Het grote Tesla topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 84 Laatste
Acties:
  • 538.615 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-10 19:31

Daniel

Kapitein NCC-1701
dfrenner schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:08:
Dit omvat echt alleen:
Satellietkaarten met live-weergave van verkeer
Streamingmedia voor in de auto
Draadloze updates via wifi en mobiel netwerk

Wat kun je allemaal nog met een model 3 zonder deze connectivity!?
Goede vraag. Navi zal werken obv de lokale kaarten, updates en streaming heb je niet meer. Maar ik neem aan dat de app nog gewoon werkt?
Maar geen airco in de stoelen? Dat wordt lekker warm met een glazen dak dat niet dicht kan...
Leer niet inbegrepen bij de 60k versie?
Geventileerde stoelen zijn volgens mij op geen enkele Tesla leverbaar. Echt leer bestaat niet op de Model 3, het standaard interieur is kunstleer ('vegan leather').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Daniel schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:45:
[...]

Goede vraag. Navi zal werken obv de lokale kaarten, updates en streaming heb je niet meer. Maar ik neem aan dat de app nog gewoon werkt?

[...]

Geventileerde stoelen zijn volgens mij op geen enkele Tesla leverbaar. Echt leer bestaat niet op de Model 3, het standaard interieur is kunstleer ('vegan leather').
Er staat toch echt:
- Stoffen bekleding

Op de site van Tesla.

Onder interieur.

Onder premium interieur staat:
- 5 verwarmde stoelen
- Elektrisch verstelbare voorstoelen

Staat nergens dat je iets anders dan stof krijgt.

Maar terug naar de basis, is "launch version" dan met primium interieur!?

Hoe langer ik ernaar kijk, hoe dramatischer de site wordt.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:37
dfrenner schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:56:
[...]

Er staat toch echt:
- Stoffen bekleding

Op de site van Tesla.

Onder interieur.

Onder premium interieur staat:
- 5 verwarmde stoelen
- Elektrisch verstelbare voorstoelen

Staat nergens dat je iets anders dan stof krijgt.

Hoe langer ik ernaar kijk, hoe dramatischer de site wordt.
Welke Model 3 bekijk je op Tesla's website?

Er zijn onwijs veel youtube review filmpjes van de M3. Daar krijg je een aardig idee van alles aan de binnenkant...

90% van de reviews is echt bijzonder positief. Dan vraag je je toch af of dit objectieve reviews zijn, of dat de reviewers op enige wijze met Tesla verbonden zijn. Het kan uiteraard ook dat het gewoon een bijzonder goede auto is...

Ik ga iig begin feb het volgende bestellen denk ik bij Alphabet:

- M3 LR AWD
- Midnight Silver metallic (1600 euro)
- Volledig zwart interieur
- Overleggen met Alphabet / dealer of Autopilot als dealer optie geleverd kan worden.

In mijn situatie is de bijtelling dan een stuk lager dan bij bijv een benzine auto van 35k. Het EV stimuleringsbeleid van de overheid werkt dus best aardig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
dfrenner schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:56:
[...]
Het is redelijk bizar hoe weinig detail er gegeven wordt voor een aankoop van 60k+.

Maar dat even terzijde, volgens de NL site is de standaardoptie 'Premium interieur'.

Neem ik de zwart-wit-variant als optie dan krijg ik:
Zwart en wit interieur is onze meest duurzame optie, gemaakt van eenvoudig te reinigen en vlekbestendige materialen.
Voor zover ik kan nagaan is dat het kunstleer. Het textiel-interieur is voor de Standard-uitvoering die op dit moment niet te bestellen is.

Afbeeldingslocatie: https://c1cleantechnicacom-wpengine.netdna-ssl.com/files/2018/05/Tesla-Model-3-Interior.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Requiem19 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 17:05:
[...]

Er zijn onwijs veel youtube review filmpjes van de M3. Daar krijg je een aardig idee van alles aan de binnenkant...

90% van de reviews is echt bijzonder positief. Dan vraag je je toch af of dit objectieve reviews zijn, of dat de reviewers op enige wijze met Tesla verbonden zijn. Het kan uiteraard ook dat het gewoon een bijzonder goede auto is...

- M3 LR AWD
- Overleggen met Alphabet / dealer of Autopilot als dealer optie geleverd kan worden.

In mijn situatie is de bijtelling dan een stuk lager dan bij bijv een benzine auto van 35k. Het EV stimuleringsbeleid van de overheid werkt dus best aardig...
Voor een groot deel is het ook een hype...
Ik denk persoonlijk dat ik daar niet zo gevoelig voor ben. Zo snap ik nog steeds niet dat ik één van de weinigen ben, in de familie en vriendenkring, die ook de negatieve punten van een iPhone benoem.

Na iOS 12 lopen apps vast, accu is gewoon van baggerkwaliteit in verhouding tot vroeger.

Het zijn dezelfe mensen die beweren dat Android altijd maar vastloopt en als apps bij iOS vastlopen het opeens aan de makers van de apps ligt.

Wat is er gebeurd met "Het boeit mij niet als klant, het moet gewoon werken"?

Veel (niet allemaal) iPhone gebruikers zijn zeer selectief en ik ben bang dat dit bij Tesla hetzelfde werkt. Tot nu toe zijn het vooral de fans die een Tesla rijden, of Elon gewelidig vinden.

Mocht het bij mij ooit zo ver komen om een tesla te gaan rijden, Elon vind ik maar een apart mannetje en ik vind hem helemaal niet "geweldig". Of elon nu aan het hoofd staat van tesla, of een andere pipo... I couldn't care less. Ik heb er niets mee te maken namelijk, ik ken de man niet en zal hem ook nooit ontmoeten. Daarnaast boeit het voor een product dat je koopt vrij weinig. Ik koop geen aandelen, maar een gebruiksvoorwerp.

Wat mij in die reviews vooral opviel waren de spartaanse ijzeren balken (oa. in de kofferbak).
De afwerking lijk ook wat slecht, scheve stoelen, naden en kieren. Maar dit kan ook vertenend beeld zijn.

Ik heb voor de grap eens een berekening opgestuurd naar onze wagenparkbeheeder.
Daniel schreef op maandag 14 januari 2019 @ 17:08:
[...]

Het is redelijk bizar hoe weinig detail er gegeven wordt voor een aankoop van 60k+.

Maar dat even terzijde, volgens de NL site is de standaardoptie 'Premium interieur'.

Neem ik de zwart-wit-variant als optie dan krijg ik:

[...]

Voor zover ik kan nagaan is dat het kunstleer. Het textiel-interieur is voor de Standard-uitvoering die op dit moment niet te bestellen is.

[Afbeelding]
Gelukkig ik ben niet de enige...
Misschien moet Tesla toch nog eens bij een autofabrikant in de leer, ik ben gewend te worden overgoten met informatie, zodat ik alle inns en outs kan uitpluizen...

[ Voor 14% gewijzigd door BlakHawk op 14-01-2019 17:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
@dfrenner Ik denk dat de afwerking niet op het niveau is van welke concurrent in die prijsklasse dan ook. Sterker nog, ik ga uit van een afwerkingsniveau dat je bij reguliere 20k auto's ziet.

Aan de andere kant doet Tesla wel echt veel dingen op een totaal andere manier dan welke concurrent dan ook. Dat minimalistische design bijvoorbeeld. De autopilot. Het vermogen en de range.

Ik zag ook een filmpje van iemand die hem ging kopen. Die vond het heel gek dat hij binnen 5 minuten het contract getekend had, terwijl je bij conventionele merken over het hele auto-kopen-proces veel langer doet (kennelijk).

Jij hebt volgens mij een aversie tegen de hype (dat is nu wel duidelijk ;)). Maar de meeste NL (zakelijke) rijders willen vooral goedkoop rijden. Dat kan met de M3. Daarnaast is het ook een fijne gedachte dat je in een EV iets milieubewuster bent dan in een ICE voertuig.

Plus, optrekken van 0-100 in 4.8 seonden... dat lijkt me ook best leuk af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Requiem19 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 17:24:
@dfrenner Ik denk dat de afwerking niet op het niveau is van welke concurrent in die prijsklasse dan ook. Sterker nog, ik ga uit van een afwerkingsniveau dat je bij reguliere 20k auto's ziet.

Aan de andere kant doet Tesla wel echt veel dingen op een totaal andere manier dan welke concurrent dan ook. Dat minimalistische design bijvoorbeeld. De autopilot. Het vermogen en de range.

Ik zag ook een filmpje van iemand die hem ging kopen. Die vond het heel gek dat hij binnen 5 minuten het contract getekend had, terwijl je bij conventionele merken over het hele auto-kopen-proces veel langer doet (kennelijk).

Jij hebt volgens mij een aversie tegen de hype (dat is nu wel duidelijk ;)). Maar de meeste NL (zakelijke) rijders willen vooral goedkoop rijden. Dat kan met de M3. Daarnaast is het ook een fijne gedachte dat je in een EV iets milieubewuster bent dan in een ICE voertuig.

Plus, optrekken van 0-100 in 4.8 seonden... dat lijkt me ook best leuk af en toe.
Tuurlijk, dat is het ook... De 5,9 die ik nu heb is ook maar traaaaaag ;)

Het is niet alleen maar ruk, maar probeer eens iets meer informatie te vinden op de website, je valt van de ene vraag in de andere...

Supercharging:

Raadpleeg voor meer informatie over het opladen van de Model 3 onze Ondersteuningspagina voor het opladen van de Model 3

https://stage.tesla.com/en_GB/support/model-3-charging

Dus...

Het is nu duidelijk dat de Model 3 alleen nog maar met luxe interieur wordt geleverd, maar op de website zag ik alleen maar 2 kolommen.

https://www.tesla.com/nl_NL/model3

Scroll naar "interieur" -> "Lees meer" -> "Volgende"(pijltje) -> "Lijst Uitbreiden"(plusje).
Dan krijg je twee kolommen.

Onder de long range en performance staat ook "standaard".

Dat is wat ik bedoel met duidelijkheid...

Vanaf wanneer zouden proefritten mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-10 20:30
Requiem19 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 17:05:
[...]

- M3 LR AWD

Wat schiet je er mee op als de autopilot als dealer optie geleverd wordt? Je betaalt naar mijn weten ook bijtelling over de opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
gebruikershaes schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:50:
[...]

Wat schiet je er mee op als de autopilot als dealer optie geleverd wordt? Je betaalt naar mijn weten ook bijtelling over de opties.
Je betaalt bijtelling over de catalogusprijs. Vaak laten mensen bijv trekhaak er door dealer opzetten om zo wat bijtelling vermijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 15:33
@gebruikershaes Je moet even uitrekenen wat de meerprijs is op je lease (bruto) + bijtelling versus wat het kost als je het zelf betaalt (netto). In mijn geval was af fabriek goedkoper.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:18

knakworst

Get more sats!

dfrenner schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:08:

Wat kun je allemaal nog met een model 3 zonder deze connectivity!?
Slecht dat ze niet weten hoe duur het gaat worden, maar mocht de functionaliteit afnemen en de kosten per maand hoog zijn, een wifi hotspot werkt ook gewoon, dan hangt de auto aan de wifi. Dat doe ik nu soms bij mijn S als de 4G verbinding van de auto niet werkt.
De overige opties zijn leuk en aardig:

Getint glazen dak

Maar geen airco in de stoelen? Dat wordt lekker warm met een glazen dak dat niet dicht kan...
Leer niet inbegrepen bij de 60k versie?
Met een getint glazen dak en airco die je vantevoren aan kan zetten, heb je echt geen airco in de stoelen nodig.
Maar vooral die kleuren... Zwart met donkergrijze LM velgen, wie verzint dit?
Wil je iets aanpassen daarin ben je direct een hoop geld kwijt.... Had ze dan op zijn minst nog zilver gemaakt! Dan smoelde het nog een beetje...
Ik heb zelf de donkergrijze velgen, was het ook niet van plan (voorraadmodel) maar het ziet er geweldig uit als de auto rijdt. Dat geeft dan een donkergrijze waas en dan wordt het één geheel met de auto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-10 13:31
dfrenner schreef op maandag 14 januari 2019 @ 17:36:
[...]
Iets met spijkers op laag water zoeken...
Bel een keer met Tesla of ga naar een Tesla Shop toe, dan worden al je vragen beantwoord als je dat tenminste echt wilt.

Het is nu heel simpel: wil je een goede EV van rond de 50k dan kom je al snel bij Tesla uit, ja de Hyundai Kona en de Kia e-Niro bestaan ook maar dan mag je nu een jaar wachten als je die nu besteld, ook in vergelijkingen komt men vaak tot de conclusie dat de Model 3 toch echt wel beter is hype of geen hype.

Men bied ook simpelweg een andere verkoop ervaring aan ten opzichte van hoe het normaal gaat bij het kopen/samenstellen van een auto. Lange optielijsten en pakketten, bij elk vinkje de afweging maken of je x of y wilt of dan maar het hele pakket en is het dat wel waard die prijs? Bij Tesla is het naar mijn mening toch echt een stuk fijner/makkelijker, Type motor -> kleurtje en velgen -> Interieur -> Autopilot ja/nee, je weet al dat je een goede auto krijgt en personaliseert em eigenlijk alleen nog maar.

Tesla maakt net zo veel los als Apple, ze zijn eigenzinnig/eigenwijs en niet iedereen zint dat. Elk Apple of Tesla bericht op Tweakers wordt overladen met reacties omdat iedereen wel iets vind, vergeet niet dat je een iPhone niet hoeft te kopen en een Tesla al zeker niet.

Dat er dan wat dooie linkjes zijn en de informatie niet alles uitsluit ok, dat kan je op elke auto fabrikant z'n website wel gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Deze gast maakt leuke real world tests met M3. In dit filmpje een range test met de M3 long range AWD. 90km/h cruise control: 525 km met nog 5% charge over.

Natuurlijk is 90 km/h niet heel realistisch voor gebruik in NL. Maar 525 blijft wel impressive. Met normaal gebruik in NL zul je in ieder geval wel de 400 halen vermoed ik en dat is echt veel meer dan genoeg.

Enige vraag is hoe lastig het wordt om naar de wintersport te rijden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Requiem19 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 08:00:

Dat zal heel soepel gaan. Ik ben met de S (75D) in december via 7 superchargers naar Zuid Frankrijk gereden. Met de 3 LR zou ik er 2 uur minder over doen volgens ABP doordat het verbruik lager ligt en het nieuwere accupakket sneller kan laden aan de superchargers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
knakworst schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 08:08:
[...]

Dat zal heel soepel gaan. Ik ben met de S (75D) in december via 7 superchargers naar Zuid Frankrijk gereden. Met de 3 LR zou ik er 2 uur minder over doen volgens ABP doordat het verbruik lager ligt en het nieuwere accupakket sneller kan laden aan de superchargers.
Dat is in ieder geval al een vooruitgang tov andere EV's.

Ben wel benieuwd hoe het is tov reguliere auto's. Hoeveel langer deed jij over deze rit ten opzichte van een benzine auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@dfrenner Onder de aero caps zitten best aardige velgen dus als het puur de looks zijn kan je net zo goed aero bestellen en de caps eraf halen. Het premium interieur is altijd "vegan leather", de zwart/wit optie past alleen de kleuren van de stoelen, plastic inserts in de deuren aan naar wit en de strip hout op het dashboard word ook wit plastic. Wat mij betreft niet echt geld waard tenzij je heel erg blij word van een wit interieur. Lakkleuren zijn inderdaad duur, voor mij was het zwart of rood en rood was € 100 per maand meer lease. Dus zwart geworden. Ik rij veel snelweg/spits dus Autopilot was een no-brainer. Voorkoelen maakt koeling in de stoelen minder noodzakelijk, al zou het wel lekker zijn natuurlijk, zelfde geld voor de stuurverwarming die de S wel heeft maar de 3 niet; zou lekker zijn maar niet strikt noodzakelijk.

@Requiem19 Zuid frankrijk (Cote d' Azure) was vanaf Oss met de Outlander 14 uur. Alleen stops voor plaspauze of benzine, 4 man om de beurten rijden, overal vmax (of een tikje meer, getuige de boete die een van mijn vrienden te pakken had), bij Lyon nog wel even in de file gestaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Tassadar32 op 15-01-2019 08:19 ]

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Strykeforce schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 07:55:
[...]

Bel een keer met Tesla of ga naar een Tesla Shop toe, dan worden al je vragen beantwoord als je dat tenminste echt wilt.

Het is nu heel simpel: wil je een goede EV van rond de 50k dan kom je al snel bij Tesla uit, ja de Hyundai Kona en de Kia e-Niro bestaan ook maar dan mag je nu een jaar wachten als je die nu besteld, ook in vergelijkingen komt men vaak tot de conclusie dat de Model 3 toch echt wel beter is hype of geen hype.

Men bied ook simpelweg een andere verkoop ervaring aan ten opzichte van hoe het normaal gaat bij het kopen/samenstellen van een auto. Lange optielijsten en pakketten, bij elk vinkje de afweging maken of je x of y wilt of dan maar het hele pakket en is het dat wel waard die prijs? Bij Tesla is het naar mijn mening toch echt een stuk fijner/makkelijker, Type motor -> kleurtje en velgen -> Interieur -> Autopilot ja/nee, je weet al dat je een goede auto krijgt en personaliseert em eigenlijk alleen nog maar.

Dat er dan wat dooie linkjes zijn en de informatie niet alles uitsluit ok, dat kan je op elke auto fabrikant z'n website wel gaan doen.
Ik zoek wel graag van te voren alles uit ja...
Maar gaat het "spijkers op laag water zoeken" niet wat ver? Dat ik hier moet vernemen dat het wel degelijk lederen en geen stoffen bekleding is, is toch best basaal toch?

Er mist toch gewoon essentiele informatie? Als ik voor 4 jaar lease, wil ik weten wat connectivity na dat jaar gaat kosten. Of wat ik daarna niet meer zou kunnen.

Toevallig werkt mijn neefje bij Tesla Forepark, misschien zaterdag eens langs.

Officieel mogen we nog altijd geen EV leasen, maar ik heb wat balletjes opgegooid en er werd niet negatief op gereageerd. Je merkt dat ze niet zo goed weten wat ze met de EV aan moeten.
Tesla maakt net zo veel los als Apple, ze zijn eigenzinnig/eigenwijs en niet iedereen zint dat. Elk Apple of Tesla bericht op Tweakers wordt overladen met reacties omdat iedereen wel iets vind, vergeet niet dat je een iPhone niet hoeft te kopen en een Tesla al zeker niet.
Dat vind ik niet altijd positief... een telefoontje kan iedereen wel makkelijk betalen en als het moet, koop je weer een nieuwe.

Een auto kies je voor (in mijn geval) 4 jaar, dat moet een weloverwogen beslissing zijn.

Daarbij speelt de dealer een grote rol. Mijn voorkeur voor Volvo kent zijn oorsprong 11 jaar geleden, hoe ik destijds bij de Volvo dealer behandeld werd. In tegenstelling tot Audi, bijvoorbeeld.

Bij auto's komt een emotie om de hoek kijken, klant is koning is zeker heel actueel binnen de autoindustrie.

Dat je niet alles kunt kiezen is geen probleem, simpele optielijsten zijn prima, maar duidelijkheid over wat die opties inhouden is geen overbodige luxe!

Ik zou juist Apple niet als voorbeeld nemen. Verkopen nemen fors af, de enige reden dan Apple nog zo goed boert is dat de marges gigantisch zijn. Als Tesla diezelfde weg inslaat, gaat de hele visie van Elon ten gronden. Ik zie dat dan ook niet zo snel gebeuren, het zal steeds betaalbaarder worden.

Maar ik moet zeggen dat ik na video's en wat inlezen best positief ben over de Model 3.
Het is jammer dat er geen LR RWD komt om de kosten te drukken, maar goed. We gaan meemaken of mijn werkgever ervoor openstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Requiem19 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 08:00:
Deze gast maakt leuke real world tests met M3. In dit filmpje een range test met de M3 long range AWD. 90km/h cruise control: 525 km met nog 5% charge over.

Natuurlijk is 90 km/h niet heel realistisch voor gebruik in NL. Maar 525 blijft wel impressive. Met normaal gebruik in NL zul je in ieder geval wel de 400 halen vermoed ik en dat is echt veel meer dan genoeg.

[YouTube: Model 3 Long Range Dual Motor range test]
Wow, dat maakt de WLTP met 90 km/u dus gewoon haalbaar. Bizar. Ik ben benieuwd of hij met deze Model 3 ook zijn high speed run gaat doen (120 km/u). Deze heeft hij met de performance versie met 20" wel gedaan en die cijfers waren vergelijkbaar met de Kona.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10 09:47
dfrenner schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:18:
[...]

Er mist toch gewoon essentiele informatie? Als ik voor 4 jaar lease, wil ik weten wat connectivity na dat jaar gaat kosten. Of wat ik daarna niet meer zou kunnen.
Tesla Eindhoven gaf op die vraag dat dat in de orde van circa 100 EUR per jaar zou kosten.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
@dfrenner Connectivity is in de US $100 per jaar dus zal inderdaad wel €100 worden. Is zoals eerder gezegd alleen nodig voor live traffic, web browsing en streaming muziek als je niet de wifi hotspot van je telefoon gebruikt. Eigenlijk moet je het zien als een jaarabbo voor een datasim voor iets minder dan een tientje per maand.

Overigens deze mod online gezien, lijkt redelijk simpel en toch handig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-10 13:31
Ik had zo het idee dat je alleen maar redenen probeerde te vinden om het allemaal af te kraken, maar je hebt het tegendeel bewezen :) en je hebt ook gelijk het is wel zo fijn als ze dit soort zaken er bij vermelden.

Overigens maak ik de vergelijking met Apple omdat het zowel een hoop los maakt bij mensen maar ook Apple liep voor met de introductie van smartphones en het heeft even gebeurd voordat Android telefoons op hetzelfde niveau kwamen en vervolgens nog beter werden (kep zelf een iPhone X overigens, ik heb geen zin om te switchen maar dat is voor een ander topic ;) ). Ik bedoel niet de Apple van nu.

"Big auto" moet nog een hoop werk en geld verzetten wil men bijkomen, het is niet alleen maar even batterijen inkopen en koppelen met een elektro-motor, door de infrastructuur ga ik bijvoorbeeld niet met een e-Niro op vakantie maar met een Tesla durf ik het wel aan naar zuid Frankrijk. Ook het BMS moet goed zijn om het batterijen pakket "gezond" te houden maar ook weer niet (teveel) op gemak inleveren om de restwaarde hoog te houden en ook het zelf rijden begint ook steeds meer vorm aan te nemen en ook daar lopen ze toch vrij ver voor bij Tesla. Er is toch echt wel nog een hoop te doen voor Big Auto om bij te komen.

En vergeet niet dat ze ook al hun R&D, productielijnen etc vervroegd moeten afschrijven willen ze echt over gaan naar op grote schaal EV's aanbieden, een Kia die roept dat waterstof de echte oplossing is is ook alleen maar bezig om de al gedane investeringen veilig te stellen aangezien Kia zo hard heeft gewerkt de afgelopen jaren om serieus genomen te worden (zie ook de lovende reviews over de nieuwe cee'd).

En ja het is geen telefoon die je koopt, maar zo makkelijk gaat het wel bij Tesla ;) . Maar ik zal m'n mond houden over de service-verlening daarna op dit moment :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Strykeforce schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:15:
[...]

Ik had zo het idee dat je alleen maar redenen probeerde te vinden om het allemaal af te kraken, maar je hebt het tegendeel bewezen :) en je hebt ook gelijk het is wel zo fijn als ze dit soort zaken er bij vermelden.

Overigens maak ik de vergelijking met Apple omdat het zowel een hoop los maakt bij mensen maar ook Apple liep voor met de introductie van smartphones en het heeft even gebeurd voordat Android telefoons op hetzelfde niveau kwamen en vervolgens nog beter werden (kep zelf een iPhone X overigens, ik heb geen zin om te switchen maar dat is voor een ander topic ;) ). Ik bedoel niet de Apple van nu.

"Big auto" moet nog een hoop werk en geld verzetten wil men bijkomen, het is niet alleen maar even batterijen inkopen en koppelen met een elektro-motor, door de infrastructuur ga ik bijvoorbeeld niet met een e-Niro op vakantie maar met een Tesla durf ik het wel aan naar zuid Frankrijk. Ook het BMS moet goed zijn om het batterijen pakket "gezond" te houden maar ook weer niet (teveel) op gemak inleveren om de restwaarde hoog te houden en ook het zelf rijden begint ook steeds meer vorm aan te nemen en ook daar lopen ze toch vrij ver voor bij Tesla. Er is toch echt wel nog een hoop te doen voor Big Auto om bij te komen.

En vergeet niet dat ze ook al hun R&D, productielijnen etc vervroegd moeten afschrijven willen ze echt over gaan naar op grote schaal EV's aanbieden, een Kia die roept dat waterstof de echte oplossing is is ook alleen maar bezig om de al gedane investeringen veilig te stellen aangezien Kia zo hard heeft gewerkt de afgelopen jaren om serieus genomen te worden (zie ook de lovende reviews over de nieuwe cee'd).

En ja het is geen telefoon die je koopt, maar zo makkelijk gaat het wel bij Tesla ;) . Maar ik zal m'n mond houden over de service-verlening daarna op dit moment :X
Nee hoor, ik kraak niet alles af, ik vind het tot nu toe de beste optie voor een EV met vakanties.
Echter heb ik helemaal niets met fanboys of CEO's met groot charisma. Ik ben daar heel ongevoelig voor en het werkt zelfs een beetje averechts bij mij.

Maar ik zou het best willen uitproberen. Mijzelf opofferen als testpersoon binnen ons bedrijf ;)

De V60 is (ondanks de fiscale waarde van 72k) goedkoper door de 7% bijtelling over het hele bedrag en het lagere leasetarief, maar contract loopt tot mei 2019. Overigens wil ik die best nog verlengen. Het rijdt meer dan prima...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
Deveon schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:28:
[...]

Wow, dat maakt de WLTP met 90 km/u dus gewoon haalbaar. Bizar. Ik ben benieuwd of hij met deze Model 3 ook zijn high speed run gaat doen (120 km/u). Deze heeft hij met de performance versie met 20" wel gedaan en die cijfers waren vergelijkbaar met de Kona.
Hier de High speed run met de M3: 420km range met een vaste snelheid van 120 km/h.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:13
dfrenner schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:44:
[...]
Echter heb ik helemaal niets met fanboys of CEO's met groot charisma. Ik ben daar heel ongevoelig voor en het werkt zelfs een beetje averechts bij mij.
Ik heb ook niets met fanboys en CEO's maar nog minder met anti-fanboys die op een forum in een draadje over een betaald onderwerp super kritisch gaan lopen doen over dat onderwerp. 1 keer is genoeg, nu weten we wel hoe je er over denkt.
De V60 is (ondanks de fiscale waarde van 72k) goedkoper door de 7% bijtelling over het hele bedrag en het lagere leasetarief, maar contract loopt tot mei 2019. Overigens wil ik die best nog verlengen. Het rijdt meer dan prima...
Ik kom ook uit een V60 PIH en dat was mijn mooiste, snelste, fijnste, beste en duurste auto ooit. Totdat ik een Tesla Model S kocht. EV rijden is zoveel meer dan plaatjes en specs op een website. Echt, ook Volvo ligt mijlenver achter op Tesla.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
RichieB schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:36:
Ik heb ook niets met fanboys en CEO's maar nog minder met anti-fanboys die op een forum in een draadje over een betaald onderwerp super kritisch gaan lopen doen over dat onderwerp. 1 keer is genoeg, nu weten we wel hoe je er over denkt.
Dan lees je er lekker overheen, als het je niet zint :F

Gelukkig een aantal waardevolle reacties gekregen met antwoorden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-10 14:06
RichieB schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:36:
[...]
Echt, ook Volvo ligt mijlenver achter op Tesla.
Op vlak van batterijtechnologie en elektrische aanrdijflijn misschien wel ja (misschien, want eigenlijk weet ik het niet), op veel andere vlakken niet.

Verschillende mensen hebben gewoon andere prioriteiten. Veel mensen vinden een Tesla zalig omdat die vol zit met de nieuwste snufjes. Dat er dan af en toe een bug in zit vinden ze niet erg, dat is normaal als je de features zo rap naar productie laat gaan.

Anderen vinden het dan weer niet kunnen als er bijvoorbeeld 10 bugs blijken te zitten in hun product van € 100.000.

Ikzelf zit in het tweede kamp, ik vermoed dfrenner ook. En ik vermoed dat jij meer naar het eertse kamp neigt. Niemand is fout, het zijn gewoon verschillende voorkeuren.

Ik ben zelf ook geen fan van Musk (zijn uitspraken), maar dat wil dan ook weer niet zeggen dat Tesla producten daarom slecht zouden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:13
Giesber schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:49:
[...]

Op vlak van batterijtechnologie en elektrische aanrdijflijn misschien wel ja (misschien, want eigenlijk weet ik het niet), op veel andere vlakken niet.
Ik weet het wel: Tesla heeft 3 verschillende 100% EV modellen in de verkoop. Volvo geen. De Polestar 1 had 100% EV moeten zijn maar dat is Volvo niet gelukt. Dat vind ik erg jammer want die had ik graag gekocht eind dit jaar. Misschien dat het ze met de Polestar 2 wel lukt maar of en hoe lang dat gaat duren weet niemand.
Verschillende mensen hebben gewoon andere prioriteiten. Veel mensen vinden een Tesla zalig omdat die vol zit met de nieuwste snufjes.
Ik heb het puur over de rij-ervaring. Wat je rijstijl ook is, EV rijden is vele malen prettiger dan een ICE.
Dat er dan af en toe een bug in zit vinden ze niet erg, dat is normaal als je de features zo rap naar productie laat gaan. Anderen vinden het dan weer niet kunnen als er bijvoorbeeld 10 bugs blijken te zitten in hun product van € 100.000.
Bugs zijn vervelend maar die had ik bij Volvo ook. Dan komt er een keer na een jaar een update (waar je voor naar de dealer moet) en dan is het half opgelost. Daarna komen er geen updates meer want het platform is 2 jaar oud en vervangen door iets nieuws.. sorry klant, ruil hem maar in.
Ikzelf zit in het tweede kamp, ik vermoed dfrenner ook. En ik vermoed dat jij meer naar het eertse kamp neigt. Niemand is fout, het zijn gewoon verschillende voorkeuren.
Alsof kiezen voor een Tesla kiezen voor een buggy auto is. Toegegeven, er zitten meer snufjes in en die hebben meer bugs. Maar de basis is dik in orde en de EAP is een verademing als je veel op de weg zit. Dat is echt een game-changer te noemen. Als je het een EV-kamp en ICE-kamp zou noemen dan snap ik dat wel. Niet iedereen is zo ver dat ze kunnen/willen overstappen, maar dat komt vanzelf.
Ik ben zelf ook geen fan van Musk (zijn uitspraken), maar dat wil dan ook weer niet zeggen dat Tesla producten daarom slecht zouden zijn.
Zijn we het toch ergens over eens. 8)

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Ik haak af bij Tesla reviews waarbij de reviewer dan zo quasi nonchalant zegt 'Elon has said that bla blah'.

Waarom zou je hem Elon noemen als je hem niet kent? Dan zit je inderdaad beetje in dat 'vunzige' fanboy sfeertje. Wellicht zelfs onbedoeld.

Toen de iPhone net uitkwam vonden veel iPhone eigenaren zich ook heel posh, exclusief en elitair met hun Apple product. Beetje neerkijkend op de rest van de telefooneigenaren.

Ik hoop dat dit bij Tesla niet zo sterk is en dat mensen ook wel beetje normaal blijven doen tegen Tesla rijders die gewoon voor weinig geld een fijne auto hebben gekozen (zoals ik ^^).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:40
Voor weinig geld een fijne auto? En dan heb je het over een Tesla?

Weet je zeker dat je niet hetzelfde bent als de "Elon bij zijn voornaam noemen mensen"?

[ Voor 40% gewijzigd door Artbij op 15-01-2019 13:06 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-10 19:45
Artbij schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:06:

Weet je zeker dat je niet hetzelfde bent als de "Elon bij zijn voornaam noemen mensen"?
Ik gok zakelijke lease en daarom weinig bijtelling betalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Requiem19 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 08:09:
[...]

Dat is in ieder geval al een vooruitgang tov andere EV's.

Ben wel benieuwd hoe het is tov reguliere auto's. Hoeveel langer deed jij over deze rit ten opzichte van een benzine auto?
17 ten opzichte van 12 1/2 uur. In de zomer zou het 16.5 uur moeten zijn, en met de model 3 LR 14.5 uur. Dus dat is slechts twee uur extra op 1400 kilometer, behoorlijk indrukwekkend.

M3 LR:
https://abetterrouteplann...d7-4703-ab73-0626e0773748

S75D:
https://abetterrouteplann...b1-40f7-a378-8ceb8a82f811

[ Voor 16% gewijzigd door knakworst op 15-01-2019 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
Ik heb de 3 besteld om wat deze op dit moment kan, niet om wat de auto over 4 jaar mogelijk gaat kunnen (of wat Musk twittert). Op basis van huidige software/hardware krijg ik een auto die een lekkere range heeft, snel is, groot genoeg voor wat ik er mee wil doen, lang software support krijgt en semi-autonoom snelweg kan rijden. Het is zeker geen goedkope auto maar ik zit redelijk wat op de weg dus ik vind het de investering waard. Ideaal voor mijn use case en zo zijn er zat anderen. Snufjes (zoals summon) zijn leuk maar echt geen dealbreaker als die er niet op zouden zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Artbij schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:06:

Waarom vind je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-10 20:30
Tassadar32 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 07:40:
@gebruikershaes Je moet even uitrekenen wat de meerprijs is op je lease (bruto) + bijtelling versus wat het kost als je het zelf betaalt (netto). In mijn geval was af fabriek goedkoper.
Aha, dan betaal je het uit eigen zak dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:22

JB

Cédric roelt!

Tassadar32 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 07:40:
Deze volg ik niet? Bedoel je daarmee dat opties niet meer in je budget pasten = eigen bijdrage? Normaliter is het altijd gunstiger voor je bijtelling om zaken niet AF fabriek te doen want je fiscale waarde blijft la(a)g(er)?

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 15-01-2019 13:52 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giesber
  • Laatst online: 21-10 14:06
RichieB schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:01:
[...]

Ik heb het puur over de rij-ervaring. Wat je rijstijl ook is, EV rijden is vele malen prettiger dan een ICE.
Hier zijn we weer bij persoonlijke voorkeuren aanbeland. Ik heb al een Tesla testgereden, en die rijdt inderdaad aangenaam. Ongeveer even aangenaam als de Volvo S90 die ik heb testgereden (de Tesla is te lang geleden, ik zou geen winnaar kunnen kiezen).

Weet je wat ik nog prettiger vind om mee te rijden? Een MBG, en die heeft minder dan 100pk. Om maar te zeggen dat prettig rijden een persoonlijke voorkeur is (dan ook nog eens afhankelijk van de situatie), geen gegeven dat voor iedereen gelijk is.
[...]

Bugs zijn vervelend maar die had ik bij Volvo ook. Dan komt er een keer na een jaar een update (waar je voor naar de dealer moet) en dan is het half opgelost. Daarna komen er geen updates meer want het platform is 2 jaar oud en vervangen door iets nieuws.. sorry klant, ruil hem maar in.
Omdat Volvo (of eender welke andere constructeur) ook bugs heeft had ik het aantal al maar op 10 gezet. Als ik zie wat voor problemen er met de model 3 waren bij de eerste winterprik: deuren die niet open gaan omdat de ramen vastgevroren zitten, een vastgevroren charge port, ... Dan concludeer ik dat er minder goed wordt getest dan de concurrentie.
Ja, er was binnen de week een oplossing: de ramen op een kier laten staan. Dat is geen oplossing, dat is een lapmiddel. Een lapmiddel voor een fout die nooit in de wagen had mogen zitten. Volgens mij dan toch. Als anderen met zulke problemen genoegen nemen, of het een prima oplossing vinden, heb ik daar absoluut geen moeite mee.
[...]

Alsof kiezen voor een Tesla kiezen voor een buggy auto is. Toegegeven, er zitten meer snufjes in en die hebben meer bugs. Maar de basis is dik in orde en de EAP is een verademing als je veel op de weg zit. Dat is echt een game-changer te noemen. Als je het een EV-kamp en ICE-kamp zou noemen dan snap ik dat wel. Niet iedereen is zo ver dat ze kunnen/willen overstappen, maar dat komt vanzelf.
Ah, de game-changer autopilot. Men neme een adaptive cruise control (zoals nagenoeg elk merk eentje heeft), men zet er een lane assist bij (zoals nagenoeg elk merk eentje heeft), en men noemt het "Autopilot". Het enige verschil lijkt mij in de benaming te zitten. Nu is de algemene opinie dat het Tesla systeem een van de betere op de markt is (bijvoorbeeld bij de detectie van lijnen), en ook van rijstrook wisselen gaat vanzelf (dat is toch zo?). Maar ik zou het geen game-changer durven noemen. Al is dat weer wat persoonlijk: die rijhulpsystemen zijn lollig, maar voor mij pas echt nuttig als ze ervoor zorgen dat ik mijn krant kan lezen achter het stuur. Anderen vinden ze blijkbaar nu al geweldig (bij eender welk merk).

Moest je overigens denken dat Tesla mijlenver voor zit op gebied van autonoom rijden: verschillende bronnen spreken dat tegen (ja dat zijn verschillende links, nee ik had geen zin om mijn zin langer te maken om er meer bronnen in te krijgen).
[...]

Zijn we het toch ergens over eens. 8)
We zullen het vast met veel dingen eens zijn, het is gewoon leuker te kibbelen over de dingen waarover we het oneens zijn :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:15

CyBeRSPiN

sinds 2001

JB schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:49:
[...]

Deze volg ik niet? Bedoel je daarmee dat opties niet meer in je budget pasten = eigen bijdrage? Normaliter is het altijd gunstiger voor je bijtelling om zaken niet AF fabriek te doen want je fiscale waarde blijft la(a)g(er)?
Ja maar Tesla is slim, die rekent 2100 euro meer als je het autopilot vinkje achteraf door de dealer laat activeren ipv meteen bij bestelling (7400 euro aftikken ipv 5300 meerprijs voor adaptive cruisecontrol dat bij andere merken standaard is). Er schijnt een 30 dagen trial te zijn waarmee je alsnog voor de lagere prijs kunt activeren, en dan is het een stuk goedkoper want geen 22% bijtelling over 5300 euro.
€ 7.400 upgrade na levering
Prijzen kunnen na de levering worden gewijzigd. Geavanceerde Autopilot biedt extra Driver Assistance-functies. Bij gebruik van Autopilot moet de bestuurder altijd zelf opletten, actief blijven en gereed zijn om op elk moment in te grijpen.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 15-01-2019 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:10:
[...]

Er schijnt een 30 dagen trial te zijn waarmee je alsnog voor de lagere prijs kunt activeren, en dan is het een stuk goedkoper want geen 22% bijtelling over 5300 euro.

[...]
Bron
Tijdens uw proefperiode kunt u deze upgrade bestellen voor de gereduceerde prijs van 5,800 €. Een week na afloop van de proefperiode bedraagt de prijs van Geavanceerde Autopilot weer 7,400 €.
In de proefperiode kost het dus maar €500 extra. Ik heb bij mijn werkgever al aangeven dat Autopilot ook via deze weg mag en ik met een aftrekbare eigen bijdrage van €75 p/m nog steeds dezelfde netto last hebt. Zonder BTW kost Autopilot mijn werkgever dan nog maar €1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:22

JB

Cédric roelt!

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:10:
[...]

Ja maar Tesla is slim, die rekent 2100 euro meer als je het autopilot vinkje achteraf door de dealer laat activeren ipv meteen bij bestelling (7400 euro aftikken ipv 5300 meerprijs voor adaptive cruisecontrol dat bij andere merken standaard is). Er schijnt een 30 dagen trial te zijn waarmee je alsnog voor de lagere prijs kunt activeren, en dan is het een stuk goedkoper want geen 22% bijtelling over 5300 euro.

[...]
Dan volg ik 'm goed, veel zaken zijn bij andere auto's ook duurder achteraf maar als je budget geen issue is, dan boeit het niet.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Deveon schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:15:
[...]
Zonder BTW kost Autopilot mijn werkgever dan nog maar €1200.
Huh, hoe gaat het van 5800 naar 1200 dan? MIA subsidie?

Onze vriend Vincent Everts stond gister met een uitgevallen Tesla. Geen hulp want meer dan 80k op de teller, dus hij heeft zich door de ANWB weg laten slepen.
Wat bleek: hij had nog 5km range, maar vanaf dat moment loopt de 12V accu leeg (wordt niet meer bijgeladen door accupakket), en dan houdt de boordcomputer er blijkbaar mee op ook al had je nog genoeg range om thuis te komen 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeRSPiN op 15-01-2019 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:17:
[...]

Huh, hoe gaat het van 5800 naar 1200 dan? MIA subsidie?
MIA is gecapped (dacht 50k) dus kan je niet voor AP gebruiken.

€5800 / 1.21 - (€75 x 48 maanden) = €1193,39

PS: Geen idee of de haakjes in mijn som nog de "correcte" manier is van schrijven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
@JB @gebruikershaes Ja, de AP is boven budget dus netto/bruto en eigen bijdrage die van de bijtelling afgetrokken mag worden, dan is er een enorm voordeel voor het in de lease hebben van die optie. Als je ongebruikt leasebudget gewoon uitbetaald krijgt moet je dat natuurlijk óók meenemen in je afweging. Verder is er ook nog het risico dat AP niet met een trial te bestellen is en je een dikke 2k meerprijs hebt voor het later bestellen.
Tassadar32 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:11:
[...]

Heb voor mezelf even doorgerekend wat de AP optie netto kost in lease:

(5300*.22*.4085)/12 = 39.69 p/maand bijtelling (netto)
(102*(1-.4085)) = 60.77 p/maand netto minder loon door optie

Bij elkaar dus (39.69+60.77)*48 = € 4823 voor de AP optie binnen de lease.

Maar! Mijn leasebedrag is een stuk hoger dan mijn leasebudget. Bijtelling per maand voor LR + AP is € 174 maar mijn eigen bijdrage is hoger dan dat dus eigenlijk betaal ik onder de streep geen bijtelling.

In mijn geval word AP als optie dus 60.77*48 = € 2917 netto. Lijkt mij dus zeer zeker voordeliger binnen de lease!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Tassadar32 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:38:
@JB @gebruikershaes Ja, de AP is boven budget dus netto/bruto en eigen bijdrage die van de bijtelling afgetrokken mag worden, dan is er een enorm voordeel voor het in de lease hebben van die optie. Als je ongebruikt leasebudget gewoon uitbetaald krijgt moet je dat natuurlijk óók meenemen in je afweging. Verder is er ook nog het risico dat AP niet met een trial te bestellen is en je een dikke 2k meerprijs hebt voor het later bestellen.

[...]
Zelfs als moet je €7300 moet betalen voor AP komt dat zonder BTW uit op iets meer als 6k, haal daar de €75 x 48 maanden vanaf dan betaald de werkgever bij achteraf activeren maar €3500 tegenover €4380 excl btw bij activatie uit de fabriek. Nu kan je stellen dat de leasemaatschappij een auto met fabrieksaf AP een hogere restwaarde hanteert, maar de praktijk wijst meestal uit dat optie in de looptijd volledig uit lease bedrag betaald wordt. Lease je niet dan maakt het voor de restwaarde natuurlijk niet uit of je voor of achteraf activeert.

Voor het berekenen van bijtelling zou ik trouwens Berekenhet.nl aanraden, want daar nemen ze ook het effect van op heffingskorting mee. Bij mij scheelt dat €40 per maand netto. Natuurlijk is er ook een effect op toeslagen, maar die laat ik voor lief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:51

Arfman

Drome!

Jongens, nogmaals: Keuze leaseauto - Deel 5

Niet vervelend bedoeld maar die posts lijken mij daar meer op z'n plaats.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Arfman schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:39:
Jongens, nogmaals: Keuze leaseauto - Deel 5

Niet vervelend bedoeld maar die posts lijken mij daar meer op z'n plaats.
Je bedoelt Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
knakworst schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 08:08:
[...]

Precies heel soepel en gewoon doen. Zelf naar Zuid Frankrijk gegaan met de model x dan ging perfect natuurlijk het laden onderweg maar als je handig de reis indeelt kost het geen tijd extra. Zeker met kids die even naar het toilet moeten eten en drinken de auto was meestal eerder klaar met laden dan wij klaar waren met pauze nemen. Plus een 100D of 75D maar niet veel uit gehalve dat je iets minder vaak aan de lader mag wel langer.

Andere voordeel is de kosten om naar zuid frankrijk te gaan voor ons 0 euro en anders een 1/3 van de benzine prijs. Scheelt echt een hoop geld.

En over afwerking van tesla dat klopt verwacht gewoon niet super veel daarvan technisch zijn de allerbeste alleen het koets werk is nog erg moeilijk voor ze. Ik heb nu mijn tweede tesla nadat de vorige retour afzender gegaan is. En daar zijn gelukkig maar een paar kleine issues (en dat is dan de vraag nog of tesla dat heeft gedaan of de vervoerder). Maar je koopt wel de auto van de toekomst nu. En dat is wat tesla is autorijden 2.0 ipv zoals de grote auto fabrikanten doen v1.5 ook heel goed hoor maar niet revolutie maar evolutie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 23:09
Voor de liefhebbers:
(sorry voor de slechte foto, is met een geleende zte telefoon genomen)

Tesla 3

Ik heb gister in een Tesla 3 meegereden. 8)
Absoluut een leuke auto!

Ik vond de zitruimte echter krapper dan ik had verwacht.
Als iemand lang is die voor zit, is er niet zo heel veel beenruimte achter.

Wat een belachelijke feature is: De bestuurder had ingesteld dat als hij de deur open doet de bestuurderszitting naar achteren schuift.
Dus zaten mijn benen klem en kon ik niet in en uit stappen. |:(
Stom dat de auto niet detecteert dat er iemand achter de bestuurder zit.

Ik heb ook nog voorin gezeten naast de bestuurder, en wilde direct mijn stoel naar achter zetten omdat mijn voeten een beetje omhoog kwamen. Degene voor me had 'm blijkbaar naar voren gezet.
Ik ben vergeten na het naar achter schuiven ook even achter mezelf te gaan zitten om beenruimte achter te checken. Ik ben zelf niet lang (1.76)
Maar, naar achter voelend was er niet veel ruimte tot de achterbank.

de instap voor is ook vrij hoog trouwens.

Ik weet niet of ik het scherm wel een mooi ontwerpidee vind. Bij de S klopt het, maar hier leek het scherm erg veel ruimte in te nemen in verhouding to de rest van het dashboard.

Verder een kekke auto natuurlijk. Hij voelde goed op de weg liggend. Wel best wat rijgeluid, meer dan mijn Zoe.
De eigenaar wilde hem nog flink customizen (mattere lak, dashboard kleuren veranderen, oa het houten randje weghalen (die ik juist mooi vond)).

En, mensen al jaloers? :*)
groetz uit Florida

[ Voor 4% gewijzigd door birdibird op 17-01-2019 05:29 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-10 17:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

birdibird schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 05:26:

groetz uit Florida
Ik zou hem graag willen hebben, maar niet willen kopen :D
Ik wacht liever op de 64 kWh versie van de Hyundai Ioniq.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
@birdibird Ik (1.89m) heb in de showroom in de 3 gezeten en kan prima achter mezelf. Hoogte voor is prima maar achter is de bank inderdaad wat laag waardoor mijn benen weinig steun krijgen. Moet gewoon hetzelfde doen als in de Auris; lange mensen voorin, dan gaat het prima. Als ik kijk naar hoe vaak ik met 5 man in de Outlander rij is iets minder ruimte achterin best prima (in de Outlander kan ik met gestrekte benen achter mijn vrouw zitten, is echt absurd veel ruimte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Laatst online: 20-10 07:00

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

birdibird schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 05:26:
Voor de liefhebbers:
(sorry voor de slechte foto, is met een geleende zte telefoon genomen)

[Afbeelding: Tesla 3]

Ik heb gister in een Tesla 3 meegereden. 8)
Absoluut een leuke auto!

Ik vond de zitruimte echter krapper dan ik had verwacht.
Als iemand lang is die voor zit, is er niet zo heel veel beenruimte achter.

Wat een belachelijke feature is: De bestuurder had ingesteld dat als hij de deur open doet de bestuurderszitting naar achteren schuift.
Dus zaten mijn benen klem en kon ik niet in en uit stappen. |:(
Stom dat de auto niet detecteert dat er iemand achter de bestuurder zit.

Ik heb ook nog voorin gezeten naast de bestuurder, en wilde direct mijn stoel naar achter zetten omdat mijn voeten een beetje omhoog kwamen. Degene voor me had 'm blijkbaar naar voren gezet.
Ik ben vergeten na het naar achter schuiven ook even achter mezelf te gaan zitten om beenruimte achter te checken. Ik ben zelf niet lang (1.76)
Maar, naar achter voelend was er niet veel ruimte tot de achterbank.

de instap voor is ook vrij hoog trouwens.

Ik weet niet of ik het scherm wel een mooi ontwerpidee vind. Bij de S klopt het, maar hier leek het scherm erg veel ruimte in te nemen in verhouding to de rest van het dashboard.

Verder een kekke auto natuurlijk. Hij voelde goed op de weg liggend. Wel best wat rijgeluid, meer dan mijn Zoe.
De eigenaar wilde hem nog flink customizen (mattere lak, dashboard kleuren veranderen, oa het houten randje weghalen (die ik juist mooi vond)).

groetz uit Florida
Geen idee uit welk jaar/maand die auto is die je hebt gereden.
Er zijn ondertussen kleine aanpassingen gedaan aan de stoelen en banken. betreft hoogte en diepte. Wel iets om rekening mee te houden.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-10 08:46

Thermometer

Whoop Whoop!

Smuggler schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 08:22:
[...]

Geen idee uit welk jaar/maand die auto is die je hebt gereden.
Er zijn ondertussen kleine aanpassingen gedaan aan de stoelen en banken. betreft hoogte en diepte. Wel iets om rekening mee te houden.
Inderdaad. Hier een goede vergelijking van Bjørn van een paar dagen terug:

Lastiger om te weten dat er dit soort zaken veranderen omdat Tesla niet aan model-jaren doet. Veranderingen zijn dus een stuk subtieler en worden niet publiekelijk gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 13:44

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Afgelopen zondag zelf even naar Hoog Catharijne gegaan om te passen (vrouwlief mag een nieuwe leasebak bestellen), maar dat paste prima met mijn 1.86mtr en zelfs voor de kids achterin met 1.70mtr goed te doen. Wel minder plek dan onze huidige VW Passat maar het is een kwestie van kiezen.

Wel waardeloos hoe dat op HC geregeld is btw, meerdere mensen voor ons waarvan een gezin met een kein jongetje voorin 10 minuten in die M3 zaten en wij er toch vrij snel uitgegooid werden omdat er maar zoveel (max 2 minuten) tijd per keer is. :(
Ik vrees dat die muts het niet kon hebben dat ze niet kon uit leggen hoe die stoelen nou precies naar voren en achteren moesten.....ruimte was voor ons belangrijker dan de bediening van het 15" scherm :+

Can A 7-Foot Tall Dude Fit In Tesla Model 3 Driver’s Seat?

Die gozer is dus 2 meter 18 :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
En de volgende car-carrier is in SF aangekomen om waarschijnlijk volgeladen te worden met Model 3's (zelfde rederij, aangemeerd bij dezelfde pier): Glovis Cosmos

Vraag is natuurlijk of deze naar de EU gaat of naar China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 22-10 14:47
Tassadar32 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:48:
En de volgende car-carrier is in SF aangekomen om waarschijnlijk volgeladen te worden met Model 3's (zelfde rederij, aangemeerd bij dezelfde pier): Glovis Cosmos

Vraag is natuurlijk of deze naar de EU gaat of naar China.
Ben vandaag gebeld voor eerste administratieve afhandeling van mijn Model 3 bestelling, volgens de meneer aan de telefoon stond mijn aankomende auto op de boot en zijn ze tijdens het transport alle administratie aan het doen, waaronder koppelen van VIN aan bestelling. Levering ergens tussen eind februari en eind maart, afhankelijk hoe vlot alle afhandeling gaat. Vooralsnog afhalen in Tilburg, maar ze zijn bezig met alternatieven maar was nog niks concreets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
@DaCoTa Dan staat jouw auto op de Glovis Captain die onderweg is naar Panama. Ik hoop dat die van mij daar ook op staat maar bij mij zit er nog een leasemaatschappij tussen dus dat is iets minder makkelijk te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Laatst online: 19-10 11:12

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Maasluip schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 07:41:
[...]

Ik zou hem graag willen hebben, maar niet willen kopen :D
Ik wacht liever op de 64 kWh versie van de Hyundai Ioniq.
Dat wordt waarschijnlijk lang wachten, reken maar op 39 kWh.
Nieuwe Ioniq komt er aan.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ja leuk maar dat is de Hybrid en de Plug-in Hybrid niet de BEV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-10 11:17
Hoe is de kofferbak van de Model3 eigenlijk? Bijvoorbeeld in vergelijk mer een e-Niro, c350e of V60 pih?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-10 18:38
Taigu schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:15:
Hoe is de kofferbak van de Model3 eigenlijk? Bijvoorbeeld in vergelijk mer een e-Niro, c350e of V60 pih?
Ja kan natuurlijk gewoon de specificaties opzoeken.
Hij is ongeveer even groot. Behalve dan dat je bij bijvoorbeeld een V60 en Niro de hoedenplank weg kan klappen, dat kan bij een model 3 niet.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:39

Fioravanti

Fioravantastisch!

In mijn foto album staan er wat kiekjes van

gallery: Fioravanti

Daarnaast kon de dame die naast mij zat toen tot in de puntjes laten zien hoe alles verstelbaar was. Was daarna helemaal overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Laatst online: 19-10 11:12

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

CyBeRSPiN schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:05:
[...]

Ja leuk maar dat is de Hybrid en de Plug-in Hybrid niet de BEV.
Je hebt niet het hele artikel gelezen .

De presentatie van de verbeterde Ioniq Elektro zal later worden gemaakt, aldus de Koreanen. De verwachting is dat het puur door batterijen aangedreven model aanzienlijk meer oplevert dan de voorheen 280 NEDC-kilometers met één lading.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Ik vond hem bijzonder diep (dieper dan de Outlander), maar je mist tov de e-niro wel een stuk hoogte. Ook heb je nog het vak onder de laadbodem wat best groot is, maar niet echt praktisch is als je een ikea meubel er in moet proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Toch blijft het raar dat ze in de specificaties 450L opgeven. Voor mijn gevoel is die namelijk flink groter dan de 440L van mijn Clio Estate (onder de rol, al is die ruimte daarboven behoorlijk klein). Helemaal gezien die 450L zo gezegd incl de frunk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeedot
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-10 18:32
Is de model 3 momenteel ergens in Nederland te bezichtigen? In een van hun showrooms?

Groeten, robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
xeedot schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 21:34:
Is de model 3 momenteel ergens in Nederland te bezichtigen? In een van hun showrooms?
https://www.tesla.com/nl_NL/events

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-10 23:48

matroosoft

Lone Christian

Tesla ontslaat 7% personeel om $35.000 Model 3 mogelijk te maken:

https://www.tesla.com/nl_...ompany-update?redirect=no

TL;DR:

Elon voorziet een dalende vraag na Q1/Q2 als ze geen goedkopere versies kunnen leveren, vandaar ontslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ben benieuwd wanneer de Mid Range 3 komt, als ik dat zo lees zou dat al rond de zomer kunnen zijn?
Dat wordt wel een leaseknaller dan als ie onder de 50k kan blijven en minder dan 900/maand in de lease doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Inmiddels is de teller de 15k gepasseerd. Tot nog toe gaat de verkoop van de Model 3 niet zo vlot. Ik kan mij haast niet voorstellen dat ze in Q2 nog 3000 per week kunnen leveren met het huidige aanbod.

Oh ja, en waarom is er nog steeds geen trekhaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-10 14:59
Deveon schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:07:
Inmiddels is de teller de 15k gepasseerd. Tot nog toe gaat de verkoop van de Model 3 niet zo vlot. Ik kan mij haast niet voorstellen dat ze in Q2 nog 3000 per week kunnen leveren met het huidige aanbod.

Oh ja, en waarom is er nog steeds geen trekhaak?
Ik denk dat veel mensen de kat even nog uit de boom kijken met de Model 3. Even afwachten of de collega, buurman, neef, broer enthousiast is. Als die tevreden zijn zullen er meer volgen denk ik. Ook hoor ik nog steeds veel mensen roepen dat ze niet geloven dat de eerste batch eind februari geleverd zal worden. Niet iedereen zit er zo dicht met de neus op alle ontwikkelingen rondom de Model 3 als in dit topic. Er gaan ook nog indianenverhalen rond die beweren dat de Model 3 nog helemaal niet de weg op mag in Europa.

[ Voor 6% gewijzigd door Who Am I? op 18-01-2019 14:27 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

De Mid Range is waarschijnlijk waar iedereen op wacht, iets minder bereik, iets minder extreem vermogen maar goed genoeg om van A naar B te komen. Maar had eerlijk gezegd ook wel een stormloop verwacht, de Hyundai Kona EV en Kia e-Niro hebben zeker wel wat weggesnoept, dat zijn zo'n 6000 EV's in 2019 (alleen NL al) waarvan een deel anders de Model 3 had genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-10 10:50
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:35:
De Mid Range is waarschijnlijk waar iedereen op wacht, iets minder bereik, iets minder extreem vermogen maar goed genoeg om van A naar B te komen. Maar had eerlijk gezegd ook wel een stormloop verwacht, de Hyundai Kona EV en Kia e-Niro hebben zeker wel wat weggesnoept, dat zijn zo'n 6000 EV's in 2019 (alleen NL al) waarvan een deel anders de Model 3 had genomen.
Ik wil het basismodel, want die is met 35000 (zeg even <45000 met opties) nog ergens in de regio van betaalbaar. Dat model wat nu uitkomt is heel leuk, maar 58k is toch even een hele grote stap te ver voor mij.
Wachttijden zijn op alle elektrische auto's belachelijk, dus echt te lang wachten wil je ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
In ander nieuws wordt het referral-programma per 1-2-2019 gestaakt, nadat het eind vorige zomer al aardig was beperkt (geen unlimited supercharging meer, geen wall charger of Model S for kids meer bij 1 referral etc)

https://twitter.com/elonmusk/status/1085771520058679297
The Tesla customer referral program will end on Feb 1. If you want to refer a friend to buy a Tesla & give them 6 months of free Supercharging, please do so before then.
Blijkbaar wordt het te duur:
The program added "too much cost to the cars, especially Model 3," Musk said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Daniel schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 16:11:
In ander nieuws wordt het referral-programma per 1-2-2019 gestaakt, nadat het eind vorige zomer al aardig was beperkt (geen unlimited supercharging meer, geen wall charger of Model S for kids meer bij 1 referral etc)

https://twitter.com/elonmusk/status/1085771520058679297

[...]

Blijkbaar wordt het te duur:

[...]
Is niet gek, er zijn ruim 80 Roadsters weggegeven via dat programma: https://top.teslastats.no/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wow, dat is lekker lees dat er zelfs een paar zijn die 2 roadsters krijgen.. Dat is leuk bijverdienen dan, Bjørn is ook een van de gelukkigen zie ik.
Andersom heeft dit ze heel veel gratis exposure opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 17:17:
Wow, dat is lekker lees dat er zelfs een paar zijn die 2 roadsters krijgen.. Dat is leuk bijverdienen dan, Bjørn is ook een van de gelukkigen zie ik.
Andersom heeft dit ze heel veel gratis exposure opgeleverd.
Niet gratis dus ;)

Het aandeel van tesla is weer in de aanbieding vandaag.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-10 12:01
Zebby schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:40:
[...]

Ik wil het basismodel, want die is met 35000 (zeg even <45000 met opties) nog ergens in de regio van betaalbaar. Dat model wat nu uitkomt is heel leuk, maar 58k is toch even een hele grote stap te ver voor mij.
Wachttijden zijn op alle elektrische auto's belachelijk, dus echt te lang wachten wil je ook niet.
Precies dit.. Base-model heeft ook range zat (voor ons) de Zoe met 41kWh eigenlijk ook al.. Model 3 kom je met een hogere vMax een nog een stuk verder door de lagere luchtweerstand.

Indien mijn zaak dan “groot genoeg” is auto op de zaak, anders een 1-2j oude occassion oid.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Laatst online: 09-10 22:02

Malarky

Wils voor wat ieder

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:07:
Ben benieuwd wanneer de Mid Range 3 komt, als ik dat zo lees zou dat al rond de zomer kunnen zijn?
Dat wordt wel een leaseknaller dan als ie onder de 50k kan blijven en minder dan 900/maand in de lease doet.
Ik ook. Bij ons kan dan waarschijnlijk de gehele organisatie (3000+ lease autos) aan de Tesla. Of ander elektrisch met goede actieradius en levertijd, wat niet veel meer is als de Leaf. Nu vanaf ~2 jaarwerkervaring is Tesla mogelijk. Niet dat iedereen een Tesla wil natuurlijk. Viel me op hoeveel Jaguars I-Pace er zijn besteld en rondrijden met die laadellende. Een Model X en S gaat in 2019 in ieder geval bijna niemand meer bestellen. Laatste kwartaal 2018 bestelde nog bijna de helft van de mediors+ een X of S.

Maar het is extreem spijtig dat de LR RWD niet meer lijkt te komen dat is precies wat Europa wil. Nog meer range en goedkoper. Die 0,2sec power kan toch iedereen gestolen worden?

Die bijtellingsaanpassing pas per 2021 gaat de schatkist denk ik nog wel flink pijn doen. En niet alleen door Tesla.

[ Voor 4% gewijzigd door Malarky op 18-01-2019 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Malarky schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 22:55:
[...]

Die bijtellingsaanpassing pas per 2021 gaat de schatkist denk ik nog wel flink pijn doen. En niet alleen door Tesla.
Valt wel mee, de lage bijtelling is juist met een doel ingesteld: verkoop van EVs stimuleren, dus je zou andersom kunnen stellen dat de maatregel een groot succes kan worden! Alleen wel te hopen dat de EVs na afloop van de leasecontracten rond blijven rijden in NL en niet massaal naar het buitenland gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Laatst online: 23-10 09:47
Dat wordt mogelijk je M3 ophalen in de haven aldus deze tweet: https://twitter.com/thiri.../1086255399890812928?s=21

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:39
Goede beslissing referral programma stop te zetten, onnodige kostenpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 23:09
Thermometer schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:15:
[...]

Inderdaad. Hier een goede vergelijking van Bjørn van een paar dagen terug:

[YouTube: Tesla Model 3 new seats are much better!]

Lastiger om te weten dat er dit soort zaken veranderen omdat Tesla niet aan model-jaren doet. Veranderingen zijn dus een stuk subtieler en worden niet publiekelijk gecommuniceerd.
Ja, de eigenaar (een piloot) zei dat hij een van de eersten was, en het lijkt inderdaad op de 'oudere'.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Other overseas markets are also seeing some important price increases with most markets now paying between 0.28 and 0.32 euros per kWh.

Bron
Begrijpbaar, maar Tesla zet zich overduidelijk vol in op winst behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Goede zaak. Er wordt nu ook een incentive weggenomen dat model 3 eigenaren massaal de superchargers gebruiken om goedkoper te laden. De prijzen zijn nu in lijn met openbare (langzaam) laadpalen.

Wellicht ook een opmaat voor het toelaten van andere merken op de CCS chargers tegen een fair tarief.

[ Voor 21% gewijzigd door knakworst op 19-01-2019 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

knakworst schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 10:50:
Wellicht ook een opmaat voor het toelaten van andere merken op de CCS chargers tegen een fair tarief.
Zou mooi zijn! Maar in hoeverre houdt de Tesla navi rekening met bezetting? Van andere merken weten ze dan sowieso niet hoeveel er naar op weg zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-10 21:17

doc

Verwachte aankomstdatum Glovis Captain in Zeebrugge op dit moment: 2 februari
Bron: https://www.portofzeebrugge.be/en/arrivals-timetable?page=4

02/02/2019 - 00:00 02/02/2019 - 23:59 GLOVIS CAPTAIN

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RocketKoen
De typegoedkeuring voor de model 3 staat intussen ook in de database van de rdw. Dus dat spookverhaal kan ook verdwijnen :p

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Vind ik prima, scheelt weer tijd op een vrachtwagen :*)

Overigens is de tweede Glovis carrier (Glovis Cosmos) vertrokken uit SF en schijnt naar Noorwegen te gaan (bron) en is de Glovis Sympony onderweg naar SF om ingeladen te worden.

[ Voor 31% gewijzigd door Tassadar32 op 19-01-2019 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:24
[...]

35000 is de prijs in Amerika he? Wie zegt dat deze niet meer in Nederland gaat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
[...]

Als hij zo populair wordt dan is het te hopen dat hij nog voor 2021 aan je geleverd gaat worden. Anders is hij qua bijtelling duurder dan mijn Long Range die ik besteld heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-10 08:38
Hoe zit het met Model 3-orders die via een leasemaatschappij lopen? Wordt de auto aan het account gekoppeld en hebben deze orders een factuurnummer in dezelfde sequence als de particuliere orders?

Er zijn volgens deze sheet nog maar ~1300 orders in Nederland, ik vind dat erg laag uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
DiedB schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 18:51:
Hoe zit het met Model 3-orders die via een leasemaatschappij lopen? Wordt de auto aan het account gekoppeld en hebben deze orders een factuurnummer in dezelfde sequence als de particuliere orders?

Er zijn volgens deze sheet nog maar ~1300 orders in Nederland, ik vind dat erg laag uitvallen.
Ik heb een idee. Maar ik lease hem en ik zie mezelf niet terug op die lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Sunri5e schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 19:02:
[...]

Ik heb een idee. Maar ik lease hem en ik zie mezelf niet terug op die lijst.
De lijst is crowd-sourced, dus je zult jezelf toe moeten voegen. En je bedoelt een factuurnummer, niet een reserveringsnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
DiedB schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 19:06:
[...]

De lijst is crowd-sourced, dus je zult jezelf toe moeten voegen. En je bedoelt een factuurnummer, niet een reserveringsnummer?
Dan is die 1300 niet echt representatief denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Sunri5e schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 19:09:
[...]

Dan is die 1300 niet echt representatief denk ik?
De factuurnummers zijn sequentieel, je hebt alleen de laatste nodig om het totaal te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@DiedB Mijn LM is hier nog mee bezig. Bestellen gaat voor LM's bij Tesla nogal moeilijk schijnbaar, mijn 3 is besteld maar mijn reserveringsnummer staat nog ongebruikt in m'n account. Tesla zou maandag laten weten wat er aan de hand is. Commentaar van sales bij de LM is dat alle dealers waar ze mee werken dezelfde procedure voor bestellen aanhouden maar dat het bij Tesla een zooitje is.

Heb overigens de sheet wel zo goed mogelijk ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
DiedB schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 19:24:
[...]

De factuurnummers zijn sequentieel, je hebt alleen de laatste nodig om het totaal te weten.
Tenzij zakelijke klanten (lease maatschappij) een andere andere serie hebben. Of honderden auto's op 1 factuur.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
RocketKoen schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 19:35:
[...]

Tenzij zakelijke klanten (lease maatschappij) een andere andere serie hebben. Of honderden auto's op 1 factuur.
Dat is dus wat ik graag wil weten, ik vind 1300 orders erg laag uitvallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Geen idee of 'ie al gepost is maar ik moest wel even grinniken. Van ons aller Bjørn :D

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 19-01-2019 19:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
RobIII schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 19:44:
Geen idee of 'ie al gepost is maar ik moest wel even grinniken. Van ons aller Bjørn :D

[YouTube: Tesla Model 3 trunk design flaw]
Lol :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

RobIII schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 19:44:

[YouTube: Tesla Model 3 trunk design flaw]
Haha, zijn kenmerkende shiiiiit _O-
Maar wel echt zo jammer dat de achterruit niet mee omhoog klapt, zou dat de auto zoveel duurder maken?
Pagina: 1 ... 20 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en opmerkingen over leveringen van de Tesla's:

Tesla Leveringen Topic