Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste
Acties:

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 17:17

Leoon.

waka waka hey hey

Ivysaur schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:21:
@TecTo Welke post op het Fanatec Forum? lol. Heb daar niks geschreven over QR enzo.

Trouwens ik ben zo'n gast die zo'n beetje alle pedalen heeft gehad.

1. G27 vanilla
2. G27 GTEye-ed
3. T3PA
4. T3PA Pro
5. CSL Elite LC (huidige pedalen)
6. V3's
7. DFGT pedalen

Gereden bij Mardo Media

8. Heusinkveld Sports.

Maar ik ben toch bang dat Fanatec straks ook voor premium stuurtjes losse QR's gaat aanbieden. Die dan weer wat anders zijn dan wat er normaal op zit. Enz. Er is overal wel wat geld aan te verdienen. Met een beetje pech zoals ik al eerder zei gaan ze straks basic crap stuurtjes aanbieden en kan je optioneel er allerlei dure flippers, QR's enz enz bij kopen. :+
Wat is van die 8 de verhouding van goed naar minder /slecht?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
@Leoon.

1. DFGT pedalen
2. G27 vanilla
3. G27 GTEye-ed
4. T3PA/ T3PA Pro
6. V3's
7. Heusinkveld Pro's?
8. Heusinkveld Sprints
9. Heusinkveld Ultimates.

Zo denk ik. Al heb ik de Amerikaanse merken niet genoemd, zoals Simworx, Ricomtech enzo.

• EnzoF
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 13-12 00:09

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Sports? :)

• garriej
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 13:49

garriej

Ik las ondertieten.

Dan zijn toch de magnetische paddle shifters waar jullie mee komen? :+

iRacing Profile | Youtube

• MarcoM
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 05-12 12:21
Raikkonen_WC schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:58:
[...]

Ik heb deze set besteld, en deze bevat een Power Amplifier BKA-130-Ci

https://www.rseat-europe....shaker/buttkicker-gamer-2

R-Seat bied evt de Logitech Surround Sound Speaker System Z906 aan, echter ben ik meer benieuwd hoe anderen dit hebben opgelost en welk setje qua boxen zij aanraden?

Qua aansluiten ga ik ervan uit dat je dmv een Y tulp kabel bij de Subwoofer out als het ware een splitsing maakt met 1 kabel naar de Buttkicker en de andere naar de subwoofer. Dat lijkt mij tenminste het meest logische. En dan vanuit de PS4 een optische kabel naar een optische ingang van een 5.1 set.
Die set heb ik ook. Ik heb geen fancy surround set. Bij mij gaat het als volgt:

HDMI van ps4 naar splitter.
De splitter splits in HDMI en stereo out.
De afgesplitte HDMI gaat naar de TV.
De afgesplitte audio gaat naar een converter om L en R audio to tot 1 signaal te mixen. Ik moet dat doen anders heb ik alleen L of R. Met een fatsoendelijke surround set kun je fijn je optische in- en uitgangen gebruiken.

Als je het eenmaal werkend hebt, zul je versteld staan. Ik wil niet meer zonder _/-\o_

PS4 G25 via drivehub. homebuild handbrake. TH8a. Lenove G710

• Ivysaur
  • Niet online
Jongens, weten jullie waar deze voor zijn? Of heb ik het IQ van een banaan?

https://tweakers.net/ext/f/lwVrKHtTeKwaNdEDuFJhQBM0/thumb.jpg

@EnzoF Ja, nee, ja. Die versie voordat de Sprints er waren. Volgens mij bedoel ik de Pro's? :+

• FightingAce
  • Laatst online: 17:28
Ivysaur schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:24:

[Afbeelding]

@EnzoF Ja, nee, ja. Die versie voordat de Sprints er waren. Volgens mij bedoel ik de Pro's? :+
IQ van een banaan confirmed :> .

Maar die stop je dus gewoon in de sleufjes van het scharnier, anders blijft je profiel er niet netjes opzitten.

• Ivysaur
  • Niet online
@FightingAce Dat heb ik dus geprobeerd, maar dan steekt het uit? Naja. Het zit nu op mijn rig vast. Stevig ook. ik voel me nu echt kapot-dom, hé. IQ van 130 zegt niks als ik het in de praktijk moet brengen.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Ivysaur schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:40:
@FightingAce Dat heb ik dus geprobeerd, maar dan steekt het uit? Naja. Het zit nu op mijn rig vast. Stevig ook. ik voel me nu echt kapot-dom, hé. IQ van 130 zegt niks als ik het in de praktijk moet brengen.
Met al dat genetisch aangepast fruit zijn nu ook de bananen al hoogbegaafd?

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Ivysaur schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:40:
Het hoort ook uit te steken, ze moeten er voor zorgen dat het scharnier niet kan draaien ten opzichte van de montage op je alu profiel.

• Ivysaur
  • Niet online
Dan maar eens proberen. Ik snap um. Heb er twee nodig, geen vier. :+ Back to school. :F @garriej @FightingAce @The Killer lalalala :X

Ivysaur wijzigde deze reactie 06-11-2019 15:15 (88%)

• FightingAce
Ivysaur schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:03:
Dan maar eens proberen. Ik snap um. Heb er twee nodig, niet vier. :+ Back to school. :F @garriej @FightingAce @The Killer lalalala :X
Je krijgt er 4 zodat je er twee per kant kan gebruiken als je beide kanten op een profiel monteert.

• EnzoF

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Ivysaur schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:24:

[Afbeelding]

Pro's inderdaad. Fouten maken is banaanlijk menselijk. ;)

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

Ivysaur schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:45:
@Leoon.

1. DFGT pedalen
2. G27 vanilla
3. G27 GTEye-ed
4. T3PA/ T3PA Pro
6. V3's
7. Heusinkveld Pro's?
8. Heusinkveld Sprints
9. Heusinkveld Ultimates.

Zo denk ik. Al heb ik de Amerikaanse merken niet genoemd, zoals Simworx, Ricomtech enzo.
Interessant dankjewel! Gisteravond in bed al een beetje gezocht in dit topic. Heb een t300rs met de standaard pedalen. Mijn wheel stand verkocht aan een medetweaker en wil nu een playseat challenge kopen om toch wat meer comfort nog te zoeken. Maar ook de hele set wat vaker te gaan pakken. Aangezien ik een trustmaster heb dacht ik al snel uit te komen bij die t3pa setjes. Vind namelijk de rem in de standaard pedalen zo gevoelloos.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Ivysaur
  • Niet online
@Leoon. Let wel dat die playseat waarschijn uit of de box geen bevestiging voor pedalen hoger dan CSL Elite kan hebben. Dan moet je wellicht gaten gaan boren. Of dat hele ding gaat 'flexen' als de malle.

• Madhouse1979
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18:02

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

De CSL Elite standaard gaat prima op een Playseat, een Loadcell kit er bij zorgt voor heel veel flex en op den duur breekt de plaat gewoon af. Dit was op de oude serie Playseat F1 ook zo, om die reden ben ik voor de GT1 evo gegaan.

Owner www.simrace-blog.nl l | “Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman”

• Raikkonen_WC
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 13-12 07:13
Even een WHoohooo momentje!!! Na 2 maanden wachten heb ik vandaag EINDELIJK het bericht gekregen dat mijn R-Seat N1 frame is opgestuurd!!!!!! Dus volgende week kan ik eindelijk beginnen met het opbouwen van alle aangekochte spullen! Ik ben zo blij :D

Deze spullen heb ik bestel en (op de N1 na) al in huis:

R-Seat N1 + Buttonbox arm + speaker montage
R-seat Enkele monitor standaard
Buttkicker Gamer V2
Fanatec Podium Racing Wheel F1
Fanatec Clubsport Pedals V3
55 Inch Samsung q70R
Playstation 4 Pro
Logitech G907 Soundset

Kan niet wachten tot het bouwen! Zal het zeker tonen hier volgende week :D

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

Ivysaur schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:58:
@Leoon. Let wel dat die playseat waarschijn uit of de box geen bevestiging voor pedalen hoger dan CSL Elite kan hebben. Dan moet je wellicht gaten gaan boren. Of dat hele ding gaat 'flexen' als de malle.
Die T3PA zullen wel bevestigd kunnen worden zonder rare fratsen uit te halen neem ik aan? Maakt het qua gevoel in pedalen nog uit of het pro is of niet? Ik neig naar normale want anders heb je met het opvouwen van de playseat challenge last van die pro z'n omvang dacht ik..

• Ivysaur
  • Niet online
@Leoon. Nee. T3PA en Pro zijn gewoon hetzelfde. De pro's zijn wel geheel van metaal. Daar betaal je dan ook voor.

''Same same, but different..... but still the same.''

Ivysaur wijzigde deze reactie 07-11-2019 00:29 (19%)

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

Ivysaur schreef op donderdag 7 november 2019 @ 00:19:
@Leoon. Nee. T3PA en Pro zijn gewoon hetzelfde. De pro's zijn wel geheel van metaal. Daar betaal je dan ook voor.

''Same same, but different..... but still the same.''
Dan zal het waarschijnlijk wel de normale T3PA worden. Ga ik met remmen tov de standaard pedalenset verschil voelen?

• Ivysaur
  • Niet online
@Leoon. Sowieso. Conical mod is nice. De potentiometers zijn wel barslecht en de pedalen willen door contact met plastic op plastic al gauw piepen ivm stof. Dus dat wel een dingetje. Ik zou voor een CSL elite LC gaan maar dan moet je ook een andere rig. Iets in de richting van GT Omega Supreme. Of liefst natuurlijk 80/40.

Met de CSL Elite LC zit je meteen goed. Al lees ik wel dat de potentiometer van het gaspedaal wel eens raar wil doen.

Maar T3PA ook nette pedalen. Goeie beginnerpedalen. Dat sowieso.

• Doubleoz
  • Registratie: januari 2012
  • Nu online
Ivysaur schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:17:
@Leoon. Sowieso. Conical mod is nice. De potentiometers zijn wel barslecht en de pedalen willen door contact met plastic op plastic al gauw piepen ivm stof. Dus dat wel een dingetje. Ik zou voor een CSL elite LC gaan maar dan moet je ook een andere rig. Iets in de richting van GT Omega Supreme. Of liefst natuurlijk 80/40.

Met de CSL Elite LC zit je meteen goed. Al lees ik wel dat de potentiometer van het gaspedaal wel eens raar wil doen.

Maar T3PA ook nette pedalen. Goeie beginnerpedalen. Dat sowieso.
Ik heb de T3PA pedalen ook gehad en maak momenteel gebruik van de CSL elite Lc. Beide op PlaySeat challenge gemonteerd. Heb uiteindelijk de CSL beter gemonteerd (icm tyraps) dan de t3pa met de standaard band.

Qua performance is de CSL wel echt stukken fijner!!

iRacing Profiel

• Paulus07
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
pfff post uit spanje duurt lang. Weer een weekend zonder mogelijkheid om stuur te monteren op de simucube 2 en eindelijk weer te kunnen racen :P

http://www.aquablog.nl | Alles over aquascaping

• breminem
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13-12 13:59
Ivysaur schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:17:
@Leoon. Sowieso. Conical mod is nice. De potentiometers zijn wel barslecht en de pedalen willen door contact met plastic op plastic al gauw piepen ivm stof. Dus dat wel een dingetje.
Bij mij is het juist andersom; T3PA piepte/kraakte nooit, CLS Elite LC rempedaal al na een half jaar.

PSN: breminem

• Ivysaur
  • Niet online
@Paulus07 Spanje is niet zo heel ver. Ik zou er heen rijden, hehe.

@breminem Tja. lot uit de loterij. Ik ben al blij dat alles het nu nog naar behoren doet. In Februari een lekker T300 setjes + wheelstand gehaald voor DR 2.0. Gelijk piepen die pedalen. Waren de 3e T3PA's in mijn leven. Haha. Maar goed, ik kreeg het ook voor elkaar om Fanatec V3's te laten piepen want metaal op metaal contact, hehe.

• Xamsix
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 16:02
Heb dus in juli een Fanatec CSL Elite Wheel Base V1.1 gekocht, maar helaas dus voor Xbox ipv PS4. Nu vroeg ik me af wat jullie denken dat ik daar tweedehands ongeveer voor kan krijgen, op basis van 350 euro aanschafprijs.

Heb even gekeken bij vraag & aanbod maar vond geen vergelijkbare advertenties.

PSN/Steam: Xamsix

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Xamsix schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:53:
Heb dus in juli een Fanatec CSL Elite Wheel Base V1.1 gekocht, maar helaas dus voor Xbox ipv PS4. Nu vroeg ik me af wat jullie denken dat ik daar tweedehands ongeveer voor kan krijgen, op basis van 350 euro aanschafprijs.

Heb even gekeken bij vraag & aanbod maar vond geen vergelijkbare advertenties.
Ik weet niet of dit onder de topic warning valt. Aangezien er niet zoveel staan, zet m erop voor de prijs die je wil hebben en kijk of er iemand bijt?

• Xamsix
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 16:02
garriej schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:30:
[...]

Ik weet niet of dit onder de topic warning valt. Aangezien er niet zoveel staan, zet m erop voor de prijs die je wil hebben en kijk of er iemand bijt?
Ook not sure, probeerde een idee erbij te krijgen of het uberhaupt waard is om proberen alsnog die switch te maken.

PSN/Steam: Xamsix

• Rb88
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 15:57
Zet dat ding lekker op marktplaats. Fanatec producten gaan daar bijna voor de nieuwprijs weg.

• Jordy_413
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 13-12 17:22
Wat zijn nou echt de goedkoopste maar wel degelijke stuurtjes zonder dat je het gevoel hebt dat je aan een tandwiel ziet te draaien?

• NielsAVS
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 11-12 11:04
Jordy_413 schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:50:
Wat zijn nou echt de goedkoopste maar wel degelijke stuurtjes zonder dat je het gevoel hebt dat je aan een tandwiel ziet te draaien?
Zo’n beetje alles van Thrustmaster, waarbij de 300 serie een beetje de goedkoopste allrounder is.

Ambachtelijk gebrouwen bieren uit de Bollenstreek

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

NielsAVS schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:28:
[...]

Zo’n beetje alles van Thrustmaster, waarbij de 300 serie een beetje de goedkoopste allrounder is.
Zelfs mijn T150 voelde "smoother" dan de g29 die ik nu heb. Probleem is echter die T150 was 2 keer kapot in 3 maanden(1 keer het gas en 1 keer de table clamp die afbrak bij vast schroeven(niet super veel kracht)).

Maar voor de feel is die T150 echt beter als de g29, als we het over de goedkoopste hebben.

• Nickrsd
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 16:23

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Heb een t300 alcantara en hij bevalt me goed! Heerlijk stuurtje voor de casual gamer

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

• Pandanl
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 13-12 13:19
Momenteel ben ik op zoek naar een goede racestoel die ik op mijn alu 8020 profiel kan monteren, mijn huidige stoel heeft in de leuning stalen balken lopen die je met de SFX100 heel vervelend in je rug voelt, met snel pijn in mijn rug tot gevolg. Iemand nog een aanrader?

Ik ben 1.83 en weeg 78KG

Xbox Live id: Esines

• JohnnyV
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 17:43
Pandanl schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:31:
Momenteel ben ik op zoek naar een goede racestoel die ik op mijn alu 8020 profiel kan monteren, mijn huidige stoel heeft in de leuning stalen balken lopen die je met de SFX100 heel vervelend in je rug voelt, met snel pijn in mijn rug tot gevolg. Iemand nog een aanrader?

Ik ben 1.83 en weeg 78KG
Ik heb de sparco circuit lf ii.
Heel veel stoelen geprobeerd, en deze was de enige die ik lekker vond.
Zit perfect ook icm sfx-100
Ik ben ong 1.95 en 85 kg (afhankelijk van de lunch :+ )

iRacing Profiel

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Ik heb eens toel van LCD (Lynnx Car Design), dit zijn rebranded Mirco stoelen. Erg tevreden over.

https://www.simrace-blog....-en-betaalbare-racestoel/

Owner www.simrace-blog.nl l | “Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman”

• Kloever
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 13-12 12:12
Ik ben op aanraden van @Madhouse1979 bij Lynx langs geweest en heb de LCD Drift getest. Ik ben 1.80 en rond de 100kg. Maar deze stoel was perfect. Kan hem zeker aanraden. De shop ook overigens!

Ryzen 5 2600 | Corsair Vengeance LPX 16G | MSI B450 Tomahawk | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | BMW Rim | iRacing Profiel

• Pandanl
Die LCD ziet er inderdaad erg goed uit en die prijst valt me goed mee, binnenkort maar eens langs..

De Sparco hoewel mooi vind ik het net iets te prijzig, ben destijds ook bij Biesheuvel langs geweest om te kijken naar de Ltec-2 en 3 maar ook daar betaal je inclusief rails en mount al dik 400 + voor. En precies zoals @Madhouse1979 aangeeft in zijn blog is FIA gecertificeerd compleet overbodig.

Afgelopen zaterdag een Valve Index besteld en dan dit jaar nog een stoel en dan is het wel weer mooi geweest. Dan enkel ooit nog een DD stuur om mij TX te vervangen.

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

@Kloever leuk dat je bent geweest. Wat je zegt, een aanrader. Ook erg kundig geholpen.

@Pandanl ik vond dat zelf ook een leuk bedrag. Kon wel meer uitgeven maar heb ook nog genoeg andere wensen. Bij Lynx langs gaan is echt een aanrader.

• Pandanl
De Valve Index binnen gekregen om mijn Rift te vervangen, heb enkel de bril en een basestation 2.0 besteld en heb alles prima kunnen configureren zonder de controllers nodig te hebben, scheelt toch een hoop als je het toch alleen voor simracing gebruikt.

Wat een verschil zeg in vergelijking met de Rift, kleuren zijn mooier, tekst is scherper en als je de diepte in kijkt is het niet meer zo wazig. Dit komt toch wel een heel stuk in de buurt van monitor kwaliteit, alleen het draagcomfort vind ik nog niet ideaal. Wat ook vervelend is is dat elke aanraking aan de zijkant met je hand resulteert in een grijs scherm voor een seconde. Het kunnen zien van je desktop met de knop aan de onderkant van de bril werkt ook perfect. Bij de Rift moest ik hem altijd afdoen als ik iets wilde aanpassen in content manager, of wanneer ik de SFX aan wilde zetten.

• Jurrr90
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 16:00

Jurrr90

Capt_Buttons

Pandanl schreef op woensdag 13 november 2019 @ 00:14:
Bij de Rift moest ik hem altijd afdoen als ik iets wilde aanpassen in content manager, of wanneer ik de SFX aan wilde zetten.
Voor jou nu niet meer relevant ;). Maar je kan met de Rift sinds een hele tijd 'virual desktop' selecteren in het home gedeelte (via het oculus symbool op remote als je ingame bent).. Het is niet meer nodig om je bril af te zetten om je windows desktop te zien.

• Pandanl
Jurrr90 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:53:
[...]

Voor jou nu niet meer relevant ;). Maar je kan met de Rift sinds een hele tijd 'virual desktop' selecteren in het home gedeelte (via het oculus symbool op remote als je ingame bent).. Het is niet meer nodig om je bril af te zetten om je windows desktop te zien.
Ooh nooit geweten, maar dan moet je nog steeds je controller zoeken toch?

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Pandanl schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:56:
[...]

Ooh nooit geweten, maar dan moet je nog steeds je controller zoeken toch?
Ja maar die kun je natuurlijk altijd op dezelfde plek leggen. Mijn grotere probleem is dat mijn muis en toetsenbord niet in de buurt zijn :+

• Luckeh
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Jurrr90 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:53:
[...]Voor jou nu niet meer relevant ;). Maar je kan met de Rift sinds een hele tijd 'virual desktop' selecteren in het home gedeelte (via het oculus symbool op remote als je ingame bent).. Het is niet meer nodig om je bril af te zetten om je windows desktop te zien.
Een gerelateerde vraag hieraan. De Rift S heeft een passthrough functie. Hoe makkelijk is het om deze in-game te activeren? Stel dat iemand een button-box heeft aan een sim-rig, kun je dan een knop op het stuur binden om zo je weg naar de button-box te vinden zonder dat de game freezed oid?

CPU's en GPU's ontleed!

• Pandanl
garriej schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:07:
[...]

Ja maar die kun je natuurlijk altijd op dezelfde plek leggen. Mijn grotere probleem is dat mijn muis en toetsenbord niet in de buurt zijn :+
Kijk eens naar de Logitech K400 plus, gebruiken veel simracers.

• Paulus07
  • Niet online
Pakketje uit spanje is binnen!!!!

Ziet er erg goed uit die koppeling voor thrustmaster naar OSW sturen. Kwaliteit spul :)
Zal er vanavond wat foto's van posten.

Edit: De foto's!

Het geheel is van metaal gemaakt en dus goed stevig. Enkel het binnenste waar de electronica zit is 3D print zo te zien. Verder is het bevestigen super simpel. Voor deze versie moet je zelf 1 draadje opnieuw solderen omdat thrustmaster dat nu eenmaal zelf ook heeft gedaan met het open wheel stuur. Maar dat is een simpel klusje. Rest is gewoon stekkertje erin, dichtschroeven en klaar.

De adapter zelf:

Oude/originele versie eruit:

Nieuwe adapter er terug op/in:

Simucube 2 adapter & Quick release erop:

Erop schuiven, pin erin en klaar!

Paulus07 wijzigde deze reactie 13-11-2019 20:17 (86%)

• Paulus07
  • Niet online
Luckeh schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:56:
[...]

Een gerelateerde vraag hieraan. De Rift S heeft een passthrough functie. Hoe makkelijk is het om deze in-game te activeren? Stel dat iemand een button-box heeft aan een sim-rig, kun je dan een knop op het stuur binden om zo je weg naar de button-box te vinden zonder dat de game freezed oid?
Ik heb het ooit in game gebruikt (nog wel via de rift s controllers door daar dubbel te klikken op de options button, welke je kan instellen in de settings). Dat werkt dus wel. Maar geen idee of je ook die button bijvoorbeeld kan mappen aan een andere button. Je hebt programma's om je buttonbox button te mappen aan een keyboard key. Maar geen idee of dat ook kan met controllers zoals die van de rift S.

• Raikkonen_WC
Zo, deze week mijn seat binnen gekregen en gisteren en vandaag druk bezig geweest met bouwen! (foto's volgen snel)

Nu merk ik alleen tijdens mijn eerste races online dat ik met het podium wheel niet mee kom. Zit in F1 2019 in oostenrijk bijv 4 seconden onder mijn tijd met de controller. Wat echt niet kan. Ik merk dat hij ook gewoon de acceleratie niet heeft. Als ik het stuur aan laat staan en race met de controller ben ik nog langzamer dan mijn beste tijd. Zet ik het Podium wheel uit dan geeft hij weer vol gas en rijd ik op 0.2 seconden.

Het is eigenlijk net alsof je met de voet op de rem aan het racen bent nu. Ik neem aan dat dit zit in de configuratie van het podium wheel. In Gran Turismo merk ik het ook. Iemand hier ervaring mee?

• raymondw
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13-12 21:17
Raikkonen_WC schreef op woensdag 13 november 2019 @ 22:44:
Zo, deze week mijn seat binnen gekregen en gisteren en vandaag druk bezig geweest met bouwen! (foto's volgen snel)

Nu merk ik alleen tijdens mijn eerste races online dat ik met het podium wheel niet mee kom. Zit in F1 2019 in oostenrijk bijv 4 seconden onder mijn tijd met de controller. Wat echt niet kan. Ik merk dat hij ook gewoon de acceleratie niet heeft. Als ik het stuur aan laat staan en race met de controller ben ik nog langzamer dan mijn beste tijd. Zet ik het Podium wheel uit dan geeft hij weer vol gas en rijd ik op 0.2 seconden.

Het is eigenlijk net alsof je met de voet op de rem aan het racen bent nu. Ik neem aan dat dit zit in de configuratie van het podium wheel. In Gran Turismo merk ik het ook. Iemand hier ervaring mee?
Aanbieding gekocht?
Als je volledige performance wil kun je via een sleutel de full features unlocken, het is net een VW :+

maar even serieus
Als deadzone instellen met je rem, onderste 4% bv
En een deadzone instellen op je gas, maar dan de bovenste 4%, je hebt dan volgas voordat je de travel van je pedaal over is.

Dan zorg je dat je rem niet remt als je voet er op rust.

to linux or not ,that's my quest... | AMD 3600X | Trident Z 3600C14 | Asus X470-Pro | 970 EVO 500GB | EVGA 2080 XC | iRacing

• Raikkonen_WC
raymondw schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:32:
[...]

Aanbieding gekocht?
Als je volledige performance wil kun je via een sleutel de full features unlocken, het is net een VW :+

maar even serieus
Als deadzone instellen met je rem, onderste 4% bv
En een deadzone instellen op je gas, maar dan de bovenste 4%, je hebt dan volgas voordat je de travel van je pedaal over is.

Dan zorg je dat je rem niet remt als je voet er op rust.
Ik had al een vermoeden dat het hierin zou zitten. Ik heb zojuist alles even op de laptop aangesloten. Ik had de pedalen via USB van tevoren al iets ingesteld (updates uitgevoerd enzo), maar in de sim is het net iets anders. Ik zag in de fanatec software op de laptop dat het rempedaal uit zichzelf lichtelijk bewoog. Ik heb mijn voet toen op het pedaal gelegd, ietsjes ingeduwd, en dat als deadzone ingesteld in de software. Heb hem net in de PS4 gestoken, en had meteen 0.3 tienden winst in eerste rondje op Oostenrijk. Dus het was echt de setting in het pedaal!

• Raikkonen_WC
Zo! Na vele post hier over wat ik besteld heb, zal ik ook, zoals beloofd even wat een foto plaatsen van mijn nieuwe aanwinst! De rest zet ik wel in het "Show your rig" topic!

Kelderruimte waar mijn Sim is geplaatst

Voila! Mijn R-Seat N1!

En mijn mooie stuurtje!!!

• JohnnyV
Heeft er iemand toevallig een SimuCube QR 'over' ?

iRacing Profiel

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Raikkonen_WC schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:18:
Zo! Na vele post hier over wat ik besteld heb, zal ik ook, zoals beloofd even wat een foto plaatsen van mijn nieuwe aanwinst! De rest zet ik wel in het "Show your rig" topic!

Kelderruimte waar mijn Sim is geplaatst
[Afbeelding]
Is er ook een show je miniaturen topic? Want daar mogen dan wat meer foto's van de kasten in. :9~

• Raikkonen_WC
garriej schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:54:
[...]

Is er ook een show je miniaturen topic? Want daar mogen dan wat meer foto's van de kasten in. :9~
Misschien een idee om deze eens op te zetten? :-). Deze verzameling is wel een mooie openings post :P

Maar ik wil je ze best laten zien via PM :-)

• EnzoF

EnzoF

Heusinkveld Engineering

JohnnyV schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:19:
Heeft er iemand toevallig een SimuCube QR 'over' ?
Deze onbekende SQR-Sinterklaas mag dan ook wel even bij mij langskomen. :)

Acties:
  • +10Henk 'm!
  • Pinned

• raymondw
https://tweakers.net/ext/f/btz467ChhKejN0oDZrgxfeHD/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/Oo6M2VEfgAsN5XeO2dxLXDQV/thumb.jpg

Na weeeeeeeeken van wachten, vandaag mijn eigen bouw stuur afgemaakt.
Losjes gebaseerd op de VAG TCR sturen in diverse merken.

Alles losse onderdelen komen van Aliexpres of (ivm tijd) van Tinytronics.
Zoveel mogelijk zelf geprint op een Ender 3, ook de magneet shifters :*)

Het is mijn eerste zelfbouw en ik ben erg blij hoe het uiteindelijk geworden is d:)b

/edit
Te downloaden op Thingiverse
https://www.thingiverse.com/thing:3982409

raymondw wijzigde deze reactie 17-11-2019 14:44 (5%)

to linux or not ,that's my quest... | AMD 3600X | Trident Z 3600C14 | Asus X470-Pro | 970 EVO 500GB | EVGA 2080 XC | iRacing

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Wie o wie kan me helpen? Ik heb een Fanatec CSW v2.5 gekocht en wilde deze gebruiken met de DriveHub op PS4. Nu heb ik mijn DriveHub al een tijdje niet gebruikt en hij blijkt kapot te zijn. Niet erg, ik moet hem terug sturen en dat wordt onder garantie geregeld. Echter gaat dit wel even duren vrees ik.

Maar nu, ik wil rijden en kan nu niet rijden. Zijn die DriveHubs ook ergens hier in Europa te koop? Dan zou ik er 1 kunnen kopen en later weer kunnen verkopen als mijn eigen weer terug komt.

Ik speel eigenlijk alleen F1 2019, ik zou ook een (2e hands) Xbox One (S) kunnen kopen, dan is de Drivehub niet nodig(?) voor de CSW v2.5 met v2 F1 stuur. Beiden zijn tenslotte volledig Xbox One compatibel meen ik.

Op MP staat wel een Drivehub te koop maar die persoon is mensen tegen elkaar uit aan het spelen om de hoogste prijs te krijgen. Daar trap ik niet in.

Edit: Ik ga volledig over op PC, scheelt een hoop ellende :o

Madhouse1979 wijzigde deze reactie 17-11-2019 13:53 (16%)

• raymondw
Madhouse1979 schreef op zondag 17 november 2019 @ 08:21:
Edit: Ik ga volledig over op PC, scheelt een hoop ellende :o
Ben zelf een casual console gamer op de PS4 Pro, maar PC is wel een stukje beter.
Goeie keuze d:)b

• derx666
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 13-12 22:39

derx666

mecker ende blaet

Net toch maar eens mijn "oude" CSW v2 op marktplaats geknald. Had hem op het iRacing forum staan, maar kreeg maar weinig (lees geen) reacties. Als ik zo hoor dat Fanatec spul op marktplaats goed verkoopt, probeer ik het daar maar eens.
Kan ik misschien een paar euro terug verdienen aan wat m'n SC1 gekost heeft :)

Misschien moet ik ook mijn SRM Fanatec adapter erop zetten die ik nu dubbel heb na de aanschaf van m'n SC1. Ik had er al een bij m'n Porsche 918 stuur gekregen, en nu bij m'n SC1 nog een :) Kan er toch maar 1 tegelijk gebruiken :P

De SC1 is super trouwens. Zeker met de Biss-C encoder lijkt het erop dat ik totaal geen last heb van oscillatie. Zelfs niet als ik hem flink de bonen geef met reconstruction filter op 0 met iRacing. Heb RC wel aanstaan op 4-5 omdat het gewoon wat prettiger voelt, maar het hoeft niet. Misschien dat het te maken heeft dat de Large MiGe wat zwaarder is, en daardoor wat meer natuurlijke demping heeft dan de "Small" Mige (zover je van small kunt spreken, jezus wat zijn die krengen zwaar).

My iRacing | My Simrig

• JacobsT
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 13:41
Hier ben ik weer. Intussen de eerste zaken besteld bij simlab zoals de heavy quad monitor stand. Ga ook opteren voor een P1-X rig.

Wat het wiel betreft, lijkt de SC2 Pro me de beter keuze over de Fanatec op basis van de reviews.
Fanatec maakt goed materiaal en heeft een goed eco systeem maar ze zijn nergens 'de beste' in. Gewoon degelijk spul. Koop ik liever wat vaak gezien wordt als echt topmateriaal aan dezelfde prijs, met als nadeel dat ik wss wat extra setup werk zal moeten doen.

Mijn vraag nu is, welke wielen hebben jullie als advies voor te gebruiken in combinatie met de SC2 Pro?
Ik ga, gezien mijn doelstellingen, me vooral focussen op toerenwagens. Open wheel is leuk ter afwisseling maar ik wil het weldegelijk gebruiken als trainingsmiddel voor mijn circuit en race avonturen IRL.

SRC GT1 wiel leek me wel boeiend te zijn?
https://www.simracingcoac...ido/volante-src-gt-1-pro/

edit: en toen vond ik dit.
https://www.cranfieldsimu...ering-gt1-steering-wheel/
:o

Stel nu... puur hypothetisch dat ik gek genoeg ben om zo'n PSE GT1 wiel te kopen. Is dit dan compatibel met de simucube 2 Pro? Ik kijk hier een beetje naar @JohnnyV ? Open Sim Wheel is SC2 Pro?

Het wiel met wireless Summit Technologies button box in men trackday wagen is dan goedkoper dan men simracing wiel haha :P

JacobsT wijzigde deze reactie 19-11-2019 17:11 (34%)

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

• JohnnyV
JacobsT schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:03:
Hier ben ik weer. Intussen de eerste zaken besteld bij simlab zoals de heavy quad monitor stand. Ga ook opteren voor een P1-X rig.

Wat het wiel betreft, lijkt de SC2 Pro me de beter keuze over de Fanatec op basis van de reviews.
Fanatec maakt goed materiaal en heeft een goed eco systeem maar ze zijn nergens 'de beste' in. Gewoon degelijk spul. Koop ik liever wat vaak gezien wordt als echt topmateriaal aan dezelfde prijs, met als nadeel dat ik wss wat extra setup werk zal moeten doen.

Mijn vraag nu is, welke wielen hebben jullie als advies voor te gebruiken in combinatie met de SC2 Pro?
Ik ga, gezien mijn doelstellingen, me vooral focussen op toerenwagens. Open wheel is leuk ter afwisseling maar ik wil het weldegelijk gebruiken als trainingsmiddel voor mijn circuit en race avonturen IRL.

SRC GT1 wiel leek me wel boeiend te zijn?
https://www.simracingcoac...ido/volante-src-gt-1-pro/

edit: en toen vond ik dit.
https://www.cranfieldsimu...ering-gt1-steering-wheel/
:o

Stel nu... puur hypothetisch dat ik gek genoeg ben om zo'n PSE GT1 wiel te kopen. Is dit dan compatibel met de simucube 2 Pro? Ik kijk hier een beetje naar @JohnnyV ? Open Sim Wheel is SC2 Pro?

Het wiel met wireless Summit Technologies button box in men trackday wagen is dan goedkoper dan men simracing wiel haha :P
[Afbeelding]
Als je van plan ben om Fanatec sturen te gebruiken, vanwege de hoeveelheid die ze aan bieden tegen een schappelijke prijs, kan je beter de Fanatec DD nemen.

Wil je daarintegen 1 of meerdere 3rd party sturen willen gebruiken kan je beter de SC2 nemen, omdat je bij Fanatec dan een 200 euro kostende hub nodig heb per stuurwiel.

Die PSE Gt1 is zeker een mooi ding, maar hij heeft een 50.8 mm patroon wat je van achteren moet vast schroeven.
De SimuCube QR ondersteund alleen van voren het 50.8 mm patroon,
Het schijnt dat Simon van PSE hier van op de hoogte is en misschien een adapter plaatje heeft.

Zo niet kan ik er 1tje voor je maken van 6 mm carbon.

In principe is elk stuur voor de rest compatible met een simucube want ze gebruiken vaak gewoon een usb draadje.

Mocht je nog andere specifieke wensen heb mbt sturen, PM me maar en/of kijk deze even 8) : YouTube: DIY Steering Wheels

Edit:

Ohja OSW (OpenSimWheel) kan je soort van beschouwen als eerste generatie.
Met SimUCube controller.
SC2 is soort van de tweede generatie, waar SC dus alles levert, inclusief voeding controller motor.
Bij een OSW (open) kan je dat in principe allemaal zelf invullen

JohnnyV wijzigde deze reactie 19-11-2019 17:38 (4%)

iRacing Profiel

• Ivysaur
  • Niet online
@Madhouse1979 Welcome to PC-Masterrace.

• JohnnyV
Uhm het blijkt dat ik (en SimuCube) fout zaten en het WEL mogelijk is het PSE stuur te monteren aan de SQR. En dus ook elk ander stuur wat van de achterkant gemonteerd moet worden met een 50.8 patroon.
Zonder adapter plaat.
Het staat dus fout op de website van SimuCube bij hun FAQ.

FYI @JacobsT

JohnnyV wijzigde deze reactie 20-11-2019 14:29 (13%)

iRacing Profiel

• JacobsT
JohnnyV schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:28:
Uhm het blijkt dat ik (en SimuCube) fout zaten en het WEL mogelijk is het PSE stuur te monteren aan de SQR. En dus ook elk ander stuur wat van de achterkant gemonteerd moet worden met een 50.8 patroon.
Zonder adapter plaat.
Het staat dus fout op de website van SimuCube bij hun FAQ.

[Afbeelding]

FYI @JacobsT
Super!! Bedankt Johnny!
Zeer slecht nieuws voor de bankrekening haha.

• JohnnyV
JacobsT schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:53:
[...]

Super!! Bedankt Johnny!
Zeer slecht nieuws voor de bankrekening haha.
Ach zoals jij waarschijnlijk wel weet en meerdere hier, is het echte werk vele malen duurder >:)

iRacing Profiel

• JacobsT
JohnnyV schreef op woensdag 20 november 2019 @ 15:12:
[...]

Ach zoals jij waarschijnlijk wel weet en meerdere hier, is het echte werk vele malen duurder >:)
Ik nodig je alvast graag uit bij mij thuis om het verhaal op deze manier te vertellen aan men vrouwelijke wederhelft. Veel succes ermee zou ik zeggen, ik ga dan ondertussen wel ergens een ritje doen zodat ik geen deel uit ga maken van de collateral damage :P

• Paulus07
  • Niet online

• Kloever
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 13-12 12:12
Ben benieuwd. Heb flink lopen sparen om all-in te gaan. DD, rig,V3 ect....Dus duimen op goede deals

Ryzen 5 2600 | Corsair Vengeance LPX 16G | MSI B450 Tomahawk | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | BMW Rim | iRacing Profiel

• Ivysaur
  • Niet online
aan de mensen die kart/raceschoenen gebruiken, of sportschoenen. Krijgen jullie ook ladders in jullie sokken? Ja? Nee? Zo niet, wat voor sokken gebruiiken jullie?

Ivysaur wijzigde deze reactie 21-11-2019 15:53 (4%)

• JoepW
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 17:10

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ivysaur schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:48:
aan de mensen die kart/raceschoenen gebruiken, of sportschoenen. Krijgen jullie ook ladders in jullie sokken? Ja? Nee? Zo niet, wat voor sokken gebruiiken jullie?
Ladders? 8)7 Ik draag geen panties dus geen ervaring mee :+
Ik draag kartschoenen sinds ik Heusinkveld pedalen gebruik en dat bevalt me prima.
Deze: http://www.arroxx.nl/product.detail.php?pID=54451

iRacing info GoT iRacing iR Profiel Rig GoT YT Live

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

JoepW schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:06:
[...]

Ladders? 8)7 Ik draag geen panties dus geen ervaring mee :+
Ik draag kartschoenen sinds ik Heusinkveld pedalen gebruik en dat bevalt me prima.
Deze: http://www.arroxx.nl/product.detail.php?pID=54451
Hij vroeg niet welke schoenen je gebruikt, maar welke sokken :+

Mooi paar schoentjes wel :)

• JoepW
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 17:10

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
garriej schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:12:
[...]

Hij vroeg niet welke schoenen je gebruikt, maar welke sokken :+

Mooi paar schoentjes wel :)
Tjeeee ik wist niet dat dit een mode draadje was :o
Maar dan zal ik eerlijk zijn: Gewone sokken 8)7

iRacing info GoT iRacing iR Profiel Rig GoT YT Live

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

@Ivysaur Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat voor een sokken jij gebruikt :+

• Madhouse1979

Madhouse1979

SimRaceBlogNL

Ik draag ook geen sokken, ik draag deze https://www.simrace-blog.nl/review-abruzzi-racewear/

• Ivysaur
  • Niet online
Naja. Ik draag nu die roze Sparco nog wat. Hele fijne schoenen. Nieuw 300 toen ofzo, op MP 50 euro. huehue. Goeie ronde hiel, ook.

Krijg alleen van die gaten/ladder in mijn sokken. Wellicht dat ik mijn sokken te strak draag ofzo. Het stof rekt en krijg je van die doorzichtige plekken, die dan gaten worden op den duur.

Misschien wat duurdere sokken kopen ipv C&A troep. Of sokken die er juist voor bedoeld zijn om mee te racen.

• FightingAce
Misschien eens sportsokken proberen.

• Paulus07
  • Niet online

• EnzoF

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Ivysaur schreef op donderdag 21 november 2019 @ 18:44:
Naja. Ik draag nu die roze Sparco nog wat. Hele fijne schoenen. Nieuw 300 toen ofzo, op MP 50 euro. huehue. Goeie ronde hiel, ook.

Krijg alleen van die gaten/ladder in mijn sokken. Wellicht dat ik mijn sokken te strak draag ofzo. Het stof rekt en krijg je van die doorzichtige plekken, die dan gaten worden op den duur.

Misschien wat duurdere sokken kopen ipv C&A troep. Of sokken die er juist voor bedoeld zijn om mee te racen.
Ik heb gewone sokken van de Hema en hier nooit last van gehad, niet met simracen en niet met karten. Sparco KB-5 schoenen (Misschien bekend van de video's :))

• FightingAce
Staat online. €650 voor button module met alles erop en eraan of €550 met de Clubsport hub, €200 voor alleen de button module.

https://fanatec.com/eu-en...l-porsche-911-gt3-r-suede

https://fanatec.com/eu-en/detail/index/sArticle/870

• Ivysaur
  • Niet online
@FightingAce Nou nou.. Die buttonmodule wil ik wel hebben. Dat xboxhub is niet zo mooi als dit. Leuke simpele momo/omp stuurtje halen van MP. Klaar met 300 euro. Al vraag ik me af of die module wel 220 waard is.

• FightingAce
Ivysaur schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 17:45:
@FightingAce Nou nou.. Die buttonmodule wil ik wel hebben. Dat xboxhub is niet zo mooi als dit. Leuke simpele momo/omp stuurtje halen van MP. Klaar met 300 euro. Al vraag ik me af of die module wel 220 waard is.
Vergeet niet dat er nog steeds een clubsport of podium hub bij moet ;) . Anders wordt het moeilijk sturen.

• Ivysaur
  • Niet online
FightingAce schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 18:43:
[...]

Vergeet niet dat er nog steeds een clubsport of podium hub bij moet ;) . Anders wordt het moeilijk sturen.
Nog duurder. :o Jemig de pemig. Hier was ik al een beetje bang voor. Allerlei losse modules leveren zodat ze maximale winst ontvangen. 200 euro voor een module, 99 euro voor een quickrelease, enz en dan nog een stuur erbij.

Ben al blij met vaste stuurtjes in allerlei vormen; F1, GT, Rally, gewoon rond enz. en dat dan indelen zoals nu in een Podium, Clubsport, CSL en die dan ook onderling wisselbaar zijn. Voor ieder wat wils elke base je maar ook hebt.

Bovendien jammer dat ze geen merkloze stuurtjes aanbieden. Porsche logo der op = meeste geld betaal je dan voor het merk.

@Paulus07 :F ;(

Ivysaur wijzigde deze reactie 22-11-2019 19:06 (9%)

• Paulus07
  • Niet online
en shifters

• Psqld
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 14:17
Vergeet ook Podium hub niet... aan die quick release van 99 heb je niets.

iRacing Profile - Race Department Profile/Simhub Downloads

• Ivysaur
  • Niet online
Naja, blijkbaar heeft Fanatec de weg naar de commercie ook goed gevonden. Beetje jammer. Vind ze hartstikke top, maar wil gewoon goede stuff hebben zonder allerlei rare fratsen, zoals auto-merken, allerlei losse dingen voor de maximale prijs. Zou het prettiger vinden als het geld waar ik en de consument, zoals ik, geld spendeert voor een bijna-realistische ervaring en duurzaamheid ipv dat goude blingbling en logootjes. Maar wie ben ik. Ben voor de rest hartstikke blij met mijn setup, dat wel.

• Psqld
Koop het dan in 1x scheelt je 80 euro je hoeft het niet allemaal los te kopen.

Het Podium R300 stuur zonder gouden logo is net zo duur... dus zal wel meevallen wat je voor dat logo betaald.

• Royter88
  • Laatst online: 12-12 15:13
Gave set! Jammer dat ie niet op de SC2 pro past :9

• Paulus07
  • Niet online
prijs valt nog mee vergeleken met enkel ene stuur: https://www.fvd.net/us-en...el-320-mm-motorsport.html

:P

• Royter88
  • Laatst online: 12-12 15:13
Ja dan kun je beter deze los kopen: https://fanatec.com/eu-en...porsche-911-gt3-cup-suede

• Psqld
Of deze heb je zelfs alles erbij voor bijna zelfde prijs https://fanatec.com/eu-en...l-porsche-911-gt3-r-suede

• Jimmy J.
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 14:40
Heb je voor suède net als alcantara handschoenen nodig?

En wat vindt men van 320mm om voor alle auto's te gebruiken? Is een Formule 3 auto daar nog leuk mee te besturen of is dat te groot? Heb nu een rond 280mm Thrustmaster wiel, maar mocht er een leuke Black Friday deal komen dan wil ik upgraden naar Fanatec met of het nieuwe Porsche stuurtje hierboven, of het R300 wiel. Twijfel nog een beetje.

iRacing Profiel - www.wecapture.nl

• derx666
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 13-12 22:39

derx666

mecker ende blaet

Jimmy J. schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 20:59:
Heb je voor suède net als alcantara handschoenen nodig?

En wat vindt men van 320mm om voor alle auto's te gebruiken? Is een Formule 3 auto daar nog leuk mee te besturen of is dat te groot? Heb nu een rond 280mm Thrustmaster wiel, maar mocht er een leuke Black Friday deal komen dan wil ik upgraden naar Fanatec met of het nieuwe Porsche stuurtje hierboven, of het R300 wiel. Twijfel nog een beetje.
Ik gebruik om dit moment bijna voor alles mijn Fanatec Porsche 918 stuur. Ik heb ook een Formula Black, maar die gebruik ik eigenlijk alleen in de Skip, en dat is vanwege het feit dat ik daarin een buttonclutch gebruik :)

My iRacing | My Simrig

• Ivysaur
  • Niet online
De clubsport-achterkant van de nieuwe stuur oogt wel wat amateuristisch.

https://fanatec.com/media...911-17_1160_1280x1280.jpg

Maja, nog meer knopjes om te drukken, hehe. Ach ja. Ik zoek nog een leuk rond stuurtje, maar vind die Xbox hub zo'n gedrocht. Te 'game-sey' En die Bruin Porsche ben ik bang dat ik voor het merk zit te betalen. De BMW zijn de springveren van de flipper inferieur en de QR schijnt te rammelen als de malle.

Ivysaur wijzigde deze reactie 22-11-2019 22:06 (21%)

• Jimmy J.
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 14:40
Ivysaur schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 22:05:

Maja, nog meer knopjes om te drukken, hehe. Ach ja. Ik zoek nog een leuk rond stuurtje, maar vind die Xbox hub zo'n gedrocht. Te 'game-sey' En die Bruin Porsche ben ik bang dat ik voor het merk zit te betalen. De BMW zijn de springveren van de flipper inferieur en de QR schijnt te rammelen als de malle.
Je betaalt NIET voor het merk. Het nieuwe Porsche stuur is even duur als het bestaande, merkloze, R300 wiel, ondanks dat hij iets groter is,

iRacing Profiel - www.wecapture.nl

• Pyr0_
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
Ivysaur schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 22:05:

Als je even goed verder kijkt op de Fanatec website, zul je zien dat er 4 versie's te koop staan in 2 prijsklasses. Het verschil, buiten dat er zowel een leren als suede variant is, is de gebruikte hub en shifters. Voor zover ik kan opmaken is de duurdere variant -niet- geschikt voor xbox one, en gebruikt deze de Podium spec shifters en Hub. En de goedkopere variant is dus wél geschikt voor xbox en gebruikt dus de Clubsport shifters en hub. Ook worden beide varianten alleen ondersteunt op de Podium DD's van fanatec en word support voor de CSW2.5 later toegevoegd. Staat verder niets in over ondersteuning voor de andere bases..

Persoonlijk vind ik het duurdere model een super vet stuurtje en zou 'm graag willen hebben, maar buiten dat de prijs echt behoorlijk is, heb ik nog geen DD staan en zou er dus helemaal niets mee kunnen..

• shenkie120
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 13:45
Zit al enige tijd te leechen in dit topic en dan nu toch ook maar m'n eerste stuurtje aangeschaft. Dank voor de informatie die gedeeld wordt in dit topic! Het is een SC2 pro geworden met een cube controls gt1 pro (momo) stuur. Geen idee of veel mensen hier dit stuur hebben maar op het eerste gezicht een erg mooi stuur vind ik. Wellicht een tip voor anderen die zoekende zijn naar een goede oplossing voor een stuur voor de SC2 pro.

• sv25
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 17:48
shenkie120 schreef op zondag 24 november 2019 @ 08:12:
Zit al enige tijd te leechen in dit topic en dan nu toch ook maar m'n eerste stuurtje aangeschaft. Dank voor de informatie die gedeeld wordt in dit topic! Het is een SC2 pro geworden met een cube controls gt1 pro (momo) stuur. Geen idee of veel mensen hier dit stuur hebben maar op het eerste gezicht een erg mooi stuur vind ik. Wellicht een tip voor anderen die zoekende zijn naar een goede oplossing voor een stuur voor de SC2 pro.
Ik ben zelf ook aan het kijken voor de sc2. Via welke shop heb jij hem aangeschaft?

• shenkie120
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 13:45
sv25 schreef op zondag 24 november 2019 @ 08:41:
[...]

Ik ben zelf ook aan het kijken voor de sc2. Via welke shop heb jij hem aangeschaft?
Uiteraard niet m'n bedoeling om ongeoorloofd reclame te maken maar ik heb hem opgehaald bij Simtag in Zolder (BE). Erg fijn geholpen en daar tevens op advies van de eigenaar (zeer fijne kerel) de keuze gemaakt voor het cube controls stuur te gaan. Wat ik ook erg prettig vind is dat ik er (afhankelijk van waar je woont uiteraard) in een kleine 2 uur heen rij. Ben jij er al over uit welk stuur je gaat monteren?

• Paulus07
  • Niet online
Hier de Thrustmaster open wheel voorzien van een carbon sticker om het iets minder "speelgoed" achtig te zijn. Nog best aardig gelukt en super simpel te doen :)

En voor kleine prijs een hele rol bij de action: https://www.action.com/nl...de-carbonfolie--86f3e179/

Zal zo even foto's in deze post erbij zetten :)

Edit:

Carbon sticker bevestigen en met een hobbymes alles netjes uitsnijden.

De oude stickers netjes bewaard op de achterkant (mochten ze nog ooit nodig zijn) :P

Alles weer terug monteren (8 schroefjes maar):

En klaar :)

Nieuw logo is onderweg ter vervanging van de TM in het midden. En misschien nog keer kijken voor labels :)
Al zie je dat met VR toch niet :P

Paulus07 wijzigde deze reactie 24-11-2019 14:05 (57%)

Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True