... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Verwacht dat het idd zo iets is. Zeker aangezien het in het begin enkel op een sensor storing leek.winwiz schreef op zondag 4 november 2018 @ 20:11:
TB heeft iets vergelijkbaars gehad, Er was een signaal kabel defect/geschuurd, die van achter naar voor loopt, en op de data ringleiding storingen veroorzaakte.
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Nu ben ik aan het kijken naar een 85 of P85 (autopilot zit er ff niet in ben ik bang) en ik heb mij totaal nog niet ingelezen, maar ik vraag dat soort dingen liever op GoT dan ergens anders
Als ik het goed begrijp heb ik 8 jaar fabrieksgarantie op de accu, aandrijflijn en elektromotor ongeacht de kilometers en/of aantal vorige eigenaren? Dus 1 uit 2014 zou mij tot 2022 garantie geven op de (waarschijnlijk) dure reparaties en de wegenbelastingvrij tot 2020 (in het algemeen dacht ik?).
Bijtelling daarna is maar 4%, dus daar is ook wel overheen te komen dacht ik zo
Wij hebben al wel een hybride (Outlander PHEV) dus wel een beetje bekend met elektrisch, maar los van het interieur, wat heeft de auto verder te lijden als er bijvoorbeeld 200k op de teller staat? Ik heb wel het idee dat ik dit anders moet zien dan bij een normale benzine auto, maar het is voor mij onbekend terrein wat dat betreft.
Dat de kosten laag zijn is mooi, maar kijkend naar de toekomst is een compleet elektrisch voertuig wat mij betreft wel de toekomst. Is het laden ook nog een beetje te doen als je alleen via 230v zou laden, wat is dan ongeveer de laadtijd? Uurtje of 8?
Maar dan ook nog wel een andere vraag misschien in jullie ogen, is het nog rendabel om een 2e hands S te kopen. Gezien de garantie op accu, aandrijflijn en elektromotor lijkt mij dat een Ja, maar ik probeer maar het een en ander alvast in te lezen
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Qua garantie zal ik geen zorgen maken over de aandrijflijn, echter wel alle zaken er omheen. Van het touchscreen tot de deurhendels gaan vaker stuk als je zou verwachten en zijn dure reparaties. Ook zijn ze duur om te verzekeren vanwege het aluminium plaatwerk.
De korting op de bijtelling geld overigens maar 5 jaar. De Model S uit 2014 gaat in 2019 dus naar 25%!
Als je het red zou ik echt voor een (bijna) nieuwe kijken. Het lijkt misschien veel geld, maar Tesla heeft sinds 2014 veel geleerd over productie en dit in alle modellen verwerkt. De huidige Model S is eigenlijk de derde generatie Model S.
Begrijp ik dat je autopilot niet kan nemen in verband met de kosten? Wat ik ervan begrepen heb is een tweedehands Tesla nogal een gok. Zeker als je kijkt naar modellen van een aantal jaar geleden. Daarnaast zijn reparaties duur. Als je net een Tesla kunt betalen is het misschien dus geen goed idee.CasGas schreef op zondag 4 november 2018 @ 21:07:
Na wat recente positieve ontwikkelingen in mijn bedrijf ben ik ook aan het kijken voor een Tesla, in dit geval een model S. De 3 gaat mij te lang duren want daar zal wel helemaal niet aan te komen zijn, dus dan maar een 2e hands S.
Nu ben ik aan het kijken naar een 85 of P85 (autopilot zit er ff niet in ben ik bang) en ik heb mij totaal nog niet ingelezen, maar ik vraag dat soort dingen liever op GoT dan ergens anders
Als ik het goed begrijp heb ik 8 jaar fabrieksgarantie op de accu, aandrijflijn en elektromotor ongeacht de kilometers en/of aantal vorige eigenaren? Dus 1 uit 2014 zou mij tot 2022 garantie geven op de (waarschijnlijk) dure reparaties en de wegenbelastingvrij tot 2020 (in het algemeen dacht ik?).
Wij hebben al wel een hybride (Outlander PHEV) dus wel een beetje bekend met elektrisch, maar los van het interieur, wat heeft de auto verder te lijden als er bijvoorbeeld 200k op de teller staat? Ik heb wel het idee dat ik dit anders moet zien dan bij een normale benzine auto, maar het is voor mij onbekend terrein wat dat betreft.
Dat de kosten laag zijn is mooi, maar kijkend naar de toekomst is een compleet elektrisch voertuig wat mij betreft wel de toekomst. Is het laden ook nog een beetje te doen als je alleen via 230v zou laden, wat is dan ongeveer de laadtijd? Uurtje of 8?
Maar dan ook nog wel een andere vraag misschien in jullie ogen, is het nog rendabel om een 2e hands S te kopen. Gezien de garantie op accu, aandrijflijn en elektromotor lijkt mij dat een Ja, maar ik probeer maar het een en ander alvast in te lezen
Ik zou je in ieder geval goed inlezen. Overigens zijn er ook genoeg oudere Teslas zonder problemen. Volgens mij heeft/had @Snow_King een ouder model S zonder problemen. Heb je het topic al eens doorgelezen?
Ik tij nu nog een Volvo Phev. Maar Tesla lijkt me interesante opvolger. Maar ik lees zoveel 'enge' dingen
De sleepdienst en de leenauto lijken onderdeel te zijn van de Tesla dienst, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Het is goed mogelijk dat de leasemaatschappij een rekening krijg of afspraken heeft gemaakt die ik niet zie.meermarco schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:14:
@Zware Unit De sleepdienst en dat ie nu al 5 dagen daar staat. IS dat een service ding van Tesla, of heb je daar je eigen pechhulp/verzekering voor nodig? En krijg je zo lang (gratis?) vervangend vervoer? En wederom Tesla of je eigen verzekering?
Ik tij nu nog een Volvo Phev. Maar Tesla lijkt me interesante opvolger. Maar ik lees zoveel 'enge' dingenHet gaat mij vooral om de kosten
Klopt! Ik heb een S85 uit 2013 met 250.000km op de teller en ook een S100D uit 2018.FreeShooter schreef op maandag 5 november 2018 @ 08:25:
[...]
Begrijp ik dat je autopilot niet kan nemen in verband met de kosten? Wat ik ervan begrepen heb is een tweedehands Tesla nogal een gok. Zeker als je kijkt naar modellen van een aantal jaar geleden. Daarnaast zijn reparaties duur. Als je net een Tesla kunt betalen is het misschien dus geen goed idee.
Ik zou je in ieder geval goed inlezen. Overigens zijn er ook genoeg oudere Teslas zonder problemen. Volgens mij heeft/had @Snow_King een ouder model S zonder problemen. Heb je het topic al eens doorgelezen?
Ja, de 100D zit beter in elkaar. Verfijnder, rijdt nog net wat lekkerder, maar de S85 van 5 jaar oud doet het probleemloos!
Mijn vriendin rijd er nu met alle plezier in en ervaart geen problemen.
Het is wat mij betreft niet zo dat een S uit 2013 een 'slechte' auto is.
Ahh lease ;-) Ik zit eraan te denken om het prive te nemen tegen die tijd. Nou ja, het is pas over 1.5 jaar. Ik hou dit topic gewoon goed in de gatenZware Unit schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:40:
[...]
De sleepdienst en de leenauto lijken onderdeel te zijn van de Tesla dienst, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Het is goed mogelijk dat de leasemaatschappij een rekening krijg of afspraken heeft gemaakt die ik niet zie.
230 volt met 16 ampere levert 3,7 kWh, dus van 0% naar 100% duurt een uur of 25. Ongeveer 4% per uur dus. Als je de mogelijkheid hebt om een 32 ampere groep te gebruiken dan is dat het dubbeleCasGas schreef op zondag 4 november 2018 @ 21:07:
Ik zou daarom zeker krachtstroom (3-fase) aan laten leggen, daarmee gaat het 3x zo snel. Dus 11 kWh (16A) of 22 kWh (32A) per uur, waarmee van 0% naar 100% in respectievelijk 8 en 4 uur gaat.
Zie ook: [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen
[ Voor 5% gewijzigd door Balance op 05-11-2018 11:49 ]
230v is leuk als je geen andere keuze hebt en iets wat ik enkel gebruik als incidenteel laatste redmiddel op de camping of bij mijn schoonouders in the middle of nowhere.
Belangrijk, dit is dus NIET waar. De korting op de bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden na de tenaamstelling. Een Model S die in januari 2014 op kenteken is gezet krijgt tot 1 februari 2019 een korting van 21% op het normale tarief van 2014: dus effectief 4% bijtelling in plaats van 25%. Hierna gaat de bijtelling terug naar het reguliere tarief zoals dat gold op het moment dat de auto op kenteken werd gezet: 25%CasGas schreef op zondag 4 november 2018 @ 21:07:
Dus zeker iets om rekening mee te houden als je een gebruikte Model S zakelijk wil gaan rijden. Een nieuwe zal waarschijnlijk voordeliger zijn (want 4% bijtelling over de eerste 50k en 22% over de rest)
[ Voor 5% gewijzigd door Daniel op 05-11-2018 14:09 ]
Inmiddels staat de teller vandaag bij poging 3 op 12 minuten, and counting. Word lachen als er straks 10.000 Model 3 bijkomen.
Bij Tesla Groningen gewoon een mailtje gezonden en binnen twee uur reactie. Zou niet bellen, gewoon mailen.PWM schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:58:
Moet afspraak verzetten bij Tesla Amsterdam. Heb nu 2* 30 minuten in de wacht gehangen, zonder succes.
Inmiddels staat de teller vandaag bij poging 3 op 12 minuten, and counting. Word lachen als er straks 10.000 Model 3 bijkomen.
PhD i.o.
bron
Gisteren na 30 minuten opgehangen. Vanochtend 20 minuten.Maximus schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:16:
[...]
Bij Tesla Groningen gewoon een mailtje gezonden en binnen twee uur reactie. Zou niet bellen, gewoon mailen.
Heb net een mailtje gestuurd. Ben benieuwd.
Eerlijk gezegd vind ik dit wat optimistisch...Verwachte levering van uw Model 3
Model 3-leveringen beginnen in de VS en zijn afhankelijk van of u werkt voor Tesla, of u al een Tesla bezit en wanneer u de reservering hebt gemaakt.
RNxxxxxxx gemaakt op 3 november 2018
Begin 2019
Hoe ziet het bij jullie eruit?
Verwijderd
Zelf heb ik momenteel nog 2018.34.1.
Heb je al een Tesla? Want uit China is bevestigd dat huidige eigenaren voor gaan.ambroz schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:32:
Zojuist in mijn Tesla account ingelogd:
[...]
Eerlijk gezegd vind ik dit wat optimistisch...
Anders is de term “begin 2019” nog erg vaag. Zouden ze misschien de eerste helft bedoelen?
Dat zou wel interessant zijn inderdaad, als je werkelijk een paar dagen geleden een reservering hebt gemaakt en nu al voor begin 2019 in de rij staat...…ambroz schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:32:
Zojuist in mijn Tesla account ingelogd:
[...]
Eerlijk gezegd vind ik dit wat optimistisch...
Misschien toch maar een reservering maken ….
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Ik heb nog geen Tesla, vandaar dat het mij zo verbaasd. Had eerder gerekend op begin 2020...ZeRoC00L schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:41:
[...]
Dat zou wel interessant zijn inderdaad, als je werkelijk een paar dagen geleden een reservering hebt gemaakt en nu al voor begin 2019 in de rij staat...…
Misschien toch maar een reservering maken ….
Afwachten wat voor Tesla "begin 2019" inhoudt... ;-)
In de US begonnen ze toch ook met 'uitdelen' dicht bij de fabriek
[ Voor 43% gewijzigd door ZeRoC00L op 06-11-2018 15:49 ]
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Dat vermoed ik ook. Zal wel ergens achteraan in de rij moeten (dus eind 2019 levering).Daniel schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:49:
Ik maakte begin februari dit jaar een reservering en toen stond er ook 'begin 2019'. Ik heb het idee dat dat voor iedereen hetzelfde is
Haha, nee. Amsterdam. Al is alles dichtbij de fabriek in Tilburg (vergeleken met USA afstanden).Woon je in de buurt van Tilburg misschien
In de US begonnen ze toch ook met 'uitdelen' dicht bij de fabriek
Bellen of mailen helpt niet op moment dat je een software update wilt. Zit nog op *.36.2 en zou V9 toch wel kunnen waarderen.PWM schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:41:
[...]
Gisteren na 30 minuten opgehangen. Vanochtend 20 minuten.
Heb net een mailtje gestuurd. Ben benieuwd.
PhD i.o.
De snelste manier om de nieuwste software te krijgen is door te verbinden met de wifi van een service center.Verwijderd schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:35:
Ben benieuwd of er inmiddels al wat meer Tesla rijders versie 9 hebben ontvangen.
Als je met een 'gewoon' wifi netwerk verbinding maakt krijg je circa twee weken eerder de update dan als je alleen maar gebruikt maakt van het mobiele netwerk. Tesla stuurt een update commando naar de auto waarna de auto twee weken probeert de update binnen te halen via wifi en als dat niet lukt pas via het mobiele netwerk de update binnenhaalt.
Kaart updates schijnen alleen maar via wifi uitgerold te worden.
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Er is wel een aantal landen dat voorrang heeft. Nederland is daar 1 van. Niet vanwege de fabriek, maar omdat de 's en X hier zo goed verkopen.ambroz schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:51:
[...]
Dat vermoed ik ook. Zal wel ergens achteraan in de rij moeten (dus eind 2019 levering).
[...]
Haha, nee. Amsterdam. Al is alles dichtbij de fabriek in Tilburg (vergeleken met USA afstanden).
De Britten hebben pech, omdat die aan de verkeerde kant van de weg rijden zijn ze als laatste aan de beurt.
42.2 en 42.3 zijn behoorlijk breed uitgerold (http://ev-fw.com/reports.php), zowel onze S als X is inmiddels geüpdatet.Verwijderd schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:35:
Ben benieuwd of er inmiddels al wat meer Tesla rijders versie 9 hebben ontvangen.
Maar ook met alleen supercharger en eventueel chademo bij fastned is wat mij betreft nog steeds dikke prima.
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Wellicht dat er hier nog mensen zijn die dit niet weten:Daniel schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:07:
[...]
Belangrijk, dit is dus NIET waar. De korting op de bijtelling geldt voor een periode van 60 maanden na de tenaamstelling. Een Model S die in januari 2014 op kenteken is gezet krijgt tot 1 februari 2019 een korting van 21% op het normale tarief van 2014: dus effectief 4% bijtelling in plaats van 25%. Hierna gaat de bijtelling terug naar het reguliere tarief zoals dat gold op het moment dat de auto op kenteken werd gezet: 25%
Dus zeker iets om rekening mee te houden als je een gebruikte Model S zakelijk wil gaan rijden. Een nieuwe zal waarschijnlijk voordeliger zijn (want 4% bijtelling over de eerste 50k en 22% over de rest)
Heb er voor gekozen om 1 tesla zakelijk te blijven rijden, de andere privé. De 2013 tesla heb ik na 5 jaar kunnen afwaarderen naar 28000 euro. En ga nu de bijtelling over de daadwerkelijke kosten rekenen en niet de forfaitaire bijtelling.
Heb na 5 jaar een afschrijving opgenomen van 2000 per jaar, reken voor onderhoud ook 2000 en electriciteit 1200, verzekering 1100. nu dus een bijtelling van ruim €500 p/m.
Let op deze maximalisering van bijtelling op daadwerkelijke kosten geld alleen voor IB ondernemers!!
https://www.jongbloed-fis...nemer_en_bijtelling_auto/
Powerplants: 6375Wp Yingli Panda & 5440Wp SF170s: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=34987
“We expect to start producing a significant volume for Europe in January, and obviously take some time to ship. So deliveries, probably if we finish the deliveries in Europe kind of in the late February, March timeframe.”
Er is ook een Model 3 gespot bij de Grohmann fabriek in Duitsland met waarschijnlijk een Type 2 Mennekes laadstekker.
Goed idee. Wel jammer dat je als IB ondernemer je zakelijke Tesla niet aan jezelf privé kunt verkopen. Als je eenmaal de keus hebt gemaakt om hem zakelijk te rijden moet hij op de zaak blijven staan.prelude36a schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:26:
[...]
Heb er voor gekozen om 1 tesla zakelijk te blijven rijden, de andere privé. De 2013 tesla heb ik na 5 jaar kunnen afwaarderen naar 28000 euro. En ga nu de bijtelling over de daadwerkelijke kosten rekenen en niet de forfaitaire bijtelling.
[...]
Let op deze maximalisering van bijtelling op daadwerkelijke kosten geld alleen voor IB ondernemers!!
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Nee hoor, je moet hem dan alleen wel met btw aan jezelf verkopen. de btw dus afdragen. Eventueel nog wat euro's dividend uitkeren naar je privépersoon en dus dividendbelasting betalen, eventueel een deel van dia MIA terugbetalen en natuurlijk moet je een marktconforme prijs hanteren bij de verkoop wat inhoudt dat je een redelijke beargumenteerde prijs hanteert die met bijvoorbeeld een inruilprijs van een dealer oid. Als je privepersoon en eenmanszaak eigenlijk het zelfde zijn is het natuurlijk weer anders.RichieB schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:56:
[...]
Goed idee. Wel jammer dat je als IB ondernemer je zakelijke Tesla niet aan jezelf privé kunt verkopen. Als je eenmaal de keus hebt gemaakt om hem zakelijk te rijden moet hij op de zaak blijven staan.
openkat.nl al gezien?
[ Voor 7% gewijzigd door RichieB op 08-11-2018 20:02 ]
Liege, liege, liegebeest!
Je bent natuurlijk vrij om de auto te verkopen, (bij voortijdige verkoop uiteraard wel deel mia terugbetalen) maar was bij mij bijna 5 jaar. Ik heb hem aan de garage verkocht en nu heeft mijn vrouw hem prive op naam.RichieB schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:00:
@killercow De auto is keuzevermogen. Je hebt bij aanschaf gekozen dat de auto tot het ondernemersvermogen behoort en de BTW afgetrokken. Als ZZP'er (IB-ondernemer) kan je die keuze niet veranderen door de auto aan jezelf te verkopen. Heb je een BV (=aparte juridische entiteit) dan kan je de auto wel aan je privé-persoon verkopen en zo onderdeel van je privé-vermogen maken.
Powerplants: 6375Wp Yingli Panda & 5440Wp SF170s: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=34987
Waarom niet? Als de garage een markt conforme prijs betaald en gekregen heeft lijkt me dit wel kunnen. En zo niet, is het op zijn minst grijs gebied. Jouw linkjes verwijzen naar directe verkoop aan vrouw, dat ligt anders lijkt me.RichieB schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:48:
@prelude36a Verkopen aan je vrouw, via een carousel of direct, lijkt me niet toegestaan. Dat zeggen ook de financiële experts.
Ik heb een model x gekocht die ik nu zakelijk heb gezet en mag er geen twee volgens de fiscus dus moet wel he.....RichieB schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:48:
@prelude36a Verkopen aan je vrouw, via een carousel of direct, lijkt me niet toegestaan. Dat zeggen ook de financiële experts.
Dat is aan @prelude36a natuurlijk maar ik denk dat het geen verschil maakt of je de auto aan een garage verkoopt en die daarna aan een vreemde dan aan zijn vrouw. Wederom, moeten het wel markt conforme prijzen zijn. Welke belastingregel omzeilt hij dan?RichieB schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:42:
@Teknix1982 Als een actie alleen bedoeld is om een belastingregel of maatregel te omzeilen mag de belastingdienst deze actie als niet gedaan beschouwen. Dan krijg je dus bij een controle wellicht een naheffing van 25% bijtelling over een paar jaar. Is dat risico het je waard?
Als ZZP’er mag je gewoon meerdere auto’s op de zaak hebben hoor. Echter moet je wel de kilometers bijhouden of bijtelling betalen en je de reden kunnen onderbouwen.prelude36a schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:45:
[...]
Ik heb een model x gekocht die ik nu zakelijk heb gezet en mag er geen twee volgens de fiscus dus moet wel he.....
Twee elektrische auto’s* wordt lastig, maar een ICE en elektrische auto of personenwagen en een bestelbus kan een beetje ondernemer wel goed praten. Hetzelfde geld voor een motor op de zaak (geen bijtelling, ideaal).
*=De ene voor als de batterij van de ander leeg en het laden lang duurt trappen ze denk ik niet in. Een ICE voor noodgevallen en/of het buitenland moet lukken.
[ Voor 13% gewijzigd door Deveon op 09-11-2018 18:41 ]
De regel de keuzevermogen eenmalig aan de onderneming of privé kan worden toegevoegd:
U geeft uw keuze aan in de 1e digitale aangifte inkomstenbelasting die u als ondernemer instuurt. Als u eenmaal hebt gekozen, kunt u deze keuze alleen herzien zolang deze nog geen onherroepelijke gevolgen heeft gehad. Van een onherroepelijk gevolg is bijvoorbeeld sprake als u geen bezwaar meer kunt indienen tegen uw aanslag. Daarna kunt u alleen in uitzonderlijke gevallen opnieuw kiezen.
De reden hiervoor is dat mensen anders jaarlijks gaan switchen op basis van km's en andere factoren om zo de voordeligste mogelijkheid te pakken. Dat je het na 5 jaar doet omdat je bijtelling verandert is trouwens geen goede reden om te mogen switchen. Wat wél een goede reden kan zijn is dat je de auto bijvoorbeeld helemaal niet meer zakelijk gebruikt. Dan is het eigenlijk meer dan 90% prive en dus geen keuzevermogen meer en dat zou je als argument kunnen gebruiken om hem naar prive te halen. Maar bij de meeste mensen zal deze situatie niet voorkomen.
[ Voor 8% gewijzigd door YoshiBignose op 10-11-2018 16:58 ]
Facts don't care about your feelings
Nu weet ik dat ergens begin 2018 er een upgrade is geweest van de processor, waardoor het allemaal iets sneller is geworden.
Zit die proc samen met alles in 1 unit? Of kunnen we daadwerkelijke alleen het scherm vervangen? Zou mooie bonus zijn als alles nieuw is.
Oh? Had jij ook van die mooie gele lijnen langs de randen?PWM schreef op zondag 11 november 2018 @ 08:57:
Van de week krijg ik een nieuw scherm in het middenconsole. Dit heeft even geduurd aangezien ze op waren.

Liege, liege, liegebeest!
Yes. Hij word dan sowieso vervangen. Ik zou de melding nu alvast maken als ik jou was. Anders kan je straks nog 3 maanden wachten als je de beurt hebt gehad.Liegebeest schreef op zondag 11 november 2018 @ 13:30:
[...]
Oh? Had jij ook van die mooie gele lijnen langs de randen?daar zal ik bij de afspraak voor de eerste beurt maar melding van maken
Erg grote kans dat je een oud systeem krijgt ivm de kabels in je auto.PWM schreef op zondag 11 november 2018 @ 08:57:
Van de week krijg ik een nieuw scherm in het middenconsole. Dit heeft even geduurd aangezien ze op waren.
Nu weet ik dat ergens begin 2018 er een upgrade is geweest van de processor, waardoor het allemaal iets sneller is geworden.
Zit die proc samen met alles in 1 unit? Of kunnen we daadwerkelijke alleen het scherm vervangen? Zou mooie bonus zijn als alles nieuw is.
Je zal MCU1 krijgen gok ik zo maar. Is inderdaad één systeem met alles aan elkaar.
Kwam om 08.45 aan, om 10.15 was ik aan de beurt, zo'n rij staat er voor de service. Maar goed, als het scherm werkt en de voorkant gespoten is, heb ik weer een mooie auto.
Yes. Ze kunnen 2 auto's tegelijk innemen. Vanochtend was er echter voornamelijk maar 1 bezig. Het innemen duurt zo'n 10 minuten en er staan zo elke keer een auto of 10 te wachten. Tel maar uitDeveon schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:42:
Anderhalf uur wachten om alleen je auto in te leveren?

Amsterdam, Netherlands (??? - niet in de link)
Rotterdam, Netherlands (??? - niet in de link)
München, Germany
Düsseldorf, Germany
Zaventem, Belgium
Zürich, Switzerland
Milano, Italy
Paris, France
Barcelona, Spain
Solna, Sweden
Lisboa, Portugal
Wien, Austria
Göteborg, Sweden
Täby, Sweden
Malmö, Sweden
Oslo, Norway (Niet in de link - wel op Twitter)
2 weken lang, de model 3 te bekijken op verschillende locaties in Europa vanaf morgen.
Raar dat jullie NL'ers er niet bijstaan..
[ Voor 59% gewijzigd door bottom line op 13-11-2018 19:13 ]
Ze werken er hard aan om op te lossenPWM schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 17:15:
Yes. Ze kunnen 2 auto's tegelijk innemen. Vanochtend was er echter voornamelijk maar 1 bezig. Het innemen duurt zo'n 10 minuten en er staan zo elke keer een auto of 10 te wachten. Tel maar uit
https://www.tesla.com/nl_...ce-advisoramsterdam-34233
Ik reed net over de A15 langs Tesla Rotterdam en had het idee dat er een zilvergrijze model 3 in de showroom stond, maar was nogal afstand, dus ik kan het mis hebben.bottom line schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:06:
https://www.tesla.com/nl_BE/events/Meet-Model3?redirect=no
[Afbeelding]
Amsterdam, Netherlands (??? - niet in de link)
Rotterdam, Netherlands (??? - niet in de link)
München, Germany
Düsseldorf, Germany
Zaventem, Belgium
Zürich, Switzerland
Milano, Italy
Paris, France
Barcelona, Spain
Solna, Sweden
Lisboa, Portugal
Wien, Austria
Göteborg, Sweden
Täby, Sweden
Malmö, Sweden
Oslo, Norway (Niet in de link - wel op Twitter)
2 weken lang, de model 3 te bekijken op verschillende locaties in Europa vanaf morgen.
Raar dat jullie NL'ers er niet bijstaan..
Me Tarzan, U nix!
EDIT:
En hij staat bij de spuiter nu. Alles word dus netjes weggewerkt.
[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 14-11-2018 11:06 ]
Op cleantechnica heeft een Belg van de showroom bevestiging dat er CCS op het showmodel zit!
Hachy schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:42:
Tesla gaat CCS laden omarmen
https://www.autoexpress.c...del-3-model-s-and-model-x
[ Voor 58% gewijzigd door Tassadar32 op 14-11-2018 12:10 ]
Welke nadelen? Er zit al een Type 2 poort op de Tesla en Supercharging blijft bestaan! Erg goed nieuws dit!mrmrmr schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:42:
Aansluiten bij de Europese standaard lijkt mij een goede zaak. Ik ben wel benieuwd of er ook nadelen zijn.
Tweakers first..
Waarom het stimuleringstarief niet gaat helpen tegen laadpaalklevers (en wat wél werkt)
[ Voor 12% gewijzigd door Hachy op 14-11-2018 15:39 ]
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
Super! Een CCS adapter voor S/X had ik niet verwacht, dit is echt heerlijk.
Hoop zo met 100kW te kunnen snelladen bij Fastned
"Thorough diagnosis indicated that there was a power supply issue present caused by a bad ground connection. Cleaned the ground connection thoroughly and confirmed that the alerts disappeared and the vehicle behaves as designed."
Insider informatie:Tassadar32 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:52:
Net Tesla gebeld, er zouden nog geen 3's in Nederland in de showroom staan (zo ver ze weten) en ze kunnen niet aangeven wanneer dat wel het geval is. Reserveringshouders krijgen mail als ze beschikbaar komen.
Op cleantechnica heeft een Belg van de showroom bevestiging dat er CCS op het showmodel zit!
[...]
Nog deze week is er (een week lang, zal geen exacte dagen noemen) de Model 3 in Nederland te bezichtigen.
Ik ben even aan het kijken of ik tijd kan maken, gaat nog lastig worden. (Het is namelijk ook nog zo’n 1.5u rijden vanaf Eindhoven)
[ Voor 4% gewijzigd door Stef87 op 14-11-2018 22:32 ]
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Niet in amsterdam. (Als er geen vertraging is dan vanaf vrijdag t/m donderdag.)Tassadar32 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:32:
@Stef87 Super! Weet je toevallig ook of het alleen Amsterdam word? Eindhoven zou voor mij een stuk makkelijker zijn
(Rest laat ik even open ivm mijn bron)
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
https://www.tesla.com/nl_BE/events/Meet-Model3?redirect=no
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Edit: komt nog een derde bij van 5 ;’)
[ Voor 30% gewijzigd door Deveon op 15-11-2018 11:35 ]
Breng een bezoek aan Tesla Amsterdam - PC Hooftstraat of Tesla Rotterdam de eerste vestigingen in Nederland waar Model 3 te bezichtigen is.
Vanaf 16 november kunt u, met uw reserveringsnummer, als eerste kennismaken met Model 3. Ontdek het panoramisch glazen dak, het premium interieur en het 15 inch touchscreen. Tesla-specialisten zijn aanwezig om uw vragen te beantwoorden.
Bekijk hier de volledige lijst met locaties waar Model 3 wordt getoond.
https://www.tesla.com/nl_NL/events/Meet-Model3-NL
En wanneer ze leverbaar zijnHertog_Martin schreef op donderdag 15 november 2018 @ 17:28:
Mijn voornaamste vraag is de prijs voor NL maar die zullen ze wel niet kunnen beantwoorden
Volgens deze link zou het 172 euro per maand zijn. Zo te zien is 50k euro een netto bijtelling van 82 euro.
Zo te zien is een willekeurig 22% broodrooster van 25k euro al een bijtelling van 225 euro netto in de maand. Lijkt mij dat voor veel mensen een Tesla Model 3, ook als deze 60k euro is, een veel mooiere keuze is.
Als wijst op levering begin maart, maar dan zal binnen een maand wel uitnodigen om te configureren uit moeten gaan.
@databeestje catalogusprijs * bijtellingpercentage * belastingtarief = netto bijtelling (al is die term heel fout).
Al wordt er dan geen rekening gehouden met HRA en toeslagen. Al zullen de meeste Tesla rijders hooguit in aanmerking komen voor kinderopvangtoeslag. Je link heeft wel een optie om de heffingskorting mee te nemen.
Edit: $45000 is iets minder dan €40.000 met 4,5% invoerrechten plus 21% BTW kom ik net boven de 50k uit. Hierbij zit transport niet inbegrepen en als Tesla de marge iets verlaagd kunnen ze de MR onder de magische grens van 50k in de markt zetten (verwacht ik niet).
Echter op basis van de prijs van de Model S (US: 75k, Nederland:91k) lijkt het verschil 21% te zijn (zelfde als BTW, maar vergeet de conversie niet). Daarmee zou de Model 3 MR uitkomen op 54,5k.
[ Voor 74% gewijzigd door Deveon op 16-11-2018 09:53 ]
Tesla just acquired trucking capacity to ensure Model 3 can be delivered in US by Dec 31 if ordered by Nov 30 https://t.co/npmPuSXNWC
— Elon Musk (@elonmusk) 15 november 2018
We bought some trucking companies & secured contracts with major haulers to avoid trucking shortage mistake of last quarter
— Elon Musk (@elonmusk) 15 november 2018
[ Voor 19% gewijzigd door bottom line op 16-11-2018 11:17 ]
Maar een verse tesla model x is het vorige week afgeleverd
Wel redelijk snel v9 van de software. In het algemeen een super verbetering over v8 eindelijk iets wat er netjes uit ziet vond de vorige interface nogal verouderd. Wel stukken beter dan die van andere auto dat weer wel.
De kona vergeleken met de model 3. Echt

Cruise + Lane assist != Auto pilot
Dus we gaan even appels met peren vergelijk en ja de kona is nu leverbaar en de model 3 nog niet oh wacht over 9+ maanden ben je de eerste misschien heel misschien.

En vandaag mijn auto weer naar Tesla gebracht. Opeens weer een bak net foutmeldingen. Begin het echt zat te worden...
Heb al tijden problemen met flinke trillingen bij het remmen. Auto is al paar keer weggeweest, er wordt dan iets aangepast, ik krijg de auto en een beste rekening mee terug en probleem is dan niet weg.
Na terugbellen denk men dan te weten wat het wel is en bestellen de onderdelen die dan weer weken op zich laten wachten. Ondertussen kan ik er weer achteraan bellen totdat de onderdelen er dan wel zijn en dan begint de cyclus weer opnieuw:
Een korte rondleiding gekregen, eindelijk de auto eens kunnen aanraken. Tegelijk de vriendin ook meegenomen. Ze is ondertussen ook overtuigd
Hij stond er in een Deep Blue Metallic - schitterende kleur trouwens - en 19" sport wielen jas.
https://1drv.ms/u/s!ApcOlSvyNtZ3nug48LVTxsrvaRhhZg
[ Voor 14% gewijzigd door TabacosPrimeros op 17-11-2018 11:00 ]
[ Voor 22% gewijzigd door Deveon op 17-11-2018 12:36 ]

Nice! Ik ben echt benieuwd wanneer hij leverbaar wordt in Nederland, hoe lang de wachtrijen zullen zijn en wat hij moet gaan kosten.Deveon schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 12:35:
Chinese prijs ($100k) voor de Performance Model 3 is bekend. Vreemd genoeg met gratis 19” velgen, maar de Performance versie heeft toch 20”?
Plan op dit moment is bestellen vanaf februari en 1e leveringen in eind maart.Sunri5e schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 18:25:
[...]
Nice! Ik ben echt benieuwd wanneer hij leverbaar wordt in Nederland, hoe lang de wachtrijen zullen zijn en wat hij moet gaan kosten.
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Dat kan ik haast niet geloven....? Het heeft allemaal zolang geduurd en nu zou het opeens zo snel zijn (leveren na bestelen)?RocketKoen schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 18:53:
[...]
Plan op dit moment is bestellen vanaf februari en 1e leveringen in eind maart.
En hoe zit dat met leasen? Enig idee?Smuggler schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 18:59:
Ik hoorde van de tesla vestiging in rotterdam afgelopen vrijdag, dat de configurator In december voor iedereen in nederland opengaat. Levertijd is dan afhankelijk van wat je hebt besteld, of je al een tesla hebt en hoelang de reservering al staat. Maar die rekensom krijg je dus tijdens het bestellen in december te zien.
wil mijn bestelling gewoon doorgeven aan de leasemaatschappij.
Alles staat nu dus nog onder mijn eigen naam.
Oke. Ze konden nog geen indicatie over de prijs geven in Rotterdam?Smuggler schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 19:07:
Geen idee, maar ik zal de ervaringen delen zodra het zover is.
wil mijn bestelling gewoon doorgeven aan de leasemaatschappij.
Alles staat nu dus nog onder mijn eigen naam.
Ze maken er nu al 5-7k per week. En de vraag in de VS loopt waarschijnlijk iets terug als er januari een belasting voordeel van $3750 vervalt.Sunri5e schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 19:04:
[...]
Dat kan ik haast niet geloven....? Het heeft allemaal zolang geduurd en nu zou het opeens zo snel zijn (leveren na bestelen)?
Ter vergelijking, ze maken 2k van de model s en x samen voor de hele wereld.
En in de VS is nu een garantie dat ze binnen een maand leveren.
[ Voor 6% gewijzigd door RocketKoen op 17-11-2018 19:23 ]
Ole thanx! Ik was van plan een e-Golf te bestellen als vervanging van mijn Volvo V40. Maar als deze uitrol echt zo snel gaat dan ga ik nog even wachten op de Tesla model 3. Wordt ook al direct het basismodel hier verkocht?RocketKoen schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 19:22:
[...]
Ze maken er nu al 5-7k per week. En de vraag in de VS loopt waarschijnlijk iets terug als er januari een belasting voordeel van $3750 vervalt.
Ter vergelijking, ze maken 2k van de model s en x samen voor de hele wereld.
En in de VS is nu een garantie dat ze binnen een maand leveren.
Dit topic is gesloten.