Ik denk dat als de ervaringen uit Denemarken positief zijn, dat Nederland echt wel overstag gaat. De politie zit niet te wachten op handhaving als er geen duidelijke veiligheidsvoordeel aan zit. We zullen het zien, hopen dat die Denen niet massaal op elkaar gaan klappen.drestar schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:01:
Ok maar denk je dat ze de Xiaomi step ook toe gaan laten op de fietspaden zonder typegoedkeuring?
Nou afwachten dan maar inderdaad. in Spanje is de eerste dode op een step al gevallen.Dreamvoid schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:04:
[...]
Ik denk dat als de ervaringen uit Denemarken positief zijn, dat Nederland echt wel overstag gaat. De politie zit niet te wachten op handhaving als er geen duidelijke veiligheidsvoordeel aan zit. We zullen het zien, hopen dat die Denen niet massaal op elkaar gaan klappen.
hoe meer mensen erop gaan rijden hoe meer kans op ongelukken ermee.
1 incident verglijkbaar als met de stint en het is hier in Nederland al gelijk gedaan.
en als personen zoals die vrouw in dat filmpje erop gaan rijden ,dan kan ik het wel al raden..
Nul ongelukken is onmogelijk natuurlijk, maar zolang ze niet onveiliger zijn dan fietsen zal het ok zijn lijkt me.
De toegestane maximumsnelheid voor e-steps en skateboards is op 20 km/u gezet - dat betekent bv dat de Xiaomi m365 out-of-the-box niet legaal is (je zal een custom firmware moeten draaien).
De toegestane maximumsnelheid voor e-steps en skateboards is op 20 km/u gezet - dat betekent bv dat de Xiaomi m365 out-of-the-box niet legaal is (je zal een custom firmware moeten draaien).
[Voor 25% gewijzigd door Dreamvoid op 07-01-2019 21:46]
Ik had vanmiddag een reactie gekregen van de technische afdeling van de RDW. Een heel verhaal met allerlei overheidslinkjes en vakjargon-blabla, maar aan het eind kwamen ze met een opmerking die me even niet goed viel (lag ook aan de dag helaas, maar goed).
Quote uit het emailtje wat ik kreeg van de RDW:
Quote uit het emailtje wat ik kreeg van de RDW:
Die heb ik even mooi terug gekaatst met de vraag waarom de RDW dan wel degelijk VIN's heeft geslagen in een aantal van deze steps. Ben benieuwd wat ze daar op antwoordenDe RDW brengt geen VIN's aan in deze bromfietsen. Dit is de plicht van de fabrikant.

Normaal gezien is dat ook de taak van de fabrikant. hier hebben ze dus gelijk in. dit is een misverstand geweest bij de RDW, daarom slaan ze nu geen VIN nummers meer in Xiaomi stepjes heb ik begrepen.
maar ik ben toch nog benieuwd wat ze hierop gaan antwoorden.
maar ik ben toch nog benieuwd wat ze hierop gaan antwoorden.
Dit vind ik dan wel weer raar:
https://www.e-milers.com/...g-vin-code-ninebot-e-lite
Blijkbaar is dat dus ok als een winkel er even een VIN nummer inslaat i.p.v. de fabrikant / rdw zelf.
https://www.e-milers.com/...g-vin-code-ninebot-e-lite
Blijkbaar is dat dus ok als een winkel er even een VIN nummer inslaat i.p.v. de fabrikant / rdw zelf.
Dan moet de winkel dus ook bevoegd zijn om het door hun ingeslagen nummer te registreren ,
misschien besteden ze het uit aan de RDW en zeggen ze enkel maar dat het zelf doen...
misschien besteden ze het uit aan de RDW en zeggen ze enkel maar dat het zelf doen...
Ik gebruik de firmware van rollerplaush en de scoot komt aardig vooruit totdat het moment dat de batterij bijna halfleeg is, dan gaat de power merkbaar omlaag.
Nu moet ik op de weg naar huis een aardige heuvel op en dat gaat als een debiele slak nu, terwijl met een volle batterij ik nog redelijk vlot de heuvel op kom.
Zit te denken om te flashen naar CFW firmware, iemand een idee of dat wat invloed heeft op de slakkengang bij een halfvolle batterij?
Nu moet ik op de weg naar huis een aardige heuvel op en dat gaat als een debiele slak nu, terwijl met een volle batterij ik nog redelijk vlot de heuvel op kom.
Zit te denken om te flashen naar CFW firmware, iemand een idee of dat wat invloed heeft op de slakkengang bij een halfvolle batterij?
Waarschijnlijk ook,sjukke schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:38:
Ik gebruik de firmware van rollerplaush en de scoot komt aardig vooruit totdat het moment dat de batterij bijna halfleeg is, dan gaat de power merkbaar omlaag.
het is normaal als de batterij leger raakt of bij halfleeg dat er wat aan power verloren gaat.
ik merk dat bij mijn step ook..
en ik heb ook een complete RC hobby op lipo´s ,van auto´s tot boten en vliegtuigen en dat is precies hetzelfde verhaal. wil je volle power blijven houden tot op het laatste dan moet je iets met een verbrandingsmotor aanschaffen.
Finally unboxing, besteld 31 december vandaag aangekomen vanuit Ali Spanje!
Compleet! Moest ff zoeken naar de schroeven zaten op de handvaten 👍😀
[Voor 37% gewijzigd door dr.nld op 08-01-2019 19:01]
Don't Dream it, Be it
Dit is echt waardeloos zonder foto's.dr.nld schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:52:

Haha Mooidr.nld schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:52:

staat er bij jou MI logo op de step of MJ
en Ook al gereden intussen?
[Voor 6% gewijzigd door drestar op 08-01-2019 19:16]
Hahadr.nld schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:52:

Bij mij net hetzelfde.

Wou ook bijna een mail sturen naar Gearbest en zelf kijken of ik vijzen had, maar toen zag ik een zakje hangen aan het handvat. Oh wat voelde ik me achterlijk

[Voor 10% gewijzigd door bottom line op 08-01-2019 19:34]
Haha zoiets ja.
Maar ff serieus, de nieuwere serie hebben ander logo volgens mij. het logo staat bovenop voorin bij de framebuis.
dit is het oude Logo MJ ,als je die hebt dan heb je dus een oud model gekregen
mijn step heeft dit nieuwere Logo , even snel foto van gemaakt. ik zie het nu pas goed .volgens mij geen MI maar NI van Ninebot. zal misschien wel te maken hebben met de overname van Ninebot?
[Voor 42% gewijzigd door drestar op 08-01-2019 22:26]
Alle steps hier in de winkel, maar ook op de site staan nog steeds aangeduid als Mijia met dus het Mijia logo. Mijia is een subbrand van Xiaomi voor home / smart producten.drestar schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:08:
[...]
Haha zoiets ja.
Maar ff serieus, de nieuwere serie hebben ander logo volgens mij. het logo staat bovenop voorin bij de framebuis.
dit is het oude Logo MJ ,als je die hebt dan heb je dus een oud model gekregen
mijn step heeft dit nieuwere Logo , even snel foto van gemaakt. ik zie het nu pas goed .volgens mij geen MI maar NI van Ninebot. zal misschien wel te maken hebben met de overname van Ninebot?
Dat logo op die van jou is gewoon het standaard Xiaomi (Mi) logo. Weet je zeker dat je geen copy hebt?
Zit ik mijn u ook af te vagen, zijn ze op de step van logo gewisseld of is dit een copy?Kenzi schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 01:44:
[...]
Alle steps hier in de winkel, maar ook op de site staan nog steeds aangeduid als Mijia met dus het Mijia logo. Mijia is een subbrand van Xiaomi voor home / smart producten.
Dat logo op die van jou is gewoon het standaard Xiaomi (Mi) logo. Weet je zeker dat je geen copy hebt?
Al mijn Xiaomi apparaten hebben namelijk hetzelfde logo.
[Voor 5% gewijzigd door bleufred1 op 09-01-2019 09:16]
Xiaomi apparatuur zoals bijvoorbeeld hun routers, powerbanks etc gebruiken het MI logo.bleufred1 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:05:
[...]
Zit ik mijn u ook af te vagen, zijn ze op de step van logo gewisseld of is dit een copy?
Al mijn Xiaomi apparaten hebben namelijk hetzelfde logo.
Smart Home apparatuur zoals bijv mijn Air Purifier, verlichting maar dus ook de step gebruiken het subbrand Mijia (Mi Home)
Net nog even nagevraagd in de lokale Mi Store maar volgens hun is de step ook alleen maar uitgebracht onder de Mijia naam (apart dan van de Ninebot, maar die wordt ook niet door Xiaomi direct verkocht)
Er zouden wel "OEM" copy's worden gemaakt die 99% identiek lijken maar het niet zijn volgens de store.
Ik heb nu bij recentere reviews foto´s van klanten ook gezien dat zij een step hebben gekregen met hetzelfde logo erop wat ik heb. je moet maar eens kijken naar de review van 8 januari en 31 december? die hebben hetzelfde logo erop als ik heb, https://www.aliexpress.co...999999.359.41d33c00JqECSX ,alle reviews ervoor hebben nog het MJ logo .ook op gearbest heb ik op foto´s deze logo´s op xiaomi M365 stepjes al gezien. dus ik concludeer hieruit dat het te maken heeft met nieuwere productie en het geen kopie is. waarschijnlijk door fusering met Ninebot vandaar het nieuwe logo?
[Voor 3% gewijzigd door drestar op 09-01-2019 10:49]
Het is geen Ninebot logo, het is een Mi logo.drestar schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:47:
Ik heb nu bij recentere reviews foto´s van klanten ook gezien dat zij een step hebben gekregen met hetzelfde logo erop wat ik heb. je moet maar eens kijken naar de review van 8 januari en 31 december? die hebben hetzelfde logo erop als ik heb, https://www.aliexpress.co...999999.359.41d33c00JqECSX ,alle reviews ervoor hebben nog het MJ logo .ook op gearbest heb ik op foto´s deze logo´s op xiaomi M365 stepjes al gezien. dus ik concludeer hieruit dat het te maken heeft met nieuwere productie en het geen kopie is. waarschijnlijk door fusering met Ninebot vandaar het nieuwe logo?
Dit is het Ninebot logo

Op Aliexpress vind je bijv ook dit:
https://jaditech.en.made-...-Mi-Electric-Scooter.html
Wat dus gewoon een onofficiele M365 is. Oftewel, kopie.
Ninebot gefuseerd met Xiaomi?drestar schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:47:
Waarom zou Xiaomi fuseren met hun dochteronderneming?
Ninebot is geen dochteronderneming van Xiaomi.bottom line schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:05:
[...]
Ninebot gefuseerd met Xiaomi?
Waarom zou Xiaomi fuseren met hun dochteronderneming?
Xiaomi is investeerder in Ninebot en heeft Ninebot opgenomen in hun eco-systeem. Maar het is nog steeds een los bedrijf, net zoals Yi Technology, OneMore, ZMI en nog veel meer.
Mijia is wel een sub-brand van Xiaomi zelf.
Je ziet ook geen Ninebot-Segway producten in de fysieke Xiaomi stores maar wel de Mijia.
Ik heb mijne zonet geflashed. Straks even testen of ik nu effectief sneller aan het station ben.sjukke schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:38:
Ik heb gisteren ook het mJ logo binnengekregen.drestar schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:47:
Ik heb nu bij recentere reviews foto´s van klanten ook gezien dat zij een step hebben gekregen met hetzelfde logo erop wat ik heb. je moet maar eens kijken naar de review van 8 januari en 31 december? die hebben hetzelfde logo erop als ik heb, https://www.aliexpress.co...999999.359.41d33c00JqECSX ,alle reviews ervoor hebben nog het MJ logo .ook op gearbest heb ik op foto´s deze logo´s op xiaomi M365 stepjes al gezien. dus ik concludeer
hieruit dat het te maken heeft met nieuwere productie en het geen kopie is. waarschijnlijk door fusering met Ninebot vandaar het nieuwe logo?
#maximale snelheid die hij haalt is 19,9 km bij belasting van 85kg.
Wat is jullie ervaring? Bij mij branden 3 leds in dashboard wit en 1 groen.
Staat de eco mode misschien default aan??

Gevonden: YouTube: Xiaomi Mijia M365 change eco mode to normal and lights on
[Voor 5% gewijzigd door dr.nld op 09-01-2019 12:24]
Don't Dream it, Be it
Wat is de productiedatum van jou step?dr.nld schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:22:
[...]
Ik heb gisteren ook het mJ logo binnengekregen.
Alles wijst erop dat de hersteller Ninebot is. dit staat namelijk in mijn handleiding, lees maarKenzi schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:01:
[...]
Het is geen Ninebot logo, het is een Mi logo.
Dit is het Ninebot logo
[Afbeelding]
Op Aliexpress vind je bijv ook dit:
https://jaditech.en.made-...-Mi-Electric-Scooter.html
Wat dus gewoon een onofficiele M365 is. Oftewel, kopie.
ook klopt mijn SKU nummer .
dit is dus geen kopie maar van Ninebot en is dus van Xiaomi kwaliteit
bij gerabest reviews zijn meer klanten die er zo eentje hebben gekregen,
[Voor 23% gewijzigd door drestar op 09-01-2019 13:04]
Een handleiding is natuurlijk geen bewijs dat het origineel is. Elke halve zool kan die kopieren en uitprintendrestar schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:33:
[...]
Alles wijst erop dat de hersteller Ninebot is. dit staat namelijk in mijn handleiding, lees maar
[Afbeelding]

En het zou niet de eerste keer zijn dat Gearbest neppe dingen verkoopt

Het kan zijn dat het een lichting is voor het buitenland bedoeld, gemaakt door een andere OEM partner oid.
Ninebot maakt de scooters ook niet zelf, ze gebruiken verschillende fabrieken hiervoor. Zo werken bijna alle merken.
De Mi Store hier heeft bij navragen gezegd dat de M365 altijd onder de Mijia naam verkocht worden, En er dus geen Mi logo op hoort te staan.
Maar ook jou logo is XiaoMi en niet van Ninebot.drestar schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:33:
[...]
Wat is de productiedatum van jou step?
[...]
Alles wijst erop dat de hersteller Ninebot is. dit staat namelijk in mijn handleiding, lees maar
[Afbeelding]
bij gerabest reviews zijn meer klanten die er zo eentje hebben gekregen,
[Afbeelding]
Dus het Ninebot stukje slaat kant nog wal natuurlijk

Zoals ik dacht te hebben gelezen, hebben Ninebot en Xiaomi samen gewerkt aan een step. Zijn uiteindelijk zijn er 2 producten van op de markt van te komen. De M365 en de ES1/2.
In den beginne als 1 project, maar uiteindelijk vanwege verschillende uitgangspunten toch heel anders.
[Voor 23% gewijzigd door bleufred1 op 09-01-2019 13:22]
Dan kan een als echt uitziende Mijia ook wel als neppe verkocht worden als een handleiding volgens jou gekopieerd kan worden door iedere halve zool. zelfs het MJ logo op de step kan dan nep zijn. want hoe ga je dat bewijzen dan?Kenzi schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:10:
[...]
Een handleiding is natuurlijk geen bewijs dat het origineel is. Elke halve zool kan die kopieren en uitprinten![]()
En het zou niet de eerste keer zijn dat Gearbest neppe dingen verkoopt![]()
Het kan zijn dat het een lichting is voor het buitenland bedoeld, gemaakt door een andere OEM partner oid.
Ninebot maakt de scooters ook niet zelf, ze gebruiken verschillende fabrieken hiervoor. Zo werken bijna alle merken.
De Mi Store hier heeft bij navragen gezegd dat de M365 altijd onder de Mijia naam verkocht worden, En er dus geen Mi logo op hoort te staan.
En daar heb je dus het probleem met Aliexpress en tokos zoals Gearbest.drestar schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:17:
[...]
Dan kan een als echt uitziende Mijia ook wel als neppe verkocht worden als een handleiding volgens jou gekopieerd kan worden door iedere halve zool. zelfs het MJ logo op de step kan dan nep zijn. want hoe ga je dat bewijzen dan?
Het hoeft niet eens nep te zijn. Het kan goed zijn dat het een extra shift is van de fabrikant.
In China komt het regelmatig voor dat een fabrikant die producten maakt voor een merk een extra shift draait en die onderhands verkoopt. Dus ze krijgen een opdracht voor 1000 stuks, maken er 1200 en verdienen lekker op die 200 extra.
En ja, er zijn ook neppe Mijia scooters. Lijken uiterlijk perfect maar intern andere electronica.
Je kan het ook omdraaien! ze kunnen ook iets anders logo op een Originele Xiaomi Mijia zetten ,Kenzi schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:25:
[...]
En daar heb je dus het probleem met Aliexpress en tokos zoals Gearbest.
Het hoeft niet eens nep te zijn. Het kan goed zijn dat het een extra shift is van de fabrikant.
In China komt het regelmatig voor dat een fabrikant die producten maakt voor een merk een extra shift draait en die onderhands verkoopt. Dus ze krijgen een opdracht voor 1000 stuks, maken er 1200 en verdienen lekker op die 200 extra.
En ja, er zijn ook neppe Mijia scooters. Lijken uiterlijk perfect maar intern andere electronica.
de stickers op mijn step staat hetzelfde als in de handleiding. ik geloof nooit dat iemand die gekopieerd heeft. mijn step is volgens mij gewoon volgens Xiaomi Mijia concept gemaakt en nu de laatste tijd ook onder de naam Ninebot op de markt gebracht .is volgens mij dus dezelfde originele zoals de Xiaomi miija ,dat ze daar verschillende fabrieken voor hebben om te produceren geloof ik wel maar niet dat dit een nepper is.
Nogmaals, wat jij hebt heeft een Mi logo, niet Ninebot. De M365 is nooit onder de Ninebot naam uitgebracht.drestar schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:22:
[...]
Je kan het ook omdraaien! ze kunnen ook iets anders logo op een Originele Xiaomi Mijia zetten ,
de stickers op mijn step staat hetzelfde als in de handleiding. ik geloof nooit dat iemand die gekopieerd heeft. mijn step is volgens mij gewoon volgens Xiaomi Mijia concept gemaakt en nu de laatste tijd ook onder de naam Ninebot op de markt gebracht .is volgens mij dus dezelfde originele zoals de Xiaomi miija ,dat ze daar verschillende fabrieken voor hebben om te produceren geloof ik wel maar niet dat dit een nepper is.
[quote]drestar schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:33:
[...]
[...]
31-8-2018 - met het mJ logo en niet MI. Is datum van accu. De step heeft mogelijk een andere datum
Eerste ervaring is dat het apparaat de gang er behoorlijk in kan hebben. Op de stenen is hij nog steeds goed wendbaar.
Ga hem morgen meenemen naar de metro/werk.
[...]
[...]
31-8-2018 - met het mJ logo en niet MI. Is datum van accu. De step heeft mogelijk een andere datum
Eerste ervaring is dat het apparaat de gang er behoorlijk in kan hebben. Op de stenen is hij nog steeds goed wendbaar.
[Voor 7% gewijzigd door dr.nld op 09-01-2019 14:55]
Don't Dream it, Be it
die van mij 20-10-2018dr.nld schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:28:
[quote]drestar schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:33:
[...]
[...]
31-8-2018 - met het mJ logo en niet MI.
Segway, Ninebot of een Xiaomi-step: het is één pot natKenzi schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:25:
[...]
Nogmaals, wat jij hebt heeft een Mi logo, niet Ninebot. De M365 is nooit onder de Ninebot naam uitgebracht.
Naast telefoons produceert Xiaomi van alles, waaronder elektrische steps. Dit doet zij zowel onder eigen merk als onder het merk Ninebot (waar zij één van de drie investeerders in is). Wat veel mensen niet weten is dat Segway sinds 2015 al onderdeel uitmaakt van Ninebot. Het maakt dus per saldo weinig uit of je een Xiaomistep, Ninebot step of Segway koopt. Uiteindelijk kom je als Mi fan altijd bij Xiaomi uit.
Ik heb even een mail gestuurd naar Xiaomi zelf voor meer uitleg daarover...…..
[Voor 42% gewijzigd door drestar op 09-01-2019 15:02]
Het is absoluut niet 1 pot nat. Xiaomi verkoopt oa via zijn Youpin kanaal enkele producten van Ninebot-Segway. Maar Ninebot verkoopt ook compleet buiten Xiaomi / Youpin om veel meer producten.drestar schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:56:
[...]
Segway, Ninebot of een Xiaomi-step: het is één pot nat
Naast telefoons produceert Xiaomi van alles, waaronder elektrische steps. Dit doet zij zowel onder eigen merk als onder het merk Ninebot (waar zij één van de drie investeerders in is). Wat veel mensen niet weten is dat Segway sinds 2015 al onderdeel uitmaakt van Ninebot. Het maakt dus per saldo weinig uit of je een Xiaomistep, Ninebot step of Segway koopt. Uiteindelijk kom je als Mi fan altijd bij Xiaomi uit.
Ik heb even een mail gestuurd naar Xiaomi zelf voor meer uitleg daarover...…..
Voor Xiaomi hebben ze de M365 ontwikkeld en die verkoopt Xiaomi onder de naam Mijia.
Xiaomi produceerd totaal geen steps.
Xiaomi ondersteund startups door hun een platform aan te bieden om hun producten te verkopen (Youpin, Mi Home) en plakt hun eigen merknaam (Mi / Mijia, 90 etc) op producten van anderen.
(en vaak genoeg als de startup producten populair zijn kopieerd Xiaomi die en verkoopt ze onder eigen naam om vervolgens de startup keihard te laten vallen, wat bijv bij de zeep dispenser gebeurd is, de ip cam van Yi Technology etc.)
Als jij een Ninebot ES koopt kan je bijvoorbeeld ook niet terecht bij de Mi Store voor garantie.
Dus dan klopt het dat er op de sticker van mijn step Ninebot staat en de manufacturer is, als Ninebot de step voor Xiaomi ontwikkeld heeft...Kenzi schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:30:
[...]
Het is absoluut niet 1 pot nat. Xiaomi verkoopt oa via zijn Youpin kanaal enkele producten van Ninebot-Segway. Maar Ninebot verkoopt ook compleet buiten Xiaomi / Youpin om veel meer producten.
Voor Xiaomi hebben ze de M365 ontwikkeld en die verkoopt Xiaomi onder de naam Mijia.
Xiaomi produceerd totaal geen steps.
Deze week ook binnengekregen (van Aliexpress, spain, EU black) en ook het MI logo. Productiedatum is halverwege augustus.
En er staat bij jou ook op dat Ninebot de producent is?Mount schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 18:47:
Deze week ook binnengekregen (van Aliexpress, spain, EU black) en ook het MI logo. Productiedatum is halverwege augustus.
Ik heb dat ook al op mijn wat oudere step staan op een van de typestickers.drestar schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:48:
[...]
En er staat bij jou ook op dat Ninebot de producent is?
Op mijn handvatten aan de zijkanten staat wel het MJ logo maar Hier heb ik hem al,
is dus wel van Xiaomi https://www.mi.com/us/mi-electric-scooter/
[Voor 40% gewijzigd door drestar op 10-01-2019 17:20]
Ik heb ondertussen weer reactie van de RDW gehad over het inslaan van een VIN, waarbij ik het volgende vroeg:
Krijg je een typisch textbook zinloze reactie terug:Ik zag dat er een aantal privé-personen een afspraak hadden gemaakt bij de RDW om een VIN in te slaan, waarmee ze legaal met de e-step de weg op kunnen. Kan dat nog steeds of is er daadwerkelijk een stop tot maart, totdat de uitslag van het onderzoek waar deze e-steps daadwerkelijk onder vallen er is?
Dat klopt natuurlijk van geen kant aangezien iemand gewoon een afspraak kan maken met de RDW voor het inslaan van een VIN. Dat het op 't moment met de e-step niet mogelijk is, dat kan. Maar dat een burger dit bij voorbaat niet kan omdat de RDW dit niet doet, klopt niet. Dus ik heb ze weer terug gemaild en toen kreeg ik ineens binnen 5 minuten reactie!Hartelijk dank voor uw e-mail. De fabrikant moet inderdaad het VIN aanbrengen. De keuringsstations van de RDW doen dit niet. Het aanbrengen van het unieke VIN is onderdeel van het productieproces.
En toen stopte ik met lezen... de hypocrisie dat ze zichzelf tegenspreken was ik wel een beetje klaar mee, dus heb ze de volgende email geschreven:Er is bij de RDW geen lopend onderzoek bekend…
Ik ben benieuwd met wat voor reactie ze nu gaan komen, want hun eigen onderzoek ontkennen, en ontkennen dat een burger wel degelijk een VIn-inslag afspraak kan maken, dat slaat nergens op.Maar dat is toch het onderzoek wat bij de rijksoverheid liep/loopt, over een adviesm.b.t. bijzondere voertuigen?
https://www.rijksoverheid...lopig-advies-rdw-swov.pdf
Ik begrijp niet zo goed waar de onduidelijkheid vandaan komt: er zijn steeds meer mensen die zo’n step willen kopen, en zelfs Bol.com biedt ze aan zonder VIN-inslag. Dan zou er toch een oplossing moeten zijn waar burgers zelf iets mee kunnen?
Op jullie eigen site staat dat er wel degelijk een VIN-inslag plaats kan vinden zonder tussenkomst van de fabrikant, wat voorafgaat aan een identiteitsonderzoek: https://www.rdw.nl/partic...ummer-vin-van-uw-voertuig
Je gaat zelf al de mist in met je eerste bericht "waarmee ze legaal met de e-step de weg op kunnen." Dit klopt niet, dus niet alleen bij de RDW is onduidelijkheid...Kapotlood schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 07:35:
Ik heb ondertussen weer reactie van de RDW gehad over het inslaan van een VIN, waarbij ik het volgende vroeg:
[...]
Krijg je een typisch textbook zinloze reactie terug:
[...]
Dat klopt natuurlijk van geen kant aangezien iemand gewoon een afspraak kan maken met de RDW voor het inslaan van een VIN. Dat het op 't moment met de e-step niet mogelijk is, dat kan. Maar dat een burger dit bij voorbaat niet kan omdat de RDW dit niet doet, klopt niet. Dus ik heb ze weer terug gemaild en toen kreeg ik ineens binnen 5 minuten reactie!
[...]
En toen stopte ik met lezen... de hypocrisie dat ze zichzelf tegenspreken was ik wel een beetje klaar mee, dus heb ze de volgende email geschreven:
[...]
Ik ben benieuwd met wat voor reactie ze nu gaan komen, want hun eigen onderzoek ontkennen, en ontkennen dat een burger wel degelijk een VIn-inslag afspraak kan maken, dat slaat nergens op.
Ik wil 'm legaal de weg op krijgen, en ik ken de wet ook niet exact... Daar is de RDW voor om dat duidelijk een eenduidig uit te leggen.
Je linkt naar een pagina waar een totaal andere situatie gaande is. Dat gaat om voertuigen die een VIN hebben maar niet meer leesbaar / herkenbaar is. Dat is iets heel anders dan nooit een VIN hebben gehad.Kapotlood schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 07:35:
Ik ben benieuwd met wat voor reactie ze nu gaan komen, want hun eigen onderzoek ontkennen, en ontkennen dat een burger wel degelijk een VIn-inslag afspraak kan maken, dat slaat nergens op.

(en dan gaat het ook nog eens over een auto)
Op diezelfde pagina staat ook duidelijk dat als je een VIN (opnieuw) wil laten in slaan, je een afspraak kunt maken. Ik ging er van uit omdat "opnieuw" tussen haakjes stond, dat het ook voor nieuwe aanvragen is.
Niet dus, dat is dus alleen voor als je framenummer niet meer duidelijk is. En daarbij komt, die voertuigen hebben al een typegoedkeur
Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.
joh, Xiaomi Mija M365 is van Xiaomi... Dat zeggen we al de hele tijd.drestar schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:18:
Op mijn handvatten aan de zijkanten staat wel het MJ logo maar Hier heb ik hem al,
Overigens nog steeds wel overal MJ logo en geen MI logo. Waar dit over begon.
Dan moet je niet bij de RDW zijn maar bij de Minister.Kapotlood schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:54:
Ik wil 'm legaal de weg op krijgen, en ik ken de wet ook niet exact... Daar is de RDW voor om dat duidelijk een eenduidig uit te leggen.
nogmaals destijds is er bij de RDW waarschijnlijk een fout gemaakt vanwege onduidelijkheid of iemand heeft ze erin gepraat en ertoe gezet een VIN nummer in te slaan of kende de RDW medewerker goed.. waar jij je mails naartoe stuurt zijn ze waarschijnlijk niet eens helemaal op de hoogte ervan of willen niet toegeven dat er een paar maanden terug dit is gebeurd. je had misschien ipv dit vage gedoe liever gelijk een antwoord van de RDW gehad met als Beste meneer we hebben inderdaad een paar keer een vin nummer ingeslagen bij een Xiaomi stepje .het was toen voor de RDW onterecht gedaan .sommige van onze medewerkers deden hieraan mee zonder dat het hoofkantoor hiervan wist en nu kan het dus niet meer..
anders stuur je de link van de site naar de rdw op en de foto´s waar ze bezig zijn het vin nummer in de step te slaan. dan douw je het onder hun neus en zeg je wat is dit dan!
ik heb een keer een gilera runner scooter van geel op blauw kenteken willen krijgen. dit omdat ik gezien had dat een ander dit ook voor elkaar gekregen had.
toen ik daar zelf bij de RDW achteraan ging bleek dit helemaal niet mogelijk. eerst kreeg ik ook allemaal antwoorden terug die mijn vragen niet beantwoorde. de RDW was toen ook nogal erg vaag.
op een gegeven moment na lang mailen kreeg ik van een andere medewerker wel te horen hoe het zat. de scooter kon nooit op blauw kenteken voor snorfiets omgekeurd worden omdat er nooit een 25km versie van gemaakt was. je kan dus alleen een bromfiets om laten keuren naar snorfiets als hiervan ook een snorfiets versie is uitgegeven door de fabrikant. hoe die andere persoon het wel voor elkaar gekregen heeft ben ik nooit te weten gekomen waarschijnlijk kende hij iemand die bij de rdw werkte en dit onterecht voor hem deed want hij had er wel 3 van die scooters omgekeurd ,maar officieel kon het dus niet.
Dat legt de RDW ook haarfijn uit:Kapotlood schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:54:
https://www.rdw.nl/over-r...rs/bijzondere-bromfietsen
Echter hier voldoen onze steps niet aan dus zoekt men naar work-arounds (met name om geen problemen met de politie te krijgen) met VIN en verzekering (ik ben alleen verzekerd en dus ook geen VIN), maar legaal is het zeker niet, ook niet met beide! Zo simpel is het...
[Voor 12% gewijzigd door Mvdbeld op 11-01-2019 11:28]
Dan moet de Minister nog wel eerst de deelstep als bijzondere bromfiets aanwijzen, en dat heeft zij nog niet gedaan. tot die tijd blijft het een grijs gebied. de RDW weet dus ook niet goed wat die ermee aanmoet.Mvdbeld schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:12:
[...]
Dat legt de RDW ook haarfijn uit:
https://www.rdw.nl/over-r...rs/bijzondere-bromfietsen
Echter hier voldoen onze steps niet aan dus zoekt men naar work-arounds (met name om geen problemen met de politie te krijgen) met VIN en verzekering (ik ben alleen verzekerd en dus ook geen VIN), maar legaal is het zeker niet, ook niet met beide! Zo simpel is het...
mijn advies voor nu.. gewoon verzekeren en rijden maar

Nee er is geen grijs gebied, het mag niet punt. Onder welke "grijze" regelgeving denk je dat het wel mag?drestar schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:43:
[...]
Dan moet de Minister nog wel eerst de deelstep als bijzondere bromfiets aanwijzen, en dat heeft zij nog niet gedaan. tot die tijd blijft het een grijs gebied. de RDW weet dus ook niet goed wat die ermee aanmoet.
mijn advies voor nu.. gewoon verzekeren en rijden maar
De RDW heeft ook geen idee hoe het hoort, blijkt uit alle posts in dit topic. Of misschien heeft de wetgever het fout, maar volgens mij is dat niet hoe het werktKapotlood schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:54:

Volgens de Beleidsregel aanwijzing bijzondere bromfietsen (https://wetten.overheid.nl/BWBR0035848/2015-01-01) is er naast de mogelijkheid voor een typegoedkeuring, ook een mogelijkheid voor een individuele goedkeuring (artikel 3.2). In dat geval is het dus niet de fabrikant die het VIN moet inslaan, maar het RDW lijkt te zijn vergeten dat er een mogelijkheid voor individuele toelating bestaat.
Het is m.i. onzin dat een VIN inslaan pas zou kunnen nadat de goedkeuring is verleend, aangezien het reeds ingeslagen VIN een voorwaarde is om toelating te kunnen aanvragen (artikel 13 en bijlage 1, veld 1.3). Dat betekent dus dat het volkomen normaal zou moeten zijn om een VIN aan te vragen voor een voertuig dat vooralsnog geen goedkeuring heeft.
Door het inslaan van een VIN te weigeren omdat het voertuig nog geen goedkeuring heeft, heeft de RDW kunstmatig een kip-ei-probleem gemaakt.
Uitdagingen bij de aanvraag zullen verder zijn:
- Keuring RF-invloeden volgens ECE 10 (artikel 17.2b) is duur. De minister zou wellicht het FCC-rapport als equivalent kunnen beschouwen.
- Luchtbanden volgens ECE 75 (artikel 28.2) bestaan niet in de maat die voor deze step nodig is. De minister zou wellicht beargumenteerd een uitzondering kunnen maken.
- De verlichting zou moeten worden ontkoppeld omdat het niet voldoet aan ECE 50 danwel 56 (artikel 40.2), en het WEL is toegestaan om GEEN verlichting te hebben, maar NIET is toegestaan om ONJUISTE verlichting te hebben. Het is ook niet toegestaan om een knipperend remlicht te hebben, maar ook daar lijkt ontkoppelen de simpele oplossing.
- Extra wijzigingen zouden nodig zijn om te voldoen aan de Regeling Voertuigen (http://wetten.overheid.nl...5-20#Hoofdstuk5_Afdeling6) hoofdstuk 5.6: opvallende reflecterende witte of gele lijnmarkering of gele reflectoren toevoegen aan de zijkanten, rode reflectoren aan de zijkanten weghalen en rode reflectoren of reflecterende lijnmarkering aan de achterkant toevoegen, buzzertje ontkoppelen omdat het ding geen geluid mag maken zoals bij cruise control gebeurt (artikel 5.6.99 lid 4).
@Juerd, je eerste twee alinea's waren inderdaad ook de indruk die ik had van hoe het werkt. Als je een auto of motor importeert is het ook niet de fabrikant die de VIN inslag moet regelen, dus een individuele VIN afspraak zou tot de mogelijkheid moeten horen (en dat is er naar mijn weten ook).
Als de RDW niet eens van hun eigen overleg cq onderzoek weet als ik daar naar vraag, en ze zijn i.c.m. de overheid zo langzaam met het identificeren van voertuigen (met onder welke noemer ze vallen bijvoorbeeld), dan ligt dat mijns inziens niet aan de fabrikant of burger.
Maar goed, ik heb m'n best gedaan en wil met alle beste wil van de wereld dat ding legaal krijgen (incl. de bijkomende kosten). Maar als dat met een relatief onschuldig apparaat zo moeilijk is, soit. Het is niet dat we hier met een 2000W racemonster te maken hebben die echt in een veel zwaardere categorie zou vallen bijvoorbeeld.
Als de RDW niet eens van hun eigen overleg cq onderzoek weet als ik daar naar vraag, en ze zijn i.c.m. de overheid zo langzaam met het identificeren van voertuigen (met onder welke noemer ze vallen bijvoorbeeld), dan ligt dat mijns inziens niet aan de fabrikant of burger.
Maar goed, ik heb m'n best gedaan en wil met alle beste wil van de wereld dat ding legaal krijgen (incl. de bijkomende kosten). Maar als dat met een relatief onschuldig apparaat zo moeilijk is, soit. Het is niet dat we hier met een 2000W racemonster te maken hebben die echt in een veel zwaardere categorie zou vallen bijvoorbeeld.
De deelstep valt nog niet onder bijzondere bromfietsen .eigenlijk valt hij nog nergens onder. dus dat gebied is grijs. de Minister moet voor de deelstep nog een categorie aanwijzen waar die onder gaat vallen.Mvdbeld schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:49:
[...]
Nee er is geen grijs gebied, het mag niet punt. Onder welke "grijze" regelgeving denk je dat het wel mag?
jij bedoeld waarschijnlijk te zeggen. alles waar geen regels voor zijn en nergens onder valt is illegaal maar zo werkt dat in de praktijk bij de burger vaak niet. anders zouden ze er toch niet massaal mee rondrijden.?? , en zelfs met medeweten van de Politie , zolang die het oogluikend toelaat kan je er ook gewoon mee rond blijven rijden..
Er zijn reeds elektrische steps met een typegoedkeuring, plus de step voldoet mooi aan de kenmerken van een bijzondere bromfiets. Dus lijkt me duidelijk dat de "deelsteps" (verzamelterm voor M365 en ES2?) binnen deze categorie vallen.drestar schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:10:
[...]
De deelstep valt nog niet onder bijzondere bromfietsen .eigenlijk valt hij nog nergens onder. dus dat gebied is grijs. de Minister moet voor de deelstep nog een categorie aanwijzen waar die onder gaat vallen.
jij bedoeld waarschijnlijk te zeggen. alles waar geen regels voor zijn en nergens onder valt is illegaal maar zo werkt dat in de praktijk bij de burger vaak niet. anders zouden ze er toch niet massaal mee rondrijden.?? , en zelfs met medeweten van de Politie , zolang die het oogluikend toelaat kan je er ook gewoon mee rond blijven rijden..
Je 2de stuk begint weer met een mooie drogredenering, zal wel niet illegaal zijn als er massaal mensen mee rond rijden? Dat de politie niet consequent handhaaft en mensen het risico nemen heeft niks met de legaliteit te maken....
Mensen weten ook heus wel dat het illegaal is maar gaan er toch mee rijden op hoop van zegen. en zonder geluk vaart niemand wel. .misschien eigenlijk ergens goed ook want dan kunnen ze er wat aan doen als het straks niet meer te overzien is, en hopelijk indelen onder een nieuwe categorie zonder verplicht kenteken,Mvdbeld schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:55:
[...]
Er zijn reeds elektrische steps met een typegoedkeuring, plus de step voldoet mooi aan de kenmerken van een bijzondere bromfiets.
de Minister heeft de deelstep nog niet aangewezen als bijzondere bromfiets dus hoe weet jij dan zo zeker dat die in de categorie bijzondere bromfiets gaat vallen? er is namelijk wel verschil in een opvouwstep van 12 kilo en een gewone step die met blauw kenteken rondrijden...
Ok, ik ben klaar met deze discussie, niet de eerste keer en waarschijnlijk ook niet de laatste dat je onjuiste informatie verstrekt in dit topic. Ik hoop dat geïnteresseerden in een step daar doorheen prikken en zichzelf wel goed informeren en daarop hun besluit baseren.drestar schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 17:12:
[...]
Mensen weten ook heus wel dat het illegaal is maar gaan er toch mee rijden op hoop van zegen. en zonder geluk vaart niemand wel. .misschien eigenlijk ergens goed ook want dan kunnen ze er wat aan doen als het straks niet meer te overzien is, en hopelijk indelen onder een nieuwe categorie zonder verplicht kenteken,
de Minister heeft de deelstep nog niet aangewezen als bijzondere bromfiets dus hoe weet jij dan zo zeker dat die in de categorie bijzondere bromfiets gaat vallen? er is namelijk wel verschil in een opvouwstep van 12 kilo en een gewone step die met blauw kenteken rondrijden...
idd
Mvdbeld schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 17:23:
[...]
Ok, ik ben klaar met deze discussie, niet de eerste keer en waarschijnlijk ook niet de laatste dat je onjuiste informatie verstrekt in dit topic. Ik hoop dat geïnteresseerden in een step daar doorheen prikken en zichzelf wel goed informeren en daarop hun besluit baseren.
Over besluit gesproken .hier een video met goede vergelijking tussen de Xiaomi M365 en de ES2 in de winter,
Ik heb bericht van Xiaomi en schreven mij het volgende bericht,bleufred1 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:13:
[...]
joh, Xiaomi Mija M365 is van Xiaomi... Dat zeggen we al de hele tijd.
Overigens nog steeds wel overal MJ logo en geen MI logo. Waar dit over begon.
We appreciate your interest and support for the Mi Scooter. We are happy to inform you that both of what you have mentioned, Mijia and Mi are one original Xiaomi
If you have further questions or concerns, please feel free to reach out to us.
Regards,
Xiaomi Customer Support
Begin je weer?drestar schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:39:
Over besluit gesproken .hier een video met goede vergelijking tussen de Xiaomi M365 en de ES2 in de winter,
[YouTube: Xiaomi M365 vs Segway ES2 Winter Ride test ☃❄ True story🛴⚡]

Je voelt je wel gelijk weer aangesproken he ,maar je wilde toch telkens bewijzen?
dus hier een duidelijk filmpje en nu ga je zelf zo beginnen.
nog steeds niet willen weten dat je ES2 van mindere (rij) kwaliteit is dan een M365.
ook over MI en Mijia logo. zijn gewoon beiden origineel Xiaomi M365 scooter en met Mi logo is dus normaal gezien ook geen kopie.
ik zet hier niemand op het verkeerde been. komen degene die dat beweren zelf maar eens met bewijzen!
Je bewijst nog altijd niets. Je probeert je hier op dit forum telkens te profileren als alles- (of meer als bet-) weter over elektrische steps. Niemand heeft daar behoefte aan.drestar schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:26:
[...]
Je voelt je wel gelijk weer aangesproken he ,maar je wilde toch telkens bewijzen?
dus hier een duidelijk filmpje en nu ga je zelf zo beginnen.
nog steeds niet willen weten dat je ES2 van mindere (rij) kwaliteit is dan een M365.
ook over MI en Mijia logo. zijn gewoon beiden origineel Xiaomi M365 scooter en met Mi logo is dus normaal gezien ook geen kopie.
ik zet hier niemand op het verkeerde been. komen degene die dat beweren zelf maar eens met bewijzen!
Had er iemand gevraagd voor een M365 vs ES2 vergelijking? Wie wilt zich dus altijd bewijzen?
Je enige statement is dat de Xiaomi M365 de betere out of the box is. Maar in je filmpje heeft de eigenaar zelf al €75 aan upgrades toegevoegd. Zelf heb jij ook al nieuw banden, anti slip, rubbertje voor het scharnier want anders is het los en weet ik wat nog gekocht.
Dus stop met je bullshit dat de ES2 van mindere kwaliteit is dan de M365.
[Voor 6% gewijzigd door bottom line op 13-01-2019 16:37]
Er zijn wel meer relatief nieuwe vervoersmiddelen in opkomst waardoor de wetgeving die de RDW 'handhaaft' snel achterhaalt raakt. E-bikes met 'turbo-modes' die boven de 25 km/u ondersteunen, motoren die meer dan 250 Watt trekken en het bekendste voorbeeld de speed-pedelecs die op de rijbaan moeten rijden en tig keer moeten switchen; met gefrustreerde automobilisten en gevaarlijke situaties tot gevolg. Het is allemaal niet eenvoudig op te lossen, tot je daadwerkelijk in de stad rijd en je ziet dat mensen met het gebruik van hun gezond verstand, een beetje geduld en sociale vaardigheden het toch werkend krijgen.
Toch kan ik het niet helpen het volgende te denken; dit is snel een behoorlijke grote discussie geworden voor een probleem waar we al honderd jaar de beste oplossing ter wereld en bijbehorende infrastructuur voor hebben: de fiets. Hier hebben we onze fietscultuur aan te danken die het gebruik van dit soort gadgets op de fietspaden en bijhorende tolerantie mogelijk maakt. De wetgeving zou wat mij betreft dus wel wat algemener mogen worden met minder details en specifiek per voertuig, en de mensen het laten invullen en enkel nog controleren op het gedrag/naleven van de regels in het verkeer. Dat zou een stuk beter werken en helpen om mensen uit de auto te krijgen en duurzamer te laten reizen.
Toch kan ik het niet helpen het volgende te denken; dit is snel een behoorlijke grote discussie geworden voor een probleem waar we al honderd jaar de beste oplossing ter wereld en bijbehorende infrastructuur voor hebben: de fiets. Hier hebben we onze fietscultuur aan te danken die het gebruik van dit soort gadgets op de fietspaden en bijhorende tolerantie mogelijk maakt. De wetgeving zou wat mij betreft dus wel wat algemener mogen worden met minder details en specifiek per voertuig, en de mensen het laten invullen en enkel nog controleren op het gedrag/naleven van de regels in het verkeer. Dat zou een stuk beter werken en helpen om mensen uit de auto te krijgen en duurzamer te laten reizen.
Ik voel me nu een beetje in de zak gezet omdat ik nu dus de drie wintermaanden van het jaar mijn ES4 niet kan gebruiken. Ik zag het al aankomen nadat ik de (toen nog ES2) besteld had op Black Friday en het me al opviel dat de zomer weg was. Denk je dat ik me afwezig van het werk kan melden tot maart omdat ik zo niet naar buiten kan met m'n step? Of denk je dat jouw post niet relevant is omdat we vaker wel dan niet winters hebben zonder zulke sneeuw voor enige tijd? Of moet ik maar beginnen over al die leuke tussenstukjes die gekocht moeten worden door jou om je step maar solide te laten blijven aanvoelen? Ga ergens anders prediken.drestar schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:39:
[YouTube: Xiaomi M365 vs Segway ES2 Winter Ride test ☃❄ True story🛴⚡]
On topic: Hier in Antwerpen heeft Bird nu weer een ander soort step neergezet. De m365 rijdt hier nog rond, maar ik zie nu ook een ander model rondrijden, niet de Ninebot ES2/4. Iemand enig idee wat dat is? Ze zien er niet zo mooi uit als de m365 of de ES2/4.
Ik was ook van plan trouwens om te zorgen dat mijn volgende auto 4 wielaandrijving alsook een extra grote brandstoftank heeft, voor de enkele keer dat ik naar Oostenrijk ga voor te gaan skiën. Dat is wel iets dat ik standaard moet hebben voor wanneer ik het een week gebruik.KrazyJay schreef op zondag 13 januari 2019 @ 18:40:
[...]
Ik voel me nu een beetje in de zak gezet omdat ik nu dus de drie wintermaanden van het jaar mijn ES4 niet kan gebruiken. Ik zag het al aankomen nadat ik de (toen nog ES2) besteld had op Black Friday en het me al opviel dat de zomer weg was. Denk je dat ik me afwezig van het werk kan melden tot maart omdat ik zo niet naar buiten kan met m'n step? Of denk je dat jouw post niet relevant is omdat we vaker wel dan niet winters hebben zonder zulke sneeuw voor enige tijd? Of moet ik maar beginnen over al die leuke tussenstukjes die gekocht moeten worden door jou om je step maar solide te laten blijven aanvoelen? Ga ergens anders prediken.
On topic: Hier in Antwerpen heeft Bird nu weer een ander soort step neergezet. De m365 rijdt hier nog rond, maar ik zie nu ook een ander model rondrijden, niet de Ninebot ES2/4. Iemand enig idee wat dat is? Ze zien er niet zo mooi uit als de m365 of de ES2/4.

Grapje natuurlijk, mijn volgende auto wordt volledig elektrisch. Maar voor iets dat maar 1x mss gaat voorvallen, moet je je keuze niet aanpassen
Oh, ben je van Antwerpen?
Heb nog maar enkel de M365 gezien. Zal er morgen eens op letten. Dacht overigs dat ik de enige was met een Ninebot hier

hoop dat het toch nog lang duurt eer het vriest. Zo steppen / fietsen in Antwerpen is levensgevaarlijk wanneer het glad is. Zo was ik op de Meir vorige week bijna gevallen door het remmen voor een fietser die wou oversteken. Ik remde op een metalen rooster van de metro & de fietster achter mij lag op de grond doordat ze hetzelfde deed.
Met zo'n step heb je toch minder kans op een fysiek letsel.

Ja jij had zelf gevraagd om die bewijzen ter vergelijking! en nu moet je niet net gaan doen of je dat al niet meer weet. en ik heb het niet alleen over Out of the box gehad. dat is zeker niet het enige waar de Xiaomi M365 de betere scooter is. ik heb het ook gehad over de gewichtsverdeling vanwege de plaats van de accu wat het comfort ook bepaald. de ES2 met de accu in de stuurbuis is daardoor veel onstabieler omdat het gewicht van voren zit .en zulke dingen komen juist wat duidelijker naar voren in bepaalde omstandigheden. in het filmpje is duidelijk te zien dat de gewichtsverdeling een grote rol speelt .en daar is het vaak over gegaan dat er beweert werd dat dit niks uit zou maken.. iemand die dit topic volledig leest zal dat ook tegen komen.. over betweter gesproken. ik heb geen andere banden dus waar je het vandaan haalt te zeggen dat ik er andere banden op heb is de zoveelste onzin die je erbij haalt!bottom line schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:36:
[...]
Je bewijst nog altijd niets. Je probeert je hier op dit forum telkens te profileren als alles- (of meer als bet-) weter over elektrische steps. Niemand heeft daar behoefte aan.
Had er iemand gevraagd voor een M365 vs ES2 vergelijking? Wie wilt zich dus altijd bewijzen?
Je enige statement is dat de Xiaomi M365 de betere out of the box is. Maar in je filmpje heeft de eigenaar zelf al €75 aan upgrades toegevoegd. Zelf heb jij ook al nieuw banden, anti slip, rubbertje voor het scharnier want anders is het los en weet ik wat nog gekocht.
Dus stop met je bullshit dat de ES2 van mindere kwaliteit is dan de M365.
alleen rubbertje voor het scharnier heb ik maar die zit er nog niet eens op,
Je geeft me nu na 5 weken een bewijs dat de M365 beter is dan de Ninebot. En dan nog in een situatie die amper gaat voorvallen in België / Nederlanddrestar schreef op zondag 13 januari 2019 @ 19:48:
[...]
Ja jij had zelf gevraagd om die bewijzen ter vergelijking! en nu moet je niet net gaan doen of je dat al niet meer weet. en ik heb het niet alleen over Out of the box gehad. dat is zeker niet het enige waar de Xiaomi M365 de betere scooter is. ik heb het ook gehad over de gewichtsverdeling vanwege de plaats van de accu wat het comfort ook bepaald. de ES2 met de accu in de stuurbuis is daardoor veel onstabieler omdat het gewicht van voren zit .en zulke dingen komen juist wat duidelijker naar voren in bepaalde omstandigheden. in het filmpje is duidelijk te zien dat de gewichtsverdeling een grote rol speelt .en daar is het vaak over gegaan dat er beweert werd dat dit niks uit zou maken.. iemand die dit topic volledig leest zal dat ook tegen komen.. over betweter gesproken. ik heb geen andere banden dus waar je het vandaan haalt te zeggen dat ik er andere banden op heb is de zoveelste onzin die je erbij haalt!
alleen rubbertje voor het scharnier heb ik maar die zit er nog niet eens op,

Wanneer begin je eens met nadenken? Je bent je wel erg kinderachtig aan het gedragen moet ik zeggen.
Dat jij de banden nog niet gekocht hebt, is niet mijn schuld. Je was er wel continu over bezig.drestar schreef op woensdag 26 december 2018 @ 20:56:
[...]
De bandjes zijn inderdaad onbelangrijk. ik ga deze verkopen want wil Antislip banden erop doen met anti puncture tape, dan gaat het niet meer lek en heb je de beste grip.
Maar je zit dus wederom iedereen advies te geven over wat ze moeten doen (met hun banden), terwijl je zelf geen enkele echte ervaring ermee hebt? Jij bent wel tof. Net zoals je in het begin bezig was en de step nog niet eens bij je bezorgt was.
Accu in stuurbuis. Jezus

Je hebt 2 steps van elks 12kilo. 7 kilo zit bij de ene in de stuurbuis, 5 kilo weegt de onderkant. Bij de andere is 10k van het gewicht onderaan en 2 kilo door het stuur.
Een persoon van 85kilo gaat erop staan. Dan ga je die 5kilo verschil wel erg goed voelen door het verschil in zwaartepunt

Als je zoekt op M365 winter, heb ik ook een filmpje en dan moet je eens letten op de stabiliteit.
[Voor 3% gewijzigd door bottom line op 13-01-2019 20:10]
Afgelopen weekend een weekendje in Parijs geweest. De eerste dag helemaal verbaasd over de stepjes die af en aan scheuren bij alle attracties en metro-stations. Na uitgezocht te hebben hoe het werkt de volgende dag zelf op pad gegaan met de app van Lime. Wat een verademing om een stad op die manier te kunnen ontdekken zeg. Nog wel van de metro gebruik gemaakt maar als het op de step korter was dan vooral die keuze gemaakt. Je kan echt immens veel van de stad zien in een paar dagen. En aan het einde van de dag geen zere voeten. Heerlijk.
Ik was al op zoek om er in Nederland een te kopen totdat ik tot de conclusie kwam dat Nederland regeltjesland weer achterloopt op dit gebied. Als je ziet op welke manier er in Parijs met die stepjes wordt omgegaan en hoe het potentieel heel erg veel verbrandingsmotoren uit de stad kan weren, dan snap je toch niet dat NL hier niet sneller toestemming voor verleend. Oma mag wel met 27-28 op de elektrische fiets voorbij zeilen zonder iets te hoeven regelen maar dit mag hier dan niet. Zeker met de continue discussie over de overgang naar groene energie moet dit toch gewoon snel geregeld kunnen worden.
Ik heb slechts een aantal pagina's van dit topic kunnen doorbladeren maar is 1 van jullie al gepakt/aangehouden? En ben je de step dan gelijk kwijt? Wat is de boete? Op zich vind ik dit het overwegen nog wel waard. De aanschafprijs is binnen een paar maanden busabonnement terugverdiend.
Ik was al op zoek om er in Nederland een te kopen totdat ik tot de conclusie kwam dat Nederland regeltjesland weer achterloopt op dit gebied. Als je ziet op welke manier er in Parijs met die stepjes wordt omgegaan en hoe het potentieel heel erg veel verbrandingsmotoren uit de stad kan weren, dan snap je toch niet dat NL hier niet sneller toestemming voor verleend. Oma mag wel met 27-28 op de elektrische fiets voorbij zeilen zonder iets te hoeven regelen maar dit mag hier dan niet. Zeker met de continue discussie over de overgang naar groene energie moet dit toch gewoon snel geregeld kunnen worden.
Ik heb slechts een aantal pagina's van dit topic kunnen doorbladeren maar is 1 van jullie al gepakt/aangehouden? En ben je de step dan gelijk kwijt? Wat is de boete? Op zich vind ik dit het overwegen nog wel waard. De aanschafprijs is binnen een paar maanden busabonnement terugverdiend.
Welkom!Niltag schreef op zondag 13 januari 2019 @ 20:16:
Afgelopen weekend een weekendje in Parijs geweest. De eerste dag helemaal verbaasd over de stepjes die af en aan scheuren bij alle attracties en metro-stations. Na uitgezocht te hebben hoe het werkt de volgende dag zelf op pad gegaan met de app van Lime. Wat een verademing om een stad op die manier te kunnen ontdekken zeg. Nog wel van de metro gebruik gemaakt maar als het op de step korter was dan vooral die keuze gemaakt. Je kan echt immens veel van de stad zien in een paar dagen. En aan het einde van de dag geen zere voeten. Heerlijk.
Gebruik even de zoekfunctie. Over alles is normaal al gesproken geweest

Xiaomi M365 elektrische step scooter
Hmm. Op zich qua bedrag te overzien. Bedankt. Ga er nog eens over nadenken.bottom line schreef op zondag 13 januari 2019 @ 20:17:
[...]
Welkom!
Gebruik even de zoekfunctie. Over alles is normaal al gesproken geweest
Xiaomi M365 elektrische step scooter
Het Bewijs dat jij zomaar wat denkt/aanneemt en niet goed leestbottom line schreef op zondag 13 januari 2019 @ 20:03:
[...]
Je geeft me nu na 5 weken een bewijs dat de M365 beter is dan de Ninebot. En dan nog in een situatie die amper gaat voorvallen in België / NederlandStuur je me een filmpje wanneer je langer als 3 minuten aan een stuk op de baan kan rijden in de sneeuw?
Wanneer begin je eens met nadenken? Je bent je wel erg kinderachtig aan het gedragen moet ik zeggen.
[...]
Dat jij de banden nog niet gekocht hebt, is niet mijn schuld. Je was er wel continu over bezig.
Maar je zit dus wederom iedereen advies te geven over wat ze moeten doen (met hun banden), terwijl je zelf geen enkele echte ervaring ermee hebt?
Accu in stuurbuis. Jezuszijn we op dat punt?
Als je zoekt op M365 winter, heb ik ook een filmpje en dan moet je eens letten op de stabiliteit.
Ik heb duidelijk uitgelegd dat ik vergelijkingsfilmpjes heb gezien over de antislip banden als beste uit de bus kwamen en ze daarom ook wilde gaan aanschaffen maar niet dat ik ze al gekocht heb,
Die M365 op je filmpje komt helemaal niet slecht vooruit in de sneeuw en is gewoon stabiel zo te zien.. hetzelfde als in mijn getoonde filmpje. nu heb je al dubbel bewijs. en dat moet je met je ES2 helemaal niet proberen. vanwege de daarvoor verkeerde gewichtsverdeling zal dit minder succesvol zijn. dus ja accu in stuurbuis op dat punt maakt zeker uit.
Ik zeg ook niet dat hij niet slecht vooruit komt, stabiliteit is bad. Lees misschien zijn tekst er eens bij. Er zijn momenten genoeg dat hij moet corrigeren. Ik ga je niet tegenspreken dat de ES2 daar misschien nog slechter in is in de sneeuw.drestar schreef op zondag 13 januari 2019 @ 20:36:
[...]
Het Bewijs dat jij zomaar wat denkt/aanneemt en niet goed leest
Ik heb duidelijk uitgelegd dat ik vergelijkingsfilmpjes heb gezien over de antislip banden als beste uit de bus kwamen en ze daarom ook wilde gaan aanschaffen maar niet dat ik ze al gekocht heb,
Die M365 op je filmpje komt helemaal niet slecht vooruit in de sneeuw en is gewoon stabiel zo te zien.. hetzelfde als in mijn getoonde filmpje. nu heb je al dubbel bewijs. en dat moet je met je ES2 helemaal niet proberen. vanwege de daarvoor verkeerde gewichtsverdeling zal dit minder succesvol zijn. dus ja accu in stuurbuis op dat punt maakt zeker uit.
Maar dat heeft NIETS te maken met de plaatsing van de accu.
Dat komt puur doordat je met luchtbanden zit, die automatisch meer grip hebben dan de volle banden van de Ninebot. En dan nog zeker als je daar ANTI SLIP TAPE opzet (zoals in jou filmpje)..
Als dat enkel door het gewicht zou komen, dan stel ik voor dat we winterbanden voor auto's gewoon voor iedereen kunnen afschaffen, en we gewoon 500kilo extra op de bodem leggen in de winter. Volgens jou moet dat perfect werken, en voor iedereen is dit goedkoper.
Bedankt voor de kennis drestar!

Qua bedrag is het toch wel pijnlijkNiltag schreef op zondag 13 januari 2019 @ 20:35:
[...]
Hmm. Op zich qua bedrag te overzien. Bedankt. Ga er nog eens over nadenken.

Maar hoe meer mensen dit gaan aankopen in Nederland, hoe sneller ze gaan moeten bekijken hoe ze dit fatsoenlijk in de wegcode gaan moeten verwerken.
[Voor 13% gewijzigd door bottom line op 13-01-2019 20:49]
Corrigeren moet je altijd op gladde sneeuw met elk 2 wiel voertuig maar voor een step vanwege de kleine wielen is hij op sneeuw redelijk goed stabiel zo te zien,bottom line schreef op zondag 13 januari 2019 @ 20:45:
[...]
Lees misschien zijn tekst er eens bij.
Dat komt puur doordat je met luchtbanden zit, die automatisch meer grip hebben dan de volle banden van de Ninebot. En dan nog zeker als je daar ANTI SLIP TAPE opzet (zoals in jou filmpje)..
en de M365 in mijn getoonde filmpje die op sneeuw rijd heeft ook een volle band van achteren .en misschien moet je zelf eens beter lezen want er zit helemaal geen ANTI SLIP TAPE op de banden van de step in mijn getoonde filmpje?
er staat anti puncture tape maar dat leg je aan de binnenkant van de band om lekrijden tegen te gaan en heeft helemaal niks van doen met de grip,
goede kennis heb jij wil je zeggen.. Nou daar heeft een ander echt veel aan als die dat leest

ik denk dat je nu wel kan stoppen met steeds er alles van te maken wat niet zo is ,
Add your opinion about Xiaomi m365 pirate.ac/xiaomi-m365-7-8ah-kick-scooter/ and Segawy ES2 to my new website 🍻 . Actually as U saw, M365 with anti slip CST tire http://bit.ly/2l939yl on the front and solid tire http://bit.ly/2PCJ7Js on the back, is like Snow Beast Deep Fresh snow is not adrestar schreef op zondag 13 januari 2019 @ 21:46:
[...]
en de M365 in mijn getoonde filmpje die op sneeuw rijd heeft ook een volle band van achteren .en misschien moet je zelf eens beter lezen want er zit helemaal geen ANTI SLIP TAPE op de banden van de step in mijn getoonde filmpje?

Probeer het nog maar eens vriendschap.
Geen anti slip tape misschien, maar het zijn anti slip banden. Iets wat je niet standaard hebt, Net zoals hij een volle band vanachter legt.
Maar wel met een standaard ES step vergelijken. Sorry maar wat was je punt? En via jou filmpje moeten ze wel een correct beeld krijgen over de verschillen?
Maar was het nu een probleem door het gewicht van de step of door de banden?
Daar ben ik nog niet helemaal uit.
Ik zie jou amper reageren op punten waar ik commentaar op geef. Hypocriet noemen ze zo'n mensen zoals jou.
Effe nog iets toevoegen.
Drestar, dit gesprek stopt voor mij weer. Jij gaat toch nooit iets toegeven.
Als jij mij dan gaat uitlachen omdat ik een anti slip tape verwar met een anti slip tire en een anti puncture tape. Waar ben je dan mee bezig. Leuk dat je deelt dat je een zadel hebt gekocht voor je step, maar doordat jij het bent, krijg je daar ook geen reactie op van mij. Terwijl daar dit topic voor dient. Delen van informatie. Niet dat jou step de allerlaatste nieuwe versie is, en dat alle rest hier een 'afdankertje' bezit met een oud logo.
Geniet nu in hemelsnaam gewoon van je step.
Dat doe ik ook, en ik zoek niet elke dag opnieuw naar filmpjes over hoe een M365 rijdt. Of welke accessoires ik allemaal kan kopen voor mijn step.
Ik ben blij genoeg als ik anderen in Antwerpen zie rondrijden, en waar ik dan mee kan lachen omdat hun ze 'huren' terwijl de step waarmee ik rijd ook echt van mij is.
[Voor 42% gewijzigd door bottom line op 13-01-2019 22:37]
Eerst schrijf je wel anti slip tape op de banden, en dat het door volle banden komt geen grip te hebben ,en nu is een volle band niet standaard en wil je er weer mee zeggen dat hij daardoor wel meer grip heeft? je weet niet eens wat je schrijft.. want de volle band die hij vanachter heeft is geen eens een antislip band voor als je het nog niet wist!, en dan nog, een anti slip band doet niet veel meer op gladde sneeuw dan een normale band. dus standaard banden tov wat hij erop heeft zal op gladde sneeuw niet veel uitmaken. dus de rest mag je zelf invullen..bottom line schreef op zondag 13 januari 2019 @ 21:50:
[...]
Geen anti slip tape misschien, maar het zijn anti slip banden. Iets wat je niet standaard hebt, Net zoals hij een volle band vanachter legt.
Maar was het nu een probleem door het gewicht van de step of door de banden?
Daar ben ik nog niet helemaal uit.
Ik zie nu je pas aangepaste bericht dus ook nog ff dit als laatste dan,bottom line schreef op zondag 13 januari 2019 @ 21:50:
[...]
Als jij mij dan gaat uitlachen omdat ik een anti slip tape verwar met een anti slip tire en een anti puncture tape. Waar ben je dan mee bezig. Leuk dat je deelt dat je een zadel hebt gekocht voor je step, maar doordat jij het bent, krijg je daar ook geen reactie op van mij.
Ik heb je nergens uitgelachen om anti slip tape ,maar als jij mij gaat vertellen dat ik beter moet lezen terwijl je dit zelf niet doet ga je jezelf wel erg belachelijk maken. dus waar ben je zelf dan mee bezig kun jij je beter afvragen
dat je niet reageert op mijn zadel interesseert mij niks. wat wil je hiermee bereiken door dit kenbaar te maken. blijkbaar voel je je wel geroepen te reageren op mijn andere berichten .doe dat dan ook niet meer! . je maakt jezelf nu alleen maar meer belachelijk ,en ja daar lach ik dan wel om. voor de rest denk ik dat het beter is dat we afspreken dat jij helemaal niet meer reageert op mijn berichten en geniet van je ES2 step. het ga je goed in Antwerpen..
Je kan een boete riskeren omdat de step officieel nog niet toegelaten is maar ik denk niet dat je hem gelijk kwijt bent als je je verder netjes aan de verkeersregels houd en geen gekke dingen ermee gedaan hebt ..ook kan je een verzekering nemen ,dan heb je een plaatje erop zodat het wat officieler lijkt. of je dan daadwerkelijk verzekerd bent bij een ongeval is nog te bezien en dus wel het risico wat je neemt,[b]Niltag in "Xiaomi M365 elektrische step scooter"
veel mensen rijden al met zo´n deelstep rond in Nederland dus ik verwacht als er straks nog meer gaan rijden er wel eens goed naar gekeken gaat worden wat ze er echt mee aan moeten. hopelijk dan wel in positieve zin en niet een verbod erop wat per direct gehandhaafd moet worden. want nu word het vaak nog door de vingers gezien en laten ze je ermee doorrijden.
[Voor 24% gewijzigd door drestar op 14-01-2019 14:13]
Je riskeert
1. Een boete
2. Inbeslagname
3. Geen uitkering verzekering bij ongeval
Zelf weten of het het waard is.
1. Een boete
2. Inbeslagname
3. Geen uitkering verzekering bij ongeval
Zelf weten of het het waard is.
Yes van Antwerpen. Met een zwarte ES4. Ik woon ook in het centrum, maar ga met de auto werken. Ik gebruik hem dus niet elke dag. Wel ideaal als je ergens in de stad moet zijn en je hebt geen zin in de Velo, DeLijn of de eeuwige jacht naar een parkeerplek.bottom line schreef op zondag 13 januari 2019 @ 19:23:
[...]
Oh, ben je van Antwerpen?
Heb nog maar enkel de M365 gezien. Zal er morgen eens op letten. Dacht overigs dat ik de enige was met een Ninebot hier![]()
[...]
Eerste ervaringen, na 30km woon-werk, verlichting werkt uitstekend. Voldoende grip/stabiliteit ook op (natte) stenen
Onhandig is dat je niet even richting aan kan geven..
Don't Dream it, Be it
Gewoon arm uitsteken om te laten zien waar je naartoe wilt. een been mag ook trouwens, dat doen motorrijders ook als op hun motor geen knipperlicht zit.dr.nld schreef op maandag 14 januari 2019 @ 08:16:
Eerste ervaringen, na 30km woon-werk, verlichting werkt uitstekend. Voldoende grip/stabiliteit ook op (natte) stenen
drestar schreef op zondag 13 januari 2019 @ 23:49:
[...]
voor de rest denk ik dat het beter is dat we afspreken dat jij helemaal niet meer reageert op mijn berichten en geniet van je ES2 step.

Aangezien er van beleidskant nogal gevreesd wordt dat het voornamelijk ten koste gaat van fiets, OV en wandelverkeer is dat nog niet zo 123 gezegd, de verwachting is juist dat het weliswaar voor meer gemak voor de toerist maar wel een hoger energieverbruik en minder veiligheid zorgt, en dat is een lastige afweging. Maar we zullen het uiteindelijk allemaal wel zien aan de cijfers, met de statistieken uit dit soort landen/steden kunnen we mooi analyseren wat de invloed werkelijk is.Niltag schreef op zondag 13 januari 2019 @ 20:16:
Als je ziet op welke manier er in Parijs met die stepjes wordt omgegaan en hoe het potentieel heel erg veel verbrandingsmotoren uit de stad kan weren
[Voor 3% gewijzigd door Dreamvoid op 14-01-2019 17:19]
Misschien moeten we het hier gewoon hebben over de Xiaomi M365 en de vergelijkingen of +/- punten van andere steps in een ander topic bespreken.
Ben dit topic beginnen volgen omdat ik zelf een Xiaomi M365 heb en heb dan ook geen boodschap om om de haverklap posts te zien met alle pro's en contra's tussen de Xiaomi M365 en andere merken :-)
Zou het hier gewoon houden over de ervaringen, mods, ... van de Xiaomi M365 ;-)
Ben dit topic beginnen volgen omdat ik zelf een Xiaomi M365 heb en heb dan ook geen boodschap om om de haverklap posts te zien met alle pro's en contra's tussen de Xiaomi M365 en andere merken :-)
Gezien de grootte van de groep M365 en ES1/2/3/4.kevintjew schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:52:
Misschien moeten we het hier gewoon hebben over de Xiaomi M365 en de vergelijkingen of +/- punten van andere steps in een ander topic bespreken.
Maar inderdaad, als onderwerp Evaringen, mods, etc.
Niet het bashen van de andere producten.
Er zijn te weinig gebruikers in het algemeenkevintjew schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:52:

Gewoon 1 algemeen topic net zoals je 1 algemeen topic hebt over Elektrische Scooters of Elektrische Fietsen, en die doelgroep is al tig groter.
En ik vind zelf al die pro's en contra's tussen beide zelf erg lastig. Maar als je dan zo'n berichten krijgt

Eigenlijk moeten ES2/4 of ander step merk eigenaren dan ook niet hier komen om hun step te bespreken als het topic voor de Xiaomi M365 bedoeld is.
drestar schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:56:
[...]
Segway, Ninebot of een Xiaomi-step: het is één pot nat
En vorige week waren Ninebot en Xiaomi nog een pot nat..drestar schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:15:
Eigenlijk moeten ES2/4 of ander step merk eigenaren dan ook niet hier komen om hun step te bespreken als het topic voor de Xiaomi M365 bedoeld is.
Uiteindelijk was het toch beide een Xiaomi elektrische step scooter.
[Voor 3% gewijzigd door bleufred1 op 15-01-2019 12:19]
Als je niets toe te voegen hebt reageer dan niet. Als je vindt dat gedrag van users niet door de beugel kan, dan kan je een topicreport indienen.
[Voor 79% gewijzigd door Orion84 op 15-01-2019 16:41]
https://wren.co/join/Devian
Zijn er mensen die vanmorgen met de gladheid de step hebben gepakt? Ik durfde het niet aan, volgens mij lig je gelijk onderuit met die kleine wieltjes (nog erger dan met een fiets)
Yes, probleemloos op vertrek station aangekomen en vanaf aankomst station weer naar mijn werk gekomen.BaSsDruM schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:27:
Zijn er mensen die vanmorgen met de gladheid de step hebben gepakt? Ik durfde het niet aan, volgens mij lig je gelijk onderuit met die kleine wieltjes (nog erger dan met een fiets)
Vooral als je hem op eco zet heb je er eigenlijk weinig moeite mee, verbaasde mij ook in positieve zin.BaSsDruM schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:27:

Ik rijd ook gewoon op nat wegdek en door alle gladheid heen. de Xiaomi M365 is op elk terrein lekker stabiel voor een step met kleine wielen heb ik al ondervonden. heb er ook al mee door het bos gereden op zandpaden etc. met dank aan de luchtbandjes en het goed liggende zwaartepunt zeer comfortabel te rijden.
Ligt er aan waar je woont
Hier staat hij bij de MediaMarkt voor 369.
Zwart en wit. En op voorraad
Andere hebben hem gekocht via BangGood en dan via het Spaanse waarhuis zodat ze niet eeuwig moesten wachten.
En volgens mij kan je hem ook via Xiaomi Spanje bestellen.. maar vraag me af of ze overal willen leveren.
Hier staat hij bij de MediaMarkt voor 369.
Zwart en wit. En op voorraad
Andere hebben hem gekocht via BangGood en dan via het Spaanse waarhuis zodat ze niet eeuwig moesten wachten.
En volgens mij kan je hem ook via Xiaomi Spanje bestellen.. maar vraag me af of ze overal willen leveren.
[Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 19-01-2019 23:01]
Ik ga er vanuit dat je in Europa woont en oipo zoek bent naar de Europese versie met de 2 extra bandjes.WLC91 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 20:49:
Waar koop je hem eigenlijk het beste?
Gearbest en Aliexpress hebben meestal de laagste prijzen,
alleen bij gearbest niet altijd beschikbaar vanuit Europese warenhuizen
die van Aliexpress word verzonden vanuit het warenhuis in Spanje, voor 345 euro inclusief de verzending in 5 dagen.
Ik ben vandaag weer in Antwerpen geweest, veel Xiaomi M365 zien rijden .zelfs met z´n twee lachend op zo´n step,
zag ze best veel rijden. dan denk ik Nederland, wanneer zien we dit ook hier...
Lukte goed, in Eindhoven bij het station richting de universiteit is een heel gladde ijzeren tegelvloer, met alle gemak zonder slippen overheen.Dejagan schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:50:
[...]
Vooral als je hem op eco zet heb je er eigenlijk weinig moeite mee, verbaasde mij ook in positieve zin.
Mijn ES2 gehaald via gearbest, was rond black Friday wat goedkoper (320 totaal).
Zelfde moment was de M365 net 2 tientjes duurder geloof ik. Maar dat gaat altijd wat heen en weer.
Wat gladheid betreft geen problemen gehad. Zelfs de harde bandjes hebben nog genoeg grip, zelfs bij een bocht naar beneden vanaf het station. Rijdt heerlijk stabiel. Enige puntje is dat het in de schuur wat koud is en je dat wel in de accu merkt
Zelfde moment was de M365 net 2 tientjes duurder geloof ik. Maar dat gaat altijd wat heen en weer.
Wat gladheid betreft geen problemen gehad. Zelfs de harde bandjes hebben nog genoeg grip, zelfs bij een bocht naar beneden vanaf het station. Rijdt heerlijk stabiel. Enige puntje is dat het in de schuur wat koud is en je dat wel in de accu merkt
[Voor 12% gewijzigd door flessuh op 20-01-2019 11:58]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Dit topic is gesloten.