Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 21 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-09 18:44
Raikkonen_WC schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 16:38:
[...]

Ik heb op basis van jou review nu een ontwerp uitstaan bij Abruzzi. Met mijn eigen bedrijfslogo, huisstijl en Racelogo. Ben enorm benieuwd!
Ik ben er super tevreden over. Ik werk nu aan de review voor schoenen en handschoenen. Ik heb een simpel ontwerp hoor, oranje met zwart en de NL vlag, naam en nummer er op. Als je zegt dat je via mij (SimRaceBlogNL) komt zit er wellicht nog een korting in.
dawg schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 17:03:
wat is er zo speciaal aan abruzzi? ik zie het hier voorbij komen, op youtube bij sommige simracers ook, maar ik had er voorheen nog nooit van gehoord.
Speciaal? Je kunt het volledig custom ontwerpen (zowel schoenen en handschoenen) en het zit ook nog eens heerlijk. Sindskort hebben ze handschoenen met stiksel aan de buitenkant (zoals in de F1) en dat zit heerlijk. Goede ademende stof etc.
Xamsix schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 18:19:
Vreemd, ik heb al een tijdje een CSL Elite Wheel Base (ready for PS4) en fanatec formula v2 wheel. Zou ook PS4 ready moeten zijn.

Als ik modes switch however, is alleen PC en Xbox One beschikbaar. Geen PS4 modus... Iemand enig idee?

Edit: Kom er dus net achter dat ik de v1.1 had besteld. Die is alleen Xbox compatible. Damn.
Wou al zeggen, dit moet gewoon werken op de PS4. ik heb de zelfde combi maar dan wel met goede wheelbase. Balen dat je de verkeerde hebt besteld. Kun je nog terug?

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
Madhouse1979 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 18:47:
[...]

Wou al zeggen, dit moet gewoon werken op de PS4. ik heb de zelfde combi maar dan wel met goede wheelbase. Balen dat je de verkeerde hebt besteld. Kun je nog terug?
Denk het niet, heb de wheelbase al een maand of 3. Al die tijd niet aan gedacht om eens GT Sport te proberen tot vandaag. Denk dat ik heb gelezen dat V1.1 de laatste nieuwe was, dus toen daarvoor gegaan en waarschijnlijk niet goed gekeken. Helaas. Geen GT Sport meer 8)7

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Xamsix schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 19:15:
[...]

Denk het niet, heb de wheelbase al een maand of 3. Al die tijd niet aan gedacht om eens GT Sport te proberen tot vandaag. Denk dat ik heb gelezen dat V1.1 de laatste nieuwe was, dus toen daarvoor gegaan en waarschijnlijk niet goed gekeken. Helaas. Geen GT Sport meer 8)7
Balen zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Xamsix schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 18:19:
Vreemd, ik heb al een tijdje een CSL Elite Wheel Base (ready for PS4) en fanatec formula v2 wheel. Zou ook PS4 ready moeten zijn.

Als ik modes switch however, is alleen PC en Xbox One beschikbaar. Geen PS4 modus... Iemand enig idee?

Edit: Kom er dus net achter dat ik de v1.1 had besteld. Die is alleen Xbox compatible. Damn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1savaYo7tcDCnt76Ry9KVFCO/thumb.png

Edit:

Maandag trouwens de keyboard en de muis-'tray' besteld maar het is nu bijna zaterdag en nog niks vernomen. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Ivysaur op 25-10-2019 21:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Ik heb nu een CSL Elite (ps4) wheelbase. Daar ik binnenkort naar PC over ga worden de mogelijkheden wat groter. Het geld voor een DD wil ik eigenlijk niet uitgeven maar next best zou de Fanatec Clubsport v2.5 wheelbase zijn.

Ik hoor om me heen dat dit wel een degelijke upgrade is en de stap van de v2.5 naar DD niet zo heel groot is.

Ik zou met deze upgrade ook budget hebben om wellicht eind dit jaar nog Heusinkveld Sprints te kopen.

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingAce
  • Laatst online: 11:51
Madhouse1979 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 17:41:
Ik heb nu een CSL Elite (ps4) wheelbase. Daar ik binnenkort naar PC over ga worden de mogelijkheden wat groter. Het geld voor een DD wil ik eigenlijk niet uitgeven maar next best zou de Fanatec Clubsport v2.5 wheelbase zijn.

Ik hoor om me heen dat dit wel een degelijke upgrade is en de stap van de v2.5 naar DD niet zo heel groot is.

Ik zou met deze upgrade ook budget hebben om wellicht eind dit jaar nog Heusinkveld Sprints te kopen.

Wat zouden jullie doen?
Sprints kopen en je CSL lekker houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:43

Arfman

Drome!

FightingAce schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 18:14:
[...]

Sprints kopen en je CSL lekker houden.
Dit.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Het zou beiden kunnen hoor, ik weet niet of dat duidelijk was in mijn verhaal.

Ik vraag me dus vooral af of de Wheelbase v2.5 zoveel beter is dan de CSL.

[ Voor 33% gewijzigd door Madhouse1979 op 26-10-2019 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25

Wat zouden jullie doen?
Als je in je achterhoofd toch al hebt dat je naar een DD wil gaan, zou ik gewoon gelijk die kopen (of eerst sparen O-) ), want de stap van v2.5 naar DD is een stuk groter dan je zou verwachten, je bespaart hier dan ook nog geld mee, als je toch al naar DD wilt.

Sprints zijn ook vele malen beter dan fanatec csl pedalen.
En als je sneller wil worden, eerst je pedalen upgraden.
En dan voor de immersie DD kopen.

Alles uit eigen ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Madhouse1979 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 19:28:

Nee, als ik de reviews moet geloven. Marginale upgrade een eigenlijk het geld niet waard.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Arfman schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 19:33:
[...]

Nee, als ik de reviews moet geloven. Marginale upgrade een eigenlijk het geld niet waard.
Eensch, heb beide gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:01
Madhouse1979 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 19:28:

Boosted Media heeft op youtube een vergelijking staan. Tldr, de csl is ongeveer 70 procent van de v2.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
@JohnnyV , @Arfman , @Spunky25 bedankt voor jullie advies! Ik kon een mooie set 2e hands kopen (CSW v2.5, BMW GT2 stuur en een drivehub) maar die is nu al verkocht. Ik wil heel graag eerst nog een rond stuur aanschaffen naast de Clubsport v2 en om die reden was dit wel een interessant aanbod maar ik twijfelde nog wel wat.

Misschien beter om gewoon ff door te sparen idd. Mocht ik voor een DD gaan dan wordt dat dus de PC/PS4 versie, die gaat me 1600 euro kosten. het stuurtje (of mijn huidige v2) zou ik dan nog wel kunnen verkopen aangezien het onzin is om er 2 te hebben (heb op mijn v2 ook Podium paddles zitten). Met de verkoop van het stuur zou ik dan Sprints (2 pedalen) kunnen financieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Als het goed is komt er in 2020 een CSW 3.0. Misschien in 2021. Maar in elk geval niet dit jaar. Dat zei de CEO ergens op hun forum.

Ik zou lekker sparen. Eerst maar nieuwe pedalen en of een rond stuurtje en een handrem. Kan je lekker offroad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-10 23:11
Weet iemand of het mogelijk is om bij sim-lab je bestelling af te halen? Ik krijg enkel de optie voor verzending en je moet de verzendkosten ook meteen betalen. Heb ze wel proberen te mailen, maar reageren niet terug, ook niet na de 72 uur :)

[ Voor 20% gewijzigd door Vipertje op 27-10-2019 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
@Ivysaur Ik ga niet wachten op de 3.0. Een DD ooit is de beste optie. Ik ben geen offroad rijder. Maar de handrem en shifter van Aiologs zijn wel onderweg hierheen 😉

@Vipertje Ja afhalen is wel mogelijk. Je krijgt dan een code per mail zodat je geen verzendkosten betaald en je krijgt dan bericht als je bestelling klaar is. De levertijd wordt er denk ik niet korter op.

[ Voor 8% gewijzigd door Madhouse1979 op 27-10-2019 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-10 23:11
Madhouse1979 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 17:54:
@Vipertje Ja afhalen is wel mogelijk. Je krijgt dan een code per mail zodat je geen verzendkosten betaald en je krijgt dan bericht als je bestelling klaar is. De levertijd wordt er denk ik niet korter op.
Oke, Dan hoop ik dat ze nog ooit op de mail gaan reageren voor zo'n code. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Vipertje schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 18:07:
[...]

Oke, Dan hoop ik dat ze nog ooit op de mail gaan reageren voor zo'n code. Bedankt!
Ik hoop het ook voor je!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Wat zouden jullie doen?
Ik had laatst dezelfde vraag gesteld met een poll: garriej in "Racesturen, servo's en pedalen" het moge duidelijk zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
garriej schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 08:51:
[...]

Ik had laatst dezelfde vraag gesteld met een poll: garriej in "Racesturen, servo's en pedalen" het moge duidelijk zijn :+
Daar mis ik nog de optie: CSW 2.5 + Heusinkveld Sprints

Daar ging mijn vraag namelijk over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Madhouse1979 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 09:33:
[...]

Daar mis ik nog de optie: CSW 2.5 + Heusinkveld Sprints

Daar ging mijn vraag namelijk over ;)
Ja dat is altijd beter als CSL natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
garriej schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 09:36:
[...]

Ja dat is altijd beter als CSL natuurlijk :+
Daar zijn de meningen dus over verdeeld.

Het verschil tussen de CSL (ps4 licensed versie) die ik nu heb met de CSW v2.5 is volgens de ene enorm en volgens de ander weer minimaal. Ik vind een DD eigenlijk te duur en m.i. zou de CSW v2.5 een goede tussenweg zijn. Ik lees toch best veel dat de CSW v2.5 beter (echter) aanvoelt.

Maar is het het prijsverschil van 150 euro waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Madhouse1979 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:03:
[...]

Daar zijn de meningen dus over verdeeld.

Het verschil tussen de CSL (ps4 licensed versie) die ik nu heb met de CSW v2.5 is volgens de ene enorm en volgens de ander weer minimaal. Ik vind een DD eigenlijk te duur en m.i. zou de CSW v2.5 een goede tussenweg zijn. Ik lees toch best veel dat de CSW v2.5 beter (echter) aanvoelt.

Maar is het het prijsverschil van 150 euro waard?
Beter is het wel, daar zou iedereen het over eens zijn. Maar hoeveel beter is de vraag. En die kan ik helaas ook niet beantwoorden, Ik ga voor de CSL en dan over een aantal jaar voor een DD, die investinging vind ik nu in 1 keer teveel. Maar een 2.5 vind ik dan ook weer zonde omdat ik weet dat ik die ook ooit vervang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
garriej schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:38:
[...]

Beter is het wel, daar zou iedereen het over eens zijn. Maar hoeveel beter is de vraag. En die kan ik helaas ook niet beantwoorden, Ik ga voor de CSL en dan over een aantal jaar voor een DD, die investinging vind ik nu in 1 keer teveel. Maar een 2.5 vind ik dan ook weer zonde omdat ik weet dat ik die ook ooit vervang.
Als ik een v2.5 aanschaf dan komt er een CSL te koop ;)

Ik vind een DD gewoon echt te duur en denk niet dat ik dan ooit die stap ga maken. Het verschil CSW/CSL is 8nm om 6nm en de CSW is double belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:22

derx666

mecker ende blaet

Ligt er ook aan welke CSL je hebt. Er is een paar maanden geleden een CSL v1.1 uitgekomen die nagenoeg gelijk is aan de CSW v2.5. Heeft iig dezelfde internals, maar zou (waarschijnlijk software matig) iets zwakkere output hebben (dus 6-7nm ipv 7-8). Ik zou in dat geval altijd voor de CSL gaan, en dan sparen voor een DD. Het verschil tussen CSW/CSL en DD is dusdanig groot dat het altijd de moeite waard is.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 09:52
Hoe groot is het verschil tussen een CSL v1.0 en een CSW 2.5 eigenlijk? Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen?

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Ik heb deze: https://www.fanatec.com/e...-licensed-for-ps4-eu.html

Geen idee of het 1.0 of 1.1 is.

Zoals ik al zei vind ik een DD echt te duur.

[ Voor 14% gewijzigd door Madhouse1979 op 28-10-2019 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Madhouse1979 Gewoon die CSW 2.5 halen. 150 euro is na een aantal uur spelen zo weer terug verdiend. Je kan ook altijd op MP kijken met garantie enzovoort. Wel even uitproberen en ophalen. Heb ik ook gedaan.

Ik wilde ook een CSl elite halen, ivm best bang of the buck. Zag op MP een hele mooie deal dus hoppa die CSW 2.5 gehaald. Geen spijt van.

Vorig week de toetsenbord + muis-'tray' besteld, maar nog niks ontvangen. Dus even afwachten. Daarna wil ik een buttonbox halen enz. Een rond stuurtje, handrem, seq en pattern shifter en een mini lcd-monitor. Als één laatste natuurlijk Heusinkveld sprints. en daarna mijn 34 inch inruilen voor een 49.

Eind 2020/midden 2021 klaar, gok ik zo.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
@Ivysaur misschien ben ik ook wel een excuus voor mijzelf aan het zoeken om hem te kopen. Ik heb de CSL op MP gezet, eens kijken wat er op af komt qua biedingen.
Ivysaur schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:11:
Eind 2020/midden 2021 klaar, gok ik zo.,
Zou je ooit klaar zijn met deze hobby?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Madhouse1979 Mwjaaa. Op een gegeven moment heb je alles wel. Je kan dan enkel nog upgraden tot iets beters, bv Sim Pro Pattern Shifter, D-box enzo. Maar dan betaal je ineens wel heel veel voor een minimaal stapje omhoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
Madhouse1979 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:38:

Zou je ooit klaar zijn met deze hobby?
haha, nee :+
Ivysaur schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:41:
@Madhouse1979 Mwjaaa. Op een gegeven moment heb je alles wel. Je kan dan enkel nog upgraden tot iets beters, bv Sim Pro Pattern Shifter, D-box enzo. Maar dan betaal je ineens wel heel veel voor een minimaal stapje omhoog.
In het geval van de ene naar de andere shifter, ben ik met je eens dat het een minimaal/klein stapje omhoog is.
Maar in het geval van geen motion naar D-box (of in mijn geval sfx-100) is het zeker geen klein stapje omhoog, maar echt een mega stap >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-10 14:49
@Madhouse1979 Jij wilt toch ps4 support en pc hebben?
Waarom hou je dan je csl niet voor de ps4 en koop je een gebruikte osw voor de pc, die komen met enige regelmaat langs voor 650-750 euro,
Ik vrees dat de uograde van een csl naar een clubsport je wat gaat tegenvallen en een DD oplossing voor de pc hoeft geen 1600 euro te kosten. Ik was klaar voor 500 voor de base met stuur en button box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@JohnnyV Alleen die motion / D-box vergt weer wat extra verzorging, niet? Lubricant, enzo. Om de zoveel dagen controleren of alles nog goed vast zit enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
R3m3d7 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:13:
@Madhouse1979 Jij wilt toch ps4 support en pc hebben?
Waarom hou je dan je csl niet voor de ps4 en koop je een gebruikte osw voor de pc, die komen met enige regelmaat langs voor 650-750 euro,
Ik vrees dat de uograde van een csl naar een clubsport je wat gaat tegenvallen en een DD oplossing voor de pc hoeft geen 1600 euro te kosten. Ik was klaar voor 500 voor de base met stuur en button box.
Dat is wel irritant steeds van wheelbase wisselen. Nu hoef ik enkel een USB kabel om te prikken. 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Botmeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-07 16:18
Leuke video, wat een kennis heeft die kerel toch in huis op dit gebied. Heeft hij soms gewerkt in de echte racewereld? Het zou me trouwens niets verbazen als ze nog eens DD systemen gaan verkopen, dan hebben ze -zowat- een complete rig. R&D duurt alleen rete lang, zie de sequential shifter waarover op de laatste Simracing Expo is meegedeeld dat die voorlopig op hold is gezet. Het zou me niet verbazen als HE complete sim systemen gaat verkopen....ooit. Nederland maakt goede hardware, erg leuk om te zien dat het leeft hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Botmeister De jaren 20 worden zo leuke tijden. Denk dat 2025 een hoogtepuntje gaat worden met wederom nieuwe ontwikkelingen/gimmicks. Direct Drive en Loadcell zijn toch wel de pareltjes van de jaren 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Botmeister
Ivysaur schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:10:
@Botmeister De jaren 20 worden zo leuke tijden. Denk dat 2025 een hoogtepuntje gaat worden met wederom nieuwe ontwikkelingen/gimmicks. Direct Drive en Loadcell zijn toch wel de pareltjes van de jaren 10.
Helemaal eens. De techniek/immersie van simracing heeft een volwassen stadium bereikt. Er zijn veel mogelijkheden op verschillende prijsniveaus. 2025 lijkt me inderdaad een goed richtpunt.

Zaterdag ook een hoogtepuntje hier, dan gaat mijn DD systeem in elkaar gezet worden. Leuke periode gehad met de T300, maar hier gaat een nieuw tijdperk aanbreken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnyV
Ivysaur schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:22:
@JohnnyV Alleen die motion / D-box vergt weer wat extra verzorging, niet? Lubricant, enzo. Om de zoveel dagen controleren of alles nog goed vast zit enz?
@Henkus heeft ergens een filmpje van een slider die al 5 maanden heeft gewerkt met 0 slijtage.

Bij mij draait t ong een jaar en 0 problemen.
Afgelopen zaterdag 4h12min achter elkaar gereden in een race op lemans ook nul problemen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Nu maar wachten op de SC2 sport.....

Thank you. Your order has been received.

:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 14:49

DaWaN

'r you wicked ??

Gisteren begon mijn Thrustmaster T500RS erg te kraken.
Vandaag opengemaakt en helaas is er een lager kapot.
Hebben hier meer mensen daar wel eens last van gehad?
Gelukkig een standaard maat lager (686), maar wat een slechte bouwkwaliteit voor die 450 euro...

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Paulus07 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:33:
Nu maar wachten op de SC2 sport.....

Thank you. Your order has been received.

:P
Gaaf, wat heb je nu in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
DaWaN schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 23:04:
Gisteren begon mijn Thrustmaster T500RS erg te kraken.
Vandaag opengemaakt en helaas is er een lager kapot.
Hebben hier meer mensen daar wel eens last van gehad?
Gelukkig een standaard maat lager (686), maar wat een slechte bouwkwaliteit voor die 450 euro...
Nog niet en ik heb de mijne al jaren, maar lagers gaan vaak kapot door laterale bewegingen. Staat alles wel goed uitgelijnd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
R3m3d7 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:12:
[...]

Gaaf, wat heb je nu in gebruik?
T300 met open wheel addon.
En deze erbij gekocht zodat ik voor nu dat stuurtje kan blijven gebruiken en even verder kan sparen voor een upgrade van het stuur zelf.

[ Voor 41% gewijzigd door Paulus07 op 30-10-2019 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 14:49

DaWaN

'r you wicked ??

ZFLaSH schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:15:
[...]
Nog niet en ik heb de mijne al jaren, maar lagers gaan vaak kapot door laterale bewegingen. Staat alles wel goed uitgelijnd?
De lagers op de stuuras zijn gelukkig nog heel :)
De twee lagers die op het tussenwiel zitten zijn stuk. Dat is het wiel waarop beide riemen zitten (tussen de stuuras en de motor).
Ik gok dat het slechte kwaliteit lagers zijn geweest, ik zal er nu goede lagers op zetten en hopen dat hij nooit meer stuk gaat :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Botmeister schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:09:
[...]

Leuke video, wat een kennis heeft die kerel toch in huis op dit gebied. Heeft hij soms gewerkt in de echte racewereld? Het zou me trouwens niets verbazen als ze nog eens DD systemen gaan verkopen, dan hebben ze -zowat- een complete rig. R&D duurt alleen rete lang, zie de sequential shifter waarover op de laatste Simracing Expo is meegedeeld dat die voorlopig op hold is gezet. Het zou me niet verbazen als HE complete sim systemen gaat verkopen....ooit. Nederland maakt goede hardware, erg leuk om te zien dat het leeft hier.
YouTube: Need for SHEET: 12 years of physics tools. Modding, Pro teams, Reiza...
Hier vertelt Niels waar hij deze kennis vandaan heeft :)

Een Direct Drive systeem zijn we voorlopig niet van plan. Onze huidige producten zijn vooral mechanisch ontwerp en dat is ook Niels z'n achtergrond. Een compleet Direct Drive systeem ontwerpen heeft vooral met elektronica en software te maken en daar hebben wij niemand voor in huis (Ookal studeer ik Software Engineering). Daarnaast is ook het produceren van een Direct Drive systeem totaal anders dan wat wij nu doen, natuurlijk zouden we dit kunnen aanpassen maar op het moment hebben we het druk genoeg met pedalen, shifters en handremmen bouwen. :)

Daarnaast hebben Niels en ik nu beide een SC2 Pro, wat gewoon een heel sterk product is waar lastig mee te concurreren valt.

Overigens bedoel je denk ik de H-Shifter waar we voorlopig niet mee bezig gaan. De Sequential Shifter is gewoon op voorraad. :) Naja, "gewoon" is misschien niet het goede woord. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door EnzoF op 30-10-2019 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@EnzoF Oke dus geen elektronica en software.Dus dat houdt in dat we kunnen verwachten of doorlopend productie:

Pedalen
Handremmen
Seq shifters
Pattern-shifters
Stuurtjes
Simrigs
Buttonboksen
Baseplates voor je accessorises/pedalen voor 80/40's

Maar geen DD of Beltdriven 'bases'

Aiit.. Dat word wat de komende jaren. 2020-2030. Geen Leeds doen, hé! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnzoF

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Hahah, ik heb nooit gezegd wat je wel kan verwachten. Alleen dat we niet van plan zijn om een DD-systeem to ontwikkelen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

EnzoF schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:36:
Hahah, ik heb nooit gezegd wat je wel kan verwachten. Alleen dat we niet van plan zijn om een DD-systeem to ontwikkelen. ;)
Lijkt me verstandig. Volgens mij kun je, zeker als relatief klein bedrijf, nooit concurreren met Granity of SimuCUBE of hoe die zwik ook maar heet en Fanatec. Ik zie HE als een bedrijf wat top-notch pedalen/shifters/rigs maakt en daar ook echt meerwaarde aan kan verbinden; maar waarom zou ik een DD systeem van HE willen hebben boven een SC2/Fanatec DD1/2 of zelfs een AccuForce?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-10 15:59
Stomme vraag. Heeft iemand ervaring met het verlengen of het aansluiten van een andere usb kabel op de Fanatec Podium Racing Wheel? Ik krijg eind volgende week eindelijk het frame binnen om alles te monteren, echter kom ik erachter dat de kabel die erbij geleverd zit net iets tekort is. Heb een kabel van 3M nodig. Ben zelf niet echt een voorstander van een verleng kabel. Maar kan qua specs niet echt wat speciaals vinden bij Fanatec over de USB-B kabel die erbij zit.

Iemand advies of dat elke kabel kan zijn, of dat deze een bepaalde lengte maar mag hebben (mbt voltage en ampère etc?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Wat is er mis met een verlengkabel? Ik heb zelf de hele bups (stuur, Heusinkvelds e.d.) in een USB hubje zitten, en die vervolgens op 1 poort van de PC zitten. Gaat prima.

Je stuur wordt natuurlijk niet gevoed via de USB.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Ik heb inmiddels twee powered 8ports USB3 hubs op mijn frame zitten.
Allebei met een 3 meter usb3 verleng kabel.
Zelfs met Airco/SFX-100/SC2 ultimate en nog meer EMI apparaten in de buurt, gaat het prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:06

Melkaz

Melkazar

EnzoF schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:36:
Kan het zijn dat er een zekere Jimmy bij jullie in Groningen is om iets nieuws te testen? :9

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
Jimmy J. schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:05:
Wat is er mis met een verlengkabel? Ik heb zelf de hele bups (stuur, Heusinkvelds e.d.) in een USB hubje zitten, en die vervolgens op 1 poort van de PC zitten. Gaat prima.

Je stuur wordt natuurlijk niet gevoed via de USB.
Klopt, maar dit stuur is speciaal voor de PS4. en wil gewoon zeker weten dat er geen storingen komen aan het stuur :-). Normaal zeg ik ook tegen mijn klanten een usb is een usb kabel. Maar met dit spul wil ikz elf even gewoon op extra safe spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:44
Raikkonen_WC schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 17:06:
Klopt, maar dit stuur is speciaal voor de PS4. en wil gewoon zeker weten dat er geen storingen komen aan het stuur :-). Normaal zeg ik ook tegen mijn klanten een usb is een usb kabel. Maar met dit spul wil ikz elf even gewoon op extra safe spelen :D
Zorgen dat je een kwaliteit kabel hebt, op wat Chinese meuk na is een kabel een kabel...
Er gaat zo weinig data over de kabel dat een klein btje verlenging niet uitmaakt.

Heb voor mijn werk eens een berg verschillende kabels getest, allemaal binnen 0,x% op zowel latency als uiteindelijke doorvoer snelheid.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:04
Hier ook een verlengkabel van 3m gebruikt om m'n CSW v2.5 aan te sluiten, merk daar verder niets van. Heb me toen wel even ingelezen en meen me te herinneren dat 3m zo'n beetje wel de max is zonder extra voeding oid. Meen dat je vanaf 5m problemen kan krijgen omdat het signaal dan te zwak is. Maar als je aan 3m genoeg hebt dan zou ik me daar geen zorgen over maken en gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
3meter is idd de maximum officiele ondersteunde lengte door veel data protocollen, zoals USB/DisplayPort/DVI etc.

Maar ik gebruik dan wel weer met al vele jaren success 4 5meter DisplayPort kabels van een generiek merk, met 1440p165Hz G-sync zonder problemen,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Botmeister
EnzoF schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:20:
[...]

YouTube: Need for SHEET: 12 years of physics tools. Modding, Pro teams, Reiza...
Hier vertelt Niels waar hij deze kennis vandaan heeft :)

Een Direct Drive systeem zijn we voorlopig niet van plan. Onze huidige producten zijn vooral mechanisch ontwerp en dat is ook Niels z'n achtergrond. Een compleet Direct Drive systeem ontwerpen heeft vooral met elektronica en software te maken en daar hebben wij niemand voor in huis (Ookal studeer ik Software Engineering). Daarnaast is ook het produceren van een Direct Drive systeem totaal anders dan wat wij nu doen, natuurlijk zouden we dit kunnen aanpassen maar op het moment hebben we het druk genoeg met pedalen, shifters en handremmen bouwen. :)

Daarnaast hebben Niels en ik nu beide een SC2 Pro, wat gewoon een heel sterk product is waar lastig mee te concurreren valt.

Overigens bedoel je denk ik de H-Shifter waar we voorlopig niet mee bezig gaan. De Sequential Shifter is gewoon op voorraad. :) Naja, "gewoon" is misschien niet het goede woord. ;)
Bedankt voor de achtergrond info, dit had ik nog niet gezien. En leuk dat je deelt hoe het er voor staat, succes met de zaken.

Ik heb zelf de SC2 Sport, mijn nieuwe simrig gaan we zaterdag bouwen. Met HE Sprints. Ik ben ontzettend benieuwd hoe het draait :9

Ja stomme fout, uiteraard bedoelde ik de H-shifter. Vond het jammer om te horen, maar ik vind het goed dat jullie de tijd nemen voor een product waar je achter staat. Dat zie je nog zelden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Paulus07 Ben nog steeds aan het twijfelen of ik wieltjes + remmen of nou die vleugels van de PX-1 onder mijn GT1 Evo wil.

Morgen komen mijn toetsenbord en muis-'trays' binnen. <3 Volgende zijn een buttonbox en de houder. En wat meer kabelmanagement. Het kan altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ivysaur schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 20:46:
@Paulus07 Ben nog steeds aan het twijfelen of ik wieltjes + remmen of nou die vleugels van de PX-1 onder mijn GT1 Evo wil.

Morgen komen mijn toetsenbord en muis-'trays' binnen. <3 Volgende zijn een buttonbox en de houder. En wat meer kabelmanagement. Het kan altijd beter.
Is toch geen lastige keuze? Wil je de rig kunnen bewegen door de kamer? Dan zou ik voor wieltjes gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Paulus07 Ja denk dat ik die bij de Gamma haal.

Heb trouwens mijn pakket binnen.. Alleen de muis-tray.. Geen keyboard tray. Wut wut. Vroeg nog aan die koerier of dit alles was. Dus hij kijken.. Noppes. Even een mailtje sturen naar Simlabs ;w :F ;(

Misschien komt het later op de dag nog of volgend week? Zie wel bij UPS dat het pakketje 2 kilo woog, maar het voelde niet als 2kg. Die muispad is maar 300g. Beetje een anti-climax gevoel zo. ;( Nu maar wachten tot volgend week tot ik antwoord krijg, denk ik zo. Kan wel 72 uur duren voordat ze reageren.

[ Voor 68% gewijzigd door Ivysaur op 31-10-2019 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@Ivysaur Zag afgelopen weekend bij de action ook van die zwenkwielen incl rem. Die waren wel nice. Zodra je de rem erop zet blokkeerde deze ook het zwenk gedeelte.

https://www.action.com/nl-nl/p/zwenkwiel-met-rem/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Paulus07 Zien er leuk uit, maar moet wel een gat/bevestiging in het midden.

https://sim-lab.eu/wp-content/uploads/2018/01/IMG_5960.jpg

Morgen of vanavond even bij de Gamma kijken. Ben wat uit me doen omdat die toetsenbord-tray er niet is. Wil even opgevrolijkt worden. :D

Edit: Net een mail ontvangen. Blijkbaar zit die keyboard-tray in de backorder. :o

Edit2: Kwam dit nog tegen op Reddit: https://simstickers.co.uk/ _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Ivysaur op 31-10-2019 18:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
whoaaa, schijnbaar komt DHL vandaag al met de SC2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Paulus07 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:02:
whoaaa, schijnbaar komt DHL vandaag al met de SC2 :D
Ik heb niets te klagen maar ik ben toch een beetje jaloers. ;)
Ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 19:47
Top! Zo iets was ik al een tijdje naar op zoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
R3m3d7 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:06:
[...]

Ik heb niets te klagen maar ik ben toch een beetje jaloers. ;)
Ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen.
Moet eerst nog verloop stukje hebben om Thrustmaster stuur erop te zetten als tijdelijke oplossing. Dus zal er nog niet veel mee kunnen doen dit weekend :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psqld
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-03-2021
Denniz0229 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:38:
Top! Zo iets was ik al een tijdje naar op zoek :)
Was zelf deze https://www.instagram.com/liongp.com_racing tegengekomen op Instagram welke ik binnenkort als het goed is binnen krijg. Ga ze op de Fanatec Formula V2 proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:04
Psqld schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:48:
Was zelf deze https://www.instagram.com/liongp.com_racing tegengekomen op Instagram welke ik binnenkort als het goed is binnen krijg. Ga ze op de Fanatec Formula V2 proberen.
Daar was ik ook al langer op naar het zoeken. Dat standaard sticker velletje & buttons die Fanatec bij hun stuurtjes levert zijn veel te basic, dit ziet er veel beter uit! Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Psqld schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:48:
Ik heb ook contact met hem, hij gaat ze voor mij op maat maken voor de Fanatec F1 v2 omdat ik sommige buttons anders gemapped heb.

Zo is mijn mapping:
Afbeeldingslocatie: https://www.roykersbergen.nl/foto/thumbnail_PRW_FrontRIM.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Madhouse1979 op 01-11-2019 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Denniz0229 Je hebt ook simdecals maar ik ging van de week op de site en kon er niet in. Kaspersky weigerde me de toegang. Denk dat ze zijn aangevallen door een hacker. Had zelfde toen Fanatec aantal maanden terug was binnengedrongen.

Die hebben wat meer kleurrijke stickers. Meer F1, met al die kleurtjes.

[ Voor 13% gewijzigd door Ivysaur op 01-11-2019 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psqld
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-03-2021
Madhouse1979 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:47:
[...]

Ik heb ook contact met hem, hij gaat ze voor mij op maat maken voor de Fanatec F1 v2 omdat ik sommige buttons anders gemapped heb.

Zo is mijn mapping:
[Afbeelding]
Oke, ik heb een wat meer standaard mapping en kom weg met alles op zijn standaard sticker vel. Hij liet nog wel weten dat ie nog met stickers bezig was special voor de nieuwe Ascher Racing stuurtjes, dan bijna helemaal in fluor geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 19:47
Ivysaur schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 14:22:
@Denniz0229 Je hebt ook simdecals maar ik ging van de week op de site en kon er niet in. Kaspersky weigerde me de toegang. Denk dat ze zijn aangevallen door een hacker. Had zelfde toen Fanatec aantal maanden terug was binnengedrongen.

Die hebben wat meer kleurrijke stickers. Meer F1, met al die kleurtjes.
simdecals linkt door naar etsy;
https://www.etsy.com/nl/s...name&listing_id=720208733

maar ik vind juist dat neutrale wit prima en hoef niet perse al die kleurtjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
sooo die SC2 is best zwaar :P
Nu nog wachten op een adapter zodat ik het allemaal op de rig kan monteren en gebruiken :)
Wel erg mooi spul allemaal. Zag dat er nu zelfs een losse antenne bij zit. Had die in de reviews van Barry niet gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Vind het eigenlijk wat zonde dat de CSL Elite geen modulaire pedalplaten heeft. Ik heb mijn pedalen + hielsteun zo gekregen dat ik geen pijn meer heb in mijn linkervoet met het remmen + rusten. (Wreef en hielpijn) Heb nu enkel he probleem dat ik nu een tintelend gevoel in mijn rechterhiel krijg omdat ik te ver moet doordrukken met gasgeven.

Als ik die pedalplate iets meer naar voren kon schuiven was alles prima geweest. Morgen maar eens weer wat testen uitvoeren en het geheel wat te verhogen tot ik min/max heb wat mijn rechtervoet aan kan en wat mijn linkervoet fijn vind.

[ Voor 4% gewijzigd door Ivysaur op 02-11-2019 04:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:45

anc

Ivysaur schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 04:55:
Vind het eigenlijk wat zonde dat de CSL Elite geen modulaire pedalplaten heeft. Ik heb mijn pedalen + hielsteun zo gekregen dat ik geen pijn meer heb in mijn linkervoet met het remmen + rusten. (Wreef en hielpijn) Heb nu enkel he probleem dat ik nu een tintelend gevoel in mijn rechterhiel krijg omdat ik te ver moet doordrukken met gasgeven.

Als ik die pedalplate iets meer naar voren kon schuiven was alles prima geweest. Morgen maar eens weer wat testen uitvoeren en het geheel wat te verhogen tot ik min/max heb wat mijn rechtervoet aan kan en wat mijn linkervoet fijn vind.
Oh iemand die ook last van z'n hiel heeft bij het racen! Ik race graag met sokken aan en vind die metalen plaat waar m'n hiel op steunt echt helemaal niks! Na 30 minuten racen begin ik er toch echt last van te hebben. Zou eigenlijk een soort van schuim mat voor moeten, maar heb nog niets gevonden dat ik hier goed en netjes kan plaatsen. Of ik moet het opgeven en toch maar een paar schoenen vinden waarmee ik ga racen, maar dan ga ik thuis met schoenen aan racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Zo gek is met schoenen aan racen toch niet. In de autosport rijden ze ook niet met sokken. Ik vind het heerlijk rijden met schoenen aan en heb nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Madhouse1979 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 07:50: In de autosport rijden ze ook niet met sokken.
Dat is toch niet relevant? Ik loop thuis op m'n sokken en game ook graag zo. Schoenen dragen vind ik over het algemeen ook niet fijn.

Maar als je het zelf wel graag doet, vergeet je dan de helm niet? 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
Punt is natuurlijk wel dat je met je hiel altijd zal draaien op de ondergrond waar hij op rust.
Ik ken geen enkele pedal plate die padding heeft om dit zachter te maken, dus als je op sokken gaat racen zal je dit zelf moeten doen.
Ik denk zelf dat als schoenen niet prettig voelen dat van die pantoffels met harde hiel ook kunnen werken, volgens mij was er recent nog niemand hier die voor die optie ging.
Feit is gewoon dat je hiel niet gemaakt is om als draaipunt te fungeren zonder wat extra support, vandaar dat raceschoenen ook altijd extra hoge harde hiel support hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 14:41

visboer32

Koen

Ik heb met dubbelzijdig tape een stuk schuim op de heelplate gemaakt, dat maakt alles een stuk comfortabeler en het blijft prima op z'n plek zitten. Na een tijdje gaat het schuim wel slijten, maar dan is het ook zo vervangen door een nieuw stukje.

Pedalsv3

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Ja dat is wel een oplossing maar eigenlijk heb je liever iets van een stootkussen maar dan in het klein. Ik zag op reddit iemand die een automat gekocht had en deze zelf op maat gemaakt had. Automatten hebben ook extra vulling op bepaalde plekken.
Dat zal het ook wel iets langer volhouden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@anc Ik race met echte 'tweedehandse' sparco Kartschoenen. Die hebben een verstevigde harde hiel en zool. Echt fantastisch. Het aantrekken is alleen een gedoe, maar door de rest prima.

Ja, ik denk zelf ook dat die padding van de CSL elite niet voldoende is en dat mijn hiel, ondanks het verharde deel, toch tegen de kop van de bouten zit te drukken. Misschien maar toch versneld sparen/kijken naar de Heusinkveld Sprints.

Straks even de plate + pedalen een cm verhogen (verticaal) kijk wat er dan gebeurd. Mijn wreef en hiel aan de linkerzijde deden te veel pijn omdat het geheel te verticaal stond en daardoor mijn voet elke keer te ver op trok. Maar met de rechtervoet was er niks aan het handje.

Edit. Net even met mijn vinger getest. Denk dat ik met mijn hiel tussen de bouten in val. Dat is het misschien.

[ Voor 7% gewijzigd door Ivysaur op 02-11-2019 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Ik heb een dikke kniemat (in elke kleur te krijgen) gewoon op naar gemaakt en geplaatst. Ideaal en nooit meer last van mijn hiel gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
anc schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 09:02:
[...]

Dat is toch niet relevant? Ik loop thuis op m'n sokken en game ook graag zo. Schoenen dragen vind ik over het algemeen ook niet fijn.

Maar als je het zelf wel graag doet, vergeet je dan de helm niet? 😉
Ik bedoel alleen aan te geven dat schoenen wel een goede toevoeging zijn. In de autosport dragen ze ook schoenen om problemen met je hiel te voorkomen.

Je moet ze ff aantrekken en begrijp dat dat irritant kan zijn. Maar het is wel erg prettig om ze te dragen en heb nooit ergens last van.

Ik hou het alleen bij schoenen en handschoenen. Een helm is overbodig, die veiligheidsmaatregel heb ik niet nodig op een simrig 😉

[ Voor 10% gewijzigd door Madhouse1979 op 02-11-2019 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Madhouse1979 Jawel, man. Voor als die vierde scherm boven op je neer valt. Huehue. Nou. Ik ga even eten en dan kijken wat ik kan betekenen voor mijn rechterhiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-09 13:25
anc schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 07:23:
[...]

Oh iemand die ook last van z'n hiel heeft bij het racen! Ik race graag met sokken aan en vind die metalen plaat waar m'n hiel op steunt echt helemaal niks! Na 30 minuten racen begin ik er toch echt last van te hebben. Zou eigenlijk een soort van schuim mat voor moeten, maar heb nog niets gevonden dat ik hier goed en netjes kan plaatsen. Of ik moet het opgeven en toch maar een paar schoenen vinden waarmee ik ga racen, maar dan ga ik thuis met schoenen aan racen.
Plak gewoon een stuk foam op de plaat, heb ik ook gedaan en race ook altijd op sokken.

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Heb nu de plate 0.5 cm omhoog, en een stuk folie tussen de twee bouten van het gaspedaal stopt. Eens kijken wat dat doet. ;) En anders maar naar de Gamma voor een matje en even kijken voor wielen + remmen.

Edit: Dat is al beter. Misschien 0.3 cm omlaag. Dan perfect.

Edit 2: Ik mis mijn rond stuurtje + pattern shifter nogal eens. Met de Caterham of de Xbow lekker aankutten. :D

[ Voor 30% gewijzigd door Ivysaur op 03-11-2019 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hoe hebben jullie de SIMUCUBE 2 Sport noodstop bevestigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:26
Had jij een Simitek rig @Paulus07
Dat zijn buizen toch? Zou een leuk klusje zijn om daar een clamp voor te maken en 3d printen om hem zo te kunnen mounten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Paulus07 schreef op zondag 3 november 2019 @ 17:01:
met tiewraps aan de rig. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hmm heb misschien al een idee. Bij de stoel brackets zijn de onderste 2 openingen vrij en zijn ook te benaderen van beide kanten.

Als ik dan in de noodstop bodem een gat boor, schroef met ring erin en moertje erop. Klaar :)
Zit de knop ook op een handige manier en snel te bereiken + die kabel is toch lang genoeg (hadden ze voor de stroom van SC naar adapter ook wel mogen doen :P )

En wachten op 1 extra onderdeel voor stuur is irritant! Wil racen :P

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49007103828_451e54e531_h.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Paulus07 op 03-11-2019 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Paulus07 schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:26:
hmm heb misschien al een idee. Bij de stoel brackets zijn de onderste 2 openingen vrij en zijn ook te benaderen van beide kanten.

Als ik dan in de noodstop bodem een gat boor, schroef met ring erin en moertje erop. Klaar :)
Zit de knop ook op een handige manier en snel te bereiken + die kabel is toch lang genoeg (hadden ze voor de stroom van SC naar adapter ook wel mogen doen :P )

En wachten op 1 extra onderdeel voor stuur is irritant! Wil racen :P

[Afbeelding]
dan zou ik de noodstop wel eerst even open schroeven, en dan boren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
dawg schreef op zondag 3 november 2019 @ 22:12:
[...]

dan zou ik de noodstop wel eerst even open schroeven, en dan boren. :+
Yup dat is wel het idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoF

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Paulus07 schreef op zondag 3 november 2019 @ 17:01:
Ik met zipties :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/43vL6tvQ/DB736220-DA7-F-4374-A0-CB-5179-C5-B3280-A.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Ty4qPTzC/6-AF583-AB-906-A-450-B-A918-C51405-AE0360.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/YGLNGJkk/40825-F6-E-0-B20-453-E-A364-41-D44392-F0-E6.jpg

Zo dus met een 3d geprinte bracket, want de kabel zat in weg bij mn stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ik heb het lelijke gele noodstop blokje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
Heeft iemand ervaring met de Buttkicket Gamer 2.0 in combinatie met een 5.1 surround set op de ps4?

Ik heb bij de (nog geleverd te krijgen) R-Seat N1 de Buttkicker Gamer 2 erbij besteld, En ik ben nu dus opzoek naar een leuke 5.1 surround set voor op de R-Seat waarop ik de Buttkicker Gamer 2 makkelijk kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Bij de Buttkicker Gamer 2 zit standaard een versterker toch? pricewatch: The Guitammer Company Buttkicker Gamer 2

Of heb je enkel de kicker zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
Paulus07 schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:48:
Bij de Buttkicker Gamer 2 zit standaard een versterker toch? pricewatch: The Guitammer Company Buttkicker Gamer 2

Of heb je enkel de kicker zelf?
Ik heb deze set besteld, en deze bevat een Power Amplifier BKA-130-Ci

https://www.rseat-europe....shaker/buttkicker-gamer-2

R-Seat bied evt de Logitech Surround Sound Speaker System Z906 aan, echter ben ik meer benieuwd hoe anderen dit hebben opgelost en welk setje qua boxen zij aanraden?

Qua aansluiten ga ik ervan uit dat je dmv een Y tulp kabel bij de Subwoofer out als het ware een splitsing maakt met 1 kabel naar de Buttkicker en de andere naar de subwoofer. Dat lijkt mij tenminste het meest logische. En dan vanuit de PS4 een optische kabel naar een optische ingang van een 5.1 set.

[ Voor 21% gewijzigd door Raikkonen_WC op 04-11-2019 15:11 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.