Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:34
@drestar tuurlijk is het wat betuttelend, maar waar leg je de grens? Waarom vind je je elektrische step wel voldoen en een elektrische quad (die je net zo hard laat gaan) niet? Waar moet zo'n apparaat aan voldoen? Is mijn zelfbouw elektrische voertuig ook geen probleem? Ook al hangt ie van ellende aan elkaar en voldoet hij aan geen enkele emc norm die er is (en verstoort daarmee wellicht heel veel apparaten)?

Hoe garandeer je als overheid zijnde dat al deze apparaten veilig opereren?
Ik vertrouw niet iedere idioot met een 12V accu en een dc motor op wielen, dat die hier verstandig mee om gaan.

Het is niet dat ik niet welwillend ben richting deze stepjes, maar waar houdt het op? Ik heb genoeg elektrotechnische kennis om zelf wat in elkaar te beunen en zolang het maar <=17 km/h gaat is het allemaal dan maar prima? Of moeten we wachten tot de eerste hobby bob zijn voept/been verpest door een flinke accu op te blazen tijdens het rijden.

Ik ben benieuwd naar een voorstel waar gemak en veiligheid bij elkaar komt, maar echt goeie ideeën heb ik nog niet voorbij zien komen.

[ Voor 32% gewijzigd door s0ulmaster op 06-12-2018 12:39 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-03 00:17
s0ulmaster schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:35:
@drestar tuurlijk is het wat betuttelend, maar waar leg je de grens? Waarom vind je je elektrische step wel voldoen en een elektrische quad (die je net zo hard laat gaan) niet? Waar moet zo'n apparaat aan voldoen? Is mijn zelfbouw elektrische voertuig ook geen probleem? Ook al hangt ie van ellende aan elkaar en voldoet hij aan geen enkele emc norm die er is?

Hoe garandeer je als overheid zijnde dat al deze apparaten veilig opereren?
Ik vertrouw niet iedere idioot met een 12V accu en een dc motor op wielen, dat die hier verstansig mee om gaan.
Ja kijk we leven in een wereld met elkaar. ik snap wel dat je rekening moet houden maar er kan desondanks alle keuringen altijd iets gebeuren .als je alleen bent en jezelf opsluit in een glazen hokje kan het plafond ook nog naar beneden komen

het moet ook niet te kinderachtig gaan worden. elektrische stepjes zijn gemaakt door een fabrikant en niet door iemand zomaar zelf. en deze stepjes hebben zich nu wel al bewezen. rijden overal zonde rproblemen rond. laat de Nederlandse overheid daar ook eens naar kijken. als er mankementen of kinderziektes zijn word dit door de fabrikant meestal verbeterd. auto´s in productielijn met fouten worden ook terug geroepen en verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
drestar schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:46:
[...]

Ja kijk we leven in een wereld met elkaar. ik snap wel dat je rekening moet houden maar er kan desondanks alle keuringen altijd iets gebeuren .als je alleen bent en jezelf opsluit in een glazen hokje kan het plafond ook nog naar beneden komen

het moet ook niet te kinderachtig gaan worden. elektrische stepjes zijn gemaakt door een fabrikant en niet door iemand zomaar zelf. en deze stepjes hebben zich nu wel al bewezen. rijden overal zonde rproblemen rond. laat de Nederlandse overheid daar ook eens naar kijken. als er mankementen of kinderziektes zijn word dit door de fabrikant meestal verbeterd. auto´s in productielijn met fouten worden ook terug geroepen en verbeterd.
Nu leg je de verantwoordelijkheid dus bij de fabrikanten. Dat ze zich in andere landen bewezen hebben, betekend niet direct dat het ook zijn plaats op de weg verdiend heeft in Nederland.

Als ik me aanmeld bij de kvk als voertuigbouwer, mag ik dan weer op mijn zelfbouw voertuig verder rijden? Mag ik dat aan andere verkopen? Moet ik dan de verantwoordelijkheid dragen als er iets gebeurd?

Dat het in je hoofd logisch klinkt betekend nog niet dat het
1. veilig is
2. makkelijk te passen is in de Nederlandse wet en regelgeving.

Dat er niks mis is met dit product betekend helaas niet dat je alleen dit product toe moet staan. Of ben je het dode kind door een oxboard ook alweer vergeten?

Klinkt allemaal betuttelend, maar wet en regelgeving is nou eenmaal niet zo makkelijk.

Stel je rijdt iemand stuck/dood door malfunction van het apparaat of wat dan ook en de financiële schade is een paar ton. Dan zeg je, maar jah ik ben verzekerd, maar de verzekeraar zegt, jah maar ho eens even: je rijdt rond op een of andere china bay step waarvan het risico op falen wellicht vele malen hoger is dan welk ander voertuig dan ook. Ik denk dat je jezelf dan flink in de nesten werk.

Allemaal uiterste scenario's wellicht, maar ik wil me wel veilig in het verkeer kunnen voelen en dat moet op de een of andere manier toch gewaarborgd kunnen worden.

[ Voor 19% gewijzigd door s0ulmaster op 06-12-2018 12:58 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
drestar schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:25:
uiteindelijk ben jij degene die ermee gaat rijden en ook verantwoordelijk voor het onderhoud eraan. dit moet de overheid niet voor jou hoeven bepalen.
Het lastige is, de kosten voor de schade die ongelukken veroorzaken daar draaien anderen voor op. Als elektrisch steppen even veilig is als lopen of fietsen, dan is er niks aan de hand maar als er meer ongelukken zijn, dan is dat toch een reden om ze niet onbeperkt toe te laten. Als je zelf je kaak breekt of een bejaarde een gebroken heup bezorgt, het is niet de step rijder zelf die tienduizenden euro's medische kosten gaat betalen. En voordat een verzekeraar dat wil doen, wil hij ook donders goed weten dat steps als groep niet zoveel schade rijden dat hij er verlies op draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
s0ulmaster schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:21:
[...]
Jij ziet echt niet de correlatie tussen een stint (bijzonder bromvoertuig) en de m365, waarvan iedereen wil dat het een bijzonder bromvoertuig wordt?
Nee dat wil ik juist niet. Ze proberen het nu in die categorie te proppen omdat dit de categorie is die bestaat. Typisch ambtenarengedrag, altijd 'inside the box' denken. Of het nu past of niet.

Maar nee de stint is echt een heel ander soort voertuig. Een step is voor 1 persoon, is klein, en je staat er los op. De stint bevat een hoop kleine kinderen die als ratten in de val zitten als er wat misgaat.
[...]
dat de ene een grote (lompe) bakfiets is en de andere een step betekend niet dat ze beide niet een risico kunnen vormen in het verkeer.

Het feit dat er geen of nauwelijks controle is voor dit soort voertuigen (na goedkeuring) maakt het een risico groep en daarmee kan ik me heel goed voorstellen dat een minister zegt voorzichtig te zijn met nieuwe voertuigen in deze categorie. Ook voor brommers mist trouwens iets als een apk en valt wellicht hetzelfde voor te zeggen.
Ja hoor, straks ook nog iedereen zijn fiets laten keuren elk jaar? :')

In het verkeer zijn er altijd risico's. Het verschil met auto's is dat daar de gevolgen veel groter kunnen zijn als er wat misgaat. Het gaat hier niet om het compleet uitsluiten van risico want dat kan gewoon niet. het gaat om het minimaliseren van de het risico en daarmee de grootste factoren aanpakken.

Let wel dat de APK het risico ook niet compleet afdekt. Bijvoorbeeld sommige auto's en zelfs taxi's uit oost-europa zouden in Nederland de APK echt nooit halen en toch mogen die hier gewoon rondrijden als ze dat willen.
[...]
Ik ben blij dat er zorgvuldig wordt gekeken naar alle nieuwe (elektrische) voertuigen die de markt willen betreden.

Er mag wel meer wetgeving op de schop om alle niet auto en motor voertuigen een betere en veiligere plek in het verkeer te geven.
- elektrische voertuigen tot 17km/h (bijzonder bromvoertuig)
- snorbrommers (waarvan er geen een 25 rijdt)
- bromfietsen (40km/h op de reguliere weg waar iedereen 50 en een beetje rijdt)
- speed pedelecs die maar al te graag op het fietspad rijden (recent onderzoek)
- en de reguliere (elektrische) fietsen

Allemaal hebben ze een ding gemeen. Ze willen het liefst allemaal gebruik maken van het fietspad.
en ik vind dat niet eens erg als er duidelijke regelgeving voor komt de veiligheid van al deze voornamelijk elektrische voertuigen beter gegarandeerd kan worden.

Dat iedereen overhaast nu graag zijn step wil gebruiken in het verkeer om dat het nu hip en handig is betekend niet dat er niet zorgvuldig naar de wetgeving gekeken mag en moet worden.

Ik help iedereen hier hopen dat dergelijke voertuigen snel een plek in het verkeer krijgen, maar niet ten kosten van de veiligheid van andere weggebruikers.

Iets zie veel meer nut in de discussie breder te trekken dan alleen deze stepjes en skateboards maar zo snel mogelijk de fietspaden op te krijgen
Kijk daar ben ik het ook mee eens: er moet out of the box gedacht worden en niet vastgehouden worden aan oude regels uit de jaren '60 ("bijzondere bromfiets" enzo). Maar dat betekent niet dat dit niet snel moet kunnen gebeuren. Nogmaals: Het gaat hier om het onder controle houden van het risico, niet het opheffen ervan. Er zullen best dodelijke ongelukken gaan gebeuren met die steps. Net als er gebeurt met de fiets, bromfiets en goedgekeurde auto's.

Maar dat hoeft toch niet te betekenen dat het jaaaren moet gaan duren. Het gebruik van de steps in buurlanden heeft al aangetoond dat het geen totale ontverantwoorde doodsmachines zijn. Een beetje redelijkheid doet ook wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
GekkePrutser schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:40:

Kijk daar ben ik het ook mee eens: er moet out of the box gedacht worden en niet vastgehouden worden aan oude regels uit de jaren '60 ("bijzondere bromfiets" enzo). Maar dat betekent niet dat dit niet snel moet kunnen gebeuren. Nogmaals: Het gaat hier om het onder controle houden van het risico, niet het opheffen ervan. Er zullen best dodelijke ongelukken gaan gebeuren met die steps. Net als er gebeurt met de fiets, bromfiets en goedgekeurde auto's.

Maar dat hoeft toch niet te betekenen dat het jaaaren moet gaan duren. Het gebruik van de steps in buurlanden heeft al aangetoond dat het geen totale ontverantwoorde doodsmachines zijn. Een beetje redelijkheid doet ook wonderen.
Ik volg je gedachtegang zeker, maar zie wel degelijk een verschil met fietsen en elektrische voertuigen.
Een motor die op hol slaat een accu die ontploft een behuizing die onder spanning komt te staan.

De risico's en gevolgen zijn een stuk groter dan op een fiets. Je ziet niet voor niets dat er verschil wordt gemaakt tussen elektrische fietsen aangedreven door te trappen en fietsen die met een throtle (weet even geen Nederlandse benaming) werken.

Anders begin een bedrijf van elektische longboards die 35 kunnen in Urugauy en exporteer ik mij brakke stepjes zonder BMS (battery management system) naar nederland en wend ik alle aansprakelijkheid af op de gebruikers omdat ik toch schijt heb aan wat nederland van me vindt.

Misschien niet een economisch rendabel bedrijf, maar ik heb ff kunnen lachen van alle leed :+ |:(

Je wilt te alle tijden wildgroei van willekeurige voertuigen voorkomen.

En in plaats van maar te roepen.. ja bij hullie kan het ook en daaro gaat het ook goed. Vraag je eens af, waarom gaat het daar goed? is die situatie ook toepasbaar in de Nederlandse wet en regelgeving? en hoe minimaliseren we de risico's?

Kom eens met een goed voorstel en ik ben 100% bereid om mee te denken naar een praktische oplossing.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
s0ulmaster schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:57:
[...]
Ik volg je gedachtegang zeker, maar zie wel degelijk een verschil met fietsen en elektrische voertuigen.
Een motor die op hol slaat een accu die ontploft een behuizing die onder spanning komt te staan.

De risico's en gevolgen zijn een stuk groter dan op een fiets. Je ziet niet voor niets dat er verschil wordt gemaakt tussen elektrische fietsen aangedreven door te trappen en fietsen die met een throtle (weet even geen Nederlandse benaming) werken.

Anders begin een bedrijf van elektische longboards die 35 kunnen in Urugauy en exporteer ik mij brakke stepjes zonder BMS (battery management system) naar nederland en wend ik alle aansprakelijkheid af op de gebruikers omdat ik toch schijt heb aan wat nederland van me vindt.
Daar hebben we toch een keuringsdienst van waren voor? Ditzelfde probleem heb je ook met apparaten met veel batterijen die geen voertuigen zijn. En dat gaat ook wel eens mis ja. Er worden wekelijks verkoopverboden uitgevaardigd. Dat systeem werkt gewoon.
Je wilt te alle tijden wildgroei van willekeurige voertuigen voorkomen.
Ja jij misschien, en de ambtenarij ook. Hier in Barcelona zie ik alles wat rijdt voorbij komen en dat is juist leuk. Zelfs van die "eenwielen" met voetplaatjes aan de zijkanten. Ik zou er zelf niet op durven maar wel leuk om te zien. Ja je moet wel een beetje oppassen op straat. Maar dat is toch normaal.

Vergeet niet: het is niet de jaren '70 meer. Innovatie gaat veel sneller nu. Als je als overheid niet mee gaat dan loop je gewoon achter.

Wel typisch dat juist zoiets gevaarlijks als een stint wel wordt goedgekeurd trouwens. Met name omdat je daarop kinderen vervoert die niet de keus hebben om er in te stappen of niet.
En in plaats van maar te roepen.. ja bij hullie kan het ook en daaro gaat het ook goed. Vraag je eens af, waarom gaat het daar goed? is die situatie ook toepasbaar in de Nederlandse wet en regelgeving? en hoe minimaliseren we de risico's?
Ook zijn er zat auto's teruggeroepen met fabrieksproblemen die wel gewoon door de APK en RDW keuring gekomen zijn, problemen blijven gewoon.

En de Nederlandse wet en regelgeving is juist het probleem hier wat mij betreft. Altijd het risico compleet proberen uit te bannen. Wat alleen maar als gevolg heeft dat mensen er omheen gaan werken (zie ook in dit topic). Ook wordt er veel te veel gekeken naar de belangen van de bedrijven (verzekeringen in dit geval, maar ook de "nederlands produkt" stint) en niet van de mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
GekkePrutser schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:13:
[...]

Daar hebben we toch een keuringsdienst van waren voor? Ditzelfde probleem heb je ook met apparaten met veel batterijen die geen voertuigen zijn. En dat gaat ook wel eens mis ja. Er worden wekelijks verkoopverboden uitgevaardigd. Dat systeem werkt gewoon.

[...]

Ja jij misschien, en de ambtenarij ook. Hier in Barcelona zie ik alles wat rijdt voorbij komen en dat is juist leuk. Zelfs van die "eenwielen" met voetplaatjes aan de zijkanten. Ik zou er zelf niet op durven maar wel leuk om te zien. Ja je moet wel een beetje oppassen op straat. Maar dat is toch normaal.

Vergeet niet: het is niet de jaren '70 meer. Innovatie gaat veel sneller nu. Als je als overheid niet mee gaat dan loop je gewoon achter.

Wel typisch dat juist zoiets gevaarlijks als een stint wel wordt goedgekeurd trouwens. Met name omdat je daarop kinderen vervoert die niet de keus hebben om er in te stappen of niet.

[...]

Ook zijn er zat auto's teruggeroepen met fabrieksproblemen die wel gewoon door de APK en RDW keuring gekomen zijn, problemen blijven gewoon.

En de Nederlandse wet en regelgeving is juist het probleem hier wat mij betreft. Altijd het risico compleet proberen uit te bannen. Wat alleen maar als gevolg heeft dat mensen er omheen gaan werken (zie ook in dit topic). Ook wordt er veel te veel gekeken naar de belangen van de bedrijven (verzekeringen in dit geval, maar ook de "nederlands produkt" stint) en niet van de mensen.
Mag ik hier uit opmaken dat jouw voorstel is om elk elektrisch voertuig (tot welke snelheid??) dan maar gewoon hier op te weg toe te laten?

edit: de keuringsdienst van waren/waarde? dat TV programma? :+
Dat heet tegenwoorde de Nederlandse Voedsel en Waren Autoriteit (NVWA)

[ Voor 3% gewijzigd door s0ulmaster op 06-12-2018 14:20 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
s0ulmaster schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:16:
[...]
Mag ik hier uit opmaken dat jouw voorstel is om elk elektrisch voertuig (tot welke snelheid??) dan maar gewoon hier op te weg toe te laten?
Ja precies. En modellen die gevaarlijk blijken verbieden.

En laten we eerlijk zijn, nu gebeurt gewoon hetzelfde. Hoeveel mensen hier in het topic rijden niet dagelijks met zo'n step naar hun werk?

Beter om de status quo te accepteren en hier verantwoord mee om te gaan dan je vingers in je oren stoppen en doen alsof het niet gebeurt zodat het in elk geval niet op jouw bordje komt.

En ja de NVWA bedoelde ik ja. Ik was de naam even kwijt.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 06-12-2018 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
GekkePrutser schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:21:
[...]

Ja precies. En modellen die gevaarlijk blijken verbieden.

En laten we eerlijk zijn, nu gebeurt gewoon hetzelfde. Hoeveel mensen hier in het topic rijden niet dagelijks met zo'n step naar hun werk?
Dus ik mag ook met een elektrisch voertuig maken of kopen die 50 rijdt en daarmee lekker op de fietspaden rondscheuren?

of had je wel een snelheidsbeperking in gedachten? en hoe gaat je hier op controleren?

[ Voor 44% gewijzigd door s0ulmaster op 06-12-2018 14:37 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:46
drestar schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:25:
[...]

Ik vind je verhaal wel erg betuttelend overkomen. alsof de mensen zelf niks meer in eigen hand mogen hebben en alles daarin bepaald moet worden . APK voor bromfietsen. gaan we dan ook een jaarlijkse APK voor motorfietsen doen en gewone fietsen? of een dikke dure integraal helm en motorpak verplicht maken voor op de racefiets want hoeveel ongelukken gebeuren niet met racefietsen..want ja jou veiligheid staat in Nederland voorop en de zorgverzekeraar houd liever zijn geld dan het moet uitkeren. veel mensen hebben naast de auto nog een motorfiets, bromfiets of meerdere fietsen en racefietsen ..alsof iedereen al niet genoeg moet betalen in zogenaamd Veilig Nederland,

liefst zie ik de step niet onder bijzondere bromfiets vallen vanwege het kenteken. gewoon verzekeringsplaatje erop om verzekerd te zijn lijkt mij al voldoende. waarom het perse onder een bromfiets moet vallen is ook weer zoiets ..maak dan een categorie elektrische voertuigen speciaal hiervoor, een step lijkt helemaal niet eens op een bromfiets . waarom zijn de regels in Belgie zo soepel en doen ze hier in Nederland weer zo moeilijk?

in Nederland kan iedereen straks weer met een stepje van 12 kilo naar de RDW voor een keuring van 160 euro ,kom op zeg! laat de mensen zelf hun verantwoording ermee nemen in het verkeer. ongelukken gebeuren er altijd ook al ben je nog zo goed gekeurd door de RDW .. uiteindelijk ben jij degene die ermee gaat rijden en ook verantwoordelijk voor het onderhoud eraan. dit moet de overheid niet voor jou hoeven bepalen.

een stint vind ik daarintegen wel wat anders dan een elektrische stepje omdat een stint meerdere personen vervoerd met 1 bestuurder ,en veel groter en veel zwaarder in gewicht is ,totaal ander voertuig dan een stepje van 12 kilo,
maar dan nog .er gebeurd 1 ongeluk met een stint van de duizenden die er in Nederland rondrijden en gelijk alle stints worden verboden omdat ze weer niet weten wat ze er in Nederland mee aanmoeten.. totaal verbod erop is altijd de makkelijkste weg. beetje krom want elke dag gebeuren er meer ongelukken met auto´s en ja ook waarvan de rem het ineens niet meer doet. maar daar wil men niet aan denken.
drestar schreef op woensdag 5 december 2018 @ 21:33:
[...]

dat je een es2 hebt en nog maar 60km mee hebt gereden is op zich wel erg weinig .je weet wel hoe het rijd maar ik lees bv dat pas na een paar honderd km het moederbord pas kapot kan gaan en ook de vering kan gaan kraken..
bottom line schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:16:
[...]

En hoeveel km heb jij al afgelegd met je M365?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Wat ik aan km afgelegd heb doet er niet toe. het gaat puur over de issues van de step waarbij er kan storing optreden bij bepaald aantal kilometers. de fabrikant moet zorgen dat het product verbeterd word als de step na bepaald aantal gereden km in storing kan vallen of gaat kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahsalti
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-04 19:20
drestar schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:54:
Wat ik aan km afgelegd heb doet er niet toe. het gaat puur over de issues van de step waarbij er kan storing optreden bij bepaald aantal kilometers. de fabrikant moet zorgen dat het product verbeterd word als de step na bepaald aantal gereden km in storing kan vallen of gaat kraken.
Dat zal gewoon onder "garantie" vallen. zo'n product wordt in EU verkocht en valt gewoon onder de 2 jaar garantie. zelfde geldt voor alles dus ik weet niet waar je op doelt? als een fietswiel losraakt doordat deze los is komen te zitten door heel vaak tegen stoepen aan te rijden zal dit dan ook door de fabrikant gedekt worden? het blijft een "onderhoudsproduct". er worden ook onderdelen online verkocht voor die steps/scooters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
mahsalti schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:19:
[...]

Dat zal gewoon onder "garantie" vallen. zo'n product wordt in EU verkocht en valt gewoon onder de 2 jaar garantie. zelfde geldt voor alles dus ik weet niet waar je op doelt? als een fietswiel losraakt doordat deze los is komen te zitten door heel vaak tegen stoepen aan te rijden zal dit dan ook door de fabrikant gedekt worden? het blijft een "onderhoudsproduct". er worden ook onderdelen online verkocht voor die steps/scooters.
Klopt dit moet eigenlijk onder garantie vallen maar dan ben je soms 600km verder en veel mensen die hebben bij Chinese webwinkels gekocht en klagen dat het buiten de garantie valt van de Chinese webwinkel die het moeten oplossen voor je. beter zorgt de fabrikant ervoor dat dit niet gebeurd en halen ze het kwaaltje eruit bij de Ninebot ES2. want bij de fabrikant zelf moet je niet aankloppen voor een refund. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
bottom line schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:59:
En ik heb nu al 60km afgelegd ermee.
Dat levert natuurlijk een gebruikerservaring op van heb ik jou daar. 60 hele kilometers... nou nou nou. Niet verkeerd hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
drestar schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:54:
:/ :') :')
Nee maar wel commentaar geven dat ik amper km's heb afgelegd met mijn step, dat wanneer ik de 100 bereik, dat mijn step gaat crashen door problemen met het moederbord. Sow? Dat is mijn probleem dan. En dan laat ik dat hier in het topic ook mooi weten. Had voor mijn aankoop er nooit van gehoord, wil ook wel eens weten hoeveel mensen je hebt gevonden op het internet met dat probleem.

Kan goed zijn dat jij op 60km 2x je banden hebt moeten dichtplakken. Maar vermoed dat we dan je niet gaan horen hier, als dit gebeurt. Ah ja nee, dat kan niet. Je M365 is superieure kwaliteit tov de ES2.

Laten we anders je amazon reviews eens uittesten hier op dit forum? Ik heb namelijk nog geen enkel probleem van Ninebot gezien hier. Maar wel al tig reacties van platte banden.
Platte banden? Is verwaarloosbaar, net zoals je je fiets amper moet plakken - leid ik af uit jou reacties van weleer. Wel, ja, ik hoop het voor jou. Maar ik wil niet midden in de week geconfronteerd staan met een step met een eventueel lekke band die ik moet plakken. En zeker niet als ik halfweg ergens ben. Of s'morgens klaar sta om te vertrekken.

Je gezeik over de ES2 mag echt wel stoppen.
Bart2005 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:40:
[...]

Dat levert natuurlijk een gebruikerservaring op van heb ik jou daar. 60 hele kilometers... nou nou nou. Niet verkeerd hoor.
Wat kom jij melken? Heb jij een step? Nee? :w :w 60km op een elektrische step is al behoorlijk wat. En daarvoor had ik de ES1, waar ik 100km mee heb afgelegd.
Drestar heeft nog niet eens een step. ZIjn _/-\o_ M365 _/-\o_ is nog onderweg. En hij doet alsof hij alles, over elke step ter wereld weet, door de 100'en filmpjes op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
bottom line schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:52:

Wat kom jij melken? Heb jij een step? Nee? :w :w 60km op een elektrische step is al behoorlijk wat. En daarvoor had ik de ES1, waar ik 100km mee heb afgelegd.
Drestar heeft nog niet eens een step. ZIjn _/-\o_ M365 _/-\o_ is nog onderweg. En hij doet alsof hij alles, over elke step ter wereld weet, door de 100'en filmpjes op youtube.
Ja, die heb ik. Reeds 3.000 kilometer op afgelegd (maar niet op dezelfde, vanzelf...). Ik was een early-adopter. En ik moet zeggen: het is allemaal volstrekte rotzooi die stepjes. Maar na 60 kilometer heb je daar doorgaans nog geen last van. De kater komt altijd later wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
bottom line schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:52:
[...]

:/ :') :')
Nee maar wel commentaar geven dat ik amper km's heb afgelegd met mijn step, dat wanneer ik de 100 bereik, dat mijn step gaat crashen door problemen met het moederbord. Sow? Dat is mijn probleem dan. En dan laat ik dat hier in het topic ook mooi weten. Had voor mijn aankoop er nooit van gehoord, wil ook wel eens weten hoeveel mensen je hebt gevonden op het internet met dat probleem.

Kan goed zijn dat jij op 60km 2x je banden hebt moeten dichtplakken. Maar vermoed dat we dan je niet gaan horen hier, als dit gebeurt. Ah ja nee, dat kan niet. Je M365 is superieure kwaliteit tov de ES2.

Laten we anders je amazon reviews eens uittesten hier op dit forum? Ik heb namelijk nog geen enkel probleem van Ninebot gezien hier. Maar wel al tig reacties van platte banden.
Platte banden? Is verwaarloosbaar, net zoals je je fiets amper moet plakken - leid ik af uit jou reacties van weleer. Wel, ja, ik hoop het voor jou. Maar ik wil niet midden in de week geconfronteerd staan met een step met een eventueel lekke band die ik moet plakken. En zeker niet als ik halfweg ergens ben. Of s'morgens klaar sta om te vertrekken.

Je gezeik over de ES2 mag echt wel stoppen.

[...]

Wat is dit nu weer! voel je je aangevallen ofzo .neem het niet te persoonlijk joh gek,

je doet net of ik jou met je stepje zwaar beledigd heb, ga je nu huilen.. ik haal enkel voor en nadelen aan en heb nergens gezegd dat jou step ook zeker weten gaat uitvallen ..alleen dat het kan gebeuren omdat ik inderdaad gelezen heb van mensen dat dit bij hun is gebeurd, en dat is geen commentaar!! maar goed je hebt wel 60 en 100km gereden ,wat een prestatie ..als je meer ervaringen van mensen die meer hebben gereden dan jij erover wilt weten ga dan zelf lekker het internet maar op. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Bart2005 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:02:
[...]

Ja, die heb ik. Reeds 3.000 kilometer op afgelegd (maar niet op dezelfde, vanzelf...). Ik was een early-adopter. En ik moet zeggen: het is allemaal volstrekte rotzooi die stepjes. Maar na 60 kilometer heb je daar doorgaans nog geen last van. De kater komt altijd later wat dat betreft.
Volstrekte rotzooi? De step zit in mijn koffer van de auto, ik parkeer rond het stad en ik geraak overal zonder te moeten wachten op de bus / tram met 100'en meters van wandelen naar haltes en kantoren.
Net zoals ik de step gebruik voor in het magazijn af en toe rond te rijden wanneer ik veel van links naar rechts moet.
Voor zo'n dingen is ook de step gemaakt.
Om je te verplaatsen voor/na je hoofdtransportmiddel (bus / trein / auto).
Dus helemaal geen volstrekte rotzooi. Ook de reden dat je dit meer en meer ziet tegenwoordig.

Dit is inderdaad niet om elke dag 5km naar je werk te rijden, en uiteindelijk 3000km mee af te leggen. Dan ben je met iets verkeerd bezig.
Ik doe trips van max. 2km. Dus ja, met 'mijn 60 hele kilometers', is het nog steeds een enorm goede aankoop. Ah nee,

toch niet

het is geen M365 :z :F
drestar schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:15:
[...]
maar goed je hebt wel 60 en 100km gereden ,wat een prestatie
Hoeveel km heb jij gereden?

[ Voor 16% gewijzigd door bottom line op 06-12-2018 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Pfoi wat een negatief gedoe hier! ES2; 613km op de teller, nog geen probleem gehad. Prima ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Al meer dan 500.000km!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
s0ulmaster schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:53:
[...]

Nu leg je de verantwoordelijkheid dus bij de fabrikanten. Dat ze zich in andere landen bewezen hebben, betekend niet direct dat het ook zijn plaats op de weg verdiend heeft in Nederland.

Als ik me aanmeld bij de kvk als voertuigbouwer, mag ik dan weer op mijn zelfbouw voertuig verder rijden? Mag ik dat aan andere verkopen? Moet ik dan de verantwoordelijkheid dragen als er iets gebeurd?

Dat het in je hoofd logisch klinkt betekend nog niet dat het
1. veilig is
2. makkelijk te passen is in de Nederlandse wet en regelgeving.

Dat er niks mis is met dit product betekend helaas niet dat je alleen dit product toe moet staan. Of ben je het dode kind door een oxboard ook alweer vergeten?

Klinkt allemaal betuttelend, maar wet en regelgeving is nou eenmaal niet zo makkelijk.

Stel je rijdt iemand stuck/dood door malfunction van het apparaat of wat dan ook en de financiële schade is een paar ton. Dan zeg je, maar jah ik ben verzekerd, maar de verzekeraar zegt, jah maar ho eens even: je rijdt rond op een of andere china bay step waarvan het risico op falen wellicht vele malen hoger is dan welk ander voertuig dan ook. Ik denk dat je jezelf dan flink in de nesten werk.

Allemaal uiterste scenario's wellicht, maar ik wil me wel veilig in het verkeer kunnen voelen en dat moet op de een of andere manier toch gewaarborgd kunnen worden.
Helaas werkt het zo niet in Nederland nee, er word overal veel te lang over gepraat en onderzoek naar gedaan voordat iets legaal toegelaten word, omdat men er bijna niet uitkomt met al die vele regeltjes. dat is het nadeel er wel van. alles word hier veel te streng beoordeeld

wat verzekering betreft zoals directverzekerd ben ik dan ook heel erg benieuwd of die gaan uitkeren als iemand een aanrijding krijgt met zijn illegaal China stepje,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ach je blijft bezig, want er is voortschrijdend inzicht. Brommers van het fietspad de weg op bleek voor minder ongelukken te zorgen, zelfde proberen ze nu met snorfietsen/snorscooters in Amsterdam omdat ze te vaak op auto's klappen vanaf het fietspad. Helmplicht wel of niet, Speed Pedelecs wel of niet op het fietspad, binnen of buiten de bebouwde kom, er zijn zoveel beslissingen die eigenlijk pas met meer praktijkervaring definitief worden uitgekristalliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

drestar schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 00:21:
[...]

Helaas werkt het zo niet in Nederland nee, er word overal veel te lang over gepraat en onderzoek naar gedaan voordat iets legaal toegelaten word, omdat men er bijna niet uitkomt met al die vele regeltjes. dat is het nadeel er wel van. alles word hier veel te streng beoordeeld

wat verzekering betreft zoals directverzekerd ben ik dan ook heel erg benieuwd of die gaan uitkeren als iemand een aanrijding krijgt met zijn illegaal China stepje,
Die gaan gewoon uitkeren aan de tegenpartij, maar zullen daarna dat bedrag op de verzekerde verhalen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Dreamvoid schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 00:48:
Ach je blijft bezig, want er is voortschrijdend inzicht. Brommers van het fietspad de weg op bleek voor minder ongelukken te zorgen, zelfde proberen ze nu met snorfietsen/snorscooters in Amsterdam omdat ze te vaak op auto's klappen vanaf het fietspad. Helmplicht wel of niet, Speed Pedelecs wel of niet op het fietspad, binnen of buiten de bebouwde kom, er zijn zoveel beslissingen die eigenlijk pas met meer praktijkervaring definitief worden uitgekristalliseerd.
Als je de fietspaden ziet in Nederland die zijn ook veel te smal, maar het zijn die brede scooters met die brede spiegels die iedereen er vanaf drukken.. snorscooters de weg op kan maar dan zit je weer met groot snelheidsverschil tov het andere verkeer .ik merk zelf met mijn snorfiets dat dit niet werkt tussen de auto´s. want als je te langzaam bent tussen sneller rijdend verkeer zorgt dit voor gevaarlijke situaties.
-tom-562 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:07:
[...]

Die gaan gewoon uitkeren aan de tegenpartij, maar zullen daarna dat bedrag op de verzekerde verhalen
Daar ben je dan lekker mee, eerst en hoge premie betalen en bij een ongeluk nog eens alle schade terug betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Hoezo, dat weet je toch van te voren? Staat ook allemaal in de voorwaarden

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
drestar schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:33:
[...]

Als je de fietspaden ziet in Nederland die zijn ook veel te smal, maar het zijn die brede scooters met die brede spiegels die iedereen er vanaf drukken.. snorscooters de weg op kan maar dan zit je weer met groot snelheidsverschil tov het andere verkeer .ik merk zelf met mijn snorfiets dat dit niet werkt tussen de auto´s. want als je te langzaam bent tussen sneller rijdend verkeer zorgt dit voor gevaarlijke situaties.

[...]

Daar ben je dan lekker mee, eerst en hoge premie betalen en bij een ongeluk nog eens alle schade terug betalen...
Je eerste deel onderschrijf ik en daarmee de plaats op de weg/fietspad van vele weggebruikers die moeilijker te verdedigen lijkt tegenwoordig.

Je 2e deel ontstaan wanneer je niet gekeurde voertuigen toe gaat staan in het verkeer. Wellicht dat je je aansprakelijkheidsverzekering kan aanspreken hiervoor, maar dan heeft een voertuig verzekering dus ook 0,0 nut.

Ik ben in ieder geval van mening dat ongekeurde zelfvoortbewegende (dus geen fietsen,maar hulpmotoren is al een grijs gebied) voertuigen niet op de weg horen. Maar die mening lijkt hier niet gedeeld te worden (wat je goed recht is)

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
-tom-562 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:56:
Hoezo, dat weet je toch van te voren? Staat ook allemaal in de voorwaarden
Ja maar de verzekering is dan ook niet eerlijk en sluit wel doodleuk de polis af op een step die niet te verzekeren is. zij zouden dat dus ook niet moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
s0ulmaster schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:18:
[...]

Je eerste deel onderschrijf ik en daarmee de plaats op de weg/fietspad van vele weggebruikers die moeilijker te verdedigen lijkt tegenwoordig.

Je 2e deel ontstaan wanneer je niet gekeurde voertuigen toe gaat staan in het verkeer. Wellicht dat je je aansprakelijkheidsverzekering kan aanspreken hiervoor, maar dan heeft een voertuig verzekering dus ook 0,0 nut.

Ik ben in ieder geval van mening dat ongekeurde zelfvoortbewegende (dus geen fietsen,maar hulpmotoren is al een grijs gebied) voertuigen niet op de weg horen. Maar die mening lijkt hier niet gedeeld te worden (wat je goed recht is)
Het ligt aan de grote van de voertuigen, een smal stepje neemt haast geen plaats in op de weg/fietspad.

maar nogmaals ze moeten in Nederland eens niet zo muggenziften en een voorbeeld nemen aan Belgie,
de step gewoon onder de fiets laten vallen en op het fietspad laten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
drestar schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:39:
[...]

Het ligt aan de grote van de voertuigen, een smal stepje neemt haast geen plaats in op de weg/fietspad.

maar nogmaals ze moeten in Nederland eens niet zo muggenziften en een voorbeeld nemen aan Belgie,
de step gewoon onder de fiets laten vallen en op het fietspad laten rijden.
Zoals ik zal zei, vindt ik het geen goed idee om ongekeurde zelfvoortbewegende voertuigen de weg op te laten.

Daarnaast moet je dan ontzettend goed definiëren wat een step is en wat niet. Wanneer is het voor jou nog klein en smal genoeg? en hoe hard mag je dan? mag een skateboard ook? hoe ga je handhaving verzorgen? of heb je geen problemen als ik met mijn boosted board met 35 voorbij kom scheuren op een smal fietspad?

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

drestar schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:32:
[...]

Ja maar de verzekering is dan ook niet eerlijk en sluit wel doodleuk de polis af op een step die niet te verzekeren is. zij zouden dat dus ook niet moeten doen.
Zolang jij maar betaald zal de verzekering het worst zijn wat jij probeert te verzekeren. Ene opgevoede brommer is op papier ook verzekerd, een auto zonder APK ook

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
drestar schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:33:
In het buitenland zijn de fietspaden niet veel breder, zelfs niet in het fietsgekke Denemarken.

Het blijft een lastig probleem - een 45 km/u brommer of 25 km/u snorscooter op een 50 km/u stadsweg is niet ideaal, maar die brommers en scooters op een fietspad waar de meeste gebruikers met 10-15 km/u fietsen is overduidelijk ook een probleem.

Vind de oplossing maar.
Je polis zal uiteraard stellen dat je alleen (volledig) verzekerd bent als je voertuig legaal is, zo niet dan wordt het een juridische kwestie hoe ver de dekking gaat. Werkt net zo met een opgevoerde brommer, een auto zonder APK, rijden onder invloed, zonder rijbewijs, etc. Je dekking is er slechts onder bepaalde voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
s0ulmaster schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:45:
[...]

Zoals ik zal zei, vindt ik het geen goed idee om ongekeurde zelfvoortbewegende voertuigen de weg op te laten.

Daarnaast moet je dan ontzettend goed definiëren wat een step is en wat niet. Wanneer is het voor jou nog klein en smal genoeg? en hoe hard mag je dan? mag een skateboard ook? hoe ga je handhaving verzorgen? of heb je geen problemen als ik met mijn boosted board met 35 voorbij kom scheuren op een smal fietspad?
We hebben het niet over zelfbouw toch? een step of ander elektrisch voortbewegend voertuig heeft fabrieks afmetingen.

en snelheid gewoon 25km ,dat kan een elektrische fiets ook halen. en racefietsen gaan vaak nog harder.

ik vind het gewoon wel een goed idee om ongekeurde elektrische steps en ander spul de weg op te laten met uitzondering van zelfbouw brouwsels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
drestar schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:59:
[...]

We hebben het niet over zelfbouw toch? een step of ander elektrisch voortbewegend voertuig heeft fabrieks afmetingen.

en snelheid gewoon 25km ,dat kan een elektrische fiets ook halen. en racefietsen gaan vaak nog harder.

ik vind het gewoon wel een goed idee om ongekeurde elektrische steps en ander spul de weg op te laten met uitzondering van zelfbouw brouwsels.
Maar jij ziet niet in dat een zelfbouw brouwsel niet net zo brak kan zijn als een willekeurig stepje van een chinese of oegandese fabrikant?

Het woord fabrikant is geen maatstaf voor kwaliteit, wat jij wel lijkt te impliceren. Zoals ik al zij als ik een bedrijf begin in uguguay ben ik ook een fabrikant. Dan zal ik mijn best doen om een bms te maken met een timer erin die de accu opblaast na 2 jaar gebruik (en ja timers die je hardware onbruikbaar maken zijn daadwerklijk een ding geweest ten behoeve van meer inkomsten)

edit: en die boosted board waar ik over spreek zijn gewoon te koop
deze
gaat zelfs 40 km/h

[ Voor 16% gewijzigd door s0ulmaster op 07-12-2018 11:06 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
-tom-562 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:52:
[...]

Zolang jij maar betaald zal de verzekering het worst zijn wat jij probeert te verzekeren. Ene opgevoede brommer is op papier ook verzekerd, een auto zonder APK ook
Ik heb gebeld met mijn verzekering en die gaven dus al gelijk aan dat een Xiaomi M365 step niet te verzekeren is en ik de polis ook niet bij hun kon afsluiten. wel andere steps die goedgekeurd waren. daarvan kreeg ik de merken en types door. dus het ligt er ook aan hoe eerlijk ze daarin zijn ,dus niet iedere verzekeringsmaatschappij zal het een worst wezen.

verzekering op een opgevoerde brommer is wel heel wat anders , op elke goedgekeurde bromfiets is een verzekering op af te sluiten ,alleen als jij hem daarna gaat opvoeren kan de verzekering dat niet weten.

en bij een auto zonder APK rijden kan je een boete krijgen.
ik kan je vertellen dat ik vroeger wel eens naar de apk keuring ging met mijn auto waar een volledige sportuitlaat onder zat en waarvan de katalysator en midden demper eraf had gehaald. deze voor de keuring er weer terug onder heb geplaatst en na de keuring er weer vrolijk terug af heb gehaald. de keurmeester kan dat toch ook niet weten dat jij dat doet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:19

dragonhaertt

@_'.'

drestar schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:59:
[...]

Wanneer is het een zelfbouw-brouwsel en wanneer is het een ongekeurde step?
Ik kan zelf iets bouwen
Ik kan een KVK aanvragen
Ik kan dat zelf-gebouwde ding verkopen
Ik kan er een CE keurmerk op plempen
Ik kan meerdere zelfgebouwde steps verkopen
Ik kan meerdere mensen zelfgebouwde steps laten maken en die verkopen

Vanaf wanneer ben ik een fabriek? Die chinese steps zijn niet veel meer dan de een-na laatste stap in dit rijtje...

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 320788

drestar schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:10:
[...]

ik kan je vertellen dat ik vroeger wel eens naar de apk keuring ging met mijn auto waar een volledige sportuitlaat onder zat en waarvan de katalysator en midden demper eraf had gehaald. deze voor de keuring er weer terug onder heb geplaatst en na de keuring er weer vrolijk terug af heb gehaald. de keurmeester kan dat toch ook niet weten dat jij dat doet..
Ik kan je vertellen dat het de keurmeester ook helemaal niet uitmaakt.
Zolang de auto op het moment voldoet, is het goed. En als jij 5 min later je uitlaat helemaal losmaakt en wegrijd boeit het niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
dragonhaertt schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:10:
[...]

Wanneer is het een zelfbouw-brouwsel en wanneer is het een ongekeurde step?
Ik kan zelf iets bouwen
Ik kan een KVK aanvragen
Ik kan dat zelf-gebouwde ding verkopen
Ik kan er een CE keurmerk op plempen
Ik kan meerdere zelfgebouwde steps verkopen
Ik kan meerdere mensen zelfgebouwde steps laten maken en die verkopen

Vanaf wanneer ben ik een fabriek? Die chinese steps zijn niet veel meer dan de een-na laatste stap in dit rijtje...
Onder zelfbouw versta ik meer in elkaar geflanst spul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
drestar schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:10:
[...]

Ik heb gebeld met mijn verzekering en die gaven dus al gelijk aan dat een Xiaomi M365 step niet te verzekeren is en ik de polis ook niet bij hun kon afsluiten. wel andere steps die goedgekeurd waren. daarvan kreeg ik de merken en types door. dus het ligt er ook aan hoe eerlijk ze daarin zijn ,dus niet iedere verzekeringsmaatschappij zal het een worst wezen.

verzekering op een opgevoerde brommer is wel heel wat anders , op elke goedgekeurde bromfiets is een verzekering op af te sluiten ,alleen als jij hem daarna gaat opvoeren kan de verzekering dat niet weten.

en bij een auto zonder APK rijden kan je een boete krijgen.
Je versterkt alleen maar mijn punten die ik maak.

Er zijn goedgekeurde stepjes waarmee je de weg op mag. Koop er daar dan een van.
Een verzekering op een ongekeurde step is exact hetzelfde als op een opgevoerde brommer. Er is een basis meer om aan de verzekering te voldoen.
En mensen die zich niet aan de wet houden omdat ze graag hun demper onder de auto weg willen halen na de apk is toch geen valide argument om een step dan maar de weg op te sturen 8)7 8)7
drestar schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:16:
[...]

Goeie wettelijke definitie :F

[ Voor 6% gewijzigd door s0ulmaster op 07-12-2018 11:17 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Anoniem: 320788 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:12:
[...]

Ik kan je vertellen dat het de keurmeester ook helemaal niet uitmaakt.
Zolang de auto op het moment voldoet, is het goed. En als jij 5 min later je uitlaat helemaal losmaakt en wegrijd boeit het niemand.
Klopt inderdaad. alleen krijg je hem niet door de keuring als die op dat moment niet voldoet,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

drestar schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:16:
[...]

En hoe is de chinese step níet inelkaar geflanst spul?

Ik kan je garanderen dat ik zelf iets degelijkers in elkaar kan flansen dan die step.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
dragonhaertt schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:17:
[...]

En hoe is de chinese step níet inelkaar geflanst spul?

Ik kan je garanderen dat ik zelf iets degelijkers in elkaar kan flansen dan die step.
Ok hahaha,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

drestar schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:17:
[...]

Klopt inderdaad. alleen krijg je hem niet door de keuring als die op dat moment niet voldoet,
Ja je herhaald wat ik zeg. Zolang hij op het moment maar voldoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Goed argument, gelukkig hebben we wetten en regels die bepalen wanneer iets in elkaar geflanst is en wanneer niet.
Daarvoor zijn richtlijnen, die zeggen of iets veilig is.
Ohja, een technische keuring zou dan wel handig zijn om iemand niet op zijn woord te hoeven geloven. "Ik heb er al 100km probleemloos mee gereden" is natuurlijk geen garantie dat dat ding niet in de fik vliegt als er een kind tegenaan fietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
dragonhaertt schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:20:
[...]

Goed argument, gelukkig hebben we wetten en regels die bepalen wanneer iets in elkaar geflanst is en wanneer niet.
Daarvoor zijn richtlijnen, die zeggen of iets veilig is.
Ohja, een technische keuring zou dan wel handig zijn om iemand niet op zijn woord te hoeven geloven. "Ik heb er al 100km probleemloos mee gereden" is natuurlijk geen garantie dat dat ding niet in de fik vliegt als er een kind tegenaan fietst.
Laatst vloog hier nog een BMW onder het rijden in de fik onder het rijden. garanties heb je dus nooit ook al ben je elk jaar nog zo goedgekeurd.

heb al eens iemand hard op zijn bek zien gaan toen zijn voorvork van zijn nieuwe fiets ineens afbrak en een kind meenam in zijn val. lag gelijk 3 dagen in het ziekenhuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

drestar schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:28:
[...]

Laatst vloog hier nog een BMW onder het rijden in de fik onder het rijden. garanties heb je dus nooit ook al ben je elk jaar nog zo goedgekeurd.

heb al eens iemand hard op zijn bek zien gaan toen zijn voorvork van zijn nieuwe fiets ineens afbrak en een kind meenam in zijn val. lag gelijk 3 dagen in het ziekenhuis.
Hoe is dat relevant? Ja, ongelukken bestaan alsnog. Daarvoor zijn het ongelukken.
Als een gerenommeerd bedrijf een ontwerpfout maakt die over het hoofd is gezien tijdens een keuring vervalt het keurmerk van alle producten binnen diezelfde productielijn.

Dat neemt toch niet weg dat we niet kunnen proberen risico's te beperken?

"Wapens zijn illegaal want ze kunnen mensen doodmaken"
drogreden: "ja maar er is laatst ook iemand doodgestoken met een potlood, dus wapens moeten ook legaal worden" 8)7 8)7 :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
Het naar anderen blijven wijzen en blijven komen met erg zwakke drogredenen maakt je verhaal niet sterker.
Er zijn momenteel weinig landen waar het verkeer zo veilig als in Nederland en dat wil ik graag zo houden.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
s0ulmaster schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:34:
Het naar anderen blijven wijzen en blijven komen met erg zwakke drogredenen maakt je verhaal niet sterker.
Er zijn momenteel weinig landen waar het verkeer zo veilig als in Nederland en dat wil ik graag zo houden.
Je klinkt als iemand van Veilig Verkeer Nederland..

allemaal wel aardig maar inmiddels kan je bijna nergens meer met de auto parkeren en de uitstoot moet naar beneden. elektrische voertuigen lijken mij een prima oplossing

neem een voorbeeld aan de stad Antwerpen,

YouTube: Elektrische deelsteps van Bird zijn geland in Antwerpen

[ Voor 12% gewijzigd door drestar op 07-12-2018 11:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0ulmaster
drestar schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:40:
[...]

allemaal wel aardig maar inmiddels kan je bijna nergens meer met de auto parkeren en de uitstoot moet naar beneden. elektrische voertuigen lijken mij een prima oplossing
Je constateert een probleem, ziet wellicht mogelijkheden om het op te lossen en vult dit vervolgens in door op de man te spelen? Gast leer eens normaal discussiëren |:(

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

elektrische voertuigen lijken mij een prima oplossing
Top, zullen we die discusse dan maar in het EV topic voeren? Ben het hier namelijk mee eens.
Wel gekeurde EV dan, met degelijk failsafe, veilige accu's en gekeurd volgens NEN, ANSI, ISO en Automotive normen.

je wilt natuurlijk niet dat die dingen je stoplichten storen, of het hele stroomnet neerhalen vanwege hoge storing op de laders.
Het lijkt me verstandig om eens wat beter op te letten tijdens Nederlands, of om nog eens deze pagina door te nemen. Als je wilt dat mensen serieus ingaan op je ideeën en er zelf ook nog iets van wilt leren moet je echt ophouden met onzinnige bullshit.

Anders kunnen we beter helemaal stoppen met de discussie. Als je een punt wilt verdedigen kom dan lekker met argumenten, in plaats van beledigingen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:13

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Laten we stoppen met de discussie over regeltjesdruk in Nederland, de M365 met een andere step te vergelijken en laten we vooral aardig tegen elkaar blijven doen (het heeft echt geen zin om pikies te gaan vergelijken door op te bieden wie de meeste km's met een step heeft gereden).
Discussies over welke step er beter is, kunnen beter in een eigen topic gevoerd worden, dit topic gaat over de Xiaomi M365 (en directe clones).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahsalti
Hiervoor is inderdaad V&A bedoeld.

[ Voor 89% gewijzigd door deepbass909 op 14-12-2018 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Zou hem in v&a zetten. Vermoed dat hij hier straks weg gehaald zal worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:52
Den Haag heeft meer m365's nodig niet minder.... Waarom alweer zat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahsalti
Dejagan schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 18:34:
Den Haag heeft meer m365's nodig niet minder.... Waarom alweer zat dan?
Woon letterlijk om de hoek van het hoofdbureau Politie Haaglanden. Dus durf er niet bepaald de weg mee op en het zou maar een kwestie van tijd zijn voor ik de Sjaak ben zoals anderen voor mij met een 3 nummerige boete. Tenzij iemand goede suggesties heeft durf ik het momenteel niet aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
mahsalti schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 21:54:
[...]

Woon letterlijk om de hoek van het hoofdbureau Politie Haaglanden. Dus durf er niet bepaald de weg mee op en het zou maar een kwestie van tijd zijn voor ik de Sjaak ben zoals anderen voor mij met een 3 nummerige boete. Tenzij iemand goede suggesties heeft durf ik het momenteel niet aan. :)
Proberen te verzekeren en kentekenplaat erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahsalti
xileS schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 22:20:
[...]

Proberen te verzekeren en kentekenplaat erop?
Ook overwogen, echter heb de forum posts doorgespit en de verzekering is niet echt een verzekering zover ik lees. Zullen de tegenpartij uitkeren maar je zult uiteindelijk zelf de verzekering terug moeten betalen. ;) Dus nee bedankt wil mijzelf niet in zo'n positie zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
mahsalti schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 21:54:
[...]

Ok, da's een prima excuus. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
mahsalti schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 22:25:
[...]

Ook overwogen, echter heb de forum posts doorgespit en de verzekering is niet echt een verzekering zover ik lees. Zullen de tegenpartij uitkeren maar je zult uiteindelijk zelf de verzekering terug moeten betalen. ;) Dus nee bedankt wil mijzelf niet in zo'n positie zetten.
Dit is nog helemaal niet 100% zeker, voor hetzelfde geld verhalen ze niks op jou.. enkel op basis van speculaties in forumpost kun je dit niet met zekerheid vaststellen. het zal nog moeten blijken als de eerste schade met een step bij directverzekerd word gereden. dat je geen risico wilt nemen,alle begrip voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 17:31
gister kwam UPS hem brengen.. ziet er goed uit, helaas nog geen tijd gehad om hem te gebruiken..
batterij is build 28-8-2018.. dus dat valt me niet tegen tov dat ie lang op de plank ligt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNNoZeLe
Als xioami een firmware zou leveren waarbij de step niet 'alleen kan rijden' maar het meer als 'trap ondersteuning' zou werken, heeft dat effect op de hele discussie of deze estep op de weg mag?

Afgelopen week met iemand van de politie gesproken en
hij vroeg: "rijdt hij vanzelf?"
ik zeg: "nee?"
hij: "ondersteund hij bij het 'trappen' dan?
ik: "nee"
hij: "hoe dan?"
ik: "hij rijdt niet vanzelf zoals een auto of brommer, je moet eerst zelf trappen en _dan_ rijdt hij door"
hij "<emotie>frons</emotie>, oke dus het is geen trap ondersteuning zoals bij al die e-bikes, maar hij rijdt niet vanzelf."
ik: "ik ziet het al trap ondersteuning, want als ik niet trap rijdt ie niet!"

daar stopte het gesprek ongeveer.. ;-)

Bij mij komt dan de vraag boven dat als het als trapondersteuning geclassificeerd kan worden, is deze discussie dan van de baan? Een e-bike heeft toch ook geen vin? of vergis ik me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
oNNoZeLe schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 13:00:
Als xioami een firmware zou leveren waarbij de step niet 'alleen kan rijden' maar het meer als 'trap ondersteuning' zou werken, heeft dat effect op de hele discussie of deze estep op de weg mag?

Afgelopen week met iemand van de politie gesproken en
hij vroeg: "rijdt hij vanzelf?"
ik zeg: "nee?"
hij: "ondersteund hij bij het 'trappen' dan?
ik: "nee"
hij: "hoe dan?"
ik: "hij rijdt niet vanzelf zoals een auto of brommer, je moet eerst zelf trappen en _dan_ rijdt hij door"
hij "<emotie>frons</emotie>, oke dus het is geen trap ondersteuning zoals bij al die e-bikes, maar hij rijdt niet vanzelf."
ik: "ik ziet het al trap ondersteuning, want als ik niet trap rijdt ie niet!"

daar stopte het gesprek ongeveer.. ;-)

Bij mij komt dan de vraag boven dat als het als trapondersteuning geclassificeerd kan worden, is deze discussie dan van de baan? Een e-bike heeft toch ook geen vin? of vergis ik me?
Je kan er toch ook gewoon mee steppen inderdaad, zonder het gas in te drukken. maar hoe zie je het voor je als je stept dat het dan steeds lichter en harder gaat en als je niet stept de step gelijk ook niks meer doet?dan zou het in Nederland nog niet goed zijn ik denk want een step kan hier ook niet onder een elektrische fiets vallen. denk ook niet dat veel mensen dan nog een elektrische step zullen kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-05 11:44
In mijn ervaring staat hij geclassificeerd als "Kickstart" scooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
oNNoZeLe schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 13:00:
(...)
Voor zover ik het kan zien wel, ja. De ellende komt vooral doordat e-bikes met gashendel (ook al gaan ze max 25 km/u) in categorie L1e-A vallen, dus typegoedkeuring nodig, blauwe plaat en verzekering. E-steps met een gashendel vallen daar ook direct onder, oftewel zonder typegoedkeuring niet de weg op.

Ik vraag me af of er e-steps bestaan die enkel 'step-ondersteuning' (dus een extra boost bij elke afzet) heeft en geen gashendel. Lijkt me nogal beroerd rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Dreamvoid schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:57:
[...]

Voor zover ik het kan zien wel, ja. De ellende komt vooral doordat e-bikes met gashendel (ook al gaan ze max 25 km/u) in categorie L1e-A vallen, dus typegoedkeuring nodig, blauwe plaat en verzekering. E-steps met een gashendel vallen daar ook direct onder, oftewel zonder typegoedkeuring niet de weg op.

Ik vraag me af of er e-steps bestaan die enkel 'step-ondersteuning' (dus een extra boost bij elke afzet) heeft en geen gashendel. Lijkt me nogal beroerd rijden.
Dat lijkt mij inderdaad ook nogal beroerd rijden, en ik denk dat je dan het steppen met je been ook niet lekker bij kan houden als je 25km per uur gaat. dan moet je namelijk nogal snel gaan steppen met je voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:18
Dreamvoid schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:57:
[...]

Ja die bestaan, zijn reeds ook voorbij gekomen in dit topic. Fabrikant claimt met trapondersteuning ook in de reguliere e-bike categorie te vallen en dus verder geen keuring en of plaatje nodig (aldus fabrikant).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mahsalti
Kunnen wij niet iets organiseren samen als Tweakers om de "overheid" een voorstel te sturen oid om dit in gang te zetten en met een echte oplossing te komen?

De behoefte is er dat is overduidelijk. Dit is ook te zien aan onze aan onze buurlanden. In Nederland heb ik echter nog niet het idee dat hier iets serieus aan gedaan wordt. De fiets pakken is niet altijd handig of praktisch en behoeftes verschillen. Beetje zonde als je het mij vraagt.

Dit zou voor mij een perfect alternatief zijn in sommige steden tov een auto en OV is ook niet overal altijd zo makkelijk het geeft je alsnog de moed om naar buiten te gaan en vitamine d naar binnen te krijgen voor de uhum "luie" mensen onder ons (ben er zelf een). Laat staan dat het niet de lucht verontreinigd tov auto's, motors en bromfietsen. Ja en fiets kan ook gebruikt worden maar het gaat hier om de behoeftes en de behoefte voor een e-step/e-scooter is groot.

De infrastructuur hier in Nederland is er. Fietspaden zijn prima geschikt. Bromfietsen doen het ook alleen gaan 2x zo snel!

Wat zijn de mogelijkheden?
Kan alleen de fabrikant dit in actie zetten voor keuringen met al het flauwekul nadien of zijn er andere wegen mogelijk om het echt te legaliseren in dit kikkerlandje.

Ideeën zijn welkom natuurlijk. Graag alleen serieuze reacties. Niet een "neem de fiets" reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Dit is al lang op de radar, maar het probleem is dat een 'oplossing' erg lastig is. En juist de ervaring uit de buurlanden (de chaos in Parijs bv) maakt onze overheid duidelijk wat terughoudend, net als in andere fietslanden als Denemarken trouwens. De Stint affaire helpt al helemaal niet voor het meer toelaten van meer elektrische voertuigen met een gashendel, dus ga er maar van uit dat de overheid eerst meer onderzoek wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Laat het maar lekker zoals het is .ik heb er geen problemen mee. zolang er niet op gehandhaafd word en het oogluikend toegestaan word om op een goedkoop stepje uit China te rijden gewoon lekker mee rijden .wel op eigen risico natuurlijk, en met eventueel verzekeringsplaatje erop om de politie te misleiden. ga er maar vanuit dat Chinese stepjes zoals Xiaomi M365 niet legaal worden toegelaten op Nederlandse fietspaden. teveel eisen waar dit soort stepjes hier in Nederland nooit aan zullen voldoen ben ik bang. het feit dat er al meer onderzoek naar moet worden gedaan en onder bijzondere bromfiets zou moeten vallen geeft dat al aan. en er zijn al Elektrische steps die wel mogen .deze zijn met RDW keuring 3x zo duur en daarbij vergleken mist de Xiaomi M365 nogal wat . dus waarom zou men de Xiaomi M365 dan toelaten...

[ Voor 25% gewijzigd door drestar op 12-12-2018 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

drestar schreef op woensdag 12 december 2018 @ 01:46:
het feit dat er al meer onderzoek naar moet worden gedaan en onder bijzondere bromfiets zou moeten vallen geeft dat al aan. en er zijn al Elektrische steps die wel mogen .deze zijn met RDW keuring 3x zo duur en daarbij vergleken mist de Xiaomi M365 nogal wat . dus waarom zou men de Xiaomi M365 dan toelaten...
Appels met peren natuurlijk. De 'steps' die wel zijn toegestaan zijn meer uitgeklede brommers. En zo gek is dat niet, want ze willen graag voldoen aan een wet die stamt uit de tijd dat dat nog het straatbeeld was.

Die 'chaos' in Parijs is ook alleen maar omdat men zich niet aan de regels houden. Zodra die steps niet meer naar buiten mogen gaan diezelfde zondagrijders gewoon weer met de fiets en brommer.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Maar t is net zoals in NL met de snorscooter - in theorie leven die vreedzaam samen met fietsers op max 25 km/u, maar in de praktijk houdt men zich niet aan de regels en voert ze massaal op - en dus gaan ze in de grote steden naar de rijbaan. Het handhaven van een maximum snelheid is met auto’s al praktisch niet te doen, laat staan op fietspaden.

Maar ze zouden eigenlijk die steps eens in 1 stad moeten proberen, en zien of de verkeersveiligheid significant verbetert of verslechterd, en onderzoeken wat er precies verandert: nemen mensen minder de benenwagen, fiets en OV, of juist minder de auto? Steps zijn in principe ‘last mile’ vervoet dus dit kan je perfect lokaal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1153831

heeft iemand de step proberen te keuren bij een andere RDW keuringsplaats dan Veldhoven?

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

https://www.telegraaf.nl/...131/tno-stint-niet-veilig

Ik denk dat de RDW nu wel even wat langer nadenkt voordat ze een step keuren...

• drestar
knakworst schreef op donderdag 13 december 2018 @ 08:50:

Als ze het al over de lengte van de remweg hebben en het ontbreken van een stoel voor de bestuurder kun je zo al nagaan dat een Xiaomi stepje uit China zeker niet toegelaten word op de openbare weg,

het is wachten op de eerste ongelukken met deze steps ,

persoonlijk vind ik het ontbreken van een stoel op een stint of step ook wel weer een voordeel . je kunt er als bestuurder makkelijker afspringen als het fout gaat...

knakworst schreef op donderdag 13 december 2018 @ 08:50:

Ik denk niet dat de rdw niet over moet nadenken.
Gewoon niet te keuren of afkeur.

• Dreamvoid
  • Niet online
Ook die aanbeveling van een handrem wordt een leuke.

• bleufred1
drestar schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:24:
[...]

Als ze het al over de lengte van de remweg hebben en het ontbreken van een stoel voor de bestuurder kun je zo al nagaan dat een Xiaomi stepje uit China zeker niet toegelaten word op de openbare weg,

het is wachten op de eerste ongelukken met deze steps ,
....
Wat is er (mis?) met de remweg van de M365 dan?

• drestar
bleufred1 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:51:
[...]

Wat is er (mis?) met de remweg van de M365 dan?
Nou ten eerste hij heeft enkel een achterrem en de remweg is daardoor ook langer dan als hij ook nog een voorrem zou hebben. je kan een remweg test ervan zien op YouTube,

• bleufred1
drestar schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:16:
[...]

Nou ten eerste hij heeft enkel een achterrem en de remweg is daardoor ook langer dan als hij ook nog een voorrem zou hebben. je kan een remweg test ervan zien op YouTube,
Toevallig rijdt ik 2-3x per week met de m365. Ik sta makkelijk binnen 4 meter stil vanaf 25 km/h. Dat in tegenstelling tot de meeste (elektrische) fietsen die ik op de route een rem poging zie maken.
Ik kom op de route op een weg met 4 redelijk onoverzichtelijke kruisingen in een woonwijk. auto's van rechts laten standaard de fietsen maar voor gaan om deuken aan de zijkant van de auto te voorkomen.
ben ik met mijn 25km/h een van de weinige die bij een onverwachte ontmoeting wel netjes optijd stil staat.
Mijn step heeft daarnaast ook nog zo'n "energy recovery" systeem, dat mijn step ook redelijk afremt zonder de rem te gebruiken.

*note* 25km/h op de klok is in de praktijk meer richting 23km/h

• oNNoZeLe
Wat mij niet helemaal helder is waarom de stint zo'n hot item/rode draad is in dit forum draadje.
IMHO zie ik er weinig in om de stint en de m365 met elkaar te vergelijken...

• mahsalti
drestar schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:16:
[...]

Hij heeft wel regen braking op de voorwiel die ook remt. Dit kan uitgezet worden maar zou geforceerd aan kunnen blijven software matig. er zou een test gedaan kunnen worden met regen braking uit, laag, middel en hoog en vergelijken wat de stop afstanden zijn.

• drestar
Ik denk meer omdat de M365 maar 1 rem heeft niet goedgekeurd gaat worden .goedgekeurde voertuigen moeten altijd 2 remmen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mahsalti
drestar schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:22:
Ik denk meer omdat de M365 maar 1 rem heeft niet goedgekeurd gaat worden .goedgekeurde voertuigen moeten altijd 2 remmen hebben.
De Segways zijn toch ook goedgekeurd voor op de weg of niet? Deze hebben volgens mij ook geen echte remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
mahsalti schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:36:
[...]

De Segways zijn toch ook goedgekeurd voor op de weg of niet? Deze hebben volgens mij ook geen echte remmen.
Dan klopt er iets niet in Nederland als die wel mogen en de stepjes niet

• bleufred1
drestar schreef op donderdag 13 december 2018 @ 13:31:
[...]

Dan klopt er iets niet in Nederland als die wel mogen en de stepjes niet
De fabrikant van Segway heeft dat zelf geregeld.
Xiaomi als fabrikant wou dit niet doen in Nederland.
had toen opzich niks met ons beleid te maken, maar met keuze/afweging van fabrikant.

Alleen nu vanwege het hele stint gestunt, is er ergens besloten tot er meer duidelijk is verder geen nieuwe 'elektrische voertuigen' te accepteren in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
drestar schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:22:
Gedeeltelijk waar...hij remt op het voorwiel af dmv de electromotor, en op het achterwiel dmv de remschijf...

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bamiballen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-05-2024
Ik merk bij mijn m365 dat er lichte speling zit tussen de stang waar het stuur in zit en de step zelf. Als ik het stuur naar voren of achter duw, merk ik dat hij lichtjes klikt. Voelt niet heel erg solide.
Vraag me af of er meerdere gebruikers zijn die hier last van hebben en of iemand een tip heeft om het te verhelpen.

• oNNoZeLe
Bamiballen schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:32:
Ik merk bij mijn m365 dat er lichte speling zit tussen de stang waar het stuur in zit en de step zelf. Als ik het stuur naar voren of achter duw, merk ik dat hij lichtjes klikt. Voelt niet heel erg solide.
Vraag me af of er meerdere gebruikers zijn die hier last van hebben en of iemand een tip heeft om het te verhelpen.
yepp, ik ervaar hetzelfde maar nog geen tijd gehad om te kijken of en hoe het eruit te krijgen is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-05 09:39
oNNoZeLe schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:42:
[...]

yepp, ik ervaar hetzelfde maar nog geen tijd gehad om te kijken of en hoe het eruit te krijgen is..
Bout vastdraaien van het mechanisme zoals op deze video. Bij speling zo snel mogelijk doen, als de speling te erg wordt klemt hij je stuurstang namelijk niet goed meer vast en kan tijdens het rijden ineens die stang inklappen. Zie deze video hoe af te stellen:
YouTube: Xiaomi M365 🛴 Gelenk - Verschluss 🔨 Faltmechanismus ...
Je kan ook zo'n ding (https://www.curiousjoe.se...cation-kit-v2-in-progress) er tussen doen, maar dat is alleen maar als je 'm niet meer afgesteld krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drestar
bleufred1 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 14:29:
[...]

De fabrikant van Segway heeft dat zelf geregeld.
Xiaomi als fabrikant wou dit niet doen in Nederland.
had toen opzich niks met ons beleid te maken, maar met keuze/afweging van fabrikant.

Alleen nu vanwege het hele stint gestunt, is er ergens besloten tot er meer duidelijk is verder geen nieuwe 'elektrische voertuigen' te accepteren in Nederland.
Dat kost Xiaomi natuurlijk geld. en moet natuurlijk weer speciaal voor Nederland gaan investeren terwijl ze in Belgie en andere landen er wel gewoon mee rijden .ik zou dan als fabrikant ook zeggen laat maar zitten.

en het stint ongeluk zou geen invloed mogen hebben voor het niet toelaten van elektrische voertuigen. een stint is namelijk geen step

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
drestar schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:59:
[...]

Dat kost Xiaomi natuurlijk geld. en moet natuurlijk weer speciaal voor Nederland gaan investeren terwijl ze in Belgie en andere landen er wel gewoon mee rijden .ik zou dan als fabrikant ook zeggen laat maar zitten.

en het stint ongeluk zou geen invloed mogen hebben voor het niet toelaten van elektrische voertuigen. een stint is namelijk geen step
Ik snap inderdaad ook de keuze van de fabrikant wel. Het maakt het alleen nu wel 'lastiger' voor hun step in Nederland.

En ik ben het er ook helemaal mee eens dat het Stint gebeuren geen invloed zou moeten hebben op toelaten van andere elektrische voertuigen.
Maar uiteindelijk blijkt de Stint dus toegelaten te zijn maar niet te voldoen. mochten ze andere elektrisch voertuigen willen gaan toelaten, ben ik wel van mening dat de toetsing verbeterd/veranderd moet worden, en ook gekeken moet worden naar de categorieën en bijbehorende eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiballen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-05-2024
BaSsDruM schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:59:
[...]

Bout vastdraaien van het mechanisme zoals op deze video. Bij speling zo snel mogelijk doen, als de speling te erg wordt klemt hij je stuurstang namelijk niet goed meer vast en kan tijdens het rijden ineens die stang inklappen. Zie deze video hoe af te stellen:
YouTube: Xiaomi M365 🛴 Gelenk - Verschluss 🔨 Faltmechanismus ...
Je kan ook zo'n ding (https://www.curiousjoe.se...cation-kit-v2-in-progress) er tussen doen, maar dat is alleen maar als je 'm niet meer afgesteld krijgt.
Thanks! Ben direct even gaan sleutelen gisteravond. Speling lijkt ietsjes minder, maar ik krijg het niet geheel verholpen.

Ben aan het overwegen een supportverzoek bij Amazon in te dienen, echter dien je in dat geval het gehele apparaat terug te sturen. Dat kost bij PostNL €45 en kan tevens problemen opleveren ivm de Lithium batterij. Iemand ervaring mee of een goedkoper alternatief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mahsalti
Bamiballen schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:33:
[...]

Thanks! Ben direct even gaan sleutelen gisteravond. Speling lijkt ietsjes minder, maar ik krijg het niet geheel verholpen.

Ben aan het overwegen een supportverzoek bij Amazon in te dienen, echter dien je in dat geval het gehele apparaat terug te sturen. Dat kost bij PostNL €45 en kan tevens problemen opleveren ivm de Lithium batterij. Iemand ervaring mee of een goedkoper alternatief?
Ik meen dat dit gewoon onder garantie teruggestuurd moet kunnen worden. Dwz kosten voor de verkoper. Zou gewoon proberen een RMA verzoek in te dienen.

Als de kosten het niet toelaten wellicht optie 2 proberen wat hierboven gesuggereerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
bleufred1 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 08:23:
[...]

Ik snap inderdaad ook de keuze van de fabrikant wel. Het maakt het alleen nu wel 'lastiger' voor hun step in Nederland.

En ik ben het er ook helemaal mee eens dat het Stint gebeuren geen invloed zou moeten hebben op toelaten van andere elektrische voertuigen.
Maar uiteindelijk blijkt de Stint dus toegelaten te zijn maar niet te voldoen. mochten ze andere elektrisch voertuigen willen gaan toelaten, ben ik wel van mening dat de toetsing verbeterd/veranderd moet worden, en ook gekeken moet worden naar de categorieën en bijbehorende eisen.
Yes en dan is de vraag, wie gaat dat betalen? en moet je dit gaan afvangen/reguleren met een speciale voertuigcategorie?

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjepistool
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-06-2021
Kwam gisteren toevallig dit artikel tegen over elektrische steps ben benieuwd of dit van de grond gaat komen:

https://www.gelderlander....-tegen-de-files~accf343d/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
pietjepistool schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:59:
Kwam gisteren toevallig dit artikel tegen over elektrische steps ben benieuwd of dit van de grond gaat komen:

Leuk initiatief maar gelden hiervoor niet dezelfde voorwaarden als voor in Rotterdam?

pas nadat de RDW de steps heeft goedgekeurd mogen ze de proef doen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

pietjepistool schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:59:

Tegen beter weten in ben ik toch gaan lezen in de comments, man man man :F

Ik blijf het verwonderlijk vinden hoe mensen zich ageren tegen iets met argumenten die opgaan voor ieder vervoersmiddel. Beter nog, met de dingen die ik op de rijks/snelweg zie zou ik het een flinke verbetering vinden. Als je tegen iemand aanrijd omdat je dat ene leesteken in whatsapp niet kan vinden kan je beter op een step staan dan in een auto zitten.

Overigens snap ik niet hoe de beste man hier een bedrijf van kan maken. Op een step rijden zonder goedkeuring is één ding, maar ze verhuren aan consumenten is toch wel van een heel andere orde.

[ Voor 10% gewijzigd door nst6ldr op 14-12-2018 13:48 ]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Terug over de Xiaomi M365 scooter zelf.

Welke versie hebben 1 of 2 zekeringen.. klopt het dat de Europese versie altijd 2 zekeringen heeft en dit belangrijk is te weten dat je 2 zekeringen hebt als je software wilt gaan installeren om hem sneller te laten rijden omdat anders het zaakje door kan branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
drestar schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 12:45:
Terug over de Xiaomi M365 scooter zelf.

Welke versie hebben 1 of 2 zekeringen.. klopt het dat de Europese versie altijd 2 zekeringen heeft en dit belangrijk is te weten dat je 2 zekeringen hebt als je software wilt gaan installeren om hem sneller te laten rijden omdat anders het zaakje door kan branden?
Schijnt inderdaad voor het goed kunnen flashen van custom firmware essentieel te zijn dat je 2 fuses hebt. Geen idee of dit klopt maar om te checken:

simply check the code (XXXXX / YYYYYYYY) shown on the label on the side of the scooter.
The values ​​of XXXXX can be of 5 types:
13678 China White
16057 Youth
16132 European White
Verify battery manufacturing date - Must be later than March 2017

13679 China Black
Verifying the part YYYYYYYY must report a value greater than 35000.

16133 European Black (2 Fuses)
It is definitely at 2 fuses

Dus dan zou de Europese Zwarte en wat recentere M365's dat sowieso hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Dejagan op 15-12-2018 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Dit bericht met European black 2 fuses had ik ook gezien. ik vraag mij af waarom de witte EU versie dan niet altijd.. maar altijd handig om even te controleren.
Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.