Het grote Tesla topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 84 Laatste
Acties:
  • 537.870 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 15:56
Snow_King schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 16:34:
[...]

1x gereden in een Model S P90DL, bizar! Super gaaf, maar ik ben gelukkig nuchter genoeg dat ik dat niet koop.
Nou ja nuchter is één maar die X waar ik gisteren in reed kostte ook €175.000 dus dat is wel een heel andere prijsklasse. Dubbel zo duur als m'n S(lak). :9

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:26

Snow_King

Konijn is stoer!

HekkeySE schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 16:41:
[...]

Kan niet kleiner kiezen helaas, is standaard ;-) Maar ik denk dat je in de war bent met de 22".
Ohja, op een X is het 20". Op de S standaard 19" 8)7
YoshiBignose schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 16:42:
[...]

Nou ja nuchter is één maar die X waar ik gisteren in reed kostte ook €175.000 dus dat is wel een heel andere prijsklasse. Dubbel zo duur als m'n S(lak). :9
Naja, een Model S 100D is ook verre van goedkoop. Die is cataloguswaarde 30.000 euro meer dan mijn huidige Model S. Maar met de lage rente maakt het over de looptijd van 5 jaar straks weer weinig uit :)

Een 100D is overigens ook best rap, 4.1 sec naar de 100 is lekker door rijden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 05:41
De 20" inch is de standaard en ook de meest zuinige optie dacht ik. Ik heb die ook.

Zelf de 75D + premium + zwarte nep-leren stoelen en carbon + verbeterde autopilot. Vond het het al duur genoeg. En dezelfde reden nu fiscaal nog een slim idee en over 2-3 jaar komen pas waarschijnlijk alternative autos die ruimer zijn (meer model x size) voor nu is alles gewoonweg te klein voor ons. Maar ook geen trekhaak wat een dealbreaker is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:24
YoshiBignose schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:15:
Zat gisteren even in de Model X P90D in ludicrous mode, dat is echt niet normaal meer. Je wordt echt je stoel in geramd, niet eens meer gedrukt. Maar wel erg tof :P

Daarna reed ik weg in m'n 75 en het voelde als een Chevrolet Matiz ;(
Heftig he, ik heb ook stuk mee mogen rijden, bizar die launchcontrole.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ga 2 weken op vakantie.

Laat ik dan de kabel in de Tesla zitten, of juist niet. Ik laad in principe altijd tot 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
PWM schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 20:59:

Laat ik dan de kabel in de Tesla zitten, of juist niet. Ik laad in principe altijd tot 80%.
Zou het niet doen, na 2 weken is er nauwelijks range weg dus dat is verder niet relevant. Terwijl als je aan de kabel zit heb ik toch altijd het gevoel dat er iets mis kan gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06:36

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik laad hem voordat ik vertrek tot 90% en laat hem dan gewoon staan zonder kabel. Je verliest wel wat range per dag maar je moet een behoorlijke wereldreis gaan maken wil je kans lopen dat hij helemaal leeg raakt.
Orion84 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 16:11:
[...]

Ja, die verwijderen we, want referral codes en dergelijke zijn Tweakers wide verboden :P

Een experiment om ze wel mogelijk te maken in AK is helaas gestopt omdat het teveel gezeik en modwerk opleverde: Let op! Wijziging in referral-beleid per 31 maart 2018

Maar verdere discussie daarover kan evt. in dat AK topic, of via DM of zo :)
Begrijpelijk maar wel jammer. 't tikt aardig aan namelijk :) 3 referrals is goed voor een setje velgen dat los zo'n 4k kost, en met 4 krijg je een Powerwall 2 van 7 mille.

[ Voor 60% gewijzigd door Daniel op 18-04-2018 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 21:11

Li-ion accu's kun je het beste op 50-60% SoC laten als je ze een tijd niet gaat gebruiken.
Maar 2 weken is wat dat betreft nog kort.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Gewoon laden tot 80% en zonder kabel laten staan. Zal waarschijnlijk in de orde van 2 tot 4 km range per dag verliezen, dus redelijk weinig in twee weken.

Edit: Beste om batterij tussen de 30 en 80% te houden.

[ Voor 7% gewijzigd door wimpie op 18-04-2018 14:36 ]

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

wimpie schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:35:
[...]

Gewoon laden tot 80% en zonder kabel laten staan. Zal waarschijnlijk in de orde van 2 tot 4 km range per dag verliezen, dus redelijk weinig in twee weken.

Edit: Beste om batterij tussen de 30 en 80% te houden.
Ik zou hem lekker aan de stekker laten en hoogstens de slider op 50% zetten. Dan kan de auto bijladen mocht het écht nodig zijn.

Overigens is het allemaal erg leuk dat proberen de batterij zo goed mogelijk te houden, maar na 5 jaar en 220.000km is de accu in mijn S85 nog steeds prima, nog geen 10% verlies.

Ik laad met grote regelmaat tot 100%, elke dag tot 90%, SuperCharge wanneer ik er zin in heb en rij met grote regelmaat 150km/h.

Ik maak mij echt totaal geen zorgen om de batterij in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:21
@Snow_King geeft hij bij jou nog 100% als hij klaar is met laden? De laatste keer dat ik het probeerde (laadt meestal 90%) kwam hij niet verder dan 98%. Die van mij is 2 jaar oud en heeft 65k op de teller.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Snow_King schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:29:
[...]

Ik zou hem lekker aan de stekker laten en hoogstens de slider op 50% zetten. Dan kan de auto bijladen mocht het écht nodig zijn.

Overigens is het allemaal erg leuk dat proberen de batterij zo goed mogelijk te houden, maar na 5 jaar en 220.000km is de accu in mijn S85 nog steeds prima, nog geen 10% verlies.

Ik laad met grote regelmaat tot 100%, elke dag tot 90%, SuperCharge wanneer ik er zin in heb en rij met grote regelmaat 150km/h.

Ik maak mij echt totaal geen zorgen om de batterij in de auto.
Met dat soort cijfers is de rest van je auto al lang versleten voordat de accu zover is.
Al is 45k km/jaar best veel

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

RichieB schreef op woensdag 18 april 2018 @ 22:05:
@Snow_King geeft hij bij jou nog 100% als hij klaar is met laden? De laatste keer dat ik het probeerde (laadt meestal 90%) kwam hij niet verder dan 98%. Die van mij is 2 jaar oud en heeft 65k op de teller.
99 a 100% bij mij. Ik zou hem een keer helemaal leeg rijden zodat het BMS weer goed kan leren hoe veel er echt in gaat.
RocketKoen schreef op woensdag 18 april 2018 @ 22:24:
[...]

Met dat soort cijfers is de rest van je auto al lang versleten voordat de accu zover is.
Daarom. Mijn S maakt veel kilometers en ben ik echt niet lief voor. Gewoon gebruiken als een auto en mee rijden dus. Gaat prima!

Wel was ik hem vaak van binnen en buiten. Moet er wel goed uit zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
RocketKoen schreef op woensdag 18 april 2018 @ 22:24:
[...]

En toch totaal niet tesloop heeft de magische grens van 300000 miles gehaald met veel lagere kosten dan een gemiddelde auto.

https://jalopnik.com/this...-miles-on-a-te-1798662230

En maar 6% degradatie.

EV kunnen veel meer aan en veel meer kilometer ja een tesla is wel duur in de onderhoud maar dat is elke auto die veel kilometer rijden. Dat is ook een reden dat wij alles vervangen hebben sinds ik freelancer ben heb ik per jaar 40k op de teller gezet van mijn auto/motor. Ik werk meestal 80 km+ van mijn huis in de randstad of leeuwarden. Ik woon in de kop van noord holland. Dus de kilometer lopen hard op. Ik zal ze wat verdelen over de leaf en de tesla maar voornamelijk op de tesla. En op de maandag op de motor dat is echt file dag geworden :(

Maar de andere (non-tesla) EV zijn wel heel goedkoop in de onderhoud. Bijna alle onderhoud dingen die een ICE heeft heeft een EV niet. Behalve de ophanging / remmen maar die gaan bijna de levensduur van de auto mee omdat regeneratief remmen zo goed werkt. Heb je je remmen niet vaak nodig. Bij Tesla heb je wel iets kosten o.a. voor TMS systeem en wat specifieke tesla dingen. En banden die zijn gewoon bizar duur. Voor de prijs van een band had ik voor mijn c1 al mijn banden vervangen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:40

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

MeZZiN schreef op donderdag 19 april 2018 @ 07:29:
[...]

En toch totaal niet tesloop heeft de magische grens van 300000 miles gehaald met veel lagere kosten dan een gemiddelde auto.

https://jalopnik.com/this...-miles-on-a-te-1798662230

En maar 6% degradatie.
6% na 200.000 mijl (nog altijd 320.000 km) en toen kwam er een nieuwe accu in vanwege een softwarebug.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Klopt hadden de patch gedaan was de accu vervanging niet nodig geweest plus tesloop doet altijd 100% laden. Niet 90% wat geadviseerd wordt. Dus zelf met 100% laden was na 300.000 miles maar 6% degradatie.

[ Voor 48% gewijzigd door MeZZiN op 19-04-2018 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mijn collega heeft hem thuis neergezet van 15%. Nu 2 weken weg. Eens kijken wat er overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

PWM schreef op zondag 22 april 2018 @ 21:15:
Mijn collega heeft hem thuis neergezet van 15%. Nu 2 weken weg. Eens kijken wat er overblijft.
Met 15% SoC en dan 2 weken laten staan? Waarom zou je dat doen? Dat is een hele domme actie. Nooit zo leeg weg zetten! Vol laden en dan parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Snow_King schreef op zondag 22 april 2018 @ 22:39:
[...]

Met 15% SoC en dan 2 weken laten staan? Waarom zou je dat doen? Dat is een hele domme actie. Nooit zo leeg weg zetten! Vol laden en dan parkeren.
Ik ben in Portugal, kan er nu niet meer bij ;) Had hem even moeten informeren, maar heb dat nagelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
PWM schreef op zondag 22 april 2018 @ 22:47:
[...]

Ik ben in Portugal, kan er nu niet meer bij ;) Had hem even moeten informeren, maar heb dat nagelaten.
Waarom laadt ie hem niet op dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

PWM schreef op zondag 22 april 2018 @ 22:47:
[...]

Ah, zo. Ik dacht dat het met opzet was gedaan. Uiteindelijk zal het wel mee gaan vallen denk ik, maar het is sub-optimaal.

De auto kan over 2 weken wel eens dood zijn waarna je hem met de 12V moet boosten en dan pas de chargeport open krijgt.

"A plugged-in Tesla is a happy Tesla" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:30
Tesla afnemen en een driewieler terug geven.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Laatst online: 07:57
Hoe zit het nou met de hardware upgrades voor Tesla S?

Zit daar nog steeds dezelfde CPU/screen/motor in als in 2012?
Ik weet dat ze een neus-lift hebben gedaan, en dat ze batterij upgrades doen, maar verandert er meer dan dat?

De model 3 heeft keyless entry, en vast een snellere CPU en vast veel meer hardware snuffjes anno 2018.
Wordt dat voor de Tesla S nu ook steeds upgedate?
Als dat zo is, is er ergens een pagina waar je kan zien wat er verandert, of als je een 2e hands koopt welke versie wat aan boord heeft?
Als dat niet zo is, gaan ze een nieuw model uitbrengen op een gegeven moment?

(Ik vermoed zelf stiekum dat veel mensen die nu een S hebben toch graag een 3 willen hebben omdat ook al is hij meer low-budget hij wel up to date is.)

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Semyon schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 06:20:

Ik weet dat ze een neus-lift hebben gedaan, en dat ze batterij upgrades doen, maar verandert er meer dan dat?

De model 3 heeft keyless entry, en vast een snellere CPU en vast veel meer hardware snuffjes anno 2018.
Als dat zo is, is er ergens een pagina waar je kan zien wat er verandert, of als je een 2e hands koopt welke versie wat aan boord heeft?

(Ik vermoed zelf stiekum dat veel mensen die nu een S hebben toch graag een 3 willen hebben omdat ook al is hij meer low-budget hij wel up to date is.)
De S en X hebben sinds 2 maanden ook een nieuwe CPU net zoals Model 3. Intel based MCU.

Hardware voor Bluetooth entry en 5Ghz WiFi zit er ook in. Eerste moet via software nog geactiveerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Laatst online: 07:57
Snow_King schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 06:34:
De S en X hebben sinds 2 maanden ook een nieuwe CPU net zoals Model 3. Intel based MCU.

Hardware voor Bluetooth entry en 5Ghz WiFi zit er ook in. Eerste moet via software nog geactiveerd worden.
Ah dank... Is er ergens een lijst waar je kan de updates kan volgen? (e.g. een 2e hands S heeft wat aan boord, hoe vind ik dat uit?)

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen

https://sites.google.com/...e/model-s/options-by-year.
Let wel op dat oude modellen wel gewoon software updates hebben gehad. Dus nieuwe software features (muv autopilot) zijn voor allemaal hetzelfde.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Semyon schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 07:01:
[...]

Ah dank... Is er ergens een lijst waar je kan de updates kan volgen? (e.g. een 2e hands S heeft wat aan boord, hoe vind ik dat uit?)
Zo ver ik weet niet. Dat zal je per auto aan de hand van VIN moeten uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose

Mwah, zoals al gezegd wordt de software gewoon geüpdatet dus hoe verouderd is een S? De S is toch wel wat meer auto dan de 3 hoor, in heel veel opzichten. De 3 zal ongetwijfeld (intern) nieuwe technologie hebben maar voor de rest is het gewoon een simpele auto.

Als je nu een keuze moet maken tussen 3 en S dan zullen vast meer mensen naar de 3, maar denk niet dat veel hun S zullen verkopen om naar een 3 te gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door YoshiBignose op 24-04-2018 09:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik kon gisteravond trouwens op een lege A7 even planken. Heb tussen de 150-170 kunnen rijden over meer dan 25 km. M'n verbruik kwam op 330 watt/km uit, dus dat zou betekenen dat ik met 75 kWh zo'n 225 km ver kan komen. Voor de geïnteresseerden :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000

Wimo.

Shake and Bake!

Ik mag me ook melden in dit topic.

Na wat zoekwerk voor een nieuwe zakelijke auto ben ik uitgekomen bij een model S. De combiniatie 5 jaar 4% bijtelling, aantrekkelijke rente en redelijk snelle levering hebben de doorslag gegeven. Het alternatief was een 5-serie.

Gisteren een nieuwe 100D besteld. Er was een model onderweg naar Tilburg welke voldeed aan mijn wensen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ygSGKSetetLEieHuTegmU5Fm/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vo5OlwNGnbdPnpbNlLiJ0uNc/medium.jpg

Hij is verder fully loaded op de extra rij stoelen na. Serieus nagedacht over de P100D maar in de praktijk worden mijn kinderen alleen maar misselijk 8)7 Mijn compagnon heeft deze echter wel besteld dus lenen is geen probleem >:)

Ik merk dat ik last heb van Buyer's remorse en hoop dat het achteraf niet nodig was. Vooral de kwaliteit en afwerking kan nogal eens een dingetje worden :+

[ Voor 18% gewijzigd door Wimo. op 27-04-2018 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Wimo. schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 09:20:

Ik merk dat ik last heb van Buyer's remorse en hoop dat het achteraf niet nodig was. Vooral de kwaliteit en afwerking kan nogal eens een dingetje worden :+
Geloof me, je zal er geen spijt van hebben. Nou ja, misschien dat je de P100D niet genomen hebt ;) maar deze is snel genoeg en meestal heb je daar inderdaad alleen wat aan als je alleen in de auto zit. De meeste mensen worden misselijk of verrekken een nekspier :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

YoshiBignose schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 09:30:
[...]

Geloof me, je zal er geen spijt van hebben. Nou ja, misschien dat je de P100D niet genomen hebt ;) maar deze is snel genoeg en meestal heb je daar inderdaad alleen wat aan als je alleen in de auto zit. De meeste mensen worden misselijk of verrekken een nekspier :')
Ik zat achterin tijdens de proefrit en dat exact wat er gebeurde.. Niets voor mij. In de praktijk schijnt de 100D ook onder de 4sec naar de 100 te gaan dus snel genoeg. Mijn huidge 5 serie heeft ~300pk en deze is toch weer fors sneller.

Nu op zoek naar een verzekering. Promovendum lachte me nog net niet uit ondanks de 12 schadevrije jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dikke bak :) Een 100D is al veel sneller dan dagelijks bruikbaar is. De P is leuk als je mensen een whiplash wil bezorgen of op dagelijkse basis Porsches en Ferrari’s wil vernederen bij het verkeerslicht maar de meeste passagiers zien er na 2x de lol al niet meer van in, en dan is het prijsverschil toch wel erg extreem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Daniel schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 09:35:
Dikke bak :) Een 100D is al veel sneller dan dagelijks bruikbaar is. De P is leuk als je mensen een whiplash wil bezorgen of op dagelijkse basis Porsches en Ferrari’s wil vernederen bij het verkeerslicht maar de meeste passagiers zien er na 2x de lol al niet meer van in, en dan is het prijsverschil toch wel erg extreem.
Ben benieuwd. Aangezien jij ook uit een F1x komt .. hoe is de overstap bevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 13:30
P100D Ludicrous mode, wat is de kwart mijl van zo’n ding, seconde of 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
t_captain schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 12:15:
P100D Ludicrous mode, wat is de kwart mijl van zo’n ding, seconde of 8?
Tussen de 10 en 11.
Voor 8 moet je even wachten op de Roadster 2 ;) Op dit moment bestaan er geen productie auto's die onder de 9 seconden rijden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Wimo. schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 12:12:
[...]

Ben benieuwd. Aangezien jij ook uit een F1x komt .. hoe is de overstap bevallen?
Ik heb natuurlijk een veel oudere Model S, sindsdien is er veel verbeterd. Grootste achteruitgang was in zitcomfort, afwerking, stuurgevoel, hoofdruimte en - in mijn specifieke geval - uitrusting. Die eerste twee zijn sindsdien wel verbeterd maar zou ik nog altijd niet op hetzelfde niveau zetten. Verder had mijn F11 adaptieve cruise control, lane change warning, lichtvering etc en dat heeft m’n S allemaal niet. Qua infotainment, rijgeluid, bagageruimte en (obviously) acceleratie ging ik er juist op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Wimo. schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 09:31:
[...]

Ik zat achterin tijdens de proefrit en dat exact wat er gebeurde.. Niets voor mij. In de praktijk schijnt de 100D ook onder de 4sec naar de 100 te gaan dus snel genoeg. Mijn huidge 5 serie heeft ~300pk en deze is toch weer fors sneller.

Nu op zoek naar een verzekering. Promovendum lachte me nog net niet uit ondanks de 12 schadevrije jaren.
Ik heb een 75 dus met 5.5 sec naar de 100 denk ik de traagste Tesla die er is maar snel genoeg om bijna iedereen zoek te rijden. Nog los van stoplichtsprintjes kun je overal en altijd wel ergens inhalen of invoegen. Je merkt pas weer als je in een trage handbak rijdt hoe gehandicapt je dan eigenlijk bent haha.

Anyway, ik geef niet zo heel veel om design van interieur, als het er maar niet cheap uit ziet. BMW staat ook niet echt bekend om een prachtig interieur: het is gewoon simpel en strak. Dat vind ik bij Tesla ook, alleen dan een niveau lager. Waar ik wel een hekel aan heb is als het gaat kraken of snel lelijk wordt en dat merk je bijv. bij het leer wel. Schijnen ze wel verbeterd te hebben.

En een Tesla, ondanks dat ze veel rondrijden in omgeving Amsterdam, is nog steeds bijzonder. Veel mensen kijken ernaar en de meeste willen wel een rondje er in rijden. Bij een 5-serie kan niemand dat wat interesseren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

YoshiBignose schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 15:10:
[...]

Ik heb een 75 dus met 5.5 sec naar de 100 denk ik de traagste Tesla die er is maar snel genoeg om bijna iedereen zoek te rijden. Nog los van stoplichtsprintjes kun je overal en altijd wel ergens inhalen of invoegen. Je merkt pas weer als je in een trage handbak rijdt hoe gehandicapt je dan eigenlijk bent haha.

Anyway, ik geef niet zo heel veel om design van interieur, als het er maar niet cheap uit ziet. BMW staat ook niet echt bekend om een prachtig interieur: het is gewoon simpel en strak. Dat vind ik bij Tesla ook, alleen dan een niveau lager. Waar ik wel een hekel aan heb is als het gaat kraken of snel lelijk wordt en dat merk je bijv. bij het leer wel. Schijnen ze wel verbeterd te hebben.

En een Tesla, ondanks dat ze veel rondrijden in omgeving Amsterdam, is nog steeds bijzonder. Veel mensen kijken ernaar en de meeste willen wel een rondje er in rijden. Bij een 5-serie kan niemand dat wat interesseren...
Ik dacht dat een 75 rond de 4.x naar de 100 ging? Of heb je nog een oude model?

@Daniel , thx .. ben heel benieuwd hoe het ding gaat bevallen met luchtvering etc _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Wimo. schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 15:56:
[...]

Ik dacht dat een 75 rond de 4.x naar de 100 ging? Of heb je nog een oude model?

@Daniel , thx .. ben heel benieuwd hoe het ding gaat bevallen met luchtvering etc _/-\o_
Yep oudje, wel net de facelift. Was een 70 maar voor wat wisselgeld kon ik er een 75 van maken :P Wel een zeldzame RWD, tegenwoordig is volgens mij alles AWD. Voordelen: stiller en driften :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

YoshiBignose schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 16:26:
[...]

Yep oudje, wel net de facelift. Was een 70 maar voor wat wisselgeld kon ik er een 75 van maken :P Wel een zeldzame RWD, tegenwoordig is volgens mij alles AWD. Voordelen: stiller en driften :P
Aha, nooit geweten dat de oude geen upgrade hadden gehad naar <5.0 0-100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 13:30
0-100 is toch nauwelijks een motorkwestie maar een zaak van mechanische grip. Een kwartmijl in 12 seconden eindigt rond de 200 km/h. Voor de 100-200 is vermogen extreem belangrijk. Voor de 200-300 begint het een zaak van zoerl aerodynamica als vermogen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Wimo. schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 17:14:
[...]
Aha, nooit geweten dat de oude geen upgrade hadden gehad naar <5.0 0-100
Volgens mij hebben de RWD's nooit een snelheids-upgrade gehad, dat was destijds alleen voor de 75D. Er zijn wel verschillende uitvoeringen geweest met verschillende topsnelheden (pre-najaar 2014 200 km/uur, daarna 225 km/uur voor de RWD 85) maar dat is altijd fixed geweest vanaf het moment van levering.
t_captain schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 18:08:
0-100 is toch nauwelijks een motorkwestie maar een zaak van mechanische grip. Een kwartmijl in 12 seconden eindigt rond de 200 km/h. Voor de 100-200 is vermogen extreem belangrijk. Voor de 200-300 begint het een zaak van zoerl aerodynamica als vermogen te worden.
Bij Tesla's is het vooral een kwestie van hoeveel vermogen je uit de batterij kunt trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:36

vhal

ಠ_ಠ

YoshiBignose schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 15:10:
[...]

Bwoah, tegenwoordig struikel je over de Tesla Model S en X. In het dorp al hier staan er genoeg in diverse uitvoeringen. Een standaard BMW 5’er is niet zo boeiend maar een BMW i8 vind ik persoonlijk meer een nekkendraaier dan een Tesla. Wel zag ik laatst weer een oudere Fisker Karma voorbij tuffen, dat was wel even een aangename verschijning op de autoweg.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
vhal schreef op zondag 29 april 2018 @ 21:51:
[...]

Bwoah, tegenwoordig struikel je over de Tesla Model S en X. In het dorp al hier staan er genoeg in diverse uitvoeringen. Een standaard BMW 5’er is niet zo boeiend maar een BMW i8 vind ik persoonlijk meer een nekkendraaier dan een Tesla. Wel zag ik laatst weer een oudere Fisker Karma voorbij tuffen, dat was wel even een aangename verschijning op de autoweg.
Er rijden bij ons ook wat van die i8's rond en het zijn nekkendraaiers. Maar als technologie slaat het natuurlijk als een tang op een varken. Als je een beetje gaat rijden zuipt het ding meer dan een V8 M3. Zelfs als je rustig rijd EN opgeladen bent, rijd je woon-werk en vv van totaal 100km nog 1 op 12 8)7 Dan heb je dus de eerste 35km elektrisch gereden. Totaal nutteloze auto. Ik heb hem gereden en het is echt een heerlijk ding, maar ze hadden er gewoon een normaal blok in kunnen leggen, stukken zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
vhal schreef op zondag 29 april 2018 @ 21:51:
[...]

Ja een i8 is ook wel andere klasse. Alhoewel die inderdaad even duur is als de duurste Tesla, is de gemiddelde Tesla vooral met fiscale voordelen stukken goedkoper. i8's rijden er maar heel weinig rond in NL.

Ik heb er meerdere keren in mogen rijden en je krijgt inderdaad heel veel opmerkingen. Zelfs toen ik nog niet uitgestapt was stapte er al iemand naar me toe: ik wil je graag complimenten geven voor de mooie auto. Of opmerkingen als "geld teveel" :P Leuk voor even, maar een Tesla is op 9 van de 10 punten de betere auto.
PWM schreef op zondag 29 april 2018 @ 22:24:
[...]

Er rijden bij ons ook wat van die i8's rond en het zijn nekkendraaiers. Maar als technologie slaat het natuurlijk als een tang op een varken. Als je een beetje gaat rijden zuipt het ding meer dan een V8 M3. Zelfs als je rustig rijd EN opgeladen bent, rijd je woon-werk en vv van totaal 100km nog 1 op 12 8)7 Dan heb je dus de eerste 35km elektrisch gereden. Totaal nutteloze auto. Ik heb hem gereden en het is echt een heerlijk ding, maar ze hadden er gewoon een normaal blok in kunnen leggen, stukken zuiniger.
Ik reed hem ook altijd in sport mode. Dan staat het (nep) motor geluid ook harder :9~ het enige wat ik een beetje mis in de Tesla. Zuinig rij je dan zeker niet maar ik zulke cijfers als jij heb ik nooit gehaald. Als je normaal doet kun je een best net verbruik halen voor een sportwagen met 330 pk (ofzo).

[ Voor 31% gewijzigd door YoshiBignose op 29-04-2018 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Niet online
Zaterdag te horen gekregen dat ETA in Tilburg 20 juni is! Hoop/denk een weekje later te kunnen rijden (einde kwartaal?)

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaflic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-05 15:18
(jarig!)
Tesla heeft al mijn aandacht sinds de start en nu ik vorig jaar als ZZP ben gestart heb ik de volledige vrijheid als het gaat om auto keuze. Ik rijd nu een Audi A3 E-tron en elektrisch rijden bevalt me erg goed.

Dit jaar nog volledig 4% waardoor ik serieus ben gaan rekenen. De Model S kost mij netto uiteindelijk evenveel als mijn huidige Audi A3 E-tron in lease. Als er nog iets inde MIA pot zit, dan is zelfs de 100D nog even duur netto over 5 jaar. Interessant!

Nu kijk ik al een tijdje naar financial lease van een kale 75D (5 jaar, 25k km) en deze is in een maand tijd flink duurder geworden:
- Eind maart 668 p/m
- Half april 740 p/m

Dat is 72*60=4320 euro extra (ex BTW).

Een dusdanige prijsverhoging voor exact hetzelfde model en looptijd vind ik nogal gortig.

Hoorde van een collega dat DLL inderdaad de rente heeft verhoogd afgelopen maand, maar als dit puur renteverhoging is, dan lijkt het erop dat DLL zwaar aan het cashen is op iedereen die nu (Financial lease) een Model S aanschaft voor de 4%.

Neig nu toch meer naar de model 3. Enige nadeel daarvan vind ik de kofferbak. Lastig om daar een hond in mee te nemen.

EDIT: Maandbedrag is nu 740, geen 780. Dat was een foutje van mij.
Het is overigens de "Tesla subsidie" die afgebouwd is, geen DLL verhoging.

[ Voor 22% gewijzigd door Shaflic op 30-04-2018 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Niet online
Shaflic schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:36:
Tesla heeft al mijn aandacht sinds de start en nu ik vorig jaar als ZZP ben gestart heb ik de volledige vrijheid als het gaat om auto keuze. Ik rijd nu een Audi A3 E-tron en elektrisch rijden bevalt me erg goed.

Dit jaar nog volledig 4% waardoor ik serieus ben gaan rekenen. De Model S kost mij netto uiteindelijk evenveel als mijn huidige Audi A3 E-tron in lease. Als er nog iets inde MIA pot zit, dan is zelfs de 100D nog even duur netto over 5 jaar. Interessant!

Nu kijk ik al een tijdje naar financial lease van een kale 75D (5 jaar, 25k km) en deze is in een maand tijd flink duurder geworden:
- Eind maart 668 p/m
- Half april 740 p/m
- Eind april 780 p/m

Dat is 112*60=6720 euro extra (ex BTW) voor.... wie precies? DLL als financierder? Tesla voor de productie van de 3?

Een dusdanige prijsverhoging in een maand tijd voor exact hetzelfde model en looptijd vind ik nogal gortig.

Hoorde van een collega dat DLL inderdaad de rente heeft verhoogd afgelopen maand, maar als dit puur renteverhoging is, dan lijkt het erop dat DLL zwaar aan het cashen is op iedereen die nu (Financial lease) een Model S aanschaft voor de 4%.

Neig nu toch meer naar de model 3. Enige nadeel daarvan vind ik de kofferbak. Lastig om daar een hond in mee te nemen.
Tesla 'sponsort' de rente bij DLL. Rente is van 0,4% (vorig jaar) naar 0,99% (begin dit jaar) naar 1,99% (tot 20 april) naar 3,95% gegaan. In principe nog steeds voordelig tegenover andere leasemaatschappijen.

Ik ben zelf tot aankoop overgegaan vlak voor de laatste renteverhoging (die ook aangekondigd werd)

[ Voor 3% gewijzigd door HekkeySE op 30-04-2018 11:57 ]

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
HekkeySE schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:11:
Zaterdag te horen gekregen dat ETA in Tilburg 20 juni is! Hoop/denk een weekje later te kunnen rijden (einde kwartaal?)
Bij mij duurde het wel iets langer dan een weekje (+- 2). 19 januari besteld en rond 20 april was de X in Tilburg. Mag hem nu 4 mei ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaflic
(jarig!)
HekkeySE schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:56:
[...]

Tesla 'sponsort' de rente bij DLL. Rente is van 0,4% (vorig jaar) naar 0,99% (begin dit jaar) naar 1,99% (tot 20 april) naar 3,95% gegaan. In principe nog steeds voordelig tegenover andere leasemaatschappijen.

Ik ben zelf tot aankoop overgegaan vlak voor de laatste renteverhoging (die ook aangekondigd werd)
Ah dus in feite is het dus een "Tesla subsidie" die langzaam is afgebouwd. Dat kun je ze niet kwalijk nemen. Kan me voorstellen dat ze daar geen ruimte voor hebben gezien de tegenvallende productie van de M3 en bijkomende kosten.

Ik had overigens een fout gemaakt. Kosten van 75D (kaal 5 jaar/ 25k km) zijn nu 740 p/m. De leren bekleding was nog geselecteerd.

Uiteindelijk ben je dus 10.000 + (60*740) + slottermijn 26.328 = 80.728 (ex btw) voor een auto van 72.000.
Dat is een kleine 8.728 aan rente in 5 jaar tijd dus 12,1 % effectief over gehele periode.

EDIT: Had de fout van bekleding nog niet in slottermijn verwerkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Shaflic op 30-04-2018 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Niet online
Shaflic schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:46:
[...]

Ah dus in feite is het dus een "Tesla subsidie" die langzaam is afgebouwd. Dat kun je ze niet kwalijk nemen. Kan me voorstellen dat ze daar geen ruimte voor hebben gezien de tegenvallende productie van de M3 en bijkomende kosten.

Ik had overigens een fout gemaakt. Kosten van 75D (kaal 5 jaar/ 25k km) zijn nu 740 p/m. De leren bekleding was nog geselecteerd.

Uiteindelijk ben je dus 10.000 + (60*740) + slottermijn 26.328 = 80.728 (ex btw) voor een auto van 72.000.
Dat is een kleine 8.728 aan rente in 5 jaar tijd dus 12,1 % effectief over gehele periode.

Klopt. Vergeet ook niet dat de rente aftrekbaar is dus bij hoogste belastingschaal gaat er nog 52% vanaf om het netto te maken. Onderhoud is ook lager. Daarnaast 4% bijtelling + MIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Jaeger schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:39:
[...]

Bij mij duurde het wel iets langer dan een weekje (+- 2). 19 januari besteld en rond 20 april was de X in Tilburg. Mag hem nu 4 mei ophalen.
Bij mij staat hij al wat dagen in tilburg nog geen beweging half mei is de huidige schatting. 16 januari besteld 23 april in tilburg. Maar goed deze week nog en dan misschien volgende week ophalen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
YouTube: Tesla Shooting-brake part 2 | Fully Charged

Video van Fully Charged over de Tesla S Shooting Break (door Engels bedrijfje aangepaste Tesla S).

Ziet er wel erg goed uit, en ook bijzonder netjes afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Gaat het wel goedkomen met Tesla?
Bloomberg heeft uitgerekend dat het bedrijf 6.500 dollar per minuut verliest.
https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-burns-cash/

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Shaflic schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:46:
[...]

Misschien verstandig om naar de voorraad modellen te kijken? Deze worden nog aangeboden met 1.99% wat op 5 jaar toch lekker aantikt. Er staan er tientallen op voorraad dus wie weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaflic
(jarig!)
Wimo. schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:21:
[...]

Misschien verstandig om naar de voorraad modellen te kijken? Deze worden nog aangeboden met 1.99% wat op 5 jaar toch lekker aantikt. Er staan er tientallen op voorraad dus wie weet ?
Goede tip! Heb zojuist even gekeken, maar een eenvoudige 75D voorraad model kost 5.300 meer dan exact hetzelfde model op bestelling. Dat maak je niet goed met een 2% lagere rente. Zou directe levering mensen dan zo veel waard zijn?

Ook nog even occasions bekeken, maar die zijn te oud. Los van de kortere volledig 4% bijtelling vind ik het gebrek aan verbeterde autopilot een dealbreaker. Esthetisch vind ik de oude "vismond" voorkant ook een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Shaflic schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:39:
[...]

Goede tip! Heb zojuist even gekeken, maar een eenvoudige 75D voorraad model kost 5.300 meer dan exact hetzelfde model op bestelling. Dat maak je niet goed met een 2% lagere rente. Zou directe levering mensen dan zo veel waard zijn?

Ook nog even occasions bekeken, maar die zijn te oud. Los van de kortere volledig 4% bijtelling vind ik het gebrek aan verbeterde autopilot een dealbreaker. Esthetisch vind ik de oude "vismond" voorkant ook een stuk minder.
Ja en let erop dat je geen recht hebt op MIA bij een tweedehands EV, maar wel bij een demo auto (als deze dus gewoon op naam stond van Tesla zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 20:32

databeestje

Von PrutsHausen

Er zit zeker een kern van waarheid in, maar houdt er wel rekening mee dat gepresenteerde cijfers iets zeggen over het verleden, en niet noodzakelijk over de toekomst. De periodes zijn vaak te kort. Een groot manco van de "kwartaal tot kwartaal" van publiek genoteerde bedrijven.

Even plat geslagen op een persoonlijke situatie, je hebt dit kwartaal onkosten gehad van 1000 euro. Vervolgens trekt een analist dit door en zegt dat je het hele jaar 4000 euro aan kosten gaat maken. Maar als deze kosten een eenmalige aanschaf zijn is dat natuurlijk niet realistisch.

In dit specifieke geval gaat het om een productie lijn voor de model 3, die zet je niet in 1 kwartaal neer en kost je snel een half miljard als ~250k auto's per jaar wil maken. Het zou dus best kunnen dat nu de productie grotendeels op gang is de kwartaal kosten fors terug kunnen lopen. De lopende kosten voor het produceren van de auto's wordt daarna gecompenseerd door de verkoop van de auto's.

Het blijft desondanks een zwarte doos, toch zie ik het niet zo zwart, maar zal ik zeker niet zeggen dat het wit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Inderdaad, het is zo makkelijk om maar negatief te doen over dat soort cijfers maar er zijn zoveel grote bedrijven die bijna geen winst maken en veel schulden hebben. Spotify, Netflix, Uber..... En Tesla blijft een relatief nieuw automerk. Iedere euro die ze verdienen wordt direct weer geïnvesteerd in uitbreidingen. Het is dus logisch dat er op korte termijn geen winsten worden behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Draai het eens om, wat kan er misgaan?

Stel dat morgen Tesla failliet is, dan is het eerste wat gebeurd... een doorstart.
Je hebt immers al de naam, fabriek, modellen, klanten, ...

Daarnaast denken de analisten dat Tesla nog wel 2 kwartalen door kan met hun huidige voorraad cash, wat betekent dat het duidelijk is of Model 3 in de juiste volumes gemaakt kan worden.
Ook moet je niet onderschatten wat een verdubbeling van je productie betekent voor de kosten. Alleen je variabele kosten verdubbelen mee, maar veel van je vaste kosten kunnen gedeeld worden op meer productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

[...]

Je kunt deze auto's niet zelf bekijken. Daarvoor moet je naar de Tesla dealer. Er zijn tientallen geannuleerde Tesla's die bijvoorbeeld al op de boot staan. Ook op deze modellen , die nieuw zijn , krijg je bij DLL een 1.99 procent rente deal.

Mijn auto stond al op de boot. Die van mijn compagnon stond nog in de fabriek.

[ Voor 5% gewijzigd door Wimo. op 04-05-2018 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheGhostInc schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:25:
[...]

Dat de mensen hun geld kwijt zijn die zich ingeschreven hebben voor de model 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Niet online
[...]

Apart! De mijne is exact even duur. Misschien een verschil tussen de S en X.
Sommige demo's/occasions komen trouwens uit het buitenland en zijn nog niet gekentekend waar ze 4% bijtelling voor 5 jaar houden. Was bijv. ook een 2016 auto die 2 jaar in Engeland in de showroom heeft gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
TheGhostInc schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:25:
[...]

Stel dat morgen Tesla failliet is, dan is het eerste wat gebeurd... een doorstart.
Je hebt immers al de naam, fabriek, modellen, klanten, ...

Daarnaast denken de analisten dat Tesla nog wel 2 kwartalen door kan met hun huidige voorraad cash, wat betekent dat het duidelijk is of Model 3 in de juiste volumes gemaakt kan worden.
Ook moet je niet onderschatten wat een verdubbeling van je productie betekent voor de kosten. Alleen je variabele kosten verdubbelen mee, maar veel van je vaste kosten kunnen gedeeld worden op meer productie.
Tesla maakt 18-19% marge op verkoop, zelfs met de problemen van het afgelopen kwartaal.
En het opschroeven van de productie naar 5k/week zit volgens Musk vooral in de software die de machines aanstuurt en het inzetten van mensen voor taken die mensen beter kunnen dan machines. Dat is een moeizaam process (zo blijkt wel), maar de oplossing vereist geen grote investeringen.

Winstgevend zijn in Q3/Q4 kan dus prima.
Al verwacht ik wel dat ze in 2019 weer miljarden gaan lenen voor de Gigafactory in China en productielijnen voor de model Y (locatie tbd).

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Met een order portefeuille van 460.000 auto's, al winstgevende andere projecten en onovertroffen accu's gaat Tesla niet failliet. Ze gaan geld ophalen of worstcase volgt er een overname (Chinese koper).

Tesla is uiteindelijk geen vaporware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:11
Het blijft soms een wat raar gevoel, om tegen bugs aan te lopen terwijl je rijdt :/

Eerder dit jaar twee keer gehad dat de GPS me letterlijk niet zag, dus de auto stond nog stil in de wijk terwijl ik 50km verderop reed. Dat had ook invloed op m'n cruise control, want toen ik die op de snelweg aanzette wilde de Tesla plots van 120 naar 50km/h. Dat was schrikken.

Nu gisteren wil ik cruis aanzetten, *pongpong* "Cruise Control is nu niet beschikbaar", gewoon op de regionale weg. En idd, geen iconen in beeld voor de snelheid en dergelijke.

Nu rijdt de auto wel gewoon door, maar het is toch minder prettig wanneer er onverwacht iets veranderd aan de rij-ondersteuning.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
Heb ook weleens dat de AP niet werkt of niet activeert. Of zichzelf limiteert op 70 terwijl het een 100 weg is etc.

Op dit moment krijg ik de melding dat m'n 12V accu kapot is. Heb Tesla gebeld en die gingen uitlezen, want soms is het gewoon een storing. Bleek wel echt kapot (na 40.000 km 8)7 ) dus moet vervangen. Maar ik kan hier wel gewoon een tijd mee doorrijden zeiden ze. Beetje vervelend alleen die melding de hele tijd. En ze hebben geen accu's op voorraad dus het duurt een maand voor het vervangen wordt 8)7

Ik zei al kan tegenwoordig overal hier een accu halen zelfs bij de supermarkt. Ja meneer dit is een speciale accu. Ja zeker speciaal als ie na 1.5 jaar al stuk is :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 18:10
[...]

Is het ondanks de aankomende nieuwe bijtellingtarieven nu nog steeds interessant om een tesla te kopen in de bijtelling?

Ik rij nu een Passat station ‘16 zelf gekocht in 2017.

Zou het dan nog steeds interessant zijn om nu nog over te gaan op een tesla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:21
Reken het eens uit zou ik zeggen.. en neem dan wel mee dat een Passat niet te vergelijken is met een Tesla qua rijgedrag. Dat is eigenlijk niet in geld uit te drukken.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:08
YoshiBignose schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 09:22:
Heb ook weleens dat de AP niet werkt of niet activeert. Of zichzelf limiteert op 70 terwijl het een 100 weg is etc.

Op dit moment krijg ik de melding dat m'n 12V accu kapot is. Heb Tesla gebeld en die gingen uitlezen, want soms is het gewoon een storing. Bleek wel echt kapot (na 40.000 km 8)7 ) dus moet vervangen. Maar ik kan hier wel gewoon een tijd mee doorrijden zeiden ze. Beetje vervelend alleen die melding de hele tijd. En ze hebben geen accu's op voorraad dus het duurt een maand voor het vervangen wordt 8)7

Ik zei al kan tegenwoordig overal hier een accu halen zelfs bij de supermarkt. Ja meneer dit is een speciale accu. Ja zeker speciaal als ie na 1.5 jaar al stuk is :')
En toch is er niks aan de hand. Je opmerking dat een accu makkelijk te regelen is, is nogal arrogant. Het is logisch dat de speciaal ontwikkelde Tesla-accu niet zo snel te krijgen is als een budget accu uit een budgetland.

Elke accu (en elk voorwerp) kan stuk gaan. Dat heeft niks met tijdsduur te maken. Ik heb geen cijfers over de kwaliteit van Tesla-accu's t.o.v. standaard auto accu's, maar wederom erg kort door de bocht om zo negatief te reageren. Kan zelfs zo zijn dat gemiddeld een Tesla-accu veel betere kwaliteit levert dan die accu uit je supermarkt.

Dat één van je accu's vrij snel niet meer goed werkt, is vervelend voor je. Simpel materialistisch probleempje wat over een paar weken gratis is opgelost (garantie neem ik aan).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:11
Playa del C. schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 10:08:
[...]

Dat één van je accu's vrij snel niet meer goed werkt, is vervelend voor je. Simpel materialistisch probleempje wat over een paar weken gratis is opgelost (garantie neem ik aan).
Niet “een van zijn accu’s”, maar DE 12V accu. Daar is er maar één van in elke Tesla, net als in elke gewone auto. En het lullige is dat die mooie Tes niet wil rijden als die 12V overlijdt.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-06 20:13

Yero

Reviewer
Daros schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 09:37:
[...]
Is het ondanks de aankomende nieuwe bijtellingtarieven nu nog steeds interessant om een tesla te kopen in de bijtelling?
De nieuwe bijtellingsregels gaan pas in vanaf 2019, dus je kunt dit hele jaar nog gebruik maken van de 4% regeling. Die is gekoppeld aan het jaar van aanschaf, dus je houdt die 4% dus tot 2023.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YoshiBignose
Playa del C. schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 10:08:
[...]

En toch is er niks aan de hand. Je opmerking dat een accu makkelijk te regelen is, is nogal arrogant.
Snap niet waarom je zo stoer reageert terwijl je niet eens weet waar je het over hebt :') Zoals ik duidelijk aangaf gaat het over de 12V accu, dat is volgens mij hetzelfde als iedere andere auto. Sterker nog, zal wel minder sterk zijn omdat je niet eens hoeft te starten op die accu. Maar zonder de 12V accu doet de Tesla niets. En ik ben echt niet de enige met het probleem lees ik nu op forums. Vraag me af of ze dit vervangen onder garantie, maar is ze geraden van wel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
YoshiBignose schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 20:48:
[...]

Snap niet waarom je zo stoer reageert terwijl je niet eens weet waar je het over hebt :') Zoals ik duidelijk aangaf gaat het over de 12V accu, dat is volgens mij hetzelfde als iedere andere auto. Sterker nog, zal wel minder sterk zijn omdat je niet eens hoeft te starten op die accu. Maar zonder de 12V accu doet de Tesla niets. En ik ben echt niet de enige met het probleem lees ik nu op forums. Vraag me af of ze dit vervangen onder garantie, maar is ze geraden van wel :(
https://www.teslarati.com...-battery-service-warning/

Dit somt alles wel op. In het kort, de 12V accu in een Tesla heeft nogal wat te verduren. Daarbij raken ze blijkbaar snel onder een bepaalde grens, waardoor de storingsmelding actief wordt.

Het ging mij vooral om je manier van praten en redeneren. Ook nu weer in je laatste reactie: 'het is ze geraden om je accu te vervangen'.... Service van Tesla is prima immers, ze doen hun best je zo snel mogelijk te helpen. Dus waarom in een tweakers topic zo veel kabaal maken. Dingen gaan stuk, de 12v accu is blijkbaar een zwakke plek bij Tesla. Iets waar Musk zelf het nog over heeft gehad. Niks speciaals, niks aan de hand. Je kan gewoon rijden, over twee weken heb je een nieuwe accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
Playa del C. schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 21:40:
[...]

https://www.teslarati.com...-battery-service-warning/

Dit somt alles wel op. In het kort, de 12V accu in een Tesla heeft nogal wat te verduren. Daarbij raken ze blijkbaar snel onder een bepaalde grens, waardoor de storingsmelding actief wordt.

Het ging mij vooral om je manier van praten en redeneren. Ook nu weer in je laatste reactie: 'het is ze geraden om je accu te vervangen'.... Service van Tesla is prima immers, ze doen hun best je zo snel mogelijk te helpen. Dus waarom in een tweakers topic zo veel kabaal maken. Dingen gaan stuk, de 12v accu is blijkbaar een zwakke plek bij Tesla. Iets waar Musk zelf het nog over heeft gehad. Niks speciaals, niks aan de hand. Je kan gewoon rijden, over twee weken heb je een nieuwe accu.
Vind het ook niet heel erg als er af en toe een probleempje is, maar heb geen zin om langs de weg stil te staan en dat hebben heel veel mensen met 12V accu problemen ook gehad. Snap daarom niet, als ze zelfs al weten dat het een zwak punt is, dat het een maand duurt voordat ze een accu op voorraad hebben.

Als m'n accu het nu begeeft kan ik dus een maand niet rijden?? Slaat toch nergens op... 8)7

Snap niet dat je met opmerkingen als arrogant, negatief en materialistisch komt omdat ik een keer een probleempje uitleg in een Tesla topic.

[ Voor 5% gewijzigd door YoshiBignose op 05-05-2018 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Niet online
Daros schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 09:37:
[...]

Ik rij nu een Passat station ‘16 zelf gekocht in 2017.

Zou het dan nog steeds interessant zijn om nu nog over te gaan op een tesla?
Toevallig zelf een Passat ‘15 gehad. Wacht nu op mijn X. In mijn geval compleet uitgerekend zelfs iets goedkoper per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
YoshiBignose schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 21:44:
[...]

Vind het ook niet heel erg als er af en toe een probleempje is, maar heb geen zin om langs de weg stil te staan en dat hebben heel veel mensen met 12V accu problemen ook gehad. Snap daarom niet, als ze zelfs al weten dat het een zwak punt is, dat het een maand duurt voordat ze een accu op voorraad hebben.

Als m'n accu het nu begeeft kan ik dus een maand niet rijden?? Slaat toch nergens op... 8)7

Snap niet dat je met opmerkingen als arrogant, negatief en materialistisch komt omdat ik een keer een probleempje uitleg in een Tesla topic.
Je legt in dit geval namelijk geen technisch probleempje uit. Je geeft met meerdere 8)7 aan dat je de service belachelijk vindt. Wat moet een Tesla-service dan? Ze kunnen niet magisch een aantal accu's tevoorschijn toveren. Opmerkingen als: 'kan zo in een supermarkt een accu halen, waarom heeft Tesla niet snel een accu voor mij' zijn lullig richting de servicemedewerker. Die heeft toch ook geen keus? Of denk je dat ze daar expres te weinig accu's bestellen om klanten te treiteren.
Het is verder niet zo dat je auto niet rijdt of je accu echt stuk is. Accu's worden constant zwakker en in jouw geval geeft de software op dit moment slechts aan dat jouw accu onder een bepaalde staat is gekomen. In de praktijk blijkt volgens Tesla dat je dan nog weken met de accu kunt, dus hebben ze blijkbaar een standaard protocol waarbij ze niet heel gehaast de accu gaan vervangen. Als je auto wel echt stil staat is het best mogelijk dat je binnen een dag geholpen wordt en/of dat je compensatie krijgt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Wauw. Wanneer mag je van jou wél ergens kritiek op hebben?

Dit probleem met de 12V accu bestaat al zo lang als de Model S op de markt is, maar is nog altijd niet permanent opgelost. De geruststellende antwoorden 'je kan er prima mee doorrijden' kreeg ik ook, maar een week later kon de auto afgesleept worden en zat ik een week zonder. Niet meer kunnen rijden is zo ongeveer het worst case scenario voor een auto, dus het lijkt mij logisch dat je hier als eigenaar een probleem van maakt.

Los daarvan, onderdelen bij Tesla is vrijwel altijd een probleem. Bij alles wat bij mij stuk is gegaan was het antwoord 'ja we hebben het onderdeel niet, dit kan wel even duren'. Of er gaat zoveel kapot dat ze altijd te weinig hebben, of het is een besparingsmaatregel om zo weinig mogelijk op voorraad te hebben. Beide is een probleem.

Dat de service bij Tesla prima is - altijd zonder gezeur leenauto's van hoog niveau met haal&breng service als het nodig is - doet daar niks aan af. Een probleem voorkomen is altijd beter dan een probleem laten ontstaan en het dan goed oplossen.
PWM schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 19:26:
Met een order portefeuille van 460.000 auto's, al winstgevende andere projecten en onovertroffen accu's gaat Tesla niet failliet. Ze gaan geld ophalen of worstcase volgt er een overname (Chinese koper).
Ze hebben _reserveringen_ voor 460k auto's, geen orders. Het feit dat Elon geen antwoord wil geven op de vraag hoeveel van die reserveringen uiteindelijk worden omgezet is orders is veelzeggend. Er gaan getallen rond van ±30% maar in hoeverre dat klopt is niet na te gaan. Hoeveel % conversie Tesla nodig heeft om de productielijn rendabel te maken is ook niet bekend.

Er is voor die 460k reserveringen geen verplichting om een Model 3 af te nemen, je kunt op elk moment je deposit terugvragen. Van die 460k reserveringen zijn er 325k gedaan binnen een week na de aankondiging in 2016. Het is aannemelijk dat een groot deel van de reserveringen is gedaan met het 35k-model als doel. Hoe langer het duurt om die te leveren hoe groter de kans dat die mensen kiezen om uiteindelijk toch maar wat anders te kopen. Het is paradoxaal genoeg te hopen voor Tesla dat die conversie geen 100% zal zijn, want dat zal er toe leiden dat sommige mensen 4 jaar moeten wachten op hun auto. Zelfs met een productie van 10k per week - wat voor nu een fata morgana is - duurt het dan een jaar om de huidige reserveringen weg te werken als er niets nieuws bij komt. Nu het nog een novelty is, is een lange levertijd niet zo'n probleem, maar tegen 2019-2020 verwachten kopers toch om uiterlijk binnen een paar maanden te kunnen rijden. Ik ben benieuwd hoe die dynamiek zal verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Daniel schreef op zondag 6 mei 2018 @ 11:07:
Wauw. Wanneer mag je van jou wél ergens kritiek op hebben?
Kritiek (of kritisch zijn) is juist altijd goed. Maar dan niet op die 'entitled' manier. Alsof Tesla (service) met opzet geen accu wil leveren en/of fouten maakt. Als je terugleest, zie je meteen wat ik precies bedoel.

Verder helemaal met jou en ook @YoshiBignose eens, het is jammer dat de 12V accu blijkbaar zo'n zwak punt is en dat de service (nog) niet snel vervangende onderdelen kan regelen. Laten we er verder maar over op houden, discussie over discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-04 13:27
YoshiBignose schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 20:48:
[...]
Zoals ik duidelijk aangaf gaat het over de 12V accu, dat is volgens mij hetzelfde als iedere andere auto. Sterker nog, zal wel minder sterk zijn omdat je niet eens hoeft te starten op die accu. Maar zonder de 12V accu doet de Tesla niets. En ik ben echt niet de enige met het probleem lees ik nu op forums. Vraag me af of ze dit vervangen onder garantie, maar is ze geraden van wel :(
Toevallig een keer langs de weg gestaan met een lege accu (de grote)? De grote accu laadt namelijk de 12V accu op maar zodra deze helemaal leeg getrokken is kan de 12V ook niet meer opladen. Als die eenmaal leeg is krijg je dit soort problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Daan87423 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 21:47:
[...]

Toevallig een keer langs de weg gestaan met een lege accu (de grote)? De grote accu laadt namelijk de 12V accu op maar zodra deze helemaal leeg getrokken is kan de 12V ook niet meer opladen. Als die eenmaal leeg is krijg je dit soort problemen.
Nee nog nooit, m'n ergste moment was 8 km over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Daniel schreef op zondag 6 mei 2018 @ 11:07:
Ze hebben _reserveringen_ voor 460k auto's, geen orders. Het feit dat Elon geen antwoord wil geven op de vraag hoeveel van die reserveringen uiteindelijk worden omgezet is orders is veelzeggend. Er gaan getallen rond van ±30% maar in hoeverre dat klopt is niet na te gaan. Hoeveel % conversie Tesla nodig heeft om de productielijn rendabel te maken is ook niet bekend.
Dit is weer zo'n Tesla-hype dingetje. Net zoals die VIN tracker.

Conversie % boeit totaal niet. Het enige relevante is, is hoeveel auto's kun je maken en hoeveel kun je verkopen en dan het liefst in een wat langere periode, zeg een kwartaal, en verdien je er dan nog wat aan?
Als niemand van die 460k de auto koopt en Tesla verkoopt een miljoen auto's in 2019, dan zijn ze koning. Koopt iedereen die een reservering heeft de auto en daarna koopt niemand er meer een, dan zijn ze failliet aan het eind van 2019.
Dus hoeveel % conversie heeft Tesla nodig voor een rendabele productielijn? Alles tussen 0% en 100% kan zowel faillissement als marktleider betekenen.

Persoonlijk vind ik het veel interessanter om te zien wat de Model S & Model X doen qua sales. En die doen het eigenlijk vrij aardig. Dat betekent dat Tesla 'na de hype' ook nog steeds in staat is de auto te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
TheGhostInc schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:26:
[...]

Dit is weer zo'n Tesla-hype dingetje. Net zoals die VIN tracker.

Conversie % boeit totaal niet. Het enige relevante is, is hoeveel auto's kun je maken en hoeveel kun je verkopen en dan het liefst in een wat langere periode, zeg een kwartaal, en verdien je er dan nog wat aan?
En dús boeit die conversie, omdat dat voor een belangrijk deel de orderportefeuille voor de komende maanden/jaren gaat bepalen. Dat er theoretische scenario's bestaan waarbij Tesla kan overleven zonder dat de al bestaande reserveringen tot orders leiden of ten onder gaat ondanks dat al die reserveringen worden uitgeleverd doet daar niets aan af. Niet alleen is een bepaalde conversie van de reserveringen nodig om het vertrouwen van investeerders te behouden, het is ook nodig om de investeringen in de productielijn terug te kunnen verdienen. Verder is interessant in hoeverre de pijplijn ververst wordt. Als er voor elke 50 reserveringen die afvallen ook 100 nieuwe reserveringen bijkomen is er niks aan te hand - waarbij het natuurlijk afwachten is wat de opbrengst per gebruiker gaat zijn. Als het andersom is kalft het verdienpotentieel van Tesla op de Model 3 in rap tempo af.

Ook voor potentiële klanten is het van belang. Hoe hoger die conversie is, hoe langer je op je auto zult moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Nee nog steeds niet het gaat gewoon over hoeveel mensen bestellen een model 3. Reservering of niet dat bepaald hoeveel tesla verdient en omzet. Dus kan best zijn dat gaat om maar 10% van de reserveringen gaat bestellen maar de rest allemaal losse orders. Dan is Tesla nog steeds gezond. Alleen omdat analisten proberen tesla te begrijpen gaan ze het het hebben over oude economie met tesla's nieuwe economie. Plus Tesla neem mega grote risicos en dat zit analysten nooit lekker. Dus gaan ze rare dingen voorspellen maar niemand weet het gewoon de markt is onvoorspelbaar plus EV markt helemaal omdat hij nog zo nieuw is.

Maar hoe snel de huidige X en S nog verkopen zullen de 3 helemaal goed verkopen er zijn alternatieven maar in range nog niet heel erg. Plus die autos zijn meer ICE in een EV sausje. Tesla is van de ground up EV en dat merk je aan alles.

Voorbeeld mijn mooie verse nissan leaf heeft nu al zoveel fouten in de nav zitten en ik moet nog een jaar wachten op een update. Die op dat moment gelijk is aan de stand van vandaag. Software updates even langs de dealer. Really in deze tijd. Zo ouderwets. En als de model 3 straks leverbaar is dan moeten andere EV bouwers ook gaan opschalen. Nissan en Hyundai zijn echt goed bezig de laatste heeft nu 2 type autos. Zelf de vakbonden zijn aan het morrelen in hun thuis land omdat ze zien dat hun baan op de tocht staat.

Morgen de big day op naar tilburg de leaf goed vol laden zodat we redelijk in de buurt komen van tilburg zonder bij laden. En nog even bij de lidl staan voordat ik terug naar huis ga ^_^ Ben heel benieuw hoe de tesla rijd het is al weer maanden terug dat we hebben een proefrit gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Je wil nooit meer in de Leaf >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
MeZZiN schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:31:
Nee nog steeds niet het gaat gewoon over hoeveel mensen bestellen een model 3. Reservering of niet dat bepaald hoeveel tesla verdient en omzet. Dus kan best zijn dat gaat om maar 10% van de reserveringen gaat bestellen maar de rest allemaal losse orders. Dan is Tesla nog steeds gezond. Alleen omdat analisten proberen tesla te begrijpen gaan ze het het hebben over oude economie met tesla's nieuwe economie.
Zeker niet. Als de reserveringen teruggetrokken worden en Tesla moet de aanbetaling terugbetalen, dan hebben ze een serieus cash flow probleem. Cash is king en dat gaat nog steeds op. Ook voor Tesla's nieuwe economie (wat dat dan moge inhouden).
Plus Tesla neem mega grote risicos en dat zit analysten nooit lekker. Dus gaan ze rare dingen voorspellen maar niemand weet het gewoon de markt is onvoorspelbaar plus EV markt helemaal omdat hij nog zo nieuw is.
Als ze mega grote risico's nemen, dan kan het toch voorkomen dat Tesla onderuit gaat? Strookt niet helemaal met het eerste deel van je reactie. Ik ben het met je eens dat analisten de toekomst niet kunnen voorspellen, maar je kan wel met een bepaalde set van regels uitspraken doen over de continuïteit van de bedrijfsvoering. Dit laatste ziet er op dit moment voor Tesla niet heel rooskleurig uit. Dat kan morgen natuurlijk anders zijn als er weer een kapitaalinjectie plaatsvindt. Maar ook Tesla kan niet eeuwig aan een infuus liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
SteveWoz schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:16:
[...]

Zeker niet. Als de reserveringen teruggetrokken worden en Tesla moet de aanbetaling terugbetalen, dan hebben ze een serieus cash flow probleem. Cash is king en dat gaat nog steeds op. Ook voor Tesla's nieuwe economie (wat dat dan moge inhouden).

[...]

Als ze mega grote risico's nemen, dan kan het toch voorkomen dat Tesla onderuit gaat? Strookt niet helemaal met het eerste deel van je reactie. Ik ben het met je eens dat analisten de toekomst niet kunnen voorspellen, maar je kan wel met een bepaalde set van regels uitspraken doen over de continuïteit van de bedrijfsvoering. Dit laatste ziet er op dit moment voor Tesla niet heel rooskleurig uit. Dat kan morgen natuurlijk anders zijn als er weer een kapitaalinjectie plaatsvindt. Maar ook Tesla kan niet eeuwig aan een infuus liggen.
Ach Netflix, Spotify, Uber..... ook allemaal bedrijven met zo goed als geen winst. Volgens mij had Netflix ook 20 miljard schuld. Je moet gewoon zo'n groot mogelijk marktaandeel pakken in het begin en elke euro weer verder investeren (+meer).

Probleem van Tesla is alleen dat ze veel meer concurrentie hebben. Nu misschien nog niet, maar dat gaat wel komen.

[ Voor 4% gewijzigd door YoshiBignose op 07-05-2018 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvanW
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08-02-2021
[b][message=55122917,noline] Morgen de big day op naar tilburg de leaf goed vol laden zodat we redelijk in de buurt komen van tilburg zonder bij laden. En nog even bij de lidl staan voordat ik terug naar huis ga ^_^ Ben heel benieuw hoe de tesla rijd het is al weer maanden terug dat we hebben een proefrit gedaan hebben.
Laat je ervaring maar horen! Ik ben benieuwd naar je beleving m.b.t. aflevering en 'eerste contact' met je eigen Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mijn vrouw rijdt een deuk in de voorkant. Het is alleen het stuk waar het nummerbord op zit. Dat is volgens mij een groot plastic stuk. Iemand een idee of ik gewoon zo'n voorkant kan kopen ipv spuiten?

Tesla wist het niet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
In Antwerpen is een Model S "aan hoge snelheid" tegen een oplegger gereden. De auto is naar zijn graf, maar de inzittenden hebben het overleefd.

Afbeeldingslocatie: https://imagr.eu/up/GLN7d_763.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imagr.eu/up/TFIQt_763_2.jpg

https://www.hln.be/regio/...nde-zwaargewond~abdc817a/

[ Voor 10% gewijzigd door XWB op 10-05-2018 15:38 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Nee nog steeds niet het gaat gewoon over hoeveel mensen bestellen een model 3. Reservering of niet dat bepaald hoeveel tesla verdient en omzet. Dus kan best zijn dat gaat om maar 10% van de reserveringen gaat bestellen maar de rest allemaal losse orders.
Op de lange termijn heb je gelijk, ware het niet dat het op dit moment helemaal niet mogelijk is een M3 als directe order te bestellen en het maar helemaal de vraag is of en wanneer dat het geval zal zijn. Als je op de juiste locatie zit kan je inmiddels al vrij vlot na je reservering een configuratie-invite krijgen, maar het gros van het backlog wacht al twee jaar en zal nog zeker 12 maanden langer moeten wachten voordat ze uberhaupt een order kunnen inschieten. Ik verwacht dat het zeker tot 2020 gaat duren voordat je zonder reservering een M3 kunt gaan bestellen. Tot die tijd is de conversie vanuit reserveringen zeker interessant omdat het de enige manier is waarop de orderpijplijn gevuld wordt. Daarnaast is het voor toekomstige modellen interessant om te weten in hoeverre ellenlange wachttijden mensen uiteindelijk weerhouden van aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:36

vhal

ಠ_ಠ

XWB schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:37:
In Antwerpen is een Model S "aan hoge snelheid" tegen een oplegger gereden. De auto is naar zijn graf, maar de inzittenden hebben het overleefd.

[afbeelding]

[afbeelding]

https://www.hln.be/regio/...nde-zwaargewond~abdc817a/
Iets wat de heren hieronder helaas niet kunnen zeggen...

https://www.ad.nl/buitenl...eval-met-tesla~afd35f05b/
https://abcnews.go.com/US...a-teens/story?id=55062449

Waar ik mij dan wel weer aan stoor is de term “zoveelste dodelijk ongeval”. Maar ja, een dodelijk ongeval met zo’n wagen is blijkbaar altijd nieuws...

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
vhal schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 21:08:
[...]

Iets wat de heren hieronder helaas niet kunnen zeggen...

https://www.ad.nl/buitenl...eval-met-tesla~afd35f05b/
https://abcnews.go.com/US...a-teens/story?id=55062449

Waar ik mij dan wel weer aan stoor is de term “zoveelste dodelijk ongeval”. Maar ja, een dodelijk ongeval met zo’n wagen is blijkbaar altijd nieuws...
In een reactie op het accident, legt Byron Soulopoulos, voorzitter van Tesla Owners Club Belgium, uit hoe een Tesla zijn inzittenden beschermt tegen accidenten: “Een Tesla is uitgerust met sensoren die de omgeving 360° controleren op gevaren. Dankzij die beveiliging komen de inzittenden levend uit de auto in Berchem. Met een andere auto hadden zij dit ongeval misschien niet overleefd.”

8)7 :')

[ Voor 8% gewijzigd door YoshiBignose op 10-05-2018 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
JanvanW schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:38:
[...]

Laat je ervaring maar horen! Ik ben benieuwd naar je beleving m.b.t. aflevering en 'eerste contact' met je eigen Tesla.
Ging prima alleen de aflevering was minder veel kleine lak issue een paar grote zoals haren in de lak? Kan dat.... vaag maar goed zou worden opgelost door tesla maar a.s. woensdag naar laten kijken gaan ze een plan maken klinkt als heel heel veel werk. En er wordt gesproken in leen auto. Ben benieuwd. Verder grote laad issues met chademo maar na eerst belletje niet serieus genomen te worden (we waren aan het laden bij fastned met een caravan met maar 25 range op de teller en de tja was me echt te krap voor hoorn ruim 15 kilometer verder)

Maar nee er is echt niets mis met de auto bla bla bla. Ik heb 3 laadpalen uiteindelijk geprobeerd + 3 verschillende chademo stekkers denk dat er wel iets mis is met de auto is geen moeilijke conclusie. Daarna nog een keer gebeld met tesla en eindelijk een vriendelijk persoon gesproken na wat reset acties niet veel vooruitgang. De volgende dag naar fastned gereden na een gezellige ochtend sessie aan de telefoon met tesla voor nog meer resets kon hij eindelijk laden aan chademo. Het lag echt niet aan de auto hoor 8)7

Verder een top auto dat wel maar de kinderziektes moeten wel snel er uitgaan was de betrouwbaarheid van de leaf gewend geraakt.
Leaf is ook een top auto het is geen tesla en zeker niet cool maar het werk wel en ooh de lak is perfect bij nissan geen enkel foutje niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
MeZZiN schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 22:13:
[...]

Ging prima alleen de aflevering was minder veel kleine lak issue een paar grote zoals haren in de lak? Kan dat.... vaag maar goed zou worden opgelost door tesla maar a.s. woensdag naar laten kijken gaan ze een plan maken klinkt als heel heel veel werk. En er wordt gesproken in leen auto. Ben benieuwd. Verder grote laad issues met chademo maar na eerst belletje niet serieus genomen te worden (we waren aan het laden bij fastned met een caravan met maar 25 range op de teller en de tja was me echt te krap voor hoorn ruim 15 kilometer verder)

Maar nee er is echt niets mis met de auto bla bla bla. Ik heb 3 laadpalen uiteindelijk geprobeerd + 3 verschillende chademo stekkers denk dat er wel iets mis is met de auto is geen moeilijke conclusie. Daarna nog een keer gebeld met tesla en eindelijk een vriendelijk persoon gesproken na wat reset acties niet veel vooruitgang. De volgende dag naar fastned gereden na een gezellige ochtend sessie aan de telefoon met tesla voor nog meer resets kon hij eindelijk laden aan chademo. Het lag echt niet aan de auto hoor 8)7

Verder een top auto dat wel maar de kinderziektes moeten wel snel er uitgaan was de betrouwbaarheid van de leaf gewend geraakt.

[...]

Leaf is ook een top auto het is geen tesla en zeker niet cool maar het werk wel en ooh de lak is perfect bij nissan geen enkel foutje niets.
Als ik het zo hoor had ik mazzel dat er niets aan de hand was bij aflevering. Heb eigenlijk nog nooit chademo geladen, één keertje geprobeerd bij Fastned en toen werkte het niet. Ik gaf fastned al de schuld maar misschien is die van mij ook gewoon stuk dus :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
YoshiBignose schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 21:27:
[...]

In een reactie op het accident, legt Byron Soulopoulos, voorzitter van Tesla Owners Club Belgium, uit hoe een Tesla zijn inzittenden beschermt tegen accidenten: “Een Tesla is uitgerust met sensoren die de omgeving 360° controleren op gevaren. Dankzij die beveiliging komen de inzittenden levend uit de auto in Berchem. Met een andere auto hadden zij dit ongeval misschien niet overleefd.”

8)7 :')
Die heeft iets te veel van de KoolAid gedronken...

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Niet online
Zojuist een 'upgrade' mail ontvangen over een update van het interieur. Ben er blij mee maar nu wel erg benieuwd eind juni!

Afbeeldingslocatie: https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/upload_2018-5-9_14-0-47-png.300000/

[ Voor 6% gewijzigd door HekkeySE op 11-05-2018 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaflic
(jarig!)
Dankzij behulpzame reacties hier uiteindelijk overstag gegaan en een MS 75D uit voorraad besteld. Tweetal voordelen namelijk nog 1.99% op financiering en hij 'staat al op de boot' dus levering naar verwachting over ongeveer een maand.

MS 75D:
  • Midnight Silver
  • Créme interieur
  • Carbon afwerking
  • Standaard 19"velg
  • Zonnedak
  • Autopilot
Precies zoals ik hem wilde behalve het zonnedak. Sommige mensen vinden dat een must have, maar mij leek het volledige glazen dak juist wel mooi. Als bestuurder, voorin, zie ik waarschijnlijk toch weinig verschil. Een open dak verpest je akoestiek. Overigens daar over gesproken: vond het geluid wat tegenvallen. Zowel standaard als de premium set. Heb dus standaard genomen en ga kijken naar custom oplossing.

In eerste instantie wilde ik voor volledig zwart interieur gaan, maar in de shop was ik verrast door de frisse kleur van het créme interieur. Ik had 'beige' in gedachte en dat was het vroeger blijkbaar ook, maar het is meer tropisch strand zand kleur.

Heb nog een tijd getwijfeld tussen 75D en 100D, maar de enorme meerprijs vind ik het niet waard. Zou nu een hele werkweek met 1 lading kunnen doen. Schroef er liever over 8-10 jaar een Solid State 3-4x capaciteit accupakket onder. :9 Who knows..

Overweeg nog om hem door mijn buurman te laten wrappen in een leuke matte kleur. Gaat echter wel nog meer opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Shaflic schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 16:07:
Dankzij behulpzame reacties hier uiteindelijk overstag gegaan en een MS 75D uit voorraad besteld. Tweetal voordelen namelijk nog 1.99% op financiering en hij 'staat al op de boot' dus levering naar verwachting over ongeveer een maand.

MS 75D:
  • Midnight Silver
  • Créme interieur
  • Carbon afwerking
  • Standaard 19"velg
  • Zonnedak
  • Autopilot
Nice. Lijkt op mijne, alleen heb zwart interieur. Zonnedak is lekker hoor bij lage snelheden. Akoestiek tja, geluid is toch erg afhankelijk van de persoon. Ik vond het ook tegenvallen en hoorde van anderen dat de premium set het totaal niet waard is, maar ik vind het ook weer niet zo slecht dat het irriteert. Door DAB en spotify heb je wel betere geluidskwaliteit dan FM radio en doordat de auto vrij stil is blijft het geluid ook wel acceptabel.
HekkeySE schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:33:
Zojuist een 'upgrade' mail ontvangen over een update van het interieur. Ben er blij mee maar nu wel erg benieuwd eind juni!

[afbeelding]
Wat is er veranderd?

Pagina: 1 ... 6 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en opmerkingen over leveringen van de Tesla's:

Tesla Leveringen Topic