Tesla heeft al mijn aandacht sinds de start en nu ik vorig jaar als ZZP ben gestart heb ik de volledige vrijheid als het gaat om auto keuze. Ik rijd nu een Audi A3 E-tron en elektrisch rijden bevalt me erg goed.
Dit jaar nog volledig 4% waardoor ik serieus ben gaan rekenen. De Model S kost mij netto uiteindelijk evenveel als mijn huidige Audi A3 E-tron in lease. Als er nog iets inde MIA pot zit, dan is zelfs de 100D nog even duur netto over 5 jaar. Interessant!
Nu kijk ik al een tijdje naar financial lease van een kale 75D (5 jaar, 25k km) en deze is in een maand tijd flink duurder geworden:
- Eind maart 668 p/m
- Half april 740 p/m
Dat is 72*60=4320 euro extra (ex BTW).
Een dusdanige prijsverhoging voor exact hetzelfde model en looptijd vind ik nogal gortig.
Hoorde van een collega dat DLL inderdaad de rente heeft verhoogd afgelopen maand, maar als dit puur renteverhoging is, dan lijkt het erop dat DLL zwaar aan het cashen is op iedereen die nu (Financial lease) een Model S aanschaft voor de 4%.
Neig nu toch meer naar de model 3. Enige nadeel daarvan vind ik de kofferbak. Lastig om daar een hond in mee te nemen.
EDIT: Maandbedrag is nu 740, geen 780. Dat was een foutje van mij.
Het is overigens de "Tesla subsidie" die afgebouwd is, geen DLL verhoging.
[
Voor 22% gewijzigd door
Shaflic op 30-04-2018 12:50
]