bottom line schreef op donderdag 22 november 2018 @ 20:49:
[...]
Begin December (1 december?) moet ik mijn broer halen in Eindhoven luchthaven. Kan ik hem meenemen en je het laten proberen?
Moest je eens in de buurt zijn van Antwerpen, kan je die ook altijd hier eens proberen.
ES1 voor 100km gereden, ES2 een kleine 20km momenteel.
Reden voor ES2 tegenover
M365
Mooier display
Solid tires (wou toch geen risico lopen met het plat gaan van banden).
Handiger in het opvouwen en het daarna dragen van de step (vermoed ik, weet niet zeker, Mede door deze manier van transport
http://segway.com.sg/wp-content/uploads/2017/11/Towed.jpg)
Mooier gewoon
ES1
Beter handvaten
Achterlicht - eigenlijk belangrijkste reden
Sneller
@
drestar
Gewicht in stuurkolom merk je amper tijdens het rijden. Het grootste gewicht ben je namelijk zelf, dus dat gaat vrij goed. Waar je wel meer 'last' van hebt dan bij de M365, vermoed ik ook weer (heb geen ervaring hiermee), is dat je echt maar zelden je even kan steppen met 1 hand. Is best wel gevaarlijk en enkel te doen voor enkele seconden.
Qua trillingen en het losgeraken van spullen vraag ik me wel af waar je dat hebt gelezen. Vanuit het stuur wordt er 1 draadje verbonden. Die kan je zonder problemen open maken en terug verbinden (moest hij niet werken) Wordt ook geleverd trouwens met het stuur gedemonteerd. Voor verbinding naar achterlicht en rem, zullen kabels wel onderaan de voetenplank liggen, en die kan je ook gemakkelijk open leggen, aangezien die leeg zou moeten zijn (geen batterij in de weg). Niet dat ik dit ooit verwacht om te moeten doen. Qua kwaliteit is deze step erg goed.
Qua banden demontage moet ik morgen nog eens de step beter bekijken. Had zelf ook eens bekeken of ik er geen luchtbanden onder kon zetten die oorspronkelijk voor de M365 moeten zijn

maar te weinig hierover gevonden.
Voorremknop is handiger als ik zelf dacht! Het gebruik leer je sneller aan als verwacht, en als je van 25km/u deze knop volledig indrukt rem je ook enorm hard

dacht ook eerst om de rem met je voet het meeste te gebruiken, maar dat heb ik nog niet gedaan.
Lijkt mij net dat die langer volhoudt dan een mechanische verbinding bij de M365 (die ook scheef/kapot kan gaan als je die telkens ergens tegen legt zoals bv. autokoffer)
Hou trouwens in je achterhoofd dat je deze step kunt upgraden door een extra batterij te kopen die je aan de stuurkolom hangt. Hiermee kan je 20km extra rijden en kun je de snelheid met een 5km per uur opdrijven
Werkt bij de ES1 alsook de ES2 - waarna de step eigenlijk de naam ES3 (ES1+batterij) en ES4 (ES2+batterij) krijgt. Degene in je filmpje rijdt namelijk eigenlijk met zo'n ES4. Je ziet ook heel goed dat hij zich 'klaar zet' om bepaalde schokken op te vangen. Doe ik ook bij bepaalde overgangen van de wegen, en zullen jullie wel niet hebben bij je M365.
Bedankt voor je bevinden en ervaringen te posten.
de Xiaomi heeft iets grotere wielmaat. grotere wielen lijken mij ook makkelijker ergens overheen te komen,
en daardoor heeft de M365 ook iets meer grondspeling
en inderdaad de meeste mensen hebben het over het lek rijden van de banden bij de Xiaomi .dat schijnt een groot probleem te zijn. ik heb zelf verhalen gelezen van gebruikers gelezen die reden hun band al lek binnen de eerste 10km,
het is natuurlijk best frustrerend als jij je band van je pas nieuwe step al lek rijd maar het kan natuurlijk gebeuren.een bandje wisselen of maken is voor mij geen probleem omdat ik dit al heel vaak gedaan heb .ook met motorbanden. al denk ik wel dat de banden die erop zitten ook niet van al te beste kwaliteit zijn. waarschijnlijk ook geen anti lek banden. dus als en er een paar hele goede anti lek banden op legt heb je daar waarschijnlijk geen problemen meer mee.
solide banden is een uitkomst als je zelf geen banden kan plakken maar wel met als nadeel dat je weer meer vibraties hebt. leg je solide banden op de Xiaomi heb je ook gelijk meer vibraties en dan lever je zelfs snelheid in want luchtbanden hebben sowieso minder rolweerstand dan massieve banden mits je de juiste bandenspanning aanhoud
wat betreft de uitvoering van de Ninebot ES2 tegenover de M365 is het inderdaad jammer dat de M365 geen display heeft met snelheidsmeter en ook dat het niet echt mooi is uitgevoerd. ik vind het stuur dat meer naar voren uitsteekt en de nok waar het stuur aan bevestigt zit ook minder mooi als het compacte stuurinrichting van de ES2,en je kan de Ninebot ook compacter vouwen.
ik had wel bij bol.com een review gelezen dat er pinnetjes voorin konden uitvallen tijdens het inklappen waardoor je speling kan krijgen en een krakend geluid..
ik ben mij heel diep aan het inlezen en het schijnt ook dat in de achter schokbreker de inbusbout kan loskomen door trillingen.en sommigen krijgen het kraken van de achter schok demper er ook niet uit..
ik lees dat je nog maar 20km hebt gereden met je ES2 dus misschien zijn dit punten waar je op moet letten. ik lees ook dat de laatste versie 1.3 is en versies ervoor 1.1 ,1.2 meer aan de hand was. er was ook een verhaal dat ze zouden stoppen met de verkoop van de Ninebot ES2 vanwege teveel problemen met het moederbord .er waren nogal wat gebruikers waarbij hun step ineens uitviel nadat het gas eerst bleef hangen bij ongeveer 100 of 200 km gebruik,
dit heb ik dus allemaal gelezen aan reacties op YouTube en gebruikers ervaringen op Amazon en elders op internet. er staat genoeg over geschreven. ook dat hij wat speelgoedachtig aan zou voelen als je ermee rijd. waarschijnlijk komt dat door de massieve banden,
wat betreft remmen heb ik begrepen dat de ES2 een langere remweg heeft en de M365 ook sneller accelereert .hier heb ik filmpjes van gezien en het scheelt best wel maar topsnelheid is wel hetzelfde.
koop je echter een extra accu die overigens wel minimaal 150 euro kost als je hem daarvoor kan vinden en anders nog duurder maar dan ga je inderdaad 5km harder en verhoog je de actieradius .dit is op zich mooi maar kost helaas weer veel extra geld en je verhoogd daarmee ook het gewicht met 1,5 kilo.
kiezen tussen deze 2,
hier nog even op een rij,
Voordelen M65 tov de Ninebot ES2
luchtbanden waarmee lekkerder rijden en betere schok absorbatie. daarom geen schokbrekers nodig.
leg je er goede set anti lek banden op met lagere rolweerstand win je ook nog wat aan snelheid en rijd het beter en rijd je ze minder snel lek, setje van 2 stuks CST banden bv kosten 30 euro inclusief verzenden en hier zitten ook de binnenbanden bij in.
grotere wielen en hogere grondspeling is makkelijker over obstakels rijden zodat de onderkant van de step minder snel de grond zal raken als bij de ES2
schijfrem achter, toch wel leuk want als deze goed staat afgesteld kan je lekker je step met het achterwiel in de slip gooien.ik heb hier al filmpjes van gezien. ziet er spectaculair uit.
snellere acceleratie dan de ES2 ,(bij allebei standaard)
aluminium frame tov plastic ES2
Nadelen M365 tov ES2
Geen snelheidsmeter. kan wel met telefoon erop maar ziet er eigenlijk ook niet uit.
niet zo compact opvouwbaar als de ES2,
speling op de stuurbuis. wel op te lossen met een setje siliconen plaatjes ertussen
banden kunnen nog altijd lek gereden worden maar met een set goede anti lek banden veel minder kans,
Voordelen ES2 tov M365
Mooi display met snelheidsmeter,
schokbrekers, maar het zou nog beter werken met luchtbanden,
mooi modern design, (hierom zullen de meesten ook wel kiezen voor de ES2 step denk ik)
en compacter opvouwbaar dan de M365,
uit te breiden met extra accu, alleen kost dit gelijk een hele smak met geld. (150 tot 200 euro)
2 remmen, alleen voor het gemak rem je meestal alleen met de voor rem binnen handbereik,
nadelen ES2 tov M365
Massieve banden. voordeel is alleen dat je deze niet lek rijd maar het wel oncomfortabeler rijd vanwege vibratie, en ook deze banden slijten..
door vibraties van de solide banden kan er meer los gaan zitten, en de schokbrekers kunnen gaan kraken,
minder grondspeling door kleinere wielen ,dus moeilijker over obstakels heen komen. ook omdat de solide banden minder in veren.
minder snelle acceleratie dan de M365 .maar met extra accu accelereert hij weer sneller dan de M365
maar weegt er dan wel nog 1,5 kilo zwaarder mee en kost veel geld,
lagere remweg,
plastic frame
over het zwaartepunt vanwege de batterij ga ik het niet hebben .ik denk dat het bij beide scooters wel goed zit.
beide scooters hebben dus voor en nadelen. maar out of the box is de Xiaomi de betere scooter,
hier nog een filmpje van de Ninebot ES2. je hoort hem duidelijk vibreren en kraken,
YouTube: Segway Ninebot ES2 Sport Fast overview and ride Not bad I ❤&#...