cube controls.Royter88 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 19:52:
[...]
Gaaf! Iemand enig idee welke buttonbox dat is op het "porsche" stuurtje?
https://sim-pli.city/ heeft hun DD bases in de aanbieding. Moet je alleen tot januari wachten voor levering.
En je bent afhankelijk van zijn software.
En je bent afhankelijk van zijn software.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Voor wie het nog niet gelezen heeft:
https://www.fanatec.com/e...-mclaren-gt3-csqr-eu.html
Volgens mij is dit deze keer met de QR. Levering is wel laat! Ik wacht zelf even Black Friday af.
Heb mijn zinnen gezet op een BMW stuur met DD1(ja ik wissel nog wel eens van keuze). Ik wil het gewoon goed aanpakken.
Volgens mij is dit deze keer met de QR. Levering is wel laat! Ik wacht zelf even Black Friday af.
Heb mijn zinnen gezet op een BMW stuur met DD1(ja ik wissel nog wel eens van keuze). Ik wil het gewoon goed aanpakken.
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
@Kloever, ik heb dat stuurtje in mei/juni voor 230,- nieuw gekocht... Heeft een flinke tijd ook op die prijs gestaan. Ik vermoed dat ze de prijs nu even voorafgaand aan black friday omhoog gooien en dan weer net kunnen doen alsof ze 'm flink afgeprijsd verkopen met black friday...
Misschien ben ik blind o.i.d. maar wat is er precies anders aan dit stuur?Kloever schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:03:
Voor wie het nog niet gelezen heeft:
Het is nog steeds hetzelfde Mclaren GT3 stuur als bij de lancering alleen nu duurder gemaakt
Huhhh. Die Mclaren was een aantal maanden geleden zelfde prijs. Op een moment zelfs 179. Tot vandaag dus. Fanatec, lol wut. Are you crazy.
Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, zit er dit keer de QR bij en was dit de vorige keer niet zo. Ik meende ergens gelezen te hebben dat de GT3 eruit gaat.MichaelJ schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:35:
[...]
Misschien ben ik blind o.i.d. maar wat is er precies anders aan dit stuur?
Het is nog steeds hetzelfde Mclaren GT3 stuur als bij de lancering alleen nu duurder gemaakt
Ik heb de prijs niet helemaal bijgehouden, maar 249 voor een stuur incl QR lijkt me niet veel geld.
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Inderdaad, onderaan staat bij What's included ook de QR.
De GT3 zonder QR was 179 euro. De QR zelf 99 euro los.
Dus 249 is een mooie prijs voor beide en geen "prijzen ophogen om te doen alsof we korting geven met black friday" actie.
Ik hoop dat ze de P1 ook met QR gaan leveren.
De GT3 zonder QR was 179 euro. De QR zelf 99 euro los.
Dus 249 is een mooie prijs voor beide en geen "prijzen ophogen om te doen alsof we korting geven met black friday" actie.
Ik hoop dat ze de P1 ook met QR gaan leveren.
De P1 met QR zou een hele mooi zijn, ja. Maar het moet niet zo zijn dat we straks 99 euro bij betalen voor een QR aan een stuurtje terwijl jarenlang stuurtjes met QR werden geleverd. Dat zo'n beetje wat Logitech gedaan heeft met de G27 en G29. Eerst wel een pookje bij leveren en daarna met de G29 moest je het los kopen.
Dat is niet echt het geval hier. De P1 en GT3 werden geleverd met een versimpelde en minder sterke qr die ook een stuk minder quick is. De stuurtjes met goede QR zijn altijd duurder geweest.Ivysaur schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:09:
De P1 met QR zou een hele mooi zijn, ja. Maar het moet niet zo zijn dat we straks 99 euro bij betalen voor een QR aan een stuurtje terwijl jarenlang stuurtjes met QR werden geleverd. Dat zo'n beetje wat Logitech gedaan heeft met de G27 en G29. Eerst wel een pookje bij leveren en daarna met de G29 moest je het los kopen.
Nee, je snapt me niet. @FightingAce
Misschien kan je dat dan meteen toelichten @Ivysaur
Die ene GT3 is nu 250. Zonder QR is die 180.
Wat ik dan wil zeggen is dat ik hoop dat Fanatec straks niet de kapitalist gaat uithangen en nieuwe stuurtjes straks enkel met die 'crap' QR gaat leveren en die losse QR erbij optioneel gaat leveren ofwel. Zelfde prijs vragen en dan ook nog eens 99 vragen voor een losse maar superieure QR. Of nog erger.. zonder QR en dat je die losse erbij moet bestellen.
Zoals Logitech geeft gedaan met de G29/G902.
Wat ik dan wil zeggen is dat ik hoop dat Fanatec straks niet de kapitalist gaat uithangen en nieuwe stuurtjes straks enkel met die 'crap' QR gaat leveren en die losse QR erbij optioneel gaat leveren ofwel. Zelfde prijs vragen en dan ook nog eens 99 vragen voor een losse maar superieure QR. Of nog erger.. zonder QR en dat je die losse erbij moet bestellen.
@Ivysaur ik vind dat je nogal stigmatiserend iets deponeert.
iets meer open vragen stellen is netter.
.
iets meer open vragen stellen is netter.
.
@Ivysaur Zal vast aan mij liggen hoor, maar ik snap je punt nog steeds niet. De P1 en GT3 zijn als low-end stuurtjes in de markt gezet met dito materiaal, prijs en de low-end CSL QR. Stuurtjes met de Clubsport QR hebben altijd een prijsklasse hoger gelegen. Niet gek dat de GT3 met Clubsport QR duurder is. Er zit toch echt wel een verschil tussen de CSL QR en de Clubsport QR.
De P1 met QR zou mooi zijn. Maar die QR kan toch niet zomaar op de P1 zonder het eea te modificeren. Maar als Fanatec die kant en klaar gaat leveren dan bestel ik hem. Anders wacht ik tot Black Friday en hoop een BMW te kunnen scoren (en dat het logo er uit halen).
www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!
En zonder mij erg diep in deze discussie te mengen vind ik het juist tof wat Fanatec doet (nouja deed...)FightingAce schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:48:
@Ivysaur Zal vast aan mij liggen hoor, maar ik snap je punt nog steeds niet. De P1 en GT3 zijn als low-end stuurtjes in de markt gezet met dito materiaal, prijs en de low-end CSL QR. Stuurtjes met de Clubsport QR hebben altijd een prijsklasse hoger gelegen. Niet gek dat de GT3 met Clubsport QR duurder is. Er zit toch echt wel een verschil tussen de CSL QR en de Clubsport QR.
Optie 1: CSL QR (plastic rommel maar goed) met GT3 stuur voor prijs X
Optie 2: Koop een losse Clubsport QR voor prijs Y als upgrade
Optie 3: ClubSport QR (metalen QR, prima spul) met GT3 stuur voor prijs X+Y(-20€)
Oftewel, wij als consument hebben een keuze. Betalen we graag voor de luxere QR dan kunnen we daar voor kiezen. Willen we minder uitgeven en nemen we genoegen met de plastic QR dan is dat ook goed en kies je daarvoor.
Dat mensen dan gaan zeiken dat een losse QR 99€ is en er standaard bij inbegrepen moet zitten enz enz snap ik dan werkelijk waar echt niet.

Lees ook je post op het Fanatec forum maar zodra er inhoudelijk wordt gereageerd haak je af.Ivysaur schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:11:
Die ene GT3 is nu 250. Zonder QR is die 180.
-1 begrijp je Fanatec kapitalist niet. (mag een innovatieve fabrikant geen geld verdienen?)
-2 Crap Quick Release (heb je recente ervaring, of huil je mee met de wolven in het bos?)
Denk dat de side van Fanatec duidelijk over prijsstelling enz.. Los van het feit wel of niet teveel geld in relatie tot, maar wel helder. In dit topic zijn genoeg alternatieven los van wel of niet beter.
Het Mclaren stuurtje is zeker niet een aanbeveling waardig en zou het zelf niet kopen. Gezien de prijs zijn er echter veel kopers, (dubbeltje op de eerste rang) waarvan sommige tevreden en sommige helemaal niet. Dus er mankeert het e.e.a aan dit stuurtje maar met update om voor weinig een QR aan te bieden, probeert Fanatec zijn consumers tegemoet te komen, om zodoende.....
Met de Advanced Paddle Module en Podium Hub zijn er twee solide accessoires in de markt gezet waar menig niet merk geboden DD liefhebber zijn voordel mee kan doen.
Ieder merk heeft wel een puntje voor of tegen. Zo heb je een hele grote aanhang voor Heusinkveld pedalen en ben ik tevreden met Fanatec clubsprort.
Go with de flow and u be one of them
@TecTo Welke post op het Fanatec Forum? lol. Heb daar niks geschreven over QR enzo.
Trouwens ik ben zo'n gast die zo'n beetje alle pedalen heeft gehad.
1. G27 vanilla
2. G27 GTEye-ed
3. T3PA
4. T3PA Pro
5. CSL Elite LC (huidige pedalen)
6. V3's
7. DFGT pedalen
Gereden bij Mardo Media
8. Heusinkveld Sports.
Maar ik ben toch bang dat Fanatec straks ook voor premium stuurtjes losse QR's gaat aanbieden. Die dan weer wat anders zijn dan wat er normaal op zit. Enz. Er is overal wel wat geld aan te verdienen. Met een beetje pech zoals ik al eerder zei gaan ze straks basic crap stuurtjes aanbieden en kan je optioneel er allerlei dure flippers, QR's enz enz bij kopen.
Trouwens ik ben zo'n gast die zo'n beetje alle pedalen heeft gehad.
1. G27 vanilla
2. G27 GTEye-ed
3. T3PA
4. T3PA Pro
5. CSL Elite LC (huidige pedalen)
6. V3's
7. DFGT pedalen
Gereden bij Mardo Media
8. Heusinkveld Sports.
Maar ik ben toch bang dat Fanatec straks ook voor premium stuurtjes losse QR's gaat aanbieden. Die dan weer wat anders zijn dan wat er normaal op zit. Enz. Er is overal wel wat geld aan te verdienen. Met een beetje pech zoals ik al eerder zei gaan ze straks basic crap stuurtjes aanbieden en kan je optioneel er allerlei dure flippers, QR's enz enz bij kopen.
[ Voor 94% gewijzigd door Ivysaur op 15-10-2019 20:38 ]
En als je genoeg hebt van mij (snap ik), maar meer naar Niels wil luisteren is deze er ook nog: YouTube: Sim Racing Perspectives Podcast: 19 (Audio only) | Neils Heusinkveld...
Jullie zijn er maar druk mee @EnzoF
Ik denk dat de verandering van de QR op de GT3 rim boekdelen spreekt. En mijn persoonlijke ervaring is niet best met de 'goedkope' QR. Te los en door de bewegingen kan het plastic kraken en te vast en je kraakt zelf het plastic door het vastdraaien. De Clubsport of Podium QR's hebben dat probleem niet.TecTo schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:51:
[...]
-2 Crap Quick Release (heb je recente ervaring, of huil je mee met de wolven in het bos?)
Maargoed, de prijs voor die stuurtjes lag ook een stuk lager. Echter, het blijft een forse smak geld, zeker vergeleken met Logitech en Thrustmaster, waar Fanatec met de CSL serie meer mee begon te concurreren.
Het meeste is al een tijdje geleden opgenomen hoor.
Moet eerst nog even sparen zodat ik de configuraties ook zelf kan testen/proberenEnzoF schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:26:
[...]
En als je genoeg hebt van mij (snap ik), maar meer naar Niels wil luisteren is deze er ook nog: YouTube: Sim Racing Perspectives Podcast: 19 (Audio only) | Neils Heusinkveld...
I know! Ik volg jullie (voor mijn blog) op de voetEnzoF schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:37:
[...]
Het meeste is al een tijdje geleden opgenomen hoor.
En de sprints waren dit keer langer op vooraad als voorheen, is de productie omhoog? of lopen de verkopen wat trager omdat zoveel mensen ze inmiddels al hebben?
Het was de laatste tijd wat krap in het pand maar sinds we het nieuwe pand ernaast hebben, hebben we alles wat in de weg stond al naar de andere kant gezet. Ook is iedereen weer terug van vakantie en zijn er nog een aantal dingen die er voor zorgen dat alles wat beter loopt.garriej schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:31:
En de sprints waren dit keer langer op vooraad als voorheen, is de productie omhoog? of lopen de verkopen wat trager omdat zoveel mensen ze inmiddels al hebben?
Lang antwoord kort:
Het was een vrij grote batch afgelopen week..
Goed om te wetenEnzoF schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:54:
[...]
Het was de laatste tijd wat krap in het pand maar sinds we het nieuwe pand ernaast hebben, hebben we alles wat in de weg stond al naar de andere kant gezet. Ook is iedereen weer terug van vakantie en zijn er nog een aantal dingen die er voor zorgen dat alles wat beter loopt.
Lang antwoord kort:
Het was een vrij grote batch afgelopen week..
Zag er goed uit het nieuwe pand in de vlog die ik laats langs zag komen. Dit zijn toch het soort bedrijven waar we als Nederland trots op mogen zijn.
Daar ben ik het helemaal mee eens!garriej schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:56:
[...]
Dit zijn toch het soort bedrijven waar we als Nederland trots op mogen zijn.
Ik heb na +/- 1.5 jaar mijn T3PA pedalen upgradet naar Clubsport V2. Nu wil ik de veer onder de rempedaal wat stugger hebben, maar Fanatec heeft zelf geen (reserve)onderdelen meer liggen. Hebben jullie suggesties welke veren ik hiervoor het best kan gebruiken en waar deze veren aan moeten voldoen? Ik heb al nieuwe synthetische olie (visc. 1200-1500) op het oog om de pedaal meer tegendruk te geven.
https://www.fanatec.com/e...e-performance-kit-eu.htmlMoodygrunn schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 00:40:
Ik heb na +/- 1.5 jaar mijn T3PA pedalen upgradet naar Clubsport V2. Nu wil ik de veer onder de rempedaal wat stugger hebben, maar Fanatec heeft zelf geen (reserve)onderdelen meer liggen. Hebben jullie suggesties welke veren ik hiervoor het best kan gebruiken en waar deze veren aan moeten voldoen? Ik heb al nieuwe synthetische olie (visc. 1200-1500) op het oog om de pedaal meer tegendruk te geven.
https://www.fanatec.com/e...als-v3-damper-kit-eu.html
Ik vermoed dat deze 2 ook op de v2 moeten kunnen, maar daar kunnen anderen hier je vast wel wat meer over vertellen. Lijkt me een stuk logischere aanpak
Misschien dat jullie mij een beetje kunnen helpen met advies wat betreft upgrade route:
Op dit moment heb ik de volgende setup:
- Simlab GT1 Evo
- G27 stuur
- G27 shifter
- G27 pedalen met Ricmotech loadcell
De pedalen bevallen mij op dit moment vanwege de loadcell upgrade. Is het verstandig om het stuur te upgraden naar een belt driven stuur (vb Fanatec) of gelijk voor een DD te gaan?
Tuurlijk heeft dit ook met budget te maken, maar dat is op dit moment een kwestie van langer sparen.
- Simlab GT1 Evo
- G27 stuur
- G27 shifter
De pedalen bevallen mij op dit moment vanwege de loadcell upgrade. Is het verstandig om het stuur te upgraden naar een belt driven stuur (vb Fanatec) of gelijk voor een DD te gaan?
Tuurlijk heeft dit ook met budget te maken, maar dat is op dit moment een kwestie van langer sparen.
@Spectre Wolf hoeveel uur per week zit je in je in je rig te racen?
Hoeveel maanden moet je extra doorsparen voordat je je direct drive kan kopen?
Lijkt je g27 nog goed om het tot die tijd vol te houden of is ie op?
Hoeveel maanden moet je extra doorsparen voordat je je direct drive kan kopen?
Lijkt je g27 nog goed om het tot die tijd vol te houden of is ie op?
@R3m3d7 Tussen de 4 a 5 uur. Verschilt soms wat afhankelijk van de banen die in een week voorbij komen (iRacing).
Mijn G27 is niks mis mee, die houdt het nog wel vol verwacht ik. Mijn verwachting is dat ik een half jaar langer moet sparen voor een DD.
Het is ook niet een upgrade die nu moet. Ben alvast aan het nadenken en orienteren wat een verstandige upgrade is. Simracen doe ik al een paar jaar en verwacht dit ook wel te blijven doen. Wil mijn rig langzaam upgraden.
Mijn G27 is niks mis mee, die houdt het nog wel vol verwacht ik. Mijn verwachting is dat ik een half jaar langer moet sparen voor een DD.
Het is ook niet een upgrade die nu moet. Ben alvast aan het nadenken en orienteren wat een verstandige upgrade is. Simracen doe ik al een paar jaar en verwacht dit ook wel te blijven doen. Wil mijn rig langzaam upgraden.
@Spectre Wolf Een half jaar langer sparen voor een direct drive lijkt het mij absoluut waard in dit geval.
Het zou wel kunnen helpen om direct drive vs belt drive te kunnen vergelijken.
Mocht omgeving Leiden goed zijn aan te rijden voor je kunnen we mogelijk iets regelen via BP zodat je bij mij langs kan komen om direct drive te proberen, als mijn accuforce je overtuigt zal Fanatec of Simucube (1 of 2) dat alleen maar overtreffen.
Ik ben van een G25 naar de Accuforce gegaan dus ik weet hoe dat voor jou gaat zijn, om het eerlijk te vergelijken moet je eigenlijk dan nog ergens een goede belt drive zoals de CLI elite kunnen proberen want sommige mensen vinden de upgrade van een CLI naar een direct drive tegenvallen.
Het zou wel kunnen helpen om direct drive vs belt drive te kunnen vergelijken.
Mocht omgeving Leiden goed zijn aan te rijden voor je kunnen we mogelijk iets regelen via BP zodat je bij mij langs kan komen om direct drive te proberen, als mijn accuforce je overtuigt zal Fanatec of Simucube (1 of 2) dat alleen maar overtreffen.
Ik ben van een G25 naar de Accuforce gegaan dus ik weet hoe dat voor jou gaat zijn, om het eerlijk te vergelijken moet je eigenlijk dan nog ergens een goede belt drive zoals de CLI elite kunnen proberen want sommige mensen vinden de upgrade van een CLI naar een direct drive tegenvallen.
Ik zou doorsparen voor een DD dan, dit gaat je veel meer opleveren denk ik. Ik heb zelf de stap van een Thrustmaster T300 RS naar Fanatec CSL Elite set gemaakt en achteraf had ik dat beter anders kunnen doen.
Waarom, ik heb een ander stuurtje gekocht (Clubsport V2) met Podium Paddles module. De wheelbase ervaar ik toch soms nog wel wat clipping mee, al is dat na wat instellingen al een stuk minder geworden. Iets meer bijleggen en ik had een DD PS4 set gehad.
Maar ik heb nog geen ervaring met de DD dus ik kan het verschil van CSL naar DD niet vergelijken.
Waarom, ik heb een ander stuurtje gekocht (Clubsport V2) met Podium Paddles module. De wheelbase ervaar ik toch soms nog wel wat clipping mee, al is dat na wat instellingen al een stuk minder geworden. Iets meer bijleggen en ik had een DD PS4 set gehad.
Maar ik heb nog geen ervaring met de DD dus ik kan het verschil van CSL naar DD niet vergelijken.
[ Voor 17% gewijzigd door Madhouse1979 op 21-10-2019 09:41 ]
@R3m3d7 Ik woon woon in Hoogeveen, Drenthe. Heb helaas geen mensen in de vriendenkring die vergelijkbare apparatuur hebben.
Het verschil ervaren zou het voor mij een stuk duidelijker maken wat betreft keuze.
@Madhouse1979 Bedankt voor je input. Voor mij is het ook belangrijk om niet het gevoel te krijgen dat ik beter meer had kunnen uitgeven. Punt is wel dat het in verhouding moet blijven met de tijd die ik besteed aan deze hobby. Een DD is al een behoorlijke investering.
Het verschil ervaren zou het voor mij een stuk duidelijker maken wat betreft keuze.
@Madhouse1979 Bedankt voor je input. Voor mij is het ook belangrijk om niet het gevoel te krijgen dat ik beter meer had kunnen uitgeven. Punt is wel dat het in verhouding moet blijven met de tijd die ik besteed aan deze hobby. Een DD is al een behoorlijke investering.
@Spectre Wolf Eens, het moet in verhouding blijven, ik besteed ongeveer net zoveel tijd als jij en ik ben ook nog steeds blij met de CSL Elite. Echter heb ik wel zoiets dat ik nog wel een keer wil upgraden naar een DD set PS4/PC.
@Madhouse1979 Correct, je hebt gelijk. Toch maar eens de kosten nog eens op een rijtje zetten. Want met een base ben je er natuurlijk niet.
En daar komt ook nog eens bij dat niet iedereen de upgrade naar direct drive hetzelfde ervaart, er zijn mensen die zeggen je een direct drive alleen een stuk sterker vinden dan b.v. een CSL elite. Als je niet op zoek bent naar die kracht is het zonde. Iedereen is anders en niet iedereen ervaart direct drive op dezelfde manier. Als het 6 maanden is en je hoeft er niet voor krom te liggen zou ik doorsparen, als het >12 is zou ik het lastig vinden en waarschijnlijk voor de CSL gaan. "Buy once cry once" heeft ook zo z'n grenzen voor mij.Madhouse1979 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 10:18:
@Spectre Wolf Eens, het moet in verhouding blijven, ik besteed ongeveer net zoveel tijd als jij en ik ben ook nog steeds blij met de CSL Elite. Echter heb ik wel zoiets dat ik nog wel een keer wil upgraden naar een DD set PS4/PC.
Heb je ook wel weer een punt. Waar ik mij nu aan stoor is het gebrek aan informatie vanuit het stuur. De G27 die ik gebruik is nu bijna 10 jaar oud dacht ik. Misschien dat hij ook wel minder functioneert. Het stuur is ook nog wel eens lomp. Als je flink over curbs gaat bijvoorbeeld "klappert" hij zo.
Voornamelijk zijn dat de dingen waar ik mij steeds meer aan erger.
De stap naar een Fanatec CSL vanaf een Thrustmaster was bij mij behoorlijk, dit zal voor Logitech vergelijkbaar zijn. De CSL doet gewoon prima wat hij moet doen. Ik wilde zelf meer mogelijkheden op mijn stuur, vandaar dat ik de Clubsport CSL verkocht heb en de v2 versie gekocht. Het hele setje reageert gewoon een stuk beter en meer precies t.o.v. de Thrustmaster set.
Wat @R3m3d7 zegt, "buy once, cry once" heeft voor mij ook zijn grenzen. En de CSL is gewoon een goede set. De noodzaak heb ik ook niet echt om te upgrade, enkel de wens. Maar ik heb nog zoveel wensen.
Ik woon in Doesburg, mocht je de CSL willen proberen dan ben je van harte welkom @Spectre Wolf
Wat @R3m3d7 zegt, "buy once, cry once" heeft voor mij ook zijn grenzen. En de CSL is gewoon een goede set. De noodzaak heb ik ook niet echt om te upgrade, enkel de wens. Maar ik heb nog zoveel wensen.
Ik woon in Doesburg, mocht je de CSL willen proberen dan ben je van harte welkom @Spectre Wolf
@Spectre Wolf Hou er wel rekening mee dat mocht je naar een DD willen gaan upgraden, dat je rig het ook wel aan moet kunnen. De krachten waar je mee te maken krijgt zijn een stuk groter dan bij een belt drive, en als je rig niet stijf genoeg is, ga je er gegarandeerd problemen mee ondervinden. Het reguliere upgrade-path is dan ook om eerst je rig goed op orde te hebben, dan je pedalen te upgraden naar loadcell (dus naar bijvoorbeeld de Fanatec Clubsport pedals of naar Heusinkvelds oid) en daarna de wheelbase upgraden naar DD.
@kroegtijger hij heeft een Sim-Lab GT1 Evo, dat zal wel goed moeten komen met een DD.
Maar waarom is er een regulier upgrade pad? Die ligt toch voor iedereen anders? Ik ben het er wel mee eens dat het één met het ander te maken heeft natuurlijk.
Maar waarom is er een regulier upgrade pad? Die ligt toch voor iedereen anders? Ik ben het er wel mee eens dat het één met het ander te maken heeft natuurlijk.
Lees ook mijn review van de Accuforce komende vanaf een oude G25, jouw opmerkingen over het "klapperen" komt mij namelijk zeer bekend voor.Spectre Wolf schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 11:47:
Heb je ook wel weer een punt. Waar ik mij nu aan stoor is het gebrek aan informatie vanuit het stuur. De G27 die ik gebruik is nu bijna 10 jaar oud dacht ik. Misschien dat hij ook wel minder functioneert. Het stuur is ook nog wel eens lomp. Als je flink over curbs gaat bijvoorbeeld "klappert" hij zo.
R3m3d7 in "Racesturen, servo's en pedalen"
Jij had een T300 toch? De stap van logitch g27/29 naar T300 is al een flinke. Hell de t150 die ik had voelde eigenlijk al beter als de g29..Madhouse1979 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 11:54:
De stap naar een Fanatec CSL vanaf een Thrustmaster was bij mij behoorlijk, dit zal voor Logitech vergelijkbaar zijn. De CSL doet gewoon prima wat hij moet doen. Ik wilde zelf meer mogelijkheden op mijn stuur, vandaar dat ik de Clubsport CSL verkocht heb en de v2 versie gekocht. Het hele setje reageert gewoon een stuk beter en meer precies t.o.v. de Thrustmaster set.
@garriej klopt, ik had een T300 RS.
@kroegtijger Ik heb een Simlab GT1 Evo. Mijn eerste upgrade was ook de rig zelf. Daarna heb ik een loadcell in mijn G27 gezet.
@R3m3d7 Ga ik lezen!
@R3m3d7 Ga ik lezen!
Dat moet prima volstaan lijkt me inderdaadMadhouse1979 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:13:
@kroegtijger hij heeft een Sim-Lab GT1 Evo, dat zal wel goed moeten komen met een DD.
Precies om wat je aangeeft; het een heeft met het ander te maken. Het is weinig zinvol om een DD aan te schaffen voor een hoop knaken om m vervolgens te moeten mounten op een rig die aan alle kanten mee buigt, of om een pedalen-setje te monteren waar je bij de eerste de beste bocht je rig mee krom trapt. Net zo goed als dat een DD monteren om vervolgens met een pedalen-setje te gaan rijden met potmetertjes. De logische volgorde in upgrade is dus rig -> pedalen -> wheelbase. Natuurlijk kan je dat ook in een andere volgorde doen, maar logisch is dat imho allerminst. Vandaar ook regulier...Maar waarom is er een regulier upgrade pad? Die ligt toch voor iedereen anders? Ik ben het er wel mee eens dat het één met het ander te maken heeft natuurlijk.
Als het alsnog logischer is om mijn pedalen eerste te upgraden sta ik daar ook voor open. Zit niet vast aan mijn huidige pad wat dat betreft!
@Madhouse1979 Ja die t300 is echt al een andere league als de G27/29. Dus de stap van logitech naar CSL Elite zal alleen maar groter zijn.
Ik nijg zelf ook naar de CSL elite. DD is gewoon te prijzig om nu te rechtvaardigen, zeker omdat ik ook de pedalen nog moet updraden. En het prijsverschil tussen de Elite en de v2.5 lijkt me het niet waard.(op dit moment heb ik een g29)
Mijn idee is de volgende, nieuwe pedalen(CSP v3 of HE sprints) en dan even black friday afwachten of er nog een leuke deal is voor een wheelbase.
Ik nijg zelf ook naar de CSL elite. DD is gewoon te prijzig om nu te rechtvaardigen, zeker omdat ik ook de pedalen nog moet updraden. En het prijsverschil tussen de Elite en de v2.5 lijkt me het niet waard.(op dit moment heb ik een g29)
Mijn idee is de volgende, nieuwe pedalen(CSP v3 of HE sprints) en dan even black friday afwachten of er nog een leuke deal is voor een wheelbase.
[ Voor 20% gewijzigd door garriej op 21-10-2019 12:34 ]
G27 pedalen zijn toch de T3PA pedalen? In dat geval zou ik persoonlijk er eerst voor kiezen die te upgraden. Geen must natuurlijk, maar imho wel logischerSpectre Wolf schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:30:
Als het alsnog logischer is om mijn pedalen eerste te upgraden sta ik daar ook voor open. Zit niet vast aan mijn huidige pad wat dat betreft!
Mijn broer heeft de G29 en ik de T300. Dit is echt een wereld van verschil. Bij hem vang ik de Skip amper op in iRacing, terwijl ik bij mij alles tot in de puntjes voel. En echt veel betere rondes draai. Niet alleen sneller, maar ook veel meer plezier.Spectre Wolf schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 08:27:
Misschien dat jullie mij een beetje kunnen helpen met advies wat betreft upgrade route:
- Simlab GT1 Evo
- G27 stuur
- G27 shifter
Ik zou echt upgraden naar de T300 en dan jouw pedalen meenemen (als dat kan? Denk het wel toch). Dan heb je echt een leuke set te pakken welke imho echt een serieuze stap omhoog is. En gewoon een heel goed betaalbare optie i.p.v. direct het dubbele kwijt te zijn -> € 250,- bij amazon.de.
[ Voor 12% gewijzigd door StealthyPeanut op 21-10-2019 14:32 ]
Ik zou hem niet adviseren van z'n G27 loadcell-mod pedalen over te gaan op een stock T3PA setje, dat is een stap achteruit.StealthyPeanut schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:07:
[...]
Mijn broer heeft de G29 en ik de T300. Dit is echt een wereld van verschil. Bij hem vang ik de Skip amper op in iRacing, terwijl ik bij mij alles tot in de puntjes voel. En echt veel betere rondes draai. Niet alleen sneller, maar ook veel meer plezier.
Ik zou echt upgraden naar de T300 en dan jouw pedalen meenemen (als dat kan? Denk het wel toch). Dan heb je echt een leuke set te pakken welke imho echt een serieuze stap omhoog is. En gewoon een heel goed betaalbare optie i.p.v. direct het dubbele kwijt te zijn -> € 250,- bij amazon.de.
Of de 300GT nemen -> dan heb je direct de T3Pa pedalen, maar ik weet niet hoe die zich verhouden t.o.v. jouw G29.
Volgens mij moet hij eerst met budget in z'n achterhoofd gaan bepalen in welk ecosysteem hij wil investeren en verder wil gaan groeien.
Daarom zeg ik: dat is een optie waar ik niet het fijne van weet (heb hem ook even weggehaald, die laatste zin).R3m3d7 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:26:
[...]
Ik zou hem niet adviseren van z'n G27 loadcell-mod pedalen over te gaan op een stock T3PA setje, dat is een stap achteruit.
Volgens mij moet hij eerst met budget in z'n achterhoofd gaan bepalen in welk ecosysteem hij wil investeren en verder wil gaan groeien.
Maar een G29 upgrade naar de T300 is aanzienlijk en een stuk betaalbaarder dan daar weer boven te zitten. Wat hierboven al vaker wordt geschreven: Dit hangt af van zijn budget
[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 21-10-2019 14:41 ]
Ik ben zelf ook van een G29 naar T300 RS gegaan en sinds een paar maanden nu Fanatec CSL. De G29 is leuk maar echt gewoon simpel, de T300 RS werd al beter, zeker met de F1 add-on. Maar Fanatec is wel een een niveau hoger.
Wat @R3m3d7 ook zegt, eerst budget bepalen en dan keuzes gaan maken. Als je geen 1000+ uit wil gaan geven dan is een DD een heel slecht advies.
Wat @R3m3d7 ook zegt, eerst budget bepalen en dan keuzes gaan maken. Als je geen 1000+ uit wil gaan geven dan is een DD een heel slecht advies.
Kwijl!!!
Ik kan het op het moment effe niet opbrengen om nog een keer 1 uur en een kwartier de zouteloze commentaren van barry rowland op elk schroefje aanhoren. Kan die man niet ook korte versies van z'n reviews maken? Hij is altijd erg grondig, en daarvoor chapeau, maar het duurt maar en duurt maar met m...
Ja. Ga naar de laatste 5 minuten. Maakt die altijd een samenvatting voor je.kroegtijger schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 19:20:
[...]
Ik kan het op het moment effe niet opbrengen om nog een keer 1 uur en een kwartier de zouteloze commentaren van barry rowland op elk schroefje aanhoren. Kan die man niet ook korte versies van z'n reviews maken? Hij is altijd erg grondig, en daarvoor chapeau, maar het duurt maar en duurt maar met m...
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Aan iedereen die mij geholpen heeft met mijn vraag, bedankt!
Wat ik ga doen is wat gedetailleerder alles naast elkaar zetten wat betreft budget en vanuit daar de beslissing maken.
Wat ik ga doen is wat gedetailleerder alles naast elkaar zetten wat betreft budget en vanuit daar de beslissing maken.
Ja er soms ook zoiets als TE grondig. Ik vind het leuk om de binnekant te zien. Ik hoef niet een tutorial van hoe ik elk schoefje los schroef.kroegtijger schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 19:20:
[...]
Barry is wel een legende in de sim wereld. Ik vind het ook te veel van het goede maar de grote merken zien toch graag hun producten door hem onder handen genomen worden.
Zeker. En ik snap ook heel goed waarom. Voor producten waar ik een oog op heb / over twijfel. en er is een review van Barry dan kijk ik m volledig.Madhouse1979 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:20:
Barry is wel een legende in de sim wereld. Ik vind het ook te veel van het goede maar de grote merken zien toch graag hun producten door hem onder handen genomen worden.
Voor producten zoals dit, waar ik geen geld voor heb, kan ik het niet opbrengen om volledig te kijken.
True that! Ik heb ook de hele review van de GT1 Evo van hem gekeken voordat ik overging op aanschaf.garriej schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:23:
[...]
Zeker. En ik snap ook heel goed waarom. Voor producten waar ik een oog op heb / over twijfel. en er is een review van Barry dan kijk ik m volledig.
Voor producten zoals dit, waar ik geen geld voor heb, kan ik het niet opbrengen om volledig te kijken.
Same here, en bij gebrek aan handleiding ook bij de build erg handig gebleken dat ie zo uitgebreid te werk gaat. Geeft ook een aantal erg handige tips in z'n filmpje die me waarschijnlijk veel tijd en irritatie's hebben bespaard.Madhouse1979 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:25:
[...]
True that! Ik heb ook de hele review van de GT1 Evo van hem gekeken voordat ik overging op aanschaf.
Kan me wel vinden wat anderen zeggen dat ie vaak wel erg lang van stof is, skip daarom vaak gewoon door z'n filmpjes heen naar wat ik interessant vind.
Ik heb dat filmpje ook genoemd in de review op mijn blog. Ik heb ook zeer veel aan de tips gehad in dat filmpje.Pyr0_ schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:43:
[...]
Same here, en bij gebrek aan handleiding ook bij de build erg handig gebleken dat ie zo uitgebreid te werk gaat. Geeft ook een aantal erg handige tips in z'n filmpje die me waarschijnlijk veel tijd en irritatie's hebben bespaard.
Kan me wel vinden wat anderen zeggen dat ie vaak wel erg lang van stof is, skip daarom vaak gewoon door z'n filmpjes heen naar wat ik interessant vind.
Ik vind Barry's reviews altijd wel leuk, zeker als je eigenlijk je keuze al hebt gemaakt. Het is dan een beetje zoals CoolBlue's wachttherapie. 
Aan de andere kant is het wel eventjes nagelbijten als een van onze producten voorbij komen.
Aan de andere kant is het wel eventjes nagelbijten als een van onze producten voorbij komen.
@EnzoF en aan de andere kant ook wel heel informatief denk ook voor jullie zelf mbt aanpassingen/tips etc.
Ik neem aan dat jullie die daar zelf met een goed gevoel naar toe sturen?EnzoF schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:06:
Volgens mij sturen ze geen producten aan reviewers. Barry zei volgens mij zelfs dat hij ze had geleend van iemand om de review te doen.Madhouse1979 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:45:
[...]
Ik neem aan dat jullie die daar zelf met een goed gevoel naar toe sturen?
Dat wist ik niet. Dacht dat de 'grote' merken dat soort jongens (Barry, Gamermuscle etc.) wel producten opsturen.garriej schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:47:
[...]
Volgens mij sturen ze geen producten aan reviewers. Barry zei volgens mij zelfs dat hij ze had geleend van iemand om de review te doen.
Ik krijg zelf van diversen merken vaak wel het e.e.a. opgestuurd. Afgelopen week een setje Schoenen en Handschoenen van Abruzzi Racewear en de nieuwe shifter van Aiologs. Geen verplichtingen maar wel erg leuk om te testen en er over te schrijven.
Klopt er zijn bedrijven die dit doen. Het blijft altijd een keuze van het bedrijf zelf natuurlijk. Er is voor beide iets te zeggen. En waar trek je dan de lijn, dat je ze naar barry stuurt snap ik. Maar stuur je ze ook naar een blog als dat van jou of is dat dan te "klein"(hoewel erg leuk, kudos!).Madhouse1979 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:57:
[...]
Dat wist ik niet. Dacht dat de 'grote' merken dat soort jongens (Barry, Gamermuscle etc.) wel producten opsturen.
Ik krijg zelf van de diversen merken vaak wel het e.e.a. opgestuurd. Afgelopen week een setje Schoenen en Handschoenen van Abruzi Racewear en de nieuwe shifter van Aiologs. Geen verplichtingen maar wel erg leuk om te testen en er over te schrijven.
Daarnaast, zelfs als er geen verplichtingen aanzitten ben je altijd onbewust biased.
offtopic: Wordt het niet is tijd dat je de CSL elite set gaat reviewen
[ Voor 4% gewijzigd door garriej op 23-10-2019 16:08 ]
Ik snap wat je bedoeld! Ik weet niet of mijn blog klein of groot is, maakt ook verder niet uit. Ik hoef er niet van te leven, ik vind het gewoon veel te leuk om te doen. Ik test graag dingen en ik schrijf er net zo graag over, en of ik het product nu zelf koop of opgestuurd krijg maakt niet zoveel uit. Het enige verschil is dat wat ik zelf koop bewust gekozen is.garriej schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:04:
[...]
Klopt er zijn bedrijven die dit doen. Het blijft altijd een keuze van het bedrijf zelf natuurlijk. Er is voor beide iets te zeggen. En waar trek je dan de lijn, dat je ze naar barry stuurt snap ik. Maar stuur je ze ook naar een blog als dat van jou of is dat dan te "klein"(hoewel erg leuk, kudos!).
Daarnaast, zelfs als er geen verplichtingen aanzitten ben je altijd onbewust biased.
Ik vraag er zelf ook niet om, het is vaak via Instagram (ben daar best actief en heb een redelijk bereik) dat het contact gelegd wordt. Ik zeg er ook geen nee tegen dan.
Edit: De spullen die ik niet gebruik ga ik een keer verloten bij een mijlpijl oid.
Working on thatgarriej schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:04:
[...]
offtopic: Wordt het niet is tijd dat je de CSL elite set gaat reviewen
[ Voor 14% gewijzigd door Madhouse1979 op 23-10-2019 16:23 ]
Normaal wel, maar ivm de voorraadsituatie hebben we dit voor zijn review van de Sprint pedalen niet gedaan. Barry heeft deze van een vriend geleend.Madhouse1979 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:45:
[...]
Ik neem aan dat jullie die daar zelf met een goed gevoel naar toe sturen?
Duidelijk! Ik hoop ze ook nog eens onder handen (euh voeten) te krijgen 😊EnzoF schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:59:
[...]
Normaal wel, maar ivm de voorraadsituatie hebben we dit voor zijn review van de Sprint pedalen niet gedaan. Barry heeft deze van een vriend geleend.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet vinden van bedrijven die producten opsturen naar recensenten. Heb liever dat de recensent het product zelf koopt. Dan ben je ook sneller geneigd om een product als bagger af te stempelen en kan je het onder de 14 dagen regel gewoon weer terugsturen. In plaats van het net net een voldoende te geven of juist als goed te bestempelen in de hoop dat in de toekomst nog meer wordt opgestuurd. Tja.. Dat nou de wereld waar we eenmaal in leven.
Ligt er ook maar net aan of je een reviewer met ruggengraat treft of niet he. Het is het makkelijkst als je de eer aan jezelf houdt als reviewer, dan hoef ik de kijker niet te weten hoe je aan iets komt
Ik denk dat het met Barry niet zo veel uitmaakt, juist omdat zijn reviews zo gedetailleerd zijn. Het grootste deel van zijn video's is (objectief) laten zien hoe het werkt, maar een klein deel van de video is zijn mening.
En daarom vind ik ze heel erg prettig, hoe uitgebreid ook
Ik heb ze vaak opstaan als ik aan het eten ben. Kijkt dan prima weg. Ja soms als hij elk schroefje gaat opmeten (en eerst zeggen dat het een M8 is) dan zet ik een kleine fast forward in
Ik voel me altijd toch een beetje schuldig als ik een fast forward doe...
Steekt die man er zoveel werk in, en kijk ik maar een paar minuten ervan.
Tijdens eten heb ik meestal geen Barry, maar Jimmy Broadbent aan. Kijkt ook prima weg

Tijdens eten heb ik meestal geen Barry, maar Jimmy Broadbent aan. Kijkt ook prima weg
Daarnaast zelfs als hij iets niet goed vind is hij nog vrij mild. De meeste mensen gaan ook niet voor zijn mening naar de video's maar juist voor die objectifiteit. Voor meningen en flitsende revieuws zijn er andere kanalen.EnzoF schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:38:
Ik denk dat het met Barry niet zo veel uitmaakt, juist omdat zijn reviews zo gedetailleerd zijn. Het grootste deel van zijn video's is (objectief) laten zien hoe het werkt, maar een klein deel van de video is zijn mening.
Maar waag het niet om slechte kwaliteit schroeven te gebruiken, dat krijg je wel te horen van Barry
[ Voor 8% gewijzigd door garriej op 24-10-2019 09:38 ]
Ik heb het bij Fanatec even nagevraagd, maar dat wordt niet ondersteund. Dat is althans hun reactie, wellicht dat dat het officiele antwoord is, maar dat de praktijk anders uitwijst. Op t forum hoopte ik al wat praktijkervaring cq. andere voorbeelden aan te treffen.kroegtijger schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 09:19:
[...]
https://www.fanatec.com/e...e-performance-kit-eu.html
https://www.fanatec.com/e...als-v3-damper-kit-eu.html
Ik vermoed dat deze 2 ook op de v2 moeten kunnen, maar daar kunnen anderen hier je vast wel wat meer over vertellen. Lijkt me een stuk logischere aanpak
Dat vind ik juist een zwaktebod af en toe. Als je geen menig durft te hebben, hou hem dan voor je denk ik dan. Juist een uitgesproken mening met het hoe en waarom kan ik zelf waarderen. Mensen zonder duidelijke mening snap ik vaak niet. Dat is personlijkgarriej schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:37:
[...]
Daarnaast zelfs als hij iets niet goed vind is hij nog vrij mild. De meeste mensen gaan ook niet voor zijn mening naar de video's maar juist voor die objectifiteit. Voor meningen en flitsende revieuws zijn er andere kanalen.
Als ik zou reviewen zou ik de vrijheid willen hebben om het volgende te zeggen:
- Dit product hebben we gratis gekrijgen.
- Maar goed ook, want ik zou er geen stuiver voor geven
- Want redenen
- Advies, spaar verder
Zodra dat niet kan, zou ik geen reviews doen
[ Voor 18% gewijzigd door Schuey op 24-10-2019 12:36 ]
Ik vind het juist wel fijn, want dan kan ik m'n eigen mening vormen. Sowieso als je echt overweegt om iets te kopen is 1 review kijken niet genoeg.Schuey schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:34:
[...]
Dat vind ik juist een zwaktebod af en toe. Als je geen menig durft te hebben, hou hem dan voor je denk ik dan. Juist een uitgesproken mening met het hoe en waarom kan ik zelf waarderen. Mensen zonder duidelijke mening snap ik vaak niet. Dat is personlijk
Ik ga er van uit dat je je eigen mening ook kunt vormen door de meningen van anderen, hoe sterk ook, kunt filteren
[ Voor 5% gewijzigd door Schuey op 24-10-2019 12:37 ]
Eens! Het is ook een ongeschreven regel om te vermelden dat je het product hebt gekregen. Daarnaast is het ook not done het gekregen product door te verkopen.Schuey schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:34:
[...]
Als ik zou reviewen zou ik de vrijheid willen hebben om het volgende te zeggen:
- Dit product hebben we gratis gekrijgen.
- Maar goed ook, want ik zou er geen stuiver voor geven
- Want redenen
- Advies, spaar verder
Ik probeer het zelf ook zo te doen, niet in die bewoording, al is het wel lastig kritisch te zijn op producten die je zelf (weloverwogen) hebt aanschaft. Ik heb een review over handschoenen geschreven op mijn blog, ik kreeg een mail van de leverancier dat ze het niet juist vonden dat ik het elastiek te strak om de pols vond zitten. Ik mag nu niet meer reviewen voor ze. Prima.
Transparantie is heel wat waard idd.Madhouse1979 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:27:
[...]
Eens! Het is ook een ongeschreven regel om te vermelden dat je het product hebt gekregen. Daarnaast is het ook not done het gekregen product door te verkopen.
Ah fijn, classy. Dit heb je dus bij deze ook aan je review als appendix toegevoegd neem ik aan?ik kreeg een mail van de leverancier dat ze het niet juist vonden dat ik het elastiek te strak om de pols vond zitten. Ik mag nu niet meer reviewen voor ze. Prima.
@Madhouse1979 En toch ben je redelijk positief over die handschoenen. Rare gasten.
Nee dat doe ik niet. Ik vind het prima zo. Heb mijn mening gegeven en ga daar verder niets aan toe voegen.Schuey schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:39:
[...]
Ah fijn, classy. Dit heb je dus bij deze ook aan je review als appendix toegevoegd neem ik aan?
Ach ja, maakt ook verder niet uit hoor. Het zijn verder ook fijne handschoenen maar ik vind de Abruzzi handschoenen met sticksels aan de buitenkant het fijnst.Ivysaur schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:43:
@Madhouse1979 En toch ben je redelijk positief over die handschoenen. Rare gasten.
Belachelijk! Weten we ook weer welk merk we niet moeten kopenMadhouse1979 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:27:
[...]
Eens! Het is ook een ongeschreven regel om te vermelden dat je het product hebt gekregen. Daarnaast is het ook not done het gekregen product door te verkopen.
Ik probeer het zelf ook zo te doen, niet in die bewoording, al is het wel lastig kritisch te zijn op producten die je zelf (weloverwogen) hebt aanschaft. Ik heb een review over handschoenen geschreven op mijn blog, ik kreeg een mail van de leverancier dat ze het niet juist vonden dat ik het elastiek te strak om de pols vond zitten. Ik mag nu niet meer reviewen voor ze. Prima.
Daarom schrijf ik ook geen reviewsMadhouse1979 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:04:
[...]
Nee dat doe ik niet. Ik vind het prima zo. Heb mijn mening gegeven en ga daar verder niets aan toe voegen.

Ik heb op basis van jou review nu een ontwerp uitstaan bij Abruzzi. Met mijn eigen bedrijfslogo, huisstijl en Racelogo. Ben enorm benieuwd!Madhouse1979 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:04:
[...]
Nee dat doe ik niet. Ik vind het prima zo. Heb mijn mening gegeven en ga daar verder niets aan toe voegen.
[...]
Ach ja, maakt ook verder niet uit hoor. Het zijn verder ook fijne handschoenen maar ik vind de Abruzzi handschoenen met sticksels aan de buitenkant het fijnst.
wat is er zo speciaal aan abruzzi? ik zie het hier voorbij komen, op youtube bij sommige simracers ook, maar ik had er voorheen nog nooit van gehoord.
ik zelf heb gewoon sparco racehandschoenen aangeschaft. kostte wel wat maar zitten heerlijk!
ik zelf heb gewoon sparco racehandschoenen aangeschaft. kostte wel wat maar zitten heerlijk!
Ik rij nu met de f33l handschoenen.
Die bevallen me erg goed. Maar het zijn mijn eerste handschoenen, dus ik kan het met niets vergelijken.
Die bevallen me erg goed. Maar het zijn mijn eerste handschoenen, dus ik kan het met niets vergelijken.
Ja, dat zijn best aardige handschoenen. Soms wil nog weleens de stiksels bij de vingertoppen wat irriteren. Voornamelijk bij mijn pink ivm mijn nagel enzo. Maar voor de rest prima handschoenen voor het geld.Spunky25 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 17:04:
Ik rij nu met de f33l handschoenen.
Vreemd, ik heb al een tijdje een CSL Elite Wheel Base (ready for PS4) en fanatec formula v2 wheel. Zou ook PS4 ready moeten zijn.
Als ik modes switch however, is alleen PC en Xbox One beschikbaar. Geen PS4 modus... Iemand enig idee?
Edit: Kom er dus net achter dat ik de v1.1 had besteld. Die is alleen Xbox compatible. Damn.
Als ik modes switch however, is alleen PC en Xbox One beschikbaar. Geen PS4 modus... Iemand enig idee?
Edit: Kom er dus net achter dat ik de v1.1 had besteld. Die is alleen Xbox compatible. Damn.
[ Voor 16% gewijzigd door Xamsix op 24-10-2019 18:23 ]
PSN/Steam: Xamsix
Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.