Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:00
drestar schreef op zondag 13 januari 2019 @ 20:36:
[...]

Het Bewijs dat jij zomaar wat denkt/aanneemt en niet goed leest
Ik heb duidelijk uitgelegd dat ik vergelijkingsfilmpjes heb gezien over de antislip banden als beste uit de bus kwamen en ze daarom ook wilde gaan aanschaffen maar niet dat ik ze al gekocht heb,

Die M365 op je filmpje komt helemaal niet slecht vooruit in de sneeuw en is gewoon stabiel zo te zien.. hetzelfde als in mijn getoonde filmpje. nu heb je al dubbel bewijs. en dat moet je met je ES2 helemaal niet proberen. vanwege de daarvoor verkeerde gewichtsverdeling zal dit minder succesvol zijn. dus ja accu in stuurbuis op dat punt maakt zeker uit.
Ik zeg ook niet dat hij niet slecht vooruit komt, stabiliteit is bad. Lees misschien zijn tekst er eens bij. Er zijn momenten genoeg dat hij moet corrigeren. Ik ga je niet tegenspreken dat de ES2 daar misschien nog slechter in is in de sneeuw.
Maar dat heeft NIETS te maken met de plaatsing van de accu.
Dat komt puur doordat je met luchtbanden zit, die automatisch meer grip hebben dan de volle banden van de Ninebot. En dan nog zeker als je daar ANTI SLIP TAPE opzet (zoals in jou filmpje)..
Als dat enkel door het gewicht zou komen, dan stel ik voor dat we winterbanden voor auto's gewoon voor iedereen kunnen afschaffen, en we gewoon 500kilo extra op de bodem leggen in de winter. Volgens jou moet dat perfect werken, en voor iedereen is dit goedkoper.
Bedankt voor de kennis drestar! _/-\o_
Niltag schreef op zondag 13 januari 2019 @ 20:35:
[...]

Hmm. Op zich qua bedrag te overzien. Bedankt. Ga er nog eens over nadenken.
Qua bedrag is het toch wel pijnlijk :P Bijna evenveel als een nieuwe step. Enige voorwaarde is natuurlijk dat ze je zouden moeten stoppen dan nog he ;) die kans ligt (veel) lager.
Maar hoe meer mensen dit gaan aankopen in Nederland, hoe sneller ze gaan moeten bekijken hoe ze dit fatsoenlijk in de wegcode gaan moeten verwerken.

[ Voor 13% gewijzigd door bottom line op 13-01-2019 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-06 10:39
bottom line schreef op zondag 13 januari 2019 @ 20:45:
[...]

Lees misschien zijn tekst er eens bij.
Dat komt puur doordat je met luchtbanden zit, die automatisch meer grip hebben dan de volle banden van de Ninebot. En dan nog zeker als je daar ANTI SLIP TAPE opzet (zoals in jou filmpje)..
Corrigeren moet je altijd op gladde sneeuw met elk 2 wiel voertuig maar voor een step vanwege de kleine wielen is hij op sneeuw redelijk goed stabiel zo te zien,

en de M365 in mijn getoonde filmpje die op sneeuw rijd heeft ook een volle band van achteren .en misschien moet je zelf eens beter lezen want er zit helemaal geen ANTI SLIP TAPE op de banden van de step in mijn getoonde filmpje?

er staat anti puncture tape maar dat leg je aan de binnenkant van de band om lekrijden tegen te gaan en heeft helemaal niks van doen met de grip,

goede kennis heb jij wil je zeggen.. Nou daar heeft een ander echt veel aan als die dat leest :+

ik denk dat je nu wel kan stoppen met steeds er alles van te maken wat niet zo is ,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
drestar schreef op zondag 13 januari 2019 @ 21:46:
[...]

en de M365 in mijn getoonde filmpje die op sneeuw rijd heeft ook een volle band van achteren .en misschien moet je zelf eens beter lezen want er zit helemaal geen ANTI SLIP TAPE op de banden van de step in mijn getoonde filmpje?
Add your opinion about Xiaomi m365 pirate.ac/xiaomi-m365-7-8ah-kick-scooter/ and Segawy ES2 to my new website 🍻 . Actually as U saw, M365 with anti slip CST tire http://bit.ly/2l939yl on the front and solid tire http://bit.ly/2PCJ7Js on the back, is like Snow Beast Deep Fresh snow is not a
:') :') :')

Probeer het nog maar eens vriendschap.
Geen anti slip tape misschien, maar het zijn anti slip banden. Iets wat je niet standaard hebt, Net zoals hij een volle band vanachter legt.
Maar wel met een standaard ES step vergelijken. Sorry maar wat was je punt? En via jou filmpje moeten ze wel een correct beeld krijgen over de verschillen?

Maar was het nu een probleem door het gewicht van de step of door de banden?
Daar ben ik nog niet helemaal uit.
Ik zie jou amper reageren op punten waar ik commentaar op geef. Hypocriet noemen ze zo'n mensen zoals jou.

Effe nog iets toevoegen.
Drestar, dit gesprek stopt voor mij weer. Jij gaat toch nooit iets toegeven.
Als jij mij dan gaat uitlachen omdat ik een anti slip tape verwar met een anti slip tire en een anti puncture tape. Waar ben je dan mee bezig. Leuk dat je deelt dat je een zadel hebt gekocht voor je step, maar doordat jij het bent, krijg je daar ook geen reactie op van mij. Terwijl daar dit topic voor dient. Delen van informatie. Niet dat jou step de allerlaatste nieuwe versie is, en dat alle rest hier een 'afdankertje' bezit met een oud logo.
Geniet nu in hemelsnaam gewoon van je step.
Dat doe ik ook, en ik zoek niet elke dag opnieuw naar filmpjes over hoe een M365 rijdt. Of welke accessoires ik allemaal kan kopen voor mijn step.
Ik ben blij genoeg als ik anderen in Antwerpen zie rondrijden, en waar ik dan mee kan lachen omdat hun ze 'huren' terwijl de step waarmee ik rijd ook echt van mij is.

[ Voor 42% gewijzigd door bottom line op 13-01-2019 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
bottom line schreef op zondag 13 januari 2019 @ 21:50:
[...]

Geen anti slip tape misschien, maar het zijn anti slip banden. Iets wat je niet standaard hebt, Net zoals hij een volle band vanachter legt.

Maar was het nu een probleem door het gewicht van de step of door de banden?
Daar ben ik nog niet helemaal uit.
Eerst schrijf je wel anti slip tape op de banden, en dat het door volle banden komt geen grip te hebben ,en nu is een volle band niet standaard en wil je er weer mee zeggen dat hij daardoor wel meer grip heeft? je weet niet eens wat je schrijft.. want de volle band die hij vanachter heeft is geen eens een antislip band voor als je het nog niet wist!, en dan nog, een anti slip band doet niet veel meer op gladde sneeuw dan een normale band. dus standaard banden tov wat hij erop heeft zal op gladde sneeuw niet veel uitmaken. dus de rest mag je zelf invullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
bottom line schreef op zondag 13 januari 2019 @ 21:50:
[...]

Als jij mij dan gaat uitlachen omdat ik een anti slip tape verwar met een anti slip tire en een anti puncture tape. Waar ben je dan mee bezig. Leuk dat je deelt dat je een zadel hebt gekocht voor je step, maar doordat jij het bent, krijg je daar ook geen reactie op van mij.
Ik zie nu je pas aangepaste bericht dus ook nog ff dit als laatste dan,

Ik heb je nergens uitgelachen om anti slip tape ,maar als jij mij gaat vertellen dat ik beter moet lezen terwijl je dit zelf niet doet ga je jezelf wel erg belachelijk maken. dus waar ben je zelf dan mee bezig kun jij je beter afvragen

dat je niet reageert op mijn zadel interesseert mij niks. wat wil je hiermee bereiken door dit kenbaar te maken. blijkbaar voel je je wel geroepen te reageren op mijn andere berichten .doe dat dan ook niet meer! . je maakt jezelf nu alleen maar meer belachelijk ,en ja daar lach ik dan wel om. voor de rest denk ik dat het beter is dat we afspreken dat jij helemaal niet meer reageert op mijn berichten en geniet van je ES2 step. het ga je goed in Antwerpen..
[b]Niltag in "Xiaomi M365 elektrische step scooter"
Ik was al op zoek om er in Nederland een te kopen totdat ik tot de conclusie kwam dat Nederland regeltjesland weer achterloopt op dit gebied. Als je ziet op welke manier er in Parijs met die stepjes wordt omgegaan en hoe het potentieel heel erg veel verbrandingsmotoren uit de stad kan weren, dan snap je toch niet dat NL hier niet sneller toestemming voor verleend. Oma mag wel met 27-28 op de elektrische fiets voorbij zeilen zonder iets te hoeven regelen maar dit mag hier dan niet. Zeker met de continue discussie over de overgang naar groene energie moet dit toch gewoon snel geregeld kunnen worden.

Ik heb slechts een aantal pagina's van dit topic kunnen doorbladeren maar is 1 van jullie al gepakt/aangehouden? En ben je de step dan gelijk kwijt? Wat is de boete? Op zich vind ik dit het overwegen nog wel waard. De aanschafprijs is binnen een paar maanden busabonnement terugverdiend.
Je kan een boete riskeren omdat de step officieel nog niet toegelaten is maar ik denk niet dat je hem gelijk kwijt bent als je je verder netjes aan de verkeersregels houd en geen gekke dingen ermee gedaan hebt ..ook kan je een verzekering nemen ,dan heb je een plaatje erop zodat het wat officieler lijkt. of je dan daadwerkelijk verzekerd bent bij een ongeval is nog te bezien en dus wel het risico wat je neemt,

veel mensen rijden al met zo´n deelstep rond in Nederland dus ik verwacht als er straks nog meer gaan rijden er wel eens goed naar gekeken gaat worden wat ze er echt mee aan moeten. hopelijk dan wel in positieve zin en niet een verbod erop wat per direct gehandhaafd moet worden. want nu word het vaak nog door de vingers gezien en laten ze je ermee doorrijden.

[ Voor 24% gewijzigd door drestar op 14-01-2019 14:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Je riskeert

1. Een boete
2. Inbeslagname
3. Geen uitkering verzekering bij ongeval

Zelf weten of het het waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 13:19

KrazyJay

bottom line schreef op zondag 13 januari 2019 @ 19:23:
[...]

Oh, ben je van Antwerpen?
Heb nog maar enkel de M365 gezien. Zal er morgen eens op letten. Dacht overigs dat ik de enige was met een Ninebot hier :P
[...]
Yes van Antwerpen. Met een zwarte ES4. Ik woon ook in het centrum, maar ga met de auto werken. Ik gebruik hem dus niet elke dag. Wel ideaal als je ergens in de stad moet zijn en je hebt geen zin in de Velo, DeLijn of de eeuwige jacht naar een parkeerplek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Eerste ervaringen, na 30km woon-werk, verlichting werkt uitstekend. Voldoende grip/stabiliteit ook op (natte) stenen

Onhandig is dat je niet even richting aan kan geven..

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
dr.nld schreef op maandag 14 januari 2019 @ 08:16:
Eerste ervaringen, na 30km woon-werk, verlichting werkt uitstekend. Voldoende grip/stabiliteit ook op (natte) stenen

Onhandig is dat je niet even richting aan kan geven..
Gewoon arm uitsteken om te laten zien waar je naartoe wilt. een been mag ook trouwens, dat doen motorrijders ook als op hun motor geen knipperlicht zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
drestar schreef op zondag 13 januari 2019 @ 23:49:
[...]

voor de rest denk ik dat het beter is dat we afspreken dat jij helemaal niet meer reageert op mijn berichten en geniet van je ES2 step.
:') :') _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Niltag schreef op zondag 13 januari 2019 @ 20:16:
Als je ziet op welke manier er in Parijs met die stepjes wordt omgegaan en hoe het potentieel heel erg veel verbrandingsmotoren uit de stad kan weren
Aangezien er van beleidskant nogal gevreesd wordt dat het voornamelijk ten koste gaat van fiets, OV en wandelverkeer is dat nog niet zo 123 gezegd, de verwachting is juist dat het weliswaar voor meer gemak voor de toerist maar wel een hoger energieverbruik en minder veiligheid zorgt, en dat is een lastige afweging. Maar we zullen het uiteindelijk allemaal wel zien aan de cijfers, met de statistieken uit dit soort landen/steden kunnen we mooi analyseren wat de invloed werkelijk is.

[ Voor 3% gewijzigd door Dreamvoid op 14-01-2019 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moeten we het hier gewoon hebben over de Xiaomi M365 en de vergelijkingen of +/- punten van andere steps in een ander topic bespreken.
Ben dit topic beginnen volgen omdat ik zelf een Xiaomi M365 heb en heb dan ook geen boodschap om om de haverklap posts te zien met alle pro's en contra's tussen de Xiaomi M365 en andere merken :-)

Zou het hier gewoon houden over de ervaringen, mods, ... van de Xiaomi M365 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 10:25
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:52:
Misschien moeten we het hier gewoon hebben over de Xiaomi M365 en de vergelijkingen of +/- punten van andere steps in een ander topic bespreken.
Ben dit topic beginnen volgen omdat ik zelf een Xiaomi M365 heb en heb dan ook geen boodschap om om de haverklap posts te zien met alle pro's en contra's tussen de Xiaomi M365 en andere merken :-)

Gezien de grootte van de groep M365 en ES1/2/3/4.
Maar inderdaad, als onderwerp Evaringen, mods, etc.
Niet het bashen van de andere producten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:52:

Er zijn te weinig gebruikers in het algemeen ;)
Gewoon 1 algemeen topic net zoals je 1 algemeen topic hebt over Elektrische Scooters of Elektrische Fietsen, en die doelgroep is al tig groter.

En ik vind zelf al die pro's en contra's tussen beide zelf erg lastig. Maar als je dan zo'n berichten krijgt :') _O- Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sRLf0jr.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Eigenlijk moeten ES2/4 of ander step merk eigenaren dan ook niet hier komen om hun step te bespreken als het topic voor de Xiaomi M365 bedoeld is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 10:25
drestar schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:56:
[...]

Segway, Ninebot of een Xiaomi-step: het is één pot nat

Naast telefoons produceert Xiaomi van alles, waaronder elektrische steps. Dit doet zij zowel onder eigen merk als onder het merk Ninebot (waar zij één van de drie investeerders in is). Wat veel mensen niet weten is dat Segway sinds 2015 al onderdeel uitmaakt van Ninebot. Het maakt dus per saldo weinig uit of je een Xiaomistep, Ninebot step of Segway koopt. Uiteindelijk kom je als Mi fan altijd bij Xiaomi uit.
drestar schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:15:
Eigenlijk moeten ES2/4 of ander step merk eigenaren dan ook niet hier komen om hun step te bespreken als het topic voor de Xiaomi M365 bedoeld is.
En vorige week waren Ninebot en Xiaomi nog een pot nat..
Uiteindelijk was het toch beide een Xiaomi elektrische step scooter.

[ Voor 3% gewijzigd door bleufred1 op 15-01-2019 12:19 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:59
Als je niets toe te voegen hebt reageer dan niet. Als je vindt dat gedrag van users niet door de beugel kan, dan kan je een topicreport indienen.

[ Voor 79% gewijzigd door Orion84 op 15-01-2019 16:41 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Modbreak:Kan dat gevit op elkaar ophouden? Het lijken we de oude intel vs amd taferelen :(

Aangezien dit topic de facto is uitgegroeid tot een vrij algemeen topic over elektrische steps, juridische status daarvan etc., is het misschien goed dat we een frisse start maken, met een bredere insteek en een informatieve topicstart.

Daarvoor heeft zich al een initiatiefnemer bij ons gemeld, als er meer mensen willen bijdragen, geef even een seintje per DM. Eventuele discussie over de aanpak voor dit topic kan ook in Verkeer & Vervoer feedback.

Dan kunnen we het hier weer gewoon op een vriendelijke en constructieve manier over de inhoud hebben. Dank u :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:16
Zijn er mensen die vanmorgen met de gladheid de step hebben gepakt? Ik durfde het niet aan, volgens mij lig je gelijk onderuit met die kleine wieltjes (nog erger dan met een fiets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

BaSsDruM schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:27:
Zijn er mensen die vanmorgen met de gladheid de step hebben gepakt? Ik durfde het niet aan, volgens mij lig je gelijk onderuit met die kleine wieltjes (nog erger dan met een fiets)
Yes, probleemloos op vertrek station aangekomen en vanaf aankomst station weer naar mijn werk gekomen.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 00:15
BaSsDruM schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:27:
Vooral als je hem op eco zet heb je er eigenlijk weinig moeite mee, verbaasde mij ook in positieve zin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Ik rijd ook gewoon op nat wegdek en door alle gladheid heen. de Xiaomi M365 is op elk terrein lekker stabiel voor een step met kleine wielen heb ik al ondervonden. heb er ook al mee door het bos gereden op zandpaden etc. met dank aan de luchtbandjes en het goed liggende zwaartepunt zeer comfortabel te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WLC91
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-09 12:51
Waar koop je hem eigenlijk het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt er aan waar je woont
Hier staat hij bij de MediaMarkt voor 369.
Zwart en wit. En op voorraad

Andere hebben hem gekocht via BangGood en dan via het Spaanse waarhuis zodat ze niet eeuwig moesten wachten.

En volgens mij kan je hem ook via Xiaomi Spanje bestellen.. maar vraag me af of ze overal willen leveren.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2019 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
WLC91 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 20:49:
Waar koop je hem eigenlijk het beste?
Ik ga er vanuit dat je in Europa woont en oipo zoek bent naar de Europese versie met de 2 extra bandjes.

Gearbest en Aliexpress hebben meestal de laagste prijzen,
alleen bij gearbest niet altijd beschikbaar vanuit Europese warenhuizen

die van Aliexpress word verzonden vanuit het warenhuis in Spanje, voor 345 euro inclusief de verzending in 5 dagen.

Ik ben vandaag weer in Antwerpen geweest, veel Xiaomi M365 zien rijden .zelfs met z´n twee lachend op zo´n step,

zag ze best veel rijden. dan denk ik Nederland, wanneer zien we dit ook hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 00:41
Dejagan schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:50:
[...]

Vooral als je hem op eco zet heb je er eigenlijk weinig moeite mee, verbaasde mij ook in positieve zin. :)
Lukte goed, in Eindhoven bij het station richting de universiteit is een heel gladde ijzeren tegelvloer, met alle gemak zonder slippen overheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:07

flessuh

Set sail for fail!

Mijn ES2 gehaald via gearbest, was rond black Friday wat goedkoper (320 totaal).
Zelfde moment was de M365 net 2 tientjes duurder geloof ik. Maar dat gaat altijd wat heen en weer.

Wat gladheid betreft geen problemen gehad. Zelfs de harde bandjes hebben nog genoeg grip, zelfs bij een bocht naar beneden vanaf het station. Rijdt heerlijk stabiel. Enige puntje is dat het in de schuur wat koud is en je dat wel in de accu merkt

[ Voor 12% gewijzigd door flessuh op 20-01-2019 11:58 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Omdat dit topic al lang niet meer over alleen de Xiaomi M365 gaat en er al meermaals door verschillende gebruikers om verzocht was een meer generiek topic te start, is een nieuw topic gestart: Het grote elektrische steps topic

Ik heb dit topic gestart, maar dat wil niet zeggen dat ik ook inhoudelijk betrokken ben bij dit topic. Gebruikers die graag mede-auteur willen worden, mogen zich bij mij melden.

Ook discussies over en ervaringen met de verschillende steps mogen in het nieuwe topic voortgezet worden. Dit topic wordt nu gesloten.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Dit topic is gesloten.