Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:58
Oh, voor 't geld hoef je die M365 niet te laten staan... hij kost geen drol voor wat je er voor krijgt. En die accessoires zoals de diverse beschermplaatjes e.d. kosten ook de wereld niet. De lostrillende schroefjes, als dat nog steeds een dingetje is, daar ben ik iets meer benieuwd naar. Maar meer dan dat is het eigenlijk niet toch? Dan heb je voor weinig geld een leuk speledingetje, en een prima OV-naar-werk apparaatje :)

Als ik 't geld er niet aan zou willen uitgeven kan ik net zo goed gaan lopen denk ik. Maar dan had ik ook de (meestal duurdere) ES2 niet overwogen, of die Airwheel ES2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:13

flessuh

Set sail for fail!

Voor mij is het idee ook voor OV-werk-OV... alleen nog hopen dat hier in Nederland het juridische dingetje nog eens gefixt wordt :P

Daarnaast heb ik hem voor bij races/evenementen waar ik wel vaker aan mee doe. Meerdaags en paar kilometer afstand van camping tot race-locatie. Plus elektrisch vervoer past daar wel bij

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik had een poosje terug toen iemand hier alles had uitgezocht qua VIN nummers e.d. echt goede moed om dat ook te regelen. Maar na een korte pauze van hier het topic niet gezien te hebben blijkt er weer roet in het eten te zijn gegooid door overheid/RDW o.i.d. van wat ik begreep, dus die hoop heb ik even laten varen. Ik denk dat ik de gok er maar op waag dat ik of niet gepakt wordt, of met een goedwillige agent te maken heb.

Ik heb 'm ook niet elke dag nodig, alleen voor de dagen/weken dat ik op locaties bij klanten moet zijn waar de auto gewoon niet te doen is (zoals overal in Amsterdam, gezien de parkeertarieven). Maar bijvoorbeeld ook van Pijnacker naar Delft om daar een terrasje te pikken. Dan kan onze scooter de deur uit, want deze neem je bijna overal gewoon mee naartoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-03 00:17
Kapotlood schreef op zondag 23 december 2018 @ 23:06:
Ik had een poosje terug toen iemand hier alles had uitgezocht qua VIN nummers e.d. echt goede moed om dat ook te regelen. Maar na een korte pauze van hier het topic niet gezien te hebben blijkt er weer roet in het eten te zijn gegooid door overheid/RDW o.i.d. van wat ik begreep, dus die hoop heb ik even laten varen. Ik denk dat ik de gok er maar op waag dat ik of niet gepakt wordt, of met een goedwillige agent te maken heb.
Toen in die tijd had Unigarant die voorwaarde van het VIN nummer gesteld,

maar een Voertuig Identificatie Nummer heb je toch niks aan zonder type goedkeuring,
je kan hem ook zonder VIN nummer laten verzekeren bij Directverzekerd ,en dit zou ik wel doen als ik jou was want dan kan de Politie er nooit over beginnen dat je geen verzekering op dat ding hebt ,ook al keren ze niks uit bij schade. je hebt wel iets van een verzekering erop zitten en tegelijkertijd ook een kentekenplaat erop ,en daar gaat het om. je moet zorgen dat je zo min mogelijk pakbaar bent met een step zodat de Politie zo min mogelijk boetes op jou kan uitschrijven en je step niet in beslag kan nemen. dus minimaal 16 jaar zijn, in het bezit zijn van bromfietsrijbewijs en een verzekering hebben met een zicht en leesbaar kentekenplaatje achterop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ergens snap ik je wel, maar ik moest wel lachen toen je in dezelfde zin zei "ze keren toch nooit uit". Ik begrijp wat je zegt, maar ik ga me niet verzekeren wetende dat ze überhaupt nooit gaan uitkeren bij een ongeval.

Ik wilde eerst nog wel in die type goedkeuring gaan duiken om daarmee ook een VIN nummer te kunnen laten inslaan, maar als ze na al die jaren met Segways en Hoverboards, nog geen invulling hebben gegeven aan de duidelijke interesse in dit soort apparaten, dan kan ik daar verder zelf ook weinig aan veranderen. Niet om weer een discussie te starten over de wetgeving in Nederland, maar als burger kun je die regels niet zelf maken ten slotte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Kapotlood schreef op maandag 24 december 2018 @ 15:55:
Ergens snap ik je wel, maar ik moest wel lachen toen je in dezelfde zin zei "ze keren toch nooit uit". Ik begrijp wat je zegt, maar ik ga me niet verzekeren wetende dat ze überhaupt nooit gaan uitkeren bij een ongeval.
Volgens de critici hier gaan ze nooit uitkeren maar dat is ook nog niet eens bewezen. ik heb vroeger eens een ongeluk gehad met een Belgische bromfiets waar ik een NL verzekering op afgesloten had. en dus geen NL in het frame stond en dit kon verzekerings technisch ook niet. nou expert erbij en kreeg dus wel geld uitgekeerd van de verzekering dus je hebt ook kans dat ze helemaal nergens naar gaan kijken. want bij de verzekering werken ook maar mensen dus in de praktijk kan het vaak anders gaan als ik de theorie.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Rijd echt heerlijk met een zadel erop .kan zeer korte bochtjes en 8 jes draaien vanuit mijn luie bestuurdersstoel. en ook stapvoets rijden. echt een genot om op te rijden en ik houd van het geluid van de elektro motor. de Xiaomi M365 rijd verslavend lekker,

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/v2vgq1c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

drestar schreef op maandag 24 december 2018 @ 17:08:
Rijd echt heerlijk met een zadel erop .kan zeer korte bochtjes en 8 jes draaien vanuit mijn luie bestuurdersstoel. en ook stapvoets rijden. echt een genot om op te rijden en ik houd van het geluid van de elektro motor. de Xiaomi M365 rijd verslavend lekker,

[Afbeelding]
Beetje lastig te zien maar er zit toch een schokdemper in het zadel? Want op zich ziet dat er nog best comfortabel uit. Alleen jammer dat hij zo het opvouwen in de weg zit als ik het zo zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:55

KrazyJay

Zo, vandaag weer een aantal kilometers gereden met de ES2. Ik zet hem altijd op de snelste stand, en bij thuiskomst had ik 47% over. Zojuist heb ik de extra batterij besteld en komt donderdag binnen. Wat betreft rijcomfort is de ES2 echt wel goed, dat viel me nog even op. Ook de kilometerteller is goed afleesbaar in de winterzon.

Ik moet wel zeggen dat hier in de stad dankzij de Bird-steps niemand meer omkijkt naar die dingen, maar vandaag 20km uit de stad was het nog aapjes kijken. Dat was even wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
flessuh schreef op maandag 24 december 2018 @ 20:25:
[...]

Beetje lastig te zien maar er zit toch een schokdemper in het zadel? Want op zich ziet dat er nog best comfortabel uit. Alleen jammer dat hij zo het opvouwen in de weg zit als ik het zo zie
De foto is eigenlijk te donker en te onscherp. ik zal deze week nog eens een betere foto maken met meer licht.

er zit een goede schokdemper in het zadel .niet te stug en niet te slap. precies goed eindelijk en het zit erg lekker door de gel in het zadel zelf.

ook is het zadel op te vouwen. het is zo gemaakt dat het vouwen van de step zelf niet in de weg zit.
dit kan je hier zien.

YouTube: Xiaomi M365 Scooter Seat Installation

voor de ES2 heb je dit zelfde zadel ook maar dan alleen met andere bevestiging. soort plastic blokjes,

YouTube: Segway ES2 Seat Installation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:15
KrazyJay schreef op maandag 24 december 2018 @ 20:33:
Zo, vandaag weer een aantal kilometers gereden met de ES2. Ik zet hem altijd op de snelste stand, en bij thuiskomst had ik 47% over. Zojuist heb ik de extra batterij besteld en komt donderdag binnen. Wat betreft rijcomfort is de ES2 echt wel goed, dat viel me nog even op. Ook de kilometerteller is goed afleesbaar in de winterzon.

Ik moet wel zeggen dat hier in de stad dankzij de Bird-steps niemand meer omkijkt naar die dingen, maar vandaag 20km uit de stad was het nog aapjes kijken. Dat was even wennen.
Laat weten hoe de 5-6km extra snelheid je bevalt 8)
Voor €133 is het wel erg verleidelijk, maar ik wacht wel tot de zomer denk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

bottom line schreef op maandag 24 december 2018 @ 21:52:
[...]

Laat weten hoe de 5-6km extra snelheid je bevalt 8)
Voor €133 is het wel erg verleidelijk, maar ik wacht wel tot de zomer denk
133 Euro? Waar? Ik heb er meer voor betaald.

De snelheid maakt me niet zoveel uit, het gaat me meer om het bereik en vooral ook het besparen van de ingebouwde batterij door de last te verdelen over de twee batterijen en minder ver te ontladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
KrazyJay schreef op maandag 24 december 2018 @ 22:06:
[...]

De snelheid maakt me niet zoveel uit, het gaat me meer om het bereik en vooral ook het besparen van de ingebouwde batterij door de last te verdelen over de twee batterijen en minder ver te ontladen.
AliExpress, komt dan ook vanuit China. Bereik is bij mij dan weer wat minder. Wat extra kan geen kwaad, maar nog wat sneller laat me de step net wat meer gebruiken om naar het dorp te rijden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Betere foto van het zadel op de step. heb ook de standaard beschermt met rubbertjes. de standaard klapt nu niet meer hard bij het inklappen,

waar ik echt heel erg tevreden over ben is de rem. die werkt echt supergoed en bij stapvoets korte rondjes rijden en draaien kun je goed met de rem corrigeren. is echt een groot pluspunt

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/akvv4jc7rl25z.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door drestar op 25-12-2018 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Heeft iemand toevallig een betrouwbaar linkje naar een EU-versie van de M365?

Ik heb op Aliexpress zitten kijken, maar ik kom in de reviews daar nogal eens tegen dat de betreffende verkoper een Chinese variant verkoopt met een EU-adapter. Ik twijfel dus een beetje waar ik op moet/kan letten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
die verkoper op aliexpress is waarschijnlijk dezelfde verkoper waarvan ik het zadel van heb. hij stuurde de verkeerde bevestigings matrialen mee voor de ES2 ipv voor de M365. maar heb het dispute gewonnen en krijg nu geld terug.

Maar hoe bedoel je betrouwbaar linkje? bij Gearbest kan je hem toch gewoon bestellen?

gisteren stond de EU versie van de M365 verzonden vanuit Europees warenhuis Fast-08 en Fast-030 voor 347 euro .. als ik jou was had ik hem allang gekocht als je echt deze step wilt hebben..

[ Voor 30% gewijzigd door drestar op 26-12-2018 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik zie op Gearbest nu maar 2 EU versies: de één gaf aan dat hun versie 1 zekering heeft, een Chinese stekker, en geen extra banden (dus geen EU-versie eigenlijk).

De ander is wel een EU-versie, maar kost met de betreffende warehouses Fast-08 en Fast-30 over de €500.

Vandaar mijn vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Gisteren was wel 347 euro maar vandaag inderdaad weer over de 500 euro. gearbest doet aan snel prijsveranderingen, maar Waar heb je dat gelezen van 1 zekering? bij vragen zeker... bedenkt dat die mensen die deze vragen beantwoorden er ook geen verstand van hebben en zomaar wat zeggen .ik wilde een keer een rc auto kopen bij gearbest en daar scheen een metalen chassi plaat onder te zitten .althans bij de nieuwere productie omdat er problemen waren en dit als verbetering was aangebracht bij nieuwere productie.heb toen ook de vraag gesteld aan gearbest of de plaat eronder zat. ze antwoorden gewoon nee maar die zat er dus wel degelijk wel onder. gearbest weet het zelf vaak niet eens wat er allemaal aangepast is aan hun producten .ze verkopen alleen maar en kunnen je enkel maar vertellen wat er aan product informatie vanuit de fabriek bij staat wat jij zelf ook kan lezen. het is dus eigenlijk zinloos een vraag te stellen. je kunt veel beter afgaan op gebruikers ervaringen.
Kapotlood schreef op woensdag 26 december 2018 @ 11:44:
Ik zie op Gearbest nu maar 2 EU versies:
die op Gearbest staan zijn geen 2 EU versies ..maar is de Chinese versie en de EU versie. gisteren kon je dus de EU versie kopen voor 347. en ik zie nu vandaag de Chinese Versie voor 329 vanuit Fast-08 warenhuis verzonden word.

ik denk dat je dit gelezen hebt?

Dear seller, is this the 1 fuse version or the 2 fuse version of the m365?
By Peter Nov-13/2018 22:47:56
A
Hello Peter,
Thanks for your inquiry.
This device is 1 fuse version.

Seat for ES2,

YouTube: Segway Ninebot ES4 Sit down be humble! Seat attachment from China - ...

[ Voor 30% gewijzigd door drestar op 26-12-2018 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Klopt @drestar, dat was inderdaad het antwoord wat ik gelezen had. Dan klopt het dat de Chinese versie dus geen extra banden en maar 1 zekering heeft, en de EU versie heeft wel extra bandjes en 2 zekeringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Kapotlood schreef op woensdag 26 december 2018 @ 12:48:
Klopt @drestar, dat was inderdaad het antwoord wat ik gelezen had. Dan klopt het dat de Chinese versie dus geen extra banden en maar 1 zekering heeft, en de EU versie heeft wel extra bandjes en 2 zekeringen?
Nee alleen de oudere modellen hebben 1 zekering. het schijnt dat alle nieuwere modellen nu dus wel 2 zekeringen hebben. ik zie dat de vraag in november dit jaar gesteld is maar ik denk dat ze bij gearbest hiervan niet eens op de hoogte zijn.

Hier ook weer een voorbeeld van wat gearbest als antwoord geeft nadat iemand vraagt welke oplage het is..

gearbest snapt gewoon niet wat hiermee bedoeld word..

Could you confirm the version number ? (1.1.; 1.2; 1.3 ??)
By javier Apr-03/2018 09:51:09
A
Hello javier,

The version of this product is the European version.

[ Voor 22% gewijzigd door drestar op 26-12-2018 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ergens wel logisch inderdaad, want hun Engels (ook op Aliexpress) is niet altijd even goed :)

De banden even niet meegeteld: als ik een adapter heb voor de Chinese stekker, zou het model verder dus totaal niet uit moeten maken? Of werkt de EU-versie alleen met de EU-app, en de CN-versie alleen met de Chinese app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Kapotlood schreef op woensdag 26 december 2018 @ 15:08:
Ergens wel logisch inderdaad, want hun Engels (ook op Aliexpress) is niet altijd even goed :)

De banden even niet meegeteld: als ik een adapter heb voor de Chinese stekker, zou het model verder dus totaal niet uit moeten maken? Of werkt de EU-versie alleen met de EU-app, en de CN-versie alleen met de Chinese app?
Ik denk ook dat het meer indekken is omdat z ehet zelf ook niet goed weten en ze je om die reden nergens op vast willen pinnen. alleen standaard dingen zeggen die ook bij product informatie staan is voor hun safer.op Aliexpress houden verkopers zich ook vaak van de domme.want stel ze beloven iets en blijkt toch anders te zijn dan heb je gelijk bewijs van wat hun gezegd hebben en gelijk een dikke reden voor je geld terug te krijgen.

ik heb net dit gezeik ook al achter de rug bij gearbest. als ik de chat bewijzen niet gescreenshot had was dit heel anders afgelopen en had ik nu mijn step nog niet gehad..

een EU adaptor word er standaard bijgeleverd.want er word dus gekeken naar waar je woont,
een app heb ik helemaal niet geinstalleerd. is ook niet nodig voor gebruik .hij doet het meteen al .heb eco stand 18km p/u en normale stand 25km p/u

wil je wat veranderen moet je even kijken welke app het beste is maar neem aan dat er genoeg over te vinden is op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Dat denk ik ook, maar voor ±€350 ontdek ik liever met een beetje zekerheid dat een Chinese versie ook gewoon goed en veilig te laden is in de EU, en dat deze ook 2 zekeringen heeft e.d. De bandjes overleef ik wel :) (en of je met een EU-step de Mi Home app gewoon op je lokale regio kan laten e.d.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
Kapotlood schreef op woensdag 26 december 2018 @ 20:31:
Dat denk ik ook, maar voor ±€350 ontdek ik liever met een beetje zekerheid dat een Chinese versie ook gewoon goed en veilig te laden is in de EU, en dat deze ook 2 zekeringen heeft e.d. De bandjes overleef ik wel :) (en of je met een EU-step de Mi Home app gewoon op je lokale regio kan laten e.d.).
De bandjes zijn inderdaad onbelangrijk. ik ga deze verkopen want wil Antislip banden erop doen met anti puncture tape, dan gaat het niet meer lek en heb je de beste grip.

en de Chinese versie is zeker veilig te laden met de EU plug.is gewoon dezelfde step verder ook dus dat maakt niks uit. een heleboel Nederlanders hebben de Chinese versie M365 step. met de app zit het ook goed .er zijn apps genoeg voor te vinden dus je kan de Chinese versie met een gerust hart kopen. verzonden vanuit warenhuis polen is 329 euro echt niet duur.je hebt hem dan in 2 dagen thuis vanaf de leverdatum die erbij staat. de laagste prijs voor deze step was 315 euro via email maar dan moet je 2 maanden erop wachten omdat het met de trein verzonden word. ik zou het dus wel weten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb het op gewaagd met de Chinese versie. Er wordt blijkbaar een EU-adapter bij geleverd, dus als deze er een beetje als 'n fatsoenlijke kwaliteit uit ziet, top. Zo niet, dan koop ik zelf een adapter met piekbeveiliging. Levering van inderdaad 2-4 dagen, dus hópelijk voor Oud en Nieuw nog in huis om even een rondje te doen :D

En daarna, zodra Curious Joe weer terug is van vakantie, even een paar onderdeeltjes bestellen bij 'm. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:26
Kapotlood schreef op woensdag 26 december 2018 @ 22:20:
Ik heb het op gewaagd met de Chinese versie. Er wordt blijkbaar een EU-adapter bij geleverd, dus als deze er een beetje als 'n fatsoenlijke kwaliteit uit ziet, top. Zo niet, dan koop ik zelf een adapter met piekbeveiliging.
De kabel van de adapter is verwisselbaar, zo'n veelvoorkomend 8 vormig kabeltje is het dus geen geklooi met losvliegende verloopjes.

Afbeeldingslocatie: https://www.eurocoin.co.uk/sites/default/files/styles/product-image/public/13021111_euro_2_pin_figure_8_power_cable_0.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Dejagan op 26-12-2018 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Kapotlood schreef op woensdag 26 december 2018 @ 22:20:
Ik heb het op gewaagd met de Chinese versie. Er wordt blijkbaar een EU-adapter bij geleverd, dus als deze er een beetje als 'n fatsoenlijke kwaliteit uit ziet, top. Zo niet, dan koop ik zelf een adapter met piekbeveiliging. Levering van inderdaad 2-4 dagen, dus hópelijk voor Oud en Nieuw nog in huis om even een rondje te doen :D

En daarna, zodra Curious Joe weer terug is van vakantie, even een paar onderdeeltjes bestellen bij 'm. Ik ben benieuwd!
Mooi :)

Adaptor is geen probleem,

Maar hij word verzonden tussen 31 december en 2 januari lees ik? dus dit jaar gaat niet meer lukken vrees ik,

maar volgende week zul je hem wel krijgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik hoop dat ik 'm in 't weekend van de 5e januari op kan halen in dat geval... daarna zit ik nog een week in A'dam dus kan ik 'm goed gebruiken/testen. En dan is waarschijnlijk ook Curious Joe's spul in huis :)

@Dejagan, dat komt goed uit... daar heb ik er geloof ik genoeg van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Ophalen? je krijgt hem thuis gestuurd als het goed is, en GLS bezorgd ook op zaterdag.
en wat ga je allemaal bestellen voor je step bij Curious Joe?

• bottom line
KrazyJay schreef op maandag 24 december 2018 @ 22:06:
[...]

Laat maar :+ moest nog wat kosten maken, dus heb ik de batterij ook gekocht. Zal het wel uit eigen ervaring ondervinden. Ow yeah :P

[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 27-12-2018 00:14 ]

• Kapotlood
@drestar, klopt, maar ik ben volgende week ook veel aan het werk, dus waarschijnlijk ligt hij dan bij een ophaalpunt :)

• drestar
Kapotlood schreef op donderdag 27 december 2018 @ 07:22:
@drestar, klopt, maar ik ben volgende week ook veel aan het werk, dus waarschijnlijk ligt hij dan bij een ophaalpunt :)
Op die manier. ben heel benieuwd naar je bevindingen .je kan alles en overal kopen voor je M365,
belangrijkste schijnt te zijn om de achterlichtkabel te beschermen met zo´n blokje,
en dan de speling op het vouwsysteem dempen tegen trillingen. bij mij zit alles nog strak tot nu toe en heb toch ook al over klinkers gereden. je voelt helemaal geen trillingen en hoor niks rammelen en ik heb de achterband wat extra hard opgepompt omdat daar het meeste gewicht op komt.

• Kapotlood
Dat is inderdaad ook wat ik besteld heb: twee demping plaatjes voor het scharnier, een blokje voor het remlicht kabeltje, en een sticker voor op het bedieningspaneeltje.

Ik hoop vandaag of morgen bevestiging van verzend te krijgen, en dan snel even een paar dagen te kunnen tuffen met dat ding :)

• drestar
Kapotlood schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:22:
Dat is inderdaad ook wat ik besteld heb: twee demping plaatjes voor het scharnier, een blokje voor het remlicht kabeltje, en een sticker voor op het bedieningspaneeltje.

Ik hoop vandaag of morgen bevestiging van verzend te krijgen, en dan snel even een paar dagen te kunnen tuffen met dat ding :)
Ik hoop het ook voor je, zou mooi zijn. ik heb net mijn verzekeringsplaat houder binnen gekregen..
je hebt net op tijd besteld want vandaag kost hij 544 euro zag ik net :'(

[ Voor 5% gewijzigd door drestar op 27-12-2018 12:45 ]

• KrazyJay

KrazyJay

bottom line schreef op donderdag 27 december 2018 @ 00:13:
[...]

Laat maar :+ moest nog wat kosten maken, dus heb ik de batterij ook gekocht. Zal het wel uit eigen ervaring ondervinden. Ow yeah :P
You're in for a treat. Het scheelt ontzettend veel, wat betreft trekkracht. Ik heb hem vanochtend gemonteerd, en die gaat als een trein. Hij is wel zwaarder geworden, natuurlijk, maar de winst in trekkracht en bereik is groot. Zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gearbest heeft geen voorraad meer van m365 in EU :-(
Alleen ocean delivery: 40-50 business days...

[ Voor 31% gewijzigd door dr.nld op 28-12-2018 12:52 ]

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
dr.nld schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:47:
Gearbest heeft geen voorraad meer van m365 in EU :-(
Alleen ocean delivery: 40-50 business days...
Volgens mij wel want via Fast 08 warenhuis polen kan je gewoon nog bestellen zag ik net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb ook 2 dagen geleden nog zo'n step besteld vanuit Polen, maar misschien dat de prijs omhoog is gegaan vanwege de feestdagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
Half uur geleden was deze nog 329 usd; https://m.gearbest.com/sc...p_974669.html?wid=1349303

Maar die heeft geen fast08. Dan kom je op duurdere niet eu gekenmerkte uit van 612 usd.

Vanuit Barca - via VPN (thuis) 🐱

Daar wordt er goed gebruik van gemaakt door de.lokale - ook iets voor thuis :)

[ Voor 14% gewijzigd door dr.nld op 28-12-2018 13:14 ]

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
dr.nld schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 13:11:
Half uur geleden was deze nog 329 usd; https://m.gearbest.com/sc...p_974669.html?wid=1349303

Maar die heeft geen fast08. Dan kom je op duurdere niet eu gekenmerkte uit van 612 usd.

Vanuit Barca - via VPN (thuis) 🐱
Klopt niet de Europese versie maar wel de gewone versie zonder 2 bandjes kan je via Fast 08 warenhuis bestellen, alleen nu voor 544 euro en 2 dagen terug nog aanbieding van 329

https://www.gearbest.com/...p_596618.html?wid=1433363

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
drestar schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 13:14:
[...]

Klopt niet de Europese versie maar wel de gewone versie zonder 2 bandjes kan je via Fast 08 warenhuis bestellen, alleen nu voor 544 euro en 2 dagen terug nog aanbieding van 329

https://www.gearbest.com/...p_596618.html?wid=1433363
Top, dan zet ik hem op mijn verlanglijstje 👍🐱

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
dr.nld schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 13:22:
[...]

Je kan hem ook hier bestellen vanuit Spanje voor 350 euro .dit is ook de Europese versie volgens mij,
ik zie in ieder geval bandjes op de foto bij feedback...
https://www.aliexpress.co...999999.344.765a3c00PL9NlU

Yes !! Yess!! Eindelijk viel de post binnen met mijn polis en verzekeringsplaatje, en de onderdelen voor de Xiaomi M365 .hier heb ik vanwege die klote kerstdagen een week op moeten wachten, maar nu met verzekeringsplaat durf ik ermee de weg op.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/5ok7sxx67eqqe.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door drestar op 28-12-2018 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Amazon Spanje heeft hem ook regelmatig in de aanbieding voor 329 euro. Alleen voor het met de verzendkosten naar Nederland zit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik kwam een artikel tegen van de RDW, dat men een rapport cq onderzoek aan het opstellen is over de e-step, en dat deze waarschijnlijk in maart 2019 wordt uitgebracht met advies aan het ministerie. Vandaar dat men tot dan geen VIN meer in slaat in onze stepjes.

Je hebt dus helaas weinig keuze als je ze tóch wilt gebruiken om het vooralsnog even niet te doen, of genoegen te nemen met de tijdelijke illegaliteit van deze dingen. Blijkbaar krijgt de RDW steeds meer vragen over de steps waardoor ze een duidelijkere regelgeving aan het onderzoeken zijn.

Ik heb voor de zekerheid de RDW ook nog maar even gecontacteerd met de vraag over de step i.c.m. "bijzondere bromfiets" groep waar hij onder zou vallen. Ben benieuwd naar een reactie in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Kapotlood schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 16:39:
Ik kwam een artikel tegen van de RDW, dat men een rapport cq onderzoek aan het opstellen is over de e-step, en dat deze waarschijnlijk in maart 2019 wordt uitgebracht met advies aan het ministerie. Vandaar dat men tot dan geen VIN meer in slaat in onze stepjes.

Je hebt dus helaas weinig keuze als je ze tóch wilt gebruiken om het vooralsnog even niet te doen, of genoegen te nemen met de tijdelijke illegaliteit van deze dingen. Blijkbaar krijgt de RDW steeds meer vragen over de steps waardoor ze een duidelijkere regelgeving aan het onderzoeken zijn.

Ik heb voor de zekerheid de RDW ook nog maar even gecontacteerd met de vraag over de step i.c.m. "bijzondere bromfiets" groep waar hij onder zou vallen. Ben benieuwd naar een reactie in ieder geval!
Er moet dan een type goedkeuring op komen maar dat is ook aan de fabrikant. zonder dat kan de RDW er niks mee. er zijn al elektrische steps goedgekeurd door de RDW die dit wel hebben.maar die zijn groter en zwaarder en voorzien van spiegels etc ..Sorry dat ik het zeg maar ik vind het juist prima zo. laat die Chinese import stepjes maar lekker een grijs gebied blijven en verzekeringsplaatje erop en rijden maar. ik zit niet te wachten om een step met blauwe plaat op mijn naam te schrijven want bepaalde instanties hoeven niet te weten wat ik allemaal bezit. en ik denk ook niet dat die grote blauwe kenteken plaat erop past en ik weet bijna wel zeker dat Xiaomi niet met de regeltjes van Nederland mee gaat. als je in andere landen kijkt waar ze niet moeilijk doen waarom zouden ze.

[ Voor 9% gewijzigd door drestar op 28-12-2018 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb eerlijk gezegd nog liever dat ze als elektrische fiets worden gezien. Dan heb je geen plaatje of VIN nodig, en kun je gewoon tot ca. 25km/u rond tuffen met het ding. Een registratie als pedelec of scooter gaat voor zo'n klein en naar verhouding langzamer ding te ver denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
Kapotlood schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 17:04:
Ik heb eerlijk gezegd nog liever dat ze als elektrische fiets worden gezien. Dan heb je geen plaatje of VIN nodig, en kun je gewoon tot ca. 25km/u rond tuffen met het ding. Een registratie als pedelec of scooter gaat voor zo'n klein en naar verhouding langzamer ding te ver denk ik.
Dit gaan ze in Nederland echt nooit doen. in Belgie wel maar hier echt niet . hier doen ze graag moeilijk en nu toch zeker na het stint ongeluk van afgelopen zomer . je kan beter ook niet teveel vragen erover naar de RDW sturen. beter geen slapende honden wakker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
[quote]drestar schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 13:35:
[...]

Je kan hem ook hier bestellen vanuit Spanje voor 350 euro .dit is ook de Europese versie volgens mij,
ik zie in ieder geval bandjes op de foto bij feedback...
https://www.aliexpress.co...999999.344.765a3c00PL9NlU

Veel plezier met je nieuwe step >:)

Dat schijnt een Chinese versie te zien, als ik naar de reactie/review van 20 december kijk. Die heeft minder vermogen...

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Er staat bij dat hij erg blij is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@dr.nld, hebben de Chinese versies minder vermogen? Er zit toch verder helemaal geen verschil tussen de modellen anders dan de stekker en eventuele extra bandjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Kapotlood schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 22:06:
@dr.nld, hebben de Chinese versies minder vermogen? Er zit toch verder helemaal geen verschil tussen de modellen anders dan de stekker en eventuele extra bandjes?
Hahaha Nee natuurlijk niet,

Chinese versie en EU versie hebben evenveel vermogen .alleen de Xiaomi M187 Youth edition heeft 20 cellen ipv 30 maar gaat ondanks dat nog even snel,alleen het bereik is minder. en het aangeboden model op Aliexpres is de M365 dus zou deze gerust durven kopen. als je kan aantonen dat je de Youth edition krijgt of iets anders dan beschreven staat dan krijg je ook volledig je geld terug via dispute want je geniet kopers bescherming als je een product krijgt wat niet als beschreven is in de verkoop advertentie..

ik haal even iets uit de review,
it is a china version with standard motor (less power)
daarna schrijft hij,
i am very happy and i do recomend seller. thank you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
dr.nld schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 13:22:
[...]

Europese versie nu voor €325 te koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Maar niet vanuit Europa warenhuis verzonden...dus kan je zo 2 maanden erop wachten helaas.

vandaag het verzekeringsplaatje bevestigen voltooid, blokje op achterlicht kabel ook aangebracht,
alleen nog geen trillingsdemper tussen het vouwsysteem gedaan .dat ding zit zo strak dat het mechanisme niet meer open gaat...

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/olaswl4d.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door drestar op 29-12-2018 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
Ik wacht nog even op de juiste deal. Ali is nu 360 vanuit .ES

Heeft iemand al ervaring (gevonden?) tav de kwaliteit van aftersales beschikbare banden?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Die schijnen bij default Chinese versie niet erg betrouwbaar te zijn.

Joe curious heb ik al gevonden voor de overige accessoires.

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
dr.nld schreef op zondag 30 december 2018 @ 14:54:

Heeft iemand al ervaring (gevonden?) tav de kwaliteit van aftersales beschikbare banden?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Die schijnen bij default Chinese versie niet erg betrouwbaar te zijn.

Joe curious heb ik al gevonden voor de overige accessoires.
Ik heb voor de reserve zo'n setje amalibay bandjes (aftermarket) en die lijken wat dikker rubber en wat beter rond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
CST antislip bandjes nemen en dan met anti puncture tape erin. dan heb je het beste wat er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
dr.nld schreef op zondag 30 december 2018 @ 14:54:
Veel goedkoper ga je denk ik niet vinden voor de Europese versie verzonden vanuit Europa,
Op Black Friday koste hij bij Gearbest 319 maar dan kwam er wel 10 euro verzendkosten bij en nog 10 euro aan verzend verzekering dus dat is dan ook 340 euro een verzendverzekering hoef je niet te nemen natuurlijk maar dan kan je geen verhaal halen als het kapot bij jou aankomt of er wat mee is...

bij Aliexpress heb je sowieso koperbescherming voor zulke dingen en komen er verder geen extra kosten bij..

bij Gearbest is 329 is zo´n beetje de laagste prijs voor Europese versie met gratis verzending vanuit China verzonden maar dan kan je zo 2 maanden erop wachten en moet je ook maar afwachten of er geen invoer belasting bij komt. dus voor die 20 of hooguit 30 euro meer zou ik het echt niet voor laten schieten als je hem snel wilt hebben.

ik vind 360 euro best goedkoop als je de prijzen op Marktplaats ziet wat ze voor een Xiaomi M365 Europese versie vragen .dat is veelal ver boven de 400 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Heeft iemand toevallig al eens de solide "holle" banden geprobeerd die sinds een poosje op o.a. Gearbest en Aliexpress verkocht worden? Dat lijkt me een mooie gulden middenweg tussen de opblaasbare en solide "dichte" varianten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drestar
Kapotlood schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:50:
Heeft iemand toevallig al eens de solide "holle" banden geprobeerd die sinds een poosje op o.a. Gearbest en Aliexpress verkocht worden? Dat lijkt me een mooie gulden middenweg tussen de opblaasbare en solide "dichte" varianten :)
Deze schijnen toch niet zo goed te zijn als je zou denken. weinig grip en rijden lang niet zo lekker als luchtbandjes. .die gaten is alleen maar gewichtsbesparing en heeft verder geen invloed op demping etc. er is op YouTube iemand die reviews doet over alle banden voor de M365 en heeft ze uitvoerig getest op allerlei terrein. zijn aanbeveling is de antislip banden van CST .die rijden het lekkerste met de beste grip op het wegdek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
M365 (EU) besteld via Ali /EBM-net voor 341(all-inclusive) :D

Daarnaast zag ik later ook voor 350 (all-in) de Segway ninebot staan bij dezelfde verkoper.

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
dr.nld schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:57:
M365 (EU) besteld via Ali /EBM-net voor 341(all-inclusive) :D

Daarnaast zag ik later ook voor 350 (all-in) de Segway ninebot staan bij dezelfde verkoper.
Ninebot segway Es2 kost vandaag 348 all in. en de Xiaomi M365 is weer 2 euro duurder,

je hebt de EU versie dus goede zaken gedaan zo.. :)

ik denk dat je hem deze week nog wel thuis hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Iedereen Gelukkig Nieuwjaar alvast! ik ben al de hele avond vuurwerk aan het afsteken. nu even half uurtje oliebollen pauze en straks om 00.00 weer verder met stoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten Smook
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-05 12:29
2 dagen aanbieding voor de step bij Ali. (Dit is via SPANJE!)
https://nl.aliexpress.com...-4f0b-9b4a-80ddf26577a4-7

335 euro kost hij nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Marten Smook schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 09:20:
2 dagen aanbieding voor de step bij Ali. (Dit is via SPANJE!)
https://nl.aliexpress.com...-4f0b-9b4a-80ddf26577a4-7

335 euro kost hij nu.
344 euro want komen nog 9 euro verzendkosten bij..

inmiddels best al veel gereden met mijn M365 en ik vind hem best langzaam rijden dus denk dat ik binnenkort maar eens CFW W firmware ga installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1162272

spam

[ Voor 97% gewijzigd door PWM op 02-01-2019 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
Waarom zou iemand hem daar willen bestellen voor 539 euro als je hem ook voor 340 euro kan kopen en dezelfde week ook thuis hebt? die 539 euro is echt een maxium afzetterij prijs. als je dat ervoor uitgeeft laat je je eigen wel goed neppen want de step zelf is die prijs ook niet waard. ik kan mij dus niet voorstellen dat iemand daar zijn Xiaomi M365 besteld of je moet erg rijk zijn en geld teveel hebben en nergens bij nadenken. bij Fnac heb je hem ook de andere dag thuis met 30 dagen bedenktijd en garantie en kost nog 140 euro goedkoper.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 02-01-2019 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 320788

geen kvk gegevens, geen vast adres (huurpand) geen erkende importeur van xiaomi.
algemene voorwaarde die niet kloppen,

kortom, los van de prijs is de status vaag.

ik zou dan nog liever ali doen, heb je vermoedelijk een betere garantieafhandeling op zowel de producten, en dat je ze ontvangt.

[ Voor 19% gewijzigd door PWM op 02-01-2019 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snowwy
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-01-2019
Kapotlood schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 16:39:

Ik neem aan dat je dit rapport bedoelde: https://www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksoverheid/documenten/kamerstukken/2018/12/05/bijlage-1-voorlopig-advies-rdw-swov/bijlage-1-voorlopig-advies-rdw-swov.pdf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Uit het Rapport haal ik onderstaande, en weet nu al dat de fabrikant van Xiaomi M365 daar niet aan gaat voldoen.

Toelating betekent dat de fabrikant ervoor moet zorgen
dat voertuigen aan gestelde eisen voldoen voordat zij
de weg op kunnen. Na toelating gelden algemene,
permanente eisen waaraan elk afzonderlijk voertuig
blijvend moet voldoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
Zie hier, schijnt dat de RDW in het verleden vin nummers heeft ingeslagen:
https://erikvandermeulen.nl/xiaomi-m365-rdw-vin

Nu hebben ze deze werkwijze bevroren bij de RDW. Maar even afwachten met verzekeren dan.

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
dr.nld schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:39:
Zie hier, schijnt dat de RDW in het verleden vin nummers heeft ingeslagen:
https://erikvandermeulen.nl/xiaomi-m365-rdw-vin

Nu hebben ze deze werkwijze bevroren bij de RDW. Maar even afwachten met verzekeren dan.
Een VIN nummer zegt niks zonder type goedkeuring,

dit was destijds enkel een voorwaarde van een verzekeringsmaatschappij ,maar type goedkeuring gaat er toch nooit opkomen dus even afwachten heeft dan ook weinig zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
Nou, de step was om half 8 vanavond afgeleverd, dus om 9u even een rondje gereden. De eco-stand doet me helemaal niets qua pit, dus die heb ik maar snel op de normale stand gezet. Het is soms met de bocht naar rechts (ik sta met m'n rechtervoer voor) nog een beetje onwennig, maar verder ga je al snel lekker de hort op.

Eén "probleem" waar ik me op betrapte: ik moet elke keer als er een auto express vér van tevoren bij 'n rotonde stopt of een hardloper even moet knipperen omdat ie niet weet wat ie ziet, ontzettend grinniken. Best leuk op een testritje, maar ik moet nog even wennen dat ik ook gewoon doorrijdt en op de weg let als ik naar m'n plek van bestemming rijd :D

Ik neem 'm morgen nog even niet mee als vervoer naar m'n klant toe, mede omdat ik de Curious Joe spullen nog moet binnenkrijgen (hopelijk dit weekend), en omdat ik even met siliconen de randen van de accuplaat wil afdekken. Maar ik ben benieuwd hoe 't is om ermee in 't wild (tussen de mensen) mee rond te rijden.

... misschien dat ik een paar plakbandjes meeneem om m'n mondhoeken op hun plek te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Hahaha ja leuk is het wel he, Je gaat zeker nog veel genot hebben van je step.

Ik reed gisteren nog langs een hele groep mensen die stonden te praten .toen ik voorbij kwam stopten ze ineens allemaal met praten en waren alle ogen op mijn step gericht. om eerlijk te zeggen vind ik dat best kicken. ook niemand hoort me aankomen. ik ben echt blij dat de step geen lawaai maakt zoals een brommer en heerlijk geruisloos rijd. wat is elektro rijden toch fijn. wat mij betreft zou elk voertuig op een elektro motor moeten rijden. en Weg met die vieze benzine dampen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik moet eerlijk bekennen dat ik die benzinedampen heerlijk vind :D

Beetje jammer trouwens dat het vandaag nattig weer is, dus ik zal echt moeten wachten op de Curious Joe spullen. De snelheid viel me trouwens wel alleszins mee eigenlijk, ik had gedacht dat ca. 25km/u wel snel zou aanvoelen op zo'n ding, maar dat voelder eerder aan als fietssnelheid dan snorscooter-snelheid. Misschien dat dat komt omdat m'n snorscooter ook "ietsje" sneller gaat, maar goed. Ik kan altijd nog even nakijken of ik 'm iets pittiger kan krijgen via zo'n custom firmware. Spul om over na te denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
* DarthPlastic meldt zich back in dit topic
Wat gaaf om deze steps de afgelopen maanden veel meer op de weg te zien (althans, hier in Eindhoven). Zowel mét als zonder kenteken.
Is iemand nog onlangs bij de RDW geweest met succes? De afgelopen tijd ben ik namelijk wat vaker bericht (en zelfs gebeld). Het schijnt dat de RDW de signing schijnbaar (tijdelijk) heeft gestopt, kan dat kloppen? In oktober/november lukte het nog gewoon, maar recentelijk dus niet meer.
Zie reacties onderaan: 'Behind the scenes' bij IT-bedrijf SuitIT: Road-legal e-step? Challenge Accepted

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Klopt inderdaad @DarthPlastic, ze houden een stop tot, ik geloof, maart tot er uitslag is over 't onderzoek geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Kapotlood schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 06:03:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik die benzinedampen heerlijk vind :D

Beetje jammer trouwens dat het vandaag nattig weer is, dus ik zal echt moeten wachten op de Curious Joe spullen. De snelheid viel me trouwens wel alleszins mee eigenlijk, ik had gedacht dat ca. 25km/u wel snel zou aanvoelen op zo'n ding, maar dat voelder eerder aan als fietssnelheid dan snorscooter-snelheid. Misschien dat dat komt omdat m'n snorscooter ook "ietsje" sneller gaat, maar goed. Ik kan altijd nog even nakijken of ik 'm iets pittiger kan krijgen via zo'n custom firmware. Spul om over na te denken :)
Ik vind de snelheid ook best tegenvallen en ga ook andere firmware proberen.
probleem is dat je altijd harder wilt haha, althans ik wel

maar wat heb je besteld dan vanwege nattig weer? een pakking ofzo

of heb je de accuplaat gekit tegen water van buitenaf...
DarthPlastic schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:29:
* DarthPlastic meldt zich back in dit topic
Wat gaaf om deze steps de afgelopen maanden veel meer op de weg te zien (althans, hier in Eindhoven). Zowel mét als zonder kenteken.
Is iemand nog onlangs bij de RDW geweest met succes? De afgelopen tijd ben ik namelijk wat vaker bericht (en zelfs gebeld). Het schijnt dat de RDW de signing schijnbaar (tijdelijk) heeft gestopt, kan dat kloppen? In oktober/november lukte het nog gewoon, maar recentelijk dus niet meer.
Zie reacties onderaan: 'Behind the scenes' bij IT-bedrijf SuitIT: Road-legal e-step? Challenge Accepted
Ik denk hoe meer er op de weg gaan komen des te sneller kans dat er eens iets mee gaat gebeuren of word ingegrepen.

straks in het Nieuws op tv. Elektrische step word steeds populairder, Minister gaat ingrijpen.

de RDW moet je even vergeten .dat was destijds enkel een voorwaarde om een VIN nummer te hebben voor de verzekering. maar dat is helemaal niet meer van toepassing. er is geen type goedkeuring op deze steps dus heeft een VIN nummer ook geen zin. je kan ook gewoon verzekeren zonder VIN nummer. overigens moet de leverancier het VIN nummer erin zetten en niet de RDW. ga er maar vanuit dat een Xiaomi M365 nooit een type goedkeuring zal krijgen.

ik ben zeer benieuwd als er echt heel veel van deze stepjes rond gaan rijden in Nederland wat ze ermee gaan doen . iedereen zijn stepje afpakken of toch maar onder elektrische fietsen laten vallen zoals in Belgie… maar dit betwijfel ik want ze hebben in Nederland die Regel dat een step onder bijzondere bromfiets moet vallen.

[ Voor 57% gewijzigd door drestar op 04-01-2019 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb twee plaatjes besteld voor het stuur-scharnier, een sticker voor het display, en een blokje voor bescherming van het kabeltje bij 't achterwiel.

Ik heb zelf thuis nog wel transparante siliconenkit om de batterij klep wat mee te beschermen, alleen twijfel ik nog een beetje of ik ook een spatbord je voor 't voorwiel moet kopen ter bescherming van de laad-aansluiting.

Ik had trouwens even gecheckt of ik één of twee zekeringen had, en kwam wat tegenstrijdige dingen tegen:
  • Volgens de app is de productiedatum sept-2018.
  • Maar volgens het serienummer heb ik een low-power versie.
  • Terwijl ik wel de 40V accu heb volgens de app.
Ik twijfel dus een beetje of ik nu echt twee zekeringen heb :). Waar kun je dat precies zien als je de batterij cover er vanaf haalt? Ik zag het zo snel niet zitten namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Bij die van mij heb ik daar nog niet naar gekeken .en Low power versie? hoeveel batterijen tel je precies?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09-2023
Vandaag voor de eerste keer sinds 5 maanden staande gehouden door een motoragent *O* Het was rustig op de weg (kerstvakantie), hij zag mij rijden en PATS hij parkeerde zijn motor voor mij...

Agent: "Goedemorgen"
Ik: "Big smile: goedemorgen >:) "
Agent: "Jij weet vast dat deze dingen illegaal zijn"...
Agent: "Huh, maar wacht even... jij hebt wél een verzekeringsplaatje? 8)7 "
Ik: "Klopt! Ik heb zelfs een VIN-nummer, hier is mijn rijbewijs en hier zijn mijn verzekeringspapieren"

Lang verhaal kort: Hij wist niet echt wat ie er mee aan moest. Hij was er van overtuigd dat ze allemaal illegaal op de weg rijden, maar hij was verbaasd over mijn verzekeringsplaatje en VIN. Uitleg gegeven dat het inderdaad nog steeds een lastige kwestie is en dat het vooral ontbreekt aan duidelijke regelgeving. Uiteindelijk geen boete gehad maar hij wilde wel graag mijn telefoonnummer zodat hij mij kon bereiken bij verdere vragen :)

Agent

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hahaha. Tja ze kunnen onmogelijk alles weten,. Wees idd niet verrast als hij je nog belt....
Ik verwacht minder gelukt in een RDW/politie/belastingdienstfuik.
Maar coole foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Mooi dus je mocht gewoon doorrijden .
alleen wilden ze je toch niet helemaal laten gaan vanwege je nummer op te schrijven.
ik ben benieuwd of je er nog van gaat horen .waarschijnlijk gaan ze het verder uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Vandaag weer met de step gereden. zo langs een snelheidsbord. die gaf aan 23km p/u .

beetje langzaam dat wel want ik weeg zelf maar 82 kilo ,maar mijn accu was niet meer helemaal vol en ik weet als je lipo batterijen nog nieuw zijn pas na een paar keer laden echt tot leven komen.

voor de rest vind ik hem echt heerlijk rijden. ook ga ik vol door de bochten ermee, en zelfs met 1 hand aan het stuur door de bocht gaan is geen enkel probleem. Superstep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
drestar schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:07:
voor de rest vind ik hem echt heerlijk rijden. ook ga ik vol door de bochten ermee, en zelfs met 1 hand aan het stuur door de bocht gaan is geen enkel probleem. Superstep!
Ok, maar zorg er maar voor dat je niet op je smoel gaat dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Dejagan schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:01:
[...]

Ok, maar zorg er maar voor dat je niet op je smoel gaat dan ;)
Hahaha zo voelt het niet. is best stabiel. ik ben blij met mijn zadel erop ..vanuit zittende positie is de step ook echt veel beter bestuurbaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:15
het verbaasd me dat in Nederland de politie strenger is dan in België in dit geval.
Al meerdermaals een politiewagen tegengekomen maar nog nooit aan de kant gezet.

En bizar dat jullie een vin nummer nodig hebben en verzekering.
Hier wordt het blijkbaar gezien als een fiets: max 25km/h

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dejagan
razerBE schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 18:35:
Tja, bureaucratie waar het woord 'innovatie' alleen als buzzword rondgeslingerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
razerBE schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 18:35:
het verbaasd me dat in Nederland de politie strenger is dan in België in dit geval.
Al meerdermaals een politiewagen tegengekomen maar nog nooit aan de kant gezet.

Ik vind het ook allemaal heel erg overdreven en ver gezocht. VIN nummers en verzekeringen voor een lichtgewicht stepje van 12 kilo waar bijna geen gang in zit terwijl een elektrische fiets net zo hard ,zo niet harder gaat.

moet je die agent op de foto eens zien kijken met zijn lampje onder de step. alsof hij een expert is die een voertuig aan het keuren is. en dan nog stom verbaasd zijn dat dit kan in Nederland.

door al die regeltjes die ze overal voor maken en dan nog niet eens weten wat je ermee aan moet krijg je deze poppenkast. typisch Nederland weer. het is eigenlijk gewoon om te gillen! Nee om te huilen bedoel ik.. dieptriest Nederland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Die agent controleert gewoon het vin nummer van het voertuig.
Zodat hij op het bureau goed verder kan uitzoeken wat er waar.

Niks keuring, niks expert. Gewoon klopt het nummer met het papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Anoniem: 320788 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 20:14:
Die agent controleert gewoon het vin nummer van het voertuig.
Zodat hij op het bureau goed verder kan uitzoeken wat er waar.

Niks keuring, niks expert. Gewoon klopt het nummer met het papier.
Wat valt er eigenlijk verder uit te zoeken. waarom de verzekeringsmaatschappij een voorwaarde heeft gesteld dat ze de step alleen wilde verzekeren als er een VIN nummer in zou staan,en waarom de RDW die erin geslagen heeft.

al met al vind het echt comedy keepers, en ik zou het zeer onterecht vinden als ze nog zouden opbellen met de mededeling van we gaan je step toch alsnog in beslag nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee, de agent is oprecht verbaast omdat hem is verteld dat deze steps niet legaal op de openbare weg mogen wegens het niet voldoen aan de eisen en het niet hebben van een vin nummer.
Niemand heeft hem verteld dat de rdw in een vaag verleden nummers heeft ingeslagen op deze steps.

en dan wordt het een gek verhaal, want je verwacht geen vin nummer op een step zonder keuring.

ik verwacht eigenlijk niks van deze actie, misschien een telefoonje naar de poster over dat hij niet op de openbare weg mag rijden. maar een jaar of 7 waren mini crossbrommers erg ''hot'' en ook die hebben geen goedkeur en werden idd bij het aantreffen op de openbare weg meteen in beslag genomen.

nu verwacht ik dit niet direct voor een e step, de gevaarzetting is toch wat anders.
Maar volgens mij, behoort het wel tot de mogelijkheden.

ik hoop dat ze snel een gunstige regeling bedenken, of gewoon het Europees gemiddelde gebruiken :)
beetje onzinnig dat voor een e-bike (max 25km) geen verzekering nodig is. en voor een step wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:10
drestar schreef op zondag 6 januari 2019 @ 00:42:
[...]

Wat valt er eigenlijk verder uit te zoeken. waarom de verzekeringsmaatschappij een voorwaarde heeft gesteld dat ze de step alleen wilde verzekeren als er een VIN nummer in zou staan,en waarom de RDW die erin geslagen heeft.
Misschien om eventuele claims te kunnen koppelen aan een voertuig? Lijkt me niet meer dan logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Zonder typegoedkeuring is het een beetje onlogisch, maar goed de verzekeringsmaatschappij heeft hier een keer zijn vingers aan gebrand en wil dit niet meer. de RDW is er ook op terug gekomen,
ik vind wel dat ze hiermee een flater hebben begaan.

en ik hoop ook dat er een regeling gaat komen maar niet eentje met een blauwe plaat,
want het is wel zo dat er al elektrische steps zijn met een blauwe plaat erop. dus zou het ook weer een beetje vreemd zijn als een Xiaomi step onder een andere categorie gaat vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

gewoon de standaard eclectische fiets regeling lijkt mij het makkelijkst
voor jou en mij en ook voor handhaving.

er geldt geen minimum leeftijd
er is geen rijbewijs nodig
er is geen WA-verzekering nodig, wij adviseren wel een aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren (AVP)
de fiets heeft geen kenteken
je moet op het verplichte fietspad rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Ja daar ben ik het met je eens dat ze dat zouden moeten doen,
maar dan krijg je misschien weer het verhaal dat het een voertuig betreft met hulpmotor, en misschien ook dat andere elektrische steps die wel al goedgekeurd zijn al onder de regeling van een snor en bromfiets vallen.

[ Voor 5% gewijzigd door drestar op 06-01-2019 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
In plaats van zich dienstverlenend op te stellen naar de burger doen ze liever moeilijk en innovatieremmend. Er is natuurlijk totaal niets wat onveiliger is aan een e-stepje dan aan bijvoorbeeld een ebike, weegt zelfs minder en is wendbaarder. Zo moest ik laatst bijvoorbeeld vol remmen voor een auto die mij geen voorrang gaf (sloeg af terwijl ik rechtdoor ging) en stond ik op tijd stil, wat op mijn fiets echt nooit gelukt was.

[ Voor 27% gewijzigd door Dejagan op 06-01-2019 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Het verschil tussen een e-bike en de step is dat de e-bike een ondersteunende motor heeft.. je moet dus zelf trappen om de motor te laten werken. De step is gewoon een gemotoriseerd voertuig. Je hoeft totaal niet mee te steppen, alleen de gashendel open te draaien.

Daar moet je wel onderscheid in maken, dat zal de verzekering dus ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Precies daarom zal het voor Nederland niet direct kunnen om deze step onder de elektrische fiets te plaatsen. in Belgie kan het wel maar daar is de wet anders.

ik denk zelf dat de Xiaomi M365 step helemaal niet legaal toegelaten gaat worden als de fabrikant niet meewerkt want er zal een type goedkeur op moeten komen voor in Nederland. en het lijkt me sterk dat ze hiervoor een uitzondering gaan maken in de wet.

en er zijn al elektrische steps die wel type goedkeur hebben en die rijden al rond met blauwe kentekenplaten. dus waarom zouden ze de Xiaomi stepjes met hetzelfde vermogen en snelheid dan onder de elektrische fiets plaatsen en dan zonder een verzekering en een blauwe kentekenplaat..

dan moeten ze die e steps die nu een blauw kenteken plaat voeren en 25km p/u halen ook onder de elektrische fiets laten vallen. je raad het al dat ze dit echt niet zomaar doen. en mocht de wet veranderen dan kan je hier in dit land nog eens jaren wachten voordat het er eindelijk door is omdat er eerst jarenlang over gedebatteerd moet worden.

[ Voor 18% gewijzigd door drestar op 06-01-2019 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

drestar schreef op zondag 6 januari 2019 @ 16:50:
en er zijn al elektrische steps die wel type goedkeur hebben en die rijden al rond met blauwe kentekenplaten. dus waarom zouden ze de Xiaomi stepjes met hetzelfde vermogen en snelheid dan onder de elektrische fiets plaatsen en dan zonder een verzekering en een blauwe kentekenplaat..
Nou, niet dus. Men kan het een step noemen, maar dat is het natuurlijk niet. Die apparaten zijn gewoon elektrische scooters zonder kunststof platen. Nog steeds log en ongeschikt voor het OV.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Chntl321 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 16:10:
Het verschil tussen een e-bike en de step is dat de e-bike een ondersteunende motor heeft.. je moet dus zelf trappen om de motor te laten werken. De step is gewoon een gemotoriseerd voertuig. Je hoeft totaal niet mee te steppen, alleen de gashendel open te draaien.

Daar moet je wel onderscheid in maken, dat zal de verzekering dus ook doen.
Dit blijft toch wel een beetje een ding want mijn ES2 start pas vanaf 3km/u.
Ligt er dus aan of dat als ondersteunend wordt gezien of "gemotoriseerd".

Pagina: 1 ... 15 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.