Het grote Tesla topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 84 Laatste
Acties:
  • 538.493 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:42
PWM schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:11:
[...]

Hebben ze dat statement gegeven? Ik kan het in ieder geval niet vinden. Ik zie het wel benoemd, maar het statement zelf nergens.
Tja, “het stond in het artikel”... maar of t dan ook werkelijk zo was?

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
PWM schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:11:
[...]

Hebben ze dat statement gegeven? Ik kan het in ieder geval niet vinden. Ik zie het wel benoemd, maar het statement zelf nergens.
Zo lees ik het wel, maar misschien niet echt een statement: http://www.nhnieuws.nl/ni...-ravage-aan-in-Wormerveer

WORMERVEER - Een op hol geslagen auto heeft in Wormerveer een ravage aangericht. Het zou gaan om een Tesla. Bij het ongeluk waren een andere auto, een fietser en een scooterrijder betrokken. De politie zegt dat er in een van de auto's een 'technisch mankement' is ontstaan waardoor de auto niet meer deed wat de bestuurder wilde. Een ooggetuige zegt dat de Tesla onbestuurbaar werd. Tesla's zijn roemrucht om hun Autopilot. Met dit systeem kan een auto zelfstandig rijden.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Zo, weer een stukje journalistiek van de bovenste plank waar zoveel mogelijk suggesties in gewekt worden.

Zo ken ik er nog wel een paar:Aan ooggetuige zag de een rode auto op hol sloeg. Rood is een kleur. Stieren slaan op hol van de rode kleur.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Tesla heeft inmiddels laten weten in contact te zijn met de autoriteiten over het ongeluk. "We verlenen onze volledige medewerking om vast te stellen wat er gebeurd is. In tegenstelling tot wat in de media werd gesuggereerd, is de betreffende auto niet uitgerust met het optionele Autopilot systeem."
Ah het is gewoon user error misschien per ongeluk de cruise aangezet of iets of hij wilde graag een nieuwe tesla rijden. Maar hoeveel ongelukken zoals dit gebeuren met andere merken en horen we niet van. Precies geen enkele omdat het normaal is een Tesla niet maar niet elke tesla is niet auto pilot maar de suggestie wordt altijd wel gewekt.

Als ik hetzelfde zou hebben met mijn leaf (even vanuit gaan dat het aan autopilot lag wat niet het geval is) en ik het zelfde zou hebben met mijn leaf (die heeft pro pilot) was het totaal geen nieuws geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
MeZZiN schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:07:
[...]

Ah het is gewoon user error misschien per ongeluk de cruise aangezet of iets of hij wilde graag een nieuwe tesla rijden. Maar hoeveel ongelukken zoals dit gebeuren met andere merken en horen we niet van. Precies geen enkele omdat het normaal is een Tesla niet maar niet elke tesla is niet auto pilot maar de suggestie wordt altijd wel gewekt.

Als ik hetzelfde zou hebben met mijn leaf (even vanuit gaan dat het aan autopilot lag wat niet het geval is) en ik het zelfde zou hebben met mijn leaf (die heeft pro pilot) was het totaal geen nieuw geweest.
Maar zit er geen systeem in een Tesla dat hij iets voor de auto detecteert en dan gewoon remt?
Ik weet nog in de Volvo van een collega, die reed vol gas op een paaltje af en dat ding remt dan automatisch tot stilstand.

Waarom heeft Tesla niet zoiets?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
dfrenner schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:01:
[...].

Waarom heeft Tesla niet zoiets?
Dat heeft ie wel, maar niet op elke snelheid.

Dat is ook de reden waarom mijn Model S al schade had voordat ik de sleutel in ontvangst had genomen: de leverend engineer reed achteruit zo op de neus van een andere S, maar zonder ingreep omdat ie langzaam reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Liegebeest schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:04:
[...]

Dat heeft ie wel, maar niet op elke snelheid.

Dat is ook de reden waarom mijn Model S al schade had voordat ik de sleutel in ontvangst had genomen: de leverend engineer reed achteruit zo op de neus van een andere S, maar zonder ingreep omdat ie langzaam reed.
Maar aan de schade op de foto's te zien ging dat niet echt langzaam.
In dit topic wordt technisch falen al direct in twijfel getrokken, dat kan natuurlijk ook niet direct. Net alsof de software of hardware van Tesla nooit fouten kan maken.

[ Voor 15% gewijzigd door BlakHawk op 16-03-2018 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Je kan toch ook niet verwachten dat in een woonwijk zo'n automatisch rem systeem goed werkt. Je moet zigzaggend langs geparkeerde auto's, dan zou dat ding iedere keer op de rem staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
dfrenner schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:19:
[...]
In dit topic wordt technisch falen al direct in twijfel getrokken, dat kan natuurlijk ook niet direct. Net alsof de software of hardware van Tesla nooit fouten kan maken.
Ik schreef gister nog over softwarestoringen die ik die ochtend had meegemaakt. Dus nee, ik doe ze niet automatisch af als onzin :)

Zou Tesla hun software zo kunnen maken dat t ingrijpt in een situatie als deze? Yep. Hebben ze dat nu reeds gedaan? Nope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:45
YoshiBignose schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:32:
Je kan toch ook niet verwachten dat in een woonwijk zo'n automatisch rem systeem goed werkt. Je moet zigzaggend langs geparkeerde auto's, dan zou dat ding iedere keer op de rem staan.
?? Dat is juist een van de use cases van auto emergency brake (AEB)?

https://youtu.be/FTKxCE5qmQM?t=1m47s

Ik ben niet akkoord met hoe Tesla in de media soms behandeld wordt, maar dergelijke statements zoals die van jou zijn niet beter als die van sommige media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
AndRo555 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:08:
[...]

?? Dat is juist een van de use cases van auto emergency brake (AEB)?

https://youtu.be/FTKxCE5qmQM?t=1m47s

Ik ben niet akkoord met hoe Tesla in de media soms behandeld wordt, maar dergelijke statements zoals die van jou zijn niet beter als die van sommige media.
Ik heb het over auto - auto, niet over een voetganger. Er is toch geen voetganger geschept of wel ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Er is wel een fietser geschept en scooters en andere auto's zijn geraakt.

Ik denk dat het niet inschakelen van AEB een probleem is bij Tesla, gebaseerd op de vele gepubliceerde incidenten.

In deze gevallen ging het wellicht een aantal keer over de verwisseling van het rempedaal met het gaspedaal. Mensen denken op de rem te drukken, maar het is eigenlijk het gaspedaal. Dat, en de kracht of herhaling waarmee het gebeurt zou de AEB denkbaar kunnen doen uitschakelen. Het verwisselen van de pedaal komt bij veel merken voor, er zijn vele Amerikaanse filmpjes waar je dit kan zien.

De publiciteit die Tesla krijgt bij ongevallen is enorm onevenredig met die van andere merken. Maar dat betekent niet dat er geen probleem is dat om een oplossing vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-10 21:28

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Dit vond ik een stukje riooljournalistiek van de bovenste plank:

https://www.destentor.nl/binnenland/tesla-slaat-op-hol-eneacute-eneacute-n-lichtgewonde~a9ef9e91/ Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/nioja346t/Screen_Shot_2018-03-16_at_20.11.48.png

Het gaat om detzelfde gebeurtenis, maar waarom moet daar een foto boven van een zwaar gehavende Tesla van een ander ongeval? Samen met de kop wekt het de suggestie dat er iets veel ergers gebeurd is.

Daarnaast bestaat het artikel voor de helft uit het herkauwen van eerdere spraakmakende ongevallen: die ene met de afslaande vrachtwagen in Florida (waar de foto ook vandaan komt) en dat ongeluk in Baarn waar de bestuurder met Mag 2 een boom raakte.

Wat heeft dat allemaal nou te maken met dit ongeval? De enige overeenkomst is dat bij alledrie de gevallen de media meteen riep dat het wel eens met de autopilot te maken zou kunnen hebben. In alledrie de gevallen is dat helemaal niet zeker. (Nou ja, die in Florida reed op de AP, maar was dit te voorkomen geweest als de bestuurder had opgelet?)

Welke drijfveer zit er achter zo'n artikel?

[ Voor 12% gewijzigd door TwOkkie op 16-03-2018 20:15 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
maar was dit te voorkomen geweest als de bestuurder had opgelet?
Yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-10 21:28

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Ah, ik heb de definitieve uitkomst van het onderzoek blijkbaar gemist. Dacht dat dat sowieso nog de vraag was, omdat de vrachtwagen vlak voor de Tesla overstak.

Edit: Yup indeed: 7 seconden de tijd om (niet) te reageren...

Blijft staan dat het volkomen onnodig van de Stentor is om met dergelijke koppen en foto's te gaan smijten.

[ Voor 45% gewijzigd door TwOkkie op 16-03-2018 20:25 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Bedankt voor die link...

Snelle rekensom: de chauffeur had zo'n 230m "de tijd" om in te grijpen... Hij reed ong. 120km/u: 33m/min. Die heeft echt wat anders zitten doen.

Wel een vreemde verkeerssituatie, waar een vrachtwagen haaks op snelweg-verkeer oversteekt. Dat kennen we hier in Nederland niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
mrmrmr schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:45:
Er is wel een fietser geschept en scooters en andere auto's zijn geraakt.

Ik denk dat het niet inschakelen van AEB een probleem is bij Tesla, gebaseerd op de vele gepubliceerde incidenten.

In deze gevallen ging het wellicht een aantal keer over de verwisseling van het rempedaal met het gaspedaal. Mensen denken op de rem te drukken, maar het is eigenlijk het gaspedaal. Dat, en de kracht of herhaling waarmee het gebeurt zou de AEB denkbaar kunnen doen uitschakelen. Het verwisselen van de pedaal komt bij veel merken voor, er zijn vele Amerikaanse filmpjes waar je dit kan zien.

De publiciteit die Tesla krijgt bij ongevallen is enorm onevenredig met die van andere merken. Maar dat betekent niet dat er geen probleem is dat om een oplossing vraagt.
Van wat ik bij Volvo meemaakte, was extra gas geen enkel probleem. Sterker nog die collega van mij wilde het systeem even showen en reed vol gas weg richting een paal.
TwOkkie schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 20:17:
[...]

Ah, ik heb de definitieve uitkomst van het onderzoek blijkbaar gemist. Dacht dat dat sowieso nog de vraag was, omdat de vrachtwagen vlak voor de Tesla overstak.

Edit: Yup indeed: 7 seconden de tijd om (niet) te reageren...

Blijft staan dat het volkomen onnodig van de Stentor is om met dergelijke koppen en foto's te gaan smijten.
Kijk wat er nu met diesel motoren gebeurt. Dat is ook voor een groot deel onderbuik. Men heeft het nog steeds over fijnstof terwijl dat al een tijdje niet meer aan de orde is bij euro6 diesels. Men weet niet eens dat een euro6 diesel minder fijnstof uitstoot dan een benzineauto...

Toch ontketent zich een ware hetse tegen diesels.... Media heeft daarbij ook een grote vinger in de pap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:07
dfrenner schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 00:14:
[...]
Van wat ik bij Volvo meemaakte, was extra gas geen enkel probleem. Sterker nog die collega van mij wilde het systeem even showen en reed vol gas weg richting een paal.
Voor ik mijn Tesla kocht had ik een V60 PIH. Het veiligheidssysteem (Collision Avoidance) van Volvo is inderdaad vele malen beter dan dat van Tesla. Daar staat Volvo om bekend en daar loopt Volvo ook erg mee voor. Het remt de auto inderdaad af tot stilstand nog voordat het waargenomen object wordt geraakt. Vergelijkbare systemen van andere merken vertragen de auto alleen maar om de schade te beperken.

Alhoewel het systeem van mijn Volvo meerdere malen heeft ingegrepen (soms omdat het vond dat ik te snel op een dichte slagboom afreed, maar ook als ik echt iets over het hoofd zag) is het mij persoonlijk nooit gelukt om het systeem te demonstreren aan anderen. Het systeem reageert zo laat dat ik altijd zelf al remde voordat de auto het voor me kon doen. Ik was waarschijnlijk gewoon te bang om moedwillig schade toe te brengen aan m'n dure auto. ;)

Bij Tesla heb ik nog geen ingrepen meegemaakt anders dan de waarschuwende piepjes en rood oplichtende voorgangers. Bij gebruik van AP1 heb ik wel zelf een paar keer in moeten grijpen toen de Tesla tegen medeweggebruikers aan probeerde te rijden. Dat ik de auto corrigeer ipv andersom geeft niet een heel veilig gevoel..

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
RichieB schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 00:37:
[...]

Voor ik mijn Tesla kocht had ik een V60 PIH. Het veiligheidssysteem (Collision Avoidance) van Volvo is inderdaad vele malen beter dan dat van Tesla. Daar staat Volvo om bekend en daar loopt Volvo ook erg mee voor. Het remt de auto inderdaad af tot stilstand nog voordat het waargenomen object wordt geraakt. Vergelijkbare systemen van andere merken vertragen de auto alleen maar om de schade te beperken.

Alhoewel het systeem van mijn Volvo meerdere malen heeft ingegrepen (soms omdat het vond dat ik te snel op een dichte slagboom afreed, maar ook als ik echt iets over het hoofd zag) is het mij persoonlijk nooit gelukt om het systeem te demonstreren aan anderen. Het systeem reageert zo laat dat ik altijd zelf al remde voordat de auto het voor me kon doen. Ik was waarschijnlijk gewoon te bang om moedwillig schade toe te brengen aan m'n dure auto. ;)

Bij Tesla heb ik nog geen ingrepen meegemaakt anders dan de waarschuwende piepjes en rood oplichtende voorgangers. Bij gebruik van AP1 heb ik wel zelf een paar keer in moeten grijpen toen de Tesla tegen medeweggebruikers aan probeerde te rijden. Dat ik de auto corrigeer ipv andersom geeft niet een heel veilig gevoel..
Ik schok ook wel wat die collega deed, maar ik was al de tiende collega die week waar hij het aan demonstreerde. Reed gewoon vol gas op een regelkast van een slagboom af. Ik denk, die raken we... Toch niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvanW
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08-02-2021
Ik hou me onlangs bezig met de aanschaf (lease) van een Model S. Aanvankelijk had ik een I-PACE gereserveerd, maar mede door me in te lezen kwam ik erachter dat deze enkel 1-fase laden ondersteunt (daarnaast vind ik een MS mooier).

Door me goed in te lezen en diverse filmpjes te kijken probeer ik me zo goed mogelijk voor te bereiden op eventuele onverwachte nadelige verrassingen. Zo ook over hoger uitvallende verzekeringskosten i.v.m. alarm klasse 4 (niet gecertificeerd) die Tesla biedt.

Kan iemand mij hier meer over vertellen/een prijsindicatie geven?

Daarnaast, zijn er nog overige nadelen waar ik rekening mee moet houden (ik lees problemen met de navigatie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:30

Daniel

Kapitein NCC-1701
JanvanW schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:14:
Door me goed in te lezen en diverse filmpjes te kijken probeer ik me zo goed mogelijk voor te bereiden op eventuele onverwachte nadelige verrassingen. Zo ook over hoger uitvallende verzekeringskosten i.v.m. alarm klasse 4 (niet gecertificeerd) die Tesla biedt.

Gezien de cataloguswaarde van een Model S eist vrijwel elke verzekeraar een voertuigvolgsysteem. Nu beschikt een Tesla wel over een volgsysteem, maar omdat dat niet gekoppeld kan worden aan een alarmcentrale wordt dat door verzekeraars niet geaccepteerd. Je moet voor het achteraf inbouwen van een klasse 4 alarm denken aan tussen de 700 en 1200 euro, plus dan nog het abonnement op de alarmcentrale van over het algemeen een paar honderd euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:04

Snow_King

Konijn is stoer!

Daniel schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:41:
[...]

Gezien de cataloguswaarde van een Model S eist vrijwel elke verzekeraar een voertuigvolgsysteem. Nu beschikt een Tesla wel over een volgsysteem, maar omdat dat niet gekoppeld kan worden aan een alarmcentrale wordt dat door verzekeraars niet geaccepteerd. Je moet voor het achteraf inbouwen van een klasse 4 alarm denken aan tussen de 700 en 1200 euro, plus dan nog het abonnement op de alarmcentrale van over het algemeen een paar honderd euro per jaar.
Hoe kom je daar bij? Mijn Model S is gewoon All-Risk verzekerd en ik heb die extra's niet. Wel zit het alarmsysteem van Tesla er in en dat wordt gewoon geaccepteerd door mijn verzekeraar. (Duurzaam verzekeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Vrouw, 70 jaar, oorzaak lijkt me duidelijk. Snap niet waarom mensen altijd producten de schuld willen geven van hun eigen falen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Snow_King schreef op maandag 19 maart 2018 @ 17:09:
[...]

Hoe kom je daar bij? Mijn Model S is gewoon All-Risk verzekerd en ik heb die extra's niet. Wel zit het alarmsysteem van Tesla er in en dat wordt gewoon geaccepteerd door mijn verzekeraar. (Duurzaam verzekeren).
Dat is wat mij verteld werd. Het beleid kan per verzekeraar verschillen, of jou verzekeraar heeft geen idee wat ze nu eigenlijk hebben geaccepteerd :P Nu heeft de mijne ook geen Tesla-systeem aan boord, volgens mij was dat destijds een aparte optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:40

matroosoft

Lone Christian

Is niet direct Tesla gerelateerd, meer autonoom rijden in algemeen:

https://nos.nl/artikel/22...ijdt-voetganger-dood.html

En AP heeft sinds kort een update gekregen, naar het schijnt is er een grote verbetering, sommigen spreken er zelfs van dat hij een stuk beter is dan AP1:

https://www.teslarati.com/tesla-autopilot-cameras-tape-test/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Maandag, vandaag??, officieel geopend maar afgelopen zaterdag stonden we d'r al met zes auto's te laden :) Is een klein stukje van de snelweg af, hoewel de Tesla routeplanner je de scenic route stuurt. Slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Daniel schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:27:
[...]

Dat is wat mij verteld werd. Het beleid kan per verzekeraar verschillen, of jou verzekeraar heeft geen idee wat ze nu eigenlijk hebben geaccepteerd :P Nu heeft de mijne ook geen Tesla-systeem aan boord, volgens mij was dat destijds een aparte optie.
Ik heb dat ook niet en ben gewoon verzekerd. Kost me wel €2000 per jaar 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RichieB
Ik heb net een all risk verzekering afgesloten bij Interpolis voor €1539 per jaar met standaard Tesla alarm systeem. (Ik woon in een grote stad = hoge opslag.) Het schijnt nog iets goedkoper te kunnen maar dan kom je bij onbekende verzekeraars uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:37
Vandaag (ook) ingeschreven op een Model 3. Rij nu voorlopig al weer 4 jaar met een Renault Zoe (helaas nog met 22kWh accupack), maar je moet ook vooruitkijken. Ik heb geduld, geen haast, dus de M3 mag ook wel in 2020 komen ;)

verder ooit een Tesla Roadster gereden, een weekend lang de uitvoering van mijn toenmalige werkgever te leen gekregen. Dus... ja ik ben een beetje bekend met Tesla.

[ Voor 35% gewijzigd door NielsTn op 20-03-2018 09:36 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
RichieB schreef op maandag 19 maart 2018 @ 22:03:
Ik heb net een all risk verzekering afgesloten bij Interpolis voor €1539 per jaar met standaard Tesla alarm systeem. (Ik woon in een grote stad = hoge opslag.) Het schijnt nog iets goedkoper te kunnen maar dan kom je bij onbekende verzekeraars uit.
Woest. Even kijken wanneer ik over kan stappen :P

edit: Incl of excl assurantiebelasting?

[ Voor 4% gewijzigd door YoshiBignose op 20-03-2018 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:18

JaQ

Daniel schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:27:
Wij hebben ook een volgsysteem met abonnement moeten laten plaatsen. Koste iets van 300-nogwat piek + 3 euro in de maand (of zo). Dit ivm veelvuldige diefstal.

De jaarpremie moet ik opzoeken, maar die was in de buurt van de 1500 piek als ik het me goed herinner (bij VVAA na maximaal aantal schadevrije jaren, wonen in ZO-Drenthe en specialistenkorting).

Afgesloten in dec 2017 voor een S 100d.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
YoshiBignose schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:57:
[...]

Woest. Even kijken wanneer ik over kan stappen :P

edit: Incl of excl assurantiebelasting?
Inclusief uiteraard.. niemand kan de assurantiebelasting aftrekken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Laatst online: 12-10 01:25

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

1500 euro per jaar om een model S allrisk te verzekeren is serieus geld.

Bij mijn verzekeraar ben je voor een model S met cataloguswaarde 120.000 euro 18 schadevrije vrije jaren en een eigen risico van 1000 euro voor de helft klaar.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
janesh schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 22:42:
1500 euro per jaar om een model S allrisk te verzekeren is serieus geld.

Bij mijn verzekeraar ben je voor een model S met cataloguswaarde 120.000 euro 18 schadevrije vrije jaren en een eigen risico van 1000 euro voor de helft klaar.
En welke is dat? Er zijn zat sites die een bedrag aangeven maar als je dan aanmeldt zeggen ze alsnog "oh nee tesla's verzekeren we niet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Laatst online: 12-10 01:25

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Bij generali, goedkoper kom ik ook voor mijn i3 en 730d niet uit in nl.
Ik heb het even ingegeven op hun site, wordt daar niet geweigerd.

Boven 100.000 euro msrp wordt zoals bij de meeste verzekeraars wel alarm klasse 5 vereist met voertuigvolgsysteem.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-10 10:14
De supercharger in Hoorn wordt van 4 naar 12 stalls uitgebreid, en Eindhoven schijnt van 8 naar 24 stalls te gaan. Serieuze uitbreidingen! Breukelen (A2, tussen Adam en Utrecht) en Cuijk (A73 ten zuiden van Nijmegen) zouden hierna aan de beurt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
janesh schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 07:19:
Bij generali, goedkoper kom ik ook voor mijn i3 en 730d niet uit in nl.
Ik heb het even ingegeven op hun site, wordt daar niet geweigerd.

Boven 100.000 euro msrp wordt zoals bij de meeste verzekeraars wel alarm klasse 5 vereist met voertuigvolgsysteem.
https://www.generali.nl/a.../merken/tesla-verzekeren/

Op dit moment kunt u bij ons nog geen Tesla verzekeren. Omdat een Tesla een relatief kostbare auto is, stellen wij eisen aan de beveiliging. Wij verzekeren auto’s boven de € 75.000,- en jonger dan 4 jaar als deze een VbV-SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie en VbV-SCM voertuigvolgsysteem of een Lojack aan boord hebben. Helaas kunt u de VbV-SCM systemen niet laten inbouwen in de huidige Tesla's*. Dat komt doordat dit alarmsysteem conflicteert met het alarmsysteem van Tesla.

[ Voor 36% gewijzigd door YoshiBignose op 21-03-2018 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10 19:45
Privé bijeenkomst Semi bij Pepsico
En dan met name het laatste stukje. Dat ze er over denken om hun volledige vloot (10k) te vervangen door Tesla's.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Laatst online: 09:37
Balance schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:32:
De supercharger in Hoorn wordt van 4 naar 12 stalls uitgebreid, en Eindhoven schijnt van 8 naar 24 stalls te gaan. Serieuze uitbreidingen! Breukelen (A2, tussen Adam en Utrecht) en Cuijk (A73 ten zuiden van Nijmegen) zouden hierna aan de beurt zijn.
mooi, maar nabij Cuijk zijn al 2 snelladers van FastNed met Tesla adapter (momenteel tot 50kW).
Ik zie de situatie ontstaan dat de Tesla-rijder doorrijdt naar Cuijk (ca 8-10km verder) en daar Tesla-chargers benut ipv 50kW met adapter.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
NielsTn schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:28:
[...]

mooi, maar nabij Cuijk zijn al 2 snelladers van FastNed met Tesla adapter (momenteel tot 50kW).
Ik zie de situatie ontstaan dat de Tesla-rijder doorrijdt naar Cuijk (ca 8-10km verder) en daar Tesla-chargers benut ipv 50kW met adapter.
En niet iedereen heeft straks een supercharger toegang. (model 3 o.a.) dus die gaan waarschijnlijk voor de flatrate pas dus dan liever bij fastned ipv betalen voor de supercharger iets verder op.

Maar de oud gediende model x - s gebruikers rijden natuurlijk even door naar de supercharger.

Maar tesla is nu druk bezig de supercharger netwerk om te zetten naar betaald netwerk (nog steeds dirt cheap) maar goed we gaan het zien. Als mijn volgende EV geen gratis supercharger heeft dan haal ik gewoon een flatrate kaart en ga lekker lurken bij fastned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

NielsTn schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:28:
[...]

50kW (effectief 43kW) is gewoon langzaam laden met een Tesla. Ik zou ook direct door rijden naar de SuperCharger.

Mijn Model S 85kWh laad daar op piek met 116kW, dat is toch even een groot verschil.

Het ontbreken van native CCS op de Model S/X is gewoon een probleem om sneller laden aan te bieden voor niet-Tesla chargers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Misschien komt tesla ooit nog met een oer lelijke CCS -> Type 2 connector

Voor die uitzondering dat je niet kan laden bij fastned of zo iets dan even 10 minuten staan en door naar de supercharger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

MeZZiN schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:41:
Misschien komt tesla ooit nog met een oer lelijke CCS -> Type 2 connector

Voor die uitzondering dat je niet kan laden bij fastned of zo iets dan even 10 minuten staan en door naar de supercharger.
De CCS standaard staat adapters niet toe, dus die adapter zal er ook niet komen.

Daarbij is >100kW door een adapter jagen die altijd maar stof ligt te happen niet echt verstandig.

Tesla is hier het grote probleem die stug aan zijn eigen stekker blijft vasthouden en zo de beperking oplegt aan de rijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Maar ik hoef niet perse voor die uitzonder 100kw te hebben een nette 43kw is ook prima het is toch voor de nood. Maar goed voor nu hebben de CHAdeMO adapter.

Trouwens wie heeft hem voor op vakantie gekocht (en heb je hem ook nodig gehad) in nederland is redelijk overbodig met fastned die ze netjes naast de paal hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Bij mij zat de CHAdeMO bij de auto (was dan ook een 2e handsje) maar ik heb hem nog niet gebruikt. Ik heb wel een keer een supercharger uitgeprobeerd om te kijken of het werkt (ja, het werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Zie ook alleen dat hij nuttig kan zijn in frankrijk bij de snelladers daar omdat ze CHAdeMO en CSS alleen aanbieden. En ik verwacht niet dat ze een top service hebben zoals fastned dat ze de converter en naast hangen.

Vandaar de vraag het is wel 500 euro een hoop geld voor iets wat je nauwelijks nodig heb.

Hoe zit het eigenlijk met de niet superchargers snel laders in het buitenland voor tesla kan je zonder CHAdeMO adapter terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

MeZZiN schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:17:
Maar ik hoef niet perse voor die uitzonder 100kw te hebben een nette 43kw is ook prima het is toch voor de nood. Maar goed voor nu hebben de CHAdeMO adapter.

Trouwens wie heeft hem voor op vakantie gekocht (en heb je hem ook nodig gehad) in nederland is redelijk overbodig met fastned die ze netjes naast de paal hangen.
Ik rijd 50.000km per jaar met mijn Model S. Ik zou heel graag sneller dan 43kW laden bij Fastned. 43kW is gewoon langzaam. Bijna 2 uur voor weer 300km range.

Een SuperCharger is snel, maar ook niet super, super, super snel. Ik ga het boven de 150kW zonder tapering past echt snel vinden.

Ik gebruik de CHAdeMO adapter best vaak, maar het liefste vermijd ik niet-SuperChargers omdat ik gewoon zo snel mogelijk wil laden.

Voor mijn werk reis ik heel Europa door en dat doe ik het liefste zo veel mogelijk met de S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:46
Ik hou me onlangs bezig met de aanschaf (lease) van een Model S. Aanvankelijk had ik een I-PACE gereserveerd, maar mede door me in te lezen kwam ik erachter dat deze enkel 1-fase laden ondersteunt (daarnaast vind ik een MS mooier).

Daarnaast, zijn er nog overige nadelen waar ik rekening mee moet houden (ik lees problemen met de navigatie)?
Er zijn verzekeraars die auto’s die geen allrisk verzekering afsluiten voor auto’s boven de 80 of 100000 euro. Tevens sluiten sommigen geen verlengde nieuwwaarde regeling af. De meesten komen bij Turien of Marsch uit. Sommigen nog Allianz en Interpolis. Turrien eist voor >100000 een peilzender zoals Lo-Jack als je kiest voor 3 jaar nieuwwaarderregeling. Kost eenmalig 399excl btw voor 5 jaar abonnement en apparaat. Polis 1500-2000 per jaar heb ik voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
jpvk007 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 23:28:
[...]

Er zijn verzekeraars die auto’s die geen allrisk verzekering afsluiten voor auto’s boven de 80 of 100000 euro. Tevens sluiten sommigen geen verlengde nieuwwaarde regeling af. De meesten komen bij Turien of Marsch uit. Sommigen nog Allianz en Interpolis. Turrien eist voor >100000 een peilzender zoals Lo-Jack als je kiest voor 3 jaar nieuwwaarderregeling. Kost eenmalig 399excl btw voor 5 jaar abonnement en apparaat. Polis 1500-2000 per jaar heb ik voorbij zien komen.
Soortgelijk kom ik ook op uit. Had me er nog wat weinig in verdiept maar kom er nu achter dat 'even' een tesla verzekeren met een belletje niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN

Als lease doet dan zit het vaak al in de prijs (als het operationele lease) Maar de meeste heb je een lo-jack nodig of je moet lullen als brugman met ze. Maar een rondje bellen misschien handiger omdat elke dag het weer anders kan zijn met de verzekeringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
Potver, ik moet zo te lezen binnenkort mijn stuurbekrachtiging laten vervangen..

[ Voor 22% gewijzigd door RichieB op 30-03-2018 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

RichieB schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 09:15:
Potver, ik moet zo te lezen binnenkort mijn stuurbekrachtiging laten vervangen..
Ik ook! Doe ik bij de volgende service beurt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-10 11:32
MeZZiN schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:17:
Zie ook alleen dat hij nuttig kan zijn in frankrijk bij de snelladers daar omdat ze CHAdeMO en CSS alleen aanbieden. En ik verwacht niet dat ze een top service hebben zoals fastned dat ze de converter en naast hangen.

Vandaar de vraag het is wel 500 euro een hoop geld voor iets wat je nauwelijks nodig heb.

Hoe zit het eigenlijk met de niet superchargers snel laders in het buitenland voor tesla kan je zonder CHAdeMO adapter terecht?
Buiten de FastNed-stations en de Allego snellader bij Bunnik ben ik ze eigenlijk niet in het wild tegen gekomen. Blij dat ik er zelf eentje heb (van marktplaats trouwens, scheelt nogal wat). Gebruikt in:
- Frankrijk (Corri-door)
- Spanje (IBIL)
- Polen (ABB en Lidl)
- Hengelo (bij de Lidl aldaar)

Als je veel met de auto op pad bent is het wel erg handig om erbij te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Dacht ik al de prijs is alleen idioot hoog maar goed gelukkig wel bedrijfskosten maar goed kost nog steeds geld. Goedkoper nieuw kan de kosten gelukkig aftrekken.

Maar we gaan er een bestellen ^_^ Denk niet dat we hem vaak in nederland nodig hebben maar goed we gaan wel dit jaar nog op vakantie dus snel bestellen ze kunnen uitverkocht raken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Nieuws over het fatale ongeluk met een Model X in de VS.

Autopilot stond aan. Wat ik vaak aanhaal in zulke gevallen is dat de AED (Automatic Emergency Braking) het kennelijk niet deed en dat de vraag of autopilot was ingeschakeld daaraan ondergeschikt is. De AED moet ook ingrijpen als de bestuurder bijvoorbeeld tegen een overstekende voetganger dreigt te rijden, ook al heef hij zijn voet op het stroompedaal. Misschien was de snelheid te hoog (de grens is tegenwoordig 144 km/u, was 80 km/u en eerder 45 km/u). Jammer dat Tesla daar geen uitspraken over heeft gedaan.

Ik vraag me op grond van oudere gevallen af of de standaard AED niet gedeactiveerd wordt als autopilot aan staat. Met andere woorden: dat autopilot volledige controle krijgt als het eenmaal aanstaat.

Dat de AED soms niet werkt is niet alleen een probleem bij Tesla, maar bij meerdere merken auto's. De Uber Volvo die tegen een overstekende persoon met fiets aan de hand botste (ook fataal) had kennelijk ook niet geremd. Dat zou een gevolg kunnen zijn van de 50 km/u beperking in Volvo's "City Safe" AED, de auto reed wat harder. Misschien hadden ze AED uitgeschakeld voor de test.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-10 13:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vandaag parkeer in mijn auto achter een X bij school om de kinderen erg te brengen. Staan er 6 Teslas voor.... 8 op een rij

Voor de herkenning fijn dat ik de enige blauwe was :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
Privéschool in Wassenaar zeker? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb echt getwijfeld om te bestellen vorig jaar. Ik dacht dat de prijs zou zakken en las over een interieurupdate. We zijn nu 9 maanden verder en ik zie dat er niets is veranderd :) Nog elke dag blij om te mogen rijden. Je moet alleen even de knop omzetten en beseffen dat je beta tester bent :)
RichieB schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:26:
Privéschool in Wassenaar zeker? ;)
Katholieke Basischool in Blaricum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Lol grappig ach bij ons in de polder zijn ze nog niet zo van het EV rijden. Maar goed wel genoeg aanspraak van een leaf 1.0 eigenaar en hoe de nieuwe reed omdat hij hem ook besteld had. Plus een oudere man die een tesla overwoog of een leaf en ze heerlijk vond rijden. Wij konden alleen hem alleen maar gelijk geven. En waarschijnlijk wordt een een EV besteld door hem. Leuk om van een kleine community te zijn.

Alleen niemand geloofd nog dat je vol EV zonder een benzine auto er naast. Ja je moet soms even aan de laadpaal maar meestal niet. En hoe vaak ik wel niet bij de benzine pomp sta als ik dat op tel kan ik zo een paar laadsessie doen in dezelfde tijd. Niemand snapt de luxe van altijd vol van huis te vertrekken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Fascinerend filmpje: YouTube: Tesla CEO Elon Musk offers rare look inside Model 3 factory met interview van Elon, plus beelden van de productielijn.

Via: https://www.theverge.com/...production-hell-elon-musk

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-10 21:18
Ik heb vernomen dat een Model 3 de komende tijd een roadtrip door Europa maakt en komende woensdag zal komen in Amsterdam, kan echter de tijd niet zien omdat ik geen Facebook heb. Heeft iemand meer informatie over de locatie/tijd?

https://www.facebook.com/tsla3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Ik heb geen ook account, maar ik kan het wel zien (na het verwijderen van de overlay via F12):

15 april Van der Valk hotel Dordrecht 20:00 (29 gasten)
16 april PC Hooftstraat, Amsterdam 10:00 (15 gasten) en Van der Valk hotel Breukelen 15:00 (160 gasten)

Er staat een get tickets button bij.

[ Voor 18% gewijzigd door mrmrmr op 14-04-2018 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-10 19:30
Daan87423 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 13:36:
Ik heb vernomen dat een Model 3 de komende tijd een roadtrip door Europa maakt en komende woensdag zal komen in Amsterdam, kan echter de tijd niet zien omdat ik geen Facebook heb. Heeft iemand meer informatie over de locatie/tijd?

https://www.facebook.com/tsla3
Zal waarschijnlijk nog wel gedelayed worden doordat zijn supercharge oplossing niet werkt zoals hij gedacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
@tomas123

Post van 9 uur geleden (waarom kunnen die sites niet gewoon een tijdstip aangeven, is dat te moeilijk voor hun gebruikers of zo?)

Our Supercharging solution is a heavy-duty Supercharger adapter that was manufactured by an expert German engineer with parts sourced from various individuals, including from some Tesla insiders. This DC adapter was tested on a US socket Model S in Germany, and worked without a problem. We believe now that the communication protocol for the Model 3 is different, and therefore something that works on a Model S cannot be guaranteed to work on the 3.

Our vehicle was detected by Tesla as being connected to the British Supercharger. However, the vehicle status was displayed as "unknown", and the vehicle failed to communicate the VIN to charger. We don't believe that this has anything to do with the wiring in the adapter we are using but we could be wrong.

We have had a lot of people reach out and offer useful tips that might help us solve this problem. The vehicle is simply not properly authenticating with the Supercharger, and we need to figure out how to get it to do that. If anyone has connections or a firm understanding of this issue, please reach out to us as we are looking to get this trip back on the road as soon as possible.

All events are delayed until further notice.

Laatste nieuws van een uur geleden is dat ze hulp aangeboden hebben gekregen van een Tesla engineer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:25

vhal

ಠ_ಠ

PWM schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:40:
Vandaag parkeer in mijn auto achter een X bij school om de kinderen erg te brengen. Staan er 6 Teslas voor.... 8 op een rij

Voor de herkenning fijn dat ik de enige blauwe was :+
Klinkt als zo'n een dump&ride-plek maar ach, ze staan tenminste niet in de CO2-dampen. :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 15:24

doc

mrmrmr schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 14:00:
Ik heb geen ook account, maar ik kan het wel zien (na het verwijderen van de overlay via F12):

15 april Van der Valk hotel Dordrecht 20:00 (29 gasten)
16 april PC Hooftstraat, Amsterdam 10:00 (15 gasten) en Van der Valk hotel Breukelen 15:00 (160 gasten)

Er staat een get tickets button bij.
Vanavond bij de van der valk in Dordrecht geweest voor een snelle bezichtiging, helaas geen proefrit, maar wel tof om hem even gezien te hebben. Mooi maatje vergeleken met de S

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 22:28
doc schreef op maandag 16 april 2018 @ 01:09:
[...]

Vanavond bij de van der valk in Dordrecht geweest voor een snelle bezichtiging, helaas geen proefrit, maar wel tof om hem even gezien te hebben. Mooi maatje vergeleken met de S
Die gast past zn schema vaak aan... Dacht ie daar vandaag zou zijn in de avond.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Mijn huidige S wordt in September 5 jaar (en staat al 220.000km) op de teller en heb vorige week een nieuwe 100D besteld! Voor levering in September gekozen, dan ga ik mooi over van mijn huidige S naar een nieuwe 100D.

Ben wel benieuwd hoe veel bereik ik echt effectief ga halen met de 98kWh die beschikbaar is voor rijden. Ik reken zelf met 90 ~ 95kWh bruikbaar en een verbruik van 22kWh/100km.

Conservatief moet ik dan probleemloos 410km kunnen halen op één accu. Ik ben echter erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
nils7 schreef op maandag 16 april 2018 @ 08:39:
[...]

Die gast past zn schema vaak aan... Dacht ie daar vandaag zou zijn in de avond.
Van de week was het nog veranderd naar dinsdag... zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:23

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Het is nu maandag middag in breukelen bij van der valk hotel

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 22:28
Als ie dat haalt...

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Over 2 weken mag ik eindelijk mijn model X opgaan halen. Tesla belde dat hij er aankomt bijna in Rotterdam en op naar tilburg voor final assembly. Can't wait mag ik met de leaf de tesla gaan ophalen. Moet wel met meerdere laadsessies en ze hebben gelukkig een laadpaal bij de tesla fabriek!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanvanW
Ook ik ga mijn huidige Volvo V60 inruilen voor een Model S 100D! Vorige week besteld en aanbetaald, gisteren bevestigd. Levering zal in september plaatsvinden ivm doorlopend contract van de Volvo. Dat contract loopt eigenlijk tot 03/19 maar om nog van de fiscale voordelen van de Tesla te genieten ga ik het contract afkopen.

Kan niet wachten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
@JanvanW dus je gaat van 7% bijtelling naar 4%? Netjes! Dan rij je voor ongeveer hetzelfde geld een veel dikkere auto. :9 Ik kom ook van een V60 PIH en de Tesla is zo veel beter..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

JanvanW schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:56:
Ook ik ga mijn huidige Volvo V60 inruilen voor een Model S 100D! Vorige week besteld en aanbetaald, gisteren bevestigd. Levering zal in september plaatsvinden ivm doorlopend contract van de Volvo. Dat contract loopt eigenlijk tot 03/19 maar om nog van de fiscale voordelen van de Tesla te genieten ga ik het contract afkopen.

Kan niet wachten!
Gaaf! Ik krijg in September ook mijn nieuwe S (post hier boven), ga van een S85 uit 2013 naar een S100D uit 2018. Ik ben erg benieuwd hoe dat er uit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvanW
Snow_King schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:26:
[...]

Gaaf! Ik krijg in September ook mijn nieuwe S (post hier boven), ga van een S85 uit 2013 naar een S100D uit 2018. Ik ben erg benieuwd hoe dat er uit gaat zien.
Heel tof! Voor welke opties/kleuren ben je gegaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

JanvanW schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:32:
[...]

Heel tof! Voor welke opties/kleuren ben je gegaan?
- Tesla Model S 100D
- Pearl White
- Zwarte 19" velgen
- Zonnedak
- Premium pakket
- Enhanced Auto Pilot
- Zwart Premium interieur met carbon

Heb nu ook een Pearl White en vind het een mooie lak. Wel vaak wassen, dan komt het parel effect het beste naar boven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Goed je goed JanvanW ^_^ congrats!

Mijn CHAdeMO kabel is onderweg dus zo ik mijn tesla vakantie gereed :) kan ik tenminste overal laden ook waar tesla nog geen supercharger heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YoshiBignose
Nog best wat mensen net in Breukelen. Wel leuk om even in gezeten te hebben. Binnen ruimte voelt nauwelijks kleiner dan de S. Sterker nog, ik kan achterin wel rechtop zitten zonder tegen het dak te komen en dat kan ik achterin m'n S niet. Achterbank is nog steeds wel heel laag. Maar voor zit je gewoon lekker.

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.cc/ge9wixwmj/2018-04-16_15.43.41.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door YoshiBignose op 16-04-2018 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-10 09:44

n3z

Bedankt voor de foto! Ziet er heel vet uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 20:52
YoshiBignose schreef op maandag 16 april 2018 @ 18:20:
Nog best wat mensen net in Breukelen. Wel leuk om even in gezeten te hebben. Binnen ruimte voelt nauwelijks kleiner dan de S. Sterker nog, ik kan achterin wel rechtop zitten zonder tegen het dak te komen en dat kan ik achterin m'n S niet. Achterbank is nog steeds wel heel laag. Maar voor zit je gewoon lekker.

[afbeelding]
Ah cool, jij was er ook, misschien heb ik je nog gesproken (zonder het te weten).

Ruimte op de achterbank is best goed, al is er misschien wat weinig ruimte voor de voeten.

Vind 'm in het echt mooier dan op de foto's/youtube filmpjes.

Afbeeldingslocatie: https://www.peetje.net/fotos/Model3/IMG_20180416_150622.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.peetje.net/fotos/Model3/IMG_20180416_152911.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.peetje.net/fotos/Model3/IMG_20180416_153031.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.peetje.net/fotos/Model3/IMG_20180416_160506.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.peetje.net/fotos/Model3/IMG_20180416_160808.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door PASware op 17-04-2018 07:53 ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Wordt hier eigenlijk wat gedaan met referral-codes? Ik zie best wat mensen nieuwe Tesla's bestellen en op die manier kun je elkaar nog wat voordeel gunnen :)

Op de grotere Tesla-forums is het meestal not done maar we zijn hier met zo'n klein groepje...

[ Voor 23% gewijzigd door Daniel op 17-04-2018 09:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:23

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Was fijn om in de Model 3 te kunnen rijden.
De auto rijd heerlijk soepel net zoals de S en de X,
De regeneratie is iets minder, maar voldoende om goed mee te kunnen rijden, heb amper hoeven remmen.
De snelheidsmeter zit zoals bekend in het midden, maar normaal rij ik op tomtom (dezelfde plek) en gebruik ik de GPS snelheid om mijn snelheid te bepalen, dus de snelheid was precies op de plek waar ik hem altijd probeer te vinden.
De spiegels voelde wel klein aan, maar dan kan ook onervarenheid zijn in een nieuwe auto en nog niet gewend was in die 10 minuten.
Ik ben overtuigd nu :) moet alleen wachten op het moment dat ik geld kan overmaken.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z

n3z

Smuggler schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:09:
Was fijn om in de Model 3 te kunnen rijden.
De auto rijd heerlijk soepel net zoals de S en de X,
De regeneratie is iets minder, maar voldoende om goed mee te kunnen rijden, heb amper hoeven remmen.
De snelheidsmeter zit zoals bekend in het midden, maar normaal rij ik op tomtom (dezelfde plek) en gebruik ik de GPS snelheid om mijn snelheid te bepalen, dus de snelheid was precies op de plek waar ik hem altijd probeer te vinden.
De spiegels voelde wel klein aan, maar dan kan ook onervarenheid zijn in een nieuwe auto en nog niet gewend was in die 10 minuten.
Ik ben overtuigd nu :) moet alleen wachten op het moment dat ik geld kan overmaken.
Hoe is de ruimte voor en achterin? Te doen met twee kids? Ben op zoek naar een elektrische auto voor 2019 en deze staat bovenaan (als die tegen die tijd geleverd kan worden uiteraard).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 20:52
n3z schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:58:
[...]

Hoe is de ruimte voor en achterin? Te doen met twee kids? Ben op zoek naar een elektrische auto voor 2019 en deze staat bovenaan (als die tegen die tijd geleverd kan worden uiteraard).
Ik vond de ruimte op de achterbank best goed. Volgens sommigen die ik sprak beter dan de Model S. Kofferbak lag vol met koffers, dus kon dat niet beoordelen. Helaas is het geen hatchback.

Met 2 kinderen moet het prima te doen zijn.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
n3z schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:58:
[...]

Als je kinderen niet te lange benen hebben is het prima. Net als de Model S is de bank erg laag waardoor je weinig steun hebt voor je benen en door de lage stoelen kun je ook niet echt je voeten eronder doen. Terwijl de beenruimte voor je knieën zeg maar prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z

n3z

PASware schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 12:48:
[...]

Ik vond de ruimte op de achterbank best goed. Volgens sommigen die ik sprak beter dan de Model S. Kofferbak lag vol met koffers, dus kon dat niet beoordelen. Helaas is het geen hatchback.

Met 2 kinderen moet het prima te doen zijn.
Bedankt voor je impressie. Blijft een mooie auto om te zien. Jammer dat die pas volgend jaar in Nederland is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mag ik ook mee doen?

Vorige week donderdag een X besteld. Verwachting eind juni!

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

HekkeySE schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:46:
Mag ik ook mee doen?

Vorige week donderdag een X besteld. Verwachting eind juni!
Gaaf! 75D? 100D? of los gegaan met een P100D? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
Zat gisteren even in de Model X P90D in ludicrous mode, dat is echt niet normaal meer. Je wordt echt je stoel in geramd, niet eens meer gedrukt. Maar wel erg tof :P

Daarna reed ik weg in m'n 75 en het voelde als een Chevrolet Matiz ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Dus de tip is ga niet rijden in een PXXXD ludicrous mode omdat je anders verpest ben.

Hier zijn de kids niet echt heel blij met de EV nog zelf de leaf kan aardig op trekken. Leuk als je in den haag rijd met wat luxere auto's die verwachten niet dat een Leaf hun in een wolkje stof achterlaat.

Nog 2 weken damm wat duurt wachten lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Niet online
Snow_King schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:10:
[...]

Gaaf! 75D? 100D? of los gegaan met een P100D? >:)
Haha nee 75D. Ik denk voor mijn ritten prima genoeg.
Blijft een hele dure aanschaf. Er zijn alleen gewoonweg geen andere concurrenten op dit moment en ik zie dit de komende 2 a 3 jaar niet veranderen. Nu maar de keuze doorgehakt ivm fiscale veranderingen.

Config:
- Tesla Model X 75D
- Pearl White
- Zilveren 20" Velgen
- Premium pakket
- Enhanced Auto Pilot
- White Premium interieur met carbon

[ Voor 17% gewijzigd door HekkeySE op 17-04-2018 15:50 ]

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 15:52
MeZZiN schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:39:
Leuk als je in den haag rijd met wat luxere auto's die verwachten niet dat een Leaf hun in een wolkje stof achterlaat.
0-100 in kleine 9 sec. / stofje wolk does not compute :)

Wellicht dat 0-50 wel rap is hoor, maar de meeste luxere auto's zullen hier niet echt wakker van liggen, imho dan.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Ja veel verder doe niemand toch mee het is gewoon grappig hoe snel je met de EV kan weg komen. En ja 9 seconden is niet super snel maar wel sneller dan 80% van alle autos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
MeZZiN schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:50:
Ja veel verder doe niemand toch mee het is gewoon grappig hoe snel je met de EV kan weg komen. En ja 9 seconden is niet super snel maar wel sneller dan 80% van alle autos.
Tegenwoordig worden alle auto's wel steeds sneller hoor. De Golf 1.0 TSI is met 110 pk ook al onder de 10 sec. bij de 100 en dan heb je een zuinige 3 cilinder.

Maar inderdaad de meeste mensen hebben niet eens nieuwe auto's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:37

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Daniel schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:36:
Wordt hier eigenlijk wat gedaan met referral-codes?
Ja, die verwijderen we, want referral codes en dergelijke zijn Tweakers wide verboden :P

Een experiment om ze wel mogelijk te maken in AK is helaas gestopt omdat het teveel gezeik en modwerk opleverde: Let op! Wijziging in referral-beleid per 31 maart 2018

Maar verdere discussie daarover kan evt. in dat AK topic, of via DM of zo :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

MeZZiN schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:39:
Dus de tip is ga niet rijden in een PXXXD ludicrous mode omdat je anders verpest ben.

Hier zijn de kids niet echt heel blij met de EV nog zelf de leaf kan aardig op trekken. Leuk als je in den haag rijd met wat luxere auto's die verwachten niet dat een Leaf hun in een wolkje stof achterlaat.

Nog 2 weken damm wat duurt wachten lang.
1x gereden in een Model S P90DL, bizar! Super gaaf, maar ik ben gelukkig nuchter genoeg dat ik dat niet koop.
HekkeySE schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:45:
[...]

Haha nee 75D. Ik denk voor mijn ritten prima genoeg.
Blijft een hele dure aanschaf. Er zijn alleen gewoonweg geen andere concurrenten op dit moment en ik zie dit de komende 2 a 3 jaar niet veranderen. Nu maar de keuze doorgehakt ivm fiscale veranderingen.

Config:
- Tesla Model X 75D
- Pearl White
- Zilveren 20" Velgen
- Premium pakket
- Enhanced Auto Pilot
- White Premium interieur met carbon
Gaaf! Waarom de keuze voor 20"? Dat is toch een redelijke aanslag op het verbruik van de X.

De X gebruikt sowieso al redelijk wat energie om te rijden. Ik denk dat je moet rekenen op 250 a 300km range met de X75D met 20" velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Niet online
Snow_King schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 16:34:
Gaaf! Waarom de keuze voor 20"? Dat is toch een redelijke aanslag op het verbruik van de X.

De X gebruikt sowieso al redelijk wat energie om te rijden. Ik denk dat je moet rekenen op 250 a 300km range met de X75D met 20" velgen.
Kan niet kleiner kiezen helaas, is standaard ;-) Maar ik denk dat je in de war bent met de 22".

Pagina: 1 ... 5 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en opmerkingen over leveringen van de Tesla's:

Tesla Leveringen Topic