JacobsT schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:03:
Hier ben ik weer. Intussen de eerste zaken besteld bij simlab zoals de heavy quad monitor stand. Ga ook opteren voor een P1-X rig.
Wat het wiel betreft, lijkt de SC2 Pro me de beter keuze over de Fanatec op basis van de reviews.
Fanatec maakt goed materiaal en heeft een goed eco systeem maar ze zijn nergens 'de beste' in. Gewoon degelijk spul. Koop ik liever wat vaak gezien wordt als echt topmateriaal aan dezelfde prijs, met als nadeel dat ik wss wat extra setup werk zal moeten doen.
Mijn vraag nu is, welke wielen hebben jullie als advies voor te gebruiken in combinatie met de SC2 Pro?
Ik ga, gezien mijn doelstellingen, me vooral focussen op toerenwagens. Open wheel is leuk ter afwisseling maar ik wil het weldegelijk gebruiken als trainingsmiddel voor mijn circuit en race avonturen IRL.
SRC GT1 wiel leek me wel boeiend te zijn?
https://www.simracingcoac...ido/volante-src-gt-1-pro/
edit: en toen vond ik dit.
https://www.cranfieldsimu...ering-gt1-steering-wheel/
Stel nu... puur hypothetisch dat ik gek genoeg ben om zo'n PSE GT1 wiel te kopen. Is dit dan compatibel met de simucube 2 Pro? Ik kijk hier een beetje naar @
JohnnyV ? Open Sim Wheel is SC2 Pro?
Het wiel met wireless Summit Technologies button box in men trackday wagen is dan goedkoper dan men simracing wiel haha
[
Afbeelding]
Als je van plan ben om Fanatec sturen te gebruiken, vanwege de hoeveelheid die ze aan bieden tegen een schappelijke prijs, kan je beter de Fanatec DD nemen.
Wil je daarintegen 1 of meerdere 3rd party sturen willen gebruiken kan je beter de SC2 nemen, omdat je bij Fanatec dan een 200 euro kostende hub nodig heb per stuurwiel.
Die PSE Gt1 is zeker een mooi ding, maar hij heeft een 50.8 mm patroon wat je van achteren moet vast schroeven.
De SimuCube QR ondersteund alleen van voren het 50.8 mm patroon,
Het schijnt dat Simon van PSE hier van op de hoogte is en misschien een adapter plaatje heeft.
Zo niet kan ik er 1tje voor je maken van 6 mm carbon.
In principe is elk stuur voor de rest compatible met een simucube want ze gebruiken vaak gewoon een usb draadje.
Mocht je nog andere specifieke wensen heb mbt sturen, PM me maar en/of kijk deze even

:
YouTube: DIY Steering Wheels
Edit:
Ohja OSW (OpenSimWheel) kan je soort van beschouwen als eerste generatie.
Met SimUCube controller.
SC2 is soort van de tweede generatie, waar SC dus alles levert, inclusief voeding controller motor.
Bij een OSW (open) kan je dat in principe allemaal zelf invullen
[
Voor 4% gewijzigd door
JohnnyV op 19-11-2019 17:38
]