Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Sunri5e
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 14:31
Hmmm. Ik heb een beetje zitten rekenen.
Mijn leasebudget is ongeveer 600 euro per maand. Nu ga ik daar geen Tesla model 3 LR voor krijgen. Echter wel als ik zelf een eigen bijdrage zou gaan betalen (iets wat ik nu niet doe). Stel ik zou 250 euro eigen bijdrage inleggen dan kan ik wel een Tesla model 3 LR bestellen. Ik kom dan als netto kosten inclusief de bijtelling op 280 euro netto in de maand uit. Stel ik zou een Volkswagen Golf Variant bestellen die wel in het budget van 600 euro past dan zou ik met de 22% bijtelling ook uitkomen op 280 euro aan bijtelling uitkomen.

Dan rij ik toch liever die Tesla denk ik.

• Torac
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 13:50
Heb dit bericht al op TMC forum gezet.

Wie heeft er nog 1 tesla voor-stoel over? (Bestuurder/bijrijder)
Voor een project. Stuur even een dm als je er een hebt.

• Tassadar32
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 14:46
@Sunri5e Eigen bijdrage mag je van de bijtelling aftrekken. In plaats van bijtelling betaal je dus eigen bijdrage, wat er voor zorgt dat boven je leasebudget gaan tot aan je bijtelling eigenlijk niks extra kost.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Outlander PHEV -> Tesla Model 3 LR AWD EAP | TNM Lolo 3.7kW

• jongf7
  • Registratie: juni 2007
  • Nu online
Hoe werkt dat precies?
Want als het zo gaat is het toch altijd verstandig het leasebudget naar beneden bij te stellen zodat werknemers eigen bijdrage betalen gelijk aan de bijtelling? Dan bespaard het bedrijf ten koste van de fiscus.

Edit:
Even wat na zitten zoeken, maar de eigenbijdrage mag je alleen aftrekken als deze is voor het privégebruik van de auto, niet als deze is voor het leasen van een duurdere auto (zoals bovenstaande voorbeeld).
Daarnaast moet je de eigenbijdrage uit nettoloon betalen en dit gaat af van de bruto bijtelling, dus het streept lang niet geheel tegen elkaar weg.

jongf7 wijzigde deze reactie 08-01-2019 09:07 (44%)

• knakworst
  • Registratie: november 1999

knakworst

Get Dilberted!

jongf7 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 08:53:
Hoe werkt dat precies?
Want als het zo gaat is het toch altijd verstandig het leasebudget naar beneden bij te stellen zodat werknemers eigen bijdrage betalen gelijk aan de bijtelling? Dan bespaard het bedrijf ten koste van de fiscus.

Edit:
Even wat na zitten zoeken, maar de eigenbijdrage mag je alleen aftrekken als deze is voor het privégebruik van de auto, niet als deze is voor het leasen van een duurdere auto (zoals bovenstaande voorbeeld).
Daarnaast moet je de eigenbijdrage uit nettoloon betalen en dit gaat af van de bruto bijtelling, dus het streept lang niet geheel tegen elkaar weg.
Volgens mij leg je het Roomser dan de paus uit en is het algemeen geaccepteerd dat de eigen bijdrage voor privégebruik is ook al is het in feite een budget overschrijding. Eventueel kun je dit formeel met de werkgever vastleggen.

https://www.adp.nl/kennis...n-de-zaak/eigen-bijdrage/

• Sunri5e
jongf7 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 08:53:
Hoe werkt dat precies?

Edit:
Maar bijtelling is toch JUIST iets wat je betaald als je er privé mee rijdt? Als je alleen zakelijk rijdt heb je geen bijtelling. En volgens mij betaal je die eigen bijdrage toch echt bruto....?

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 11:52
Er zijn genoeg tools om de effecten van eigen bijdrage etc uit te rijken.

Alphabet’s fleetagent heeft deze optie ook ingebouwd.

Eigen bijdrage gaat van de bijtelling af. Bijtelling wordt tegen 51,75 of 38,10 belast, maar eigen bijdrage is (volgens mij) netto.

Dus 100€ eigen bijdrage is 100€ minder salaris.

Maar de belasting over je bijtelling wordt maar 51,75€ of 38,10€ minder.

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Nu online
Sunri5e schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:19:
[...]

Maar bijtelling is toch JUIST iets wat je betaald als je er privé mee rijdt? Als je alleen zakelijk rijdt heb je geen bijtelling. En volgens mij betaal je die eigen bijdrage toch echt bruto....?
Alleen een eigen bijdrage gaat naar de werkgever en de belasting over de bijtelling naar de staat. ;)

Dus als de baas compensatie vraagt voor de brandstofkosten van het privé gebruik van de auto dan mag je dit aftrekken van de bijtelling.

LordSinclair wijzigde deze reactie 08-01-2019 09:55 (14%)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Requiem19 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:28:
Er zijn genoeg tools om de effecten van eigen bijdrage etc uit te rijken.

Alphabet’s fleetagent heeft deze optie ook ingebouwd.

Eigen bijdrage gaat van de bijtelling af. Bijtelling wordt tegen 51,75 of 38,10 belast, maar eigen bijdrage is (volgens mij) netto.

Dus 100€ eigen bijdrage is 100€ minder salaris.

Maar de belasting over je bijtelling wordt maar 51,75€ of 38,10€ minder.
Zelf vind ik de tool van Berekenhet.nl het fijnste. Deze neemt ook de effect op heffingskorting mee. Alleen het effect op kinderopvangtoeslag neem ik dan maar voor lief.
De bijtelling van de auto van de zaak zorgt ervoor dat er belasting wordt geheven over een hoger inkomen. Als gevolg hiervan kunnen de arbeidskorting en algemene heffingskorting, die beide inkomensafhankelijk zijn, ook wijzigen. Zij zullen dan, bij bepaalde inkomens, dalen. U krijgt dan minder korting op de te betalen belasting en betaalt daardoor effectief meer belasting.
Edit:

Deveon wijzigde deze reactie 08-01-2019 16:31 (23%)

• blubbers
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22-01 15:21
BFmango schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 16:11:
[...]

Zo zie je maar weer hoe bewerkelijk het aandeel van zo'n bedrijf is.

Tesla zal in USA nooit zijn grootste afzetmarkt vinden. Amerikanen rijden veel te graag in overdreven grote auto's die veel lawaai maken en geven geen fuck om het milieu - hun graadmeter voor de economie is de benzineprijs. De grootste afzetmarkt zal echt Europa en Azië worden. En dat begint in 2019 pas op gang te komen.

Dus laat dat aandeel nu maar kelderen door al die paniekzaaiers, ik koop lekker bij want ik heb vertrouwen in het merk op de lange termijn.
Be greedy when others are fearful. (y)

• Aurelium
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 10:56
Vraagje hier: ik kan misschien een model 3 krijgen vanuit de lease, maar gezien de 50000 bijtelling limiet van 4% wordt deze natuurlijk fors duurder qua bijtelling dan andere EV modellen onder de 50000. Autopilot doet weer een schep bovenop de prijs. Het lijkt me wel een leuke gadget maar heb altijd prima gereden zonder in andere auto's. Wat zeggen jullie? Mis ik compleet de Tesla ervaring zonder autopilot? Of is het idd meer een gadget? Ik rij niet perse heel veel lange afstanden per dag.

• jongf7
  • Nu online
Ik activeer de autopilot pas later, zodat deze niet in het bedrag zit waarover bijtelling wordt betaald.

Volgens mij kun je de autopilot ook een maand gratis proberen, dus dan weet je ook zeker of je het de moeite vindt.

jongf7 wijzigde deze reactie 09-01-2019 10:07 (36%)

• Tassadar32
@Aurelium Meerprijs autopilot op lease (bruto loon dus) was inclusief bijtelling minder dan zelf betalen van mijn netto loon. Even doorrekenen dus.
Vraag me wel af waarom de Y dan een andere radar en camerasuite nodig heeft. Ik hoop ooit FSD op mijn 3 te krijgen maar als er extra hardware nodig is...

Tassadar32 wijzigde deze reactie 09-01-2019 10:17 (54%)

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Outlander PHEV -> Tesla Model 3 LR AWD EAP | TNM Lolo 3.7kW

• Tassadar32
- dubbelpost

Tassadar32 wijzigde deze reactie 09-01-2019 10:17 (94%)

• Aurelium
Ik zal het eens doorrekenen, maar ik loop dan toch wel het risico dat ik 7000 euro investeer in een auto van de leasemaatschappij waarbij ik mogelijk de lease auto eerder dan 4 jaar weer in lever(bv werkgever wisselen) en dan iemand anders heel blij maakt met een lager leasebedrag maar met autopilot geactiveerd. Of is dat te regelen met de leasemaatschappij? Als je de auto op je eigen zaak koopt heb je dit probleem natuurlijk niet

• Deveon
  • Niet online
@Aurelium @jongf7
Hoeveel kost de tijdelijke Geavanceerde Autopilot upgrade?
De 30-daagse upgrade voor de Geavanceerde Autopilot is kosteloos voor alle Tesla-eigenaren die nog geen Autopilot-pakket hebben besteld. U hebt op ieder moment tijdens of na de 14 dagen de mogelijkheid om de permanente Geavanceerde Autopilot-functionaliteit te bestellen via het touchscreen in de auto of via uw Tesla-account.

Tijdens uw proefperiode kunt u deze upgrade bestellen voor de gereduceerde prijs van 5,800 €. Een week na afloop van de proefperiode bedraagt de prijs van Geavanceerde Autopilot weer 7,400 €.
bron: Tesla
Kan je deze 5.800 niet opvoeren als accessoire bij de leasemaatschappij?
Tassadar32 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:10:
[...]

Vraag me wel af waarom de Y dan een andere radar en camerasuite nodig heeft. Ik hoop ooit FSD op mijn 3 te krijgen maar als er extra hardware nodig is...
Alle Tesla's krijgen dit jaar nieuwe AP hardware en de kans is zeer reëel dat je deze nodig hebt voor FSD. Ik denk dat dit ook de reden is dat je FSD niet meer mee kan bestellen, daar zat de hardware upgrade namelijk bij inbegrepen en is vrij kort na introductie van de nieuwe AP hardware verdwenen als optie.

Deveon wijzigde deze reactie 09-01-2019 10:28 (26%)

• jongf7
  • Nu online
[quote]Deveon schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:24:
@Aurelium @jongf7

[...]

Kan je deze 5.800 niet opvoeren als accessoire bij de leasemaatschappij?

[...]

Volgens mij moet dat wel kunnen, ik heb op mijn huidige auto later een trekhaak laten zetten welke toen in de leaseprijs is opgenomen maar niets aan de bijtelling veranderde.

Ik koop de M3 zelf in mijn bv, dus voor mij is het hoe dan ook geen probleem om de AP later aan te schaffen in de zaak.

• Daniel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 14:21

Daniel

Kapitein NCC-1701
knakworst schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:18:
[...]

Volgens mij leg je het Roomser dan de paus uit en is het algemeen geaccepteerd dat de eigen bijdrage voor privégebruik is ook al is het in feite een budget overschrijding. Eventueel kun je dit formeel met de werkgever vastleggen.

https://www.adp.nl/kennis...n-de-zaak/eigen-bijdrage/
Correct. De meeste werkgevers die een eigen bijdrage vragen leggen vast dat dat een bijdrage voor het privé-gebruik is, ook al is het (deels) een bijdrage voor overschrijding van de leasenorm. Zolang de bijdrage in enigszins logische verhouding staat tot het leasebedrag komen daar verder ook geen vragen over. In individuele gevallen zou de belastingdienst moeilijk kunnen doen, bijvoorbeeld als je op een loon van 50k per jaar een auto met een fiscale waarde van een ton rijdt met een eigen bijdrage van 700 euro per maand voor zogenaamd privé-gebruik.

Er zijn inderdaad nog een paar andere factoren om rekening mee te houden: bijtelling verhoogt je belastbare inkomen dus dat heeft invloed op inkomensafhankelijke heffingskortingen en toeslagen. De netto impact kan dus groter zijn dan het effect van de bijtelling zelf.

Een bijdrage voor privé-gebruik aan de werkgever wordt verrekend met de verschuldigde bruto bijtelling, de bijtelling kan echter nooit negatief zijn.

Dus stel je bruto bijtelling is 400 euro per maand, je eigen bijdrage is 100 euro per maand, en je betaalt inkomstenbelasting tegen 38,10% dan is je netto bijtelling (400-100)*38,10% = 114,30 euro.
Je totale maandelijkse kosten zijn 114,30 + 100 = 214,30 euro.

Twitter | Met Nerds om Tafel Podcast

• Tassadar32
Eerste leveringsafspraken zijn al gemaakt (DE, Februari) voor de model 3.

• Aurelium
Ik heb zelf nog even gezocht naar wat reviews voor autopilot, het belangrijkste vind ik zelf de veiligheidsfeatures, maar die zijn standaard dus denk dat ik enhanced autopilot oversla.

Als accessoire zou het me tussen de 30 en 50 euro per maand meer kosten (afhankelijk van welke staffel ik precies val voor de kinderopvangtoeslag).

• Fioravanti
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 14:09

Fioravanti

Fioravantastisch!

Fioravanti schreef op maandag 24 december 2018 @ 16:51:
Net de Model 3 besteld bij Athlon. Opvallend was dat het leasetarief lager lag dan eerder doorgegeven. (48m, 45k, 1350 tarief incl. brandstofvoorschot)

Long Range AWD
Midnight Silver
Autopilot
19" performance velgen
(Winterslofjes, ipv all seasons)

Bekleding nog niet specifiek aangegeven.
Vanavond top nieuws gekregen. Het leasebedrag gaat met 90 euro naar beneden, naar 1262. Reden die Athlon aangeeft is dat ze blijkbaar opnieuw naar de M3 hebben gekeken, en de restwaarde hebben aangepast. Daardoor zouden nieuwe calculaties een lager bedrag berekend krijgen, en het leek haar cru om mij dat niet door te berekenen omdat ik zo vroeg bestelde.

Nu kom ik, vanaf het moment dat ik erin ga rijden, 10 euro netto goedkoper uit dan wat ik nu betaal voor mijn huidige auto :*)

Work hard, play hard

• Sunri5e
Fioravanti schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:05:
[...]

Vanavond top nieuws gekregen. Het leasebedrag gaat met 90 euro naar beneden, naar 1262. Reden die Athlon aangeeft is dat ze blijkbaar opnieuw naar de M3 hebben gekeken, en de restwaarde hebben aangepast. Daardoor zouden nieuwe calculaties een lager bedrag berekend krijgen, en het leek haar cru om mij dat niet door te berekenen omdat ik zo vroeg bestelde.

Nu kom ik, vanaf het moment dat ik erin ga rijden, 10 euro netto goedkoper uit dan wat ik nu betaal voor mijn huidige auto :*)
Nog vind ik het veel geld. Volgens mij kan het veel goedkoper.

• gebruikershaes
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 10:17
Vandaag heb ik mail gekregen van alphabet dat ik die van mij in de week van 30 april kan verwachten.

• Tassadar32
gebruikershaes schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:25:
[...]

Vandaag heb ik mail gekregen van alphabet dat ik die van mij in de week van 30 april kan verwachten.
Was dat met een reservering of gewoon besteld bij alphabet?

• gebruikershaes
  • Laatst online: 10:17
@Tassadar32 Nee geen reservering.

• Strykeforce
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 09:43
Fioravanti schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:05:
[...]

Wow das veel geld nog steeds, ik lease nu m'n Model S voor 1400 per maand (inclusief laadpaal en winterbanden, ex stroom), maar goed dat is nu natuurlijk in 2019 bijtelling-wise niet meer interessant.

• RichieB
  • Laatst online: 12:53
Strykeforce schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 07:43:
[...]
Wow das veel geld nog steeds, ik lease nu m'n Model S voor 1400 per maand (inclusief laadpaal en winterbanden, ex stroom), maar goed dat is nu natuurlijk in 2019 bijtelling-wise niet meer interessant.
Er staan nog veel Model S/X met een 2018 kenteken te wachten om geleased te worden. Op de radio komen er nog steeds reclames van voorbij.. Voor €140 extra per maand zou ik ook voor de MS gaan.

• Daniel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 14:21

Daniel

Kapitein NCC-1701
48mnd en 45k per jaar is ook garantie voor een hoge leaseprijs. Ik vind het nog niet zo gek voor een auto van 60k+. Als je hem dan inlevert staat er bijna 2 ton op de teller. Athlon is ook niet bepaald de goedkoopste, de calculaties die ik daarvan zie zijn altijd aanmerkelijk hoger dan wat je via de online calculaties van Directlease en consorten kunt vinden (mijn Model S was ruim 1600 per maand obv 35k en 42 mnd)

Twitter | Met Nerds om Tafel Podcast

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

En weer voer voor de EV-haters.

https://www.telegraaf.nl/...-tesla-gaat-de-grens-over

Op zich kan ik mij in de conclusies vinden, ik blijf 'subsidie' een onjuiste term vinden voor de gemiste belastinginkomsten op bijtelling, omdat iemand niet een auto met zelfde cataloguswaarde gehad zou hebben. Het is van de zotte dat je NA 5 jaar nog steeds 22% van de NIEUWwaarde bij je inkomen mag optellen. Dat zou wat mij betreft sneller naar een meer realistischer marktwaarde moeten, om te stimuleren dat mensen langer in hun auto blijven rijden. Niets zo duurzaam als een auto die je al bezit langer te behouden.

• Sunri5e
Hmm. Ik twijfel of ik de standaard velgen moet nemen of de luxe variant. Wat vinden jullie? Het scheelt wel 30 euro in de maand en dat vind ik best fors.

• Releases
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22-01 08:19

Releases

Ja maar!

knakworst schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:30:
En weer voer voor de EV-haters.

https://www.telegraaf.nl/...-tesla-gaat-de-grens-over

Op zich kan ik mij in de conclusies vinden, ik blijf 'subsidie' een onjuiste term vinden voor de gemiste belastinginkomsten op bijtelling, omdat iemand niet een auto met zelfde cataloguswaarde gehad zou hebben. Het is van de zotte dat je NA 5 jaar nog steeds 22% van de NIEUWwaarde bij je inkomen mag optellen. Dat zou wat mij betreft sneller naar een meer realistischer marktwaarde moeten, om te stimuleren dat mensen langer in hun auto blijven rijden. Niets zo duurzaam als een auto die je al bezit langer te behouden.
Het zou juist goed zijn als het gewoon pertinent verboden word dat elektrische auto's ge-exporteerd worden.
Zodoende komt er meer beschikbaarheid op de 2ehands markt en kan het hier binnen Nederland nog wat extra kilometers gemaakt worden door een 2e of 3e eigenaar.
Ik denk dat voor veel mensen de financien nog een probleem is om over te stappen op een elektrische auto.

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

Releases schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:01:
[...]

Het zou juist goed zijn als het gewoon pertinent verboden word dat elektrische auto's ge-exporteerd worden.
Dan moeten we eerst uit de Europese Unie stappen, je hebt sowieso vrij verkeer van goederen en diensten in de EU.

• Deveon
  • Niet online
Sunri5e schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:49:
Hmm. Ik twijfel of ik de standaard velgen moet nemen of de luxe variant. Wat vinden jullie? Het scheelt wel 30 euro in de maand en dat vind ik best fors.
Misschien dat dit de doorslag geeft:

• Sunri5e
Deveon schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:04:
[...]

Misschien dat dit de doorslag geeft:

[Afbeelding]
Vet! Die had ik nog niet gezien. Dat geeft idd de doorslag. Super bedankt O+

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
De 75D gaat er uit vanaf zondag. Dat betekent dat het instappen bij de S richting de 110k gaat.

Restwaarde technisch interessant voor de S rijders. De 3 is natuurlijk wel een bedreiging (een nieuwe voor 60k tegen 4 jaar oude S), maar als instappen in de S zoveel duurder gaat worden, zorgt het in ieder geval voor een groter gat naar boven.

Nu, met zonder ondertitel

• innova58
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14:43
PWM schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:49:
De 75D gaat er uit vanaf zondag. Dat betekent dat het instappen bij de S richting de 110k gaat.

Restwaarde technisch interessant voor de S rijders. De 3 is natuurlijk wel een bedreiging (een nieuwe voor 60k tegen 4 jaar oude S), maar als instappen in de S zoveel duurder gaat worden, zorgt het in ieder geval voor een groter gat naar boven.
De verwachting is dat er een model boven de 100 komt (125d?). Daarna misschien nog een goedkopere variant ter vervanging van de 75d?

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

Het wordt tijd dat de S een upgrade krijgt (CCS, battery pack met de model 3 cellen). Hopelijk komt er dan ook nog een versie uit onder de ton. de basis 100D is echt heel veel duurder ten opzichte van de 75D.

• JPDeckers
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13:55
De S & X gaan dezelfde aanduidingen krijgen als de 3: Long Range / Performance etc (source:
https://twitter.com/_Ali_Gray/status/1083141959202402304 )

Daarmee kunnen ze voortaan continue een standard/mid/longe range model op de markt hebben, en deze mee laten lopen met de tijd: volgende maand is de standrad range een 80 KWh pack, volgend jaar een 100.

• Tassadar32
Sunri5e schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:29:
[...]

Vet! Die had ik nog niet gezien. Dat geeft idd de doorslag. Super bedankt O+
Moet je wel een doppenset van 50 USD bijkopen om het er zo uit te laten zien. Vond ik ook een goede deal, dus ook voor aero gegaan. Bovendien heb je dan het voordeel dat zelfs met de doppenset erop je de aero er zo weer op klikt voor extra range.

• jongf7
  • Nu online
Ik vraag me vooral af hoe het met geluid zit, kan me voorstellen dat de earo's als ze minder weerstand hebben, ook minder wind geluid geven. Daarvoor zou ik ze nog wel laten zitten, voor de range hoeft het (in mijn geval) niet met de LR.

• Tassadar32
Ik denk dat bandengeluid veel luider is dan wind op je velgen, vandaar dat Tesla ook banden met foam erin gebruikt om geluid te dempen.

• Deveon
  • Niet online
Tassadar32 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:40:
[...]

Moet je wel een doppenset van 50 USD bijkopen om het er zo uit te laten zien. Vond ik ook een goede deal, dus ook voor aero gegaan. Bovendien heb je dan het voordeel dat zelfs met de doppenset erop je de aero er zo weer op klikt voor extra range.
Volgens mij moeten de doppen er wel eerst af voordat je de Aero cap erop doet. Zeg maar 5 minuten klusje ipv 1.

• Tassadar32
@Deveon Nope! Op youtube gezien dat de aero caps op de velg zelf klemmen en zonder problemen over de doppen heen gaan.

• Wimo.
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13:55

Wimo.

Shake and Bake!

PWM schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:49:

Jammer, dan heb ik bij deze het instappertje .. zal ik wel te horen krijgen hier 8)7

• Deveon
  • Niet online
Tassadar32 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:47:
@Deveon Nope! Op youtube gezien dat de aero caps op de velg zelf klemmen en zonder problemen over de doppen heen gaan.
Ik dacht gezien te hebben dat hij zich ook om de bouten heen klemt..

• Mindz
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 14:36
Weet iemand waar de aero doppenset gekocht kan worden, in Nederland?

• Tassadar32
Mindz schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 19:11:
Dat zou ik ook graag willen weten. Bel Tesla vandaag wel even om het te vragen.

• Zahariac
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 12:54
Mindz schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 19:11:
Ze staan wel in de Amerikaanse Tesla Shop, ik weet niet of daar al een Nederlandse/Europese versie van is? En ik heb ze ook al op ebay gezien.

Zahariac wijzigde deze reactie 11-01-2019 09:51 (11%)

• Tassadar32
Tassadar32 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:38:
[...]

Dat zou ik ook graag willen weten. Bel Tesla vandaag wel even om het te vragen.
Tesla rep gaf aan dat er nog niks bekend is over de doppenset in Nederland. Hij raadde ook af om de set te importeren "omdat in amerka alles anders is, zoals de stroom, die is ook anders in amerika en dan gaat alles kapot" (letterlijk) :?.

Edit: eerste 3's worden ingeladen (inclusief LR AWD versie). Shiptracker (Glovis Captain)

Tassadar32 wijzigde deze reactie 11-01-2019 13:04 (23%)

• Deveon
  • Niet online
Tassadar32 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:45:
[...]

Tesla rep gaf aan dat er nog niks bekend is over de doppenset in Nederland. Hij raadde ook af om de set te importeren "omdat in amerka alles anders is, zoals de stroom, die is ook anders in amerika en dan gaat alles kapot" (letterlijk) :?.
Misschien doelde die op 110V voor de reguliere outlets. 230V is daar "krachtstroom". Overigens vind ik de doppenset geen prio, wil er best een paar maanden op wachten.

• matroosoft
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23-01 14:56

matroosoft

Lone Christian

Tassadar32 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:45:
[...]

Edit: eerste 3's worden ingeladen (inclusief LR AWD versie). Shiptracker (Glovis Captain)
Paar plaatjes hierbij, indrukwekkend gezicht!

• Sunri5e
Zojuist een offerte binnengekregen voor een model 3.

- Tesla Model 3 Long-Range Dual Motor AWD Launch Version Solid Black
- Looptijd van 60 maanden
- 30.000km per jaar
- Vervangend vervoer
- €150,- eigen risico
- Pechhulp binnen- en buitenland

Leaseprijs €860,- per maand. Nette aanbieding of niet?

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

Ik denk dat dit beter hier kan: Keuze leaseauto - Deel 5
Wellicht daarbij handig om erbij te vermelden of het ex / incl. BTW is, of "brandstof" is inbegrepen.
Dit topic gaat over de Tesla auto, niet over leasecontracten.

• Tassadar32
@knakworst Maar de model 3 zal zeer veel geleased worden, dus het is niet zo'n gekke vraag om hier te stellen.

@Sunri5e Klinkt prima. Ik zit met hetzelfde model+AP en 40k / 4 jr verder zelfde voorwaarden op ~1150, met 860 zou ik uitermate blij zijn!

• wimpie
  • Registratie: september 1999
  • Niet online
Ook bijna tijd voor een nieuwe auto. Twijfel nog tussen Tesla Model 3 of S. Wat zijn hier de ervaringen tussen de twee? Op zich kan ik de ruimte van een Model S wel goed gebruiken (2 kinderen van 2 en 0). Echter de reviews online geven wel een voordeel aan de veel sportievere 'ride' van de Model 3. Zeker met de Performance versie hoef ik niet perse nog een sportwagen ernaast te hebben.

Opties:
1. Model 3 LR AWD metallic 19"
2. Model 3 Performance AWD metallic 20" (netto €150 p.m. duurder dan 1)
3. Model S 75D metallic 19" (netto €250 p.m. duurder dan 1)

Divide and conquer.

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:29
Optie 3 gaat al afvallen als je niet Zondag op zijn laatst besteld

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 13:30
Zou voor optie 2 gaan.

BMW F31 330i M Sport Shadow

• wimpie
  • Registratie: september 1999
  • Niet online
winwiz schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:55:
Optie 3 gaat al afvallen als je niet Zondag op zijn laatst besteld
:) Betreft dan een wagen uit 2018. Dus komt goed!

Divide and conquer.

• Teknix1982
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 12:38
wimpie schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:48:
Ook bijna tijd voor een nieuwe auto. Twijfel nog tussen Tesla Model 3 of S. Wat zijn hier de ervaringen tussen de twee? Op zich kan ik de ruimte van een Model S wel goed gebruiken (2 kinderen van 2 en 0). Echter de reviews online geven wel een voordeel aan de veel sportievere 'ride' van de Model 3. Zeker met de Performance versie hoef ik niet perse nog een sportwagen ernaast te hebben.

Opties:
Zijn nog geen ervaringen hier tussen de twee denk ik. Heb zelf de 75D en bevalt erg goed. Lekker snel, ruim en heb de witte premium interieur met carbon afwerking. Ziet er goed uit en ook een luxere uitstraling tov de ‘oudere’ S die geen middenconsole had. Persoonlijk vind ik het dashboard van de M3 minder mooi, is wel puur smaak natuurlijk. Heeft de MS uit 2018 nog de onbeperkt laden bij de superchargers via referral?

• Deveon
  • Niet online
wimpie schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:48:

Opties:
Is de kofferbak van de Model 3 voldoende? Zo ja kies 2. Is 4.8s naar de 100 en 19” voldoende en ga je niet naar het circuit? Zo ja, kies 1.

Overigens als ik het kon betalen ging ik voor 2. Dit is toch een redelijk unieke kans om een auto te rijden die zoveel sneller is dan de rest, zonder het hoge onderhoud en brandstofkosten.

• Aurelium
Tassadar32 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 18:23:
@knakworst Maar de model 3 zal zeer veel geleased worden, dus het is niet zo'n gekke vraag om hier te stellen.

@Sunri5e Klinkt prima. Ik zit met hetzelfde model+AP en 40k / 4 jr verder zelfde voorwaarden op ~1150, met 860 zou ik uitermate blij zijn!
Ik heb uit meerdere bronnen dat leasemaatschappijen na de geruchten over een faillissement vorig jaar wat huiverig zijn om grote pool voorraden aan model 3's in te kopen. Immers wat doet de restwaarde als Tesla service en supercharger wegvallen? Het is een bedrijfsrisico en dus willen ze niet een te groot aandeel tesla's hebben.

• Deveon
  • Niet online
De restwaarde is natuurlijk ook heel onzeker. Wat als je over 5 jaar hetzelfde of meer bereik hebt voor een auto die nieuw €30k kost?

• RichieB
Teknix1982 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:32:
[...]
Heeft de MS uit 2018 nog de onbeperkt laden bij de superchargers via referral?
Tenzij je hier wekelijks gebruik van gaat maken is dat niet heel belangrijk. Ik heb het alleen nodig tijdens vakantie of heel af een toe een lange zakelijke rit. Die paar tientjes kom ik dan wel overheen.

• Teknix1982
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 12:38
RichieB schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:39:
[...]

Tenzij je hier wekelijks gebruik van gaat maken is dat niet heel belangrijk. Ik heb het alleen nodig tijdens vakantie of heel af een toe een lange zakelijke rit. Die paar tientjes kom ik dan wel overheen.
Dat is waar, voor mezelf ook maar dat komt meer omdat ik niet dichtbij een supercharger woon. Anders gebruikte ik die wel vaker en kan wel degelijk een besparing opleveren dan. Maar je hebt gelijk, het zal niet het gat met optie 1 en 2 dichten maar het is wel handig.

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 22-01 22:29

revolution-nl

tijdelijk PV-loos :(

Sunri5e schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:49:
Zojuist een offerte binnengekregen voor een model 3.

- Tesla Model 3 Long-Range Dual Motor AWD Launch Version Solid Black
- Looptijd van 60 maanden
- 30.000km per jaar
- Vervangend vervoer
- €150,- eigen risico
- Pechhulp binnen- en buitenland

Leaseprijs €860,- per maand. Nette aanbieding of niet?
Waar als ik vragen mag?
Is er al bekend wanneer de midrange naar Nederland komt?

revolution-nl wijzigde deze reactie 12-01-2019 14:14 (6%)

tijdelijk PV-loos :(

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 13:05
Deveon schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 10:34:
De restwaarde is natuurlijk ook heel onzeker. Wat als je over 5 jaar hetzelfde of meer bereik hebt voor een auto die nieuw €30k kost?
Daar zou ik me met een Tesla niet heel druk over maken.
De meeste concurrenten lopen nog 5 jaar achter.

Hetzelfde bereik zal wel lukken. Accu's worden in rap tempo goedkoper dankzij schaalvergroting en investeringen. Maar dan heb je nog geen auto die in 4 sec van 1-100 gaat. Of die na 200.000km nog 95% van de range heeft.

TheS4ndm4n#1919

• Deveon
  • Niet online
RocketKoen schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 15:03:
[...]

Daar zou ik me met een Tesla niet heel druk over maken.
De meeste concurrenten lopen nog 5 jaar achter.

Hetzelfde bereik zal wel lukken. Accu's worden in rap tempo goedkoper dankzij schaalvergroting en investeringen. Maar dan heb je nog geen auto die in 4 sec van 1-100 gaat. Of die na 200.000km nog 95% van de range heeft.
De vraag is hoeveel mensen extra willen betalen voor krankzinnig snel ipv snel. Daarnaast zou ik niet willen zeggen dat de Hyundai, Kia en Audi met de e-tron nog 5 jaar achterloopt.

Het is een kwestie van tijd totdat de concurrentie steeds dichterbij komt en Tesla gaat de voorsprong echt niet nog 5 jaar volhouden. De Model 3 heeft niet alleen veel geld gekost maar ook veel doorlooptijd en nu komt de concurrentie eraan. De Model Y is nog niet aangekondigd maar heeft al concurrentie. Enkel de prijs kan de auto maken of kraken. Het is verser nog maar de vraag of ze de pick-up en Semi wél eerder als de concurrentie op de markt krijgen.

• RichieB
Onderschat de voorsprong van Tesla op het gebied van accu techniek (efficiënter, sneller laden, minder zeldzame grondstoffen nodig), accu beschikbaarheid (langdurige contracten met leveranciers) en laad infra niet. "Big auto" roept al jaren dat ze wel even een Tesla killer maken als het nodig is, maar voorlopig lukt het ze gewoon niet.

• RocketKoen
Deveon schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 15:22:
[...]

De vraag is hoeveel mensen extra willen betalen voor krankzinnig snel ipv snel. Daarnaast zou ik niet willen zeggen dat de Hyundai, Kia en Audi met de e-tron nog 5 jaar achterloopt.

Het is een kwestie van tijd totdat de concurrentie steeds dichterbij komt en Tesla gaat de voorsprong echt niet nog 5 jaar volhouden. De Model 3 heeft niet alleen veel geld gekost maar ook veel doorlooptijd en nu komt de concurrentie eraan. De Model Y is nog niet aangekondigd maar heeft al concurrentie. Enkel de prijs kan de auto maken of kraken. Het is verser nog maar de vraag of ze de pick-up en Semi wél eerder als de concurrentie op de markt krijgen.
Ik denk eerder dat productievolume een probleem is voor andere fabrikanten.

Ook heeft Tesla een grote stap gemaakt met verticale integratie met de model 3. Zo zitten er geen 3rd partij controllers meer in. Denk aan bijvoorbeeld de remaansturing, ruitenwissers, verlichting, deuren, airbags ect. Bij de model3 kan de software OTA worden aangepast. Bij andere auto's moet het onderdeel in de garage worden uitgebouwd en met een kabeltje aan de computer worden gehangen.

En het supercharger netwerk is ook nog ongeëvenaard.

Een auto is nu eenmaal meer dan range en prijs. Anders kun je ook stellen dat ICE's al 40 jaar hetzelfde zijn.

TheS4ndm4n#1919

• Tassadar32
Model 3 shipment update: de 'Glovis Captain', tot aan de rand gevuld met Model 3's, is vertrokken uit San Francisco en onderweg naar Panama, gaat dus zeker naar Europa (was nog kans dat het een shipment voor China was)! Al eerder in het topic bevestigd dat het een lading P en LR modellen is.

• Smuggler
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 10:58

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

mooi nieuws:

https://www.marinetraffic...015/vessel:GLOVIS_CAPTAIN

We kunnen het schip hier volgen :).

Gewoon sebastiaan

• RichieB
Was het bij de Model S uitleveringen niet zo dat je te horen kreeg op welk schip je bestelde auto stond? Jammer dat ze dat kennelijk nu niet meer doorgeven..

• Deveon
  • Niet online
RichieB schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 15:42:
Onderschat de voorsprong van Tesla op het gebied van accu techniek (efficiënter, sneller laden, minder zeldzame grondstoffen nodig), accu beschikbaarheid (langdurige contracten met leveranciers) en laad infra niet. "Big auto" roept al jaren dat ze wel even een Tesla killer maken als het nodig is, maar voorlopig lukt het ze gewoon niet.
Ik heb het ook niet over even, maar over 5 jaar. Tegen die tijd is “Big auto” wel bij hoor. BMW is ook al jaren bezig met de i3, VW heeft giga order klaar staan voor batterijen, Audi heeft met de e-trom echt iets moois neergezet en Porsche gaat de Supercharger overtreffen. Als klap op de vuurpijl is Ionity over 3 jaar gelijkwaardig aan het Supercharger netwerk van nú en over 5 jaar zullen ze op vergelijkbaar niveau zitten.

Dus ja, Tesla is geweldig en blijft geweldig, maar of een 5 jaar oude Model 3 nog op kan tegen een gloednieuwe (instap) VW ID.Neo van €30k.. ik weet het niet.

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

RichieB schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 15:42:
Afgezien van de accutechniek (grondstoffen en beschikbaarheid) laat Hyundai anders wel zien dat ze op het niveau van Tesla staan. Ze moeten alleen dat 64 kWh accupakket in een i40 leggen en ze hebben een direkte concurrent van de model 3.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Sunri5e
Maasluip schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 16:39:
[...]

Afgezien van de accutechniek (grondstoffen en beschikbaarheid) laat Hyundai anders wel zien dat ze op het niveau van Tesla staan. Ze moeten alleen dat 64 kWh accupakket in een i40 leggen en ze hebben een direkte concurrent van de model 3.
Tsja. Samsung heeft Apple ook bijgehaald de laatste jaren. Toch zijn er nog extreem veel mensen die voor een iPhone kiezen.

• RocketKoen
Sunri5e schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:16:
[...]

Tsja. Samsung heeft Apple ook bijgehaald de laatste jaren. Toch zijn er nog extreem veel mensen die voor een iPhone kiezen.
Het is interessanter om te bedenken wie de Nokia en Ericsson worden.
Nog 11 jaar hier geen nieuwe ICE's meer worden verkocht. Wie dan nog niet bij is, sterft uit.

TheS4ndm4n#1919

• Sunri5e
RocketKoen schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:21:
[...]

Nog 11 jaar hier geen nieuwe ICE's meer worden verkocht. Wie dan nog niet bij is, sterft uit.
Tasla loopt in ieder geval al mijlen van voor op Volkswagen

• Tassadar32
Maasluip schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 16:39:
[...]

Hyundai/Kia bouwt zeker goede EV's op dit moment, maar Tesla heeft nog wel een aantal punten waar ze op voorlopen. Meest voorname is het eigen laadnetwerk en de enorme verticale integratie in hun auto. Omdat alles in-house geproduceerd/ontwikkeld word kunnen ze snel itereren en worden hun auto's continue beter. Waar de 3 iedere week kleine verbeteringen bevat zal een traditionele fabrikant een model alleen bij een refresh aanpakken (en meestal voornamelijk andere bumper/lampen om de looks op te frissen). Ook aan de softwarekant zie je dat Tesla auto's veel ingrijpender nieuwe mogelijkheden kan geven. Omdat alles met elkaar verbonden is zijn nieuwe functionaliteiten als een comfort-entry stand voor de stoel en het stuur later toe te voegen via een update.

Tesla kan ook nog wel wat zaken op het gebied van fit&finish leren van de traditionele fabrikanten, maar daar zijn ze al hard mee onderweg.

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13:46
Deveon schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 16:36:
[...]

Ik heb het ook niet over even, maar over 5 jaar. Tegen die tijd is “Big auto” wel bij hoor. BMW is ook al jaren bezig met de i3, VW heeft giga order klaar staan voor batterijen, Audi heeft met de e-trom echt iets moois neergezet en Porsche gaat de Supercharger overtreffen. Als klap op de vuurpijl is Ionity over 3 jaar gelijkwaardig aan het Supercharger netwerk van nú en over 5 jaar zullen ze op vergelijkbaar niveau zitten.

Dus ja, Tesla is geweldig en blijft geweldig, maar of een 5 jaar oude Model 3 nog op kan tegen een gloednieuwe (instap) VW ID.Neo van €30k.. ik weet het niet.
Over 5 jaar heeft Tesla weer al betere en goedkopere modellen dan een Model 3. Zelfs Tesla vernieuwd hun modellen, dus heel raar dat je de Model 3 van nu wilt vergelijken met een project waar nog 0 zekerheid over is, en ervan uitgaat dat de 5 jaar oude model 3 niet kan concurreren met een VW Neo. De Model S van 7 jaar oud kan nochtans wel goed mee tov. Audi E-Tron en Jaguar I-Pace

Ik geloof trouwens nog helemaal niets van 'betaalbare' modellen bij eender welke concurrent. Hoe goedkoper hun de elektrische modellen maken, hoe meer ze ook concurreren met hun eigen cashcows aka de verbrandingsmotor modellen. Dat gaan ze nooit toelaten. Volgende 8 jaar gaat pijn doen voor elk Europees automerk

• Deveon
  • Niet online
Het ging om restwaarde waar leasemaatschappijen rekening mee houden. Als ze na het contract verkocht worden zullen ze moeten concurreren met wat tegen die tijd leverbaar is. Nieuw én gebruikt. Nu zijn accu’s niet zo goedkoop als verwacht was, maar de prijzen dalen nog steeds ondanks de vraag. Over enkele jaren is dit duurste onderdeel alleen maar goedkoper geworden.

Zie ook laatste het gerucht dat de Model Y tussen de $35-40k gaat kosten, inclusief AWD. Dat is in basis meer auto voor je geld dan de Model 3 in zijn nog niet leverbare basis uitvoering. Zelfs Tesla heeft het massaproductie nog aanzienlijk kunnen verfijnen. Verfijning die op de Model 3 (nog) niet lukt.

Het voordeel van Volkswagen is dat zijn gedwongen zijn om gigantische te investeren vanwege het dieselschandaal. Hierdoor is het verlies geen keuze meer maar een realiteit. Ze moeten wel en kunnen er maar beter het beste van maken.

• RocketKoen
Deveon schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 21:13:
Het ging om restwaarde waar leasemaatschappijen rekening mee houden. Als ze na het contract verkocht worden zullen ze moeten concurreren met wat tegen die tijd leverbaar is. Nieuw én gebruikt. Nu zijn accu’s niet zo goedkoop als verwacht was, maar de prijzen dalen nog steeds ondanks de vraag. Over enkele jaren is dit duurste onderdeel alleen maar goedkoper geworden.

Zie ook laatste het gerucht dat de Model Y tussen de $35-40k gaat kosten, inclusief AWD. Dat is in basis meer auto voor je geld dan de Model 3 in zijn nog niet leverbare basis uitvoering. Zelfs Tesla heeft het massaproductie nog aanzienlijk kunnen verfijnen. Verfijning die op de Model 3 (nog) niet lukt.

Het voordeel van Volkswagen is dat zijn gedwongen zijn om gigantische te investeren vanwege het dieselschandaal. Hierdoor is het verlies geen keuze meer maar een realiteit. Ze moeten wel en kunnen er maar beter het beste van maken.
Productie opschalen is niet zo makkelijk. Zeker met de limiet op accu productie.

Op de Amerikaanse markt zat tesla vorig jaar op 190k EV's. De nummer 2 GM op 18k en #3 Nissan op 14k. Dat is een factor 10 of meer verschil.

Volkswagen mag blij zijn als ze over 5 jaar >100k/j van hun nieuwe EV's kunnen bouwen. Tesla zit dan, conservatief geschat, op een miljoen.

TheS4ndm4n#1919

• Deveon
  • Niet online
SK Innovation is the energy and chemicals unit of South Korea’s third-largest conglomerate SK Group. The unit currently has battery-cell capacity of 4.7 GWh a year, which is targeted to rise to 60 GWh by 2022, Kim said. That’s up from a previous goal of 55 GWh by then.

Last month, the company announced a $1.67 billion plant in the U.S. that will potentially supply nearby auto manufacturers such as Volkswagen, Daimler and Hyundai Motor Group. The facility in Georgia may be expanded to as much as 50 GWh capacity by 2025, which would cost some $5 billion. It’s also building two factories in China and one in Hungary.
Bron

VVolkswagen has revealed that it has plans to manufacture 50 million electric vehicles on its MEB modular electric vehicle platform, and has already set aside €50 billion ($56 billion) for the purchase of electric vehicle batteries.

Volkswagen stated in September that it aspires to sell one million EVs annually by 2025, which Volkswagen Group CEO Herbert Diess stated will start in 2020 with sales of its compact I.D. electric hatchback.

"The first car we will be launching next year, early 2020, will be the I.D., the size of a Golf, but because it's a full-electric platform, it has the interior space of a Passat," he added. "It has 400 to 600 kilometers (249 to 373 miles) of range, fast acceleration, fast charging and comes at the price of a diesel."

Bron
Natuurlijk moeten ze dit nog waarmaken, maar de contracten voor levering zijn gesloten en net als bij Tesla ga ik er vanuit dat wanneer de CEO iets toe zegt hij er alles aan doet om dit te realiseren.

• mrmrmr
  • Niet online
RocketKoen schreef op zondag 13 januari 2019 @ 02:27:
Volkswagen mag blij zijn als ze over 5 jaar >100k/j van hun nieuwe EV's kunnen bouwen. Tesla zit dan, conservatief geschat, op een miljoen.
Een miljoen in totaal of per jaar? Een miljoen per jaar zie ik niet zo snel gebeuren, maar ik kan het mis hebben.

Het is de vraag of de productie van Tesla nog zo hard gaat groeien als in 2018. Vermoedelijk wordt aan veel van de vraag al voldaan in 2018-2019. De vervangmarkt voor Tesla is nog beperkt.

De aangekondigde modellen Y (kleine suv?), pickup, vrachtwagen en roadster hebben niet zo'n massabereik als Model 3. Veel mensen wachten denk ik op nog op de $35k model 3, dat zal wel veel productie vergen, maar of je daarmee een miljoen haalt betwijfel ik.

• Deveon
  • Niet online
Van alleen de Ford F150 zijn er in 2018 al 1.1 miljoen verkocht en wereldwijd gezien is de trend dat cross-overs steeds populairder worden.

Met de Model Y gaan ze de 1 miljoen per jaar wel halen als ze de gigafactory in Shanghai op tijd uit de grond hebben gestampt.

• RocketKoen
mrmrmr schreef op zondag 13 januari 2019 @ 08:42:
[...]

Een miljoen in totaal of per jaar? Een miljoen per jaar zie ik niet zo snel gebeuren, maar ik kan het mis hebben.

Het is de vraag of de productie van Tesla nog zo hard gaat groeien als in 2018. Vermoedelijk wordt aan veel van de vraag al voldaan in 2018-2019. De vervangmarkt voor Tesla is nog beperkt.

De aangekondigde modellen Y (kleine suv?), pickup, vrachtwagen en roadster hebben niet zo'n massabereik als Model 3. Veel mensen wachten denk ik op nog op de $35k model 3, dat zal wel veel productie vergen, maar of je daarmee een miljoen haalt betwijfel ik.
ik denk dat de vraag enorm gaat groeien naarmate mensen meer EVs op de weg zien.
Ook is de markt voor crossovers en pickups in de VS veel groter dan de sedan markt.

Qua productie zou de huidige fabriek in de VS tot 10k/week kunnen. Dat is een half miljoen per jaar. Nu halen ze de helft. En de Chinese gigafactory zou tot een miljoen auto's per jaar kunnen maken. Ik ga uit van de helft.
Ondertussen is er ook al een Europese gigafactory in de planning, maar die reken ik nog niet mee.

TheS4ndm4n#1919

• JopieZoe
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 09:22
Beste mensen. Ik rij nu ZOE R90 en ben serieus geïnteresseerd in de M3. Dat scheelt mij weer 2 keer per jaar huur van een ICE :)
Ik kan nergens terugvinden wat de opties van een trekhaak. Niet zo zeer voor een caravan maar wel voor een fietsdrager en dergelijke.

• RocketKoen
JopieZoe schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:51:
Beste mensen. Ik rij nu ZOE R90 en ben serieus geïnteresseerd in de M3. Dat scheelt mij weer 2 keer per jaar huur van een ICE :)
Ik kan nergens terugvinden wat de opties van een trekhaak. Niet zo zeer voor een caravan maar wel voor een fietsdrager en dergelijke.
Musk heeft het wel ooit beloofd. Maar er is nog geen officiële trekhaak beschikbaar voor de m3.
Er zijn verder zat bedrijven die onder iedere auto een trekhaak hangen. Maar Tesla waarschuwt dat je dan wel je garantie kwijt bent.

TheS4ndm4n#1919

• bottom line
Leuk artikel over de Gigafactory
Elon en de batterijfabriek

• Deveon
  • Niet online
@JopieZoe Er is een fabrieks Model 3 geweest met een trekhaak, maar sinds dien is het al maanden stil. Mogelijk heeft het te maken met het feit dat er ook nog geen luchtvering beschikbaar is voor de Model 3. Die komt “begin 2019” beschikbaar en was op de Model X een vereiste voor de towpackage voordat beide standaard werd.

@RocketKoen Garantie zou ik mij geen zorgen om maken. Tesla moet eerst aantonen dat jij er iets achter hebt gehad en dat het de reden is voor defect. Wat een stuk lastiger is dat er geen trekgewicht op het kenteken staat en je onverzekerd rond rijdt.

Mocht er ooit een trekhaak komen voor de
Model 3 dan is er de optie om het trekgewicht invidueel te laten aanpassen. Echter moet de trekhaak eerst een e-keurmerk hebben en dan blijft het garantie vraagstuk over.

Meer info in JayPe in "Elektrische auto's - deel 4"

Deveon wijzigde deze reactie 13-01-2019 16:24 (51%)

• Tassadar32
@JopieZoe Fietsendrager is op de 3 volgens mij gewoon mogelijk. Heb ook al een 3 gezien in de US met een slipstream box erachter (meer aerodynamische dakkoffer).

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14:05
Nu de LR versie van de 3 langzaam aan beschikbaar komt ben ik heel benieuwd wanneer de normal range versie komt.
Is er al iets bekend over het moment waarop wie die kunnen gaan bestellen? (Ff los van levertijd)

• JopieZoe
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 09:22
Tassadar32 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:52:
@JopieZoe Fietsendrager is op de 3 volgens mij gewoon mogelijk. Heb ook al een 3 gezien in de US met een slipstream box erachter (meer aerodynamische dakkoffer).
ThnX. Maar daar is dus geen trekhaak voor nodig?? Er moeten minstens 2 fietsen mee kunnen.

• tim-1985
  • Laatst online: 09:09
Dubbel

tim-1985 wijzigde deze reactie 14-01-2019 11:52 (96%)

• tim-1985
Net telefoontje gehad van Tesla delivery dat ik de auto halverwege februari kan verwachten. Zou hij dan al op de boot staan?

• ZeRoC00L
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

ZeRoC00L

UrbanTerror

tim-1985 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:51:
Net telefoontje gehad van Tesla delivery dat ik de auto halverwege februari kan verwachten. Zou hij dan al op de boot staan?
Grote kans van wel:
matroosoft schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:32:
[...]

Paar plaatjes hierbij, indrukwekkend gezicht!

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ze zullen vast een aantal standaard configuraties (zoveel keus is er niet) op de boot hebben gezet. Zodra er een koper is voor een specifieke configuratie op de boot zal deze vastgezet worden voor die koper.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• bottom line
Meer zelfs nog.
De boot is al vertrokken en nu rustig op weg naar het Panama kanaal.
Over dikke 3 weken vanaf nu is hij normaal in Zeebrugge.
https://www.marinetraffic...7/vessel:GLOVIS%20CAPTAIN

bottom line wijzigde deze reactie 14-01-2019 12:40 (13%)

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 12:04
RocketKoen schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:21:
Niet zo zwart/wit...
Er komen ook gewoon nieuwe bij, zie de Huawei's, Xiaomi's en OnePlussen van deze wereld.

Neem een Apple, ik ben steeds minder tevreden met mijn iPhone, voor het geld dat ik er voor neertel. Ik heb weinig met fanboys, ik kijk met mijn eigen objectiviteit naar het product. Ik werk niet om de bazen bij Apple te spekken en alles van Apple maar geweldig te vinden.

Mocht ik ooit een Tesla kiezen, zit ik daar hetzelfde in. Dat ze het beste product zouden leveren, interesseert mij weinig. Ik betaal er geld voor en daarvoor moet hij iets doen. Ik ben klant en sta als het moet iedere dag weer bij de dealer op de stoep. Zowel een iPhone als een Tesla kies ik zonder gun factor. Heel zakelijk.

Youtube: DashcamNL

• jongf7
  • Nu online
Gefeliciteerd!

Ik hou mijn telefoon met spanning in de gaten.

Wat wordt er besproken over financiering? Ik ben nog wel benieuwd naar de (on)mogelijkheden van financial lease.

• tim-1985
jongf7 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:14:
[...]

Gefeliciteerd!

Ik hou mijn telefoon met spanning in de gaten.

Wat wordt er besproken over financiering? Ik ben nog wel benieuwd naar de (on)mogelijkheden van financial lease.
Ze vroeg aan mij of ik cash wilde betalen of een lease wilde, maar daar had ik zelf nog geen interesse in.
Ik heb dus ook niet verder gevraagd naar de lease opties. Blijkbaar bieden ze het wel actief aan.
Ze vroeg ook of ik een auto wilde inruilen.

EDIT.
Net ook een mail gehad:

Beste heer,

Gefeliciteerd met de bestelling van uw Model 3. Wij doen er alles aan om u zo spoedig mogelijk te verblijden met de Model 3!

Om het leveringsproces zo soepel mogelijk te laten verlopen, vragen wij u onderstaande punten aandachtig door te lezen.

1. Op dit moment verwachten wij uw Model 3 eind februari – maart aan u te kunnen leveren. Houd er rekening mee dat deze datum kan verschuiven als er in het productie of logistieke proces veranderingen plaatsvinden.

2. Zodra uw Model 3 onderweg is, vanaf de Verenigde Staten naar Nederland, zullen wij nogmaals contact met u opnemen om een verwachte week van levering af te geven, en de laatste administratie compleet te maken.

3. Tesla Motors zal ervoor zorgdragen dat uw Model 3 voor u geregistreerd wordt. Indien uw Model 3 zakelijk geregistreerd en gefactureerd dient te worden, vraag ik u de onderstaande gegevens aan te vullen:

Bedrijfsnaam:
BTW nummer:
Naam:
Adres:
Postcode:
Stad:

Tevens zou ik u willen verzoeken een kopie van de volgende documenten naar ons toe te e-mailen in PDF formaat:
- Als uw Model 3 zakelijk geregistreerd moet worden vraag ik u om een recent (maximaal 1 jaar oud) digitaal gewaarmerkt uittreksel van de Kamer van Koophandel. Let op: uw naam dient zichtbaar te zijn op het uittreksel.
- Een kopie van beide zijden van een geldig NL rijbewijs.

4. Wanneer u een bod wilt ontvangen voor uw huidige auto kunnen wij op basis van onderstaande gegevens een bod uitbrengen. Wanneer wij onderstaande gegevens hebben zult u automatisch bericht van ons ontvangen per e-mail.

VIN:
Kenteken:
BTW of Marge:
Merk:
Model:
Kilometerstand:

5. Wanneer uw documenten bij ons bekend zijn zal de eindfactuur spoedig uw kant op komen en krijgt u een VIN nummer toegewezen.

Mocht u nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Inside Delivery NL
DeliveryNL@tesla.com

tim-1985 wijzigde deze reactie 14-01-2019 14:17 (63%)

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 12:04
Bizar eigenlijk, als je nu een Model 3 LR bestelt, kan hij er in maart al zijn...
Dus iedereen met een reservering wacht op die 35K Model 3!?

Dit weekend eens wat gekeken naar de Model 3, moet zeggen dat de ruimte op youtube mee lijkt te vallen, maar die afwerking is niet al te best voor 60k...

wat ik ook echt bizar vind zijn de opties. Die autopilot kan mij gestolen worden. Maar een kleurtje hier of daar loopt op tot 2700 euro.

Voor een tech bedrijf is de website toch een drama. Weinig concrete informatie...
Waar leasemij's allemaal met een launch version adverteren is er op de website van Tesla bar weinig over terug te vinden.

Dan zie je wel een luxe interieur, maar ook dat wekt vragen op zonder antwoorden:

Premium Connectivity (1 jaar inbegrepen)
En na dit jaar? Je leased doorgaans voor 4 jaar...

Dit omvat echt alleen:
Satellietkaarten met live-weergave van verkeer
Streamingmedia voor in de auto
Draadloze updates via wifi en mobiel netwerk

Wat kun je allemaal nog met een model 3 zonder deze connectivity!?

De overige opties zijn leuk en aardig:
4 USB-poorten, 2 smartphone dockingstations
5 verwarmde stoelen
Verwarmde buitenspiegels
Elektrisch verstelbare voorstoelen
Persoonlijke bestuurdersprofielen
Getint glazen dak
Premium audiosysteem
LED-mistlampen

Maar geen airco in de stoelen? Dat wordt lekker warm met een glazen dak dat niet dicht kan...
Leer niet inbegrepen bij de 60k versie?

Maar vooral die kleuren... Zwart met donkergrijze LM velgen, wie verzint dit?
Wil je iets aanpassen daarin ben je direct een hoop geld kwijt.... Had ze dan op zijn minst nog zilver gemaakt! Dan smoelde het nog een beetje...

We gaan veel van deze terugzien denk ik:

Youtube: DashcamNL

Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True