Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 19 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:59
derx666 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 18:41:

Je kunt ook een SRM Fanatec QR kopen zodat je gewoon Fanatec stuurtjes kunt gebruiken. Werkt perfect. Alleen de allerlaatste nieuwe stuurtjes van Fanatec werken (op dit moment) niet vanwege het gebruik van encrypted communicatie met de base. SRM is er wel mee bezig, maar het is maar de vraag of ze het ooit kunnen oplossen. Tot die tijd zijn er natuurlijk wel een heleboel Fanatec stuurtjes te koop die wel gewoon werken.
En wat doe je dan als je Fanatec stuurtje stuk gaat en onder garantie word gerepareerd en terug komt met niet compatible software?
Moet je gaan leuren voor iemand met een Fanatec base die in de buurt woont en je stuurtje wil en kan flashen.
Kan best zijn dat Fanatec de oude drivers met oude FW niet meer beschikbaar stelt.

Daarbij is er ook de vraag in hoeverre eea echt DD proof is.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:01
Kloever schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 16:23:
Ik denk dat ik daar een Speed3 stoel bij bestel. Heb ze een mail gedaan met de vraag of mijn 1.80 en 103kg daar inpast.
Ik ben zelf 1.87 en 80kg en het de gt1 met speed3. Voor mij perfect, mn maat is breder en zit aan de schouders krap.
Dus het ligt eraan wat je bouw is of je goed zit in deze stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-09 18:44
Kloever schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 16:23:
Ik denk dat ik daar een Speed3 stoel bij bestel. Heb ze een mail gedaan met de vraag of mijn 1.80 en 103kg daar inpast.
Mijn advies (gaf ik je ook al via PM), ga passen en kies een stoel waar je lekker in zit.

Mijn huidige Autostyle BS7 gaat terug, die is scheef (fabrieks foutje?) en zit daardoor niet lekker.

Ik ga donderdag ochtend naar Lynx Motorsport toe en daar lekker stoelen passen en ik hoop er 1 te vinden die lekker zit. Daarnaast koop ik er ook nog beugels en een slider bij (die moet je bij Sim-Lab er ook nog bij kopen). Ik wil qua beugel keuze de mogelijkheid hebben om de stoel ook iets naar achter te kantelen.

Het is een uurtje rijden voor mij maar hopelijk is het het wel waard.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 18:48

derx666

mecker ende blaet

raymondw schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 19:10:
[...]
En wat doe je dan als je Fanatec stuurtje stuk gaat en onder garantie word gerepareerd en terug komt met niet compatible software?
Moet je gaan leuren voor iemand met een Fanatec base die in de buurt woont en je stuurtje wil en kan flashen.
Kan best zijn dat Fanatec de oude drivers met oude FW niet meer beschikbaar stelt.

Daarbij is er ook de vraag in hoeverre eea echt DD proof is.
Klopt. Scheelt dat mijn Fanatec stuurtjes beide buiten garantie zijn :)
2e hands zijn er trouwens ook best nog wel stuurtjes te vinden, en DD proof; Buiten het McLaren stuur (wat compleet plastic is) zijn er weinig problemen afaik. Mijn Formula Black en Porsche 918 stuur geven beide geen krimp, zelfs niet als ik hem vol open schroef op 28NM. Normaal rijd ik trouwens op dit moment rond de 10-14NM, dus ik verwacht hier weinig problemen mee.

Verder was het natuurlijk bedoeld als een optie voor iemand die op zoek was naar evt. een alternatief voor het Ascher stuur wat op dit moment niet beschikbaar is.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:14
Madhouse1979 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 20:05:
[...]

Mijn advies (gaf ik je ook al via PM), ga passen en kies een stoel waar je lekker in zit.

Mijn huidige Autostyle BS7 gaat terug, die is scheef (fabrieks foutje?) en zit daardoor niet lekker.

Ik ga donderdag ochtend naar Lynx Motorsport toe en daar lekker stoelen passen en ik hoop er 1 te vinden die lekker zit. Daarnaast koop ik er ook nog beugels en een slider bij (die moet je bij Sim-Lab er ook nog bij kopen). Ik wil qua beugel keuze de mogelijkheid hebben om de stoel ook iets naar achter te kantelen.

Het is een uurtje rijden voor mij maar hopelijk is het het wel waard.
Is ook meer mijn bedoeling. Maar de Speed1 of Speed3 is meer als indicatie. Ik ben druk opzoek naar een winkel in de buurt van Zwolle waar ik heen kan rijden en kan testen.

Edit, ik zie dat Lynx in Bergschenhoek zit. Daar wonen vrienden van me, dus altijd leuk om daar even langs te gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Kloever op 24-09-2019 20:16 ]

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Ik zal mijn ervaring met Lynx nog wel posten. Vanmiddag aan de telefoon kwam in iedergeval goed over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Andersom kan trouwens ook.... met de Podium hub kan je aftermarket stuurtjes op de DD1 en DD2 zetten.
Die hub is uiteraard wel lekker overpriced...

Ik heb geen idee of de data dan ook via de hub kan lopen (er zit wel een data port op, maar er is nog geen documentatie van de hub)

Via een losse USB kan natuurlijk altijd

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19:08
Ik had een vraagje ben pas geswitcht naar een sc2 pro. nu rij ik met een fanatec formule Wheel maar merk dat door de krachten het stuurtje toch iets te klein is maar vooral dat ik wat dikkere handvaten nodig heb nu was mijn vraag weet iemand een goed stuurtje open wheel met een beetje dikke handvaten dat niet gelijk 7 of 8 honderd euro kost hoeft niet mooi te zijn alleen functioneel

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-10 12:33
Extera schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:34:
Andersom kan trouwens ook.... met de Podium hub kan je aftermarket stuurtjes op de DD1 en DD2 zetten.
Die hub is uiteraard wel lekker overpriced...

Ik heb geen idee of de data dan ook via de hub kan lopen (er zit wel een data port op, maar er is nog geen documentatie van de hub)

Via een losse USB kan natuurlijk altijd
Goed idee, zal ik dat maar eens uit gaan proberen ;) :9

Of we de data port kunnen gebruiken als passtrough (hopelijk) kunnen we tegen die tijd wel uitvinden toch 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymondw
gerard27 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 22:46:
Ik had een vraagje ben pas geswitcht naar een sc2 pro. nu rij ik met een fanatec formule Wheel maar merk dat door de krachten het stuurtje toch iets te klein is maar vooral dat ik wat dikkere handvaten nodig heb nu was mijn vraag weet iemand een goed stuurtje open wheel met een beetje dikke handvaten dat niet gelijk 7 of 8 honderd euro kost hoeft niet mooi te zijn alleen functioneel
Bericht sturen naar @johnnyverhoeff

Of hier eens kijken : SRC

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
gerard27 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 22:46:
Als je per se open stuur wil vindt ik deze heel fijn voor openwheelers: https://ssrg.eu/store/Sportline-Formula-280-p77649258
Maar is niet super dik oid, en 280 mm breed, fanatec formule stuur is geloof ik 270mm

Als je anders ook een open wheel wilt hebben die nog ietsjes breder is, kan je naar deze kijken: https://www.facebook.com/...526303639/?type=3&theater

Die heeft echt lekker dikke handvaten en je kan m ook in een ronde variant bestellen in allerlei kleuren, is ong 300 mm breed.
Prijs is ong 144 tot 175 euro voor een los stuur.

• gerard27
johnnyverhoeff schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:07:
[...]

Als je per se open stuur wil vindt ik deze heel fijn voor openwheelers: https://ssrg.eu/store/Sportline-Formula-280-p77649258
Maar is niet super dik oid, en 280 mm breed, fanatec formule stuur is geloof ik 270mm

Als je anders ook een open wheel wilt hebben die nog ietsjes breder is, kan je naar deze kijken: https://www.facebook.com/...526303639/?type=3&theater

Die heeft echt lekker dikke handvaten en je kan m ook in een ronde variant bestellen in allerlei kleuren, is ong 300 mm breed.
Prijs is ong 144 tot 175 euro voor een los stuur.
ja de diameter van 280 tot 300 met dikke handvaten lijkt me ideaal maar de prijzen die ik allemaal zie vind ik veel te hoog vond de base al duur maar alle stuurtjes die in vind zitten bijna rond de zelfde prijs ( dan bedoel ik met button box )

iRacing Profiel

• JohnnyV
gerard27 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:54:
[...]

ja de diameter van 280 tot 300 met dikke handvaten lijkt me ideaal maar de prijzen die ik allemaal zie vind ik veel te hoog vond de base al duur maar alle stuurtjes die in vind zitten bijna rond de zelfde prijs ( dan bedoel ik met button box )
Je kan vragen of ie deze nog een keer maakt: https://www.facebook.com/...8/481310922365201/?type=3
https://www.facebook.com/...8/491571341339159/?type=3
https://www.facebook.com/...8/491571351339158/?type=3

Dat is dus wel het stuur en knopjes en shifter maar zonder behuizing.
Ik dacht dat ik die ook heb zien verkopen voor rond de 500.
Functioneel precies t zelfde.
info@ssrg.eu

• KekoDK
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 17-01-2022
StealthyPeanut schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:26:
[...]

PlatteTV heeft er enkele staan. Ik weet niet hoe lang je bent? Ik heb de Playseat Evolution gekocht, maar eigenlijk is deze te klein voor mij (194cm, 95kg). Zowel in de lengte als in de breedte. Achteraf had ik beter door een andere model kunnen gaan. Het gaat met name om de stoel, want de rest is volledig in te stellen.

De Evolution is redelijk klein te maken (rugleuning inklappen en compleet in elkaar te schuiven), maar de Challenge is echt "inklapbaar". Maar die zit gewoon een stuk minder comfortabel helaas.

Ik heb deze nooit getest, maar ziet er ook echt goed uit en achteraf heb ik spijt dat ik hem niet heb kunnen testen;

[Afbeelding]

Qware Race Seat. Misschien iets om mee te nemen in je zoektocht! Hij is ook completer: steun voor je shifter inbegrepen.
Dank! Ik ga er naar kijken. Ik ben zelf rond de 1.85, dus ik zal er wellicht wat minder problemen mee hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerard27
johnnyverhoeff schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:19:
[...]

Je kan vragen of ie deze nog een keer maakt: https://www.facebook.com/...8/481310922365201/?type=3
https://www.facebook.com/...8/491571341339159/?type=3
https://www.facebook.com/...8/491571351339158/?type=3

Dat is dus wel het stuur en knopjes en shifter maar zonder behuizing.
Ik dacht dat ik die ook heb zien verkopen voor rond de 500.
Functioneel precies t zelfde.
info@ssrg.eu
oké ja dat ziet er interessant uit zal vanavond eens een mail sturen bedankt voor je hulp

iRacing Profiel

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Las net op Sim Racing Reddit dat Logitech bezig is met twee nieuwe stuurtjes. Misschien gaan ze ook de DD markt op? Leuke concurrentie voor Thrustmaster.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:36
Zie ik niet gebeuren, jan met de pet heeft daar helemaal geen budget voor. Kent het niet of snapt het niet. Dan zie ik ze nog eerder voor een 4e facelift gaan of iets met een gearbox of belt drive. En dan doen alsof het iets nieuws is natuurlijk :p

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-10 14:49
Schuey schreef op donderdag 26 september 2019 @ 07:04:
Zie ik niet gebeuren, jan met de pet heeft daar helemaal geen budget voor. Kent het niet of snapt het niet. Dan zie ik ze nog eerder voor een 4e facelift gaan of iets met een gearbox of belt drive. En dan doen alsof het iets nieuws is natuurlijk :p
Al is het maar een waardige concurrent tussen de t300 en de csl in met betere pedalen dan de t300 standaard heeft dan denk ik dat ze een groot succes kunnen hebben. DD van Logitech zie ik ook niet gebeuren.
Reken maar dat ze bij Logitech een perfect beeld hebben van de markt en hoe deze zich heeft ontwikkeld de laatste jaren.

• Schuey
Logitech concurreert niet met die merken, vergis je daar vooral niet in. Zie nog wel gebeuren dat ze nog meer naar consoles gaan bijvoorbeeld, om zich daar te onderscheiden als de 'beste instapper' ofzo.

[ Voor 47% gewijzigd door Schuey op 26-09-2019 08:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudyy
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Ik heb nooit eerder race-games gespeeld, maar recent 2ehands een Logitech G920 met shifter en wheelstand pro kunnen kopen, deze aangesloten op de Xbox One X en Forza Horizon 4 aangeschaft.

En het is echt super vet haha, totaal andere ervaring en de graphics van Horizon 4 zijn ook super.

• R3m3d7
Schuey schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:10:
Logitech concurreert niet met die merken, vergis je daar vooral niet in.
Niet met Fanatec maar zeer zeker wel met Thrustmaster, op Reddit zie je daar vaak zat discussies over langskomen de "wat moet ik kopen" vragen gaan meestal tussen die twee merken.
Ik verwacht geen grote stap richting DD maar als ze zich meer richting de T300 verschuiven met de pedalen die ze nu al leveren zou dat goed zijn voor dat segment denk ik.
Logitech heeft als voordeel dat ze gigantisch groot zijn met enorme productie en distributie kanalen, als Logitech de toenemende vraag in dit iets hogere segment inschat als een plek waarin zij willen opereren (doordat daar iets meer marge te halen valt) kunnen ze daar zo instappen, er is niets wat ze tegenhoud want het ontwikkelen en produceren van die stuurtje is voor een bedrijf als Logitech geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-10 15:59
Ik heb op dit moment de CSL Elite Pedals met Loadcell Brake in pre-order staan. Echter ben ik aan het twijfelen om deze evt om te ruilen naar de ClubSport Pedals V3. Is het verschil echt groot tussen deze 2 pedalen? En deze werken ook goed op de PS4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Raikkonen_WC schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:20:
Ik heb op dit moment de CSL Elite Pedals met Loadcell Brake in pre-order staan. Echter ben ik aan het twijfelen om deze evt om te ruilen naar de ClubSport Pedals V3. Is het verschil echt groot tussen deze 2 pedalen? En deze werken ook goed op de PS4?
De v3 pedalen zijn beter dan de CSL pedalen, dat zie je ook aan de prijs.
Maar als je het direct geld wil uitgeven voor top of the bill spullen : https://heusinkveld.com/
Moet je alleen wachten tot er überhaupt weer voorraad is...

Heb de CSL pedalen gehad, voor de startende simracer een redelijke prijs pret verhouding.
Maar... plastic onderdelen op slijtage gevoelige plekken en onrealistische pedaal travel.
De v3's zijn beter in te stellen, materiaal technisch ook veel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
Ik heb de v3 met brake performance kit en ben zeer tevreden. Heusinkveld is geheid beter, maar niet voor ps4.
Let wel op dat je met de v3's de pedalen via de base moet aansluiten om ze op de ps4 te gebruiken. Niet met usb los aan je ps4 hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Ik ben ook een PS4 gamer dus ook geen Heusinkveld voor mij helaas. De v3 met performance kit zou voor mij ook de beste oplossing zijn.

Maar vooropig blijf ik wel met de CSL en loadcell kit rijden. Ik wil toch het liefst 2 pedalen omdat ik de koppeling niet gebruik.

[ Voor 33% gewijzigd door Madhouse1979 op 01-10-2019 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
De Spints werkte toch sinds kort op de ps4 met dat boxje ertussen en een recente firmware update, ik dacht dat iemand het daar laatst over had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
Het is denk ik ook de vraag of het dat waard is voor de spelletjes op een playstation... Ik zou het wel weten als je aan dat soort spullen begint te denken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Schuey schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:51:
Het is denk ik ook de vraag of het dat waard is voor de spelletjes op een playstation... Ik zou het wel weten als je aan dat soort spullen begint te denken..
inderdaad. je kunt gebruik maken van de bijgeleverde software (smartcontrol of truedrive b.v.), plus dan heb je ook nog eens meer keuze in sims. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Ik wil nog wel een keer naar PC over. Het nadeel is dat ik in een F1 league met vrienden rij en dat doen we allemaal op de PS4.

Een combi van PC en PS4 is dan ook wel een wens maar als ik naar sprints zou willen dan moeten die wel op beiden werken.

Ik lees juist dat de sprints het niet doen met een drivehub en de laatste firmware. Ik neem aan dat je die bedoeld @R3m3d7 ?

[ Voor 3% gewijzigd door Madhouse1979 op 01-10-2019 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Schuey schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:51:
Geen ervaring mee, mogelijk wat overdreven inderdaad maar ik had het idee dat het tegenwoordig wel zou moeten werken.
Hete dat ding niet een drivehub?

@Madhouse1979 Er is hier iemand op dit forum die de sprints had gekocht en er toen achter kwam dat ze niet werkte via drivehub, toen kwam er weer een update en daarmee werkte het wel volgens mij. Ik weet niet meer wie dat was maar dat moet zo terug te vinden zijn in dit topic.

Gevonden: Jimmy J. in "Racesturen, servo's en pedalen"

[ Voor 30% gewijzigd door R3m3d7 op 01-10-2019 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
@R3m3d7 thanks, zal eens zoeken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Thanks, dat wordt weer sparen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
Thanks voor de feedback. Ik heb de CSL pedalen geannuleerd en krijg morgen de ClubSport Pedals V3 binnen!

Nu het RSeat Frame nog, pffff duurt lang tot midden oktober :-(
Madhouse1979 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:40:
Ik ben ook een PS4 gamer dus ook geen Heusinkveld voor mij helaas. De v3 met performance kit zou voor mij ook de beste oplossing zijn.

Maar vooropig blijf ik wel met de CSL en loadcell kit rijden. Ik wil toch het liefst 2 pedalen omdat ik de koppeling niet gebruik.
Dat heeft mij ook even tegengehouden. Ik ben ook iemand die liever met 2 pedalen raced. Mara nu ik toch alles aan het kopen ben nieuw, dacht ik dat het misschien toch beter was direct voor die V3 te gaan.

[ Voor 63% gewijzigd door Raikkonen_WC op 02-10-2019 07:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

N.a.v. mijn vraag aan Fanatec of het mogelijk was om een korting aan te bieden op de Clubsport V3 pedalen omdat de CSL Elite LC niet op voorraad was kreeg ik de volgende reactie:

Unfortunately I have no possibility to offer you a discount. Our product prices are tightley calculated and we do not work with re-seller so that we are able to offer the best price. Please be aware that we do offer some Bundles with a included discount. You can find them on our homepage www.fanatec.com under the category „Bundle“.

Thanks for your understanding but another possibility is the "BlackFriday" (29.11.2019). On this day some of our products will have a high discount. One week before the BlackFriday starts the products will be announced, which will be reduced.

Ze bevestigen in ieder geval dat op Black Friday weer enkele producten met hoge kortingen worden aangeboden. Twijfel persoonlijk of ik toch ga wachten of alvast de CSL Elite LC preorder.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hier maar vast gaan sparen voor de black friday dan. Hopelijk nog leuke kortingen op de DD1 en een stuur erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 09:56
Ik wacht ook op black friday, maar ik ga denk voor een SC2 pro en misschien een Ultrawide monitor erbij. Eerst maar zien of er uberhaupt acties zijn die de moeite waard zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
Eerste vertellen dat je geen korting kan bieden omdat je weinig marge hebt, dan aangeven dat je op black friday “high discount” kan verwachten. Zeg dan gewoon dat je alleen op black friday korting geeft, wat een bijzonder doorzichtig mailtje. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Heeft iemand hier ervaring met de Fanatec Podium Advanced Paddle Module in combinatie met de PS4? Ik ben vooral benieuwd wat de extra paddles voor meerwaarde bieden? Zijn dit daadwerkelijk extra knoppen of enkel vervanging van L2, L3, R2 en R3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
R3m3d7 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 20:39:
Eerste vertellen dat je geen korting kan bieden omdat je weinig marge hebt, dan aangeven dat je op black friday “high discount” kan verwachten. Zeg dan gewoon dat je alleen op black friday korting geeft, wat een bijzonder doorzichtig mailtje. :F
Mwah. Het kan natuurlijk zijn dat het product wat hij wil op BF geen korting krijgt, of ze draaien op BF weinig winst, maar zorgen er die dag wel voor dat er veel nieuwe mensen in het Fanatec ecosysteem komen die anders misschien voor Logitech of Thrustmaster gegaan waren. Dat mailtje zegt wat mij betreft niet zo veel eigenlijk.

Heb voor mezelf besloten dat als de DD1 in de aanbieding komt, ik hem 'moet' kopen :+

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Zit hier nog te twijfel. Of een DD1 of de simicube 2.
heb nu thrustmaster met daarop 3 stuurtjes (standaard, open wheel, F1).

Voordeel van de DD1 lijkt me de vele stuur opties vanuit fanatec wat dan ook gewoon plug&play is).
Weet alleen nog niet welk stuurtje ik wil om mee te beginnen. Weer een F1 model of meer zoals de porsche GT3......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Fanatec blijft in een gestaag tempo aan de drivers werken.

Voor de Podium DD bezitters. Beta 346 vind ik tot op heden de beste driver.

Mocht Windows de driver niet herkennen in het eigenschap menu, volg onderstaande werkwijze. Laat je niet bang maken door de laatste twee regels. Het is geen raketwetenschap.

Take the wheel rim Off... Restart the PC and wheel.... If wheel base is still Not recognized... No Need to Delete Driver... Open Drver package and Install the Driver again and when prompted select repair.... Restart PC and Wheel base with No Rim attached... This usually gets it working/ The Base Recognized for Me. Edit: IMO if you have PC Dr 346 working, Base FW 662, Motor FW 30 you have the best Driver and Wheel FW!!! Its Flawless... IMO its Bug/Glitch Free!!! its the best DR/FW in a Long Time!!!!
Don't touch it unless you are Very Familiar how to deal with the Head aches and issues that may arise from testing New DR/ FW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:54

jbbrans

Paulus07 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:14:
Zit hier nog te twijfel. Of een DD1 of de simicube 2.
heb nu thrustmaster met daarop 3 stuurtjes (standaard, open wheel, F1).

Voordeel van de DD1 lijkt me de vele stuur opties vanuit fanatec wat dan ook gewoon plug&play is).
Weet alleen nog niet welk stuurtje ik wil om mee te beginnen. Weer een F1 model of meer zoals de porsche GT3......
Zelfde twijfel hier.
Inderdaad kan je bij Fanatec kant en klaar stuurtjes kopen, maar via de simucube route kan je door groeien en kwalitatief betere stuurtjes zoeken. Wat dan weer minder is voor je portemonnee.

Welke auto's rij je nu het meest? Dat stuurtje zou ik als eerste nemen.

Bij mij zit zelfs nog een "oude" Large Mige in gedachten, die koop je nieuw voor de prijs van een Simucube 2 sport. Kan iemand mij vertellen of dit nog interessant is? Kan nergens een vergelijk vinden tussen de oude large en een nieuwe sport of pro, alleen mensen die overgestapt zijn naar de ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@jbbrans Op dit moment eigenlijk enkel de Porsche GT3 in rFactor 2 op de nordschleife. En daarnaast wat LMP2 op Le Mans en wat oude F1 (1991) wagens.

Dus zit nu eventueel aan deze combo te denken:

DD1 + https://www.fanatec.com/e...wheel-gt-xbox-one-eu.html

En in de achtergrond nog aan het kijken voor dat type stuur voor kleinere prijzen (mochten die er zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Jimmy J. schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:36:
[...]
Mwah. Het kan natuurlijk zijn dat het product wat hij wil op BF geen korting krijgt, of ze draaien op BF weinig winst, maar zorgen er die dag wel voor dat er veel nieuwe mensen in het Fanatec ecosysteem komen die anders misschien voor Logitech of Thrustmaster gegaan waren. Dat mailtje zegt wat mij betreft niet zo veel eigenlijk.

Heb voor mezelf besloten dat als de DD1 in de aanbieding komt, ik hem 'moet' kopen :+
Je hebt natuurlijk gelijk, ik heb er een allergie voor ontwikkeld door mijn werk zullen we maar zeggen. ;)

IMHO kan je dat beter niet praten over je marges als bedrijf, bij mensen die het geloven kom je zwak over of mensen geloven je niet en je "bent aan het liegen/zeuren".
Ik zou zeggen, zeg gewoon dat je dat 1x per jaar doet op bf en hou het daarbij.

Weet wel zeker dat die dd1 je gaat bevalen, het blijft leuk speelgoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Paulus07 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:39:
@jbbrans Op dit moment eigenlijk enkel de Porsche GT3 in rFactor 2 op de nordschleife. En daarnaast wat LMP2 op Le Mans en wat oude F1 (1991) wagens.

Dus zit nu eventueel aan deze combo te denken:

DD1 + https://www.fanatec.com/e...wheel-gt-xbox-one-eu.html

En in de achtergrond nog aan het kijken voor dat type stuur voor kleinere prijzen (mochten die er zijn)
Kijk ook eens naar het Podium stuur. Veel universeler.

Heb het Forza model vervangen. Vond de 33cm te lomp dus een 30cm podium. De overgang naar het Formula V2 stuur (27cm) is ook minder groot. Op den duur ga je toch voor meerdere stuurtjes ;)

Er zijn genoeg varianten en hoewel Fanatec de stuurtjes goed en mooi zijn afgewerkt keuze ten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
Madhouse1979 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:15:
Heeft iemand hier ervaring met de Fanatec Podium Advanced Paddle Module in combinatie met de PS4? Ik ben vooral benieuwd wat de extra paddles voor meerwaarde bieden? Zijn dit daadwerkelijk extra knoppen of enkel vervanging van L2, L3, R2 en R3?
Ja, ik. Het is geen remapped L2 ofzo. Echt een aparte input en ze zijn in F1 2019 ook te gebruiken voor bv DRS. Ook de 2 toggles zijn met de laatste update van f1 2019 bruikbaar. De podium wordt nu echt ondersteund en hoeft niet in compatibiliteit mode.
Met een ander spel kan het zijn dat ze niet ondersteund worden, dan werken ze dus helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
ik zit met de cursor over de cart knop te zweven bij heusinkveld...........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Spunky25 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 22:40:
[...]

Ja, ik. Het is geen remapped L2 ofzo. Echt een aparte input en ze zijn in F1 2019 ook te gebruiken voor bv DRS. Ook de 2 toggles zijn met de laatste update van f1 2019 bruikbaar. De podium wordt nu echt ondersteund en hoeft niet in compatibiliteit mode.
Met een ander spel kan het zijn dat ze niet ondersteund worden, dan werken ze dus helemaal niet.
Hmmmm ik had op een minder positief antwoord gehoopt hahahahaha. Zit al weer de hele week te twijfelen en kon er eigenlijk niet echt iets over vinden. Ik speel F1 2019 (het meeste) en Gran Turismo. Mijn muis zweeft nu over de bestel knop >:)
Paulus07 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 22:50:
Snel zijn, voor je het weet zijn ze weer uitverkocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceQ
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-10 16:49
Paulus07 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 22:50:
Niet zweven, klikken!

Heb geen aandelen maar bevalt echt supergoed...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ja maar weet nog niet zo goed wat ik zal upgraden....
Zie ook Paulus07 in "Simracing Q&A topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
Paulus07 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 23:20:
Ja maar weet nog niet zo goed wat ik zal upgraden....
Zie ook Paulus07 in "Simracing Q&A topic"
Ik heb een Tx (zelfde als jou t300) en had eerst de V3 pedalen van Fanatec. Nu heb ik de sprints en die zijn echt wel een stuk fijner dan de V3s, laat staan de LC's die jij hebt. Met name de koppeling en gaspedaal zijn een verademing.

Ik kan niks zeggen over een DD (geen ervaring), maar dat kost een stuk meer dan de upgrade van de sprints.

Ik heb geen buttkickers, maar ik heb wel 4 goedkope shakers en een oude versterker, totale kosten rond de 200 euro en dat werkt ook fantastisch.

Dus imo: Sprints + shakers > DD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3m3d7
evuijtert schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 09:30:
[...]

Dus imo: Sprints + shakers > DD
Grappig, ik ging van een G25 setje naar sprints en een DD, ik vind de sprints goed en een forse stap vooruit qua constant rijden (bij mij was het vooral de rem, dat komt omdat mijn G25 setje natuurlijk geen loadcell had) maar qua beleving is het DD stuurtje voor mij een grotere stap geweest.
Sprints geven onder aan de streep nog steeds geen feedback, het zijn goede pedalen maar het blijft een plat iets, een DD stuur brengt de boel echt tot leven omdat je zoveel meer details door krijgt en je kan echt (bij de juiste auto's) hangen in de bocht zoals dat gewoonweg niet kan met slappere stuurtjes, als ik de 962 een uur rij voel ik echt wat vermoeidheid in mijn armen.
Ik denk dat de sprints mij sneller hebben gemaakt maar dat de DD mij meer wow heeft doen roepen bij het simracen tov de G25 set, wat mij betreft gaat het er dus meer om waar je als eerste naar op zoek bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 18:32

Raimond613

Simracer

R3m3d7 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:30:
[...]

Grappig, ik ging van een G25 setje naar sprints en een DD, ik vind de sprints goed en een forse stap vooruit qua constant rijden (bij mij was het vooral de rem, dat komt omdat mijn G25 setje natuurlijk geen loadcell had) maar qua beleving is het DD stuurtje voor mij een grotere stap geweest.
Sprints geven onder aan de streep nog steeds geen feedback, het zijn goede pedalen maar het blijft een plat iets, een DD stuur brengt de boel echt tot leven omdat je zoveel meer details door krijgt en je kan echt (bij de juiste auto's) hangen in de bocht zoals dat gewoonweg niet kan met slappere stuurtjes, als ik de 962 een uur rij voel ik echt wat vermoeidheid in mijn armen.
Ik denk dat de sprints mij sneller hebben gemaakt maar dat de DD mij meer wow hebben doen roepen bij het simracen tov de G25 set, wat mij betreft gaat het er dus meer om waar je als eerste naar op zoek bent. :)
Dat ben ik volledig met je eens :)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
@Raimond613 en @R3m3d7 Dan word het tijd dat ik een DD ga aanschaffen :) Ik merkte gewoon dat ik mij het meeste ergerde aan de koppeling en gaspedaal, vandaag dat ik eerst de Sprints heb gekocht alvorens voor een DD te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hmmm mocht ik voor een DD gaan neig ik nu toch denk meer naar een simucube 2 ipv de DD1 van fanatec na zien van meerdere video's en reviews. Dan nog enkel de keuze maken tussen sport of pro en welk stuur....

Iemand nog tips voor een button plate waar eventueel de quick release van de SC2 op past en een custom stuur zoals dit (is er een officiële benaming voor dit type stuur wat plat is aan de onderkant?):

Afbeeldingslocatie: https://www.fanatec.com/image/cache/data/wheels/UH-Rim/RGT/UH-Rim-GT_big_01-440x275.png

Mocht je nog tips hebben hoor ik het graag :)
Aanraders mbt leuk geprijsde sturen zijn ook welkom.

[ Voor 50% gewijzigd door Paulus07 op 05-10-2019 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
Paulus07 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:42:
Hmmm mocht ik voor een DD gaan neig ik nu toch denk meer naar een simucube 2 ipv de DD1 van fanatec na zien van meerdere video's en reviews. Dan nog enkel de keuze maken tussen sport of pro en welk stuur....

Iemand nog tips voor een button plate waar eventueel de quick release van de SC2 op past en een custom stuur zoals dit (is er een officiële benaming voor dit type stuur wat plat is aan de onderkant?):

[Afbeelding]

Mocht je nog tips hebben hoor ik het graag :)
Aanraders mbt leuk geprijsde sturen zijn ook welkom.
Ik heb deze besteld : Ali
Daar ben ik deze box voor aan het printen : Thingiverse

Buttons etc komen van Leo Bodnar inc het elektronische deel.

Er zijn ook voldoende zelfbouw sturen etc te krijgen voor bedragen rond de 300/400 euro.
Alles uit de 3D printer!
Maar als je echt gaat voor een SC2 zou ik hier op Tweakers contact zoeken met de zelfbouwers.
De kwaliteit van Johnny haaal ik thuis (nog) niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Kom er net achter dat ik twee 'corner brackets' vergeten ben te bevestigen. Als je niet inzoomt of goed oplet kan je dit missen. Lekker dan.. En helemaal geen zin om alles er weer van af te halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/I1vLBzEXEf94pOGKIsV6QMvM/thumb.png

Heb nu twee 'corner brackets' er boven op gezet. Met 1 schroef. Helaas. Iets minder 'flex/play' nu. Gelukkig heb ik alles zowat twee maanden staan en houdt het prima.. tot nu toe. :+ Vond het al zo raar dat er wat 'flex' in zat terwijl het een stugge cockpit is. :+

[ Voor 25% gewijzigd door Ivysaur op 06-10-2019 03:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Je kunt die toch gewoon toevoegen zonder hem uit elkaar te halen? Die M6 en M8 stukjes die je in de 80x40 kokers 'schuift' kun je er ook gewoon zonder schuiven in krijgen hoor. Gewoon erin drukken op de plek waar je ze wilt hebben en met een schroevendraaier recht 'klikken'.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Jimmy J. schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 01:14:
Je kunt die toch gewoon toevoegen zonder hem uit elkaar te halen? Die M6 en M8 stukjes die je in de 80x40 kokers 'schuift' kun je er ook gewoon zonder schuiven in krijgen hoor. Gewoon erin drukken op de plek waar je ze wilt hebben en met een schroevendraaier recht 'klikken'.
Even proberen. :+ Jemig.. Het werkt. Wel met de verkeerde kant, maar ach. _/-\o_ Jimmy J-held _/-\o_ Even lekker aankloten op dit uur van de nacht.

Edit: Hoppa. Die 2 mm speling is zo goed als foetsie. En volgens mij heb ik al die tijd die stukjes verkeerd gebruikt. Met de bolle kant naar me toe. Volgens mij hoort dat de platte kant te zijn.

Ik mag dan autisme hebben en heel veel weten, maar als ik met mijn handen moet gaan werken ben ik een domme vogel. _O-

[ Voor 36% gewijzigd door Ivysaur op 06-10-2019 03:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3m3d7
Ivysaur schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 02:07:
[...]

Ik mag dan autisme hebben
Ik zie je het daar vaak over hebben, het bepaald vast sommige eigenschappen van je maar het is voor ons niet wie je bent. Je bent voor ons gewoon iemand die lekker wil simracen en in jou geval heb je blijkbaar ook iets met Pokemon. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Tip: kijk de build van SimRace Garage voor de GT1 Evo, dan komt alles goed. Heb dat ook gedaan en dat bouwde een stuk makkelijker. Heb het ook in mijn review vermeld incl. het filmpje er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ivysaur schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 02:07:
[...]
Edit: Hoppa. Die 2 mm speling is zo goed als foetsie. En volgens mij heb ik al die tijd die stukjes verkeerd gebruikt. Met de bolle kant naar me toe. Volgens mij hoort dat de platte kant te zijn.
Heb je het nu over de T-nuts die in de profielen gaan? Als je die verkeerd om hebt, biedt dat lang niet zo veel stevigheid. Die platte kant heeft namelijk groeven waarmee het zich in het profiel klemt en zo op geen enkele manier meer kan draaien.

Verkeerd om zit het vast stevig als je het goed aandraait, maar of het ooit spelingsvrij wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
DD vraagje.
Omdat ik mijn rig kan rollen/verplaatsen in de woonkamer, kan het kwaad dat dan na gebruik elke keer de stroom volledig ervan af is? Kan dit zorgen voor resets bij een Simucube 2 bijvoorbeeld?

Of maakt dit geen hol uit en kan ik met gerust hart wachten tot ik het geldboompje kan gaan snoeien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:22
SlaadjeBla schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 09:57:
[...]

Heb je het nu over de T-nuts die in de profielen gaan? Als je die verkeerd om hebt, biedt dat lang niet zo veel stevigheid. Die platte kant heeft namelijk groeven waarmee het zich in het profiel klemt en zo op geen enkele manier meer kan draaien.

Verkeerd om zit het vast stevig als je het goed aandraait, maar of het ooit spelingsvrij wordt....
Verkeerd om is idd niet ideaal, omdat dat ook het geveerde kogeltje in de groef zit ipv tegen het aluminium. Gelukkig kun je het redelijk makkelijk fixen door ze in de groef om te draaien. Beetje pielen, maar het kan wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Paulus07 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 14:01:
DD vraagje.
Omdat ik mijn rig kan rollen/verplaatsen in de woonkamer, kan het kwaad dat dan na gebruik elke keer de stroom volledig ervan af is? Kan dit zorgen voor resets bij een Simucube 2 bijvoorbeeld?

Of maakt dit geen hol uit en kan ik met gerust hart wachten tot ik het geldboompje kan gaan snoeien? :P
volgens mij niet. de config van truedrive wordt op de simucube hardwarematig opgeslagen. zolang je de sc2 netjes via de powerswitch achterop uitschakelt kan er volgens mij niets gebeuren.

de powersupply gebruikt overigens in standby/off maar 0.5 watt had ik gelezen op het granite forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Naja jongens,

Ik zal van de week eens beetje bij beetje al T-nuts omdraaien waar mogelijk. Allemaal één voor één doen. De probleem zones zullen waarschijnlijk die vier nuts van de stuurbevestiging zijn, bij de verticale palen en onder mijn stoel. De rest zal aardig makkelijk te benaderen zijn zonder kans op grote problemen.

Jammer, zeg. Gelukkig staat alles als een bakstenen huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
Paulus07 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:42:
(is er een officiële benaming voor dit type stuur wat plat is aan de onderkant?):

[Afbeelding]
Heet volgens mij een D-shape stuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
Paulus07 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 14:01:
DD vraagje.

Heb ik denk ik 1,5 jaar gedaan met mn SC1. Elke dag aan en uit.
Doet het nog perfect, en nieuwe eigenaar ook geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Om die verkeerde nuts om te draaien is weer een heel gedoe. In elk geval die ene twee corner brackets gisteren gedaan. Net even de shifter-arm ook gedaan. Voor de rest staat alles nu stevig en vast. Geen flex. Noppes nadda niks.

Nu alleen bidden dat de 'wet van Murphy bedrog' niet optreedt en alles naar beneden/uit elkaar dondert. Mocht ik ooit verhuizen of mijn rig zodanig moeten modificeren dan doe ik de rest van de nuts wel juist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Ik denk dat de T-Nuts andersom hun werk ook wel doen hoor, alleen het klem oppervlakte is wel wat groter als je ze op de juiste manier in het profiel schuift.

Ik heb zojuist de Fanatec Podium Advanced Paddle Modules besteld. Ik zat er al een tijdje over na te denken en heb de knoop net doorgehakt. Ik vond de DIY magnetische shifters oplossing toch wat aan de zware kant, gemiddeld 48x per ronde schakelen met een combi van veren en zware magneten begon met 50% races irritant te worden. Ik had natuurlijk de originele shifters (veer er uit?) en DIY oplossing (dunnere magneten) wat kunnen modificeren maar dat zag ik niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
R3m3d7 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 20:43:
Ik heb mijn SHH Newt shifter binnen
Hoe bevalt hij nu na ruim een maand gebruik? De Goedheiligman komt binnenkort weer in ons land, vandaar <+:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3m3d7
SlaadjeBla schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:01:
[...]

Hoe bevalt hij nu na ruim een maand gebruik? De Goedheiligman komt binnenkort weer in ons land, vandaar <+:)
Heerlijk shiftertje, niets veranderd tov mijn korte review hier.
Ik switch af en toe tussen de modes en dat gaat snel en soepel, het shiftenheeft nog steeds een goede weerstand. Het enige iets mindere voor mij is dat je niet een duidelijk gevoel hebt wanneer je in de versnelling valt zoals met een echt race bak. Dit gaf ik ook al aan bij mijn stukje eerder. Hij werkt verder perfect, geen issues. Ik zou wel overwegen om er een 6R plate bij te kopen, ik heb 1x in de zoveel races dat ik ineens in 7 zit ipv 5, volgens mij scheef ik daar ook over in mijn review, dat blijft heel af en toe gebeuren.

Ik kan hem je zeker aanbeleven, ik zou hem, wetende wat ik nu weet, zo weer kopen maar dan met 6R plate Mocht je hem bestellen en je wilt mij een plezier doen dan zou ik hem graag met jouw order mee bestellen, dat scheelt mij verzendkosten. :) PB maar als je dat ziet zitten voor details tegen die tijd.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Madhouse1979
Ik heb de Podium Advanced Paddle Modules vandaag binnen gehad. Wat een verschil zeg met de originele paddles. Schakelen is nu gewoon heerlijk om te doen. Daarnaast de extra functionaliteiten zijn erg fijn, ik kan nagenoeg alles nu op mijn stuur bedienen.

Edit: voor die gene die het leuk vinden https://www.simrace-blog....m-advanced-paddle-module/

[ Voor 18% gewijzigd door Madhouse1979 op 08-10-2019 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Madhouse1979 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:06:
Ik heb de Podium Advanced Paddle Modules vandaag binnen gehad. Wat een verschil zeg met de originele paddles. Schakelen is nu gewoon heerlijk om te doen. Daarnaast de extra functionaliteiten zijn erg fijn, ik kan nagenoeg alles nu op mijn stuur bedienen.

Edit: voor die gene die het leuk vinden https://www.simrace-blog....m-advanced-paddle-module/
Inmiddels op twee stuurtjes de Podium Advanced Paddle Modules. Fanatec is met de Podium lijn kwalitatief goed bezig. Ook de Podium hub zeker de moeite waard als je niet vast wil zitten aan Fanatec stuurtjes etc..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Paulus07 Oof. Las de titel verkeerd. Dacht dat ze eindelijk bezig waren met de nieuwe pattern-shifter, maar het is een rondleiding door het gebouw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madhouse1979
TecTo schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:40:
[...]

Inmiddels op twee stuurtjes de Podium Advanced Paddle Modules. Fanatec is met de Podium lijn kwalitatief goed bezig. Ook de Podium hub zeker de moeite waard als je niet vast wil zitten aan Fanatec stuurtjes etc..
Ja ze zijn zeker goed bezig met de Podium lijn. Ik speel nu op de PS4 en wil naar een combi PC/PS4 toe in de toekomst, ik zou heel graag de Podium Racing Wheel F1 willen aanschaffen dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
Madhouse1979 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 18:57:
[...]

Ja ze zijn zeker goed bezig met de Podium lijn. Ik speel nu op de PS4 en wil naar een combi PC/PS4 toe in de toekomst, ik zou heel graag de Podium Racing Wheel F1 willen aanschaffen dan.
Die heb ik nu meteen gekocht, vond hem zo gaaf, maar ligt al 2 weken in de doos omdat ik de rseat nog niet binnen heb. Dat is pas frustrerend!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Ivysaur schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 18:51:
@Paulus07 Oof. Las de titel verkeerd. Dacht dat ze eindelijk bezig waren met de nieuwe pattern-shifter, maar het is een rondleiding door het gebouw.
Helaas gaan we daar de komende tijd niet mee bezig. :-(
https://www.racedepartmen...ter-not-happening.172686/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@EnzoF

Dat is wel jammer. Heb eind 2015 tot eind 2017 erg veel profijt gehad van de seq en de handrem. Als goed is kan daar nog wat mee gedaan worden. De ruwe kantjes er af.

Voor de rest zou ik niet weten wat Heusinkveld nog kan bij gooien. Heusinkveld en dat Meccano-gevoel gaan hand in hand. Dus stuurtjes, LCD-schermpjes, knoppendoosje/buttonboxen gaat het niet worden, denk ik zo. Tenzij Heusinkveld durft af te stappen van het Meccano-gevoel, maar dat maakt het spul juist leuk en anders dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Aiologs is bezig met een h-pattern shifter weet ik, dat zou een goed alternatief voor de Heusinkveld kunnen worden. Komt niet in 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:34
Bij Heusinkveld is de 3 en 2 pedal set weer op voorraad voor wie interesse heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Ivysaur schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 00:23:
@EnzoF

Dat is wel jammer. Heb eind 2015 tot eind 2017 erg veel profijt gehad van de seq en de handrem. Als goed is kan daar nog wat mee gedaan worden. De ruwe kantjes er af.

Voor de rest zou ik niet weten wat Heusinkveld nog kan bij gooien. Heusinkveld en dat Meccano-gevoel gaan hand in hand. Dus stuurtjes, LCD-schermpjes, knoppendoosje/buttonboxen gaat het niet worden, denk ik zo. Tenzij Heusinkveld durft af te stappen van het Meccano-gevoel, maar dat maakt het spul juist leuk en anders dan de rest.
Zeg nooit nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:49
Ik heb, na lang twijfelen tussen de Fanatec Clubsport V3 en de CSL Elite met LC, uiteindelijk toch gekozen voor de CSL. Vanavond proberen. Ik ben echt benieuwd hoe anders een Loadcell is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Over heusinkveld gesproken, de sprints zijn weer in stock. Nu niet allemaal gelijk gaan bestellen, want ik heb m'n wederhelft bijna zo ver dat het mag :+

edit: Dat was hierboven ook al gezegd.

[ Voor 12% gewijzigd door garriej op 11-10-2019 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Eddye schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:11:
Ik heb, na lang twijfelen tussen de Fanatec Clubsport V3 en de CSL Elite met LC, uiteindelijk toch gekozen voor de CSL. Vanavond proberen. Ik ben echt benieuwd hoe anders een Loadcell is.
Vergeet niet de instellingen aan te passen naar lineair in de sims, anders sta je geregeld achterstevoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:28

Melkaz

Melkazar

Nu ik al een paar weken de dd1 heb in combinatie met een Formula V2 rim en de CSL Elite Steering Wheel P1 heb ik toch maar besloten de P1 weer door te verkopen ivm de low torque en ontbreken van een quick release system.

Maar nu komt het probleem, qua comfort en grootte vond ik het echt een super wieltje. Nu zie ik de Porsche en BWM rims en die zijn in diameter allemaal groter en natuurlijk ook een stuk duurder.

Wat is nou eigenlijk een wiel mét Quick Release dat het meeste op de P1 lijkt? Of wordt het dan toch een podium hub + 3rd party stuurtje? Ik heb niet veel buttons nodig in ieder geval.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Melkaz Sowieso die Porsche, maar die worden op MP veel te duur aangeboden. Die BMW zou ik niet binnenhalen. Die kan nogal los zitten zonder het schroefje en dan is je QR in feite weg.

Ik weet niet he niet helemaal zeker, maar volgens mij kan je een losse QR bij Fanatec halen en die monteren op de P1 Elite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:31
Melkaz schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 19:55:
Nu ik al een paar weken de dd1 heb in combinatie met een Formula V2 rim en de CSL Elite Steering Wheel P1 heb ik toch maar besloten de P1 weer door te verkopen ivm de low torque en ontbreken van een quick release system.

Maar nu komt het probleem, qua comfort en grootte vond ik het echt een super wieltje. Nu zie ik de Porsche en BWM rims en die zijn in diameter allemaal groter en natuurlijk ook een stuk duurder.

Wat is nou eigenlijk een wiel mét Quick Release dat het meeste op de P1 lijkt? Of wordt het dan toch een podium hub + 3rd party stuurtje? Ik heb niet veel buttons nodig in ieder geval.
Ik ben van de P1, die geen QR af fabriek of als optie heeft zonder aanpassingen naar een podium hub + podium paddles en QSP 300MM stuur gegaan. Geen spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
Ivysaur schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 21:09:
@Melkaz Sowieso die Porsche, maar die worden op MP veel te duur aangeboden. Die BMW zou ik niet binnenhalen. Die kan nogal los zitten zonder het schroefje en dan is je QR in feite weg.

Ik weet niet he niet helemaal zeker, maar volgens mij kan je een losse QR bij Fanatec halen en die monteren op de P1 Elite.
Dit, ja.

https://www.fanatec.com/e...ase-adapter-black-eu.html

Maar je heb je p1 niet meer.
Die podium R300 is ook mooi, maar weer erg duur. Die is 300mm ipv 320mm zoals de bmw/porsche en komt met de advance paddle module. Die heb ik op mijn podium F1 en bevalt erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Past die losse QR van Fanatec op de P1? Ik zit zelf naar de P1 te kijken voor er bij en het enige minpuntje voor mij is de QR. Als deze past dan heb je een relatief goedkoop Fanatec stuur met QR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psqld
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-03-2021
Nope die past niet zomaar op de P1. Tenzij je behoorlijk gaat modificeren en met de 3d printer aan de slag gaat. Zie: YouTube: Fanatec Quick Release am CSL Wheel - Genialer Mod aus dem 3D Drucker

Uit de Fanatec CSL serie past die QR alleen op Mclaren GT3 wheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
Oh, ik heb inderdaad die gt3 met QR gezien en de P1 heeft dezelfde standaard. Ging er van uit dat de QR dan ook op de P1 zou passen. Helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Psqld schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:27:
Nope die past niet zomaar op de P1. Tenzij je behoorlijk gaat modificeren en met de 3d printer aan de slag gaat. Zie: YouTube: Fanatec Quick Release am CSL Wheel - Genialer Mod aus dem 3D Drucker

Uit de Fanatec CSL serie past die QR alleen op Mclaren GT3 wheel.
Hmmm beter doorsparen dus voor een stuurtje met QR er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
best toffe setup dit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royter88
  • Laatst online: 17-09 09:02
Gaaf! Iemand enig idee welke buttonbox dat is op het "porsche" stuurtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Royter88 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 19:52:
[...]

Gaaf! Iemand enig idee welke buttonbox dat is op het "porsche" stuurtje?
Was ook al aan het zoeken welk stuur/button plate het is. Ziet er nice uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royter88
  • Laatst online: 17-09 09:02
Paulus07 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 20:08:
[...]

Was ook al aan het zoeken welk stuur/button plate het is. Ziet er nice uit :)
Dit lijkt het stuurtje? https://www.motamec.com/m...ck-suede-black-spoke.html
Pagina: 1 ... 19 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.