PostNL boycott of keuze voor betere bezorging met meerprijs

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 24.638 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wat een eindeloze stroom aan logistieke ellende kunnen de pakjesboeren toch over ons, de arme consument, uitstorten! :+
Laten we vooral niet zelf de gestreste bezorgers ter wille zijn; stel je voor dat we onze uitgebuite medemens een hand toesteken, ook al spreekt 'ie geen ABN. (en al lezende op tweakers is menige tekst ook tenenkrommend, maar dat is een heel ander verhaal) O-) . Foei! Hij/zij moet gewoon z'n werk doen! Toch? :+

Tja, is het dan echt zo slecht en beroerd? Misschien, soms wel. Maar gezien de enorme hoeveelheden in z'n totaliteit, valt het imho nog reuze mee.
En ja, ik heb al wat meegemaakt met PostNL, DHL, DPD, GLS, UPS. En ook al >8 jaar ervaring met zendingen vanuit China (en omstreken).
Ook hier heeft wel eens wat achter de schutting in de tuin gelegen. Door de brievenbus gefrommeld. In de kliko gedeponeerd. Kwijtgeraakt, weer miraculeus tevoorschijn gekomen. Echt kwijt geraakt. Tracking info die af en toe complete sprookjesverhalen vertelt, etc, etc.

Volgens mij is toch, ondanks alles, PostNL nog steeds één van de minst slechtste logistieke toko's.
(UPS wellicht uitgezonderd, maar die doet ook niet de bulk aan kleine, goedkope pakjes/brievenbuspost die PostNL doet)

En wat betreft de ellende met DHL, het kan altijd nog erger:
http://orf.at/stories/2417438/2417439/
https://www.zdf.de/nachri...rt-verdaechtigen-100.html
https://www.berliner-zeit...echtigen-paketen-28993450
sommige mensen zijn zo pissed @ DHL; die nemen grovere maatregelen... :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:14

Amphiebietje

In de blubber

Als PostNL een van de minst slechte is, met dit soort praktijken:

Poolse pakketsorteerders eisen 5 miljoen euro aan nabetalingen van PostNL

Een soort moderne slavernij, die pakjes verwerken. :-(

Hoe zal het dan bij de anderen zijn?

Misschien dat het eens verplicht zou moeten worden dat al die hoge pieten met hun vetbetaalde kantoorbaantje een week per jaar de echte werkomstandigheden van de werknmers onderaan de ladder aan de lijve ondervinden... }:|

[ Voor 40% gewijzigd door Amphiebietje op 04-12-2017 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Amphiebietje Idd! Maar slinkse schijnconstructies om goedkope(re) (ex)oostblok arbeiders in te zetten voor de 'rot'klusjes, is niet iets typisch voor PostNL. :N

Daar maken veel meer ondernemingen, van klein tot groot, zich schuldig aan.
Oh nee, wacht, het creatief benutten van (on)bestaande regelgeving noemen de gewiekste (groot)graaiers dat... O-)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik snap dat de bezorgers slecht behandeld worden, ik snap echter niet waarom sommigen dan wel hun werk goed kunnen doen en anderen niet. En dat zal mij roesten - ik betaal (indirect) voor een dienst en wil die geleverd zien. Dat is dus een probleem dat we bij PostNL en DHL moeten zien neer te leggen en niet bij de lokale bezorger.
Als dat via een boycot is- het zij zo.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

franssie schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:02:
Ik snap dat de bezorgers slecht behandeld worden, ik snap echter niet waarom sommigen dan wel hun werk goed kunnen doen en anderen niet.
Ik snap het (deels) wel. Omdat wat jij en ik als 'de bezorger' zien, niet altijd hetzelfde is... De ene keer is het een uitgeknepen zelfstandige, de andere keer iemand die wel gewoon een werknemer is, (in loondienst) die betaald wordt, ongeacht het aantal bezorgde pakjes.

En ja, mensen en hun humeur verschillen. "wie goed doet, goed ontmoet" Ik kan me levendig voorstellen dat in een grote stad met tig portiekjes of flats en humeurige consumenten de bezorger er ietsepietsie minder vrolijk rondloopt, dan daar, waar hij/zij wat vriendelijker behandeld wordt... O-)
franssie schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:02:
En dat zal mij roesten - ik betaal (indirect) voor een dienst en wil die geleverd zien. Dat is dus een probleem dat we bij PostNL en DHL moeten zien neer te leggen en niet bij de lokale bezorger.
Als dat via een boycot is- het zij zo.
Uiteindelijk hebben we ons zelf er ook mee, in casu slecht of niet geleverde pakjes, als we onverschillig doen/worden. Uiteraard wil ik ook dat alles soepeltjes, vriendelijk, op tijd en zo goedkoop mogelijk geleverd wordt, maar de praktijk is weerbarstiger. :-(
En zolang je bij menig online bestelproces NIET de keuze hebt voor een alternatieve (betere?) bezorgdienst, wat dan wel?

Hoe zouden we dan praktisch gezien, [willekeurige pakjesbezorger] moeten boycotten? Niet meer ergens bestellen bij een online winkel die PostNL gebruikt? Nou, dan stort in één keer de online verkoop in. En dan? DHL; zelfde ellende. GLS; ditto, DPD; nog zo eentje...
Alles dan met UPS, tegen fors hogere kosten? Dat gaat 'm ook niet worden. Laat staan dat één enkele logistieke partij zo snel kan opschalen als deze de business van de ander moet overnemen...
En wie raak je er als eerste mee? Juist ja, die zelfstandige postbezorger, die nu ook al uitgeknepen wordt.

Voor diegenen die dan roepen; "dan moet je gewoon naar de winkel gaan" dat is vaak totaal geen alternatief. :| Menig product/dienst is niet eens in een fysieke winkel te koop. Of de afstand is onoverkomelijk.
Over zonsondergang van de fysieke winkel is al een ander topic: De zonsondergang van fysieke winkels

Toch tijd voor compleet geautomatiseerde bezorging? Door autonome bezorgkarretjes, drones en robots? Voordeel is wel, die kennen geen slecht humeur. ;)

De ultieme oplossing? Kweenie. :? M.a.w. hoe raak je de directie van PostNL en de aandeelhouders in hun portemonnee, zodanig dat de dienstverlening verbeterd?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ehtweak schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:10:
[...]
<>
De ultieme oplossing? Kweenie. :? M.a.w. hoe raak je de directie van PostNL en de aandeelhouders in hun portemonnee, zodanig dat de dienstverlening verbeterd?
In ieder geval niet door het maar te accepteren, en 95% gaat waarschijnlijk goed, het zal erg per regio/straat etc verschillen.
Hoe dan wel? Het lijkt mij dat als de webwinkels (hun hebben het grootste belang denk ik toch) samen met de consumentenbond en de vakbond eens een actie zouden organiseren om zo ook de politiek en de bezorg-bedrijven op hun verantwoordelijkheden te wijzen, het zou wellicht wat kunnen helpen. Een boycot is natuurlijk wat overdreven want daar tref je ook de goeden mee maar aan de andere kant merk ik dat online bestellen niet meer de ervaring biedt die het 5 jaar geleden wel had. Dus waar mogelijk ga ik weer naar een echte winkel.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-07 20:53
jeetje wat een wijsheid in deze draad. Wat betreft alternatief, denk dat je alleen al naar de grote spelers zoals Bol en Amazon te kijken ziet dat ze zelf al bezig zijn met een oplossing. De introductie van ophaalpunten en desnoods zelf de pakketbezorging doen (zoals Amazon dat nu gaat doen), om zoveel mogelijk de (externe) bezorgdiensten uit de equatie te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Grappig dat sommige mensen altijd problemen hebben met pakketbezorgers.

Heb er nu al heel wat zien komen gaan de afgelopen 10 jaar en waren altijd prima gasten.

Volgens mij zijn een aantal mensen chronisch ontevreden en zijn dit keer(dit topic) de pijlen gericht op de bezorgers.

Tip: kijk eens of je op andere vlakken ook regelmatig tegen dit soort dingen aanloopt. Zo ja kijk eens een keertje naar je eigen houding.

Het voorbeeld in de ts over 1 of 3 verdiepingen en dan meteen beginnen over "LEUGENS!!!!" zegt mij ruim voldoende dat de "community" niet teveel aandacht hieraan moet schenken.

Er komen steeds meer van dit soort chronisch ontevreden klagers die meteen hoog van de toren roepen dat ze vreselijk onrecht wordt aangedaan. FvD en de PVV varen er wel bij.

[ Voor 12% gewijzigd door Flagg op 04-12-2017 18:24 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik ben over het algemeen tevreden met welke maatschappij ook. DPD haalt bij mij de minste score btw
of ze 180 of 80 pakjes hebben, maakt mij niet uit. (ik lig niet bij de voordeur de hele dag tot de bel gaat)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Flagg schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:23:
Grappig dat sommige mensen altijd problemen hebben met pakketbezorgers.

Heb er nu al heel wat zien komen gaan de afgelopen 10 jaar en waren altijd prima gasten.
<>
lekker korte bocht ;)

De bezorgers die ik regelmatig zie zijn allemaal toffe gasten. Serieus, sommigen kennen de naam van de hond ondertussen en zijn lekker assertief. Het klagen (van mij) gaat over het toenemende onzichtbare bezorgers - met iemand die ik niet ontmoet kan ik geen relatie opbouwen immers ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Moet ik nou PostNL boycotten omdat:

-Gisteren werkte bij het lokale PostNL servicepunt de apparatuur van PostNL niet. M.a.w. niks scannen, niks aftekenen, niente, nada.
Ik kom binnenlopen
"Ik kom een pakje halen, voor [adres][huisnr] [naam], plat doosje van amazon"
"ja hoor, ik zal 'm ff pakken" "alsjeblieft, ik kan niks elektronisch doen, dus ff op een papiertje aftekenen alsjeblieft"
"is goed, dankjewel"

en ik loop tevreden naar huis met m'n bestelling.
Moet de medewerkster dan strikt volgens de regeltjes werken en zeggen "kom morgen maar terug" of klantvriendelijk en toch het pakje meegeven?

-Vandaag; krijg een berichtje van de overbuurman.
"he, volgens mij is dit pakje voor jullie" "het is bijna niet te lezen, maar volgens mij is het jullie huisnummer" "Het is eerste cijfer lijkt op een '1', maar het is volgens mij de '4' van jullie nummer en jullie naam, toch"?
En de buurman geeft het welbekende AE plastic zakje ff bij ons af.
Is dat de schuld van PostNL dat ze het niet konden lezen? (postcode is precies hetzelfde) of de schuld van die Chinees die een lege inktcartridge in z'n printer had? ;)

-Eergisteren, er werd een grote envelop bij ons bezorgd, terwijl ik dacht, he, dat bedrijf ken ik niet.
Blijkt dat het venster zodanig het huisnummer afdekt, dat wederom het precieze adres niet te lezen is. En pas na half openscheuren van het venster de juiste adressering te zien is.
Afijn, dan loop ik zelf ff 2 huizen verderop en doe die envelop daar door de bus.
Kleine moeite, wel zo vriendelijk voor de buren.
Of moet ik dan de postbezorgster de volgende dag vermanend toespreken dat ze haar werk niet goed doet? :+ Dacht 't niet.

Kortom, was het maar allemaal zo zwart/wit.

Zegt ehtweak, onderwijl mompelend, "waar blijft nou potverdikkeme die zending die met DPD zou komen?" ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
ehtweak schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:16:
Moet ik nou PostNL boycotten omdat:
Nee, ik denk dat je daarmee de zaken ook een beetje uit verband trekt. Je begrijpt zelf best het verschil tussen fouten die begrijpelijk zijn en die kunnen gebeuren, of het gewoon niet aanbellen voor een pakketje of geen tweede afleverpoging doen ofzo waarbij dat *niet* een rechtstreekse oorzaak heeft in de adressering zelf.

Ga er vanuit dat de meeste andere mensen dat onderscheid ook kunnen maken en best wel begrip zullen hebben voor een foutje door een onduidelijk adres ofzo. Hier in dit topic gaat het niet over de begrijpelijke fouten. En trouwens, het gaat niet eens alleen om de fouten van bezorgers, het gaat ook over goede arbeidsvoorwaarden voor die bezorger waar jij zo'n waardering voor hebt, en voor de pakketsorteerders die ook belangrijk werk doen. Dat deel van dit topic sla je een beetje over, en dat doet geen recht aan het onderwerp.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@incaz Nee hoor, ik trek niks uit z'n verband, ik nuanceer slechts... ;)

Lees m'n eerdere reacties maar eens in dit topic en andere topics die met logistieke horror & ellende te maken hebben... :|

Alleen de reacties van sommigen in de trant van "die bezorger wordt gewoon betaald voor z'n werk, dan komt 'ie maar lekker drie trappen omhoog het pakje afleveren", daar heb ik wel mijn bedenkingen bij...

Dus ja, ik heb er zo mijn twijfels bij dat sommigen, verblind door de hun aangedane logistieke malheur, begrip/nuances uit het oog verloren zijn.
ahum, hetgeen ik hier in talloze topics wel vaker voorbij zie komen... O-)

[ Voor 22% gewijzigd door ehtweak op 08-12-2017 21:04 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
ehtweak schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 20:59:
Alleen de reacties van sommigen in de trant van "die bezorger wordt gewoon betaald voor z'n werk, dan komt 'ie maar lekker drie trappen omhoog het pakje afleveren", daar heb ik wel mijn bedenkingen bij...
Ik vind het maar een rare manier van 'nuance' aanbrengen, en het is me eigenlijk nog niet eens duidelijk wat je nou precies wilt nuanceren.

En waar heb je precies je bedenkingen bij?

Ik bedoel, ik zou het nooit op zo'n toon zeggen, want als toon klinkt het nogal arrogant, maar de gedachte dat aan de deur ook aan de deur is, vind ik niet zo gek. Dat is de afspraak, en dan kun je volgens mij ook best verwachten dat je daar vanuit moet kunnen gaan.

(En er is ook niet echt een praktische reden waarom je een bezorger op de trap wel tegemoet zou moeten komen, maar bv niet dat de pakketbezorger je sms't 'Ik heb geen zin om jouw straat in te rijden, loop maar even naar mij toe.' Dat is niet hoe bezorgen werkt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Beste @incaz om te voorkomen dat er een stortvloed van politieke incorrecte uitspraken gaat volgen... :+ de nuancering is dat de 'botte' opmerking "de klant is koning en hij (= de onderbetaalde bezorger) komt maar netjes naar mij toe" "ik vertik het om hem/haar tegemoet te komen".
Uiteindelijk ook nadelig is voor de klant, de ontvanger, jij als smachtende naar je pakketje.

Waarom niet een kleine handreiking om ergernis aan beide kanten te verlichten?

Nogmaals, ik heb al de nodige sh*t met zowat alle bezorgtoko's meegemaakt. Maar waarom zou ik het op de spits drijven? :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
ehtweak schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 21:40:
Beste @incaz om te voorkomen dat er een stortvloed van politieke incorrecte uitspraken gaat volgen... :+ de nuancering is dat de 'botte' opmerking "de klant is koning en hij (= de onderbetaalde bezorger) komt maar netjes naar mij toe" "ik vertik het om hem/haar tegemoet te komen".
Uiteindelijk ook nadelig is voor de klant, de ontvanger, jij als smachtende naar je pakketje.

Nogmaals, ik heb al de nodige sh*t met zowat alle bezorgtoko's meegemaakt. Maar waarom zou ik het op de spits drijven? :?
Als de pakketbezorger hier twee jaar geleden had gezegt 'Ik loop niet graag naar de lift, doe jij het voor me?' op een misschien wat vriendelijkere manier had ik daar best een oplossing samen in willen bedenken maar zolang hij niet aangeeft dat hij geen zin of tijd heeft (gemaakt...) om zijn werk volledig te doen kan ik daar niks mee, ik ga niet voor iedereen bedenken of zij wel of niet tijd hebben, mensen hebben geleerd te praten voor een reden :)
Zo loop ik sinds kort dus zelf, dat is de enige manier om het daadwerkelijk te ontvangen helaas maar het is toch raar dat je PostNL betaalt om een pakket te bezorgen en vervolgens het zelf moet ophalen :/

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
ehtweak schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 21:40:
Handreikingen zijn vrijwillig. Dit klonk niet bepaald als een open verzoek waarop 'nee' ook een prima antwoord is. En dat is het moment dat het niet meer ok is (en dat je dus van beide kanten verharding krijgt.)

Maar in het algemeen ben ik ertegen om de onderbetaling van de uitvoerende mensen op te lossen met dergelijke handreikingen. Want het geeft alleen maar meer ruimte aan het hoofdbedrijf om nog kariger te zijn met bezorging, en het maakt het voor de ontvanger vooral onvoorspelbaarder want de service is niet stabiel.

In bijna al dit soort zaken vind ik dat de frictie die er is uit moet komen bij het moederbedrijf. Iemand tegemoet lopen is prima: iemand tegemoet lopen zodat de bezorgprijs kunstmatig laag gehouden kan worden doordat het lijkt alsof men tot de deur bezorgt terwijl dat in werkelijkheid vaak niet zo is: niet ok.
Omdat het anders niet verandert? En als je dat niet belangrijk vindt, dan niet, maar soms kan het heel nuttig zijn om dingen wel op de spits te drijven. (Minus de arrogante toon dus. Maar wat mij betreft gaan we bezorgdiensten en de post veel en veel meer houden aan hun verplichtingen. Dat kan goed geregeld worden - en wat mij betreft dus overigens met passende betaling. Maar openlijk, geen geritsel en dat je alleen maar je pakketjes krijgt als je aardig bent ofzo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

incaz schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 22:03:
[...]

Maar in het algemeen ben ik ertegen om de onderbetaling van de uitvoerende mensen op te lossen met dergelijke handreikingen. Want het geeft alleen maar meer ruimte aan het hoofdbedrijf om nog kariger te zijn met bezorging, en het maakt het voor de ontvanger vooral onvoorspelbaarder want de service is niet stabiel.
Helegaar gelijk!
Maar hoe treffen we, als smachtende naar ons lang verwachte pakketje, de grote jongens in hun fancy glimmende kantoorpanden?

Ik kan bij geen enkele webshop waar ik regelmatig zaken bestel, kiezen voor andere, betere, betrouwbaardere bezorgopties. (wat dat dan ook moge zijn?)
En ja, daar horen de grootste in ons land, zelfs ter wereld, bij.

Als ik nu ruzie zou gaan maken met de lokale pakjesbezorger, dan heb ik alleen maar mezelf ermee. Niet de aandeelhouders van die logistieke boeven. :?
En ja, ik heb al diverse klachten ingediend bij PostNL, DHL, GLS en DPD. In het meest positieve geval krijg je al-dan-niet oprechte excuus of een voorgebakken verontschuldiging, meestal een niet-concrete reactie of domweg de botte afwijzing "je mot niet bij ons wezen, maar bij de verstuurder". :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
ehtweak schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 22:14:
[...]
Maar hoe treffen we, als smachtende naar ons lang verwachte pakketje, de grote jongens in hun fancy glimmende kantoorpanden?
Laat dat nu net het onderwerp zijn! Komt dat even goed uit.

Als ik de titel zo zie, zie ik al twee mogelijkheden: een boycott (dus gewoon tijdelijk niet meer bestellen) of keuze voor een goede bezorger.
Die opties zijn er nog niet zeg je - dan is de vraag dus bijvoorbeeld hoe we die kunnen creeren. En als we gecoordineerd zouden besluiten om grote online shops daarop aan te spreken (en die wellicht ook tijdelijk te boycotten) kunnen we dat natuurlijk best forceren.
Als ik nu ruzie zou gaan maken met de lokale pakjesbezorger, dan heb ik alleen maar mezelf ermee. Niet de aandeelhouders van die logistieke boeven. :?
Ruzie maken lijkt me inderdaad weinig zinvol. Aanspreken maakt wel degelijk uit.

Anyway, als je het zo met me eens bent, begrijp ik nog minder wat je nou eigenlijk probeerde te nuanceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

incaz schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 22:44:
[...]
<>En als we gecoordineerd zouden besluiten om grote online shops daarop aan te spreken<>
Dat is wel wat ik nu aan het doen ben. Op Facebook etc met een tag naar PostNL. Dan krijg je een standaard lief berichtje terug dat het zo vervelend is voor mij en wat ze kunnen doen. Dan antwoord ik daar vriendelijk op dat ze hun zending mogen terugtrekken uit de verzending omdat ik geen zin heb om het te retourneren en dat ik andere leveranciers zoek of gevonden heb. De verandering zal echt vanuit de Coolblues en BOLs moeten komen. Of ze zetten een eigen bezorgdienst op (waar Amazon mee bezig is, eigen vliegtuigen en zeeschepen mind you) of ze zorgen dat ze hun shit op orde krijgen.

Ter info (en niet omdat ik een Amazon fan ben, verre van, maar zij snappen wel dat bezorging de sleutel van hun bestaansrecht is, daar kunnen Coolblue en BOL nog wel iets van leren) https://www.ad.nl/rotterd...omst-van-amazon~af6292c6/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Amazon? Breek me de bek niet open...

Het heeft me heel veel moeite gekost om die KwalitatiefUitermateTreurige bezorgkwaliteit van DHL (die amazon altijd gebruikte) om te zetten naar notabene PostNL.

Die (= PostNL) gewoon beter presteerde dan DHL... :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

yep - hetzelfde hier, maar ook dan geld blijkbaar de wet van behoud van ellende ;) PostNL was tot bier maanden geleden hier betrouwbaar. Moet ik wel zeggen dan PostNL de pakketten niet zo vaak kwijt is als DHL dat is (Drop it Hide it Loose it immers). Met DHL meegemaakt dat paketten 3 weken (!) later alsnog geleverd werden terwijl ik mijn geld allang terug had uit een claim. Daar met de verzender altijd een goede oplossing voor gevonden maar DHL is wel de grootse belediging die je een klant kan toewensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-07 20:08
Amazon is inderdaad ook geen lieverdje. Zij doen de logistiek voor een groot deel van Europa vanuit Duitsland en bedienen daarmee ook Nederland. In Duitsland geldt er een rijverbod voor vrachtverkeer in het weekend. Daardoor duurt het altijd net een paar dagen langer voordat je zending vanuit het zuiden van de Bondsrepubliek in de lage landen arriveert. Amazon verwacht van hun logistieke partners dat ze dit probleem oplossen. Een mogelijke oplossing is door het transport intermodal te maken. Zet het pakket in Zuid-Duitsland op de trein naar bijvoorbeeld Venlo. Zet het kappet vervolgens op een vrachtwagen en distribueer het binnen Nederland. Opgelost zou je denken. Nee dus. De extra kosten die dit met zich meebrengt was Amazon niet bereid te betalen. Ik weet niet of dit nog steeds aan de hand is. Ik weet wel dat ze graag voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

En dat is voor mijn gevoel de kern van het probleem. Logistiek is op dit moment te goedkoop. Je kunt het misschien vergelijken met de productie van varkensvlees. Dat gebeurt op dit moment "onder de kostprijs". Hoe is het mogelijk. Niet dus. Het is weinig duurzaam. Je kunt van veehouders en pakketbezorgers niet verwachten dat ze er bij wijze van spreken geld op toeleggen. Het is kennelijk de huidige realiteit maar ik zie dat graag veranderen. Een eerlijke prijs voor een eerlijke dienst / product.

Zoals eerder gezegd is er volgens mij veel te winnen door te differentiëren in minder- en meer luxe bezorgmethoden. Dat us goed voor web shops en goed voor pakketbezorgers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-07 17:51
FrankHe schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:37:
Zoals eerder gezegd is er volgens mij veel te winnen door te differentiëren in minder- en meer luxe bezorgmethoden. Dat us goed voor web shops en goed voor pakketbezorgers.
Of zoals ik al eerder zei gewoon de standaard pakket distributie via ophaal punten en thuisbezorging kost extra. Dan garandeer je min of meer dat standaard aflevering normaal verloopt zonder dat je 3 dagen extra moet wachten omdat de bezorger te lui is om te lopen/wachten of omdat je zelf niet thuis bent. Ook voorkom je daarmee dat je pakket bij de buren beland of gewoon ergens in de tuin gezet wordt. En voor thuisbezorging op een tijdstip naar keuze wordt extra betaald waardoor de bezorger ook normaal betaald kan worden.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-07 19:38
stevens20 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:25:
Ik kijk tegenwoordig bij een webshop wie de pakketten zal bezorgen. Is het PostNL dan valt die webshop af. Na drie pakketten die dik te laat zijn bezorgd en een auto die je gewoon voorbij ziet rijden terwijl je voor het raam staat.

Ik ben er klaar mee. Zeker nadat andere pakketdiensten prima op tijd komen.
Grappig, ik heb precies het omgekeerde. Als het niet met PostNL wordt geleverd bestel ik ergens anders. Bij PostNL is het veel minder gesodemieter als je niet thuis bent dan de andere pakketdiensten. En tegenwoordig is het helemaal top dat je voor de eerste aflevering al kan aangeven dat het direct naar een pakketshop mag (daar was wel een andere partij eerder mee).
franssie schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 16:15:
En bezorgen op een afhaalpunt, tsja dan kan ik ook naar een winkel en echte winkels gun ik het toch echt wat meer als de prijs enigszins vergelijkbaar is - als ik toch al moet reizen voor de aankoop is de volgende stap niet zo groot meer.
Als de boekwinkel (op de route naar huis) waar het afhaalpunt is ook alles zou verkopen dat ik online koop is dat inderdaad een goed alternatief. Helaas verkopen ze alleen maar boeken/tijdschriften/kaarten en aanverwante dingen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
MewBie schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:10:
Of zoals ik al eerder zei gewoon de standaard pakket distributie via ophaal punten en thuisbezorging kost extra. Dan garandeer je min of meer dat standaard aflevering normaal verloopt zonder dat je 3 dagen extra moet wachten omdat de bezorger te lui is om te lopen/wachten of omdat je zelf niet thuis bent. Ook voorkom je daarmee dat je pakket bij de buren beland of gewoon ergens in de tuin gezet wordt. En voor thuisbezorging op een tijdstip naar keuze wordt extra betaald waardoor de bezorger ook normaal betaald kan worden.
LordSinclair schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:53:
Grappig, ik heb precies het omgekeerde. Als het niet met PostNL wordt geleverd bestel ik ergens anders. Bij PostNL is het veel minder gesodemieter als je niet thuis bent dan de andere pakketdiensten. En tegenwoordig is het helemaal top dat je voor de eerste aflevering al kan aangeven dat het direct naar een pakketshop mag (daar was wel een andere partij eerder mee).

[...]

Als de boekwinkel (op de route naar huis) waar het afhaalpunt is ook alles zou verkopen dat ik online koop is dat inderdaad een goed alternatief. Helaas verkopen ze alleen maar boeken/tijdschriften/kaarten en aanverwante dingen.
Als die keuze er is dan zou ik er graag gebruik van maken. Vooralsnog weet ik niet anders dan dat je de eerste bezorgpoging moet afwachten. En dat je daarna via de website mag aangeven op welke manier je het anders wilt hebben. Bijvoorbeeld ophalen bij het afhaalpunt van Bruna of Primera. Het zou geweldig zijn als je dit al zou kunnen aangeven voordat je afrekent in de webshop. Dat scheelt een hele hoop gedoe voor iedereen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

Ik ben groot voorstander, ook omdat ik toch normaal niet thuis ben, en pakket punt hemelsbreed op 3m afstand zit (verticaal wel te verstaan). Maar nu meen ik me te herinneren dat niet al te lang geleden hier nog een topic was waar mensen boos waren op PostNL omdat ze precies dat deden met post uit China. Dus ook dat zullen genoeg niet accepteren als oplossing.

En over sommige zaken valt weinig te nuanceren, maar andere imo wel. Ik zag toevallig vanochtend op TV dat in de VS het doodnormaal is dat pakketjes voor je huis worden gezet. En nu begrijp ik direct dat je daar niet op zit te wachten in je reguliere rijtjeshuis, of als je in een 'kansen' flat woont. Maar ik woon in een klein appartementencomplex, en toen recent de pakketjesbezorger hem voor de deur achterliet (mijn deur dus, niet deur van complex), was ik dik tevreden, pakketje van twee tientjes die ik niet pas volgende dag apart hoef op te halen. Maar goed, in andere situaties begrijp ik dat je daar niet blij mee bent. Maar in dit geval is het voor mij juist positief stukje service.

Recent kwam op Facebook ander voorbeeld langs: Een vrouw was woedend op PostNL. Wat was er gebeurd? Ze had een touwtje naar haar deurklink via haar brievenbus gehangen zodat kinderen naarbinnen konden door de voordeur (niet de meest logische methode imo, maar goed). Dus wat deed pakketbezorger? Deur open, pakket achter voordeur, deur dicht. Die vrouw vond dat het schandalig was, want de bezorger had ingebroken bij haar! Meeste reacties vonden overigens dat ze aan het zeiken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279475

*knip* Laat dit soort trollen gewoon achterwege.

[ Voor 94% gewijzigd door naitsoezn op 19-12-2017 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
FrankHe schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 17:52:
[...]

[...]

Als die keuze er is dan zou ik er graag gebruik van maken. Vooralsnog weet ik niet anders dan dat je de eerste bezorgpoging moet afwachten. En dat je daarna via de website mag aangeven op welke manier je het anders wilt hebben. Bijvoorbeeld ophalen bij het afhaalpunt van Bruna of Primera. Het zou geweldig zijn als je dit al zou kunnen aangeven voordat je afrekent in de webshop. Dat scheelt een hele hoop gedoe voor iedereen.
Ik ben vandaag mijn Kerstpakket kwijtgeraakt. Eerste bezorgpoging afgeleverd bij de buurman die het nooit meer teruggeeft. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
aljooge schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 20:37:
[...]

Ik ben vandaag mijn Kerstpakket kwijtgeraakt. Eerste bezorgpoging afgeleverd bij de buurman die het nooit meer teruggeeft. :-(
Dat is rot zeg. Wiens naam stond er op het pakket? Die van de buurman of die van jou? Ontstaat er nu een langlopende burenruzie of was die er al? Hoe dan ook, veel sterkte met de afwikkeling hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Nu online
FrankHe schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 20:45:
[...]

Dat is rot zeg. Wiens naam stond er op het pakket? Die van de buurman of die van jou? Ontstaat er nu een langlopende burenruzie of was die er al? Hoe dan ook, veel sterkte met de afwikkeling hiervan.
Mijn naam uiteraard. Buurman is crimineel dus ben hem gewoon kwijt. En ja, vrienden zijn we niet, mijn buurman heeft namelijk geen vrienden.

Mijn probleem eigenlijk is met bezorging, waarom wordt er eigenlijk bij buren afgeleverd? Dit slaat helemaal nergens op.

[ Voor 11% gewijzigd door aljooge op 19-12-2017 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
Aangifte doen bij Politie of maakt dat de zaak alleen maar erger? Je kunt ook overwegen melding te maken bij Politie zonder dat het een officiële aangifte wordt als je dat liever hebt. En bij PostNL of welk bedrijf dan ook die de bezorging heeft gedaan navragen hoe zij er nu voor gaan zorgen dat jij jouw pakket gaat ontvangen. Je hebt er immers niet zelf voor getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Amazon is inderdaad ook geen lieverdje. Zij doen de logistiek voor een groot deel van Europa vanuit Duitsland en bedienen daarmee ook Nederland. In Duitsland geldt er een rijverbod voor vrachtverkeer in het weekend. Daardoor duurt het altijd net een paar dagen langer voordat je zending vanuit het zuiden van de Bondsrepubliek in de lage landen arriveert. Amazon verwacht van hun logistieke partners dat ze dit probleem oplossen. Een mogelijke oplossing is door het transport intermodal te maken. Zet het pakket in Zuid-Duitsland op de trein naar bijvoorbeeld Venlo. Zet het kappet vervolgens op een vrachtwagen en distribueer het binnen Nederland. Opgelost zou je denken. Nee dus. De extra kosten die dit met zich meebrengt was Amazon niet bereid te betalen. Ik weet niet of dit nog steeds aan de hand is. Ik weet wel dat ze graag voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

En dat is voor mijn gevoel de kern van het probleem. Logistiek is op dit moment te goedkoop. Je kunt het misschien vergelijken met de productie van varkensvlees. Dat gebeurt op dit moment "onder de kostprijs". Hoe is het mogelijk. Niet dus. Het is weinig duurzaam. Je kunt van veehouders en pakketbezorgers niet verwachten dat ze er bij wijze van spreken geld op toeleggen. Het is kennelijk de huidige realiteit maar ik zie dat graag veranderen. Een eerlijke prijs voor een eerlijke dienst / product.

Onzin

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
Zou je dit kunnen toelichten? Ik zie niet wat je precies bedoeld te zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

FrankHe schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 21:04:
[...]

Zou je dit kunnen toelichten? Ik zie niet wat je precies bedoeld te zeggen?
Klik op de link, Jij verkondigd dat er een verbod geldt in Duitsland op vrachtverkeer in het weekend. Dat is onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
Hackus schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 21:06:
[...]

Klik op de link, Jij verkondigd dat er een verbod geldt in Duitsland op vrachtverkeer in het weekend. Dat is onzin.
Sorry zou je nog meer specifiek kunnen zijn in je antwoord? De mannier waarop je communiceert helpt de discussie niet echt. Wat wil je nu precies zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

FrankHe schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 21:11:
[...]

Sorry zou je nog meer specifiek kunnen zijn in je antwoord? De mannier waarop je communiceert helpt de discussie niet echt. Wat wil je nu precies zeggen?

Lees je eigen post van 10 daagse kick even.
Ik denk dat je niet op de hoogte bent van transportwegen van post en ik geef je de link eerder, die je nog niet hebt gelezen neem ik aan.
Ik denk dat je gefrustreerd bent om je ervaring met PostNL en betrekt ineens alle postwegen hier in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
*knip* Haal adem, lees alles nog even extra door, en tel even tot tien voordat je reageert.

[ Voor 101% gewijzigd door naitsoezn op 19-12-2017 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
Hackus schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 21:18:
Lees je eigen post van 10 daagse kick even.
Ik denk dat je niet op de hoogte bent van transportwegen van post en ik geef je de link eerder, die je nog niet hebt gelezen neem ik aan.
Ik denk dat je gefrustreerd bent om je ervaring met PostNL en betrekt ineens alle postwegen hier in.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met de woorden kick en frustratie. De doelstelling van dit topic is om tot oplossingen te komen. Negatieve voorvallen en ervaringen omzetten in veranderingen. Een klein uitlaatklepje is heel menselijk maar de insteek is echt om tot verbeteringen te komen voor consumenten en de pakketbezorgers waarvan ik ondertussen heb begrepen dat die ook best flink in de mangel zitten.

Ik ben inderdaad niet werkzaam in de logistiek maar praat wel eens met mensen die er iets meer van zouden moeten weten dan ik. Zelf heb ik absoluut niet alle expertise. Ik ben de eerste om toe te geven als ik het niet bij het rechte eind heb. We zijn er om van elkaar te leren en om elkaar daar waar nodig terecht te wijzen.

Waneer iemand een bericht post en daarin minder dan twee woorden gebruikt dan is altijd mijn eerstvolgende vraag of die persoon de voorgaande reactie verder inhoudelijk zou willen toelichten. De insteek van een forum is dat je elkaar een beetje helpt. Bijvoorbeeld door te zegge: "Je heb het mis, het zit zus of zo. En wel hierom. Check deze link voor meer informatie." Op dat moment waardeer ik de inbreng en zal ik betreffende link openen. Informatie die onbewust of bewust in een antwoord zit "verborgen" voegt naar mijn mening gewoon niet zoveel toe aan een topic. En in dit specifieke geval kon ik ook "niet direct" zien wat nu precies je punt was. Soms lees je gewoon over dingen heen. Het is dan fijn als er even wordt gemeld waar hem de schoen precies wringt.

Het gaat overigens niet alleen om mij maar om alle lezers van het forum. Denk ook aan de waarde van zoekresultaten. Als dingen niet expliciet worden benoemd dan zullen deze ook niet eenduidig naar voren komen wanneer iemand iets probeert te vinden. Ik probeer zelf mijn reacties zo duidelijk mogelijk te verwoorden. Dit zal niet in alle gevallen lukken maar dat is wel het streven.

In mijn post zat een feitelijke onjuistheid waarbij ik per abuis stelde dat het rijverbod in Duitsland voor het gehele weekend geldt. Dat was incorrect, het betreft alleen de zondag. Ik wil je graag uitnodigen om het in soortgelijke bewoordingen tegen me te zeggen. Dat scheelt giswerk aan mijn kant en dan kan iedereen die het topic leest er wijzer van worden. Wat betreft de logistieke routes van Amazon weet ik niet exact hoe die lopen. Het is mogelijk dat mijn bron, de persoon waarmee ik in het verleden heb gesproken, niet de volledig juiste informatie heeft verschaft of dat de informatie ondertussen verouderd is of een combinatie van voornoemde factoren. De conclusie die een beetje was blijven hangen was dat het logistieke bedrijf de offerte liever niet had willen uitbrengen omdat ze er min of meer verlies op zouden gaan draaien. Ik heb geen idee of ze het toen zijn geworden of dat een ander bedrijf de opdracht heeft binnengesleept. Dat kan ik verder ook niet meer nagaan.

Het algemene beeld is dat retailers / web shops de bezorging over het algemeen zien als een kostenpost die met alle moeite van de wereld zo laag mogelijk moet worden gehouden. Mijn punt is dat er voor zowel web shop als de pakketbezorger kansen zijn om meer marge te verdienen door met innovatieve concepten te komen die waarde toevoegt voor de "beleving" van de consument. Betaal meer en je krijgt meer. Daar zijn we best toe bereid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Nu is mijn vraag aan de community. Doen deze problemen zich alleen voor bij PostNL of ook bij andere bezorgers
vanuit mijn ervaring op het werk met dpd, dhl, fedex, TNT post en postnl kan ik je vertellen dat het onzorgvuldig omgaan met zendingen bij ALLE bezorgdiensten voorkomt, zelfs als je fors betaalt voor next day delivery voor pakketten uit amerika/canada. (denk aan halve zendingen die ergens zijn blijven hangen, dozen met flinke beschadigingen e.d.

vaak zijn de bezorgers(iig bij ons) niet de schuldigen, die passen wel op.

Verwacht overigens geen echte actie bij een klacht bij normale verzending.

wij verzenden ook en dat gebeurd met qls/dhl en die doen het net zo goed/slecht als postnl pakket dienst.

fedex verzending (b2b) gaat wel vrijwel altijd goed, echter hebben wij ook fedex zendingen ontvangen (ook b2b) en daar was wel genoeg mis mee

[ Voor 16% gewijzigd door mschol op 20-12-2017 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@FrankHe
Ik val je niet aan, maar je post onwaarheden. dat helpt niet in een zinvolle discussie. ook een 10 daagse kick niet, en je quote niet eens degene aan wie je antwoord in de kick. Nadere uitleg is niet nodig, dat staat in de link als je op 'onzin' klikt. Misschien is het niet duidelijk als je op een smartphone post, maar ik arceer en quote waar ik op reageer, dat lijkt mij voldoende.

Misschien kun je een poll toevoegen hier met duidelijke vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straaljager27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-06 19:54
FrankHe schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 11:04:
[...]

Goed om te horen dat er ook mensen zijn met prettige ervaringen met PostNL. Op dit moment woon ik tijdelijk in centrum Amsterdam en daar zie ik dus vrijwel nooit hetzelfde gezicht. Het blijkt dat niet alleen PostNL maar ook alle andere vervoerders in zekere mate problemen hebben om consistent dezelfde bezorger in dezelfde wijk te laten rijden. Als het iedere keer dezelfde persoon is die je ziet dan kun je inderdaad een goede relatie opbouwen en elkaar waar op praktische zaken tegemoet komen en helpen.
Vooruit, hier nog een dan ;-) woon in centrum A'dam, hebben een constante pakket bezorger van PostNL. Aardige kerel, begroet ons ook als we elkaar 3 straten verderop tegenkomen, nooit problemen mee gehad! In tegendeel zelfs, alleen maar goede ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
straaljager27 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 17:46:
Vooruit, hier nog een dan ;-) woon in centrum A'dam, hebben een constante pakket bezorger van PostNL. Aardige kerel, begroet ons ook als we elkaar 3 straten verderop tegenkomen, nooit problemen mee gehad! In tegendeel zelfs, alleen maar goede ervaringen
Zou je kunnen nagaan of jouw pakketbezorger in loondienst is of als "zelfstandige" werkt? Er is de nodige discussie over de ZZP'er en in hoeverre die nu werkelijk als zelfstandig te werk zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

FrankHe schreef op woensdag 20 december 2017 @ 21:01:
[...]

Zou je kunnen nagaan of jouw pakketbezorger in loondienst is of als "zelfstandige" werkt? Er is de nodige discussie over de ZZP'er en in hoeverre die nu werkelijk als zelfstandig te werk zijn.
Wat wil je met die vraag bewerkstelligen? Ik ken een hardwerkende zzp-er die voor PostNL werkt, die eigenlijk zmp-er is: (zelfstandige met personeel. want in deze drukke tijden heeft ie minimaal drie busjes extra nodig om alle pakketjes te bezorgen). Die werkt tot laat in de avond als het moet, en sowieso zes dagen per week, en levert erg goed werk af. Wat wil je nu eigenlijk met dit topic?

[ Voor 7% gewijzigd door naitsoezn op 20-12-2017 21:12 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Hackus schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:52:
@FrankHe
Ik val je niet aan, maar je post onwaarheden. dat helpt niet in een zinvolle discussie. ook een 10 daagse kick niet, en je quote niet eens degene aan wie je antwoord in de kick. Nadere uitleg is niet nodig, dat staat in de link als je op 'onzin' klikt. Misschien is het niet duidelijk als je op een smartphone post, maar ik arceer en quote waar ik op reageer, dat lijkt mij voldoende.

Misschien kun je een poll toevoegen hier met duidelijke vragen.
Ze zult me even moeten helpen met een aantal termen. Ik weet niet wat een 10 daagse kick inhoud. Het enige wat er gebeurt is dat er af en toe mensen een bericht plaatsen en ik daar soms op antwoord. Wat betreft quoten, dat probeer ik inderdaad zoveel mogelijk te doen. In een geval waarbij het overduidelijk is dat het slaat op het direct voorgaande bericht dan laat ik een quote achterwege anders blijven we elkaar quoten.

Als je vindt dat ik onzin verkondig dan wil ik je uitnodigen om dat in volzinnen op te schrijven. We leren allemaal iedere dag en dat is nu juist het mooie van een forum zoals dit. Samen het plaatje compleet krijgen. Ik ben benieuwd of jij nog meer informatie hebt over Amazon en andere grote web winkels. Mijn hoop is dat ze met innovatieve diensten komen die het leven van ons consumenten makkelijker maken. Een voorwaarde vindt ik wel wat alle mensen die in de keten werkzaam zijn er een normaal betaalde baan aan overhouden en niet worden uitgeknepen. Nu weet ik niet direct concrete voorbeelden maar er staat me iets van bij dat er enige tijd geleden negatieve berichtgeving is geweest met betrekking tot onderbetaling of iets dergelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Amazon.de werkt binnen Duitsland prima. NL is te klein net als eBay.nl wat niks voorstelt.
Ik denk dat veel, zo niet alle zgn ZZP'ers in verpakte loondienst werken. Je kunt mooi een (eigen) koeriersdienst beginnen, maar als je alleen voor PostNL rijdt ben je i mijn ogen gewoon in dienst van PostNL.

Hier een stukje over Schijnzelfstandigheid=> https://www.zzp-forum.nl/blog/34/schijnzelfstandigheid

Degene die ik ken rijden alleen voor PostNL en aan wie ze facturen sturen weet ik niet natuurlijk.
Ik weet dat ze bij vorige onderhandeling(2015) €1,86 per afgeleverd pakje krijgen. Pakje afgeleverd bij PostNL servicepunt ( bij niet thuis etc) is geen betaling. Postbussenroute legen is ontaard in Race wie het
snelste terug aan Depot was. (of dat ingehuurde krachten waren weet ik niet). Hoe het bij DPD gaat weet ik niet. Bezorgers van DHL(zzp) rijden vaak gewoon in wagen van DHL en dragen ook hun kleding, ent als bij PostNL. Ik zie nooit koeriersbedrijf 'De Snelle Haas' met eigen kleding, evt met badge "bezorger PostNL" wagens zijn vaak wel bestickerd met eigen logo, maar dan ligt er een bord op het dashboard met ingehuurd door PostNL. of ook dit bestickerd.

* dus, wat vind je van een poll met je vragen ?
* wat wil je bereiken met dit topic, behalve je ergernis met PostNL ?
* het gaat hier in reacties om meer dan alleen PostNL, dus hou daar rekening mee bij opstellen van poll
* met 10 daagse kick bedoel ik, dat je na 10 dagen ineens post op een reactie van 2 vorige berichten van iemand die Amazon aanhaalt.

* Ik ben verder tevreden over de bezorgers die hier komen, zowel PostNL als DHL, DPD,GLS of wie ook.
(DPD zou ik net een zesje geven)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Voor de kerstkaarten was PostNL wel de betere keuze geweest.
Sandd was dan wel 20 cent goedkoper per zegel, maar die hebben de kaarten niet voor kerst weten te bezorgen terwijl wel op tijd gepost.

Volgend jaar weer gewoon PostNL, zoveel zijn het er toch niet. En ook voor normale post tussendoor geen Sandd.
Goedkoop is duurkoop blijkt maar weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Nu online
[...]

Prachtig bedacht. 1 probleem. Waar laat het ophaalpunt zoveel pakjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

naitsoezn schreef op woensdag 20 december 2017 @ 21:10:
[...]
<> Wat wil je nu eigenlijk met dit topic?
Ik denk hetzelfde als alle andere topics over bezorging:
1) Frustratie uiten over de slechte bezorging (niet alleen nu rond Sinter Kerst)
2) Discussiëren over hoe het beter kan.

Het gaat gewoon niet goed met de bezorging, tot mijn vermaak zie ik meer en meer winkels adverteren met koopavonden 'als je je aankoop op tijd wil, kom dan langs'. Dus het hele on-line model begint sleets te worden door de slechte bezorging hier (en ja ik durf 1 op de 3 pakketten te laat bezorgd buiten Sinter-Kerst tamelijk slecht te noemen, tijdens Sinter-Kerst is het twee op de drie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:16

Onbekend

...

Ik heb afgelopen maandag kaarten op de bus gedaan, en die zijn nu nog niet afgeleverd. Misschien is het wel het laatste jaar dat ik kerstkaarten verstuur via de post. Volgend jaar maar een Whats-appje. :)

Deze maand heb ik geen pakketjes besteld vanwege de kerstdrukte (bij de webshops, voorraden en bezorgers.). :)
Ik zie liever dat pakketjes eerst grof worden bezorgt (dus per postcodegebied afgeleverd worden) en dat daarna een andere bezorger het laatste stukje distributie doet. Nu is zo'n bezorger enorm lang onderweg omdat deze overal aan moet bellen wat enorm veel tijd kost.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Onbekend schreef op maandag 25 december 2017 @ 00:11:
Ik heb afgelopen maandag kaarten op de bus gedaan, en die zijn nu nog niet afgeleverd. Misschien is het wel het laatste jaar dat ik kerstkaarten verstuur via de post. Volgend jaar maar een Whats-appje. :)

Deze maand heb ik geen pakketjes besteld vanwege de kerstdrukte (bij de webshops, voorraden en bezorgers.). :)
Ik zie liever dat pakketjes eerst grof worden bezorgt (dus per postcodegebied afgeleverd worden) en dat daarna een andere bezorger het laatste stukje distributie doet. Nu is zo'n bezorger enorm lang onderweg omdat deze overal aan moet bellen wat enorm veel tijd kost.
hoe is dat anders tov nu?

een pakketbezorger moet een bepaald gebied bedienen en mede omdat er te weinig bezorgers zijn is dit gebied erg groot en dus tijdrovend..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-07 17:51
aljooge schreef op zondag 24 december 2017 @ 23:34:
[...]
Hier in Noorwegen, en dat is dus ook in Oslo, werkt het prima. Ruimte is een kwestie van een goede locatie kiezen, een Bruna/boekenwinkel is dat dus niet. Een supermarkt is geschikter.

[ Voor 19% gewijzigd door MewBie op 25-12-2017 01:05 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

aljooge schreef op zondag 24 december 2017 @ 23:34:
[...]

Dat is iets tussen de bezorgdienst en het afhaalpunt. Als ze gewoon zouden bezorgen aan huis wat dat probleem er sowieso niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-07 02:14
wildhagen schreef op woensdag 22 november 2017 @ 18:09:
Wellicht is zoiets een optie: nieuws: Gerucht: Amazon werkt aan deurbel die bezorger toegang geeft tot huis

Dan kan de bezorger (in dit voorbeeld Amazon, maar kan natuurlijk ook voor andere diensten) gewoon bij je binnen om je pakket af te leveren, ook als er niemand thuis is.

Moet je natuurlijk wel hopen dat hij geen dingen mee gaat nemen of eens lekker in je papieren gaat lopen snuffelen....
https://www.getboxlock.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

mschol schreef op maandag 25 december 2017 @ 01:02:
[...]

hoe is dat anders tov nu?

een pakketbezorger moet een bepaald gebied bedienen en mede omdat er te weinig bezorgers zijn is dit gebied erg groot en dus tijdrovend..
De grootte van het gebied is dus juist het probleem. Zo'n bezorger zou dan "grofweg" de pakketjes bezorgen, bijvoorbeeld 1 locatie per 100 huizen. En een andere (nieuwe) bezorger die daar woont kan dan in 1 uurtje alle pakketjes bezorgen, en hoeft helemaal niet ver weg. :)

Vergelijk het maar eens met een streekbus die nu de mensen alleen bij bushaltes uit laat stappen. Als de iedereen voor hun eigen voordeur uit laat stappen, is deze een stuk langer onderweg. Dit laatste is dus vergelijkbaar met wat de post nu doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Onbekend schreef op maandag 25 december 2017 @ 08:57:
[...]

De grootte van het gebied is dus juist het probleem. Zo'n bezorger zou dan "grofweg" de pakketjes bezorgen, bijvoorbeeld 1 locatie per 100 huizen. En een andere (nieuwe) bezorger die daar woont kan dan in 1 uurtje alle pakketjes bezorgen, en hoeft helemaal niet ver weg. :)

Vergelijk het maar eens met een streekbus die nu de mensen alleen bij bushaltes uit laat stappen. Als de iedereen voor hun eigen voordeur uit laat stappen, is deze een stuk langer onderweg. Dit laatste is dus vergelijkbaar met wat de post nu doet.
aha, juist.. maar dan moeten er dus wel véél meer bezorgers in dienst genomen worden, (wat nu niet kan omdat er te weinig aanbod is) , daarnaast stijgen hierdoor de loonkosten exponentieel en gaatde prijs van een pakje niet 50 cent maar met 5 euro per verhoging omhoog.
idee is leuk, maar onuitvoerbaar denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

mschol schreef op maandag 25 december 2017 @ 09:19:
[...]

aha, juist.. maar dan moeten er dus wel véél meer bezorgers in dienst genomen worden, (wat nu niet kan omdat er te weinig aanbod is)
Het aanbod is laag omdat weinig mensen uren lang onderweg willen zijn. Een uurtje bezorgen per dag (desnoods als bijbaantje) en dat ook nog eens in je eigen wijk willen veel meer mensen doen.
, daarnaast stijgen hierdoor de loonkosten exponentieel en gaat de prijs van een pakje niet 50 cent maar met 5 euro per verhoging omhoog.
Extra personeel kost inderdaad meer geld, maar het resultaat is wel een betrouwbaardere bezorging van de pakketjes. Hierdoor zullen meer mensen hun pakket laten bezorgen omdat ze weten dat het pakket op tijd wordt afgeleverd.
idee is leuk, maar onuitvoerbaar denk ik
Ik denk het niet. De prijs van de postzegels gaat ook elk jaar omhoog, terwijl het aantal bezorgdagen is afgenomen. Toch blijven mensen brieven versturen, dus mensen zullen niet meteen schrikken van een prijsverhoging.
En als het veel te duur wordt, komen er vanzelf nieuwe bedrijfjes de wel voor een laag bedrag de post willen bezorgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wel paar mooie voorbeeldjes:
'Pakket lig in de oranje kliko' stond er in krom Nederlands op het briefje dat Ben Brandwacht uit Didam vorige week op de deurmat vond. ,,Inderdaad, de kliko die ik de vorige avond toen ik na een late dienst thuiskwam aan de straat had gezet. Toen ik ging kijken was-ie natuurlijk al geleegd. Er zaten gelukkig geen kerstcadeautjes in, maar een paar Ikea-lampjes. Maar je moet er wel weer achteraan om het te regelen.''

Muzikant Pepijn Courant uit Utrecht was afgelopen zomer wél flink gedupeerd. Hij vond een briefje in de bus dat zijn pakket in 'hokje huis' lag. ,,Een getimmerd hok voor tuingereedschap en zo. Toen ik ging kijken was het er niet. Gestolen. Er zat voor 560 euro aan muziekapparatuur in.'' Hij reclameerde bij de webwinkel over de bezorging door UPS. Hij kreeg zijn bestelling alsnog in huis. ,,Dat duurde wel een maand, omdat er eerst onderzoek moest worden gedaan.''
Bron: Niet thuis? 'Het pakketje lig in de oranje kliko'

Staan ook foto's van die briefjes bij op die link. Inclusief spelfouten die een 6-jarig kind nog niet maakt. Echte pareltjes....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:09
MewBie schreef op maandag 25 december 2017 @ 01:03:
[...]

Hier in Noorwegen, en dat is dus ook in Oslo, werkt het prima. Ruimte is een kwestie van een goede locatie kiezen, een Bruna/boekenwinkel is dat dus niet. Een supermarkt is geschikter.
Albert Heijn heeft dat jarenlang gedaan. Uiteindelijk is AH ermee gekapt. Ik weet wel de reden: PostNL wil er niet voor betalen.

https://www.rtlnieuws.nl/...t-156-postnl-bezorgpunten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jumbo doet het nog wel, die hebben nog wel PostNL-servicepunten. Iig een aantal (o.a. de mijne), weet niet of alle vestigingen dat doen.

Het is idd wel handig, maar probleem is alleen dat je niet altijd al bij bestelling daarvoor kunt kiezen.

Daarnaast is de deskundigheid van het personeel nogal ondermaats. Regelmatig staan er 2 of 3 medewerkers met elkaar tijden te discussieren hoe ze iets moeten doen. Schiet niet echt op.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ah, het schikte Sandd blijkbaar vandaag om de op tijd gepostte kerstkaarten te bezorgen.
Die hebben echt hun hand overspeelt met die goedkopere zegels en vanaf januari toch de verplichting om de bezorgers in dienst te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
sambalbaj schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:15:
Ah, het schikte Sandd blijkbaar vandaag om de op tijd gepostte kerstkaarten te bezorgen.
Die hebben echt hun hand overspeelt met die goedkopere zegels en vanaf januari toch de verplichting om de bezorgers in dienst te nemen.
Sandd presteerde het vandaag een brief naar postcode gebied 697x te bezorgen in 256x
enige wat in heel het adres overeenkwam was het huisnummer, voor de rest was niets gelijk 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Ik had maandag 18 december (vóór 17.00 uur) de kerstkaarten in de brievenbus gedaan, en de meeste daarvan werden gisteren op 29 december afgeleverd (en een paar nog niet).
Dat het niet binnen een dag kan, kan ik nog wel begrijpen, maar ik had zeker wel verwacht dat het op 23 december wel bezorgt zou zijn. 8)7

De postzegels worden duurder omdat er minder kaarten worden verstuurd. Maar die sorteermachines blijven toch de zelfde capaciteit houden? :? Dus dat zou betekenen dat mijn kaarten sneller gesorteerd zouden moeten zijn. En ik zie elke dag een bezorger langs lopen, dus daar ligt het ook niet aan. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooviro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-01-2021
GioStyle schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 14:05:
[...]

Albert Heijn heeft dat jarenlang gedaan. Uiteindelijk is AH ermee gekapt. Ik weet wel de reden: PostNL wil er niet voor betalen.

https://www.rtlnieuws.nl/...t-156-postnl-bezorgpunten
Blijkbaar weet je zo veel dat je niet weet dat je ongelijk hebt, in de regio hier zit er gewoon een postnl punt in de verschillende Albert Heijn
supermarkten

Bij een paar zelfs erbij gekomen die het eerst niet hadden, artikel wat je linkt is dus niet echt relevant.

[ Voor 12% gewijzigd door vooviro op 31-12-2017 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:22
Had onderstaande in een ander topic staan maar is hier beter op zijn plek.

Het is wachten tot een concurrent plotseling met een veiliger bezorgsysteem opstaat, bijvoorbeeld een aanvullende dienst waarbij je de naam ontvanger opslaat bij de zending en dat de ontvanger zich moet legitimeren. Of waarbij zender en ontvanger een wachtwoord uitwisselen dat bij de zending wordt vastgelegd en waarbij dit wachtwoord bij ontvangst moet worden ingevuld (uitgifte anders niet mogelijk). Moet toch niet heel moeilijk zijn om iets beters te verzinnen. Of wellicht een QR code in de PostNL app die gescand moet worden bij ontvangst. Zou je zelfs als ontvanger zelf moeten kunnen regelen als pakketjes betrouwbaar in de app zichtbaar worden.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:08
Onbekend schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 09:09:
Ik had maandag 18 december (vóór 17.00 uur) de kerstkaarten in de brievenbus gedaan, en de meeste daarvan werden gisteren op 29 december afgeleverd (en een paar nog niet).
Dat het niet binnen een dag kan, kan ik nog wel begrijpen, maar ik had zeker wel verwacht dat het op 23 december wel bezorgt zou zijn. 8)7

De postzegels worden duurder omdat er minder kaarten worden verstuurd. Maar die sorteermachines blijven toch de zelfde capaciteit houden? :? Dus dat zou betekenen dat mijn kaarten sneller gesorteerd zouden moeten zijn. En ik zie elke dag een bezorger langs lopen, dus daar ligt het ook niet aan. :X
Het aantal bezorgers wordt steeds met beetjes verminderd en dan soms op bepaalde plekken tijdelijk met tijdelijke plekken opgevuld tot de bulk weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:27
Onbekend schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 09:09:

Ik ben zelf postbezorger geweest van briefpost. En je tijd ben je voornamelijk kwijt aan lopen. Het verschil tussen een drukken en rustige dag in 15-30 minuten op 2 uur. Minder brieven betekent minder inkomen voor Postnl maar ze betalen de bezorger nog even veel(die werken via een vaste bedrag per route). dus is een duurdere postzegel de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

loki504 schreef op zondag 31 december 2017 @ 08:28:
[...]

Ik ben zelf postbezorger geweest van briefpost. En je tijd ben je voornamelijk kwijt aan lopen. Het verschil tussen een drukken en rustige dag in 15-30 minuten op 2 uur. Minder brieven betekent minder inkomen voor Postnl maar ze betalen de bezorger nog even veel(die werken via een vaste bedrag per route). dus is een duurdere postzegel de enige optie.
Dat die postzegel duurder wordt begrijp ik wel, maar ik begrijp niet waarom het zo ontzetten lang moet duren voordat mijn kerstkaarten aankomen. Maar het ligt in ieder geval niet aan de bezorgers want die lopen gewoon (bijna) elke dag.
Moet ik volgend jaar in november al de kaarten versturen om er redelijk zeker van te zijn dat ze vóór de kerst zijn bezorgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:09
Dennisjehz schreef op zondag 31 december 2017 @ 07:17:
[...]

Blijkbaar weet je zo veel dat je niet weet dat je ongelijk hebt, in de regio hier zit er gewoon een postnl punt in de verschillende Albert Heijn
supermarkten

Bij een paar zelfs erbij gekomen die het eerst niet hadden, artikel wat je linkt is dus niet echt relevant.
Misschien moet je eens het artikel gaan lezen voordat je iets post.

Een pakket verzenden kost een paar minuten tijd en enkele handelingen. De vergoeding die daar tegenover staat is slechts enkele centen.

Nu kan je wel stellen dat AH dat doet voor de uitgebreide klantenservice, maar als je als bedrijf zijnde alleen maar geld op moet toeleggen houdt het op een gegeven moment op.

Nog even een aanvulling:

De handelingen die moeten worden verricht vereisen bepaalde kennis. Normaliter zou je deze kennis op een middag door middel van een cursus kunnen opdoen.

Vervolgens vraag je zo’n cursus bij PostNL aan. PostNL geeft vervolgens aan dat zo’n cursus niet noodzakelijk is en dat het ‘handboek’ voldoende informatie geeft.

Als je vervolgens erop staat dat zo’n cursus echt nodig is om de kennis van de medewerkers omhoog te krikken geeft PostNL alsnog aan dat zo’n cursus niet nodig is.

Dat vervolgens de medewerkers op de balie niet goed hun werk kunnen doen interesseert PostNL blijkbaar niet zoveel.

Dus uiteindelijk krijg je slecht/geen opgeleide medewerkers die tientallen handelingen moeten uitvoeren voor slechts centenwerk.

[ Voor 33% gewijzigd door GioStyle op 31-12-2017 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:27
Onbekend schreef op zondag 31 december 2017 @ 09:58:
[...]

Dat die postzegel duurder wordt begrijp ik wel, maar ik begrijp niet waarom het zo ontzetten lang moet duren voordat mijn kerstkaarten aankomen. Maar het ligt in ieder geval niet aan de bezorgers want die lopen gewoon (bijna) elke dag.
Moet ik volgend jaar in november al de kaarten versturen om er redelijk zeker van te zijn dat ze vóór de kerst zijn bezorgt?
Dat is wel vreemd. En normaal zou het niet moeten. Heb je hem in die speciale kerst bak gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 22:53
coyote1980 schreef op zondag 31 december 2017 @ 07:41:
Had onderstaande in een ander topic staan maar is hier beter op zijn plek.

Het is wachten tot een concurrent plotseling met een veiliger bezorgsysteem opstaat, bijvoorbeeld een aanvullende dienst waarbij je de naam ontvanger opslaat bij de zending en dat de ontvanger zich moet legitimeren. Of waarbij zender en ontvanger een wachtwoord uitwisselen dat bij de zending wordt vastgelegd en waarbij dit wachtwoord bij ontvangst moet worden ingevuld (uitgifte anders niet mogelijk). Moet toch niet heel moeilijk zijn om iets beters te verzinnen. Of wellicht een QR code in de PostNL app die gescand moet worden bij ontvangst. Zou je zelfs als ontvanger zelf moeten kunnen regelen als pakketjes betrouwbaar in de app zichtbaar worden.
Volgens mij bestaan er al bezorgdiensten (mogelijk zelfs bij PostNL) waarbij je gewoon moet legitimeren aan de deur en dat goed vastleggen.

Maar het is gewoon niet te doen voor de bulk aan pakketten die dagelijks door het land gaan, capaciteit van bezorgers gaat omlaag en de prijzen schieten omhoog. Iedereen wil zijn spulletjes morgen in huis hebben en eigenlijk ook nog eens dat ze niks hoeven te betalen voor het versturen en als ze niet thuis zijn is het wel fijn als de buren het pakketje aanneemt. Zie je mijn 80+ jarige buurvrouw al met apps en qr codes aan de gang gaan?

Daarbij is het voor consumenten die bij webshops bestellen vaak maar een klein probleem, omdat de webshop verantwoordelijk blijft voor de verzending, al flikkert de bezorger alles in de sloot, de shop moet zorgen dat je je spul thuis krijgt. (in theorie, dat wel, de praktijk is soms veel gezeur en wachten)

Enige zou mogelijk nog zijn voor particuliere verzendingen via bv een Marktplaats, al wil men daar ook vaak de spullen zo goedkoop mogelijk thuis krijgen.

Heb soms ook wel medelijden met die afhaalpunten, lokale boekwinkeltje die denkt wat meer klanten te trekken door een afhaalpunt te worden. Dat is leuk voor kleine pakketjes, maar als ik zie wat ik zelf soms bestel en wat we via mijn werk versturen... dat zit soms tegen het maximale van de pakketgrootte en gewicht van Postnl aan...

[ Voor 8% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 31-12-2017 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

loki504 schreef op zondag 31 december 2017 @ 12:35:
Dat is wel vreemd. En normaal zou het niet moeten. Heb je hem in die speciale kerst bak gedaan?
Nee, in de gewone brievenbus met een normale postzegel (geen kerstzegel). Anders sluiten ze die oranje brievenbussen maar af als ze die post toch niet op tijd willen bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooviro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-01-2021
GioStyle schreef op zondag 31 december 2017 @ 10:16:
[...]

Misschien moet je eens het artikel gaan lezen voordat je iets post.

Een pakket verzenden kost een paar minuten tijd en enkele handelingen. De vergoeding die daar tegenover staat is slechts enkele centen.

Nu kan je wel stellen dat AH dat doet voor de uitgebreide klantenservice, maar als je als bedrijf zijnde alleen maar geld op moet toeleggen houdt het op een gegeven moment op.

Nog even een aanvulling:

De handelingen die moeten worden verricht vereisen bepaalde kennis. Normaliter zou je deze kennis op een middag door middel van een cursus kunnen opdoen.

Vervolgens vraag je zo’n cursus bij PostNL aan. PostNL geeft vervolgens aan dat zo’n cursus niet noodzakelijk is en dat het ‘handboek’ voldoende informatie geeft.

Als je vervolgens erop staat dat zo’n cursus echt nodig is om de kennis van de medewerkers omhoog te krikken geeft PostNL alsnog aan dat zo’n cursus niet nodig is.

Dat vervolgens de medewerkers op de balie niet goed hun werk kunnen doen interesseert PostNL blijkbaar niet zoveel.

Dus uiteindelijk krijg je slecht/geen opgeleide medewerkers die tientallen handelingen moeten uitvoeren voor slechts centenwerk.
Gelezen....

Heb op verschillende locaties wel eens wat opgehaald maar wel altijd in een Albert Heijn waarbij er eentje tussenzit die net nieuw erbij gekomen was.

Uiteraard ook wel eens tegengekomen dat de medewerker het voor de eerste keer aan het doen was... duurde iets langer als normaal maar dat was het, had mijn pakketje dus was tevreden.

Tis maar waar je over zeurt... einde van de dag toch mijn pakket gehad, plus het is niet zo dat het vlot moet gebeuren dat ik in een recoor tijd de winkel weer uit moet zijn...

Vind het maar azijnpisserij, het zeuren om het zeuren, als je je pakket kwijt was is een ander verhaal.

Ter aanvulling, het is overigens niet postnl die de hele zaak naar binnen haalt, het is de locatie waar het staat die er voor kiest een punt te zijn, ik vind het dan ook hun taak om de eigen medewerkers uitleg te gaan geven hoe het allemaal werkt en niet postnl, postnl is overigens niet de directe opdrachtgever.

Dat is het zelfde als jij een punt beslist te zijn in je huis, een handleiding van postnl krijgt hoe de zaakjes in orde moeten zijn, en de keurige documentatie krijgt, en bij installatie uitleg krijgt hoe alles werkt, is het ook aan jou om een familie lid daarna text en uitleg te geven want jij bent overigens de opdrachtgever, postnl alleen de bemiddelaar van apparatuur.

[ Voor 15% gewijzigd door vooviro op 31-12-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-07 23:56
Oeps! Ik had per ongeluk een pakket besteld dat via PostNL bezorgd zou worden... En natuurlijk, zoals altijd, gaat het hier mis.

1 In de mail staat dat hij tussen 11:30u en 15:30u bezorgd wordt
2 Track en trace geeft aan dat een handtekening vereist is
3 Ik thuis blijven voor het pakket
4 "Excuses voor het ongemak, uw pakket wordt later bezorgd dan bedoeld" Volgens track and trace zit hij nog in het sorteercentrum.
5 Ik dus boodschappen gaan doen
6 Terug van boodschappen doen zit er ineens een pakketje in de brievenbus. (met sticker van het afhaalpunt?) Kijk even terug naar punt 2.

Ik snap er helemaal niks meer van. Dit is nu het zoveelste pakket dat niet goed gaat. Laatste keer PostNL voor mij.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voor de TS je kan natuurlijk een Postbus nemen waar je het zelf kan ophalen!

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ach die postbus is ook gewoon ruk. Ze kunnen gewoon die 24 uur niet waarmaken. Altijd die k vertraging van ze, ik maak echt de laatste tijd niet anders meer mee. Ben er zo klaar mee. Dan nu nog de winkel hier, dat is echt letterlijk tussen de schappen geple@rd omdat ze het maar kwijt moesten. Ik erger mij nu kapot aan de locatie, winkel, personeel etc. De postbussen staan op een andere locatie. Echt zo balen is dat.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
stevens20 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 16:35:
Oeps! Ik had per ongeluk een pakket besteld dat via PostNL bezorgd zou worden... En natuurlijk, zoals altijd, gaat het hier mis.

1 In de mail staat dat hij tussen 11:30u en 15:30u bezorgd wordt
2 Track en trace geeft aan dat een handtekening vereist is
3 Ik thuis blijven voor het pakket
4 "Excuses voor het ongemak, uw pakket wordt later bezorgd dan bedoeld" Volgens track and trace zit hij nog in het sorteercentrum.
5 Ik dus boodschappen gaan doen
6 Terug van boodschappen doen zit er ineens een pakketje in de brievenbus. (met sticker van het afhaalpunt?) Kijk even terug naar punt 2.

Ik snap er helemaal niks meer van. Dit is nu het zoveelste pakket dat niet goed gaat. Laatste keer PostNL voor mij.
handtekening vereist is een wassen neus, als het door de brievenbus past en je bent er niet doet de bezorger wel een krabbel, doen ze bij mijn werk ook altijd.

maar er gaat niks mis, je hebt je pakket gewoon gekregen
itsalex schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:21:
Ach die postbus is ook gewoon ruk. Ze kunnen gewoon die 24 uur niet waarmaken. Altijd die k vertraging van ze, ik maak echt de laatste tijd niet anders meer mee. Ben er zo klaar mee. Dan nu nog de winkel hier, dat is echt letterlijk tussen de schappen geple@rd omdat ze het maar kwijt moesten. Ik erger mij nu kapot aan de locatie, winkel, personeel etc. De postbussen staan op een andere locatie. Echt zo balen is dat.
apart, hier gaat het (priveadres) vrijwel altijd goed, alleen zondagsleveringen zijn nog wat onbetrouwbaar, voor de rest kan ik de klok erop gelijk zetten wanneer ze komen

[ Voor 27% gewijzigd door mschol op 06-01-2018 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Word dit een spuug je Gal over PostNL topic, met allerlei beweringen ?

@stevens20 Lees nu zelf eens je eigen bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Net een bijzondere ervaring gehad: Gisteren wat klein grut besteld. Past in een flinke envelop maar wordt met T&T verzonden. Ik zit thuis op postnl te wachten als ik mail krijg dat mijn pakket afgeleverd is. Da's raar. Ik zit gewoon thuis op de bank te lezen en er is niet aangebeld.
Na een minuut of vijf besluit ik even de T&T pagina te bekijken. Daar zie ik een onbekende handtekening met mijn naam eronder. De handtekening is onleesbaar maar begint zo te zien wel met dezelfde letter als mijn achternaam.

Ik besluit toch even de brievenbus (2 etages lager) na te kijken. Misschien is het pakket gewoon in de bus gestopt en heeft de bezorger er zelf voor getekend. Maar er zit niks in de brievenbus.
Net als ik de bus weer sluit loopt er een jongeman naar de brievenbus en probeert er een envelop in te gooien. Zonder succes, de envelop is net wat te dik, en hij belt alsnog aan.
Ik sta nog naast de deur en doe meteen open. Het blijkt de bezorger te zijn. Hij vraagt of ik "meneer zus en zo" ben en geeft mij het pakketje wat zogenaamd al 10 minuten eerder afgeleverd en voor getekend was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Vanochtend zou er een pakketje bezorgd worden, mijn vrouw is hiervoor in de ochtend thuis gebleven. Blijkt de muts van PostNL gewoon een briefje in de brievenbus gegooid te hebben met dat we niet thuis waren. De bel is niet gegaan en mijn vrouw zag haar dus letterlijk naar de brievenbus lopen zonder pakketje in haar handen, mét het briefje. :(

9 van de 10 keer gaat het goed, maar die ene keer dat het niet goed gaat, is het niet eens iets wat perongeluk is, maar gewoon pure hufterigheid. Heb ook eens een pakket voor de deur gehad in het portiek (was aangetekend), heeft de bezorger zelf getekend voor ontvangst!

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-06 18:47

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Ik woon sinds kort ook 3 hoog, PostNL en UPS komen gewoon naar boven met de lift.
Als er geen lift zou zijn dan kan ik het nog wel wat begrijpen.

Wat betreft de handtekening, dat is mij ook meerdere keren gebeurd.
Dat is inderdaad valsheid in geschrifte, en heb dit ook bij PostNL gemeld, en die gaven aan dat dit inderdaad absoluut niet de bedoeling is.

Wat er verder met de melding gedaan is, geen idee.
Zo ver ik begrijp uit een eerdere melding wordt er weinig mee gedaan, en de bezorger krijgt het ook niet te horen.

Meer kunnen wij helaas niet doen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 23:41
GS88 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:07:
[...]

Vanochtend zou er een pakketje bezorgd worden, mijn vrouw is hiervoor in de ochtend thuis gebleven. Blijkt de muts van PostNL gewoon een briefje in de brievenbus gegooid te hebben met dat we niet thuis waren. De bel is niet gegaan en mijn vrouw zag haar dus letterlijk naar de brievenbus lopen zonder pakketje in haar handen, mét het briefje. :(
Neem aan dat je vrouw de deur open gedaan heeft, die muts heeft geroepen en alsnog het pakketje gekregen heeft of te weten is gekomen waar het is en waarom er een briefje in de bus ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

(we wonen 1 hoog), M'n vrouw deed het raam open en riep tevergeefs naar d'r. Ze stapte in en ging door naar de volgende.

Op het briefje had ze overigens aangegeven dat we het pakketje bij een ophaalpunt op kunnen halen.. op zich niks mis mee, als postNL een optie daarvoor geeft (op hun website ofzo) zou ik daar in 1e instantie voor kiezen. Maar nu dat je met maar 1 optie zit, en je "daar aan houdt".. kan je op z'n minst verwachten dat postNL zich daar ook aan houdt. }:|

Nu lijkt het er gewoon op dat muts-postNL haar shift gewoon zsm af wilde hebben en daardoor pakketjes bij een afhaalpunt inlevert aan het eind van de dag.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@GS88 Voor 11u in de ochtend zou haar dienst er nog niet opzitten. maar je vrouw wacht dus voor het raam op de pakketdienst of was het toeval ? Het zou een vaste medewerker van PostNL zijn, want ingehuurde krijgen niet betaald als ze het afgeven bij PostNL punt. Dat is ook de reden dat ze het bij verschillende buren proberen af te leveren. Wat riep ze, 'Hey Muts' :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Ze zat niet bij het raam te wachten.. ze was met de kleinste aan het spelen in de woonkamer en had zo wel "uitzicht" op wat er buiten gebeurde.

Ik weet niet of ze -muts- riep, maar toen ze me belde kreeg ik niks anders te horen dan dat het muts was :P

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-07 09:20

Baseman77

We move

Ik heb iets laten komen uit Engeland, wat in NL wordt geleverd door PostNL.
Via de app zag ik vanmorgen dat het pakket vandaag tussen 12.15-14-45u bezorgd zou worden en om 12.22u kreeg ik bericht dat het afgeleverd was. En dit ben ik ook gewend van PostNL, ik heb daar bij mijn weten nog nooit problemen mee gehad.

Nu helpt het wel dat wij een vaste bezorger hebben, hij kent ondertussen de vaste mensen in de wijk en weet bij welke buren hij zijn pakketjes kwijt kan als de ontvanger niet thuis is. Voor mij persoonlijk is het nog makkelijker, aangezien onze vaste bezorger toevallig ook een kennis is en we elkaars nummer hebben. Dus mocht er iets zijn dan hebben we dat onderling zo geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Laatst online: 08:04
Kan er ook nog wel 1 aanvullen.
Ziggo pakket besteld voor een internetaansluiting in mijn oude huis.
We zijn bezig met verhuizen van spullen en expres gezorgd dat er iemand thuis is.

Nu wil het toeval dat we aan het uitladen zijn (dus letterlijk door de voordeur naar binnen en buiten lopende) terwijl een bezorger van PostNL langs komt. Die 1 huis verder midden op straat stopt.
Hij belt bij de buren aan (al druk telefonerend) maar daar word niet open gedaan.
Aangezien de gene die over verhuist nog niet die week er zou blijven zeg ik tegen de bezorger die aan komt lopen dat we geen pakketje aan kunnen nemen voor een ander.
Maar ja als je loopt te bellen is het lastig te luisteren natuurlijk. 8)7
Dus ik zeg het nogmaals.

Lekker stoïcijns mij negerend terwijl ik in de voordeur sta, gaat hij op de deurbel lopen rammen.
Dus ik zeg nog een keer, dit keer wat harder, we kunnen geen pakket aannemen. Wordt als reactie afgesnauwd in half gebrekkig zwaar geaccentueerd NL, "Wat zeg je tegen mij?" :X
Dus ik zeg het voor de 4e keer, we kunnen geen pakket voor een ander aannemen.
Maar ik zie in de tussentijd ook dat hij ook een ziggo pakket erbij heeft. Dus vraag voor wie is dat pakket want wij verwachten ook wat.
Loopt de bezorger gewoon weg. (nog steeds telefonerend) |:(
Dus moet letterlijk roepen voor wie is dat ziggo pakket?

Bleek dus inderdaad voor ons te zijn, moest het alleen bijna letterlijk uit zijn handen rukken.
Hij zou volgens mij ook gewoon weggereden zijn zonder melding of wat dan ook.

Buurman (die er meer dan 10 sec over had gedaan om open te doen) stond in de tussentijd ook bij de voordeur te wachten en te kijken wat de bedoeling was.
Bezorger loopt vervolgens gewoon weg nog met het pakket in de hand, stapt in en rijd naar het einde van de straat en belt daar weer aan. (geen idee wat hij nu bij de buurman heeft gedaan dan of voor hem had)

Snap dat die gasten onder druk staan zsm te bezorgen, maar als er een beetje moeite gedaan word als er letterlijk iemand voor je staat om te luisteren en praten zou het een stuk makkelijker en sneller gaan.
Dit valt voor mij precies in het zelfde straatje als gewoon een briefje naar binnen knikkeren (die al van te voren ff geschreven zijn) zodat je niet hoeft te wachten tot de deur open gedaan word maar gelijk door kan scheuren. Ook pas een keer of 4 gehad terwijl ik gewoon thuis was. (en er niet aangebeld was)

De kwaliteit van bezorging gaat in elk geval met het jaar achteruit. :(
Helaas kan ik bij sommige winkels (vooral de buitenlandse) lang niet altijd de bezorgdienst kiezen. Want als het maar enigzins mogelijk is vermijd ik PostNL heel graag

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

686932

Morelleth schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:57:
Kan er ook nog wel 1 aanvullen.
Ziggo pakket besteld voor een internetaansluiting in mijn oude huis.
We zijn bezig met verhuizen van spullen en expres gezorgd dat er iemand thuis is.

Nu wil het toeval dat we aan het uitladen zijn (dus letterlijk door de voordeur naar binnen en buiten lopende) terwijl een bezorger van PostNL langs komt. Die 1 huis verder midden op straat stopt.
Hij belt bij de buren aan (al druk telefonerend) maar daar word niet open gedaan.
Aangezien de gene die over verhuist nog niet die week er zou blijven zeg ik tegen de bezorger die aan komt lopen dat we geen pakketje aan kunnen nemen voor een ander.
Maar ja als je loopt te bellen is het lastig te luisteren natuurlijk. 8)7
Dus ik zeg het nogmaals.

Lekker stoïcijns mij negerend terwijl ik in de voordeur sta, gaat hij op de deurbel lopen rammen.
Dus ik zeg nog een keer, dit keer wat harder, we kunnen geen pakket aannemen. Wordt als reactie afgesnauwd in half gebrekkig zwaar geaccentueerd NL, "Wat zeg je tegen mij?" :X
Dus ik zeg het voor de 4e keer, we kunnen geen pakket voor een ander aannemen.
Maar ik zie in de tussentijd ook dat hij ook een ziggo pakket erbij heeft. Dus vraag voor wie is dat pakket want wij verwachten ook wat.
Loopt de bezorger gewoon weg. (nog steeds telefonerend) |:(
Dus moet letterlijk roepen voor wie is dat ziggo pakket?

Bleek dus inderdaad voor ons te zijn, moest het alleen bijna letterlijk uit zijn handen rukken.
Hij zou volgens mij ook gewoon weggereden zijn zonder melding of wat dan ook.

Buurman (die er meer dan 10 sec over had gedaan om open te doen) stond in de tussentijd ook bij de voordeur te wachten en te kijken wat de bedoeling was.
Bezorger loopt vervolgens gewoon weg nog met het pakket in de hand, stapt in en rijd naar het einde van de straat en belt daar weer aan. (geen idee wat hij nu bij de buurman heeft gedaan dan of voor hem had)

Snap dat die gasten onder druk staan zsm te bezorgen, maar als er een beetje moeite gedaan word als er letterlijk iemand voor je staat om te luisteren en praten zou het een stuk makkelijker en sneller gaan.
Dit valt voor mij precies in het zelfde straatje als gewoon een briefje naar binnen knikkeren (die al van te voren ff geschreven zijn) zodat je niet hoeft te wachten tot de deur open gedaan word maar gelijk door kan scheuren. Ook pas een keer of 4 gehad terwijl ik gewoon thuis was. (en er niet aangebeld was)

De kwaliteit van bezorging gaat in elk geval met het jaar achteruit. :(
Helaas kan ik bij sommige winkels (vooral de buitenlandse) lang niet altijd de bezorgdienst kiezen. Want als het maar enigzins mogelijk is vermijd ik PostNL heel graag
Pff, wat een verhaal! Luisteren lost veel op en niet alleen bij bezorgers. Ook in andere beroepen, zelfs arts. ;)
Gaat uiteraard twee kanten op. Wij moeten ook aangeven bij de bezorger zelf als iets mis gaat of anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
686932 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:11:
[...]

Pff, wat een verhaal! Luisteren lost veel op en niet alleen bij bezorgers. Ook in andere beroepen, zelfs arts. ;)
Gaat uiteraard twee kanten op. Wij moeten ook aangeven bij de bezorger zelf als iets mis gaat of anders kan.
Heb begrip ervoor dat ze haast hebben.
Maar als ze zelf de situatie zo in de hand werken...
Koste moeite om zelf niet agressief te worden.

Collega voor de gewone postbezorging kwam ook rond die tijd langs. Dus hadden het erover. En die zei al, ja die gast is altijd zo opgefokt en dat het een apart figuur was.

Denk dat ze in dat opzicht toch eens beter moeten gaan schiften wie de pakketten kan doen.
(En misschien de bezorgers een fatsoenlijk moeten betalen.)

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Morelleth schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:21:
[...]

Denk dat ze in dat opzicht toch eens beter moeten gaan schiften wie de pakketten kan doen.
(En misschien de bezorgers een fatsoenlijk moeten betalen.)
Als je maar een grijpstuiver betaalt moet je ook genoegen nemen met iedereen die het wil doen. Scraping the barrel heet dat. En aangezien de concurrent precies hetzelfde doet, komt postnl ermee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
downtime schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:27:
[...]

Als je maar een grijpstuiver betaalt moet je ook genoegen nemen met iedereen die het wil doen. Scraping the barrel heet dat. En aangezien de concurrent precies hetzelfde doet, komt postnl ermee weg.
Geen problemen mee iets meer te betalen voor goede bezorging. Alleen die optie is er vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Morelleth schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:08:
[...]

Geen problemen mee iets meer te betalen voor goede bezorging. Alleen die optie is er vaak niet.
Dat zeg ik... de concurrent doet het ook en dus heeft het geen zin om voor een ander bedrijf te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Morelleth schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:08:
[...]

met een belletje kan je vast wel via fedex of dhl express laten bezorgen..

kost je wel het 3/4(?) dubbele...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
mschol schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 21:10:
[...]

met een belletje kan je vast wel via fedex of dhl express laten bezorgen..

kost je wel het 3/4(?) dubbele...
Geloof me, heb het geprobeerd. Maar helaas mocht niet baten.
En dan praat je over een bestelling van bijna €500. 🤔
Maar goed. Soms gaat het dus helaas niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1002969

GS88 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 06:08:
(we wonen 1 hoog), M'n vrouw deed het raam open en riep tevergeefs naar d'r. Ze stapte in en ging door naar de volgende.

Op het briefje had ze overigens aangegeven dat we het pakketje bij een ophaalpunt op kunnen halen.. op zich niks mis mee, als postNL een optie daarvoor geeft (op hun website ofzo) zou ik daar in 1e instantie voor kiezen. Maar nu dat je met maar 1 optie zit, en je "daar aan houdt".. kan je op z'n minst verwachten dat postNL zich daar ook aan houdt. }:|
Laat die er nu net zijn :) Vaak kan het al bij de verzender (als ze hun website een beetje up to date hebben.) En anders kan het via de app.. Je moet het dan wel aangeven tussen het moment dat het pakketje in het distrubtiecentrum is en het in het busje geladen wordt. (En laat dit dus net 's nachts zijn :( ) Onbegrijpelijk dat het niet eerder kan, maarja ze moeten iets te verbetern houden he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Anoniem: 1002969 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 23:00:
[...]

Laat die er nu net zijn :) Vaak kan het al bij de verzender (als ze hun website een beetje up to date hebben.)
dat heeft weinig met up to date houden te maken, daar moet gewoon voor worden betaald, dus wordt het vaak niet aangeboden
En anders kan het via de app.. Je moet het dan wel aangeven tussen het moment dat het pakketje in het distrubtiecentrum is en het in het busje geladen wordt. (En laat dit dus net 's nachts zijn :( ) Onbegrijpelijk dat het niet eerder kan, maarja ze moeten iets te verbetern houden he
meestal kan ik vanaf een uur of 22:00 (tot 01:00 ofzo) aangeven dat het elders bezorgd moet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ok, dit is weer een nieuwe...

Gisteren pakketje besteld, dat vandaag geleverd wordt.

Ten eerste kan ik door zogenaamde drukte geen andere plek/tijd kiezen.

Ten tweede... "Bezorgmoment: Vandaag"... dus ze kunnen langskomen ergens tussen 00:00 en 23:59? Mag het tijdvak misschien een *beetje* korter dan dat? Dat ze het niet op een uur nauwkeurig kunnen zeggen is logisch, maar dit is het andere uiterste....

Ik kom net uit bed, wellicht zijn ze dus al langsgeweest ergens vannacht? Zo maar eens gaan checken of ik een briefje met "u was niet thuis" in de bus heb liggen dan...

Ten derde zegt T&T dat het door de brievenbus past. Nou weet ik niet wat voor brievenbus PostNL denkt dat ik heb, maar het is een pakketje van circa 1 bij 1.25 meter en een centimeter of 40 hoog, en weegt een kilootje of 4. Ik kan ze garanderen dat dat niet in mijn brievenbus gaat passen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SO2kwyS0iJnUrASR7D3OFVj6/full.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08:07
Het is wel herkenbaar om dit te lezen aangezien ik zelf ook nog wel veel te maken heb gehad met de IT kant van de informatievoorziening bij PostNL. Ze hebben een vrij complexe keten aan systemen en afhankelijkheid van externe partijen waardoor het heel lastig is om de betrouwbaarheid van de T&T informatie te verbeteren.
Het werken met ZZP bezorgers helpt ook al niet. Die mogen kennelijk niet verplicht worden om vaste routes te rijden waardoor accuratere bezorgvensters lastig te geven zijn. Ik weet niet helemaal meer zeker of volgen middels GPS was toegestaan of niet, maar zonder vaste route heb je daar ook weer niet direct heel veel aan.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-07 21:34
Ik heb vandaag weer eens mijn 'houthok' in mijn voortuin opgeruimd. Kom twee Aliexpress pakketjes tegen en een pakketje dat al aardig groen is geworden, waar ik inmiddels al een vervangend pakketje voor heb gehad een halfjaartje geleden.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Cobb schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 17:42:
Ik heb vandaag weer eens mijn 'houthok' in mijn voortuin opgeruimd. Kom twee Aliexpress pakketjes tegen en een pakketje dat al aardig groen is geworden, waar ik inmiddels al een vervangend pakketje voor heb gehad een halfjaartje geleden.
Mooi dat je mijn twee pakjes hebt gevonden. Ik snap ook niet dat DHL dat in jouw houthokje heeft gegooid en niet bij mij :>

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.