Het grote Tesla topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 84 Laatste
Acties:
  • 537.864 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Ben geen tesla rijder, heb te weinig geld :p. Maar wat een opruiend bericht

https://www.ad.nl/buitenl...eval-met-tesla~afd35f05b/

Het zoveelste dodelijke ongeval

Dus ik dacht overstekende tieners. Neen, 2 18 jarige in een tesla? En knallen tegen een betonnen muur aan. Gevalletje joyriden lijkt mij dan, of auto van papa/mama mee en loopt niet heel goed af. 18 jarige die goed verdienen lijken me er niet heel veel van te zijn dus die zullen wel uitgesloten zijn.

Een betonnenmuur degraderen je overlevingskansen in bijna alle gevallen tot een zeer laag punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Shaflic schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 16:07:
Dankzij behulpzame reacties hier uiteindelijk overstag gegaan en een MS 75D uit voorraad besteld. Tweetal voordelen namelijk nog 1.99% op financiering en hij 'staat al op de boot' dus levering naar verwachting over ongeveer een maand.

MS 75D:
  • Midnight Silver
  • Créme interieur
  • Carbon afwerking
  • Standaard 19"velg
  • Zonnedak
  • Autopilot
Precies zoals ik hem wilde behalve het zonnedak. Sommige mensen vinden dat een must have, maar mij leek het volledige glazen dak juist wel mooi. Als bestuurder, voorin, zie ik waarschijnlijk toch weinig verschil. Een open dak verpest je akoestiek. Overigens daar over gesproken: vond het geluid wat tegenvallen. Zowel standaard als de premium set. Heb dus standaard genomen en ga kijken naar custom oplossing.

In eerste instantie wilde ik voor volledig zwart interieur gaan, maar in de shop was ik verrast door de frisse kleur van het créme interieur. Ik had 'beige' in gedachte en dat was het vroeger blijkbaar ook, maar het is meer tropisch strand zand kleur.

Heb nog een tijd getwijfeld tussen 75D en 100D, maar de enorme meerprijs vind ik het niet waard. Zou nu een hele werkweek met 1 lading kunnen doen. Schroef er liever over 8-10 jaar een Solid State 3-4x capaciteit accupakket onder. :9 Who knows..

Overweeg nog om hem door mijn buurman te laten wrappen in een leuke matte kleur. Gaat echter wel nog meer opvallen.
Gaaf! Gefeliciteerd!
YoshiBignose schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 17:41:
[...]

Nice. Lijkt op mijne, alleen heb zwart interieur. Zonnedak is lekker hoor bij lage snelheden. Akoestiek tja, geluid is toch erg afhankelijk van de persoon. Ik vond het ook tegenvallen en hoorde van anderen dat de premium set het totaal niet waard is, maar ik vind het ook weer niet zo slecht dat het irriteert. Door DAB en spotify heb je wel betere geluidskwaliteit dan FM radio en doordat de auto vrij stil is blijft het geluid ook wel acceptabel.

[...]

Wat is er veranderd?
Deurpanelen en het zilver is vervangen naar donkergrijs (Stuur, randen bij het scherm, bekerhouders etc). Voor mijn configuratie (wit met zwart en carbon) erg mooi

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 15:56
sugarlee89 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 19:36:
Ben geen tesla rijder, heb te weinig geld :p. Maar wat een opruiend bericht

https://www.ad.nl/buitenl...eval-met-tesla~afd35f05b/

Het zoveelste dodelijke ongeval

Dus ik dacht overstekende tieners. Neen, 2 18 jarige in een tesla? En knallen tegen een betonnen muur aan. Gevalletje joyriden lijkt mij dan, of auto van papa/mama mee en loopt niet heel goed af. 18 jarige die goed verdienen lijken me er niet heel veel van te zijn dus die zullen wel uitgesloten zijn.

Een betonnenmuur degraderen je overlevingskansen in bijna alle gevallen tot een zeer laag punt.
Is gewoon geen auto voor een beginnende bestuurder. Maar goed, 18 jarigen zijn verongelukt in heel veel soorten auto's dus het zegt niet veel. Hoe meer pk, hoe meer kans op een dodelijk ongeluk.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mylan Piron
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-11-2024
YoshiBignose schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 20:13:
[...]

Is gewoon geen auto voor een beginnende bestuurder. Maar goed, 18 jarigen zijn verongelukt in heel veel soorten auto's dus het zegt niet veel. Hoe meer pk, hoe meer kans op een dodelijk ongeluk.
Ben het met je eens, maar ik vind het wel opmerkelijk dat de S in brand is gevlogen door de crash (of gecrashd door een brand? Wie zal het zeggen? Wel behoorlijk onwaarschijnlijk.). ICE auto's die zich rond een boompje vouwen of tegen een betonblok rijden vliegen in de meeste gevallen niet in brand bij mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexke1988
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-06 21:10

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Mylan Piron schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 23:12:
[...]

Ben het met je eens, maar ik vind het wel opmerkelijk dat de S in brand is gevlogen door de crash (of gecrashd door een brand? Wie zal het zeggen? Wel behoorlijk onwaarschijnlijk.). ICE auto's die zich rond een boompje vouwen of tegen een betonblok rijden vliegen in de meeste gevallen niet in brand bij mijn weten.
ICE's kunnen op zich ook wel snel in brand vliegen.
Bij een crash kan de brandstofleiding breken en lekken op een hete uitlaat.
Hetzelfde met motorolie op een hete uitlaat.

Vroeger bleef de brandstofpomp doorpompen en dan vlogen veel auto's in brand.
Tegenwoordig hebben alle ICE's een brandstofpomp onderbreker doormiddel van een crash sensor of inertia switch.

Ook zijn veel wagens in Europa Diesels die veel minder snel vuurvaten dan een benzine ICE.
Door de recente partikel filters zijn moderne auto's weer meer brandvatbaar geworden.

[ Voor 6% gewijzigd door alexke1988 op 11-05-2018 23:49 ]

i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylan Piron
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-11-2024
alexke1988 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 23:45:
[...]

Ook zijn veel wagens in Europa Diesels die veel minder snel vuurvaten dan een benzine ICE.
Door de recente partikel filters zijn moderne auto's weer meer brandvatbaar geworden.
Ik wist niet dat een partikelfilter brand kan veroorzaken, is dat omdat die heet gestookt moet worden voor regeneratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:54

Daniel

Kapitein NCC-1701
HekkeySE schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:33:
Zojuist een 'upgrade' mail ontvangen over een update van het interieur. Ben er blij mee maar nu wel erg benieuwd eind juni!

[afbeelding]
Lijkt ook nieuwe navigatie? Zou hoog tijd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Niet online
Daniel schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 11:52:
[...]

Lijkt ook nieuwe navigatie? Zou hoog tijd worden.
Die is er toch al? :? Met soort van Waze integratie en vector?

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:00
HekkeySE schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 13:45:
[...]
Die is er toch al? :? Met soort van Waze integratie en vector?
Waar? In jouw auto?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSoDed
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-06 22:14
Ik mag me vanaf maandag ook tot de groep rekenen die in afwachting is van levering van de Tesla. :)

Na wat gediscussieer en rekenen met de zaak gekomen tot de volgende config:

Tesla MS 75D
• Deep Blue Metallic
• Geavanceerde Autopilot
• Zonnedak
• 19” Sonic Carbon Slipstream velgen
• Wit/Zwart premium interieur
• Carbon Afwerking

Ik ben erg aan het twijfelen tussen het witte en zwarte interieur.

Is er iemand met ervaring hoe het witte interieur er na een tijdje uitziet?
Op de diverse fora lees ik gemengde berichten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 00:05

Wimo.

Shake and Bake!

Shaflic schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 16:07:
Dankzij behulpzame reacties hier uiteindelijk overstag gegaan en een MS 75D uit voorraad besteld. Tweetal voordelen namelijk nog 1.99% op financiering en hij 'staat al op de boot' dus levering naar verwachting over ongeveer een maand.

MS 75D:
  • Midnight Silver
  • Créme interieur
  • Carbon afwerking
  • Standaard 19"velg
  • Zonnedak
  • Autopilot
Precies zoals ik hem wilde behalve het zonnedak. Sommige mensen vinden dat een must have, maar mij leek het volledige glazen dak juist wel mooi. Als bestuurder, voorin, zie ik waarschijnlijk toch weinig verschil. Een open dak verpest je akoestiek. Overigens daar over gesproken: vond het geluid wat tegenvallen. Zowel standaard als de premium set. Heb dus standaard genomen en ga kijken naar custom oplossing.

In eerste instantie wilde ik voor volledig zwart interieur gaan, maar in de shop was ik verrast door de frisse kleur van het créme interieur. Ik had 'beige' in gedachte en dat was het vroeger blijkbaar ook, maar het is meer tropisch strand zand kleur.

Heb nog een tijd getwijfeld tussen 75D en 100D, maar de enorme meerprijs vind ik het niet waard. Zou nu een hele werkweek met 1 lading kunnen doen. Schroef er liever over 8-10 jaar een Solid State 3-4x capaciteit accupakket onder. :9 Who knows..

Overweeg nog om hem door mijn buurman te laten wrappen in een leuke matte kleur. Gaat echter wel nog meer opvallen.
Nice! Kans is groot dat onze wagens op dezelfde boot staan :o Heb je de 3200 euro korting ook gehad?

Ik heb de premium upgrade wel genomen. Hepa filter en stoelverwarming waren ook een must. Als het geluid tegenvalt is een setje betere compo's waarschijnlijk al genoeg.

[ Voor 5% gewijzigd door Wimo. op 13-05-2018 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 05:41
YoshiBignose schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 10:12:
[...]

Als ik het zo hoor had ik mazzel dat er niets aan de hand was bij aflevering. Heb eigenlijk nog nooit chademo geladen, één keertje geprobeerd bij Fastned en toen werkte het niet. Ik gaf fastned al de schuld maar misschien is die van mij ook gewoon stuk dus :F
Ah het is gefixed na wat resets gelukkig. Het tesla netwerk is nog niet goed dekkend plus fastned laad 10x makkelijker met een caravan. Plus gisteren op de supercharger was niet zo super helaas max 33kw viel vies tegen. Dinsdag was het ook al erg langzaam eerst 80 toen redelijk snel naar 30.... misschien toch iets raars aan de hand met de charge port ga straks nog even testen in hoorn gisteren de accu redelijk leeg gereden.

Maar ik maak een lijst en ga langs tesla en dan moeten ze het maar fixen. Vind eigenlijk dat de auto niet had mogen afgeleverd worden in deze staat. Maar hij rijd en doet dat deel wel goed. De rest is een beetje minder maar veel cosmetisch.

Verder prima vakantie gehad genoeg vragen gehad van verbaasde mensen dat een tesla een caravan kan trekken. Plus het helpt niet dat de caravan 25 jaar oud is. Maar geniale reactie van andere model x-er (y) toen hij de combi zag kwam speciaal naast rijden.

Dus al met al een groot succes en prima trekauto. Nu voor het eerst naar het werk was niet goed vol (80%) en ook totaal geen nette EV rij regels gehouden. Maar toch netjes genoeg voor de terug weg. erg fijn plus mijn EV schattig is redelijk slecht nu omdat de meeste ritten met caravan zijn gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
MeZZiN schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:05:
[...]

Ah het is gefixed na wat resets gelukkig. Het tesla netwerk is nog niet goed dekkend plus fastned laad 10x makkelijker met een caravan. Plus gisteren op de supercharger was niet zo super helaas max 33kw viel vies tegen. Dinsdag was het ook al erg langzaam eerst 80 toen redelijk snel naar 30.... misschien toch iets raars aan de hand met de charge port ga straks nog even testen in hoorn gisteren de accu redelijk leeg gereden.
Ik vind dat er genoeg superchargers zijn voor lange ritten. Misschien met een caravan dat het wat krap wordt ja. Maar, ik weet niet waar je woont, met Hoorn en Zuidoost in de buurt zit je volgens mij wel goed.

Bij superchargers moet je ten eerste erop letten dat je niet naast een andere Tesla gaat staan. Vaak staat er 1a 1b en 2a 2b bij de stalls. De snelheid wordt gedeeld dus dan daalt het. Verder kan de laadtijd lager zijn bij lege accu of bij een bijna volle accu of koud weer. Soms heb je ook weleens een stall die gewoon niet goed is, dus als het 33kw blijft dan kan je ook even naar een andere plek gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaflic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-05 15:18
(jarig!)
Wimo. schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:24:
[...]

Nice! Kans is groot dat onze wagens op dezelfde boot staan :o Heb je de 3200 euro korting ook gehad?

Ik heb de premium upgrade wel genomen. Hepa filter en stoelverwarming waren ook een must. Als het geluid tegenvalt is een setje betere compo's waarschijnlijk al genoeg.
Korting van 3200? Ik had begrepen dat Tesla in principe geen korting geeft op auto's. Schijnt dat zelfs celebrities en Musks broertje gewoon volle mep betalen. Ik vond de 1,99% rente i.t.t. huidige 3,99% al een leuk cadeautje. ;)

Standaard heb je voor al stoelverwarming toch? Gaat alleen om achter begreep ik en verwarmd stuur. De luchtfilters vond ik ook wel interessant. Helpt dat dan tegen hooikoorts ofzo? Of scheelt het echt zo veel met inademen van de ICE dampen om je heen in de file? Die Biohazard mode is ook wel geinig, maar meer een gimmick natuurlijk.

Ik wilde vooral niet over 100.000 gaan vanwege gemak met verzekeren en toch stukje extra bijtelling. Ga het geluidsysteem een paar maanden aanhoren en als het me stoort laat ik de Light Harmonic set inbouwen voor een kleine 2000. Is plug and play en vooral op lagere en midden volumes beter dan de UHFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Klopt het is ook wat meer veiligheid in bouwen. Het netwerk is ook prima alleen als je ergens moet zijn ga je niet omrijden naar een supercharger als fastned om de hoek zit. maar in Amsterdam gisteren waren alle stalls combinates enkel bezet er was geen vrij. Maar goed het ging goed langzaam en gelukkig konden we wat dringen en even zitten was ook erg fijn.

Ach het is wat wennen weer met deze auto te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-06 15:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Amsterdam is ook een bitch met een caravan lijkt me. Of koppel je die sowieso altijd af als je gaat laden? Bij veel superchargers is het toch een beetje de bedoeling om achteruit in te parkeren.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Ik wil niet met de caravan daar afkoppelen. met een tesla is het al een ramp over dat parkeertrein wat krap allemaal. Maar ik zet hem anders gewoon voor de deur }) toch zat ruimte daar. Amsterdam moet echt wat doen daar wat een drukte het lijkt heel wat maar zo druk is het niet te doen. Wel fijn dat je even binnen kan zitten en wat kan doen. Geen grote straf gelukkig.

Maar ik moet wel afkoppelen bij een super charger. Zou mooi zijn als tesla een trailer laadplek maakt zoals in de US nu vaker voorkomt. Gelukkig een werkje van niets maar handig is anders. Daarom net iets liever bij fastned (de kosten neem ik maar voor lief) gewoon er onderdoor en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
YoshiBignose schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 10:12:
[...]

Als ik het zo hoor had ik mazzel dat er niets aan de hand was bij aflevering. Heb eigenlijk nog nooit chademo geladen, één keertje geprobeerd bij Fastned en toen werkte het niet. Ik gaf fastned al de schuld maar misschien is die van mij ook gewoon stuk dus :F

Maar ik maak een lijst en ga langs tesla en dan moeten ze het maar fixen. Vind eigenlijk dat de auto niet had mogen afgeleverd worden in deze staat. Maar hij rijd en doet dat deel wel goed. De rest is een beetje minder maar veel cosmetisch.

Verder prima vakantie gehad genoeg vragen gehad van verbaasde mensen dat een tesla een caravan kan trekken. Plus het helpt niet dat de caravan 25 jaar oud is. Maar geniale reactie van andere model x-er (y) toen hij de combi zag kwam speciaal naast rijden.

Dus al met al een groot succes en prima trekauto. Nu voor het eerst naar het werk was niet goed vol (80%) en ook totaal geen nette EV rij regels gehouden. Maar toch netjes genoeg voor de terug weg. erg fijn plus mijn EV schattig is redelijk slecht nu omdat de meeste ritten met caravan zijn gemaakt. Komt wel goed na een paar ritjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Shaflic schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:35:
[...]

Korting van 3200? Ik had begrepen dat Tesla in principe geen korting geeft op auto's. Schijnt dat zelfs celebrities en Musks broertje gewoon volle mep betalen. Ik vond de 1,99% rente i.t.t. huidige 3,99% al een leuk cadeautje. ;)

Standaard heb je voor al stoelverwarming toch? Gaat alleen om achter begreep ik en verwarmd stuur. De luchtfilters vond ik ook wel interessant. Helpt dat dan tegen hooikoorts ofzo? Of scheelt het echt zo veel met inademen van de ICE dampen om je heen in de file? Die Biohazard mode is ook wel geinig, maar meer een gimmick natuurlijk.

Ik wilde vooral niet over 100.000 gaan vanwege gemak met verzekeren en toch stukje extra bijtelling. Ga het geluidsysteem een paar maanden aanhoren en als het me stoort laat ik de Light Harmonic set inbouwen voor een kleine 2000. Is plug and play en vooral op lagere en midden volumes beter dan de UHFS.
Bij voorraad modellen wel. Er staat bij mij gewoon: Prijsaanpassing (3.200)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:26
Wimo. schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:25:
[...]

Bij voorraad modellen wel. Er staat bij mij gewoon: Prijsaanpassing (3.200)
Is die financiering d.m.v. de 1,99 procent rente alleen van toepassing voor zakelijke auto's of kan een particulier ook deze scherpe tarieven krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-06 20:13

Yero

Reviewer
Dat is volgens mij zakelijke lease. Maar wellicht zijn dergelijke regelingen ook voor particulieren een optie, maar aangezien dat via leasebedrijven gaat durf ik dat niet te zeggen. Het gaat om onder andere om het financiële risico denk ik. Wellicht is dat te ondervangen met een (flinke) aanbetaling. Ik zou even informeren als ik jou was. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Ik kan het mis hebben maar tesla is ook voor consumenten en de meeste constucties zijn gewoon ook voor consumenten alleen moet je de BTW meerekenen. En dat maak helaas bij een tesla behoorlijk uit omdat de meeste berekeningen uitgaan van de exclusief btw prijs. Scheelt je gewoon even 18k.

Gisteren in hoor op een uitgestorven supercharger mijn accu opgeladen hij was nog niet bij gekomen van zondag. En daar kwam een Model X met een trailer netjes de hele rij stalls overnemen om de laden gelijk heeft ie natuurlijk zou ik ook doen als het zo rustig was. ^_^

Plus getest met een newmotion pas en alles werkt. Kwam er achter dat in q-park per kwh 25 cent is ipv 33 met Last mile. Wat een gedoe blijft het om uit te zoeken wat goedkoper is. Plus op ons camping park was een last mile solution laadpaal die weer bijna niet te vinden was in de apps.

Maar goed niet de eerste keer tijd om het eens op te gaan lossen denk ik. Voor nu is er nog geen app die alles samenvoegt en vergelijkt. Het gaat om kleine bedragen gelukkig maar toch we blijven nederlanders.

[ Voor 30% gewijzigd door MeZZiN op 15-05-2018 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
YoshiBignose schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 20:13:
[...]

Blijf erg maar de tesla is ook wel een beest van een auto. Even je voet iets te hard op het pedaal en weg is ie.
Rijd als een zonnetje dat wel.

Tesla heeft het wel goed gedaan het voelt alsof je gewoon normaal rijdt geen range issues geen gedoe en je kan gewoon alle snelheden rijden zonder zorgen te maken. Iets wat ik met de leaf veel minder heb. Daar ben ik zo bewust van hoe hard ik rij en of ik niet zuiniger kan doen omdat maar die beetje extra range er uit te persen. De tesla eigenlijk niet alleen met de caravan gewoon cruise aan achter vrachtautos hangen en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
MeZZiN schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:16:
[...]

Blijf erg maar de tesla is ook wel een beest van een auto. Even je voet iets te hard op het pedaal en weg is ie.

Tesla heeft het wel goed gedaan het voelt alsof je gewoon normaal rijdt geen range issues geen gedoe en je kan gewoon alle snelheden rijden zonder zorgen te maken. Iets wat ik met de leaf veel minder heb. Daar ben ik zo bewust van hoe hard ik rij en of ik niet zuiniger kan doen omdat maar die beetje extra range er uit te persen. De tesla eigenlijk niet alleen met de caravan gewoon cruise aan achter vrachtautos hangen en gaan.
Precies, en ik rij maar 30 min. per dag dus hoef nooit naar range te kijken >:) dus ik ga zo hard als mogelijk is. Merk wel dat m'n banden snel slijten, maar daarom heb ik de 19" genomen dan ben je voor €1000 nog klaar iedere 30.000 km :') O-)

Als ik er zo over denk is dat toch €1000 per jaar aan banden, €1500 aan stroom en dan nog €2000 verzekering.... Ioniq allin van m'n werknemer is €425 p/m ex btw voor 30.000 km. Hmmmzzzz 8)7 >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:40

Snow_King

Konijn is stoer!

MeZZiN schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:16:
[...]

Ik moet ook zeggen dat ik tegenwoordig met mijn S85 uit 2013 gewoon lekker 140 a 150 rijd. Lekker door rijden en bijna altijd sneller aan komen dan de Navigatie aan geeft. Op langere ritten (200km) scheelt dat zo maar 15 minuten, ideaal!

In een Model S vind ik 100km/h bijv ook echt heel langzaam aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:40

[ Voor 19% gewijzigd door bottom line op 15-05-2018 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Hebben hier ook nog meer mensen er last van de de internet browser het vaak niet doet? Ik weet niet waarom maar soms doet de browser het niet en dan weer wel. Laatste 3 dagen kan ik geen websites laden. De website van flitsmeister had van het begin af aan al kuren en daarom gebruikte ik de website van Waze. Helaas krijg ik wel meldingen in het scherm maar geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:40
RocketKoen schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 12:42:
[...]

Tussen de 10 en 11.
Voor 8 moet je even wachten op de Roadster 2 ;) Op dit moment bestaan er geen productie auto's die onder de 9 seconden rijden.
Of die zijn nog niet getest. Ik denk dat je een Devel Sixteen met 5007pk wel onder de 9sec krijgt (aangezien een Bugatti Veyron al op 9,7sec zit met slechts 1/5e van het vermogen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Ik heb wel een hoop issues met 4g die lijkt totaal niet te werken 3g daarentegen perfect. Dus hikups met spotify en de handleiding... die blijkbaar dus niet even lokaal staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
MeZZiN schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:15:
Ik heb wel een hoop issues met 4g die lijkt totaal niet te werken 3g daarentegen perfect. Dus hikups met spotify en de handleiding... die blijkbaar dus niet even lokaal staat.
Kun je daar handmatig tussen schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:11
SniperGuy schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 15:43:
[...]

Of die zijn nog niet getest. Ik denk dat je een Devel Sixteen met 5007pk wel onder de 9sec krijgt (aangezien een Bugatti Veyron al op 9,7sec zit met slechts 1/5e van het vermogen)
Die is op het moment nog vaporware. Er is 1 prototype van een een veel zwakkere variant 1 keer laten zien. Ik zet niet voor niet dat er geen 9 sec productie auto's zijn.
Daarnaast wordt de 5000pk versie een dragster. Niet road-legal.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:40
Veel meer dan plaatjes en 1 rijdend model is het inderdaad niet, maar als het uit die zandbak komt dan zal het er best wel een keertje komen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeZZiN
Geen idee eigenlijk maar goed hij mag morgen de shop in voor alle issues en deze staat er op. Ze gaan morgen een plan maken voor alle onderdelen die besteld moeten worden + gespoten moeten worden etc. Ik hoop echt dat het het snel regelen en goed doen. Heb geen tijd voor om veel tijd met aflever issues te dealen.

Maar die model X zorgt wel voor genoeg reacties van mensen. Hij is ook niet echt te missen hoe groot die bak is.

Alto for size:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/He3ohGCPufyxtSIlMLe3jQBD/full.jpg

Gisteren heel gedoe om hem geparkeerd te krijgen in amsterdam q-park de laadplekker zijn super super klein daar plus 1 laadpaal stuk maar goed ging prima hoor maar moet nog erg wennen aan de grote maat. Plus ik mis heel erg mijn 3d all around vission systeem van de leaf wat een luxe is dat. Ook erg handig straks op de oprit met langs de grote tesla rijden het is een beetje krap op langs elkaar te rijden op de oprit nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Zo even bij tesla geweest. Alle punten doorgenomen.

Alle lakfouten weer doorgenomen en laten zien. Was nog al een lijst bijna de hele auto mag onderhanden genomen worden behalve de portieren en zijkantjes. Mij niet blij dat een verse auto nu al zoveel schade herstel nodig heeft. Verder issues met 4g/internet en alignement issues van de achterdeuren. Dus vandaag of morgen hoor ik wat het plan gaat worden hoe dit op te lossen + dat ze me een model x leen auto regelen (heb trekhaak nodig) en dat ze waarschijnlijk de auto 2 weken nodig hebben om alles te fixen. :o De schade expert was ook wel van mening dat de auto nooit zo uitgeleverd had mogen worden. Haren in de lak hoe is dat mogelijk (en niet 1 keer maar meerdere keren)

Ik hoop dat het allemaal netjes opgelost gaat worden. Ben altijd wel van niet bij de fouten stil staan maar de oplossing maar damm wat is dit irritant. Plus hoop tijd aan kwijt geraakt. Nu ook weer 2 uur bij tesla alles doornemen. Heb wel aangeven dat zelf ook de lak helemaal moeten door lopen en fixen wat er verder nog gevonden wordt omdat ik eigenlijk zelf dat niet wil/hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:30

JaQ

BSoDed schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 23:15:
Is er iemand met ervaring hoe het witte interieur er na een tijdje uitziet?
Op de diverse fora lees ik gemengde berichten...
Mijn vriendin rijd sinds eind december in een rode model S met wit leer (ongeveer 6k km). Wit is in haar auto echt wit. Onze kinderen zitten regelmatig achter of voorin (inclusief hockeyschoenen etc). Modder, snoepjes, koekkruimels, the works. Naar mijn smaak mocht ze wel wat netter zijn op de auto.

Dat gezegd hebbende, vorige week de SD kaart laten vervangen voor de navigatie, Tesla Amsterdam heeft de auto meteen gewassen en schoongemaakt en het witte leer ziet er uit als nieuw.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rspoe
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-03 13:53
Momenteel heb ik een leaseauto via mijn werkgever. Deze kan ik verlengen tot december 2019. Of een nieuwe uitzoeken welke ik dan kan rijden vanaf December 2018.

Iemand enig idee wat ik moet doen als ik een Model 3 zou willen leasen via het werk? Normaliter moet ik een offerte opvragen bij de dealer. Dan gaat mijn werkgever verschillende leaseaanbieders af. Ik zou het dus prima vinden om mijn huidige auto te verlengen tot december 2019. Als ik daarna kan overstappen naar een Model 3. December 2018 zou natuurlijk nog mooier zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
rspoe schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:00:
Momenteel heb ik een leaseauto via mijn werkgever. Deze kan ik verlengen tot december 2019. Of een nieuwe uitzoeken welke ik dan kan rijden vanaf December 2018.

Iemand enig idee wat ik moet doen als ik een Model 3 zou willen leasen via het werk? Normaliter moet ik een offerte opvragen bij de dealer. Dan gaat mijn werkgever verschillende leaseaanbieders af. Ik zou het dus prima vinden om mijn huidige auto te verlengen tot december 2019. Als ik daarna kan overstappen naar een Model 3. December 2018 zou natuurlijk nog mooier zijn..
Model 3 in december 2018 gaat niet lukken. Reken erop dat ze pas mid 2019 in Nederland in aantallen komen voor 'post-introduction-sales-day-orders'.

Optie om te verlengen voor een jaar met daarin een opzegtermijn van bijvoorbeeld 1 maand?

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rspoe
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-03 13:53
wimpie schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:39:
[...]

Model 3 in december 2018 gaat niet lukken. Reken erop dat ze pas mid 2019 in Nederland in aantallen komen voor 'post-introduction-sales-day-orders'.

Optie om te verlengen voor een jaar met daarin een opzegtermijn van bijvoorbeeld 1 maand?
Dat zou een mooie optie zijn inderdaad. Ik heb de vraag weggelegd of ze bij de leasemaatschappijen kunnen checken wat de mogelijkheden zijn voor een Model 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
rspoe schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:57:
[...]

Dat zou een mooie optie zijn inderdaad. Ik heb de vraag weggelegd of ze bij de leasemaatschappijen kunnen checken wat de mogelijkheden zijn voor een Model 3.
Wat je zou kunnen doen is zelf een reservering inschieten voor een Model 3 (kost je 1000 euro) en met de leasemaatschappij afspreken dat zij de order doen zodra er een auto besteld kan worden en je hem ook daadwerkelijk wil hebben. De reservering is vrijblijvend dus tenzij Tesla in de tussentijd omvalt krijg je 1000 euro terug als je uiteindelijk niet overgaat tot bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
oops, niet goed gelezen

[ Voor 91% gewijzigd door RichieB op 17-05-2018 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Na veel overleg gaan ze het fixen helaas wordt het wel een heel stuk overspuiten en ben ik mijn tesla 2! weken kwijt. Verder wel een X voor terug natuurlijk als leen auto. Dat is erg fijn. Maar handig is anders. Maar goed het wordt opgelost.

Vond dit eigenlijk wel een goede uitleg waarom tesla gewoon lekker doorgaat en er eigenlijk op dit moment niet heel veel anders is dan 2 jaar geleden.

[ Voor 30% gewijzigd door MeZZiN op 18-05-2018 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
Jaeger schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 15:08:
Hebben hier ook nog meer mensen er last van de de internet browser het vaak niet doet? Ik weet niet waarom maar soms doet de browser het niet en dan weer wel. Laatste 3 dagen kan ik geen websites laden. De website van flitsmeister had van het begin af aan al kuren en daarom gebruikte ik de website van Waze. Helaas krijg ik wel meldingen in het scherm maar geen geluid.
Heb inmiddels met Tesla gebeld over het niet functioneren van de internet browser. De oorzaak hiervan ligt aan het gebruik van sites als flitsmeister/waze etc die ervoor zorgen dat het geheugen volloopt door het regelmatig refreshen op de achtergrond. Hierdoor is de browser in z'n geheel niet meer te gebruiken. Dit is een bekend probleem en er wordt aan een oplossing gewerkt. Het is (tijdelijk) op te lossen door alle favorieten te verwijderen + een normale reset. Het alternatief voor flitsmeister dat werd aangeraden door Tesla is: https://www.daglievemensen.nl/tesla/

edit: website werkt voor geen meter.

[ Voor 3% gewijzigd door Jaeger op 23-05-2018 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Ach ik heb sinds het begin al geen internet browser die werkt..... moet nog een werkende website zien. Misschien issues met het LTE netwerk? Heb ook al geen handleiding. Vaag dat dat ding niet op de tesla zelf staat maar via het internet moet worden binnen gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Jaeger schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 16:24:
[...]

Heb inmiddels met Tesla gebeld over het niet functioneren van de internet browser. De oorzaak hiervan ligt aan het gebruik van sites als flitsmeister/waze etc die ervoor zorgen dat het geheugen volloopt door het regelmatig refreshen op de achtergrond. Hierdoor is de browser in z'n geheel niet meer te gebruiken. Dit is een bekend probleem en er wordt aan een oplossing gewerkt. Het is (tijdelijk) op te lossen door alle favorieten te verwijderen + een normale reset. Het alternatief voor flitsmeister dat werd aangeraden door Tesla is: https://www.daglievemensen.nl/tesla/
Ik heb het nog niet geprobeerd maar zal deze post updaten als het werkt.
Wat tegen mij gezegd werd toen ik hier 2 jaar geleden over klaagde en men ook vertelde dat er 'aan gewerkt werd' is dat dat inderdaad de oorzaak is. Andere dingen die je kan doen:
- Tripmeters resetten: ik had destijds trip B sinds levering niet gereset en het herberekenen van het gemiddelde verbruik schijnt dat geheugen vol te laten lopen.
- Bezochte plaatsen uit de navigatie verwijderen.

Dat hielp wel iets, maar de browser blijft een erg rudimentair en traag ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ja snap ook niet dat je in een auto van €100.000 een slechte browser en bagger navigatie kan krijgen, terwijl op een gemiddelde tablet of telefoon van €250 het soepel werkt :') Ach ja, genoeg ruimte voor verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Het probleem met alle audio multimedia systemen is dat de hardware niet gemakkelijk geüpgraded kan worden. Dus je moet het doen met een systeem van een aantal jaar oud. Tesla doet het nog best goed met zeer frequente OTA software updates maar ergens houdt het natuurlijk op en loop je tegen de limieten van de hardware aan. Eigenlijk zouden ze een modulair systeem moeten maken waarbij ze de CPU en GPU gemakkelijk kunnen swappen elke paar jaar. Apple CarPlay / Android Auto is zo'n gek idee nog niet: gewoon je telefoon doorlussen naar je dashboard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-06 07:16
https://www.reuters.com/a...romises-fix-idUSKCN1IN19C
https://www.theverge.com/...umer-reports-braking-musk

Ik begin toch steeds meer en meer bedenkingen te krijgen bij QA en testing bij Tesla. Het meest bizarre is nog dat er gehint wordt dat het zou kunnen gefixt worden met een OTA update, wat zou betekenen dat Tesla Model 3's levert met sub-optimale remmen en daarmee ok is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 20:32

databeestje

Von PrutsHausen

AndRo555 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:34:
https://www.reuters.com/a...romises-fix-idUSKCN1IN19C
https://www.theverge.com/...umer-reports-braking-musk

Ik begin toch steeds meer en meer bedenkingen te krijgen bij QA en testing bij Tesla. Het meest bizarre is nog dat er gehint wordt dat het zou kunnen gefixt worden met een OTA update, wat zou betekenen dat Tesla Model 3's levert met sub-optimale remmen en daarmee ok is.
Als ik het goed begrijp gaat het met name om de inconsistentie tussen resultaten. De auto kon wel degelijk snel stil staan maar niet reproduceren. Andere publicaties hadden ook kortere afstanden.

Er wordt genoemd dat het mogelijk aan het ABS algoritme ligt, dat is best mogelijk. Ook moet je dit natuurlijk wel in context zien, op ZOAB heeft iedereen een langere remweg, de omstandigheden zoals banden en temperatuur zijn in grote mate bepalend.

Er is een reden dat ik eco banden weg zet als hard plastic glijstenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Meer mensen die last hebben van de onderdelenproblemen van Tesla? Ik rij nu dus al dik 2 weken rond met een afgebroken laadpoort omdat het onderdeel niet beschikbaar is. Het is compleet onduidelijk wanneer het binnen komt, kan dagen of weken of maanden zijn. Anderhalve maand daarvoor een week in een loaner gereden omdat mijn auto bij Tesla Amsterdam stond te wachten op een onderdeel. Lijkt echt structureel te zijn, behalve drive units is er nooit wat op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 21:02
Ik rijd nu sinds 2 weken een (nieuwe) Model S. En hoewel het een enorm fijne auto is om te rijden, ben ik een beetje teleurgesteld in de vele kleine nukken die zich al vanaf dag 1 voordoen:
  1. Trunk sluit soms niet. Geeft dan 3 piepjes. Met de hand sluiten en het werkt wel weer vanaf de keyfob.
  2. Achteruitrijdcamera geeft soms geen beeld. Blijft dan zwart. Alleen een soft-reset (beide knopjes ingedrukt houden) lost het probleem op.
  3. Soms nadat ik gebeld ben door iemand werkt het geluid in de auto totaal niet meer. Zelfs het geluid van de richtingaanwijzer is dan onhoorbaar. Reset lost dit probleem dan weer op.
  4. Telefoongesprekken werken uberhaupt vaker niet dan wel. De tegenpartij hoort mij niet, ik hen wel.
  5. GPS blijft soms vastzitten op een bepaalde locatie (kilometers verder op). Cruise control werkt dan niet meer. Reset nodig om op te lossen.
  6. Browser heeft nog nooit gewerkt: ik krijg geen enkele pagina geladen vanaf dag 1.
  7. Sommige instellingen zoals stuurbekrachtiging, Auto Lane Change, Lane Departure Warning blijven niet behouden in je driversprofile. Wanneer mijn vrouw haar profiel activeert en daarna ik die van mij, dan zijn die instellingen weer terug naar de default.
  8. De linkerspeaker voor geeft geen hoge tonen weer en ruist af en toe. Hiervoor heb ik een call bij het Service Center lopen. Die zouden onderdelen gaan bestellen, maar hier heb ik verder nog niets van gehoord.
Zijn er meer mensen die dit soort issues herkennen en wellicht een betere oplossing kennen dan de Windows manier (dus ff herstarten)?

Ik zag overigens dat er een firmware update klaarstaat (die wordt vannacht geinstalleerd). Is er ergens een site waar je kunt zien welke wijzigingen er in zo'n update zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Daniel schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 16:04:
Meer mensen die last hebben van de onderdelenproblemen van Tesla? Ik rij nu dus al dik 2 weken rond met een afgebroken laadpoort omdat het onderdeel niet beschikbaar is. Het is compleet onduidelijk wanneer het binnen komt, kan dagen of weken of maanden zijn. Anderhalve maand daarvoor een week in een loaner gereden omdat mijn auto bij Tesla Amsterdam stond te wachten op een onderdeel. Lijkt echt structureel te zijn, behalve drive units is er nooit wat op voorraad.
Ik wacht op een 12V accu. Heb ze deze week nog gebeld en toen zeiden ze dat ik gebeld zou worden deze week voor een afspraak. Nooit gebeurd :X Is nu ook al 3 weken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Daniel schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 16:04:
Meer mensen die last hebben van de onderdelenproblemen van Tesla?
Ik heb 5 maanden moeten wachten op een nieuwe bestuurdersstoel. Er zat speling in die van mij. Op zich was er prima mee te rijden, maar het hoorde gewoon niet. Ik vond het wel lang wachten, maar niet vervelend verder.
mjax schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 20:58:
Ik zag overigens dat er een firmware update klaarstaat (die wordt vannacht geinstalleerd). Is er ergens een site waar je kunt zien welke wijzigingen er in zo'n update zitten?
Na het installeren krijg je een scherm te zien waarin staat wat er is aangepast. Dit is later ook weer op te vragen door op de rode T te klikken en daarna op het versienummer geloof ik. Het wordt ook vrij snel hier gemeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
Tesla heeft de supercharger kaart geupdate met alle geplande locaties. Een hoop nieuwe in Nederland.
Global map of Tesla Superchargers, including those coming soon https://t.co/Ld5FQgCSs1

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik gok dat het overgrote deel van de geplande locaties destination chargers zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 23:10
Maasluip schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 15:11:
Ik gok dat het overgrote deel van de geplande locaties destination chargers zullen zijn.
https://www.tesla.com/findus/list/superchargers/Netherlands

13x coming soon:
  • Assen
  • Badhoevedorp
  • Bergen op Zoom
  • Beuseberg
  • Breda
  • Delft
  • Den Bosch
  • Hilversum
  • Klazienaveen
  • Leiden
  • Maarsbergen
  • Veghel
  • Winschoten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YoshiBignose
;( ;( ;(

Afbeeldingslocatie: https://s33.postimg.cc/q0w0mgi9r/Whats_App_Image_2018-05-28_at_21.11.05_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeBsZ
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-05 16:29
Maasluip schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 15:11:
Het gaat hier om echte superchargers, geen destination chargers. Destination chargers zitten onder een aparte filter, en ze staan echt tussen de andere echte superchargers: https://www.tesla.com/nl_...s/Netherlands?redirect=no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:38
Het staat nog niet op de frontpage. Maar echt vlot gaat de levering niet meer worden:
Model 3 was designed for min engineering & tooling change for RHD. Note left/right symmetry. LHD for Europe & Asia first half of next year. RHD probably middle of next year.
Dat wordt dus niet meer dit jaar.

[ Voor 12% gewijzigd door LordSinclair op 30-05-2018 08:44 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Dat weten wij al sinds februari. @LordSinclair heb jij zelf geen reservering?

[ Voor 19% gewijzigd door RichieB op 30-05-2018 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:40

matroosoft

Lone Christian

Is de navigatie na de update onlangs nog steeds niet goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Die Model 3-roadtrip auto heeft - volgens de eigenaar - zichzelf ook platgereden in Griekenland

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DeFaHVxW4AI0820.jpg

https://twitter.com/youyouxue/status/1000179694786969601

[ Voor 18% gewijzigd door Daniel op 30-05-2018 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:23
Het antwoord van Tesla is toch wel duidelijk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/X3qkWEobXEInjorSTOvU0QOn/full.png

[ Voor 7% gewijzigd door winwiz op 30-05-2018 13:45 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Tsja. Ik krijg altijd een beetje het gevoel dat Tesla hier van twee walletjes probeert te eten. Zolang het goed gaat is Autopilot een dankbaar unique selling point waar heel veel omheen wordt beloofd - getuige ook de gebruikte termen (geavanceerde autopilot! zelfrijdende functies!), maar als het mis gaat wordt verwezen naar de beperkingen en dat de bestuurder verantwoordelijk is. Ze hebben hier willens en wetens de perceptie gecreëerd dat het systeem meer kan dan het kan, vandaar ook de overtrokken media-aandacht voor elke Tesla-crash.

Net zoals AP niet altijd een menselijke bestuurder kan redden kan een menselijke bestuurder niet altijd de AP redden als die iets geks doet.

[ Voor 13% gewijzigd door Daniel op 30-05-2018 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Daniel schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:17:
Tsja. Ik krijg altijd een beetje het gevoel dat Tesla hier van twee walletjes probeert te eten. Zolang het goed gaat is Autopilot een dankbaar unique selling point waar heel veel omheen wordt beloofd - getuige ook de gebruikte termen (geavanceerde autopilot! zelfrijdende functies!), maar als het mis gaat wordt verwezen naar de beperkingen en dat de bestuurder verantwoordelijk is. Ze hebben hier willens en wetens de perceptie gecreëerd dat het systeem meer kan dan het kan, vandaar ook de overtrokken media-aandacht voor elke Tesla-crash.

Net zoals AP niet altijd een menselijke bestuurder kan redden kan een menselijke bestuurder niet altijd de AP redden als die iets geks doet.
Dat snap ik ook echt niet...
Als je kijkt naar wat er op de website wordt gecommuniceerd:
https://www.tesla.com/nl_NL/autopilot

"Alle Tesla-voertuigen die in onze fabriek worden geproduceerd, inclusief Model 3, beschikken over de benodigde hardware voor volledig zelfrijdende besturing. Deze hardware biedt een aanzienlijk hoger veiligheidsniveau dan een menselijke bestuurder."

Misschien moet je even een stapje terugdoen, als Tesla zijnde... Ik vind de naam "autopilot" al veel te ver gaan.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
dfrenner schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:48:
[...]

Dat snap ik ook echt niet...
Als je kijkt naar wat er op de website wordt gecommuniceerd:
https://www.tesla.com/nl_NL/autopilot

"Alle Tesla-voertuigen die in onze fabriek worden geproduceerd, inclusief Model 3, beschikken over de benodigde hardware voor volledig zelfrijdende besturing. Deze hardware biedt een aanzienlijk hoger veiligheidsniveau dan een menselijke bestuurder."

Misschien moet je even een stapje terugdoen, als Tesla zijnde... Ik vind de naam "autopilot" al veel te ver gaan.
De autopilot in een vliegtuig doet ook niet veel meer dan de koers en snelheid vasthouden hoor. En als die aanstaat moet de piloot ook ten alle tijden alert blijven en het roer overnemen als er een probleem is.
LordSinclair schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:43:
Het staat nog niet op de frontpage. Maar echt vlot gaat de levering niet meer worden:

[...]

Dat wordt dus niet meer dit jaar.
Niet heel vreemd. Tesla haalt binnenkort de 200.000 verkochte EV's in de VS. Daarna loopt de subsidie in de opvolgende kwartalen af. Ze plannen het nu waarschijnlijk zo dat ze de 200.000e pas op 1 juli verkopen. Daarom dat je nu ziet dat ze bijvoorbeeld in Canada leveren. En dan er parkeerplaatsen vol met model3's staan.
In Q3 krijg je daar nog $7500 terug op je Tesla. In Q4 nog maar $3750 en in Q12019 $1875. Daarna is de landelijke subsidie voor Tesla afgelopen. Ze gaan waarschijnlijk proberen zoveel mogelijk aan de vraag in de VS te voldoen voordat die subsidies aflopen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Als je nu een Model S of X gaat bestellen staan er wel dikke disclaimers bij Autopilot en de zelfrijdende functie:
De Geavanceerde Autopilot moet echter worden beschouwd als een assistentiefunctie voor de bestuurder. De bestuurder blijft altijd verantwoordelijk voor het onder controle houden van de auto.
Het is niet mogelijk om precies aan te geven wanneer elk element van de hierboven beschreven functionaliteiten beschikbaar zal zijn, omdat de beschikbaarheid sterk afhangt van de lokale wettelijke goedkeuring. Houd er rekening mee dat het gebruik van een zelfrijdende Tesla-auto voor carpoolen en vrienden en familie heen en weer brengen is toegestaan, maar dat uitvoering van dezelfde activiteiten met winstoogmerk slechts is toegestaan in het Tesla Network. Hierover wordt volgend jaar meer informatie bekend gemaakt.
Maar goed, het beeld bij het grote publiek is natuurlijk al anders. Mensen die merken dat ik een Tesla heb denken dat die gewoon altijd zelf kan rijden - ook al heeft mijn auto niet eens AP.
RocketKoen schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:07:
[...]

De autopilot in een vliegtuig doet ook niet veel meer dan de koers en snelheid vasthouden hoor. En als die aanstaat moet de piloot ook ten alle tijden alert blijven en het roer overnemen als er een probleem is.
Dat is niet waar. De regels maken het noodzakelijk dat er altijd twee personen aanwezig zijn in de cockpit maar het is technisch gezien niet noodzakelijk voor een vlucht zonder een calamiteit. Moderne autopilot-systemen in grote verkeersvliegtuigen kunnen de hele vlucht inclusief de landing automatiseren (mits het vliegveld er geschikt voor is) met uitzondering van het taxiën en het opstijgen. De hele geplande route kan door de autopilot worden uitgevoerd.
Voor taxiën en parkeren is ook al een systeem voorhanden (CAT IIIc) maar dit wordt nu nog niet toegepast.

[ Voor 30% gewijzigd door Daniel op 30-05-2018 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
RocketKoen schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:07:
Niet helemaal, autopilot rekent alles uit voor de piloot en kan volledig zelfstandig landen op ILS banen.
Vroeger deed autopilot misschien niet meer dan een cruise control, tegenwoordig is er erg veel mogelijk.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Daniel schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:19:
Die Model 3-roadtrip auto heeft - volgens de eigenaar - zichzelf ook platgereden in Griekenland

[afbeelding]

https://twitter.com/youyouxue/status/1000179694786969601
Woops >:) en geen all risk verzekering. Ik vraag me toch af of die reden van Tesla geldig is. AP is nog niet getest in Europa dus werkt het nog niet goed? Maar in principe mag je met een auto toch op vakantie naar een ander land of verhuizen, dan is het toch gevaarlijk als het daar niet goed werkt? Hoop dat Tesla hem wel gaat helpen maar heb er een hard hoofd in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
YoshiBignose schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:40:
[...]
Woops >:) en geen all risk verzekering. Ik vraag me toch af of die reden van Tesla geldig is. AP is nog niet getest in Europa dus werkt het nog niet goed? Maar in principe mag je met een auto toch op vakantie naar een ander land of verhuizen, dan is het toch gevaarlijk als het daar niet goed werkt? Hoop dat Tesla hem wel gaat helpen maar heb er een hard hoofd in...
Nou...uit het argument van Tesla maak ik op dat er uberhaupt nog geen Europese typegoedkeuring is voor de Model 3, AP of niet. Dat maakt het in feite illegaal om er hier mee te rijden: elke politieagent had hem van de weg kunnen plukken. Om het over verzekering nog maar niet te hebben.

Voorstel van Tesla was geloof ik dat hij de auto maar in Oostenrijk moest zien te krijgen omdat ze geen netwerk hebben in Oost Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Daniel schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:56:
[...]

Nou...uit het argument van Tesla maak ik op dat er uberhaupt nog geen Europese typegoedkeuring is voor de Model 3, AP of niet. Dat maakt het in feite illegaal om er hier mee te rijden: elke politieagent had hem van de weg kunnen plukken. Om het over verzekering nog maar niet te hebben.

Voorstel van Tesla was geloof ik dat hij de auto maar in Oostenrijk moest zien te krijgen omdat ze geen netwerk hebben in Oost Europa.
Maar mag zoiets? Kun je als autobedrijf een auto verkopen die in sommige landen niet mag rijden? Hij heeft toch gewoon z'n originele kentekenplaten, het is niet dat hij de auto geëxporteerd heeft ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
YoshiBignose schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:59:
[...]

Maar mag zoiets? Kun je als autobedrijf een auto verkopen die in sommige landen niet mag rijden? Hij heeft toch gewoon z' originele kentekenplaten, het is niet dat hij de auto geëxporteerd heeft ofzo.
Uiteraard. Dat de eigenaar z'n auto in een container heeft gezet kan de fabrikant niet helpen. Emissie- en veiligheidseisen verschillen per regio. Zo zijn er ook allerlei Europese auto's die eerst aangepast moeten worden aan de Amerikaanse eisen voordat je er de weg mee op mag in de States. Als je een Amerikaanse auto wilt importeren zal die eerst moeten voldoen aan de Europese emissie-eisen voordat je er een kenteken op krijgt.

Het kenteken is een bewijs van registratie van de auto, maar Amerikaanse platen zijn niks waard in Europa als ze niet op een auto zitten die voor de Europese markt is goedgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
matroosoft schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:21:
[...]

Welke update? Ik heb de laatste firmware (2018.18.2) maar de navigatie is dezelfde die ik altijd al had. Ik rijd zelf ook ook met een TomTom er naast ivm de betere file informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Vanaf vrijdag kan ik me hier ook melden. Dan krijg ik mijn Model S 75d 2018 silver metallic. Ben heel benieuwd! Ik twijfelde tussen de 75d en 100d vanwege range maar ik rijd 90% van de tijd ritten van 50km - 100km enkele rit. Waarvan woonwerk 50km is en bepaalde familie 100km. Dus dacht het verschil wel te kunnen besparen voor die paar keer per jaar dat ik verder moet.

Hebben jullie allemaal een paal thuis laten plaatsen of laden jullie met gewoon een stopcontact? Dat gaat wel trager maar met de meeste ritten kan het prima over een nacht bijgeladen worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Teknix1982 op 30-05-2018 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

RichieB schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 17:54:
[...]

Welke update? Ik heb de laatste firmware (2018.18.2) maar de navigatie is dezelfde die ik altijd al had. Ik rijd zelf ook ook met een TomTom er naast ivm de betere file informatie.
Geen idee, ik heb zelf geen Tesla. Maar las een tijdje geleden over een grote update van de navigatie, begin april.

https://www.teslarati.com...-mature-beta-phase-video/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Die update is hier dus (nog) niet uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-06 13:16

doc

De navigatie update staat los van de firmware

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Nieuwe auto's in NL hebben het blijkbaar al wel:

Afbeeldingslocatie: https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/nav1-jpg.299373/

Afbeeldingslocatie: https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/nav2-jpg.299374/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Logisch dat nieuwe auto's de laatste software versie meekrijgen. Voor bestaande auto's is de nieuwe navigatie hier nog niet uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn laadpaal nog een week of 2 gaat duren. Nu heb ik al wel wat op internet gelezen om via stopcontacten te laden maar dat gaat met 15km per uur max. Op zich niet erg voor even maar kan ik elk stopcontact gebruiken voor het laden of zitten daar eisen of gevaren aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
matroosoft schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:21:
[...]

Ik rijd nu een aantal dagen met mijn nieuwe tesla en heb de nieuwe update wel. De navigatie is qua routes berekenen niet de meest logische. Ik heb een paar keer nu de navigatie gebruikt om te kijken waar hij je langs zou leiden op routes die ik zelf ken maar dat zijn niet de meest logische routes die bijvoorbeeld Tom Tom of de audi navigatie zou kiezen. Wel zit er nu real time traffic info in. Ik kan niet inschatten hoe het voor deze update was, want ik heb die versie nooit gehad. Maar de navigatie is wel het minste punt van de tesla. Op de afwerking na misschien. Ik vond dat ook tegenvallen. Voor een auto van 100k.

Ik heb de autopilot een aantal keer gebruikt. Maar het is daadwerkelijk een assistentie die je niet blindelings kunt vertrouwen. Maar als je het dus ziet als een assistentie dan rijd het heerlijk. Mijn eerste paar ritten van 100km+ heb ik toch 50km op de autopilot gereden.

Ik vind de software af en toe buggy overkomen. Ik heb mijn eigen spotify account gekoppeld en de playlists kan hij de eerste keer na starten auto telkens niet lezen. Hij kan wel het laatste nummer weer starten maar de list zelf tonen lukt niet. Dan moet ik even naar radio switchen en dan weer naar spotify.

Het rijden is wel echt een genot. Ik geniet tot nu toe wel van elke kilometer. En zelfs ondanks dat de auto al een aantal jaar bekend is in Nederland krijg ik veel reacties op de weg van mensen. Met duimpjes omhoog of als ik geparkeerd sta dat ze even komen kijken. Vooral kinderen weten ook heel goed wat een tesla is. Al met al wel een grappige ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Teknix1982 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 19:50:
Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn laadpaal nog een week of 2 gaat duren. Nu heb ik al wel wat op internet gelezen om via stopcontacten te laden maar dat gaat met 15km per uur max. Op zich niet erg voor even maar kan ik elk stopcontact gebruiken voor het laden of zitten daar eisen of gevaren aan?
Je kan in de auto instellen met hoeveel Amp hij mag laden. Je stopcontact; kabel en zekering moeten die stroom kunnen hebben.
Als je huis door een professional is bedraad mag je er van uit gaan dat je stopcontacten de stroom van de zekering in je meterkast aan kunnen. Je moet wel heel erg oppassen als je nog een verlengsnoer gaat gebruiken.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:20

Maximus

There is no substitute

Wimo. schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:31:
Nieuwe auto's in NL hebben het blijkbaar al wel:

[afbeelding]

[afbeelding]
Zou het fijn vinden als de updates ook naar de huidige auto's komen. Pas geleden naar .14 gestapt doordat de auto een hele dag bij SC heeft gestaan voor de 20k km onderhoud. De updates komen niet meer heel snel door is mijn beleving. Zal nog wel weer even duren voor ik weer bij de SC sta voor de 40k km.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Deze week weer even naar Londen dus was toch een beetje bang met al langer dan een maand de accu onderhoud melding dus ik bel Tesla om te vragen of ze misschien kunnen zien in het log of m'n accu nog wel oke is voor een lange rit. De medewerker ging het bespreken en toen later zei hij dat ze een monteur langs sturen. Zelfde middag dus nog vervangen. Service.... het kan dus wel.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-06 15:21
RocketKoen schreef op zondag 3 juni 2018 @ 11:46:
[...]

Je kan in de auto instellen met hoeveel Amp hij mag laden. Je stopcontact; kabel en zekering moeten die stroom kunnen hebben.
Als je huis door een professional is bedraad mag je er van uit gaan dat je stopcontacten de stroom van de zekering in je meterkast aan kunnen. Je moet wel heel erg oppassen als je nog een verlengsnoer gaat gebruiken.
Ga er maar vanuit dat gewone stopcontacten/wcd 10A continue ‘rated’ zijn. Niet geheel onbelangrijk bij laden van een EV.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
NielsTn schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 00:25:
[...]

Ga er maar vanuit dat gewone stopcontacten/wcd 10A continue ‘rated’ zijn. Niet geheel onbelangrijk bij laden van een EV.
Dat ligt er maar net aan wanneer de elektra is aangelegd. Bij een moderne installatie met overal randaarde, etc kan je uitgaan van 16A. Bij oudere installaties kan je inderdaad beter 10A aanhouden. EV laders hebben een temperatuursensor aan de huis kant dus mocht het stopcontact warm worden zal de laadsnelheid verlaagd worden of gestopt worden met laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Witte Roadster op de shareholders meeting gisteren:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/De9M4hrU0AAd23m.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
RichieB schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 08:01:
[...]

Dat ligt er maar net aan wanneer de elektra is aangelegd. Bij een moderne installatie met overal randaarde, etc kan je uitgaan van 16A. Bij oudere installaties kan je inderdaad beter 10A aanhouden. EV laders hebben een temperatuursensor aan de huis kant dus mocht het stopcontact warm worden zal de laadsnelheid verlaagd worden of gestopt worden met laden.
nee hoor... kijk maar eens op de achterzijde van een WCD.... 10 A continue... dat ie 16 Ampere voor een uurtje kan hebben doet daar niets aan af.... But hey... it ain't my house burning down ;)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
NielsTn schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 08:13:
[...]

nee hoor... kijk maar eens op de achterzijde van een WCD.... 10 A continue... dat ie 16 Ampere voor een uurtje kan hebben doet daar niets aan af....
Natuurlijk moet je wel een WCD gebruiken die voor 16A is gemaakt. Ik heb zelf zoiets buiten hangen.
But hey... it ain't my house burning down ;)
Zoals gezegd zal dat met een moderne installatie erg meevallen. De thuislader van mijn Volvo V60 ging tot 15A via schuko. Die heb ik veelvuldig met 15A op verschillende plaatsen uren achterelkaar gebruikt zonder enige problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
RichieB schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:25:
[...]

Natuurlijk moet je wel een WCD gebruiken die voor 16A is gemaakt. Ik heb zelf zoiets buiten hangen.

[...]

Zoals gezegd zal dat met een moderne installatie erg meevallen. De thuislader van mijn Volvo V60 ging tot 15A via schuko. Die heb ik veelvuldig met 15A op verschillende plaatsen uren achterelkaar gebruikt zonder enige problemen.
zoals gezegd: er is een verschil tussen kortstondig 16A (bv gourmetten), of langdurig/continue.
Continue mag een normale WCD (zoals in een woning in de muur zit) 10A leveren. In korte tijd 16A. Zie achterzijde ervan (staat er in gestanst). WIl je 16Ampere... overweeg dan degelijkere uitvoeringen met bv een CEE plug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Ik laad inmiddels al wel een aantal uur via een regulier stopcontact op 16a. Vandaag is de installateur er om de laadpaal te plaatsen. Hij gaf ook aan dat mijn stopcontact voor 10a continu bedoeld is. Dus de auto toch maar even bijstellen totdat de netbeheerder de aanpassing voor 3 fasen gedaan heeft. Deze komt over 2 weken en dan is alles goed geregeld. Tot die tijd voorzichtig zijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Teknix1982 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 09:01:
[...]

Ik rijd nu een aantal dagen met mijn nieuwe tesla en heb de nieuwe update wel. De navigatie is qua routes berekenen niet de meest logische. Ik heb een paar keer nu de navigatie gebruikt om te kijken waar hij je langs zou leiden op routes die ik zelf ken maar dat zijn niet de meest logische routes die bijvoorbeeld Tom Tom of de audi navigatie zou kiezen. Wel zit er nu real time traffic info in. Ik kan niet inschatten hoe het voor deze update was, want ik heb die versie nooit gehad. Maar de navigatie is wel het minste punt van de tesla. Op de afwerking na misschien. Ik vond dat ook tegenvallen. Voor een auto van 100k.
De navigatie - de 'oude' dan - lijkt een voorkeur voor de kortste ipv de snelste route te hebben als de reistijden dicht bij elkaar liggen, waarbij een ongezond positieve inschatting wordt gebruikt voor stadsverkeer. Op zich voor een elektrische auto waarbij range een issue is niet zo gek, maar af en toe knap suf. Als ik over de A4 richting Amsterdam rij en ik moet bij de Passenger Terminal zijn staat de navi er op dat ik bij de RAI van de snelweg af ga en dwars door de stad ga, terwijl gewoon de S114 nemen veel sneller is.

Real time traffic info zat er op zich al in maar was/is TMC-gebaseerd volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:54
https://nl.linkedin.com/p...als-zzper-thierry-pauptit

Klopt dit verhaal? Dit lijkt mij wel erg goedkoop om 5 jaar lang in een Tesla te rijden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ja, hebben veel mensen gedaan, ook in dit topic.
Je moet natuurlijk wel een echt bedrijf met omzet hebben, anders kun je de kosten niet aftrekken. Dus even een eenmansbedrijfje registreren en misschien voor de vorm een tuinhuisje bij iemand schilderen werkt hiervoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:54
Maasluip schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:50:
Ja, hebben veel mensen gedaan, ook in dit topic.
Je moet natuurlijk wel een echt bedrijf met omzet hebben, anders kun je de kosten niet aftrekken. Dus even een eenmansbedrijfje registreren en misschien voor de vorm een tuinhuisje bij iemand schilderen werkt hiervoor niet.
"Hebben gedaan" maar kan het nog steeds op deze manier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maarten Steinbuch heeft hier altijd wel interessante blogs over:
https://steinbuch.wordpress.com/

https://steinbuch.wordpre...sch-rijden-nl-maart-2018/

Hij had destijds ook een overzicht gemaakt toen de Model S net in NL kwam over investeringsaftrekken (MIA/KIA/VAMIL). Ook op z'n blog terug te vinden.
https://steinbuch.wordpre...-zzp-en-bv-aanschaf-2016/

[ Voor 12% gewijzigd door Viper® op 07-06-2018 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@Sunri5e zolang de MIA, KIA en VAMIL lopen kun je er gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Sunri5e schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:11:
https://nl.linkedin.com/p...als-zzper-thierry-pauptit

Klopt dit verhaal? Dit lijkt mij wel erg goedkoop om 5 jaar lang in een Tesla te rijden....
De aankoopprijs is momenteel minstens 72.000 exclusief BTW. De verkoopwaarde is ook hoger, waardoor de afschrijving per jaar tegenvalt. Je moet een behoorlijk hoog inkomen hebben (na aftrek van bedrijfskosten) om in de 52% te vallen waarvan je ook nog de hypotheek wilt aftrekken.

De stelling dat je voor 10k per jaar een 2018 Model S kan rijden klopt niet voor de meeste zzp-ers. De berekening in de spreadsheet op de site van Maarten Steinbuch is realistischer en houdt rekening met allerlei andere kosten.

In 2013 was de berekening veel gunstiger, toen waren er meerdere regelingen van toepassing en de MIA was niet gemaximeerd op 50.000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:53

WhySoSerious

Be the change.

Bloomberg met een artikel én gave foto's omtrent productie Tesla M3.
klik

Bring it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:40

Snow_King

Konijn is stoer!

WhySoSerious schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:39:
Bloomberg met een artikel én gave foto's omtrent productie Tesla M3.
klik

Bring it!
Gaaf!

Ik was afgelopen week in New York en ben uiteraard naar de Tesla Store gegaan om Model 3 te zien. HEBBEN! O+

Wij zitten in de luxe positie dan er een Model S 100D onderweg is (eta September) en dat we de huidige auto van mijn vriendin gaan vervangen door een Model 3. We wilden vooral het verschil met de Model S zien.

In NY stonden Model 3 en S samen in de showroom naast elkaar dus het was goed vergelijken. Op foto's niet te zien, maar zo in real life is Model 3 'gewoon' een kleinere Model S.

Nog steeds een hele ruime auto, maar gewoon een tikje kleiner dan Model S.

Het is dat wij gewend zijn aan de S en die graag houden. Mountain bikes er in, skies, snowboards, etc, etc, lekker veel mee nemen. Maar dat neemt niet weg dat Model 3 echt een hele mooie en praktische auto zal zijn.

Ik kan het iederen aan raden!
Pagina: 1 ... 7 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en opmerkingen over leveringen van de Tesla's:

Tesla Leveringen Topic