Strykeforce schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 07:55:
[...]
Bel een keer met Tesla of ga naar een Tesla Shop toe, dan worden al je vragen beantwoord als je dat tenminste echt wilt.
Het is nu heel simpel: wil je een goede EV van rond de 50k dan kom je al snel bij Tesla uit, ja de Hyundai Kona en de Kia e-Niro bestaan ook maar dan mag je nu een jaar wachten als je die nu besteld, ook in vergelijkingen komt men vaak tot de conclusie dat de Model 3 toch echt wel beter is hype of geen hype.
Men bied ook simpelweg een andere verkoop ervaring aan ten opzichte van hoe het normaal gaat bij het kopen/samenstellen van een auto. Lange optielijsten en pakketten, bij elk vinkje de afweging maken of je x of y wilt of dan maar het hele pakket en is het dat wel waard die prijs? Bij Tesla is het naar mijn mening toch echt een stuk fijner/makkelijker, Type motor -> kleurtje en velgen -> Interieur -> Autopilot ja/nee, je weet al dat je een goede auto krijgt en personaliseert em eigenlijk alleen nog maar.
Dat er dan wat dooie linkjes zijn en de informatie niet alles uitsluit ok, dat kan je op elke auto fabrikant z'n website wel gaan doen.
Ik zoek wel graag van te voren alles uit ja...
Maar gaat het "spijkers op laag water zoeken" niet wat ver? Dat ik hier moet vernemen dat het wel degelijk lederen en geen stoffen bekleding is, is toch best basaal toch?
Er mist toch gewoon essentiele informatie? Als ik voor 4 jaar lease, wil ik weten wat connectivity na dat jaar gaat kosten. Of wat ik daarna niet meer zou kunnen.
Toevallig werkt mijn neefje bij Tesla Forepark, misschien zaterdag eens langs.
Officieel mogen we nog altijd geen EV leasen, maar ik heb wat balletjes opgegooid en er werd niet negatief op gereageerd. Je merkt dat ze niet zo goed weten wat ze met de EV aan moeten.
Tesla maakt net zo veel los als Apple, ze zijn eigenzinnig/eigenwijs en niet iedereen zint dat. Elk Apple of Tesla bericht op Tweakers wordt overladen met reacties omdat iedereen wel iets vind, vergeet niet dat je een iPhone niet hoeft te kopen en een Tesla al zeker niet.
Dat vind ik niet altijd positief... een telefoontje kan iedereen wel makkelijk betalen en als het moet, koop je weer een nieuwe.
Een auto kies je voor (in mijn geval) 4 jaar, dat moet een weloverwogen beslissing zijn.
Daarbij speelt de dealer een grote rol. Mijn voorkeur voor Volvo kent zijn oorsprong 11 jaar geleden, hoe ik destijds bij de Volvo dealer behandeld werd. In tegenstelling tot Audi, bijvoorbeeld.
Bij auto's komt een emotie om de hoek kijken, klant is koning is zeker heel actueel binnen de autoindustrie.
Dat je niet alles kunt kiezen is geen probleem, simpele optielijsten zijn prima, maar duidelijkheid over wat die opties inhouden is geen overbodige luxe!
Ik zou juist Apple niet als voorbeeld nemen. Verkopen nemen fors af, de enige reden dan Apple nog zo goed boert is dat de marges gigantisch zijn. Als Tesla diezelfde weg inslaat, gaat de hele visie van Elon ten gronden. Ik zie dat dan ook niet zo snel gebeuren, het zal steeds betaalbaarder worden.
Maar ik moet zeggen dat ik na video's en wat inlezen best positief ben over de Model 3.
Het is jammer dat er geen LR RWD komt om de kosten te drukken, maar goed. We gaan meemaken of mijn werkgever ervoor openstaat.