Racesturen, servo's en pedalen

Pagina: 1 ... 131 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alenji
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-08 10:00
MartijnA3 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:18:
Ik zou nog even wat laten weten over de Simsonn pedalen in de praktijk:

Sinds een dag zit mijn rig in elkaar dus het is echt een eerste indruk. Tijdens installeren viel me op dat de pedal plate van de rem iets naar links wees. Dat komt doordat de rechter "staander" (kan ff geen ander woord bedenken) een iets andere vorm heeft dan de linker. Het is maar heel minimaal, maar niet iets wat ik kan veranderen, of ik moet met een vijl aan de slag. Zeker niet iets wat ik merk.

Voor installatie heb ik de rode elastomeren vervangen door de zwarte. En meteen de "dempers" verwijderd, het gaspedaal voelde erg zwaar met de demper erop.

Dan, het gebruik. Ik heb voor het laatst geraced met een T300 en T-LCM in 2020 en een 1080p scherm.

Nu opeens over naar een Asetek La Prima, de Simsonn pedalen en en Quest 3. Natuurlijk moet ik nog het een en ander finetunen, maar wat me meteen opviel, is dat ik niet hoef te wennen aan de rem. En dat was eerder altijd een ding voor me. Zeer positief verrast.
Pedalen zijn erg hoog, ik heb met een plank een heel plate gemaakt.

Het gaspedaal heeft op 80% af en toe een stroef gevoel, ik moet nog even kijken waardoor dat komt.

Via een youtube filmpje de calibratie software van Simsonn gevonden, de pedalen werden eerst niet herkend door mijn PC tot ik een andere USB poort gebruikte. Software spreekt voor zich en werkt meer dan prima.

Over het algemeen zeer positief verrast voor de €180 euro die ik er voor heb betaald.
Wat vind je van de pedalen nu na een paar dagen?
Hoe ben je trouwens op 180 euro uitgekomen? Of heb je de variant zonder rods gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Alenji schreef op zondag 5 mei 2024 @ 15:44:
[...]

Wat vind je van de pedalen nu na een paar dagen?
Hoe ben je trouwens op 180 euro uitgekomen? Of heb je de variant zonder rods gekocht?
Ik ben er echt erg tevreden over. Zoals ik al zei, ik hoef niet na te denken over het remmen en dat is denk ik het grootste compliment voor de pedalen. De veer van het gaspedaal maakt geluid maar dat hoor ik niet als ik mn VR headset op heb,

Mijn enige vergelijk zijn de T-LCM's en het is echt een hele stap vooruit.

Nee, ik heb de versie met 2 rods, die ik er allebei uit heb gehaald. Misschien dat ik die van de rem nog eens terug zet om te proberen.

De versie die ik heb kost 221 bij ali, incl. VAT. Als je m dan in je mandje gooit zie je een prijscorrectie, de VAT gaat er dan weer af en kom je op 180. Ik zou dan verwachten dat ik achteraf nog BTW zou moeten betalen maar dat was dus niet zo.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09:17
Even hierop inhakend, ik gebruik ook al tijden de Ali Express pedalen. Laatst de upgrade gedaan naar bearings via https://ghostsimracing.com/, maar bij de Simsonn pedalen is deze upgrade al gedaan door hun.

Ik heb alleen wel de Heusinkveld Ultimate+ Upgrade Kit er ook op zitten. Dan gebruik ik dus de software van Heusinkveld en de elastomers voor de rem van Heusinkveld. Ik ben daar erg tevreden over, gezien de pedalen dus erg makkelijk te verstellen zijn zoals de Heusinkveld Ultimate's en de software daarvan gebruik, maar toch geen 1500eu kwijt ben :+.

Ik moet wel zeggen, als je alles bij elkaar optelt, worden het dan alsnog vrij dure pedalen. Maar ik heb toevallig deze pedalen kunnen overkopen met de upgrade kit er al op via Marktplaats. Anders ben je alsnog € 340,- kwijt. Nog altijd stuk goedkoper dan pedalen van de "goede" merken, maar wel een pak duurder dan alleen de pedalen.

Ik ben er wel erg tevreden over. En natuurlijk merk je dat het geen "premium" kwaliteit is, maar gezien ze zo makkelijk aan te passen zijn, kun je met wat kleine upgrades er toch een premium gevoel uithalen. Mijn volgende upgrade wordt namelijk de pedal faces vervangen met iets wat minder "scherp" is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:59
reputatio schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:59:
Ik ben er wel erg tevreden over. En natuurlijk merk je dat het geen "premium" kwaliteit is, maar gezien ze zo makkelijk aan te passen zijn, kun je met wat kleine upgrades er toch een premium gevoel uithalen. Mijn volgende upgrade wordt namelijk de pedal faces vervangen met iets wat minder "scherp" is :)
Die van Heusinkveld :p. Ben ook al even naar pedalen aan het kijken, maar voor nu mijn PC toch maar eens geupgrade (naar een 7800x3D en normaal ga ik van de week een RTX 3080Ti ophalen).

Maar nieuwe pedalen komen er ook en waarschijnlijk zullen dat Heusinkveld Ultimate+ pedalen worden (setje van 2). De sprints zullen wss ook voldoen, maar ik ken mezelf...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09:17
Engineer Stewie schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:52:
[...]

Die van Heusinkveld :p. Ben ook al even naar pedalen aan het kijken, maar voor nu mijn PC toch maar eens geupgrade (naar een 7800x3D en normaal ga ik van de week een RTX 3080Ti ophalen).

Maar nieuwe pedalen komen er ook en waarschijnlijk zullen dat Heusinkveld Ultimate+ pedalen worden (setje van 2). De sprints zullen wss ook voldoen, maar ik ken mezelf...
Toevallig aan het kijken ja naar de Heusinkveld Sprint plates, geen idee alleen of ze compatible zijn, maar zijn maar € 25,- :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
reputatio schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:05:
[...]

Toevallig aan het kijken ja naar de Heusinkveld Sprint plates, geen idee alleen of ze compatible zijn, maar zijn maar € 25,- :+
De heusinkveld hangen maar vast met 1 schroef, die van simsonn met 2. Dat verkleint de kans wel denk ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-x4P7jPxr2qWEoqNDiSfxwk8KF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kyCcgXZ6SWJKC3V8j6RV8T8V.jpg?f=fotoalbum_large

VKB throttle geïnstalleerd op de rig, de VKB gladiator komt later (preorder). Als ik race, zijn er wel wat vibraties die in de throttle terechtkomen (bass shaker onder stoel), zou dit kwaad kunnen? Of beter de throttle toch verwijderen als ik aan het racen ben?

ps: cable management is wel dingetje aan het worden, heb meeste zaken wel mooi weggewerkt en vastgemaakt met velcro-strips, maar uiteindelijk gaat het toch om een hoop kabels, oa van de psu's (simucube, simagic pedalen, amp voor bass shaker...), en die krijg ik toch niet zo supermooi weggewerkt. ook hoop USB kabels uiteraard, hubje aan voorkant rig scheelt wel wat. Zal later eens paar pics posten van hoe ik meeste heb weggewerkt.

[ Voor 24% gewijzigd door lapino op 07-05-2024 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
https://boxthislap.org/corsair-ready-to-purchase-fanatec/

Corsair misschien naar de Simracing wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
Het vergt beetje beweging, niet evident voor mijn 50 jaar oude knoken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vermoedelijk goed nieuws. Corsair heeft Elgato overgenomen in 2018 en Elgato is daarna geen vreemde dingen gaan doen.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
lapino schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:23:
[Afbeelding]

VKB throttle geïnstalleerd op de rig, de VKB gladiator komt later (preorder). Als ik race, zijn er wel wat vibraties die in de throttle terechtkomen (bass shaker onder stoel), zou dit kwaad kunnen? Of beter de throttle toch verwijderen als ik aan het racen ben?

ps: cable management is wel dingetje aan het worden, heb meeste zaken wel mooi weggewerkt en vastgemaakt met velcro-strips, maar uiteindelijk gaat het toch om een hoop kabels, oa van de psu's (simucube, simagic pedalen, amp voor bass shaker...), en die krijg ik toch niet zo supermooi weggewerkt. ook hoop USB kabels uiteraard, hubje aan voorkant rig scheelt wel wat. Zal later eens paar pics posten van hoe ik meeste heb weggewerkt.
Ik sta op het punt om zo een stuurtje te bestellen. Heb je de wireless SC versie of die met USB kabel?
Wireless heeft geen kabel, USB heeft dan weer dynamische leds enzo, ik twijfel.

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Is de wireless versie, vind ik makkelijker dan telkens kabeltje aan te sluiten maar denk sterk aan upgrade naar de ultimate -knip-

[ Voor 14% gewijzigd door Geronimous op 10-05-2024 22:51 . Reden: V&A ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
lapino schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:05:
Is de wireless versie, vind ik makkelijker dan telkens kabeltje aan te sluiten maar denk sterk aan upgrade naar de ultimate -knip-
Dat is de versie van het stuur dat ik net niet wil.
Heb de pro versie besteld aangezien ik thumb encoders en rotary dials wil om ABS/TC te kunnen veranderen.

Een scherm is mooi, maar zo een gesukkel om op te zetten soms + dan zit je idd met dat kabeltje. Ik prefereer het dash van de wagen daarvoor en hou mijn stuur liever simpel.

[ Voor 3% gewijzigd door Geronimous op 10-05-2024 22:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MartijnA3
Ik kon het toch niet laten en had een Heusinkveld Upgrade kit besteld voor m'n Simsonn rempedaal.

Had me niet helemaal goed ingelezen dus kwam erachter dat ik ook aan Heusinkvel had moeten vragen om de zwarte veer mee te sturen. |:(
En dat de eindplaat die op het pedaal klemt niet dezelfde pasvorm heeft.
En dat aan de kant van het pedaal de aansluiting ook niet past.

Maar met wat gepruts en een veer die bij de Simsonn's geleverd werd, toch gelukt. Stukje gasbuis gebruikt aan de zijde van het pedaal om het buisje goed te laten aansluiten.
En bij de eindplaat de witte ring erin gehamerd en dmv een buisje dat met het heusinkvel pakket werd gelever de overgang 8 naar 10mm overbrugd.
Pedaal voelt nu 10x steviger en maakt geen geluid meer. Komende dagen even testen en kijken hoe het zich houdt.

Op de foto waren nog niet alle bouten aangedraaid en ter hoogte van de eindplaat mist nog een busje dat er nu weer op zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QsXmQX0VfdCaorwLJ0SyayIB-JU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NFammPKEeS2lAHbPuOZyMSv6.jpg?f=user_large

Meer plaatjes:
https://imgur.com/a/CgXwoHk

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:59

chromeeh

the Gnome

Ik heb vanmiddag ook een setje Simsonn pedalen op m'n rig geschroefd...
Na een bult filmpjes op YouTube, tig reviews me er toch maar aan gewaagd.

Heel eerlijk...
Ze voelen zoooo veel fijner als m'n T-LCM's :o (#notsponsored)

Ik ga er morgen nog weer even voor zitten, en zal maandag een uitgebreider verslag schrijven.
(Mits akkoord met de mods :$ )

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
@lapino , is dat een simucube 2 pro wheelbase?
Als dat zo is, mag ik dan weten wat de afstand is tussen base en de shifters?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
Engineer Stewie schreef op maandag 13 mei 2024 @ 08:01:
@lapino , is dat een simucube 2 pro wheelbase?
Als dat zo is, mag ik dan weten wat de afstand is tussen base en de shifters?
8,5cm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZCiAJqtght2V-GUtKrGIEu_GlE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cTii5XJ0lQ02Ft0ERfbh23r9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door lapino op 13-05-2024 08:17 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:59

chromeeh

the Gnome

Goed, zoals beloofd... Simsonn pedalen :)
#notsponsored etc.
(Wel een kanttekening; ik heb het geluk gehad dat ik geen import / douane kosten hoefde te betalen.)

Ik zat eerst te twijfelen tussen Simjack of Simsonn.
Als je veel reviews leest komen de Simsonns er net iets beter uit.
(o.a. door lagers te gebruiken voor het scharnierpunt i.p.v. een kunststof bus)

Ik heb het volgende setje besteld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ARQLekDkIARm7Ez1Ja06I2bH3aM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ISGrHDGU89Bt6qhvmt7k87Kw.jpg?f=fotoalbum_large
Gas en rem met "hydraulische" dempers.
(Simsonn Pro P2-H2)

De "hydraulische" dempers zijn gas dempers, maar het klinkt wel stoer natuurlijk :P
Zeker op het gas pedaal merk ik dat het pedaal wat "zwaarder" is, wat ik zelf wel prettig vind.
En de pedalen bij het loslaten meteen naar de 0% positie springen...
Gas los is ook echt gas los

De pedalen en accessoires waren stevig verpakt in een stevige kartonnen doos, met daarin dik schuim welke uitgesneden was voor de pedalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_6NNDbhvKXXawL01Eg3Zf_XNjg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zSmeQ7vtFuLMXkF2H98QUxI1.jpg?f=fotoalbum_large

De bouwkwaliteit is rond uit goed.
Er zit genoeg materiaal aan zodat er niets rammelt, zwabbert of beweegt in een richting wat niet moet.
Ik vind alleen de keuze om 10 boutjes mee te leveren en bijv. niet 12 wel jammer, ben maar voor 6 op de rem en 4 op het gas pedaal gegaan.

De "controller" welke er bij zit had iets mooier afgewerkt kunnen worden, aangezien deze door de schroefjes niet 100% vlak is, echter met een stukje dikke dubbelzijdige tape is deze prima weg te werken in een rig.

De aanpasbaarheid is bijzonder uitgebreid.
Ik heb de rubbers verwisseld van de rem, want de rode schijnen niet bijzonder sterk te zijn.
(Dit is weer omdat ze erg zacht zijn)

Echter wel een kleine tip: kijk goed naar de volgorde van ringetjes / opvul busjes VOORDAT je iets los schroeft. (Iets met hoe zat het ook weer in elkaar :X )

Kalibreren vond ik zelf erg soepel gaan.
In de doos zat een blad met instructies voor het kalibreren, achteraf zag ik dat er 2 tools beschikbaar zijn, ik heb degene van Simsonn zelf gebruikt.
Uiteraard heb ik de tool wel eerst door wat tooling heb gehaald, om te kijken of er geen "extra's" bij zaten :P
(Ik zal nog een screenshot van de tool toevoegen)
3 per pedaal indrukken en op save drukken, meer is het niet.
(Wel even aanvinken welke pedalen gekalibreerd moeten worden O-) )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MAe0FOxCd4ufZ9gK6pfUN1ypguA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Yl6kHmEYtjMD8v7TnCGA1y7N.jpg?f=user_large
Curves, deadzone(s), etc. je kunt naar hartenlust tunen :)

In game setup (Ik heb getest met F1 23), was een kwestie van 1x de keymappings opnieuw maken voor throttle, brake, etc. etc.
Opslaan als nieuw controller profiel en gaan.

Qua bediening is het een wereld van verschil vergeleken met de T-LCM's welke ik hiervoor in gebruik had.
Het voelt wel heel anders, meer tegendruk op het gas pedaal, wat doseren een stuk prettiger maakt.
De rem is in 4 "zones" in te stellen door rubberen "stoppers" en de veer op het eind.
Echter heb ik wel gemerkt dat daar nog wel heel erg veel trial en error in zit om dat 100% af te stellen naar persoonlijke voorkeur.

Zelf vind ik het niet fijn om zonder schoenen deze pedalen te gebruiken, mede omdat je wat meer kracht moet zetten.

Een goede investering voor het geld? Tot nu aan toe wel :)
Ik zal nog wat extra foto's screenshots toevoegen vandaag of morgen 8)

[ Voor 4% gewijzigd door chromeeh op 14-05-2024 14:40 ]

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Dit weekend geupgrade naar Simucube 2 pro en ascher Mclaren Artura pro wheel met 2dehands Heusinkveld sprint pedals.
Wat een combinatie. Stuurt en remt zeer strak. Geen kraakjes, piepjes whatever meer :).

[ Voor 78% gewijzigd door Engineer Stewie op 21-05-2024 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Dag allemaal.

Ik heb destijds geen button caps te besteld bij mijn Fanatec GT DD Pro set. Nu zou ik die achteraf toch graag willen.
Nu vind ik 42 euro (met verzendkosten) een beetje absurd en hoop ik eigenlijk of hier iemand is die de Playstation knoppen niet gebruikt.

Mits iemand een goedkoper alternatief weet?

[ Voor 9% gewijzigd door Tranzy op 26-05-2024 21:39 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 10:30
Heeft iemand enig idee of het ergens mogelijk is om b.v. een Sabelt SRP-1 te proefzitten? Ik zou deze graag willen proberen alvorens ik een eventuele aankoop doe..

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-09 21:07
Tranzy schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:39:
Dag allemaal.

Ik heb destijds geen button caps te besteld bij mijn Fanatec GT DD Pro set. Nu zou ik die achteraf toch graag willen.
Nu vind ik 42 euro (met verzendkosten) een beetje absurd en hoop ik eigenlijk of hier iemand is die de Playstation knoppen niet gebruikt.

Mits iemand een goedkoper alternatief weet?
Ik heb nog PS button caps, ongebruikt. Stuur maar een DM met een voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 15:07
Ik ben op zoek naar wat advies. Ik wil een nieuwe wheelbase kopen en ik ben wel enthousiast geworden van de Simucube 2 pro, maar er zijn ook nog wel wat alternatieven waar ik wisselend van hoor dat die wat beter of toch nog wat minder zijn de de Simucube. Wat zijn hier de ervaringen? Is de Simucube de beste in de range van €1000 tot €1500. Kan ik toch beter kiezen voor Asetek (Forte of Invicta) of nog een ander merk zoals Simagic, Moza of Fanatec? En voor mij naast hoe goed ze voelen is ook belangrijk of ze betrouwbaar werken en de software stabiel en makkelijk te gebruiken is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
In die pricerange moet je meer naar het ecosysteem kijken.

Als je 100% vrij wil zijn moet je eigenlijk niet bij Fanatec zijn, waarmee ik niet wil zeggen dat Fanatec slecht is.
Maar officieel zit je altijd aan een dure podium hub als je vrije keuze wil hebben van stuur.
Al zijn er daarvoor ook weer emulatoren voor.

Ik persoonlijk zou bij Simucube, Asetek of Fanatec blijven. Maar dat is echt persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 15:07
Ik heb zelf wat de neiging om ook voor Asetek, Simucube of Fanatec te gaan, misschien ook wel omdat het Europese bedrijven zijn.

Wat betreft het ecosysteem. Ik heb nu een set van Fanatec (met de CSW V2.5) en enerzijds ben ik er blij mee. Heb het idee dat ik voor de prijs goede producten heb, het werkt goed samen en is zo goed als plug en play. Maar anderzijds wil ik ook juist loskomen uit het ecosysteem zodat ik makkelijker kan wisselen naar andere merken en verschillend producten kan mixen en matchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ik had alles van fanatec, DD2, v3 pedals en podium stuur. Heb 3 weken geleden alles verkocht en naar Simucube 2 pro, Ascher wireless wheel en Heusinkveld sprint pedalen gegaan (met simagic haptic reactor) en geen spijt van.

Fanatec DD2 was goed, Simucube is wat verfijnder, gedetailleerder. Ascher stuur is kwalitatief way above Fanatec, dat is zelfs geen vergelijk. En de Heusinkveld sprint pedalen zijn ook een pak beter . Al reed ik de V3 standaard, wat niet ideaal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:36
Simagic P1000 pedalen vervangen door de VRS DFP pedalen. Zometeen aansluiten. Ben benieuwd!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aIWvY_5TD7kMtQ0s7N0apcK172s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gSTXwJXiI5enq9qwCrI9MJ6o.jpg?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Wat is de reden van de swap? Want die P1000 pedalen zijn toch niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Engineer Stewie schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:02:
[...]

Wat is de reden van de swap? Want die P1000 pedalen zijn toch niet slecht.
Spring vs. elastomers.

Rood = P1000
Blauw = VRS

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/049gHAb1PxRSaNJG77CwP88c3Pw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FAoKSjhEa6zI7PX7vg2pr8sp.png?f=user_large

[ Voor 35% gewijzigd door Rivanov op 03-06-2024 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Rivanov schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:05:
[...]

Spring vs. elastomers.

Rood = P1000
Blauw = VRS

[Afbeelding]
Lijkt op brake pressure tijdens een deel van het parcours?
Met VRS lijkt het beter geremd, maar dat zegt niets over de kwaliteit van de pedalen/elastomer.

Is de veer dan lineair? Of waarom ben je exact geswitched?
Heb wat moeilijkheden om mijn HE pedalen af te stellen. Remmen aan 60-80% gaat goed, maar als ik wil remmen aan 10-20% staan ze te gevoelig/licht. Het lukt, maar ik moet er veel aandacht aan besteden, dat zou makkelijker moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Engineer Stewie schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:17:
[...]

Lijkt op brake pressure tijdens een deel van het parcours?
Met VRS lijkt het beter geremd, maar dat zegt niets over de kwaliteit van de pedalen/elastomer.

Is de veer dan lineair? Of waarom ben je exact geswitched?
Heb wat moeilijkheden om mijn HE pedalen af te stellen. Remmen aan 60-80% gaat goed, maar als ik wil remmen aan 10-20% staan ze te gevoelig/licht. Het lukt, maar ik moet er veel aandacht aan besteden, dat zou makkelijker moeten kunnen.
Dat is Turn 8 in Imola in dit voorbeeld. ;)
Met de VRS dus veel vaster en consistenter. Iets dat mij na 6 maanden Simagic maar niet lukte. En binnen enkele rondes met VRS direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
  • Laatst online: 09-09 17:19
Engineer Stewie schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:17:
Is dat niet simpelweg een kwestie van de preload verhogen zodat de veer minder invloed heeft op je remmen? Zelf heb ik die veer van mijn Heusinkveld Sprints gewoon vervangen door een van de meegeleverde elastomers van dezelfde dikte als de veer (ik meen de harde). Hoewel dat overigens meer te maken had met het feit dat die veer maar bleef kraken wat ik er ook aan deed, ben ik heel tevreden met hoe de rem nu werkt. Hoewel dat ongetwijfeld persoonlijk zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Rivanov schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:26:
[...]

Dat is Turn 8 in Imola in dit voorbeeld. ;)
Met de VRS dus veel vaster en consistenter. Iets dat mij na 6 maanden Simagic maar niet lukte. En binnen enkele rondes met VRS direct.
Met een lineaire harde elastomeer moet dat volgens mij ook lukken, maar ik snap de struggle.
Huugje schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:35:
[...]

Is dat niet simpelweg een kwestie van de preload verhogen zodat de veer minder invloed heeft op je remmen? Zelf heb ik die veer van mijn Heusinkveld Sprints gewoon vervangen door een van de meegeleverde elastomers van dezelfde dikte als de veer (ik meen de harde). Hoewel dat overigens meer te maken had met het feit dat die veer maar bleef kraken wat ik er ook aan deed, ben ik heel tevreden met hoe de rem nu werkt. Hoewel dat ongetwijfeld persoonlijk zal zijn.
De zachte elastomeren lijken heel progressief. Van niks naar alles, ben dus gaandeweg hardere elastomers aan het gebruiken. Maar mss is het de veer, al denk ik van niet. Heb wel graag wat travel en ik klaag nu dus vooral om het stuk erna.
Maar we blijven proberen en testen tot we er zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Engineer Stewie op 03-06-2024 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:24
Rivanov schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:05:
[...]

Spring vs. elastomers.

Rood = P1000
Blauw = VRS

[Afbeelding]
Je remt gewoon een stuk vroeger waardoor je langer en platter kunt remmen. Een ander pedaal gaat je niet vroeger laten remmen, dat zit in het voetje.
Je tikt daar ook de 95-100% aan de P1000's wat meestal not done is in iRacing. Wellicht had je niet genoeg kilo's ingesteld waardoor je te makkelijk piekt en dan snel van de rem gaat omdat je teveel aan het remmen bent.
Ik durf te wedden dat je een stuk harder moet drukken op de VRS pedalen dan op de P1000's zoals je ze nu hebt, wat goed is :-)

Ik ben van Sprints met elastomers naar de Simucube Active pedal geswitched en ik ziet niet zoveel verschil in m'n brake traces. Ik krijg vooral meer een plateau voor m'n kilo's te verhogen.

Welke bocht bedoel je op Imola en met welke auto reed je? Turn 8 op Imola is flat out, dus ik denk dat je een andere bedoeld.
Zal ook even kijken in m'n telemetry hoe ik daar reed op de heusinkvelds.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ik heb gister 2 simagic haptics geïnstalleerd. Simhub gedownload en wat dingen ingeschakeld bij de tril motoren,
Iracing opgestart en ja hoor, bij remmen voel ik de ABS en de TC voel ik ook bij de Ferrari.
Toen een practice sessie gestart met de FF1600 en tot mijn verbazing voelde ik de pedalen trillen op hoge snelheid in snelle bochten. Terug naar Simhub en echt alles uitgeschakeld maar het trillen bleef. Omdat m'n race begon heb ik de voeding eruit getrokken.

Mis ik iets? Zit er iets in iRacing dat pedalen aanstuurt?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
MartijnA3 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:29:
Ik heb gister 2 simagic haptics geïnstalleerd. Simhub gedownload en wat dingen ingeschakeld bij de tril motoren,
Iracing opgestart en ja hoor, bij remmen voel ik de ABS en de TC voel ik ook bij de Ferrari.
Toen een practice sessie gestart met de FF1600 en tot mijn verbazing voelde ik de pedalen trillen op hoge snelheid in snelle bochten. Terug naar Simhub en echt alles uitgeschakeld maar het trillen bleef. Omdat m'n race begon heb ik de voeding eruit getrokken.

Mis ik iets? Zit er iets in iRacing dat pedalen aanstuurt?
Jep. Onder Misc vind je instellingen voor pedals.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hVny9FtdBh1Dk_JSWBUyOsaWlro=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Sd182Xo88PoiIo4Da5lbndaR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Compleet gemist, thanks!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Myquandro schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 22:29:
Ik ben op zoek naar wat advies. Ik wil een nieuwe wheelbase kopen en ik ben wel enthousiast geworden van de Simucube 2 pro, maar er zijn ook nog wel wat alternatieven waar ik wisselend van hoor dat die wat beter of toch nog wat minder zijn de de Simucube. Wat zijn hier de ervaringen? Is de Simucube de beste in de range van €1000 tot €1500. Kan ik toch beter kiezen voor Asetek (Forte of Invicta) of nog een ander merk zoals Simagic, Moza of Fanatec? En voor mij naast hoe goed ze voelen is ook belangrijk of ze betrouwbaar werken en de software stabiel en makkelijk te gebruiken is.
Ik ben wat laat met mijn antwoord, maar ik heb zelf een SC2 Pro. Kan alleen maar zeggen dat het zeer degelijk materiaal is en het voelt zo ook aan. Mag ook wel voor dat geld natuurlijk. Het stuur van SC ging kapot en de aftersales was zeer goed, wat je toch ook wel in rekening moet brengen als je zo'n dure spullen koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Zijn er eigenlijk mensen die met Asetek rijden?
Veel IP van simucube en een QR die een USB passthrough heeft. Als Simucube daarmee komt switch ik onmiddelijk. Dan hoef ik geen batterij meer te laden :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 16:02

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

Engineer Stewie schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 10:32:
Veel IP van simucube en een QR die een USB passthrough heeft. Als Simucube daarmee komt switch ik onmiddelijk. Dan hoef ik geen batterij meer te laden :p.
Zeker, Ik heb een Invicta base en Forte pedalen. De base is echt super qua gevoel en de software wordt lekker bijgehouden. Wat je vanwege de QR niet echt kan doen, is je monitor net boven de naaf hangen. Ze hebben wel lange naaf opties, maar dan zit je QR alsnog bij de base en niet bij het stuur. Voor mij is het niet zo erg, maar sommige mensen willen zo dichtbij mogelijk.

Uplay: Red--Death

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
rsnubje schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 10:57:
[...]

Zeker, Ik heb een Invicta base en Forte pedalen. De base is echt super qua gevoel en de software wordt lekker bijgehouden. Wat je vanwege de QR niet echt kan doen, is je monitor net boven de naaf hangen. Ze hebben wel lange naaf opties, maar dan zit je QR alsnog bij de base en niet bij het stuur. Voor mij is het niet zo erg, maar sommige mensen willen zo dichtbij mogelijk.
Ja klopt, dat lijkt me minder, maar het concept is wel geweldig. Ik ben zo iemand namelijk.
Heb de 'naaf' verlengd (een volledig nieuwe gekocht bij simracingbay) met 8cm om mijn schermen dicht en laag te krijgen. Ze staan zelfs nog iets dichter als op de foto

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53799351211_3172530377_z.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Hier ook m'n monitoren zo laag en dichtbij als mogelijk. 54cm vanaf m'n ogen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jOjqvvQllyQgJRHYSOg9e8ui3qk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OxGuLPX2OlVZ7GLPDDGJFv0M.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/45G1tk9nnqz-LKjUwQYEA4wmEY4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/POV2AybZfcZuthvRzFbKtp2J.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0k43OAjnyegQr4_6bkwA9xw6Tc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tJ1YgwwBqbyPjQzWV00EF26a.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qOG-1WM6YrEJUskn62L_sbLTz1c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/orZ5BnSXa2mFKjFTmZnDsswe.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 15% gewijzigd door Rivanov op 18-06-2024 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Engineer Stewie schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 10:32:
Ja, La Prima hier met Formula wheel. Mijn eerste DD en het is echt fantastisch. Rijd in VR dus geen issues met monitor oid.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Rivanov schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:23:
Hier ook m'n monitoren zo laag en dichtbij als mogelijk. 54cm vanaf m'n ogen. :)
Denk dat het hier ook zoiets is. Je hebt nog een spacer tussen QR en je wheel denk ik, ik heb enkel de QR gemonteerd (de pin is maar 0,5cm van de shifters verwijderd als ik die insteek).

Wel mooi stuur dat je hebt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Engineer Stewie schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:46:
[...]

Denk dat het hier ook zoiets is. Je hebt nog een spacer tussen QR en je wheel denk ik, ik heb enkel de QR gemonteerd (de pin is maar 0,5cm van de shifters verwijderd als ik die insteek).

Wel mooi stuur dat je hebt :).
Heb er zelf geen spacer opgezet. Dit is de standaard Simucube QR op de Simucube 2 Pro shaft.
Wheel is de GSI Formula Pro Elite. (Daarop zit standaard de “spacer” op bevestigd”)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXfqyCB1X5hvQNZ10f-PgqdJOYw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zcr9ng6hlz3EOs7BxmdEsdy6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/86n4t2j2_YKvr-ztXlc7vUdFlxw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L2cglP6G1xxjDRSf65hOR7k4.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 44% gewijzigd door Rivanov op 19-06-2024 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronny.H
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 20-08 08:21
Hallo allemaal,

Ik wil het sim racen weer oppakken na ongeveer 5 jaar eruit te zijn geweest.
Heb toen door omstandigheden alles weg gedaan maar wil nu weer beginnen. Wat mij opvalt dat er veel is veranderd sinds die tijd. Toen had je keuze tussen paar stuurtjes, nu zie je de bomen door het bos niet meer.

Ik zit te denken aan fanatec maar lees daar verschillende verhalen over.
Qua pedalen lijken mij die simsonn wel wat die ik hier ook voorbij zag komen, of gewoon de fanatec clubsport v3 kiezen?
Het mooiste is dat het ook niet te veel pegels gaat kosten, zelfs 2e hands vragen ze nog de hoofdprijs tegenwoordig.

Het laatste wat ik heb gehad is een g27 set als vergelijkbaar doel.
Ik wik voornamelijk weer i-racing en rf2 gaan rijden, aangezien ik toen aardig wat heb besteed bij i-racing.

Wat raden jullie aan om weer te beginnen met racen voor niet al te veel, maar wel op die manier dat ik niet om de haverklap aan het upgraden kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:39
Wat is je definitie van niet te veel? 500€, 1500€,…?
Gewoon stuur, base en pedalen voldoende? Of ook shifter/handrem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:20
Ik ben er nog niet uit of het de moeite waard is om veel geld uit te geven aan een nieuwe race-setup. Mijn budget is ongeveer 600€. Ik zoek een stuur, drie pedalen en een versnellingsbak.
Cockpit (nlr wheel stand 2.0) is al onderweg voor oud stuur en met oog op toekomstige stuur. .

Hier zijn de opties die ik overweeg:

- Fanatec CSL DD met Elite v2: 700€
- Fanatec CSL Clutch: 440€
- Fanatec CSL Brake Load Cell: 540€
- Moza R5 + clutch en brake mod: 600€ (met pedalen die alleen werken op R5)
- Thrustmaster T300RS GT: 300-400€ (prijs fluctueert)
- Logitech G923: 250-300€
- Versnellingsbak: Thrustmaster TH8S (60€)

Momenteel heb ik een Logitech G27, die ik geweldig vind, vooral voor de prijs van 180€ destijds. Echter, ik stoor me aan het bekende probleem van de FFB dead zone van 12% in het midden. De Logitech G293 zou dit probleem niet hebben.

Toch ben ik geneigd om een direct drive te kopen om naar het volgende niveau te gaan.

Wat betreft de load cell, veel mensen zeggen dat het belangrijker is dan de wheelbase of het stuur. Persoonlijk heb ik geen problemen met de pedalen van de G27.

Ik wil ook graag een plug-and-play systeem, of een profiel dat gemakkelijk te vinden is op internet, zodat ik niet uren hoef te besteden aan het aanpassen van FFB-instellingen.

Beste optie lijkt me dat ik nog even wacht tot meer duidelijkheid is bij fanatec alsook qr2 als stanfaard in bundel is.

Fanatec:
- Voordelen: Betaalbaar, stuur van 300mm, goede FFB-details, upgrade naar 8nm, goede softwareondersteuning.
- Nadelen: Potentiële overname, leveringsproblemen, slechte aftersales, geen lokale winkel.

Moza:
- Voordelen: Verkrijgbaar bij lokale winkels, goed QR-systeem, betaalbaar.
- Nadelen: Nieuw merk, iets minder detail in FFB, minder goede software (te frequente updates), minder profielen beschikbaar enof ongekend in het spel, klein stuur bij R5. R5-bundelpedalen zijn niet universeel.

Logitech/Thrustmaster:
- Voordelen: Lagere prijs, plug-and-play, compatibel met PS5, waarschijnlijk goed genoeg.
- Nadelen: klein stuur, kleine upgrade, verouderde belt/gear-technologie.

De racegames die ik graag speel zijn: Gran Turismo 7 (PS5), Assetto Corsa, Dirt Rally en BeamNG. Games die mij niet aanspreken zijn GT3-auto's, F1 en arcade-stijl games zoals Need for Speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Een groot voordeel van Fanatec is dat je vrij voordelig kunt upgraden naar 8 Nm, als je een nieuwe power supply koopt van AliExpress. Nadeel is dat ze nog standaard QR1 Lite leveren. Een ander groot voordeel is dat de tweedehands verkoopbaarheid erg goed is.

Ik zou zelf wel minimaal voor 8/9 Nm gaan, want dat maakt een flink verschil.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronny.H
UnderAVoidSky schreef op zondag 23 juni 2024 @ 12:58:
Wat is je definitie van niet te veel? 500€, 1500€,…?
Gewoon stuur, base en pedalen voldoende? Of ook shifter/handrem?
Ik zat te denken rond 1000/1500 handrem heb ik niet nodig.
Rig moet ook nog komen maar daar ben ik wel een beetje over uit, word een gt 1 evo in die riching, wat niet bij het bovenstaande bedrag is inbegrepen

[ Voor 6% gewijzigd door Ronny.H op 23-06-2024 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronny.H
Ludewig schreef op zondag 23 juni 2024 @ 17:35:
Een groot voordeel van Fanatec is dat je vrij voordelig kunt upgraden naar 8 Nm, als je een nieuwe power supply koopt van AliExpress. Nadeel is dat ze nog standaard QR1 Lite leveren. Een ander groot voordeel is dat de tweedehands verkoopbaarheid erg goed is.

Ik zou zelf wel minimaal voor 8/9 Nm gaan, want dat maakt een flink verschil.
zou graag naar qr2 willen en 8 nm zowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:39
Ronny.H schreef op zondag 23 juni 2024 @ 21:44:
[...]

Rig moet ook nog komen maar daar ben ik wel een beetje over uit, word een gt 1 evo in die riching, wat niet bij het bovenstaande bedrag is inbegrepen
Voor dat budget zou ik kijken naar een Simagic Neo + Simagic Alpha (Mini) + Simagic P1000 pedalen. Gaat er misschien iets boven zijn, maar de reviews over zowel de pedalen als het stuur zijn toch wel goed. Qua base denk ik dat je tegenwoordig weinig mis kan doen met de gekende merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
@royalt123 moza valt af als je PS5 support wil.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:20
@Ronny.H
Dat zou ik ook doen moest ik meer budget hebben.
UnderAVoidSky schreef op zondag 23 juni 2024 @ 21:58:
[...]

Voor dat budget zou ik kijken naar een Simagic Neo + Simagic Alpha (Mini) + Simagic P1000 pedalen. Gaat er misschien iets boven zijn, maar de reviews over zowel de pedalen als het stuur zijn toch wel goed. Qua base denk ik dat je tegenwoordig weinig mis kan doen met de gekende merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ronny.H schreef op zondag 23 juni 2024 @ 21:44:
[...]

Waarom ga je dan niet rechtstreeks voor een Fanatec CS DD met QR2.
De QR2 is wel goed, was een verademing na de QR1 (op een DD2 gehad).

Anders idd het SIMAGIC setje van @UnderAVoidSky overwegen. Dat is wel een killer setje. De wheelbases verschillen niet zoveel van elkaar allemaal.
(al is het verschil in detail tussen een DD2 en simucube 2 pro wel te voelen, maar dat zijn andere budgetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik ben op zoek naar een goed advies voor een budget maar goede simrig. Ik ben een casual racer en heb stapsgewijs mijn upgrade gemaakt van G29 met budget seat naar GT DD Pro 8nm in combinatie met een playseat Alcantara.

Nu rijd ik daar al een dik een half jaar mee maar kraakt en wiebelt het nogal een beetje.
Ik zou graag een stevigere set willen voor mijn Fanatec set met goede afstel mogelijkheden willen hebben (afstand seat naar stuur een pedalen).

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rapedapeda
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:08
Tranzy schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 19:32:
Ik ben op zoek naar een goed advies voor een budget maar goede simrig. Ik ben een casual racer en heb stapsgewijs mijn upgrade gemaakt van G29 met budget seat naar GT DD Pro 8nm in combinatie met een playseat Alcantara.

Nu rijd ik daar al een dik een half jaar mee maar kraakt en wiebelt het nogal een beetje.
Ik zou graag een stevigere set willen voor mijn Fanatec set met goede afstel mogelijkheden willen hebben (afstand seat naar stuur een pedalen).
Ik zat met hetzelfde ‘probleem’, dat mijn playseat het niet aankan. Uiteindelijk heb ik een tijd lang marktplaats in de gaten gehouden en daar een mooie Sim-lab GT1 Evo op de kop kunnen tikken, voor minder dan €300 (en incl autostoel, die ik weggegeven heb omdat ik een bucket wilde). Sindsdien super tevreden, met een oerdegelijke stevige rig, die naar hartelust is uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-09 14:46
Zijn hier mensen die rijden met de Simagic Alpha U (Ultimate)? Zo ja, wat is jullie ervaring. Grote upgrade t.o.v. Fanatec DD1? Kan er eentje kopen voor een leuke prijs. Maar wil graag weten of het een goede upgrade is.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Zeer goede wheelbase, heb er zelf eentje gehad en kort nadien overgestapt naar simucube en eerlijk…had dit niet moeten doen. Mocht ik terug kunnen, ik ging opnieuw voor een alphaU. Reden vooral kostprijs van stuurtjes. De simucube is beter maar helemaal niet zoveel beter als velen willen doen uitschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 10:57
BarryS schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 20:35:
Zijn hier mensen die rijden met de Simagic Alpha U (Ultimate)? Zo ja, wat is jullie ervaring. Grote upgrade t.o.v. Fanatec DD1? Kan er eentje kopen voor een leuke prijs. Maar wil graag weten of het een goede upgrade is.
Ik gebruik de Alpha mini (10nm) nu een dik jaar. Doet voor mij momenteel alles wat ik er van verwachtte, en meer. Ik kwam dan ook van een TM TS-PC (belt driven)...

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 18:01
Ik ben van een CSL DD 8nm naar de simagic U gegaan, nog geen dag spijt van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermaeson
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 08:40
Er lijkt wel meer in de aanbieding daar. Ik kom pas net kijken in dit wereldje en zie dat de prijzen wat lager zijn tov andere shops. Maar is deze set als totaal een goeie deal vergeleken met de duurdere Fanatec of Moza bundles?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZUescm6e6X267djvy1KF69ROe84=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SlXd7vYRB3vo5pJGPKtl0cTZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Voor die prijs zou ik wat betreft de base + sturen voor Simagic gaan (voor PC). Dat bedrijf houdt een hogere standaard aan dan Fanatec en Moza.

Overigens hoef je op PC geen pedalen te kopen van dezelfde fabrikant. Op dit moment lijken de Simsonn pedalen van AliExpress de beste bang voor de buck te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 16:02

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

Ludewig schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:50:
Voor die prijs zou ik wat betreft de base + sturen voor Simagic gaan (voor PC). Dat bedrijf houdt een hogere standaard aan dan Fanatec en Moza.

Overigens hoef je op PC geen pedalen te kopen van dezelfde fabrikant. Op dit moment lijken de Simsonn pedalen van AliExpress de beste bang voor de buck te geven.
Mja, ik denk als je ook nog support wilt op je pedalen dat t wel fijner is bij Simagic dan 1 of ander Ali bedrijfje.

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Wel dure support voor bijna de dubbele prijs.

Bij dergelijke pedalen moet je zelf er eigenlijk toch induiken om te weten hoe je ze goed moet instellen, naar je eigen zin, dus dan heb je al snel genoeg kennis om zelf issues te kunnen diagnosticeren (met hulp van het internet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 17:48
royalt123 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 17:09:
Ik ben er nog niet uit of het de moeite waard is om veel geld uit te geven aan een nieuwe race-setup. Mijn budget is ongeveer 600€. Ik zoek een stuur, drie pedalen en een versnellingsbak.
Cockpit (nlr wheel stand 2.0) is al onderweg voor oud stuur en met oog op toekomstige stuur. .

Hier zijn de opties die ik overweeg:

- Fanatec CSL DD met Elite v2: 700€
- Fanatec CSL Clutch: 440€
- Fanatec CSL Brake Load Cell: 540€
- Moza R5 + clutch en brake mod: 600€ (met pedalen die alleen werken op R5)
- Thrustmaster T300RS GT: 300-400€ (prijs fluctueert)
- Logitech G923: 250-300€
- Versnellingsbak: Thrustmaster TH8S (60€)

Momenteel heb ik een Logitech G27, die ik geweldig vind, vooral voor de prijs van 180€ destijds. Echter, ik stoor me aan het bekende probleem van de FFB dead zone van 12% in het midden. De Logitech G293 zou dit probleem niet hebben.

Toch ben ik geneigd om een direct drive te kopen om naar het volgende niveau te gaan.

Wat betreft de load cell, veel mensen zeggen dat het belangrijker is dan de wheelbase of het stuur. Persoonlijk heb ik geen problemen met de pedalen van de G27.

Ik wil ook graag een plug-and-play systeem, of een profiel dat gemakkelijk te vinden is op internet, zodat ik niet uren hoef te besteden aan het aanpassen van FFB-instellingen.

Beste optie lijkt me dat ik nog even wacht tot meer duidelijkheid is bij fanatec alsook qr2 als stanfaard in bundel is.

Fanatec:
- Voordelen: Betaalbaar, stuur van 300mm, goede FFB-details, upgrade naar 8nm, goede softwareondersteuning.
- Nadelen: Potentiële overname, leveringsproblemen, slechte aftersales, geen lokale winkel.

Moza:
- Voordelen: Verkrijgbaar bij lokale winkels, goed QR-systeem, betaalbaar.
- Nadelen: Nieuw merk, iets minder detail in FFB, minder goede software (te frequente updates), minder profielen beschikbaar enof ongekend in het spel, klein stuur bij R5. R5-bundelpedalen zijn niet universeel.

Logitech/Thrustmaster:
- Voordelen: Lagere prijs, plug-and-play, compatibel met PS5, waarschijnlijk goed genoeg.
- Nadelen: klein stuur, kleine upgrade, verouderde belt/gear-technologie.

De racegames die ik graag speel zijn: Gran Turismo 7 (PS5), Assetto Corsa, Dirt Rally en BeamNG. Games die mij niet aanspreken zijn GT3-auto's, F1 en arcade-stijl games zoals Need for Speed.
Ik kom ook van een G27 maar heb sinds een paar weken de Fanatec CSL DD 8nm, man wat is dat al een wereld van verschil! Gebruik hem nu icm de NLR Wheel Stand 2.0 en wat een stevig ding is dat! Heb er aan de voorkant wel Gamma wieltjes onder gezet zodat hij makkelijk te verplaatsen is.

Enige wat ik nog mis is het koppeling pedaal. Nu kan in een Fanatec loadcell rem kopen en de huidige rem als koppeling gebruiken maar lees veel goede dingen over de Simsonn pedalen. Lijkt me ook een interessante optie, alleen koppel je die volgens mij niet aan de wheelbase, dus wel weer een extra kabel naar de pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Die pedalen zijn meer bedoelt voor een simrig en er zit standaard geen base plate bij. Dus als je die los wilt gebruiken zul je iets moeten knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:33
Heeft iemand een tip voor een stof hoes die over mijn stuur en base heen kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
Je zou een kussensloop kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doedelzak
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02-09 21:36
superbassie schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 19:18:
[...]

Ik kom ook van een G27 maar heb sinds een paar weken de Fanatec CSL DD 8nm, man wat is dat al een wereld van verschil! Gebruik hem nu icm de NLR Wheel Stand 2.0 en wat een stevig ding is dat! Heb er aan de voorkant wel Gamma wieltjes onder gezet zodat hij makkelijk te verplaatsen is.

Enige wat ik nog mis is het koppeling pedaal. Nu kan in een Fanatec loadcell rem kopen en de huidige rem als koppeling gebruiken maar lees veel goede dingen over de Simsonn pedalen. Lijkt me ook een interessante optie, alleen koppel je die volgens mij niet aan de wheelbase, dus wel weer een extra kabel naar de pc...
Ik heb simjack pedalen (geen clutch) en heb die heb ik op een mdf plaat gemaakt met de voeten plaat van de fanatec erover heen. Bevallen erg goed! Heb een usb hub aan mijn (houten)rig gemaakt waar alles in gaat zodat ik maar 1 usb kabel naar mn pc heb.

Mocht je voor simjack pedalen gaan zou ik wel kijken naar andere elastomers/veren voor het rempedaal, standaard zijn deze erg slap.

-Knip-

Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.

[ Voor 7% gewijzigd door Mog op 14-07-2024 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
Ludewig schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:17:
Die pedalen zijn meer bedoelt voor een simrig en er zit standaard geen base plate bij. Dus als je die los wilt gebruiken zul je iets moeten knutselen.
Nee idd, ze zijn 'los' maar de NLR is flink zwaar en stabiel en heeft een goede base plate. Zou ik misschien kunnen combineren met de Fanatec voeten/hiel plaat. Ik kon hier zelf geen ervaringen over vinden.
Dus is dit een slecht idee of moet ik het gewoon proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Een wheel stand is sowieso suboptimaal omdat je geen vaste zitpositie hebt ten opzichte van de pedalen en de rem niet te hard kunt afstellen omdat je wheel stand en/of stoel dan gaat schuiven.

Maar afgezien daarvan moet het gewoon prima werken, want Simsonn is een Chinese kopie van de oude Heusinkveld's, maar dan voor een fractie van de prijs. Het is allemaal uitstekend in te stellen, maar vermoedelijk moet je ze eigenlijk te licht afstellen voor optimaal remmen, vanwege die wheelstand. Maar dat is dus geen probleem van de pedalen, maar van de wheelstand en is iets dat je met alle kwaliteitspedalen gaat hebben.

Qua installatie hebben de Simsonn's slots van voor naar achter, en je wheel stand slots van links naar rechts, dus dan past het ook zonder extra base plate. Je zou volledige of bijna volledige vrijheid moeten hebben waar je de pedalen precies monteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:20
Remco Tr schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:52:
Heeft iemand een tip voor een stof hoes die over mijn stuur en base heen kan?
Je kan kijken bij https://pineapplegrips.co...56-498d-929f-55376c120cbe

Hebben verschillende hoezen en kan je laten personaliseren.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
Die hoezen zijn zo te zien alleen bedoeld voor het stuur. @Remco Tr wil blijkbaar een hoes die ook de base bedekt. Overigens wel een interessante shop, dus bedankt voor de link.

[ Voor 21% gewijzigd door Huugje op 14-07-2024 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superbassie
Ludewig schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 23:42:
Een wheel stand is sowieso suboptimaal omdat je geen vaste zitpositie hebt ten opzichte van de pedalen en de rem niet te hard kunt afstellen omdat je wheel stand en/of stoel dan gaat schuiven.
De NLR heeft een zogenaamde Chair Cradle, waar ik de twee voorste poten van m'n gaming stoel in zet. Met m'n huidige setup heb ik geen last van verschuivingen. Maar ik snap dat 'zwaardere' pedalen misschien de stoel kun liften.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Het voordeel van deze categorie pedalen is dat je de zwaarte kunt tunen, dus je kunt er (letterlijk?) altijd mee uit de voeten. Alleen je moet de kracht misschien lager tunen dan je zou willen vanwege je setup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:54
Eerste onderdeel van mn sim inmiddels (2de hands) binnen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tnugYJABLN0O9OTr3slgJIXiMqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3pw58PR1xbQNMB1VLhA2izA7.jpg?f=fotoalbum_large
Moza FSR stuur 8) .

Momenteel bezig met een 2de hands Sim-Lab XP1-LC en nog op zoek naar een Moza R12 servo.

De bedoeling is dat alles uiteindelijk op een NLR F-GT Elite 160 komt te staan.

Wil ook graag nog een buttkicker maar qua kosten zal die later wel een keer komen.

Peugeot 208 GTI stoel komt er ook aan. Helaas geen GTI By Peugeot Sport zoals mn eigen auto. Niet te vinden maar ach...
Gaat wel ff klooien worden om op die NLR rig te krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Csotranme op 18-07-2024 00:02 ]

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Huugje
@Csotranme Gaat je vast lukken. Mooi stuurtje. Het is dat ik al de GS V2P heb en de RM DDU op mijn R16 base, anders had ik hem ook overwogen. Misschien dat hij alsnog eens komt, enkel en alleen omdat hij 28cm is in plaats van 30cm en daarmee perfect voor formula auto's.

Over stuurtjes en formula 1 gesproken, mocht iemand nog 2700 euro hebben liggen dan heeft Sim-Lab het Mercedes-AMG PETRONAS Formula One Team Sim Racing Steering Wheel voor je:

https://sim-lab.eu/produc...acing-Steering-Wheel-2024

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vSE_dV87EAIS8bdGlM0u-zXB2RQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Mf7LQeUs8pLdTm8ZrjSzpmwG.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Huugje schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:03:
@Csotranme Gaat je vast lukken. Mooi stuurtje. Het is dat ik al de GS V2P heb en de RM DDU op mijn R16 base, anders had ik hem ook overwogen. Misschien dat hij alsnog eens komt, enkel en alleen omdat hij 28cm is in plaats van 30cm en daarmee perfect voor formula auto's.

Over stuurtjes en formula 1 gesproken, mocht iemand nog 2700 euro hebben liggen dan heeft Sim-Lab het Mercedes-AMG PETRONAS Formula One Team Sim Racing Steering Wheel voor je:

[Afbeelding]
Ik ben een beetje aangestoken door een maat van me die dezelfde setup heeft staan als dat ik nu bij elkaar aan het sprokkelen ben.

Hij heeft alleen inderdaad een GS V2P. Prima stuurtje ook maar ik wil mn tijden etc op mijn stuur in het gezichtsveld hebben. Hij heeft de data rechts op zijn scherm staan met een Simhub overlay maar vind dat maar niks.

Binnenkort maar eens naar Ter Aar denk ik om het e.e.a. te proberen en te shoppen.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verdorie... Dacht een upgrade aan m'n CSL Elite pedalen te doen, door de bussen te vervangen door PU. Blijkt dat daar ook meerdere versies van zijn.

Heb een V1 Loadcell, die danig anders is dan de V2 blijkbaar. Mocht er iemand interesse hebben in een paar PU bussen voor een CSL V2 loadcell, let me know :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Huugje schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:03:

[Afbeelding]
Dat geld is het probleem niet, telkens moeten overgeven als je in uw SIM stapt omdat er een Mercedes ster zichtbaar is, is een stuk minder. Het is IMO ook gewoon een lelijk stuur, maar dat is voorkeur.

Virtueel ben ik een Mclaren rijder, ben van de Asher Mclaren Arthura Pro zeer tevreden, qua looks (al kan ook dat mooier), maar zeker qua ergonomie :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:18
Engineer Stewie schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:23:
[...]

Dat geld is het probleem niet, telkens moeten overgeven als je in uw SIM stapt omdat er een Mercedes ster zichtbaar is, is een stuk minder. Het is IMO ook gewoon een lelijk stuur, maar dat is voorkeur.

Virtueel ben ik een Mclaren rijder, ben van de Asher Mclaren Arthura Pro zeer tevreden, qua looks (al kan ook dat mooier), maar zeker qua ergonomie :).
Helemaal mee eens....als ik in een Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
Dan zijn jullie duidelijk niet de doelgroep. Zelf zou ik ook geen duur stuur kopen enkel en alleen omdat het een replica van een merk is, maar er zullen vast wel mensen zijn die dat er wel voor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Er is genoeg vraag naar niet-functionele bling. Kijk maar naar RGB, glazen side panels en skins in games die worden verkocht voor hoge prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ludewig schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:48:
Er is genoeg vraag naar niet-functionele bling. Kijk maar naar RGB, glazen side panels en skins in games die worden verkocht voor hoge prijzen.
Ja, maar de reviews van sturen en button boxen van SIMLAB in het verleden zijn niet schitterend. Het hoeft niks te zeggen over dit stuur, maar eer je dan 2700 euro neerlegt voor een stuur (los van de mercedes branding) wil je toch wat garanties.

Als je dan ziet wat je voor 1500 euro krijgt bij GSI (kan exact hetzelfde) en iedereen daar laaiend enthousiast over is, dan is voor velen de keuze toch gemaakt.

Ik stel me soms ook de vraag of ik niet beter 400 euro neergelegd had voor het SIMAGIC NEO GT wheel ipv 1200 euro voor het Ascher Mclaren wheel. Maar daar heb je dan nog plastic vs alu, wireless via USB etc. Ik zie op het eerste zicht niets waar het SIMLAB stuur in uitblinkt buiten de pricetag.

Ben wel benieuwd naar de reviews, dan kunnen we echt beoordelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Huugje
Engineer Stewie schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:30:
[...]

Ik zie op het eerste zicht niets waar het SIMLAB stuur in uitblinkt buiten de pricetag.
Hij heeft een Whatsapp button. Hoe uitblinkend wil je het hebben? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Huugje schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:27:
[...]

Hij heeft een Whatsapp button. Hoe uitblinkend wil je het hebben? ;)
Damn, niet gezien. Dit verandert natuurlijk alles aangezien die 1500€ telefoon op de schop kan 😅.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Jongens, oprechte vraag. Ik heb afgelopen week een fanatec dd pro gt7 setje besteld (kwam vanaf een G920). Leuk spul maar ik was voor het eerst in mijn leven pislink tijdens een aankoopproces. 800 euro om wat rondjes te kunnen rijden ;(

Ik zie hier getallen voorbijkomen waarvan een volwassen man gaat huilen. Hoe dealen jullie hiermee of heeft iedereen hier een directeurssalaris :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:15
@oef!, dat zal voor iedereen anders zijn, wat redenen die me te binnen schieten:
  • dik salaris, boeie
  • spul behoud redelijk goed zijn waarde dus afschrijving is gering
  • sommige upgraden met tussen stappen waardoor het geld wat je bij moet leggen mee valt / goede prijs oude unit kunnen krijgen
  • hobby mag geld kosten
  • ik speel heel veel dus kosten per uur vallen erg mee
  • rijk getrouwd :D
  • vakantiegeld, yolo
Het kan een vrij dure hobby worden, maar het hoeft niet. Ik ben zelf relatief basic begonnen en over de jaren heen geupgrade, zo blijft het leuk want vaak iets nieuws, plus ik kan het 'verantwoorden' naar mezelf omdat ik veel speel het geld mag kosten. Ik zou echter alleen upgraden als ik er niets anders voor hoef te laten.

[ Voor 10% gewijzigd door Card Nox op 21-07-2024 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
@oef! Je moet dat "wat rondjes kunnen rijden" natuurlijk wel erg leuk vinden om zoveel te willen investeren. Ik heb zelf het afgelopen jaar veel geïnvesteerd in mijn nieuwe hobby en durf de bedragen die ik heb uitgegeven eerlijk gezegd niet op te tellen. Maar ik heb een goede baan, ben alleenstaand, geen kinderen en kan het mij daarom veroorloven. Dat heeft overigens ook met mijn leeftijd van 55 te maken, dan zou je toch wat meer financiële ruimte moeten hebben dan wanneer je nog jong bent. Vroeger ging al dat geld bijvoorbeeld naar de kroeg en dan was ik het gewoon kwijt;-).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
oef! schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 23:13:
Jongens, oprechte vraag. Ik heb afgelopen week een fanatec dd pro gt7 setje besteld (kwam vanaf een G920). Leuk spul maar ik was voor het eerst in mijn leven pislink tijdens een aankoopproces. 800 euro om wat rondjes te kunnen rijden ;(

Ik zie hier getallen voorbijkomen waarvan een volwassen man gaat huilen. Hoe dealen jullie hiermee of heeft iedereen hier een directeurssalaris :D
Pislink worden van een aankoop? Waarom doe je het dan.
Je moet blij worden van een aankoop.. en anders koop je het toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
oef! schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 23:13:

In mijn geval was het gewoon shift van hobby, aantal jaar nogal fanatiek met fotografie bezig geweest, door de jaren heen ook heel wat duur spul verzameld (vakantiegeld, bonus enz..) en uiteindelijk overblijvend materiaal dat al anderhalf onaangeroerd in kast lag verkocht (fullframe camera, lenzen enz) en daarmee rig in elkaar gestoken. Dus 'netto' was kostprijs bij mij quasi niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Rivanov schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 07:28:
[...]

Pislink worden van een aankoop? Waarom doe je het dan.
Je moet blij worden van een aankoop.. en anders koop je het toch niet?
Misschien had ik het bericht af moeten sluiten met /rant :D

Het is een beetje mijn specifieke situatie die me frustreert

- Ik race voornamelijk op consoles: xbox en playstation maar pc is met ac(c) en straks evo ook een ding
- De consolemakers zijn extreem klantonvriendelijk bezig door hun eisen (xbox chip in stuur, ps chip in base)
- Wil ik compatibiliteit over de drie platforms dan wordt ik in dit stadium al gedwongen om Fanatec te kopen (als ik niet wil gokken op mijn drive hub)
- Naast die 800 euro voor die set weet ik nu al dat ik nog 200 euro neer ga leggen voor een mclaren stuur zodat ik uberhaupt iets op xbox kan

Het geld is het issue niet maar racen is de duurste hobby die ik ooit gehad heb. Ik snap niet dat een fabrikant 500 euro kan vragen voor een fokking motortje om een stuur te kunnen bewegen en dat dit als normaal wordt gezien.

Zoals je kunt lezen is me groot onrecht aangedaan :+ en was mijn post vooral een uiting van frustratie. Ik weet zeker dat ik hier blij mee ga worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Er zijn veel duurdere hobbies, zoals op een bootje dobberen, echt autoracen of in een echt vliegtuig vliegen. Alles is relatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Eens met iedereen hier.

Een hobby mag geld kosten. Voorheen pompte ik het in de echte auto en daar zie je sowieso niks van terug.

SIM spul behoudt aardig zijn waarde.

Ik zit er momenteel wel 10-12uur per week achter nu bij een maat van me dus zoals hierboven al gemeld zelf een rig aan het opbouwen/bij elkaar sprokkelen.

Ik ga wel voor gelijk aardig duur spul (zo ben ik, wil altijd goed spul wat meestal niet echt te rechtvaardigen is maar ach :+ ).

Ik ben over een paar weken als ik alles bij elkaar heb het volgende kwijt ongeveer:
- Moza R12 599
- Moza FSR (2de hands) 475
- SimLab XP1-LC (2de hands) 400
- NLR F-GT Elite (160) 599 of 1199, nog niet helemaal over uit
- Peugeot 208 GTI stoel 300
- 49" curved monitor 1000
- Radeon RX 7800 XT 550
- Diversen zoals tobo plate, pedal plate, monitor mount +-400

En dan heb ik nog wensen als een buttkicker dus ga makkelijk rond de 5000eur uitkomen.

Tja het is veel geld, ik ben vrijgezel zonder kinderen, verdien prima en heb het er voor over. Dus voor mij is het gewoon 'waarom niet!?'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:57
Csotranme schreef op zondag 21 juli 2024 @ 18:42:
- Diversen zoals tobo plate, pedal plate, monitor mount +-400
+ meest essentiële accessoire: de cupholder
Pagina: 1 ... 131 ... 139 Laatste

Let op:
Vraag & Aanbod in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.