• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06 01:41
smiba schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:31:
[...]

Overdrijven is ook een vak.... Dit is Amerika niet (En zelfs in Amerika is in verschillende staten dit ding legaal of gedoogd)

Dit vervoersmiddel heeft niemand last van en als je het echt zo 1:1 wil kijken zou mensen zelfs goed doen door de verminderde ivm. het niet nemen van de auto. Zolang je echt enkel zwart op wit blijft kijken is er geen discussie te voeren |:(
Dus als ik mensen hier wijs op de wet en regels waar men aan moet voldoen denk ik ineens heel zwart wit en wilt men geen discussie met me aangaan. Het grappige is over de wet kan je genoeg discussiëren maar het zal niet snel veranderen. Anders moet je maar Den Haag gaan en daar de hele situatie uitleggen. Denk je dat deze direct met een wetsvoorstel of wijziging komen?

Of ben je bang voor mensen die anders denken en je tevens de les lezen omdat je eigenlijk dingen in het voordeel wilt draaien wat gewoonweg niet kan of mag?

Kennis begint met informatie vergaren.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:46

The Zep Man

🏴‍☠️

Hou dan je mond. ;)
Als iemand op zo'n ding een ander invalide rijdt en hij blijkt niet verzekerd heeft "niemand daar last van"?
Als iemand met een fiets een ander invalide rijdt en hij blijkt niet verzekerd...?
aliberto schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:42:
Dus als ik mensen hier wijs op de wet en regels waar men aan moet voldoen denk ik ineens heel zwart wit en wilt men geen discussie met me aangaan.
Er is geen discussie. Je blijft je punten herhalen en niemand spreekt ze tegen.
Of ben je bang voor mensen die anders denken en je tevens de les lezen omdat je eigenlijk dingen in het voordeel wilt draaien wat gewoonweg niet kan of mag?
Niet zo op de man spelen. Het helpt niet in een discussie.

[ Voor 49% gewijzigd door The Zep Man op 16-08-2018 14:46 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Anoniem: 922281

The Zep Man schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:43:
Als iemand met een fiets een ander invalide rijdt en hij blijkt niet verzekerd...?
Dan heeft iemand daar ook last van (maar dat maakt jouw stelling dat niemand er last van heeft niet ineens geldig) Alleen is het ene (onverzekerd+fiets) niet verboden, en het ander (onverzekerd+motorvoertuig) wel. Dit vermoedelijk vanwege de hogere risico's die spelen bij gemotoriseerd verkeer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrullenO
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01-06 13:46
Zullen we deze discussie maar weer stoppen? Voegt niet echt veel meer toe...

Iedereen hier begrijpt donders goed dat de M365 niet legaal de openbare weg op mag (hoe jammer het ook is). De kans dat je wordt aangehouden is vrij klein, en met een verzekeringsplaatje misschien nog wel kleiner. De kans dat je letselschade veroorzaakt bij een eventuele aanrijding is al helemaal klein, maar als het gebeurd zal de verzekering (als je die al hebt) niet uitkeren en heb je potentieel een groot probleem.

Of dat risico het waard is moet iedereen lekker voor zichzelf afwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:40

-tom-562

Oliesjeik

Vind het dan wel raar dat dit topic open blijft? Topics over het opvoeren van brommers, over het verkrijgen van illegale software en het omzeilen van importbelasting worden ook gesloten.
Een topic waar tips worden gegeven over het zo legaal mogelijk te laten lijken van een voertuig wat niet is toegestaan op de openbare weg blijft wel open?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:12
-tom-562 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:56:
Vind het dan wel raar dat dit topic open blijft? Topics over het opvoeren van brommers, over het verkrijgen van illegale software en het omzeilen van importbelasting worden ook gesloten.
Een topic waar tips worden gegeven over het zo legaal mogelijk te laten lijken van een voertuig wat niet is toegestaan op de openbare weg blijft wel open?
Man, man, man wat moet jij gezellig zijn op feestjes.

We hebben het hier ook over mogelijke pogingen om het legaal te maken.
Ook is dit gewoon een nieuw opkomend vervoersmiddel die perfect op tweakers thuishoort, of het nou op het huidige moment legaal is of niet, ik zie dit wel als het vervoersmiddel van de toekomst voor kleine afstanden.

Daarnaast vind ik gewoon niet dat dit het zelfde is als linken naar illegale software of het plegen van belastingfraude.

[ Voor 7% gewijzigd door smiba op 16-08-2018 15:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:54

Osxy

Holy crap on a cracker

aliberto schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:24:
[...]

Hooguit eigen rechter spelen en met mensen hun levens spelen door er op de openbare weg illegaal mee rond te rijden maar verder is het allemaal "geoorloofd" 8)7 .
Je koopt bewust een goedkope step omdat de duurdere varianten wel legale alternatieven zijn. Maar in de volksmond noemen we dit:
Dief van je eigen portemonnee zijn en aan je eigen denken.

Andere benaming ervoor is: hypocriet zijn.
Techniek loopt heel vaak voor op de wetgeving, vaak vallen nieuwe ontwikkelingen in een grijs gebied totdat de wetgever er raad mee weet.
Als niemand zich meer in het grijze gebied zou durven te begeven zou ontwikkeling zwaar vertraagd worden, betekend niet dat ik zeg dat iedereen de wet maar aan zijn laars moet lappen maar ik denk dat pogingen zoals in dit topic om binnen de bestaande regels te proberen dit legaal te krijgen erg goed zijn.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Osxy schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:28:
[...]

Techniek loopt heel vaak voor op de wetgeving, vaak vallen nieuwe ontwikkelingen in een grijs gebied totdat de wetgever er raad mee weet.
Als niemand zich meer in het grijze gebied zou durven te begeven zou ontwikkeling zwaar vertraagd worden, betekend niet dat ik zeg dat iedereen de wet maar aan zijn laars moet lappen maar ik denk dat pogingen zoals in dit topic om binnen de bestaande regels te proberen dit legaal te krijgen erg goed zijn.
"Grijs gebied"? Iets is legaal, of niet. Daar zit geen grijs gebied tussen.

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:54

Osxy

Holy crap on a cracker

Anoniem: 922281 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:43:
[...]

"Grijs gebied"? Iets is legaal, of niet. Daar zit geen grijs gebied tussen.
Er zit een hele hoop grijs tussen wat wel en niet volgens de wet mag.

Als je gaat kijken wat er allemaal gedoogd wordt in Nederland, dit is grijs. Net als het feit dat in het geval van de elektrische steps er binnen de regels toch nog wat ruimte voor interpretatie is wat het in wezen grijs gebied maakt. Het niet de intentie van de wetgever om een elektrische step toe te laten maar doordat de wetten niet 100% sluitend zijn omschreven gebeurd dit wel in sommige gevallen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Osxy schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:46:
[...]

Er zit een hele hoop grijs tussen wat wel en niet volgens de wet mag.

Als je gaat kijken wat er allemaal gedoogd wordt in Nederland, dit is grijs.
Nee, gedoogd is nog steeds niet legaal. Maar fair enough, dat mag je wat mij betreft "grijs" noemen. Alleen is daar hier geen sprake van.
Net als het feit dat in het geval van de elektrische steps er binnen de regels toch nog wat ruimte voor interpretatie is wat het in wezen grijs gebied maakt. Het niet de intentie van de wetgever om een elektrische step toe te laten maar doordat de wetten niet 100% sluitend zijn omschreven gebeurd dit wel in sommige gevallen.
Is er al één legale M365 op de Nederlandse openbare weg? Dus eentje die voldoet aan alle regelgeving (en dat is dus inclusief geldige verzekering)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
smiba schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 17:11:
[...]

Discord groep ben ik wel voor in :)
Hierbij: https://discord.gg/SMj9fBs

Zal het vanavond verder indelen. Zonde dat het zo moet, maar voorkomt wel dit soort niet-discussies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smiba
Even wat anders, maar weet iemand of de oplaadsnelheid van de step gelimiteerd is op de printplaat of dat als ik een voeding kan regelen met een hoger amparage dat hij dan ook daadwerkelijk sneller kan opladen?

Lijkt me gewoon zo sterk dat hij met minder dan 100W oplaad terwijl de motor er wel gewoon 250W uit kan trekken. Moet sneller kunnen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Modbreak:Ok, mensen. Dit topic gaat over de Xiaomi M365". We hebben het hier niet over Ajax-Feyenoord. We hebben het niet over de cure voor cancer of het creëren van wereldvrede. Het gaat om een electrische step, niks meer niks minder.

Voor algemeneregelgeving over elektrische steps zijn andere topics.

Houd het leuk, gezellig en constructief

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 00:26
Bedankt @PWM voor het verwijderen van het slotje :) We gaan het opnieuw proberen.

Direct goed nieuws.. Mijn solid tires zijn binnen :*)

Xiaomi M365 tires

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
En, bevallen ze? Ik ben vooral benieuwd of die met de gaatjes er in wat minder hard/stuiterig zijn dan de volledig harde banden. Zeker omdat de M365 geen vering heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-05 16:31
Flaterik schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:55:
Bedankt @PWM voor het verwijderen van het slotje :) We gaan het opnieuw proberen.

Direct goed nieuws.. Mijn solid tires zijn binnen :*)

[afbeelding]
Die heb ik ook in aantocht, ben echt benieuwd of ze er een beetje makkelijk op gaan. Hou ons zeker op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-06 04:14
Hij is nu ook verkrijgbaar bij de MI store in Parijs

Of als je een Frans adres hebt, kan je hem online bestellen.
Geen idee hoe snel de levertijd is, en als je op een camping staat hem daar naar toe kan laten verzenden,
het is maar een idee.
https://www.mi.com/fr/mi-electric-scooter/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
mathy_ schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:34:
Hij is nu ook verkrijgbaar bij de MI store in Parijs

Of als je een Frans adres hebt, kan je hem online bestellen.
Geen idee hoe snel de levertijd is, en als je op een camping staat hem daar naar toe kan laten verzenden,
het is maar een idee.
https://www.mi.com/fr/mi-electric-scooter/
FNAC verkoopt ze ook al een tijdje (in verschillende landen aanwezig). Hier in Barcelona kost hij daar 379 (dus iets goedkoper dan bij Xiaomi zelf). Ik geloof dat FNAC ook in Belgie zit onder een andere naam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathy_
GekkePrutser schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:41:
[...]

FNAC verkoopt ze ook al een tijdje (in verschillende landen aanwezig). Hier in Barcelona kost hij daar 379 (dus iets goedkoper dan bij Xiaomi zelf). Ik geloof dat FNAC ook in Belgie zit onder een andere naam.
In Frankrijk en belgie kost hij daar ook 400 euro.
Alleen leverbaar vanaf:
Expédié à partir du 20/09/2018
Goede optie vanaf volgende maand dus

https://www.nl.fnac.be/Tr.../a12546064?omnsearchpos=9

[ Voor 10% gewijzigd door mathy_ op 24-08-2018 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-06 10:50
Is bestellen via amazon spanje niet een stuk makkelijker? €379, woensdag besteld, vandaag binnen gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
BaSsDruM schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 20:45:
Is bestellen via amazon spanje niet een stuk makkelijker? €379, woensdag besteld, vandaag binnen gekregen!
Ja, alleen ik ben redelijk vaak in Parijs. Dan is het fijn zo iets direct bij de MI store te kopen.
Als je het toch moet bestellen is Amazon een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
GekkePrutser schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:09:
En, bevallen ze? Ik ben vooral benieuwd of die met de gaatjes er in wat minder hard/stuiterig zijn dan de volledig harde banden. Zeker omdat de M365 geen vering heeft.
Dejagan schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:12:
[...]

Die heb ik ook in aantocht, ben echt benieuwd of ze er een beetje makkelijk op gaan. Hou ons zeker op de hoogte!
Ik moet ze nog monteren :) Het is wachten tot deze natuurlijk stuk gaan (eerste 150km overleefd op de standaard bijgeleverde bandjes) en dan laat ik weten hoe ze bevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb in dit topic ook vaak de Ninebot ES1/2 voorbij zien komen, terwijl de topic naam specifiek alleen de xiaomi vermeld. Misschien tijd voor een naam change?

Ik zie dat de xiaomi m365 het populairst is hier, maar ik neig zelf meer naar de Ninebot ES1 (300 euro bij gearbest), omdat de banden niet lek kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Over de solide banden met gaatjes, alles komt net wat harder aan, zo'n stuk weg met bakstenen met textuur kun je beter even net boven stapvoets doen.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
xileS schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 11:42:
Ik heb in dit topic ook vaak de Ninebot ES1/2 voorbij zien komen, terwijl de topic naam specifiek alleen de xiaomi vermeld. Misschien tijd voor een naam change?

Ik zie dat de xiaomi m365 het populairst is hier, maar ik neig zelf meer naar de Ninebot ES1 (300 euro bij gearbest), omdat de banden niet lek kunnen.
Komt daar nog btw/inklaring kosten bij op, mits je er uitgepikt wordt?

Op amazon.es zag ik de es1 (dankzij BaSsDruM) gister voor 379 euro staan.
Voordeel is wel dat je hem dus binnen 1 week hebt. en je incl net zo duur uit bent dan wanneer je die BTW in inklaring nog moet betalen. Of heeft Gearbest hier een service voor?

Want de kans met zo groot pakket is natuurlijk aardig groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
mathy_ schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 13:16:
[...]

Komt daar nog btw/inklaring kosten bij op, mits je er uitgepikt wordt?

Op amazon.es zag ik de es1 (dankzij BaSsDruM) gister voor 379 euro staan.
Voordeel is wel dat je hem dus binnen 1 week hebt. en je incl net zo duur uit bent dan wanneer je die BTW in inklaring nog moet betalen. Of heeft Gearbest hier een service voor?

Want de kans met zo groot pakket is natuurlijk aardig groot.
Hoogstwaarschijnlijk niet. Ik heb dit ook nagevraagd bij Gearbest, maar ze geven geen garantie of terugbetaling service hiervoor. Nadeel is wel dat het minstens een maand kan duren.

Deze langzame verzendmethode gebeurd grotendeels per trein. Hierbij gaat de trein naar Polen en vanuit Polen zal je pakketje verder verzonden worden met een koeriersbedrijf (Dan gebeurd de uiteindelijke verzending binnen de EU). De kans op eventuele douanekosten is dan ook wel vrij klein tot nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ik had mijne via tomtop gekocht, verzending vanuit Duitsland. Had hem in 3 dagen binnen voor iets van €380!

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
Ik voel me echt de enige die m voor meer dan €400 heeft gekocht.

Moest zelfs daarna nog zelf met een tang de remschijf repareren omdat deze verbogen was tijdens verzending en aandreef 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjk47
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-06 01:03
Over die solide bandjes gesproken van een paar posts geleden, ik heb 2 tekoop staan: *knip* Vraag en aanbod is een deur verder, het forum is geen plaats om het aan te bieden.*knip*

Reden van verkoop is dat ik ze zo snel mogelijk wou hebben omdat ik elke dag wel op de m365 rondrijd. Dus toen ik een lekke band had heb ik direct 2 op aliexpress heb besteld en daarna een op amazon omdat die sneller binnen kwam.

Mijn ervaring qua rijervaring met die solide bandjes is zeer slecht, ze gaan nooit meer lek en zullen veel langer meegaan dan luchtbandjes, maar luchtbandjes rijden echt 10x comfortabeler.

Het begon al met de montage, het is niet zo makkelijk als dat het op sommige filmpjes lijkt. Ik heb hem 4x 1 minuut op 750 watt in de magnetron gehad. Gloeiend heet werd dat ding en ik maar prutsen met platte schroevendraaiers op die velg.
Na elke mislukte poging word je steeds gewelddadiger dus bij de 4de keer waren de velg en stoep bekrast maar hij zat erom.

Na enkele meters rijden wist ik al dat het niks was maar ik heb het toch een kans gegeven en heb er 20km mee afgelegd door de stad over allerlei wegen en mijn stuur is letterlijk halverwege losgetrild.
Ik had alleen het achterwieltje van het massieve hollow type en vooraan een luchtwieltje, en met mijn 65kg had ik niet het idee dat dit ook maar iets in veerde. Glad asfalt is perfect, maar grof asvalt word al trillerig en alles wat betegeld en niet perfect glad is is hartstikke voelbaar.
Voor de step is het zeker niet goed, en je staat er zelf ook niet comfortabel op, massief hoeft voor mij noooit meer.

Dus 20 euro per stuk incl verzending ze liggen hier al verzendklaar voor diegene die ze toch snel wil hebben en het wil proberen :D

[ Voor 4% gewijzigd door deepbass909 op 26-08-2018 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Ik kan me er niet helemaal in vinden maar ik weeg ook wat meer dus dat zal effect hebben ;)

Verre van zo comfortabel als lucht bandjes maar in mijn ervaring is alles van asfalt tot tegels wel te doen (zolang de tegels een beetje netjes liggen) met uitzondering van deze dingen, https://upload.wikimedia..../b5/Klinkerbestrating.jpg

Als je daar 25km op doet trillen je vullingen er uit zeg maar.

[ Voor 8% gewijzigd door Shamalamadindon op 25-08-2018 20:53 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Leo1010 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 20:53:
Als je daar 25km op doet trillen je vullingen er uit zeg maar.
Haha dat had ik met goed harde luchtbanden op van die kinderkopjes. Wist niet hoe snel ik wat gas terug moest nemen want mijn organen werden gehusseld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• T0ny
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10-2024
Eind Juli heb ik via AliExpress een Ninebot ES2 besteld, levering duurde ongeveer 10 dagen wat sneller was dan verwacht. Blijkbaar worden ze per luchtvracht (KLM) naar Duitsland verstuurd en daarna verspreid door Europa.

Korte recentie.

Snelheid:
-De ES2 heeft 3 standen: Limited (15km/h), Eco (20km/h en Sport (25km/h).
-Topsnelheid is met 25km/h sneller dan de gemiddelde fietser en voldoende voor korte ritjes.
-Voor op de stoep of in drukke gebieden gebruik ik de Limited stand.

Accuduur:
-In Eco stand is het me gelukt om 15km te halen, met mijn 95kg valt me dat nog mee eigenlijk.
-In Sport stand gaat het best hard met de accu maar dit is geen probleem sinds ik alleen kleine stukjes rij (+/- 5km/dag, naar het Station bv).
-Opladen duurt een paar uur, meestal doe ik twee dagen per lading.

Veiligheid:
-Er zit een felle witte LED op de voorkant wat in het donker meer dan voldoende licht geeft (meer dan de gemiddelde fietser!), zelfde geldt voor de achterlichten die ook knipperen wanneer je remt.
-Op de onderkant zitten ook een stel RGB leds maar die heb ik uitgezet.
-Wanneer je het gas loslaat rem je af op de motor, hier kan je drie sterktes voor opgeven maar zelf heb ik het op Medium staan.
-De rem op het stuur gebruikt ook de motor om af te remmen en dit is behoorlijk sterk, heb nog niet een keer de behoefte gehad om de voetrem op het achterwiel te gebruiken.

Algemeen:
-Met 12KG is het geen licht apparaat maar prima om een trap mee op te lopen of boven in een trein bak te leggen.
-In en uitklappen gaat gemakkelijk en zonder gedoe.
-De bijbehorende App is beperkt maar doet wat ie doen moet.
-Aangezien de banden solide zijn is rijden over klinkers geen feest maar dit geldt eigenlijk ook voor vouwfietsjes etc, het beïnvloed verder niet de max snelheid.
-Dit staat niet in de handleiding maar de achtervering kan afgesteld worden op het gewicht van de bereider, zo heb ik hem wat stijver afgesteld.

Tot nu toe erg tevreden met de Ninebot ES2. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 15:07
T0ny schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 14:45:
Eind Juli heb ik via AliExpress een Ninebot ES2 besteld, levering duurde ongeveer 10 dagen wat sneller was dan verwacht. Blijkbaar worden ze per luchtvracht (KLM) naar Duitsland verstuurd en daarna verspreid door Europa.

Korte recentie.

Snelheid:
-De ES2 heeft 3 standen: Limited (15km/h), Eco (20km/h en Sport (25km/h).
-Topsnelheid is met 25km/h sneller dan de gemiddelde fietser en voldoende voor korte ritjes.
-Voor op de stoep of in drukke gebieden gebruik ik de Limited stand.

Accuduur:
-In Eco stand is het me gelukt om 15km te halen, met mijn 95kg valt me dat nog mee eigenlijk.
-In Sport stand gaat het best hard met de accu maar dit is geen probleem sinds ik alleen kleine stukjes rij (+/- 5km/dag, naar het Station bv).
-Opladen duurt een paar uur, meestal doe ik twee dagen per lading.

Veiligheid:
-Er zit een felle witte LED op de voorkant wat in het donker meer dan voldoende licht geeft (meer dan de gemiddelde fietser!), zelfde geldt voor de achterlichten die ook knipperen wanneer je remt.
-Op de onderkant zitten ook een stel RGB leds maar die heb ik uitgezet.
-Wanneer je het gas loslaat rem je af op de motor, hier kan je drie sterktes voor opgeven maar zelf heb ik het op Medium staan.
-De rem op het stuur gebruikt ook de motor om af te remmen en dit is behoorlijk sterk, heb nog niet een keer de behoefte gehad om de voetrem op het achterwiel te gebruiken.

Algemeen:
-Met 12KG is het geen licht apparaat maar prima om een trap mee op te lopen of boven in een trein bak te leggen.
-In en uitklappen gaat gemakkelijk en zonder gedoe.
-De bijbehorende App is beperkt maar doet wat ie doen moet.
-Aangezien de banden solide zijn is rijden over klinkers geen feest maar dit geldt eigenlijk ook voor vouwfietsjes etc, het beïnvloed verder niet de max snelheid.
-Dit staat niet in de handleiding maar de achtervering kan afgesteld worden op het gewicht van de bereider, zo heb ik hem wat stijver afgesteld.

Tot nu toe erg tevreden met de Ninebot ES2. O+
Goed om te horen die van mij is nog onderweg (via Gearbest). Aantal factoren (solide banden, vering, remsysteem, mogelijkheid tot uitbreiden accu/radius/topsnelheid) hebben mij destijds overtuigd om voor de ES2 te gaan boven de M365. Klinkt alsof je regelmatig rijdt nog nooit staande gehouden? Goeie tip voor de vering ga eens kijken als ik hem binnen heb. Het wisselen tussen verschillende standen gaat via de app neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Nog een vraagje hierover: Is dit alles met of zonder die optionele tweede accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0ny
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10-2024
Ben nog niet staande gehouden maar op m'n route rijdt sowieso zelden politie.
Het wisselen tussen standen gaat door te dubbel klikken op de grote knop op het stuur, kan zelfs tijdens het rijden gewisseld worden.
Heb niet de optionele extra accu erbij genomen (€160 oid), ook nog geen behoefte aan gehad eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1108963

misschien een beetje een domme vraag maar heb je voor deze step perse een scooter rijbewijs nodig?
of moet je alleen 16+ zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Anoniem: 1108963 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 21:15:
misschien een beetje een domme vraag maar heb je voor deze step perse een scooter rijbewijs nodig?
of moet je alleen 16+ zijn?
Geen van beide, het is sowieso al illegaal. Het is niet 'Extra illegaal' als je ook geen scooter rijbewijs heb of iets dergelijks.
Ligt er een beetje aan hoe ze uiteindelijk gekeurd worden (als dat gebeurd) wat de eisen zullen zijn qua rijbewijs en helm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Ik meld mij ook weer even :+
Heb de M365 nu ongeveer een jaar, en 1000km mee gereden o.i.d.
Ondertussen 1x een lekke band gehad, en 1x een klapband (Achterband versleten).
Na de eerste lekke band ben ik ook geswitcht naar solid tires, maar wat een ellende is dat. Ik weeg 95kg, maar alles trilt, hele step trilt uit elkaar. Stuk minder comfort, en de afstand die je kan afleggen neemt ook een stuk af. Weer gewisseld naar luchtbandjes :)

Het enige wat ik me afvraag, of hier mensen met mijn gewicht wat ervaring hebben met custom firmware? Heb wel 1 geflashed, maar merkte weinig tot geen verschil.

Tevens lees ik hierboven dat de ES2 een optionele extra accu heeft, heeft iemand ook al eens zoiets gezien voor de M365?

Ik woon in Friesland, gelukkig nog nooit aangehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Drowzz schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:47:
Weer gewisseld naar luchtbandjes :)
Welke en gaan ze redelijk goed mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-05 11:44
Mijn m365 is ergens nog onderweg, gezien de geschatte tijd verwacht ik hem ergens einde volgende week of de week erna.
Ik hoop hem voor woon/werk (7km enkele reis) te kunnen gebruiken naast de fiets.

zijn er nog handige toevoegingen die ik zou kunnen/moeten doen?
Ik had zelf al een telefoonhouder staan ivm gebruik app.
evt iets van een tas haakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Drowzz schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:47:
Tevens lees ik hierboven dat de ES2 een optionele extra accu heeft, heeft iemand ook al eens zoiets gezien voor de M365?
Nope, niet beschikbaar voor de M365, er is geen aansluiting of firmware support voor.

Let wel dat de ES2 standaard een kleinere accu heeft dan de M365. Met de externe accu er bij heb je wel meer dan de M365.

Zie hier het verschil in specs:
https://www.envyride.com/...egway-es2-es4-comparison/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Leo1010 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 06:48:
[...]

http://s.aliexpress.com/AzENBZny

Hier binnen en buitenband weg. Volgens mij heb ik niet die binnenband van achter gedaan met dat gekke ventiel, want dat is origineel gewoon dezelfde als voor. Naar t schijnt moeten deze wat dikker zijn dan origineel. Tot nu toe zijn ze nog niet weer lek geweest :) (400km)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abe Vleeming
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-01 10:10
bleufred1 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 09:27:
Mijn m365 is ergens nog onderweg, gezien de geschatte tijd verwacht ik hem ergens einde volgende week of de week erna.
Ik hoop hem voor woon/werk (7km enkele reis) te kunnen gebruiken naast de fiets.

zijn er nog handige toevoegingen die ik zou kunnen/moeten doen?
Ik had zelf al een telefoonhouder staan ivm gebruik app.
evt iets van een tas haakje.
Ik zou voor ideeën even kijken op https://www.curiousjoe.se/webshop Hier hebben ze een aantal dingen waarvan de cable protection, display protection (voorkomt water in de aan/uit knop) en de vibration demper erg nuttig zijn (voorkomen van veel voorkomende problemen).

De rest is handig (de bodemplaat bevalt goed en is een stuk steviger dan de originele). Je hoeft de producten zeker niet daar te bestellen, maar geeft wel inzicht in wat er allemaal te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abe Vleeming
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-01 10:10
Leo1010 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 06:48:
[...]

Ik heb gewoon de standaard banden van de EU versie. Die schijnen een stuk beter te zijn dan de "niet EU" of US versie. Twee reserve banden erbij gekregen, na 1000 km liggen die nog steeds onaangeraakt in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
Iemand ervaring met een opbergtas zo als dit
https://nl.aliexpress.com...rger-Bag/32887465486.html

Ik twijfel nog om deze te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joergan
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-04-2024
Weet iemand waar je de Xiaomi M365 Europese versie met 2 spare tires voor een leuke prijs kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
joergan schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:50:
Weet iemand waar je de Xiaomi M365 Europese versie met 2 spare tires voor een leuke prijs kan kopen?
Je kan ook overwegen om voor een Ninebot ES1 te gaan. Is nog goedkoper geworden zie ik, had een paar dagen geleden nog 10% meer betaald. Volgens mij is €272.49 best een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joergan
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-04-2024
Zeker een goede prijs. De range en snelheid van de m365 trekken mij wat meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
joergan schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:50:
Ik had die van mij van tomtop en dat was gewoon de EU versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-06 01:16
xileS schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:09:
[...]

Je kan ook overwegen om voor een Ninebot ES1 te gaan. Is nog goedkoper geworden zie ik, had een paar dagen geleden nog 10% meer betaald. Volgens mij is €272.49 best een goede prijs.
Is deze wel te (normaal) te verzekeren ? Mooi ding.

Edit:

Nope:
http://nl-nl.segway.com/support-warranty-rules-regulations

[ Voor 8% gewijzigd door Stef87 op 28-08-2018 23:48 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
smiba schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:33:
[...]

Ik had die van mij van tomtop en dat was gewoon de EU versie :)
Die heb ik ook :) Helaas zit de prijs nu op € 529.19 (EU wharehouse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:05
DarthPlastic schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 23:31:
Als mijn agenda de meetup toelaat ben ik er ook bij. Een redelijk centrale locatie is dan wel zo fijn. Iets met veel lange, geasfalteerde fietspaden bij voorkeur :)

[...]

Hier geen last van dit probleem. Test eens een stukje te lopen met de step, gas te geven en het wiel op te tillen? Op die manier kun je hem stationair laten lopen en waarschijnlijk snel zien waar het probleem vandaan komt.
Na nog eens 15 km gereden te hebben is het geluid weg. Ik wijt het maar aan de China kwaliteit lagers die mogelijk nog wat zijn ingesleten... laat het weten als het terugkomt, want dan ga ik het voorwiel toch maar ontleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Stef87 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:45:
[...]

Is deze wel te (normaal) te verzekeren ? Mooi ding.

Edit:

Nope:
http://nl-nl.segway.com/support-warranty-rules-regulations
Doel je hierop: "Deze producten zijn momenteel nog niet toegestaan op de openbare weg. Je kunt er wel op eigen terrein en binnen mee rijden."?

Maar dat is hetzelfde met alle andere elektrische steps zoals bv die van Xiaomi toch.
joergan schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:18:
Zeker een goede prijs. De range en snelheid van de m365 trekken mij wat meer..
Op de Ninebot kan nog wel een extra accupack, waardoor die dan wel langere afstanden kan maken dan de Xiaomi. De ES1 is idd wel iets langzamer dan de ES2 en de M365 van Xiaomi.

[ Voor 27% gewijzigd door xileS op 29-08-2018 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-06 01:16
@xileS
Ja dat bedoelde ik.

**EDIT**
Er zijn een aantal step-scooters ''achtige'' die een stuk duurder zijn, waar je wel mee op de openbare weg mag met een blauw plaatje.

Je hebt ook een soort steps met dikke banden en grof profiel, met blauwe plaatjes, volgens mij hebben ze allemaal wel een zadeltje.

[ Voor 6% gewijzigd door Stef87 op 29-08-2018 20:47 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lfshiu
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-01 16:31
Via newsletter van Gearbest, de ES2 voor 337,53 incl. shipping, maar excl. evt. kans op btw/ invoerrechten, etc.

Sorry als ik wat utm parameters in meeneem, maar link is direct vanuit mijn e-mail hierin geplakt: http://e3ai.gearbest.com/...701II73ba1cII7fb9f034fII6

[ Voor 44% gewijzigd door Lfshiu op 30-08-2018 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
Vandaag voor het eerst in Bussum gereden, in de wijk het spiegel.
Hier zijn eigenlijk 0 fietspaden dus merk ik wel dat het richting aangeven best lastig gaat.
Ik kan wel met één hand los rijden, maar om dan ook nog richting te wijzen, moet ik echt even op oefenen.

Verder heb ik in 10 minuten tijd meer vreemde blikken gekregen dan in de hele laatste week :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Lfshiu schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:40:
Via newsletter van Gearbest, de ES2 voor 337,53 incl. shipping, maar excl. evt. kans op btw/ invoerrechten, etc.

Sorry als ik wat utm parameters in meeneem, maar link is direct vanuit mijn e-mail hierin geplakt: http://e3ai.gearbest.com/...701II73ba1cII7fb9f034fII6
Als je via dezelfde link zoekt naar de ES1, kan je die blijkbaar ook goedkoper aanschaffen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gregbem81
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16-02-2020
Ondertussen nog iemand naar de rdw geweest? Ik vraag me af of dat überhaupt wel nodig is wanneer je al een verzekering hebt kunnen regelen?

Mijn plaatje is sinds gisteren eindelijk binnen. Verzekerd als Xiaomi bij Unigarant!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gNtvSHq.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
Ik heb mijn plaatje inmiddels ook binnen (had dit al gepost op de Discord server maar gezien niet iedereen zich daar bevind en dit wel erg goed nieuws is).

Lukte me destijds niet bij Unigarant, ANWB en nog een paar andere verzekeringen. ("We verzekeren dit voertuig niet", waarom konden ze me vaak zelfs niet eens zeggen anders dan dat het op gevoel was)
Directverzekerd is vrij makkelijk alleen volgens mij al snel het dubbele per jaar aan premie, maar imo worth it om het felbegeerde plaatje te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/33TG9EZ.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door smiba op 02-09-2018 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Stef87 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 20:46:
@xileS
Ja dat bedoelde ik.

**EDIT**
Er zijn een aantal step-scooters ''achtige'' die een stuk duurder zijn, waar je wel mee op de openbare weg mag met een blauw plaatje.

Je hebt ook een soort steps met dikke banden en grof profiel, met blauwe plaatjes, volgens mij hebben ze allemaal wel een zadeltje.
Bij deze steps kan je er ook voor kiezen om de zadel niet erop te zetten tijdens het rijden of deze niet uit te klappen dmv scharnierlift mechanisme.

Je hebt ook Europees goed gekeurde stepscooters die harder dan 25km per uur gaan, deze moeten dan weer het gele kenteken dragen. Voorbeeld van zo'n snelle step: http://www.sxt-scooters.d...C-electrical-scooter.html

Ik vind het alleen raar dat deze maar 38 km per uur rijdt en volgens de wet heb jij je te handhaven aan de bromfiets (45km per uur max) reglementen i.p.v. snorfiets (25km per uur max).
Bij 38km per uur lijkt het me dat je op de grote weg alleen maar een hinder voor het verkeer bent.

[ Voor 32% gewijzigd door aliberto op 02-09-2018 03:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:40

-tom-562

Oliesjeik

38 km/h>25km/h, dus bromfiets, nogal logisch toch :p

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 11:16

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

smiba schreef op zondag 2 september 2018 @ 02:59:
Ik heb mijn plaatje inmiddels ook binnen (had dit al gepost op de Discord server maar gezien niet iedereen zich daar bevind en dit wel erg goed nieuws is).

Lukte me destijds niet bij Unigarant, ANWB en nog een paar andere verzekeringen. ("We verzekeren dit voertuig niet", waarom konden ze me vaak zelfs niet eens zeggen anders dan dat het op gevoel was)
Directverzekerd is vrij makkelijk alleen volgens mij al snel het dubbele per jaar aan premie, maar imo worth it om het felbegeerde plaatje te krijgen.

[afbeelding]
Nice gefeliciteerd beiden! Dit opent perspectief. Heb alleen de ‘Discord server’ gemist, hoe kom ik daarop?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Tomba schreef op zondag 2 september 2018 @ 09:10:
[...]

Nice gefeliciteerd beiden! Dit opent perspectief. Heb alleen de ‘Discord server’ gemist, hoe kom ik daarop?
https://discord.gg/SMj9fBs :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathy_
Ik heb mijn M365 verkocht en ben voor een Ninebot es1 gegaan, dit omdat de step mee gaat in de camper, en net niet in de ruimte past waar ik hem wel hebben.
De Ninebot past qua hoogte precies en geen losse remkabel, welke weer kan blijven haken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/34RvLjvul2n2qxrJ6gPn3JOC/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
-tom-562 schreef op zondag 2 september 2018 @ 08:37:
38 km/h>25km/h, dus bromfiets, nogal logisch toch :p
Maar waar mede weggebruikers harder gaan en jij max 38km per uur ben je toch een hinder omdat je niet met het verkeer mee kan komen. Ik snap dan niet waarom deze steps met helmplicht geen topsnelheid van 45km per uur vanuit de fabriek mee krijgen dan lost dit al een probleem op.

[ Voor 5% gewijzigd door aliberto op 02-09-2018 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lfshiu
Bij Banggood de M365 voor circa 339,-, met zeer kleine/ geen kans op btw/invoer vanwege European priority direct mail verzending: https://m.banggood.com/Xi...ng-Scooter-p-1112746.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-05 11:44
Ga ik me ook even bij aanmelden. me step is nog niet binnen, maar wel bijna..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
aliberto schreef op zondag 2 september 2018 @ 12:16:
[...]

Maar waar mede weggebruikers harder gaan en jij max 38km per uur ben je toch een hinder omdat je niet met het verkeer mee kan komen. Ik snap dan niet waarom deze steps met helmplicht geen topsnelheid van 45km per uur vanuit de fabriek mee krijgen dan lost dit al een probleem op.
Dit is voor veel Speed Pedelecs ook het geval, gaan niet harder dan 40km/u. Misschien dat het iets te maken heeft met de beschikbaarheid en kosten van de motoren.

Ik rijd op mijn speed Pedelec ook af en toe 38 op een autoweg, maar voel me niet meer een hinder dan als ik 45 ga; bij beiden gaat de auto een stuk harder en ben je hinder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Nivve schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:50:
[...]

Dit is voor veel Speed Pedelecs ook het geval, gaan niet harder dan 40km/u. Misschien dat het iets te maken heeft met de beschikbaarheid en kosten van de motoren.

Ik rijd op mijn speed Pedelec ook af en toe 38 op een autoweg, maar voel me niet meer een hinder dan als ik 45 ga; bij beiden gaat de auto een stuk harder en ben je hinder :+
Ik denk dat het te maken heeft met reglementen of wetgeving, want ik kan je ook een voorbeeld geven van een krachtigere gemotoriseerde step die 55km per uur gaat.
http://www.sxt-scooters.d...-XL-electric-scooter.html
Helaas mag deze niet op de openbare weg.

Met Pedelecs is het daarom niet anders dan dat er een begrenzing zit ingebouwd.

[ Voor 5% gewijzigd door aliberto op 03-09-2018 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
aliberto schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:04:
[...]

Ik denk dat het te maken heeft met reglementen of wetgeving, want ik kan je ook een voorbeeld geven van een krachtigere gemotiveerde step die 55km per uur gaat.
http://www.sxt-scooters.d...-XL-electric-scooter.html
Helaas mag deze niet op de openbare weg.

Met Pedelecs is het daarom niet anders dan dat er een begrenzing zit ingebouwd.
Maar wetgeving is juist het enige dat geen issue kan zijn, gezien het is al een brommer omdat het boven de 25km/u gaat. Of het ding nu 38km/u kan of 45km/u maakt voor de wet geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Veel Pedelecs hebben vaak ook domweg het vermogen niet om de 45 km/u te halen, als er bv maar een 350-500W motor in ligt is het lastiger dan met de 1000-2000W die in 'echte' e-brommers zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Nivve schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:30:
[...]

Maar wetgeving is juist het enige dat geen issue kan zijn, gezien het is al een brommer omdat het boven de 25km/u gaat. Of het ding nu 38km/u kan of 45km/u maakt voor de wet geen verschil.
Ze zijn dergelijk wel begrenst. Zie ook op website van SXT dat je een begrensde variant kan kopen van 20km per uur.

Laatst zag ik een video op YouTube hoe je en electrische fiets kan opvoeren. Lijkt mij dat dit niet geheel anders is bij een step.
Video: YouTube: Een elektrische fiets opvoeren: 'fluitje van een cent' - RTL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
aliberto schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:55:
[...]

Ze zijn dergelijk wel begrenst. Zie ook op website van SXT dat je een begrensde variant kan kopen van 20km per uur.

Laatst zag ik een video op YouTube hoe je en electrische fiets kan opvoeren. Lijkt mij dat dit niet geheel anders is bij een step.
Ja, de 20km/u variant is begrenst, maar dat betekent niet automatisch dat de 38km/u variant ook begrenst is. Ik denk juist dat het tegenovergestelde dan zeer waarschijnlijk is; dat de 38km/u step een onbegrensde versie is van de 20km/u step.
Zou ook de rare maximumsnelheid verklaren omdat ie niet als brommer ontworpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
aliberto schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:55:
[...]

En dat is met een aparte module die de snelheidsmeting beinvloedt (en dan later weer terug corrigeert voor het display)

Waarschijnlijk kan het bij veel modellen ook gewoon via de firmware. Zie bijvoorbeeld https://m365.botox.bz (is hier al eens langsgekomen). Al zie ik daar geen mogelijkheid om de snelheidslimiet te veranderen.

Ik vind het op electrische fietsen trouwens razend irritant. Je komt tot die 25km/u en ineens moet je alles zelf doen. Daardoor zit je steeds tegen die snelheid aan te hikken en jezelf in te houden terwijl je eigenlijk net iets harder zou willen.

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 03-09-2018 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Tsja, zo is het met alles - snorfietsen/brommers/scooters begrensd op 25 km/u, brommers op 45 km/u, iedereen wil wel harder dan wettelijk mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1112121

Is er iemand die iets kan vertellen over de achteruitgang van de accu en evt vervanging ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pherox006
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Heb me der juist eentje besteld se!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AB7ToCY.png

[ Voor 11% gewijzigd door Pherox006 op 08-09-2018 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smiba
Anoniem: 1112121 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:21:
Is er iemand die iets kan vertellen over de achteruitgang van de accu en evt vervanging ?
Wat wil je er over weten? Iets defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-06 16:17
Was afgelopen dagen in Barcelona. Mooi om te zien hoeveel M365 daar rond rijden.

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Is-ie daar wel legaal eigenlijk?

Ik zag laatst ook iemand op een M365 in Geneve, maar die zijn nog niet legaal daar, wel andere modellen zoals de Vmax en Egret, je moet begrensd zijn op 20 km/u voor een typegoedkeuring. Geen helmplicht ook in Zwitserland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ja hier is hij legaal :) Voor zover ik weet in elk geval, ze liggen hier iig gewoon in de grote winkels zoals FNAC. Er rijden er inderdaad ontzettend veel rond!

En het is hier niet zo zwart/wit als in Nederland. Als je je niet als een lul gedraagt heb je ook geen problemen zeg maar. Ik zie ook veel vreemdere dingen als hoverboards langsrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsleeuw8
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-05 22:55
Interessant topic!

Ik zit zelf te twijfelen om de Ninebot ES2 te kopen. Wil hem voornamelijk gebruiken voor in de stad, en om naar me werk mee te nemen. Bij m’n werk kan ik hem gewoon binnen in het kantoor leggen en is er verder geen probleem. Alleen in de stad kan je hem natuurlijk niet zomaar kwijt. Hebben jullie hier ervaring mee? Kan je hem gemakkelijk ergens stallen en er een normaal slot omheen doen? Ik zie dat je een slot tussen het achterste wiel kan doen. Zit hij dan goed vast, of is het achterste wiel gemakkelijk los te halen? Nog andere ideen om hem veilig mee te nemen in de stad, zodat hij niet gemakkelijk gestolen kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MangaValk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08-2023
nielsleeuw8 schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:44:
Interessant topic!

Ik zit zelf te twijfelen om de Ninebot ES2 te kopen. Wil hem voornamelijk gebruiken voor in de stad, en om naar me werk mee te nemen. Bij m’n werk kan ik hem gewoon binnen in het kantoor leggen en is er verder geen probleem. Alleen in de stad kan je hem natuurlijk niet zomaar kwijt. Hebben jullie hier ervaring mee? Kan je hem gemakkelijk ergens stallen en er een normaal slot omheen doen? Ik zie dat je een slot tussen het achterste wiel kan doen. Zit hij dan goed vast, of is het achterste wiel gemakkelijk los te halen? Nog andere ideen om hem veilig mee te nemen in de stad, zodat hij niet gemakkelijk gestolen kan worden?
Ik neem hem zelf mee de winkels enzo in, nog geen klachten gehad. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b.kreulen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-08-2023
Ik heb sinds kort de Xiaomi M365, geweldig leuke kick-scooter.
Waarom ik niet voor de Ninebot ES2 heb gekozen is omdat:
- es2 is duurder
- lagere actieradius, standaard 25km, met een hele dure onhandig aan het stuur geplaatste extra batterij, tot 45km. Voor die extra batterij kan je bijna een M365 voor kopen...
- batterijen in de ES2 zitten in de stuurkolom. Ik vind een dik stuurkolom niet mooi, en het zwaartepunt van de scooter ligt dan hooger. De Xiaomi is met de batterij in de stepplank daardoor een stuk stabieler.
- voor mij de grootste showstopper: geen remschijf achter. Remmen doe je dmv je voet op het spatscherm te drukken. Ik wil een handrem met schijf achter, en de Xiaomi M365 is een van de weinige kick-scooters die dat heeft.

Voor de aanschaf van een Xiaomi wel een paar zaken waar je rekening mee moet houden:
- vraag verkoper vantevoren aan te geven dat het de 30 cel batterijen versie is, en niet de goedkopere 20 cel versie die de toevoeging "Youth" in de naam heeft (of zou moeten hebben!)
- mijn scooter heeft een ingedeukte stuurlager nieuw uit de doos, Xiaomi geeft aan geen garantie op niet erkende verkopers te geven. Voor zover ik kan nagaan zijn die er ook niet in Europa. Heb je wel garantie, dan gaat Xiaomi daar bijzonder lullig mee om, op zo'n manier dat je net zo goed geen garantie kan hebben ("stuur de scooter maar op", waarnaartoe en hoe en wie dat betaald wordt niet gezegd...) Dus echt vertrouwde Chinese garantie; tot aan de deur. Ali en Banggood etc. hebben tot 2 weken kopersbescherming, volg goed de instructies op en laat je niet misleiden door een 'dispuut' af te sluiten... Chinese verkopers zijn per definitie niet te vertrouwen. (sorry, no offense)...

Verder heeft de Xiaomi M365 ook zijn zwakheden:
- Klipje inklapmechanisme vh stuur kan afbreken waardoor je een ongecontroleerde klapper kan maken, hopenlijk schuif je niet net onder die langs razende vrachtwagen door 😣 Ruk niet teveel aan het stuur, dan valt het wel mee schat ik in 😔
- inklapmechanisme vh stuur zit een beetje los, doe daar een plastic of rubber plaatje tussen van 0,4mm, zijn ook 3d geprint te koop.
- achterlichtkabeltje slijt door doordat de achterband er langs schuurt. Plak het vast met epoxy lijm. Ook hier zijn 3d geprinte plaatjes voor te krijgen, maar epoxy lijm is goedkoper..
- standaard voldoet prima, maar druk hem niet zijwaarts naar binnen, dan breekt ie snel af 😢
- op Amazon.de koop je een halve liter "Slime" voor 17 euro, dat kan je in de banden doen, zou lekke banden kunnen voorkomen. Met een halve liter heb je zat over voor je fietsen, kruiwagen en nog wat bandenspul. Sommige aanbieders willen je doen geloven dat massieve banden beter zijn, ik heb gelezen dat die zwaar zijn en absoluut geen comfort bieden.
- verder geen zwakheden eigenlijk, alleen maar positief, mooi degelijk ontwerp...

Dan het op slot doen:
Dat ding weegt niets, dus makkelijk mee te nemen.
Dat ze in de steden als Parijs of Madrid niet massaal worden gestolen, daar snap ik niets van. Ze worden daar in een soort witte fietsenplan uitgehuurd. Even inscannen met een app van "Bird", creditcard opgeven en scheuren met dat ding... 😁
Een hangslot kan door het achterwiel, achterwiel is er niet makkelijk uit te halen, maar kan wel. Je zou een oog aan het stuur kunnen schroeven, dan de scooter opvouwen, slot door het achterwiel en het oog van het stuur, en dan ergens aan ophangen of het slot om een boom of paal zetten...
Ikzelf durf hem nog niet onbeheerd op slot achter te laten, maar ben wel van plan hem in de supermarkt mee te nemen zodra ik mijn boodschappentashaak van 2,65euro incl. verzendkosten binnen heb 😎

(Ps. Als iemand dit berichtje van mij leest, kan je me vertellen waar ik een stuurlager set kan krijgen? De cups zijn ovaal, en specifiek voor de M365. Dank alvast..)

Ik hoop dat je iets aan dit antwoord hebt, succes...

[ Voor 9% gewijzigd door b.kreulen op 12-09-2018 07:51 ]

• hpmkruit
Anoniem: 1112121 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:21:
Ik heb mijn exemplaar nog niet lang genoeg (maandje) om wat te kunnen melden over achteruitgang. Ik weet wel dat er vervangende accupacks mét en zonder BMS te krijgen zijn. Gehele accupack kost wel 200-250 euro op dit moment dus is redelijk kostbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door hpmkruit op 12-09-2018 10:06 ]

• Shamalamadindon
hpmkruit schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:02:
Gehele accupack kost wel 200-250 euro op dit moment dus is redelijk kostbaar.
Volgens mij ook van iemand die ze gewoon zo goedkoop mogelijk koopt en dan de hele step uit elkaar schroeft en verkoopt als onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
Er zijn voldoende mods te vinden over het uitbreiden van de accu. Oa. hier:
http://de.rollerplausch.wikia.com/wiki/Zusatzakku_verbauen

Het lijkt erop dat je een 36v accu met een eigen BMS gewoon achter de BMS van de m365 kunt hangen. Kosten +- 70 euro:
http://s.click.aliexpress.com/e/bOkYnI5K

Mocht de originele accu stuk gaan, dan zijn er dus manieren om deze te vervangen met wat handigheid. Omdat ik zelf de firmware heb vervangen zodat de max. snelheid naar 30 km is gezet, twijfel ik nog of ik deze mod zelf ga uitvoeren. Mijn bereik op volle snelheid is nu namelijk gedaald naar +- 18 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-prom
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 04-05 13:15
Klopt het dat de Superteff EW6 hetzelfde is als de Xiaomi M365?
Link: https://nl.aliexpress.com...n-plaats/32892391259.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lfshiu
E-prom schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:19:
Zal wel een nepperd zijn welke met Xiaomi looks wil meeliften. Zou maar niet nemen, je wilt niet een inferieure nepperd hebben met ontplof gevaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
E-prom schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:19:
Display is in ieder geval anders, voor de rest is het een kloon, hoe goed of slecht die is kan denk ik nog niemand vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Laatst online: 05-05 18:30
BoschR schreef op maandag 10 september 2018 @ 00:11:
Was afgelopen dagen in Barcelona. Mooi om te zien hoeveel M365 daar rond rijden.
Ik heb daar net 3 maanden gewerkt, en het is ongelofelijk hoe snel het gebruik van die dingen groeit. Alle grote warenhuizen verkochten ze (Fnac, Mediamarkt, Corte Ingles), terwijl ik er hier in Nederland nog niet één heb gezien 🤨

[ Voor 4% gewijzigd door Jeffrey88 op 18-09-2018 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lfshiu
Dejagan schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 01:26:
[...]

Display is in ieder geval anders, voor de rest is het een kloon, hoe goed of slecht die is kan denk ik nog niemand vertellen.
Als Chinezen van Chinezen klonen dan kun je eigenlijk ervan uit gaan dat het slecht is of zelfs gevaarlijk kan zijn. Ik denk dat niemand die kans wilt nemen. Betaal dan ietsjes meer voor de originele.

• Dreamvoid
  • Niet online
Jeffrey88 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:16:
Ik heb daar net 3 maanden gewerkt, en het is ongelofelijk hoe snel het gebruik van die dingen groeit. Alle grote warenhuizen verkochten ze (Fnac, Mediamarkt, Corte Ingles), terwijl ik er hier in Nederland nog niet één heb gezien 🤨
Dat is niet zo gek, ze zijn hier illegaal op de openbare weg en daar niet.

• dedoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:09
Dreamvoid schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:26:
[...]

alles wat leuk is moet verboden worden in Nederland :(

[ Voor 22% gewijzigd door dedoi op 19-09-2018 09:45 ]

• Jeffrey88
  • Laatst online: 05-05 18:30
Dreamvoid schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:26:
[...]

🙁 En ik had er bijna een aangeschaft voor thuis.

• Dreamvoid
  • Niet online
Voor thuis is het prima, maar mijn huis is niet zo groot dat ik een elektrische step nodig heb. :)

• hpmkruit
Ik rij er nu al 2 maanden mee op en neer naar werk. Pas 1 keer een controle tegengekomen, maar werd niet eens staande gehouden. Het is inderdaad een risico afweging.

• smiba
hpmkruit schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:16:
Ik rij er nu al 2 maanden mee op en neer naar werk. Pas 1 keer een controle tegengekomen, maar werd niet eens staande gehouden. Het is inderdaad een risico afweging.
Inmiddels bijna 300km op de teller en wat een top ding, gebruik m zelf ook voor het werk en afspraken binnen een straal van 9km.

Heb je een verzekeringsplaatje of niet? Heb deze zelf wel dus weet niet of ik dan wel gepikt word voor controle, maar verder nog niet mee gemaakt.

• hpmkruit
Nee hij is niet verzekerd

• Flaterik
Lfshiu schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:34:
[...]

Zal wel een nepperd zijn welke met Xiaomi looks wil meeliften. Zou maar niet nemen, je wilt niet een inferieure nepperd hebben met ontplof gevaar :P
Oohh damn wat een namaak idd :X Je ziet het aan de details, afwerking en plasticjes. Daarnaast wordt er ook een compleet andere App gebruikt.

Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.