Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Buckyballz
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 10-11 22:26
Jawel half officieel :+ ; ken iemand die via de site vd RDW, (maar dan had ie het stukje graveren geskipped en wheelert nu rond op zijn EUC zonder serienr maar met een plaatje via RDW

Buckyballz wijzigde deze reactie 31-10-2018 13:23 (74%)

• Crihzz
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 14-11 21:15
dedoi schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:21:
https://www.ad.nl/binnenl...oard-boosdoener~a6194ce7/

weer een negatief stukje.
Een elektrische step staat soms ongemerkt een week lang op te laden in een garage’’, zegt Oscar van Elferen van het Verbond van Verzekeraars.
weet die man wel waarover hij praat?
Inderdaad, alsof we nog in een tijd zijn waarin we geen intelligente laders of BMS hebben.

• Mvdbeld
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 10:01
Buckyballz schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:08:
Jawel half officieel :+ ; ken iemand die via de site vd RDW, (maar dan had ie het stukje graveren geskipped en wheelert nu rond op zijn EUC zonder serienr maar met een plaatje via RDW
Weet niet wat je met "Half officieel" bedoeld, maar nee ding mag niet de weg op. Alle tips en trucs hier zijn om ermee weg te komen, maar het mag simpelweg niet...

• hpmkruit
  • Registratie: november 2009
Crihzz schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:09:
[...]

Inderdaad, alsof we nog in een tijd zijn waarin we geen intelligente laders of BMS hebben.
Extra lader of elektrisch apparaat brengt wel weer een nieuw risico met zich mee. Of dit nu groot of klein is, is een ander verhaal. Voor mij in ieder geval reden genoeg om voor de lader van de step een schakelklok te gebruiken die de stroom na 4 uur gewoon afsluit.

• BaSsDruM
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 14-11 15:35
Buckyballz schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:08:
RDW geeft geen 'plaatjes' uit.

Dus.....

• sjukke
  • Registratie: juni 2004
  • Nu online
Iemand ook problemen met een rare kraak tijdens het rijden? Lijkt te komen uit het scharnierpunt waar je de scooter kunt inklappen. Heb ondertussen zo'n 100km op de teller staan

Zal vanavond wat WD40 proberen

• Buckyballz
Buckyballz schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:08[/message]:[/b]
Jawel half officieel :+ ; ken iemand die via ANWB, (maar dan heeft ie het stukje graveren geskipped) betaald 4§ p/m verzekering en wheelert nu rond op zijn EUC zonder serienr maar met een plaatje

Buckyballz wijzigde deze reactie 07-11-2018 09:07 (103%)

• The Zep Man
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13-11 15:29
sjukke schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:25:
Iemand ook problemen met een rare kraak tijdens het rijden? Lijkt te komen uit het scharnierpunt waar je de scooter kunt inklappen. Heb ondertussen zo'n 100km op de teller staan
Heel veel mensen hebben daar last van. Het is metaal-op-metaal met speling. Gecombineerd met hobbels slijt je dus het materiaal af, en krijg je meer speling.

Je kan deze set kopen (of hier). Bevat een rubbertje dat je in het scharnier kan stoppen als schokdemper. Bevat ook een opschroefbaar kapje om de kabel voor het achterlicht te beschermen tegen het achterwiel.

De 0.4 mm gebruik je bij een nieuwe M365, de 0.8 mm bij een gebruikte M365 waarvan het scharnierpunt kraakt.

[edit]
Je kan de rubbers ook 3D printen.

The Zep Man wijzigde deze reactie 31-10-2018 14:59 (32%)

Zep en de Kunst van het Computeronderhoud
[2014-06-15 00:00] Transmission 2.83 voor Windows (daemon & CLI)

• hpmkruit
The Zep Man schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:37:
[...]
Heel veel mensen hebben daar last van. Het is metaal-op-metaal met speling. Gecombineerd met hobbels slijt je dus het materiaal af, en krijg je meer speling.

Je kan deze set kopen (of hier). Bevat een rubbertje dat je in het scharnier kan stoppen als schokdemper. Bevat ook een opschroefbaar kapje om de kabel voor het achterlicht te beschermen tegen het achterwiel.

De 0.4 mm gebruik je bij een nieuwe M365, de 0.8 mm bij een gebruikte M365 waarvan het scharnierpunt kraakt.

[edit]
Je kan de rubbers ook 3D printen.
Andere (goedkopere) oplossing die ik heb toegepast is het plakken van een stuk stevig duct tape tussen de 2 delen en deze met een stanley mes uitsnijden zodat het scharnier weer dicht kan. Aangezien het om een halve millimeter gaat heb je deze al snel opgevuld. Nog geen last gehad van speling of krakende delen na 450 km.

• sjukke
  • Nu online
Toppie, bedankt voor de reacties, ik ga het proberen!

Nog een andere vraag, iemand ervaring met andere bandjes op de Xiaomi? Bijvoorbeeld de banden zonder binnenband, geeft het echt meer rijcomfort?

• hpmkruit
sjukke schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:21:
Toppie, bedankt voor de reacties, ik ga het proberen!

Nog een andere vraag, iemand ervaring met andere bandjes op de Xiaomi? Bijvoorbeeld de banden zonder binnenband, geeft het echt meer rijcomfort?
Hier zijn op youtube meer dan genoeg reviews van te vinden. In het kort: gebruik deze alleen als je last hebt van veel lekke banden. Rijcomfort en prestaties hebben te lijden onder het gebruik van de 'solid' bandjes. Zie o.a. hier:
YouTube: Xiaomi M365 Pre Mounted Solid Tire Review

• MarcoC
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:51
https://www.ad.nl/rotterd...erdam-in-de-weg~a501ab20/

Lijkt erop dat het Stint-drama officiŽle goedkeuring in de weg staat.

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 08:56
MarcoC schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:18:
https://www.ad.nl/rotterd...erdam-in-de-weg~a501ab20/

Lijkt erop dat het Stint-drama officiŽle goedkeuring in de weg staat.
Jammer is dat zeg. We hebben nog een lange weg te gaan in Nederland.

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Hoezo een lange weg te gaan? Lees de afgelopen paar posts eens terug!
Het is toch niet zo heel gek dat de boel gereguleerd is. Ik krijg niet echt de indruk dat zo'n step van nou echt een kwaliteitsproduct is. En dan gaat het hier nog over een Xiaomi, enigszins 'merk' en kwaliteit...
Begrijp me niet verkeerd, dit soort logistieke oplossingen juich ik toe, maar dan wel binnen de kaders van de wet. En dat kan prima, alleen kost de step (uiteraard) wat duurder

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
xileS schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:16:
[...]

[Afbeelding]
Je zat helemaal in de goede richting, alleen weet ik niet of dit onder garantie valt ;p.

Ik heb geen ervaring met kabels fixen, maar dit moet wel zelf makkelijk te repareren zijn lijkt mij. Hopelijk zijn daarna de problemen wel opgelost.
Heb het eerst even alleen geprobeerd met een krimpkous en wat isolatietape. Kabel leek niet heel erg beschadigd, denk dat die gek deed omdat die waarschijnlijk in contact kwam met een schroef.

Het lijkt gewerkt te hebben, na een kleine testrit niks meer geks gemerkt.

• Crihzz
xileS schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 00:05:
[...]

Heb het eerst even alleen geprobeerd met een krimpkous en wat isolatietape. Kabel leek niet heel erg beschadigd, denk dat die gek deed omdat die waarschijnlijk in contact kwam met een schroef.

Het lijkt gewerkt te hebben, na een kleine testrit niks meer geks gemerkt.
Goed om te horen. En nu ongestoord steppen! :)

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09:47
-tom-562 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:34:
Hoezo een lange weg te gaan? Lees de afgelopen paar posts eens terug!
Het is toch niet zo heel gek dat de boel gereguleerd is. Ik krijg niet echt de indruk dat zo'n step van nou echt een kwaliteitsproduct is. En dan gaat het hier nog over een Xiaomi, enigszins 'merk' en kwaliteit...
Begrijp me niet verkeerd, dit soort logistieke oplossingen juich ik toe, maar dan wel binnen de kaders van de wet. En dat kan prima, alleen kost de step (uiteraard) wat duurder
Met de steeds goedkoper wordende scooters zit er in mijn ogen commercieel niet zo heel veel toekomst in al die deelscooters buiten een nichemarkt voor toeristen - een groot deel van de kosten van zo'n concept zijn de vervangingskosten voor diefstal en vandalisme, en de arbeidskosten voor het telkens oppikken van die dingen voor opladen/reparatie/herverdeling over de stad, en dat wordt over tijd niet echt goedkoper. Op een gegeven moment koopt iedereen gewoon zelf zo'n ding prive, omdat de terugverdientijd tov zo'n huurscooter wel heel kort wordt.

Tenminste, totdat de eerste zelfrijdende scooter komt, die zichzelf zoals een iRobot terugrijdt naar zijn basisstation voor opladen :)

specs

• sjukke
  • Nu online
Ik was laatst in Tel Aviv, en daar rijdt echt iedereen op de Xiaomi scooters rond.

Ook zag ik de Bird deel-scooters daar overal rondslingeren, veel waren gestript van de spatborden etc, lijkt erop dat mensen die dingen gebruiken voor de gratis onderdelen ;-) De Bird deelscooters zijn gewoon 1 op 1 de M365.

Het schijnt dat de scooters in Israel legaal zijn, al moet je per 1 januari een helm op en mag je enkel op het fietspad en de weg rijden. Verder geen verzekering oid. Verlichting is wel verplicht als ook een max snelheid van 25KM/U

• The Zep Man
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13-11 15:29
Het schijnt dat de scooters in Israel legaal zijn, al moet je per 1 januari een helm op en mag je enkel op het fietspad en de weg rijden. Verder geen verzekering oid. Verlichting is wel verplicht als ook een max snelheid van 25KM/U
• Helm: goed idee! Maar dat opent wel de discussie over snorfietsen (blauwe plaatjes) en het niet dragen van een helm.
• Alleen op het fietspad en de weg: in Nederland zijn er al goede regels met betrekking tot snorfietsen en het fietspad/de weg. Enige discussie die men kan verwachten is over de "Fietspad, dus niet brommen" bordencombinatie. Immers 'bromt' een M365 niet. ;) Dat wordt een discussie over bord G13 (onverplicht fietspad) en G11 (verplicht fietspad). Zou een elektrische scooter op een G13 fietspad mogen?
• Verzekering: Verplichte WA verzekering zou niet verkeerd zijn en ben ik een voorstander van.
• Verlichting: Zit al op het apparaat. In Nederland is er geen verplichting om altijd licht te voeren. Als dat wel komt, dan is dat wel op te lossen in software.
• Maximum snelheid van 25 KM/U: Dat is de M365 standaard al.

IsraŽl heeft over dit soort voertuigen best wel veel zaken al goed voor elkaar. :)

The Zep Man wijzigde deze reactie 06-11-2018 11:26 (7%)

Zep en de Kunst van het Computeronderhoud
[2014-06-15 00:00] Transmission 2.83 voor Windows (daemon & CLI)

• Dreamvoid
The Zep Man schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:24:
[...]
• Helm: goed idee! Maar dat opent wel de discussie over snorfietsen (blauwe plaatjes) en het niet dragen van een helm.
• Alleen op het fietspad en de weg: in Nederland zijn er al goede regels met betrekking tot snorfietsen en het fietspad/de weg. Enige discussie die men kan verwachten is over de "Fietspad, dus niet brommen" bordencombinatie. Immers 'bromt' een M365 niet. ;) Dat wordt een discussie over bord G13 (onverplicht fietspad) en G11 (verplicht fietspad). Zou een elektrische scooter op een G13 fietspad mogen?
Je kan deze scooters onder de snorfiets regulering gooien (net zoals bv bij elektrische fietsen met gashendel zoals deze, en veel e-scooters), dan komen ze in categorie L1e-A. Verzekering ja, typegoedkeuring ja, helmplicht nee, 25 km/u max, en toegelaten op het fietspad, tenzij lokale overheden dat anders zien (Amsterdam bv, waar je nu een helm op moet en op de rijbaan).

"Fietspad, dus niet brommen" geldt voor bromfietsen (max 45 km/u, cat L1e-B), daar vallen deze miniscooters sowieso niet onder.

Dreamvoid wijzigde deze reactie 06-11-2018 12:00 (10%)

specs

• Jochemd13
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 14-11 19:27
"Op het onverplichte fietspad (bord G13) mag je alleen met een snorfiets met elektromotor of uitgeschakelde verbrandingsmotor komen. "
Bron: https://vvn.nl/brom-en-snorfiets
Heeft volgens mij met zowel geluidsoverlast als veiligheid te maken, maar in dit geval zou het logisch zijn dat de step (die amper geluid maakt en niet harder dan 25km/u rijdt) daar ook gewoon mag rijden gezien een elektrische snorfiets (die max 25km/u gaat) dat ook mag

Add me op snap: JD14Tech :P, Milight topic

• Dreamvoid
Lastige zijn die lokale uitzonderingsregels - in Amsterdam waar nu de snorfietsen de rijbaan op moeten, geldt dat ook voor elektrische snorfietsen (dus inclusief e-bikes met gashendel, en steps). Het wordt er dus niet eenvoudiger op, en met je Xiaomi de rijbaan op lijkt me nogal onwenselijk.

specs

• Dejagan
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 03:59
• Verlichting: Zit al op het apparaat. In Nederland is er geen verplichting om altijd licht te voeren. Als dat wel komt, dan is dat wel op te lossen in software.
Is al een optie voor zelfs in de settings voor achterlicht! :)

• MarcoC
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:51
Dreamvoid schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:19:
Lastige zijn die lokale uitzonderingsregels - in Amsterdam waar nu de snorfietsen de rijbaan op moeten, geldt dat ook voor elektrische snorfietsen (dus inclusief e-bikes met gashendel, en steps). Het wordt er dus niet eenvoudiger op, en met je Xiaomi de rijbaan op lijkt me nogal onwenselijk.
Het idee van Amsterdam is natuurlijk ridicuul. De voornaamste redenen waarom snorfietsen naar de rijbaan moeten is geluidsoverlast, uitstoot, stank en het feit dat ze vaak harder dan toegestaan rijden. Dit zou een uitgelezen kans zijn om elektrische voertuigen te promoten door deze als uitzondering op te nemen, maar helaas.

• Buckyballz
Wie kan me helpen? Ik kan mijn m365 niet uitlezen, ik heb ‘m gekocht via Marktplaats (zonder manual) en ik heb de apps Ninebot, Fireplus en MiHome geprobeerd. Ik heb er al op gereden en doet het goed maar wil even weten van hoe en wat, Ik zou ‘m zo graag even naar willen laten kijken. (ik woon in Groningen)
Bij voorbaat dank

• dedoi
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 08:33
kun je er geen conntectie mee maken ?
Buckyballz schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:11:
Wie kan me helpen? Ik kan mijn m365 niet uitlezen, ik heb ‘m gekocht via Marktplaats (zonder manual) en ik heb de apps Ninebot, Fireplus en MiHome geprobeerd. Ik heb er al op gereden en doet het goed maar wil even weten van hoe en wat, Ik zou ‘m zo graag even naar willen laten kijken. (ik woon in Groningen)
Bij voorbaat dank

• Crihzz
Buckyballz schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:11:
Bij voorbaat dank
Weet je zeker dat het een M365 is? Er zijn ontzettend veel clones in omloop inmiddels en die lijken als twee druppels water op de M365. Open schroeven, zou ik zeggen ;). Of optie twee: probeer het eerst nog even met een andere telefoon.

• Buckyballz
dedoi schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:17:
kun je er geen conntectie mee maken ?

[...]
Klopt, al een paar keer geprobeerd met 3 verschillende apps. Het vervelende is dat ik m via marktplaats heb gekocht, rijdt prima, ziet er echt uit als een m365..

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 09:32

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik heb inmiddels ook 1 zwarte M365 besteld via Amazon.es maar vreemd genoeg is ie na 2 dagen nog steeds niet verzonden... spulletjes van Curious Joe al wel binnen overigens.

Tomba wijzigde deze reactie 07-11-2018 18:57 (4%)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Buckyballz
Crihzz schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:38:
[...]

Weet je zeker dat het een M365 is? Er zijn ontzettend veel clones in omloop inmiddels en die lijken als twee druppels water op de M365. Open schroeven, zou ik zeggen ;). Of optie twee: probeer het eerst nog even met een andere telefoon.
Ojee :O |:( dat meen je niet. Hij ziet er ťcht uit als een Xiaomi en rijdt wel fijn, is dat de enige manier om er achter te komen door ‘m open te schroeven? Wat zijn herkenningspunten dat het een echte is? Gut wat rot dat er niemand is waar ik naartoe kan gaan. Ik ben geen techie nl

• hpmkruit
Buckyballz schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:49:
[...]

Klopt, al een paar keer geprobeerd met 3 verschillende apps. Het vervelende is dat ik m via marktplaats heb gekocht, rijdt prima, ziet er echt uit als een m365..
Probeer anders even het bluetooth password te resetten:
YouTube: Xiaomi M365 🛴 Bluetooth & Password RESET ♻️ Eas...

• dedoi
Heb je mischien een paar foto's?
Buckyballz schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:49:
[...]

• Crihzz
Buckyballz schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:59:
[...]

Ojee :O |:( dat meen je niet. Hij ziet er ťcht uit als een Xiaomi en rijdt wel fijn, is dat de enige manier om er achter te komen door ‘m open te schroeven? Wat zijn herkenningspunten dat het een echte is? Gut wat rot dat er niemand is waar ik naartoe kan gaan. Ik ben geen techie nl
Vergelijken met een M365 van iemand anders is het meest makkelijk denk ik. Maar wie weet helpt een bluetooth reset of andere telefoon ook om vast te stellen of het een echte is. Sommige clones zijn aan de buitenkant nagenoeg identiek. Je ziet ze zelfs op marktplaats voor rond de 300 euro dacht ik.

• Buckyballz
Crihzz schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:09:
[...]

Vergelijken met een M365 van iemand anders is het meest makkelijk denk ik. Maar wie weet helpt een bluetooth reset of andere telefoon ook om vast te stellen of het een echte is. Sommige clones zijn aan de buitenkant nagenoeg identiek. Je ziet ze zelfs op marktplaats voor rond de 300 euro dacht ik.
Hoi Crihzz! Bedankt voor jouw reply. Ik las net ook deze info over fakes :N (zelfs met de genoemde app Minirobot lukt het me niet te connecten er word ook aangegeven moederbord onderdelen te vervangen zoals bluetooth onderdeel, maar ja daar weet ik weinig van :'( ) : https://www.reddit.com/r/...p&utm_medium=comment_list

• Buckyballz
dedoi schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:11:
Heb je mischien een paar foto's?

[...]
Het lukt me niet want heb te weinig ‘karma punten’ bij tweakers :F om foto’s te plaatsen..

• Buckyballz
Geprobeerd, ik hoorde zachtere piepjes, niet zo hard als in de clip die je stuurde. Krijg geen verbinding of iets te zien wat lijkt op een bluetooth modus wel energy modus (groen ledje gaat aan naar 3 keer snel drukken op de knop)

• hpmkruit
Probeer eens met de app m365 Tools of je de step Łberhaupt wel ziet via BT.

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 09:39

Mystikal

It never hurts to help

Buckyballz schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:31:
[...]

Het lukt me niet want heb te weinig ‘karma punten’ bij tweakers :F om foto’s te plaatsen..
Gewoon even extern een foto hosten op een website.

Free image host op google moet wel wat hits opleveren.

Basement Bios ---- Exo-S

• bleufred1
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 10:04
Buckyballz schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:34:
[...]

Geprobeerd, ik hoorde zachtere piepjes, niet zo hard als in de clip die je stuurde. Krijg geen verbinding of iets te zien wat lijkt op een bluetooth modus wel energy modus (groen ledje gaat aan naar 3 keer snel drukken op de knop)
3 keer drukken?
Ik dacht dat het bij mij 2 keer was...

• Buckyballz
Mystikal schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:52:
[...]

Gewoon even extern een foto hosten op een website.

Free image host op google moet wel wat hits opleveren.
Hierbij de link
https://postimg.cc/gallery/1v1l1638a/

• bleufred1
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 10:04
Is in ieder geval niet dezelfde als ik heb.
zie achter kant bij jou 4 rubbers zitten voor schroeven, ik heb er 3.. voorbeeld spatbord
ook aansluiting bedrading naar handrem en bij remschijf zien er anders uit dan bij mij.

edit.
Nu ik verder kijk, zwarte ipv grijze draden naast de rode.
ander voorwiel?...

bleufred1 wijzigde deze reactie 08-11-2018 16:31 (47%)

• Crihzz
Buckyballz schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:23:
[...]

Hoi Crihzz! Bedankt voor jouw reply. Ik las net ook deze info over fakes :N (zelfs met de genoemde app Minirobot lukt het me niet te connecten er word ook aangegeven moederbord onderdelen te vervangen zoals bluetooth onderdeel, maar ja daar weet ik weinig van :'( ) : https://www.reddit.com/r/...p&utm_medium=comment_list
Ai, ik was er al een beetje bang voor. Maar goed, hij rijdt dus wel lekker. Dat is natuurlijk het belangrijkst. Wel vervelend/flauw dat iemand deze step onder een verkeerde naam te koop heeft aangeboden.

----------------- knipperdeknip-----------
Ik ben nu wel extra benieuwd geworden naar hoe jouw step er van binnen uit ziet...stiekem toch even open laten schroeven door een handige buurman?

Crihzz wijzigde deze reactie 09-11-2018 18:19 (11%)

• Tomba

Tomba

Omdat de leverdatum vd zwarte maar bleef veranderen gisteren geswitcht naar de witte, deze werd vandaag verzonden. Ik kijk er naar uit :)

• Buckyballz
Crihzz schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 13:25:
[...]

Ai, ik was er al een beetje bang voor. Maar goed, hij rijdt dus wel lekker. Dat is natuurlijk het belangrijkst. Wel vervelend/flauw dat iemand deze step onder een verkeerde naam te koop heeft aangeboden.

----------------- knipperdeknip-----------
Ik ben nu wel extra benieuwd geworden naar hoe jouw step er van binnen uit ziet...stiekem toch even open laten schroeven door een handige buurman?
Dat is het punt, die heb ik niet en durf ik niet. Lees wel veel over EU versie etc. Dus denk niet eens nep maar verschillende versies oid.

• Crihzz
Buckyballz schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 18:39:
[...]

Dat is het punt, die heb ik niet en durf ik niet. Lees wel veel over EU versie etc. Dus denk niet eens nep maar verschillende versies oid.
Ik neem aan dat er inderdaad meerdere "versies" van de M365 bestaan inmiddels, hij is al een tijdje te koop en er zijn vast bugs hersteld/verbeteringen doorgevoerd. Is er geen tweaker in de buurt bij Bucky die handig is met een schroevendraaier? Dan weten we in iedergeval of je verder kan stoeien met de originele app.

• Mr_Margucci
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 14-11 10:55
Ik zie ze nou op gearbest staan voor §352. Waar let ik nou op bij bestellen wil uiteraard geen douane kosten betalen. Wachten vind ik geen probleem.. Hoop dat iemand ff duwtje in de goede richting kan geven. Kan overigens alleen met iDEAL betalen.

Edit: Wat is het verschil tussen de Europe version en waar geen "Europe" bij staat. Die laatste is namelijk §325

Mr_Margucci wijzigde deze reactie 09-11-2018 23:08 (19%)

• Mvdbeld
Mr_Margucci schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 23:05:
Ik zie ze nou op gearbest staan voor §352. Waar let ik nou op bij bestellen wil uiteraard geen douane kosten betalen. Wachten vind ik geen probleem.. Hoop dat iemand ff duwtje in de goede richting kan geven. Kan overigens alleen met iDEAL betalen.

Edit: Wat is het verschil tussen de Europe version en waar geen "Europe" bij staat. Die laatste is namelijk §325
Heb mijn ES2 bij Gearbest vandaan, duurde wel bijna 2 maanden. Zou zelf altijd bij China shops met PayPal betalen vanwege de extra bescherming, al heb ik eigenlijk nog nooit problemen gehad met GB. Betreft de versies, volgens mij heeft de EU-versie een extra set banden, wat verder de verschillen zijn kunnen de Xiaomi rijders denk beter aangeven.

Mvdbeld wijzigde deze reactie 10-11-2018 08:06 (9%)

• Tomba

Tomba

W
Mr_Margucci schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 23:05:

Voor een paar tientjes meer haal je m op bij Amazon Spanje (https://www.amazon.es/Xiaomi-Mi-Scooter-Patinete-elťctrico/dp/B077QQ1DMT ) ; heb je m sneller en bovendien 2 jaar garantie vanuit Amazon!

Tomba wijzigde deze reactie 12-11-2018 18:12 (3%)

• Crihzz
Eu versie lijkt me in ieder geval wat firmware betreft overeenkomstig afgestemd/ingesteld op de gemiddelde snelheids beperkende wetgeving in Europa. Twee extra bandjes en een "EU" stekker aan de lader.

• xileS
  • Niet online
Ik zocht nog een witte m365, daarvan is de EU versie flink duurder bij Gearbest. De andere versie is die nog redelijk geprijst.
Difference Between Common and Europe Version:
Xiaomi electric scooter common version only has a charger as accessory in package.
Europe version has rich accessories: power adapter, EU plug, pair of spare tires, extending nozzle, T-shaped wrench, screws, English user manual.
Behalve de extra set bandjes lijkt het niet veel te verschillen?

De Ninebot ES2 Black is trouwens vandaag ook in de flash sale (voor 317). De ES1 ook nog, maar lijkt weer iets duurder dan paar dagen geleden.

De grote favoriet lijkt nog steeds de xiaomi M365 te zijn. Ik heb zelf alleen nog op de ES1 gereden.

Als je een nieuw account aanmaakt op gearbest kan je ook nog een paar procent cashback krijgen trouwens op 1 van de cashback sites.

xileS wijzigde deze reactie 10-11-2018 13:27 (8%)

• Mr_Margucci
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 14-11 10:55
Opzich is de winter om de hoek dus vind ik 2 maanden wachten geen probleem. Zijn er hier meer met ervaring bestellen bij haar best wil hem echt het liefst morgen bestellen. Zie ook nergens staan waar je de "railway" kan kiezen..

• flessuh
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 13-11 17:35

flessuh

Set sail for fail!

Zullen er nog betere aanbiedingen komen rond black friday, of zal het dan ongeveer hetzelfde zijn als nu met 11-11? Iemand die daar wat op heeft gelet toevallig?

Zit zelf nu naar een ES2 te kijken (extra accu kan altijd nog), maar ja, als ik wat meer korting kan krijgen altijd fijn natuurlijk :P

https://www.dutchsolarboat.com

• GekkePrutser
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Ja ik vind die ES2 aanbieding van GearBest ook erg interessant. Vooral vanwege de vering en harde bandjes, dus geen kans op lekken zoals bij de M365.

Maar ik ben een beetje huiverig om zoiets groots helemaal uit China te bestellen. Ook omdat het niet helemaal duidelijk is hoeveel er nog bij komt.

Edit: De flash sale liep gisteravond af maar is nu blijkbaar 3 dagen verlengd!

GekkePrutser wijzigde deze reactie 11-11-2018 20:28 (12%)

• xileS
  • Niet online
Mr_Margucci schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 23:36:
Opzich is de winter om de hoek dus vind ik 2 maanden wachten geen probleem. Zijn er hier meer met ervaring bestellen bij haar best wil hem echt het liefst morgen bestellen. Zie ook nergens staan waar je de "railway" kan kiezen..
Je ziet het pas bij het afrekenen en je hebt dan keuze tussen railway priority mail of railway express. Precieze verschil weet ik niet, maar zo te zien duren ze beide even lang. Voorheen was er alleen railway priority mail en dat ging prima, wist van te voren dat paar maanden kon duren. Door de lange verzendmethode komt het geloof ik eerst ergens in Polen en Duitsland en daardoor is de kans op extra kosten al best klein. Als die er wel zijn, moet je die wel zelf betalen.

• dedoi
ja het is een fake..
4 schroefjes aan de achterkant bij het spatbord
van voren geen logo waar je je voeten voorste been zet
je kabels zijn een andere kleur

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:41
GekkePrutser schreef op zondag 11 november 2018 @ 13:51:
Ja ik vind die ES2 aanbieding van GearBest ook erg interessant. Vooral vanwege de vering en harde bandjes, dus geen kans op lekken zoals bij de M365.

Maar ik ben een beetje huiverig om zoiets groots helemaal uit China te bestellen. Ook omdat het niet helemaal duidelijk is hoeveel er nog bij komt.

Edit: De flash sale liep gisteravond af maar is nu blijkbaar 3 dagen verlengd!
Gewoon doen. Met priority line heb je geen bijkomende kosten

• DaemonAngel
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 14-11 14:57
Bij Fnac en Vandenborre koop je hem in BelgiŽ voor 399 euro momenteel.

• ice-T106
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13-11 16:38
Misschien een beetje offtopic maar aangezien er hier heel wat discussie is RDW en elektrische steps vroeg ik me af een dergelijk systeem legaal zou zijn in Nederland:

-Max 250W
-Alleen vermogen leveren als je zelf stept
-Max 25km/u

YouTube: DIY Electric Scooter Part 3: Kick Detection & Improvements

En of er al een dergelijke productie step zou zijn die dit eventueel ook kan.

snel afvallen afvallen voordeligste hypotheek voordelige hypotheek

• Mvdbeld
ice-T106 schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:20:
Misschien een beetje offtopic maar aangezien er hier heel wat discussie is RDW en elektrische steps vroeg ik me af een dergelijk systeem legaal zou zijn in Nederland:

-Max 250W
-Alleen vermogen leveren als je zelf stept
-Max 25km/u

YouTube: DIY Electric Scooter Part 3: Kick Detection & Improvements

En of er al een dergelijke productie step zou zijn die dit eventueel ook kan.
Zie: KrullenO in "Xiaomi M365 elektrische step scooter"

• ice-T106
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13-11 16:38
Ah nice, misschien is met die uitspraak een dergelijk goedkope DIY oplossing dan ook legaal.

snel afvallen afvallen voordeligste hypotheek voordelige hypotheek

• drestar
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 01:35
gregbem81 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 15:40:
Ondertussen nog iemand naar de rdw geweest? Ik vraag me af of dat Łberhaupt wel nodig is wanneer je al een verzekering hebt kunnen regelen?

Mijn plaatje is sinds gisteren eindelijk binnen. Verzekerd als Xiaomi bij Unigarant!

[Afbeelding]
Heb je nu niet perse een VIN nummer nodig dan?

Ik ben dit topic een beetje aan het doorspitten omdat ik ook graag een e step wil gaan aanschaffen .dit als reden omdat ik slijtage op mijn knie gewrichten heb en hierdoor niet meer goed kan fietsen .een e step zal dan een mooie uitkomst bieden ipv de auto pakken voor korte stukjes. ik ben in het bezit van .bromfiets,motor en auto rijbewijs maar ik vraag mij af omdat ik lees dat hier mensen aar de rdw gaan voor een VIN nummer en anderen gewoon een verzekering krijgen zonder VIN nummer,

begrijp ik uit bovenstaand bericht dat je geen VIN nummer nodig hebt voor de verzekering? en dat deze verzekering gewoon onder de naam Xiaomi M365 e step word opgenomen?

overigens zou ik niet graag een e step op bv blauw kenteken willen omdat een kenteken je naam geschreven moet worden. en ik mag voor bepaalde belasting niet teveel kentekens op mijn naam hebben staan.

• Dreamvoid
Je krijgt met (of zonder) een VIN nummer wellicht een verzekering, maar de M365 heeft geen typegoedkeuring dus alsnog is het niet legaal. De mensen die ermee rijden nemen dus een risico - of je dat wilt nemen is voor iedereen persoonlijk.

specs

• drestar
Dreamvoid schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:52:
Je krijgt met (of zonder) een VIN nummer wellicht een verzekering, maar de M365 heeft geen typegoedkeuring dus alsnog is het niet legaal. De mensen die ermee rijden nemen dus een risico - of je dat wilt nemen is voor iedereen persoonlijk.
Ok maar je bent in ieder geval dan wel verzekerd en hebt papieren ervan ,en er zit dan een plaatje op wat zichtbaar is. Nederland is echt een muggenzift land wat dat betreft. we praten over een stepje van 12 kilo. nog lichter dan een e bike . wie ga je daar mee doodrijden? maar volgens mij kan er nooit een type goedkeuring op zo´n stepje komen. onder welke categorie moet hij dan vallen.. zit geen zadel ,spiegels en knipperlichten op.

• Dreamvoid
L1e-A geloof ik, en daarvoor hoef je geen zadel, knipperlicht of spiegels te hebben.

specs

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

drestar schreef op maandag 12 november 2018 @ 17:21:
[...]

Ok maar je bent in ieder geval dan wel verzekerd en hebt papieren ervan ,en er zit dan een plaatje op wat zichtbaar is. Nederland is echt een muggenzift land wat dat betreft. we praten over een stepje van 12 kilo. nog lichter dan een e bike . wie ga je daar mee doodrijden? maar volgens mij kan er nooit een type goedkeuring op zo´n stepje komen. onder welke categorie moet hij dan vallen.. zit geen zadel ,spiegels en knipperlichten op.
Je bent dus niet verzekerd.
Je (of de fabrikant) moet er gewoon voor zorgen dat het ding in een bepaalde categorie valt (en dus aan die specifieke set van eisen voldoet), dan is er geen probleem.

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• drestar
-tom-562 schreef op maandag 12 november 2018 @ 18:41:
[...]

Je bent dus niet verzekerd.
Je (of de fabrikant) moet er gewoon voor zorgen dat het ding in een bepaalde categorie valt (en dus aan die specifieke set van eisen voldoet), dan is er geen probleem.
Niet verzekerd?? .maar waarom kan je dan bij verzekeringsmaatschappijen wel een verzekering afsluiten op zo´n ding? je kan toch niks laten verzekeren als er niks te verzekeren valt?

het word allemaal ingewikkeld ,ik hoop dat heel Nederland op een e step gaat rijden dan moeten ze het wel gedogen

drestar wijzigde deze reactie 12-11-2018 19:16 (10%)

• Crihzz
drestar schreef op maandag 12 november 2018 @ 17:21:
[...]

Inderdaad, hij valt op dit moment overal buiten; onder andere door het ontbreken van de spiegel, zadel en de reflectoren aan de zijkant.

Tja 12 kilogram plus een mens van misschien wel 75 kilogram die met 7 meter per seconde tegen een stilstaande persoon of stilstaand object aanrijdt...

Maar nee, je bent echt niet verzekerd. Het eerste dat een verzekeraar altijd doet is kijken of de schade wel echt door de verzekeraar vergoed dient te worden...en...tja dat hoeft niet als blijkt dat de "Segway" waar je op reed in werkelijkheid een Xiaomi M365 is die in Nederland niet als bijzondere bromfiets of elektrische snorfiets is aangemerkt. En ja, daar gaat een verzekeraar toch echt "flauw" over doen als het er op aan komt.

• Dejagan
Crihzz schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:47:
[...]

Maar nee, je bent echt niet verzekerd. Het eerste dat een verzekeraar altijd doet is kijken of de schade wel echt door de verzekeraar vergoed dient te worden...en...tja dat hoeft niet als blijkt dat de "Segway" waar je op reed in werkelijkheid een Xiaomi M365 is die in Nederland niet als bijzondere bromfiets of elektrische snorfiets is aangemerkt. En ja, daar gaat een verzekeraar toch echt "flauw" over doen als het er op aan komt.
Wat een onzin man, hij is toch echt verzekerd als een Xiaomi M356 e-scooter op mijn polis. Lijkt me duidelijk toch voor de verzekeraar, zelfs incluus serienummer.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

drestar schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:14:
[...]

Niet verzekerd?? .maar waarom kan je dan bij verzekeringsmaatschappijen wel een verzekering afsluiten op zo´n ding? je kan toch niks laten verzekeren als er niks te verzekeren valt?

het word allemaal ingewikkeld ,ik hoop dat heel Nederland op een e step gaat rijden dan moeten ze het wel gedogen
In principe kan je (bij wijze van spreken) een Yamaha R1 motorfiets (tegen de 200 pk) gewoon opgeven bij je bromfietsverzekering. Idem voor opgevoerde bromfietsen. Dat de verzekering je verzekeringspapieren opstuurt betekend nog niet dat je daadwerkelijk verzekerd bent.
Het is niet ingewikkeld :+ Het is simpel. Heeft je voertuig een typegoedkeuring, dan kan je het verzekeren en mag je er legaal mee op de weg

• drestar
Dejagan schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:53:
[...]

Wat een onzin man, hij is toch echt verzekerd als een Xiaomi M356 e-scooter op mijn polis. Lijkt me duidelijk toch voor de verzekeraar, zelfs incluus serienummer.
Bedankt voor je antwoord. hier zat ik op te wachten. inderdaad als er Xiaomi e scooter op je polis staat is het geen Segway lijkt mij. je bent dan dus wel verzekerd want anders gaat een verzekering maatschappij je echt geen polis verkopen.

• drestar
-tom-562 schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:32:
[...]

In principe kan je (bij wijze van spreken) een Yamaha R1 motorfiets (tegen de 200 pk) gewoon opgeven bij je bromfietsverzekering. Idem voor opgevoerde bromfietsen. Dat de verzekering je verzekeringspapieren opstuurt betekend nog niet dat je daadwerkelijk verzekerd bent.
Het is niet ingewikkeld :+ Het is simpel. Heeft je voertuig een typegoedkeuring, dan kan je het verzekeren en mag je er legaal mee op de weg
Je verhaal klopt volgens mij niet helemaal. je kan misschien wel een Yamaha R1 als bromfiets opgeven aan je verzekering maar dan pleeg je zelf fraude.

• Crihzz
Dejagan schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:53:
[...]

Helaas, je bent echt niet verzekerd...maar je mag wel premie betalen. Het vervelende is dat je dit pas merkt wanneer je aanspraak gaat maken op je verzekering. Je hoeft me niet op mijn woord te geloven maar ik hoop toch echt dat je het niet hoeft te ondervinden, het kan namelijk een hele dure grap worden. Laat je maar eens goed informeren door je eigen verzekeraar of bel gewoon naar een andere verzekeraar (dan hoef je geen slapende honden wakker te maken).

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
Voor iedereen die denkt een step zonder type goedkeur te verzekeren..

Jullie hebben helemaal 100% gelijk.. laat even weten wat de verzekering er van vond nadat je iemand ondersteboven crossd.

• Dejagan
Crihzz schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:46:
[...]

Helaas, je bent echt niet verzekerd...maar je mag wel premie betalen. Het vervelende is dat je dit pas merkt wanneer je aanspraak gaat maken op je verzekering. Je hoeft me niet op mijn woord te geloven maar ik hoop toch echt dat je het niet hoeft te ondervinden, het kan namelijk een hele dure grap worden.
Ok, ik heb namelijk van mijn assurantiecontact wat anders gehoord maargoed onze meningen verschillen dus op dit vlak.

Dejagan wijzigde deze reactie 12-11-2018 20:54 (9%)

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 08:56
Dejagan schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:51:
[...]

Ok, jij weet het duidelijk beter dan mijn assurantiepersoon zelf. 8)7
Verzekeren kan, ze beginnen pas te miepen als je iemand aanrijd.

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• Crihzz
Dejagan schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:51:
[...]

Ok, ik heb namelijk van mijn assurantiecontact wat anders gehoord maargoed onze meningen verschillen dus op dit vlak.
Ik begrijp wat je bedoelt en ik weet dat het niet leuk is om te horen maar eigenlijk is het heel eenvoudig. Als je een bromfiets verzekerd krijgt als snorfiets en je krijgt een ongeluk...dan blijkt uit onderzoek dat je een ongeluk met een brommer hebt gehad....en oeps, je had een snorfietsverzekering. De verzekeraar kan er dan dus gewoon onderuit. Ze kunnen van alles aanvoeren op zo'n moment, zeer waarschijnlijk "frauderen" bij de verzekeringsaanvraag.
Hetzelfde is mogelijk bij de M365. Jouw verzekeraar heeft deze zeer waarschijnlijk onder dezelfde categorie als de Segway verzekerd (bijzondere bromfiets oid). Op die manier lijkt op papier in ieder geval alles te kloppen. Krijg je een ongeluk dan blijkt uit onderzoek dat de M365 geen bijzondere bromfiets is....dus hetzelfde verhaal als bij de brommer die als snorfiets verzekerd was.

• drestar
Als jij eerlijk je e step opgeeft aan de verzekering en hun vervolgens jou e step verzekeren en de voertuig gegevens kloppen met wat de polis papieren staat dan is de verzekering dus ook verantwoordelijk daarvoor want hun hebben jou verzekerd. zo zie ik het,
anders pleegt de verzekering fraude en kan je ze daarvoor ook aanklagen lijkt mij.

• drestar
Crihzz schreef op maandag 12 november 2018 @ 21:06:
[...]

Ik begrijp wat je bedoelt en ik weet dat het niet leuk is om te horen maar eigenlijk is het heel eenvoudig. Als je een bromfiets verzekerd krijgt als snorfiets en je krijgt een ongeluk...dan blijkt uit onderzoek dat je een ongeluk met een brommer hebt gehad....en oeps, je had een snorfietsverzekering. De verzekeraar kan er dan dus gewoon onderuit. Ze kunnen van alles aanvoeren op zo'n moment, zeer waarschijnlijk "frauderen" bij de verzekeringsaanvraag.
Hetzelfde is mogelijk bij de M365. Jouw verzekeraar heeft deze zeer waarschijnlijk onder dezelfde categorie als de Segway verzekerd (bijzondere bromfiets oid). Op die manier lijkt op papier in ieder geval alles te kloppen. Krijg je een ongeluk dan blijkt uit onderzoek dat de M365 geen bijzondere bromfiets is....dus hetzelfde verhaal als bij de brommer die als snorfiets verzekerd was.
Ja Oke je hebt het telkens over dat je zelf een voertuig ergens voor gaat opgeven als iets anders..maar als de verzekering zelf gaat uitzoeken onder welke categorie ze jou step plaatsen heb jij dat niet gedaan. ik ga mezelf dus echt niet schuldig maken door de verzekering te misleiden dat ik een Segway wil verzekeren terwijl ik een e step heb, ik laat dat de verzekering lekker uitzoeken.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

drestar schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:42:
[...]

Je verhaal klopt volgens mij niet helemaal. je kan misschien wel een Yamaha R1 als bromfiets opgeven aan je verzekering maar dan pleeg je zelf fraude.
Ja, dat doe je met zo'n step toch ook.. dat is het punt wat ik wil maken

• drestar
Ik snap jou punt wel , maar als de verzekering zelf jou step onder iets anders plaatst moet jij daar toch niet voor opdraaien? ik heb mijn verzekering vandaag gebeld en die gingen inderdaad kijken waaronder ze de step moeten plaatsen. morgen bellen ze terug.

• Crihzz
De M365 mag officieel de weg niet op in Nederland. Dat maakt dat ze er absoluut onderuit kunnen als er wat mis gaat, helaas. De verzekeraar kan/gaat niet controleren of jouw voortuig gekeurd is door de RDW, daar is de RDW namelijk voor. De verzekeringspapieren en het verzekeringsplaatje zijn natuurlijk wel handig te gebruiken om de indruk te wekken dat het allemaal in orde is wanneer je een keer wordt aangehouden door een onwetende agent.

• drestar
Als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan de RDW. die sturen je van het kastje naar de muur omdat ze het zelf ook niet weten en je krijgt bij hun ook telkens weer iemand anders te spreken die niet op de hoogte van elkaar zijn. echt een zooitje die RDW.

• Tomba

Tomba

drestar schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 00:17:
Als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan de RDW. die sturen je van het kastje naar de muur omdat ze het zelf ook niet weten en je krijgt bij hun ook telkens weer iemand anders te spreken die niet op de hoogte van elkaar zijn. echt een zooitje die RDW.
De RDW kan er toch weinig aan doen dat men in Den Haag zo enorm achter de feiten aanloopt dunkt me.

Ontopic; morgen komt mijn witte M365 binnen van Amazon.es. Donderdag besteld en met 2 jaar Europese garantie. En dat voor een paar tientjes meer dan GB, AliExpress, etc ;)

Tomba wijzigde deze reactie 13-11-2018 07:30 (15%)

• drestar
Jochemd13 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 22:10:
[...]

Boete die ik kreeg was §269, maar dat kan variŽren afhankelijk van waarvoor je de boete krijgt, bijvoorbeeld zonder verzekering rijden, ik kreeg hem voor zonder kenteken rijden. Er is geen specifiek bepaalde boete voor het rijden op deze voertuigen waardoor agenten ook zelf niet weten wat ze ermee moeten. Hij werd niet in beslag genomen maar dat is ook afhankelijk van het humeur van de agent.
Dus als je een rijbewijs had gehad, een verzekering, en het kenteken plaatje erop konden ze je daar al geen boete voor geven.
dan moet een agent echt gaan zoeken en dan word het wel heel erg flauw .hoe meer je in orde bent hoe minder je ze geeft om voor te bekeuren. want als je een verzekering erop hebt ongeacht of je dan echt verzekerd bent of niet ,die verzekering zit er dan toch op en is geldig op het moment dat jij je geldige papieren kan tonen.

ik denk ook wel dat je in een brommer controle terechtkomt het heel anders is dan dat ze je van afstand op straat zien rijden. bij controle staan ze er echt voor dus daar moet je sowieso nooit langsrijden.

• drestar
Heeft iemand trouwens ervaring met de Alfawise M1? deze kost maar 275 euro en ziet er hetzelfde uit als de xiaomi

• Crihzz
drestar schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:44:
[...]

Dus als je een rijbewijs had gehad, een verzekering, en het kenteken plaatje erop konden ze je daar al geen boete voor geven.
dan moet een agent echt gaan zoeken en dan word het wel heel erg flauw .hoe meer je in orde bent hoe minder je ze geeft om voor te bekeuren. want als je een verzekering erop hebt ongeacht of je dan echt verzekerd bent of niet ,die verzekering zit er dan toch op en is geldig op het moment dat jij je geldige papieren kan tonen.

ik denk ook wel dat je in een brommer controle terechtkomt het heel anders is dan dat ze je van afstand op straat zien rijden. bij controle staan ze er echt voor dus daar moet je sowieso nooit langsrijden.
Precies, in veel gevallen zal dat verzekeringsplaatje en de papieren de indruk wekken dat je alles op orde hebt wanneer je wordt staande gehouden. En die verzekering...tja op een fiets kan je ook heel wat schade veroorzaken maar ik heb zelf nog nooit wat geks meegemaakt in al die jaren. Ik neem aan dat het bij normaal gebruik van de M365 ook wel mee zal vallen. Tenminste als je hem niet opvoert (flasht) en er niet mee rijdt als een pizzabezorger (diagonaal het kruispunt over). Maar toch...voorzichtigheid is geboden.

• drestar
Precies, gewoon verzekeringsplaatje erop en gaan met dat ding,

Ondertussen ben ik aan het kijken welke step ik ga kopen .ik kom nu veel dezelfde steps tegen als de Xiaomi M365 maar dan van ander merk en rond de 275 euro . ze komen allemaal uit China .ook de Xiaomi dus ik zou wel eens willen weten waarom een Xiaomi dan nog ruim 100 euro duurder is want bij de goedkopere versies die er verder precies hetzelfde uitzien en evenveel capaciteit aan accu hebben zit wel een geintegreerde digitale km teller in het stuur en dat heeft de Xiaomi M365 niet...? als ik bestel heb ik ze binnen 5 dagen zonder bijkomende kosten in huis via Duitsland. dus ik neem de tijd om te bestellen.

• xileS
  • Niet online
Ik zag dat de M365 vorig jaar goedkoper was dan nu en het is inmiddels al best een oud model. De Ninebot ES1 en ES2 zijn bv nieuwer en hebben idd een digitaal schermpje.

Het zal wel door de populariteit of schaarste komen van de M365 dat ze inmiddels duurder zijn dan vorig jaar.

Ik zie idd veel namaak of andere merken voorbij komen, maar ik zal persoonlijk wel bij Xiaomi of Ninebot blijven. Als "namaak" bv al 275 euro kost, betaal ik liever 317 voor een echte Xiaomi m365 en wacht ik bv iets langer.

• Crihzz
drestar schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:12:

Ondertussen ben ik aan het kijken welke step ik ga kopen .ik kom nu veel dezelfde steps tegen als de Xiaomi M365 maar dan van ander merk en rond de 275 euro . ze komen allemaal uit China .ook de Xiaomi dus ik zou wel eens willen weten waarom een Xiaomi dan nog ruim 100 euro duurder is want bij de goedkopere versies die er verder precies hetzelfde uitzien en evenveel capaciteit aan accu hebben zit wel een geintegreerde digitale km teller in het stuur en dat heeft de Xiaomi M365 niet...? als ik bestel heb ik ze binnen 5 dagen zonder bijkomende kosten in huis via Duitsland. dus ik neem de tijd om te bestellen.
Ik heb wat foto's gezien van de gebruikte onderdelen binnen in wat namaak modellen en dat is gewoon universeel spul, lijkt veel op de ombouwsets voor fietsen. Geen idee in hoeverre dat goed of slecht is. De elektronica in de M365 is echt gemaakt voor de M365.

• Dejagan
drestar schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:12:

Niemand heeft er nog een van die 'M365 clones" geloof ik hier, dus als je het de gok waard vind kan je natuurlijk dat testen. Let wel dat natuurlijk hetzelfde er uit zien niet betekent dat het ook dezelfde kwaliteit van afwerking is, ik heb geen idee hoe dat zich verhoudt.

• hpmkruit
Dejagan schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:11:
[...]

Niemand heeft er nog een van die 'M365 clones" geloof ik hier, dus als je het de gok waard vind kan je natuurlijk dat testen. Let wel dat natuurlijk hetzelfde er uit zien niet betekent dat het ook dezelfde kwaliteit van afwerking is, ik heb geen idee hoe dat zich verhoudt.
Ooit een kloon gezien van betere kwaliteit dan het origineel? De originele Xiaomi heeft al een paar kwaliteitsissues, dus ik zou me niet wagen aan een kloon hiervan die nog goedkoper is.

• drestar
hpmkruit schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:27:
[...]

Ooit een kloon gezien van betere kwaliteit dan het origineel? De originele Xiaomi heeft al een paar kwaliteitsissues, dus ik zou me niet wagen aan een kloon hiervan die nog goedkoper is.
Jawel, bv een cloon van een dure spectrum ontvangers voor drones. er is een cloon die heeft verder bereik en minder storing heeft dan de duurdere ontvanger die van een echt merk is. dus een cloon kan wel degelijk beter zijn dan het origineel maar dat zou natuurlijk niet zo mogen zijn maar is dus wel degelijk mogelijk. vandaar dat ik ook eerst een heleboel informatie wil verzamelen en reviews wil doorlezen van betreffende producten voordat ik de knoop doorhak,

En mijn verzekering heeft net nog gebeld voor het verzekeren van een e step. de Xiaomi kan dus nu niet meer bij unigarant verzekerd worden .ze wisten wel dat ze daar in het verleden verzekeringen op hebben afgesloten maar kwamen er achteraf pas achter dat dit niet kon omdat de stepjes geen type goedkeuring hebben. het komt dus ook door de toen nog onbekendheid van e stepjes . inmiddels word het steeds populairder en weten steeds meer verzekeringen er ook het fijne van. je moet bij jezelf te rade gaan of het dan nog wel waard is om er 400 euro voor uit te geven als je er niet mee over straat mag. een Tante Paula Maximilian II is wel te verzekeren maar dan praat je over een step van 1900 euro,

ik zie op een Xiaomi nooit een type goedkeuring komen. dit gaat nooit gebeuren en als het gebeurd kosten ze waarschijnlijk gelijk 800 euro. in Nederland word je overal de lol van ontnomen.

ook altijd jammer dat mensen die het gelukt is om hun step te verzekeren het daarna aan de grote klok gaan hangen door de media te benaderen en naar de politie te stappen wat die ervan vind .van kijk eens wat ik bereikt heb. slapende honden wakker maken noemen ze dat.

drestar wijzigde deze reactie 13-11-2018 16:01 (13%)

• Flaterik
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14-11 22:04
Wat vinden jullie van https://rolling11.com?

§139,99 :/ scam

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

• Dejagan
Ja, die kans is echt heel groot.

• drestar
Niet kopen Benjamin

• fewips
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:50

fewips

Huurautospecialist

Is dit merk al voorbijgekomen als 'concurrentie voor de toekomst'?
https://www.inboardtechnology.com/pages/the-glider

Nieuw project, elektrisch roadtrippen! http://instagram.com/electricfewips/ - FeWipSģ

• Leo1010
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14-11 19:47

Leo1010

Let's get dangerous

fewips schreef op woensdag 14 november 2018 @ 16:04:
Is dit merk al voorbijgekomen als 'concurrentie voor de toekomst'?
https://www.inboardtechnology.com/pages/the-glider
Ziet er heel mooi uit maar de prijs gaat er ook naar zijn denk ik

Cooler Master CM 960 II Advanced - i7 4770K - 16GB - GTX 980Ti | Nexus 5 | Beyerdynamic DT 770 Pro -|- Unraid V6.1.6 - 2x E5-2670 - 32GB RAM - 9x3TB - 1x4TB - 1x 120GB - 13TB Filled

• Dejagan
Leo1010 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 18:23:
[...]

Jep, aan die skateboard prijzen te zien zal het wel 2k euro worden met btw of hoger.

• Flaterik
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14-11 22:04
Leo1010 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 18:23:
[...]

Ik heb toegang tot de presale :) Prijs is $999 + Free Shipping to Continental USA (Pre-Order only), daarna $1299,- voor de normale prijs. Levering spring 2019.

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

• hpmkruit
Kan weinig over specs vinden van deze step qua bereik en snelheid en wielmaat. Is daar meer over bekend? Aan de renders te zien is er weinig ruimte voor accu's als er onder de step ook nog een geveerde ophanging moet komen.
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True