Het grote Tesla topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 84 Laatste
Acties:
  • 540.202 views

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wie de service van Tesla het beste vind is overduidelijk een troll, grappenmaker of geen eigenaar/berijder.. De rest is denk ik een kwestie van nuance, dat gaat wel vaker mis.

Overigens zijn er nog vele andere topics op GoT te vinden hoor. Zeker bij Elektrische auto's - deel 4 is het veel minder Tesla is geweldig. In het Tesla topic zitten vooral berijders die de keus gemaakt hebben voor een Tesla, dus zullen hem ook geweldig vinden. Net als ikzelf. Misschien dat jij er ook zo overdenkt als je er ooit een week mee kan rijden om er echt te wennen aan de “Tesla-experience” (geen service inplannen!).

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat mij vanochtend opviel op de A1:

De navigatie gaf duidelijk en op de juiste plek file aan. Toch ging de AP gewoon met 130 op die file af om op het laatste moment in de ankers te gaan. Je zou toch zeggen dat hij die gegevens moet koppelen en in ieder geval van het gas zou moeten gaan. File gegevens zijn niet 100% accuraat. Maar rustig gas los naar 90 met melding op scherm zou niet verkeerd zijn.
HekkeySE schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:17:
Wat doet iedereen met de FSD upgrade?
Ik zou geen 1,- betalen voor FSD.

Het komt niet, echt niet, in de komende 5 jaar. Heck, ik zie het in 10 jaar niet gebeuren. De Tesla gaat je heus van afrit naar afrit rijden. Misschien wel van bedrijventerrein naar bedrijven terrein over A wegen met beetje N.

Maar that's it. Mijn woon-werk (15km) kan hij onmogelijk zelfstandig rijden, ook niet met de nieuwste technologie. Wij hebben in Nederland nu eenmaal andere dingen dan in de US. Wat voorbeelden:
  • Klinkerwegen zonder lijnen (kan hij helemaal niks mee).
  • Smalle wegen met auto's geparkeerd aan de zijkant (direct noodstop)
  • Tweerichtingswegen met versmalling waar je tegemoetkomend verkeer voor moet laten gaan (noodstop, of je staat neus op neus in het midden)
Ik heb zo nog wel een rijtje van 25 punten. In Amsterdam op de van Woustraat, met auto's aan de zijkant, fietsers + een tram in het midden, waar je ook af en toe de baan mee deelt _O- Kansloos.

Dit is niet zomaar oplosbaar met een extra camera. We zijn hier nog lichtjaren van verwijderd.

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 14-03-2019 12:52 ]

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11 16:28
@PWM Het "nieuwe" FSD bevat echter ook summon, autopark en lane change. Toch wel redelijk handige functionaliteit lijkt me. De "oude" FSD was alleen een vage belofte en zou ik inderdaad ook niet kopen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-11 17:45

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Tot de conclusie van PWM was ik ook gekomen, en PSA bevestigde mijn vermoeden.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

• Deveon
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:29:

Ik heb zo nog wel een rijtje van 25 punten. In Amsterdam op de van Woustraat, met auto's aan de zijkant, fietsers + een tram in het midden, waar je ook af en toe de baan mee deelt _O- Kansloos.
De grote steden zullen met liefde de busbanen beschikbaar stellen voor volledige autonome auto’s, aangezien deze ook geen dure parkeerplaats nodig hebben (kan buiten het centrum) en minimale uitstoot veroorzaken. Natuurlijk moeten deze auto’s wel volledig rijden in opdracht van de toezichthouder en niet de bestuurder.

Als optimist verwacht ik wel zelfrijdend binnen vijf jaar, maar binnen twee á drie lijkt mij sterk en ik zou er zeker geen geld op zetten. Als het er komt er wel een nieuwe auto :+

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:39

databeestje

Von PrutsHausen

tim-1985 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:43:
[...]

Als dat jou server is; let dan op dat de o.a. foto's van je kat ook zichtbaar zijn!
http://iserv.nl/files/pics/kitteh/P1010854.JPG
Weet niet of dat ook je bedoeling was.
Hij is klaarblijkelijk stoned, en ook hardstikke dood. Hij ligt achter in de tuin.

Er staat niet zo heel veel op wat dat aan gaat. Niks want anders ook niet op facebook zou kunnen (dat ik niet heb).

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Niet alleen hoger op de poten, maar ook een hoger dak en hatchback. Goed, hopelijk lost dat het probleem met achterin zitten op (zeer lage zit en weinig steun voor de benen).

Een directe link naar de elektrek video: https://electrek.co/wp-co...T-httpst.co9GmXGxH0HX.mp4

De presentatie in Californie start vannacht 04:00 uur onze tijd.
Livestream: https://livestream.tesla.com/
Tesla Model Y pagina: https://www.tesla.com/modely

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:05

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

mrmrmr schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:52:
[...]

Niet alleen hoger op de poten, maar ook een hoger dak en hatchback. Goed, hopelijk lost dat het probleem met achterin zitten op (zeer lage zit en weinig steun voor de benen).
Ziet er zoals verwacht uit als een mini-X, maar denk niet dat er falcon wings op zullen zitten, die zijn vast te duur.

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
gauchov6 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:58:
[...]

Ziet er zoals verwacht uit als een mini-X, maar denk niet dat er falcon wings op zullen zitten, die zijn vast te duur.
Musk heeft al aangegeven dat er gewone deuren inzitten. Die tweet staat ook ergens in dit topic.

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-12 11:36

n3z

Lijkt inderdaad op een mini-X.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

n3z schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 22:35:
Lijkt inderdaad op een mini-X.
Ik gok daar ook op. Waar de X categorie SUV(?) heeft zal dit misschien MPV zijn?
Weet niet precies de Amerikaanse maten gezien hier tegenwoordig een Opel Grandland X als een Mini Cross-over MPV SUV is 8)7 :X. "Marketing" haha.

Ben benieuwd naar het model, release en kosten :).

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-12 23:37
2021 bestelbaar in Europa ;) gok ik :9

[ Voor 16% gewijzigd door bottom line op 14-03-2019 23:04 ]

• Godlikev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-12 18:02
Kecin schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 22:57:
[...]

Ik gok daar ook op. Waar de X categorie SUV(?) heeft zal dit misschien MPV zijn?
Weet niet precies de Amerikaanse maten gezien hier tegenwoordig een Opel Grandland X als een Mini Cross-over MPV SUV is 8)7 :X. "Marketing" haha.

Ben benieuwd naar het model, release en kosten :).
Nouja zo spannend gaat het ook weer niet zijn, hij lijkt gruwelijk veel op een kleine model x.
Zoals gezegd door elon, 10% groter, waardoor het bereik ook 10% minder wordt, 10% duurder dan de model 3.
Mede doordat hetzelfde onderstel etc gebruikt wordt als de model 3 om de kosten te drukken.

[ Voor 7% gewijzigd door Godlikev op 14-03-2019 23:11 ]

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:34
Dus de aandrijflijn van de 3 met evt. een grotere wielbasis en/of spoorbreedte?

[ Voor 3% gewijzigd door Gluten Parody op 15-03-2019 02:34 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Voor mensen die de reveal gaan kijken, bij deze, Elon Musk Bingocard:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D1oHEU0U8AAY7Ja.jpg:large

• mrmrmr
  • Niet online
Now You Know livestream: https://www.youtube.com/watch?v=sHXVCpxjjeA
TeChExPo livestream: https://www.youtube.com/watch?v=qZ4vYI9DrDA
(er zijn er meer)

Electrek artikel met gegevens: https://electrek.co/2019/...el-y-electric-suv-unveil/

Now You Know test ride: https://www.youtube.com/watch?v=Dijf09iYdxU

Terugkijken presentatie: https://www.youtube.com/watch?v=3ydPFR6xb3I
Deze werkt wel: https://www.youtube.com/watch?v=8Kg1LvIzF-o

NL prijzen:
Long range: € 56.000
Long range AWD: € 60.000
Long range AWD performance: € 69.000
Alle: + € 1018 aan kosten

Long range specs:
540km (WLTP est.)
209km/h Top Speed
5,8s 0-100 km/h
Levering NL: begin 2021

Configureren en bestellen: https://www.tesla.com/nl_NL/modely/design

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lGQY2JoHe9s8ZLsb2Me25N8A/full.png
Vergelijking tussen Model 3 en Model Y, uitgelijnd op de wielen.

[ Voor 100% gewijzigd door mrmrmr op 15-03-2019 07:09 ]

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:24

OMX2000

By any means necessary...

Ik was even een paar dagen enthousiast want ik zoek een 7 zitter als leasebak. Helaas is de Y DOA in leaseland. Leverbaar vanaf 2021, met 2021 wetgeving is dat dus 22% bijtelling over het hele bedrag.

Tenzij Elon niet enorm aan de lobby gaat, kun je dan beter een benzine of zelfs naar een dieselbak gaan kijken.

Ik hoopte, beetje wishful thinking, dat ie begin 2020 leverbaar zou worden. Maar helaas.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Deveon
  • Niet online
Volgens mij wordt er gesproken over 8% vanaf 2021.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:37

CyBeRSPiN

sinds 2001

Lijkt qua ontwerp wel een beetje op een Prius vind ik :)
Krijgt ie ook Falcon Wings of niet, gek genoeg niks over kunnen vinden?

• bottom line
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 07:55:
Lijkt qua ontwerp wel een beetje op een Prius vind ik :)
Krijgt ie ook Falcon Wings of niet, gek genoeg niks over kunnen vinden?
Nee, gewone deuren. Zoals model 3

• gerre1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12 15:44
Godlikev schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 23:11:
[...]

Nouja zo spannend gaat het ook weer niet zijn, hij lijkt gruwelijk veel op een kleine model x.
Zoals gezegd door elon, 10% groter, waardoor het bereik ook 10% minder wordt, 10% duurder dan de model 3.
Mede doordat hetzelfde onderstel etc gebruikt wordt als de model 3 om de kosten te drukken.
Wat ik niet goed snap: Standaard Range bij Model 3 => 220 mijl en de Standaard Range bij Model Y => 230 mijl. Enige logische verklaring lijkt me dat je voor de meerprijs niet alleen meer ruimte krijgt maar ook meer batterij.

Ook is er niks over een trekhaak vertelt, denk ik? Maw blijft Model X de enige optie met trekhaak.

[ Voor 7% gewijzigd door gerre1 op 15-03-2019 08:26 ]

• Deveon
  • Niet online
gerre1 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 08:22:
[...]

Wat ik niet goed snap: Standaard Range bij Model 3 => 220 mijl en de Standaard Range bij Model Y => 230 mijl. Enige logische verklaring lijkt me dat je voor de meerprijs niet alleen meer ruimte krijgt maar ook meer batterij.

Ook is er niks over een trekhaak vertelt, denk ik? Maw blijft Model X de enige optie met trekhaak.
Ik denk dat de Y standaard half premium interieur krijgt en iets grotere batterij. De base Model 3 is zo ver uitgekleed dat ze hem volgens mij niet willen verkopen, maar alleen doen om aan de aankondiging te voldoen.

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

gerre1 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 08:22:
[...]

De Y Standard Range = 3 Standard Range Plus lijkt me, de (software beperkte) gewone Range komt later.

• n3z

n3z

Ik had stiekem gehoopt op een nog ruimere auto, maar dan zit je alweer tegen de S en X aan denk ik.

Ben benieuwd hoe handig die achterste twee zitplaatsen zijn. Ik denk vooral voor kinderen?

• bottom line
n3z schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 10:10:
Ik had stiekem gehoopt op een nog ruimere auto, maar dan zit je alweer tegen de S en X aan denk ik.

Ben benieuwd hoe handig die achterste twee zitplaatsen zijn. Ik denk vooral voor kinderen?
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/tw200gixt7m21.jpg
Als je nochtans de livestream terugbekijkt, zie je er wel 7 man uitstappen. Voor korte ritten geen probleem, maar zou toch liever de X nemen als ik een auto wil voor 7 man.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/166aoaN.gif

[ Voor 23% gewijzigd door bottom line op 15-03-2019 10:34 ]

• Gluten Parody
Zo, de Y staat ook een goed stuk hoger op d’n poot’n dan de Model 3. Dat verschil was me tussen Model S en X nooit zo opgevallen.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-12 21:22
Heeft iemand al een foto van een open achterklep van de Y gezien?

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-10 09:35
Gluten Parody schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 11:33:
[...]

Zo, de Y staat ook een goed stuk hoger op d’n poot’n dan de Model 3. Dat verschil was me tussen Model S en X nooit zo opgevallen.
Dan ben je vrij blind! Ik bedoel het aardig :)

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

RFAMLK schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:16:
[...]

Kan ook zijn dat de Model X's die hij tegenkwam de luchtvering allemaal op de allerlaagste stand hebben gezet, dat scheelt aanzienlijk in het terreinwagen / hoge SUV gehalte ;)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-12 17:37
Is er hier een medetweaker met een Model 3 waar ik een keertje een stukje in mag (mee-)rijden? :).

Ik ben erg benieuwd hoe het rijdt. T.o.v. mijn huidige Leaf.

Ik beloof niet dat ik er daarna eentje ga kopen, maar wil je best een goede kop koffie en een broodje en natuurlijk je stroomkosten beloven :+

Waar in NL maakt me niet zoveel uit, als er maar een snellader in de buurt zit. :>
In de buurt van Apeldoorn heeft enige voorkeur :9 (woonplaats).

Wellicht dat ik daarna mijn werkgever kan overtuigen om er ook zo eentje voor mij aan te schaffen O-) .

Schiet me even een DM in geval van.

[ Voor 3% gewijzigd door Mar.tin op 15-03-2019 12:25 ]

• gebruikershaes
  • Laatst online: 25-12 22:13
Je kan ook een proefrit aanvragen bij Tesla zelf he?

• Gluten Parody
RFAMLK schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:16:
RomeoJ schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:20:
Kan ook zijn dat de Model X's die hij tegenkwam de luchtvering allemaal op de allerlaagste stand hebben gezet, dat scheelt aanzienlijk in het terreinwagen / hoge SUV gehalte ;)
Ik sluit beide niet uit, met mijn min 8 zit ik nog wel eens in ray charles-modus 8) De paar X’en die ik heb zien rijden waren in mijn herinnering zo:

Afbeeldingslocatie: https://www.enelx.com/content/dam/enel-x/e-mobility/veicoli-elettrici/TESLA-MODEL-x.jpg.resize.1244.650.center.center.jpeg

[ Voor 16% gewijzigd door Gluten Parody op 15-03-2019 12:35 ]

• Mar.tin
@gebruikershaes I know, maar het lijkt me veel leuker om met een tweaker / iemand die van de techniek houdt een rondje te maken dan met een verkoper van Tesla.

En aangezien er zéker het komende jaar geen auto van de zaak in zit vermoed ik (meer om politieke redenen dan om beloningsredenen jammer genoeg, als in, dat kan op dit moment even niet zo goed verkocht worden onder de collega's), is het ook meer om te beleven, jaloers en enthousiaster te worden, dan daadwerkelijk te kopen. O+

[ Voor 17% gewijzigd door Mar.tin op 15-03-2019 12:33 ]

• Gluten Parody
@Mar.tin
Het gerucht gaat dat er deze zomer een Tweakers Tesla Trophy komt, waarbij je je als bijrijder kunt aanmelden O-)

• Deveon
  • Niet online
n3z schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 10:10:

Volgens mij is het al een van de ruimste in zijn segment. Met de kofferbak plat heb je al 100 liter extra bagageruimte tov bijvoorbeeld de E-tron.

Edit:
Zie ik nou goed dat de Y geen chrome maar zwarte raamomlijsting heeft, gaaf.

[ Voor 8% gewijzigd door Deveon op 15-03-2019 12:48 ]

• Gluten Parody
Klopt, en zwarte door handles volgens de configurator.
Zo is de goedkoopste uitrusting stiekem het meest bad-ass >:)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/GWy7RMr/60-A74-BD4-CB5-A-468-C-8302-814-EF98-C5281.jpg

Als je een in tapijt opgerold lijk milieuvriendelijk moet vervoeren voldoet dit wel.
Prima laadruimte en snel genoeg om la polizia voor te blijven 8)

[ Voor 27% gewijzigd door Gluten Parody op 15-03-2019 13:10 ]

• n3z

n3z

Gluten Parody schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:56:
Klopt, en zwarte door handles volgens de configurator. Zo is de goedkoopste uitrusting stiekem het meest bad-ass >:)

[Afbeelding]
Damn. Dat ziet er zeker bad ass uit! Ik ga lekker wachten op de Y :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan aan mij liggen. maar ergens vind ik bij de Model Y de overgang van motorkap naar voorruit wel wat weghebben van de lijnen van de Fiat Multipla.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:08

Wimo.

Shake and Bake!

styxz schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 22:07:
[...]

Dat geeft goede hoop :) Ik ga vrijdag op proefrit, vooraf even kijken of ik de stoeltjes met kids er nog eens in mag zetten. Wat ik zei, met de peugeot 308 is het ook passen en meten, van wat ik met de stoeltjes zag leek het zelfs iets ruimer nog

[...]

Heb je een specifiek type? Moeten deze gekeurd zijn ofzo? Volgens rijksoverheid mogen deze niet bij een kinderzitje gebruikt worden, maar een verhogen lijkt me niet onder de kinderzitjes vallen..?
Ik durf het niet te zeggen. Ik heb het laten kopen ... Ik weet dat ie TUV goedgekeurd is en dat zijn de meeste die je online kunt kopen.

• mrmrmr
  • Niet online
mrmrmr schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:52:
Het klinkt goed als ik deze video Model Y ride video bekijk op 5:45 en later met het commentaar van de achterpassagiers waarvan de man zegt dat hij 6"1' = 1.85m lengte meet. Ik heb nog geen duidelijk beeld gezien van de achterbank, maar de zit is blijkbaar hoog. Of in ieder geval normaler dan de lage zit van Model 3.

• Tassadar32
Afleversoap gaat verder. Mijn auto blijkt zodanig defect te zijn dat ik een ander exemplaar krijg. Die komt volgende week naar Tilburg, ze bellen als ze definitief een dag kunnen afspreken voor afleveren.

@Mar.tin Hilversum / Heesch ben ik vaak maar is beiden niet echt dichtbij, je mag best een keer komen kijken als de auto er is.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• Mar.tin
Tassadar32 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:42:
Afleversoap gaat verder. Mijn auto blijkt zodanig defect te zijn dat ik een ander exemplaar krijg. Die komt volgende week naar Tilburg, ze bellen als ze definitief een dag kunnen afspreken voor afleveren.

@Mar.tin Hilversum / Heesch ben ik vaak maar is beiden niet echt dichtbij, je mag best een keer komen kijken als de auto er is.
Hilversum is voor mij werk-technisch (Nieuwegein) vlak om de hoek. :*)

Ik stuur je een Dmmetje ;)

• Tassadar32
Mocht iemand dus XR-827-B geleverd krijgen dan zou ik even goed doorvragen wat er mis was met de auto (dat is het defecte exemplaar).

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-12 15:21
Ok, vandaag proefrit gedaan met 2 kids en vrouwlief achterin. Houdt niet veel over, maar het is te doen. Ook met 3 zitjes (1 kinderzitje zonder isofix, 1 zitverhoger zonder rugleuning en 1 zitverhoger met rugleuning) voor de kids van 1, 5 en 7 ging. Niet veel anders zoals gezegd dan in een 308SW.

Verder heerlijk rijden, order direct gezet bij de lease maatschappij (zwart, 19" performance wielen, AP achteraf)

Zijn er trouwens al accessoires beschikbaar in NL? Met name dakdragers?

Het leven is hard...een stoeprand ook.

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-12 08:12
Heb nu al en paar keer een 3 gezien in Alkmaar, blauw met standaard velgen. Ook geparkeerd, toch even omheen gelopen (-:

Het valt me op dat ik al een paar keer vanaf achter gezien dacht dat het een S was, achteraanzicht komt in de gauwigheid erg hetzelfde over.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

• Deveon
  • Niet online
Gluten Parody schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:56:
Klopt, en zwarte door handles volgens de configurator.
Zo is de goedkoopste uitrusting stiekem het meest bad-ass >:)

[Afbeelding]

Als je een in tapijt opgerold lijk milieuvriendelijk moet vervoeren voldoet dit wel.
Prima laadruimte en snel genoeg om la polizia voor te blijven 8)
Gaaf hoor, maar is informeren wat dat op mijn 3 zal kosten (aftermarket). Ik zag namelijk al een identieke in mijn woonplaats en dat kan natuurlijk niet :+

Weet iemand trouwens een truukje om de auto op schema en batterij voor te verwarmen? Ik heb gelezen dat hij dit automatisch doet, maar twijfel of dit gaat werken zonder agenda en zonder dagelijks in te pluggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Deveon op 15-03-2019 16:49 ]

• Gluten Parody
The Eagle schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:20:
Kan aan mij liggen. maar ergens vind ik bij de Model Y de overgang van motorkap naar voorruit wel wat weghebben van de lijnen van de Fiat Multipla.
Hmm, ik dacht juist aan een Pontiac Aztek, ook niet echt een compliment :P

• Tassadar32
@UniMatrix De grote weggever is de zilveren strip tussen de achterlichten van de S, die heeft de 3 niet. Verder lijken ze van achteren inderdaad sterk op elkaar. Sowieso heeft Tesla een stijl die ze duidelijk over alle auto's heen trekken, wat ze erg herkenbaar maakt.

Ik heb de nummerplaat van mijn defecte en nieuwe 3 even bij de RWD opgezocht. Word toch wel erg blij van wat ik daar vind:
Catalogusprijs oud: € 64100, nieuw: € 58800.

Dat scheelt weer lekker in de bijtelling!

[ Voor 28% gewijzigd door Tassadar32 op 15-03-2019 18:13 ]

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:17

matroosoft

Lone Christian

Vandaag voor de tweede keer een Model 3 gespot! Dit keer een geparkeerde, dus gelijk maar even een plaatje geschoten. :)

Blijf het zo'n mooie auto vinden, zeker in het wit. Veel mensen zeggen trouwens dat ze hem er in het echt heel anders uit vinden zien maar dat heb ik niet. Wel lijkt de achterkant veel op een S zoals anderen al gemerkt hadden, maar het frontje is uit duizenden te herkennen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZJJQApzhEP2LRUJcibMOdDNI/full.jpg

• RFAMLK
Tassadar32 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 17:12:
@UniMatrix De grote weggever is de zilveren strip tussen de achterlichten van de S, die heeft de 3 niet. Verder lijken ze van achteren inderdaad sterk op elkaar. Sowieso heeft Tesla een stijl die ze duidelijk over alle auto's heen trekken, wat ze erg herkenbaar maakt.

Ik heb de nummerplaat van mijn defecte en nieuwe 3 even bij de RWD opgezocht. Word toch wel erg blij van wat ik daar vind:

Lekker!!

• Gluten Parody
Tassadar32 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 17:12:

Nice... soms geeft het universum je een cadeautje ;)

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-12 15:55
styxz schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:18:
Ok, vandaag proefrit gedaan met 2 kids en vrouwlief achterin. Houdt niet veel over, maar het is te doen. Ook met 3 zitjes (1 kinderzitje zonder isofix, 1 zitverhoger zonder rugleuning en 1 zitverhoger met rugleuning) voor de kids van 1, 5 en 7 ging. Niet veel anders zoals gezegd dan in een 308SW.

Verder heerlijk rijden, order direct gezet bij de lease maatschappij (zwart, 19" performance wielen, AP achteraf)

Zijn er trouwens al accessoires beschikbaar in NL? Met name dakdragers?
Hoelang mocht je rijden bij de proefrit? Voordat ik ook maar denk om er 1 te gaan kopen wil ik weten of de 3 onder mijn carport past, alleen moet ik daarvoor wel minimaal 40mij rijden (duiven-apeldoorn)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:38
PASware schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 07:58:
[...]

Hoelang mocht je rijden bij de proefrit? Voordat ik ook maar denk om er 1 te gaan kopen wil ik weten of de 3 onder mijn carport past, alleen moet ik daarvoor wel minimaal 40mij rijden (duiven-apeldoorn)
Denk dat je van de dealer vast een rolmaat mag lenen ;)

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-12 09:28

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik snap eigenlijk niet zo goed wat Tesla heeft bewogen eerst de Model 3 uit te brengen en pas jaren later de Model Y. Zeker op de Amerikaanse markt maar ook in Europa koopt iedereen en z'n moeder kleine SUV's. Je zou denken dat de Model Y beter zou moeten verkopen dan de equivalente 'lage' versie, dus waarom dan toch het sedan-achtige model eerst?

Dat je bij de S en de X die volgorde ook hebt aangehouden maakt niet uit, voor zover ik weet delen de S en de 3 vrijwel geen techniek.

• Deveon
  • Niet online
Met de Pick-up wil Elon Musk ook eerst een onconventioneel model uitbrengen en pas daarna een reguliere uitvoering. Misschien puur een kwestie van de vraag remmen? Ze verkopen toch wel wat ze kunnen produceren.

De 3 en Y lopen waarschijnlijk van dezelfde band (76% gelijk). Dan maakt het niet uit of je een 3 of Y verkoopt.

Zelf mis ik nog steeds een trekhaak op 3 en de S. Dat zou de auto’s zoveel praktischer maken. Ik zie toch best wat X’en rijden met hun trekhaak gemonteerd.

• bottom line
Daniel schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 08:51:
Ik snap eigenlijk niet zo goed wat Tesla heeft bewogen eerst de Model 3 uit te brengen en pas jaren later de Model Y. Zeker op de Amerikaanse markt maar ook in Europa koopt iedereen en z'n moeder kleine SUV's. Je zou denken dat de Model Y beter zou moeten verkopen dan de equivalente 'lage' versie, dus waarom dan toch het sedan-achtige model eerst?

Dat je bij de S en de X die volgorde ook hebt aangehouden maakt niet uit, voor zover ik weet delen de S en de 3 vrijwel geen techniek.
Makkelijker? Ze hadden de X al, dus waarom nog de Y eerst ontwikkelen?
Veel gespeculeer, maar er zal wel een goede reden achter zitten. De eerste elektrische auto's van Nissan, BMW, VW, ... Zijn toch ook geen SUV's?

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-12 15:55
schumi1986 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 08:25:
[...]

Denk dat je van de dealer vast een rolmaat mag lenen ;)
Passen zal die maar kom ik er nog fatsoenlijk langs met fiets of bijvoorbeeld boodschappen

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Deveon
  • Niet online
PASware schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 09:06:
[...]

Passen zal die maar kom ik er nog fatsoenlijk langs met fiets of bijvoorbeeld boodschappen
Hoeveel cm heb je over? Ik denk dat je zeker 60cm speling wilt hebben.

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-12 15:21
PASware schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 07:58:
[...]

Proefrit is een vast rondje van een kwartier ongeveer met een medewerker van Tesla naast je. Stel er niet teveel van voor. Goed om het rijden te beleven maar geen proefrit in de traditionele zin van het woord.

Het leven is hard...een stoeprand ook.

• Gluten Parody
Daniel schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 08:51:
Ik snap eigenlijk niet zo goed wat Tesla heeft bewogen eerst de Model 3 uit te brengen en pas jaren later de Model Y.
Musk beloofde een auto van $35k, wellicht was dat alleen haalbaar door voor een sedan te kiezen.

• RFAMLK
Net proefrit gehad. Geen HUD heb ik niet gemerkt. Hele fijne auto!

Verwijderd

Tassadar32 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:12:
Mocht iemand dus XR-827-B geleverd krijgen dan zou ik even goed doorvragen wat er mis was met de auto (dat is het defecte exemplaar).
Pfff, ik schrok even. Ik heb de 29 woensdag opgehaald :o

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Deveon schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 08:56:
Met de Pick-up wil Elon Musk ook eerst een onconventioneel model uitbrengen en pas daarna een reguliere uitvoering. Misschien puur een kwestie van de vraag remmen? Ze verkopen toch wel wat ze kunnen produceren.

De 3 en Y lopen waarschijnlijk van dezelfde band (76% gelijk). Dan maakt het niet uit of je een 3 of Y verkoopt.
En de S kwam ook uit voor de X, en met de 3 hebben ze voldoende productie problemen gehad. Nu de 3 loopt, en straks ook in China en Europa (?) kan worden gebouwd, hebben ze hopelijk genoeg ervaring en capaciteit om een echt volume model te gaan produceren.

• PWM
  • Niet online
Een Pick-Up is niet onconventioneel ;) In Europa ja.

In de US zijn ze overal. Rest van de wereld ook veel gezien.

• Tassadar32
bottom line schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 09:03:
[...]

Makkelijker? Ze hadden de X al, dus waarom nog de Y eerst ontwikkelen?
Veel gespeculeer, maar er zal wel een goede reden achter zitten. De eerste elektrische auto's van Nissan, BMW, VW, ... Zijn toch ook geen SUV's?
De X bevat allerlei dure features (luchtvering, falcon wing doors, automatische voordeuren) en staat op het platform van de S. Een goedkopere versie van de X maken is waarschijnlijk veel moeilijker dan een iets opgeblazen 3 maken die nog steeds relatief goedkoop is.

• bottom line
Tassadar32 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:28:
[...]

De X bevat allerlei dure features (luchtvering, falcon wing doors, automatische voordeuren) en staat op het platform van de S. Een goedkopere versie van de X maken is waarschijnlijk veel moeilijker dan een iets opgeblazen 3 maken die nog steeds relatief goedkoop is.
Weet ik. Zeg ik toch ook ;)
Ik zeg alleen dat het onlogisch is om, als je laatst uitgebrachte model de X is, dat je niet daarna niet weer een groot model moet uitbrengen.
Klein beginnen en daarna experimenteren naar grotere modellen op hetzelfde platform. Tesla heeft veel geld geïnvesteerd in het onderstel. Dat moet nu opleveren door er vele verschillende modellen op te bouwen.

Verwijderd

Wat is er aan de hand bij Tesla? De model S uit voorrraad is spot goedkoop in vergelijking met een paar maanden terug. Deze modellen zijn 20K goedkoper.

https://www.tesla.com/nl_NL/new?model=ms

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:09
Zijn ook veel service en demo modellen 😊

• Deveon
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 21:09:
Wat is er aan de hand bij Tesla? De model S uit voorrraad is spot goedkoop in vergelijking met een paar maanden terug. Deze modellen zijn 20K goedkoper.

https://www.tesla.com/nl_NL/new?model=ms
Giga verlaging in prijzen S en X, demo voorraad verkopen en aankondiging van Supercharger V3... Het lijkt haast of de refresh voor de S en X eraankomt, maar logisch zou zijn om voor het eind van Q1 nog even maximaal geld op te halen. Volgens mij doen ze dat regelmatig aan het einde van het kwartaal.
PWM schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:10:

Een pick-up is niet zo onconventioneel, maar een cyberpunk pick-up wél. Al heb ik geen idee wat Elon Musk daarmee bedoeld.

[ Voor 22% gewijzigd door Deveon op 16-03-2019 22:17 ]

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

PWM schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:10:

En toch zie ik het nut niet (vooral in Nederland). Alles achterin wordt toch zeiknat? Ik weet het niet. Maargoed, ik heb het ook niet op stations :+.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-12 21:44
Kecin schreef op zondag 17 maart 2019 @ 04:06:
[...]

En toch zie ik het nut niet (vooral in Nederland). Alles achterin wordt toch zeiknat? Ik weet het niet. Maargoed, ik heb het ook niet op stations :+.
Genoeg regio's waar het amper regent. En de laadruimte kun je afdekken. Van een plastic zeiltje tot een complete hard top.

TheS4ndm4n#1919

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

RocketKoen schreef op zondag 17 maart 2019 @ 05:42:
[...]

Genoeg regio's waar het amper regent. En de laadruimte kun je afdekken. Van een plastic zeiltje tot een complete hard top.
Ja, maar dannog. Ik ken een aantal ZZP-ers met zo'n ding. Sommige snap ik wel qua materialen, maar 9 van de 10 keer zou ik dan lekker voor een Transporter gaan o.i.d.

Is vaak goedkoper en eigenlijk in totaliteit efficiënter? En ook beschikbaar met 4x4 :).

• RocketKoen
Kecin schreef op zondag 17 maart 2019 @ 06:14:
[...]

Ja, maar dannog. Ik ken een aantal ZZP-ers met zo'n ding. Sommige snap ik wel qua materialen, maar 9 van de 10 keer zou ik dan lekker voor een Transporter gaan o.i.d.

Is vaak goedkoper en eigenlijk in totaliteit efficiënter? En ook beschikbaar met 4x4 :).
Het is ook wel een beetje een Amerikaans cultuur dingetje
Ook politiek zijn ze beschermd, omdat het made in America is. Pickups krijgen bijvoorbeeld veel ruimere uitstoot normen.
En nog maar 15% wordt als bedrijfsauto gebruikt.

TheS4ndm4n#1919

• Deveon
  • Niet online
Kecin schreef op zondag 17 maart 2019 @ 06:14:
[...]

Met 3,5 ton er achter zit je liever in een pick-up dan een lege bestelbus. Vaak zie je pick-ups daarom bij hoveniers of specialisten in de bouw.

• TictaCNL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-12 15:38
Hi all,

Ik volg dit topic al een tijdje. Erg geïnteresseerd in een Tesla Model 3 en reeds een proefrit gedaan. Op dit moment zit ik in dubio over de uitvoering die ik wil. Op dit moment kan je in Nederland alleen de Performance en LR AWD bestellen (de LR RWD nog niet). Als ik online verhalen lees over LR AWD en LR RWD zie ik eigenlijk vrijwel geen voordelen van de AWD voor mij (iets sneller en meer grip). Beide voordelen heb ik in principe niet nodig (RWD snel genoeg en voor het weer heb ik de grip ook niet nodig). Wel las ik dat de AWD een stuk minder efficiënt is en dus minder range heeft.

Wat de keuze zo moeilijk maakt: met de prijsverlaging is de AWD op dit moment eigenlijk vrijwel even goedkoop als de verwachtte prijs van de RWD (ze verwachten 3 a 4K EUR goedkoper dan AWD) als je ook AP meebesteld (AP gaat met 2K omhoog en de auto zelf met 3% a.s. maandag, dat zou dus ook 3 a 4K EUR zijn).

Wat zouden jullie doen? Wachten op de LR RWD voor de hogere range of niet zeiken en gewoon de AWD nu bestellen?

Thanks

• Wiebbe
  • Laatst online: 23-12 12:53

Wiebbe

<none />

Een stuk minder efficiënt klinkt best heftig, als ik het volgende plaatje bekijk:

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/awa6los9obm21.jpg?auto=webp&s=af5ea01fe034a43ef8775a65797afea70020e1f4

Lijkt het te gaan om 15 miles (24km). Ik persoonlijk zou het er niet om doen en wachten tot hij hier aangekondigd wordt. Kan nog maanden duren denk ik.

Maar de prijs van AP is alleen lager als je al een auto hebt volgens mij, dus die is online voor basic AP €3200 en €5300 voor FSD. In de auto zelf is de FSD package nu afgeprijsd. Dus het enige verschil in nu of straks kopen is de 3% price increase van morgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Wiebbe op 17-03-2019 10:33 ]

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-11 15:36
145 kW is al mogelijk bij sommige stations in de VS. (met de model 3 op software 2019.7.11)

https://twitter.com/krish...tatus/1106774873076948992
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D1wN4RSUgAAifX_.jpg

• bottom line
TictaCNL schreef op zondag 17 maart 2019 @ 10:19:
Hi all,

Ik volg dit topic al een tijdje. Erg geïnteresseerd in een Tesla Model 3 en reeds een proefrit gedaan.

Wat zouden jullie doen? Wachten op de LR RWD voor de hogere range of niet zeiken en gewoon de AWD nu bestellen?

Thanks
Optie 2 ;)
Geniet van prijsverlaging en AWD.
RWD is misschien wel veel efficienter, maar de krachtverdeling over 4 wielen ipv. 2 wielen is gewoon veel beter voor de motor / auto. Het is inderdaad nog gewoon de vraag wanneer RWD naar hier komt. Heb je nog een halfjaar de tijd om te wachten? :P

• Deveon
  • Niet online
De achterste motor van de 3 is een andere variant dan je in andere EVs tegenkomt. Hierdoor mis je de instant torque van een EV, een soort permanente “chill mode”. Al zal de rwd nog steeds sneller zijn dan je ooit nodig hebt..

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-12 20:55
Deveon schreef op zondag 17 maart 2019 @ 12:53:
De achterste motor van de 3 is een andere variant dan je in andere EVs tegenkomen. Hierdoor mis je de instant torque van een EV, een soort permanente “chill mode”. Al zal de rwd nog steeds sneller zijn dan je ooit nodig hebt..
Ik heb geen ervaring met de Model 3 (heb zelf een Model S), maar in Engineering Explained legt Jason Fenske uit waarom hij voor een performance versie is gegaan. Dat heeft inderdaad te maken met torque riple, waardoor een standaard Model 3 wat minder instant aanvoelt dan veel andere EV's. Wellicht dat je hier mee informatie kunt krijgen...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Verwijderd

Weet iemand hier hoe het zit met AP voor de model 3 momenteel? Bij Tesla hebben ze mij verteld over opties (heb nu nog geen AP) die er binnenkort aankomen maar ik kan er niets over vinden. Ik ken de chart die rondgaat over de prijsverhogingen maar wanneer kan je hier daadwerkelijk mee aan de slag?

• RocketKoen
Tesla heeft de laadsnelheden op de site ook voor de model s en x aangepast naar supercharger v3 niveau. De 3 is dus niet de enige die kan genieten van 250kW.
Ik ben wel benieuwd of dat ook voor bestaande voertuigen geldt.

Oh en de midrange model 3 is verdwenen. Die zal hier dus waarschijnlijk nooit komen.

TheS4ndm4n#1919

• PWM
  • Niet online
BugBoy schreef op zondag 17 maart 2019 @ 13:00:
[...]

Ik heb geen ervaring met de Model 3 (heb zelf een Model S), maar in Engineering Explained legt Jason Fenske uit waarom hij voor een performance versie is gegaan.
Ah, alleen voor de 3. Dacht al even.

Had van de week iemand naast mij zitten die voor het eerst in een Tesla stapte. Vroeg mij toen ik 30 reed het pedaal eens in te trappen.

Werd er weer bijna eng van :+ Doe het eigenlijk nooit meer. Wat een geweld.

• Deveon
  • Niet online
Vanmiddag liet ik mijn Model 3 zien en vond het vanaf 0 eigenlijk maar teleurstellend (passagier vond het geweldig), echter bij 70 vol gas.. Wow..

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:04
bottom line schreef op zondag 17 maart 2019 @ 12:32:
[...]

Optie 2 ;)
Geniet van prijsverlaging en AWD.
RWD is misschien wel veel efficienter, maar de krachtverdeling over 4 wielen ipv. 2 wielen is gewoon veel beter voor de motor / auto. Het is inderdaad nog gewoon de vraag wanneer RWD naar hier komt. Heb je nog een halfjaar de tijd om te wachten? :P
Waarom is awd beter voor de auto/motor?

Met gestrekt been.

• bottom line
Artbij schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:22:
[...]

Waarom is awd beter voor de auto/motor?
Acceleratie is logischerwijs beter, maar de auto trekt zowel langs voor als vanachter. Beide motoren worden dus ook meer gespaard. Dual motor betekent trouwens ook regeneren op beide motoren, en dus makkelijker om aan 1 pedal drive te doen. Dat is de enige reden (buiten handling natuurlijk) :P
RWD is echt niet slecht, efficienter - je range is beter, maar is het de moeite waard om hierop te wachten als je misschien €1000 uitspaart? (als prijs morgen met €3000 stijgt, en RWD komt voor €4000 goedkoper op de markt, heb je een voordeel van €1000).

Wanneer heb je een nieuwe auto nodig? Als het geen haast heeft, nou, dan moet je het zelf bekijken. Voor een RWD kan je die €1000 natuurlijk investeren in een laadpaal / wrapping / gadgets voor je model 3 / sneeuwbanden etc.

Extra: Moest er toch ooit iets mislopen met 1 motor, dan kan je op de andere trouwens rustig verder gaan :+
Voor AWD moet je op zich ook geen winterbanden kopen. Als je kiest voor RWD, ben je sowieso beter af met winterbanden.

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-12 20:55
bottom line schreef op zondag 17 maart 2019 @ 22:26:
Voor AWD moet je op zich ook geen winterbanden kopen. Als je kiest voor RWD, ben je sowieso beter af met winterbanden.
Ik heb een Model S (AWD), maar met glad weer is het echt geen doen op zomerbandjes. Ook met AWD zijn winterbanden belangrijk. Helemaal met het gewicht van een Tesla is er geen houden meer aan als je begint te glijden... Ik rij 10x liever in een FWD met winterbanden dan een AWD op zomerbandjes (als er flink sneeuw/ijs ligt).

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

bottom line schreef op zondag 17 maart 2019 @ 22:26:
[...]

Acceleratie is logischerwijs beter, maar de auto trekt zowel langs voor als vanachter. Beide motoren worden dus ook meer gespaard.
Als de handel enigzins ok gemaakt en ontwikkeld is is dit flauwekul
Dual motor betekent trouwens ook regeneren op beide motoren, en dus makkelijker om aan 1 pedal drive te doen. Dat is de enige reden (buiten handling natuurlijk) :P
Opzich waar, in normaal gebruik is het voordeel erg beperkt, uiteindelijk doe je ook regeneratie/1 pedal drive voor een heel groot deel voor de range en dan kun je sowieso beter voor de RWD versie gaan
RWD is echt niet slecht, efficienter - je range is beter, maar is het de moeite waard om hierop te wachten als je misschien €1000 uitspaart? (als prijs morgen met €3000 stijgt, en RWD komt voor €4000 goedkoper op de markt, heb je een voordeel van €1000).

Wanneer heb je een nieuwe auto nodig? Als het geen haast heeft, nou, dan moet je het zelf bekijken. Voor een RWD kan je die €1000 natuurlijk investeren in een laadpaal / wrapping / gadgets voor je model 3 / sneeuwbanden etc.

Extra: Moest er toch ooit iets mislopen met 1 motor, dan kan je op de andere trouwens rustig verder gaan :+
AWD helpt voor het wegrijden en heel, heel beperkt iets voor de wegligging in de bochten. Voor niet slippen (opnieuw in die bochten) en remmen doet het dus niets tot erg weinig.
Verder kun je je afvragen wat überhaupt het nut van winterbanden is in Nederland

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• bottom line
Agreed. Ik heb zelf geen winterbanden voor mijn auto en zie er idd amper het nut van in. (Mazda 6 FWD momenteel nog - Model 3 hoop ik te mogen ontvangen binnen 2 weken - besteld op 16 februari).Op skivakantie had ik ze misschien kunnen gebruiken, maar daar had ik winterkettingen die ik gebruikte ICO.
Maar zou me met AWD net wat veiliger voelen als met RWD. En ik hoop dat mijn 4 banden evenredig versleten worden ipv de banden waar de motor aan vasthangt.

En ik ben Belg ;) ons landschap is net wat glooiender als dat van jullie :p dus met AWD ben ik net wat meer km's aan het terugwinnen dan op jullie plat land.

[ Voor 26% gewijzigd door bottom line op 17-03-2019 22:51 ]

• RocketKoen
Trekhaak confirmed voor de model 3 en y
https://insideevs.com/?p=340392

TheS4ndm4n#1919

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04:48

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

bestel knop staat al klaar voor het moment dat dit beschikbaar komt.

komt er toch met enige zekerheid een 2e model 3 op de oprit.

[ Voor 11% gewijzigd door Smuggler op 18-03-2019 06:37 ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• Artbij
Smuggler schreef op maandag 18 maart 2019 @ 06:36:
[...]

bestel knop staat al klaar voor het moment dat dit beschikbaar komt.

komt er toch met enige zekerheid een 2e model 3 op de oprit.
Is er ook een echte bron? Persbericht van Tesla ofzo?

Met gestrekt been.

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Artbij schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:04:
[...]
Is er ook een echte bron? Persbericht van Tesla ofzo?
Als de hoofd van design dat zegt, lijkt het me een goede bron...

Newly launched Tesla Model Y will have towbar. That’s what Tesla’s chief designer Franz von Holzhausen says of the electric car when we met him at the Model Y launch.

Of course, we asked if Model 3 will also have a towbar. – Yeah. When? – Soon, his short answer is.

• Artbij
gauchov6 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:29:
[...]

Als de hoofd van design dat zegt, lijkt het me een goede bron...

Newly launched Tesla Model Y will have towbar. That’s what Tesla’s chief designer Franz von Holzhausen says of the electric car when we met him at the Model Y launch.

Of course, we asked if Model 3 will also have a towbar. – Yeah. When? – Soon, his short answer is.
In een interview inderdaad. Dat daarna ook nog eens door Google translate gehaald is.

Dit noemen we in de regel geen goede bron.

Met gestrekt been.

• Deveon
  • Niet online
Artbij schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:34:
[...]

In een interview inderdaad. Dat daarna ook nog eens door Google translate gehaald is.

Dit noemen we in de regel geen goede bron.
Dan is pas een goede bron als het in de configurator staat. Tenslotte heeft Musk het getweet, er is een testmule gespot en de lead designer heeft het infomeel bevestigd.

• Artbij
Deveon schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:19:
[...]

Dan is pas een goede bron als het in de configurator staat. Tenslotte heeft Musk het getweet, er is een testmule gespot en de lead designer heeft het infomeel bevestigd.
Musk had het de 14e ook aan kunnen kondigen. Dat had net zo handig geweest.

Die foto's met trailer zijn al een aantal jaar oud.

Tweet van Musk is zelfs al 3 jaar oud.

[ Voor 4% gewijzigd door Artbij op 18-03-2019 10:33 ]

Met gestrekt been.

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 23:37

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wat wil je precies met zo'n trekhaak doen dan? Korte ritjes rondom huis lukt prima, maar als je langs superchargers moet om je bestemming te halen: succes met het elke keer aan- en afkoppelen van je sleurhut, want er is vaak geen plek om met aangekoppelde aanhangers te laden.

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:32
Gaat dan wel komen

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• Gluten Parody
Met een Tesla is camperen in een tent handiger... er is niet voor niets de Party & Camping Mode, waarbij de airco van de auto de tent koel houdt.

https://teslamotorsclub.c....16248/page-2#post-386204

Pagina: 1 ... 31 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en opmerkingen over leveringen van de Tesla's:

Tesla Leveringen Topic