Volgens mij gaat dat ding pas in 2020 in productie en reken er maar op dat eerst de USA bediend wordt aangezien daarmee de balans sneller op orde gemaakt kan wordenFioravanti schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 11:16:
Mijn Model 3 hoeft er pas einde jaar te zijn (reeds besteld). Ben benieuwd naar de 14e,als er meer bekend wordt over de Model Y. Als deze in december leverbaar is, ga ik de leasemaatschappij vragen om de bestelling aan te passen.
Heb wel het voorgevoel dat we de 14e niet meteen te horen krijgen wanneer deze beschikbaar komt voor ons kikkerlandje.
En China natuurlijkAurelium schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 11:19:
[...]
Volgens mij gaat dat ding pas in 2020 in productie en reken er maar op dat eerst de USA bediend wordt aangezien daarmee de balans sneller op orde gemaakt kan worden
Ben ook wel benieuwd naar de Model Y, ben enkel helaas wel bang dat het nog wel een tijdje duurt voordat deze in NL te leveren is…
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Ik las ergens een vraag of de calibratie van de cellen en of een Tesla dat zelf doet. Ik kan de vraag niet meer vinden, maar hier is het antwoord.
Ik heb mijn Model S ingesteld op 3 fase max 10A laden. Deze grafiek toont het stroomverbruik tijdens het laden van 90% tot 95%. Je ziet duidelijk dat de verschillende fases na een tijdje verschillend worden belast. Ik wist niet eens dat dit kon, maar hij doet het wel.
Ik heb mijn Model S ingesteld op 3 fase max 10A laden. Deze grafiek toont het stroomverbruik tijdens het laden van 90% tot 95%. Je ziet duidelijk dat de verschillende fases na een tijdje verschillend worden belast. Ik wist niet eens dat dit kon, maar hij doet het wel.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
@Gluten Parody Ja, maar dan wel extra lange sedans zodat je achterin kan zitten met een chaffeur.
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Render van de Model Y die in de uitnodiging stond voor de aankondiging. Iets bewerkte versie, iets lichter gemaakt om meer details zichtbaar te maken. Bleek dat Tesla dat al voorzien had, zie tekst op de plek van het nummerbord. 
Mijn TeslaCam is gestopt met werken. Hij deed het maanden zonder problemen, maar opeens is hij gestopt.
Ik heb de Drive opnieuw geformateerd (FAT32 natuurlijk) en de folder er juist ingeplaatst. Blijft kruisje krijgen. Meer mensen dit na de laatste update?
Ik heb de Drive opnieuw geformateerd (FAT32 natuurlijk) en de folder er juist ingeplaatst. Blijft kruisje krijgen. Meer mensen dit na de laatste update?
#flauw, maar al met een andere stick geprobeerd?PWM schreef op zondag 10 maart 2019 @ 11:49:
Mijn TeslaCam is gestopt met werken. Hij deed het maanden zonder problemen, maar opeens is hij gestopt.
Betere versie op https://insideevs.com/tesla-model-y-rendered-view-teaser/

De onderkant is ingevuld met het front van de Model 3. Maar ik twijfel of ze dat gedaan hebben, die front is redelijk lastig te maken.
En mijn aantal gespotte Model 3's in het echt staat inmiddels op twee, een rode en een zwarte.

De onderkant is ingevuld met het front van de Model 3. Maar ik twijfel of ze dat gedaan hebben, die front is redelijk lastig te maken.
En mijn aantal gespotte Model 3's in het echt staat inmiddels op twee, een rode en een zwarte.
[ Voor 41% gewijzigd door DaCoTa op 10-03-2019 19:22 ]
Jazeker! Hij was helemaal gelukkig en straalde echt. Wist alles over Tesla's. Gisterochtend was hij door Tesla marketing in een M3 opgehaald en heeft van hen een sleutel van een MX gekregen. Mooi om te zien hoe gelukkig iemand kan zijn met alleen een rit terwijl het voor anderen die gezond zijn vanzelfsprekend is.Gluten Parody schreef op zondag 10 maart 2019 @ 02:41:
Kan iemand deze post nog even een plusje geven? Zo op 29 blijven hangen is ook weer zo wat.
@HekkeySE ik hoop dat de rit goed is verlopen
Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.
De prijzen van Tesla modellen gaan na 18 maart weer stijgen, omdat ze minder winkels gaan sluiten.
Bron: https://www.tesla.com/blog/update-tesla-stores-and-pricing
Mooi gebaar!HekkeySE schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 23:27:
[...]
Ik kom niet uit Utrecht (omgeving Amsterdam) maar inmiddels contact met de moeder gehad en ga het as zaterdag doen. Dank voor de tip.
SteveWoz schreef op maandag 11 maart 2019 @ 07:47:
De prijzen van Tesla modellen gaan na 18 maart weer stijgen, omdat ze minder winkels gaan sluiten.
[ Voor 7% gewijzigd door Inspired op 11-03-2019 09:40 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Nee dus, waarschijnlijk alleen de AWD en Performance 3 zo te zien:Inspired schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:38:
[...]
Eerst veel modellen (flink) verlagen en nu weer verhogen? Ik begrijp het niet denk ik. Dus goedkoopste Model 3 zal hier naar iets van EUR 57250 gaan?
Potential Tesla owners will have a week to place their order before prices rise, so current prices are valid until March 18th. There will be no price increase to the $35,000 Model 3. The price increases will only apply to the more expensive variants of Model 3, as well as Model S and X.
Op alle modellen die hier te koop zijn dus. Niet echt handig dit. Met name voor mensen die met een leasemaatschappij bezig zijn. Die zijn al niet happy gezien de dikke pricecut op de duurdere modellen. En nu weer een verhoging. Dus weer lastig met offertes. En kunnen ze niet gewoon al een lijst ergens neerzetten? En gaat alleen de auto met ~ 3% omhoog of ook opties..?gauchov6 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:43:
[...]
Nee dus, waarschijnlijk alleen de AWD en Performance 3 zo te zien:
Potential Tesla owners will have a week to place their order before prices rise, so current prices are valid until March 18th. There will be no price increase to the $35,000 Model 3. The price increases will only apply to the more expensive variants of Model 3, as well as Model S and X.
Kat in het nauw of zit er echt een strategie achter? Winkels dicht, winkels open. Prijs omlaag/prijs omhoog. Voor mij in ieder geval de druppel om toch naar wat anders op zoek te gaan denk ik.
[ Voor 33% gewijzigd door Inspired op 11-03-2019 09:51 ]
Helaas wel, was aan het rekenen of een LR AWD (of RWD) haalbaar en verstandig is (antwoord is positief, dat wel)...Inspired schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:44:
[...]
Op alle modellen die hier te koop zijn dus.
En moet nu of snel beslissen en kopen, of wachten en hopen dat de RWD versie niet of minder in prijs stijgt...
Wat een prachtig gebaar! Top dat je er moeite voor hebt genomen.HekkeySE schreef op zondag 10 maart 2019 @ 20:49:
[...]
Jazeker! Hij was helemaal gelukkig en straalde echt. Wist alles over Tesla's. Gisterochtend was hij door Tesla marketing in een M3 opgehaald en heeft van hen een sleutel van een MX gekregen. Mooi om te zien hoe gelukkig iemand kan zijn met alleen een rit terwijl het voor anderen die gezond zijn vanzelfsprekend is.
dit is wel enorm amateuristisch en geeft geen vertoruwen af.gauchov6 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:43:
[...]
Hoop alleen dat ze de gratis AP/FSD upgrades wel aanhouden voor oudere orders. Zou wat zijn als je nog steeds op de originele (dure) orderprijs zit en deze goedmaker niet meer krijgt.gauchov6 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:43:
[...]
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Is daar al een officieel statement over (geweest) dan?Tassadar32 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:46:
[...]
Hoop alleen dat ze de gratis AP/FSD upgrades wel aanhouden voor oudere orders. Zou wat zijn als je nog steeds op de originele (dure) orderprijs zit en deze goedmaker niet meer krijgt.
Er is alleen naar individuelen gecommuniceerd of ze wel of niet de upgrade krijgen, er is nooit een duidelijke statement over alle orders geweest. Overigens zijn er ook enkele gevallen waarbij Tesla iets belooft heeft omtrent de AP/FSD vergoeding en er later op terug probeerde te komen dus zorg dat je alles zwart op wit hebt.Inspired schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:51:
[...]
Is daar al een officieel statement over (geweest) dan?
Elon moet met z’n poten van marketing afblijven... wat een wanvertoning.SteveWoz schreef op maandag 11 maart 2019 @ 07:47:
YouTube: Why Tesla Needs a CMO | In Depth
[ Voor 46% gewijzigd door Gluten Parody op 11-03-2019 17:50 ]
Heeft iemand ervaring met de advanced autopilot zowel in een S als in een 3?
Hoor verhalen over de 3 dat de aap daar er zenuwachtig is en je echt je handen aan het stuur moet houden, zijn ze echt verschillend?
Hoor verhalen over de 3 dat de aap daar er zenuwachtig is en je echt je handen aan het stuur moet houden, zijn ze echt verschillend?
Met gestrekt been.
Tesla delivery soap gaat verder: Mijn aflevering zou vandaag niet doorgaan wegens logistieke problemen. Ik zou dan vandaag teruggebeld worden om een nieuwe afspraak te maken. Aangezien ik om 15.30 nog niks gehoord had ben ik maar even gaan bellen: "U staat bij mijn collega op de bellijst dus u word vandaag nog gebeld!". Inmiddels is het dus 19.21 en heb ik alsnog niks gehoord. Werken ze bij delivery ook door in de avonden of mag ik morgen weer boos in de telefoon klimmen?
Op gegeven moment staat je auto daar in de weg en gaan ze echt wel bellen.
Wachten is altijd vervelend... dankzij Elon Musk kun je deze auto tien jaar eerder kopen, dus geef ze een beetje slack
Wachten is altijd vervelend... dankzij Elon Musk kun je deze auto tien jaar eerder kopen, dus geef ze een beetje slack
10 jaar eerder?Gluten Parody schreef op maandag 11 maart 2019 @ 19:47:
Op gegeven moment staat je auto daar in de weg en gaan ze echt wel bellen.
2 jaar te laat bedoel je.
Met gestrekt been.
Glas half vol, half leeg. Snap het hoor, wachten is niet leuk, maar laat jezelf niet gek maken. Uiteindelijk blijft het maar een auto waar je na een maand weer op uitgekeken bent.
Ik wacht sinds half december en naar verwachting krijg ik hem pas eind april. Sja, had hem ook eerder willen hebben, maar m'n huidige auto rolt ook wel
.
Ik wacht sinds half december en naar verwachting krijg ik hem pas eind april. Sja, had hem ook eerder willen hebben, maar m'n huidige auto rolt ook wel
Met alle respect, als ik meerdere malen mijn klant niet informeer rekenen ze je daar gewoon hard op af. Omdat het Tesla is mogen dan opeens meer? Bij besteding van 60-70k mag je toch wel een mate van service verwachten.
Tesla is een snelgroeiend bedrijf en moet vaak improviseren om die groei mogelijk te maken. Dat weet je op moment van aankoop. Neemt niet weg dat het erg vervelend kan zijn wanneer er matig gecommuniceerd wordt.
Ik bedoel 10 jaar eerder, daarom schreef ik dat ook. Kijk eens wat er te koop was in 2012 toen de Model S uit kwam. Er was een nieuwkomer voor nodig om de gevestigde orde te laten zien dat het heus wel kon, een elektrische auto die niet saai is.
[ Voor 49% gewijzigd door Gluten Parody op 11-03-2019 23:41 ]
Dat boeide in 2012 toch helemaal niemand. Musk heeft gewoon geluk dat de afgelopen zes jaar de mondiale politiek te slap was (en nog steeds is) om de industrie aan te pakken. Hoeveel Tesla's waren er verkocht denk je als de bijtelling geen 4% was en de alle ondernemers regelingen er niet waren? Voor elke "Tesla" zijn er 10 andere innovatieve bedrijven failliet gegaan, Musk heeft gewoon geluk gehad dat alle regelingen, sentimenten en andere variabelen de goede kant op vielen.Gluten Parody schreef op maandag 11 maart 2019 @ 23:29:
Tesla is een snelgroeiend bedrijf en moet vaak improviseren om die groei mogelijk te maken. Dat weet je op moment van aankoop. Neemt niet weg dat het erg vervelend kan zijn wanneer er matig gecommuniceerd wordt.
[...]
Ik bedoel 10 jaar eerder, daarom schreef ik dat ook. Kijk eens wat er te koop was in 2012 toen de Model S uit kwam. Er was een nieuwkomer voor nodig om de gevestigde orde te laten zien dat het heus wel kon, een elektrische auto die niet saai is.
Kijk naar de Audi E-tron. Dat is toch veel meer auto dan een S of een 3. Ik zelf verwacht dat zodra andere echte automerken goede 4% bijtellings auto's leveren, de verkoop van Tesla hard omlaag gaat.
Moet helaas wel bekennen dat ik binnenkort wellicht ook een 3 bestel, maar dan puur daar de lage bijtelling en lage leaseprijs.
Met gestrekt been.
Ha Artbij, ik heb je eerdere reacties in dit topic bekeken en besluit nu om niet op je laatste post in te gaan.
Heel verstandig van je.Gluten Parody schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 00:00:
Ha Artbij, ik heb je eerdere reacties in dit topic bekeken en besluit nu om niet op je laatste post in te gaan.
Met gestrekt been.
Ik moest hier wel even om grinniken.
15 januari:
15 januari:
11 maart:Artbij schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:06:
Voor weinig geld een fijne auto? En dan heb je het over een Tesla?
Weet je zeker dat je niet hetzelfde bent als de "Elon bij zijn voornaam noemen mensen"?
Artbij schreef op maandag 11 maart 2019 @ 23:50:
[...]
Moet helaas wel bekennen dat ik binnenkort wellicht ook een 3 bestel, maar dan puur daar de lage bijtelling en lage leaseprijs.
"Musk heeft gewoon geluk?" Tuurlijk, PayPal was puur geluk en dat SpaceX voor een 8e van de prijs nu ruimtetransport regelt puur geluk zeker?Artbij schreef op maandag 11 maart 2019 @ 23:50:
[...]
Dat boeide in 2012 toch helemaal niemand. Musk heeft gewoon geluk dat de afgelopen zes jaar de mondiale politiek te slap was (en nog steeds is) om de industrie aan te pakken. Voor elke "Tesla" zijn er 10 andere innovatieve bedrijven failliet gegaan, Musk heeft gewoon geluk gehad dat alle regelingen, sentimenten en andere variabelen de goede kant op vielen.
Uiteraard moet je als succesvol ondernemer enig geluk hebben, maar er komt echt wel iets meer bij kijken dan dat. Wat bijvoorbeeld geluk is, is dat in de begindagen van Tesla er een bijna kant-en-klare plant (Nissan?) voor een prikkie te koop stond om de hoek. Maar dat hij het momentum mee heeft dat is geen geluk, dat is van tevoren begrijpen waar de markt naar toe gaat, en daarop inspelen, dan wel de markt beïnvloeden wanneer de concurrentie zit te slapen.
Hier in Nederland een stuk minder inderdaad. Maar o.a. in de US kennen ze deze regeling niet, en Tesla doet het best aardig daarHoeveel Tesla's waren er verkocht denk je als de bijtelling geen 4% was en de alle ondernemers regelingen er niet waren?
Dit riep ik 6 jaar geleden ook. En ben daarom des te meer verbaasd dat de concurrentie nog altijd veel en veel minder ver hiermee is. Tuurlijk, de e-tron is een goed alternatief, maar dat is nog maar 1 model. Duurt nog wel even voordat de VAG groep per merk 3 of 4 modellen heeft rijden.Ik zelf verwacht dat zodra andere echte automerken goede 4% bijtellings auto's leveren, de verkoop van Tesla hard omlaag gaat.
Disclaimer: ben geen fan van Tesla en heb er ook geen, maar ben wel onder de indruk van het bedrijf zelf. Los van Musk zijn Twitter escapades uiteraard..
Dat mag ook. Vind het nog steeds niet weinig geld.Requiem19 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:16:
Ik moest hier wel even om grinniken.
15 januari:
[...]
11 maart:
[...]
Met gestrekt been.
Nu zie je een boost in de US inderdaad. Maar in het pre-model 3 tijdperk waren er wel veel auto's verkocht, maar op het totaal in de VS verkochte aantal autos was dat peanuts. Cijfers die ik zo snel vind geven aan dat er 22 merken meer auto's verkopen in de VS dan Tesla.renegrunn schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:36:
[...]
"Musk heeft gewoon geluk?" Tuurlijk, PayPal was puur geluk en dat SpaceX voor een 8e van de prijs nu ruimtetransport regelt puur geluk zeker?
Uiteraard moet je als succesvol ondernemer enig geluk hebben, maar er komt echt wel iets meer bij kijken dan dat. Wat bijvoorbeeld geluk is, is dat in de begindagen van Tesla er een bijna kant-en-klare plant (Nissan?) voor een prikkie te koop stond om de hoek. Maar dat hij het momentum mee heeft dat is geen geluk, dat is van tevoren begrijpen waar de markt naar toe gaat, en daarop inspelen, dan wel de markt beïnvloeden wanneer de concurrentie zit te slapen.
[...]
Hier in Nederland een stuk minder inderdaad. Maar o.a. in de US kennen ze deze regeling niet, en Tesla doet het best aardig daar
[...]
Dit riep ik 6 jaar geleden ook. En ben daarom des te meer verbaasd dat de concurrentie veel en veel minder ver hiermee is. Tuurlijk, de e-tron is een goed alternatief, maar dat is nog maar 1 model. Duurt nog wel even voordat de VAG groep per merk 3 of 4 modellen heeft rijden.
Disclaimer: ben geen fan van Tesla en heb er ook geen, maar ben wel onder de indruk van het bedrijf zelf. Los van Musk zijn Twitter escapades uiteraard..
Tuurlijk heb je niet alleen geluk, maar als niet alles meezit haal je het niet als innovatief bedrijf. Ik hoor dat hier veel mensen enthousiast zijn over Tesla omdat ze zo voorop lopen, dat is inderdaad een pluspunt. Maar Musk zal hard moeten werken om voorop te blijven lopen. En ik ben erg benieuwd of hem dat lukt.
Met gestrekt been.
Zonder de Nederlandse overheid inderdaad geen Tesla, vergeet die 400.000 geleverde Tesla wereldwijd. Als wij hier als grootmacht geen 4% bijtelling op BEV zat/zit dan was Tesla nooit winstgevend geworden.Artbij schreef op maandag 11 maart 2019 @ 23:50:
[...]
Dat boeide in 2012 toch helemaal niemand. Musk heeft gewoon geluk dat de afgelopen zes jaar de mondiale politiek te slap was (en nog steeds is) om de industrie aan te pakken. Hoeveel Tesla's waren er verkocht denk je als de bijtelling geen 4% was en de alle ondernemers regelingen er niet waren? Voor elke "Tesla" zijn er 10 andere innovatieve bedrijven failliet gegaan, Musk heeft gewoon geluk gehad dat alle regelingen, sentimenten en andere variabelen de goede kant op vielen.
Kijk naar de Audi E-tron. Dat is toch veel meer auto dan een S of een 3. Ik zelf verwacht dat zodra andere echte automerken goede 4% bijtellings auto's leveren, de verkoop van Tesla hard omlaag gaat.
Het gaat er niet om hoeveel je verkoopt, maar hoeveel je verdient. En als je naar de groeicijfers kijkt dan zie je alle grote merken krimpen terwijl Tesla groeit.Artbij schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:44:
[...]
Nu zie je een boost in de US inderdaad. Maar in het pre-model 3 tijdperk waren er wel veel auto's verkocht, maar op het totaal in de VS verkochte aantal autos was dat peanuts. Cijfers die ik zo snel vind geven aan dat er 22 merken meer auto's verkopen in de VS dan Tesla.
[ Voor 19% gewijzigd door Deveon op 12-03-2019 10:01 ]
Vandaag eindelijk weer contact kunnen krijgen met Tesla. Mijn 3 staat nog steeds in Zeebrugge, ze hebben ernstige problemen met transport en hopen in de komende twee weken te kunnen leveren.
Deveon schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:57:
[...]
Het gaat er niet om hoeveel je verkoopt, maar hoeveel je verdient. En als je naar de groeicijfers kijkt dan zie je alle grote merken krimpen terwijl Tesla groeit.
De 250k verkochte Tesla's in 2018 staan natuurlijk ook niet in verhouding tot de grote merken. Ook zijn er andere merken (BMW/Mercedes) die in 2018 gewoon groei doorgemaakt hebben. De totale omzet (2017) van Tesla had VAG in 2017 als winst. Met andere woorden, niet te vergelijken nog op dit moment.
Oei, dat is zuur. Zou LeasePlan afdwingen dat ze eerst moeten leveren voordat ze met geld over de brug komen? Zou het cash flow probleem van Tesla dan echt de beperkende factor zijn?Tassadar32 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:57:
Vandaag eindelijk weer contact kunnen krijgen met Tesla. Mijn 3 staat nog steeds in Zeebrugge, ze hebben ernstige problemen met transport en hopen in de komende twee weken te kunnen leveren.
Heel zuur!Tassadar32 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:57:
Of het is een 'smoesje', of iedereen zal nu even wat langer moeten wachten op z'n M3.
Er zijn flink wat M3's besteld in NL in februari:
https://cleantechnica.com...technica-ev-sales-report/
M3 = 427 bestellingen
Kona/Niro/Leaf = rond de 300
Daarmee is de M3 by far de best verkochte elektrische auto in februari....
Beetje raar rapport. Het gaat om de leveringen, het op kenteken registreren, niet om verkopen.Requiem19 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:10:
[...]
Heel zuur!
Of het is een 'smoesje', of iedereen zal nu even wat langer moeten wachten op z'n Model 3.
Er zijn flink wat Model 3's besteld in NL in februari:
https://cleantechnica.com...technica-ev-sales-report/
Model 3 = 427 bestellingen
Kona/Niro/Leaf = rond de 300
Daarmee is de Model 3 by far de best verkochte elektrische auto in februari....
Voorbeeld: Er zijn volgens mij ~3000 e-Niro's verkocht tussen December 2018 en Januari 2019, maar die worden in de loop van dit jaar geleverd met ~300 stuks/maand.
Als er een fabrikant is die EVs massaal kan leveren dan is dat Tesla. Zeer benieuwd naar de uiteindelijke cijfers voor dit jaar.
[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-03-2019 13:20 ]
Tja, mijn 3 heeft al ruim 2 weken een kenteken maar de auto is nog niet in Nederland. Ik vermoed dat het aantal auto's "op kenteken" nog flink kan afwijken van wat er daadwerkelijk geleverd is.
Iemand al ervaring met 3 jonge kinderen op de achterbank? Ben al wel wezen kijken en daar gepast. Heb nu een peus 308sw en zoals ik kan inschatten is de ruimte vergelijkbaar. Het houd niet over maar doable.

Praktisch met kinderen weet ik dus nog niet.
Ja, ik weet dat het geen echt familie auto is, maar 90% van de ritten zit ik er alleen in. Voor auto vakanties heeft alphabet de Add on mobility service. Kan je iets ruims krijgen voor de vakantietrip. Dus als het af en toe in het weekend is kan ik er mee leven.
Ben benieuwd welke real life ervaringen er al zijn

Ja, ik weet dat het geen echt familie auto is, maar 90% van de ritten zit ik er alleen in. Voor auto vakanties heeft alphabet de Add on mobility service. Kan je iets ruims krijgen voor de vakantietrip. Dus als het af en toe in het weekend is kan ik er mee leven.
[ Voor 10% gewijzigd door styxz op 13-03-2019 22:01 . Reden: Plaatjes fix ]
Het leven is hard...een stoeprand ook.
In mijn Model 3 kunnen alle drie kinderen (5,3,0) achterin mee, alleen zonder isofix. De achterbank is vrij gecentreerd waardoor het isofix stoeltje te ver naar binnen komt en de booster er niet meer tussen past. De kinderwagen past probleemloos is de kofferbak. Voor het middelste kan je ook de Bubbelbum overwegen. Deze is opblaasbaar, dus wat makkelijker er tussen te proppen. Al blijft het lastig om de MaxiCozi te bevestigen met de gordel aangezien deze gordel aansluiting verzonken is in de achterbank.styxz schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 20:55:
Iemand al ervaring met 3 jonge kinderen op de achterbank? Ben al wel wezen kijken en daar gepast. Heb nu een peus 308sw en zoals ik kan inschatten is de ruimte vergelijkbaar. Het houd niet over maar doable.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
PS: Het glazendak en de emissietest modus is een groot succes op de achterbank!
[ Voor 11% gewijzigd door Deveon op 13-03-2019 12:33 ]
Ik heb in mijn s een gordelverlenger gemonteerd. Werkt prima. Zonder was erg lastig...
YouTube: Tesla Model 3 interior, seat and cargo spaceBarryH schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:55:
Ik heb na veel speuren op internet gevonden dat de koffervak van een model 3
95-105 cm diep is
45 cm hoog
en 94 cm breed.
(en dan nog een kleiner dieper vak van 39x 25 x 62 cm)
klopt dat?
https://www.rijksoverheid...een-kinderzitje-vervoerenWimo. schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:45:
Ik heb in mijn s een gordelverlenger gemonteerd. Werkt prima. Zonder was erg lastig...
Ik mag hopen dat je kind(eren) daar niet de dupe van wordt/worden.
Ik zou mijn kinderen sowieso niet zonder isofix stoeltje vervoeren. Het scheelt zoveel in veiligheid.
Met gestrekt been.
Is alleen in NL niet goedgekeurd. De rest van Europa wel dus geen issue voor me...SteveWoz schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:06:
[...]
https://www.rijksoverheid...een-kinderzitje-vervoeren
Ik mag hopen dat je kind(eren) daar niet de dupe van wordt/worden.
Ik heb ook isofix, maar dat lost het probleem van de gordel niet op.
[ Voor 8% gewijzigd door Wimo. op 13-03-2019 13:11 ]
Wat doet iedereen met de FSD upgrade?
Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.
Ik niks, ruikt naar een scam.
Ja, als er een ander bedrijf zou zijn wat vergelijkbare auto's (inc features) zou leveren zou mijn bestelling al geannuleerd zijn vanwege het onbeschofte klantonvriendelijke gedrag van de delivery afdeling. Helaas is die optie er niet, hoop maar dat als mijn auto geleverd is ik snel deze onzin vergeet en kan gaan genieten van (meer) elektrisch rijden.AnthonyR schreef op maandag 11 maart 2019 @ 23:25:
Met alle respect, als ik meerdere malen mijn klant niet informeer rekenen ze je daar gewoon hard op af. Omdat het Tesla is mogen dan opeens meer? Bij besteding van 60-70k mag je toch wel een mate van service verwachten.
Ik merk veel mensen in mijn omgeving die het wel doen vanwege de vermeende hardware upgrade. Ik twijfel.Wimo. schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:21:
Ik niks, ruikt naar een scam.
Ik krijg FSD als het goed is gratis vanwege het EAP->AP+FSD fiasco dus dan is het prima. Nu lane change en summon er ook in zit zou ik het nog overwegen, maar met de oude EAP zou ik al prima tevreden zijn.
Ik heb een hoop meegemaakt met Tesla moet zeggen dat het verschilt per SC amsterdam is minder goed dan den haag.
Maar service is wel verder goed je moet af en toe even doorzetten. Maar je krijgt een hoop gedaan om alles netjes op te lossen.
Mijn auto was niet afgeleverd in een goede staat lak issues technische issues (laden was een probleem o.a.) het was een mega was lijst. Na 3 maanden proberen om de issues op te lossen (waarbij tesla altijd netjes is geweest en zijn best doet) Deze issues lagen aan het schade herstel bedrijf die gewoon de boel bleef verknallen. Dus 10 issues gefixed 5 vergeten en 5 nieuwe er bij. Dus mijn auto terug gegeven aan tesla een een verse gekregen. Maar netjes wel in tijdens de hele tijd een leen auto gehad. Had 25.000 kilometer in de leen auto gereden. Super service. Nu met de nieuwe auto ook wat issues paar kleine lak schades maar in amsterdam wel een vervelende SC medewerker gehad die wilde eerst niet veel oplossen omdat het zou komen door het transport naar mijn woning. (auto was thuis afgeleverd) Maar goed even met sales gesproken en die issue gewoon glad gestreken en ze lossen het op ok kost een hoop tijd dat weer wel maar goed altijd leen auto mee en het is gewoon geduldig wachten.
Zelf heb ik een model x met EAP (oude versie) maar zou het zelf wel doen zeker om dat veel features van EAP nu in FSD zit. Summon is handig maar niet heel vaak kan prima zonder. Lane change is een game changer dat is zeker. De rest van de autonomie hoeft niet perse voor mij sinds deze feature. Ik kan bijna mijn heel rit naar werk op autopilot helemaal top alleen af en toe een afslag kiezen. That is it.
Maar service is wel verder goed je moet af en toe even doorzetten. Maar je krijgt een hoop gedaan om alles netjes op te lossen.
Mijn auto was niet afgeleverd in een goede staat lak issues technische issues (laden was een probleem o.a.) het was een mega was lijst. Na 3 maanden proberen om de issues op te lossen (waarbij tesla altijd netjes is geweest en zijn best doet) Deze issues lagen aan het schade herstel bedrijf die gewoon de boel bleef verknallen. Dus 10 issues gefixed 5 vergeten en 5 nieuwe er bij. Dus mijn auto terug gegeven aan tesla een een verse gekregen. Maar netjes wel in tijdens de hele tijd een leen auto gehad. Had 25.000 kilometer in de leen auto gereden. Super service. Nu met de nieuwe auto ook wat issues paar kleine lak schades maar in amsterdam wel een vervelende SC medewerker gehad die wilde eerst niet veel oplossen omdat het zou komen door het transport naar mijn woning. (auto was thuis afgeleverd) Maar goed even met sales gesproken en die issue gewoon glad gestreken en ze lossen het op ok kost een hoop tijd dat weer wel maar goed altijd leen auto mee en het is gewoon geduldig wachten.
Zelf heb ik een model x met EAP (oude versie) maar zou het zelf wel doen zeker om dat veel features van EAP nu in FSD zit. Summon is handig maar niet heel vaak kan prima zonder. Lane change is een game changer dat is zeker. De rest van de autonomie hoeft niet perse voor mij sinds deze feature. Ik kan bijna mijn heel rit naar werk op autopilot helemaal top alleen af en toe een afslag kiezen. That is it.
De hardware upgrade die komt in? Ik zit er al voor 130k, het is goed met onze muskHekkeySE schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:30:
[...]
Ik merk veel mensen in mijn omgeving die het wel doen vanwege de vermeende hardware upgrade. Ik twijfel.
Als je nu FSD kiest op je tesla wordt je CPU / AI chips ook vervangen zodat je 3.0 hardware krijgt ipv 2.5 de model 3 heeft al 3.0 met alles er op en er aan.
Goede service maar je meot wel doorzetten? Je krijgt een niauwe auto met een berg issues die meteen naar de schadehersteller moet? En dan niet naar een normale, maar blijkbaar naar een of andere beunhaas.MeZZiN schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:37:
Ik heb een hoop meegemaakt met Tesla moet zeggen dat het verschilt per SC amsterdam is minder goed dan den haag.
Hoezo is dat goede service? Je koopt een auto van tussen de 100.000€ en 150.000€ en dit is de service die je krijgt.....
Met gestrekt been.
Dat weet niemand .MeZZiN schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:41:
Als je nu FSD kiest op je tesla wordt je CPU / AI chips ook vervangen zodat je 3.0 hardware krijgt ipv 2.5 de model 3 heeft al 3.0 met alles er op en er aan.
Service is hoe ze het oplossen (en het doorzetten was alleen nadat het schade herstel bedrijf niet kon fixen) Plus vanwege de regel aanpassing met bijtelling moest ik nu een andere hebben ipv langer wachten anders hadden ze zelf ermee gekomen. En service is wel dat ik een leen auto heb gekregen etc. Geen gedoe. was een prima vakantie met een leen auto
Beunhaas dat is zeker het is alleen wel een tesla goedkeurde maar ze kunnen er helaas niet veel van.
Wat ik wilde aangeven is dat tesla wel goede service verleend (bij mij dan). Ik heb nu ook nog een klein garantie geval aan mijn leaf maar dat is ook een gedoe die moeten eerst goedkeuring krijgen van boven af en dan pas mogen ze fixen. Moet zeggen heb bedrijf is prima service alleen nissan zelf doet enorm moeilijk.
Maar als je keuze heb ga niet naar amsterdam SC maar liever naar den haag daar hebben ze meer tijd voor je.
Wet en regel geving staat dat nog in de weg. Plus FSD zal voor ons voorlopig niets extra geven dan we al hebben in EAP. EAP kan volledig snelweg navigatie rijden alleen van oprit tot afrit de rest mag je zelf doen. Alleen voorlopig nog even niet omdat onze wegen niet gemapped zijn op dit moment. Dus duur nog wel even en dan nog moet RDW nog goedkeuring geven.
Beunhaas dat is zeker het is alleen wel een tesla goedkeurde maar ze kunnen er helaas niet veel van.
Wat ik wilde aangeven is dat tesla wel goede service verleend (bij mij dan). Ik heb nu ook nog een klein garantie geval aan mijn leaf maar dat is ook een gedoe die moeten eerst goedkeuring krijgen van boven af en dan pas mogen ze fixen. Moet zeggen heb bedrijf is prima service alleen nissan zelf doet enorm moeilijk.
Maar als je keuze heb ga niet naar amsterdam SC maar liever naar den haag daar hebben ze meer tijd voor je.
Volgens Elon twitter is dat het plan verwacht alleen niet gelijk omdat FSD nog niet aangezet kan worden in nederland
[ Voor 25% gewijzigd door MeZZiN op 13-03-2019 14:01 ]
Hoeveel veiligheid is veilig? Mijn kinderen zitten in één van de zo niet dé veiligste auto ooit gemaakt.Artbij schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:09:
Ik zou mijn kinderen sowieso niet zonder isofix stoeltje vervoeren. Het scheelt zoveel in veiligheid.
Deveon schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 14:29:
maar lekker met 90 km/u tussen de vrachtwagens en 3 seconden afstand houden.
Heb je ook nog een Volvo dan?Deveon schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 14:29:
[...]
Hoeveel veiligheid is veilig? Mijn kinderen zitten in één van de zo niet dé veiligste auto ooit gemaakt. :
Met gestrekt been.
Isofix of niet (isofix lost alleen eigenlijk de bevestigings issues op niet perse veel veiliger dan auto gordels alleen)
Maar de tesla's zijn wel de veiligste autos op dit moment dat is nog belangrijker.
Wij hebben de kids altijd zonder isofix vervoert gewoon met de gordel het is iets meer werk om het goed te doen maar niet heel veel meer werk. Onderzoek geeft ook aan dat isofix niet perse veel veiliger is wel als je het niet goed doet isofix is makkelijker dus meer idiot proof.
Maar de tesla's zijn wel de veiligste autos op dit moment dat is nog belangrijker.
Wij hebben de kids altijd zonder isofix vervoert gewoon met de gordel het is iets meer werk om het goed te doen maar niet heel veel meer werk. Onderzoek geeft ook aan dat isofix niet perse veel veiliger is wel als je het niet goed doet isofix is makkelijker dus meer idiot proof.
Ik ben wel benieuwd wat jij dan wél de gunstigste plek op de snelweg vind.. Een vrachtwagen sandwich komt minder vaak voor dan een kop-startbotsing op de andere rijstroken. Plus dat alle moderne vrachtwagens zijn uitgerust met noodstopsysteem, je 3 seconden afstand hebt en een vluchtstrook ter beschikking.vhal schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:11:
[...]
wat niet bepaald de meest gunstige plek is op de snelweg....
Baseer je dat op reputatie of feiten?
Screenshot van 05-03-2019

Screenshot van 12-03-2019

Iemand al aangeschaft? Ik kreeg van iemand te horen dat dit een tijdelijke prijs is en binnenkort weer duurder wordt? Kan er alleen zo snel weinig over vinden. En wat doet deze upgrade precies, dat er weer extra voor betaald moet worden?

Screenshot van 12-03-2019

Iemand al aangeschaft? Ik kreeg van iemand te horen dat dit een tijdelijke prijs is en binnenkort weer duurder wordt? Kan er alleen zo snel weinig over vinden. En wat doet deze upgrade precies, dat er weer extra voor betaald moet worden?
@xileS Als je EAP hebt doet het niet direct iets, je koopt mogelijke toekomstige updates en een mogelijke hardware upgrade voor je auto. Als je het nieuwe beperkte AP pakket hebt krijg je direct oa lane change en summon erbij.
voor nu kan je nog niets met dit pakket. Ik zou zelf iets wachten tot het echt zin heeft. Voor nu moeten nog eerst alle EAP features online komen zoals snelweg rijden tot de afrit en zelf afslagen nemen. Moet eerlijk zeggen dat zou voor mij al genoeg zijn. Denk dat de tesla veel te veel moeite gaat krijgen met al die crappy straatjes hier. En niet te vergeten de fietsers die graag op je motorkap willen spartelen.
Gek dat je nu al voor iets kan betalen, als je er nog niks ermee kan..
Maar zodra het wel mogelijk is, is het weer een stuk duurder? Dus ja, wanneer moet je die upgrade kopen dan
Maar zodra het wel mogelijk is, is het weer een stuk duurder? Dus ja, wanneer moet je die upgrade kopen dan
Je kon het eerst ook niet gelijk mee bestellen met je tesla omdat het toch nog zou kunnen.
Goede vraag wanneer. Zelf zou ik wachten tot het zeker is dat we hardware 3.0 krijgen is redelijk zeker maar nog niet beschikbaar. en als het echt wat toevoegd. Elke dag niet betaald is geld in de pocket die je niet hoe uit te geven. Kans is zeer groot dat het pas echt nuttig wordt over 2-3 jaar. Voor nu zou ik blij zijn als ze eerst maar eens EAP gaan opleveren.
Een reden waarschijnlijk waarom Tesla FSD hebben aangepast voor de model 3 is omdat echt FSD gewoon te ver weg is nog. (niet voor tesla maar de regels en weggeving.)
Dus nu zitten features van de originele EAP in FSD om dat te kunnen verkopen.
Moet zeggen de 2100 variant is een stuk goedkoper dan de 5000 eerst ofzo
Zal wel komen omdat ze features van EAP in FSD gezet hebben. Dus de delta is kleiner geworden. Misschien toch wel intressant om te doen.... keuzes keuzes
Goede vraag wanneer. Zelf zou ik wachten tot het zeker is dat we hardware 3.0 krijgen is redelijk zeker maar nog niet beschikbaar. en als het echt wat toevoegd. Elke dag niet betaald is geld in de pocket die je niet hoe uit te geven. Kans is zeer groot dat het pas echt nuttig wordt over 2-3 jaar. Voor nu zou ik blij zijn als ze eerst maar eens EAP gaan opleveren.
Een reden waarschijnlijk waarom Tesla FSD hebben aangepast voor de model 3 is omdat echt FSD gewoon te ver weg is nog. (niet voor tesla maar de regels en weggeving.)
Dus nu zitten features van de originele EAP in FSD om dat te kunnen verkopen.
Moet zeggen de 2100 variant is een stuk goedkoper dan de 5000 eerst ofzo
Zal wel komen omdat ze features van EAP in FSD gezet hebben. Dus de delta is kleiner geworden. Misschien toch wel intressant om te doen.... keuzes keuzes
[ Voor 14% gewijzigd door MeZZiN op 13-03-2019 16:22 ]
Daar geloof ik helemaal NIETS van. Ik heb EAP en FSD besteld. Ik weet wat Musk zegt, maar inmiddels weten we dat sommige uitspraken van Musk met een pak jozo genomen moeten worden. Op dit moment is het echt voor snelwegverkeer om de auto goed binnen de lijntjes te houden en niet op de voorligger te knallen. Maar als ik zie hoe onrustige de auto's in mijn schermpje dansen, de auto soms onverklaarbaar hard remt, verkeersborden nog niet herkend worden, dan is Tesla nog lang niet op het niveau van 100% zelfrijdend. Zelfs de automatische ruitenwisser krijgt Tesla niet voorelkaar. Ik vraag me ook sterk af of het zonder LIDAR 100% gaat lukken. De Teslacam geeft ook niet een superscherp beeld, vraag me af hoe je met camerabeelden (en radars) 100% zelfrijdend kan realiseren.MeZZiN schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:11:
Begrijp me niet verkeerd, de autopilot is heerlijk en zou ik echt niet willen missen. Maar ik houd wel de aandacht bij het verkeer (zoals ook in de Tesla disclaimers noodzakelijk is).
Die automatische ruiterwissers is wel een ding ja .... (werkt via autopilot trouwens die moet iets van regen zien ofzo)
Maar goed tesla wilt gewoon meer inkomsten en gelijk hebben ze bieden echt een top redelijk autonoom rijdende auto aan dus vandaag ze meer willen omdat tja FSD echt nog ver weg is.
FSD is heel ver maar nog niet af zeker niet. Plus voornamelijk US gebaseerd wat natuurlijk super makkelijk is in vergelijking met europa.
Ik denk dat EAP volledig klaar voor Europa een mega mile stone is. (80 - 20 regel) dus 80 procent gaat volledig autonoom de rest nog met het handje alleen die laatste 20 % kost wel 80% van de tijd.
Ik zie wel een mega verbetering tussen AP 1.0 en 2.5 (heb even een loaner) de eerste is best aardig maar maakt toch wat meer fouten waarbij de 2.5 bijna de hele rit doet zonder problemen. Dus snelweg is redelijk 80-20 al klaar nu de rest nog.
Maar goed tesla wilt gewoon meer inkomsten en gelijk hebben ze bieden echt een top redelijk autonoom rijdende auto aan dus vandaag ze meer willen omdat tja FSD echt nog ver weg is.
FSD is heel ver maar nog niet af zeker niet. Plus voornamelijk US gebaseerd wat natuurlijk super makkelijk is in vergelijking met europa.
Ik denk dat EAP volledig klaar voor Europa een mega mile stone is. (80 - 20 regel) dus 80 procent gaat volledig autonoom de rest nog met het handje alleen die laatste 20 % kost wel 80% van de tijd.
Ik zie wel een mega verbetering tussen AP 1.0 en 2.5 (heb even een loaner) de eerste is best aardig maar maakt toch wat meer fouten waarbij de 2.5 bijna de hele rit doet zonder problemen. Dus snelweg is redelijk 80-20 al klaar nu de rest nog.
BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,
PSA loopt dan ook best wel achter op technologische ontwikkelingen. Ik hecht er niet zoveel waarde aan.
Dat geeft goede hoopDeveon schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:28:
[...]
In mijn Model 3 kunnen alle drie kinderen (5,3,0) achterin mee, alleen zonder isofix. De achterbank is vrij gecentreerd waardoor het isofix stoeltje te ver naar binnen komt en de booster er niet meer tussen past. De kinderwagen past probleemloos is de kofferbak. Voor het middelste kan je ook de Bubbelbum overwegen. Deze is opblaasbaar, dus wat makkelijker er tussen te proppen. Al blijft het lastig om de MaxiCozi te bevestigen met de gordel aangezien deze gordel aansluiting verzonken is in de achterbank.
PS: Het glazendak en de emissietest modus is een groot succes op de achterbank!
Heb je een specifiek type? Moeten deze gekeurd zijn ofzo? Volgens rijksoverheid mogen deze niet bij een kinderzitje gebruikt worden, maar een verhogen lijkt me niet onder de kinderzitjes vallen..?Wimo. schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:45:
Het leven is hard...een stoeprand ook.
Zag vandaag in de buurt van Middelharnis (onderkant Zuid-Holland) een zwarte Model 3. Was de eerste keer voor mij, super gaaf om te zien.
Ik werd gister bijna aangereden door een Dexter-rode 3 die een net zo rood verkeerslicht negeerde.
Ze worden dus geleverd!
Ze worden dus geleverd!
Dat ze wel geleverd worden is wel duidelijk, heb ondertussen bevestiging van 58 leveringen in de sheet (Model 3 bestelling? Invullen is lief!). Wat zorgen baart is dat de gemiddelde tijd tussen bestellen en leveren op lijkt te lopen, ze zijn dus niet in staat de achterstand in te halen.
Zitten je kinderen voorin dan?Deveon schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:24:
[...]
Ik ben wel benieuwd wat jij dan wél de gunstigste plek op de snelweg vind.. Een vrachtwagen sandwich komt minder vaak voor dan een kop-startbotsing op de andere rijstroken. Plus dat alle moderne vrachtwagens zijn uitgerust met noodstopsysteem, je 3 seconden afstand hebt en een vluchtstrook ter beschikking.
[...]
Baseer je dat op reputatie of feiten?
Met gestrekt been.
Musk lijkt erg op de centjes te gaan zitten. Heb je al betaald?Tassadar32 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 08:06:
Dat ze wel geleverd worden is wel duidelijk, heb ondertussen bevestiging van 58 leveringen in de sheet (Model 3 bestelling? Invullen is lief!). Wat zorgen baart is dat de gemiddelde tijd tussen bestellen en leveren op lijkt te lopen, ze zijn dus niet in staat de achterstand in te halen.
Met gestrekt been.
Lease, dus nee.Artbij schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 08:32:
[...]
Musk lijkt erg op de centjes te gaan zitten. Heb je al betaald?
Een collega en ik hebben gisteren een mail ontvangen van de leasemaatschappij. Of we de huidige bestelling plus AP plus huidige leaseprijs willen behouden of een lagere leaseprijs plus langere levertijd..Achter aansluiten in de rij dus.
Omdat ik me toch al ingesteld had op de prijs is het optie 1 geworden. Nu wachten tot het zover is. Gezien alle issues verwacht ik m niet eerder dan 2e helft april.
Omdat ik me toch al ingesteld had op de prijs is het optie 1 geworden. Nu wachten tot het zover is. Gezien alle issues verwacht ik m niet eerder dan 2e helft april.
Net een testrit geboekt in de model 3. Ben erg benieuwd
.
Met gestrekt been.
Ken de edit knop, maar op een tel werkt dat voor geen meter.Deveon schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:12:
[...]
Nee, waarom vraag je dat?
PS: er is ook een edit knop om al je one-liners samen te voegen
Link naar de test heeft het vooral/alleen over de inzittenden voor.
De 3 is echt wel veilig. Maar niet de veiligste.
Met gestrekt been.
Werkt hier anders prima. Welke auto is volgens jou de veiligste op de achterbank? En zeg niet Volvo, want dat is inmiddels niet meer als een marketing gimmick en imago. Ik heb nog nooit een bron gezien waar ze daadwerkelijk veiliger zijn dan recente Duitsers met vergelijkbare veiligheidssystemen. De echte veilige auto’s uit Scandinavië waren van Saab.Artbij schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:16:
[...]
Ken de edit knop, maar op een tel werkt dat voor geen meter.
Link naar de test heeft het vooral/alleen over de inzittenden voor.
De 3 is echt wel veilig. Maar niet de veiligste.
Ik heb overigens nooit gezegd dat het dé veiligste auto was, alleen misschien wel dé veiligste auto. Ik beschik namelijk niet over de gegevens om die statement hard te maken en het bericht van Tesla is ook enigszins gekleurd zoals in de disclaimer te lezen is.
Jij hebt net wat meer gegevens ter beschikking dan VolvoDeveon schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:31:
[...]
Werkt hier anders prima. Welke auto is volgens jou de veiligste op de achterbank? En zeg niet Volvo, want dat is inmiddels niet meer als een marketing gimmick en imago. Ik heb nog nooit een bron gezien waar ze daadwerkelijk veiliger zijn dan recente Duitsers met vergelijkbare veiligheidssystemen. De echte veilige auto’s uit Scandinavië waren van Saab.
Ik heb overigens nooit gezegd dat het dé veiligste auto was, alleen misschien wel dé veiligste auto. Ik beschik namelijk niet over de gegevens om die statement hard te maken en het bericht van Tesla is ook enigszins gekleurd zoals in de disclaimer te lezen is.
https://www.nhtsa.gov/veh...EL%2525203/4%252520DR/RWD
https://www.tesla.com/blo...vehicle-ever-tested-nhtsa
Heb jij ffe geluk!
Als je elk zinnetje begint met misschien wel kom je overal onderuit.Welke auto is volgens jou de veiligste op de achterbank? En zeg niet Volvo, want dat is inmiddels niet meer als een marketing gimmick en imago. Ik heb nog nooit een bron gezien waar ze daadwerkelijk veiliger zijn dan recente Duitsers met vergelijkbare veiligheidssystemen. De echte veilige auto’s uit Scandinavië waren van Saab.
De verhouding bijtelling en auto is erg goed bij de model 3. Maar veel andere dingen zijn niet in verhouding.
Maar voor €150,- per maand rijd je natuurlijk wel een top auto.
[ Voor 5% gewijzigd door Artbij op 14-03-2019 09:59 ]
Met gestrekt been.
Je kan de registraties bij het RDW voor deze maand ook hier zien: http://iserv.nl/files/elektrisch/Tassadar32 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 08:06:
De grafiekjes zijn nog niet optimaal, wordt aan gewerkt
Dat hoop ik toch niet..bottom line schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:42:
[...]
Jij hebt net wat meer gegevens ter beschikking dan Volvo
https://www.nhtsa.gov/veh...EL%2525203/4%252520DR/RWD
https://www.tesla.com/blo...vehicle-ever-tested-nhtsa
Als jij het beter weet hoor ik graag je onderbouwing.Artbij schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:51:
[...]
Als je elk zinnetje begint met misschien wel kom je overal onderuit.
Wel geinig die sheet!Tassadar32 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 08:06:
Vooral deze:
Na 5 km rijden fout meldingen, regenaration failure, automatic braking failure etc auto staat sinds 25-2 bij service nog geen uitzicht wanneer hij gerepareerd is (status 28-2).
Let wel, gaat om een auto van meer dan 70K....
Met gestrekt been.
Pfoe, ik zou je proefritje maar afzeggen hoorArtbij schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:28:
[...]
Wel geinig die sheet!
Vooral deze:
Na 5 km rijden fout meldingen, regenaration failure, automatic braking failure etc auto staat sinds 25-2 bij service nog geen uitzicht wanneer hij gerepareerd is (status 28-2).
Let wel, gaat om een auto van meer dan 70K....
Zeker wel, maar verwacht dat er daar ook wel tussen zitten die na 5 km wat storing geven.Requiem19 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:33:
[...]
Pfoe, ik zou je proefritje maar afzeggen hoor. Ik heb gehoord dat Kia en Hyundai heel goede elektrische auto's maken, is dat niets voor je?
Met gestrekt been.
Als dat jou server is; let dan op dat de o.a. foto's van je kat ook zichtbaar zijn!databeestje schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:15:
[...]
Je kan de registraties bij het RDW voor deze maand ook hier zien: http://iserv.nl/files/elektrisch/
De grafiekjes zijn nog niet optimaal, wordt aan gewerkt
http://iserv.nl/files/pics/kitteh/P1010854.JPG
Weet niet of dat ook je bedoeling was.
Ongetwijfeld, maar dan kan je niet zeggen 'het is wel een auto van 70k' ^^.Artbij schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:39:
[...]
Zeker wel, maar verwacht dat er daar ook wel tussen zitten die na 5 km wat storing geven.
Naar mijn mening dragen de meeste van jouw posts relatief weinig bij aan het topic en lijk je er vooral op uit te zijn anderen de tent uit te lokken.
Het is prima dat je heel veel mis vindt met Tesla, maar je hoeft niet elke gelegenheid aan te pakken om dat in den treure te herhalen. Het is duidelijk hoe jij erin staat, laten we nu verder informatief verder gaan.
Lees dit topic even aub. 80% isRequiem19 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:44:
[...]
Ongetwijfeld, maar dan kan je niet zeggen 'het is wel een auto van 70k' ^^.
Naar mijn mening dragen de meeste van jouw posts relatief weinig bij aan het topic en lijk je er vooral op uit te zijn anderen de tent uit te lokken.
Het is prima dat je heel veel mis vindt met Tesla, maar je hoeft niet elke gelegenheid aan te pakken om dat in den treure te herhalen. Het is duidelijk hoe jij erin staat, laten we nu verder informatief verder gaan.
Met gestrekt been.
Dit topic is gesloten.
![]()