Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Tomba schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 15:17:
Heb intussen mijn M365 wat gemod:

Vibration Damper;
[Afbeelding]

Shoe for scooter stand;
[Afbeelding]

Protective display sticker (carbon);
[Afbeelding]

Fender (front and back)
[Afbeelding]

Aanraders vind ik vooral de damper en de fenders (komen inclusief bescherming van de beruchte achterlicht kabel). De damper zorgt voor iets prettiger rijden op minder egale ondergrond, de fenders houden troep tegen (modder steekt erg af op het strakke wit :p)
De shoe en de sticker zijn buiten nuttig (geen krassen op je vloer en geen water in je eStep) ook erg mooi vind ik.

Resultaat mag er iig zijn;
[Afbeelding]

Nu alleen nog wachten op verzekeringsplaathouder en verzekeringsplaatje zelf :)
Allemaal van Curious Joe gekocht zo te zien. Als ik hetzelfde samenstel, kom ik op €43 (incl 12 euro aan verzending) aan materiaal! Dat is al meer dan 10% van het step zelf en uiteraard nogal hoge verzendkosten qua verhouding met het materiaal. Maar zover ik weet is er geen andere (China shopping) adres hiervoor?

Zijn die fenders ook noodzakelijk ja? Wordt de step ook al zo snel vies als je bijvoorbeeld niet door regenachtig weer stept? En komt de viezigheid snel op je kleren? Volgens mij wordt de step ook niet echt mooier met de fenders.

Ik dacht zelf aan de Vibration Dampers v2 0.4 mm, Shoe en Cable protection. Kom ik ook al op €25 (waarvan 12 euro verzendkosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

xileS schreef op maandag 19 november 2018 @ 18:14:
[...]

Allemaal van Curious Joe gekocht zo te zien. Als ik hetzelfde samenstel, kom ik op €43 (incl 12 euro aan verzending) aan materiaal! Dat is al meer dan 10% van het step zelf en uiteraard nogal hoge verzendkosten qua verhouding met het materiaal. Maar zover ik weet is er geen andere (China shopping) adres hiervoor?

Zijn die fenders ook noodzakelijk ja? Wordt de step ook al zo snel vies als je bijvoorbeeld niet door regenachtig weer stept? En komt de viezigheid snel op je kleren? Volgens mij wordt de step ook niet echt mooier met de fenders.

Ik dacht zelf aan de Vibration Dampers v2 0.4 mm, Shoe en Cable protection. Kom ik ook al op €25 (waarvan 12 euro verzendkosten).
Ik kwam zelfs op 44€ uit ;)
Fender Choose:Front and rear fender
18,00 EUR 1 €18,00 EUR
Vibration Dampers v2 Thickness & model:0.6 mm Standard - Red
4,00 EUR 1 €4,00 EUR
Protective display sticker Color:Carbon fiber
5,00 EUR 1 €5,00 EUR
Shoe (for Scooter stand) Color:Red
5,00 EUR 1 €5,00 EUR
Fenders zijn niet noodzakelijk maar ik ben toch blij dat ik ze heb, houdt behoorlijk wat troep en water weg bij de onderkant en mijn benen. Bovendien zit er de fix al bij voor het achterlicht kabeltje wat je sowieso al wil. Overigens vind ik ze juist erg mooi ogen op mijn witte M365, maar over smaak kun je natuurlijk niet twisten :p
Als ik jou was zou ik zeker ook een display bescherm sticker bestellen want anders kan er daar water in je step komen.

Ongetwijfeld kun je via eBay oid een stuk goedkoper uit zijn, maar ik was een beetje lui en wilde zeker goede kwaliteit. Vandaar Curious Joe.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Tomba schreef op maandag 19 november 2018 @ 18:21:
[...]

Ik kwam zelfs op 44€ uit ;)

[...]

Fenders zijn niet noodzakelijk maar ik ben toch blij dat ik ze heb, houdt behoorlijk wat troep en water weg bij de onderkant en mijn benen. Bovendien zit er de fix al bij voor het achterlicht kabeltje wat je sowieso al wil. Overigens vind ik ze juist erg mooi ogen op mijn witte M365, maar over smaak kun je natuurlijk niet twisten :p
Als ik jou was zou ik zeker ook een display bescherm sticker bestellen want anders kan er daar water in je step komen.

Ongetwijfeld kun je via eBay oid een stuk goedkoper uit zijn, maar ik was een beetje lui en wilde zeker goede kwaliteit. Vandaar Curious Joe.
Haha, de carbon sticker is 1 euro duurder zie ik. Hmm, heb je misschien toevallig nog foto's van het zijaanzicht?

Er kan toch niet zomaar water in het display komen? Het gaat sowieso niet of niet veel gebruikt worden tijdens regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

xileS schreef op maandag 19 november 2018 @ 18:58:
[...]

Haha, de carbon sticker is 1 euro duurder zie ik. Hmm, heb je misschien toevallig nog foto's van het zijaanzicht?

Er kan toch niet zomaar water in het display komen? Het gaat sowieso niet of niet veel gebruikt worden tijdens regen.
Wat bedoel je precies met fotos van zijaanzicht?

Bij de startknop kan er water inlopen (althans ik begrijp dat dat voorgevallen is) Toevallig zojuist midden in een ritje door een bui overvallen dus ik ben zeer blij met de sticker (en de fenders :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Tomba schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:22:
[...]

Wat bedoel je precies met fotos van zijaanzicht?

Bij de startknop kan er water inlopen (althans ik begrijp dat dat voorgevallen is) Toevallig zojuist midden in een ritje door een bui overvallen dus ik ben zeer blij met de sticker (en de fenders :p)
Zoiets, zodat de fenders goed zichtbaar zijn :):
Afbeeldingslocatie: https://wwwhatsnew.com/wp-content/uploads/2017/08/sshot-210.jpg
Afbeeldingslocatie: https://xiaomi-pedia.com/wp-content/uploads/2017/11/Xiaomi-M365-13.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xchip.ru/wp-content/uploads/2018/03/M365-electric-scooter_3-660x330.jpg

Op jouw foto's zag ik de fenders niet goed dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

xileS schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:34:
[...]

Zoiets, zodat de fenders goed zichtbaar zijn :):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Op jouw foto's zag ik de fenders niet goed dacht ik.
Ben momenteel niet thuis maar had deze 2 fotos nog op mijn telefoon staan, geven alvast een redelijk idee denk ik;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ehzog8AB9NAMDOkgwl8dZBIl/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WXKymKDDsawgvXqOpAyDOTLv/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGeek
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-08 08:19
Tomba schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:15:
[...]

Ik blijf het zeggen, bij amazon.es de 'EU versie' gewoon voor 399 (+16€ verzendkosten). Snelle verzending, 100% zeker geen importkosten want EU plus 2 jaar garantie.... (amazon vergoedt ook je verzendkosten)
Waarom men nog in China koopt snap ik niet :P

https://www.amazon.es/Xiaomi-Scooter-Patinete-Eléctrico-Plegable/dp/B077QHRLPB
Ik krijg prime Spanje niet geactiveerd... Moet inwoner zijn van Spanje.

Ben trouwens wel amazon prime op de DE versie maar die neemt die niet automatisch over. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

MrGeek schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:39:
[...]

Ik krijg prime Spanje niet geactiveerd... Moet inwoner zijn van Spanje.

Ben trouwens wel amazon prime op de DE versie maar die neemt die niet automatisch over. :-(
Je hebt helemaal geen Prime nodig om te bestellen :) Betekent slechts dat je standaard delivery krijgt a ~16€ en dat het verzenden niet same day is. Wel moet je betalen met credit card, iDeal is niet mogelijk bij Amazon.es

(Heb zelf ook Prime bij DE trouwens)

[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 19-11-2018 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik had ook eerst op Amazon gekeken, maar ik krijg te zien dat ze niet in NL leveren als ik een adres in Amsterdam opgeef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-06 10:39
De kogel is door de kerk! ik heb een Xiaomi M365 besteld ,en toch maar bij Gearbest. hoe langer ik wacht hoe langer levering gaat duren dus ik dacht waarom eigenlijk ook niet nu bestellen. de doorslag gaf mij natuurlijk de laagste prijs en ook dat ik in een review las van iemand uit Frankrijk dat hij hem ontving in precies 5 weken en een Duitser precies in 42 dagen dus met een beetje geluk kan ik hem net rond oud en nieuw nog hebben. Gearbest heeft tenslotte wel de laagste prijs die geen enkele webshop overtreft. anderzijds word het toch steeds kouder met het daar bij horende slechte weer en lijkt het al iets beter te gaan met mijn knie blessure waarvoor ik eerst deze step in gedachten had. ik zocht dus eerst met spoed een e step maar die spoed is nu wat afgenomen. de reden toch voor de goedkoopste prijs te kiezen is dat ik hem altijd nog met winst goed kan verkopen als ik nog besluit hem niet zelf te houden want inmiddels weet ik ook dat ze als warme broodjes over de toonbank op marktplaats gaan voor 380 euro.. ik heb uiteraard bij het bestellen een verzekering van 10 euro erbij genomen, misschien achteraf weggegooid geld maar je moet nooit het risico nemen, en op het bedrag van 315 euro maakt dat extra tientje ook niet heel veel meer uit. ik denk ook niet dat de prijzen van deze steps nog veel lager gaan worden gezien dat de prijzen alleen maar hoger worden en ik heb ook geen 400 euro of meer over voor zo´n step waarvan je de banden al binnen 10km lek kan rijden. dus ik ga vanaf nu af aan bidden dat de step zonder bijkomende kosten in goede orde mijn huis zal bereiken. wil het is proberen en vind ik er niks aan dan verkoop ik hem gelijk weer. zo denk ik er nu over, ik ga nu maar slapen want he tis laat genoeg geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

xileS schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 00:24:
Ik had ook eerst op Amazon gekeken, maar ik krijg te zien dat ze niet in NL leveren als ik een adres in Amsterdam opgeef.
Wait wut? Dat is vrij bizar? Naar Eindhoven leveren ze wel in ieder geval...
drestar schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 03:36:
De kogel is door de kerk! ik heb een Xiaomi M365 besteld ,en toch maar bij Gearbest. hoe langer ik wacht hoe langer levering gaat duren dus ik dacht waarom eigenlijk ook niet nu bestellen. de doorslag gaf mij natuurlijk de laagste prijs en ook dat ik in een review las van iemand uit Frankrijk dat hij hem ontving in precies 5 weken en een Duitser precies in 42 dagen dus met een beetje geluk kan ik hem net rond oud en nieuw nog hebben. Gearbest heeft tenslotte wel de laagste prijs die geen enkele webshop overtreft. anderzijds word het toch steeds kouder met het daar bij horende slechte weer en lijkt het al iets beter te gaan met mijn knie blessure waarvoor ik eerst deze step in gedachten had. ik zocht dus eerst met spoed een e step maar die spoed is nu wat afgenomen. de reden toch voor de goedkoopste prijs te kiezen is dat ik hem altijd nog met winst goed kan verkopen als ik nog besluit hem niet zelf te houden want inmiddels weet ik ook dat ze als warme broodjes over de toonbank op marktplaats gaan voor 380 euro.. ik heb uiteraard bij het bestellen een verzekering van 10 euro erbij genomen, misschien achteraf weggegooid geld maar je moet nooit het risico nemen, en op het bedrag van 315 euro maakt dat extra tientje ook niet heel veel meer uit. ik denk ook niet dat de prijzen van deze steps nog veel lager gaan worden gezien dat de prijzen alleen maar hoger worden en ik heb ook geen 400 euro of meer over voor zo´n step waarvan je de banden al binnen 10km lek kan rijden. dus ik ga vanaf nu af aan bidden dat de step zonder bijkomende kosten in goede orde mijn huis zal bereiken. wil het is proberen en vind ik er niks aan dan verkoop ik hem gelijk weer. zo denk ik er nu over, ik ga nu maar slapen want he tis laat genoeg geweest.
Gefeliciteerd! Ik denk dat je er geen spijt van gaat krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Er is inderdaad iets aan de hand met amazon.de en Nederland.

Vorige week wou ik een DeX dock bestellen (ding voor mijn telefoon) en die willen ze niet naar Nederland leveren maar naar Spanje (waar ik woon) was geen probleem. Heel raar, misschien een of ander probleem met belastingen of regelgeving?

Er zitten niet eens accu's in ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik heb als test weleens een ander adres ingevoerd vab een andere plaats en dat kon toch weer wel. Dacht misschien veranderd het wel weer, maar ze leveren dus nog steeds niet op mijn adres xD. Inmiddels voor 100 euro goedkoper dus via Gearbest besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Tomba schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 06:19:

Gefeliciteerd! Ik denk dat je er geen spijt van gaat krijgen :)
Dank je, en Ik hoop het. in ieder geval geen spijt gezien de lage prijs denk ik.

gelukkig heb ik ook goede verhalen gelezen van Gearbest en er is nog altijd Nederlandse Gearbest klantenservice op facebook en verschillende forums te bereiken die je kunnen helpen en het 1 en ander voor je kunnen nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGeek
Ik zie het echt niet zitten om te wachten tot januari om er eentje te ontvangen. M'n lease wagen gaat bijna weg dus moet dringend op zoek naar een alternatief. Bij Fnac België staat hij ook voor 399.

Misschien nog een deal deze vrijdag anders bestel ik hem daar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
MrGeek schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:05:
Ik zie het echt niet zitten om te wachten tot januari om er eentje te ontvangen. M'n lease wagen gaat bijna weg dus moet dringend op zoek naar een alternatief. Bij Fnac België staat hij ook voor 399.

Misschien nog een deal deze vrijdag anders bestel ik hem daar wel.
Dat is ook niet de versie met 2 extra bandjes.. 399 euro is dan best prijzig

op Aliexpress heb je vrijdag een black Friday aanbieding voor 380 incl verzenden vanuit Spanje in 5 dagen bij je thuis,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGeek
drestar schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:20:
[...]

op Aliexpress heb je vrijdag een black Friday aanbieding voor 380 incl verzenden vanuit Spanje in 5 dagen bij je thuis,
Staat er sinds vandaag bij dat de twee banden erbij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:06

KrazyJay

Ik kan hem helaas ook niet van Amazon.es bestellen, of ik nu adressen in Nederland of België probeer, deze step is daar niet te halen. Ik had graag een witte gewild met gewoon zonder zever 2 jaar garantie, maar via Amazon.es gaat het dus niet, helaas. (Daar staat ie nu wel voor 389€).

Ninjaedit: FNAC doet hem ook in het wit voor 399 <3

[ Voor 8% gewijzigd door KrazyJay op 20-11-2018 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
MrGeek schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:24:
[...]

Staat er sinds vandaag bij dat de twee banden erbij zitten.
Ik kan geen Frans haha maar heb het even vertaald. en inderdaad word geleverd met 2de set banden.

bij Amazon is dan raar dat hij je adres niet pakt. maar als je het geld er voor over hebt zou ik gewoon bij Fnac bestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Ik zag net dat bij Gearbest nu ineens ook de EU versie voor 338 euro aangeboden word met gratis verzenden . terwijl gisteren nog 86 euro exlusief voor de verzending bij stond nu dus gratis in de flash sale. met verzekering erbij 350 euro heb je dus een mooie deal. maar inderdaad als je 50 euro meer betaald bij fnac scheelt je dat misschien 2 maanden wachten.

Er staat bij EU Ocean Shipping 40 tot 50 dagen. per schip dus. ik vraag mij af, is dit ook douane kosten vrij?
en of dit nog langer duurt als met de trein?

[ Voor 18% gewijzigd door drestar op 20-11-2018 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiballen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-05-2024
Paar weken terug besteld via Amazon.es. Helaas wat vertraging met levering naar hun magazijn, maar inmiddels binnen.
Ook met 2e set banden. Deze lijken platter en hebben denk ik meer grip, maar kan er weinig over vinden. Iemand die weet welke banden je het best voor welke ondergrond kunt gebruiken?

Verder erg tevreden; efficiënt en duurzaam :-). Enige wat ik soms lastig vind is richting aangeven. Balans houden op de step is lastig met 1 hand. Hoe lossen jullie dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Bamiballen schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:22:
Paar weken terug besteld via Amazon.es. Helaas wat vertraging met levering naar hun magazijn, maar inmiddels binnen.
Ook met 2e set banden. Deze lijken platter en hebben denk ik meer grip, maar kan er weinig over vinden. Iemand die weet welke banden je het best voor welke ondergrond kunt gebruiken?

Verder erg tevreden; efficiënt en duurzaam :-). Enige wat ik soms lastig vind is richting aangeven. Balans houden op de step is lastig met 1 hand. Hoe lossen jullie dit op?
De banden zijn exact hetzelfde :) zodra je ze erop legt en oppompt krijgen ze pas hun vorm.

Richting aangeven met armen lukt me niet dus ik probeer maar heeeeel goed op te letten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Inmiddels vernomen dat de Xiaomi verzendtijd vertraagd is naar half december. nu kan ik de order nog cancelen en omruilen voor een Ninebot ES2 . ik weet echter niet of dat een betere keuze zal zijn dan de M365,

wat ik erover kan vinden en een beetje gelezen heb is dat de ES2 kleinere wielen en massieve banden heeft en dit erg lawaaig is onder het rijden op oneffenheden in de weg, tegel wegen en zandpaadjes, en dan erg veel trilt. ook las ik van iemand op YouTube dat deze step aanvoelde als een speelgoed step en dat de reden was dat hij hem gelijk heeft terug gestuurd,

en ook het zwaartepunt schijnt hoger te liggen doordat de accu in de stuurbuis zit ,je kan wel een extra accu eraan hangen heb ik begrepen maar dan word de stuurbuis nog zwaarder neem ik aan en zo het zwaartepunt bovenin nog zwaarder word,

ik vraag mij af hoe dat rijd tov de xiaomi waarbij de accu onderin de step zit .heeft iemand daar ervaring mee? hoe voelt een ES2 aan als je ermee rijd. voelt het echt als speelgoed plastic op die massieve en vooral kleinere bandjes of rijd het nog best comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pherox006
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
drestar schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:20:
[...]

Bij fnac is het wel de Europese versie, dus met 2 bandjes

Source: begin september bij Fnac gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Pherox006 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:34:
[...]

Bij fnac is het wel de Europese versie, dus met 2 bandjes

Source: begin september bij Fnac gekocht
Ok bedankt maar wil hem beter omruilen want de ES2 is nu dezelfde prijs als wat ik betaald heb,

alleen klopt dit in deze video dat ze zoveel lawaai maken?
YouTube: Jurmala to Riga by Segway Ninebot ES2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pherox006
  • Niet online
drestar schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:49:
[...]

Ok bedankt maar wil hem beter omruilen want de ES2 is nu dezelfde prijs als wat ik betaald heb,

alleen klopt dit in deze video dat ze zoveel lawaai maken?
YouTube: Jurmala to Riga by Segway Ninebot ES2
De vrrrrrrrr geluidjes komen gewoon van de motor. Tis zeker niet storend imho.

Meestal heb ik toch oortjes in anyways

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Pherox006 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:51:
[...]

De vrrrrrrrr geluidjes komen gewoon van de motor. Tis zeker niet storend imho.

Meestal heb ik toch oortjes in anyways
Dus je voelt geen trillingen op je -ES2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pherox006
  • Niet online
drestar schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:59:
[...]

Dus je voelt geen trillingen op je -ES2?
Es2 whut?

Tgaat toch over een M365?

Voor tegen de trillingen hebk dit, doet zen ding wel deftig imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Pherox006 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 23:02:
[...]

Es2 whut?

Tgaat toch over een M365?

Voor tegen de trillingen hebk dit, doet zen ding wel deftig imho
Nee het ging over de ninebot ES2, lees mijn post maar even terug. ik wilde misschien de Xiaomi ruilen voor een ninebot,

wel goed setje trouwens tegen trillingen .ik las wel dat je ook problemen kan krijgen met de lagers van het achterwiel bij de M365. maar met een beetje vet te smeren. ES2 zouden meer problemen hebben met motor noise

[ Voor 20% gewijzigd door drestar op 21-11-2018 23:52 ]

• Tomba

Tomba

drestar schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:05:
Inmiddels vernomen dat de Xiaomi verzendtijd vertraagd is naar half december. nu kan ik de order nog cancelen en omruilen voor een Ninebot ES2 . ik weet echter niet of dat een betere keuze zal zijn dan de M365,

wat ik erover kan vinden en een beetje gelezen heb is dat de ES2 kleinere wielen en massieve banden heeft en dit erg lawaaig is onder het rijden op oneffenheden in de weg, tegel wegen en zandpaadjes, en dan erg veel trilt. ook las ik van iemand op YouTube dat deze step aanvoelde als een speelgoed step en dat de reden was dat hij hem gelijk heeft terug gestuurd,

en ook het zwaartepunt schijnt hoger te liggen doordat de accu in de stuurbuis zit ,je kan wel een extra accu eraan hangen heb ik begrepen maar dan word de stuurbuis nog zwaarder neem ik aan en zo het zwaartepunt bovenin nog zwaarder word,

ik vraag mij af hoe dat rijd tov de xiaomi waarbij de accu onderin de step zit .heeft iemand daar ervaring mee? hoe voelt een ES2 aan als je ermee rijd. voelt het echt als speelgoed plastic op die massieve en vooral kleinere bandjes of rijd het nog best comfortabel.
Alleen al door de solid tires zou ik er niet aan beginnen, is super oncomfortabel.
drestar schreef op woensdag 21 november 2018 @ 23:49:
[...]

Nee het ging over de ninebot ES2, lees mijn post maar even terug. ik wilde misschien de Xiaomi ruilen voor een ninebot,

wel goed setje trouwens tegen trillingen .ik las wel dat je ook problemen kan krijgen met de lagers van het achterwiel bij de M365. maar met een beetje vet te smeren. ES2 zouden meer problemen hebben met motor noise
Yes, die set kan ik ook van harte aanbevelen.
Qua smering wordt deze WD40 variant aanbevolen;
https://www.amazon.de/dp/B007JIBPN2 .
Let op! Gebruik nooit normale WD40 hiervoor!

[ Voor 20% gewijzigd door Tomba op 22-11-2018 07:35 ]

• drestar
Tomba schreef op donderdag 22 november 2018 @ 07:32:
[...]

Alleen al door de solid tires zou ik er niet aan beginnen, is super oncomfortabel.

[...]

Yes, die set kan ik ook van harte aanbevelen.
Qua smering wordt deze WD40 variant aanbevolen;
https://www.amazon.de/dp/B007JIBPN2 .
Let op! Gebruik nooit normale WD40 hiervoor!
Heb je die van jou al gesmeerd met deze WD40? en merkte je gelijk veel verschil?

volgens mij is het beste gelijk het achterwiel eruit te halen en de wiellagers te smeren voordat je ermee gaat rijden . dit om slijtage zoveel mogelijk te beperken want een lager die droog loopt tot dat je hem hoort is nooit goed.

over de ES2, de solide banden is ook waar ik meer over wilde weten hoe dat werkelijk rijd. eigenlijk moet je dan meningen horen van mensen die zowel de Xiaomi en de ninebot hebben gereden en daardoor het verschil weten.. het schijnt wel als je op de Xiaomi solide banden legt je hier topsnelheid op inlevert.

maar ik lees bij reviews op Gearbest bij de ES2 ook niet echt klachten over de solide banden over trillerig rijden, wel op amazon deze review gevonden.,

Still enjoying the scooter after several weeks! I'm 150 lb and it moves me along pretty well. Acceleration is adequate and the brakes work well. The design is nice too; there are no exposed cables, readout is legible, head tube folds down easily, headlight is bright and the kick stand works. The under carriage lights are pretty cool too. Maybe some day I'll add the extra battery pack to zoom up the hills and to increase my range.
Solid tires make the ride a little harsh and choppy. The ride balance is not the best because the battery is in the head tube so the scooter seems a little top heavy. It feels more like a plastic toy than a rugged transportation. The battery charger went bad after two days but the seller sent a replacement so all is good.
The only thing that bothers me a lot is that the head tube is not as tight as I would like it. I'm afraid over time it'll loosen up more, to a point where the rotating joint will get real sloppy. Right now, you can feel the fore and aft play in the head tube when the electric brake is applied. I'll just have to take it easy when going over bumps to not over stressed that joint.
Overall, I'm pleased with this scooter. What would make this 5 stars are air filled tires and a tighter head tube joint.

om eerlijk te zijn vind ik het design van de ES2 wel mooier en moderner ogen dan van de M365,

de M365 is logger van vorm, maar heeft wel een schijfrem achter wat mij meer aanstaat dan de remmen van de ES2,

maar met stickerset is het weer wel een heel andere scooter en veel mooier,

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/mf6o32c12dh9u.jpg

alleen hier moet je bij de Xiaomi schijnbaar wel voor opassen, degene die dit had was bijna verongelukt,,

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/231uaylzhg.jpg

verder verschil is dat er bij de ES2 geen bedradingen naar buiten uitsteken en hij heeft een km teller wat Xiaomi niet heeft. ik lees dat ze standaard 27km p/u halen bij een gewicht van 90 plus nog.

[ Voor 38% gewijzigd door drestar op 22-11-2018 14:33 ]

• drestar
Heeft iemand al andere firmware geinstalleerd op zijn Xiaomi?

als je dit filmpje ziet, is echt geweldig.

YouTube: XIaomi M365 1.4 Firmware Long Range Offroad test Ride & Broken bumpe...

• Tomba

Tomba

drestar schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:20:
[...]

Heb je die van jou al gesmeerd met deze WD40? en merkte je gelijk veel verschil?
[...]
Zodra hij binnen is van Amazon.de laat ik t je weten ;)
drestar schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:20:
[...]

volgens mij is het beste gelijk het achterwiel eruit te halen en de wiellagers te smeren voordat je ermee gaat rijden . dit om slijtage zoveel mogelijk te beperken want een lager die droog loopt tot dat je hem hoort is nooit goed.

over de ES2, de solide banden is ook waar ik meer over wilde weten hoe dat werkelijk rijd. eigenlijk moet je dan meningen horen van mensen die zowel de Xiaomi en de ninebot hebben gereden en daardoor het verschil weten.. het schijnt wel als je op de Xiaomi solide banden legt je hier topsnelheid op inlevert.

maar ik lees bij reviews op Gearbest bij de ES2 ook niet echt klachten over de solide banden over trillerig rijden, wel op amazon deze review gevonden.,

Still enjoying the scooter after several weeks! I'm 150 lb and it moves me along pretty well. Acceleration is adequate and the brakes work well. The design is nice too; there are no exposed cables, readout is legible, head tube folds down easily, headlight is bright and the kick stand works. The under carriage lights are pretty cool too. Maybe some day I'll add the extra battery pack to zoom up the hills and to increase my range.
Solid tires make the ride a little harsh and choppy. The ride balance is not the best because the battery is in the head tube so the scooter seems a little top heavy. It feels more like a plastic toy than a rugged transportation. The battery charger went bad after two days but the seller sent a replacement so all is good.
The only thing that bothers me a lot is that the head tube is not as tight as I would like it. I'm afraid over time it'll loosen up more, to a point where the rotating joint will get real sloppy. Right now, you can feel the fore and aft play in the head tube when the electric brake is applied. I'll just have to take it easy when going over bumps to not over stressed that joint.
Overall, I'm pleased with this scooter. What would make this 5 stars are air filled tires and a tighter head tube joint.

om eerlijk te zijn vind ik het design van de ES2 wel mooier en moderner ogen dan van de M365,

de M365 is logger van vorm, maar heeft wel een schijfrem achter wat mij meer aanstaat dan de remmen van de ES2,

maar met stickerset is het weer wel een heel andere scooter en veel mooier,

[Afbeelding]

alleen hier moet je bij de Xiaomi schijnbaar wel voor opassen, degene die dit had was bijna verongelukt,,

[Afbeelding]

verder verschil is dat er bij de ES2 geen bedradingen naar buiten uitsteken en hij heeft een km teller wat Xiaomi niet heeft. ik lees dat ze standaard 27km p/u halen bij een gewicht van 90 plus nog.
Yupz, The ride is a bit choppy. Dat vind ik al met de Xiaomi op kinderkopjes, denk dat ik met zon ES2 helemaal gek zou worden. Overigens vind ik de Xiaomi mooier en ik denk dat ie door de lagere batterij ook fijner rijdt. Maar heb dus zelf geen ervaring mee :p

Vwb afbreken van de vergrendeling; ik heb zelf deze video van Rollerplausch gevolgd;

Ik denk dat het daarmee wel snor zit, maar tis wel iets om op te letten. (Dus niet lomp mee gaan springen/tegen stoepranden opknallen)

[ Voor 5% gewijzigd door Tomba op 22-11-2018 17:27 ]

• drestar
Ik denk dat dit wel een zwak punt blijft bij de Xiaomi maar hoeft geen probleem te zijn als je er geen gekke dingen mee gaat doen.

en dan is er nog een zwak punt. de banden,

het is wel opmerkelijk dat veel gebruikers binnen 50 km hun banden lek rijden,
maar die kan je vervangen voor CST banden .deze zijn van veel betere kwaliteit en hebben ook minder rolweerstand, overigens bepaald de bandenspanning ook de demping

wat betreft de Ninebot ES2. die heeft solide banden en die zullen ook een keer verslijten .ik vraag mij af hoe men deze eraf gaat krijgen of word het gelijk een nieuw wiel kopen... overigens zullen na verloop van tijd versleten banden of versleten solide wielen in het geval van de Ninebot ES2 ook minder goed rijden, dus eigenlijk is het een pluspunt om luchtbanden erop te hebben die je makkelijker kan verwisselen en om reden van slijtage ook moet verwisselen.

• bottom line
  • Laatst online: 17-09 23:03
drestar schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:24:
Ik denk dat dit wel een zwak punt blijft bij de Xiaomi maar hoeft geen probleem te zijn als je er geen gekke dingen mee gaat doen.

maar die kan je vervangen voor CST banden .deze zijn van veel betere kwaliteit en hebben ook minder rolweerstand, overigens bepaald de bandenspanning ook de demping

wat betreft de Ninebot ES2. die heeft solide banden en die zullen ook een keer verslijten .ik vraag mij af hoe men deze eraf gaat krijgen of word het gelijk een nieuw wiel kopen... overigens zullen na verloop van tijd versleten banden of versleten solide wielen in het geval van de Ninebot ES2 ook minder goed rijden, dus eigenlijk is het een pluspunt om luchtbanden erop te hebben die je makkelijker kan verwisselen en om reden van slijtage ook moet verwisselen.
Ik heb de (Xiaomi Segway) Ninebot ES2 :)
Eerste wat ik deed, was wel het ledlicht onderaan de step uitzetten :P leek alsof ik naar een tuningfeestje ging :+
Ingeruild nadat ik eerst een ES1 had gekocht (en verkocht via 2dehands).
What do you want to know?

Schokken vallen best wel goed mee. Hangt natuurlijk van de staat van de wegen vanaf. Ik rijd niet vaak op klinkers, meestal beton / asfalt.
En motor maakt echt niet veel lawaai zoals in het filmpje.

[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 22-11-2018 19:32 ]

• Tomba

Tomba

[...]
Alles staat of valt :+ bij je gebruik, ik denk dat ie bij de ES2 nog wel eens zwakker zou kunnen zijn ivm het extra gewicht van de accu.
[...]

[...]
Ik denk niet dat de banden sneller lek gaan dan een gemiddelde fietsband ;) Waar haal je vandaan dat ze binnen 50 km lek gaan? Ik zit nu zelf op 47,28 dus dan moet ik toch maar eens door glas gaan rijden :p
Maar even zonder gekheid ik herken deze opmerking niet uit de comments op de verschillende boards/gebruikersgroepen waar ik lid van ben. Er zijn mensen die er al 1000km op hebben zitten met de originele banden (!)

Mocht je je er echt zorgen over maken is Slime je vriend, kost je maar 8.95 op Amazon.de :)
https://www.amazon.de/Sli...ealant-Hang/dp/B000W45GGW
[...]

Das inderdaad een heel goed punt!
bottom line schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:30:
[...]

Eerste wat ik deed, was wel het ledlicht onderaan de step uitzetten :P leek alsof ik naar een tuningfeestje ging :+

Schokken vallen best wel goed mee. Hangt natuurlijk van de staat van de wegen vanaf. Ik rijd niet vaak op klinkers, meestal beton / asfalt.
Wat was voor jou de reden om voor de ES2 te gaan?
Woon je toevallig in de buurt van Eindhoven? Zou wel eens willen vergelijken namelijk :)

[ Voor 15% gewijzigd door Tomba op 22-11-2018 19:56 ]

• drestar
bottom line schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:30:
[...]

Ik wil er dus ook mee door het bos gaan rijden op zandpaadjes etc.
en ik heb nu een filmpje gezien van iemand die dat ook deed en die riep alleen maar what is that thing freaky loud..

maar hoeveel km heb je er mee gereden?

ik las dat er problemen konden ontstaan met de elektronika, dat ze er zomaar mee kunnen ophouden na een paar honderd km

heb je zowel de ES2 als de Xiaomi? want ik zoek ook naar verglijkingen.

en dan niet in grote van de accu maar puur op rij gedrag en welke beter bestuurbaar en stabieler is.
hoe voelt het gewicht van de accu in de stuurbuis aan .merk je daar veel van? heeft het de neiging voorover te gaan. en hoe is het met de wendbaarheid.bv slalommen ermee .korte bochtjes pakken op hogere snelheden ect,

ik heb wel ook gelezen dat door trillingen bij de ES2 het 1 en ander los kan komen en dat de schokdempers lawaai kunnen gaan maken na verloop van tijd..

dan het punt. hoe doe je het met de solide banden als die versleten raken? zijn die eraf te halen of moet je gelijk andere wielen kopen.

ik vind de ES2 er wel sportiever en moderner uit zien als de Xiaomi. .alleen zou deze scooter beter af zijn met luchtbandjes en een schijfrem achter ipv zo´n duw spatbord met je voet. en zo´n voorremknop lijkt mij ook niet echt ideaal.

jammer want ik zou van beiden het beste wel willen. dus het uiterlijk van de ES2 en dan met schijfremmen en luchtbanden. in combinatie met luchtbanden heb je nog meer aan de schokdempers,

• bottom line
Tomba schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:54:
[...]

Alles staat of valt :+ bij je gebruik, ik denk dat ie bij de ES2 nog wel eens zwakker zou kunnen zijn ivm het extra gewicht van de accu.

[...]

Ik denk niet dat de banden sneller lek gaan dan een gemiddelde fietsband ;) Waar haal je vandaan dat ze binnen 50 km lek gaan? Ik zit nu zelf op 47,28 dus dan moet ik toch maar eens door glas gaan rijden :p
Maar even zonder gekheid ik herken deze opmerking niet uit de comments op de verschillende boards/gebruikersgroepen waar ik lid van ben. Er zijn mensen die er al 1000km op hebben zitten met de originele banden (!)

Mocht je je er echt zorgen over maken is Slime je vriend, kost je maar 8.95 op Amazon.de :)
https://www.amazon.de/Sli...ealant-Hang/dp/B000W45GGW

[...]

Das inderdaad een heel goed punt!

[...]

Wat was voor jou de reden om voor de ES2 te gaan?
Woon je toevallig in de buurt van Eindhoven? Zou wel eens willen vergelijken namelijk :)
Begin December (1 december?) moet ik mijn broer halen in Eindhoven luchthaven. Kan ik hem meenemen en je het laten proberen?
Moest je eens in de buurt zijn van Antwerpen/Zandhoven, kan je die ook altijd hier eens proberen.

ES1 voor 100km gereden, ES2 een kleine 20km momenteel.

Reden voor ES2 tegenover
M365
Mooier display
Solid tires (wou toch geen risico lopen met het plat gaan van banden).
Handiger in het opvouwen en het daarna dragen van de step (vermoed ik, weet niet zeker, Mede door deze manier van transport http://segway.com.sg/wp-content/uploads/2017/11/Towed.jpg)
Mooier gewoon

ES1
Beter handvaten
Achterlicht - eigenlijk belangrijkste reden
Sneller

@drestar
Gewicht in stuurkolom merk je amper tijdens het rijden. Het grootste gewicht ben je namelijk zelf, dus dat gaat vrij goed. Waar je wel meer 'last' van hebt dan bij de M365, vermoed ik ook weer (heb geen ervaring hiermee), is dat je echt maar zelden je even kan steppen met 1 hand. Is best wel gevaarlijk en enkel te doen voor enkele seconden.

Qua trillingen en het losgeraken van spullen vraag ik me wel af waar je dat hebt gelezen. Vanuit het stuur wordt er 1 draadje verbonden. Die kan je zonder problemen open maken en terug verbinden (moest hij niet werken). Wordt ook geleverd trouwens met het stuur gedemonteerd. Voor verbinding naar achterlicht en rem, zullen kabels wel onderaan de voetenplank liggen, en die kan je ook gemakkelijk open leggen, aangezien die leeg zou moeten zijn (geen batterij in de weg). Niet dat ik dit ooit verwacht om te moeten doen. Qua kwaliteit is deze step erg goed.
Qua banden demontage moet ik morgen nog eens de step beter bekijken. Had zelf ook eens bekeken of ik er geen luchtbanden onder kon zetten die oorspronkelijk voor de M365 moeten zijn :) maar te weinig hierover gevonden.

Voorremknop is handiger als ik zelf dacht! Het gebruik leer je snel aan, en als je van 25km/u deze knop volledig indrukt rem je ook enorm hard :+ dacht ook eerst om de rem met je voet het meeste te gebruiken, maar dat heb ik nog niet gedaan.
Lijkt mij net dat die langer volhoudt dan een mechanische verbinding bij de M365 (die ook scheef/kapot kan gaan als je die telkens ergens tegen legt zoals bv. autokoffer)

Hou trouwens in je achterhoofd dat je deze step kunt upgraden door een extra batterij te kopen die je aan de stuurkolom hangt. Hiermee kan je 20km extra rijden en kun je de snelheid met een 5km per uur opdrijven :P
Werkt bij de ES1 alsook de ES2 - waarna de step eigenlijk de naam ES3 (ES1+batterij) en ES4 (ES2+batterij) krijgt. Degene in je filmpje rijdt namelijk eigenlijk met zo'n ES4. Je ziet ook heel goed dat hij zich 'klaar zet' om bepaalde schokken op te vangen. Doe ik ook bij bepaalde overgangen van de wegen, en zullen jullie wel niet hebben bij je M365.

De ES1 kan je trouwens ook gebruiken in Rotterdam. Zat woensdag op hotel bij The James, vlakbij de Beurs, en hun hebben 2 steps die je kan gebruiken.

[ Voor 37% gewijzigd door bottom line op 22-11-2018 21:29 ]

• drestar
bottom line schreef op donderdag 22 november 2018 @ 20:49:
[...]

Begin December (1 december?) moet ik mijn broer halen in Eindhoven luchthaven. Kan ik hem meenemen en je het laten proberen?
Moest je eens in de buurt zijn van Antwerpen, kan je die ook altijd hier eens proberen.
ES1 voor 100km gereden, ES2 een kleine 20km momenteel.

Reden voor ES2 tegenover
M365
Mooier display
Solid tires (wou toch geen risico lopen met het plat gaan van banden).
Handiger in het opvouwen en het daarna dragen van de step (vermoed ik, weet niet zeker, Mede door deze manier van transport http://segway.com.sg/wp-content/uploads/2017/11/Towed.jpg)
Mooier gewoon

ES1
Beter handvaten
Achterlicht - eigenlijk belangrijkste reden
Sneller

@drestar
Gewicht in stuurkolom merk je amper tijdens het rijden. Het grootste gewicht ben je namelijk zelf, dus dat gaat vrij goed. Waar je wel meer 'last' van hebt dan bij de M365, vermoed ik ook weer (heb geen ervaring hiermee), is dat je echt maar zelden je even kan steppen met 1 hand. Is best wel gevaarlijk en enkel te doen voor enkele seconden.

Qua trillingen en het losgeraken van spullen vraag ik me wel af waar je dat hebt gelezen. Vanuit het stuur wordt er 1 draadje verbonden. Die kan je zonder problemen open maken en terug verbinden (moest hij niet werken) Wordt ook geleverd trouwens met het stuur gedemonteerd. Voor verbinding naar achterlicht en rem, zullen kabels wel onderaan de voetenplank liggen, en die kan je ook gemakkelijk open leggen, aangezien die leeg zou moeten zijn (geen batterij in de weg). Niet dat ik dit ooit verwacht om te moeten doen. Qua kwaliteit is deze step erg goed.
Qua banden demontage moet ik morgen nog eens de step beter bekijken. Had zelf ook eens bekeken of ik er geen luchtbanden onder kon zetten die oorspronkelijk voor de M365 moeten zijn :) maar te weinig hierover gevonden.

Voorremknop is handiger als ik zelf dacht! Het gebruik leer je sneller aan als verwacht, en als je van 25km/u deze knop volledig indrukt rem je ook enorm hard :+ dacht ook eerst om de rem met je voet het meeste te gebruiken, maar dat heb ik nog niet gedaan.
Lijkt mij net dat die langer volhoudt dan een mechanische verbinding bij de M365 (die ook scheef/kapot kan gaan als je die telkens ergens tegen legt zoals bv. autokoffer)

Hou trouwens in je achterhoofd dat je deze step kunt upgraden door een extra batterij te kopen die je aan de stuurkolom hangt. Hiermee kan je 20km extra rijden en kun je de snelheid met een 5km per uur opdrijven :P
Werkt bij de ES1 alsook de ES2 - waarna de step eigenlijk de naam ES3 (ES1+batterij) en ES4 (ES2+batterij) krijgt. Degene in je filmpje rijdt namelijk eigenlijk met zo'n ES4. Je ziet ook heel goed dat hij zich 'klaar zet' om bepaalde schokken op te vangen. Doe ik ook bij bepaalde overgangen van de wegen, en zullen jullie wel niet hebben bij je M365.
Bedankt voor je bevinden en ervaringen te posten.

de Xiaomi heeft iets grotere wielmaat. grotere wielen lijken mij ook makkelijker ergens overheen te komen,
en daardoor heeft de M365 ook iets meer grondspeling

en inderdaad de meeste mensen hebben het over het lek rijden van de banden bij de Xiaomi .dat schijnt een groot probleem te zijn. ik heb zelf verhalen gelezen van gebruikers gelezen die reden hun band al lek binnen de eerste 10km,

het is natuurlijk best frustrerend als jij je band van je pas nieuwe step al lek rijd maar het kan natuurlijk gebeuren.een bandje wisselen of maken is voor mij geen probleem omdat ik dit al heel vaak gedaan heb .ook met motorbanden. al denk ik wel dat de banden die erop zitten ook niet van al te beste kwaliteit zijn. waarschijnlijk ook geen anti lek banden. dus als en er een paar hele goede anti lek banden op legt heb je daar waarschijnlijk geen problemen meer mee.

solide banden is een uitkomst als je zelf geen banden kan plakken maar wel met als nadeel dat je weer meer vibraties hebt. leg je solide banden op de Xiaomi heb je ook gelijk meer vibraties en dan lever je zelfs snelheid in want luchtbanden hebben sowieso minder rolweerstand dan massieve banden mits je de juiste bandenspanning aanhoud

wat betreft de uitvoering van de Ninebot ES2 tegenover de M365 is het inderdaad jammer dat de M365 geen display heeft met snelheidsmeter en ook dat het niet echt mooi is uitgevoerd. ik vind het stuur dat meer naar voren uitsteekt en de nok waar het stuur aan bevestigt zit ook minder mooi als het compacte stuurinrichting van de ES2,en je kan de Ninebot ook compacter vouwen.

ik had wel bij bol.com een review gelezen dat er pinnetjes voorin konden uitvallen tijdens het inklappen waardoor je speling kan krijgen en een krakend geluid..

ik ben mij heel diep aan het inlezen en het schijnt ook dat in de achter schokbreker de inbusbout kan loskomen door trillingen.en sommigen krijgen het kraken van de achter schok demper er ook niet uit..

ik lees dat je nog maar 20km hebt gereden met je ES2 dus misschien zijn dit punten waar je op moet letten. ik lees ook dat de laatste versie 1.3 is en versies ervoor 1.1 ,1.2 meer aan de hand was. er was ook een verhaal dat ze zouden stoppen met de verkoop van de Ninebot ES2 vanwege teveel problemen met het moederbord .er waren nogal wat gebruikers waarbij hun step ineens uitviel nadat het gas eerst bleef hangen bij ongeveer 100 of 200 km gebruik,

dit heb ik dus allemaal gelezen aan reacties op YouTube en gebruikers ervaringen op Amazon en elders op internet. er staat genoeg over geschreven. ook dat hij wat speelgoedachtig aan zou voelen als je ermee rijd. waarschijnlijk komt dat door de massieve banden,

wat betreft remmen heb ik begrepen dat de ES2 een langere remweg heeft en de M365 ook sneller accelereert .hier heb ik filmpjes van gezien en het scheelt best wel maar topsnelheid is wel hetzelfde.

koop je echter een extra accu die overigens wel minimaal 150 euro kost als je hem daarvoor kan vinden en anders nog duurder maar dan ga je inderdaad 5km harder en verhoog je de actieradius .dit is op zich mooi maar kost helaas weer veel extra geld en je verhoogd daarmee ook het gewicht met 1,5 kilo.

kiezen tussen deze 2,

hier nog even op een rij,

Voordelen M65 tov de Ninebot ES2

luchtbanden waarmee lekkerder rijden en betere schok absorbatie. daarom geen schokbrekers nodig.
leg je er goede set anti lek banden op met lagere rolweerstand win je ook nog wat aan snelheid en rijd het beter en rijd je ze minder snel lek, setje van 2 stuks CST banden bv kosten 30 euro inclusief verzenden en hier zitten ook de binnenbanden bij in.
grotere wielen en hogere grondspeling is makkelijker over obstakels rijden zodat de onderkant van de step minder snel de grond zal raken als bij de ES2
schijfrem achter, toch wel leuk want als deze goed staat afgesteld kan je lekker je step met het achterwiel in de slip gooien.ik heb hier al filmpjes van gezien. ziet er spectaculair uit.
snellere acceleratie dan de ES2 ,(bij allebei standaard)
aluminium frame tov plastic ES2

Nadelen M365 tov ES2

Geen snelheidsmeter. kan wel met telefoon erop maar ziet er eigenlijk ook niet uit.
niet zo compact opvouwbaar als de ES2,
speling op de stuurbuis. wel op te lossen met een setje siliconen plaatjes ertussen
banden kunnen nog altijd lek gereden worden maar met een set goede anti lek banden veel minder kans,

Voordelen ES2 tov M365

Mooi display met snelheidsmeter,
schokbrekers, maar het zou nog beter werken met luchtbanden,
mooi modern design, (hierom zullen de meesten ook wel kiezen voor de ES2 step denk ik)
en compacter opvouwbaar dan de M365,
uit te breiden met extra accu, alleen kost dit gelijk een hele smak met geld. (150 tot 200 euro)
2 remmen, alleen voor het gemak rem je meestal alleen met de voor rem binnen handbereik,

nadelen ES2 tov M365

Massieve banden. voordeel is alleen dat je deze niet lek rijd maar het wel oncomfortabeler rijd vanwege vibratie, en ook deze banden slijten..
door vibraties van de solide banden kan er meer los gaan zitten, en de schokbrekers kunnen gaan kraken,
minder grondspeling door kleinere wielen ,dus moeilijker over obstakels heen komen. ook omdat de solide banden minder in veren.
minder snelle acceleratie dan de M365 .maar met extra accu accelereert hij weer sneller dan de M365
maar weegt er dan wel nog 1,5 kilo zwaarder mee en kost veel geld,
lagere remweg,
plastic frame

over het zwaartepunt vanwege de batterij ga ik het niet hebben .ik denk dat het bij beide scooters wel goed zit.

beide scooters hebben dus voor en nadelen. maar out of the box is de Xiaomi de betere scooter,

hier nog een filmpje van de Ninebot ES2. je hoort hem duidelijk vibreren en kraken,

YouTube: Segway Ninebot ES2 Sport Fast overview and ride Not bad I ❤&#...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

De Es2 is in de aanbieding bij Amazon;
https://www.amazon.it/gp/product/B075X25VJS?psc=1
329€

En de M365 bij Gearbest voor ~325€ inclusief verzenden;
https://www.gearbest.com/...0FogzBEAEYASABEgLH_fD_BwE

[ Voor 53% gewijzigd door Tomba op 23-11-2018 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chenwei
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-08 08:36
ik heb mn m365 vd week mogen ontvangen en mijn bevindingen tot nu toe:

Machtig leuk ding lol door zijn dexterity, voelt weer een beetje als motor rijden ;)
Battery dexterity zit rond de 15km. Ik haal zeker geen 30km maar ik ben ook bijna 100kg bepakt en het is fris buiten. Overigens heb ik de batterij ook maar een paar keer opgeladen.

Verder CFW met BMS 1.07 erop gezet, was erg makkelijk en had merkbaar hoger vermogen. Vervolgens rollerbauch firmware erop omdat CFW voor mijn smaak toch te pittig was.

Een aandachtspunt is trouwens wanneer je BMS 1.15 erop zet, ging de batterij van 30% opeens naar 48% alleen na een firmware upgrade, lijkt me sterk en iemand anders dit opgevallen?

Anyways super leuk ding voor de wat kleinere plaatsen en het platteland, ik zou het in centrum amsterdam niet gaan gebruiken ivm drukte en de strengere handhaving en juridische complicaties.

Chen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

chenwei schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:38:

Machtig leuk ding lol door zijn dexterity, voelt weer een beetje als motor rijden ;)
Battery dexterity zit rond de 15km. Ik haal zeker geen 30km maar ik ben ook bijna 100kg bepakt en het is fris buiten. Overigens heb ik de batterij ook maar een paar keer opgeladen.
[...]
Apart, als ik 7km gereden heb (afstand huis—>station, station—>werk) staat ie nog op 71/72%. Heb je niet per ongeluk de M187? Met backpack ed kom ik ook hard richting de 100kg.
[...]
Verder CFW met BMS 1.07 erop gezet, was erg makkelijk en had merkbaar hoger vermogen. Vervolgens rollerbauch firmware erop omdat CFW voor mijn smaak toch te pittig was.

Een aandachtspunt is trouwens wanneer je BMS 1.15 erop zet, ging de batterij van 30% opeens naar 48% alleen na een firmware upgrade, lijkt me sterk en iemand anders dit opgevallen?

Anyways super leuk ding voor de wat kleinere plaatsen en het platteland, ik zou het in centrum amsterdam niet gaan gebruiken ivm drukte en de strengere handhaving en juridische complicaties.

Chen
Batterij is zeer gevoelig voor temperatuur, dus kan zijn dat accu nivo verschil daardoor komt.

Ik ken verschillende mensen die al meer dan een jaar door Amsterdam gassen zonder probleem en zelfs zonder verzekeringsplaatje ;) Sowieso hebben ze daar ook van die Bird scooters rondslingeren dus zou raar zijn als ze handhaafden. Met mijn verzekeringsplaatje maak ik me echt geen zorgen, politie handhaaft alleen als daar een decreet voor komt vanuit den Haag dunkt me. (Anders zouden ze eerst wel eens op andere zaken mogen handhaven zoals fietsen zonder licht/door rood licht rijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 14:26

flessuh

Set sail for fail!

Tomba schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:33:
De Es2 is in de aanbieding bij Amazon;
https://www.amazon.it/gp/product/B075X25VJS?psc=1
329€

En de M365 bij Gearbest voor ~325€ inclusief verzenden;
https://www.gearbest.com/...0FogzBEAEYASABEgLH_fD_BwE
Helaas, de Italiaanse Amazon geeft een error voor het verzenden naar Nederland :'(

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

flessuh schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:12:
[...]

Helaas, de Italiaanse Amazon geeft een error voor het verzenden naar Nederland :'(
Ah zonde, had ik zelf niet getest :P (Ik heb immers al een M365 :P)

[ Voor 5% gewijzigd door Tomba op 23-11-2018 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar

Chen
Leuk te horen dat de Xiaomi je goed bevalt,

ik ben echter wel benieuwd naar wat je precies bedoeld met te pittig? welke snelheden haalde je met die 1.07 firmware?

ik heb ook een M365 in bestelling staan en wil er eigenlijk alles uithalen wat erin zit. lange afstanden rijden gaat het voor mij niet worden. daar heb ik hem niet voor nodig. ik heb dus liever een actieradius van 10km en een top van 30km p/u dan een actieradius van 30km met een top van 25km p/u wat ik heb begrepen dat je minder lang kan rijden als je firmware installeert voor hogere topsnelheid.

YouTube: Xiaomi M365 HOW TO increase TOP SPEED and ACCELERATION

[ Voor 14% gewijzigd door drestar op 23-11-2018 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Tomba schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:43:
[...]

Ah zonde, had ik zelf niet getest :P (Ik heb immers al een M365 :P)
Hij staat wel op gearbest voor 311,50.. maar daar staat bij pre-order met 27 dagen left.

Straks thuis maar bestellen en kijken of dat betekent of hij pas over een maand verstuurd wordt of niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
flessuh schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:12:
[...]

Hij staat wel op gearbest voor 311,50.. maar daar staat bij pre-order met 27 dagen left.

Straks thuis maar bestellen en kijken of dat betekent of hij pas over een maand verstuurd wordt of niet :+
Zou eerder gaan voor degene van warehouse CN-099.
€320,41 en dan komen er geen verzendkosten bij + ben je 99% zeker dat er geen kosten bij gaan komen.

+ je krijgt Kinds handrail er gratis bij :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aw5i5Cn.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Ow wacht ik zie het al beter kies je daar niet voor. want moet je lang wachten .als je voor die 311 euro besteld fast 30 dan word hij zeer snel verzonden daarna en heb je hem denk ik nog eerder dan met cn99

[ Voor 71% gewijzigd door drestar op 23-11-2018 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

drestar schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:25:
Ow wacht ik zie het al beter kies je daar niet voor. want moet je lang wachten .als je voor die 311 euro besteld fast 30 dan word hij zeer snel verzonden daarna en heb je hem denk ik nog eerder dan met cn99
Nou, dat vraag ik me dus af omdat er pre-order bij staat :? Zouden ze pas verzenden als die timer voorbij is, of houden ze zich aan de tijden in het verzend ding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chenwei
drestar schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:10:
[...]

ik ben echter wel benieuwd naar wat je precies bedoeld met te pittig? welke snelheden haalde je met die 1.07 firmware?

ik heb ook een M365 in bestelling staan en wil er eigenlijk alles uithalen wat erin zit. lange afstanden rijden gaat het voor mij niet worden. daar heb ik hem niet voor nodig. ik heb dus liever een actieradius van 10km en een top van 30km p/u dan een actieradius van 30km met een top van 25km p/u wat ik heb begrepen dat je minder lang kan rijden als je firmware installeert voor hogere topsnelheid.

Met cfw kreeg ik te vaak slippende banden op 't asphalt, alhoewel ik een extra setje heb wil ik toch zo min mogelijk banden beplakken 8p.

Topsnelheid met rollerbauch firmware is nu rond de 28km/u, ik ben nog niet boven de 30 uitgekomen helaas. Als er iemand is die weet welke firmware en bms highest topspeed heeft hoor ik het graag.

Als ik vanavond terug rij naar huis zal ik battery level eens checken en posten hier (na 7km en met 5graden omgevingstemperatuur)

Chen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
drestar schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:25:
Met fast kan het nog goed zijn dat je moet bijlappen. Weet niet of dat het waard is om hem 2 weken eerder te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:05
drestar schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:10:
[...]

Die firmware versies verwijzen naar de BMS firmware. Wil je de snelheid verhogen tot 30 km/u, dan moet je inderdaad de stappen doorlopen die in het bijgevoegde youtube filmpje worden uitgelegd.

Hier kun je zelf een custom firmware met parameters samenstellen:
https://m365.botox.bz/

Via deze app kun je de firmware laden op je step:
https://m365.botox.bz/sta..._PATCHED.apk?q=1531494897

Er wordt wel geadviseerd om te upgraden naar de 1.15 BMS versie. Upgrade je step firmware niet naar 1.4.2, want Xiaomi heeft dan het laden van custom firmwares geblokkeerd. Dan zul je eerst weer moeten downgraden naar 1.4.0

Edit:
ik heb trouwens een eigen variant van de rollerplausch preset in gebruik waar ik iets minder strak op de parameter "Motor power constant" zit. 35000 ipv 33000. Hierbij is een lager getal meer stroom naar de motor. Ik haal met een volle accu max 32 km/u. Dit neemt af naar 27km/u naar mate de accu leeg raakt.

[ Voor 9% gewijzigd door hpmkruit op 23-11-2018 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
flessuh schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:48:
[...]

Nou, dat vraag ik me dus af omdat er pre-order bij staat :? Zouden ze pas verzenden als die timer voorbij is, of houden ze zich aan de tijden in het verzend ding..
Ik snap gearbest ook niet altijd helemaal maar er staat shipping time 2 tot 7 dagen, dus dan gaan de na 27 dagen verzenden en heb je hem een week later thuis, dus 5 weken totaal.. als je voor de andere optie kiest duurt het waarschijnlijk 2 maanden ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
hpmkruit schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:58:
[...]

Die firmware versies verwijzen naar de BMS firmware. Wil je de snelheid verhogen tot 30 km/u, dan moet je inderdaad de stappen doorlopen die in het bijgevoegde youtube filmpje worden uitgelegd.

Er wordt wel geadviseerd om te upgraden naar de 1.15 BMS versie. Upgrade je step firmware niet naar 1.4.2, want Xiaomi heeft dan het laden van custom firmwares geblokkeerd. Dan zul je eerst weer moeten downgraden naar 1.4.0

Edit:
ik heb trouwens een eigen variant van de rollerplausch preset in gebruik waar ik iets minder strak op de parameter "Motor power constant" zit. 35000 ipv 33000. Hierbij is een lager getal meer stroom naar de motor. Ik haal met een volle accu max 32 km/u. Dit neemt af naar 27km/u naar mate de accu leeg raakt.
Bedankt voor doorsturen van de links,

de laatste link kan ik echter niet openen?

[ Voor 3% gewijzigd door drestar op 23-11-2018 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
Vreemd, hier werkt deze wel. Het is een link naar een .apk bestand van een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chenwei
Iemand al met bandenspanning lopen te puzzelen? Ik had het op 3bar maar denk dat ik het iets ga verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
hpmkruit schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:15:
Vreemd, hier werkt deze wel. Het is een link naar een .apk bestand van een app.
Mijn pc vraagt met welk bestand ik de link wil openen en als ik dan kies waarmee kan hij het niet openen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
chenwei schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:19:
Iemand al met bandenspanning lopen te puzzelen? Ik had het op 3bar maar denk dat ik het iets ga verhogen.
Ik heb ergens gelezen dat je er 4 bar op moet zetten. en dan krijg je geen lekke banden meer ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hpmkruit
drestar schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:20:
[...]

Mijn pc vraagt met welk bestand ik de link wil openen en als ik dan kies waarmee kan hij het niet openen?
Is ook een android app. De link moet je op een android toestel openen of de APK file naar je toestel zetten en dan installeren.
drestar schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:21:
[...]

Ik heb ergens gelezen dat je er 4 bar op moet zetten. en dan krijg je geen lekke banden meer ook.
bron: http://de.rollerplausch.wikia.com/wiki/TODO-Liste

50 - 70 kg
- Vorne 2,07 - 2,76 bar / (35-40 psi)

- Hinten 2,76 - 3,45 bar / (40-50 psi)

70 - 90 kg
- Vorne 2,76 - 3,10 bar / (40-45 psi)

- Hinten 3,10 - 3,79 bar / (45-55 psi)

90 - 100kg
- Vorne 3,10 - 3,40 bar / (45-50 psi)

- Hinten 3,40 - 4,10 bar / (50-60 psi)

> > 100 kg
- Vorne 3,45 - 4,14 bar / (50-60 psi)

- Hinten 4,14 - 4,48 bar / (60-65 psi)

Over ervaringen met lekke banden gesproken: heb er inmiddels 800km met de originele banden opzitten zonder ook maar 1 lekke band. Denk dat we in Nederland fietsland zowel goede wegen als schone wegen hebben tov de rest van de wereld en dit probleem hier niet bestaat of tenminste net zo groot is als je met je fiets zou hebben.

[ Voor 34% gewijzigd door hpmkruit op 23-11-2018 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bottom line schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:58:
[...]

Met fast kan het nog goed zijn dat je moet bijlappen. Weet niet of dat het waard is om hem 2 weken eerder te hebben.
Waarom denk je dat je met fast nog eens moet bijlappen? Van wat ik kan zien is het juist andersom, want van wat ik heb gevonden, fast-08 wil zeggen dat de verzending uit Polen komt, en fast-30 komt uit Frankrijk. Binnen EU betaal je geen invoerkosten. (en dus ook niet nog eens 21% btw erbij op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:42:
[...]

Waarom denk je dat je met fast nog eens moet bijlappen? Van wat ik kan zien is het juist andersom, want van wat ik heb gevonden, fast-08 wil zeggen dat de verzending uit Polen komt, en fast-30 komt uit Frankrijk. Binnen EU betaal je geen invoerkosten. (en dus ook niet nog eens 21% btw erbij op)
Dat zag ik niet :)
Zag enkel fast maar wist niet van waaruit het dan verzonden werd. Als het via Polen komt, dan is er geen probleem!
Ging ervan uit dat Fast verstuurd werd met DHL Express ofzoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Fast 29 verzonden uit Spanje , Fast 29 uit Frankrijk. is lekker goedkoop dan 311 euro ,omdat het Black Friday is maar helaas wel nog lang wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bottom line schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:44:
[...]

Dat zag ik niet :)
Zag enkel fast maar wist niet van waaruit het dan verzonden werd. Als het via Polen komt, dan is er geen probleem!
Ging ervan uit dat Fast verstuurd werd met DHL Express ofzoiets
Het stond er ook niet duidelijk bij ofzo XD moest zelf ook eerst googlen voordat ik erachter kwam. lol

Ik ben nu zelf ook aan het overwegen om een M365 te halen.. maar de activatie voor de account registratie doet het niet bij Gearbest :/ (weet dat er ook guest check-out is maar account lijkt me handig en blijkbaar krijg je mogelijk extra kortingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
hpmkruit schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:29:
[...]

Is ook een android app. De link moet je op een android toestel openen of de APK file naar je toestel zetten en dan installeren.
Ok kan dat niet vanaf een PC dan? ik heb namelijk helemaal geen gsm telefoon met internet dus ook geen android toestel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
drestar schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:51:
[...]

Ok kan dat niet vanaf een PC dan? ik heb namelijk helemaal geen gsm telefoon met internet dus ook geen android toestel..
Android emulator downloaden, dan lukt het je ook wel. Maar dan moet je wel kunnen verbinden met je laptop en de step.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
bottom line schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:54:
[...]

Android emulator downloaden, dan lukt het je ook wel. Maar dan moet je wel kunnen verbinden met je laptop en de step.
Heb ook geen labtop maar een pc homecomputer. je weet wel zo´n kast en dan aparte monitor van 27inch ,

is het dan niet automatisch verbonden met een serienummer te kiezen van je step ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
drestar schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:58:
[...]

Heb ook geen labtop maar een pc homecomputer. je weet wel zo´n kast en dan aparte monitor van 27inch ,

is het dan niet automatisch verbonden met een serienummer te kiezen van je step ofzo?
Nee :P
Gaat over bluetooth bij de Ninebot (en de M365 bijgevolg ook).
Heb je een bluetooth dongle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
bottom line schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:02:
[...]

Nee :P
Gaat over bluetooth bij de Ninebot (en de M365 bijgevolg ook).
Heb je een bluetooth dongle?
Nee heb ik ook niet helaas. waar kan je die halen?

of anders kan ik wel aan mijn vader vragen .die heeft wel gsm met internet. misschien wel andriod ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:50:
[...]

Het stond er ook niet duidelijk bij ofzo XD moest zelf ook eerst googlen voordat ik erachter kwam. lol

Ik ben nu zelf ook aan het overwegen om een M365 te halen.. maar de activatie voor de account registratie doet het niet bij Gearbest :/ (weet dat er ook guest check-out is maar account lijkt me handig en blijkbaar krijg je mogelijk extra kortingen)
Doen! je bent 242 euro kwijt totaal en dan heb je de EU versie met set banden dit jaar voor kerst nog uit Polen.
word 10 december verzonden zie ik

ik ga nu even snel met gearbest klantenservice praten want heb 226 euro betaald voor de chinese versie en is nog niet verzonden en gaat met de trein gebeuren dus misschien kan ik nog omruilen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

drestar schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:07:
[...]

Doen! je bent 242 euro kwijt totaal en dan heb je de EU versie met set banden dit jaar voor kerst nog uit Polen.
word 10 december verzonden zie ik

ik ga nu even snel met gearbest klantenservice praten want heb 226 euro betaald voor de chinese versie en is nog niet verzonden en gaat met de trein gebeuren dus misschien kan ik nog omruilen..
Wacht ff, 242 Euro? Waar? Het goedkoopste dat ik zie is 319.51€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chenwei
Zo goedkoop? Ik ga wel eentje halen voor m'n vriendin als cadeau als het 242 is 8p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
KrazyJay schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:22:
[...]

Wacht ff, 242 Euro? Waar? Het goedkoopste dat ik zie is 319.51€
Ja klopt maar er komen wel verzending bij en nog verzekeringskosten .de laatste hoef je niet te nemen natuurlijk maar beter doe je dat wel voor als er iets kapot aan gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

drestar schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:36:
[...]

Ja klopt maar er komen wel verzending bij en nog verzekeringskosten .de laatste hoef je niet te nemen natuurlijk maar beter doe je dat wel voor als er iets kapot aan gaat
Doe maar even een linkje dan, want ik vind hem niet voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
KrazyJay schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:45:
[...]

Doe maar even een linkje dan, want ik vind hem niet voor die prijs.
Nee dat klopt .Ik lees mezelf even terug en heb een nummer verkeerd getypt. ipv een 3 heb ik een 2 gezet, maar moet natuurlijk zijn 342 euro totaal . maar dan nog is het zeer goedkoop natuurlijk .voor een EU versie met 2 extra bandjes verzonden uit Polen ga je die nergens vinden... word verzonden op 10 december en dan 14 december bij je thuis afgeleverd. dus dat is over 3 weken al :)

ik heb mijn bestelde Chinese versie nu omgeruild voor deze EU versie. daarvoor heb ik een tijdje aan de chat gezeten maar de verzendmethode is nu Europe special cargo line en ik hoefde niks bij te betalen terwijl ik 326 euro betaald had.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

drestar schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:59:
[...]

Nee dat klopt .Ik lees mezelf even terug en heb een nummer verkeerd getypt. ipv een 3 heb ik een 2 gezet, maar moet natuurlijk zijn 342 euro totaal . maar dan nog is het zeer goedkoop natuurlijk .voor een EU versie met 2 extra bandjes verzonden uit Polen ga je die nergens vinden... word verzonden op 10 december en dan 14 december bij je thuis afgeleverd. dus dat is over 3 weken al :)

ik heb mijn bestelde Chinese versie nu omgeruild voor deze EU versie. daarvoor heb ik een tijdje aan de chat gezeten maar de verzendmethode is nu Europe special cargo line en ik hoefde niks bij te betalen terwijl ik 326 euro betaald had.
Nou, nu alleen nog hopen op een nieuwe flashsale want ondertussen hebben we die van 319 EUR wel gemist. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 16:06:
[...]

Nou, nu alleen nog hopen op een nieuwe flashsale want ondertussen hebben we die van 319 EUR wel gemist. 😂
Is die sale nu al weer weg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

De ES2 is bij Gearbest nog 308€ als je met Paypal betaalt, de Fast-30. Levering eind december. Ik heb hem maar besteld.
https://www.gearbest.com/...eels/pp_009224864504.html

Edit: Er zit een Chinese stekker en handleiding bij, die komt dus uit China maar met de trein denk ik. Weet iemand of er verschillen zitten tussen de versie die hier in Europe verkocht wordt en die uit China? Dan bedoel ik de app en de taal van app?

Edit2: Ik dus voor de Ninebot ES2 gegaan, omdat die solide rubberen banden heeft, betere verlichting heeft en handiger is om achter je aan te slepen. En dan de grootste twee pluspunten: de mogelijkheid tot het toevoegen van een extra batterij en een kilometerteller. Nadeel: Niet in het wit beschikbaar, en wat kleinere wielen (voor drempels en gaten in de weg.

[ Voor 116% gewijzigd door KrazyJay op 23-11-2018 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mombakkes
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-02 09:15
Voor wie via Gearbest bestelt en europe direct railway kiest, vorig jaar op 22 november eentje besteld en dit jaar op 24 januari aangekregen. Van tracking was amper sprake. Tiental dagen voor levering kwam de tracking code pas online en die werd ook niet geupdatet. Vorige week tijdens singles day in de flash sale een tweede scooter kunnen kopen voor 294 dollar maar die wordt naar verwachting pas op 30 november verstuurd. Ben benieuwd wanneer ik die ga zien. Nu, voor dat bedrag en de garantie dat er geen douanekosten bijkomen wil ik best even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Mombakkes schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 16:31:
Voor wie via Gearbest bestelt en europe direct railway kiest, vorig jaar op 22 november eentje besteld en dit jaar op 24 januari aangekregen. Van tracking was amper sprake. Tiental dagen voor levering kwam de tracking code pas online en die werd ook niet geupdatet. Vorige week tijdens singles day in de flash sale een tweede scooter kunnen kopen voor 294 dollar maar die wordt naar verwachting pas op 30 november verstuurd. Ben benieuwd wanneer ik die ga zien. Nu, voor dat bedrag en de garantie dat er geen douanekosten bijkomen wil ik best even wachten.
single sales, op gearbest?

en ben benieuwd of de klantenservice van gearbest een beetje goed is, want ik had nog vragen die ze niet beantwoord hebben en de chat werd daarna gewoon beeindigd door de agent. en ik had erna weer een chat met andere agent . gelukkig bevestigde die wel veranderde verzendmethode dus de eerste agent had dit wel veranderd maar toen ik nog de vraag had wanneer het verzonden zou worden nadat hij had gevraagd nog iets voor mij te kunnen doen,werd de chat ook beeindigd. beetje vreemd dat wel en je ziet ook niks op je account als ze een bestelling wijzigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Xiaomi M365 sale prijs van 319 euro met 08 verzenden vanuit Polen is inderdaad alweer weg.

zijn er nog mensen hier die de step daarvoor nog hebben kunnen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een voorlopig tevreden eigenaar van een m365.

Gekocht via tomtop en 8 dagen later in huis.
Was iets duurder dan gearbest maar verzonden uit Polen dus geen probleem met eventuele extra taksen, snelle verzending en heb een Europees model (correcte stekker en extra set binnen/buitenband)

Ga hem buiten enkele tweaks origineel houden.
Heb voorlopig enkel de achterlicht kabelbescherming geplaatst en het rubberen tussenstuk bij het scharnier.
En sinds vandaag ook een schermpje geplaatst zodat ik geen smartphone moet gebruiken voor de stats.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jZl7gim.jpg

Custom firmware ga ik niet gebruiken, werkt allemaal goed zo.

Momenteel nog maar 48 km gereden (kutweer 🙂) maar al zeer tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

zo, ES2 besteld. Duurde ff voor Paypal door had dat er betaald was, maar zal wel goed komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 22:08:

Was iets duurder dan gearbest maar verzonden uit Polen dus geen probleem met eventuele extra taksen, snelle verzending en heb een Europees model (correcte stekker en extra set binnen/buitenband)

Heb voorlopig enkel de achterlicht kabelbescherming geplaatst en het rubberen tussenstuk bij het scharnier.
En sinds vandaag ook een schermpje geplaatst zodat ik geen smartphone moet gebruiken voor de stats.
[Afbeelding]

Mooi gedaan,

kan je trouwens ook een digitale draadloze km teller voor fietsen erop zetten als snelheidsmeter?

en ik blijf ook bij de Xiaomi M365 ,en zeker naar wat ik allemaal op internet erover gelezen heb,ondanks dat het display minder is dan bij de Ninebot ES2, is eigenlijk het enige jammere eraan.

de meeste mensen zijn het erover eens dat de rij eigenschappen ,het acceleratie vermogen, de schijfrem achter en het aluminium frame maken de M365 sneller ,leuker te rijden en beter dan de Ninebot die voornamelijk van plastic is gemaakt dat gaat kraken en weinig trillingen dempt als een plastic skatebord met plastic wielen eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 22:08:

[Afbeelding]

Welk scherm is dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@drestar denk niet dat dat mogelijk is. Fietscomputers werken dmv 2 magneten die langs elkaar wrijven. Op het wiel van de m364 heb je geen ruimte om dit te plaatsen.

@Tomba scherm is custom made door iemand uit Litouwen. Hier is zijn filmpje met uitleg, bestel link staat in beschrijving.
Was een 45 euro verzending inbegrepen.
YouTube: Xiaomi M365 Dashboard v1.3

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2018 23:38 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chenwei
chenwei schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:54:
[...]
.......
Als ik vanavond terug rij naar huis zal ik battery level eens checken en posten hier (na 7km en met 5graden omgevingstemperatuur)

Chen
Ben net terug en zal even een update posten:

Ik heb mijn banden 2 dagen geleden opgepompt tot 3,0 bar elk en heb nu rollerplausch firmware op 1.38 erop staan met BMS 1.15. Vandaag totaal 7,2km erop gereden en heb 51% battery left zojuist.

Even voor de nieuwe gebruikers van de M365, ik merk op dat de accu in de eerste paar dagen sterk fluctueert en veel beter wordt na een paar dagen.

Verder ben ik het eens met @drestar en dank aan @hpmkruit voor het posten van de bandenspannings recommendations, 3,0bar is idd een beetje te weinig voor mijn 100kg bepakking aangezien ik de banden wat hoor flabberen bij brugovergangen.

Ben nog steeds super blij met mijn aankoop, wat een vrijheid en ben blij dat ik mijn auto wat vaker kan laten staan. Zelfs in dezer dagen! Denk erover om nog een m365 te bestellen voor mn vriendin zodat we samen kunnen cruisen in de lente cq zomer wanneer de temperaturen wat aangenamer zijn.

Chen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf ga ik morgen volle rubber banden steken, op die korte tijd dat ik nog maar rij al 2x lek.
Dan is dan probleem ook weer van de baan.
Iets minder comfort maar dat nemen we er wel bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chenwei
hpmkruit schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:58:
[...]

Edit:
Bedankt voor het aankaarten dat 1.42 normaliter je custom firmware kan blokkeren.
Gelukkig is er wel een workaround om eerst te downgraden. Ik heb namelijk als noob de firmware gelijk geupdated naar 1.42 zodra de ding uitgepakt en geconnected was.

Indien je perongelijk naar 1.42 bent gegaan dien je eerst naar 1.40 te gaan met M365_downG en vervolgens met M365_PATCHED een customer firmware erop te zetten..

Chen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 00:06:
Zelf ga ik morgen volle rubber banden steken, op die korte tijd dat ik nog maar rij al 2x lek.
Dan is dan probleem ook weer van de baan.
Iets minder comfort maar dat nemen we er wel bij
Daar ben ik wel heel benieuwd naar je ervaringen ermee,
van wat ik erover gelezen heb lever je er iets aan snelheid mee in maar niet echt veel..
alleen zal het inderdaad minder lekker rijden dan met luchtbanden.

Maar heb je ook al CST anti lek bandjes overwogen? deze schijnen echt goed te zijn ,en veel beter te rollen met betere grip dan de originele banden. ik zelf wil die er ook op gaan leggen. deze kosten per 2 stuks ongeveer 30 euro, goede banden is eigenlijk alles bepalend voor een voertuig en kan heel veel verschil maken in rijden. ik heb daar genoeg ervaring mee omdat ik veel fiets en ook motor rijd. met goede banden eronder kan je voertuig heel anders aanvoelen en zeker ook aan snelheid winnen ivm rolweerstand. daarom zou ik zelf nooit solide banden erop doen .als Michelin of Bridgestone hier banden voor zouden maken dan zou dit echt wel helemaal super zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drestar schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 00:32:
[...]

Maar heb je ook al CST anti lek bandjes overwogen?
Nope, nog niet aan gedacht, als je een goeie set tegenkomt mag je altijd een linkje sturen.

Hoop dat het bij mij qua comfort gaat meevallen, enkel mooie strakke asfalt baantjes op mijn meest genomen traject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
KrazyJay schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 16:31:
Edit2: Ik dus voor de Ninebot ES2 gegaan, omdat die solide rubberen banden heeft, betere verlichting heeft en handiger is om achter je aan te slepen. En dan de grootste twee pluspunten: de mogelijkheid tot het toevoegen van een extra batterij en een kilometerteller. Nadeel: Niet in het wit beschikbaar, en wat kleinere wielen (voor drempels en gaten in de weg.
Ik heb hier (Spanje) bij de mediamarkt beiden (M365 en ES1) even uitgeprobeerd. Alleen de ES1 ipv de ES2 maar het enige grote fysieke verschil is de achtervering. Wat mij aan de ES2 ook trok was de bandjes (nooit hoeven plakken), vering (noodzakelijk met die bandjes) en dat achter je aan slepen.

Maar, dat achter je aan slepen valt me een beetje tegen. Omdat de handgrepen natuurlijk niet in het midden zitten, en de stuurkolom erg zwaar is, voelt dat niet bepaald lekker aan omdat hij dan steeds opzij trekt door de hefboomwerking in het stuur (kracht maal arm). Als er een handgreep voorop zou zitten zou het een hoop schelen (en misschien is dit wel iets dat ik zelf ff kan fixen met de 3D printer).

De ES2 heeft inderdaad ook kleinere diameter bandjes (dus relatief zijn de oneffenheden in de weg groter). Voordeel is wel dat hij meer vermogen heeft dan de M365 met de extra accu er bij. Nadeel is dat die accu behoorlijk wat kost, en zonder heeft hij juist minder vermogen dan de M365! Ik heb hem qua gehobbel niet uit kunnen proberen natuurlijk want in de winkel is het superglad.

Dus ik ben er nog steeds niet helemaal zeker van wat ik nou ga doen :) Ik vind de ES2 wel een heel stuk mooier. PS: Wit vind ik op zich ook mooi maar wordt wel snel vies, vergeet dat niet.

Dat scherm van @Verwijderd is verrekte mooi zeg!! Heel Slim gedaan ook met die bediening via de bestaande hendels, en dat je maar 3 kabeltjes hoeft te solderen... Ik maak ook zelf vaak 3D geprinte onderdelen en electronica maar dit is echt goed afgewerkt. Respect _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 24-11-2018 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GekkePrutser ik heb het zelf niet gemaakt hoor 🙂
Gekocht en gewoon zelf gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 00:40:
[...]

Nope, nog niet aan gedacht, als je een goeie set tegenkomt mag je altijd een linkje sturen.

Hoop dat het bij mij qua comfort gaat meevallen, enkel mooie strakke asfalt baantjes op mijn meest genomen traject.
Ik zal eens op zoek gaan voor je waar ik de link zag staan, die moet ik even terug tegen komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
KrazyJay schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 16:31:
De ES2 is bij Gearbest nog 308€ als je met Paypal betaalt, de Fast-30. Levering eind december. Ik heb hem maar besteld.
https://www.gearbest.com/...eels/pp_009224864504.html

Edit: Er zit een Chinese stekker en handleiding bij, die komt dus uit China maar met de trein denk ik. Weet iemand of er verschillen zitten tussen de versie die hier in Europe verkocht wordt en die uit China? Dan bedoel ik de app en de taal van app?

Ik vind eigenlijk de extra battery meer een nadeel dan een voordeel ,want dat is weer 1,5 kilo extra gewicht waardoor de step alleen maar zwaarder word en dat gewicht ook allemaal op 1 punt aan de stuurbuis waardoor hij dus nog meer front heavy word..

dan het dragen en slepen had ik in een filmpje gezien dat dit ook niet zo makkelijk is dan het lijkt. weer vanwege het gewicht in de buis wat bovenop zit ipv onderin ,daardoor voelt het dragen wat vreemd aan.

verder is de km teller en het display wel een groot pluspunt en de verlichting is wel leuk plus dat de step er wat sneller van design uitziet en gevouwen compacter is,
de solide banden als voordeel dat je die nooit kan lek rijden, maar als die ook eenmaal gaan verslijten op het profiel zal dit ook ten kosten gaan van het weggedrag van de step dus je zal ze er toch een keer moeten afhalen.
en ik denk ook niet dat ze het zo goed zullen doen op nat wegdek als een luchtband. en ook al omdat de wielen erg klein zijn is het al geen voordeel. eigenlijk zijn de grotere wielen met luchtbanden zoals bij de Xiaomi helemaal geen nadeel maar juist een voordeel tov wielen /banden van de Ninebot ES2 al denkt iedereen alleen maar aan lek rijden.

Ik had de Ninebot alleen willen kopen als er luchtbanden op gezeten zouden hebben,dat in combinatie met de schokdemping zou veel beter zijn geweest. en als de acceleratie out of the box hetzelfde was als bij de Xiaomi . want de Xiaomi is een klapje sneller op snelheid dan de Ninebot en kan ook iets beter heuveltje op rijden. .maar het zijn juist de solide bandjes die mij het meest tegenhouden en uitbreiding met extra accu zie ik ook niet zitten omdat dit naar mijn idee teveel geld kost en hij dan nog maar net zo snel rijd als de Xiaomi met gratis snelle firmware. dus waarom zou je voor hoger topsnelheid 170 euro uitgeven voor een extra accu .misschien alleen voor verder te kunnen rijden maar daar wil ik hem niet voor.
voor de rest vind ik de stuurinrichting met het display mooier als bij de Xiaomi maar ik weet zeker dat de Xiaomi veel lekkerder rijd op de iets grotere wielen met luchtbanden als de Ninebot, daarom heb ik gekozen voor de Xiaomi ,mede ook door heel veel inlezen..

[ Voor 16% gewijzigd door drestar op 24-11-2018 02:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 23:32:
@drestar denk niet dat dat mogelijk is. Fietscomputers werken dmv 2 magneten die langs elkaar wrijven. Op het wiel van de m364 heb je geen ruimte om dit te plaatsen.
Kan gelukkig wel iets in die richting. Ik kwam deze nu tegen :)

YouTube: Xiaomi m365 lcd

Of check deze video. dit is echt heel mooi gedaan.

YouTube: Небольшой &#10...

[ Voor 41% gewijzigd door drestar op 24-11-2018 02:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
Dit is toch wel heel erg gaaf met een Xiaomi M365 ,je kan er wheelies mee maken :P

YouTube: Xiaomi m365 wheelie ))))

en dan deze video mee Jumpen in the skatepark

YouTube: BIRD SCOOTER @ SKATEPARK

check deze video haha,
YouTube: BEST FEMALE BIRD SCOOTER RIDER?!

[ Voor 16% gewijzigd door drestar op 24-11-2018 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
drestar schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 02:08:
[...]

Ik vind eigenlijk de extra battery meer een nadeel dan een voordeel ,want dat is weer 1,5 kilo extra gewicht waardoor de step alleen maar zwaarder word en dat gewicht ook allemaal op 1 punt aan de stuurbuis waardoor hij dus nog meer front heavy word..

dan het dragen en slepen had ik in een filmpje gezien dat dit ook niet zo makkelijk is dan het lijkt. weer vanwege het gewicht in de buis wat bovenop zit ipv onderin ,daardoor voelt het dragen wat vreemd aan.

verder is de km teller en het display wel een groot pluspunt en de verlichting is wel leuk plus dat de step er wat sneller van design uitziet en gevouwen compacter is,
de solide banden als voordeel dat je die nooit kan lek rijden, maar als die ook eenmaal gaan verslijten op het profiel zal dit ook ten kosten gaan van het weggedrag van de step dus je zal ze er toch een keer moeten afhalen.
en ik denk ook niet dat ze het zo goed zullen doen op nat wegdek als een luchtband. en ook al omdat de wielen erg klein zijn is het al geen voordeel. eigenlijk zijn de grotere wielen met luchtbanden zoals bij de Xiaomi helemaal geen nadeel maar juist een voordeel tov wielen /banden van de Ninebot ES2 al denkt iedereen alleen maar aan lek rijden.

Ik had de Ninebot alleen willen kopen als er luchtbanden op gezeten zouden hebben,dat in combinatie met de schokdemping zou veel beter zijn geweest. en als de acceleratie out of the box hetzelfde was als bij de Xiaomi . want de Xiaomi is een klapje sneller op snelheid dan de Ninebot en kan ook iets beter heuveltje op rijden. .maar het zijn juist de solide bandjes die mij het meest tegenhouden en uitbreiding met extra accu zie ik ook niet zitten omdat dit naar mijn idee teveel geld kost en hij dan nog maar net zo snel rijd als de Xiaomi met gratis snelle firmware. dus waarom zou je voor hoger topsnelheid 170 euro uitgeven voor een extra accu .misschien alleen voor verder te kunnen rijden maar daar wil ik hem niet voor.
voor de rest vind ik de stuurinrichting met het display mooier als bij de Xiaomi maar ik weet zeker dat de Xiaomi veel lekkerder rijd op de iets grotere wielen met luchtbanden als de Ninebot, daarom heb ik gekozen voor de Xiaomi ,mede ook door heel veel inlezen..
Denk dat je nu wel mag stoppen met je gigantische berichten over de verschillen tussen de ES2 en de M365 / waarom je de Xiaomi verkiest boven de Xiaomi (Ninebot is namelijk ook (de nieuwere step) van Xiaomi).
Denk dat iedereen wel weet wat het verschil nu is ;)

Wacht maar eerst tot je de jouwe hebt uitgetest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
bottom line schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 19:03:
[...]

Denk dat je nu wel mag stoppen met je gigantische berichten over de verschillen tussen de ES2 en de M365 / waarom je de Xiaomi verkiest boven de Xiaomi (Ninebot is namelijk ook (de nieuwere step) van Xiaomi).
Denk dat iedereen wel weet wat het verschil nu is ;)

Wacht maar eerst tot je de jouwe hebt uitgetest.
Klopt het is ook van Xiaomi maar een heel andere step en geen opvolger,

en dit is gewoon discussie toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:27
drestar schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 19:37:
[...]

Klopt het is ook van Xiaomi maar een heel andere step en geen opvolger,

en dit is gewoon discussie toch? :)
Maar welke heb je nou zelf?