Puur uit nieuwsgierigheid, welke functies mis je dan nog?Madhouse1979 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 22:47:
Ik heb vandaag mijn Fanatec Clubsport F1 v2 binnen gekregen, wat een geweldig stuur is dit zeg! Ik kan alle belangrijke functies in F1 2019 nu op het stuur bedienen, echt heel fijn. Ik mis nu nog 8 functies en daarvoor ga ik een buttonbox bouwen.
Zeker een leuk projectje, gl!
[ Voor 21% gewijzigd door Ivysaur op 19-09-2019 00:15 ]
Thanks, ga ff zoeken strakskroegtijger schreef op woensdag 18 september 2019 @ 23:02:
Zoek maar eens op project box en kies maar de gewenste maat. Voor folie kan je zoeken naar vinyl wrap, maar let op want daar zit nogal wat kwaliteitsverschil in
Ik mis nu alleen de panels nog. Die kan ik wel oproepen met andere knoppen combinaties maar het is natuurlijk veel leuker om nog maar 1 knop in te hoeven drukken.Pyr0_ schreef op donderdag 19 september 2019 @ 00:01:
[...]
Puur uit nieuwsgierigheid, welke functies mis je dan nog?
Zeker een leuk projectje, gl!
Goede tip! Ik wilde het nu een beetje op gevoel doen. En anders bouwen we er in de toekomst nog 1Ivysaur schreef op donderdag 19 september 2019 @ 00:06:
Ik zou je buttonbox zo groot en opties geven dat alle instellingen van rFactor 2 / AMS er op kunnen. Dan heb je zo'n beetje wel alles voor de andere simulators en spellen. En ruimte voor stickers/labeltjes, tenzij je die op de knopjes wil zoals met simdecals.com
Extera in "Het grote 'show je race-rig' topic"
Ik heb ook gebruik gemaakt van een projectbox zoals @kroegtijger aangeeft.
Maar voor wat meer luxe kan je ook een carbon voorplaat maken.
Vergeet niet in spiegelbeeld te tekenen / frezen als je de achterkant omhoog legt :-P
Daar heb ik zeker wat aan. Mooi gelukt zo!Extera schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:15:
Misschien je nog wat aan mijn eerdere post, als inspiratie
Extera in "Het grote 'show je race-rig' topic"
Ik heb ook gebruik gemaakt van een projectbox zoals @kroegtijger aangeeft.
Maar voor wat meer luxe kan je ook een carbon voorplaat maken.
Vergeet niet in spiegelbeeld te tekenen / frezen als je de achterkant omhoog legt :-P
p.s. wat een mooi stuurtje heb je
Dan ga ik even verder zoeken naar een anderekroegtijger schreef op woensdag 18 september 2019 @ 20:33:
[...]
Ik heb nu nog een oude pricewatch: Asus U3S6 erin zitten, maar die hoop ik er morgen uit te mogen gooien als het nieuwe bordje met CPU binnen komtDie asus is overigens een regelrechte afrader mocht je die overwegen. Ja, het werkt, maar daar is ook echt alle mee gezegd. Meer dan eens spontaan wegvallen van het geluid, of enorm veel gekraak. Drivers zijn nagenoeg onvindbaar (oud model) dus mocht je die overwegen, zoek alsjeblieft iets anders uit. Het is dat ik m nog had liggen en de upgrade van het systeem eraan zat te komen, maar voor je plezier kies je deze niet uit.
Super Marco!derx666 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 00:49:
Afgelopen weekend m'n nieuwe 2e handse Simucube 1 (large mige+biss-c) gemonteerd.
Tering wat rijdt dat lekker. Wat een verschil tov de CSW v2
Heb hem niet heel zwaar staan (omgerekend zo'n 10-12Nm), maar het gevoel van onderstuur/overstuur is zoveel beter. Voelt bijna als cheaten
Had er ook de srm adapter met Fanatec qr bij, dus m'n stuurtjes werken gewoon perfect. Zit ook echt totaal geen speling in. Die adapter is een stuk strakker dan de qr op m'n csw. Kan Fanatec nog wat van leren ;p Morgen in iRacing de hpd eens aan de tand voelen, maar de tcr en de skip zijn iig perfect. Heb met de skip Al drifts gemaakt die ik met m'n csw nooit opgevangen zou hebben. Enige nadeel is dat ik nu echt zelf een mount voor m'n monitoren moet gaan bouwen om de dichter bij te krijgen. De mige is "ietsjes" langer dan m'n csw, waardoor m'n monitoren nu eigenlijk te ver af staan.
Ik zou dan ff een verlengasje bestellen: https://sim-lab.eu/product/steeringwheel-extension/
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ik heb deze https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1Paulus07 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 09:10:
Dan ga ik even verder zoeken naar een andere. Mochten mensen nog tips/aanraders hebben hoor ik het graag
Werd via het iRacing forum aangeraden en ben er tevreden over. (icm een 'oude' rift)
@Paulus07MauriceQ schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:06:
[...]
Ik heb deze https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Werd via het iRacing forum aangeraden en ben er tevreden over. (icm een 'oude' rift)
Gewoon deze kopen, werkt perfect met Rift en heeft voeding zodat de poorten voldoende power hebben. Heb hem zelf ook, wordt ook door Oculus aangeraden.
Mocht je nog verlengskabels voor een Rift nodig hebben, ik gebruik deze in de 3m variant op de gewone Rift (niet S), zowel voor de rift als de sensoren, toch handig als je naast racen een keer Robo Recall wilt doenPaulus07 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:03:
@MauriceQ @RKD thanks. Had wel de 4 poort variant gevonden maar die had geen levering naar NL
https://www.amazon.de/gp/product/B00WHZ8NDW/
https://www.amazon.de/gp/product/B013ICN940/
[ Voor 3% gewijzigd door RKD op 19-09-2019 14:23 ]
Ik kan wel zo'n asje bestellen, maar dan kunnen m'n monitor nog steeds niet dichterbij zonder dat ik er een mount voor ga bouwenJoepW schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:29:
[...]
Super Marco!
Ik zou dan ff een verlengasje bestellen: https://sim-lab.eu/product/steeringwheel-extension/
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
[ Voor 39% gewijzigd door Schuey op 19-09-2019 16:34 ]
Huidige kabel van de rift S is in mijn gebruik lang genoeg voor in de woonkamer om te zwaaien (mocht ik dat willen) en voor de simrigRKD schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:22:
[...]
Mocht je nog verlengskabels voor een Rift nodig hebben, ik gebruik deze in de 3m variant op de gewone Rift (niet S), zowel voor de rift als de sensoren, toch handig als je naast racen een keer Robo Recall wilt doen
https://www.amazon.de/gp/product/B00WHZ8NDW/
https://www.amazon.de/gp/product/B013ICN940/
Worden die usb poorten ook allemaal als aparte com poorten gezien?MauriceQ schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:06:
[...]
Ik heb deze https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Vooral handig als je paar arduinos hebt draaien.
[ Voor 6% gewijzigd door Hupske op 19-09-2019 17:09 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
De rift s is ook nagenoeg niet te verlengen. Usb3 is geen probleem maar display Port gaat maar tot max 5meter, en de kabel van de rift s is al 5m dus langer gaat niet. Alleen als je een actieve kabel neemt maar dan ben je een klein kapitaal eraan kwijt.Paulus07 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 17:04:
[...]
Huidige kabel van de rift S is in mijn gebruik lang genoeg voor in de woonkamer om te zwaaien (mocht ik dat willen) en voor de simrig
Dan kan je beter een Quest kiezen ivm draadloos, en de boel er naartoe streamen.
Dan heb je toch verschrikkelijke lag ? Zeker met racen lijkt me dat echt niet te doenkroegtijger schreef op donderdag 19 september 2019 @ 17:40:
[...]
De rift s is ook nagenoeg niet te verlengen. Usb3 is geen probleem maar display Port gaat maar tot max 5meter, en de kabel van de rift s is al 5m dus langer gaat niet. Alleen als je een actieve kabel neemt maar dan ben je een klein kapitaal eraan kwijt.
Dan kan je beter een Quest kiezen ivm draadloos, en de boel er naartoe streamen.
Cube Nuroad Race (2022)
Als ik de verhalen mag geloven lijkt het wel mee te vallen met de lag, maar ik heb er geen ervaring mee dus kan er vrij weinig over roepen verder. Ik denk dat je er maar op 1 manier echt achter komt....derx666 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 18:16:
[...]
Dan heb je toch verschrikkelijke lag ? Zeker met racen lijkt me dat echt niet te doen
Op het moment staat mijn stuur aan een (best stevig) bureau gemonteerd en zit ik met een redelijk comfortabele eetkamerstoel erachter. Naast dat mijn vriendin graag de eettafel en stoelen compleet heeft, krijg ik ook meer last van m'n been/rug na een avondje racen. Weet niet of het racen echt een oorzaak is van de klachten die ik nu heb, maar bevorderlijk zal het niet zijn.
Ik ben dus op zoek naar een playseat en daarbij heb ik twee hoofdeisen. Ten eerste moet deze dus comfortabel zitten (dat je ook een goede houding hebt) en ten tweede heb ik het liefst dat die opvouwbaar is. Ik zat op internet te kijken, maar ik krijg daarbij toch een slecht idee over het comfort alsook de ruimte die het in beslag neemt.
Mijn vraag is of jullie weten of je in bepaalde winkels hier fysiek een goede vergelijking in kan maken, en of jullie eventueel bepaalde playseats of merken kunnen aanbevelen.
Alvast dank!
Je kan ook naar de officiele playseat store.
Hou er rekening mee dat in zo'n grote winkel je geen goed beeld krijgt van de ruimte die het in je veel kleinere huis-/racekamer inneemt. Neem maten op en ga thuis meten zou ik zeggen.
Ik heb zelf de playseat challenge gehad en die neemt opgeklapt echt niet zoveel ruimte in, maar staand redelijk wat. Comfort leek in orde, maar na een lange zit (2-3 uur) kreeg ik ook last van mn rug. Ik ben daar wel gevoelig voor zeg ik erbij
En zojuist had ik al mijn 2de doel behaald! Nadat ik 1,5 week geleden al genoeg verkocht had in huis om een RSeat N1 Frame te bestellen, heb ik zojuist ook de Fanatec Podium Racing Wheel kunnen bestellen, inclusief de CSL Elite Pedals

Nu nog de TV en de Losse Playstation 4 Pro voor erbij, en de hele set is compleet!
Sorry voor het enthousiasme, maar ben echt heel happy met dit resultaat, en enorm blij dat ik deze set ga krijgen
Als het goed is zit die al bij de pedalen erbij. Je kon hem met 2 of 3 pedalen bestellen, ik heb hem die met 3 besteld. Volgens de site zit deze dan erbij.Madhouse1979 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 21:27:
Mooie aankopen hoor!! Heb je de loadcell kit er ook bij besteld?
Thnx! Pak binnenkort eens de auto om het in één van die winkels te bezichtigen.Spunky25 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 20:41:
Plattetv.nl heeft filealen met playseats.
Je kan ook naar de officiele playseat store.
Hou er rekening mee dat in zo'n grote winkel je geen goed beeld krijgt van de ruimte die het in je veel kleinere huis-/racekamer inneemt. Neem maten op en ga thuis meten zou ik zeggen.
Ik heb zelf de playseat challenge gehad en die neemt opgeklapt echt niet zoveel ruimte in, maar staand redelijk wat. Comfort leek in orde, maar na een lange zit (2-3 uur) kreeg ik ook last van mn rug. Ik ben daar wel gevoelig voor zeg ik erbij
@Raikkonen_WC : Ziet er tof uit!
Ik ben erg benieuwd. Of deze niet te zwaar is of dergelijkeMadhouse1979 schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:21:
Ja klopt, dan zit die er bij. Wel wennen een loadcell maar absoluut een must have!
Het is gewoon even wennen, sommige hebben 10 minuten nodig, ik denk ik eerder 10 uur voordat het echt goed voelde.Raikkonen_WC schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:05:
[...]
Ik ben erg benieuwd. Of deze niet te zwaar is of dergelijke
Let erop dat het been waarmee je remt recht is en je dus niet trapt onder een hoek, dan kan je last krijgen van oa je knie.
Ik heb bij racegames er altijd voor gekozen om de kart stijl te gebruiken. Dat wil zeggen recht gas, links rem. Koppelingspedaal zal ik dus ook niet gaan gebruiken (en niet monteren denk ik).R3m3d7 schreef op maandag 23 september 2019 @ 07:58:
[...]
Het is gewoon even wennen, sommige hebben 10 minuten nodig, ik denk ik eerder 10 uur voordat het echt goed voelde.
Let erop dat het been waarmee je remt recht is en je dus niet trapt onder een hoek, dan kan je last krijgen van oa je knie.
Ja, omdat het meer lijkt op echt remmen lijkt het wel alsof je het gevoel van vertraging meer mist dan met een simpel pedalensetje, of het is mijn simracing behoefde die mij probeert te overtuigen dat ik een motion rig nodig heb...I dunno.Madhouse1979 schreef op maandag 23 september 2019 @ 08:53:
Ik was na 10 minuten wel gewend aan de loadcell. Maar wat je (ik tenminste) dan wel erg mist is het gevoel wat je in een echte auto wel hebt met remmen.
OK, maar zorg ervoor dat je been recht is, zeker als je veel kilo's gaat trappen. Dat je maar twee pedalen gebruikt betekend nog niet dat je been recht is. Bij sommige setjes kan je niet exact de pedalen plaatsen zoals je zou willen en mijn advies is dan om de rem in lijn met je been te hebben en je been voor het gas maar wat te moeten buigen. Op een kart zitten de pedalen veel verder uit elkaar dan bij b.v. een CSL elite en heb je dan probleem niet.Raikkonen_WC schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:01:
[...]
Ik heb bij racegames er altijd voor gekozen om de kart stijl te gebruiken. Dat wil zeggen recht gas, links rem. Koppelingspedaal zal ik dus ook niet gaan gebruiken (en niet monteren denk ik).
[ Voor 43% gewijzigd door R3m3d7 op 23-09-2019 09:06 ]
PlatteTV heeft er enkele staan. Ik weet niet hoe lang je bent? Ik heb de Playseat Evolution gekocht, maar eigenlijk is deze te klein voor mij (194cm, 95kg). Zowel in de lengte als in de breedte. Achteraf had ik beter door een andere model kunnen gaan. Het gaat met name om de stoel, want de rest is volledig in te stellen.KekoDK schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 19:01:
Ik heb hier eerder al eens een vraagje gesteld over een racestuur en werd toen uitstekend geholpen, dus ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen met een vraagje over een playseat:
Op het moment staat mijn stuur aan een (best stevig) bureau gemonteerd en zit ik met een redelijk comfortabele eetkamerstoel erachter. Naast dat mijn vriendin graag de eettafel en stoelen compleet heeft, krijg ik ook meer last van m'n been/rug na een avondje racen. Weet niet of het racen echt een oorzaak is van de klachten die ik nu heb, maar bevorderlijk zal het niet zijn.
Ik ben dus op zoek naar een playseat en daarbij heb ik twee hoofdeisen. Ten eerste moet deze dus comfortabel zitten (dat je ook een goede houding hebt) en ten tweede heb ik het liefst dat die opvouwbaar is. Ik zat op internet te kijken, maar ik krijg daarbij toch een slecht idee over het comfort alsook de ruimte die het in beslag neemt.
Mijn vraag is of jullie weten of je in bepaalde winkels hier fysiek een goede vergelijking in kan maken, en of jullie eventueel bepaalde playseats of merken kunnen aanbevelen.
Alvast dank!
De Evolution is redelijk klein te maken (rugleuning inklappen en compleet in elkaar te schuiven), maar de Challenge is echt "inklapbaar". Maar die zit gewoon een stuk minder comfortabel helaas.
Ik heb deze nooit getest, maar ziet er ook echt goed uit en achteraf heb ik spijt dat ik hem niet heb kunnen testen;
Qware Race Seat. Misschien iets om mee te nemen in je zoektocht! Hij is ook completer: steun voor je shifter inbegrepen.
[ Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 23-09-2019 09:31 ]
Had je zin verkeerd gelezen, ik dacht dat je schreef, je remt met rechtS , daarom mijn reactie! Nu wel goed gelezen, en nu begrijp ik het ook. Thanks voor de tip :-)R3m3d7 schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:02:
[...]
Ja, omdat het meer lijkt op echt remmen lijkt het wel alsof je het gevoel van vertraging meer mist dan met een simpel pedalensetje, of het is mijn simracing behoefde die mij probeert te overtuigen dat ik een motion rig nodig heb...I dunno.
[...]
OK, maar zorg ervoor dat je been recht is, zeker als je veel kilo's gaat trappen. Dat je maar twee pedalen gebruikt betekend nog niet dat je been recht is. Bij sommige setjes kan je niet exact de pedalen plaatsen zoals je zou willen en mijn advies is dan om de rem in lijn met je been te hebben en je been voor het gas maar wat te moeten buigen. Op een kart zitten de pedalen veel verder uit elkaar dan bij b.v. een CSL elite en heb je dan probleem niet.
Het nadeel van dit soort playseats is die verdomde paal voor je stuur te monteren in het midden. Heb wel vaker op zo'n set gereden, maar ik vind dat echt verschrikkelijk, en zou dat nooit kopen of zelfs aan iemand aanraden.StealthyPeanut schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:26:
[...]
PlatteTV heeft er enkele staan. Ik weet niet hoe lang je bent? Ik heb de Playseat Evolution gekocht, maar eigenlijk is deze te klein voor mij (194cm, 95kg). Zowel in de lengte als in de breedte. Achteraf had ik beter door een andere model kunnen gaan. Het gaat met name om de stoel, want de rest is volledig in te stellen.
De Evolution is redelijk klein te maken (rugleuning inklappen en compleet in elkaar te schuiven), maar de Challenge is echt "inklapbaar". Maar die zit gewoon een stuk minder comfortabel helaas.
Ik heb deze nooit getest, maar ziet er ook echt goed uit en achteraf heb ik spijt dat ik hem niet heb kunnen testen;
[Afbeelding]
Qware Race Seat. Misschien iets om mee te nemen in je zoektocht! Hij is ook completer: steun voor je shifter inbegrepen.
Cube Nuroad Race (2022)
Ik rij op de Evolution, maar ik raak de paal nooit als ik aan het rijden ben (en ik gebruik vaak 3 pedalen). Ideaal? Zeker niet. Maar voor die prijs een prima instapmodel om te kijken of je simracen over een jaar nog steeds leuk vindtderx666 schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:47:
[...]
Het nadeel van dit soort playseats is die verdomde paal voor je stuur te monteren in het midden. Heb wel vaker op zo'n set gereden, maar ik vind dat echt verschrikkelijk, en zou dat nooit kopen of zelfs aan iemand aanraden.
Nu ben je voor 250 euro klaar. De helft van een andere oplossing zonder middensteun. En de Challenge vind ik niet echt een oplossing om eerlijk te zijn. Dat is alleen een uiterste noodzakelijke keuze als je echt geen ruimte hebt.
[ Voor 9% gewijzigd door StealthyPeanut op 23-09-2019 10:54 ]
Qua budget is het ook wel wat omhoog, dus dat komt ook wel goed. Nu zit ik dus te kijken naar de https://www.fanatec.com/e...one-competition-pack.html en dan met de LoadCell erbij. Ik kies hiervoor omdat ik eigenlijk veel lees dat de ClubSport Pedals V3 tov de CSL Elite Pedals LC niet heel veel beter is. Enige verschil, en verbeter me aub als ik dit fout heb, is(wat ik dus lees)dat de V3:
Is meer hufterproof.
Clutch en Gas zijn iets beter.
Rem is net zo goed als de LC.
Dus ik denk dat ik beter voor de CSL met LC kan gaan. En dan misschien overwegen om de P1 te vervangen voor het BMW stuur.
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Maar is dat het verschil qua prijs waard? Voor mij zou het nu dan puur gaan om de werking. Ik zit nu op een TMX Pro waar het remmen waardeloos is. En dan zou ik het overwegen om bv een Elite LC te halen en dan een BMW stuur. Als de V3 beter is, en dan aanzienlijk, dan zal er een P1 komen. In de toekomst wil ik een F1 stuur erbij hebben nl.Pyr0_ schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:59:
@Kloever Vergeet niet dat je de V3's ook nog flink kunt aanpassen d.m.v. de Brake Perfomance Kit, en Damper Kit.
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
En de Brake Perfomence Kit & Damper Kit reviews.
Ja zo is het inderdaad. Motion is een wens van velen denk ik, maar ook gelijk een dure oplossing.R3m3d7 schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:02:
[...]
Ja, omdat het meer lijkt op echt remmen lijkt het wel alsof je het gevoel van vertraging meer mist dan met een simpel pedalensetje, of het is mijn simracing behoefde die mij probeert te overtuigen dat ik een motion rig nodig heb...I dunno.
Ik zal ze nog eens bekijken.Pyr0_ schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:07:
Ik zou zeggen, bekijk de reviews eens van Sim Racing Garage.
[YouTube: CSL Elite Pedals LC Review]
[YouTube: Fanatec Club Sport Pedals V3 Review]
En de Brake Perfomence Kit & Damper Kit reviews.
Kleine toevoeging. Ik denk niet dat er een Rig komt bij mij. Krijg dit waarschijnlijk met de vrouw niet voor mekaar. Dus ik wil/ga alles mounten op een plaat die ik nog heb liggen. De Base komt op mijn bureaublad. En ik heb een race bureaustoel waar op blijf zitten. Dus dit moet ook gewoon werken.
Over de CSW v2.5 vs csl elite zou ik nu ook de csl elite pakken, aangezien ze recentelijk het binnenwerk van de csl v1.1 geüpgrade hebben naar de CSW v2.5 hardware. Het kan zijn dat ie wellicht een iets lagere kracht heeft (bv 6-7nm VS iets van 8nm voor de CSW 2.5) maar dat verschil is imho te klein om de meerprijs voor de CSW v2.5 te verantwoorden. Beter dat geld sparen voor evt. upgrades in de toekomst. Of het geld wat je met de csl v1.1 spaart uitgeven aan HE Sprint pedalen.
[ Voor 5% gewijzigd door derx666 op 23-09-2019 12:17 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Jup, het is een AKRACING Overture. Dus daar moet ik ook nog rekening mee houden!R3m3d7 schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:49:
@Kloever is die race bureaustoel een stoel die kan draaien?
Ik betwijfel of je loadcell pedalen kan gebruiken op een draaiende bureaustoel.Kloever schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:17:
[...]
Jup, het is een AKRACING Overture. Dus daar moet ik ook nog rekening mee houden!
Je kan hem vastzetten met bv schoenen dat hij niet naar achteren gaat maar ik denk dat het lastig gaat worden om constant draaien te voorkomen als je zo hard trapt. Wellicht hebben andere hier meer ervaring met loadcell remmen en bureaustoelen en komt het allemaal goed maar ik heb mijn twijfels.
Ik moet zeggen dat ik met de TMX Pro er niks van merk dat de stoel draait. Hij is vrij stroef. Maar als iemand er ervaring mee heeft dan hoor ik dat graag. Zou zonde zijn aangezien ik de stoel net heb.R3m3d7 schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:24:
[...]
Ik betwijfel of je loadcell pedalen kan gebruiken op een draaiende bureaustoel.
Je kan hem vastzetten met bv schoenen dat hij niet naar achteren gaat maar ik denk dat het lastig gaat worden om constant draaien te voorkomen als je zo hard trapt. Wellicht hebben andere hier meer ervaring met loadcell remmen en bureaustoelen en komt het allemaal goed maar ik heb mijn twijfels.
Laat ik het zo zeggen, met een potmeter rem maakt het niet zoveel uit hoe je zit.Kloever schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:34:
[...]
Ik moet zeggen dat ik met de TMX Pro er niks van merk dat de stoel draait. Hij is vrij stroef. Maar als iemand er ervaring mee heeft dan hoor ik dat graag. Zou zonde zijn aangezien ik de stoel net heb.
Als je met een loadcell aan de gang gaat trap je toch echt minimaal 25KG, zet maar eens een wegschaal tegen je muur en ga op die stoel zitten, trap daarna je weegschaal tot 25KG met 1 voet en kijk wat er gebeurt, ik denk dat zoiets de enige manier is om het te testen zonder de pedalen zelf.
Als je dan niet gaat draaien, ook niet als je ineens hard trapt en dat 20x achter elkaar zal het wel goed gaan.
Ik probeer je er niet vanaf te praten of de put in de helpen hoor maar een bureaustoel heeft z'n grenzen icm een loadcell. Ik rem met 40KG en mijn bureaustoel had nooit gewerkt in die setup.
Goed idee. Vanavond eens proberen.R3m3d7 schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:10:
[...]
Laat ik het zo zeggen, met een potmeter rem maakt het niet zoveel uit hoe je zit.
Als je met een loadcell aan de gang gaat trap je toch echt minimaal 25KG, zet maar eens een wegschaal tegen je muur en ga op die stoel zitten, trap daarna je weegschaal tot 25KG met 1 voet en kijk wat er gebeurt, ik denk dat zoiets de enige manier is om het te testen zonder de pedalen zelf.
Als je dan niet gaat draaien, ook niet als je ineens hard trapt en dat 20x achter elkaar zal het wel goed gaan.
Ik probeer je er niet vanaf te praten of de put in de helpen hoor maar een bureaustoel heeft z'n grenzen icm een loadcell. Ik rem met 40KG en mijn bureaustoel had nooit gewerkt in die setup.
Ik waardeer de feedback btw. Het maakt het voor mij even wat lastiger kiezen, maar uiteindelijk kom ik er wel uit.
Eventueel kan ik natuurlijk de Fanatec halen en dan tegen vrouwlief zeggen dat dit niet werkt. Is natuurlijk zonde van het geld en wil dus wel graag een rig
Ik heb een tijd met de CSW V2 en de load cell pedalen gereden. Waarbij de base op het bureau zat en de pedalen met mdf plaat op de grond.Kloever schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:34:
[...]
Ik moet zeggen dat ik met de TMX Pro er niks van merk dat de stoel draait. Hij is vrij stroef. Maar als iemand er ervaring mee heeft dan hoor ik dat graag. Zou zonde zijn aangezien ik de stoel net heb.
Dit is mogelijk, maar als je gaat remmen dan ga je heel erg aan je stuur trekken om je zelf tegen te houden. Dit ga je ook doen als je je stoel vast zet.
Een andere kans die je hebt is dat je stoel kans heeft om te gaan kieperen.
Het is iig te doen, maar je gaat veel van je beleving missen en je stuur kapot trekken. Ook blijft het remmen met de lc dan moeilijk omdat je minder constant kracht kan zetten omdat je veel meer factoren hebt om rekening mee te houden.
Ook dit is niet bedoeld om je af te schrikken, maar de playseats vinden loadcells ook niet zo heel grappig, die buigen door als een malle (zelfs al bij een simpele logitech g920...)Kloever schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:14:
[...]
Goed idee. Vanavond eens proberen.
Ik waardeer de feedback btw. Het maakt het voor mij even wat lastiger kiezen, maar uiteindelijk kom ik er wel uit.
Eventueel kan ik natuurlijk de Fanatec halen en dan tegen vrouwlief zeggen dat dit niet werkt. Is natuurlijk zonde van het geld en wil dus wel graag een rig. Dus, ben heel stiekem aan het kijken naar iets betaalbaars. Ik vind eigenlijk die Playseat Evolution wel grappig. Misschien daar eens naar kijken....
lol...Oke...Dus de zoektocht gaat verder. Iemand tips voor een rigPyr0_ schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:29:
[...]
Ook dit is niet bedoeld om je af te schrikken, maar de playseats vinden loadcells ook niet zo heel grappig, die buigen door als een malle (zelfs al bij een simpele logitech g920...)
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik heb zelf een PlaySeat Evolution, maar ik zou m niet snel aanraden tenzij je bereid bent om er het nodige aan te verknutselen. Out of the box is het ding te slap om er fatsoenlijke pedalen op te monteren en een direct drive kan je al helemaal wel vergeten. Daarnaast is die stang in het midden waar je je stuur op monteerd voor sommigen behoorlijk in de weg. Zelf heb ik er weinig moeite mee, maar het is een puntje om rekening mee te houden.Kloever schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:14:
[...]
Goed idee. Vanavond eens proberen.
Eventueel kan ik natuurlijk de Fanatec halen en dan tegen vrouwlief zeggen dat dit niet werkt. Is natuurlijk zonde van het geld en wil dus wel graag een rig. Dus, ben heel stiekem aan het kijken naar iets betaalbaars. Ik vind eigenlijk die Playseat Evolution wel grappig. Misschien daar eens naar kijken....
Wil je toch een playseat evolution gebruiken, dan zou ik in ieder geval voor de pedalen een support-frame maken die zorgt dat de plaat niet door gaat buigen (wat stukjes MDF of alu is prima om eronder te plaatsen zodat je doorbuigen voorkomt) en mijn advies zou zijn om het platform voor je stuur weg te laten en daar zelf wat voor te bouwen met behulp van Extrusions 2040 of 2060 / 3060
Eigenlijk zeg je gewoon koop nooit een playseat en bouw zelf watkroegtijger schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:35:
[...]
Wil je toch een playseat evolution gebruiken, dan zou ik in ieder geval voor de pedalen een support-frame maken die zorgt dat de plaat niet door gaat buigen (wat stukjes MDF of alu is prima om eronder te plaatsen zodat je doorbuigen voorkomt) en mijn advies zou zijn om het platform voor je stuur weg te laten en daar zelf wat voor te bouwen met behulp van Extrusions 2040 of 2060 / 3060
Wel een beetje overdreven imho. Met mijn Thrustmaster T300 GT is het een prima playseat qua stabiliteit of stevigheid: echter is hij gewoon wat te klein in mijn geval.kroegtijger schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:35:
[...]
Ik heb zelf een PlaySeat Evolution, maar ik zou m niet snel aanraden tenzij je bereid bent om er het nodige aan te verknutselen. Out of the box is het ding te slap om er fatsoenlijke pedalen op te monteren en een direct drive kan je al helemaal wel vergeten. Daarnaast is die stang in het midden waar je je stuur op monteerd voor sommigen behoorlijk in de weg. Zelf heb ik er weinig moeite mee, maar het is een puntje om rekening mee te houden.
Zodra je naar een meer pro-set gaat qua pedalen en stuurtje, dan is het wel aan te raden om te upgraden. Maar +€500 uitleggen voor een rig, om het alleen wat maanden te proberen, is wat overdreven.
Daar is zijn advies dan ook op gebaseerd. Iemand wilt een CSW V2.5 en Elite LC pedalen.StealthyPeanut schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:02:
[...]
Wel een beetje overdreven imho. Met mijn Thrustmaster T300 GT is het een prima playseat qua stabiliteit of stevigheid: echter is hij gewoon wat te klein in mijn geval.
Zodra je naar een meer pro-set gaat qua pedalen en stuurtje, dan is het wel aan te raden om te upgraden. Maar +€500 uitleggen voor een rig, om het alleen wat maanden te proberen, is wat overdreven.
Een Thrustmaster setje zal idd prima bij een Playseat passen, maar dat is dan ook geen zwaar setje. Ook al zal je zelfs met dat setje nog steeds wat flex in je stang van het stuur hebben en bij je pedalen.
[ Voor 14% gewijzigd door Hupske op 23-09-2019 15:06 ]
Ik denk dat je twee lopende vragen door elkaar haalt, aangezien ik reageer op de vraag van @KekoDK. En hij heeft dit een tijd terug gepost;Hupske schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:04:
[...]
Daar is zijn advies dan ook op gebaseerd. Iemand wilt een CSW V2.5 en Elite LC pedalen.
Een Thrustmaster setje zal idd prima bij een Playseat passen, maar dat is dan ook geen zwaar setje. Ook al zal je zelfs met dat setje nog steeds wat flex in je stang van het stuur hebben en bij je pedalen.
KekoDK in "Racesturen, servo's en pedalen"
Hij heeft exact mijn setje, dus vandaar dat ik de PS Evo een prima optie vind om in te stappen
[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 23-09-2019 15:07 ]
Dat zou kunnen. Ik kan natuurlijk een keer naar Plattetv heen rijden om daar eens te kijken of het me wat lijkt.kroegtijger schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:35:
[...]
Ik heb zelf een PlaySeat Evolution, maar ik zou m niet snel aanraden tenzij je bereid bent om er het nodige aan te verknutselen. Out of the box is het ding te slap om er fatsoenlijke pedalen op te monteren en een direct drive kan je al helemaal wel vergeten. Daarnaast is die stang in het midden waar je je stuur op monteerd voor sommigen behoorlijk in de weg. Zelf heb ik er weinig moeite mee, maar het is een puntje om rekening mee te houden.
De bedoeling is dat er een CSL1.1 komt, maar gezien ik nu een "draaistoel" heb kan dat een probleem opleveren.Hupske schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:04:
[...]
Daar is zijn advies dan ook op gebaseerd. Iemand wilt een CSW V2.5 en Elite LC pedalen.
En ik denk dat ik wat ruzie thuis krijg als ik zoveel uitgeef. Maar dat is denken. Het mooiste zou zijn een rig a 300 euro. Hij staat toch vast op zolder.
Yoo, helaas zijn we niks van plan dit jaar, op het moment erg druk met het nieuwe pand bezig. Sorry!Paulus07 schreef op zondag 22 september 2019 @ 12:10:
Zijn er bij Heusinkveld overigens nog soms sales acties of blackfriday acties etc om in de gaten te houden?
Wat haal ik door elkaar dan? @kroegtijger reageert toch op @Kloever. En jij reageert op @kroegtijger die zijn reactie had geplaatst op @Kloever.StealthyPeanut schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:07:
[...]
Ik denk dat je twee lopende vragen door elkaar haalt, aangezien ik reageer op de vraag van @KekoDK. En hij heeft dit een tijd terug gepost;
KekoDK in "Racesturen, servo's en pedalen"
Hij heeft exact mijn setje, dus vandaar dat ik de PS Evo een prima optie vind om in te stappen.
Het is mij iig niet duidelijk dat jou advies dan voor @KekoDK zou zijn.
Maarja voor het thrustmaster setje van @KekoDK zal de playseat voldoende zijn. Voor @Kloever met zijn toekomstige Fanatec set zou het niet voldoende zijn.
Voor @Kloever je kan hier eventueel naar kijken: https://www.motedis.nl/sh...am-085654::999997397.html Is 320,- met verzend. Moet je alleen nog een stoel zien te vinden. (sloop, marktplaats, amazon(heeft soms koopjes).
Anders eventueel zelf 1 in elkaar zetten wat je geld kan schelen, maar wel extra gepruts met zich mee brengt.
Ik zie het inderdaadHupske schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:28:
[...]
Wat haal ik door elkaar dan? @kroegtijger reageert toch op @Kloever. En jij reageert op @kroegtijger die zijn reactie had geplaatst op @Kloever.
Het is mij iig niet duidelijk dat jou advies dan voor @KekoDK zou zijn.![]()
Maarja voor het thrustmaster setje van @KekoDK zal de playseat voldoende zijn. Voor @Kloever met zijn toekomstige Fanatec set zou het niet voldoende zijn.
Voor @Kloever je kan hier eventueel naar kijken: https://www.motedis.nl/sh...am-085654::999997397.html Is 320,- met verzend. Moet je alleen nog een stoel zien te vinden. (sloop, marktplaats, amazon(heeft soms koopjes).
Anders eventueel zelf 1 in elkaar zetten wat je geld kan schelen, maar wel extra gepruts met zich mee brengt.
Ach, moraal van het verhaal is in ieder geval duidelijk
Komt het wel op neer ja. Heel kort door de bocht is het enige van de playseat dat "bruikbaar" is, de stoel zelf, en zelfs die is niet van een uitmuntende kwaliteit. Zit wel ok, maar hij kraakt wel wat, en biedt niet zo gek veel support.Denniz0229 schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:57:
[...]
Eigenlijk zeg je gewoon koop nooit een playseat en bouw zelf wat
Laat ik het zo zeggen: Als ik nu een nieuwe rig zou opbouwen zou ik er nooit meer een playseat in zetten. Wil je een setup met een thrustmaster T150 of T300 en een beetje casual gamen, dan is een playseat wel leuk. Wil je een simulator bouwen, blijf dan ver, heel ver weg van playseats.
Je kan zelf met wat hout een rig maken die een loadcell prima aankan, ik weet het want ik heb het ook gedaan.Kloever schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:33:
[...]
lol...Oke...Dus de zoektocht gaat verder. Iemand tips voor een rig? Denk rond de 300 euro(Ga binnenkort nieuwe racefiets aanschaffen dus geld begint dan wel op te raken)
Dus als het om geld gaat is dat nog een (tussen)oplossing, als het om ruimte gaat en het kunnen opbergen dan heb je daar niets aan.
Er zijn genoeg plannen te vinden, met wat 5x10 balken en een hand met schroeven en hoekankers kom je echt een heel eind. Dat is niet 100% direct drive klaar maar kan prima een loadcell aan als je er een stevige stoel op zet, echt geen enkel probleem.
zie b.v. YouTube: DIY Sim Racing Rig for under $100 by Inside Sim Racing
[ Voor 7% gewijzigd door R3m3d7 op 23-09-2019 15:49 ]
Het geld zou het probleem niet zijn(tot een bepaalde hoogte). Het is meer een principe kwestie van haar kant uit(wat ik snap). Het liefste haal ik een Sim-Lab GT1 achtige rig. Denk dat ik heel voorzichtig die kant op sturen. En helaas ben ik niet zo technisch dat ik zoiets zelf bouw.R3m3d7 schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:49:
[...]
Je kan zelf met wat hout een rig maken die een loadcell prima aankan, ik weet het want ik heb het ook gedaan.
Dus als het om geld gaat is dat nog een (tussen)oplossing, als het om ruimte gaat en het kunnen opbergen dan heb je daar niets aan.
Er zijn genoeg plannen te vinden, met wat 5x10 balken en een hand met schroeven en hoekankers kom je echt een heel eind. Dat is niet 100% direct drive klaar maar kan prima een loadcell aan als je er een stevige stoel op zet, echt geen enkel probleem.
zie b.v. YouTube: DIY Sim Racing Rig for under $100 by Inside Sim Racing
En deze rig: https://www.alternate.nl/...Gamestoel&utm_term=NJZN05
Of https://www.directsale.nl...wJBefBz9nzzBoCwN4QAvD_BwE
Of is dit zelfde kwaliteit als Playseat? Die laatste ben ik wat bang voor van wel als ik de plaat voor de pedalen zie. Ik zit even wat te zoeken
Dat is nog wel dure meukIvysaur schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:24:
Jongens, vergeet niet een draadloze toetsenbord en muis te bestellen. Dat opstaan en weer gaan zitten als je iets wil afstellen in je setup, enzovoort, is ook een gedoe, hehe. Net even een Rapoo 8100M combinatie besteld. Het is meuk, maar het is enkel voor in de menu.
Heb een setje uit Verweggistan, werkt uitstekend!
En met RGB ledjes
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Handschoenen heb ik toevallig vandaag binnen gekregen om eens te proberen.
Misschien dat het dan niet werkt, maar ben benieuwd (Sparco Meca-3)
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Die Next Level Racing GTUltimate V2 heb ik volgens mij hier als een eerder voorbij zien komen en is volgens mij een heel stevige setup. Anderen hier zullen je er vast meer over kunnen vertellen.Kloever schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:58:
[...]
Het geld zou het probleem niet zijn(tot een bepaalde hoogte). Het is meer een principe kwestie van haar kant uit(wat ik snap). Het liefste haal ik een Sim-Lab GT1 achtige rig. Denk dat ik heel voorzichtig die kant op sturen. En helaas ben ik niet zo technisch dat ik zoiets zelf bouw.
Of is dit zelfde kwaliteit als Playseat? Die laatste ben ik wat bang voor van wel als ik de plaat voor de pedalen zie. Ik zit even wat te zoeken
Edit: Die andere ziet er daarintegen inderdaad niet uit alsof ie de krachten van een loadcell kan weerstaan. Constructie lijkt veel op de playseat, dus die zou ik vermijden.
[ Voor 7% gewijzigd door Pyr0_ op 23-09-2019 17:04 ]
Hier een korte reviewKloever schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:58:
[...]
Het geld zou het probleem niet zijn(tot een bepaalde hoogte). Het is meer een principe kwestie van haar kant uit(wat ik snap). Het liefste haal ik een Sim-Lab GT1 achtige rig. Denk dat ik heel voorzichtig die kant op sturen. En helaas ben ik niet zo technisch dat ik zoiets zelf bouw.
YouTube: Next Level Racing GTultimate V2 Simulator Cockpit Review by Rally Dr...
Een simlab ziet er wel gaaf uit. Denk dat ik maar wacht tot Black Friday. Hopelijk heeft Fanatec dan een leuke actie en kan ik het beter onderbouwen thuis dat ik echt een rig nodig heb. En anders hoop ik dat ik hier een slaapplek vindIvysaur schreef op maandag 23 september 2019 @ 17:13:
Let wel dat de pedalplate van de V2 kan flexen. Ik zou gewoon een Simlabs of een Motedis halen. Het is 1x alles goed afstellen en daarna nooit meer naar omkijken. @Kloever Enige wat irritant is is om alles gemillimeterd te krijgen.
"It's easier to ask forgiveness than it is to get permission"Kloever schreef op maandag 23 september 2019 @ 17:26:
[...]
Een simlab ziet er wel gaaf uit. Denk dat ik maar wacht tot Black Friday. Hopelijk heeft Fanatec dan een leuke actie en kan ik het beter onderbouwen thuis dat ik echt een rig nodig heb. En anders hoop ik dat ik hier een slaapplek vind
Fanatec doet aan black friday, vaak zijn het bepaalde bundles die dan interessant zijn, wel is het zo dat jouw wens er maar net bij moet zitten.
Ik heb net voor het eerst een serieuze race gereden, ging erg lekker maar na een minuut of 20 begon ik toch wel last van mijn hakken te krijgen. Dit komt omdat mijn hakken op dat rubber randje zitten waar de bouten van de pedalen onder zitten. Hebben jullie hier ook last van? En zo ja, wat hebben jullie hier aan gedaan?
Mijn schoenen zijn nog steeds on productie, dat zou het wellicht oplossen. Maar voor nu rij ik nog ff op mijn sokken.
Heb ik ook wel last van af en toe. Soms heb ik het na 2 uur nog niet door, soms begint het mij al snel te irriteren. Is maar ook net hoe lang ik op een dag al gelopen heb denk ik. Je kan wellicht tijdelijk even handdoek ofzo vast tapen. Is het wat zachter onder de hiel. Of dikke sokken aantrekken. Of doorbijten, na een tijd voel je het niet meerMadhouse1979 schreef op maandag 23 september 2019 @ 20:54:
Vraagje aan de Fanatec CSL pedalen bezitters:
Ik heb net voor het eerst een serieuze race gereden, ging erg lekker maar na een minuut of 20 begon ik toch wel last van mijn hakken te krijgen. Dit komt omdat mijn hakken op dat rubber randje zitten waar de bouten van de pedalen onder zitten. Hebben jullie hier ook last van? En zo ja, wat hebben jullie hier aan gedaan?
Mijn schoenen zijn nog steeds on productie, dat zou het wellicht oplossen. Maar voor nu rij ik nog ff op mijn sokken.
Ik gebruik de handdoek nu om over de pedalen te leggen als ik ze niet gebruik. Scheelt wat stof op en vooral in de pedalen etc (of ben ik de enige die ze afdekt....
Ik heb ook een handdoek over de pedalen en het hoesje van het Fanatec stuurtje over het stuur/wheelbase getrokken. Nu moet het er ff tot het weekend overheen blijven zitten. Mijn stoel moet retour (AutoStyle BS7, niet recht te monteren) en ik ga dit weekend op pad voor een nieuwe stoel.
nope. heb speciaal nylon gehaald en zelf hoesjes gemaakt, voor de pedalen, stuur, flightstick en bij mijn throttle kreeg ik er een bij. daar heb ik ook het idee vandaan om het met nylon te maken.Paulus07 schreef op maandag 23 september 2019 @ 21:33:
Ik gebruik de handdoek nu om over de pedalen te leggen als ik ze niet gebruik. Scheelt wat stof op en vooral in de pedalen etc (of ben ik de enige die ze afdekt....)
Mag ik vragen wat je mist in de loadcellmod?Rb88 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:00:
Ik heb voor mijn huidige pedalenset(T3PA) al een loadcellmod gekocht bij loadcellmod.com. echter merk ik na een half jaar dat ik daar toch iets in mis.
Ja, een kleine vorm van travel. Wat andere pedalensets wel leveren.ISaFeeliN schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 08:57:
[...]
Mag ik vragen wat je mist in de loadcellmod?
Ik zit nu direct tegen de loadcell aan te duwen. Het werkt prima en is een goede inverstering om consistenter te remmen. Een stukje travel is echter naar mijn mening een stuk prettiger rijden nog.
Mijn youtube channel: https://www.youtube.com/channel/UCy-23p6kSmP2n7O7v8_eMQQ/
Ik heb 'm gisteren besteld. Ben erg benieuwd. Je zou altijd een stukje soepeler rubber kunnen gebruiken?Rb88 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:58:
[...]
Ja, een kleine vorm van travel. Wat andere pedalensets wel leveren.
Ik zit nu direct tegen de loadcell aan te duwen. Het werkt prima en is een goede inverstering om consistenter te remmen. Een stukje travel is echter naar mijn mening een stuk prettiger rijden nog.
Dat klopt. Maar dan houdt je nog steeds maar hooguit 1cm travel.ISaFeeliN schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:00:
[...]
Ik heb 'm gisteren besteld. Ben erg benieuwd. Je zou altijd een stukje soepeler rubber kunnen gebruiken?
Het is aan het begin wennen. Nu kan ik niet meer zonder de loadcell. Het is een relatief goedkope upgrade van je pedalenset en je wint er een hoop plezier mee.
Mijn youtube channel: https://www.youtube.com/channel/UCy-23p6kSmP2n7O7v8_eMQQ/
Jep precies, ik hoop ook even dat gaatje te kunnen opvullen. Ik had de canonical break mod al er op gezet, en dat gevoel is toch wel een stuk beter dan een pedaal die je zonder tegendruk intrapt. We shall see!Rb88 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:03:
[...]
Dat klopt. Maar dan houdt je nog steeds maar hooguit 1cm travel.
Het is aan het begin wennen. Nu kan ik niet meer zonder de loadcell. Het is een relatief goedkope upgrade van je pedalenset en je wint er een hoop plezier mee.
Poll: CSL Elite + Heusinkveld sprint of CSW 2.5 + V3's
• CSL Elite + Heusinkveld sprint
• CSW 2.5 + V3's
Ook een poll maken? Klik hier
Inleveren op een FFB voor betere pedalen of inleveren op betere pedalen voor FFB. Ik ben benieuwd wat jullie vinden.
Recent heb ik mijn rig geupgrade naar een P1x, met name voor de Sprints en een toekomstig DD wheel. Nu volg ik de discussies over Fanatec DD's en SC's op de voet en ben ik eigenlijk sinds een week of 3 compleet geswitched naar SC.
Het sturenlandschap van Fanatec leek mij een groot voordeel maar nu ik er meer van begin te begrijpen lijkt de open oplossing van SC toch aantrekkelijker.
Ik rijdt zelf vooral GT auto's en sporadisch een formula auto, met dat in mijn achterhoofd leek een Ascher Wireless buttonbox de beste oplossing gezien er dan gewoon een stuur naar keuze bijgekocht kan worden. Echter blijven (volgens Ascher zelf) deze nog tot einde jaar niet leverbaar.
De bekabelde versies zijn iets goedkoper (verwaarloosbaar) maar als het draadloos kan lijkt me dat toch makkelijker/mooier. Het open wireless stuur van Ascher lijkt me toch niet helemaal fijn gezien de voorkeur voor GT autos.
Iemand tips?
Maar goed. Ik weet al dat ik een Sim-Lab GT1 wil. Ik denk dat ik daar een Speed3 stoel bij bestel. Heb ze een mail gedaan met de vraag of mijn 1.80 en 103kg daar inpast. Dus, over 1,5 maand ga ik bestellen:
CSL Elite V1.1
CSL Elite Pedals LC
CSL Elite Steering Wheel P1
Sim-Lab GT1
Speed3
En ik denk ook wat https://www.zwenkwielen.n...outgat-kogellager-met-rem om alles heen en weer te kunnen schuiven.
Dus nog even wachten....
[ Voor 14% gewijzigd door Kloever op 24-09-2019 16:26 ]
Je kunt ook een SRM Fanatec QR kopen zodat je gewoon Fanatec stuurtjes kunt gebruiken. Werkt perfect. Alleen de allerlaatste nieuwe stuurtjes van Fanatec werken (op dit moment) niet vanwege het gebruik van encrypted communicatie met de base. SRM is er wel mee bezig, maar het is maar de vraag of ze het ooit kunnen oplossen. Tot die tijd zijn er natuurlijk wel een heleboel Fanatec stuurtjes te koop die wel gewoon werken.Royter88 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:22:
Hallo allemaal, ik ben tot nu toe een stille volger van het topic maar ik heb toch een vraag.
Recent heb ik mijn rig geupgrade naar een P1x, met name voor de Sprints en een toekomstig DD wheel. Nu volg ik de discussies over Fanatec DD's en SC's op de voet en ben ik eigenlijk sinds een week of 3 compleet geswitched naar SC.
Het sturenlandschap van Fanatec leek mij een groot voordeel maar nu ik er meer van begin te begrijpen lijkt de open oplossing van SC toch aantrekkelijker.
Ik rijdt zelf vooral GT auto's en sporadisch een formula auto, met dat in mijn achterhoofd leek een Ascher Wireless buttonbox de beste oplossing gezien er dan gewoon een stuur naar keuze bijgekocht kan worden. Echter blijven (volgens Ascher zelf) deze nog tot einde jaar niet leverbaar.
De bekabelde versies zijn iets goedkoper (verwaarloosbaar) maar als het draadloos kan lijkt me dat toch makkelijker/mooier. Het open wireless stuur van Ascher lijkt me toch niet helemaal fijn gezien de voorkeur voor GT autos.
Iemand tips?
Cube Nuroad Race (2022)
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.