Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 27-05 12:35
drestar schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:14:
Dit is toch wel heel erg gaaf met een Xiaomi M365 ,je kan er wheelies mee maken :P

YouTube: Xiaomi m365 wheelie ))))

en dan deze video mee Jumpen in the skatepark

YouTube: BIRD SCOOTER @ SKATEPARK

check deze video haha,
YouTube: BEST FEMALE BIRD SCOOTER RIDER?!
Beide gemodificeerd. Dit lukt je niet met een standaard M365. Eerste filmpje niet omdat je standaard voorwielaandrijving hebt, tweede filmpje omdat je te weinig vermogen hebt om een ramp op te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:44
BaSsDruM schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:47:
[...]

Beide gemodificeerd. Dit lukt je niet met een standaard M365. Eerste filmpje niet omdat je standaard voorwielaandrijving hebt, tweede filmpje omdat je te weinig vermogen hebt om een ramp op te rijden.
Maar als in derde filmpje lukt wel met standaard Xiaomi
en meer vermogen kan je creeren, en het is bij de M365 een mogelijkheid om het voorwiel om te wisselen naar achter,ik ga daar zeker naar kijken,

maar hier toch een filmpje gevonden van een wheelie maken met de M365 met voorwielaandrijving,

op 0,38 seconden, ;)
YouTube: Bird Electric Scooters - UCLA & Santa Monica

[ Voor 16% gewijzigd door drestar op 26-11-2018 00:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
https://www.gearbest.com/...p_974669.html?wid=1349303

311,- voor de Europe version en gratis verzending. Het is dat ik de normale versie al besteld heb, anders was dit wel een goede deal lijkt mij zo, voor de mensen die geen haast hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
xileS schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:58:
https://www.gearbest.com/...p_974669.html?wid=1349303

311,- voor de Europe version en gratis verzending. Het is dat ik de normale versie al besteld heb, anders was dit wel een goede deal lijkt mij zo, voor de mensen die geen haast hebben.
Kun je die misschien nog omruilen als hij nog niet verzonden is?. bij Gearbest kan je change item aanvragen. die service doen ze gratis. ik heb mijn eerder bestelde Chinese versie ook omgeruild voor de EU versie en was nog via Polen warehouse verzending ook. dus als het goed is heb ik hem dan ook nog eerder thuis dan met Railway verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
drestar schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:46:
[...]

Kun je die misschien nog omruilen als hij nog niet verzonden is?. bij Gearbest kan je change item aanvragen. die service doen ze gratis. ik heb mijn eerder bestelde Chinese versie ook omgeruild voor de EU versie en was nog via Polen warehouse verzending ook. dus als het goed is heb ik hem dan ook nog eerder thuis dan met Railway verzending.
2 weken geleden besteld en is idd Shipped out, lijkt mij niet dat ik nog kan ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
xileS schreef op maandag 26 november 2018 @ 20:07:
[...]

2 weken geleden besteld en is idd Shipped out, lijkt mij niet dat ik nog kan ruilen.
Nee dan kan het inderdaad niet meer helaas.. het maakt het altijd een beetje een gok een goede deal te bestellen omdat winkels als Gearbest hun aanbiedingen vaak om de dag veranderen en je nooit van te voren weet hoe ze het gaan aanbieden. kijk je vandaag dan is het morgen 100 euro duurder of goedkoper,ook verzendmethodes worden met de prijzen tekens aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
@drestar al enig idee wanneer je 'm binnen hebt? Had je 'm niet beter via Amazon kunnen bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
BaSsDruM schreef op maandag 26 november 2018 @ 22:30:
@drestar al enig idee wanneer je 'm binnen hebt? Had je 'm niet beter via Amazon kunnen bestellen?
Nee want bij Amazon kost hij 400 euro en nu heb ik 80 euro minder betaald, ik vind dat het wachten wel waard want ik heb hem nu toch niet meer perse nodig. eerst wilde ik hem gebruiken vanwege mijn knie blessure maar dat gaat inmiddels alweer beter dus de haast is eraf, al sta ik wel te popelen hem uit te proberen.
ik weet het niet precies wanneer die word verzonden maar er stond bij between 10 december en verder niks.,dus das best vaag, en dan duurt het nog 2 tot 4 werkdagen.

hier nog een filmpje van bandenwissel bij Ninebot ES2. ik had ergens gelezen dat bij 500km het profiel er al ver af zou zijn dus de banden zijn ook niet van zulke goede kwaliteit. toch zeker met de extra batterij vanwege meer power slijt die voorband harder, dus voor de Ninebot eigenaren die ook hun voorband eens zullen moeten vervangen staat nog een hele klus te wachten..

YouTube: 나인봇 ES2 앞타이어 &#4436...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
drestar schreef op maandag 26 november 2018 @ 23:23:
[...]

Nee want bij Amazon kost hij 400 euro en nu heb ik 80 euro minder betaald, ik vind dat het wachten wel waard want ik heb hem nu toch niet meer perse nodig. eerst wilde ik hem gebruiken vanwege mijn knie blessure maar dat gaat inmiddels alweer beter dus de haast is eraf, al sta ik wel te popelen hem uit te proberen.
ik weet het niet precies wanneer die word verzonden maar er stond bij between 10 december en verder niks.,dus das best vaag, en dan duurt het nog 2 tot 4 werkdagen.

hier nog een filmpje van bandenwissel bij Ninebot ES2. ik had ergens gelezen dat bij 500km het profiel er al ver af zou zijn dus de banden zijn ook niet van zulke goede kwaliteit. toch zeker met de extra batterij vanwege meer power slijt die voorband harder, dus voor de Ninebot eigenaren die ook hun voorband eens zullen moeten vervangen staat nog een hele klus te wachten..

YouTube: 나인봇 ES2 앞타이어 &#4436...
Mijn m365 achterband was ongeveer bij 700km op en de voorband bij 800km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Drowzz schreef op maandag 26 november 2018 @ 23:40:
[...]

Mijn m365 achterband was ongeveer bij 700km op en de voorband bij 800km
Misschien veel geslipt met de achterrem? want normaal gezien slijt de band aan de aandrijving harder,
sommigen doen ook burn outs met hun scooter zag ik, dan gaat het helemaal hard. maar bij mij gaan er CST anti slip bandjes onder. die hebben beter rubber compound dan de originele banden .daardoor rijd hij nog geruislozer/beter en heeft meer grip , goede banden is alles bepalend voor het rijgedrag en bij een voertuig,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362499

Hi, Ik ben van plan om de xiaomi m365 te bestellen via tomtop: https://www.tomtop.com/p-y5151b.html

Weet iemand hoe ik kan zien of dit de EU of de China versie is? En wat is het verschil tussen deze twee versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:43
Anoniem: 362499 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 00:12:
Hi, Ik ben van plan om de xiaomi m365 te bestellen via tomtop: https://www.tomtop.com/p-y5151b.html

Weet iemand hoe ik kan zien of dit de EU of de China versie is? En wat is het verschil tussen deze twee versies?
China, verschil is dat je bij de EU versie een setje extra banden krijgt met binnenbanden en engelse handleiding. Technisch geloof ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marloh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05-2024
Voor € 311 heb je bij Gearbest de verzending vanuit Hong Kong, krijg je dan niet te maken met invoerrechten?

https://www.belastingdien...de-invoer-van-mijn-pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
marloh schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 00:29:
Voor € 311 heb je bij Gearbest de verzending vanuit Hong Kong, krijg je dan niet te maken met invoerrechten?

https://www.belastingdien...de-invoer-van-mijn-pakket
Met Railway trein meestal niet maar deze is per schip en had die vraag ook al eens gesteld of daar geen invoer bij kan komen.. dus ben daar ook benieuwd naar,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
drestar schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 00:42:
[...]

Met Railway trein meestal niet maar deze is per schip en had die vraag ook al eens gesteld of daar geen invoer bij kan komen.. dus ben daar ook benieuwd naar,
Die kans is blijkbaar aanwezig, mar gearbest geeft zelf al aan dat de kans daarop klein is. Ze bieden ook geen douanekosten vergoeding regeling voor railway verzendingen, maar voor euro priority ofzo wel (als je via een speciale link besteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Priority is toch vanuit warenhuis in Europa?

dit is de verkoop advertentie van gearbest waarvoor ik hem gewijzigd heb, er staat ook priority verzending bij met Fast 08, of sturen ze hem eerst vanuit China met priority naar warenhuis in Polen toe, en vanuit daar 2 tot 4 dagen naar Nederland of word die vanuit polen op 10 december verzonden tot 4 dagen vanaf die datum naar bestemming Nederland?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/j1zg9f.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door drestar op 27-11-2018 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alextechhead
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-05-2024
Anoniem: 362499 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 00:12:

Toevallig heb ik daar ook mijn m365 gekocht. Op de website staat expliciet vermeld dat er niet 2 banden bij zitten, maar daar ging ik mee akkoord. Bij bezorging zaten er tot mijn verbazing toch wel 2 banden en binnenbanden bij. Dus zeker een aanrader als je de step binnen week wilt hebben en opzoek bent naar de eu versie (met EU-stekker). Hij shipt met een goeie tracking vanuit Polen met UPS. Zeker een aanrader!

PS. Tik wel de box EU warenhuis aan, dat scheelt weer wat geld, en snellere levering

Ik heb er uiteindelijk 380 voor betaald, inclusief dekking douane kosten en verzending/levering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:30

PinusRigida

I put the p in pool.

Uit ervaring weet ik dat je de opgegeven actieradius van fabriek-uit wel met een paar korreltjes zout mag nemen, ze testen dat zelden in realistische omgevingen/situaties maar in een cleane "ideale" testomgeving.

i.r.l. zal je je uiterste best mogen doen om 30km te bereiken met de motorstand op 25km/u. tenzij je veel bergaf gaat ofzo of het allemaal plat wegdek is zonder tegenwind etc etc...

Ook zal de accucapaciteit achteruitgaan met de tijd maar dat is compleet normaal.

Mijn E-bike (die een paar jaar geleden in panne viel) had een opgegeven bereik van 80km op hoogste stand (27,4km/u = wettelijke maximum voor gewone e-bikes in BE als ik me niet vergis)
Maximum-ondersteuning was enige stand dat relevant was voor mij: ik koop me geen e-bike om dan 15km/u te rijden en me te laten inhalen door omaatjes >:)

...maar in de praktijk mocht ik blij zijn als ik op één acculading de 70km haalde, meestal zat ik daar nog onder wanneer het laatste 'batterijbalkje' op de display al aan het pinken was. na meer dan een jaar dagelijks gebruik begon ik snel te merken dat hij het steeds minder lang uithield.

Voor mij was dat niet echt een probleem: hij moest het maar 20km/dag volhouden dus had een ruime marge.

....was ook heel leuk rijden enzo... Maar ben toch weer naar gewone fiets overgestapt, die valt nooit in panne. 8)

Vind die steps wel handig eigenlijk, nog handiger dan vouwfiets maar die kleine wieltjes schrikken me wat af, iets té diepe put in wegdek (in BE weldegelijk een issue }:| ) en 'there you go flying'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietjepistool
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-06-2021
na aandachtig dit forum door te hebben gelezen heb ik besloten ook een xiaomi m365 te bestellen bij gearbest. Ik heb de europe versie besteld voor 319 euro uit de FAST-30 warehouse en gekozen voor expedited shipping dit was ook de enigste verzendmethode. Bij de shipping details zie ik nu als verzendmethode: GLS-overseas en ik twijfel nu of deze rond 15 dec daadwerkelijk vanuit Frankrijk zal worden verzonden en of ik geen risico loop op extra import kosten. Wellicht is er iemand hier die daar ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:18

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

PinusRigida schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:21:
Uit ervaring weet ik dat je de opgegeven actieradius van fabriek-uit wel met een paar korreltjes zout mag nemen, ze testen dat zelden in realistische omgevingen/situaties maar in een cleane "ideale" testomgeving.

i.r.l. zal je je uiterste best mogen doen om 30km te bereiken met de motorstand op 25km/u. tenzij je veel bergaf gaat ofzo of het allemaal plat wegdek is zonder tegenwind etc etc...

Ook zal de accucapaciteit achteruitgaan met de tijd maar dat is compleet normaal.

Mijn E-bike (die een paar jaar geleden in panne viel) had een opgegeven bereik van 80km op hoogste stand (27,4km/u = wettelijke maximum voor gewone e-bikes in BE als ik me niet vergis)
Maximum-ondersteuning was enige stand dat relevant was voor mij: ik koop me geen e-bike om dan 15km/u te rijden en me te laten inhalen door omaatjes >:)

...maar in de praktijk mocht ik blij zijn als ik op één acculading de 70km haalde, meestal zat ik daar nog net onder wanneer het laatste 'batterijbalkje' op de display al aan het pinken was. na meer dan een jaar dagelijks gebruik begon ik snel te merken dat hij het steeds minder lang uithield.

Voor mij was dat niet echt een probleem: hij moest het maar 20km/dag volhouden dus had een ruime marge.

....was ook heel leuk rijden enzo... Maar ben toch weer naar gewone fiets overgestapt, die valt nooit in panne. 8)

Vind die steps wel handig eigenlijk, nog handiger dan vouwfiets maar die kleine wieltjes schrikken me wat af, iets té diepe put in wegdek (in BE weldegelijk een issue }:| ) en 'there you go flying'.
Vanochtend (in de kou, banden op iets boven de 3 bar) kostte 3.9km met gemiddeld 23,8km/u me 24% van de accu. Dat extrapolerend kom ik maar op 15,8km zelfs :P (scheelt denk ik ook dat ik een stuk bergop moet en wat aan de zware kant ben ;) )

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Tomba schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:07:
[...]

Vanochtend (in de kou, banden op iets boven de 3 bar) kostte 3.9km met gemiddeld 23,8km/u me 24% van de accu. Dat extrapolerend kom ik maar op 15,8km zelfs :P (scheelt denk ik ook dat ik een stuk bergop moet en wat aan de zware kant ben ;) )
:o
Dat is een heuse hap uit accucapaciteit, bijna een vierde kwijt op slechts 4km. Winterweer, hellingen en bandenspanning hebben uiteraard grote invloed maar zo zie je maar.

Neemt niet weg dat het nog steeds een leuk vervoersmiddel is natuurlijk maar batterijlevensduur is toch nog een grote achilleshiel.

Die van mij viel in panne slechts een paar weken na wettelijke garantietermijn... typisch. :F
Fietsenboer kon probleem niet vinden dus moest opsturen naar fabriek in Duitsland = sowieso 140 euro heen/terug voor transport alléén. +54 euro systeemanalyse en afhankelijk van uitkomst was het +310 euro indien motor kaduuk (maar die had nog maar net onderhoud gehad en kon het niet zijn), of +150 euro indien controller moest vervangen of +580 euro indien het aan batterij lag. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
drestar schreef op maandag 26 november 2018 @ 23:52:
[...]

Misschien veel geslipt met de achterrem? want normaal gezien slijt de band aan de aandrijving harder,
sommigen doen ook burn outs met hun scooter zag ik, dan gaat het helemaal hard. maar bij mij gaan er CST anti slip bandjes onder. die hebben beter rubber compound dan de originele banden .daardoor rijd hij nog geruislozer/beter en heeft meer grip , goede banden is alles bepalend voor het rijgedrag en bij een voertuig,
Slippen met de achterrem?... Ik wens je succes, die rem kan je echt niet mee slippen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Drowzz schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:35:
[...]

Slippen met de achterrem?... Ik wens je succes, die rem kan je echt niet mee slippen
Waarschijnlijk kwestie van goed afstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
pietjepistool schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:05:
na aandachtig dit forum door te hebben gelezen heb ik besloten ook een xiaomi m365 te bestellen bij gearbest. Ik heb de europe versie besteld voor 319 euro uit de FAST-30 warehouse en gekozen voor expedited shipping dit was ook de enigste verzendmethode. Bij de shipping details zie ik nu als verzendmethode: GLS-overseas en ik twijfel nu of deze rond 15 dec daadwerkelijk vanuit Frankrijk zal worden verzonden en of ik geen risico loop op extra import kosten. Wellicht is er iemand hier die daar ervaring mee heeft.
Ik zie hem helemaal niet staan voor 319 euro met Fast 30, op welke datum is dat geweest dan?
en als je in winkelwagen proceed to checkout knop klikt krijg je altijd de werkelijke shipping methode te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjepistool
drestar schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:48:
[...]

Ik zie hem helemaal niet staan voor 319 euro met Fast 30, op welke datum is dat geweest dan?
en als je in winkelwagen proceed to checkout knop klikt krijg je altijd de werkelijke shipping methode te zien
ik heb deze kunnen bestellen vanuit de ontvangen aanbiedingen in mijn mail hierin stond een link naar de volgende pagina:

knip: refferal

vevolgens had ik het warehouse gewijzigd naar FAST-30 en kon ik deze daar voor 319euro bestellen. Ik zie nu dat dit niet meer kan vreemd de prijs is daar nu anders zal zo even een screenshot van mijn bestelling posten.

Wilde net een plaatje toevoegen maar ben nog maar pas geregistreerd op tweakers en zie dat dit nu niet mogelijk is. Als ik mijn bestelde order terug zoek zie ik dat deze besteld is bij de FAST-30 warehouse en de delivery methode staat op: GLS-overseas express heb al met de chat op gearbest gesproken en deze heeft bevestigd dat hij vanuit frankrijk zal worden verstuurd.

[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 27-11-2018 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
pietjepistool schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:01:
[...]

ik heb deze kunnen bestellen vanuit de ontvangen aanbiedingen in mijn mail hierin stond een link naar de volgende pagina:

vevolgens had ik het warehouse gewijzigd naar FAST-30 en kon ik deze daar voor 319euro bestellen. Ik zie nu dat dit niet meer kan vreemd de prijs is daar nu anders zal zo even een screenshot van mijn bestelling posten.
Dat is vreemd, misschien is er dan toch iets mis gegaan of fout neergezet door gearbest zelf. als je Fast 30 kiest en hij geeft daarna een andere verzendmethode aan ben ik wel benieuwd naar je screenshot,

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 27-11-2018 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

PinusRigida schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:21:
[...]

:o
Dat is een heuse hap uit accucapaciteit, bijna een vierde kwijt op slechts 4km. Winterweer, hellingen en bandenspanning hebben uiteraard grote invloed maar zo zie je maar.

Neemt niet weg dat het nog steeds een leuk vervoersmiddel is natuurlijk maar batterijlevensduur is toch nog een grote achilleshiel.

[...]
Voor mij is het perfect; 3.9km naar station in woonplaats, 2.1 vanaf station in plaats waar ik werk is dus precies genoeg. Ding is ook ideaal voor even naar de stad en terug of op bezoek bij vrienden/familie in de stad :)
Mocht je wat lichter zijn scheelt natuurlijk ook een hele slok ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Tomba schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:32:
[...]

Voor mij is het perfect; 3.9km naar station in woonplaats, 2.1 vanaf station in plaats waar ik werk is dus precies genoeg. Ding is ook ideaal voor even naar de stad en terug of op bezoek bij vrienden/familie in de stad :)
Idd.

Voor mij zou het ook wel perfect zijn moest het wegdek waarover ik moet gaan er wat beter bij liggen. Ik doe 20km/dag (da's heen + terug) dus als je de gemiddelde achteruitgang van je accucapaciteit meerekent heeft deze step nog wel wat marge en tevens kan ik na na 10km toch al opladen op het werk of thuis.

Ik gebruik nu een (gewone) vouwfiets maar het ding is toch nog steeds vrij groot in opgevouwen stand en sowieso zit je met 14kg. te sjouwen bij het in of uit de trein nemen en trappen van perron op en af te gaan. In dat opzicht zou die step echt ideaal zijn.

...maar dan bedenk ik de staat van het wegdek en besef ik dat ik toch ook best aan die wieldiameter denk om mezelf veilig te verplaatsen.

En over dat gewicht: toen ik van elektrische vouwfiets naar een gewone vouwfiets ben overgestapt ben ik op een jaar tijd een kleine 10 kilo verloren! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
pietjepistool schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:01:
[...]

[mbr]knip: refferal[/]

Wilde net een plaatje toevoegen maar ben nog maar pas geregistreerd op tweakers en zie dat dit nu niet mogelijk is. Als ik mijn bestelde order terug zoek zie ik dat deze besteld is bij de FAST-30 warehouse en de delivery methode staat op: GLS-overseas express heb al met de chat op gearbest gesproken en deze heeft bevestigd dat hij vanuit frankrijk zal worden verstuurd.
Zag niet dat je je post al had aangepast op het moment dat ik reageerde,

als de klantenservice dat zegt mag je aannemen dat het wel goed zal komen,al kreeg ik zelf wel een beetje het idee dat de klantenservice bij gearbest niet altijd precies weet waar ze over praten ,dus neem voor de zekerheid screenshots van je chatgesprek als bewijs, want mocht het toch anders gaan dan dat ze jou voorgeschoteld hebben kan je daarmee nog altijd verhaal halen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjepistool
oke drestar bedankt voor je reactie het is wel vreemd dat het nu al niet meer mogelijk is om deze step voor dezelfde prijs te bestellen. Daarnaast vindt ik het opvallend dat bij shippng method dus GLS-overseas staat terwijl mijn bestelling dan dus van Frankrijk naar Nederland dient te worden verstuurd gaat dit dan vaker overseas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chenwei
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-05 09:37
zoooo ik ben weer thuis in Nijmegen.

Voor banden gelijk opgepompt naar 4,0bar, achterbanden 4,5bar en ging tot mijn verbazing tot 32km/u (100kg bepakt). Battery level is minder efficient maar vermogen is voor mij belangrijker dan endurance ;)

ps Ik heb nog een witte van gearbest (330 zonder extra banden) als verrassing voor m'n meisje gekocht, kunnen we lekker samen cruisen >:)

[ Voor 22% gewijzigd door chenwei op 27-11-2018 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

PinusRigida schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:41:
[...]

Idd.

Voor mij zou het ook wel perfect zijn moest het wegdek waarover ik moet gaan er wat beter bij liggen. Ik doe 20km/dag (da's heen + terug) dus als je de gemiddelde achteruitgang van je accucapaciteit meerekent heeft deze step nog wel wat marge en tevens kan ik na na 10km toch al opladen op het werk of thuis.

Ik gebruik nu een (gewone) vouwfiets maar het ding is toch nog steeds vrij groot in opgevouwen stand en sowieso zit je met 14kg. te sjouwen bij het in of uit de trein nemen en trappen van perron op en af te gaan. In dat opzicht zou die step echt ideaal zijn.

...maar dan bedenk ik de staat van het wegdek en besef ik dat ik toch ook best aan die wieldiameter denk om mezelf veilig te verplaatsen.

En over dat gewicht: toen ik van elektrische vouwfiets naar een gewone vouwfiets ben overgestapt ben ik op een jaar tijd een kleine 10 kilo verloren! :Y
Het wegdek is inderdaad wel belangrijk, ik rij een stuk over een soort stoeptegel-fietspad en dat stuitert toch wel enigszins ;) Op asfalt tijdt een stuk relaxter.
Vwb voordeel tov van vouwfiets; deze is ook 12.5kg hè, dat scheelt niet heel veel en het sjouwen krijg je aardige biceps van ;)

PS Firmware 1.4.3 is uit, kan helaas nog nergens vinden wat er nieuw/verbeterd is... Mocht je nog een custom firmware willen flashen (wat ik niet wil ;) ) sowieso niet voorbij 1.4.1 upgraden trouwens :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tomba op 27-11-2018 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Tomba schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:57:
[...]

Het wegdek is inderdaad wel belangrijk, ik rij een stuk over een soort stoeptegel-fietspad en dat stuitert toch wel enigszins ;) Op asfalt tijdt een stuk relaxter.
Ik merk met mijn 20" wielen dat ik soms al op de limiet zit: in BXL nogal veel kassijen en van die vluchtheuvels die nét iets te stijl liggen, voetpaden zijn al hélemaal rampzalig. Als ze dan nog eens -zoals nu- hier en daar het asfalt afschrapen en 3 weken open laten liggen kan je het met een step echt vergeten en wordt het afstappen en da's tijdverlies.
Vwb voordeel tov van vouwfiets; deze is ook 12.5kg hè, dat scheelt niet heel veel en het sjouwen krijg je aardige biceps van ;)
Idd, heb het gezien, het gewicht is vergelijkbaar maar het is wel een stuk compacter. Ook denk ik dat je de mogelijkheid hebt om dit met één hand te dragen en één wiel te laten rollen? Dat kan ik met mijn model vouwfiets al helemaal niet in opgevouwen toestand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

PinusRigida schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:01:
[...]

Ik merk met mijn 20" wielen dat ik soms al op de limiet zit: in BXL nogal veel kassijen en van die vluchtheuvels die nét iets te stijl liggen, voetpaden zijn al hélemaal rampzalig. Als ze dan nog eens -zoals nu- hier en daar het asfalt afschrapen en 3 weken open laten liggen kan je het met een step echt vergeten en wordt het afstappen en da's tijdverlies.

[...]

Idd, heb het gezien, het gewicht is vergelijkbaar maar het is wel een stuk compacter. Ook denk ik dat je de mogelijkheid hebt om dit met één hand te dragen en één wiel te laten rollen? Dat kan ik met mijn model vouwfiets al helemaal niet in opgevouwen toestand.
Kassijen zou ik sowieso niet doen met het ding, volgens mij valt ie dan compleet uit elkaar ;)

Ik draag hem altijd volledig omdat ik hem 1 wiel niet echt lekker mee krijg. Omdat de step alleen neerklapt en niet samen is ie een stuk langer dan een gemiddelde vouwfiets denk ik afgaande op wat ik hier in NL in de trein voorbij zie komen. Sowieso past hij niet lekker in de trein, moet altijd in zo'n tussenstuk bivakkeren omdat ik anders 2 plekken inneem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
pietjepistool schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:50:
oke drestar bedankt voor je reactie het is wel vreemd dat het nu al niet meer mogelijk is om deze step voor dezelfde prijs te bestellen. Daarnaast vindt ik het opvallend dat bij shippng method dus GLS-overseas staat terwijl mijn bestelling dan dus van Frankrijk naar Nederland dient te worden verstuurd gaat dit dan vaker overseas?
Dat vind ik dus ook vreemd. je zou denken dat het eerst Overseas naar Frankrijk gaat en vanuit daar naar jou huis maar dat is iets wat ik ook niet weet. bij mij werd verteld dat de step verzonden zou worden met Europe special cargo line. deze verzendmethode ken ik ook niet. en hierbij denk ik zelf ook gelijk aan dat het per schip komt. ik vroeg nog of dat vanuit Polen was met 08 en toen kreeg ik antwoord dat dit correct was dus ik vertrouw er dan maar op. ook zoiets vreemd was toen ik mijn bestelling van de Chinese versie wilde ruilen voor de EU versie werd er gezegd we doen er een EU plug bij. ik vroeg gelijk om een bestel bevestiging gemaakt door de agent van de chat. daarin stond Xiaomi M365 EU Version with EU adaptor plug ,maar volgens mij zit er toch een EU adaptor bij dus dan heb je toch geen eu adaptor plug meer nodig zou je denken. ik heb hier wel ook een screenshot van gemaakt en ben er op door gegaan .de agent leek het niet echt te snappen want kwam ineens met screenshots van de Chinese versie dat dit hetzelfde sku nummer zou zijn ofzo. ik heb daarna wel 10 keer herhaald dat ik de EU versie wilde hebben en verzonden wilde hebben met Fast 08. veel screenshots en links gestuurd van de advertentie waa rik op doelde.de verzendmethode is in ieder geval geen Railway priority mail meer al staat dit nog wel in mijn account want je krijg geen veranderingen te zien ,want ik zou het volgens de agent pas daadwerkelijk allemaal te zien krijgen op het moment dat de step word uitgezonden .uiteindelijk werd mij verteld dat het wel goed zou komen maar ik had het idee dat ze het toch niet helemaal begrepen want ik moest ook niks bijbetalen ook terwijl er een prijsverschil was van 16 euro .hier heb ik het ook meermalen over gehad op welke manier ik bij kon betalen want dat wilde ik natuurlijk maar al te graag 16 euro meerprijs voor een EU versie uit Polen verzonden ,maar hier gingen ze telkens eerst niet op in. later kreeg ik hier nog wel antwoord op dat dit niet hoefde omdat er al 39 procent korting was. beetje raar natuurlijk als er toch prijsverschil is ,een ietwat vreemde klantenservice maar ik hoop wel dat het goed komt want ik ben iemand die mij niet laat piepelen en anders voor mij gelijk de laatste keer Gearbest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Tomba schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:09:
[...]

Kassijen zou ik sowieso niet doen met het ding, volgens mij valt ie dan compleet uit elkaar ;)

Ik draag hem altijd volledig omdat ik hem 1 wiel niet echt lekker mee krijg. Omdat de step alleen neerklapt en niet samen is ie een stuk langer dan een gemiddelde vouwfiets denk ik afgaande op wat ik hier in NL in de trein voorbij zie komen. Sowieso past hij niet lekker in de trein, moet altijd in zo'n tussenstuk bivakkeren omdat ik anders 2 plekken inneem
Thanx 4 the info. Zoiets weet je maar pas als je het in de praktijk doet natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

PinusRigida schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:23:
[...]

Thanx 4 the info. Zoiets weet je maar pas als je het in de praktijk doet natuurlijk.
Geen probleem :)

Voor de volledigheid, ik ben er superblij mee. Hoef niet meer op de bus te wachten (komt ie wel/komt ie niet? Altijd de vraag met Bravo....) en het zoeft heerlijk voorbij aan alles en iedereen plus hij ziet er ook nog eens zeer tof uit.

On a side note; dubbelzijdig Bizon powertape is niet afdoende om de spatlap van Curious Joe vast te zetten en ben hem dus verloren... Zijn er wellicht nog mensen die ook iets willen bestellen en daarmee de verzendkosten wat willen verzachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Tomba schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:29:
[...]

Geen probleem :)

Voor de volledigheid, ik ben er superblij mee. Hoef niet meer op de bus te wachten (komt ie wel/komt ie niet? Altijd de vraag met Bravo....) en het zoeft heerlijk voorbij aan alles en iedereen plus hij ziet er ook nog eens zeer tof uit.

On a side note; dubbelzijdig Bizon powertape is niet afdoende om de spatlap van Curious Joe vast te zetten en ben hem dus verloren... Zijn er wellicht nog mensen die ook iets willen bestellen en daarmee de verzendkosten wat willen verzachten?
Ik heb waarschijnlijk wel interesse in de Modification kit v2 maar even geduld nog tot de scooter er is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-05 16:18
Tomba schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:32:
[...]

Xiaomi geeft ook netjes aan in de instructie hoe ze de 30km range hebben gemeten:
"General range: measured when it is no wind and at 77°F, the scooter's fully charged to ride at a even speed of 9.3 mph on a flat surface with a load of 165.3 pounds"

Dus 30km haal je als je op de ECO stand 15km/u rijdt, zonder wind, op een vlakke ondergrond, bij 25 graden celsius en 75kg weegt.

In de praktijk haal ik met mijn aangepaste firmware 20-22km op een volle lading.

[ Voor 4% gewijzigd door hpmkruit op 27-11-2018 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjepistool
drestar schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:15:
[...]

Dat vind ik dus ook vreemd. je zou denken dat het eerst Overseas naar Frankrijk gaat en vanuit daar naar jou huis maar dat is iets wat ik ook niet weet. bij mij werd verteld dat de step verzonden zou worden met Europe special cargo line. deze verzendmethode ken ik ook niet. en hierbij denk ik zelf ook gelijk aan dat het per schip komt. ik vroeg nog of dat vanuit Polen was met 08 en toen kreeg ik antwoord dat dit correct was dus ik vertrouw er dan maar op. ook zoiets vreemd was toen ik mijn bestelling van de Chinese versie wilde ruilen voor de EU versie werd er gezegd we doen er een EU plug bij. ik vroeg gelijk om een bestel bevestiging gemaakt door de agent van de chat. daarin stond Xiaomi M365 EU Version with EU adaptor plug ,maar volgens mij zit er toch een EU adaptor bij dus dan heb je toch geen eu adaptor plug meer nodig zou je denken. ik heb hier wel ook een screenshot van gemaakt en ben er op door gegaan .de agent leek het niet echt te snappen want kwam ineens met screenshots van de Chinese versie dat dit hetzelfde sku nummer zou zijn ofzo. ik heb daarna wel 10 keer herhaald dat ik de EU versie wilde hebben en verzonden wilde hebben met Fast 08. veel screenshots en links gestuurd van de advertentie waa rik op doelde.de verzendmethode is in ieder geval geen Railway priority mail meer al staat dit nog wel in mijn account want je krijg geen veranderingen te zien ,want ik zou het volgens de agent pas daadwerkelijk allemaal te zien krijgen op het moment dat de step word uitgezonden .uiteindelijk werd mij verteld dat het wel goed zou komen maar ik had het idee dat ze het toch niet helemaal begrepen want ik moest ook niks bijbetalen ook terwijl er een prijsverschil was van 16 euro .hier heb ik het ook meermalen over gehad op welke manier ik bij kon betalen want dat wilde ik natuurlijk maar al te graag 16 euro meerprijs voor een EU versie uit Polen verzonden ,maar hier gingen ze telkens eerst niet op in. later kreeg ik hier nog wel antwoord op dat dit niet hoefde omdat er al 39 procent korting was. beetje raar natuurlijk als er toch prijsverschil is ,een ietwat vreemde klantenservice maar ik hoop wel dat het goed komt want ik ben iemand die mij niet laat piepelen en anders voor mij gelijk de laatste keer Gearbest.
Oke dat is inderdaad ook een opvallend verhaal laten we allebei hopen dat onze bestellingen ook daadwerkelijk zo verlopen als ons is voorgespiegeld door Gearbest. Ik begrijp inderdaad ook dat je moet wachten tot het moment dat het item daadwerkelijk verstuurd wordt voordat je de werkelijke transport gegevens kunt opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

hpmkruit schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:47:
[...]

Xiaomi geeft ook netjes aan in de instructie hoe ze de 30km range hebben gemeten:
"General range: measured when it is no wind and at 77°F, the scooter's fully charged to ride at a even speed of 9.3 mph on a flat surface with a load of 165.3 pounds"

Dus 30km haal je als je op de ECO stand 15km/u rijdt, zonder wind, op een vlakke ondergrond, bij 25 graden celsius en 75kg weegt.

In de praktijk haal ik met mijn aangepaste firmware 20-22km op een volle lading.
Klinkt als de NEDC test zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
pietjepistool schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:53:
[...]

Oke dat is inderdaad ook een opvallend verhaal laten we allebei hopen dat onze bestellingen ook daadwerkelijk zo verlopen als ons is voorgespiegeld door Gearbest. Ik begrijp inderdaad ook dat je moet wachten tot het moment dat het item daadwerkelijk verstuurd wordt voordat je de werkelijke transport gegevens kunt opvragen.
Ja dat is ook zoiets ,eerst toen ik vroeg of ik de aanpassingen met transport gegevens terug kon vinden in mijn account kreeg ik als antwoord dat ik het daar kon zien .toen ik ging kijken zag ik niks en vertelde de agent dat die het wel 4 keer in mijn account had gezet, daarna kwam hij erop dat die zich bedacht dat dit ook niet kon. misschien nog niet helemaal goed wakker ofzo haha, maar na dit chatgesprek omdat ik het nog niet 100% vertrouwde heb ik nog een chat geopend zodat ik een andere agent kreeg en bij hem nog even gecheckt naar de verzendmethode van mijn bestelling en die bevestigde dus Europe special cargo line,

het is dan voor nu afwachten zowel bij jou als bij mij, ben zeer benieuwd naar de hopelijk goede afloop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Dit topic is bedoelt om alle inns & outs van de Xiaomi M365 te bespreken. Natuurlijk betekent het ook wel eens een postje over een bestelling, maar dit is niet het Shopping forum. Graag de posts over bestelprocessen en bijbehorende zaken tot een minimum te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alextechhead
Tomba schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:29:
[...]

Ik heb ook wel interesse in een paar producten van de curious joe website. Het blijft leuk om de step te "upgraden". Wellicht kunnen we "massa" inkopen en zo de kosten drukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-05 11:44
hpmkruit schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:47:
[...]

Gisteren even gemeten, retourtje huis > werk 2x 7km
Lampen hele rit aan. max snelheid met ~80kg (~23-24 km/h)
Redelijk vlakke weg, wel een keer een brug over snelweg.
Totaal gereden ruim 14km.
Batterij stond rond de 48% met een nog aangegeven bereik van 15km
Ik zou dus met dit weer ong 26-28 km moeten kunnen rijden.

De keren dat ik het in september deed (zonder licht aan) stond die met een retourtje rond 54%
zou ong 29-31 km moeten zijn.

Wat betreft banden, zou thuis moeten kijken hoeveel ondertussen al op de teller staat. maar zit ruim over de 500km gereden.
(rij 2x per week met step naar werk, 2x per week met fiets en 1x per week met auto)
Heb met fietsband al 1x moeten plakken, maar banden van de step is nog niks met aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Die luchtbandjes moeten niks uitmaken. het rijd enkel maar lekkerder, maar iedereen denkt alleen maar aan banden plakken bij de M365 ,maar dat valt best mee. ook de juiste bandenspanning is belangrijk om geen lekke banden te krijgen. ik fiets trouwens elke dag en heb ook nooit een lekke band. dus geen reden om voor solide banden te kiezen

• chenwei
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-05 09:37
drestar schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:25:
Die luchtbandjes moeten niks uitmaken. het rijd enkel maar lekkerder, maar iedereen denkt alleen maar aan banden plakken bij de M365 ,maar dat valt best mee. ook de juiste bandenspanning is belangrijk om geen lekke banden te krijgen. ik fiets trouwens elke dag en heb ook nooit een lekke band. dus geen reden om voor solide banden te kiezen
Ja de mensen worden bang gemaakt en denken dat ze hun banden elke week moeten plakken. Ze vergeten echter dat het in de praktijk het allemaal wel mee valt. Je plakt je fiets band toch ook niet elke week.

Met de juiste bandenspanning en de prima wegen hier in Nederland hoef je naar mijn mening niet eens druk te maken, het zal niet meer of minder zijn,

Verder vroeg ik me af of iemand al de mod recommendations voor de m365 ergens betaalbaar had gezien?

1. Het plastic hdpe plaatje van 0.4mm / 0.88 voor tussen de stuurfork-klemmen.
2. Bodemplaat met kussentjes
3. Beschermplaat onder het achterlicht, in het achter spatbord. Draadje schijnt wel eens vaak los te schieten.
3. Spatbord stang om het spatbord te bevestigen aan het achterviel.

Het kan schijnbaar allemaal prima met een 3d printer, (behalve bodemplaat), kent iemand een adres in omgeving Nijmegen / Hoogeveen waar ik dit evt kan laten printen?

Lijkt me wel een leuke reference project voor iemand into het 3d printen. :)

Chen

• drestar
chenwei schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:21:
[...]

Ja de mensen worden bang gemaakt en denken dat ze hun banden elke week moeten plakken. Ze vergeten echter dat het in de praktijk het allemaal wel mee valt. Je plakt je fiets band toch ook niet elke week.

Met de juiste bandenspanning en de prima wegen hier in Nederland hoef je naar mijn mening niet eens druk te maken, het zal niet meer of minder zijn,

Verder vroeg ik me af of iemand al de mod recommendations voor de m365 ergens betaalbaar had gezien?

1. Het plastic hdpe plaatje van 0.4mm / 0.88 voor tussen de stuurfork-klemmen.
2. Bodemplaat met kussentjes
3. Beschermplaat onder het achterlicht, in het achter spatbord. Draadje schijnt wel eens vaak los te schieten.
3. Spatbord stang om het spatbord te bevestigen aan het achterviel.

Het kan schijnbaar allemaal prima met een 3d printer, (behalve bodemplaat), kent iemand een adres in omgeving Nijmegen / Hoogeveen waar ik dit evt kan laten printen?

Lijkt me wel een leuke reference project voor iemand into het 3d printen. :)

Chen
Haha inderdaad iedereen maakt elkaar bang met bandenplakken maar niks zal beter rijden dan met luchtbanden,en je kan ook Slime in je banden spuiten als je het niet vertrouwd,

wat betreft de mod recommendations . hier kan je die ook halen https://www.curiousjoe.se/webshop

zelf maken is ook een optie als je een 3d printer hebt.
over de issues die je beschrijft staan op YouTube veel filmpjes met uitleg erover en hoe het op te lossen.
en ook over hoe je het beste een band kan plakken of kan opvullen met Slime :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-05 18:01
Hee maar rijden jullie nou allemaal onverzekerd op die dingen rond? Geen boetes oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
pushnoi schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 00:44:
Hee maar rijden jullie nou allemaal onverzekerd op die dingen rond? Geen boetes oid?
nee en nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-05 11:44
nope, onverzekerd, geen boetes.

maar gezien de politie bij alles aangeeft niet te controleren vanwege capaciteit (stint, mobiel op de fiets, zelfs fiets verlichting) maak ik me ook weinig zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Heb je dan nog een vim gekregen? En waar ben je verzekerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-05 20:40
Als je toevallig nou zo'n controle in rijdt (zoals ik bijvoorbeeld) voor bijzondere voertuigen, dan heb je helaas minder geluk. Verder zie je het eigenlijk amper voorkomen dat mensen ermee aangehouden worden, soms heb je gewoon ongeluk en ben je €270 verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-05 09:21
Ik heb eigenlijk 1 vraag over deze step.. ik ben zelf namelijk bijna 2 meter lang.. 1.98 .. (94kg)
Wie van de 'lange' huidige bezitters kan reflecteren over de step?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Netjes verzekerd en geen boetes.
pushnoi schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:52:
[...]

Heb je dan nog een vim gekregen? En waar ben je verzekerd?
Heb je het zoekveld al gevonden bovenin en voor de grap eens VIN of verzekering ingetypt? ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Tomba op 30-11-2018 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Tomba schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:25:
[...]

Netjes verzekerd en geen boetes.

[...]

Heb je het zoekveld al gevonden bovenin en voor de grap eens VIN of verzekering ingetypt? ;)
Nee, wat is dat? :X

Okokok, ik was wat lui-ig. Kan ik resumeren dat VIM nummer krijgen niet meer werkt en je alleen nog een 'verzekering' kan krijgen via directverzekerd? Ik ben dan wel erg benieuwd of iemand bij laatstgenoemde al eens een keer aangehouden is en het zeg maar goedgekeurd is. Of iig, of diegene geen boete kreeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:22
oNNoZeLe schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:10:
Ik heb eigenlijk 1 vraag over deze step.. ik ben zelf namelijk bijna 2 meter lang.. 1.98 .. (94kg)
Ook wel benieuwd naar, ik heb ongeveer de dezelfde verhoudingen en overweeg een M365 voor woon-werk verkeer.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNNoZeLe
  • Laatst online: 23-05 09:21
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 14:56:
[...]

Ook wel benieuwd naar, ik heb ongeveer de dezelfde verhoudingen en overweeg een M365 voor woon-werk verkeer.
Na m'n vraag een soortgelijke op reddit gevonden:

https://www.reddit.com/r/...cooter_suitable_for_tall/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
pushnoi schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:37:
[...]

Nee, wat is dat? :X

Okokok, ik was wat lui-ig. Kan ik resumeren dat VIM nummer krijgen niet meer werkt en je alleen nog een 'verzekering' kan krijgen via directverzekerd? Ik ben dan wel erg benieuwd of iemand bij laatstgenoemde al eens een keer aangehouden is en het zeg maar goedgekeurd is. Of iig, of diegene geen boete kreeg.
Je hebt helemaal niks aan een VIN nummer zonder type goedkeuring. de verzekering die je bij direct verzekerd af kan sluiten valt onder invalidevoertuig heb ik begrepen. maar ik vraag mij af of ze ook daadwerkelijk gaan uitkeren bij een ongeluk. ik denk dat het ook wachten is op het eerste incident. mogelijk dat verzekeren daarna helemaal niet meer mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
drestar schreef op zondag 2 december 2018 @ 11:47:
[...]

Je hebt helemaal niks aan een VIN nummer zonder type goedkeuring. de verzekering die je bij direct verzekerd af kan sluiten valt onder invalidevoertuig heb ik begrepen. maar ik vraag mij af of ze ook daadwerkelijk gaan uitkeren bij een ongeluk. ik denk dat het ook wachten is op het eerste incident. mogelijk dat verzekeren daarna helemaal niet meer mogelijk is.
True.
Raar land. Ik annuleer iig m'n bestelling, teveel vraagtekens. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
pushnoi schreef op zondag 2 december 2018 @ 13:57:
[...]

True.
Raar land. Ik annuleer iig m'n bestelling, teveel vraagtekens. Dank.
Ok Ik wist niet dat je al besteld had maar goedkope China stepjes zoals es2 en m365 krijgen toch nooit een (type) goedkeuring bij de rdw in Teveel regeltjes en betuttel land Nederland

geen spiegels.geen zadel, remmen te zwak, en remmen bij m365 maar 1 rem en bij de es2 geen deugelijke constructie achterrem etc.

je kan bv wel deze nemen. https://www.google.com/ac...6QKHS6jCcwQ9aACCF8&adurl= die wel aan de eisen voldoet en op blauw kenteken laten zetten maar dan betaal je 700 euro voor deze step maar wordt geleverd met CVO document zodat je de step RDW kan laten keuren en verzekeren. of voor 150 euro meerprijs word de RDW keuring inclusief montage van het kentekenplaatje verzorgd.

enige nadeel vind ik weer dat deze steps te zwaar wegen en niet makkelijk mee te nemen en het op je naam geschreven moet staan vanwege kenteken zodat je verplicht bent te schorsen als je er niet meer mee wilt rijden en geen verzekeringspremie meer wilt betalen. als je de schorsing die je elk jaar verplicht bent opnieuw te verlengen wat ze volgens mij expres doen in de hoop jij het vergeet .die een keer door omstandigheden of vergeet te verlengen heb je gelijk binnen 2 weken een boete binnen van 400 euro..ook als jij kan aantonen dat je er niet eens mee gereden hebt zoals een weggezet frame op kenteken. dus inderdaad, Nederland is een raar land.

[ Voor 24% gewijzigd door drestar op 02-12-2018 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 754083

Hier in België gaat het gelukkig allemaal wat makkelijker.
Bij mij zit de verzekering gewoon in mijn BA van fidea.

De step is ook gewoon toegelaten op de openbare weg, geen extra keuring nodig.

Heb vandaag mijn volle rubberen banden opgezet (damn wat was dat moeilijk :-) )
Daarna de weg die ik meestal afleg eens heen en weer gereden en vond het nog best comfortabel.
Trilt iets meer maar leuk om de zekerheid te hebben niet meer lek te rijden (is mij 2x overkomen op korte tijd)

Bron: https://www.wegcode.be/actueel/1260-voortbewegingstoestellen
https://www.knack.be/nieu...l?cookie_check=1543867146

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
Anoniem: 754083 schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:03:
Hier in België gaat het gelukkig allemaal wat makkelijker.
Bij mij zit de verzekering gewoon in mijn BA van fidea.

De step is ook gewoon toegelaten op de openbare weg, geen extra keuring nodig.

Heb vandaag mijn volle rubberen banden opgezet (damn wat was dat moeilijk :-) )
Daarna de weg die ik meestal afleg eens heen en weer gereden en vond het nog best comfortabel.
Trilt iets meer maar leuk om de zekerheid te hebben niet meer lek te rijden (is mij 2x overkomen op korte tijd)

Bron: https://www.wegcode.be/actueel/1260-voortbewegingstoestellen
https://www.knack.be/nieu...l?cookie_check=1543867146
Gelukkig doet Belgie niet zo moeilijk als Nederland,

Ik woon trouwens 10km van de Belgische grens (Zelzate) dus kan hem altijd nog in de auto meenemen en bij jullie komen steppen haha,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alextechhead
oNNoZeLe schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:10:
Zelf ben ik 1,93 en rond de 80 kilo. De step viel qua hoogte van het stuur alles mee. Totaal geen issues door mij lengte ontdekt. Dus ook voor lange mensen, zeker aan te raden😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alextechhead
Gisteren avond liep ik door Rotterdam centrum en zag ik tot mijn grote verbazing 2 mensen op BIRD scooters (steps) rijden. Het waren beide es2 modellen en niet de m365 die ik in bezit heb.

Ik wist wel van de goedkeuring van gemeente Rotterdam af, maar dacht dat het uiteindelijk toch niet door ging door de "nationale regeltjes". Waarbij het stint drama ook meespeelde.

Weet iemand al meer van de daadwerkelijke pilot/toelating van de BIRD scooters in Rotterdam? Het zou namelijk het gebruik van de steps in een veel beter daglicht zetten😊🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
alextechhead schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:29:
Gisteren avond liep ik door Rotterdam centrum en zag ik tot mijn grote verbazing 2 mensen op BIRD scooters (steps) rijden. Het waren beide es2 modellen en niet de m365 die ik in bezit heb.

Ik wist wel van de goedkeuring van gemeente Rotterdam af, maar dacht dat het uiteindelijk toch niet door ging door de "nationale regeltjes". Waarbij het stint drama ook meespeelde.

Weet iemand al meer van de daadwerkelijke pilot/toelating van de BIRD scooters in Rotterdam? Het zou namelijk het gebruik van de steps in een veel beter daglicht zetten😊🤗
Ja dit is opmerkelijk want ik heb het artikel net gelezen en er staat dit bij ,

Als de steppen van Bird en SwheelS2Go worden goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg door onder meer de RDW, kan de pilot van start, aldus de gemeente Rotterdam. Maar het is nog niet bekend wanneer de toelating valt te verwachten. De RDW keurde veel elektrische steppen niet goed.

dus met dat jij ze hebt zien rijden betekend dit waarschijnlijk dat deze zijn goedgekeurd door de RDW???

dit kan ik mij eigenlijk niet voorstellen, en zaten er dan blauwe kenteken platen op?

want ze riepen altijd dat de steps dan onder brom en snorfietsen vallen..

[ Voor 16% gewijzigd door drestar op 04-12-2018 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

drestar schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:31:
[...]

Ja dit is opmerkelijk want ik heb het artikel net gelezen en er staat dit bij ,

Als de steppen van Bird en SwheelS2Go worden goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg door onder meer de RDW, kan de pilot van start, aldus de gemeente Rotterdam. Maar het is nog niet bekend wanneer de toelating valt te verwachten. De RDW keurde veel elektrische steppen niet goed.

dus met dat jij ze hebt zien rijden betekend dit waarschijnlijk dat deze zijn goedgekeurd door de RDW???

dit kan ik mij eigenlijk niet voorstellen, en zaten er dan blauwe kenteken platen op?

want ze riepen altijd dat de steps dan onder brom en snorfietsen vallen..
Wellicht waren het gewoon Bird medewerkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Laatst online: 15-03 17:34

fewips

Huurautospecialist

Tomba schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:41:
[...]

Heb in Amsterdam meerdere Birds zien rijden, vermoedelijk medewerkers, niks geen blauwe plaatjes hoor.

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

fewips schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:46:
[...]

Heb in Amsterdam meerdere Birds zien rijden, vermoedelijk medewerkers, niks geen blauwe plaatjes hoor.
Blauwe plaatjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

Ook wel bekend als het snor-kenteken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Blauw kenteken plaat want ze vallen dan onder de snorfiets als je er echt mee de weg op mag. andere E steps die wel goedgekeurd zijn hebben ook een blauw kenteken plaat, maar ook 2 spiegels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

fewips schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:49:
[...]

Ook wel bekend als het snor-kenteken...
Ah zo :P Kende ik niet. Ik heb een geel kentekenplaatje (of ja Sticker want plaatjes doen ze schijnbaar niet meer aan :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
[...]

Ik vraag mij tevens af wat die Bird medewerkers daar nog doen als er in Nederland niks voor elkaar is te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Tomba schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:51:
[...]

Ah zo :P Kende ik niet. Ik heb een geel kentekenplaatje (of ja Sticker want plaatjes doen ze schijnbaar niet meer aan :*) )
Geel kentekenplaat is trouwens kenteken voor bromfietsen. die jij hebt is enkel een verzekeringsplaatje en dat is heel wat anders als een kentekenplaatje,

Ik heb nog wel wat recenter nieuws kunnen vinden en denk dat de ES2 en M365 niet goedgekeurd gaan worden, ook vanwege het stint ongeval en dat ze gewoon niet aan de eisen van een bijzondere bromfiets zullen gaan voldoen

Bird zal aan andere steps moeten gaan denken vrees ik, want in Nederland gaat alles niet zo snel en kan nog jaren duren voor onderzoeken naar bv het stint ongeval zijn afgerond,

Minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur, VVD) schrijft in antwoord op vragen van de VVD dat ‘elektrische stepjes, afgezien van een aantal specifieke types die als bijzondere bromfiets zijn toegelaten, niet op de openbare weg’ mogen. Ze laat doorschemeren dat die regels niet worden versoepeld zolang er nog onderzoeken lopen naar het stintongeval. Het tegendeel lijkt eerder waar: de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) en verkeersinstituut SWOV onderzoeken of de huidige toelatingseisen voor nieuwe voertuigen niet te soepel zijn.

Het nieuws is een domper voor de elektrische stepverhuurders Bird en SwheelS2Go. Deze bedrijven mogen van de gemeente Rotterdam een proef doen in de stad, mits zij elektrische steppen gaan verhuren die volgens de RDW voldoen aan alle eisen die voor bijzondere bromfietsen gelden. Tot nu toe heeft geen enkele elektrische step zo'n goedkeuring gekregen en door alle perikelen rond de toelatingseisen voor nieuwe voertuigen zal dat niet zo één, twee, drie gebeuren.

Nog even ter vergelijking, in Belgie ziet het er heel goed uit. we moeten daar maar gaan steppen :P

België beëindigt verplichte verzekering voor Iwheels
In België verdwijnt de wettelijke (verplichte) aansprakelijkheidsverzekering voor zgn. gemotoriseerde voortbewegingstoestellen, zoals elektrische step of skateboard, monowheel, segway en hoverboard en ook scootmobiel. In België gelden voor Iwheels nu dezelfde regels als voor (elektrische) fietsen. Een particuliere (familiale) aansprakelijkheidsverzekering is voldoende en een aparte (burgelijke) aansprakelijkheidsverzekering (WA) voor het motorvoertuig is niet langer verplicht. De Belgische overheid stimuleert Iwheels als alternatief voor de auto in de stad. Alle elektrische vervoersmiddelen - die niet sneller dan 18 km/uur (en vanaf 2019 25 km/uur) kunnen rijden - zijn al tien jaar toegestaan op de openbare weg. België is daarmee veel moderner dan Nederland en veel andere Europese landen.

[ Voor 32% gewijzigd door drestar op 04-12-2018 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik snap niet helemaal wat dat stint gedoe hiermee vandoen heeft.

Met een hele berg andermans kinderen in een gammel soort plastic bakfiets tussen de auto's en treinen doorzoeven is ook idioot. Dat ding biedt geen enkele bescherming en de kinderen zitten er in gegespt zodat ze er niet uit kunnen als er wat mis gaat. Als het niet met een trein gebeurd was dan was het wel met een vrachtwagen o.i.d. gebeurd. Voor groepsvervoer zijn er gewoon busjes.

Met zo'n step vervoer je geen kinderen, het is alleen voor volwassenen die er af kunnen springen als dat nodig is. Het is gewoon totaal iets anders. Natuurlijk gaan er wat ongelukken gebeuren maar die gebeuren met fietsen ook. En als je kijkt naar het buitenland dan zijn dit soort steps niet bijzonder gevaarlijk.

Het wordt tijd dat dat ministerie eens vooruit gaat kijken en niet in achtergebleven termen denken ("bijzondere bromfiets" bijvoorbeeld, het is geen bromfiets, het is een heel nieuwe categorie).

Wel goed van de Belgen idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alextechhead
[...]

In Rotterdam hadden de steps inderdaad geen blauwe plaatjes, voor zover ik kon zien (het was donker, en ze zoefde voorbij😇)

Is de komst van Bird en/of SwheelS2Go in Amsterdam ook goedgekeurd? Heb er verder niets over gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alextechhead
Tomba schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:41:
[...]

Al waren het Bird medewerkers, die zijn toch alsnog niet onzichtbaar voor de wet..? Juist die moeten zich aan de regelgeving houden om het goede voorbeeld te geven lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

alextechhead schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:08:
[...]

Al waren het Bird medewerkers, die zijn toch alsnog niet onzichtbaar voor de wet..? Juist die moeten zich aan de regelgeving houden om het goede voorbeeld te geven lijkt me
Als we even doen alsof Bird = Uber, dan lijkt me helder dat niet alle start-ups hier hetzelfde over denken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
[...]

Er rijden wel meer mensen op een E stepje in Rotterdam toch ,ik kan me niet voorstellen dat zij de enige zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

drestar schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:12:
[...]

Geel kentekenplaat is trouwens kenteken voor bromfietsen. die jij hebt is enkel een verzekeringsplaatje en dat is heel wat anders als een kentekenplaatje,

[..]
Verdomd je hebt gelijk, ik heb helemaal geen kenteken plaatje ;)
GekkePrutser schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:51:

Met een hele berg andermans kinderen in een gammel soort plastic bakfiets tussen de auto's en treinen doorzoeven is ook idioot. Dat ding biedt geen enkele bescherming en de kinderen zitten er in gegespt zodat ze er niet uit kunnen als er wat mis gaat. Als het niet met een trein gebeurd was dan was het wel met een vrachtwagen o.i.d. gebeurd. Voor groepsvervoer zijn er gewoon busjes.

Met zo'n step vervoer je geen kinderen, het is alleen voor volwassenen die er af kunnen springen als dat nodig is. Het is gewoon totaal iets anders. Natuurlijk gaan er wat ongelukken gebeuren maar die gebeuren met fietsen ook. En als je kijkt naar het buitenland dan zijn dit soort steps niet bijzonder gevaarlijk.

Het wordt tijd dat dat ministerie eens vooruit gaat kijken en niet in achtergebleven termen denken ("bijzondere bromfiets" bijvoorbeeld, het is geen bromfiets, het is een heel nieuwe categorie).

Welkom in Nederland Regel land waar alles en iedereen in de stuip schiet bij het minste of geringste :P
[...]

Nee niet onzichtbaar, maar als men iets niet handhaaft (net zoals zonder licht fietsen, door rood fietsen, over de straat zigzaggen met scooters, burkaverbod etc etc) en die steps op dit moment sowieso zich in een redelijk grijs gebied bevinden vraag ik me af waar deze mensen volgens jou zo'n kenteken zouden moeten scoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
alextechhead schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:04:
[...]

In Rotterdam hadden de steps inderdaad geen blauwe plaatjes, voor zover ik kon zien (het was donker, en ze zoefde voorbij😇)

Is de komst van Bird en/of SwheelS2Go in Amsterdam ook goedgekeurd? Heb er verder niets over gelezen
Wat ik er van gelezen heb word er enkel een vergunning door Amsterdam afgegeven als de e steps door de RDW worden goedgekeurd ,en dat gaan ze waarschijnlijk ook niet voor elkaar krijgen in A´dam.
hetzelfde verhaal als in R´dam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alextechhead
drestar schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:13:
[...]

Er rijden wel meer mensen op een E stepje in Rotterdam toch ,ik kan me niet voorstellen dat zij de enige zijn.
Dat is zeker waar, ik heb er ook al meerdere gezien. Maar die mensen hebben geen grote sticker op hun step waarmee ze een bedrijf vertegenwoordigen.

Overigens is er ook een bedrijf dat tours doet met de es2 door Rotterdam. Zie: YouTube: Segway Kickscooter Tour Rotterdam

Toch leuk om te zien dat de stepjes steeds vaker in het straatbeeld terug te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

alextechhead schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:30:
[...]

Dat is zeker waar, ik heb er ook al meerdere gezien. Maar die mensen hebben geen grote sticker op hun step waarmee ze een bedrijf vertegenwoordigen.
Wellicht ben je niet bekend met de slogan: there is no such thing as bad publicity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
alextechhead schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:30:
[...]

Overigens is er ook een bedrijf dat tours doet met de es2 door Rotterdam. Zie: YouTube: Segway Kickscooter Tour Rotterdam

Toch leuk om te zien dat de stepjes steeds vaker in het straatbeeld terug te zien zijn.
Ja ze vertegenwoordigen het wel met hun sticker Bird erop. misschien willen ze ook reclame maken, en omdat de gemeente achter hun plannen staat denk ik dat er niet zo streng op gehandhaafd word,

leuk filmpje trouwens. ik hoop gewoon dat de overheid in gaat zien dat deze stepjes uit China niet gevaarlijk zijn. maar ik vrees dat als er een ongeluk mee gaat gebeuren het echt streng verboden gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Voor de mensen die een keuze willen maken tussen de Ninebot Segway ES2 en de Xiaomi M365

hier even de tussenstand,

Ninebot Segway ES2 vs Xiaomi M365,

de Ninebot ES2 over 40 reviews 33% positief en 35% negatief
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/xfk7yj7l8.jpg

de Xiaomi M365 over 263 reviews 56% positief en maar 16% negatief
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/vmagx6boxg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

drestar schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:20:
Voor de mensen die een keuze willen maken tussen de Ninebot Segway ES2 en de Xiaomi M365

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Amazon reviews zijn nou niet echt betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Kenzi schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:51:
[...]

Amazon reviews zijn nou niet echt betrouwbaar.
Leg dan ook even uit waarom volgens jou niet? want reviews zijn toch van klanten...
en overal waar ik lees, dus niet alleen op Amazon scoort de Xiaomi M365 beter dan de Ninebot Segway

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:15
drestar schreef op woensdag 5 december 2018 @ 16:52:
[...]

Leg dan ook even uit waarom volgens jou niet? want reviews zijn toch van klanten...
en overal waar ik lees, dus niet alleen op Amazon scoort de Xiaomi M365 beter dan de Ninebot Segway
Toevallig een m365 besteld? Cognitieve dissonantie? Hoeveel ervaring heb je met beide? Ik rij zelf een ES2 en heb dan weer geen ervaring met de m365. Kan in ieder geval uit eigen ervaring spreken dat de ES2 prima rijdt. Verwacht trouwens hetzelfde van de m365 denk dat de verschillen wel mee vallen namelijk... Doen allebei wat het moet doen, rijden van A naar B met een gangetje of 25.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

drestar schreef op woensdag 5 december 2018 @ 16:52:
[...]

nieuws: 'Amazon-personeel verwijderde negatieve recensies tegen betaling'

Amazon maar ook Ebay stikt van de gesponsorde reviews, fake reviews en meer van dat soort ongein. Product listings opnieuw plaatsen om reviews te wissen etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:25
drestar schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:20:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dude echt,
Nu begin je er wel wat over te gaan, wou gisteren al reageren, maar kon me nog inhouden.
Probeer je jezelf nu te prijzen / een goede reden te geven dat je hebt gekozen voor de Xiaomi M365?

Ik heb een Ninebot ES2. Heb ik eigenlijk al iets negatief gezegd over de Xiaomi M365? Nee.
Acceleratie valt tegen bij de ES2 tov M365?
Remmen niet deugdelijk bij de ES2?
ES2 niet mobiel te dragen door gewicht in de buis?
Niet acceptabel om te rijden door de volle banden?
... nog iets?
Wil echt wel eens weten wat je bronnen zijn. Kan je niet beter een oordeel vellen als je bv. Bird uitprobeert? Er zal wel een reden zijn waarom Bird / Lyfe / ...(geen idee welke je nog hebt) een combinatie van beide gebruiken - of overstappen naar de Ninebot ES2.
Ik heb nog geen enkele klacht over mijn step. En ik heb nu al 60km afgelegd ermee.

Ik verkoop zelf op bol.com. Ik heb slechts 2 beoordelingen, niet echt positief over mezelf, maar daar tegenover staan wel 98 orders. Dus 96 zullen dan wel positief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Mvdbeld schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:25:
[...]

Toevallig een m365 besteld? Cognitieve dissonantie? Hoeveel ervaring heb je met beide? Ik rij zelf een ES2 en heb dan weer geen ervaring met de m365. Kan in ieder geval uit eigen ervaring spreken dat de ES2 prima rijdt. Verwacht trouwens hetzelfde van de m365 denk dat de verschillen wel mee vallen namelijk... Doen allebei wat het moet doen, rijden van A naar B met een gangetje of 25.
Ik ga heel het internet af op zoek naar ervaringen van anderen en niet alleen op verkoop sites. er is veel te doen over het moederbord dat na een paar honderd km uit valt en de vering van de ES2 die na verloop van tijd gaat kraken. over de M365 lees ik enkel als nadeel het banden lek rijden. voor de rest zullen ze inderdaad doen wat ze moeten doen en is de topsnelheid gelijk, maar omdat dit tegenhangers zijn kan ik mij voorstellen dat veel mensen worstelen met welke ze moeten kiezen en is het ES2 vs M365 ,vooral op YouTube bij reacties word deze vraag veel gesteld.
bottom line schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:59:
[...]

Dude echt,
Nu begin je er wel wat over te gaan, wou gisteren al reageren, maar kon me nog inhouden.
Probeer je jezelf nu te prijzen / een goede reden te geven dat je hebt gekozen voor de Xiaomi M365?

Ik heb een Ninebot ES2. Heb ik eigenlijk al iets negatief gezegd over de Xiaomi M365? Nee.
Acceleratie valt tegen bij de ES2 tov M365?
Remmen niet deugdelijk bij de ES2?
ES2 niet mobiel te dragen door gewicht in de buis?
Niet acceptabel om te rijden door de volle banden?
... nog iets?
Wil echt wel eens weten wat je bronnen zijn. Kan je niet beter een oordeel vellen als je bv. Bird uitprobeert? Er zal wel een reden zijn waarom Bird / Lyfe / ...(geen idee welke je nog hebt) een combinatie van beide gebruiken - of overstappen naar de Ninebot ES2.
Ik heb nog geen enkele klacht over mijn step. En ik heb nu al 60km afgelegd ermee.

Ik verkoop zelf op bol.com. Ik heb slechts 2 beoordelingen, niet echt positief over mezelf, maar daar tegenover staan wel 98 orders. Dus 96 zullen dan wel positief zijn.
Vooral jezelf niet inhouden want discussie over voor en nadelen tussen deze 2 scooters die competitors zijn in dezelfde prijsklasse is alleen maar goed ook voor anderen die dit ook lezen en nog een keuze willen maken tussen deze 2. als ik iets wil gaan kopen en moet gaan kiezen zoek ik zelf ook naar alle in en outs van competitors . dit kan teleurstellingen en verkeerde keuzes voorkomen.

dat je een es2 hebt en nog maar 60km mee hebt gereden is op zich wel erg weinig .je weet wel hoe het rijd maar ik lees bv dat pas na een paar honderd km het moederbord pas kapot kan gaan en ook de vering kan gaan kraken.. dit is dan bij jou nog niet aan de orde en al bij veel ES2 scooters gebeurd dus in feite kan je dat dan wel een kwaaltje noemen.
Kenzi schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:29:
[...]

nieuws: 'Amazon-personeel verwijderde negatieve recensies tegen betaling'

Amazon maar ook Ebay stikt van de gesponsorde reviews, fake reviews en meer van dat soort ongein. Product listings opnieuw plaatsen om reviews te wissen etc
Dat zou kunnen .maar wel vreemd dat er dan meer negatieve reviews bij de Ninebot staan als positieve reviews, of ze hebben de helft reviews van de negatieve nog verwijderd .in dat geval stonden er dan dus nog meer ,maar zoals ik al aangaf lees ik ook op forums

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
drestar schreef op woensdag 5 december 2018 @ 21:33:
[...]

Ik ga heel het internet af op zoek naar ervaringen van anderen en niet alleen op verkoop sites. er is veel te doen over het moederbord dat na een paar honderd km uit valt en de vering van de ES2 die na verloop van tijd gaat kraken. over de M365 lees ik enkel als nadeel het banden lek rijden. voor de rest zullen ze inderdaad doen wat ze moeten doen en is de topsnelheid gelijk, maar omdat dit tegenhangers zijn kan ik mij voorstellen dat veel mensen worstelen met welke ze moeten kiezen en is het ES2 vs M365 ,vooral op YouTube bij reacties word deze vraag veel gesteld.

[...]

Vooral jezelf niet inhouden want discussie over voor en nadelen tussen deze 2 scooters die competitors zijn in dezelfde prijsklasse is alleen maar goed ook voor anderen die dit ook lezen en nog een keuze willen maken tussen deze 2. als ik iets wil gaan kopen en moet gaan kiezen zoek ik zelf ook naar alle in en outs van competitors . dit kan teleurstellingen en verkeerde keuzes voorkomen.

dat je een es2 hebt en nog maar 60km mee hebt gereden is op zich wel erg weinig .je weet wel hoe het rijd maar ik lees bv dat pas na een paar honderd km het moederbord pas kapot kan gaan en ook de vering kan gaan kraken.. dit is dan bij jou nog niet aan de orde en al bij veel ES2 scooters gebeurd dus in feite kan je dat dan wel een kwaaltje noemen.

[...]

Dat zou kunnen .maar wel vreemd dat er dan meer negatieve reviews bij de Ninebot staan als positieve reviews, of ze hebben de helft reviews van de negatieve nog verwijderd .in dat geval stonden er dan dus nog meer ,maar zoals ik al aangaf lees ik ook op forums
En hoeveel km heb jij al afgelegd met je M365? :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:20
Ik heb niet alle post gelezen, maar wisten jullie dat er ook een Ninebot ES2 bestaat?
Ben wel benieuwd naar de verschillen met de M356 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
zetje01 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:19:
Ik heb niet alle post gelezen, maar wisten jullie dat er ook een Ninebot ES2 bestaat?
:+ :+ :+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahsalti
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-04 19:20
zetje01 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:19:
Verschillen zijn groot

-Geen remhendel
-volledige rubberen banden
-vering voor een achter
-batterij locatie is op de voorstang. Naar mijn mening rijd het minder lekker door de zwaartepunt. Bij de Xiaomi is dat van onder
-extra batterij optie wat ook direct meer vermogen geeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
mahsalti schreef op donderdag 6 december 2018 @ 05:29:
[...]

Verschillen zijn groot

-Geen remhendel
-volledige rubberen banden
-vering voor een achter
-batterij locatie is op de voorstang. Naar mijn mening rijd het minder lekker door de zwaartepunt. Bij de Xiaomi is dat van onder
-extra batterij optie wat ook direct meer vermogen geeft
Dat was niet iets waar je ook daadwerkelijk op moest antwoorden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-05 16:01
GekkePrutser schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:51:

Jij ziet echt niet de correlatie tussen een stint (bijzonder bromvoertuig) en de m365, waarvan iedereen wil dat het een bijzonder bromvoertuig wordt?

dat de ene een grote (lompe) bakfiets is en de andere een step betekend niet dat ze beide niet een risico kunnen vormen in het verkeer.

Het feit dat er geen of nauwelijks controle is voor dit soort voertuigen (na goedkeuring) maakt het een risico groep en daarmee kan ik me heel goed voorstellen dat een minister zegt voorzichtig te zijn met nieuwe voertuigen in deze categorie. Ook voor brommers mist trouwens iets als een apk en valt wellicht hetzelfde voor te zeggen.

Ik ben blij dat er zorgvuldig wordt gekeken naar alle nieuwe (elektrische) voertuigen die de markt willen betreden.

Er mag wel meer wetgeving op de schop om alle niet auto en motor voertuigen een betere en veiligere plek in het verkeer te geven.
- elektrische voertuigen tot 17km/h (bijzonder bromvoertuig)
- snorbrommers (waarvan er geen een 25 rijdt)
- bromfietsen (40km/h op de reguliere weg waar iedereen 50 en een beetje rijdt)
- speed pedelecs die maar al te graag op het fietspad rijden (recent onderzoek)
- en de reguliere (elektrische) fietsen

Allemaal hebben ze een ding gemeen. Ze willen het liefst allemaal gebruik maken van het fietspad.
en ik vind dat niet eens erg als er duidelijke regelgeving voor komt de veiligheid van al deze voornamelijk elektrische voertuigen beter gegarandeerd kan worden.

Dat iedereen overhaast nu graag zijn step wil gebruiken in het verkeer om dat het nu hip en handig is betekend niet dat er niet zorgvuldig naar de wetgeving gekeken mag en moet worden.

Ik help iedereen hier hopen dat dergelijke voertuigen snel een plek in het verkeer krijgen, maar niet ten kosten van de veiligheid van andere weggebruikers.

Iets zie veel meer nut in de discussie breder te trekken dan alleen deze stepjes en skateboards maar zo snel mogelijk de fietspaden op te krijgen

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

s0ulmaster schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:21:
[...]

Iets zie veel meer nut in de discussie breder te trekken dan alleen deze stepjes en skateboards maar zo snel mogelijk de fietspaden op te krijgen
Een "big bang" gaat niet lukken, dat werkt niet in het bedrijfsleven, noch in de politiek.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-05 16:01
nst6ldr schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:04:
[...]

Een "big bang" gaat niet lukken, dat werkt niet in het bedrijfsleven, noch in de politiek.
Kan ik me wel wat bij voorstellen inderdaad.
Betekend wel dat iedereen voorlopig maar even pech heeft omdat er een flink negatief stigma heerst op de categorie bijzonder bromvoertuig en dus voorlopig niets nieuw in deze categorie de weg op gaat, hoe vervelend voor de mensen hier dan ook.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
s0ulmaster schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:21:
[...]

Jij ziet echt niet de correlatie tussen een stint (bijzonder bromvoertuig) en de m365, waarvan iedereen wil dat het een bijzonder bromvoertuig wordt?

dat de ene een grote (lompe) bakfiets is en de andere een step betekend niet dat ze beide niet een risico kunnen vormen in het verkeer.

Het feit dat er geen of nauwelijks controle is voor dit soort voertuigen (na goedkeuring) maakt het een risico groep en daarmee kan ik me heel goed voorstellen dat een minister zegt voorzichtig te zijn met nieuwe voertuigen in deze categorie. Ook voor brommers mist trouwens iets als een apk en valt wellicht hetzelfde voor te zeggen.

Ik ben blij dat er zorgvuldig wordt gekeken naar alle nieuwe (elektrische) voertuigen die de markt willen betreden.

Er mag wel meer wetgeving op de schop om alle niet auto en motor voertuigen een betere en veiligere plek in het verkeer te geven.
- elektrische voertuigen tot 17km/h (bijzonder bromvoertuig)
- snorbrommers (waarvan er geen een 25 rijdt)
- bromfietsen (40km/h op de reguliere weg waar iedereen 50 en een beetje rijdt)
- speed pedelecs die maar al te graag op het fietspad rijden (recent onderzoek)
- en de reguliere (elektrische) fietsen

Allemaal hebben ze een ding gemeen. Ze willen het liefst allemaal gebruik maken van het fietspad.
en ik vind dat niet eens erg als er duidelijke regelgeving voor komt de veiligheid van al deze voornamelijk elektrische voertuigen beter gegarandeerd kan worden.

Dat iedereen overhaast nu graag zijn step wil gebruiken in het verkeer om dat het nu hip en handig is betekend niet dat er niet zorgvuldig naar de wetgeving gekeken mag en moet worden.

Ik help iedereen hier hopen dat dergelijke voertuigen snel een plek in het verkeer krijgen, maar niet ten kosten van de veiligheid van andere weggebruikers.

Ik vind je verhaal wel erg betuttelend overkomen. alsof de mensen zelf niks meer in eigen hand mogen hebben en alles daarin bepaald moet worden . APK voor bromfietsen. gaan we dan ook een jaarlijkse APK voor motorfietsen doen en gewone fietsen? of een dikke dure integraal helm en motorpak verplicht maken voor op de racefiets want hoeveel ongelukken gebeuren niet met racefietsen..want ja jou veiligheid staat in Nederland voorop en de zorgverzekeraar houd liever zijn geld dan het moet uitkeren. veel mensen hebben naast de auto nog een motorfiets, bromfiets of meerdere fietsen en racefietsen ..alsof iedereen al niet genoeg moet betalen in zogenaamd Veilig Nederland,

liefst zie ik de step niet onder bijzondere bromfiets vallen vanwege het kenteken. gewoon verzekeringsplaatje erop om verzekerd te zijn lijkt mij al voldoende. waarom het perse onder een bromfiets moet vallen is ook weer zoiets ..maak dan een categorie elektrische voertuigen speciaal hiervoor, een step lijkt helemaal niet eens op een bromfiets . waarom zijn de regels in Belgie zo soepel en doen ze hier in Nederland weer zo moeilijk?

in Nederland kan iedereen straks weer met een stepje van 12 kilo naar de RDW voor een keuring van 160 euro ,kom op zeg! laat de mensen zelf hun verantwoording ermee nemen in het verkeer. ongelukken gebeuren er altijd ook al ben je nog zo goed gekeurd door de RDW .. uiteindelijk ben jij degene die ermee gaat rijden en ook verantwoordelijk voor het onderhoud eraan. dit moet de overheid niet voor jou hoeven bepalen.

een stint vind ik daarintegen wel wat anders dan een elektrische stepje omdat een stint meerdere personen vervoerd met 1 bestuurder ,en veel groter en veel zwaarder in gewicht is ,totaal ander voertuig dan een stepje van 12 kilo,
maar dan nog .er gebeurd 1 ongeluk met een stint van de duizenden die er in Nederland rondrijden en gelijk alle stints worden verboden omdat ze weer niet weten wat ze er in Nederland mee aanmoeten.. totaal verbod erop is altijd de makkelijkste weg. beetje krom want elke dag gebeuren er meer ongelukken met auto´s en ja ook waarvan de rem het ineens niet meer doet. maar daar wil men niet aan denken.
Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.