PostNL boycott of keuze voor betere bezorging met meerprijs

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 24.641 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-07 20:08
Beste mede tweakers,

Vanochtend was het weer raak voor de zoveelste keer. Een bezorger van PostNL die de boel bij elkaar liegt.

Specifieke casus: De bel gaat, ik neem de hoorn van de intercom op, hoor zeggen: "bezorging". Ik druk op de knop om de deur open te doen. Er komt niemand omhoog gelopen. Twee minuten later gaat de bel weer. "Bezorging" met het verzoek of ik naar beneden kan komen. Ik stel de wedervraag of de bezorger naar boven kan komen. Nee, hij beweert dat hij maar 1 etage omhoog mag lopen en geen drie. Een lang verhaal kort, hij is uiteindelijk omhoog gelopen en ik heb mijn zending in ontvangst genomen. Wel meteen gebeld met PostNL, die staan bij mij immers nog op speed dial naar aanleiding van eerdere voorvallen. Bij navraag blijkt dat de bezorger een leugen verkondigde toen hij beweerde slechts 1 etage omhoog te mogen lopen. Dat blijken er dus drie te zijn volgens de medewerker van de telefonische helpdesk.

Een soortgelijk voorval was enkele weken geleden waarbij de bezorger zelf voor de zending heeft getekend en het pakket ergens onderaan de trap heeft neergezet. Daarvan heb ik toen wederom melding gemaakt bij PostNL en ook aangegeven dat dit zelf tekenen door de bezorger strikt juridisch gezien valt onder valsheid in geschrifte en dat het wordt gezien als misdrijf. De klacht wordt genoteerd maar ik heb de indruk dat er verder niets veranderd.

En dan zijn er nog vele andere voorvallen van zelf tekenen door de bezorger tot zendingen van en naar andere landen in de EU die gewoon volledig kwijtraken. Mijn vriendin heeft op dit moment een verzekeringsclaim lopen van vele honderden euro's wegens een zending met belangrijke documenten die PostNL is verloren. We zjin het ondertussen echt heel erg zat aan het worden en kijken naar mogelijkheden om geen zaken meer te (hoeven) doen met PostNL.

Nu is mijn vraag aan de community. Doen deze problemen zich alleen voor bij PostNL of ook bij andere bezorgers? *snip* dat gaan we niet doen

Ik denk graag in oplossingen en ben best bereid om een paar euro meer te betalen voor fatsoenlijke bezorging. Maar ik krijg het gevoel dat mij nergens de keuze wordt geboden voor "betere" bezorging. Daarom ben ik opzoek naar manieren om dit kracht bij te zetten. Door bijvoorbeeld alleen nog maar te kopen bij webwinkels waarbij je kunt kiezen voor bezorging door een ander bedrijf dan PostNL? Of een beetje extra betalen en wel bezorging via PostNL maar dan "fatsoenlijk" zonder gezever. Zeg maar PostNL budget tegenover PostNL premium bezorging. Of PostNL (default budget) tegenover een andere partij die tegen een meerprijs wel een premium ervaring kan bieden. Volgens mij is dit een gat in de markt. Is het bekend of hier al initiatieven voor lopen bij Nederlandse webwinkels?

[ Voor 1% gewijzigd door Señor Sjon op 22-11-2017 17:20 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• xIReaperS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-11-2024
tja er moeten duizenden pakketjes per dag weg, tja het moet "optijd' anders is het ookniet goed, het is of netenbezorging (maar zeg dan maar gedag met je vandaag besteld morgen in huis, ) Of Vandaag besteld morgen in huis vlug maar ja dan krijg je wel dit soort dingen

Acties:
  • +48 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-07 11:36
Blijven mensen hé, de een doet meer zijn best dan de ander.

Werkdruk ligt vaak te hoog bij PostNL. Misschien zelf even 3 verdiepingen naar beneden lopen? Dat doe ik altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Zoals gezegd ik wil best een meerprijs betalen voor betere bezorging. Maar ik ken geen webwinkels die deze optie bieden. Kan me haast niet voorstellen dat er geen enkele shop is die dit niet aanbiedt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:13
Via de PostNL app kun je tegenwoordig elk pakketje laten bezorgen op een afhaalpunt. Misschien is dat een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Ik zou even met de webshops bellen. Waarschijnlijk krijgen ze de vraag niet vaak genoeg om er een optie van te maken. Als jij uitlegt waarom je dat zou willen zou je misschien je bestellingen aangetekend kunnen versturen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:39
Het probleem ligt in mijn ogen volledig bij PostNL. Zij betalen de ZZP-ers minder, maar verwachten wel dat ze het snel afgeleverd hebben. Die worden per pakket betaald. Alles wat naar een agentschap daarna wordt gestuurd krijgen ze niets voor, maar hebben ze wel moeite voor moeten doen.
Moet zeggen dat hier de PostNL bezorging meer dan goed is.
DPD ben ik niet over te spreken, alhoewel dat tegenwoordig een stuk beter is. Ook een andere bezorger geworden. De rest is ook gewoon prima.

Iedere dienst heeft dit en het verschilt grotendeels met waar je woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xIReaperS
Stoelpoot schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:00:
Ik zou even met de webshops bellen. Waarschijnlijk krijgen ze de vraag niet vaak genoeg om er een optie van te maken. Als jij uitlegt waarom je dat zou willen zou je misschien je bestellingen aangetekend kunnen versturen.
maakt helemaal niks uit. ken wel paar mensen die pakketten bezorgen, Teken jij niet is er vast wel iemand naast je die tekent voor jou paket is daar ook niemand? Tja dan zetten ze zelf maar even een handtekening,

[ Voor 23% gewijzigd door xIReaperS op 22-11-2017 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:04

Racing_Reporter

Contentmaker

xIReaperS schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:02:
[...]

maakt helemaal niks uit. ken wel paar mensen die pakketten bezorgen, Teken jij niet is er vast wel iemand naast je die tekent voor jou paket is daar ook niemand? Tja dan zetten ze zelf maar even een handtekening,
Is een cultuur die ze zelf kweken. Als je dit soort idioterie aanmoedigt door een prijs per aflevering eraan te koppelen, dan vraag je er ook om dat er gefraudeerd gaat worden. Door geen vertrouwen in werknemers te steken, is dit een negatieve spiraal. Het probleem zit dus bij de pakketdienst en hun afspraken. Regel je dat goed en controleer je strenger, waar is dan het issue nog?

[ Voor 16% gewijzigd door Racing_Reporter op 22-11-2017 13:05 ]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
xIReaperS schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:02:
[...]

Niet als je het aangetekend verstuurd. Dan moet de geadresseerde tekenen voor ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Ik vraag me af of een pakketbezorger meer moeite zal doen als die meer / dubbel betaalt gaat krijgen.
Stoelpoot schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:04:
[...]

Niet als je het aangetekend verstuurd. Dan moet de geadresseerde tekenen voor ontvangst.
Maar de bezorger draait z'n hand niet voor om voor het plegen van valsheid in geschrifte. Zelf een krabbeltje zetten en klaar is kees. Ga jij nu maar als klant aantonen dat jij het niet bent geweest die heeft getekend.

[ Voor 68% gewijzigd door FrankHe op 22-11-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
... samengevoegd met vorige reactie

[ Voor 89% gewijzigd door FrankHe op 22-11-2017 13:07 . Reden: samengevoegd met vorige reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:42
Helemaal fout geedit, delete aub mod

[ Voor 215% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-11-2017 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xIReaperS
FrankHe schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:06:
[...]

Maar de bezorger draait z'n hand niet voor om voor het plegen van valsheid in geschrifte. Zelf een krabbeltje zetten en klaar is kees. Ga jij nu maar als klant aantonen dat jij het niet bent geweest die heeft getekend.
Juist, je kan er niks tegen doen want de bezorger is nummer 156185 en ik wens je succes met het bellen naar post NL dat de bezorger het zelf heeft getekend of iets woord tegen woord

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• basjuh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-07 08:12
FrankHe schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:04:
Ik vraag me af of een pakketbezorger meer moeite zal doen als die meer / dubbel betaalt gaat krijgen.
Nee, dat zal niet veel uitmaken, het aantal pakketten wat er per dag bezorgd moet worden, blijft evenveel. Daarbij is het een kleine moeite om zelf de postbode tegemoet te lopen en een band op te bouwen met die jongens. Het zijn vaak dezelfde personen. Onze vaste bezorger weet dat als wij niet thuis zijn, hij 3 straten verderop bij mijn ouders kan afleveren. Of als hij mij ziet lopen, waarschuwt hij alvast dat er meerdere pakketten voor mij in zijn auto zitten. Gooi ik meteen de deur open als ik hem aan zie komen... Ik weet niet of je niet in staat bent de trap af te lopen, maar als een koning vanuit zijn toren je gelijk willen halen, zorgt meer voor frictie dan dat het helpt...

Weet t soms wel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online

[...]

Dan staat jouw handtekening er niet. Ik heb het niet over het handtekening zetten bij ontvangst he, ik heb het over volwaardig aangetekende post. Daar wordt officiële communicatie mee verstuurd en is een flink stapje hoger qua problemen als PostNL dat verkeerd doet. Dan kan ontvangst van advocatenkantoren, gerechtsdeurwaarders e.d. namelijk ook niet meer worden bewezen, wat juist daarom aangetekende post gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
Volgens mij is de oplossing heel simpel. De bezorgers krijgen te weinig betaalt. Bezorging is kennelijk te goed koop en we moeten als consument bereid zijn om meer te betalen. Online shops zullen ook hier hun verantwoordelijkheid moeten nemen en de bezorgkosten verhogen.
Stoelpoot schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:11:
[...]

Dan staat jouw handtekening er niet. Ik heb het niet over het handtekening zetten bij ontvangst he, ik heb het over volwaardig aangetekende post. Daar wordt officiële communicatie mee verstuurd en is een flink stapje hoger qua problemen als PostNL dat verkeerd doet. Dan kan ontvangst van advocatenkantoren, gerechtsdeurwaarders e.d. namelijk ook niet meer worden bewezen, wat juist daarom aangetekende post gebruikt.
Goed punt. Misschien kijken of webwinkels een "aangetekend pakket" willen aanbieden als verzendmethode.

[ Voor 54% gewijzigd door FrankHe op 22-11-2017 13:13 . Reden: toegevoegd reactie op Stoelpoot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xIReaperS
FrankHe schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:11:
Volgens mij is de oplossing heel simpel. De bezorgers krijgen te weinig betaalt. Bezorging is kennelijk te goed koop en we moeten als consument bereid zijn om meer te betalen. Online shops zullen ook hier hun verantwoordelijkheid moeten nemen en de bezorgkosten verhogen.
hehe yeahh.... het blijven nog steeds niet hun spullen dus ze geven er toch niks om het is jou paket niet die van hun yeahhh its fucked maar dat met vandaag besteld morgen in huis,

Maar al bij al ik zou zeggen begin je eigen post bezorging! misschien dat mensen inderdaad wel betalen voor betere post service maar bij Post nl etc hoef je het niet meer van te gaan verwachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Stoelpoot schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:11:
[...]

Dat is niet waar, ik weet niet wat je precies bedoelt maar there is no such thing as 'volwaardig aangetekende post'. Aangetekend is aangetekend. Zodra je een handtekening moet zetten was de zending aangetekend. Een krabbel voor ontvangst? Dat is aangetekend.

Misschien bedoel jij aangetekende brief vs aangetekend pakket, maar daar zit geen verschil tussen juridisch gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Faxe schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:59:
Via de PostNL app kun je tegenwoordig elk pakketje laten bezorgen op een afhaalpunt. Misschien is dat een optie.
Of op je werk laten bezorgen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
postnl en handtekening ....

X(letterlijk) van jou of bezorger is hetzelfde, zelfs als je echte je handtekening wilt tekenen is het niet mogelijk ivm K#@#T apparaat. (heb het een keer geprobeerd, eind resultaat lijkt ergens op).

ik ben ook geen fan van mijn huidige bezorger.
en ben tegen meerprijs, ik wil online aankopen doen + (gratis)bezorgen(hoeft niet aan deur). anders ga ik wel naar china webshop ivm NL.

[ Voor 16% gewijzigd door icegodd op 22-11-2017 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
icegodd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:26:
postnl en handtekening ....

X(letterlijk) van jou of bezorger is hetzelfde, zelfs als je echte je handtekening wilt tekenen is het niet mogelijk ivm K#@#T apparaat. (heb het een keer geprobeerd, eind resultaat lijkt ergens op).
Handtekening heel ingewikkeld en gedetailleerd? Bij mij lukken ze toch best aardig, ik moet alleen wel trager 'tekenen' dan met een pen en juist dat trager tekenen is iets wat gewenning nodig had.

Ik wil van die packstations zoals in Duitsland, 24/7 je post versturen of afhalen. Ook heb ik wel interesse in een pakketbox voor de deur. Daar heeft niet iedereen ruimte voor, maar voor bij wie het wel kan, mogen ze anno 2017 toch wel met iets komen.

[ Voor 58% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-11-2017 13:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:04

Racing_Reporter

Contentmaker

[...]

Zodra jij laat zien dat dat jouw handtekening niet is, hangt die gast. Makes sense. Kost wel tijd, maar het kan dus wel.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 39993

TWeaKLeGeND schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:17:
[...]

Dat is niet waar, ik weet niet wat je precies bedoelt maar there is no such thing as 'volwaardig aangetekende post'. Aangetekend is aangetekend. Zodra je een handtekening moet zetten was de zending aangetekend. Een krabbel voor ontvangst? Dat is aangetekend.

Misschien bedoel jij aangetekende brief vs aangetekend pakket, maar daar zit geen verschil tussen juridisch gezien.
Nee, krabbeltje voor ontvangst is iets heel anders dan aangetekend. Aangetekend mag alleen door de geadresseerde persoonlijk in ontvangst worden genomen. Dus ook niet door je broer die toevallig op dat moment bij je thuis is. Krabbeltje voor ontvangst betekent: "het pakket is ergens afgeleverd en degene die toevallig de deur open deed heeft getekend". Aangetekend betekent: "het poststuk (kan ook een brief zijn) is in ontvangst genomen door de geadresseerde of een tekenbevoegde in het geval van een bedrijf". Als je bij aangetekend ook nog kiest voor de optie "handtekening retour" (nog duurder), dan stuurt PostNL je zelfs een afschrift van de handtekening.

Ik heb wel de indruk dat er vooral om een krabbeltje bij ontvangst gevraagd wordt bij pakketten die verzekerd verzonden worden. Ik teken een enkele keer ook voor ontvangst van een pakket voor de buren. Dat kan nooit aangetekend zijn, want daar mag ik helemaal niet voor tekenen. Mijn handtekening is compleet waardeloos in zo'n geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:43

Typhone

Who Dares Wins

Racing_Reporter schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:31:
[...]

Zodra jij laat zien dat dat jouw handtekening niet is, hangt die gast. Makes sense. Kost wel tijd, maar het kan dus wel.
Waar ligt een handtekening wettig vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-07 12:45
Je ziet gelukkig dat steeds meer webshops de mogelijkheid bieden om het pakket al direct bij een afhaalpunt te laten bezorgen. Megekko biedt dat bijvoorbeeld ook aan, en daar maak ik heel graag gebruik van. Gewoon aangeven dat ze het afgooien bij het PostNL punt in de Bruna 300 meter van mijn huis. Als ik dan na werk naar huis rij, rij ik eerst even daarlangs en heb ik zonder problemen mijn pakketje.
Typhone schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:32:
[...]

Waar ligt een handtekening wettig vast?
Op je rijbewijs, ID-kaart en paspoort.

[ Voor 20% gewijzigd door Daffie op 22-11-2017 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:32:
[...]

Nee, krabbeltje voor ontvangst is iets heel anders dan aangetekend. Aangetekend mag alleen door de geadresseerde persoonlijk in ontvangst worden genomen. Dus ook niet door je broer die toevallig op dat moment bij je thuis is. Krabbeltje voor ontvangst betekent: "het pakket is ergens afgeleverd en degene die toevallig de deur open deed heeft getekend". Aangetekend betekent: "het poststuk (kan ook een brief zijn) is in ontvangst genomen door de geadresseerde of een tekenbevoegde in het geval van een bedrijf". Als je bij aangetekend ook nog kiest voor de optie "handtekening retour" (nog duurder), dan stuurt PostNL je zelfs een afschrift van de handtekening.

Ik heb wel de indruk dat er vooral om een krabbeltje bij ontvangst gevraagd wordt bij pakketten die verzekerd verzonden worden. Ik teken een enkele keer ook voor ontvangst van een pakket voor de buren. Dat kan nooit aangetekend zijn, want daar mag ik helemaal niet voor tekenen. Mijn handtekening is compleet waardeloos in zo'n geval.
Krabbeltje voor ontvangst 'mag' ook alleen de geadresseerde zijn. Aangetekend is aangetekend en krabbeltje voor ontvangst bestaat niet, is een andere manier om te zeggen aangetekend. Bij verzekerd verzenden zit de optie aangetekend daar ook al in verwerkt. Handtekening retour kan bij zowel aangetekend als verzekerd, maar handtekening online inzien is standaard.

Juridisch gezien mag afgeven aan huisgenoten trouwens wel gewoon, wat ik niet zeker weet is of er een uitzondering op deze regel bestaat bij de handtekening retour optie. Ik geloof dat de vermelding 'alleen uitreiken aan geadresseerde' voldoende is omdat af te dwingen. Alleen uitreiken aan ontvanger vanaf 18 jaar is tenslotte ook een ding tegenwoordig bij esmoke spul.

[ Voor 12% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-11-2017 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xIReaperS
Racing_Reporter schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:31:
[...]

Bezorger: Sorry hoor dat is gewoon uw hantekening alleen door ons 4K teken scherm is hij niet zo duidelijk geschreven

ik wens je succes met alles aan te vechten :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Daffie schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:33:
Je ziet gelukkig dat steeds meer webshops de mogelijkheid bieden om het pakket al direct bij een afhaalpunt te laten bezorgen. Megekko biedt dat bijvoorbeeld ook aan, en daar maak ik heel graag gebruik van. Gewoon aangeven dat ze het afgooien bij het PostNL punt in de Bruna 300 meter van mijn huis. Als ik dan na werk naar huis rij, rij ik eerst even daarlangs en heb ik zonder problemen mijn pakketje.

[...]

Op je rijbewijs, ID-kaart en paspoort.
Ja maar ik heb gisteren bij handtekening.nl een andere handtekening besteld.
En mijn document gaat 10 jaar mee. En nu?
Zonder identificatienummer (BSN, rijbewijs, ID, paspoortnummer) zit er nul komma nul rechtsgeldigheid aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 22-11-2017 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
TWeaKLeGeND schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:27:
[...]

Ik wil van die packstations zoals in Duitsland, 24/7 je post versturen of afhalen. Ook heb ik wel interesse in een pakketbox voor de deur. Daar heeft niet iedereen ruimte voor, maar voor bij wie het wel kan, mogen ze anno 2017 toch wel met iets komen.
huidige PostNL pack stations is ook niet hufterproef... al 2de keer gebeurt
Afbeeldingslocatie: https://www.omroepflevoland.nl/SiteFiles/Pictures/171005_pakketautomaat_opengebroken_91A51D3CEDB72CEEC12581AF0050D479.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-07 12:45
Typhone schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:36:
[...]

Ja maar ik heb gisteren bij handtekening.nl een andere handtekening besteld.
En mijn document gaat 10 jaar mee. En nu?
Dan toon je aan PostNL aan dat je bij handtekening.nl een andere handtekening hebt besteld vóór de datum waarop de krabbel is gezet voor je pakketje, en dan toon je dus alsnog aan dat jij het niet was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
icegodd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:37:
[...]

huidige PostNL pack stations is ook niet hufterproef... al 2de keer gebeurt
[afbeelding]
Hufterproof en buiten is een combinatie die niet bestaat, er is tenslotte altijd wel ergens een grotere hufter dan jouw proof. Maar ik mag toch wel hopen dat postnl hiervoor verzekerd is... (Anders doen ze het weer halfbakken). De packstations in duitsland doen het gewoon goed, beetje afkijken en eindelijk eens implementeren aub. Eventueel beginnen op locaties waar hufters niet durven de hufter uit te hangen.

[ Voor 13% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-11-2017 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Daffie schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:37:
[...]

Dan toon je aan PostNL aan dat je bij handtekening.nl een andere handtekening hebt besteld vóór de datum waarop de krabbel is gezet voor je pakketje, en dan toon je dus alsnog aan dat jij het niet was?
Ware het niet dat er in dat krabbelding van PostNL niet handtekening staat maar tekenen voor ontvangst. Wat je daarin tekent staat los van het feit dat het een handtekening moet zijn. Al staat er een stipje. C'est ca.
Maar de TS mag gerust een proefproces starten van mij hiertegen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 22-11-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Ben zelf ook klaar met de bezorgingen via PostNL. Maakt voor mij niet heel erg uit waar het door komt, ik wil gewoon mijn post krijgen op de manier die ik wens.

Ik heb ook al eens meegemaakt dat ik de deur open deed voor de bezorger (via intercom), en ik vervolgens de bezorger doodleuk tegen een onderbuurman hoor zeggen dat ik niet thuis was. Of hij het pakkketje dan maar wil aannemen.

Dan bestel ik nog liever bij een andere winkel voor een paar € extra. Als ik mijn post maar netjes binnen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-07 21:46

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Tenzij je heel slecht ter been bent zou je natuurlijk heel wat ergenis kunnen besparen om de bezorger even tegemoed te lopen. Of dit even uitleggen dat je echt niet naar beneden kan komen en vriendelijke vragen of hij het wilt komen brengen. Ik kan me voorstellen dat je bot vangt als je kort 'kom maar naar boven' roept..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:38
Mijn ervaring is dat er veelal dezelfde bezorgers dezelfde routes doen.

Misschien is het volgende een ideetje: Geef die paar bezorgers gewoon een keer een fooitje of beïnvloed ze op een andere manier positief? Ik zelf woon op de begaande grond, dus bij mij leveren ze toch wel. Maar desondanks heb ik eens een keertje, toen het koud was, de bezorger een kopje warme chocolademelk aangeboden. Met zulke gebaartjes doen sommige net iets meer hun best voor je!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 258387

[...]

Het gaat volgens mij om het volume. Die pakketbezorgers werken allemaal als zzp-er, krijgen allerhande voorschriften waar ze aan moeten voldoen (welke auto, betimmering auto, kleding, belettering auto enz.) en het is vaak een race tegen de klok om alles op tijd bij de klanten te krijgen. Ze krijgen meestal alleen een vergoeding als het pakket succesvol wordt afgeleverd. Een dag later aanbellen levert hen dus niets op. Ik snap die bezorgers dus wel dat ze geen tijd willen maken voor onnodig lang aanbellen, wachten, trappen op en af want dat betekent langer doorwerken terwijl de omzet gelijk blijft. Of het heel netjes is dat is een tweede, ik heb ook wel gehad dat ik de tijd niet kreeg om naar de deur te lopen omdat ze dan alweer weg waren.

Meteen bij de helpdesk schermen met hij moet maar omhoog en valsheid in geschrifte, ja daar zou ik ook niet zoveel mee kunnen hoewel je formeel misschien wel gelijk hebt. Wat is de moeite om elkaar tegemoet te komen? Ah bezorger, fijn dat u er bent. Ik kom u tegemoet lopen, loopt u vast naar boven?

Op je vraag of dit bij meer postbedrijven voorkomt: Ja, ik denk bij allemaal. Alleen bij UPS heb ik die ervaring niet. Maar ik heb ook niet het idee dat die met zzp-ers werken. DPD, PostNL en al dat soort bedrijven werken met inhuur en werken dagelijks grote hoeveelheden volumes af.

PostNL hanteert een behoorlijk streng beleid ten aanzien van zzp-ers. Ik ben eens een paar dagen met zo'n eigen rijder mee geweest en kwam ook in het depot. Daar werd me duidelijk dat ze er zo uit worden gegooid als er te vaak klachten komen. Immers, voor hem 10 anderen.

Overigens denk ik dat aftekenen zonder dat de ontvanger erbij is makkelijk op te lossen is. Je geeft een e-mail adres op, daar staat een 6 cijferige code in en in plaats van je handtekening moet je aftekenen met deze code omdat het pakket anders niet afgeleverd kan worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 258387 op 22-11-2017 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TWeaKLeGeND schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:34:
[...]

Krabbeltje voor ontvangst 'mag' ook alleen de geadresseerde zijn. Aangetekend is aangetekend en krabbeltje voor ontvangst bestaat niet, is een andere manier om te zeggen aangetekend. Bij verzekerd verzenden zit de optie aangetekend daar ook al in verwerkt. Handtekening retour kan bij zowel aangetekend als verzekerd, maar handtekening online inzien is standaard.

Juridisch gezien mag afgeven aan huisgenoten trouwens wel gewoon, wat ik niet zeker weet is of er een uitzondering op deze regel bestaat bij de handtekening retour optie. Ik geloof dat de vermelding 'alleen uitreiken aan geadresseerde' voldoende is omdat af te dwingen. Alleen uitreiken aan ontvanger vanaf 18 jaar is tenslotte ook een ding tegenwoordig bij esmoke spul.
https://www.postnl.nl/kla...ende-post-bezorgd-is.html

https://www.postnl.nl/zak...dtekening-voor-ontvangst/

https://www.postnl.nl/kla...angst-van-een-pakket.html

Het staat er toch echt vrij duidelijk. Ik wist alleen niet dat je bij "handtekening voor ontvangst" (niet aangetekend dus) ook kon kiezen voor handtekening retour. Maar ik verstuur ook nauwelijks pakketjes.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 22-11-2017 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
superduper schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:45:
Tenzij je heel slecht ter been bent zou je natuurlijk heel wat ergenis kunnen besparen om de bezorger even tegemoed te lopen. Of dit even uitleggen dat je echt niet naar beneden kan komen en vriendelijke vragen of hij het wilt komen brengen. Ik kan me voorstellen dat je bot vangt als je kort 'kom maar naar boven' roept..
De hele grap van het verhaal is dat het de pakketbezorger is die er met gestrekt been bot ingaat. Dan verloopt de verdere conversatie uitermate lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:55:
[...]

https://www.postnl.nl/kla...ende-post-bezorgd-is.html

https://www.postnl.nl/zak...dtekening-voor-ontvangst/

https://www.postnl.nl/kla...angst-van-een-pakket.html

Het staat er toch echt vrij duidelijk. Ik wist alleen niet dat je bij "handtekening voor ontvangst" (niet aangetekend dus) ook kon kiezen voor handtekening retour. Maar ik verstuur ook nauwelijks pakketjes.
Je stuurt links waarin het word bevestigd dat aangetekend inderdaad gewoon aangetekend is en dat huisgenoten ook mogen tekenen omdat ze ook tellen als geadresseerde. Wat blijkbaar wel zo is is dat handtekening voor ontvangst een zakelijke optie is die in praktijk gelijk staat aan aangetekend maar dan ook bij de buren mag worden afgeleverd tenzij 'alleen huisadres'. Of er dan nog juridisch verschil is zullen we moeten vragen. Weer wat geleerd, hadden we blijkbaar allemaal iets goed en fout ;) Either way, het is allemaal een wassen neus, verzekeringen zijn een grap, en bezorgers krijgen te weinig om de dienstverlening op niveau uit te kunnen voeren. Intussen zijn postzegels wel 2x zo duur geworden binnen een jaar of 5 tijd.

[ Voor 40% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-11-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TWeaKLeGeND schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:06:
[...]

Je stuurt links waarin het word bevestigd dat aangetekend inderdaad gewoon aangetekend is en dat huisgenoten ook mogen tekenen omdat ze ook tellen als geadresseerde. Wat blijkbaar wel zo is is dat handtekening voor ontvangst een zakelijke optie is die in praktijk gelijk staat aan aangetekend maar dan ook bij de buren mag worden afgeleverd tenzij 'alleen huisadres'. Of er dan nog juridisch verschil is zullen we moeten vragen. Weer wat geleerd.
Nee. Dat staat er niet. Aangetekend is gewoon "alleen de geadresseerde". Er zijn maar 2 uitzonderingen en dat zijn: een "volwassen huisgenoot" of een vooraf gemachtigde. Handtekening voor ontvangst mag door meer mensen gezet worden, zelfs je minderjarige zoon/dochter of de buren als je niet thuis bent (en buren is een heel ruim begrip, dat zijn niet alleen de mensen die direct naast je wonen).

Een huisgenoot is niet een geadresseerde overigens. Een volwassen huisgenoot of een gemachtigde persoon mag een aangetekend stuk wel aannemen voor de geadresseerde.

1 ding klopt inderdaad: aangetekend = aangetekend. Dat kan ik natuurlijk niet ontkennen. :) Maar dat is dus iets anders dan de "gewone" handtekening voor ontvangst. Die handtekening voor ontvangst, daar nemen veel bezorgers dus een loopje mee, terwijl ze dat bij aangetekende stukken niet zomaar zullen doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 22-11-2017 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
PostNL is vrij brak ja, zelf ook vaak problemen mee. Maar de DPD kan er ook wat van, jaar geleden een monitor besteld, die zou op kantoor bezorgd worden. Het is volstrekt onmogelijk dat er tijdens werktijd niemand aanwezig was om hem aan te nemen, maar toch beweert men dat de deur niet open gedaan werd. Nou ja prima, kan gebeuren, misschien toch de bel gemist, whatever. Oplossing? Meneer zet de monitor gewoon bij de buren in de tuin in de regen en laat geen briefje achter. Apparaat heeft daar dagen gestaan tot een (note bene) PostNL bezorger die een ander pakket kwam brengen ons erop attendeerde ...

DPD valt wat mij betreft dus af :+. Enige bedrijf waar ik consistent goede ervaringen mee heb is UPS, maar die zijn vrij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:08
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:24:
[...]

Nee. Dat staat er niet. Aangetekend is gewoon "alleen de geadresseerde". Er zijn maar 2 uitzonderingen en dat zijn: een "volwassen huisgenoot" of een vooraf gemachtigde. Handtekening voor ontvangst mag door meer mensen gezet worden, zelfs je minderjarige zoon/dochter of de buren als je niet thuis bent (en buren is een heel ruim begrip, dat zijn niet alleen de mensen die direct naast je wonen).

Een huisgenoot is niet een geadresseerde overigens. Een volwassen huisgenoot of een gemachtigde persoon mag een aangetekend stuk wel aannemen voor de geadresseerde.

1 ding klopt inderdaad: aangetekend = aangetekend. Dat kan ik natuurlijk niet ontkennen. :) Maar dat is dus iets anders dan de "gewone" handtekening voor ontvangst. Die handtekening voor ontvangst, daar nemen veel bezorgers dus een loopje mee, terwijl ze dat bij aangetekende stukken niet zomaar zullen doen.
mag ik eens vragen waar het verhaal vandaan komt dat er een verschil is tussen aantekend en handtekening voor ontvangst?

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/ioFeSm/postNL.png

Dit heb ik van de postNL site en doet mij meer vermoeden dat handtekening voor ontvangst een onderdeel is van de aangetekende post

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Ik woon ook drie hoog, toch laat ik ze nooit omhoog lopen. Schrok 1 keer omdat hij, hele aardige oude man helaas weg bij post nl, omhoog was gelopen (het zijn twee trappen bij ons).

Het is ook een beetje hoe je er zelf in staat. Die mensen moeten tig pakketjes in een tijdframe bezorgen. Wees blij dat ze er zijn, voor jou is het 1x voor hun is het misschien wel de hele straat lang. Dat je dan zo autoritair moet doen door hem per se naar boven te laten komen vind ik wel een beetje verwend gedrag. Als je dat graag wil dan vraag je dat of hij dat de volgende keer wil doen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-07 14:08
Even mijn 2 cents.
Elke bezorgdienst heeft bezorgers in dienst die de kantjes ervan aflopen. Helaas niet te vermijden.
Mijn ervaring met PostNL is voor zover goed. Ook DHL gaat goed.
UPS en DPD erg slecht.
Even een voorbeeld.
Ik heb recent een Oculus Rift pakket besteld. Ik was niet thuis en meneer de bezorger tekent zelf (zie ik in mn mail verschijnen op het werk) en legt het pakket open en bloot achter thuis (geen poort at the time).

Conclusie: je moet geluk hebben met de bezorgers in je buurt.
Bij ons in de wijk zijn vaste PostNL en DHL bezorgers en daar hebben we goed contact mee.

[ Voor 0% gewijzigd door FlyingGameGuy op 22-11-2017 15:03 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Stoelpoot schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:04:
[...]

Dat is niet helemaal juist. Ook (volwassen) huisgenoten mogen voor ontvangt van zo'n pakketje tekenen. Hoeft niet per se de geadresseerde te zijn

Zie bijv https://www.postnl.nl/kla...angst-van-een-pakket.html

En ach, het is idd bekend dat veel postbodes zelf een handtekening zetten voor ontvangst. Zijn zij tenminste van het pakketje af :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Leoon. schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:01:
Het is ook een beetje hoe je er zelf in staat. Die mensen moeten tig pakketjes in een tijdframe bezorgen. Wees blij dat ze er zijn, voor jou is het 1x voor hun is het misschien wel de hele straat lang. Dat je dan zo autoritair moet doen door hem per se naar boven te laten komen vind ik wel een beetje verwend gedrag. Als je dat graag wil dat vraag je dat of hij dat de volgende keer wil doen.
Ze krijgen er gewoon voor betaald. Ik betaal verzendkosten om mijn bestelling thuis bezorgd te krijgen. Thuis begint bij de voordeur, niet bij de deur van het gebouw. Als ze het daar niet mee eens zijn moeten ze dit product (bezorging) niet aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 992889

In deze casus vind ik dat de bezorger een punt heeft Je kunt toch wel naar beneden lopen om pakketje in ontvangst te nemen? Stel de bezorger moet dit bij iedereen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foutlook
  • Niet online
Anoniem: 992889 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:07:
In deze casus vind ik dat de bezorger een punt heeft Je kunt toch wel naar beneden lopen om pakketje in ontvangst te nemen? Stel de bezorger moet dit bij iedereen doen.
Dat is zijn werk. Hij heeft vast geen contract waarin staat dat hij alleen pakketjes hoeft te bezorgen op de begane grond :+

Begrijp me goed, ik zou ook best wel eens naar beneden willen lopen indien nodig (ben de beroerdste niet), maar dat zou een bezorger moeten beschouwen als een meevaller. Feit is gewoon dat bezorgen tot de 3e verdieping tot zijn werk behoort. De ene dag moet je veel lopen, de andere dag valt het wellicht mee, afhankelijk van de adressen die je op dat moment hebt. Part of the job.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:37

NoFearCreations

3DPrint the world!

Bij de grote landelijke bezorgservice waar ik werk is het leveren tot aan de drempel. En dat is de eerste drempel die wij tegenkomen vanaf de straat. Ik zit zelf dan in het palletwerk, maar heb ook regelmatig particulieren in flats zonder lift. Zou wat zijn als ik bij iedereen die 5 of 10 hoog woont maar de trap op moet gaan sjouwen. Daar is niet tegenop te werken. Voor mijn collega's op de bus is het al helemaal niet te doen met 180/250 stops on een dag.

Daarom is er bij ons ook een duidelijke regel, tot aan de drempel verplicht. Verder is aan de chauffeur zelf.
Ik praat het zelf handtekeningen zetten zonder toestemming niet goed, dit zou nooit moeten gebeuren, en is bij ons per direct ontslag.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Deze regel van 3 hoog geld neem ik aan alleen als er geen lift is? Daar ik op 5 hoog woon mag ik dan verwachten dat de beste man of vrouw naar boven komt met de lift?

Bij ons wordt er vaak zoveel tegelijk in de flat bezorgd dat ik het geen ramp vind om even naar beneden te lopen trouwens, maar dit geld alleen voor de vast postNL bezorger. De overige beunhazen aan mijn deur heb ik uiteenlopende ervaringen mee (meestal niet zo geweldig) van niet opdagen, tot te laat komen, tot mij uitkafferen.

Nu bedenk ik mij een verhaal wat volgens mij hier eens voorbij is gekomen waar een willekeurig persoon gewoon een pakketje aanneemt en doet alsof hij/zij de geadresseerde is, omdat er toch geen of nauwelijks controle op identiteit is.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

FlyingGameGuy schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:02:
Even mijn 2 cents.
Elke bezorgdienst heeft bezorgers in dienst die de kantjes ervan aflopen. Helaas niet te vermijden.
Mijn ervaring met PostNL is voor zover goed. Ook DHL gaat goed.
UPS en DPD erg slecht.
Even een voorbeeld.
Ik heb recent een Oculus Rift pakket besteld. Ik was niet thuis en meneer de bezorger tekent zelf (zie ik in mn mail verschijnen op het werk) en legt het pakket open en bloot achter thuis (geen poort at the time).

Conclusie: je moet geluk hebben met de bezorgers in je buurt.
Bij ons in de wijk zijn vaste PostNL en DHL bezorgers en daar hebben we goed contact mee.
Dat zijn dure pakjes om onbeheerd achter te laten....

Gewoon na een dag de webshop bellen/mailen dat je nog steeds niets ontvangen hebt.
"Handtekening voor ontvangst? Nee hoor. Ik was op mijn werk. Stuur hem graag alsnog op."
Verkoper is verantwoordelijk voor de bezorging.

Als dat steeds dezelfde pakjesdienst is gaat het opvallen en kiezen ze wel een ander.

Dit is natuurlijk ook fraude.... foei...

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:14
Dit is precies de reden dat ik zoveel mogelijk pakketten laat bezorgen bij de Karwei bij mij om de hoek. Ik heb er zo'n gigantische hekel aan als 't bij de buren wordt gedropt, want je moet maar afwachten of die ook thuis zijn als jij 't wil ophalen.

Als het echt niet anders kan, laat ik het op m'n werk bezorgen.

Mijn oudere buren, aan de ene kant, hebben een keer autobanden aangenomen voor de buurvrouw aan mijn andere kant. Ze was ff een maandje op vakantie, wisten ze niet. Mijn arme buren waren daar absoluut niet blij mee, want die zooi stinkt echt.

[ Voor 30% gewijzigd door tiguan op 22-11-2017 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Punkrocker schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:31:
[...]

Gewoon na een dag de webshop bellen/mailen dat je nog steeds niets ontvangen hebt.
"Handtekening voor ontvangst? Nee hoor. Ik was op mijn werk. Stuur hem graag alsnog op."

Als dat steeds dezelfde pakjesdienst is gaat het opvallen en kiezen ze wel een ander.

Wat er dan gebeurt is dat je adres op een zwarte lijst komt en je voortaan naar een afhaalpunt mag sjouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

s0ulmaster schreef op woensdag 22 november 2017 @ 14:57:
[...]

mag ik eens vragen waar het verhaal vandaan komt dat er een verschil is tussen aantekend en handtekening voor ontvangst?

[afbeelding]

Dit heb ik van de postNL site en doet mij meer vermoeden dat handtekening voor ontvangst een onderdeel is van de aangetekende post
Dat komt uit de pakketbezorging, niet uit de brievenbuspost. Het is in het leven geroepen zodat achteraf gezien kan worden wie een bepaald pakketje in ontvangst heeft genomen (als de bezorger zich er dus mee bezig zou houden).

Je kunt bij een pakket kiezen:
- geen handtekening vereist (met een paar opties)
- handtekening voor ontvangst (met of zonder handtekening retour en ongetwijfeld ook een paar andere opties)
- aangetekend (met of zonder handtekening retour en ongetwijfeld ook een paar andere opties)

Het verschil tussen de laatste 2 ligt vooral in de juridische hoek. Een rechter zal blind aannemen dat jij een aangetekend pakket ontvangen hebt, terwijl dat in het geval van "handtekening voor ontvangst" met een vreemde handtekening en geen aanvullende informatie wellicht anders is. Pietje Puk of Mr. X is namelijk wellicht helemaal niet gemachtigd geweest om een aangetekend stuk aan te nemen voor Henk Jansen en woont wellicht niet eens op hetzelfde adres.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 22-11-2017 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:53:
[...]

Dat komt uit de pakketbezorging, niet uit de brievenbuspost. Het is in het leven geroepen zodat achteraf gezien kan worden wie een bepaald pakketje in ontvangst heeft genomen (als de bezorger zich er dus mee bezig zou houden).

- geen handtekening vereist
- handtekening voor ontvangst (met een paar opties)
- aangetekend

Het verschil tussen de laatste 2 ligt vooral in de juridische hoek. Een rechter zal blind aannemen dat jij een aangetekend pakket ontvangen hebt, terwijl dat in het geval van "handtekening voor ontvangst" met een vreemde handtekening en geen aanvullende informatie wellicht anders is. Pietje Puk of Mr. X is namelijk wellicht helemaal niet gemachtigd geweest om een aangetekend stuk aan te nemen voor Henk Jansen en woont wellicht niet eens op hetzelfde adres.
nogmaals, waar haal je die informatie vandaan. Mijn afbeelding gaat namelijk ook over pakketpost. rechstreek van de postNL site. Ik wil best dingen aannemen, maar niet op je blauwe ogen :X

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

CurtPoindexter schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:35:
[...]

Wat er dan gebeurt is dat je adres op een zwarte lijst komt en je voortaan naar een afhaalpunt mag sjouwen.
Vast wel ja. :+

Daarom laat ik mijn bestellingen zo veel mogelijk bij afhaalpunten zoals Appie (voor Bol.com) bezorgen.

[ Voor 1% gewijzigd door Punkrocker op 22-11-2017 15:57 . Reden: ...even mijn zin netjes afgemaakt. ]

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 39993 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:53:
[...]

- geen handtekening vereist
- handtekening voor ontvangst (met een paar opties)
- aangetekend (met of zonder handtekening retour)
Die laatste optie ("handtekening retour") wordt toch al sinds 2011 ofzo niet meer aangeboden? :?

Of is die inmiddels weer teruggekomen? Want ik weet namelijk uit ervaring dat die een paar geleden iig niet meer mogelijk was.

Zie ook:
Specifiek aangetekend verzenden met handtekening retour wordt sinds 2011 niet meer aangeboden in Nederland.
Zie http://www.wetrecht.nl/ju...ng-aangetekend-verzenden/

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

s0ulmaster schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:55:
[...]

nogmaals, waar haal je die informatie vandaan. Mijn afbeelding gaat namelijk ook over pakketpost. rechstreek van de postNL site. Ik wil best dingen aannemen, maar niet op je blauwe ogen :X
Van de site van postNL:
Handtekening voor Ontvangst
Extra zekerheid voor u en uw klant
Verstuur uw pakket met Handtekening voor Ontvangst. Dan weet u door wie uw zending in ontvangst is genomen. Niet afleveren bij de buren? Kies dan de bezorgoptie Handtekening voor Ontvangst Alleen huisadres.

Regel direct

Vragen?
Neem contact met ons op
Zakelijke klant worden
Voordelen Handtekening voor Ontvangst
Weet wie uw pakket in ontvangst neemt
Bezorgoptie ‘Alleen huisadres’ (niet bij de buren)
Uw zending volgen met Track & Trace
Wat kost het?
Voor het gebruik van Handtekening voor Ontvangst betaalt u een toeslag op uw standaard pakketten tarief. Bekijk voor meer informatie uw kosten in de verzendmodule, of neem contact op met uw accountmanager.

Hoe werkt het?
Om gebruik te kunnen maken van de zakelijke verzendoptie Handtekening voor Ontvangst heeft u een klantnummer nodig. Hiermee kunt u een account aanmaken voor Mijn PostNL.
Kun je als particulier geen gebruik van maken, alleen voor zakelijke klanten. Zie de 3 links die ik eerder heb gepost.

Ook van postNL, maar dan over aangetekende pakketten:
Aangetekend pakket
Extra zekerheid bij versturen van pakketten
Bij een aangetekende verzending is de inhoud van uw pakket tot maximaal 500 euro verzekerd tegen verlies of beschadiging. Dat geeft een veilig gevoel en meer zekerheid wanneer u uw pakket binnen Nederland verstuurt.

Pakket tot 5.500 euro verzekeren? Gebruik dan de Verzekerservice.

Regel direct

Direct iets versturen Bestel pakketzegels online
Via het Postkantoor

Vind een Postkantoor
Voordelen Aangetekend pakket
Tot 500 euro vergoeding bij verlies of beschadiging
Geadresseerde tekent voor ontvangst
U ontvangt altijd een verzendbewijs
Uw pakket is eenvoudig te volgen met Track & Trace
Hoe werkt het?
U verstuurt uw Aangetekend pakket op twee manieren:

1. Online
Maak eenvoudig uw pakketzegel aan en print deze direct uit. Uw pakket is in drie stappen klaar voor verzenden. U hoeft het enkel nog af te geven op een Postkantoor of PostNL Pakketpunt.
Let vooral op "Geadresseerde tekent voor ontvangst".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wildhagen schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:57:
[...]

Die laatste optie ("handtekening retour") wordt toch al sinds 2011 ofzo niet meer aangeboden? :?

Of is die inmiddels weer teruggekomen? Want ik weet namelijk uit ervaring dat die een paar geleden iig niet meer mogelijk was.

Zie ook:

[...]

Zie http://www.wetrecht.nl/ju...ng-aangetekend-verzenden/
Je hebt gelijk. (Ik heb er gelukkig niet zoveel mee te maken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:59:
[...]

Van de site van postNL:

[...]

Kun je als particulier geen gebruik van maken, alleen voor zakelijke klanten. Zie de 3 links die ik eerder heb gepost.

Ook van postNL, maar dan over aangetekende pakketten:

[...]

tnx voor de informatie. Ik concludeer hier dan uit dat handtekening voor ontvangst een onderdeel is van aangetekende post, maar deze ook los gebruikt kan worden, zonder de andere voordelen van aangetekend zoals het tot €500 verzekerd zijn bijv.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

s0ulmaster schreef op woensdag 22 november 2017 @ 16:03:
[...]

tnx voor de informatie. Ik concludeer hier dan uit dat handtekening voor ontvangst een onderdeel is van aangetekende post, maar deze ook los gebruikt kan worden, zonder de andere voordelen van aangetekend zoals het tot €500 verzekerd zijn bijv.
Ja, dat "een handtekening voor ontvangst" onderdeel is van aangetekend leek mij vrij triviaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 16:06:
[...]

Ja, dat "een handtekening voor ontvangst" onderdeel is van aangetekend leek mij vrij triviaal.
De verwarring was ontstaan doordat er werd gemeld dat "handtekening voor ontvangst" en "aangetekend" hetzelfde waren. Beide vereisen inderdaad een handtekening...vrij evident, maar bij aangetekende post is het pakket verzekerd tegen beschadigingen en diefstal tot €500,-. Dat is volgens mij het enige verschil tussen beiden. Daarmee wil ik maar zeggen dat beide opties dus naast elkaar bestaan en niet hetzelfde. correct me if I'm wrong.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 992889

Foutlook schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:18:
[...]

Dat is zijn werk. Hij heeft vast geen contract waarin staat dat hij alleen pakketjes hoeft te bezorgen op de begane grond :+

Begrijp me goed, ik zou ook best wel eens naar beneden willen lopen indien nodig (ben de beroerdste niet), maar dat zou een bezorger moeten beschouwen als een meevaller. Feit is gewoon dat bezorgen tot de 3e verdieping tot zijn werk behoort. De ene dag moet je veel lopen, de andere dag valt het wellicht mee, afhankelijk van de adressen die je op dat moment hebt. Part of the job.
In een restaurant behoort de ober ook de tafel af te ruimen. Als je enig fatsoen hebt geef je hem soms wat borden aan of leg je de servet op je vuile bord. Dit is een vergelijkbaar geval.

Bij een Coolblue is dit wat anders aangezien dit eigen bezorgers zijn en deze service bieden. Zeker als je bij Post Nl gewerkt hebt (zoals ik) laat je de bezorgers echt niet naar boven komen. De planningen zijn zeer strak en je hebt er gewoon geen tijd voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-07 20:23
Nog even over dat tekenen voor ontvangst. Bij de bezorger krijg ik vaak bij het scherm waar ik mijn handtekening moet zetten gewoon een balpen of het moet gewoon met je vinger. Daar kun je echt niet je handtekening nauwkeurig mee neerzetten. Dat kan toch nooit rechtsgeldig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-07 15:27
Bij mij is juist de DPD een dramatisch bedrijf. Alles wat met DPD gestuurd wordt komt structureel niet aan, pas na het indienen van een klacht wordt het enkele dagen later bezorgd. Ook vaak getekend door de postbode zelf met een krabbeltje. Ik woon naast een postNL afhaalpunt dus ik heb het liefst postNL verzending naar het afhaalpunt, dan gaat het NOOIT fout.

DHL maakt er altijd een potje van door het pakketje elders te bezorgen maar dan geen briefje achter te laten met de mededeling waar het bezorgd is. Met 10 appartementen onder 1 huisnummer ga i niet elke keer 10 appartementen af.

[ Voor 33% gewijzigd door timmert26 op 22-11-2017 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Arjantje72 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 16:20:
Nog even over dat tekenen voor ontvangst. Bij de bezorger krijg ik vaak bij het scherm waar ik mijn handtekening moet zetten gewoon een balpen of het moet gewoon met je vinger. Daar kun je echt niet je handtekening nauwkeurig mee neerzetten. Dat kan toch nooit rechtsgeldig zijn?
Waarom zou dat niet rechtsgeldig zijn?

Sowieso is je handtekening nooit precies identiek, er zit altijd wel enige variatie in. Zie niet in waarom dat hier anders zou moeten zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05-07 23:28
FrankHe schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:45:

Nu is mijn vraag aan de community. Doen deze problemen zich alleen voor bij PostNL of ook bij andere bezorgers? Zijn er meer mensen die voelen voor een boycott van PostNL?
Je bent niet de enige: https://radar.avrotros.nl...ketbezorging-door-postnl/

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
NoFearCreations schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:20:
Bij de grote landelijke bezorgservice waar ik werk is het leveren tot aan de drempel. En dat is de eerste drempel die wij tegenkomen vanaf de straat. Ik zit zelf dan in het palletwerk, maar heb ook regelmatig particulieren in flats zonder lift. Zou wat zijn als ik bij iedereen die 5 of 10 hoog woont maar de trap op moet gaan sjouwen. Daar is niet tegenop te werken. Voor mijn collega's op de bus is het al helemaal niet te doen met 180/250 stops on een dag.

Daarom is er bij ons ook een duidelijke regel, tot aan de drempel verplicht. Verder is aan de chauffeur zelf.
Ik praat het zelf handtekeningen zetten zonder toestemming niet goed, dit zou nooit moeten gebeuren, en is bij ons per direct ontslag.
Voor zakelijke levering van palets en soortgelijke bulkgoederen geldt inderdaad altijd levering parterre, geen gezeul trappen op. Het is voor mijn gevoel een ander verhaal met brievenbuspost en kleine paketten.
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:59:
[...]
Daarvoor moet je als het goed is ook je ID, rijbewijs of paspoort tonen voordat je mag tekenen?
Anoniem: 992889 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 16:14:
[...]

In een restaurant behoort de ober ook de tafel af te ruimen. Als je enig fatsoen hebt geef je hem soms wat borden aan of leg je de servet op je vuile bord. Dit is een vergelijkbaar geval.

Bij een Coolblue is dit wat anders aangezien dit eigen bezorgers zijn en deze service bieden. Zeker als je bij Post Nl gewerkt hebt (zoals ik) laat je de bezorgers echt niet naar boven komen. De planningen zijn zeer strak en je hebt er gewoon geen tijd voor.
Ik heb niet bij PostNL gewerkt en weet dus niet hoe de planning in elkaar steekt. Mijn verwachting is dat een pakketbezorger 'normaal' de tijd hebben om hun werk te doen. Maar als hun route onmogelijk strak wordt gepland dan lijkt mij dat er op dat vlak iets mis is. Dan moet PostNL duidelijk communiceren dat ze alleen parterre leveren en als je extra wilt dat je dan extra moet betalen. Dat is prima daar wil ik best voor betalen.
Arjantje72 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 16:20:
Ik had vanochtend inderdaad hetzelfde probleem. Teken maar lekker met je vinger. De bezorger had bij zijn touchscreen apparaat geen stylus Pen beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Foutlook
  • Niet online
Anoniem: 992889 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 16:14:
[...]

Dan is er duidelijk wat mis met de planning. Het is inmiddels duidelijk dat bezorgers onderbetaald worden en dat het per stuk betalen resulteert in 'snel snel' afleveren. Dit probleem neerleggen bij de ontvanger ('kom maar lekker naar beneden lopen') helpt niet, en houdt deze slechte bezorg methodes alleen maar in stand.

In jouw beeldspraak: je vraagt nu niet mijn servet op het bord te leggen, maar om de complete vaat even in de keuken van het restaurant te brengen, zodat jij niet helemaal naar de tafel hoeft te lopen en gelijk de vaatwasser kunt inruimen... ;)

Het is heel simpel: bezorgers moeten gewoon de tijd (en een net loon) krijgen om alle poststukken fatsoenlijk te bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Mee eens, en ik zou zeker wel willen kiezen voor een fairtrade pakketbezorger.

Interessant artikel hierover: https://decorrespondent.n...-prijs/506515438-2129382f

In de commentaren staat oa https://www.cycloon.eu/ genoemd als bedrijf dat een alternatieve visie uit wil dragen.

(Ik woon ook 3-hoog, maar mijn deurbel zit daar ook, dus meestal komen ze wel: ze kunnen niet echt anders :) Alleen in vakantietijd zijn er wel eens briefjes in de bus gegooid zonder aan te bellen. Maar ik zou graag willen dat de bezorgers, maar dus ook de mensen op het sorteercentrum en andere betrokkenen, gewoon fatsoenlijk betaald worden. En ook de postpunten bijvoorbeeld, want onze boekhandel is gestopt met het postpunt omdat ze alle retourzendingen geacht werden gratis af te handelen. Come on. Pakketbezorging is echt wel te regelen terwijl we daar in redelijkheid voor betalen.)

Iemand in de reacties heeft CoolBlue al aangeschreven, zelf kan ik ook wel eens een verzoek bij Bol indienen.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:02
Eens dat de postbezorgers beter betaald moeten worden maar wie heeft ook een eerlijke prijs over voor bezorging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-07 15:51
CurtPoindexter schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:35:
[...]

Nee joh. Zelf eens meegemaakt, aangetekend pakket (pak em beet 400 euro waarde) werd door bezorger getekend en in de hal van het gebouw waar ik toen woonde achtergelaten. Kom thuis en zie briefje in de bus, nergens pakket te vinden. Bel PostNL, 'ja je hebt ervoor getekend', nou, nee. Contact gehad met de leverancier, mocht formulier met een verklaring intikken en zij hebben toen onderzoek bij PostNL laten opstarten, kwam erop neer dat de bezorger zweerde het afgeleverd te hebben, maar ik had dus niets ontvangen. :/ Uiteindelijk had de leverancier mij terwijl het onderzoek nog liep een nieuw pakketje opgestuurd, die maar bij het postkantoor laten bezorgen :+

Maar nergens op een zwarte lijst gekomen hoor :9~ , zou wat zijn..

Sinds ik verhuisd ben heeft PostNL by far mijn voorkeur, vrijwel alle andere bezorg bedrijven (en ik krijg vrij vaak pakketjes) zijn veel minder precies qua tijdsblok en de bezorgers zjin gewoon niet zo vriendelijk. Mijn PostNL bezorger is meestal dezelfde persoon en erg vriendelijk, kan ik ook op haar 06 bellen als ik niet thuis was (schrijft ze meestal op het 'gemist' briefje), als het pakketje dan nog niet afgegeven is bij het postkantoor dan komt ze nog eens langs aan het einde van haar ronde. _/-\o_ Woon op de derde verdieping net als TS en bij het aanbellen doe ik altijd de deur beneden open en loop ik naar beneden toe, bezorger van PostNL loopt mij 9 van de 10 keer tegemoet. Zo niet dan zit ik er niet mee, die mensen hebben al een veel te zware werkdruk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:00

sapphire

Die-hard pruts0r

Ligt dit niet heel erg aan de bezorger?

Wij hebben nu al 3 jaar meestal een kerel van ik gok Turkse/Marokaanse afkomst en dat is echt een topper! Ja hij heeft haast dus parkeert z'n bus niet altijd even netjes maar doet z'n best. Als ik op zolder zit en de bel gaat staat hij al bij de buren voor ik bij de deur ben :+
Aan de andere kant best geniale dingen met hem meegemaakt omdat hij zo'n beetje de vaste bezorger is en de hele straat kent (ons deel van de straat is nog geen 10 woningen).

Ik zat in het buurthuis om de hoek te wachten op iemand, hij komt binnen om wat te bezorgen daar en komt daarna terug met mijn pakje onder het mom van "als ik je nu toch zie.....".

Mijn vrouw zat eens op een pakje te wachten en zag hem rijden en dacht ik vraag gewoon of hij het bij zich heeft en hoppa hij vist het binnen drie tellen zo uit z'n bus.

Van de week had hij een mega doos bij zich en ik doe open met de baby in 1 hand, niet te beroerd om het even binnen te zetten vroeg netjes of het goed was als hij even een krul zetten omdat ik mijn handen vol had.

Én altijd vriendelijk en vrolijk !

Met DHL extreem gemengde ervaring. Zo had ik laatst een laptop besteld die via DHL uit het buitenland kwam. Bezorger was langs geweest maar we waren niet thuis, werd ik einde van de middag gebeld of ik thuis was want dan kwam hij het direct brengen. Binnen 5 min stond hij op de stoep 8)7

En van de week vonden we bij thuiskomst dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zWKO27Qpi61EezsSdnuFiEBU/full.jpg?nohitcount=1

Open en bloot in het zicht langs de straat 8)7 Trok vrouwlief de krant uit de bus bleek die de klep omhoog te houden en het pakketje zodoende echt klem te houden, gelukkig heeft ze goede reflexen :X En is de lamp niet ontzet want het zat flink strak.

En eens een pakketje gemist van DHL en die kon ik alleen in het depot ophalen.....45min rijden met de auto |:(

En ene keer leverde ze het netjes af bij de dichtstbijzijnde winkel in de straat....die maar 1x per week open is en ik dus een week moest wachten terwijl die er naast elke dag open zijn 8)7

DPD, fedex en UPS heb ik niet vaak mee te maken maar gaat vaak wel goed.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wellicht is zoiets een optie: nieuws: Gerucht: Amazon werkt aan deurbel die bezorger toegang geeft tot huis

Dan kan de bezorger (in dit voorbeeld Amazon, maar kan natuurlijk ook voor andere diensten) gewoon bij je binnen om je pakket af te leveren, ook als er niemand thuis is.

Moet je natuurlijk wel hopen dat hij geen dingen mee gaat nemen of eens lekker in je papieren gaat lopen snuffelen....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:05
Ach ja, het is mensenwerk. Foutjes kunnen gemaakt worden.

Zelf heb ik eigenlijk wel goede ervaringen met PostNL. Ja, ze zijn wel eens wat kwijt geraakt. De helpdesk kost 1 euro per gesprek (wat lullig is als het betreffende pakketje een waarde van 10 euro heeft). Maar meestal zijn ze mooi op tijd en komt er een vriendelijke bezorger alles oplossen.

Het enige wat me erg tegenviel is dat de pakketbezorger met z'n gigantische bus bij ons thuis vast is komen zitten in het gazon (we wonen 100 meter van de straat af, keren is krap, maar hij is volledig over het gras gegaan). De bezorger heeft daarna zichzelf weg laten slepen, diepe sporen in het gazon (een paar vierkante meter omgeploegd leek het wel :P)... maar: geen briefje met 'sorry', laat staan een beetje hulp. Uiteindelijk denk ik persoonlijk dat dat aan de tijdsdruk ligt.
Uiteindelijk heeft PostNL erop aangedrongen dat hij even persoonlijk excuses aan kwam bieden en is alles netjes opgelost :)

Maarehh... als het een gat in de markt is, waarom spring je er zelf niet in? :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-07 13:43
Ik heb zo afgelopen week nog een aangetekende brief in mijn brievenbus gevonden getekend door de bezorger, bij contact met postnl kreeg ik van mevrouw te horen dat de verstuurder van die brief contact met postnl moet opnemen.

Ik weet niet eens of mijn klacht is geregistreerd. xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Bezorgen bij een flat kost meer tijd en energie voor de bezorger dan bezorgen bij een huis. Aangezien tijd geld kost mogen ze wat mij betreft de kosten dan gewoon doorberekenen. Leuk? Nee. Logisch? Ja.

Alternatief: met het complex in één van de portieken een opslagplaats met code of sleutel voor de bezorgers of inderdaad gewoon naar beneden lopen (waarvan ik mij verbaas dat je daar als bewoner een probleem van maakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
President schreef op woensdag 22 november 2017 @ 18:30:
Bezorgen bij een flat kost meer tijd en energie voor de bezorger dan bezorgen bij een huis. Aangezien tijd geld kost mogen ze wat mij betreft de kosten dan gewoon doorberekenen. Leuk? Nee. Logisch? Ja.

Alternatief: met het complex in één van de portieken een opslagplaats met code of sleutel voor de bezorgers of inderdaad gewoon naar beneden lopen (waarvan ik mij verbaas dat je daar als bewoner een probleem van maakt)
Dus omdat iemand geen dik huis kan betalen met eigen lap grond moet die persoon maar meer gaan betalen voor het ontvangen van de pakketjes, die gestuurd worden door derden?

Mbt tot je andere suggestie, mag ik bij jou in je flat komen wonen?, weet ik iig dat er een hoop leuke pakketjes voor mij te wachten staat om zomaar mee te nemen.

Het is bezorging tot aan de voordeur, daar krijgen ze voor betaald, niet om laks te zijn.

|:(

[ Voor 4% gewijzigd door T-Forever op 22-11-2017 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

T-Forever schreef op woensdag 22 november 2017 @ 18:29:
Ik heb zo afgelopen week nog een aangetekende brief in mijn brievenbus gevonden getekend door de bezorger, bij contact met postnl kreeg ik van mevrouw te horen dat de verstuurder van die brief contact met postnl moet opnemen.

Ik weet niet eens of mijn klacht is geregistreerd. xD
Komt wel vaker voor. Heb het ook wel eens gehad dat ik op mijn werk zat, en dat ik een bericht kreeg dat het pakket (aangetekend, met handtekening) was afgeleverd. Ga je kijken naar de handtekening is het een voor mij compleet onbekende handtekening. Dit ging dan om een pakketje dat heel smal was en gewoon in de brievenbus paste.

Hij was dus ook gewoon in de brievenbus gegooid, waarbij de bezorger zelf getekend heeft. Er was namelijk niemand bij mijn woning aanwezig (ik woon alleen en zat op mijn werk).

Mijn ouders hebben iets soortgelijks ook al eens gehad. Alleen was het pakket (met kostbare inhoud...) gewoon voor de deur op straat gezet. Gelukkig niet door iemand meegenomen, maar toch...

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 22-11-2017 18:35 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
T-Forever schreef op woensdag 22 november 2017 @ 18:32:
[...]

Dus omdat iemand geen dik huis kan betalen met eigen lap grond moet die persoon maar meer gaan betalen voor het ontvangen van de pakketjes, die gestuurd worden door derden?

Mbt tot je andere suggestie, mag ik bij jou in je flat komen wonen?, weet ik iig dat er een hoop leuke pakketjes voor mij te wachten staat om zomaar mee te nemen.

|:(
De brievenbussen van de bewoners zijn ook niet voor niks beneden. Er was vroeger een regel dat je voordeur een bepaalde afstand mocht hebben vanaf de straatkant, want anders moest je een externe brievenbus op je terrein plaatsen om post te ontvangen.

Hoe je de beveiliging wilt gaan regelen moeten ze zelf uitzoeken... T is zonde van de tijd voor de bezorger, los van het fysieke ongemak voor de bezorger van al die trappen met pakketjes.

Probleem van een flat is voor de bewoners, niet voor de bezorgers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
Het is ook zonde van mijn tijd om steeds naar beneden te moeten lopen.
De bezorger behoord gewoon zijn werk te doen, ze weten donders goed van te voren dat bezorging op flats mogelijk is.

Dat de bezorger uitgeknepen word door de bezorgdienst, is een heel ander verhaal, en daar moet je niet de flatbewoners hun probleem van gaan maken.

En anders moet de postbezorgdienst zelf maar een pakketapparaat neerzetten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dutchy188
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-10-2023
Goh wat een leuke en gezellige discussie wordt er hier van gemaakt.

- Allereerst wij als pakket bezorger mogen een verzoek op de bewoners doen in flats waar geen lift aanwezig is om naar beneden te komen en daar hun pakket af te halen. Indien er een lift aanwezig is in het gebouw dan komt in ons geval de chauffeur gewoon naar boven toe.

- Wij als pakket koerier stellen het zeer op prijs als de klant even naar beneden wandeld om zijn pakketje in ontvangst te nemen, meestal ben je niet de enigste op de gallerij en komen er met jou meerdere buren ook netjes naar beneden. Wat is immers de moeite om naar beneden te komen? Je wilt wat hebben wij bezorgen het bij jou thuis maar jij wilt niet naar beneden komen. In de wijken die wij rijden houden zowel de klanten als de chauffeurs gewoon rekening met elkaar en komen we elkaar tegemoet.

- Daarnaast is het ook zo dat wij maar een drukkend gemiddelde hebben van 30 seconde per adres, gezien de grote hoeveelheden die we moeten weg zetten om rendabel te kunnen rijden. Nu maakt jou dit overigens helemaal niks uit want jou pakketje moet het liefst in de keuken worden gezet? Of toch niet en laten we het gewoon schappelijk houden voor elkander zonder je eigen druk te hoeven maken om wat er gebeurd. Daarnaast is het ook zo dat de ZZP chauffeurs ongeveer 200 stops per dag rijden, dus 200 x auto in en uit, geen pauze's, lange dagen werken >10 uur per dag, hoogstwaarschijnlijk al voordat ze bij jou adres zijn al 100x dozen hebben lopen weg charteren bij de buren omdat mensen er weer eens niet zijn.

-Aangetekende pakketten c.q post betekend niet dat dit gelijk persoonlijk is!! Indien je iets persoonlijk wilt overhandigen moet je gebruik maken van de zogenoemde BML (brief met legitimatie) Of het moet erop staan dat een pakket enkel en persoonlijk mag worden overgedragen aan persoon X.

- Dat een koerier zelf tekent is niet goed te praten, en dat hoort ook zeker niet mits er afspraken zijn gemaakt met de ontvangen. Een klacht erover indienen wordt zeker wel opgepakt, maar jij krijgt niet altijd terug koppeling terug over welke actie er is of wordt ondernomen.

@T-Forever met zo een houding kom je zeker wel ver, als jij dat tegen mij zegt dan kan je het ook stram krijgen. Kijken wie het langer volhoud? Je kan ook gewoon even meewerken dan zijn we allemaal tevreden met de bezorging toch?

[ Voor 6% gewijzigd door dutchy188 op 22-11-2017 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik let er altijd op HOE ik teken..

pakketje met 1 voorletter? tekenen met 2.. en omgekeerd.. gezien er hier ongeveer elke week wel een andere bezorger komt... krijgen ze het toch niet in de gaten..
maar als ze zelf tekenen is de kans erg groot dat ze tekenen met wat ze op het pakket lezen..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
President schreef op woensdag 22 november 2017 @ 18:36:
De brievenbussen van de bewoners zijn ook niet voor niks beneden. Er was vroeger een regel dat je voordeur een bepaalde afstand mocht hebben vanaf de straatkant, want anders moest je een externe brievenbus op je terrein plaatsen om post te ontvangen.
Post ja, niet pakketjes.
Maar een brief kost ook wel iets minder dan een pakketje.

Ik betaal met liefde iets extra voor een goed systeem van pakketbezorging (maar niet om extra te betalen om naar boven te komen, want dat lijkt me een eindeloze weg; mensen die aan hofjes wonen ook niet, of waar geen parkeergelegenheid is? Dat soort 'individuele' uitzonderingen maken de zaken alleen maar eindeloos veel bureaucratischer: daar profiteren wat advocaten en regelbedenkers van, en wellicht een programmeur (vermoedelijk geoutsourcet.)

En volgens het artikel van de Correspondent gaat het over een bijbetaling van een paar cent per pakketje om he verschil te maken tussen fatsoenlijke en niet fatsoenlijke betaling.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:48

Deathchant

Don't intend. Do!

dutchy188 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:07:
.....100x dozen hebben lopen weg charteren bij de buren omdat mensen er weer eens niet zijn.
Zo wordt het er ook niet beter op ;) Het feit dat de maatschappij zo ingeregeld is dat men 40 uur/week dient te werken (zo ook voor pakketbezorgers) kunnen pakketontvangers ook niks aan doen. Niet iedereen kan thuiswerken. Een halve dag verlof vragen voor een pakketje in ontvangst te nemen is ook weer zo wat...Chauffeur komt tussen 08:30-11:30, zit je thuis te wachten...13:30 voorbij...14:00 voorbij en dan komen ze om 15:00..."we hebben u gemist"....Ja ik kan niet eeuwig blijven wachten, ik moet ook werken.

Ik zeg niet dat jij als pakketbezorger iets fout doet, maar ik wil alleen aangeven dat mensen niet met opzet niet thuis zijn.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbetje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07 11:34
Ik ben blij dat wij nu 2 jaar een vaste PostNL bezorger hebben waar we de klok op gelijk kunnen zetten, 13:30u, kan eens 5 min voor of na zijn. En af en toe een fooitje doet veel goeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Ik heb gemengde gevoelens bij PostNL. Zowel bij onze huidige woning als onze vorige woning hebben we de mazzel dat we enorm fijne vaste bezorgers hadden die precies weten bij welke buren wel pakketjes mogen worden bezorgd, altijd rond dezelfde tijd langs komen en zelfs rekening hielden met het niet storen van de slaap van onze net geboren baby.

Invalbezorgers en de klantenservice hebben dan weer de nodige kopzorgen opgeleverd, van missende pakketjes tot vervalsde handtekeningen om maar bezorgtijd te besparen bij een zwaar uitgelopen route (pakketje werd uiteindelijk wel bezorgd om 11 uur s'avonds...). Toen ik over dat laatste contact op nam met de klantenservice werd ik niet netjes te woord gestaan en was terugkoppeling over de afhandeling hiervan niet mogelijk.

Wat mij beteft redden de nette hardwerkende "vaste krachten" van PostNL dan ook het bedrijf dat stelselmatig tekort schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279475

Bezorgers hebben overal lak aan. Zetten zelf kruisje of handtekeningen. En post.nl
Doet überhaupt niks met klachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
Bazziek schreef op woensdag 22 november 2017 @ 23:27:
[...]

Wat mij beteft redden de nette hardwerkende "vaste krachten" van PostNL dan ook het bedrijf dat stelselmatig tekort schiet.
De postbezorgers zijn voor zover ik weet in vaste dienst en de pakketbezorgers zijn ZZP'ers. In mijn ogen zijn het schijnzelfstandigen en zouden ook alle pakketten bezorgt moeten worden door mensen in loondienst. Mensen met een vast contract van onbepaalde tijd en arbeidszekerheid. Met de zogenaamde ZZP'er krijg je een race-to-the-bottom. Dat is gewoon niet gezond.

Als eindgebruiker / consument wil ik graag met een gerust hart mijn pakketten ontvangen zonder het gevoel te hebben dat er door mijn toedoen mensen een oneerlijke job hebben.

• T-Forever
Ik gebruik dezelfde argumenten als jij, de verantwoordelijkheid afschuiven naar de andere.

Maar als de bezorger bij de eerste keer dat hij langs komt gelijk mijn handtekening vervalst, word ik giftig, dit is strafbaar, het maakt niet uit welke ruk argumenten je gebruikt om het goed te praten. Het is jou baan, ik heb op mijn baan ook een boel dingen die niet leuk zijn en ik keer op keer moet doen, je mag van een volwassen werknemer verwachten dat hij zijn werk naar behoren uitvoert.

Voor mij is het geen moeite om naar beneden te lopen, voor jou dus ook niet om naar boven te komen. (see i did it again)

Waarom moet ik percee mee werken met jou? waarom kunnen mensen er niet SAMEN uitkomen. Zo hoort het. Maar als die kans je al bij voorbaat word ontnomen. wat verwacht je nu dan voor antwoord?

Waardering moet toch echt van de werkgever afkomen, als ik niet thuis ben om jou die te geven. Maar dat mensen uitgeknepen worden, nogmaals heel jammer maar niet mijn probleem, ik heb al problemen genoeg, ik moet ook de huur betalen aan de eind van de maand, ik moet ook door te kleine hoepels springen om mijn werk gedaan te krijgen. That's life.

Maargoed,
sorry en super bedankt dat jij elke dag je inzet zodat alle mensen in nederland hun pakketjes mogen ontvangen.

[ Voor 11% gewijzigd door T-Forever op 23-11-2017 00:07 ]

FrankHe schreef op woensdag 22 november 2017 @ 23:50:
[...]

De postbezorgers zijn voor zover ik weet in vaste dienst en de pakketbezorgers zijn ZZP'ers. In mijn ogen zijn het schijnzelfstandigen en zouden ook alle pakketten bezorgt moeten worden door mensen in loondienst. Mensen met een vast contract van onbepaalde tijd en arbeidszekerheid. Met de zogenaamde ZZP'er krijg je een race-to-the-bottom. Dat is gewoon niet gezond.

Als eindgebruiker / consument wil ik graag met een gerust hart mijn pakketten ontvangen zonder het gevoel te hebben dat er door mijn toedoen mensen een oneerlijke job hebben.
Er zijn nog een aantal routes waar PostNL zelf nog chauffeurs op hebben zitten. Die rijden veel minder pakketten weg en krijgen meer de tijd. Dat is uiteraard een kwestie van tijd, want die werknemer vervangen ze straks voor een zzp-er die een route krijgt met 200 stops voor gemiddeld 1,10 euro per succesvol adres.

• WhatsappHack
  • Niet online
Mja ik heb vooral wel eens gezeik met avondbezorging. En de verhuisservice was maximaal drama.
PostNL is een zeer arrogant en extreem onbehulpzaam bedrijf...

... Helaas zijn ze echter net iets minder erg dan de concurrentie imho. De app werkt, het verplaatsen van pakketten werkt (ook verrekte handig), prima. Het is gewoon de service, op de momenten dat je die nodig hebt, die bijzonder slecht is en waar je eerder een grote mond of afscheepverhaaltje krijgt dan hulp.

Over het algemeen leveren ze best op tijd en zoals gepland. Als ik bijvoorbeeld een track & trace van GLS, DPD of DLH zie knijp ik spontaan de billetjes samen uit angst. Een tijdvak kan je vaak vergeten, weinig ophaalpunten. Pakketjes voor de deur lazeren, nee...
TNT en UPS zijn voor het afhalen van express pakketten wel geniaal, maar qua bezorging ook niet heel boeiend.

Het is eigenlijk best triest dat PostNL ondanks ontzettend veel gelazer met die partij toch nog de beste lijkt te zijn, en dat weten ze wss zelf ook dus /care en deal with it... ;(

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hier zoals velen ook de nodige PostNL ervaringen achter de rug.
Jarenlang een vaste bezorger gehad, super kerel, was altijd perfect op tijd (tussen 10:00 en 10:30). Kende de hele straat, inclusief de onderlinge verhoudingen, zoals pakketjes voor nr.10 niet op 12 maar op 16 bezorgen, of 3 straten verderop bij ouders enz. Ging zelfs zover dat hij aan de parkeerplaats kon zien wie er thuis waren en wie niet.
Afin, dat is helaas allemaal ten einde, sinds begin dit jaar wordt het gedaan door ZZP'ers, iedere week wel weer een ander, ieder zijn eigen streken.

De meesten hebben geen zin om bij een appartement naar boven te komen (woon op een 2e etage). Dus vaak word er dan "PostNL, komt u naar beneden?" geroepen door de intercom.
Als je dan niet snel genoeg beneden aankomt (kan soms ff iets langer duren als je even een schoen kwijt bent ofzo) lopen ze gewoon weg met de dozen nog buiten voor de deur, en ja, ze tekenen zelf af.

Sinds een paar maanden is er een nieuw dieptepunt bereikt. Het valt me op dat Track&Trace tegenwoordig wel heel erg ruim aan het worden is, zoals het pakketje wat ik morgen hoop te ontvangen:
Bezorgmoment
Vandaag 23 november
14:00 - 0:00 uur

0:00 !!!

Weken achter elkaar, 0:00 als eindtijd. Lekker handig als je vroeg naar je nest moet 8)7

Want, PostNL pakketjes worden nu rondgebracht door shoarma-bezorgers. Dus besteld er iemand in je straat iets van een gelinieerde shoarmazaak, nemen ze gelijk de pakketjes mee voor de straat.
En dan uiteindelijk, wordt de rest rondgebracht rond 22:30, of gewoon doodleuk pas de dagavond erop.

Ik moet toegeven, het is wel een stuk efficiënter, maar dat betekend dus ook automatisch dat je nooit meer overdag pakketjes aangeleverd krijgt (voor de ene een voordeel, ander een nadeel), maar de tijden worden nu wel zo inconsistent dat je dus gewoon niet meer van huis kunt.
(want opmerkelijk genoeg doen geen van al deze nieuwe ZZP'ers nog aan pakketjes bij buren achterlaten)

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:57

SomerenV

It's something!

Goddamn, nooit geweten dat het zo'n stressvol werk is. Verklaart ook meteen waarom ik busjes van PostNL/DHL/UPS soms zo vlot zie rijden (lees: niet helemaal volgens de regels).

In dat opzicht snap ik ook wel ergens dat er soms door bezorgers handtekeningen gezet worden. Als je voor de zoveelste keer voor een gesloten deur staat dan ben je daar op een gegeven moment gewoon klaar mee en kun je irrationeel handelen. Niet dat ik dat gedrag goedpraat maar het is gewoon menselijk om uit woede iets te doen wat mogelijk niet helemaal juist is.

Zelf kijk ik eerst of ik thuis kan blijven op een bepaalde dag en als dat niet kan dan laat ik het bezorgen op een afhaalpunt of op het werk. Afhaalpunten hebben persoonlijk mijn voorkeur, ook al hoef ik de deur niet uit. Voor een bezorger waarschijnlijk makkelijker en voor mezelf veel flexibeler. Heb zelf trouwens ooit meegemaakt dat de bezorger geen optie had om te pinnen en ik had geen contact geld. Ik had voorgesteld dat ik ook naar een andere straat kon rijden binnen 10 minuten, maar hij stelde voor dat ie na z'n route nog even langs zou komen. Was ook altijd dezelfde bezorger. Súper vriendelijke man :)

@FrankHe : Misschien de volgende keer gewoon even naar beneden lopen in plaats van vanuit je ivoren toren de bezorger dirigeren. Dat zijn ook maar mensen die doen wat ze opgedragen worden. En waarschijnlijk is een leugentje over het aantal verdiepingen dat je mag beklimmen een snellere oplossing dan in discussie gaan over waarom je niet naar boven wilt. Respect moet van beide kanten komen, ook al komt iemand jouw pakketje afleveren.

Het verhogen van verzendkosten gaat trouwens niet (meer) werken. We zijn met z'n allen gewend aan gratis verzenden of voor een paar euro verzenden, en dan het liefste binnen 24 uur in huis, in een tijdvak dat door jou aangegeven is. Dat is een stukje gemak dat men niet zomaar meer weg gaat geven. Je kunt niet een tijdje gouden bergen beloven en die belofte na een tijdje weer intrekken. Maar het probleem is niet op te lossen zonder een verhoging van de verzendkosten.

Het aantal pakketten per bezorger moet omlaag. Stel je hebt 200 pakketten die je moet doen in 8 uur dan heb je ~2 minuten per pakket, en dat is inclusief het rijden zelf. Dat is gruwelijk weinig. Maar het aantal pakketten per bezorger omlaag brengen betekent dat je meer bezorgers nodig hebt. En meer bezorgers betekent meer loon dat betaald moet worden. Maar het aantal pakketjes blijft gelijk. Ergens moet dat geld vandaan komen en de enige manier om dat voor elkaar te krijgen is verzendkosten omhoog brengen. Een complex probleem dat je niet zomaar even oplost.

Misschien ook een optie om pakketten die niet afgeleverd zijn omdat een bewoner niet thuis was standaard af te leveren bij het dichtstbijzijnde afleverpunt na een eerste poging. Geen gedoe met nieuwe afspraken maken en dezelfde route dubbel moeten rijden en dus makkelijker voor de bezorger (en mogelijk ook voor de ontvanger).

Ik Schiet Film | Website | Instagram

@SomerenV Wist je echt niet dat er zoveel druk lag op de bezorgers? Het is volgens mij al een aantal jaren bekend dat ze flink worden uitgeknepen door voor minimale prijzen te moeten rijden. Volgens mij liggen de tarieven tussen de 1,10 euro voor stadsgebied en 1,30 euro voor de buitengebieden. Dat tarief is alleen als het pakketje succesvol is afgeleverd. Breng je 10 pakketten naar 1 adres dan krijg je geen 10 pakketten betaald.
Niet voor niks dat veel bezorgers best in loondienst wilden, nu rijden ze flink door en met de huidige tarieven en voorwaarden denk ik dat ze het financieel aardig hebben maar ook niet meer dan dat. Ik denk dat de maandelijkse kosten behoorlijk hoog liggen door de lease van een nieuwe bus, brandstofkosten en de voorwaarden die opdrachtgevers stellen aan de zzp-ers.

De prijzen voor de bezorging blijven verhogen gaat ook niet werken. We klagen nu vaak al steen en been over die 7 euro voor de verzending van een pakket. Genoeg kopers op Marktplaats die zelfs vragen of er goedkopere alternatieven zijn.

Het aantal te bezorgen pakketten per bezorger naar beneden bijstellen gaat ook niet werken. Dan hebben ze nog minder inkomsten. Ik denk dat je het meer moet zoeken in efficientie in het bezorgen. Dus secuur kunnen aangeven wanneer de bezorger langskomt en als koper beter aangeven wanneer je thuis bent. Deels kun je dat al doen door een voorkeur voor de bezorgtijd aan te geven. Ik zou er ook flink de balen van hebben als ik voor een dichte deur sta bij de helft van de adressen.

Anoniem: 639074

basjuh schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:09:
[...]
Nee, dat zal niet veel uitmaken, het aantal pakketten wat er per dag bezorgd moet worden, blijft evenveel. Daarbij is het een kleine moeite om zelf de postbode tegemoet te lopen en een band op te bouwen met die jongens. Het zijn vaak dezelfde personen. Onze vaste bezorger weet dat als wij niet thuis zijn, hij 3 straten verderop bij mijn ouders kan afleveren. Of als hij mij ziet lopen, waarschuwt hij alvast dat er meerdere pakketten voor mij in zijn auto zitten. Gooi ik meteen de deur open als ik hem aan zie komen... Ik weet niet of je niet in staat bent de trap af te lopen, maar als een koning vanuit zijn toren je gelijk willen halen, zorgt meer voor frictie dan dat het helpt...
Op de laatste zin na ben ik het helemaal met je eens.
De TS heeft echter een valide probleem als er pakjes beginnen te verdwijnen en Post.nl vervolgens niet thuis geeft. ;)
Dat snap ik wel.

Het is een lastig en ondankbaar probleem voor een bezorger die sowieso zwaar wordt onderbetaald, want wat moet die doen als je juist met nadruk wilt dat hij het pakje "bij jouw afwezigheid" voor je achterlaat in een kast naast de voordeur??

Dat komt mij nml. standaard prima uit.
Bij pakketten van enige waarde regel ik dat gewoon anders.
Vanaf de openbare weg valt er weinig tot niets te zien en de ontketenende honden laten bezoekers soms al halverwege omkeren. :+
Ik plak zelfs een briefje met dagtekening op de voordeur als ik niet thuis ben dat de bezorger kan meenemen als bewijs voor mijn verzoek.
Dat spaart mij weer een bezoekje aan het postagentschap op zaterdag, ik vind het wel best zo.

Maar ja, als de bezorger daar niet aan wil meewerken dan begrijp ik dat ook wel.
Het staat en valt allemaal met de bezorger in kwestie. ;)

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-07 14:08
Punkrocker schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:31:
[...]

Zeker duur.
Ik heb daar heel even aan gedacht, maar daar zou ik me dan niet prettig bij voelen.
Al met al, afgelopen met een sisser, maar zeker een slechte zaak.

Nog even snel een voorbeeld bij een familielid:
Ze hebben een houten treinstel (babyspeelgoed) besteld.
Bezorger komt aan de deur, niemand thuis, bezorger gooit (ja echt, hij gooit) het pakketje over de schutting,
tekent vervolgens dat deze bezorgt is, pakketje beschadigd...
Familielid heeft erover gebeld, bezorger komt de volgende dag aan de deur met een excuses, zo kan het ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
dutchy188 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:07:
- Dat een koerier zelf tekent is niet goed te praten, en dat hoort ook zeker niet mits er afspraken zijn gemaakt met de ontvangen. Een klacht erover indienen wordt zeker wel opgepakt, maar jij krijgt niet altijd terug koppeling terug over welke actie er is of wordt ondernomen.
Voor een ander tekenen, afspraken of niet, is valsheid in geschrifte en een strafbaar feit. Iemand die daar een zaak over begint kan het je aardig lastig maken, realiseer je je dat wel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankHe
SomerenV schreef op donderdag 23 november 2017 @ 02:30:
[...]

@FrankHe : Misschien de volgende keer gewoon even naar beneden lopen in plaats van vanuit je ivoren toren de bezorger dirigeren. Dat zijn ook maar mensen die doen wat ze opgedragen worden. En waarschijnlijk is een leugentje over het aantal verdiepingen dat je mag beklimmen een snellere oplossing dan in discussie gaan over waarom je niet naar boven wilt. Respect moet van beide kanten komen, ook al komt iemand jouw pakketje afleveren.

Het verhogen van verzendkosten gaat trouwens niet (meer) werken. We zijn met z'n allen gewend aan gratis verzenden of voor een paar euro verzenden, en dan het liefste binnen 24 uur in huis, in een tijdvak dat door jou aangegeven is. Dat is een stukje gemak dat men niet zomaar meer weg gaat geven. Je kunt niet een tijdje gouden bergen beloven en die belofte na een tijdje weer intrekken. Maar het probleem is niet op te lossen zonder een verhoging van de verzendkosten.

Het aantal pakketten per bezorger moet omlaag. Stel je hebt 200 pakketten die je moet doen in 8 uur dan heb je ~2 minuten per pakket, en dat is inclusief het rijden zelf. Dat is gruwelijk weinig. Maar het aantal pakketten per bezorger omlaag brengen betekent dat je meer bezorgers nodig hebt. En meer bezorgers betekent meer loon dat betaald moet worden. Maar het aantal pakketjes blijft gelijk. Ergens moet dat geld vandaan komen en de enige manier om dat voor elkaar te krijgen is verzendkosten omhoog brengen. Een complex probleem dat je niet zomaar even oplost.

Misschien ook een optie om pakketten die niet afgeleverd zijn omdat een bewoner niet thuis was standaard af te leveren bij het dichtstbijzijnde afleverpunt na een eerste poging. Geen gedoe met nieuwe afspraken maken en dezelfde route dubbel moeten rijden en dus makkelijker voor de bezorger (en mogelijk ook voor de ontvanger).
Het is niet altijd even gemakkelijk om de situatie in te schatten. In dit geval hadden we al twee claims lopen bij PostNL wegens verloren pakketten en twee officiële klachten bij PostNL wegens zelf tekenen door de pakketbezorger. Kortom er is enige voorafgaande historie die mijn initiele reactie enigszins kan verklaren. Het is niet goed. Maar zoals je zelf zegt moet het inderdaad van twee kanten komen. In dit geval was het eens de beurt aan PostNL om hun goede kant te laten zien. Dat is slechts gedeeltelijk gelukt.

Het probleem is echter meer structureel. De pakketbezorger die ZZP'er is maar die volgens de wet eigenlijk quasi-ondernemer zijn en derhalve gewoon in loondienst horen. Mijn stelling is, als dit meer geld kost dan is dat maar zo en in dat geval zullen we allemaal de meerkosten moeten dragen.

Online shops kunnen het verschil maken door bijvoorbeeld naast haastige bezorging ook minder haastige bezorging aan te bieden. Want laten we eerlijk zijn, de meeste dingen die we online bestellen zijn over het algemeen niet heel erg urgent. Ik vind het prima als het binnen 72 of 48 uur wordt bezorgt. Het hoeft niet "per se" binnen 24 uur. Mocht het zo zijn dat tragere bezorging helpt om de route ruimer te kunnen plannen dan heb ik het daar wel voor over. Aan de andere kant kan ik me ook indenken dat bezorgen binnen 48 of 72 uur betekent dat er twee maal zoveel pakketten in omloop zijn. Daar hebben ze misschien helemaal de ruimte niet voor, dan moeten er nieuwe loodsen worden nergezet om die pakketten voor een dag extra op te slaan. Dus bij nader inzien misschien toch niet zo'n goed idee.

Hebben we nu werkelijk de overheid nodig om de schijnzelfstandigen bij PostNL en consorten aan te pakken zodat we dit probleem eindelijk kunnen oplossen? Of kunnen we als winkelend publiek ze web winkels vragen creatief te zijn en tegelijk hun verantwoordelijkheid te nemen. Door het aanbieden van slimmere en betere bezorgoplossingen waar zowel winkelier, bezorger en klant blij van worden. Met een gezonde betaling voor de pakketbezorger. Dat is mijn wens.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.