Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09-2023
Anoniem: 939609 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:05:
Zojuist mijn tweede verzekering aangevraagd bij Klaverblad.
Net als bij de eerste verwacht ik geen problemen.

@MangaValk
Ik geef Klaverblad overigens groot gelijk dat ze jou via deze weg en op deze manier direct weigeren.
Helaas kunnen wij uw aanvraag niet in behandeling nemen vanwege het gebruik van comic sans :P

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 07:16

The Zep Man

🏴‍☠️

Even contact opgenomen met Centraal Beheer Achmea. Zij willen een M365 niet verzekeren omdat zij steps zien als speelgoed, wat niet sneller mag dan 16 km/h en daarom niet verzekerd wordt. Een step die 25 km/h kan komt dus niet voor in hun woordenboek. Ik heb ook nog een vraag open staan bij Univé.

Deze reactie van enkele weken geleden:
Loekieloekie schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:10:
Mijn assurantiekantoor kan hem niet verzekerd krijgen. Zie wel dat ik het mogelijk zelf kan doen.
Kost wel 90 eu per jaar bij avero achmea, is ook weer zowat.
http://www.directverzeker...ektrische-step-afsluiten/
Moet daar alleen verplicht een chassisnummer opgeven en die heeft de step niet.
Een VIN telt volgens mij als een chassisnummer. Mogelijk kan die weg bewandeld worden.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 939609

The Zep Man schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:20:
[...]
Een VIN telt volgens mij als een chassisnummer. Mogelijk kan die weg bewandeld worden.
Het M365 chassisnummer staat gewoon op de sticker op de batterijhouder.
Het is wettelijk verplicht dat ook nog ergens het VIN (met fabrikant aanduiding) is ingeslagen in het frame.
Op welke locatie zich dat bevind bij de M365 is mij niet bekend.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Volgens Wikipedia heeft een VIN een specifiek formaat. Als het daaraan voldoet is dat mogelijk goed, behalve dat ik denk dat een sticker niet zo bindend is als inslaan/een gezekerd plaatje. Zo niet, dan kan de RDW een VIN inslaan. Zie de posts van @DarthPlastic. Alle verzekeringsformulieren lijken met chassisnummer/framenummer een VIN te bedoelen, gezien ze altijd 17 karakters vragen.

[edit]
Er kan gevraagd worden om hoeveel PK een M365 heeft. De motor is 250 watt, wat 0,34 PK is.

[ Voor 44% gewijzigd door The Zep Man op 08-08-2018 16:41 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Flaterik
Gelukt!!!! Ik heb een maatschappij gevonden die de Xiaomi M365 verzekert... Stuur mij ff een DM als je meer info wilt :)

* om te voorkomen dat we deze optie om zeep helpen via het openbare forum :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Als je bang bent dat het door een forum om zeep geholpen kan worden, hoe zeker ben je van de uitbetaling bij schade?

Komt een beetje over op de dat deze maatschappij niet alle info heeft gekregen. Of niet de juiste vragen heeft gesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flaterik
Anoniem: 320788 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 17:04:
Als je bang bent dat het door een forum om zeep geholpen kan worden, hoe zeker ben je van de uitbetaling bij schade?

Komt een beetje over op de dat deze maatschappij niet alle info heeft gekregen. Of niet de juiste vragen heeft gesteld.
Ik heb het verhaal juist compleet uitgelegd en aangegeven dat er meerdere partijen zijn die ze om eerder genoemde redenen niet accepteren. Juist open kaart gespeeld. Het polisblad zojuist ontvangen via de e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Oké. Waar Zou dan het risico zijn dat het door een forum om zeep geholpen kan worden?

Kijk begrijp me niet verkeerd. Maar als de verzekering alles weet, en dus ook weet wat ze verzekeren. Dan krijgen ze door dit forum alleen maar meer klanten toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 320788 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 17:24:
Oké. Waar Zou dan het risico zijn dat het door een forum om zeep geholpen kan worden?

Kijk begrijp me niet verkeerd. Maar als de verzekering alles weet, en dus ook weet wat ze verzekeren. Dan krijgen ze door dit forum alleen maar meer klanten toch?
Deze Kickstart scooters met permanente trapondersteuning is niet iets waar de wetgeving goed op voorbereid was. Verzekeraars bungelen daar nog eens achteraan en weten nu ook niet goed meer wat voor soort type voertuig dit is en hoe dat wettelijk allemaal in elkaar steekt. Er zijn al voor de openbare weg toegestane e-scooters maar daarvan kun je je juist afvragen hoe veilig en wettelijk deze eigenlijk zijn.

Alhoewel er veel meer duidelijk is dan de verzekeraars denken helpt het niet bepaald wanneer sommige mensen grote hoeveelheden onjuistheden en onderbuik gevoelens gaan roepen. In dat geval pakt een forum dus averechts uit.

Geen enkele verzekering weet alles, dat is op zichzelf al een probleem voor die jongens. Wat ze iig niet willen is een club pubers die met zwaar opgevoerde M365's de meest vreselijke ongelukken begaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:36

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Er wordt regelmatig door verschillende gebruikers negatief en off-topic richting elkaar gereageerd als meningen en/of ervaringen niet gelijk zijn.

Dit is niet de bedoeling en zoals al eerder door @PWM is aangegeven (PWM in "Xiaomi M365 elektrische step scooter"). Als een reactie niet on-topic is, plaats hem dan niet en als het over het post-gedrag van een andere gebruiker gaat, gebruik hiervoor de Afbeeldingslocatie: https://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif-knop voor, maar plaats hierover geen opmerking in het topic.

Laten we het vooral gezellig houden.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flaterik
-update-

Verzekeraar
1. Klaverblad: Nee
2. Unigarant: Nee
3. ANWB: Nee
4. Diks: Nee (alleen met kenteken)
5. E-Polis: Nee (alleen met kenteken)

Motivatie afwijzing
1. Klaverblad
Helaas moet ik u mee delen dat wij geen mogelijkheid hebben voor het verzekeren van de Xiaomi m365, dit voertuig valt niet onder te categorie invalidevoertuigen. Het is een elektrische step.
2. Unigarant
Wij accepteren wel een electrische step op basis van onze scootmobielverzekering. Hierbij is het wel van belang dat deze bij het RDW zijn goedgekeurd voor de Nederlandse openbare weg. Is dit type goedgekeurd, dan kan ik je inderdaad helpen. Is dit niet zo, geef het dan door aan degeen waarbij jij de verzekering hebt gezien. Ondanks de afgesloten verzekering zal er dan bij schade geen dekking zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:22

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Flaterik schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 19:26:
-update-

Verzekeraar

Motivatie afwijzing
1. Klaverblad

[...]

2. Unigarant

[...]
Bedankt voor het uitzoeken! Valt me toch wat tegen :'(

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Leuk dat er hier een topic is over de M365! Ik zit er al een tijdje over te denken om er eentje te kopen. Ik zie ze steeds vaker in het straatbeeld en de metro is op dit moment erg zweterig om naar mijn werk te gaan (de treinen zijn gekoeld maar de stations zijn ziekelijk heet), laat staan te fietsen. Dan zit ik de hele dag badend in het zweet.

Ik woon in Spanje dus ze zijn wel toegestaan denk ik (het is hier niet zo zwart/wit als in Nederland :') ), dus de RDW en verzekeringsperikelen zullen niet nodig zijn. Ik ben ook niet van plan om er heel hard op te rijden. Gewoon de 6km naar werk en terug. Zeer druk stadsverkeer dus continu stoppen en weer gaan. Ik zie er meerdere staan in de fietsstalling van mijn werk dus het begint een bekend voertuig te worden hier. Er zijn genoeg fietspaden dus op de stoep zal zelden nodig zijn.

Wel ben ik net boven de 100kg dus dit zal wel effect hebben op de prestaties :) Ik hoor bovendien dat hij onder 70% van de accucapaciteit een stuk minder krachtig is en de 'kraan' steeds verder dicht draait naarmate de accu's leeg gaan. Juist op de terugweg moet ik de heuvel op dus dat is wel vervelend. Hebben jullie dit ook? Ik las het topic door en ik zag 1 reactie waar hierover gesproken werd en gezegd werd dat het wel meeviel. Maar op reddit las ik dat het heel vervelend is.

Ik zag ook de ES2 maar ik zie vooral die rare achterrem (drukken op het spatbord) niet zitten. Omdat ik mijn hele leven gefietst heb, zal ik bij noodgevallen toch veel sneller naar een handrem grijpen.

Ze zijn hier trouwens 379 bij mainstream winkels dus dat is wel te doen. Iets duurder dan China maar de douane hier laten niks aan zich voorbij gaan dus er komt altijd veel bij.

[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 08-08-2018 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:12
-update-

Verzekeraar

Motivatie afwijzing
1. Klaverblad

[...]

2. Unigarant

[...]
Maar bij welke is het nou wel gelukt? 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BaSsDruM schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 20:24:
[...]
Maar bij welke is het nou wel gelukt? 😬
Nergens meer. Verzekeren gaat gewoon helemaal niet meer lukken.
Ik ben voorzien maar ze zullen niemand meer aannemen met een M365.

De verwijzing van verzekeraars naar dit draadje en elders waarin o.a. opvoeren word gepromoot en er een heel scala aan andere ongunstige berichten voorbij zijn gekomen staat daar compleet los van. :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flaterik
Ik heb zojuist 10 kentekenplaat houdertjes besteld voor de Xiaomi M365 :) Dezelfde die @DarthPlastic ook heeft gemonteerd (zie blog). *knip* Geen (verkapte) V&A op het forum.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Cg3VuKbNL0ZnrDWZ7gRrRNHm/full.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door naitsoezn op 09-08-2018 18:13 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Goed bezig :) Dit wordt ondertussen een hele community met e-step early adopters hier :)

Ook vind ik het een zeer goede ontwikkeling dat verzekeraars, RDW (en hopelijk ook de overheid) dit topic opmerken. Ik had mijn blogpost véél beschermder kunnen posten maar kies er juist voor om met veel details de openbaarheid in te gaan. Uiteindelijk zal dit meehelpen aan een snellere acceptatie/adoptie van de e-step als vervoersmiddel.
Fijn dat we de handen ineen slaan en er iets groots van maken.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Iemand hier enig idee of de Segway drift w1 ook vallen onder scooters of skateboards. Kon nou zo snel geen definitie vinden van wanneer er precies waaraan voldaan moet worden eigenlijk.

[Edit] oh wacht deze dingen dus. Rolschaatsen met hulpmotor? :D

Ik zit 5 km van mijn werk af ongeveer, dus dat zou grappig commuten worden.

[ Voor 34% gewijzigd door Flagg op 09-08-2018 16:25 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DarthPlastic schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:29:
Goed bezig :) Dit wordt ondertussen een hele community met e-step early adopters hier :)

Ook vind ik het een zeer goede ontwikkeling dat verzekeraars, RDW (en hopelijk ook de overheid) dit topic opmerken. Ik had mijn blogpost véél beschermder kunnen posten maar kies er juist voor om met veel details de openbaarheid in te gaan. Uiteindelijk zal dit meehelpen aan een snellere acceptatie/adoptie van de e-step als vervoersmiddel.
Fijn dat we de handen ineen slaan en er iets groots van maken.
Hopelijk ga je gelijk krijgen maar voorlopig is het afhaken van diverse verzekeraars geen gunstige ontwikkeling.

Overigens is de juiste term voor dit type voertuig: Kickscooter met trapondersteuning.
Een E-step gaat vanzelf rijden wanneer je gas geeft, dat doen de M365 en ES types niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregbem81
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16-02-2020
-update-

Verzekeraar

Motivatie afwijzing
1. Klaverblad

[...]

2. Unigarant

[...]
Ik heb net van mijn makelaar een offerte van Unigarant binnen om hem te verzekeren als scootmobiel, geen kenteken maar dan krijg ik wel een verzekeringsplaatje... 48€/ jaar... Staat onder Segway maar dat maakt niet uit zegt ze! (staat immers Ninebot op de step en dat is de dochteronderneming van Segway)
no issues dan toch?! Waarom moeilijk als het makkelijk kan? Ik ga wel nog eens extra naar RDW voor alle zekerheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gregbem81 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:37:
[...]
Ik heb net van mijn makelaar een offerte van Unigarant binnen om hem te verzekeren als scootmobiel, geen kenteken maar dan krijg ik wel een verzekeringsplaatje... 48€/ jaar... Staat onder Segway maar dat maakt niet uit zegt ze! (staat immers Ninebot op de step en dat is de dochteronderneming van Segway)
no issues dan toch?! Waarom moeilijk als het makkelijk kan? Ik ga wel nog eens extra naar RDW voor alle zekerheid...
Meteen verzekeren zolang dit nog kan ! Voor Scootmobiel etc. is ook geen RDW nodig.
Scootmobiel of invaliden voertuig is bovendien de meest ideale vorm van verzekeren.
Serienummer is meestal voldoende (staat onderop de bodem, step helemaal omdraaien)
Zuuk6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandbox1
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-11-2020
*knip* Geen V&A op het forum.

[ Voor 88% gewijzigd door naitsoezn op 09-08-2018 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-05 08:37
Flagg schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:18:
Iemand hier enig idee of de Segway drift w1 ook vallen onder scooters of skateboards. Kon nou zo snel geen definitie vinden van wanneer er precies waaraan voldaan moet worden eigenlijk.

[Edit] oh wacht deze dingen dus. Rolschaatsen met hulpmotor? :D

[video]

Ik zit 5 km van mijn werk af ongeveer, dus dat zou grappig commuten worden.
Deze 'uitzonderlijke' voertuigen zijn ben ik bang niet volgens deze truc 'legaal' te krijgen. heb zelf al een tijdje een Segway/Ninebot mini pro (xiaomi). In china maanden als last-mile transport gebruikt maar in Nederland niet legaal.... dus je mag er niets mee.

Afbeeldingslocatie: https://nis-store.com/uploads/CatalogueImage/pvm_xiaomi-ninebot-mini-self-balancing-scooter-white-01_1348_1461249011.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

tokko1 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:47:
[...]

Deze 'uitzonderlijke' voertuigen zijn ben ik bang niet volgens deze truc 'legaal' te krijgen. heb zelf al een tijdje een Segway/Ninebot mini pro (xiaomi). In china maanden als last-mile transport gebruikt maar in Nederland niet legaal.... dus je mag er niets mee.

[afbeelding]
In China zijn die ninebots toch ook niet legaal op de openbare weg? Die ninebot is wel duidelijk dat die hier niet mag voorlopig daar had ik het ook niet over, maar zat me af te vragen of er voor die rolschaatsen ergens een maas in de wet zou zitten, maar nu ik er wat langer over nadenken vermoed ik van niet eigenlijk. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-05 08:37
Flagg schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:54:
[...]

In China zijn die ninebots toch ook niet legaal op de openbare weg? Die ninebot is wel duidelijk dat die hier niet mag voorlopig daar had ik het ook niet over, maar zat me af te vragen of er voor die rolschaatsen ergens een maas in de wet zou zitten, maar nu ik er wat langer over nadenken vermoed ik van niet eigenlijk. :)
Nee, maar ben nooit aangehouden oid, terwijl ik genoeg politie gezien heb ;)

Vind het opzich nog wel hoopgevend dat de M365 nu wel soort van legaal is, opent toch een héél klein deurtje voor andere voertuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

tokko1 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 21:27:
[...]

Nee, maar ben nooit aangehouden staande gehouden oid, terwijl ik genoeg politie gezien heb ;)
Kleine fix, groot verschil. :)
Vind het opzich nog wel hoopgevend dat de M365 nu wel soort van legaal is, opent toch een héél klein deurtje voor andere voertuigen.
Het is de oeroude wet van vraag en aanbod. Als er voldoende vraag naar is dan zal de overheid vanzelf meegaan in het aanbod, mogelijk tegen een prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Na zo'n 75 km te hebben afgelegd op mijn Xiaomi, begint de step nu last te krijgen van het gekraak bij de knik/sluiting. Een bekend probleem en 'eenvoudig' te verhelpen door er een 3D-geprint stukje plastic tussen te leggen. Iemand hier ervaring mee en enig idee waar ik deze kan kopen? Ik heb helaas zelf geen 3D-printer :P

Afbeeldingslocatie: https://static.wixstatic.com/media/7d207c_f8f095f6fab4477fb0d91865004c06b1~mv2_d_1800_1200_s_2.jpg/v1/crop/x_0,y_14,w_1800,h_1172/fill/w_605,h_394,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01/7d207c_f8f095f6fab4477fb0d91865004c06b1~mv2_d_1800_1200_s_2.webp

[ Voor 28% gewijzigd door Flaterik op 10-08-2018 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Heb je geen fablab/makerspace in de buurt?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stevenj95
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-05 15:43
Flaterik schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:12:
Na zo'n 75 km te hebben afgelegd op mijn Xiaomi, begint de step nu last te krijgen van het gekraak bij de knik/sluiting. Een bekend probleem en 'eenvoudig' te verhelpen door er een 3D-geprint stukje plastic tussen te leggen. Iemand hier ervaring mee en enig idee waar ik deze kan kopen? Ik heb helaas zelf geen 3D-printer :P

[afbeelding]
Zelf heb ik dit setje besteld, zit o.a. ook een sticker bij voor over de aan / uit knop om waterschade te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MangaValk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08-2023
Reactie van de RDW aan de hand van dit topic:

TLDR: we mogen met/zonder vin/verzekering nog steeds niet de weg op. 8)7
Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt de RDW informatie over het gebruik van een bijzondere bromfiets.

Dat een voertuig een chassisnummer van de RDW heeft gekregen geeft geen toestemming om het voertuig te mogen gebruiken op de openbare weg. Wanneer ik de foto's van uw voertuig bekijk dan valt deze onder de categorie bijzondere bromfietsen. Hierover kan ik u het volgende vertellen:
Eind 2010 heeft het ministerie van Infrastructuur en Milieu in de Wegenverkeerswet 1994 in artikel 20b een nieuwe categorie bijzondere bromfietsen geïntroduceerd. Het gaat onder andere om Segway-achtige voertuigen. Hiervoor wordt geen Europese typegoedkeuring vereist. (Staatsblad, nummer 744). In Nederland zijn deze voertuigen niet kentekenplichtig. De minister wijst deze voertuigen aan.

Wat is een bijzondere bromfiets?
Bijzondere bromfiets: bromfiets als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel e, onder d, van de wet waarvoor een aanvraag voor een aanwijzing op grond van artikel 20b van de wet is ingediend bij de minister;
De fabrikant van dergelijke bijzondere bromfietsen kan zich melden bij het ministerie. Het adres is:
Ministerie van Infrastructuur en Milieu
Directie Wegen en Verkeersveiligheid
O.v.v. aanvraag aanwijzing bijzondere bromfiets
Postbus 20901
2540 EX Den Haag
e-mail: publiek@minienm.nl.

Het toelatingsproces bestaat uit twee hoofdonderdelen:
· een veiligheidsonderzoek. Er vindt onderzoek plaats of er voor wat betreft de manier van berijden veilig met het voertuig aan het verkeer kan worden deelgenomen;
· een onderzoek door de RDW van de voertuig technische aspecten. De RDW beoordeelt of het voertuig voldoet aan de permanente eisen voor dergelijke bromfietsen, zoals die vanaf 1 januari 2012 in de Regeling voertuigen zijn komen te staan.
De RDW heeft besloten om de beoordeling van dergelijke bijzondere bromfietsen te concentreren op het keuringsstation in Waddinxveen. Het keuringsstation maakt van de beoordeling een testrapport op. Dit wordt naar het ministerie gestuurd.

Een bijzondere bromfiets wordt niet geregistreerd, op basis van de resultaten van beide onderzoeken neemt de minister de beslissing om een voertuig wel of niet aan te wijzen.

Gebruik van een bijzondere bromfiets
Voor meer informatie over het gebruik van bijzondere bromfietsen verwijs ik u naar de website van het ministerie infrastructuur en milieu, zie: https://www.rijksoverheid...gelden-er-voor-een-segway.

Chassisnummer
Een voertuig van de categorie 'bijzondere bromfiets' moet zijn voorzien van een chassisnummer. De fabrikant van het voertuig kan hiervoor een WIM code aanvragen, voor meer informatie verwijs ik u naar onze website, zie: https://www.rdw.nl/sites/...-voertuigfabrikanten.aspx. De RDW heeft besloten geen chassisnummers in een bijzondere bromfiets te slaan. Dit omdat het veelal kleine voertuigen zijn van een speciale (kwetsbaar) materiaal. Onze apparatuur is niet ingericht om bijzondere bromfietsen te voorzien van een juist chassisnummer.

Controle aangewezen bromfietsen
De Minister maak de aangewezen bromfietsen via de Staatscourant kenbaar, zie: https://www.officielebekendmakingen.nl/staatscourant. Er zijn 15 varianten aangewezen, zie: https://zoek.officielebek...blicatie&ap=&pnr=1&rpp=10.
U dient zelf te controleren of uw voertuig hier tussen staat.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Volgens mij was het al duidelijk dat het niet legaal is om met een M365 in Nederland te rijden omdat hij nooit officieel gekeurd is. Wat ik mij wel afvraag is of de politie deze lijst kent en weet welke modellen legaal zijn en welke niet. Grote kans dat je in het dagelijks verkeer nooit staande zal worden gehouden op een M365 met verzekeringsplaatje, aangenomen dat je netjes rijdt. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door The Zep Man op 10-08-2018 13:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gregbem81
Dan zal Bird ook nooit met hun steps in Amsterdam mogen cruisen tenzij ze de procedure inzetten en betalen om hem goedgekeurd te krijgen?! (en er bovendien een verzekeringsplaatje op voorzien wat ze nu zelfs niet doen...) Mss moeten we even een crowdfunding starten voor een goedkeuring bijzondere bromfiets haha...

PS weet iemand hoe je het stuur recht kan zetten? Zit een tikkeltje schuin bij mij... :-)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HZYu9gf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

gregbem81 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:07:
Mss moeten we even een crowdfunding starten voor een goedkeuring bijzondere bromfiets haha...
Van wat ik gelezen heb is er voor een officiële keuring van het model (dus niet enkel een exemplaar) naast geld ook een garantie nodig dat toekomstige exemplaren ook aan dezelfde veiligheidseisen zullen voldoen. Dat kan alleen de fabrikant of een importeur garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Zep Man schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:16:
Volgens mij was het al duidelijk dat het niet legaal is om met een M365 in Nederland te rijden omdat hij nooit officieel gekeurd is. Wat ik mij wel afvraag is of de politie deze lijst kent en weet welke modellen legaal zijn en welke niet. Grote kans dat je in het dagelijks verkeer nooit staande zal worden gehouden op een M365 met verzekeringsplaatje, aangenomen dat je netjes rijdt. ;)
Is dat verzekeringsplaatje dan ook nog op basis van een gehandicapten voertuig waar nog veel minder eisen aan worden gesteld dan ben je en veel voordeliger uit met je verzekering en oom agent heeft nog veel minder mogelijkheden om te bekeuren. Tot slot heb je dan ook nog het recht om met de M365 met maximaal 6km uur op de stoep te rijden of door voetgangersgebieden.

Merk op dat de voertuigen uit de lijst veelal geen zitplaatsen hebben en ook geen spiegels......

@gregbem81
Bird geeft voorlopig geen sjoege op het gezamenlijk legaal krijgen van de M365 via het ministerie.
Dat kan betekenen dat ze niet doorzetten in A-dam of een andere strategie gaan volgen....

Het stuur kan je losmaken via de schroefjes en opnieuw bevestigen maar dan zonder speling.
Zuuk7......

@The Zep Man
Segway & Xiaomi hadden natuurlijk allang deze steps legaal kunnen hebben in NL dat kost ze slechts 8000 euro. Ws hebben ze dat niet gedaan omdat ze verwachten dat dit qua verkoop aantallen niet uit zou maken. Ik denk dat dit een stevige misvatting is geweest van hun kant. Maar ga maar eens uitleggen dat wij in een land vol onzinnige semi gedoog regeltjes leven die een normaal mens niet eens kan verzinnen........ :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gregbem81
Anoniem: 939609 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:49:
[...]
@gregbem81
Bird geeft voorlopig geen sjoege op het gezamenlijk legaal krijgen van de M365 via het ministerie.
Dat kan betekenen dat ze niet doorzetten in A-dam of een andere strategie gaan volgen....

Het stuur kan je losmaken via de schroefjes en opnieuw bevestigen maar dan zonder speling.
Zuuk7......
Helaas klopt niet wat je zegt vrees ik, schroeven zitten in vaste gaten van het stuur dus kan je het stuur niet alsnog draaien... lijkt er wel op dat daar het stuur scheef staat, dus dat ze de gaten niet op de juiste plek hebben gemaakt in de stuurbuis... weinig aan op te lossen dan vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gregbem81 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:31:
[...]
Helaas klopt niet wat je zegt vrees ik, schroeven zitten in vaste gaten van het stuur dus kan je het stuur niet alsnog draaien... lijkt er wel op dat daar het stuur scheef staat, dus dat ze de gaten niet op de juiste plek hebben gemaakt in de stuurbuis... weinig aan op te lossen dan vrees ik.
In dat geval is het bij jou blijkbaar niet op te lossen. Mee leren leven of retour sturen ?

Bij de montage zitten die stuur schroefgaten al niet helemaal perfect en passen bij zowel de M365 als de ES versies de schroeven eigenlijk nooit helemaal perfect gelijktijdig volledig vast geschroefd. Ook gaan deze schroefjes na verloop van tijd loszitten wat weer allerlei andere problemen kan veroorzaken waaronder een scheef stuur. Dit komt doordat je op zijn minst enigszins gaat hangen aan het stuur waardoor er nogal grote krachten op de montage komen. Op termijn heeft dat slijtage tot gevolg en dienen de schroefjes ook regelmatig te worden vastgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregbem81
Anoniem: 939609 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:42:
[...]

In dat geval is het bij jou blijkbaar niet op te lossen. Mee leren leven of retour sturen ?

Bij de montage zitten die stuur schroefgaten al niet helemaal perfect en passen bij zowel de M365 als de ES versies de schroeven eigenlijk nooit helemaal perfect gelijktijdig volledig vast geschroefd. Ook gaan deze schroefjes na verloop van tijd loszitten wat weer allerlei andere problemen kan veroorzaken waaronder een scheef stuur. Dit komt doordat je op zijn minst enigszins gaat hangen aan het stuur waardoor er nogal grote krachten op de montage komen. Op termijn heeft dat slijtage tot gevolg en dienen de schroefjes ook regelmatig te worden vastgedraaid.
haha top, dan wordt het wss mee leren leven :-) het is iig niet storend tijdens het rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MangaValk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08-2023
gregbem81 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:24:
[...]

haha top, dan wordt het wss mee leren leven :-) het is iig niet storend tijdens het rijden...
Kijk deze video > YouTube: Xiaomi M365: Tutorial Wheel Alignement
Ik had uit de doos ook het zelfde probleem, maar makelijk op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregbem81
MangaValk schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:37:
[...]

Kijk deze video > YouTube: Xiaomi M365: Tutorial Wheel Alignement
Ik had uit de doos ook het zelfde probleem, maar makelijk op te lossen.
Toooop! Opgelost! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan ook 2 gaatjes boren in het plastic achterspatbord en via een stevig touw daar het plaatje aan bevestigen. Op de foto zit dat nu even los om de foto te kunnen maken maar de bovenkant dient in de richting vd blauwe pijl tegen het rode achterlicht aan te worden gedrukt. Zodoende zit het geheel heel stevig. Ik gebruik zelf een sportveter voor de bevestiging. 2 plaatjes op deze manier gebruikt voor anderhalf jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fP73yJ5XQZtgsBi0Y02al1Gx/full.jpg

N.B. mijn plaatjes hebben een afmeting van 8 bij 8 cm (invaliden voertuig).

Met een plaatje houder zit het ws een stuk mooier en hoef je geen gaatjes te boren (spatbord schade).
Het evt verliezen van het plaatje komt meestal neer op een nieuw volledig verzekering bedrag.
Of wanneer je helemaal pech hebt ook nog een boete van oom agent.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Ik heb een M365 bij Tomtop besteld bij het 'Duitse' pakhuis. Ik schrijf 'Duitse', want via tracking is te zien dat het pakket verstuurd wordt vanuit "Dobra Strykow, Poland". Aangenomen dat dat Stryków is, dan ligt dat best wel ver van de Duitse grens af. ;)

Tijd tussen plaatsen order en versturen bestelling is twee dagen.

[ Voor 28% gewijzigd door The Zep Man op 11-08-2018 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Zep Man schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 13:22:
Ik heb een M365 bij Tomtop besteld bij het 'Duitse' pakhuis. Ik schrijf 'Duitse', want via tracking is te zien dat het pakket verstuurd wordt vanuit "Dobra Strykow, Poland". Aangenomen dat dat Stryków is, dan ligt dat best wel ver van de Duitse grens af. ;)

Tijd tussen plaatsen order en versturen bestelling is twee dagen.
Tenzij je direct voor massieve bandjes gaat hoop ik dat banden plakken je favoriete hobby is....... :X
(zie o.a. Techtablets & YT)

Het is een heel fijne manier van vervoer wat bijna niets kost en @ een belachelijk laag verbruik super groen is maar die luchtbandjes dat is echt bittere ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Anoniem: 939609 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 15:17:
[...]

Tenzij je direct voor massieve bandjes gaat hoop ik dat banden plakken je favoriete hobby is....... :X
Een aantal nodige upgrades om de levensduur van het apparaat en het rijplezier van de bestuurder aanzienlijk te vergroten staan al in de bestelling. Betere banden komen er ook aan. Voor de prijs hoef je het ook niet te laten.

[ Voor 47% gewijzigd door The Zep Man op 11-08-2018 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Anoniem: 939609 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 15:17:
[...]

Het is een heel fijne manier van vervoer wat bijna niets kost en @ een belachelijk laag verbruik super groen is maar die luchtbandjes dat is echt bittere ellende.
Dit is inderdaad een flink probleem. Ik heb nu 2 mensen aangesproken die ik toevallig met zo'n ding zag lopen hier (want je ziet ze hier in Barcelona echt vaak, en ze nemen ze vaak ook mee de winkels in) en allemaal zeggen ze dat... Muchos pinchazos. Dat houdt me nu wel een beetje tegen. Het schijnt wel beter te zijn als je hem boven de 4 bar oppompt maar dat is echt een enorme druk. Vraag me af of dat nog lekker rijdt.. Zijn er misschien ook banden met kevlar ofzo te krijgen? Zoals de Vredestein "Anti-lek" fietsbanden in Nederland.

Waar halen jullie trouwens de reservebanden vandaan? De M365 ligt hier gewoon in de winkel maar banden hebben ze nergens.
The Zep Man schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 13:22:
Chinese zaak he... Ze gebruiken kaarten van 75 jaar oud om de kosten te drukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@GekkePrutser
De bandjes moeten idd keihard opgepompt worden volgens de gebruiksaanwijzing en dan nog gaan ze lek.
Die hoge bandenspanning maakt rijden weinig comfortabel. De Segway ES met vering is daarom veel prettiger om op te rijden ondanks dat deze massieve bandjes heeft.

Reserve bandjes voor de M365 komen uit China, vnl bij GB / BG en Ali.
Voor de Segway ES ben ik nog geen enkele massieve reserve band tegengekomen.
Terwijl deze vroeg of laat ook een keer vervangen moeten worden....
Wellicht passen de M365 banden ook op de ES alhoewel deze laatste 2 verschillende wielmaten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ja die ES2 is het ook net niet, helaas.. Ik vind die achterrem zo raar. De prijs is ook weer 100 euro hoger.

Ook denk ik over deze: Freeel maar dat is weer echt een fiets (en 900 euro!). En bovendien zonder versnelling dus ik denk niet dat dat comfortabel gaat zijn. Maar de winkel zit om de hoek dus ik kan het een keer proberen.

Edit: Lol, er is nu een 250 euro overheidssubsidie en freeel heeft de prijs maar gelijk naar 1150 gedaan. Fuck dat. Ik vind zo'n step ook eigenlijk handiger (zeker bergop) omdat het puur elektrisch is.

[ Voor 21% gewijzigd door GekkePrutser op 11-08-2018 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Remmen op de ES gaat veel beter dan op de M365.
Die zogenaamde schijfrem op de M365 is prut. Je mag kiezen of hij loopt altijd aan of hij werkt niet.....
Remmen op de motor met de ES werkt al veel beter dan op de M365 en de achterrem is helemaal super.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrullenO
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-05 20:36
Las net op de site van e-micro dat hun step met "step ondersteuning" nu door juristen is beoordeeld als legaal in dezelfde klasse als elektrische fietsen. Ze wachten nog op bevestiging van het ministerie.

"Volgens de huidige regelgeving is de Emicro One X2 NL met trapondersteuning en een maximaal vermogen van 0,25 kW vergelijkbaar met de fiets met trapondersteuning. Dat betekent dat hij onder dezelfde regelgeving zou vallen. Het ministerie is gevraagd om hun zienswijze. To be continued!"

Bron: https://www.micro-step.nl/en/emicro-one-x2.html

Geen M365, maar wellicht een mooi alternatief voor diegene die legaal wilt rijden. En geen gedoe met RDW keuringen en verzekeringen.
Wel een stukje duurder (€800) en je moet dus blijven mee steppen. Hoewel dat vrij makkelijk te foppen schijnt te zijn, zie deze Bright video:

YouTube: Uitpakparty: elektrische step Emicro One met step-ondersteuning

Heeft iemand deze al eens geprobeerd?

P.s. Geen banden mee/belangen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1053153

Ik ben van plan om ook de Xiaomi step aan te schaffen, maar even voor de duidelijkheid de volgende vragen:

- Waar kan je de step nog verzekeren? Inclusief in beslag verzekering?
- Is het nu wel legaal als de step via het RDW een vin nummer krijgt?
- Hoe hoog is de boete voor het rijden met de step ? En word de step dan in beslag genomen?
- Waar is de step het goedkoopst en het snelst in huis?

Ben benieuwd 🙂

Ben benieuwd naar jullie reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:24
Anoniem: 1053153 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 22:07:
Ik ben van plan om ook de Xiaomi step aan te schaffen, maar even voor de duidelijkheid de volgende vragen:

- Waar kan je de step nog verzekeren? Inclusief in beslag verzekering?
- Is het nu wel legaal als de step via het RDW een vin nummer krijgt?
- Hoe hoog is de boete voor het rijden met de step ? En word de step dan in beslag genomen?
- Waar is de step het goedkoopst en het snelst in huis?

Ben benieuwd 🙂

Ben benieuwd naar jullie reacties
Boete die ik kreeg was €269, maar dat kan variëren afhankelijk van waarvoor je de boete krijgt, bijvoorbeeld zonder verzekering rijden, ik kreeg hem voor zonder kenteken rijden. Er is geen specifiek bepaalde boete voor het rijden op deze voertuigen waardoor agenten ook zelf niet weten wat ze ermee moeten. Hij werd niet in beslag genomen maar dat is ook afhankelijk van het humeur van de agent.

[ Voor 7% gewijzigd door Jochemd13 op 12-08-2018 22:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaarsma
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:45
Wat ik begrijp is dat je met een VIN voor zelfbouw, zoals sommigen hier hebben, je Niet legaal de weg opgaat. De verzekeraars hebben dit nu ook enigzins door (inclusief dit forum) en verzekeren de step dus ook niet meer. 1 pagina terug valt te lezen dat iemand die de step wel verzekerd zou hebben gekregen technisch gezien niet verzekerd is. Of nouja, geen vergoeding krijgt bij een ongeluk.(en dan dus flink de sjaak is)

Wel lijkt het erop dat het hebben van een zelfbouwVIN en een verzekeringsplaatje ertoe leidt dat oom agent je met rust zou kunnen laten omdat het er wel "netjes uitziet".

Kortom: is en blijft niet legaal maar acties zoals vin en verzekeringsplaatje helpen tegen mogelijke staandehoudingen. Bij een ongeluk wordt niks vergoed.

(edit: autocorrect fouten eruit gehaald)

[ Voor 5% gewijzigd door Jaarsma op 13-08-2018 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 23:01
Ik heb inmiddels 17 km afgelegd op mijn M365 maar ergens is na 7 km een rare rammel ontstaan. Het ljikt uit de achteras vandaan te komen (wiellager?) en alleen onder belasting. Zodra ik op de step ga staan hoor je een soort 'knak' geluid. Als ik vervolgens weg-step blijft het knakken tijdens het rollen aanhouden. Op een ongelijke ondergrond (klinkers) dan is het geluid er onophoudelijk, op asfalt hoor je het minder luid maar is het er ook. Zonder belasting, dus als ik er niet op sta, dan is er geen rammel te horen tijdens het rollen. Bij continu bochten rechtsom draaien is het geluid niet goed te horen, bij continu linksom is het erger.

Zijn er anderen die dit ook hebben?

Edit: zal morgen kijken of ik het kan filmen tijdens het rijden

[ Voor 4% gewijzigd door Contagion op 13-08-2018 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Contagion schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 23:58:
Zijn er anderen die dit ook hebben?
Nog geen ervaring, maar wel een (ietwat) persoonlijke vraag: met welk gewicht belast je de step? ;)

Stel anders eens de achterrem opnieuw in en kijk of dat een verschil maakt. Zie deze site voor uitleg. Daarmee kan je dat uitsluiten.

[ Voor 33% gewijzigd door The Zep Man op 13-08-2018 09:10 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Flaterik
Ideaal als winkelwagentje in de Action :D Die blik van het personeel is priceless

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PRL9FUK32Mx4HHmt9ogmC9l8/full.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Flaterik op 13-08-2018 09:49 . Reden: blurr ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Flaterik schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:30:
Ideaal als winkelwagentje in de Action :D Die blik van het personeel is priceless
Voor je eigen privacy, blur het verzekeringsplaatje even uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
The Zep Man schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:47:
[...]
Voor je eigen privacy, blur het verzekeringsplaatje even uit. ;)
Maandagochtend hé :+ thanks

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:24
Flaterik schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:30:

[afbeelding]
Ben er ook achtergekomen dat de mandjes van de AH er perfect op passen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagion
The Zep Man schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 08:53:
[Rammelen/knakkendd geluid]
Nog geen ervaring, maar wel een (ietwat) persoonlijke vraag: met welk gewicht belast je de step? ;)
Ik weeg 83 kg en heb de step heel voorzichtig behandeld. Geen stoepjes of drempeltjes op en af en ik heb ook nog geen 20 kilometer afgelegd op het ding. Het zit toch ergens in het wiel(lager). Er zit een onderdeeltje in dat naar buten kan 'knakken'. Je kan dat met de hand voor elkaar krijgen door bij een staande step het achterwiel iets naar links of rechts te forceren. Bij genoeg kracht 'knakt' het onderdeel naar buiten. Tijdens het rijden belast je het wiel echter met je volle gewicht en bij elke kleine oneffenheid (en dat is behalve op strak asfalt dus continu) hoor je (en voel je!) het knakken en rammelen.

Ik heb hier een filmpje neergezet: https://photos.app.goo.gl/j1ZXPFRdY4xR81CL6

Ik denk niet dat ik het zelf kan oplossen ;( dus ik zal TomTop support benaderen maar ik heb er toch weinig hoop op. Ik verwacht dat ik een nieuw achterwiel moet, maar of ze dat los opsturen. En een heel wiel is ook een onderdeel wat je kennelijk niet makkelijk online koopt op AliExpress o.i.d. (laat staan origineel Xiaomi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

@Contagion Al heb je een nieuw achterwiel nodig kijk dan eens hier. Gratis verzending.

Natuurlijk hoop ik erop dat je er met Tomtop uitkomt en dat deze informatie niet nodig is. ;)

[edit]
Zie net dat het geen originele onderdelen zijn. Kan evengoed een alternatief zijn. Anders is er ook dit op AliExpress. Of deze, die claimt origineel te zijn.

[ Voor 64% gewijzigd door The Zep Man op 14-08-2018 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01:01
Ik ben erg geïnteresseerd in het aanschaffen van deze motorstep maar vind het toch balen om te lezen dat het zo moeilijk is om dit ding legaal de weg op te krijgen.

Heb op zich geen problemen met het regelen van de benodigde verzekering en/of VIN en de kosten daarvan, maar dat het dan nog steeds niet mag vind ik gewoon heel apart.

Wat is mijn beste optie? Ik wil gewoon een verzekeringsplaatje regelen en ik verwacht dat dat genoeg is om te voorkomen dat ik aangehouden word. Maar zo te lezen doen verzekeringen er ook niet meer aan mee

EDIT: Nou hij is aangeschaft, nog tips om het zo legaal mogelijk te houden worden gewaardeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door smiba op 14-08-2018 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Contagion
@The Zep Man Ik had dat eerste wiel ook gevonden en inmiddels besteld. Het is de minst dure in de rij en lijkt het meest op het originele wiel.

Overigens verkoopt Gearbest ook zowel het voorwiel als achterwiel met voorgemonteerde massieve band (explosion proof ;)) voor resp. 70 en 33 Euro. Maar ik wil eigenlijk niet direct aan de massieve banden n.a.v. berichten over verminderd bereik en comfort.

En wellicht voor de liefhebbers nog deze https://electrotransport.ru/ussr/index.php?topic=51146.0 waar je de lagers ook kunt bestellen of zelfs kunt laten inbouwen, mits je je spul dan opstuurt naar Rusland... Verder hebben ze wel veel materialen die je niet zomaar ergens bij anders (bij een Chinastore) kan kopen. Ik zou de lagers los kunnen bestellen maar heb geen idee hoe ik die in en uit het wiel krijg en ik wil nog wel met een rollende step naar het RDW.

Over RDW gesproken; er is een gaatje gekomen Veldhoven dus ipv 12 september wordt het nu 28 augustus! Hopen dat het net zo voorspoedig gaat als bij @Flaterik en @DarthPlastic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamclose
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:09
Info mbt de App voor Android gebruikers

De Mi Home app blijkt op een aantal Android toestellen niet te kunnen connecten met de M365. Oplossing is om de locatie in je profiel aan te passen naar China mainland. Let wel even op dat je de language van Auto naar English wijzigt ;)
De Android app van Ninebot is helaas geen alternatief meer aangezien deze sinds een aantal versies de m365 niet meer ondersteund.

Ligt overigens niet aan mijn M365, want met een iOS device kon ik zonder problemen connecten met location ingesteld op Europe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagion
Ik had in de MiHome app op 'China Mainland' dat er een firmware upgrade naar 1.4.0 wordt gesuggereerd. Die kan ik echter niet uitvoeren, er gebeurt simpelweg niks.

Alle andere regionen die ik heb geprobeerd willen upgraden naar 1.4.1, maar die wil ik zelf weer niet omdat ik ergens las dat 1.4.1 het upgraden naar custom firmwares onmogelijk maakt.

Hoewel ik 25km/u snel genoeg vind, zou ik toch graag nog even de optie open houden om alternatieven te kunnen flashen. Vooral de optie dat regeneratief afremmen bji minder throttle vanaf een bepaald moment stopt kan handig zijn. Als ik nu zelf step en ik geef wat gas bij en ik ga daarna weer zelf steppen, dan staat de motor in regeneratiestand en loopt de step dus niet vrij totdat ik helemaal tot stilstand ben gekomen (effectief moet ik dan dus extra hard steppen maar laad ik wel de accu bij ;)). Dat is wel jammer maar kan met een custom firmware dus anders.

Edit: als we het toch over (Android) apps hebben. Met 'M365 HUD (Unreleased)' heb je een alternatief voor de MiHome app waarin je de meeste dingen ook kan instellen en die je tijdens rijden als alternatief display kan gebruiken. 'M365 Battery' is een alternatief om alle batterij-informatie te kunnen bekijken. Alternatieve firmwares (heb ik dus niet getest) zijn te genereren op 'https://m365.botox.bz/' waar ook de App staat om te kunnen flashen

[ Voor 25% gewijzigd door Contagion op 15-08-2018 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
Zijn er trouwens nou nog plannen om gezamenlijk naar RDW te gaan om ze direct een hele reeks van exact het zelfde model te geven? Anders maak ik gewoon zelf wel even een afspraak, hij is dan nog wel niet binnen maar gezien de wachttijden toch meer dan 4 weken betreffen kan ik het beter maar alvast even aanvragen.

Des de langer ik zonder VIN en verzekering rijd de hoger het risico en dat is helaas dan toch wel een dure grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Contagion schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 00:11:
Alternatieve firmwares (heb ik dus niet getest) zijn te genereren op 'https://m365.botox.bz/' waar ook de App staat om te kunnen flashen
Via die site kan je ook de originele firmwares ophalen als je geen patchopties kiest, die ook met de betreffende applicatie geïnstalleerd kunnen worden.

Een upgrade naar 1.4.1 is weer ongedaan te maken, maar het is niet erg gebruiksvriendelijk. Mogelijk wordt dit voor latere steps essentieel voor degenen die custom firmwares willen draaien, omdat latere steps met 1.4.1 afgeleverd kunnen worden. De instructies zijn hier in het Spaans te vinden. Mogelijk is er al een Engelse handleiding, maar die ben ik nog niet tegen gekomen.

Volgens dit lijkt 1.3.8 op het moment het meest stabiel.

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 15-08-2018 07:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaarsma
Wellicht is het nog handig om de volgende nuance aan te brengen over de bezoekjes aan de rdw en/of het verzekeren:

Wees je ervan bewust dat je met een zelfbouwVIN net zo illegaal bezig bent als zonder zelfbouwVIN. Ditzelfde geldt voor het verzekeringsplaatje. Deze acties geven je op zijn best een schijnzekerheid dat je minder vaak staandegehouden zou kunnen worden.

En daarnaast is het zo dat verzekeren zo goed als onmogelijk geworden is aangezien je niet meer geaccepteerd wordt (en al krijg je dat wel voor elkaar, dan nog ben je in feite onverzekerd want er wordt toch niks uitgekeerd). Het rijden op de step is en blijft (met de huidige wetgeving) dus net zo illegaal.

Zelf blijf ik lekker doortuffen zonder vin en verzekering omdat je er toch niks mee bereikt (behalve geldverspilling).

Offtopic: ook de mandjes van de jumbo passen prima op de step, een vriendelijke oude man gaf me er nog complimenten voor :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Jaarsma schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 07:33:
Zelf blijf ik lekker doortuffen zonder vin en verzekering omdat je er toch niks mee bereikt (behalve geldverspilling).
Een boete voor het onverzekerd rondrijden is een stuk hoger dan een boete voor het rondrijden met een ongekeurd voertuig. Bovendien is staande gehouden worden nooit prettig. Als een verzekeringsplaatje de kans en de impact laat afnemen, dan moet dat maar zo. ;)

Vergeet niet dat als je nog geen auto hebt dat een WA verzekering kan bijdragen aan je schadevrije jaren als je slim onderhandelt bij een latere autoverzekering bij dezelfde maatschappij. Dan verdien je het zo weer terug.

[ Voor 20% gewijzigd door The Zep Man op 15-08-2018 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
Jaarsma schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 07:33:

Ik wil het graag zo legaal mogelijk maken, dat het niet waterdicht is jammer maar het is imo beter dan jezelf aan je lot overlaten.

Daarbij mocht dit ooit politiek behandeld worden geeft het direct aan dat mensen dit ding prima legaal willen rijden.
Als bonus heb je ook nog dat de meeste agenten je wel met rust laten, wat me toch een stuk minder stress zou geven als ik met dit ding rijd. Ik ben sociaal nou niet compleet geweldig en ik zit er dan helemaal niet op te wachten dat ik ineens een gesprek met een agent moet gaan voeren ontverwachts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaarsma
@smiba Dat iedereen het legaal wil rijden is ook een mooi gegeven echter probeer ik dus aan te geven dat die vin en verzekering het niet legaal maken. Dus zonder ben je net zo (il)legaal. Zelf zou ik ook graag zien dat als iedereen een bedrag in kon leggen of als we massaal naar de rdw gingen het legaal kon worden door de typegoedkeuring. Helaas is dat op dit moment niet zo.

@The Zep Man je hebt het over de hoogtes van boetes. Aangezien je de step hooguit via een smoes verzekerd krijgt en dus niet meer als je aangeeft een elektrische step/kick scooter te hebben, is het net zo "verzekerd" als een step zonder verzekering. Die verzekering zal immers nooit uitkeren. Het is hooguit handig als de politie niet slim is en twijfelt en ziet dat er een willekeurige verzekering voor is afgesloten.

Wellicht dat ik met deze en mijn vorige reactie een beetje als een boeman overkom. Ik wil alleen de positiviteit rondom het verkrijgen van een VIN en een verzekering via een smoes wat temperen. Heb het gevoel dat mensen het zien als overwinning terwijl dat dat niet is. Een overwinning mijns inziens is als de rdw of het ministerie een typegoedkeuring wil gaan onderzoeken o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 922281

smiba schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:05:
...Daarbij mocht dit ooit politiek behandeld worden geeft het direct aan dat mensen dit ding prima legaal willen rijden.
...
Mwah. Het argument wat ik hier toch vooral lees is "ik wil graag een verzekeringsplaatje omdat ik dan minder snel staande wordt gehouden".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrullenO
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-05 20:36
Is het een idee om eens een keer een meet-up te houden? Zou leuk zijn om eens elkaars steps te kunnen proberen (M365 vs ES vs andere modellen), een stukje te cruisen natuurlijk. Misschien ergens centraal in NL? Utrecht ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:15
Ik ben wel voor een meet up. Heb sinds deze week ook een M365 en gebruik deze voor woon werk verkeer. Enkele rit is 7.5 km en ik kom 's avonds met zo'n 30% acculading weer thuis.

Mijn exemplaar heeft naast de bekende euvels nog 1 ander vreemd probleem: het voorwiel maakt een tikkend geluid als ik gas geef, alsof er ergens voor iets aanloopt. Als ik zelf step hoor ik het niet. Voordat ik het hele wiel uit elkaar haal, zijn er anderen met dit probleem? Op internet vind ik naast hoe je de band kunt vervangen weinig info hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
Meet up klinkt goed, ik zou geïnteresseerd zijn. Utrecht zou helemaal lekker zijn omdat ik daar 8km vandaan woon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Als mijn agenda de meetup toelaat ben ik er ook bij. Een redelijk centrale locatie is dan wel zo fijn. Iets met veel lange, geasfalteerde fietspaden bij voorkeur :)
hpmkruit schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 20:42:
het voorwiel maakt een tikkend geluid als ik gas geef, alsof er ergens voor iets aanloopt.
Hier geen last van dit probleem. Test eens een stukje te lopen met de step, gas te geven en het wiel op te tillen? Op die manier kun je hem stationair laten lopen en waarschijnlijk snel zien waar het probleem vandaan komt.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Jaarsma schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:47:
@The Zep Man je hebt het over de hoogtes van boetes. Aangezien je de step hooguit via een smoes verzekerd krijgt en dus niet meer als je aangeeft een elektrische step/kick scooter te hebben, is het net zo "verzekerd" als een step zonder verzekering. Die verzekering zal immers nooit uitkeren. Het is hooguit handig als de politie niet slim is en twijfelt en ziet dat er een willekeurige verzekering voor is afgesloten.
Of een verzekering dan daadwerkelijk uitkeert of niet is nog een open vraag. Mijn reactie ging inderdaad over dat de politie je niet snel staande houdt en dat het boetebedrag lager zal zijn. Van het risico op een boete worden dus de kans en de impact verlaagd. 'Echte' WA dekking moet nog bewezen worden.

Je hebt mogelijk überhaupt/meer kans op WA dekking met een persoonlijke WA verzekering. ;)
Wellicht dat ik met deze en mijn vorige reactie een beetje als een boeman overkom. Ik wil alleen de positiviteit rondom het verkrijgen van een VIN en een verzekering via een smoes wat temperen. Heb het gevoel dat mensen het zien als overwinning terwijl dat dat niet is.
Sommige mensen zijn blij genoeg als ze op hun stepje kunnen rijden (let op dat kunnen niet gelijk staat aan mogen). Qua dat is het een kleine overwinning. Zelf zou ik ook liever zien dat deze steps volledig legaal bereden konden worden op de weg. Soms loopt wetgeving wat achter en moeten er eerst wat schapen over de dam komen.

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 16-08-2018 10:29 ]

• aliberto
  • Laatst online: 23:29
Hoe wel dit de Xiaomi step topic is zie ik geregeld problemen voorbij komen met VIN nummer en verzekering.

Mijn vraag is waarom kijken jullie niet naar een legaal alternatief zoals Veeley of SXT bijvoorbeeld die wel RDW erkend is/VIN code heeft en te verzekeren valt?
Ben je gelijk klaar.

Veeley is van Nederlandse makelaardij en heeft vele servicepunten in Nederland. Deze komt als het goed is einde van deze maand in de winkels.
SXT is van Duitse makelaardij en heeft 3 modellen die legaal zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door aliberto op 16-08-2018 10:32 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

aliberto schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:29:
Hoe wel dit de Xiaomi step topic is zie ik geregeld problemen voorbij komen met VIN nummer en verzekering.
Dat zijn geen problemen. Dat zijn pleisters voor het probleem dat de M365 niet gekeurd is voor de Nederlandse weg.
Mijn vraag is waarom kijken jullie niet naar een legaal alternatief zoals Veeley of SXT bijvoorbeeld die wel RDW erkend is/VIN code heeft en te verzekeren valt?
Ben je gelijk klaar.
Een Veeley kost vier keer zoveel als wat een M365 kost. Het SXT basismodel kost nog steeds 300 EUR meer. Beide hebben een zadel en zijn ook veel (2-3x) zwaarder dan een M365. Het is bijna appels met peren vergelijken.

Service doe ik zelf wel.

Het is dus een combinatie van prijs en karakteristieken van het vervoersmiddel die elektrische steps interessant maakt. Zo hoef je hem in de trein niet op een balkon achter te laten en is het veel hanteerbaarder te voet met bijvoorbeeld trappen.

[ Voor 31% gewijzigd door The Zep Man op 16-08-2018 11:04 ]

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:24

Ben je gelijk klaar.

Veeley is van Nederlandse makelaardij en heeft vele servicepunten in Nederland. Deze komt als het goed is einde van deze maand in de winkels.
SXT is van Duitse makelaardij en heeft 3 modellen die legaal zijn.
Die jij laat zien kosten alle twee ronde de 1600,-. Terwijl de Xiaomi M365 voor 250,- word verhandeld. Daarbij wegen ze alle twee ruim 2 keer zoveel als de m365.

Dat zijn gewoon gewoon verre van praktische steps. Die til je niet eventjes de trein in. Of de trap op naar je appartement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aliberto
Maar als je rijd op je Xiaomi en 2x beboet wordt door een agent of wethandhaver dan ineens is een SXT niet zo duur meer of een Veeley.
Iedereen heeft zich aan de wet te houden en dient zich hieraan te houden ongeacht of jij het eens bent of niet. Ook als de wet achterloopt met betrekking tot technologie en hieraan gerelateerde voertuigen.

Je kan moeilijk voor eigen rechter spelen.
De Xiaomi is gewoon niet RDW erkend en daardoor niet te verzekeren.
Stel je rijd op deze step en je creëert een ongeluk waarbij letsel ontstaat bij jezelf of een ander, denk jij dat de verzekeraar zegt: "Geen probleem dit vergoeden we wel voor u."

Nee dus. Je zal voor alle gemaakte onkosten moeten opdraaien.
Is een Veeley of een SXT dan nog steeds zo'n dure step die wel legaal de weg op mag en VIN code en kentekenplaat heeft?
Ik weet je kan voor hetzelfde geld ook een snor/bromscooter of electrische fiets kopen. Maar als je compact wilt zijn en mobiel kom je al snel uit op electrische stepjes.

Qua formaat ben ik het wel eens dat de Veeley en SXT groter zijn dan Xiaomi maar alsnog blijft het een feit dat Xiaomi alleen op eigen terrein gebruikt mag worden. Of je het eens bent of niet.

De zadel bij Veeley kan je ingeklapt en opgeborgen worden. Dus als je wilt staan dan is dit mogelijk. Bij SXT kan je ervoor kiezen om de zadel(pin) thuis te laten. Het is niet mogelijk om deze even makkelijk op te bergen.
Dus het eerder aangehaalde zadel verhaal maakt niets uit.

Het komt voor mij qua reacties over om voor excuses te zoeken om maar wel op een Xiaomi te mogen rijden terwijl dit gewoonweg niet toegestaan is op de openbare weg.

Het zou een zooitje zijn als iedereen met zijn niet legale voertuigen op de Nederlandse weg zou rijden.

[ Voor 20% gewijzigd door aliberto op 16-08-2018 13:07 ]

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

aliberto schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:21:
Maar als je rijd op je Xiaomi en 2x beboet wordt door een agent of wethandhaver dan ineens is een SXT niet zo duur meer of een Veeley.
Iedereen heeft zich aan de wet te houden en dient zich hieraan te houden ongeacht of jij het eens bent of niet. Ook als de wet achterloopt met betrekking tot technologie en hieraan gerelateerde voertuigen.
En toch rijden mensen in auto's wel eens te snel, wat ook wettelijk niet mag. Toch worden 50cc brommertjes wel eens opgevoerd, wat ook wettelijk niet mag.
Je kan moeilijk voor eigen rechter spelen.
De Xiaomi is gewoon niet RDW erkend en daardoor niet te verzekeren.
Stel je rijd op deze step en je creëert een ongeluk waarbij letsel ontstaat bij jezelf of een ander, denk jij dat de verzekeraar zegt: "Geen probleem dit vergoeden we wel voor u."
Niet bij schade aan jezelf, want je kan sowieso geen casco/all-risk verzekering afsluiten.

Met een persoonlijke WA verzekering zie ik schade aan anderen nog wel eens vergoed worden.
Qua formaat ben ik het wel eens dat de Veeley en SXT groter zijn dan Xiaomi maar alsnog blijft het een feit dat Xiaomi alleen op eigen terrein gebruikt mag worden. Of je het eens bent of niet.
Niemand spreekt je tegen over wat volgens de letter van de wet mag. Ik snap daarom ook niet dat je er zo'n groot punt van maakt.
Het zou een zooitje zijn als iedereen met zijn niet legale voertuigen op de Nederlandse weg zou rijden.
Maar niet iedereen in Nederland rijdt met een niet legaal voertuig.

De roestige studentenfietsen die ik wel eens voorbij heb zien zoeven (geen verzekering, en aan een student valt niets te plukken) zijn echt een stuk gevaarlijker (meer gewicht, hogere snelheid) dan een M365. Toch zijn al die fietsen wel legaal.

[ Voor 25% gewijzigd door The Zep Man op 16-08-2018 11:43 ]

• aliberto
Feit blijft als ik hier het topic doorleest gaat het vaak over boetes, VIN codes, verzekeren. Tijdens aanschaf lijkt het me dat je al wist dat je hier niet zomaar op de openbare weg mee mag rondrijden.

Het is jouw portemonnee en leven maar bij een ongeluk ben je gewoon niet verzekerd. Denk je dat een ziekenhuis of doktersbezoek goedkoop is? In ergste geval kan je door zo'n goedkoop Xiaomi stepje juist jarenlang in de problemen komen. Is de Xiaomi dit jou waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

aliberto schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:41:
Het is jouw portemonnee en leven maar bij een ongeluk ben je gewoon niet verzekerd. Denk je dat een ziekenhuis of doktersbezoek goedkoop is? In ergste geval kan je door zo'n goedkoop Xiaomi stepje juist jarenlang in de problemen komen. Is de Xiaomi dit jou waard?
Opnieuw maak je dezelfde punten. Laat andere mensen die vraag voor zichzelf beantwoorden.

Op een roestige fiets kan je ook enorm veel schade veroorzaken, onverzekerd, met waarschijnlijk een hogere kans en impact dan een M365. Ik maak mij niet zo'n zorgen, zeker niet met een persoonlijke WA verzekering erbij voor dekking en een verzekeringsplaatje om oom agent tevreden te stellen.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 16-08-2018 11:46 ]

• smiba
Ben je gelijk klaar.
Heb je al eens bekeken hoe dat ding er uit ziet in vergelijking met de M365, je zou niet eens denken dat het het zelfde type voertuig probeert te zijn 8)7

Het mist gewoon echt alle voordelen van de M365:
1. Compact mee te nemen
2. Laag van gewicht
3. Betaalbaar
4. Looks (Ok, dat is een mening :*))

Het enige voordeel dat de Veeley zou hebben is dat het direct legaal is, maar ik zou er toch echt niet op durven te worden gezien. Ziet er uit als een mismaakte combinatie tussen een fiets en een step maar beiden is het eigenlijk niet.

Het vette aan de M365 (en soortgelijke step scooters) is dat ze voor een zeer vriendelijk bedrag kunnen worden gemaakt en vrij simpel zijn en daardoor prima te onderhouden zijn voor iedere beetje tweaker. Daarnaast zijn ze energiezuinig en elektrisch, wat ook een heerlijk puntje is.
aliberto schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:21:
Begrijp dat de meeste hier volgens mij dit ding gewoon prima willen laten controleren en testen door de RDW als dit de step legaal zou maken. Daarnaast denk ik dat de snelheden die ik soms behaal op mijn 25 jaar oude sportfiets toch weer iets gevaarlijker zijn ;) - En die fiets is ook echt niet gekeurd door het RDW.

Nogmaals ik begrijp dat het nu officieel niet legaal is, maar pleiten voor een wetswijziging doe ik wel.
Dat iets illegaal is betekent trouwens ook niet dat het einde van de wereld is, de laatste keer dat ik controleerde was wiet namelijk ook nog steeds niet 100% legaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flaterik
smiba schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:57:
...maar ik zou er toch echt niet op durven te worden gezien. Ziet er uit als een mismaakte combinatie tussen een fiets en een step maar beiden is het eigenlijk niet.
:Y

Die Veeley is de Fiat Multipla onder de steps :F

[ Voor 8% gewijzigd door Flaterik op 16-08-2018 12:03 ]

• aliberto
Maar als meer mensen deze mentaliteit hebben en excuus zoeken om op de Xiaomi step te mogen rijden dan wordt het toch een zooitje op de weg.
Is RDW of de wet dan een wassen neus voor je?

Begrijp me niet verkeerd maar ik ben nu 2 maanden aan het oriënteren voor electrische stepjes of Segways maar ik denk vooruit en probeer problemen voor te zijn.
Hopelijk dat er mensen eerst gaan nadenken eer dat ze in de verleiding komen om een goedkope step/Xiaomi aan te schaffen welke niet op de openbare weg mag volgens de wet.
Ik kwam in het begin van mijn zoektocht via Google hier terecht en heeft mij zodoende de juiste informatie verschaft met wat voor problemen of situaties je te maken kan hebben bij de Xiaomi. De lage aanschafprijs was in het begin voor mij ook zeer interessant maar aangezien er legale alternatieven zijn lijkt het verstandiger om dan hiervoor te gaan.

Moraalridder spelen of niet dat doet er niet toe. De voorbeelden aanhalen van opgevoerde scooters begrijp ik wel maar electrische stepjes kan je ook opvoeren. Dat is niet de discussie. Roestige fietsen of goede fietsen maakt ook niets uit in deze discussie want deze hebben geen verzekeringsplaatjes of VIN nummer nodig.

Daar draait het allemaal om in de Nederlandse wet.

• blowbeat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-04 09:58
Gelukkig heeft iedereen recht op een eigen mening. Op deze pagina staat een aardig overzicht van de alternatieven op de Nederlandse markt.
https://we-all-wheel.com/productvergelijking

Persoonlijk vind ik de meeste alternatieven ronduit lelijk, onhandig of duur. (Of een combinatie daarvan)
Daarom blijft de M365 voor mij nog steeds een zeer interessante optie. Wetgeving is daarbij zeker een belangrijk aandachtspunt.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:21

-tom-562

Oliesjeik

Zal wel een aantal redenen hebben dat ze duurder zijn. O.a het kenteken gebeuren, en de bouwkwaliteit..als ik hier al de verhalen lees over lekke banden, gare lagers, dingen die aanlopen, remmen die nauwelijks werken, firmware upgrades... :')
Het is dus maar goed dat die regels zo streng zijn.

Vaak bu'j te bang!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Maar als meer mensen deze mentaliteit hebben en excuus zoeken om op de Xiaomi step te mogen rijden dan wordt het toch een zooitje op de weg.
Hou op met stromannen te presenteren. Niet iedereen gebruikt een illegaal voertuig, en het aantal M365's op de weg is niet significant. Ook is de hypothetische situatie die je schetst niet realistisch. Als iedereen op een M365 zou rijden in plaats van een fiets zou het zelfs veiliger kunnen worden, wat het tegenovergestelde is van een zooitje.

• smiba
-tom-562 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:28:
Zal wel een aantal redenen hebben dat ze duurder zijn. O.a het kenteken gebeuren, en de bouwkwaliteit..als ik hier al de verhalen lees over lekke banden, gare lagers, dingen die aanlopen, remmen die nauwelijks werken, firmware upgrades... :')
Dat hoort gewoon bij onderhoud van je step, fiets krijgt ook lekke banden, loopt ook na veel gebruik nog wel eens aan en je mag daar ook wel soms je remmen tweaken.
Alles heeft gewoon onderhoud nodig en zodra dat gebeurt zijn er geen problemen.

Daarbij zijn alle problemen die je noemt geen heftig gevaar, maar gewoon ongemak.

Lekke banden: Je moet je band plakken of gewoon een nieuwe band regelen
Gare lagers: Naar geluid / Lagere efficiëntie, tijd om even aan de step te sleutelen of iets te vervangen
Loopt aan: Dingen beter afstellen of vervangen wanneer verbogen of versleten
Remmen die niet / nauwelijks werken: Remmen afstellen en in paniek gewoon met je voeten remmen. Zo hard gaat ie nou ook weer niet dat dat echt onmogelijk is. Maar als je remmen niet werken zou je het snel genoeg moeten merken zodra je van huis vertrekt voor je überhaupt echt snelheid zou hebben gemaakt.

Al je argumenten tellen ook voor andere voertuigen, pleeg gewoon de nodigde onderhoud! Dit is echt niet veel moeilijker dan een gemiddelde fiets qua onderhoud

Ik snap niet waarom er zo hard naar problemen worden geprobeerd gezocht te worden

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:21

-tom-562

Oliesjeik

Die argumenten tellen ook voor andere voertuigen ja, na een paar duizend kilometers.
Ik constateer alleen iets. Als je zo gaat beginnen, in dit topic wordt een excuus gezocht door eigenaren om hun speelgoed step legaal op de weg te krijgen, terwijl het duidelijk niet 'openbare weg waardig' is

Vaak bu'j te bang!

• smiba
-tom-562 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:58:
Die argumenten tellen ook voor andere voertuigen ja, na een paar duizend kilometers.
Ik denk dat als je je fiets in een doos naar China stuurt er ook wel wat dingetjes weer afgesteld mogen worden na ontvangst. Daarbij zijn de eerste 100km het zwaarste omdat de dingen die wat losser zijn gekomen zich dan laten zien (bathtub curve?)

Anyways ik heb geen zin dat het topic weer gesloten word door constant een heen en weer discussie te hebben, laten we het bij een meningsverschil houden

[ Voor 12% gewijzigd door smiba op 16-08-2018 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aliberto
De Xiaomi is een leuk vervoersmiddel maar hoe kan je een topic voeren over een product dat officieel niet toegelaten is voor de Nederlandse openbare weg. Daar zit het probleem.

Het is leuk dat mensen hun ervaringen delen want ik heb er ook mijn wijze les uitgehaald 2 maanden geleden. Het is jammer dat iemand 2x een boete kreeg maar er moet dan toch bij mensen een belletje gaan rinkelen over de legaliteit hiervan bij mensen die dit lezen.

En dan kunnen mensen nog een kromme weg recht praten, maar die weg blijft krom uiteindelijk.

Ik heb geen autorijbewijs, stel iemand zegt tegen me rij maar een stukkie in mijn auto, de verleiding is zeer groot om dit te doen omdat ik nog nooit in een auto heb gereden en deze ervaring wil meemaken ondanks dat ik 37 ben. Ik kan wel in die auto rijden maar mogen is heel ander verhaal. Ja je mag het van de desbetreffende persoon maar niet van de wet. Uiteindelijk gaat het om zelfbeheersing en verantwoordelijkheid en denken over toekomstige situaties welke je te wachten kunnen staan.

Dat is juist het punt wat ik mis in dit gehele topic. Verantwoordelijkheid en geen eigen rechter spelen.

[ Voor 37% gewijzigd door aliberto op 16-08-2018 13:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Dat is juist het punt wat ik mis in dit gehele topic. Verantwoordelijkheid en geen eigen rechter spelen.
En ik mis redelijkheid en billijkheid, in plaats van "de wet is de wet, en daar moet je je ten alle tijden aan houden omdat je anders keihard gestraft moet worden". Je hebt voldoende moraalridder gespeeld. De boodschap is begrepen.
Ik heb geen autorijbewijs, stel iemand zegt tegen me rij maar een stukkie in mijn auto, de verleiding is zeer groot om dit te doen omdat ik nog nooit in een auto heb gereden en deze ervaring wil meemaken ondanks dat ik 37 ben.
Jij mag gewoon op eigen land/een circuit rijden. Niet meteen zo denken in extremen. De wereld is niet zo zwart/wit als dat je denkt.

The Zep Man schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:45:
...
Op een roestige fiets kan je ook enorm veel schade veroorzaken, onverzekerd, met waarschijnlijk een hogere kans en impact dan een M365.
Alleen is dat niet verboden.
Ik maak mij niet zo'n zorgen, zeker niet met een persoonlijke WA verzekering erbij voor dekking en een verzekeringsplaatje om oom agent tevreden te stellen.
De AVP dekt geen schade veroorzaakt door motorrijtuigen. Die zijn in de wet gedefinieerd als:

"alle rij- of voertuigen, bestemd om ... over de grond te worden voortbewogen uitsluitend of mede door een mechanische kracht.."
(art. 1 WAM).

Een elektrische step valt daar gewoon onder.

• aliberto
The Zep Man schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:32:
[...]
En ik mis redelijkheid en billijkheid, in plaats van "de wet is de wet, en daar moet je je ten alle tijden aan houden omdat je anders keihard gestraft moet worden". Je hebt voldoende moraalridder gespeeld. De boodschap is begrepen.

[...]
Jij mag gewoon op eigen land/een circuit rijden. Niet meteen zo denken in extremen. De wereld is niet zo zwart/wit als dat je denkt.
Precies daar geef je zelf het antwoord met betrekking autorijden zonder rijbewijs op eigen terrein.
Maar ik durf erom te wedden dat jij dit niet doet met je Xiaomi.

Die redelijkheid en billijkheid kan je niet van mij verlangen omdat ik niet de wet ben maar iedereen heeft er naar te leven. Ik kan de wet niet voor je veranderen. ;)
Het enige wat ik constateer is dat je jouw eigen regels handhaaft om op een Xiaomi te kunnen rijden. :*)

Welkom in mijn extreme wereld van zwart wit denken, daar mag je autisme voor bedanken :+

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
aliberto schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:46:
[...]

Precies daar geef je zelf het antwoord met betrekking autorijden zonder rijbewijs op eigen terrein.
Maar ik durf erom te wedden dat jij dit niet doet met je Xiaomi.

Die redelijkheid en billijkheid kan je niet van mij verlangen omdat ik niet de wet ben maar iedereen heeft er naar te leven. Ik kan de wet niet voor je veranderen. ;)
Het enige wat ik constateer is dat je jouw eigen regels handhaaft om op een Xiaomi te kunnen rijden. :*)

Welkom in mijn extreme wereld van zwart wit denken, daar mag je autisme voor bedanken :+
Je hoeft je niet aan de wet te houden, het is een richtlijn. Je kan zelf altijd de afweging maken of iets het risico waard is of niet.

Als iemand bijvoorbeeld, mijn hond vergiftigt, dan zal ik de afweging maken tussen de consequenties van het vermoorden van deze persoon en wat dit mij persoonlijk waard is.

Als het laatste de overhand heeft dan gaat een wetboek mij echt niet stoppen.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Dan is bij deze de discussie afgelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aliberto
Lodo schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:06:
[...]

Je hoeft je niet aan de wet te houden, het is een richtlijn. Je kan zelf altijd de afweging maken of iets het risico waard is of niet.

Als iemand bijvoorbeeld, mijn hond vergiftigt, dan zal ik de afweging maken tussen de consequenties van het vermoorden van deze persoon en wat dit mij persoonlijk waard is.

Als het laatste de overhand heeft dan gaat een wetboek mij echt niet stoppen.
Dus je speelt eigen rechter.
Maar als een agent je een boete geeft omdat je erop rijdt en je weet dat het niet mag ga je dan proberen om onder de boete uit te komen met bijvoorbeeld: "Oh ik zag deze step op internet en dacht dat ik er gewoon mee op de weg mocht." Of ga je ook voor eigen rechter spelen bij meneer agent?

We kunnen er lang of kort over discussiëren. Ja het is een leuke step maar niet verantwoordt voor de Nederlandse openbare weg. Als jij je niet kan bedwingen of denkt met een goedkope step makkelijk en snel klaar te zijn en op de Nederlandse openbare weg onverantwoord verzekering technisch mee te kunnen rijden dan is dit op lange termijn duurkoop.
Blijf vooral aan nu en de ikke modus denken en niet aan de toekomst wat je eventueel aan een ander kan veroorzaken qua (levenslange) letsel of zelfs aan jezelf. Je zal voor de rest van je leven in de schulden zitten.

• smiba
aliberto schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:24:
Blijf vooral aan nu en de ikke modus denken en niet aan de toekomst wat je eventueel aan een ander kan veroorzaken qua (levenslange) letsel of zelfs aan jezelf. Je zal voor de rest van je leven in de schulden zitten.
Overdrijven is ook een vak.... Dit is Amerika niet (En zelfs in Amerika is in verschillende staten dit ding legaal of gedoogd)

Dit vervoersmiddel heeft niemand last van en als je het echt zo 1:1 wil kijken zou mensen zelfs goed doen door de verminderde uitstoot ivm. het niet nemen van de auto. Zolang je echt enkel zwart op wit blijft kijken is er geen discussie te voeren |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Lodo schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:06:
[...]

Je hoeft je niet aan de wet te houden, het is een richtlijn.

...
Gelul. Kan er niks anders van zeggen.
smiba schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:31:
...Dit vervoersmiddel heeft niemand last van...
Als iemand op zo'n ding een ander invalide rijdt en hij blijkt niet verzekerd heeft "niemand daar last van"?

Verder, je mag inderdaad prima discussiëren of een wet aangepast zou moeten worden of niet. Maar Nederland is een democratie. Als je het niet eens bent met een wet, dan moet je dat via de daartoe geëigende democratische weg regelen, niet zomaar wat gaan doen omdat je vindt dat de wet niet eerlijk is. Zo werkt het gewoon niet.

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 922281 op 16-08-2018 14:41 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.