Het grote Tesla topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 84 Laatste
Acties:
  • 538.630 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 19:53:
[...]

Haha, zijn kenmerkende shiiiiit _O-
Maar wel echt zo jammer dat de achterruit niet mee omhoog klapt, zou dat de auto zoveel duurder maken?
Een opstaand of "goot" randje was al genoeg geweest.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 19:53:
[...]

Haha, zijn kenmerkende shiiiiit _O-
Maar wel echt zo jammer dat de achterruit niet mee omhoog klapt, zou dat de auto zoveel duurder maken?
Dan was ten koste gegaan van de hoofdruimte achterin, niet dat ik dat erg had gevonden..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbiepr1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:05
Iemand het al opgevallen dat er ook typegoedkeuring is geregistreerd voor wat lijkt op de LR RWD variant?
Zou de LR RWD dan toch straks ook naar Europa komen?

Export van de RDW Open Data:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/RgkSQdy/TM3-LR-RWD.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 15:33
@Robbiepr1 Is dat niet typegoedkeuring voor de testauto's die al eerder naar de EU gekomen zijn?

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:10
Robbiepr1 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 20:06:
Iemand het al opgevallen dat er ook typegoedkeuring is geregistreerd voor wat lijkt op de LR RWD variant?
Zou de LR RWD dan toch straks ook naar Europa komen?

Export van de RDW Open Data:
[Afbeelding]
131kg voor een enkele motor, inverter en wat kabels lijkt mij vrij veel. Dat zal eerder een kleinere batterijversie zijn.

Wetende dat Model S 75 en 75D ~80kg schelen en de 75D-100D ~90kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:45

CyBeRSPiN

sinds 2001

Tassadar32 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 21:33:
@Robbiepr1 Is dat niet typegoedkeuring voor de testauto's die al eerder naar de EU gekomen zijn?
Check de “begindatum” (nee dus ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbiepr1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:05
AndRo555 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 21:56:
[...]

131kg voor een enkele motor, inverter en wat kabels lijkt mij vrij veel. Dat zal eerder een kleinere batterijversie zijn.

Wetende dat Model S 75 en 75D ~80kg schelen en de 75D-100D ~90kg.
Als de informatie op de Wikipedia pagina klopt is het verschil in gewicht tussen de LR RWD en de LR AWD 121 kg. Redelijk dicht dus bij de 130 kg verschil volgens de RDW.
Daarnaast matched de topsnelheid ook met die van een LR RWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Robbiepr1 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 22:24:
[...]

Als de informatie op de Wikipedia pagina klopt is het verschil in gewicht tussen de LR RWD en de LR AWD 121 kg. Redelijk dicht dus bij de 130 kg verschil volgens de RDW.
Daarnaast matched de topsnelheid ook met die van een LR RWD.
Zou inderdaad goed kunnen, ik ging enkel even snel uit van het gewichtsverschil en waar dat in zou kunnen zitten.
De LR AWD weegt evenveel als de LR AWD Performance, dus zo vreemd is het inderdaad nog niet dat er veel verschil tussen LR RWD en LR AWD zit, die laatste heeft al de hardware waarschijnlijk al aan boord om de Performance vermogens te kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-10 13:24
AndRo555 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 22:35:
[...]

Zou inderdaad goed kunnen, ik ging enkel even snel uit van het gewichtsverschil en waar dat in zou kunnen zitten.
De LR AWD weegt evenveel als de LR AWD Performance, dus zo vreemd is het inderdaad nog niet dat er veel verschil tussen LR RWD en LR AWD zit, die laatste heeft al de hardware waarschijnlijk al aan boord om de Performance vermogens te kunnen leveren.
Ik ben benieuwd of dat in de toekomst ooit gehackt gaat worden. Net zoals het activeren van de AP functie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
Ik vind het al vreemd dat ik mijn Model 3 moet ophalen in Tilburg (terwijl het hoofdkantoor / service center om de hoek zit hier in Amsterdam Zuid-Oost). Meer mensen die er vanuit gingen dat bij een aankoop van 60k+ hij ook wel bij de dichtstbijzijnde dealer kon worden afgeleverd? Of is dat gangbaar en hoort dat bij de Tesla experience (@Model S en @Model X rijders)? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Tilburg is al bijna 3 uur met het OV, maar die haven in Belgie zal wel helemaal verschrikkelijk zijn (edit: ruim 7 uur..). Ik hoop ook dat ik hem gewoon ergens in de buurt kan oppikken :)

[ Voor 5% gewijzigd door jongf7 op 20-01-2019 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Vanuit Almere is het OV naar de haven van Antwerpen sneller dan naar Tilburg 7(8)7

Maar dan wil ik hem ook zelf van de boot rijden! Dat mag vast niet, maar als ze de optie geven om in Antwerpen in ontvangst te nemen ga ik dat wel serieus overwegen. Gelijk een mini-roadtrip om kennis te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Sunri5e schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 23:01:
[...]

Ik ben benieuwd of dat in de toekomst ooit gehackt gaat worden. Net zoals het activeren van de AP functie.
Kans is nog wel reëel dat er enige vorm van binning wordt toegepast voor elektronica/batterij(cellen)/... , zoals Intel en AMD doen met hun processoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:17

Reinier

\o/

RobIII schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 20:03:
[...]

Een opstaand of "goot" randje was al genoeg geweest.
Ik vind het echt een verschrikkelijk stupide designfout. Leuke auto, maar dit is echt dom ;)
Duidelijk bedacht voor het Californische klimaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@Deveon Precies mijn idee, de eerste kilometers met een nieuwe wagen zijn altijd speciaal, dus er meteen een road trip van maken is extra episch.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieZoe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-06 09:24
Hoi mensen. Ik heb gisteravond dus een reservering geplaatst (LR). Of ik hem doorvoer hangt af van de inruil van de ZOE. Een bod elders was erg laag. Heeft iemand ervaring met inruil van/bij Tesla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-10 10:50
Sunri5e schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 18:40:
[...]

35000 is de prijs in Amerika he? Wie zegt dat deze niet meer in Nederland gaat kosten?
Ik dacht dat dit ergens al bekend was gemaakt. Maar als ik nu het model zou kiezen met de goedkoopste motor en opties kom je op 62,5k. Dat is bijna 2x zo duur en verre van wat ik ervoor kan betalen.
Als hij vanaf 40k wordt, kaal, dan wordt het helaas geen Tesla.

Staat overigens doodleuk levering Maart als ik hem nu samenstel. Maart wat, 2030?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JopieZoe
Als je nu de M3 LR besteld is levering maart dit jaar toch??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 21-10 18:38
Zebby schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:50:
[...]
Staat overigens doodleuk levering Maart als ik hem nu samenstel. Maart wat, 2030?
2019. Tesla produceert op het moment in 3 weken meer EV's dan de concurrerende modellen in een jaar.
JopieZoe schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:48:
Hoi mensen. Ik heb gisteravond dus een reservering geplaatst (LR). Of ik hem doorvoer hangt af van de inruil van de ZOE. Een bod elders was erg laag. Heeft iemand ervaring met inruil van/bij Tesla?
Bij inruil krijg je overal de handelsprijs. Alles wat je meer krijgt is eigenlijk een verkapte korting op je auto.
En korting krijgen op je (nieuwe) auto bij Tesla schijnt nogal uniek te zijn.
Als je een prijs wilt die een beetje in de buurt komt van wat een 2e hands zoe kost om te kopen, moet je hem particulier verkopen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@JopieZoe Waarschijnlijk wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieZoe
RocketKoen schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:55:
[...]

2019. Tesla produceert op het moment in 3 weken meer EV's dan de concurrerende modellen in een jaar.

[...]

Bij inruil krijg je overal de handelsprijs. Alles wat je meer krijgt is eigenlijk een verkapte korting op je auto.
En korting krijgen op je (nieuwe) auto bij Tesla schijnt nogal uniek te zijn.
Als je een prijs wilt die een beetje in de buurt komt van wat een 2e hands zoe kost om te kopen, moet je hem particulier verkopen.
Nou ben benieuwd. Van een andere partij kreeg ik IMHO) onder de handelsprijs geboden. Nu is dat juist bij EV's occasion lastig vast te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
Actuele status van de Model 3 schepen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ecqcGKt.png

Symphony: Onderweg naar SF
Cosmos: Onderweg naar Panama en dan Noorwegen?
Captain: Bijna bij Panama en dan door naar Zeebrugge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
JopieZoe schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:03:
[...]

Nou ben benieuwd. Van een andere partij kreeg ik IMHO) onder de handelsprijs geboden. Nu is dat juist bij EV's occasion lastig vast te stellen.
Normaal is het ongeveer de verkoopprijs -10% - €1000.
Een 2013 model zonder accu staat bijvoorbeeld bij de dealer te koop voor €9500. Daar zul je niet meer dan €7500 voor krijgen als je hem aan een dealer verkoopt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
JopieZoe schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:48:
Tesla maakt gebruik van opkopers. Vergelijkbaar met ikwilvanmijnautoaf.nl en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieZoe
OK. Met die laatste heb ik niet al te beste ervaringen. We wachten even af. ThnX allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:17

Reinier

\o/

Ik had nog nooi van Fart Mode gehoord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-10 19:31

Daniel

Kapitein NCC-1701
JopieZoe schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:36:
OK. Met die laatste heb ik niet al te beste ervaringen. We wachten even af. ThnX allemaal.
Als je een merkvreemde auto inruilt zal vrijwel elke dealer hooguit de opkopersprijs bieden omdat dat de enige manier voor hen is om weer van die auto af te komen.
Een ander merk in de showroom zetten zijn ze doorgaans geen fan van, tenzij het een erg courante auto is die snel weer weg zal zijn. Tesla doet het al helemaal niet dus daar weet je zeker dat je de bodemprijs krijgt. Ik zou altijd eerst proberen er particulier van af te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik sprak vandaag iemand die eind december de Jaguar kreeg en sindsdien al 4x met de auto van zijn vrouw op pad moest omdat dat ding op 1 fase stond te laden.

Toch weer even een knuffel voor mijn Tesla die er ook gewoon thuis 50km/u ingooi, nooit last gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieZoe
Daniel schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:12:
[...]

Als je een merkvreemde auto inruilt zal vrijwel elke dealer hooguit de opkopersprijs bieden omdat dat de enige manier voor hen is om weer van die auto af te komen.
Een ander merk in de showroom zetten zijn ze doorgaans geen fan van, tenzij het een erg courante auto is die snel weer weg zal zijn. Tesla doet het al helemaal niet dus daar weet je zeker dat je de bodemprijs krijgt. Ik zou altijd eerst proberen er particulier van af te komen.
ThnX!! Wordt aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shilen
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:00
Mag ik vragen wat ze voor je zoe willen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieZoe
18K. Betreft R90 Bose. augustus 2017.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Ook mijn Model 3 is inmiddels besteld, verwachte levering (ivm huidige eigenaar) begin maart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

PWM schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:18:
Ik sprak vandaag iemand die eind december de Jaguar kreeg en sindsdien al 4x met de auto van zijn vrouw op pad moest omdat dat ding op 1 fase stond te laden.

Toch weer even een knuffel voor mijn Tesla die er ook gewoon thuis 50km/u ingooi, nooit last gehad.
Wow.. Dan heeft diegene zich echt totaal niet verdiept in zn auto, puur de $$$ in de ogen van de 4% bijtelling en het idee van Jaguar kunnen rijden.. ;)
Zo'n iemand kan dan beter een DC lader nemen voor thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:09:
[...]

Wow.. Dan heeft diegene zich echt totaal niet verdiept in zn auto, puur de $$$ in de ogen van de 4% bijtelling en het idee van Jaguar kunnen rijden.. ;)
Electrische auto's worden een beetje gemeengoed. Mensen krijgen op een gegeven moment wel de verwachting dat dingen anno 2019 goed geregeld zijn.

Hetzelfde is dat als iemand een nieuwe brandstof auto koopt, men in principe nooit naar tankinhoud kijkt. Je gaat er vanuit dat er ergens 45-60 liter in gaat en dat het wel goed is.

Daarbij was het tijdens het bestellen (ik heb er zelf ook naar gekeken), erg onduidelijk. Zeker als je gewoon de boekjes erbij hield. Daar stond gewoon ook 3x16a genoemd met onderin 3x16a word niet ondersteund.

Maar goed, dat is voer voor het andere topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:09:
[...]

Zo'n iemand kan dan beter een DC lader nemen voor thuis.
Dat advies heb ik vaker gehoord, maar balanceren auto's wel aan een DC lader?
In het geval van de Jaguar i-Pace kun je beter een 1-fase 32A (7.2kW) lader kopen lijkt me. Er zijn laders op de markt die 2-fases combineren naar 1 mocht je 3x25A hebben.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:55

Snow_King

Konijn is stoer!

PWM schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:18:
[...]

Electrische auto's worden een beetje gemeengoed. Mensen krijgen op een gegeven moment wel de verwachting dat dingen anno 2019 goed geregeld zijn.

Hetzelfde is dat als iemand een nieuwe brandstof auto koopt, men in principe nooit naar tankinhoud kijkt. Je gaat er vanuit dat er ergens 45-60 liter in gaat en dat het wel goed is.

Daarbij was het tijdens het bestellen (ik heb er zelf ook naar gekeken), erg onduidelijk. Zeker als je gewoon de boekjes erbij hield. Daar stond gewoon ook 3x16a genoemd met onderin 3x16a word niet ondersteund.

Maar goed, dat is voer voor het andere topic :)
Tesla begreep dit een hele tijd geleden ook nog niet: http://zooi.widodh.nl/ev/...arging_europe_model_s.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Op zich dus juist een goed punt. Blijkbaar introduceert Jaguar hier bij een nieuwe model, een 2011 probleem.

Om bij Tesla te blijven: lastige winterauto. De deur gaat moeilijk open (raam zakt niet) en de spiegels klappen niet uit. Een half uur voorverwarmen fixed dat wel, maar handig is anders.

Een warme auto inclusief warme stoelen in de ochtend, maken veel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:16

Wimo.

Shake and Bake!

Spiegels niet laten inklappen met dit weer. Komt niet goed ongeacht het merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@Wimo. Mijn Outlander heeft er absoluut geen probleem mee, kraakt gewoon door het ijs heen de spiegels uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-10 07:00

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Ik ben vandaag trouwens benaderd voor een proefrit bij Tesla
Kon kiezen voor tilburg / duiven en nog een locatie..
Geen van allen kwam mij uit dus ik heb de proefrit aan mij voorbij laten gaan. (ik had immers al een keer gereden).
Kon een datum kiezen tussen de 22e en de 30e (tussen 9:00 en 17:00)

[ Voor 13% gewijzigd door Smuggler op 21-01-2019 19:42 ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:16

Wimo.

Shake and Bake!

Tassadar32 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:33:
@Wimo. Mijn Outlander heeft er absoluut geen probleem mee, kraakt gewoon door het ijs heen de spiegels uit.
Al mijn BMW en Audi's hebben dit probleem (gehad) mooi dat het bij andere wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Blijkbaar hebben we een bootje met model 3's gemist. Er is al een lading in Europa.
http://www.xautoworld.com/tesla/european-model3-spotted/

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Ik denk dat de proefrit-vloot is. Tenslotte vallen de verkopen nog een beetje tegen.

Aan de andere kant heb ik dit volledige gemist:
Musk also stated that Tesla is aiming to deliver “at least the Mid Range Model 3 variant in all markets” starting around May, in order to reach a greater demographic for the electric sedan.
Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
Net het mailtje voor proefritten in de 3 gehad. Staat ook in dat je met referral 6 maanden supercharging krijgt, of als je geen proefrit doet 9 maanden gratis supercharging. Nu heb ik mijn 3 via lease besteld dus die krijg ik hoe dan ook, dus is de proefrit skippen 3 maanden supercharging waard? Overigens komt de eerste boot rond 3 Feb aan dus levering is misschien nog wel voor de 2e ronde proefritten in Eindhoven.

Shipping update:
Glovis Captain -> Zeebrugge ~3 Feb
Glovis Cosmos -> Panama -> Noorwegen?
Glovis Symphony -> China Xinhua ~10 Feb
Grand Aurora is nu aan het inladen.

[ Voor 17% gewijzigd door Tassadar32 op 24-01-2019 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Deveon schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:39:
Ik denk dat de proefrit-vloot is. Tenslotte vallen de verkopen nog een beetje tegen.

Aan de andere kant heb ik dit volledige gemist:

[...]
Wat gaat die Midrange eigenlijk kosten? En wat worden de specificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@Sunri5e Specs zullen hetzelfde zijn als de US versie, kosten kunnen we alleen nog over speculeren aangezien die nog niet bekend gemaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Tassadar32 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 08:34:
@Sunri5e Specs zullen hetzelfde zijn als de US versie, kosten kunnen we alleen nog over speculeren aangezien die nog niet bekend gemaakt zijn.
Oke. Ik lees her en der €50.000,-. Ik heb een offerte liggen van een Long Range. Een midrange scheelt mij aanzienlijk in de bijtelling. Hmm.... Hoe snel zullen die in Nederland leverbaar zijn?

[ Voor 20% gewijzigd door Sunri5e op 24-01-2019 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@Sunri5e Misschien even een paar posts naar boven scrollen?
Musk also stated that Tesla is aiming to deliver “at least the Mid Range Model 3 variant in all markets” starting around May, in order to reach a greater demographic for the electric sedan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Sunri5e schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 08:37:
[...]

Oke. Ik lees her en der €50.000,-. Ik heb een offerte liggen van een Long Range. Een midrange scheelt mij aanzienlijk in de bijtelling.
Het verschil in de US is $7000,-. Dat zou je ongeveer 70,- netto bijtelling per maand schelen.

Daarvoor krijg je een betere range, vierwielaandrijving en een veel snellere auto (1.1 seconde bij deze waardes zijn echt een mega verschil in beleving). Dat zou je toch niet in overweging nemen voor dat geld :?

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 24-01-2019 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 08:58:
[...]

Het verschil in de US is $7000,-. Dat zou je ongeveer 70,- netto bijtelling per maand schelen.

Daarvoor krijg je een betere range, vierwielaandrijving en een veel snellere auto (1.1 seconde bij deze waardes zijn echt een mega verschil in beleving). Dat zou je toch niet in overweging nemen voor dat geld :?
Niet alleen de 0-100 is aanzienlijk sneller, vooral in de 0-50 ga je het verschil merken. De RWD model 3 heeft alleen de permanant magnet motor waar de dual motor ook een inductie motor heeft (net als de S&X). Het nadeel van permanant magnet motor is dat die last heeft van Torque Ripple. Hierdoor is de torque niet stabiel en Tesla heeft dit opgelost door de torque langzaam te laten opbouwen (net als een ICE, maar minder extreem).

Meer info (al eerder geplaatst):

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-10 18:00
[...]

Over range zou ik twijfelen (waarschijnlijk overbodige luxe), maar vierwielaandrijving en snelheid kan mij echt niet schelen. Dan houd ik graag 850 euro per jaar extra over, daar kan ik leuke andere dingen mee doen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:50
Wat maakt iedereen zich toch zorgen om de 3 maanden gratis supercharging... In heb pas na 11 maanden mijn eerste lange roadtrip gedaan naar Luxemnburg waarbij ik 5x moest super chargen. Binnen Nederland is het zeker met de M3 LR echt niet nodig. En dan nog, die paar tientjes is toch het probleem niet?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@ph4ge Ik vind AWD juist weer belangrijker dan range en dan kom ik toch weer bij de LR uit. Als de MR met RWD geleverd gaat worden gaat die wel een stuk dichter tegen de magische 50k grens zitten en zal die toch best goed lopen hier.

@RichieB Ik zou het ook slechts eenmalig gebruiken (zomervakantie) maar is toch weer mooi meegenomen.

[ Voor 18% gewijzigd door Tassadar32 op 24-01-2019 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
[...]

Ik heb ongeveer een leasebudget van 625 euro. Het verschil wordt een eigen bijdrage. Dus het verschil is netto wel iets groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 13:44

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Sunri5e schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:55:
[...]

Ik heb ongeveer een leasebudget van 625 euro. Het verschil wordt een eigen bijdrage. Dus het verschil is netto wel iets groter.
Dat is wel erg weinig leasebudget voor de bedragen die de leasemaatschappijen rekenen :/
Leasebudget hier is 924 met max 10% overschrijding obv eigen bijdrage, vrees alleen dat die regeling nog uit het stenen tijdperk stamt :X :?
Ziet er dus naar uit dat een M3 er niet in gaat zitten en dat we moeten gaan kijken naar een e-Niro ;( in de tussentijd toch ook maar aan het kijken naar een tweedehands Model S en die dan prive te gaan rijden en kilometervergoeding binnen te harken....zucht lastig weer allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
NightHawk4 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:30:
Ziet er dus naar uit dat een M3 er niet in gaat zitten en dat we moeten gaan kijken naar een e-Niro ;( in de tussentijd toch ook maar aan het kijken naar een tweedehands Model S en die dan prive te gaan rijden en kilometervergoeding binnen te harken....zucht lastig weer allemaal.
Hoe voordelig is het prive rijden van een Tesla Model S tegenover bijv. een 2e hands Audi S5, alle kosten meegerekend?

Voorbeeld S5: https://www.autoscout24.n...62-d04b6c04fa3c?cldtidx=2
Voorbeeld Tesla: https://www.autoscout24.n...76-8e6609922546?cldtidx=4

Tenzij je zo'n ding zakelijk kan rijden met 4% bijtelling, kom je volgens mij goedkoper uit met zo'n Audi S5.

Edit:

Ik heb even zitten rekenen. Uitgaande van het volgende:

- Boven de 10K op lening van 4% rente, 60 maanden lang
- Onderhoud van €2000 per jaar (pure gok)
- Verbruik van 4km/1kWh voor de Tesla (0,20 per kWH)
- Verbruik van 12,5km/1 liter benzine voor de S5 (1,45 per liter)
- 20.000km per jaar
- Wegenbelasting & goedkoopste all-risk verzekering in Flevoland voor 30 jarig persoon beginnend bij 0 schade-vrije jaren
- Verkoopprijs van €5.000 voor de S5 en €10.000 voor de Tesla op 300.000km op de teller (pure gok)
- Je houd de auto de gehele levensduur vanaf huidige km-stand tot 300.000km: zo'n 13 jaar
- Je krijgt een reiskostenvergoeding van 0,19ct over 8000km per jaar (~40% van je kms), wat neerkomt op €1520 per jaar of ~€127 euro per maand.

De 1e 5 jaar (tijdens het aflossen dus) kost de S5 dan €1310 per maand, de Tesla €1579
Daarna kost de auto S5 €399 en de Tesla €240 per maand.
Gemiddeld over de gehele levensduur kost de S5 dan €787 en de model S €803

Ik reken dan de 1e 5 jaar met 0 schade-vrije jaren, en de rest van de jaren met gemiddeld 10 schade-vrije jaren. Niet perfect natuurlijk :) Ik verbaas me eerlijk gezegd nog hoe klein het prijsverschil is volgens mijn berekening.

Stijgt de benzine-prijs weer naar €1,70, dan gaat de S5 naar €821 per maand: Duurder dan de Model S.
Bij de Tesla moet je de aanschaf van een lader niet vergeten.

Je kan natuurlijk ook een bijna nieuwe Golf GTI pakken of een laatste generatie bijna nieuwe Volvo S80 D4 voor 596 en 496 euro per maand respectievelijk. Of gewoon een Audi A5 op benzine met ~150pk, dan zal je ook rond die 400-500 uitkomen.

Ik heb hier een hele mooie spreadsheet voor, al verwacht ik niet dat-ie 100% nauwkeurig is: https://docs.google.com/s...Pd8qgNdY/edit?usp=sharing

Vrijwel alle cijfers die je invoert zijn variabel en niet te voorspelen over een periode van 13 jaar, dus het is echt puur indicatief.

[ Voor 79% gewijzigd door Gamebuster op 24-01-2019 13:07 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

Met die S5 ga je echt geen 1 op 12,5 rijden, eerder 1 op 7 met wat geluk.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-10 17:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik kom toch op andere cijfers uit. Audi € 982 p/m, Tesla € 960 p/m (exclusief de reiskostenvergoeding, dat maakt voor de verschilrekening niets uit).

Aankoopprijs Audi: 47.900, met 4% lening 52.860, verkoop 5.000, afschrijving over 13 jaar = 306 p/m.
Aankoopprijs Tesla: 64.900, met 4% lening 71.580, verkoop 10.000, afschrijving over 13 jaar = 394 p/m.

Verbruik Audi 1 liter op 12,5 km bij 1,40 / liter = 186 p/m (wat Arfman zegt, volgens spritmonitor 1:8, dan € 105 extra)
Verbruik Tesla 1 kWh op 4 km bij 0,20 / kWh = 83 p/m

Wegenbelasting Audi = 80 p/m

Verzekering Audi = 242 p/m (postcode 8211AD)
Verzekering Tesla = 316 p/m

Onderhoud 166 p/m

Onderhoud maakt natuurlijk ook niets uit voor de verschilrekening. Gaat de benzineprijs naar 1,70 dan scheelt dat € 40 p/m. Een lader voor de Tesla is niet echt nodig, op een 3-fasen huisaansluiting laadt die snel genoeg op (44 km/h, 85 kWh is vol in 8 uur).

En een A5 is eigenlijk ook een maatje kleiner, zou je niet met een S7 (of minstens A7) moeten vergelijken?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Thanks Gamebuster zal er even goed naar kijken. Maar het betreft dan wel 12+ schadevrije jaren, geen lening dus besparing is al aanzienlijk.
Het idee was juist ook dat het onderhoud lager is, geen wegenbelasting en dan wel 35k per jaar rijden. Zakelijke kilometers weet ik ook niet wat er vergoed wordt maar uitgaande van de maximale 0,19 cent per kilometer en minimaal 2000 kilometer per maand zakelijk declareren. Daarnaast geen bijtelling van 400 netto per maand voor een leasebak. Maar was nog niet in spreadsheet mode ;-)

Daarnaast lijkt het alsof de elektrische modellen tweedehands hoger afgeschreven worden dan 'misschien' noodzakelijk, let wel ik doel hiermee op de Tesla's ivm het accupakket wat aanzienlijk beter lijkt dan de conculega's. Maar al met al beetje hypothetisch tot dusverre 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door NightHawk4 op 24-01-2019 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
NightHawk4 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:30:
[...]

Dat is wel erg weinig leasebudget voor de bedragen die de leasemaatschappijen rekenen :/
Leasebudget hier is 924 met max 10% overschrijding obv eigen bijdrage, vrees alleen dat die regeling nog uit het stenen tijdperk stamt :X :?
800 euro tellen ze hier voor een Tesla model 3 LR. Dus dat vind ik wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Sunri5e schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:52:
[...]

800 euro tellen ze hier voor een Tesla model 3 LR. Dus dat vind ik wel meevallen.
Mjah ik moet al gaan rekenen met 35000 kilometer per jaar dus dat zal wel wat hoger uitvallen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Arfman schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:38:
Met die S5 ga je echt geen 1 op 12,5 rijden, eerder 1 op 7 met wat geluk.
Waarschijnlijk met de rijstijl waarmee je 4 km/kWh doet wel ja. Echter denk ik dat je met de Tesla ook meer kan besparen door rustiger te rijden.

Plus daarnaast denk ik dat een 15-15 jaar oude Model S met 3 ton op de teller aanzienlijk meer oplevert dan de S5 met 3 ton op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-10 20:30
NightHawk4 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:48:
Thanks Gamebuster zal er even goed naar kijken. Maar het betreft dan wel 12+ schadevrije jaren, geen lening dus besparing is al aanzienlijk.
Het idee was juist ook dat het onderhoud lager is, geen wegenbelasting en dan wel 35k per jaar rijden. Zakelijke kilometers weet ik ook niet wat er vergoed wordt maar uitgaande van de maximale 0,19 cent per kilometer en minimaal 2000 kilometer per maand zakelijk declareren. Daarnaast geen bijtelling van 400 netto per maand voor een leasebak. Maar was nog niet in spreadsheet mode ;-)

Daarnaast lijkt het alsof de elektrische modellen tweedehands hoger afgeschreven worden dan 'misschien' noodzakelijk, let wel ik doel hiermee op de Tesla's ivm het accupakket wat aanzienlijk beter lijkt dan de conculega's. Maar al met al beetje hypothetisch tot dusverre 8)7
En vergeet niet dat 'geen wegenbelasting' alleen nog geldt t/m 2020. Daarna mag je over 2 ton de volle pond neertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10 18:18

databeestje

Von PrutsHausen

gebruikershaes schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:22:
[...]

En vergeet niet dat 'geen wegenbelasting' alleen nog geldt t/m 2020. Daarna mag je over 2 ton de volle pond neertellen.
Ik meen dat dit inmiddels verlengd is tot en met 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

databeestje schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:26:
[...]

Ik meen dat dit inmiddels verlengd is tot en met 2025.
Staat hier ook: https://www.autobahn.eu/1...eur6000-voor-particulier/
De vrijstelling van BPM en MRB blijft tot 2025 van kracht, hierna wordt eenmalig een bedrag van 350 euro gerekend. Dat blijkt uit interne documenten in handen van de NOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Tot 2020 is wet. Daarna is inderdaad een plan gemaakt, maar deze is nog niet definitief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
Deveon schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 18:53:
Tot 2020 is wet. Daarna is inderdaad een plan gemaakt, maar deze is nog niet definitief.
En wat er bij de volgende regering gebeurt weet je nooit.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-10 21:18
Pagina van mijn Model 3 is veranderd om wat extra gegevens in te voeren. Hij wilt echter mijn registratie (rijbewijs, kvk etc) niet versturen. Iemand anders ook last van?

Edit: zowel Chrome als Edge

[ Voor 8% gewijzigd door tweegroenethee op 25-01-2019 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Ik heb dat via mail moeten doen, zal eens inloggen om te zien hoe mijn pagina er uit ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-10 17:14
Daan87423 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 17:07:
Pagina van mijn Model 3 is veranderd om wat extra gegevens in te voeren. Hij wilt echter mijn registratie (rijbewijs, kvk etc) niet versturen. Iemand anders ook last van?

Edit: zowel Chrome als Edge
Ik had hetzelfde, heb toen een screenshot gemaakt van de PDF en deze als JPG bijgevoegd als bijlage, toen kon ik wel alles versturen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-10 11:20
NeoPhire schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 18:33:
[...]

Ik had hetzelfde, heb toen een screenshot gemaakt van de PDF en deze als JPG bijgevoegd als bijlage, toen kon ik wel alles versturen :)
Hier precies hetzelfde :) denk dat de pdf-signed kvk pdf niet goed gaat. Moest trouwens ook iets op adresregel 2 zetten voordat hij submitte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Ik heb vandaag een Tesla account op mijn zakelijk mailadres cadeau gekregen. Blijkbaar heeft de LM mijn zakelijk adres doorgegeven terwijl mijn reservering prive staat. Ik heb dus nu twee Tesla accounts :D. Ze zijn dus blijkbaar achter de schermen bezig om voorbereidingen te doen voor het afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-10 21:17

doc

Proefrit vandaag van iemand in Spanje met model 3. Bijzonderheid, staat op Nederlands kenteken!

YouTube: Test Drive Tesla Model 3 en España

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
Boot update:
Grand Aurora is vertrokken uit SF en is ook onderweg naar Panama. Mogelijk dus de tweede boot richting Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
---

[ Voor 100% gewijzigd door wessel99 op 26-01-2019 21:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Pff ik kan niet wachten tot het referal program eindigd. Hopelijk ben ik dan eindelijk van die Tesla fanboys af in mijn nieuws feed.

Bijvoorbeeld deze: 5 Ways Buying A Tesla Model 3 Saves Lives, & How Much Is Your Family’s Safety Worth? van CleanTechnica (heeft zeker nog niet genoeg Roadsters). 8)7

Bij Ben Sullins ben ik ook al afgehaakt toen hij overduidelijk begon te moneytizen door de S aan te raden ipv de 3, want raad is welke wél in het referal program zat toentertijd.. Sinds die twee Roadsters (of was het drie?) gewonnen heeft lijkt hij weer wat betere content te maken. Ook wat minder vaak en meer inhoudelijke waarde.

[ Voor 32% gewijzigd door Deveon op 27-01-2019 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieZoe
@Deveon Ik ben vast naief maar ik snap niet echt wat jij bedoelt...Wordt jij op een bepaalde manier "lastig gevallen". Hoe dan? Ik heb een Model 3 besteld. Van een bevriende Model S rijder van het eerste uur een referral ontvangen en laat het daarbij. Kennelijk is er veel gaande wat mij volledig ontgaat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Een “nieuwssite” die een artikel schrijft met als titel “how much is your family’s safety worth?” met als afsluiter zijn referal code. Dat is geen journalisme, dat is adverteren.

Overigens werd ik laatst ook al door een collega aangesproken of ik zijn code wil gebruiken, terwijl ik hem al besteld heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieZoe
Ah. ThnX. I understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-10 13:41
Weet iemand of het mogelijk is een Tesla Wall connector te kopen bij een Service Center zonder dat je een VIN of Reserveringsnummer hebt?

Om via internet te bestellen heb je een VIN of reserveringsnummer nodig. Maar aangezien de Tesla er nu nog niet komt, maar onze laadpaal al wel kapot is zou ik graag alvast een Tesla Wall Connector ophangen.

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:55

Snow_King

Konijn is stoer!

NovapaX schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:32:
Weet iemand of het mogelijk is een Tesla Wall connector te kopen bij een Service Center zonder dat je een VIN of Reserveringsnummer hebt?

Om via internet te bestellen heb je een VIN of reserveringsnummer nodig. Maar aangezien de Tesla er nu nog niet komt, maar onze laadpaal al wel kapot is zou ik graag alvast een Tesla Wall Connector ophangen.
Zo ver ik weet niet. Je kan hem wel bestellen via iemand die al wel een Tesla heeft.

Zo heb ik het eerder ook gedaan, ik bestel hem, krijg de factuur en stuur die gewoon door. Opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-10 08:46

Thermometer

Whoop Whoop!

NovapaX schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:32:

Je zou ook op Marktplaats kunnen kijken, daar komen ze vaak nog voor goede prijzen langs, omdat veel mensen er een gratis kregen via Referral codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-10 13:41
Dat klopt. Maar dan betaal je meer dan het ding ex BTW bij tesla kost.
Zakelijk niet zo interessant dus.
Maar met wat vriendelijke assistentie van een tweakgenoot is het al opgelost, waarvoor dank!

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:04
Vandaag even contact gehad met Tesla, ik vroeg me af wat de beveiligingsklasse van de 3 wordt, daar hadden ze voorlopig nog geen antwoord op, wel konden ze een LoJack aanraden, net als bij de S en X eigenlijk.
Overigens gaf de medewerker ook aan dat de eerste batch naar verwachting tussen midden en eind februari uitgeleverd wordt, eerder heb ik eigenlijk alleen nog februari/maart gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Deveon schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:15:
Pff ik kan niet wachten tot het referal program eindigd. Hopelijk ben ik dan eindelijk van die Tesla fanboys af in mijn nieuws feed.

Bijvoorbeeld deze: 5 Ways Buying A Tesla Model 3 Saves Lives, & How Much Is Your Family’s Safety Worth? van CleanTechnica (heeft zeker nog niet genoeg Roadsters). 8)7

Bij Ben Sullins ben ik ook al afgehaakt toen hij overduidelijk begon te moneytizen door de S aan te raden ipv de 3, want raad is welke wél in het referal program zat toentertijd.. Sinds die twee Roadsters (of was het drie?) gewonnen heeft lijkt hij weer wat betere content te maken. Ook wat minder vaak en meer inhoudelijke waarde.
Klopt ook niet toch:

Blind spot sensor
Lane departure warning

Zit alleen in de autopilot optie toch?

Wat voor voordelen heb je met referrals met een model 3 dan? Niets toch meer?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Oh dat durf ik niet te zeggen. Van wat ik terug kan vinden zegt Tesla zelf "Waarschuwing zijdelingse botsing: Waarschuwt de bestuurder voor potentiële botsingen met obstakels naast de auto.". Dat klinkt redelijk als "Blind spot sensor", maar over Lane departure warning vind ik niets terug.

Verder doet de Model 3 t/m volledig mee met het referral programma en daarna stopt het volledig (dus ook voor S&X).

PS: Begin 2018 was het referral programma een stuk interessanter voor de niet-YouTuber.

[ Voor 14% gewijzigd door Deveon op 28-01-2019 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@dfrenner Je ziet in het display zowel je positie op de lane als auto's om je heen. Dat telt volgens mij als blind spot sensor. Er zit lane departure warning met vibratie in het stuur die afgaat als je van rijstrook wisselt zonder knipperlicht.

Referral is 6 maanden gratis superchargen (of 9 als je geen proefrit gedaan hebt).

@Leftblank Mijn leasemaatschappij eist ook LoJack in mijn 3 dus verwacht dat de meeste mensen in de lease die wel krijgen. Ik weet niet of "Sentry Mode" nog iets aan de beveiligingsklasse gaan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Tassadar32 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:04:
@Leftblank Mijn leasemaatschappij eist ook LoJack in mijn 3 dus verwacht dat de meeste mensen in de lease die wel krijgen. Ik weet niet of "Sentry Mode" nog iets aan de beveiligingsklasse gaan veranderen.
Gaat interessant worden idd. Ik zag bij Nationale Nederlanden dat die een alarm met hellingshoekdetectie vereisen. Dat blijkt wel in de security pack van de Model X te zitten maar ik verwacht niet dat het standaard in de 3 komt, zal wel een LoJack worden dus om 'm bij een reguliere verzekeraar onder te kunnen brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10 09:47
In Eindhoven zijn nu bij de snelladers van Tesla reeds een aantal omgebouwd naar CCS voor de Model 3.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Leftblank schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:06:
[...]

Gaat interessant worden idd. Ik zag bij Nationale Nederlanden dat die een alarm met hellingshoekdetectie vereisen. Dat blijkt wel in de security pack van de Model X te zitten maar ik verwacht niet dat het standaard in de 3 komt, zal wel een LoJack worden dus om 'm bij een reguliere verzekeraar onder te kunnen brengen.
Ik moet ook wel zeggen dat ik dat standaard alarm wel heel spartaans vind.
Stelt niet echt heel veel voor.

Beetje auto van die klasse heeft toch wel hellingshoek, deur openen, geluid en beweging in de auto?

Zo werkt het in ieder geval bij mijn Volvo. Deur gaat niet meer open vanuit binnen door de dead-lock functie.
Raampje inslaan is direct alarm af, kinderen in de auto, is op basis van geluid en beweging alarm af.

Op het moment dat ik minder beveiliging selecteer, kunnen de kinderen geluid maken in de auto, maar gaat de dead-lock functie van het alarm af, de deuren kunnen dan dus wel geopend worden, maar dan gaat het alarm wel af als de auto wordt geopend.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
@dfrenner mee eens, daar lopen ze behoorlijk achter. Ik zou ergens verwachten dat er ook al best een gyro-sensor aanwezig is die ze zouden kunnen gebruiken voor hellingshoekdetectie. Nog los van het hele probleem dat het kleine ruitje bij de achterbank-neerklap-hendel ingetikt kan worden zonder dat het alarm af gaat, net jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10 09:47
Leftblank schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:09:
@dfrenner mee eens, daar lopen ze behoorlijk achter. Ik zou ergens verwachten dat er ook al best een gyro-sensor aanwezig is die ze zouden kunnen gebruiken voor hellingshoekdetectie. Nog los van het hele probleem dat het kleine ruitje bij de achterbank-neerklap-hendel ingetikt kan worden zonder dat het alarm af gaat, net jammer.
wie weet kleine aanpassingen in nieuwe software, of kleine hardwarematige update voor Model 3's die na Q2 komen?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
De S/X kunnen met security upgrade uitgerust worden met een 4-tal ultrasone sensors die bij de minste beweging in de auto het alarm kunnen laten afgaan (ook bij de kleine achterruitjes). De 3 heeft natuurlijk een camera intern maar die word nog niet gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
wimpie schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:48:
Ook bijna tijd voor een nieuwe auto. Twijfel nog tussen Tesla Model 3 of S. Wat zijn hier de ervaringen tussen de twee? Op zich kan ik de ruimte van een Model S wel goed gebruiken (2 kinderen van 2 en 0). Echter de reviews online geven wel een voordeel aan de veel sportievere 'ride' van de Model 3. Zeker met de Performance versie hoef ik niet perse nog een sportwagen ernaast te hebben.

Opties:
1. Model 3 LR AWD metallic 19"
2. Model 3 Performance AWD metallic 20" (netto €150 p.m. duurder dan 1)
3. Model S 75D metallic 19" (netto €250 p.m. duurder dan 1)
Update op bovenstaande. Afgelopen weekend naar de Tesla dealer om de line-up te bekijken. Model 3 is een mooie auto van buiten. Formaat is lijkt ook wel prima, bagageruimte viel me niet tegen. Voor ons ruim genoeg (behalve op vakantie).

Wat echter enorm tegenviel was de binnenkant. Stoelen geven bijna geen support in onderrug of aan de zijkant. Ze zijn ook enorm zacht, met veel vulling. Stoelen kunnen ook niet laag genoeg om lekker te zitten. Je zit, zeker in vergelijk met bovenkant dashboard, heel hoog. Daarbij is de zitting heel erg kort. Geen uitschuifbaar deel. Echt geen match met Duitse sportstoelen (Audi, BMW, ...).

Binnenin over de hele linie een te compact gevoel, waarbij je 'op de bok' zit. Waar BMW en Audi echt cockpits om je heen bouwen is dit echt ondermaats.

Stuur is prima. Geen S-line of M stuur, maar goed genoeg. Scherm is mooi en snel. Had van mij wel zoals de Model S gemogen en naar bestuurder richtend. De rechterkant is moeilijk te zien vanaf de bestuurderstoel.

Achterin allemaal goed genoeg.

Eind februari/begin maart proefrijden en dan pas echt oordeel kunnen vellen. Hoop dat ik dan wel onder de indruk ben. Performance zal ongetwijfeld adembenemend zijn.

Daarna naar de Model S en Model X gekeken. Dat is toch echt een klasse beter. Met name de X zit erg lekker. Ook de Model S vond ik een beetje op de bok zitten. In een X misschien niet anders, maar daar hoort het bij het concept en werkt het lekker.

Overigens, referentiekader is Audi A5, A3, diverse BMW's. Ben zelf 'maar' 1.80m, dus had verwacht er wel lekker in te passen.

Zit er sterk over te denken om toch een nieuwe A5 of BMW 5 in de vergelijk op te nemen.

Opties:
1. Model 3 LR AWD metallic 19"
2. Model 3 Performance AWD metallic 20" (netto €150 p.m. duurder dan 1)
3. Model S 75D metallic 19" (netto €250 p.m. duurder dan 1)
4. Model X 75D metallic 20" (2018 kenteken)
5. Audi/BMW/VW

[ Voor 4% gewijzigd door wimpie op 28-01-2019 19:48 ]

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Er staan nog hele parkeerplaatsen vol met Model S en X die op 31-12 op kenteken zijn gezet. Is dat geen optie? Dan lijkt het me dat je niet netto zoveel meer moet gaan betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
PWM schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:58:
Er staan nog hele parkeerplaatsen vol met Model S en X die op 31-12 op kenteken zijn gezet. Is dat geen optie? Dan lijkt het me dat je niet netto zoveel meer moet gaan betalen?
Bedragen gaan al uit van een op 2018 kenteken gezette wagen, dus volledig 4% bijtelling. Met de nieuwe regeling is een Model S of X voor mij niet interessant genoeg.

Bedragen gaan uit van totaal effect op salaris, dus verschil in leasetarief en bijtelling.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-11-2024
Leftblank schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:06:
[...]

Wordt nog een ding idd, die verzekering. Ik heb van InsureMyTesla een offerte gekregen voor 261 euro per maand 8)7 (LR zwart 18", verzekerd bedrag ex BTW met 0 schadevrije jaren). Overigens verder geen melding gehad over noodzaak tot installeren LoJack o.i.d.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tassadar32
Shipping update
Glovis Captain -> Zeebrugge ~3 Feb
Glovis Cosmos -> Noorwegen? Zeebrugge ~9 Feb
Glovis Symphony -> China Xinhua ~10 Feb
Grand Aurora -> Panama -> ?
CSCC Europe -> SFO om in te laden op ~29 Jan
Glovis Courage -> SFO om in te laden op ~6 Feb

Dus de Cosmos gaat niet (of niet direct) naar Noorwegen maar stopt in Zeebrugge. Vermoeden is nu dat het grootste deel van de auto's in Zeebrugge uitgeladen word en daarna doorgevaren word naar Noorwegen. Zeebrugge -> Tilburg kan binnen 4 uur met de vrachtwagen dus ik verwacht dat we in de eerste week van Februari de eerste stortvloed aan Model 3's gaan zien.

Status op Pier 80 SFO:
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/i8fkx5t289d21.png?width=960&crop=smart&auto=webp&s=58d8f47fea2749ca5f86b73febaebec309df2a2c

[ Voor 3% gewijzigd door Tassadar32 op 29-01-2019 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
croje schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:26:
[...]

Wordt nog een ding idd, die verzekering. Ik heb van InsureMyTesla een offerte gekregen voor 261 euro per maand 8)7 (LR zwart 18", verzekerd bedrag ex BTW met 0 schadevrije jaren). Overigens verder geen melding gehad over noodzaak tot installeren LoJack o.i.d.
Dat ligt dan meer aan je schadevrije jaren dan aan de Tesla in dit geval. Heb je echt nergens iets opgebouwd? Leaseauto's tellen ook mee, de leasemij kan een verklaring maken.

Bij NN ben je met jouw auto en jaren overigens verzekerd voor 185 ex btw. Het loont te shoppen, zeker met dit soort variabelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
Nog een handige DIY versie van de "jack pads" die je nodig hebt om de model 3 op te tillen zonder schade:

Pagina: 1 ... 21 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en opmerkingen over leveringen van de Tesla's:

Tesla Leveringen Topic