Het grote Tesla topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 84 Laatste
Acties:
  • 538.500 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
Sunri5e schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:11:
https://nl.linkedin.com/p...als-zzper-thierry-pauptit

Klopt dit verhaal? Dit lijkt mij wel erg goedkoop om 5 jaar lang in een Tesla te rijden....
KIA/VAMIL zijn er niet meer. MIA is gemaximaliseerd tot 50k. Bijtelling vanaf 2019 ook 4% tot 50k. Als ie de berekening dan nog eens maakt is het allemaal zo gunstig niet meer ;(

Bovendien houdt hij de BTW buiten beschouwing, terwijl je die wel mag vorderen, maar je moet ook per jaar 2,7% over de nieuwprijs terugbetalen als je privé in je auto rijdt. Bij een Tesla van 90k is dat zo'n €2500, over 5 jaar toch €12.500 BTW terugbetalen.

En 52% belastingdruk klopt niet, iedere ondernemer heeft MKB winstvrijstelling (en meestal zelfstandigenaftrek) waardoor je effectief altijd maar iets van 45% betaalt. Dan moet je natuurlijk al wel meer verdienen dan zo'n 80.000 per jaar anders zit je na aftrekposten nog in de 42% schijf.

En zoals hierboven al is verteld moet je ook weer afrekenen over de verkoopwaarde, dat neemt ie gemakshalve ook niet mee. Tenzij je de auto na 5 jaar naar de sloop brengt.

[ Voor 24% gewijzigd door YoshiBignose op 11-06-2018 09:54 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-10 21:40

matroosoft

Lone Christian

Elon musk op Twitter over de nieuwe Tesla Roadster:
SpaceX option package for new Tesla Roadster will include ~10 small rocket thrusters arranged seamlessly around car. These rocket engines dramatically improve acceleration, top speed, braking & cornering. Maybe they will even allow a Tesla to fly …
https://mobile.twitter.co.../1005577738332172289?p=v#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
Oh ja m'n Tesla is trouwens stuk, staat nu in Antwerpen. Blijkt dat de motor kapot is (S70 (nu 75) uit 2016-7).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-10 15:30

Daniel

Kapitein NCC-1701
Wel handig dat die drive unit het enige onderdeel is dat Tesla wel op voorraad heeft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:32
YoshiBignose schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 17:58:
Oh ja m'n Tesla is trouwens stuk, staat nu in Antwerpen. Blijkt dat de motor kapot is (S70 (nu 75) uit 2016-7).
Er zit toch 8 jaar garantie op de drive train? Wel balen natuurlijk als hij uitvalt.. mooie loaner gekregen?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:58

vhal

ಠ_ಠ

RichieB schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:06:
[...]
Er zit toch 8 jaar garantie op de drive train? Wel balen natuurlijk als hij uitvalt.. mooie loaner gekregen?
Een BMW 520 diesel :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tesla ontslaat wereldwijd bijna 10 procent van personeel is nu te lezen op nu.
Die ingreep is nodig om de maker van elektrische auto's eindelijk winstgevend te kunnen maken. Tesla heeft in bijna vijftien jaar nog nooit een jaar met winst afgesloten.
.....
Beleggers hebben dinsdag positief gereageerd op het nieuws over de reorganisatie. De koers van het aandeel is duidelijk opgeveerd.

[ Voor 21% gewijzigd door ZuinigeRijder op 12-06-2018 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Op zich niet gek. Naarmate het productieproces van de Model 3 volwassener wordt zijn er minder mensen nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door XWB op 12-06-2018 23:35 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Daniel schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 18:43:
Wel handig dat die drive unit het enige onderdeel is dat Tesla wel op voorraad heeft :)
Haha ja zou balen zijn als het ook een maand had geduurd, maar in de mail zeiden ze al dat ze direct begonnen waren met vervangen.
RichieB schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:06:
[...]

Sowieso, en de rest 4 jaar of tot 80.000 als ik me niet vergis. Omdat het zondagavond was konden ze niet met een andere Tesla komen dus moest ik met de taxi naar Brussel airport om daar een 520d touring op te halen van Sixt. Daar rij ik nu nog mee :P

Wel met Belgisch kenteken overigens... volgens mij kunnen de Belastingdienst je daar nog een BPM + wegenbelasting factuur voor sturen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:40
YoshiBignose schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:51:
[...]

Haha ja zou balen zijn als het ook een maand had geduurd, maar in de mail zeiden ze al dat ze direct begonnen waren met vervangen.

[...]

Sowieso, en de rest 4 jaar of tot 80.000 als ik me niet vergis. Omdat het zondagavond was konden ze niet met een andere Tesla komen dus moest ik met de taxi naar Brussel airport om daar een 520d touring op te halen van Sixt. Daar rij ik nu nog mee :P

Wel met Belgisch kenteken overigens... volgens mij kunnen de Belastingdienst je daar nog een BPM + wegenbelasting factuur voor sturen :(
Ik dacht dat het met huur wel mocht.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-10 15:04

Snow_King

Konijn is stoer!

[...]

Vrijstelling aanvragen! https://belastingdienst.n...uto_of_motor_in_nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 17:11
XWB schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:34:
Op zich niet gek. Naarmate het productieproces van de Model 3 volwassener wordt zijn er minder mensen nodig.
Juist niet op het productie personeel. Elon gaf laatst juist aan dat 1 van de problemen met de productie van Model 3 juist dat er teveel was rebotiseerd.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:20
@winwiz , Klopt - gezien de productie van model 3 nog helemaal niet loopt, gaat er binnen de productie niemand uit. Van wat ik lees gaat het om een reorg, waarbij er aan de ‘randen’ mensen uitgaan, zoals dubbele functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
[...]
En vergeet de 22% bijtelling niet over die dieselbak op te geven deze maand.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
RichieB schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:52:
[...]

En vergeet de 22% bijtelling niet over die dieselbak op te geven deze maand.. :'(
Ssssssssssssst >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 10:16:
Mijn vrouw rijdt een deuk in de voorkant. Het is alleen het stuk waar het nummerbord op zit. Dat is volgens mij een groot plastic stuk. Iemand een idee of ik gewoon zo'n voorkant kan kopen ipv spuiten?

Tesla wist het niet....
Mijn vrouw had dus een deuk gereden. Ik heb haar smalend aangekeken en gevraagd hoe ze dat heeft gedaan met 47 sensoren. Maar ze bleef bij hoog en laag beweren dat er geen waarschuwing kwam. Tuurlijk.

Gisteren parkeer ik in en... pok (geen boem, pok ;) ).

:?

Ik parkeerde erg rustig in, want ik wist dat er een betonnen plantenbak was. Maar de Tesla liet niets zien of horen. Toen ik wegging begon hij wel direct te piepen en waarschuwen voor de bak voor de auto.

Niet echt betrouwbaar blijkbaar.

Disclaimer: Ja, je moet gewoon zelf opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:01
Ik heb precies hetzelfde gehad, maar dan met mijn Skoda. Ik vertrouwde altijd blind op die dingen :P

Dus ik ben het eens met je disclaimer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Tja als je al niet op techniek kan vertrouwen... Je ziet op je scherm toch ook die oranje en rode randjes als je dichtbij een object komt. Liet ie dat ook niet zien? Ik parkeer iedere dag zo in m'n krappe parkeergarage in, maar na een tijdje weet je uit je hoofd ook wel een beetje de afstand.

Nu geen achteruitrijcamera op de BMW dus alleen piepjes en kleurtjes, vind het toch wel irritant. Bij de camera heb je veel meer overzicht voor bijv. de lijnen en stoepen bij parkeren. Toch ben ik af en toe ook angstig voor het feit dat de camera bijv. een vertraging heeft bij achteruit rijden en dan ben je ook de lul :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ik heb een achteruitrijcamera, het is het enige "luxe" onderdeel die ik graag heb ik een auto.

[ Voor 42% gewijzigd door mrmrmr op 14-06-2018 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
M'n verzekering van de Tesla (via Turien) gaat naar €2311 per jaar. Ik heb 8 schadevrije jaren (er staat trede 15, 75% korting). Dit zijn toch absurde bedragen of niet? Iemand anders die ergens minder betaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Nee helaas nog niet maar gaat steeds beter motor elektrisch gaat erg goed scooter elektrisch top alleen voordat mensen overstappen moeten zeer eerst meer betalen dan per maand besparen omdat stroom goedkoper is.

Maar las net dat we na de zomer ergens we eindelijk redelijk autonoom kunnen rijden met onze teslas.
https://www.theverge.com/...ll-self-driving-elon-musk

Mijn collega was er ook al tegen aangelopen dat verzekeringen voor een tesla behoorlijk duur waren. Ik zie het niet in de lease. Maar goedkoop is het niet plus je moet zo domme lojack laten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
MeZZiN schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:17:

Mijn collega was er ook al tegen aangelopen dat verzekeringen voor een tesla behoorlijk duur waren. Ik zie het niet in de lease. Maar goedkoop is het niet plus je moet zo domme lojack laten installeren.
Ik hoefde niets te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Mijn college had ook wel verzekeringen maar zonder lojack ging de prijs extreem omhoog. De lojack bij mij moest van de lease maatschappij :(
[...]

[...]

Dat is ook weer een ding je het is een vervanging (van je tijdelijke auto) dus moet je eigenlijk de huidige bijtelling stop zetten en die van de leen auto. Maar goed in de praktijk is de huur auto op naam van tesla en niet op jouw naam en de huidige auto blijf op jouw naam. Dus op papier is er niet veranderd. Alleen je kilometers lopen nu niet meer op bij de tesla. Ik vond wel wat dingen op het internet maar zou tesla vragen of ze je snel een echte auto leveren.... ICE kan echt niet meer in deze tijd.

Voor mij zou hetzelfde kunnen gelden Ik heb een tijdelijk model X dus moet ik doorgeven dat ik een andere auto heb. Zou niet uitmaken voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
MeZZiN schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:40:
Mijn college had ook wel verzekeringen maar zonder lojack ging de prijs extreem omhoog. De lojack bij mij moest van de lease maatschappij :(

[...]

Dat is ook weer een ding je het is een vervanging (van je tijdelijke auto) dus moet je eigenlijk de huidige bijtelling stop zetten en die van de leen auto. Maar goed in de praktijk is de huur auto op naam van tesla en niet op jouw naam en de huidige auto blijf op jouw naam. Dus op papier is er niet veranderd. Alleen je kilometers lopen nu niet meer op bij de tesla. Ik vond wel wat dingen op het internet maar zou tesla vragen of ze je snel een echte auto leveren.... ICE kan echt niet meer in deze tijd.

Voor mij zou hetzelfde kunnen gelden Ik heb een tijdelijk model X dus moet ik doorgeven dat ik een andere auto heb. Zou niet uitmaken voor mij.
Ach zo erg mierenneuken dat doet de belastingdienst zelfs niet. Heb dat formulier van BPM/MRB wel ingevuld maar ga echt geen bijtelling aanpassen voor 22% van 60.000 / 365 * 5 = €180. En dan 4% van 86.000 / 365 * 5 = € 47 eraf. Is € 133... daar ligt niemand wakker van.

Ze gaven overigens aan dat de auto al gerepareerd was en wordt nu naar Amsterdam gebracht dus zal niet lang meer duren in deze tractor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:39

Maximus

There is no substitute

MeZZiN schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:40:

[...]

Lease zelf ook en zelfs bij twee weken vervangend vervoer loopt de huidige bijtelling van de auto onder reparatie gewoon door. De vervanger is niet je hoofd auto, maar een vervanger. Heb ook vanuit onze salarisafdeling geen hercalculatie gehad. Bij ons rijden redelijk wat leasebakken rond, zou een leuke administratie worden anders.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Inmiddels heb ik de eerste 2000km erop zitten in mijn eerste week met mijn tesla :) heb afgelopen week een roadtripje van 3 dagen gemaakt met mijn vriendin. De auto rijdt echt heerlijk. Ook de navigatie begint te wennen. Vertragingsinfo is niet heel duidelijk maar de richting aanwijzingen zijn in het front display wel duidelijk. Enige wat me nu nog tegenvalt zijn de afwerking van de deuren en rubbers. Op de snelweg is de wind erg luidruchtig. Ik denk door de rubbers bij de deur, bij jullie ook zo?

Het tussendoor laden gaat snel en is eigenlijk niet storend. Even een pauze na 250 km is wel lekker. Heb wel de fout gemaakt om door te rijden tot 10% restant en dan gaat het begin niet snel met laden, pas vanaf 50 naar 80% laad hij het snelste. Dus de terugweg daar rekening mee gehouden door wat vaker te stoppen maar dan veel korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Teknix1982 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 15:08:
Inmiddels heb ik de eerste 2000km erop zitten in mijn eerste week met mijn tesla :) heb afgelopen week een roadtripje van 3 dagen gemaakt met mijn vriendin. De auto rijdt echt heerlijk. Ook de navigatie begint te wennen. Vertragingsinfo is niet heel duidelijk maar de richting aanwijzingen zijn in het front display wel duidelijk. Enige wat me nu nog tegenvalt zijn de afwerking van de deuren en rubbers. Op de snelweg is de wind erg luidruchtig. Ik denk door de rubbers bij de deur, bij jullie ook zo?

Het tussendoor laden gaat snel en is eigenlijk niet storend. Even een pauze na 250 km is wel lekker. Heb wel de fout gemaakt om door te rijden tot 10% restant en dan gaat het begin niet snel met laden, pas vanaf 50 naar 80% laad hij het snelste. Dus de terugweg daar rekening mee gehouden door wat vaker te stoppen maar dan veel korter.
Heb je een S of een X? Ik vind de S vrij stil, de X heeft wat meer windgeruis. Ik vind de navi ook wel lekker werken behalve dat hij je naar kortste routes stuurt ipv snelste. Toch als ik in een andere auto stap vind ik zo'n klein schermpje erg hinderlijk. Nu heb je een lekker groot scherm dat je kan draaien en zoomen wat je wil en je ziet ook op je dashboard duidelijk waar je heen moet. Met rotondes is helaas de vertraging te erg aanwezig (misschien minder bij de nieuwste Tesla's?) waardoor je soms niet goed ziet welke afslag je bij de rotonde moet nemen als je er eenmaal op zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Grappig dat jullie het over de NAV hebben. Ik heb nu een oude model x te leen. En de nav is zo verschillende met mijn eigen model x wat een jaar aan software verschil maakt. De oude maak soms vreemde routes. In de polder zijn er rond de 4-6 mogelijkheden om richting het zuiden te gaan allemaal. Maar de oude model X mixt er nog een paar bij. Plus vreemde keuzes als er veel verkeer is. De nieuwe doet het toch veel beter. Verder lijkt de interface van de oude x veel trager te zijn dan de nieuwe. Zeker de kaart opbouw is langzaam.

Zou graag iets meer controle willen hebben zoals bij de leaf dat je gewoon 4 verschillende routes kan kiezen. Langzaam maar heel erg eco of snel of iets te tussen in.

Maar na een week rijden met de 100D eigenlijk geen enkel verschil met de 75D de extra range is leuk maar eigenlijk helemaal niet nodig merk ik. Ja het is handig als je na je werk nog verder moet maar meestal gooi ik mijn tesla toch wel aan de paal in den haag. Dus het zou mooi zijn als er ooit per kilo meer kwh maar verder denk dat de max rond de 100-125kw zal gaan liggen. Meer is just overkill en totaal overbodig. Het laden zal wel sneller gaan hopelijk. Misschien dat de huidige tesla's de upgrade nog kunnen krijgen een kwh extra is altijd fijn maar de huidige 100kw gaat eigenlijk best prima. Maar de extra kosten die een 100D kost hadden het voor mij niet waard geweest. Plus we moeten toch elke 200-250 kilometer de benen strekken.

Wel een groot verschil ik heb nu die individuele stoelen ipv de bank. Wat een ondingen zijn dat je kan geen klap meer mee nemen. Echt super onhandig. En je kan niet eens rijden zonder foutmeldingen als je ze naar voren zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
YoshiBignose schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 17:47:
[...]

Heb je een S of een X? Ik vind de S vrij stil, de X heeft wat meer windgeruis. Ik vind de navi ook wel lekker werken behalve dat hij je naar kortste routes stuurt ipv snelste. Toch als ik in een andere auto stap vind ik zo'n klein schermpje erg hinderlijk. Nu heb je een lekker groot scherm dat je kan draaien en zoomen wat je wil en je ziet ook op je dashboard duidelijk waar je heen moet. Met rotondes is helaas de vertraging te erg aanwezig (misschien minder bij de nieuwste Tesla's?) waardoor je soms niet goed ziet welke afslag je bij de rotonde moet nemen als je er eenmaal op zit...
Ik heb een S. En vergeleken met mijn audi heeft deze meer ruis. Ik zie ook wel wat ruimte bij de rubber rand waar de horizontale en verticale lijn kruizen. Daar zal het waarschijnlijk weg komen. Met wassen had ik er zelfs wat druppeltjes lopen.

Het scherm is idd heerlijk. Met rotondes kijk ik altijd op mijn dash screen achter het stuur, die geeft perfect de rotonde afslag weer vind ik. De routes zijn idd niet altijd logisch, dit is alleen hinderlijk als je het weet. Als je de omgeving niet kent merk je het ook niet.
MeZZiN schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 20:47:
Maar na een week rijden met de 100D eigenlijk geen enkel verschil met de 75D de extra range is leuk maar eigenlijk helemaal niet nodig merk ik. Ja het is handig als je na je werk nog verder moet maar meestal gooi ik mijn tesla toch wel aan de paal in den haag. Dus het zou mooi zijn als er ooit per kilo meer kwh maar verder denk dat de max rond de 100-125kw zal gaan liggen. Meer is just overkill en totaal overbodig. Het laden zal wel sneller gaan hopelijk. Misschien dat de huidige tesla's de upgrade nog kunnen krijgen een kwh extra is altijd fijn maar de huidige 100kw gaat eigenlijk best prima. Maar de extra kosten die een 100D kost hadden het voor mij niet waard geweest. Plus we moeten toch elke 200-250 kilometer de benen strekken.
Heb ook getwijfeld tussen de 100 en 75d, vond uiteindelijk de meerprijs niet opwegen tegen die paar keer per jaar dat je die extra km nodig hebt. En wat je zegt, elke 250 km even je benen strekken is nooit verkeerd. Dan even een bak koffie en je kan weer 150km erbij. En anders stop je een paar keer voor een bakje. Voor de langere ritten kan je dat meestal wel plannen.

[ Voor 33% gewijzigd door Teknix1982 op 15-06-2018 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
MeZZiN schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 20:47:
Grappig dat jullie het over de NAV hebben. Ik heb nu een oude model x te leen. En de nav is zo verschillende met mijn eigen model x wat een jaar aan software verschil maakt. De oude maak soms vreemde routes. In de polder zijn er rond de 4-6 mogelijkheden om richting het zuiden te gaan allemaal. Maar de oude model X mixt er nog een paar bij. Plus vreemde keuzes als er veel verkeer is. De nieuwe doet het toch veel beter. Verder lijkt de interface van de oude x veel trager te zijn dan de nieuwe. Zeker de kaart opbouw is langzaam.

Zou graag iets meer controle willen hebben zoals bij de leaf dat je gewoon 4 verschillende routes kan kiezen. Langzaam maar heel erg eco of snel of iets te tussen in.

Wel een groot verschil ik heb nu die individuele stoelen ipv de bank. Wat een ondingen zijn dat je kan geen klap meer mee nemen. Echt super onhandig. En je kan niet eens rijden zonder foutmeldingen als je ze naar voren zet.
Wat voor foutmeldingen krijg je dan? Mijn 6 zitter komt eind volgende week namelijk ;)

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

https://www.teslarati.com...-assembly-line-elon-musk/

Eerste Tesla Model 3 Performance rolt zo'n twee weken eerder van de band dan gepland. En productie van de Model 3 in het algemeen zit nu ongeveer op 4,9K p/w, bijna op de magische grens van 5000 per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Hoe kom je aan dat cijfer? Volgens https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/ komen we daar (nog) niet aan.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:42

MrScratch

I am rubber, you are glue

winwiz schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:42:
Hoe kom je aan dat cijfer? Volgens https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/ komen we daar (nog) niet aan.
Staat in het bericht dat door matroosoft wordt gequote. Daarin staat dat er een gelekte email is van Musk waarin wordt gesuggereerd dat er op een productie van 700 per dag wordt gemikt. Dat keer 7 is 4900 per week als inderdaad elke dag gewerkt wordt in die fabriek. Ik lees een hoop mitsen en maren in dit verhaal.

Quote: A recently-leaked email from Elon Musk, however, suggested that the company is now targeting a pace of 700 Model 3 per day, which equates to 4,900 vehicles per week, just 100 cars shy of its goal of producing 5,000 Model 3 per week by the end of Q2 2018.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
HekkeySE schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 07:37:
[...]

Wat voor foutmeldingen krijg je dan? Mijn 6 zitter komt eind volgende week namelijk ;)
Ben je gebeld door Tesla? Ik hoop mijn X ook einde van de week te krijgen, maar nog geen telefoontje gehad. Begreep dat ze opbellen 4 dagen voordat hij opgehaald kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
HekkeySE schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 07:37:
[...]

Chairs are unlatched Plus de voorstoelen schuiven naar voren. Voor ons blij dat we de normale achterbank hebben hoewel de stoelen achter wel stukken fijner zijn dan de bank. Wij vervoeren vaak spullen in de auto.

Je kan gewoon rijden. Maar handig is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
MrScratch schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:50:
[...]

Staat in het bericht dat door matroosoft wordt gequote. Daarin staat dat er een gelekte email is van Musk waarin wordt gesuggereerd dat er op een productie van 700 per dag wordt gemikt. Dat keer 7 is 4900 per week als inderdaad elke dag gewerkt wordt in die fabriek. Ik lees een hoop mitsen en maren in dit verhaal.

Quote: A recently-leaked email from Elon Musk, however, suggested that the company is now targeting a pace of 700 Model 3 per day, which equates to 4,900 vehicles per week, just 100 cars shy of its goal of producing 5,000 Model 3 per week by the end of Q2 2018.
Targeting is natuurlijk iets anders dan wat er werkelijk nu wordt geproduceerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Niet online
rb338 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:14:
[...]

Ben je gebeld door Tesla? Ik hoop mijn X ook einde van de week te krijgen, maar nog geen telefoontje gehad. Begreep dat ze opbellen 4 dagen voordat hij opgehaald kan worden?
Yep. Vandaag. Kan vanaf morgen halen. Voor vrijdag afspraak gemaakt. *O* . Jij ook?

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
HekkeySE schreef op maandag 18 juni 2018 @ 19:13:
[...]

Yep. Vandaag. Kan vanaf morgen halen. Voor vrijdag afspraak gemaakt. *O* . Jij ook?
Veel plezier vandaag met het ophalen! Helaas heb ik nog geen telefoontje gehad. Hopelijk vandaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Beste mede-Tweakers! Ik heb een nieuwbouwhuis gekocht, en ben nu bezig met de loze leidingen te plannen. Om het huis toekomstbestendig te maken en future-Tesla-proof, wil ik graag een loze leiding (3/4") trekken van de meterkast naar de achtergevel van het huis. De parkeerplaats is namelijk achter de achtertuin.

Weten jullie toevallig of de voeding van een snellaadpaal door die leiding heen zou passen? Of is een dikkere leiding nodig? Alvast bedankt :)

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Laatst online: 15:46

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Zijn er nog Tesla bezitters in het noorden van Nederland? Misschien leuk om mee te doen aan: http://elfwegentocht.nl/recordpoging/ Ik doe iig mee met mijn Zero SR elektrische motor.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
TKroon schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:07:
Beste mede-Tweakers! Ik heb een nieuwbouwhuis gekocht, en ben nu bezig met de loze leidingen te plannen. Om het huis toekomstbestendig te maken en future-Tesla-proof, wil ik graag een loze leiding (3/4") trekken van de meterkast naar de achtergevel van het huis. De parkeerplaats is namelijk achter de achtertuin.

Weten jullie toevallig of de voeding van een snellaadpaal door die leiding heen zou passen? Of is een dikkere leiding nodig? Alvast bedankt :)
Ik ben zelf niet technisch aangelegd maar heb net een snellaadpaal laten plaatsen thuis. Dit is een onderdelenlijstje die in de offerte stond. Kun je daar wat mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FhaxZDKwlsXG8A3Hd26H51rt/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Dank! Ik verwachtte al zo’n kabel, fijn dat dat bevestigd is :) nu nog uitzoeken of die goed door een 3/4” past met een of meer bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Ik zou zelf geen 2,5 nemen. Meer 4mm per fase ader omdat de afstand toch redelijk groot is en in de toekomst wil je misschien 3x32a hebben.

Ik heb voor de zekerheid alle kabels van 4mm voorzien. (3fase grond kabel) Alleen deze kabel is redelijk dik weet niet of het door een 3/4" past. Misschien zonder bochten. Maar goed waarom leg je gewoon niet gelijk de kabel aan voor nu zo duur is dat ook niet en je ben er toch al plus een loze leiding werkt voor geen meter met dikke kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
TKroon schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 16:53:
Dank! Ik verwachtte al zo’n kabel, fijn dat dat bevestigd is :) nu nog uitzoeken of die goed door een 3/4” past met een of meer bochten.
Hij is 15,3mm buiten diameter en 3/4 inch is 19mm. Met mijn boerenverstand denkende zou het moeten passen. Maar zoals gezegd, ik heb hier weinig verstand van.

Wat @MeZZiN zegt heeft hij wel een punt, als je echt future proof wil maken zou je direct naar 4x4mm2 kunnen gaan. Deze heeft een 16,2mm buiten diameter. Ook dat zou net moeten passen toch?

[ Voor 19% gewijzigd door Teknix1982 op 19-06-2018 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Probleem is dat elke bocht de wrijving verhoogd. Je kan soort vet krijgen om het iets makkelijker te maken maar de kabel is zo stug. Ik had al moeite netwerkkabel af en toe door mijn loze leidingen te krijgen.

Denk dat het wel moet lukken wel gladde buizen gebruiken (niet die geribbelde meuk) ik zou alleen gelijk de kabel leggen als het niet voor de laadpaal is het voor je garage/sauna/whirlpool of straks als we niet meer op gas mogen bbq-en je 3 fase aansluiting voor je bbq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
MeZZiN schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 16:57:
Ik zou zelf geen 2,5 nemen. Meer 4mm per fase ader omdat de afstand toch redelijk groot is en in de toekomst wil je misschien 3x32a hebben.

Ik heb voor de zekerheid alle kabels van 4mm voorzien. (3fase grond kabel) Alleen deze kabel is redelijk dik weet niet of het door een 3/4" past. Misschien zonder bochten. Maar goed waarom leg je gewoon niet gelijk de kabel aan voor nu zo duur is dat ook niet en je ben er toch al plus een loze leiding werkt voor geen meter met dikke kabels.
Dank voor je reactie. Bedoel je de kabels laten leggen in plaats van loze leidingen? Het is projectnieuwbouw, dus ik weet niet of ze overal zomaar aan meewerken, en ten tweede is de prijs maar afwachten. (Er wordt ook €950 gevraagd voor een 75mm-buis van meterkast naar zolder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:26
TKroon schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 17:35:
[...]

Dank voor je reactie. Bedoel je de kabels laten leggen in plaats van loze leidingen? Het is projectnieuwbouw, dus ik weet niet of ze overal zomaar aan meewerken, en ten tweede is de prijs maar afwachten. (Er wordt ook €950 gevraagd voor een 75mm-buis van meterkast naar zolder)
Bij projectbouw is het vaak goedkoper om achteraf iemand te laten komen, dan om meerwerk te laten doen tijdens de bouw.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:02
TKroon schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:07:

Gewoon een mantelbuis vanuit de meterkast naar de achtertuin laten leggen. Hier kunnen dan gewoon eventueel meerdere kabels doorheen gevoerd worden in de toekomst.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
adjego schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:43:
[...]

Gewoon een mantelbuis vanuit de meterkast naar de achtertuin laten leggen. Hier kunnen dan gewoon eventueel meerdere kabels doorheen gevoerd worden in de toekomst.
Dank, dat is iets wat de aannemer aanbood. Alleen een mantelbuis naar zolder kostte €950... |:(
Vandaar dat ik eerst wat alternatieven bekijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:02
mag toch hopen dat een mantelbuis naar de tuin niet zo duur hoeft te zijn. Door de muur moeten ze natuurlijk wel aardig wat wegkappen, wat een stukje meer tijd kost.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Alles is duur in de project bouw.

Maar kan je misschien niet beter het project later laten doen ipv gelijk kosten zijn niet zo hoog om een kabel door de kruipruimte te leggen als je nu 1000 moet betalen daar kan je bijna het hele project mee betalen (zonder laadunit)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Niet online
De Tesla gisteren om 18:00 opgehaald. Uitgebreidere fotoshoot ergens in de Zaanstreek volgt :)

Afbeeldingslocatie: https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/img_3494-2-jpg.311363

[ Voor 7% gewijzigd door HekkeySE op 21-06-2018 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
HekkeySE schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:49:
De Tesla gisteren om 18:00 opgehaald. Uitgebreidere fotoshoot ergens in de Zaanstreek volgt :-)

[afbeelding]
Erg mooi :9 Ik ga de mijne zaterdagochtend ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:39
adjego schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:12:
mag toch hopen dat een mantelbuis naar de tuin niet zo duur hoeft te zijn. Door de muur moeten ze natuurlijk wel aardig wat wegkappen, wat een stukje meer tijd kost.
Volgens mij wordt dat geboord, meestal, met een diamantboor. Hoeft niet heel veel tijd te kosten, 950 euro is echt heel veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Diamant boren kost meestal per gat rond de 30-60 euro en dat is voor een doorvoer van een afzuigkap. + door de vloer boren 70cm.

Maar ze vragen altijd te veel bij de project bouw. Denk dat je beter gewoon het moet laten en later iemand het moet laten doen scheelt je bakken met geld.

Ons vorige huis was omdat hij vast lag in een rechtzaak (de eerste koper naam de woning niet af) hadden ze hem afgebouwd met maximaal aantal loze leidingen (om de verkoop zo snel mogelijk te laten verlopen dus geen meerwerk mogelijkheden) heeft ons per leiding 300 euro gescheeld we hadden er 10 extra. Was ook het eerste huis dat wel elke kamer CAT5 hadden super handig.

Vraag een offerte en vraag een offerte als je het na der hand installeert.

Als ik nu 3 fase naar achter wil brengen kost het me de kabel + wat boorwerk (in mijn huis) misschien 300-400 euro ofzo. Iets leggen door de kruipruimte is niet eens een uur werk. Het boren is het meeste werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-10 20:46
Zijn er mensen op dit forum die een Tesla model S uit 2013/2014 bezitten of onlangs hebben gekocht en nog steeds kinderziektes ervaren die terugkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
PSP123 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:59:
Zijn er mensen op dit forum die een Tesla model S uit 2013/2014 bezitten of onlangs hebben gekocht en nog steeds kinderziektes ervaren die terugkomen?
Ja ik :) De kinderziektes niet, wel wat gewoon producteigenschappen zijn :P
Het gaat vooral om de verschillen met de huidige generatie Model S, want die zijn soms best groot.

1. Stoelen: 2013/2014 modellen hebben de oude, veel vlakkere stoelen. Pas vanaf 2015 had je de 'next generation' stoelen met meer zijdelingse steun en een wat hogere rug. Ik vind persoonlijk de NG-stoelen lekkerder zitten maar mensen die wat breder/dikker zijn vinden de oudere stoelen vaak fijner omdat die minder krap zitten. Verder zijn de hoofdsteunen op de achterbank veel hoger geworden bij het NG-interieur wat ervoor zorgt dat je minder zicht naar achteren hebt (maar langere mensen op de achterbank wel beter zitten)

2. Geen Autopilot als je een model hebt dat gebouwd is voor zomer 2014. Ook geen adaptieve cruise control, emergency braking en dergelijke.

3. Interieurkwaliteit/afwerking is stuk minder vergeleken met wat je nu krijgt, voor een auto die destijds (in mijn geval) boven de 90k moest kosten is dat echt onder de maat.

4. Geen 4G (kaarten laden traaaag, zelfde geldt voor Spotify) en 2013-modellen hadden geen inklapbare spiegels

5. Processor van het systeem achter het grote scherm is een stuk trager, dat merk je inmiddels echt wel

6. Ik heb het idee dat oudere auto's geen/minder navi-updates krijgen. Nu is dat systeem sowieso al shitty, maar mijn auto heeft oudere kaarten dan een loaner die ik een maand of wat geleden had, terwijl het systeem in basis nog hetzelfde is.

Paar kinderziektes die waarschijnlijk verholpen zijn als je nu een gebruikte uit 2013/2014 koopt.

1. Lawaaiige drive unit. Ik zit inmiddels op nr 3 (in iets meer dan 4 jaar en 135k km) maar deze houdt het al 70k zonder problemen vol. Eerdere generaties motoren kregen vrij snel last van speling op de aandrijfas en dat vertaalde zich in vrij harde piep/zoemgeluiden.

2. Dooie 12V-batterij. Heb ik gehad, sinds vervanging geen problemen

3. Kapotte door-handles (komen niet meer naar buiten). Nooit gehad maar schijnt notoir veel voor te komen bij oudere modellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Daniel op 22-06-2018 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-10 20:46
Daniel schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:10:
[...]

Ja ik :) De kinderziektes niet, wel wat gewoon producteigenschappen zijn :P
Het gaat vooral om de verschillen met de huidige generatie Model S, want die zijn soms best groot.

1. Stoelen: 2013/2014 modellen hebben de oude, veel vlakkere stoelen. Pas vanaf 2015 had je de 'next generation' stoelen met meer zijdelingse steun en een wat hogere rug. Ik vind persoonlijk de NG-stoelen lekkerder zitten maar mensen die wat breder/dikker zijn vinden de oudere stoelen vaak fijner omdat die minder krap zitten. Verder zijn de hoofdsteunen op de achterbank veel hoger geworden bij het NG-interieur wat ervoor zorgt dat je minder zicht naar achteren hebt (maar langere mensen op de achterbank wel beter zitten)

2. Geen Autopilot als je een model hebt dat gebouwd is voor zomer 2014. Ook geen adaptieve cruise control, emergency braking en dergelijke.

3. Interieurkwaliteit/afwerking is stuk minder dan bij wat je nu krijgt

4. Geen 4G en 2013-modellen hadden geen inklapbare spiegels

5. Processor het systeem is een stuk trager, dat merk je inmiddels echt wel

Paar kinderziektes die waarschijnlijk verholpen zijn als je nu een gebruikte uit 2013/2014 koopt.

1. Lawaaiige drive unit. Ik zit inmiddels op nr 3 (in iets meer dan 4 jaar en 135k km) maar deze houdt het al 70k zonder problemen vol. Eerdere generaties motoren kregen vrij snel last van speling op de aandrijfas en dat vertaalde zich in vrij harde piep/zoemgeluiden.

2. Dooie 12V-batterij. Heb ik gehad, sinds vervanging geen problemen

3. Kapotte door-handles (komen niet meer naar buiten). Nooit gehad maar schijnt notoir veel voor te komen bij oudere modellen.
Helder dank voor de uitgebreide uitleg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Het gaat langzamerhand weer van kwaad tot erger bij Tesla. Wachttijden voor onderhoud in Amsterdam zijn inmiddels weer een maand. Na 6 weken hebben ze eindelijk het onderdeel binnen om mijn laadpoort te fixen, eind juli hebben ze tijd. Dik 2,5 maand voor een simpele reparatie...ben heel benieuwd hoe ze dit gaan managen als er duizenden Model 3’s bij gaan komen volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10 07:33
Krijg je zo lang een andere (leen)auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-10 17:20
Hoeveel kW zou een Tesla trekken bij een huisaansluiting? 2,5mm2 lijkt mij echt meer dan voldoende. Bij 15 kWh (27A) heb je nog <3% spanningsverlies bij een kabel van 40 meter. Uiteraard maakt het voor de kosten geen zak uit of het een 4 mm2 wordt voor die paar meter, maar ik ben wel benieuwd wat een Tesla in theorie zou kunnen trekken bij een huisaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
De standaard wisselspanningslader die een Tesla tegenwoordig aan boord heeft trekt 24A dus met 3 fasen is dat 16,5 kW. Oudere (pre 2016-refersh) Tesla's kunnen max met 16A (11 kW) wisselspanning laden en die kon je optioneel uitrusten met een dual-lader, dus 32A (22 kW).

De IEC 62196 standaard geeft aan dat je met 2,5 mm2 kabels maximaal 20A mag gebruiken. Ik heb om op de toekomst voorbereid te zijn 6 mm2 aangelegd. Daarmee mag je maximaal 32A laden.

@Divak Let op je eenheden: kWh is verbruik, kW is vermogen.

[ Voor 27% gewijzigd door RichieB op 28-06-2018 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-10 17:20
Verbruik/vermogen; Bij het laden neem ik aan dat het mogelijke vermogen ook direct het verbruik is tijdens het grootste gedeelte van het laden. De KW's zijn inderdaad wel flink, dan zijn dikkere kabeltjes wel op zijn plaats inderdaad, ik dacht dat dat veel lager lag bij de thuisladers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Er zijn gewoon NEN 1010 regels hiervoor.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mffL5x8J2IAyz76ZQJxW4pmK/full.png
Voor de tesla is max 25A nodig. Maar voor de meeste usecases is 16A 3fase meer dan zat. Alleen de 1 fase laders willen 32A hebben.

Ik denk zelf aan om mijn paal op 13A te zetten iets meer ruimte voor de rest van mijn huis zonder een balancer nodig te hebben.

Dus als je toch bezig ben neem de iets dikkere kabel te veel is ook weer niet goed. Dus voor de meeste is 4mm prima. Ik heb zelf 4mm ik heb een paal op 10 meter en de tweede op ongeveer 20 meter.
Leg gelijk even extra kabels voor normale stroom zoals voor een stopcontact of lamp buiten. Waarom ook niet kost bijna niets extra's behalve een beetje tijd. Zelf 2x laadpaal + 1 extra op de 10 meter paal dat ik daar een dubbele paal van kan maken voor 3 laadpalen. Moet in de toekomst denken aan dat we 3 autos gaan hebben 2 voor ons en 1 voor de kids die zijn dan oud genoeg zijn. maar goed bij 2 palen is er niet vaak een issues meer van laden omdat je gewoon kan wisselen maar goed ik ga niet nog een keer mijn straatwerk open trekken.

Verder bij tesla geweest even wat issues glad gestreken mijn model x moet nog een week de shop in om weer meer lak issues op te lossen + mijn laadpoort fixen. Plus ik wil toch graag dat mijn klepje zonder gedoe open gaat. Voor dit weekend lekker weg met mijn eigen tesla en maandag weer de loaner. Het is bijna dezelfde auto een 100D dat weer wel maar echt die extra range is totaal overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
meermarco schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:34:
Krijg je zo lang een andere (leen)auto?
Gelukkig staat m’n auto niet zo lang bij hen :) kan er gewoon mee rijden, het is vooral onhandig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
PSP123 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:13:
[...]

Helder dank voor de uitgebreide uitleg!
Ter info, ik heb een Model S uit 2016 en ook mijn motor ging brommen en daarna stuk (vervangen onder garantie). Ook m'n 12V accu heeft het begeven. Hoop dat ze dit na 5 jaar toch wel opgelost hebben...
Daniel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:30:
Het gaat langzamerhand weer van kwaad tot erger bij Tesla. Wachttijden voor onderhoud in Amsterdam zijn inmiddels weer een maand. Na 6 weken hebben ze eindelijk het onderdeel binnen om mijn laadpoort te fixen, eind juli hebben ze tijd. Dik 2,5 maand voor een simpele reparatie...ben heel benieuwd hoe ze dit gaan managen als er duizenden Model 3’s bij gaan komen volgend jaar.
Ja vindt het wel raar. M'n auto trekt nu heel erg naar rechts sinds de reparatie maar ze adviseerden mij ook gewoon om naar Euromaster te gaan omdat ze het druk hebben :P Nou doe ik dat sowieso liever want uitlijnen kunnen ze bij Tesla echt niet. M'n trillende stuur hebben ze ook niet op kunnen lossen.

[ Voor 52% gewijzigd door YoshiBignose op 29-06-2018 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Dus maar goed tesla gaat mijn tesla weer goed onder handen nemen de eerste 3 weken waar niet genoeg om alles aan te pakken dus nog 2 weken de shop in hopelijk einde volgende week is hij klaar. De laatste status was dat hij deel gefixed is. Maar de lak issues zijn de meeste weg maar een paar nieuwe erbij helaas plus niet alles gefixed. Lak blijft lastig. Dit was wel het schade bedrijf. Maar goed Den Haag neemt het goed op en is er mee bezig en hopelijk is alles netjes opgelost over 2 weken. Kan ik eindelijk de telsa (inclusief overal laden) wat een beperking is dat eigenlijk niet kunnen laden overal. Goed dat er veel superchargers waren maar als je net in een gebied zit met weinig keuze dan is het toch lastig.

Maar goed de plannen voor vakantie worden gesmeden. Met de tesla ben benieuwd hoe het gaat. We zijn toch al rustige rijders dus we nemen de tijd. Maar onze ervaring met laadport die niet mee doet maakt wel dat misschien de iets veiligere keuze maken voor frankrijk ipv Croatie omdat laad infra beter in frankrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
MeZZiN schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:02:
[...]
wat een beperking is dat eigenlijk niet kunnen laden overal. Goed dat er veel superchargers waren maar als je net in een gebied zit met weinig keuze dan is het toch lastig.
[...]
Hoe vaak heb je daar last van? Ik heb 1x publiek geladen toen ik dagje Arnhem deed, voor de rest laad ik gewoon lekker thuis. Dat is echt een verbetering ten opzichte van een ICE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Het is voor mijn normale woon werk / weekenden geen enkel probleem alleen als je op vakantie ben moet je op jacht naar een paal en dat viel het weekend even slecht. Weinig mogelijkheden en helaas geen fastned mogelijkheid. Natuurlijk waren er nog alternatieven etc maar soms moet je iets.

Dus ik ben nu aan het plannen voor vakantie dus heb ik nu gerealiseerd dat je meer veiligheid voor nu moet inbouwen. Zeker omdat ik een caravan heb is het gewoon iets meer plan werk. De meeste bestemming kom ik aan met max 20-30% in de accu prima nog om een paal op te zoeken maar dan moeten ze wel redelijk in de buurt zijn. Niet dat je 3 keuzes heb in totaal en de volgende op 50-80 kilometer.

Het viel me gewoon op dat randstad laden top is geen enkele klacht grote steden ook top geregeld zat mogelijkheden. Alleen in de dorpen waar wij vaak op vakantie zijn zijn de palen verspreid/zeldzaam. Maar goed het zou geen probleem moeten zijn omdat ik CHAdeMO had maar goed mijn tesla lust die niet.

In Frankrijk is het iets beter geregeld. Plus we hebben genoeg nieuwe dingen 1. Caravan 2. Tesla 3. heel eind rijden 4. Laadmomenten goed plannen (niet tanken en gaan)

Denk dat de tweede vakantie of terugweg we het veel simpeler gaan doen. Het is gewoon nieuw en dus onbekend. Maak me geen grote zorgen maar wel dat ik het goed doe en dat we geen problemen tegen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ik wist al eind vorig jaar dat ik 100% EV ging dus had mijn vakanties voor dit jaar met het vliegtuig geboekt. Nu ik een Tesla heb (en geen BMW i3 of Hyundai Ioniq) ga ik volgend jaar waarschijnlijk wel al ladend op vakantie. Ik zal mijn CHAdeMO ook maar eens testen voor die tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Zou het zeker doen. Fastned is wel anders dan allego. Mijn tesla deed het bij fastned maar niet met allego. Dus test minimaal beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Heb vandaag een update gekregen, geen idee wat het inhoud. Of ik loop achter, want ik heb hem bovenop de 8.1 gekregen.

https://www.tesla.com/en_GB/software?redirect=no

[ Voor 49% gewijzigd door Berlinetta op 03-07-2018 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:34
Ligt het aan mij, of zijn alle kleuren sinds de update van deze week uit de Google kaarten verdwenen? Water is grijs, wegen zijn grijs, parken zijn grijs, alles is wit/grijs.

Ik ben geen fan.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Klopt heb deze versie nu ook. Niet heel enthousiast, had liever het oude kleuren pallet.

PhD i.o.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Wimo. schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 09:20:
Ik mag me ook melden in dit topic.

Na wat zoekwerk voor een nieuwe zakelijke auto ben ik uitgekomen bij een model S. De combiniatie 5 jaar 4% bijtelling, aantrekkelijke rente en redelijk snelle levering hebben de doorslag gegeven. Het alternatief was een 5-serie.

Gisteren een nieuwe 100D besteld. Er was een model onderweg naar Tilburg welke voldeed aan mijn wensen:

Hij is verder fully loaded op de extra rij stoelen na. Serieus nagedacht over de P100D maar in de praktijk worden mijn kinderen alleen maar misselijk 8)7 Mijn compagnon heeft deze echter wel besteld dus lenen is geen probleem >:)

Ik merk dat ik last heb van Buyer's remorse en hoop dat het achteraf niet nodig was. Vooral de kwaliteit en afwerking kan nogal eens een dingetje worden :+
We zijn een tijdje verder en sinds een paar weken staat deze op de oprit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HS7ZTrC5XycAldhnxqC8SMsk/full.jpg

Wat een bak _/-\o_

0,0 buyers remorse! De 500+ PK zijn genoeg om dagelijks lekker mee te komen :+

Heerlijk soepel, geen gekraak en geen afwerkingsproblemen. Je merkt goed dat Tesla de afgelopen jaren forse vooruitgang heeft geboekt op dit gebied.

Vergeleken met mijn BMW's zit het absoluut nog niet op het niveau qua afwerkingsniveau maar dat vergeef je de wagen direct als je 'gas' geeft. Wat een souplesse vergeleken met alles wat ik voorheen heb gereden.

Ik ga nooit meer terug en heb direct een pre-order geplaatst voor een (P) model 3!

Ondertussen al wel wat noodzakelijke zaken aangepakt:

-Ramen tint rondom
- Velgbescherming .. 21" kapot rijden is een drama
- Lojack

en wat ander spul. In de toekomst komt er nog een OEM spoiler op en wat kleine zaken.

Ik wacht nog even maar als zomer of winterset wil ik ook een 21" set Arachnids scoren waardoor de look compleet anders is :

Afbeeldingslocatie: https://evobsession.com/wp-content/uploads/2016/06/image-e1464872897254.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Brengen de Tesla rijders de auto hier voor de beurt bij 20k? Ik lees dat veel mensen hem overslaan. Ik die technisch ook niet echt een reden om die beurt te geven.

@Wimo. Je kan de remschijven nog spuiten. Netjes rood met Tesla logo erop. Staat goed onder die velgen.

[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 06-07-2018 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Die van mijn compagnon zijn rood. Ik denk dat ik voor geel ga :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

PWM schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 22:23:
Brengen de Tesla rijders de auto hier voor de beurt bij 20k? Ik lees dat veel mensen hem overslaan. Ik die technisch ook niet echt een reden om die beurt te geven.

@Wimo. Je kan de remschijven nog spuiten. Netjes rood met Tesla logo erop. Staat goed onder die velgen.
Nope, ik heb nu 230.000km er op zitten en 4 onderhoudsbeurten.

Banden wisselen doe ik zelf en dan controleer ik ook altijd de remmen. Welke nog steeds het eerste setje zijn.

Ruitenwissers wissel ik zelf en ook de vloeistof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

PWM schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 22:23:

Heb zelf de auto wel met 20k km gebracht. Nodig is het vast niet, alleen mijn leasemij Alphabet wil dat ik mij houd aan de voorgeschreven onderhoudstermijnen. Daarom maar gewoon gebracht.

Had ik het zelf moeten betalen, dan had ik om de 40k gedaan.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Snow_King schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 23:25:
[...]

Ruitenwissers wissel ik zelf en ook de vloeistof.
Welke vloeistof is dat?

Als mijn winterbanden eronder gaan laat ik de remmen wel nakijken. Ruitenwissers zijn natuurlijk ook geen probleem.

Die beurten kosten niet alleen 700,-, maar je bent ook weer bezig ermee. Prima als het niet hoeft.

EDIT:

Dit is wat Tesla zegt te doen bij de beurt:
Vervanging van de batterij van de sleutel met zender (set) Kan ik zelf
Inspectie op meerdere punten
Bandrotatie (indien nodig) Niet nodig bij AWD en anders bij winterbanden wissel
Wieluitlijning controleren (en indien nodig aanpassen) Kan bij bandenwissel
Vervanging ruitenwisserbladen Kan ik zelf
Dat kost dus 600,- ex btw. Die laat ik wel schieten inderdaad.

[ Voor 35% gewijzigd door PWM op 08-07-2018 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

https://www.reddit.com/r/...rs_in_europe_will_get_an/

Model 3 zou CCS in Europa krijgen en ook zouden de SuperChargers er een tweede kabel bij krijgen. Benieuwd hoe kloppend deze informatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
Snow_King schreef op maandag 16 juli 2018 @ 08:56:
https://www.reddit.com/r/...rs_in_europe_will_get_an/

Model 3 zou CCS in Europa krijgen en ook zouden de SuperChargers er een tweede kabel bij krijgen. Benieuwd hoe kloppend deze informatie is.
Flinke operatie om dat bij alle SuC's in Europa te doen. Ben ook benieuwd hoe (Type 2 links, CCS rechts of kabel er onder o.i.d.).

Het zat er verder wel in. CCS is de nieuwe Europese standaard, dus is het handig om daarin mee te gaan. Als straks alle Ionity en Allego 350kW snelladers geïnstalleerd zijn, is het niet fijn als je als toekomstige Tesla-bezitter vast blijft zitten aan 50kW via Chademo-adapter. Een CCS-adapter zou misschien ook nog een optie zijn, hoewel het de vraag is of dat haalbaar is met een vermogen boven de 100kW - waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Yero schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:06:
[...]

Flinke operatie om dat bij alle SuC's in Europa te doen. Ben ook benieuwd hoe (Type 2 links, CCS rechts of kabel er onder o.i.d.).

Het zat er verder wel in. CCS is de nieuwe Europese standaard, dus is het handig om daarin mee te gaan. Als straks alle Ionity en Allego 350kW snelladers geïnstalleerd zijn, is het niet fijn als je als toekomstige Tesla-bezitter vast blijft zitten aan 50kW via Chademo-adapter. Een CCS-adapter zou misschien ook nog een optie zijn, hoewel het de vraag is of dat haalbaar is met een vermogen boven de 100kW - waarschijnlijk niet.
Nog niets is zeker, maar CCS op Model 3 lijkt steeds meer een feit.

CCS staat volgens de specificatie geen adapters toe, dus ik betwijfel of deze er komt.

Ik 'baal' daar wel lichtelijk van. Mijn nieuwe Model S 100D komt over ~5 weken en zal dus niet met CCS kunnen opladen.

Ik kan nu al 5 jaar met mijn huidige S rijden zonder CCS, dus ook die 100D kan het ook. Maar ik zou het wel erg fijn vinden om ook met ~100kW bij Fastned te kunnen laden als die optie beter uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero

Yero

Reviewer
Snow_King schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:11:
[...]
Ik 'baal' daar wel lichtelijk van. Mijn nieuwe Model S 100D komt over ~5 weken en zal dus niet met CCS kunnen opladen.
Dat kan ik me volledig voorstellen. Gloedjenieuw en dan begin 2019 (als de M3's komen) ineens 'achterhaald'. In eerste instantie is dat geen groot probleem, maar over een paar jaar kan het inderdaad echt vervelend zijn. Wellicht komt er ooit een soort ombouw mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Yero schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:17:
[...]

Dat kan ik me volledig voorstellen. Gloedjenieuw en dan begin 2019 (als de M3's komen) ineens 'achterhaald'. In eerste instantie is dat geen groot probleem, maar over een paar jaar kan het inderdaad echt vervelend zijn. Wellicht komt er ooit een soort ombouw mogelijkheid?
Ik heb met het bestellen van de 100D zo lang mogelijk gewacht, maar ik wilde hem met alle zekerheid vóór 2019 hebben, daarom gekozen voor levering begin September.

Dat CCS er aan ging komen was een gerucht wat steeds sterker werd. Ook S/X zullen het gaan krijgen in Europa, maar wanneer is de vraag.

De hoop die ik had was dat ergens deze zomer er een facelift van de Model S zou komen met daarbij CCS, maar helaas is dat niet het geval.

Ja, dat vind ik zonde, want ik zou echt graag ook op non-SuC locaties met hoge snelheden willen laden.

Neemt niet weg dat de 100D een super gave auto is en het SuperCharger netwerk érg uitgebreid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Ga er maar niet van uit dat CSS any time soon komt in de tesla (mode x en s) .

Redenen:
Ik heb issues met chademo bij de roadassist vinden ze eigenlijk dat als supercharger werkt dat er geen issue is. Laden via fastned (why). Gelukkig doe het service center gewoon hun werk en fixen ze het. Maar alternatief laden is bij tesla 0 prio lijkt het.
Ja ze zijn lid maar hebben al een paar jaar geen beweging gedaan om CSS te ondersteuen.

Verder is het tesla netwerk redelijk dekkend over europa al waarom moeite doen om een standaard te ondersteunen waar geen behoefte aan is tesla heeft als alternatief chademo (prima standaard) met de converter en verder type 2 laden en supercharger netwerk eigenlijk zijn we al compleet.

Chademo gaat voorlopig nog niet weg teveel foutlanders + leafs etc die er gebruik van maken en daarna is het supercharger netwerk nog veel groter dat we eigenlijk nooit ergens anders hoeven te zoeken.

Misschien dat het toch uit eindelijk komt maar of het echt nodig weet ik niet. Handig is het zeker. Maar je weet nooit wat tesla doet opeens zit morgen in alle nieuwe autos css en de rest kan upgraden voor 1000-2000 euro. (zal het zelf niet doen maar goed het zou zomaar kunnen)

[ Voor 13% gewijzigd door MeZZiN op 16-07-2018 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

MeZZiN schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:36:
Ga er maar niet van uit dat CSS any time soon komt in de tesla (mode x en s) .

Redenen:
Ik heb issues met chademo bij de roadassist vinden ze eigenlijk dat als supercharger werkt dat er geen issue is. Laden via fastned (why). Gelukkig doe het service center gewoon hun werk en fixen ze het. Maar alternatief laden is bij tesla 0 prio lijkt het.
Ja ze zijn lid maar hebben al een paar jaar geen beweging gedaan om CSS te ondersteuen.

Verder is het tesla netwerk redelijk dekkend over europa al waarom moeite doen om een standaard te ondersteunen waar geen behoefte aan is tesla heeft als alternatief chademo (prima standaard) met de converter en verder type 2 laden en supercharger netwerk eigenlijk zijn we al compleet.

Chademo gaat voorlopig nog niet weg teveel foutlanders + leafs etc die er gebruik van maken en daarna is het supercharger netwerk nog veel groter dat we eigenlijk nooit ergens anders hoeven te zoeken.

Misschien dat het toch uit eindelijk komt maar of het echt nodig weet ik niet. Handig is het zeker. Maar je weet nooit wat tesla doet opeens zit morgen in alle nieuwe autos css en de rest kan upgraden voor 1000-2000 euro. (zal het zelf niet doen maar goed het zou zomaar kunnen)
Lees de Reddit post hier boven even: https://www.reddit.com/r/...rs_in_europe_will_get_an/

Model 3 zou dus juist wél CCS krijgen en ook de SuperChargers worden aangepast.

Als Model 3 CCS heeft zullen S en X dit ook krijgen. Want sneller dan 120kW gaat niet echt met de huidige SuperCharger connector. Dus Tesla moet wel bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Ik heb juist zelf de moeite gedaan om te lezen voorlopig is er nog (helaas) niets echt bekend behalve geruchten en die gaan al meerdere jaren de ronde.

Misschien dat het komt misschien niet de kans acht ik zelf met wat ik merk en zie over tesla redelijk klein.

In context van de model 3 iets meer nut omdat je nu eenmaal moet betalen voor supercharging. dus soms alternatieven gaat zoeken. Dus misschien wel erg nuttig.

Wat ik zie op forums en wat ik lees zie ik niets (behalve deze post) dat het gaat komen. Het is gehoord van een technisch persoon die een supercharger aan het fixen was. Ik hoop het wel natuurlijk. Maar don't get your hopes up. Een trekhaak voor de model 3 zou er ook komen alleen die is ook ook zomaar verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
PWM schreef op zondag 8 juli 2018 @ 21:02:
[...]

Welke vloeistof is dat?

Als mijn winterbanden eronder gaan laat ik de remmen wel nakijken. Ruitenwissers zijn natuurlijk ook geen probleem.

Die beurten kosten niet alleen 700,-, maar je bent ook weer bezig ermee. Prima als het niet hoeft.

EDIT:

Dit is wat Tesla zegt te doen bij de beurt:

[...]

Dat kost dus 600,- ex btw. Die laat ik wel schieten inderdaad.
Ik heb de beurt wel gewoon gedaan (icm nog iets anders dat opgelost moest worden), vreemd genoeg brachten ze me niets in rekening 8)7 >:) 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yero

Yero

Reviewer
Zijn hier meer mensen met een koopleasecontract via Tesla (bij DLL)? Er is dan sprake van een restbedrag dat aan het eind van de looptijd betaald moet worden òf gebruikt kan worden voor de inruil. Dit restbedrag is tevens de gegarandeerde restwaarde. In mijn geval was dat iets van 25k na 175-200k km en 5 jaar. Het lijkt mij dat de restwaarde (Model X 90D bijna full-options) dan nog fors hoger is, maar het is mooi en volgens mij vrij uniek dat Tesla zo'n garantie biedt.

Er is echter een belangrijke voorwaarde: Tesla eist dat je iedere 20.000km voor een servicebeurt langskomt. Los van wat checks stelt die beurt verder weinig voor; batterij in de fob vervangen, ruitenwissers, etc. Nog geen 1,5 uur werk, kosten: ruim € 600.

Als je tegen de 40.000km per jaar rijdt, is dat toch een beetje zonde van het geld. In vijf jaar tijd is dat € 6000. Als er dan ook echt onderhoud gedaan wordt vind ik dat niet erg, maar € 1200 per jaar voor een batterij en setje ruitenwissers is toch wel wat prijzig. En dat voornamelijk voor de restwaardegarantie. Aan de andere kant, misschien zijn die checks wel heel belangrijk? En het scheelt 'slechts' € 3000 om het niet te doen. Het komt wel allemaal vrij nauw, want je mag die 20k km niet overschrijden.

Ik vraag me af hoe jullie dat doen? Netjes alle checks of gewoon een keer per jaar (dat is noodzakelijk voor de algemene garantie).

Tesla:
Als ik ervoor kies mijn Tesla geen onderhoudsbeurten te laten ondergaan, wordt mijn garantie of restwaardegarantie dan ongeldig?
We raden u sterk aan uw Tesla elke 12 maanden of iedere 20.000 km een onderhoudsbeurt (wat het eerst van toepassing is) te laten ondergaan. Als u dit niet doet, heeft dit geen invloed op uw beperkte garantie voor nieuwe/occasion voertuigen. Als u uw Tesla-voertuig financiert via Tesla, komt u alleen in aanmerking voor de volledige restwaardegarantie als uw Tesla-voertuig volgens het hierboven genoemde tijdschema onderhoudsbeurten ondergaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Yero op 17-07-2018 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

databeestje

Von PrutsHausen

Snow_King schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:50:
[...]
Lees de Reddit post hier boven even: https://www.reddit.com/r/...rs_in_europe_will_get_an/

Model 3 zou dus juist wél CCS krijgen en ook de SuperChargers worden aangepast.

Als Model 3 CCS heeft zullen S en X dit ook krijgen. Want sneller dan 120kW gaat niet echt met de huidige SuperCharger connector. Dus Tesla moet wel bewegen.
Er is geen enkele reden om CCS stekkers aan de SuC palen te plaatsen, de socket in de 3 kan gewoon de huidige SuC stekker, de CCS stekker en gewoon Type-2 Mennekes ondersteunen.

Echter kan door het toevoegen van de 2 DC pins er wel bij snelladers van andere partijen geladen worden zonder adapters. Ik geloof best dat Tesla uiteindelijk van de Chademo adapters af wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Yero schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:51:
Zijn hier meer mensen met een koopleasecontract via Tesla (bij DLL)?
Ik zit er ook op maar bij mij is de regeling al vervallen door een wissel van contract naar een andere BV.

Hoewel het boekhoudtechnisch allemaal wel makkelijk is om een gegarandeerde restwaarde te hebben lijkt de 2de handsprijzen op dit moment nog een stuk gunstiger te liggen.

Ook geldt dat de restwaarde bij "mint" condition is. Krassen op velgen, kleine deukjes, interieur met scheurtje, etc etc word allemaal verrekend aan het einde.
YoshiBignose schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:39:
[...]

Ik heb de beurt wel gewoon gedaan (icm nog iets anders dat opgelost moest worden), vreemd genoeg brachten ze me niets in rekening 8)7 >:) 8)
Mijn collega kreeg facturen van servicebeurten van < 2 jaar geleden nog opgestuurd dit jaar. Wat niet is kan nog komen ;)

[ Voor 24% gewijzigd door PWM op 17-07-2018 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Zijn hier meer mensen met een koopleasecontract via Tesla (bij DLL)? Er is dan sprake van een restbedrag dat aan het eind van de looptijd betaald moet worden òf gebruikt kan worden voor de inruil. Dit restbedrag is tevens de gegarandeerde restwaarde. In mijn geval was dat iets van 25k na 175-200k km en 5 jaar. Het lijkt mij dat de restwaarde (Model X 90D bijna full-options) dan nog fors hoger is, maar het is mooi en volgens mij vrij uniek dat Tesla zo'n garantie biedt.
Ik zit wel bij DLL maar volgens gewoon financial lease. Ik los €50.000 af in 5 jaar en volgens mij geen slottermijn of iets dergelijks, maar begin nu te twijfelen :P
PWM schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 16:49:
[...]

Mijn collega kreeg facturen van servicebeurten van < 2 jaar geleden nog opgestuurd dit jaar. Wat niet is kan nog komen ;)
Haha ja alleen ik kreeg de factuur wel alleen stond er €0 :P

[ Voor 16% gewijzigd door YoshiBignose op 17-07-2018 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-10 13:51

pjvandesande

GC.Collect(head);

Zijn hier meer mensen met een koopleasecontract via Tesla (bij DLL)?
Ik heb het wel overwogen.
Er is dan sprake van een restbedrag dat aan het eind van de looptijd betaald moet worden òf gebruikt kan worden voor de inruil. Dit restbedrag is tevens de gegarandeerde restwaarde.

[...]

Er is echter een belangrijke voorwaarde: Tesla eist dat je iedere 20.000km voor een servicebeurt langskomt. Los van wat checks stelt die beurt verder weinig voor; batterij in de fob vervangen, ruitenwissers, etc. Nog geen 1,5 uur werk, kosten: ruim € 600.

Als je tegen de 40.000km per jaar rijdt, is dat toch een beetje zonde van het geld. In vijf jaar tijd is dat € 6000. Als er dan ook echt onderhoud gedaan wordt vind ik dat niet erg, maar € 1200 per jaar voor een batterij en setje ruitenwissers is toch wel wat prijzig. En dat voornamelijk voor de restwaardegarantie. Aan de andere kant, misschien zijn die checks wel heel belangrijk? En het scheelt 'slechts' € 3000 om het niet te doen. Het komt wel allemaal vrij nauw, want je mag die 20k km niet overschrijden.
Houd je je niet aan die voorwaarden, dan garandeerd Tesla niet de restwaarde die gelijk is aan je restschuld. Het is moeilijk in te schatten wat zo'n auto straks waard is. Misschien wordt de wegenbelasting vrij regeling wel ongedaan gemaakt en blijven de verzekeringskosten stijgen. Groeit het aantal EV's zo hard dat laadpalen vrijwel altijd vol staan in de meeste gebieden. Dat druk de restwaarde enorm.

Tesla gegarandeerd je dit bedrag. Wil je daar gebruik van maken dan zul je aan hun voorwaarden moeten voldoen. Maar zij lopen met deze garantie een risico en dat risico heeft een prijs.
Ik vraag me af hoe jullie dat doen? Netjes alle checks of gewoon een keer per jaar (dat is noodzakelijk voor de algemene garantie).
Onderhoud volg ik sowieso netjes voor de garantie. Want ik wil geen conflict hebben als er straks iets gebeurt met de accu of ander duur onderdeel waarbij de garantie is vervallen door mijn nalatigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero

Yero

Reviewer
pjvandesande schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 20:41:
[...] Onderhoud volg ik sowieso netjes voor de garantie. Want ik wil geen conflict hebben als er straks iets gebeurt met de accu of ander duur onderdeel waarbij de garantie is vervallen door mijn nalatigheid.
Dat snap ik volkomen. Maar de accu staat los van het geadviseerde onderhoudsschema (per 20k km). Daarop krijg je 8 jaar garantie ongeacht het aantal km's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Haha, Summon race tussen Tesla Model S & Model 3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
:') wat waren de odds bij de bookies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
Ik heb nu ongeveer een week met de navigatie update gereden. Ik moet zeggen dat het een grote sprong vooruit is. Hij stelt geen onlogische routes meer voor, de aankomsttijden zijn realistisch en de kaarten op beide schermen beter leesbaar. Zelfs de file info lijkt nauwkeuriger. Ik mis alleen nog flitspalen.. dat zou het helemaal af maken. Ik denk dat ik TomTom er nu alleen nog naast zet op langere ritten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

RichieB schreef op zondag 29 juli 2018 @ 12:52:
Ik heb nu ongeveer een week met de navigatie update gereden. Ik moet zeggen dat het een grote sprong vooruit is. Hij stelt geen onlogische routes meer voor, de aankomsttijden zijn realistisch en de kaarten op beide schermen beter leesbaar. Zelfs de file info lijkt nauwkeuriger. Ik mis alleen nog flitspalen.. dat zou het helemaal af maken. Ik denk dat ik TomTom er nu alleen nog naast zet op langere ritten..
Zou mooi zijn als het dan ook een keer naar mijn auto gedownload zal worden. Zit al een tijdje te wachten, maar krijg hem maar niet binnen. SeC gaf al aan bij de volgende beurt het te pushen, alleen dat duurt nog 9k km.

Qua flitspalen hanteer ik altijd Flitsmeister op de iPhone. Werkt prima, ook in ‘t buitenland.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Navi is inderdaad VEEL beter geworden. Zeker het kaartje voor je neus is top. Blij mee.
Pagina: 1 ... 8 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en opmerkingen over leveringen van de Tesla's:

Tesla Leveringen Topic