Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Dejagan
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 12:13
drestar schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 23:04:
Dit bericht met European black 2 fuses had ik ook gezien. ik vraag mij af waarom de witte EU versie dan niet altijd.. maar altijd handig om even te controleren.
Misschien dat daar net een eerdere batch van bestaat ook, maar iemand heeft het blijkbaar goed uitgezocht om zo'n checklist te maken. :)

• drestar
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 13-03 23:01
Ok maar de step bestaat al anderhalf jaar. dus zou dan nu nog steeds van de witte steps de eerste batch verkocht worden?

• Dejagan
drestar schreef op zondag 16 december 2018 @ 14:53:
Ok maar de step bestaat al anderhalf jaar. dus zou dan nu nog steeds van de witte steps de eerste batch verkocht worden?
Nou nee, die kans dat je er nieuw een koopt met een accudatum van voor Maart 2017 lijkt me nihil.

• drestar
Dejagan schreef op zondag 16 december 2018 @ 17:13:
[...]

Nou nee, die kans dat je er nieuw een koopt met een accudatum van voor Maart 2017 lijkt me nihil.
Dus dan heeft elke Xiaomi M365 die je nieuw koopt nu 2 fuses…

voor de mensen die hun Bami step willen verzekeren ,kan onder Segway want die mogen wel legaal.

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
drestar schreef op zondag 16 december 2018 @ 19:32:
[...]

voor de mensen die hun Bami step willen verzekeren
Wat is een bami step?

Emielvanputten wijzigde deze reactie 16-12-2018 19:42 (81%)

• drestar
Een step uit China zoals de Xiaomi en de Ninebot, Xiaomi heeft Segway opgekocht dus vallen deze nu onder Segway..

• Emielvanputten
  • Nu online
En nog steeds geen RDW goedkeur en gedekte verzekering.

• drestar
Maar wel een verzekeringsplaatje achterop en Xiaomi Segway op je papieren voor als je aangehouden word door de politie

• Emielvanputten
  • Nu online
Ja. Dus een naam zonder waarde op je papier.
En plaatje zonder waarde achterop..

En 2 boetes rijker.
1. Rijden op de openbare weg met een voertuig zonder goedkeur.
2. Het niet hebben van een verzekering, en voertuig zonder type goedkeur kan niet verzekerd worden.

Kijk persoonlijk maakt het mij niet uit... Maar iemand die nieuw is hier leest jou eerste post over Segway en verzekeren en koop iets waarvan achteraf blijkt dat hij toch geen verzekering had ...

Dus laten we eerlijk zijn,. Ja je betaald premie en ja je krijgt een plaatje. En ja misschien kom je de politie controle wel door. Maar op het moment dat je een serieuze schade maakt ( bv je rijd iemand invalide)

Dan gebeurd er het volgende.

De verzekering betwist dat je verzekerd was, omdat in de algemene voorwaarde van de verzekering staat dat het voertuig goedgekeurd moet zijn voor gebruik op de Nederlandse weg. En helaas in Nederland zijn ze nog niet zo ver.

En vervolgens zal jou " verzekering" als ze al betalen dit bedrag verhalen.

( Ik schets even het slechtst mogelijke senario. ).

Ik woon in Spanje. En hier gaat het niet zo moeilijk..
Sterker nog,. Bij aankoop van een nieuwe Skoda krijg je er een elektrische step bij.

• drestar
Emielvanputten schreef op zondag 16 december 2018 @ 20:38:
Ja. Dus een naam zonder waarde op je papier.
En plaatje zonder waarde achterop..

Kijk persoonlijk maakt het mij niet uit... Maar iemand die nieuw is hier leest jou eerste post over Segway en verzekeren en koop iets waarvan achteraf blijkt dat hij toch geen verzekering had ..
Iemand die een step koopt hoort ook te weten dat er geen type goedkeur op zit,
Emielvanputten schreef op zondag 16 december 2018 @ 20:38:

Ik woon in Spanje. En hier gaat het niet zo moeilijk..
Sterker nog,. Bij aankoop van een nieuwe Skoda krijg je er een elektrische step bij.
Dat is nog eens mooi. maar ook in Nederland rijden er genoeg met een step rond, en dat nog eens gewoon zonder verzekering.

• GekkePrutser
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
drestar schreef op zondag 16 december 2018 @ 21:15:
[...]
Dat is nog eens mooi. maar ook in Nederland rijden er genoeg met een step rond, en dat nog eens gewoon zonder verzekering.
Hier in Spanje ook zonder hoor.. Volgens mij kan je hier niet eens een stepverzekering afsluiten. Nooit van gehoord iig, en er zit ook geen kenteken of nummer op.

Ik vind ook dat Nederland het moeilijker maakt dan het moet zijn. En die steps zitten best knap in elkaar. De M365 is hiet verreweg het meest gebruikte model.

GekkePrutser wijzigde deze reactie 16-12-2018 21:19 (16%)

• drestar
Mee eens ze maken het hier in Nederland gewoon te moeilijk.
ze muggenziften hier veel graag over alles.

in Belgie mag je ook gewoon zonder verzekering erop rijden net als op je fiets.

• bonzz.netninja
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 07:42

bonzz.netninja

Ouwe zemelaar

drestar schreef op zondag 16 december 2018 @ 21:56:
Mee eens ze maken het hier in Nederland gewoon te moeilijk.
ze muggenziften hier veel graag over alles.

in Belgie mag je ook gewoon zonder verzekering erop rijden net als op je fiets.
Mjah....en dan doen ze een keer makkelijker met vergunningen omdat het anders de vooruitgang in de weg zou zitten....rijdt er een stint met jonge kinderen onder de trein.
[bron]

Nee....wat mij betreft laten ze vergunningen gewoon lekker streng en controleren ze gewoon netjes. Wat niet wegneemt dat een beetje lichte snelle step mij rete handig lijkt voor mijn dagelijkse tripje naar kantoor

 vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Geensnor.nl kluswebsite

• drestar
bonzz.netninja schreef op zondag 16 december 2018 @ 22:06:
[...]

Mjah....en dan doen ze een keer makkelijker met vergunningen omdat het anders de vooruitgang in de weg zou zitten....rijdt er een stint met jonge kinderen onder de trein.
[bron]

Nee....wat mij betreft laten ze vergunningen gewoon lekker streng en controleren ze gewoon netjes. Wat niet wegneemt dat een beetje lichte snelle step mij rete handig lijkt voor mijn dagelijkse tripje naar kantoor
Ondanks het fileren van de vis kunnen er toch nog graten in zitten. ,overal zitten risico´s aan vast en je kunt niet alles zo veilig maken dat er nooit niks meer mee kan gebeuren ,dat bestaat niet.

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Ouwe zemelaar

drestar schreef op zondag 16 december 2018 @ 22:38:
[...]

Ondanks het fileren van de vis kunnen er toch nog graten in zitten. ,overal zitten risico´s aan vast en je kunt niet alles zo veilig maken dat er nooit niks meer mee kan gebeuren ,dat bestaat niet.
Dat zeg ik toch ook niet? Maar als je die redenatie wilt volgen hoeven we nergens meer veiligheidseisen aan te stellen met alle gevolgen van dien

• drestar
bonzz.netninja schreef op zondag 16 december 2018 @ 22:40:
[...]

Dat zeg ik toch ook niet? Maar als je die redenatie wilt volgen hoeven we nergens meer veiligheidseisen aan te stellen met alle gevolgen van dien
Je kan ook teveel veiligheidseisen stellen .er gebeurd 1 ongeluk met een stint en gelijk op alle stints in Nederland komt een verbod op. dat vind ik belachelijk!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Ouwe zemelaar

drestar schreef op zondag 16 december 2018 @ 22:44:
[...]

Je kan ook teveel veiligheidseisen stellen .er gebeurd 1 ongeluk met een stint en gelijk op alle stints in Nederland komt een verbod op. dat vind ik belachelijk!
...en na uitgebreid onderzoek van TNO blijkt dat het verbod inderdaad rechtmatig en noodzakelijk is. Waarom vind je dat belachelijk? Weet jij iets wat TNO niet weet?

Maar we gaan offtopic, excuus.

• drestar
[b]bonzz.netninja in "Xiaomi M365 elektrische step scooter"bonzz.netninja schreef op zondag 16 december 2018 @ 22:45
Maar we gaan offtopic, excuus.
Ik ga er verder dan ook niet meer over in discussie.

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Modbreak:Jongens (en meisjes?), het gaat hier om een step. En wel, de Xiaomi M365.

Iedereen die een topic wil aanmaken over wet en regelgeving staat vrij dat te doen (graag zelfs). Maar dat hoeft dus niet in dit specifieke topic

• drestar
Bij deze dan maar, Regelgeving Chinese elektrische Xiaomi step in Nederland

Ik heb mijn Xiaomi M365 vanmiddag mogen ontvangen vanuit het warenhuis Polen. vrijdag middag verzonden en maandagmorgen al in huis gebracht door GLS en hoefde geen belasting bij te betalen .het is de Europese versie met de 2 extra bandjes. ik kreeg er van gearbest ook nog een gratis apart verpakte EU plug bij terwijl op de adaptor een EU stekker zit dus die heb ik helemaal niet nodig,
maar alles ziet er goed uit. totaal geen speling op het vouwsysteem en de schijfrem loopt niet aan.

heb net ff gereden door de straat. hij rijd echt heel erg lekker en is superstil. .deze step overtreft zeer zeker mijn verwachtingen .ook over oneffenheden voel je dat je nog lekker rijd. rammelt niet en trekt zeer snel op. ik ga dus de eerste tijd nog even origineel rijden ermee voordat ik de snelheid ga verhogen.

ik zat misschien ook nog te denken aan een zadel erop te doen. deze kan je goedkoop kopen via Aliexpress verzending uit Spanje. heeft iemand misschien ervaring met zo´n zadel op zijn Xiaomi step`?

• GekkePrutser
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
drestar schreef op maandag 17 december 2018 @ 17:01:

Ik heb mijn Xiaomi M365 vanmiddag mogen ontvangen vanuit het warenhuis Polen. vrijdag middag verzonden en maandagmorgen al in huis gebracht door GLS en hoefde geen belasting bij te betalen .het is de Europese versie met de 2 extra bandjes. ik kreeg er van gearbest ook nog een gratis apart verpakte EU plug bij terwijl op de adaptor een EU stekker zit dus die heb ik helemaal niet nodig,
maar alles ziet er goed uit. totaal geen speling op het vouwsysteem en de schijfrem loopt niet aan.
Ik zou wel heel erg aanraden om zo'n trillingsdemper voor het vouwsysteem er op te zetten. Want door de trillingen gaat het wel speling geven uiteindelijk, volgens mijn collega die er een heeft.

• Dejagan
GekkePrutser schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:09:
[...]

Ik zou wel heel erg aanraden om zo'n trillingsdemper voor het vouwsysteem er op te zetten. Want door de trillingen gaat het wel speling geven uiteindelijk, volgens mijn collega die er een heeft.
Dit inderdaad, met een beschermstukje voor je achterlicht kabel als je toch bezig bent. ;)

• drestar
Ik zal eens kijken voor trillingsdemper en ook het beschermstukje voor achterlicht . moet ik dan zeker iets van speling erop hebben om de trillings demper ertussen te krijgen/stellen met die bout binnenin..

• KrazyJay
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:12
Ik heb vandaag de Ninebot ES2 ontvangen vanuit Frankrijk met de Gearbest Black Friday Sale. Heb er nog niet op kunnen rijden, maar het ziet er goed uit. Morgen eens testen. :)

Even niets te koop - Successfully acquired Nyan on April 1st 2016, 19:36

• Dejagan
drestar schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:19:
Ik zal eens kijken voor trillingsdemper en ook het beschermstukje voor achterlicht . moet ik dan zeker iets van speling erop hebben om de trillings demper ertussen te krijgen/stellen met die bout binnenin..
Nee, de kleinste versie past er nog wel tussen. Heb zelf de deluxe versie van curious joe en die is heel rubberachtig en blijft mega goed zitten. Als je zelf een 3d printer hebt of iemand kent is er ook het model wel van te vinden. :)

• drestar
Dejagan schreef op maandag 17 december 2018 @ 23:13:
[...]

Nee, de kleinste versie past er nog wel tussen. Heb zelf de deluxe versie van curious joe en die is heel rubberachtig en blijft mega goed zitten. Als je zelf een 3d printer hebt of iemand kent is er ook het model wel van te vinden. :)
Ik heb er zojuist eentje besteld op Aliexpress :)

drestar wijzigde deze reactie 17-12-2018 23:26 (78%)

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
drestar schreef op maandag 17 december 2018 @ 23:25:
[...]

Ik heb er zojuist eentje besteld op Aliexpress :)
Heb je een vergelijkbare kunnen vinden dan? Ik dacht ook gewoon een aantal dingen bij curious Joe te bestellen. Op Ali zie ik ze namelijk niet.

• bleufred1
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 16:38
drestar schreef op maandag 17 december 2018 @ 17:01:

ik zat misschien ook nog te denken aan een zadel erop te doen. deze kan je goedkoop kopen via Aliexpress verzending uit Spanje. heeft iemand misschien ervaring met zo´n zadel op zijn Xiaomi step`?
Op een step hoor je te staan, dan kon je beter een scooter kopen :P :+

• drestar
xileS schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 04:55:
[...]

Heb je een vergelijkbare kunnen vinden dan? Ik dacht ook gewoon een aantal dingen bij curious Joe te bestellen. Op Ali zie ik ze namelijk niet.
Staan er toch gewoon op hoor,
https://www.aliexpress.co...999999.271.4fd23c00qx0k1K
bleufred1 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 08:14:
[...]

Op een step hoor je te staan, dan kon je beter een scooter kopen :P :+
Een scooter is wel heel wat zwaarder dan deze step ,ook met zadel erop. en het moet nog makkelijk in de auto passen.. het lijkt mij wel relaxed als je ook eens kan zitten. als het zadel erop zit heb je ook nog genoeg ruimte om te gaan staan trouwens omdat het daarvoor niet in de weg zit. en zadel kan je er ook zo weer afhalen en is ook nog voorzien van een schokdemper

• BaSsDruM
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 15:36
Handig anderhalve maand wachten op dat onderdeel. Was marktplaats niet wat makkelijker geweest? https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

Dus.....

• drestar
BaSsDruM schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:35:
[...]

Handig anderhalve maand wachten op dat onderdeel. Was marktplaats niet wat makkelijker geweest? https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr
Heeft iemand daar al gekocht en is dit betrouwbaar?

• drestar
PWM schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:28:
[modbreak]Jongens (en meisjes?), het gaat hier om een step. En wel, de Xiaomi M365.

Iedereen die een topic wil aanmaken over wet en regelgeving staat vrij dat te doen (graag zelfs). Maar dat hoeft dus niet in dit specifieke topic[/]
[modbreak]Discussiewaarde is 0 in deze, ik zie dus ook geen reden waarom er naast de bestaande topics een nieuw topic hierover zou moeten lopen. Het is ook geen vraagstelling/discussie waar wij als gebruiker een antwoord op gaan vinden, dit ligt in Den Haag en nergens anders.

Op slot dus.[/]

Nu vraag ik mij toch af..

Eerst mag je hier geen discussie houden betreffende regeltjes Xiaomi steps in Nederland,
ik open een topic waar men er op los kan branden en ieder zijn zegje erover mag doen.
want er is behoefte aan .dat blijkt wel aan de vele posts die er nu al zijn.
en dan word het topic vervolgens gesloten en worden we weer naar hier doorverwezen.

Veel mensen kopen ook eerst een step omdat ze anderen hierop zien rijden of omdat ze ergens gelezen en gehoord hebben dat het wel mocht, en gaan dan op zoek naar bepaalde bevestiging en zekerheid daarover .want de verzekering van unigarant zei eerst ga maar naar de RDW om een VIN nummer en dan verzekeren wij je wel .vervolgens gaat iemand naar de RDW en die doet ook vrolijk mee ,
dit is dan wel een beetje de schuld van de meewerkende instanties zelf. want diegene ging zijn step nog op het politie bureau laten zien en de politie mensen vonden zijn step mooi en zeiden tegen hem zo kunnen we jou niks maken, dus logisch dat mensen op internet gaan zoeken en hier vragen komen stellen van hoe zit dat dan allemaal precies en waarom mochten hun wel met de step naar de RDW en ik niet. dit hoort ook bij de step waarover het hier gaat .moet dit deel dan verboden zijn? elke dag worden er weer Xiaomi steps besteld met bestemming Nederland door mensen die er hier mee de weg op willen. en ook worden verhuur bedrijven voor deze steps opgericht en zijn er goedkeuringen voor proeven vanuit de gemeente zelf. waarom gaan al die mensen daar dan mee door als het zo vreselijk illegaal is..

• bleufred1
drestar schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:28:
[...]

[modbreak]Discussiewaarde is 0 in deze, ik zie dus ook geen reden waarom er naast de bestaande topics een nieuw topic hierover zou moeten lopen. Het is ook geen vraagstelling/discussie waar wij als gebruiker een antwoord op gaan vinden, dit ligt in Den Haag en nergens anders.

Op slot dus.[/]

Nu vraag ik mij toch af..

Eerst mag je hier geen discussie houden betreffende regeltjes Xiaomi steps in Nederland,
ik open een topic waar men er op los kan branden en ieder zijn zegje erover mag doen.
want er is behoefte aan .dat blijkt wel aan de vele posts die er nu al zijn.
en dan word het topic vervolgens gesloten en worden we weer naar hier doorverwezen.

Veel mensen kopen ook eerst een step omdat ze anderen hierop zien rijden of omdat ze ergens gelezen en gehoord hebben dat het wel mocht, en gaan dan op zoek naar bepaalde bevestiging en zekerheid daarover .want de verzekering van unigarant zei eerst ga maar naar de RDW om een VIN nummer en dan verzekeren wij je wel .vervolgens gaat iemand naar de RDW en die doet ook vrolijk mee ,
dit is dan wel een beetje de schuld van de meewerkende instanties zelf. want diegene ging zijn step nog op het politie bureau laten zien en de politie mensen vonden zijn step mooi en zeiden tegen hem zo kunnen we jou niks maken, dus logisch dat mensen op internet gaan zoeken en hier vragen komen stellen van hoe zit dat dan allemaal precies en waarom mochten hun wel met de step naar de RDW en ik niet. dit hoort ook bij de step waarover het hier gaat .moet dit deel dan verboden zijn? elke dag worden er weer Xiaomi steps besteld met bestemming Nederland door mensen die er hier mee de weg op willen. en ook worden verhuur bedrijven voor deze steps opgericht en zijn er goedkeuringen voor proeven vanuit de gemeente zelf. waarom gaan al die mensen daar dan mee door als het zo vreselijk illegaal is..
Verder niet direct het juiste topic. maar vaak doen mensen dingen illegaal bij het 'ontbreken' van legale gelijkwaardige dingen.
zie, opgevoerde scooters, illegaal downloaden, etc..

Dus hier ook, elektrische fiets/scooter is niet afdoende, een niet elektrische step ook niet.

Het idee van dit topic was, meen ik, meer technisch. (wat is het, hoe werkt het, ervaringen)
In principe is bespreken/bediscussiëren van iets illegaals überhaupt niet de bedoeling op het forum..

bleufred1 wijzigde deze reactie 18-12-2018 16:37 (4%)

• drestar
bleufred1 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:33:
[...]

Verder niet direct het juiste topic. maar vaak doen mensen dingen illegaal bij het 'ontbreken' van legale gelijkwaardige dingen.
zie, opgevoerde scooters, illegaal downloaden, etc..

Dus hier ook, elektrische fiets/scooter is niet afdoende, een niet elektrische step ook niet.

Het idee van dit topic was, meen ik, meer technisch. (wat is het, hoe werkt het, ervaringen)
In principe is bespreken/bediscussiëren van iets illegaals überhaupt niet de bedoeling op het forum..
Dan over illegale spullen beter helemaal geen topics ook,
van het ene technische praatje komt men toch altijd ook op de regelgeving uit .en dat is logisch ook als je gebruiker ervan bent. het hele topic door van begin af aan kan je daarover lezen..

• bleufred1
drestar schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 17:03:
[...]

Dan over illegale spullen beter helemaal geen topics ook,
van het ene technische praatje komt men toch altijd ook op de regelgeving uit .en dat is logisch ook als je gebruiker ervan bent. het hele topic door van begin af aan kan je daarover lezen..
Gelukkig dat een deel van de gebruikers hier in België en ook Spanje rijden waar het volkomen legaal is.

Dan weer ontopic
Afgelopen weken wat zitten sleutelen aan het stuur, ik rij veel over klinker straten en kreeg het idee dat er wat speling in kwam, eigenlijk in alle richtingen. Aan de hand van o.a. de geposte video ben ik hem wat gaan afstellen. Speling is er nu bijna helemaal uit, alleen klapt het stuur nu heel stroef in. Draai ik het iets losser waardoor het in/-uitklappen soepeler gaat komt er ook weer voelbaar speling.
Nog andere tip/trucs om dit op te lossen?

• razerBE
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11:54
bleufred1 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:49:
[...]

Gelukkig dat een deel van de gebruikers hier in België en ook Spanje rijden waar het volkomen legaal is.

Dan weer ontopic
Afgelopen weken wat zitten sleutelen aan het stuur, ik rij veel over klinker straten en kreeg het idee dat er wat speling in kwam, eigenlijk in alle richtingen. Aan de hand van o.a. de geposte video ben ik hem wat gaan afstellen. Speling is er nu bijna helemaal uit, alleen klapt het stuur nu heel stroef in. Draai ik het iets losser waardoor het in/-uitklappen soepeler gaat komt er ook weer voelbaar speling.
Hier in België is het legaal als het tot max 18 km/u is.
https://www.belgium.be/nl.../voortbewegingstoestellen

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19:11
25km/u

• razerBE

• bottom line
Wat Dreamvoid zegt,
Zijn nog tig andere bronnen te vinden. Oke, nu met de val van de regering is het misschien nog niet van krachte, maar ze gaan zich gewoon houden aan de Europese regelgeving.
En het wordt ook gewoon getolereerd - kijk naar Brussel en Antwerpen met hun deelsteps.

• razerBE
bedankt voor de info.

• drestar
bleufred1 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:49:
[...]

Dan weer ontopic
Ik heb er geen vrede mee dat het daar wel mag en hier niet terwijl we bij de EU horen.

betreft de speling kan je dit niet oplossing door een trillingsdemper op maat ertussen te plaatsen?

ook als hij wat stroever inklapt maar daardoor minder speling heeft misschien beetje WD40 ertussen..

• sjukke
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21-03 16:02
Ik heb zelf een "demper" gemaakt van een binnenband van een fiets en die gelijmd op de bovenkant van het scharnierende deel, werkt super en blijft goed zitten.

Ik heb wel een probleem dat die 4 schroefjes aan de bovenkant, waarmee je stuur op de buis gemonteerd zit regelmatig wat los trillen.. Iemand anders ook dit probleem? Zit er aan te denken om er gewoon wat lijm in te smeren ofzo en ze dan stevig vast te draaien, dat stuk hoeft toch nooit los.

Deze bedoel ik dan;

sjukke wijzigde deze reactie 19-12-2018 11:10 (16%)

• drestar
Er zit blauwe locktite op de schroefjes vanuit de fabriek maar die is al opgedroogd. je moet gewoon zelf verse locktite erop doen en dan zit het beter vast. wil je echt super vast neem je rode . je kan ook 603 nemen maar dan krijg je het waarschijnlijk nooit meer los

• drestar
Na even wat speurwerk naar de laagste prijs met de snelste verzending heb ik een origineel Xiaomi klap zadel besteld voor mijn Xiaomi M365. de reden omdat ik na lang staan wel eens last van mijn knie krijg ivm meniscusscheur vanwege het voetballen vroeger. ik zal foto´s posten en een verslagje doen van hoe het rijden op de Xiaomi is met een zadel erop.

• Dejagan
Beetje loctite heeft bij mij dat 'probleem' ook gefixt.

• drestar
BaSsDruM schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:35:
[...]

Ik heb deze verkoper benaderd een paar dagen terug. hij had de beschermdelen niet voorradig liggen maar kon deze wel maken. dit zou hij dan die avond gaan doen maar ik heb er verder helemaal niks meer op terug gehoord. ik heb hem net nog wel een bericht gestuurd maar ik vraag mij af of dit adresje wel betrouwbaar is als hij nu al niks meer terug laat weten?

• razerBE
Iemand die een 3D print weet voor zo een cover?

Ik moet er bijkbaar overkijken :/

• Headshot_NL
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 24-03 15:33
Mocht iemand onderdelen nodig hebben uit een 3d printer voor de M365 dan kan ik deze laten printen. We zijn in het bezit van tekenprogramma’s en een 3d printer.
Ik gebruik zelf de 3d prints voor de speling bij het stuurscharnier. Eens in de zoveel tijd verslijten ze en print ik weer nieuwe.

Corsair Carbide 330R | MSI Z87-G43 | i7 4770K 4,6GHz | MSI GTX970 Gaming | 24GB Kingston HyperX 1600MHz | 2x Intel 520 240GB RAID-0 | Asus Xonar D2 | Seasonic G-650 | Dell UltraSharp U2515H | Pioneer VSX-422 & 4x Boston Audio A25 & Boston Audio Micro90PV

• bleufred1
razerBE schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:16:
Iemand die een 3D print weet voor zo een cover?

[Afbeelding]

Ik moet er bijkbaar overkijken :/
Ik heb er alleen iets als deze overheen zitten.

• razerBE

• BaSsDruM
drestar schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:52:
[...]

Ik heb deze verkoper benaderd een paar dagen terug. hij had de beschermdelen niet voorradig liggen maar kon deze wel maken. dit zou hij dan die avond gaan doen maar ik heb er verder helemaal niks meer op terug gehoord. ik heb hem net nog wel een bericht gestuurd maar ik vraag mij af of dit adresje wel betrouwbaar is als hij nu al niks meer terug laat weten?
jawel, ik heb in augustus bij hem besteld en had het de volgende dag binnen. 0 problemen.

Dus.....

• drestar
BaSsDruM schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:25:
[...]

jawel, ik heb in augustus bij hem besteld en had het de volgende dag binnen. 0 problemen.
Vind ik dan vreemd want pas na mijn bericht van vandaag reageert hij wel gelijk terug dat hij het ineens niet meer kan doen. hoe toevallig.. en verder ook geen uitleg voor wanneer dan wel . ik vind dan moet je je advertentie er ook maar gelijk afhalen ,en ik ga daar dus ook niet meer achteraan .zulke mensen krijgen van mij gelijk 1 ster op marktplaats.

• BaSsDruM
drestar schreef op donderdag 20 december 2018 @ 15:09:
[...]

Vind ik dan vreemd want pas na mijn bericht van vandaag reageert hij wel gelijk terug dat hij het ineens niet meer kan doen. hoe toevallig.. en verder ook geen uitleg voor wanneer dan wel . ik vind dan moet je je advertentie er ook maar gelijk afhalen ,en ik ga daar dus ook niet meer achteraan .zulke mensen krijgen van mij gelijk 1 ster op marktplaats.
Rustig rustig. Soms is het glas halfvol.

Dus.....

• drestar
Ik doe er voorlopig wel een stuk fietsband tussen, dat dempt ook trillingen,

heb mijn step inmiddels ook al laten verzekeren met ingang van vandaag maar ik ga pas de weg op als de verzekeringsplaat er op zit.. was alleen nog benieuwd of je een plaat houdertje voor aan het spatbord erbij krijgt of dat je die zelf moet kopen?

• Dejagan
drestar schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:51:
Ik doe er voorlopig wel een stuk fietsband tussen, dat dempt ook trillingen,

heb mijn step inmiddels ook al laten verzekeren met ingang van vandaag maar ik ga pas de weg op als de verzekeringsplaat er op zit.. was alleen nog benieuwd of je een plaat houdertje voor aan het spatbord erbij krijgt of dat je die zelf moet kopen?
Die moet je zelf kopen. Eerder in dit topic een goed passend exemplaar genoemd.

• drestar
Ik zal eens kijken . en misschien kan het plaatje onder het zadel

• Kapotlood
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 17:05
Wat zijn jullie ervaringen met de vaak besproken slijtage van bijvoorbeeld het stuur-scharnier, en een regenbuitje en eventuele andere puntjes die je met de eitjes op kinderkopjes misschien bent tegen gekomen?

Ik kijk nog steeds om als ik er eens eentje die rijden in Amsterdam als ik daar moet zijn voor een klant, maar die wegen daar soms hè 🤔

En zijn er ook mensen die persoonlijke ervaringen hebben met de M365 en de Ninebot ES2, voor een meer persoonlijk vergelijk i.p.v. de soms wat reclame-achtige YouTube filmpjes hierover?

• bleufred1
Kapotlood schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:50:
Wat zijn jullie ervaringen met de vaak besproken slijtage van bijvoorbeeld het stuur-scharnier, en een regenbuitje en eventuele andere puntjes die je met de eitjes op kinderkopjes misschien bent tegen gekomen?

...
Zat door regenbuitjes gereden.t.o.v. een fiets vind ik de step fijner.
Je hebt minder last van een natte broek omdat je niet hoeft te trappen.
Wat betreft de step zelf, die wordt tijdens een buitje gewoon nat en de onderkant iets wat vies/modderig. Maar is or ook heel makkelijk weer vanaf te vegen.

• mahsalti
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 14-03 23:43
Heb een heel klein stukje gereden op de es2, de Xiaomi vind ik fijner rijden door de lage zwaartepunt. Verder beiden prima apparaten. Voordelen van de schokdempers op de es2 is dat je meer demping hebt met de hardere banden die erbij komen. Op de Xiaomi als je de aftermarket banden op zet lees ik dat dit het comfort wat minder maakt. De standaard banden zijn bij mij inziens prima. Zorg er gewoon voor dat die goed opgepompt zijn.

• Kapotlood
Bedankt! Dan is ie "waterdicht" genoeg voor een nat wegdek in ieder geval.

@mahsalti, ik dacht dat men op de M365 juist harde banden adviseerde om de vaak voorkomende lekke banden te voorkomen? Ik had verwacht dat de ES2 juist door de schokdempers een stuk fijner zou rijden daardoor 🙂

• Dejagan
Nouja, het schijnt dat die solide banden ook weer voor problemen kunnen zorgen zoals een slecht comfort en zelfs lostrillende contacten op de printplaten. Ik vind het tot nu toe met zo'n 1000km er op zitten geen probleem die luchtbanden, maar inderdaad wel goed hard gepompt.

• Kapotlood
1000km zonder probleem is inderdaad niet slecht (en geen typenummer e.d., gaat dat ook goed?). Je zou sowieso denken dat een normale luchtband ook net zoals een fiets niet zomaar lek zou moeten kunnen. En ik zag dat ze tegenwoordig ook van die solide banden met perforatie verkopen... Dat zou eventueel ook nog een oplossing zijn 🙂

• drestar
bleufred1 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:16:
[...]

Zat door regenbuitjes gereden.t.o.v. een fiets vind ik de step fijner.
Je hebt minder last van een natte broek omdat je niet hoeft te trappen.
Wat betreft de step zelf, die wordt tijdens een buitje gewoon nat en de onderkant iets wat vies/modderig. Maar is or ook heel makkelijk weer vanaf te vegen.
In de handleiding staat dat je niet eens door plassen mag van 2 cm water ,en ook niet door regen.

maar heb je de onderkant dan dicht gekit met siliconen kit bv?

ik wilde eens kijken of dit mogelijk is

• flessuh
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 16:42

flessuh

Set sail for fail!

Zo, vandaag m'n ES2 binnen gekregen van gearbest. Mooi voor 320 via black Friday :D

In het weekend maar eens kijken

https://www.dutchsolarboat.com

• Kapotlood
Ik ben benieuwd naar je ervaring @flessuh! Ik twijfel nog sterk tussen deze en de M365. Aan de ene kant verschillen ze qua gewicht, range en snelheid niet bijzonder veel van elkaar.

De M365 lonkt vooral vanwege de prijs en de mooie hoeveelheid accessoires die ervoor beschikbaar is. Aan de andere kant heb ik (tussen de oren) het gevoel dat de ES2 wat kwalitatiever is waar je geen onderdelen al gelijk bij aanschaf moet vervangen/beschermen. Ook vouwt de ES2 wat platter op, handig voor in de trein.

De maximale heuvel die beide kunnen nemen wijkt ook niet zoveel af van elkaar, dus ik neem aan dat ze ook grofweg even snel optrekken. Maar dat stuur-scharnier van de M365 en de verhalen dat de plaatjes van de accu wel eens los kunnen laten maken me wat terughoudender. :) Evenveel als ze ±€200 extra die je voor de ES2 betaalt op een normale dag :D

• Dejagan
Plaatjes van de accu die los kunnen rake bij de m365?

• Kapotlood
Hier een linkje van een filmpje wat laat zien wat ik bedoel :)
YouTube: Xiaomi M365 Battery Issues - Diagnose And Repair

• Dejagan
Kan gebeuren maar ik zou me er niet zorgen om maken want nog niemand heeft dat gehad hier dat ik gelezen heb. :)

• drestar
Ik kan je een hoop filmpjes laten zien van problemen met de ES2 maar dan zijn we weer nog wel even bezig,

de Xiaomi M365 is out of the box de beter dan de ES2, daar zijn de meeste gebruikers die beide scooters hebben het over eens.

maar koop gewoon wat jij het mooiste vind en jou het beste lijkt voor jezelf want anders kom je er toch niet uit, voor mij was de keuze snel gemaakt. ik had liever de M365 en tot nu toe geen spijt van,

heb vandaag mijn vouw zadeltje binnen gekregen van Ninebot, dit ziet er goed uit,

• xileS
  • Niet online
Hmm, had eerder deze zien staan voor 20 euro ofzo. Nu is de prijs ongeveer hetzelfde als bij Curious Joe, alleen dan gratis verzending. Maar zoek dan alsnog een bescherm ding voor de achterlicht en een paar andere onderdelen. Denk dat ik uit gemak, binnenkort toch alles maar bij curious Joe bestel en de hoge verzendkosten voor lief neem.

• Kapotlood
@drestar, bedankt! :) Het is een beetje dat er soms wat wisselende opmerkingen zijn over welke "beter" is, ook al begrijp ik natuurlijk dat het deels ook persoonlijk ik. De ES2 zonder de extra batterij heeft iets meer optrekkracht en vouwt platter op, de M365 iets meer real-life range en er bestaan wat meer accessoires voor.

Ik probeer gewoon een beetje inzicht te krijgen in wat er waar is, en wat voor mij de beste keuze is :)

p.s.: kun je vooraf al ergens aan zien of je de EU versie hebt met 2 zekeringen eigenlijk?

Kapotlood wijzigde deze reactie 22-12-2018 13:31 (9%)

• Dejagan
xileS schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 12:20:
[...]

Hmm, had eerder deze zien staan voor 20 euro ofzo. Nu is de prijs ongeveer hetzelfde als bij Curious Joe, alleen dan gratis verzending. Maar zoek dan alsnog een bescherm ding voor de achterlicht en een paar andere onderdelen. Denk dat ik uit gemak, binnenkort toch alles maar bij curious Joe bestel en de hoge verzendkosten voor lief neem.
Verzending daar is maar 4 euro dus dat valt ook wel mee, helemaal als je je bedenkt dat hij wel kwaliteit levert (van iemand op aliexpress weet je dat niet) en het er vlot is. Goed excuus ook om gelijk een paar mooie dingen te bestellen voor je scooter! :)

• xileS
  • Niet online
Dejagan schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:33:
[...]

Verzending daar is maar 4 euro dus dat valt ook wel mee, helemaal als je je bedenkt dat hij wel kwaliteit levert (van iemand op aliexpress weet je dat niet) en het er vlot is. Goed excuus ook om gelijk een paar mooie dingen te bestellen voor je scooter! :)
Ik kom op 12 euro verzendkosten.

• Dejagan
xileS schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:42:
[...]

Ik kom op 12 euro verzendkosten.
Dat is ook raar, ik kan 4 euro untracked of 12 euro tracked kiezen.

• xileS
  • Niet online
Dejagan schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 14:03:
[...]

Dat is ook raar, ik kan 4 euro untracked of 12 euro tracked kiezen.
Mja komt door de fenders zie ik, laat die anders wel weg. Zo noodzakelijk zijn ze niet en neem ik de normale Cable protection, Vibration Dampers V2 en die schoentje. Er zal toch nauwelijk mee gereden worden tijden regen of slecht weer.

• drestar
Kapotlood schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:18:
@drestar, bedankt! :) Het is een beetje dat er soms wat wisselende opmerkingen zijn over welke "beter" is, ook al begrijp ik natuurlijk dat het deels ook persoonlijk ik. De ES2 zonder de extra batterij heeft iets meer optrekkracht en vouwt platter op, de M365 iets meer real-life range en er bestaan wat meer accessoires voor.

Ik probeer gewoon een beetje inzicht te krijgen in wat er waar is, en wat voor mij de beste keuze is :)

p.s.: kun je vooraf al ergens aan zien of je de EU versie hebt met 2 zekeringen eigenlijk?
Nee out of the box heeft de M365 meer trekkracht dan de ES2.en kan iets steiler klimmen ook, alleen als je de extra batterij van 175 euro en dat is dan ook weer 2 koli extra gewicht erbij op de ES2 zet heeft die meer trekkracht dan de M365 .maar je kan gratis software installeren voor meer snelheid en trekkracht op de Xiaomi M365 dus waarom zou je dan een ES2 kopen met extra batterij wat je weer 175 euro extra kost? als je voor de snelheid en trekkracht gaat koop dan een Xiaomi M365 .de Xiaomi M365 waarbij je die batterij niet nodig hebt. en ja ook standaard heb je meer range met de M365. daarom is deze ook de betere van de 2 out of the box.

• Kapotlood
Bedankt weer @drestar :) En via Curiousjoe kan ik zo te zien ook aardig wat kopen om 'm net even wat beter te maken weer, dus dat is ook mooi!

Weet je heel toevallig ook hoe dat zit met herkenning van die 1 of 2 zekeringen met de M365? Als ik daar achteraf achter kom is het op zich ook niet erg, maar 't is wel fijn om te weten hoe ik kan zien/weten of ik een EU-versie koop met 2 zekeringen (die komt geloof ik ook met een extra setje banden?) :)

• Dejagan
Kapotlood schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 17:28:
Bedankt weer @drestar :) En via Curiousjoe kan ik zo te zien ook aardig wat kopen om 'm net even wat beter te maken weer, dus dat is ook mooi!

Weet je heel toevallig ook hoe dat zit met herkenning van die 1 of 2 zekeringen met de M365? Als ik daar achteraf achter kom is het op zich ook niet erg, maar 't is wel fijn om te weten hoe ik kan zien/weten of ik een EU-versie koop met 2 zekeringen (die komt geloof ik ook met een extra setje banden?) :)
99.9999999999% zeker koop je een met twee zekeringen als je hem nieuw koopt. verder inderdaad de extra banden e.d. die wel vermeld staan. Bij twijfel kan je beste de verkoper even vragen hoe dat zit.

Dejagan wijzigde deze reactie 22-12-2018 17:31 (4%)

• razerBE
Kapotlood schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 17:28:

Ik had het geluk om er één te kunnen kopen bij een "grote" keten bij ons in België.
was het EU model met een extra set binnen & buitenband. ( incl nieuwste firmware versie op geinstalleerd.)

https://www.vandenborre.b...r/hoverboard-smartscooter

• Kapotlood
Oh, dus de zekering/banden heeft verder niets te maken met het EU-model dan? Is het in dat geval alleen de aansluiting van de lader die bepaalt of het 'n EU-versie is, of zijn er meer verschillen?

• Dejagan
Kapotlood schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 17:37:
Oh, dus de zekering/banden heeft verder niets te maken met het EU-model dan? Is het in dat geval alleen de aansluiting van de lader die bepaalt of het 'n EU-versie is, of zijn er meer verschillen?
Simpelgezegd verkopen die dingen vlot genoeg zodat de kans dat de kans dat je er nieuw een koopt met een productiedatum van maart 2017 of eerder ongeveer even groot is als dat je wakker wordt op de maan morgenochtend. :*)

• bottom line
Kapotlood schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 20:22:
Ik ben benieuwd naar je ervaring @flessuh! Ik twijfel nog sterk tussen deze en de M365. Aan de ene kant verschillen ze qua gewicht, range en snelheid niet bijzonder veel van elkaar.

De M365 lonkt vooral vanwege de prijs en de mooie hoeveelheid accessoires die ervoor beschikbaar is. Aan de andere kant heb ik (tussen de oren) het gevoel dat de ES2 wat kwalitatiever is waar je geen onderdelen al gelijk bij aanschaf moet vervangen/beschermen. Ook vouwt de ES2 wat platter op, handig voor in de trein.

De maximale heuvel die beide kunnen nemen wijkt ook niet zoveel af van elkaar, dus ik neem aan dat ze ook grofweg even snel optrekken. Maar dat stuur-scharnier van de M365 en de verhalen dat de plaatjes van de accu wel eens los kunnen laten maken me wat terughoudender. :) Evenveel als ze ±€200 extra die je voor de ES2 betaalt op een normale dag :D
ES2 en M365 kosten normaal net evenveel (of ES2 is zelfs goedkoper)

En wat Drestar zegt klopt niet, er is namelijk niemand hier / geen enkele gebruiker die beide steps bezit. Dus niemand kan je real life ervaring geven wat het verschil ertussen is.

Steps verschillen vooral in scharniermethode, batterijplaats, looks. Daar ga je het mee moeten doen. Qua trekkracht, acceleratie moet je amper kijken. Schilt je 0,3 seconden ofzo.
En bewijs dat Xiaomi M365 betere range heeft, @drestar zegt zoveel maar heb nog amper bronnen gezien van hem waar ze dit bij beide vertellen. Zelfde als alle problemen die er zouden zijn met Ninebot ES2.
Maar wel een zadel kopen van Ninebot terwijl hij een Xiaomi M365 heeft. Mmmmm

bottom line wijzigde deze reactie 22-12-2018 18:42 (23%)

• Dejagan
bottom line schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 18:32:
Nou in zijn verdediging komt de M365 ook bij Ninebot vandaan. :)

• drestar
Kapotlood schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 17:37:
EU versie zwart zou sowieso 2 fuses hebben, maar tegenwoordig ook de nieuwere modellen wel,

Verder denk ik niet dat er verschillen in scooter zelf zijn tussen Chinese en EU versie. bij EU versie krijg je een power adaptor met EU stekker en inderdaad 2 extra bandjes en meertalige en Engelse handleiding,
bottom line schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 18:32:
[...]

ES2 en M365 kosten normaal net evenveel (of ES2 is zelfs goedkoper)

En wat Drestar zegt klopt niet, er is namelijk niemand hier / geen enkele gebruiker die beide steps bezit. Dus niemand kan je real life ervaring geven wat het verschil ertussen is.

Steps verschillen vooral in scharniermethode, batterijplaats, looks. Daar ga je het mee moeten doen. Qua trekkracht, acceleratie moet je amper kijken. Schilt je 0,3 seconden ofzo.
En bewijs dat Xiaomi M365 betere range heeft, @drestar zegt zoveel maar heb nog amper bronnen gezien van hem waar ze dit bij beide vertellen. Zelfde als alle problemen die er zouden zijn met Ninebot ES2.
Heb je hem ook weer (even lachen) alsof het je steeds persoonlijk raakt!
ervaringen genoeg op heel internet te vinden over deze 2 steps en welke als de betere beoordeeld is ook,
en ja ook van eigenaren die beide steps bezitten. doet het er toe dat het niemand van hier is?

en dat ik een zadel koop met Ninebot erop heeft hier verder ook niks mee te maken.
dus je mag nu wel stoppen met steeds mij kansloos af te zitten zeiken..

• Marientjuh
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21-03 20:47

Marientjuh

Fullstack developer

drestar schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:33:
[...]

In de handleiding staat dat je niet eens door plassen mag van 2 cm water ,en ook niet door regen.

maar heb je de onderkant dan dicht gekit met siliconen kit bv?

ik wilde eens kijken of dit mogelijk is
Ik rij ondertussen met mijn m365 vaak door de regen en plassen, tot nu toe nog geen problemen. Laatst zelfs door een put gegaan die was een centimetertje of 10-15 diep. Ging ook prima. Staat wel altijd droog binnen op de vloerverwarming 😉

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Trouwfotograaf: duefotografi.nl

• bottom line
drestar schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 19:53:
[...]

Heb je hem ook weer (even lachen) alsof het je steeds persoonlijk raakt!
Ik stop zodra jij objectief begint met reageren over de steps.
M365 is beter, maar je begint direct na ontvangst met tussen de scharnieren rubber te steken omdat het anders kraakt?
Ervaringen genoeg op heel internet te vinden over deze 2 steps en welke als de betere beoordeeld is ook,
en ja ook van eigenaren die beide steps bezitten.
Show me.

• drestar
bottom line schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 20:06:
[...]

Ik stop zodra jij objectief begint met reageren over de steps.
M365 is beter, maar je begint direct na ontvangst met tussen de scharnieren rubber te steken omdat het anders kraakt?

[...]

Show me.
Ik hoef jou niks te bewijzen en heb het al eerder geschreven. zoek het zelf maar op want er is genoeg over te vinden.

verder heb ik geen zin meer om verder met jou hierover in discussie te gaan . ik probeer hier anderen te helpen en ben daarin ook objectief .jammer dat jij dat anders ziet..

ik kan ook onzinnig gaan doen tegen jou .wat doe je hier eigenlijk met je ES2 in een Xiaomi M365 topic...ga lekker een ES2 topic openen ofzo. ik heb verder niks tegen een ES2 want heb zelf ook op het punt gestaan deze te gaan kopen. maar heb mij daarna goed ingelezen over de voor en nadelen voordat ik mijn keuze ging maken tussen deze 2 stepjes. en dan vooral over de kwaliteit en het rijden erop. ik heb daarover ook email contacten gehad met verschillende gebruikers die beide steps in bezit hebben en ook hun ervaringen zijn dat de Xiaomi M365 out of the box de betere step is dan de ES2.

drestar wijzigde deze reactie 22-12-2018 23:14 (31%)

• bottom line
drestar schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 21:29:
[...]

Ik hoef jou niks te bewijzen en heb het al eerder geschreven. zoek het zelf maar op want er is genoeg over te vinden.

verder heb ik geen zin meer om verder met jou hierover in discussie te gaan . ik probeer hier anderen te helpen en ben daarin ook objectief .jammer dat jij dat anders ziet..
Het ergste is dat jij het zelf niet inziet. Je bent mensen niet aan het helpen maar aan het pushen naar jou eigen keuze.

Ik vind Trump de beste president die Amerika ooit gehad heeft.
- Waarom?
Staat toch op internet. Zoek er maar achter.
- Ik geloof toch niet dat het klopt hoor.
Jawel, en samen met mij zeggen honderden mensen dat. Dus dan spreek ik de waarheid, want ik ben objectief aan het oordelen.
- Welke bronnen? Want ik zie er ook honderden die het tegendeel bewijzen? Kan je niet jou bronnen geven?
Daag.

Ontopic:
Het enige waar je je op moet baseren voor een keuze te maken bij een van de 2
- harde, volle of zachte, lucht banden.
- Scharnier bij het wiel of halverwege de buis, en dus onrechtstreeks mobiliteit bij het dragen
- km teller of niet
- design

Kwaliteit is er bij beide. En ook allebei hun eventuele gebreken. Ik, als ES2 gebruiker, heb zeker geen spijt van mijn keuze. Zoals de meeste hier de M365 heeft en ook geen spijt heeft van hun keuze.
(Koop geen ES1, though, daar had ik wel spijt van)

• razerBE
Marientjuh schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 20:04:
[...]

Ik rij ondertussen met mijn m365 vaak door de regen en plassen, tot nu toe nog geen problemen. Laatst zelfs door een put gegaan die was een centimetertje of 10-15 diep. Ging ook prima. Staat wel altijd droog binnen op de vloerverwarming 😉
Ik heb deze besteld: https://mybestscooter.co....xiaomi-m365-battery-cover

Met coupon code "WELCOME5" krijg je nog een 5tal procent korting.

• Kapotlood
Zeg jongens, ik vraag hier alleen om ervaringen en wat details over (inderdaad beide) e-steps. Een persoonlijke vete helpt überhaupt niemand, dus als iemand niet volgens de wens van 'n ander reageert, soit toch? Helemaal met de Kerstdagen op komst ;)

@bottom line, kost de ES2 normaal net zoveel als de M365? Ik heb de ES2 nog niet goedkoper gezien dan €599, terwijl de M365 bijna standaard onder de €400 kost. Best een verschl lijkt me toch? Zelfs als ik uit voorzorg wat accessoires moet kopen zoals een demper-ring voor het stuurscharnier, een rubberen afdichting voor de batterij-cover etc., dan zou een M365 nog steeds zo'n €100 goedkoper zijn lijkt me?

Al met al, even de noodzakelijke accessoires voor de M365 daargelaten (want dat lost toch 't één en ander op), maakt de range, 't gewicht en optreksnelheid dus eigenlijk niet een bijzonder groot verschil tussen beide stepjes?

p.s.: heeft iemand wel eens gereden op die nieuwe solid hollow bandjes?

• KrazyJay
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:12
Ik heb zelf de ES2. Ik ben er best tevreden mee. Met wind tegen haalt hij 20km/h, anders makkelijk 25km/h. Met trekkracht vind ik het wel meevallen, het is niet zoveel, zeker als je hem net aangezet hebt. Na een minuut of vijf lijkt het beter te gaan. Ik ga zeker nog de extra batterij kopen, al was het maar voor de trekkracht en bereik. Ik heb op zowel de m365 (Bird) als de ES2 (eigen) gestaan nu, en vind de trekkracht en vooral de remmen op de m365 veel beter. De ES2 heeft dan weer permanente verlichting (dus ook achter), wat tijdens donkere maanden een hele fijne plus is. Ook lijkt de bouwkwaliteit van de ES2 beter, plus het scherm op de ES2 is handig. Het komt dus echt op persoonlijke voorkeur aan. Dat gezeik onderling helpt dus niet, het zijn beide steps met hun eigen voordelen.

KrazyJay wijzigde deze reactie 23-12-2018 08:22 (5%)

Even niets te koop - Successfully acquired Nyan on April 1st 2016, 19:36

• Kapotlood
Normaal gesproken voel ik meer voor bouwkwaliteit, maar met zo'n relatief goedkoop stepje vind ik 't inderdaad niet erg om voor een paar tientjes even wat voorzorgsmaatregelen te nemen. Een betere trekkracht heb ik daarentegen meer plezier van denk ik. Zeker in gebieden die af en toe een heuveltje hebben zoals de straatjes in Delft, Amsterdam e.d. :)

En de M365 heeft voor wel een permanente verlichting, en voor achter kan ik zelf nog wel wat fabriceren met bijvoorbeeld een plat ledje van Aliexpress zoals:

Zoiets als deze of een klein knoop-lampje is goed te monteren op het spatbordje, en brand wel permanent :)

• bottom line
Kapotlood schreef op zondag 23 december 2018 @ 07:55:
Zeg jongens, ik vraag hier alleen om ervaringen en wat details over (inderdaad beide) e-steps. Een persoonlijke vete helpt überhaupt niemand, dus als iemand niet volgens de wens van 'n ander reageert, soit toch? Helemaal met de Kerstdagen op komst ;)

@bottom line, kost de ES2 normaal net zoveel als de M365? Ik heb de ES2 nog niet goedkoper gezien dan €599, terwijl de M365 bijna standaard onder de €400 kost. Best een verschl lijkt me toch? Zelfs als ik uit voorzorg wat accessoires moet kopen zoals een demper-ring voor het stuurscharnier, een rubberen afdichting voor de batterij-cover etc., dan zou een M365 nog steeds zo'n €100 goedkoper zijn lijkt me?

Al met al, even de noodzakelijke accessoires voor de M365 daargelaten (want dat lost toch 't één en ander op), maakt de range, 't gewicht en optreksnelheid dus eigenlijk niet een bijzonder groot verschil tussen beide stepjes?

p.s.: heeft iemand wel eens gereden op die nieuwe solid hollow bandjes?

Gewoon even wachten op het goede moment. Als je deze step koopt voor €599 ben je afgeript :P
Range niet naar kijken
Gewicht ook niet
Optreksnelheid ook niet. Zijn beide krachtig genoeg, en je wint er hoogstens een halve seconde mee.

bottom line wijzigde deze reactie 23-12-2018 08:52 (5%)

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 19:29

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Kapotlood schreef op zondag 23 december 2018 @ 08:36:
Normaal gesproken voel ik meer voor bouwkwaliteit, maar met zo'n relatief goedkoop stepje vind ik 't inderdaad niet erg om voor een paar tientjes even wat voorzorgsmaatregelen te nemen. Een betere trekkracht heb ik daarentegen meer plezier van denk ik. Zeker in gebieden die af en toe een heuveltje hebben zoals de straatjes in Delft, Amsterdam e.d. :)

En de M365 heeft voor wel een permanente verlichting, en voor achter kan ik zelf nog wel wat fabriceren met bijvoorbeeld een plat ledje van Aliexpress zoals:
[Afbeelding: Xiaomi M365 achterlicht]
Zoiets als deze of een klein knoop-lampje is goed te monteren op het spatbordje, en brand wel permanent :)
Als je op de M365 je lamp aan zet heb je gewoon voor en achter licht hoor (al moet je de kabel van de M365 dus wel goed beschermen want die kan slijten door je band die er tegenaan komt)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• drestar
Kapotlood schreef op zondag 23 december 2018 @ 08:36:

[Afbeelding: Xiaomi M365 achterlicht]
Bedenk ook dat het zwaartepunt door de batterijen bij deze 2 steps op een geheel andere plaats liggen. bij de M365 helemaal onderin en bij de ES2 in de stuurbuis. dit heeft ook enige invloed op het rijgedrag. met de batterij helemaal onderin geeft over het algemeen meer rij comfort.en de verdeling van het gewicht is beter. met de batterij in de stuurbuis zal je iets sneller kunnen manouvreren . op YouTube zijn wel filmpjes te vinden van de trekkracht tussen beide steps. ook word op filmpjes uitgelegd hoe je een app kan installeren voor meer snelheid bij de Xiaomi M365, je kan dan 30km p/u halen.. en uiteraard verhoog je dan ook automatisch nog meer de trekkracht,

en de M365 heeft permante verlichting voor en achterlicht. deze kan je aan en uit zetten, dus je hoeft geen ledjes erbij te gaan kopen,

• flessuh
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 16:42

flessuh

Set sail for fail!

na even kort met de ES2 te hebben gereden (grrr, regen):

Bouwkwaliteit voelt solide. Ik had eerst mijn twijfels over het dichtklappen en klemmen in het spatbord maar dit is sterk genoeg.

Verlichting... holy shit wat een schijnwerper is dat. :D Heerlijk felle LED.

Het punt waar ik me wat zorgen over maakte vergeleken de m365 was de remweg. De remweg valt mij eerlijk gezegd mee met regeneratief remmen gezien het vermogen van de motor, en zo'n probleem is het ook niet om het achterspatbord als rem te gebruiken zoals ze zeggen. Ook al zou ik het niet aanraden om daar op te rekenen om een aanrijding te voorkomen; je moet gewoon flink voor je uit kijken, vergelijk het met een fiets met ietswat afgesleten handremmen.
Wel kan ik me voorstellen dat de handrem van de M365 comfortabeler werkt.

het rijden zelf bevalt me hier prima. Schokdemping werkt knap op de klinkers (tuurlijk voel je ze nog) maar op asfalt is het heerlijk smooth.

Het verschil in zwaartepunt zoals Drestar omschrijft kan ik me eerlijk gezegd weinig bij voorstellen aangezien je als bestuurder zoveel zwaarder bent dan het stepje zelf. Wie weet als ik ooit op de M365 rijd dat ik het wel merk :p

Ik ben wel blij dat ik hem niet zelf heb gebouwd waar ik eerst over na zat te denken. Voor de 320 euro die hij nu gekost heeft was dat nooit gelukt. Mocht hij kapot gaan kan ik altijd nog kijken om hem zelf te repareren.

https://www.dutchsolarboat.com

• drestar
Ik heb het zadel erop zitten, en wat een goede toevoeging is dat . kan niet anders zeggen want het is echt relaxed en het ziet er ook nog eens goed uit. ik heb nu dus ook vering die aan de zadelpen zit. en de veerweg is redelijk lang maar je zit gewoon vooral beter voor het stuur. als je erop staat is het zo hoog maar als je zit een stuk lager. het steppen gaat nog net zo makkelijk als je zit. ik merkte gelijk bij het rijden dat het veel makkelijker stuurt als je zit maar je kan ook nog gaan staan door het zadel naar achteren weg te klappen. voor iedereen aan te raden .de step is ook makkelijker op te pakken nu. dezelfde zadels kan je ook kopen voor je ES2. ze passen dus op beide stepjes maar wel met andere bevestiging. filmpjes staan ervan op Youtube

• Kapotlood
Zo'n zadel op een step zou niet echt aan mij besteed zijn, dan zou ik in dat geval sneller voor een Airwheel E6 kiezen bijvoorbeeld. Maar ik ben wel heel benieuwd naar 'n stepje nu! :)

• drestar
Kapotlood schreef op zondag 23 december 2018 @ 18:54:
Zo'n zadel op een step zou niet echt aan mij besteed zijn, dan zou ik in dat geval sneller voor een Airwheel E6 kiezen bijvoorbeeld. Maar ik ben wel heel benieuwd naar 'n stepje nu! :)
Ik vind het niet echt meer een step met zo´n zadel. het ziet er nu meer uit als een voertuig. maar wat wil je eigenlijk uitgeven voor een stepje? op marktplaats staan ook 2de handse Xiaomi M365 ,soms voor nog geen 300 euro en nog maar een paar km mee gereden. ik heb die van mij .de Europese versie black met 2 fuses van gearbest met een black Friday deal gekocht voor 319 euro. ik denk dat je hem nergens anders goedkoper nieuw gaat vinden als bij gearbest, maar zulke aanbiedingen komen niet elke dag voorbij.
Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True