en de pedalen op de grond, dus slechter zal het vast niet worden :+
Oneens. Je gaat zometeen relatief veel geld uitgeven waar je mijns inziens eigenlijk nauwelijks iets mee opschiet. Ik snap echt dat er geen ruimte is en dat het dus allemaal behelpen is maar ik vraag me af of je dan wel een loadcell pedaal moet willen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Wormaap schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:26:
Als het goed is komt er morgen een ervaring bij van Playseat Challenge + G29 stuur + CSP3 pedalen :)
* Wormaap heeft hem maar besteld. Er is eigenlijk geen enkel zinnig alternatief op gebied van opklapbare rigs/stoelen. Want een wheelstand + mijn bureaustoel wordt ook geen feest.
Gaat helemaal los die @Wormaap binnen een maand begonnen met racen, wheelstand, loadcells iracint etc. etc. het is echt een verslaving deze hobby. welkom :+

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Arfman schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:27:
[...]

Oneens. Je gaat zometeen relatief veel geld uitgeven waar je mijns inziens eigenlijk nauwelijks iets mee opschiet. Ik snap echt dat er geen ruimte is en dat het dus allemaal behelpen is maar ik vraag me af of je dan wel een loadcell pedaal moet willen.
Afhankelijk van wat er allemaal wel en niet bevalt, kunnen de pedalen en/of de Playseat natuurlijk weer gewoon de deur uit. Dus een bulk geld uitgeven en er niets mee winnen gaat wel meevallen :)
En ondanks dat ik nu precies de andere kant op ga, betekent dat niet dat ik het meedenken niet waardeer!
garriej schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:28:
[...]

Gaat helemaal los die @Wormaap binnen een maand begonnen met racen, wheelstand, loadcells iracint etc. etc. het is echt een verslaving deze hobby. welkom :+
Tsja, ik moet ergens beginnen. En op deze manier kan ik straks mijn gear in ieder geval niet meer de schuld geven als ik traag ben :+

Wormaap wijzigde deze reactie 04-12-2019 13:42 (23%)

• Pyr0_
  • Nu online
Ik denk wel dat door het ontwerp van de Challenge er wel iets minder flex in zal zitten als bij de Evolution. Ik vermoed dat het de pedalen wel goed kan hebben maar dat je met een wat krachtigere wheel base wel iets van flex zal hebben. Of dit een probleem is, is een tweede. Als je geen andere oplossing kwijt kan vermoed ik dat de challenge toch de beste keus zal blijken. Als er écht teveel flex in zit kun je nog altijd de FFB krachten wat omlaag schroeven lijkt me.

• SlaadjeBla
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17:52
De challenge klapte bij mij dubbel bij het remmen. Meer dan +/-20kg kracht kon ik er eigenlijk niet opzetten.

Stuur had veel flex, maar daar ergerde ik mij niet heel erg aan.

SlaadjeBla wijzigde deze reactie 04-12-2019 13:52 (23%)

• raymondw
  • Laatst online: 13-12 21:17
Een vriend van mij heeft een UGX buizen chassis, dat is al iets steviger dan een Playseat, maar als wij samen testen verlies ik in het huidige AC kampioenschap echt veel tijd op de seat door het gemis aan duidelijke FFB in zijn set wat ik in mijn eigen rig wel voel.
Als hij zelf rijd zie je dat er enorm veel effect verloren gaat in tordering en flex van het frame.

Bij zoiets als iRacing waarbij het ook gaat om banden en bv veel Iberische rijders valt de flex minder op.
Maar in AC met bandenwarmers en veel hotlappers icm een NL clubje merk je dat elke tiende telt.

to linux or not ,that's my quest... | AMD 3600X | Trident Z 3600C14 | Asus X470-Pro | 970 EVO 500GB | EVGA 2080 XC | iRacing

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

SlaadjeBla schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:51:
De challenge klapte bij mij dubbel bij het remmen. Meer dan +/-20kg kracht kon ik er eigenlijk niet opzetten.

...
Hoe krijg je dat voor elkaar? :D Heb geen idee hoeveel kilo ik trap naar met de fanatec v3 en pedal performance kit op hard moet ik flink stampen om vol te remmen maar de challenge geeft geen krimp. Ik ben denk ik te zwaar, geef voldoende tegengewicht blijkbaar...

Kan me voorstellen dat de evolution last heeft van flex bij remmen gezien het ontwerp. Bij de challenge liggen de pedalen / het frame gewoon op de grond dus dat geeft al veel meer stevigheid.

H-Alien wijzigde deze reactie 04-12-2019 14:52 (16%)

• Madhouse1979
  • Nu online

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Ik heb zowel de Playseat Evolution als de Playseat F1 (eerste serie) gehad en beiden vond ik niet geschikt (zonder modificaties) voor loadcell. De voetplaat gaat op den duur gewoon scheuren en breekt af. Voor de Logitech en Thrustmaster setjes zijn deze Playseats prima geschikt maar je moet echt niet zwaarder gaan. Om die reden ben ik ook over gestapt naar een Sim-Lab rig.

Playseat heeft tegenwoordig wel een verbeterde F1 seat, deze kan de loadcell van de CSL Elite wel goed aan (ze moesten ook wel gezien dit de F1 eSports combi is).

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
'Voordeel' van de Challenge is dat hij geen zwevende plaat voor pedalen heeft. Die liggen op een frame op de grond. Dus daar is weinig ruimte voor flex.
Volgens reviews heeft de stuurmontage wel de neiging om wat te bouncen, maar niet vreselijk irritant.
Morgen ga ik zien of het voor mij acceptabel is :)

• SlaadjeBla
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17:52
H-Alien schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:47:
[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar? :D.. .

Ik ben denk ik te zwaar, geef voldoende tegengewicht blijkbaar...
Wellicht is dat een belangrijke factor, want ik weeg juist niet zoveel (62kg)
Bij mij kwam het scharnier omhoog van het pedaalframe. Had wellicht ook iets met de hoogte en hoek van de pedalen te maken.

• Marc_22
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 11-12 15:07
Ik heb een vraag voor de mensen die zelf stuurtjes maken/modificeren.
Ik heb een Thrustmaster F1 stuurtje die ik aan wil gaan pakken. In eerste instantie beter knoppen en magnetische shifters. Maar ik wil ook een handkoppeling en de neppe draaiknoppen vervangen voor echte.

De knoppen en de shifters kunnen voor nu icm de originele electronica maar de handkoppeling heeft een analoge aansluiting nodig en de draaiknoppen extra digitale aansluitingen. Hoe stuur (see what I did there :D) ik dat het beste aan?
Gebruiken jullie daar een joystickcontroller zoals bijvoorbeeld van Leo Bodnar of SymProjects voor of is er een andere oplossing?

• raymondw
  • Laatst online: 13-12 21:17
@Marc_22
Bodnar is een goeie optie
Dit is gedaan met een Arduino Pro Micro en joystick library : link

to linux or not ,that's my quest... | AMD 3600X | Trident Z 3600C14 | Asus X470-Pro | 970 EVO 500GB | EVGA 2080 XC | iRacing

• Prev
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 16:36
Heb een Playseat Evolution staan, zit er aan te denken om de pedaalhouder te versterken met hout of ijzer, zodat doorbuigen/flexen niet meer kan, om zo een Loadcell rempedaal te kunnen monteren op mijn CSL-elite pedalen.
Iemand ervaring met het versterken van de pedaalhouder op de Playseat Evolution.
En verwachten jullie dat dit de pedaalhouder sterk genoeg maakt, of maakt het geen kans.

Ten tweede speel ik op de Xbox, kan je de daar ook de remdruk op aanpassen? Zo ja, gaat dat op via de PC of Xbox One?
Of moet je het doen met de standaard instellingen?

• JohnnyV
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 17:43
Net even op bezoek geweest bij @Dissidend in de Informatique winkel, waar ze het hele assortiment ongeveer hebben staan van Next Level Racing, inclusief cockpit, stoel, seat mover en (waar het mij om ging) het traction loss platform.

Het was een erg gave ervaring dat het platform weer 2 DoF kan toevoegen en ik raadt iedereen aan om even langs te gaan als je er interesse in hebt, het is de enige plek in Nederland waar je het kan uitproberen :D

iRacing Profiel

• Tijn96
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 16:56

Tijn96

In speed we trust

Graag zou ik over willen stappen op heusinkveld pedalen echter twijfel ik tussen de sprints en de pro's. Het idee is dat ik de pedalen zo dicht mogelijk krijg bij hoe de pedalen voelen in de 991 GT3 cup. Wat zouden jullie dan adviseren?

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True