Ik kan me zo voorstellen dat volgen met GPS niet mag vanwege privacy wetgeving.Mugwump schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 13:34:
Het werken met ZZP bezorgers helpt ook al niet. Die mogen kennelijk niet verplicht worden om vaste routes te rijden waardoor accuratere bezorgvensters lastig te geven zijn. Ik weet niet helemaal meer zeker of volgen middels GPS was toegestaan of niet, maar zonder vaste route heb je daar ook weer niet direct heel veel aan.
Mijn hemel, is dit werkelijk waar gebeurt? Ik neem aan dat je later zelf ook getelefoneerd hebt. Naar de PostNL klachtenlijn wel te verstaan. Wat een onbeschofte bende zeg.Morelleth schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:57:
Kan er ook nog wel 1 aanvullen.
Ziggo pakket besteld voor een internetaansluiting in mijn oude huis.
We zijn bezig met verhuizen van spullen en expres gezorgd dat er iemand thuis is.
Nu wil het toeval dat we aan het uitladen zijn (dus letterlijk door de voordeur naar binnen en buiten lopende) terwijl een bezorger van PostNL langs komt. Die 1 huis verder midden op straat stopt.
Hij belt bij de buren aan (al druk telefonerend) maar daar word niet open gedaan.
Aangezien de gene die over verhuist nog niet die week er zou blijven zeg ik tegen de bezorger die aan komt lopen dat we geen pakketje aan kunnen nemen voor een ander.
Maar ja als je loopt te bellen is het lastig te luisteren natuurlijk.![]()
Dus ik zeg het nogmaals.
Lekker stoïcijns mij negerend terwijl ik in de voordeur sta, gaat hij op de deurbel lopen rammen.
Dus ik zeg nog een keer, dit keer wat harder, we kunnen geen pakket aannemen. Wordt als reactie afgesnauwd in half gebrekkig zwaar geaccentueerd NL, "Wat zeg je tegen mij?"![]()
Dus ik zeg het voor de 4e keer, we kunnen geen pakket voor een ander aannemen.
Maar ik zie in de tussentijd ook dat hij ook een ziggo pakket erbij heeft. Dus vraag voor wie is dat pakket want wij verwachten ook wat.
Loopt de bezorger gewoon weg. (nog steeds telefonerend)![]()
Dus moet letterlijk roepen voor wie is dat ziggo pakket?
Bleek dus inderdaad voor ons te zijn, moest het alleen bijna letterlijk uit zijn handen rukken.
Hij zou volgens mij ook gewoon weggereden zijn zonder melding of wat dan ook.
Buurman (die er meer dan 10 sec over had gedaan om open te doen) stond in de tussentijd ook bij de voordeur te wachten en te kijken wat de bedoeling was.
Bezorger loopt vervolgens gewoon weg nog met het pakket in de hand, stapt in en rijd naar het einde van de straat en belt daar weer aan. (geen idee wat hij nu bij de buurman heeft gedaan dan of voor hem had)
Snap dat die gasten onder druk staan zsm te bezorgen, maar als er een beetje moeite gedaan word als er letterlijk iemand voor je staat om te luisteren en praten zou het een stuk makkelijker en sneller gaan.
Dit valt voor mij precies in het zelfde straatje als gewoon een briefje naar binnen knikkeren (die al van te voren ff geschreven zijn) zodat je niet hoeft te wachten tot de deur open gedaan word maar gelijk door kan scheuren. Ook pas een keer of 4 gehad terwijl ik gewoon thuis was. (en er niet aangebeld was)
De kwaliteit van bezorging gaat in elk geval met het jaar achteruit.![]()
Helaas kan ik bij sommige winkels (vooral de buitenlandse) lang niet altijd de bezorgdienst kiezen. Want als het maar enigzins mogelijk is vermijd ik PostNL heel graag
ik weet van vanstraaten post dat ze wel hun auto's tracken met GPSdowntime schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 18:07:
[...]
Ik kan me zo voorstellen dat volgen met GPS niet mag vanwege privacy wetgeving.
echter zijn daar de chauffeurs in dienst en geen zzp
Niet gek he, als jij zomaar als zijnde verhuizer loopt te roepen tegen een postbezorger. Neem aan dat hij jou niet kent en reageerde zo op de situatie.Morelleth schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:57:
Kan er ook nog wel 1 aanvullen.
Ziggo pakket besteld voor een internetaansluiting in mijn oude huis.
We zijn bezig met verhuizen van spullen en expres gezorgd dat er iemand thuis is.
Nu wil het toeval dat we aan het uitladen zijn (dus letterlijk door de voordeur naar binnen en buiten lopende) terwijl een bezorger van PostNL langs komt. Die 1 huis verder midden op straat stopt.
Hij belt bij de buren aan (al druk telefonerend) maar daar word niet open gedaan.
Aangezien de gene die over verhuist nog niet die week er zou blijven zeg ik tegen de bezorger die aan komt lopen dat we geen pakketje aan kunnen nemen voor een ander.
Maar ja als je loopt te bellen is het lastig te luisteren natuurlijk.![]()
Dus ik zeg het nogmaals.
Lekker stoïcijns mij negerend terwijl ik in de voordeur sta, gaat hij op de deurbel lopen rammen.
Dus ik zeg nog een keer, dit keer wat harder, we kunnen geen pakket aannemen. Wordt als reactie afgesnauwd in half gebrekkig zwaar geaccentueerd NL, "Wat zeg je tegen mij?"![]()
Dus ik zeg het voor de 4e keer, we kunnen geen pakket voor een ander aannemen.
Maar ik zie in de tussentijd ook dat hij ook een ziggo pakket erbij heeft. Dus vraag voor wie is dat pakket want wij verwachten ook wat.
Loopt de bezorger gewoon weg. (nog steeds telefonerend)![]()
Dus moet letterlijk roepen voor wie is dat ziggo pakket?
Bleek dus inderdaad voor ons te zijn, moest het alleen bijna letterlijk uit zijn handen rukken.
Hij zou volgens mij ook gewoon weggereden zijn zonder melding of wat dan ook.
Buurman (die er meer dan 10 sec over had gedaan om open te doen) stond in de tussentijd ook bij de voordeur te wachten en te kijken wat de bedoeling was.
Bezorger loopt vervolgens gewoon weg nog met het pakket in de hand, stapt in en rijd naar het einde van de straat en belt daar weer aan. (geen idee wat hij nu bij de buurman heeft gedaan dan of voor hem had)
Snap dat die gasten onder druk staan zsm te bezorgen, maar als er een beetje moeite gedaan word als er letterlijk iemand voor je staat om te luisteren en praten zou het een stuk makkelijker en sneller gaan.
Dit valt voor mij precies in het zelfde straatje als gewoon een briefje naar binnen knikkeren (die al van te voren ff geschreven zijn) zodat je niet hoeft te wachten tot de deur open gedaan word maar gelijk door kan scheuren. Ook pas een keer of 4 gehad terwijl ik gewoon thuis was. (en er niet aangebeld was)
De kwaliteit van bezorging gaat in elk geval met het jaar achteruit.![]()
Helaas kan ik bij sommige winkels (vooral de buitenlandse) lang niet altijd de bezorgdienst kiezen. Want als het maar enigzins mogelijk is vermijd ik PostNL heel graag
Volgende keer post iemand hier een bericht; Ik zit te wachten op mijn pakket, en buiten lopen verhuizers de buren te verhuizen. Ik krijg mijn pakket niet en roep naar buiten wat er loos is. Zegt de bezorger; Tja, die verhuizer zei me er is niemand thuis, dus ben ik weer naar de bus gelopen
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik neem aan dat een postbezorger wiens taak het is de post te bezorgen dan vraagt naar de bewoner. En laat het nu net mijn huis zijn (ookal woon ik er sinds kort niet meer) en ik degene die het bestelde.
En nee ik kende hem niet, aangezien ik normaal niet thuis ben als ze (proberen) bezorgen (en er geen optie tot bezorgen op afhaalpunt was)
Overigens roepen was eerst zeggen, nog een keer op normale toon zeggen en toen pas roepen. Dat krijg je als je iemand gewoon negeert terwijl je aan je mobieltje hangt en daarna aan het luisteren bent.
Klacht heb ik niet meer ingediend. Had er weinig zin in de moeite ervoor te doen.
Het is meer een zoveelste bevestiging van een beeld wat er bij mij is ontstaan de laatste jaren.
En nee ik kende hem niet, aangezien ik normaal niet thuis ben als ze (proberen) bezorgen (en er geen optie tot bezorgen op afhaalpunt was)
Overigens roepen was eerst zeggen, nog een keer op normale toon zeggen en toen pas roepen. Dat krijg je als je iemand gewoon negeert terwijl je aan je mobieltje hangt en daarna aan het luisteren bent.
Klacht heb ik niet meer ingediend. Had er weinig zin in de moeite ervoor te doen.
Het is meer een zoveelste bevestiging van een beeld wat er bij mij is ontstaan de laatste jaren.
D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl
Beste Hackus,Hackus schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:06:
Niet gek he, als jij zomaar als zijnde verhuizer loopt te roepen tegen een postbezorger. Neem aan dat hij jou niet kent en reageerde zo op de situatie.
Volgende keer post iemand hier een bericht; Ik zit te wachten op mijn pakket, en buiten lopen verhuizers de buren te verhuizen. Ik krijg mijn pakket niet en roep naar buiten wat er loos is. Zegt de bezorger; Tja, die verhuizer zei me er is niemand thuis, dus ben ik weer naar de bus gelopen
Ik begrijp werkelijk niet waarom je deze situatie probeert goed te praten. Je haalt heel selectief een enkel punt aan en laat de kern van het verhaal compleet links liggen. Die kern is dat de beste postbezorger zich onbeschoft gedroeg. Niet over de professionaliteit beschikt om "de klant" fatsoenlijk te woord te staan. Het telefoneren was kennelijk veel belangrijker dan zijn eigenlijke werk. Ik ben benieuwd wat jij hierover te vertellen hebt. Ik zie graag een inhoudelijke reactie.
zo gaat het tegenwoordig met zgn zzpers. Niet alleen bij PostNL natuurlijk. Hier netzo met DPD bezorger. Ik zei; als je hier iets wil afleveren stop dan eerst je telefoon weg. Ik wil wel dat ze met hun volle verstand erbij zijn. Ik bekijk het pakje op evt. schade en teken dan pas voor ontvangst.FrankHe schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:57:
[...]
Beste Hackus,
Ik begrijp werkelijk niet waarom je deze situatie probeert goed te praten. Je haalt heel selectief een enkel punt aan en laat de kern van het verhaal compleet links liggen. Die kern is dat de beste postbezorger zich onbeschoft gedroeg. Niet over de professionaliteit beschikt om "de klant" fatsoenlijk te woord te staan. Het telefoneren was kennelijk veel belangrijker dan zijn eigenlijke werk. Ik ben benieuwd wat jij hierover te vertellen hebt. Ik zie graag een inhoudelijke reactie.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Kijk dat is een reactie waar we ten minste iets mee kunnen. Dank daarvoor.Hackus schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:05:
[...]
zo gaat het tegenwoordig met zgn zzpers. Niet alleen bij PostNL natuurlijk. Hier netzo met DPD bezorger. Ik zei; als je hier iets wil afleveren stop dan eerst je telefoon weg. Ik wil wel dat ze met hun volle verstand erbij zijn. Ik bekijk het pakje op evt. schade en teken dan pas voor ontvangst.
Het is niet zomaar even pakketjes rondbrengen. In die pakketten zitten vaak waardevolle zaken, niet in alle gevallen natuurlijk maar je moet er in beginsel van uitgaan dat de inhoud zeer waardevol is voor de ontvanger. Achteloos al telefonerend je werk doen en "niet aanspreekbaar zijn" is gewoon uitermate onprofessioneel, gelukkig zijn we het daar over eens.
Verwijderd
Beste FrankHe,
Ik ben met je eens dat er beter altenatief moet komen voor pakket bezorgdienst.
Deze week is mijn pakket kwijt geraakt. Ik was de hele avond thuis, er was geen bezorging, maar volgens track & trace was het pakket aan mij geleverd. Het kan niet zo zijn dat een pakketbezorger de barcode scant en doet alsof hij het pakket bezorgd heeft terwijl de geadresserde niks ontvangt.
In de huidige wetgeving hoeven PostNL en de medewerkers niet beschuldigd worden voor de schade (Postwet 2009, artikel 29).
Volgens mij weten pakket bezorgers het heel goed en ze maken misbruik van de bescherming door de wet.
Post.nl is niet betrouwbaar meer.
Met vriendelijke groet,
M
Deze week is mijn pakket kwijt geraakt. Ik was de hele avond thuis, er was geen bezorging, maar volgens track & trace was het pakket aan mij geleverd. Het kan niet zo zijn dat een pakketbezorger de barcode scant en doet alsof hij het pakket bezorgd heeft terwijl de geadresserde niks ontvangt.
In de huidige wetgeving hoeven PostNL en de medewerkers niet beschuldigd worden voor de schade (Postwet 2009, artikel 29).
Volgens mij weten pakket bezorgers het heel goed en ze maken misbruik van de bescherming door de wet.
Met vriendelijke groet,
M
Het is misschien lullig voor jou persoonlijk, maar een dienst die per dag meer dan een miljoen pakketjes bezorgd raakt er zo nu en dan wel eens één kwijt. Op basis daarvan roepen dat een dienst 'niet meer betrouwbaar' is lijkt me wat kort door de bocht.Verwijderd schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:15:
Beste FrankHe,
Met vriendelijke groet,
M
Je formuleringen zijn ook nogal vreemd. het staat je volgens de postwet gewoon vrij PostNL of medewerkers 'te beschuldigen voor de schade', want dat is namelijk precies wat je hier doet. Wat niet kan is als ontvanger de schade van het kwijtraken juridisch proberen te verhalen op de bezorgdienst. De verzender kan dat op zich wel, maar dan moet hij wel grove nalatigheid kunnen aantonen. De bezorgdienst is echter niet per definitie schuldig.
Jij kunt als ontvangende partij veelal ook gewoon van de verzendende partij eisen dat ze opnieuw leveren. Het kwijtraken door PostNL is doorgaans gewoon hun probleem, niet dat van jou als ontvangende partij. Als je iets door een particulier hebt laten verzenden of het een B2B zending betreft, dan ligt dat een beetje aan de afspraken. Bij een webshopbestelling o.i.d. kun je echter gewoon eisen dat hetzelfde product nogmaals wordt verzonden.
Bezorgers zijn overigens veelal gewoon ZZP'ers en geen 'medewerkers'. Die zijn ook volstrekt niet juridisch beschermd tegen het mee naar huis nemen van jouw pakketje. Dat is gewoon diefstal en dus strafbaar. Mocht jij of de verzendende partij het vermoeden hebben dat de bezorger het achterover heeft gedrukt, dan kun je dat gewoon melden bij PostNL in dit geval.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Verwijderd
Of je loopt gewoon even de trap naar onder en neemt het pakket in ontvangst: of dacht je die pakketbezorgers, hebben tijd om bij iedereen naar boven te komen lopen?
Dat hij zelf een handtekening zet is het enige wat ik niet goed vind: maar schijnbaar is het een discussie waard, want het topic heeft al 13 pagina's.
Dat hij zelf een handtekening zet is het enige wat ik niet goed vind: maar schijnbaar is het een discussie waard, want het topic heeft al 13 pagina's.
Zaterdag een harddisk bestelt met 12,50 extra voor zondag levering pakket komt doodleuk op maandag dus extra betalen voor extra service werkt ook niet echt bij postnl. door het afknijpen van de zzpérs hebben die ook geen zijn om extra te werken en geef ze is ongelijk. Het extra betaalde geld krijg je wel terug dat gelukkig wel.
[ Voor 10% gewijzigd door gekke op 11-06-2018 17:53 ]
En het is fout gegaan bij PostNL ?gekke schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:51:
Zaterdag een harddisk bestelt met 12,50 extra voor zondag levering pakket komt doodleuk op maandag dus extra betalen voor extra service werkt ook niet echt bij postnl. door het afknijpen van de zzpérs hebben die ook geen zijn om extra te werken en geef ze is ongelijk. Het extra betaalde geld krijg je wel terug dat gelukkig wel.
Ja de leverancier heeft dat bevestigd en een klacht bij postnl ingediend
Mjah, dit topic is allang niet meer echt constructief. Aangezien dit topic alleen nog maar gebruikt lijkt te worden om af en toe te ranten, gaat hier een slotje op.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Dit topic is gesloten.