@drestar tuurlijk is het wat betuttelend, maar waar leg je de grens? Waarom vind je je elektrische step wel voldoen en een elektrische quad (die je net zo hard laat gaan) niet? Waar moet zo'n apparaat aan voldoen? Is mijn zelfbouw elektrische voertuig ook geen probleem? Ook al hangt ie van ellende aan elkaar en voldoet hij aan geen enkele emc norm die er is (en verstoort daarmee wellicht heel veel apparaten)?
Hoe garandeer je als overheid zijnde dat al deze apparaten veilig opereren?
Ik vertrouw niet iedere idioot met een 12V accu en een dc motor op wielen, dat die hier verstandig mee om gaan.
Het is niet dat ik niet welwillend ben richting deze stepjes, maar waar houdt het op? Ik heb genoeg elektrotechnische kennis om zelf wat in elkaar te beunen en zolang het maar <=17 km/h gaat is het allemaal dan maar prima? Of moeten we wachten tot de eerste hobby bob zijn voept/been verpest door een flinke accu op te blazen tijdens het rijden.
Ik ben benieuwd naar een voorstel waar gemak en veiligheid bij elkaar komt, maar echt goeie ideeën heb ik nog niet voorbij zien komen.
Hoe garandeer je als overheid zijnde dat al deze apparaten veilig opereren?
Ik vertrouw niet iedere idioot met een 12V accu en een dc motor op wielen, dat die hier verstandig mee om gaan.
Het is niet dat ik niet welwillend ben richting deze stepjes, maar waar houdt het op? Ik heb genoeg elektrotechnische kennis om zelf wat in elkaar te beunen en zolang het maar <=17 km/h gaat is het allemaal dan maar prima? Of moeten we wachten tot de eerste hobby bob zijn voept/been verpest door een flinke accu op te blazen tijdens het rijden.
Ik ben benieuwd naar een voorstel waar gemak en veiligheid bij elkaar komt, maar echt goeie ideeën heb ik nog niet voorbij zien komen.
[ Voor 32% gewijzigd door s0ulmaster op 06-12-2018 12:39 ]
tijd voor wat klusjes!