Je bedoelt dat de media en een grote groep sociaal verontwaardigden zich ermee gingen bemoeien en zelf wel gingen bepalen wat goede deadlines waren en dergelijke? Tja, dan zit je zit je gewoon op het niveau van die figuren bij de Oostvaardersplassen hoor.
Iedereen vindt over maar wat van tegenwoordig en moet dat vooral nog uiten ook. Daar zou ik ook echt geen rekening mee gaan houden.
Als je familie Cruijff voorschoteld dat het gaat gebeuren op redelijke termijn, maar het vervolgens veel langer duurt, waardoor familie Cruijff er bijna vanaf wilt zien, dan ben je volgens mij niet goed bezig.
Niet voor niets dat men door al dat uitstel ook ging denken aan afstel, dat had helemaal triest geweest
Dolberg is een wereldtalent. Hij is een goede afmaker, maar ook een erg goede voetballer die wedstrijden vanuit het niets kan beslissen.
In de eredivisie ;-) Helaas zeggen veel mensen dit ENORM snel als iemand een half jaar goed speelt. Eerst een heel jaar goed presteren om te zeggen dat hij echt zo goed is als men nu roept maar hij heeft zeker potentie.
Martinusz schreef op donderdag 5 april 2018 @ 16:02:
Als je familie Cruijff voorschoteld dat het gaat gebeuren op redelijke termijn, maar het vervolgens veel langer duurt, waardoor familie Cruijff er bijna vanaf wilt zien, dan ben je volgens mij niet goed bezig.
Niet voor niets dat men door al dat uitstel ook ging denken aan afstel, dat had helemaal triest geweest
Tuurlijk. De publieke opinie is na zijn door per direct dat de Arena hernoemd moet worden, een vrije keuze is er überhaupt al niet meer zonder toortsen en hooivorken. Dan besluiten ze er in mee te gaan en proberen het te regelen, waarop de media later weer lekker gaat vissen naar citaten van familieleden. Serieus, je moet andere kranten gaan lezen als je je daar druk over maakt.
In de eredivisie ;-) Helaas zeggen veel mensen dit ENORM snel als iemand een half jaar goed speelt. Eerst een heel jaar goed presteren om te zeggen dat hij echt zo goed is als men nu roept maar hij heeft zeker potentie.
Tuurlijk. De publieke opinie is na zijn door per direct dat de Arena hernoemd moet worden, een vrije keuze is er überhaupt al niet meer zonder toortsen en hooivorken. Dan besluiten ze er in mee te gaan en proberen het te regelen, waarop de media later weer lekker gaat vissen naar citaten van familieleden. Serieus, je moet andere kranten gaan lezen als je je daar druk over maakt.
Ajax had toch allang voorbereid moeten zijn op dit scenario? Johan ging geen 30 jaar meer leven, dat is één ding dat zeker was. Om een lullig pleintje naar hem te vernoemen is ook zo wat.
Iedereen zag al aankomen dat er iets groots moest gebeuren om de naam Cruijff eer aan te doen, blijkbaar was men daar dus gewoon niet op voorbereid.
Dat kan, maar om dan vervolgens meer dan 2 jaar na zijn dood het pas rond te hebben terwijl zogenaamd alle partijen het erover eens waren, er werd gemeld dat het voor eind 2017 toch echt geregeld zou zijn etc...
Ik maak mij niet druk, maar mag best mijn mening geven dat ik dit veel te laat vind. Het enige positieve is dat het geen afstel is geworden.
Kom op zeg, alsof je een draaiboek moet hebben voor welke vernoemingen je eventueel moet gaan doen als één van de iconen van de de club overlijdt.
Ajax is een voetbalclub maar bovenal een bedrijf. Daarnaast geen eigenaar van de Arena en afhankelijk van heel veel andere partijen. Het is geen fanclub van Cruijf die alles in het werk moet stellen om hem te eren.
Twee jaar vind ik inderdaad ook lang, maar ik vind de verontwaardiging wel uitvergroot.
Kom op zeg, alsof je een draaiboek moet hebben voor welke vernoemingen je eventueel moet gaan doen als één van de iconen van de de club overlijdt.
Ajax is een voetbalclub maar bovenal een bedrijf. Daarnaast geen eigenaar van de Arena en afhankelijk van heel veel andere partijen. Het is geen fanclub van Cruijf die alles in het werk moet stellen om hem te eren.
Twee jaar vind ik inderdaad ook lang, maar ik vind de verontwaardiging wel uitvergroot.
Prima dat jij dat vindt, uitvergroot of niet, het duurde te lang en ik vind dat beschamend voor Ajax, de Arena en de gemeente. Daar hoeven wij het verder niet over eens te worden
PS zelfde roept men nu al over Kluivert
En Europa League tegen Lyon, tegen Celta da Vigo, tegen Schalke 04, tegen Rosenborg.
Maar ik ben het met je eens hoor. Dit vonden we (ik generaliseer even lekker alle Ajax supporters op één hoop) in 't begin ook van Boilesen. Speelde heel erg goed op de linksback. Speelde ijzersterke wedstrijden in de Champions League tegen goede tegenstanders, één blessure en hij is nooit meer op dat niveau gekomen.
Dolberg heeft nu zijn eerste serieuze blessure gehad. Hopelijk blijft hij zo stoïcijns als voor die blessure, blijft ie lekker voetballen en komen er nog genoeg mooie goals van 'm voorbij. Ik hoop het in ieder geval, want aan Huntelaar als spits heb je voetballend niet bijster veel. Met het hoofd of als hij wat ruimte heeft gaat 't wel, maar zodra er iemand dicht bij 'm in de buurt zit dan is het niet veel. Hij is toch veel meer een man voor in de 16, dat liet ie vorig weekend al goed zien.
Martinusz schreef op donderdag 5 april 2018 @ 16:30:
Prima dat jij dat vindt, uitvergroot of niet, het duurde te lang en ik vind dat beschamend voor Ajax, de Arena en de gemeente. Daar hoeven wij het verder niet over eens te worden
En het ergste is dat ze nu ook nog eens het Stadionplein gaan omdopen.
Stadionplein was natuurlijk al een tijd geleden besloten. Vind het zelf ook maar niks (Stadonplein is gewoon het Stadionplein) en voelde meer als goedmakertje van de gemeente voor het uitstel en bijna afstel van de Arena hernoeming. Vlgns mij protest aangetekend door enkele bewoners onlangs dus nog benieuwd of het eigenlijk wel doorgaat nu de Arena 'definitief' wordt hernoemd.
Dat vind ik heel makkelijk gesteld over degene die het overal en altijd klaarspeelt, tot aan een Europese titel met een brandhout elftal. Terwijl hoe geweldig Messi ook is, Argentinie is en blijft vooralsnog troep, terwijl die kwalitatief toch meer hebben dan waarmee Ronaldo het moet doen.
Dat lukte Griekenland ook zonder Ronaldo
(nou lijkt het weleens alsof ik anti-Ronaldo ben maar bij Manchester was ik wel gecharmeerd van hem ondanks de vele kritieken. Alleen ging ie daarna naar de verkeerde club . Maar alsnog zou ik nooit zeggen dat hij de betere voetballer van de twee is ...)
[
Voor 40% gewijzigd door
apis29 op 05-04-2018 21:19
]
Nouja, het gaat meer om het verkopen van apparaten waarmee er illegaal gekeken kan worden. Als ik dan lees dat ze daarmee meer dan 1,5 miljoen pond hebben verdiend, dan vind ik de straf niet zo gek.
Tja... als het goedkoopste abonnement voor de Engelse voetbalkanalen al bijna 500 pond per jaar kost dan werk je zoiets in de hand. Door de exorbitante prijzen ligt de markt voor illegale aanbieders open en zal er veel vraag naar zijn. De gemiddelde voetbalkijker in Engeland komt uit de arbeidersklasse en voor hen is een dergelijk abonnement helemaal duur. Niet dat ik het goed wil praten, in tegendeel zelfs. Overigens zijn de prijzen voor de horeca als afnemer van voetbalkanalen helemaal schrikbarend hoog, net als in Nederland trouwens.
Echter is zijn er in Nederland ook dergelijke verkopers te vinden via marktplaats. Er worden Dreamboxen en VU boxen aangeboden die zo zijn ingesteld dat je alle zenderpakketten hebt voor nog geen 10 euro per maand, terwijl zo’n abonnement via de aanbieder al snel zo’n 60 euro per maand zou kosten.
Laatst is er in mijn regio ook zo’n [url=“https://www.tubantia.nl/enschede/politie-twente-zeker-3-servers-van-dreamboxen-in-beslag-genomen~a44fbfe9/]organisatie[/url] opgerold. Het vreemde is dat men spreekt over boxen met illegale software. Het is niet te hopen dat Justitie het over die boeg gaat gooien want dan komen ze van een koude kermis thuis; de software is alles behalve illegaal, het is OpenPLi, Linux opensource software waar niks illegaals aan is. De instellingen waarmee contact wordt gemaakt met een bepaalde illegale server is dan wel weer verboden.
Maar goed... het heeft eigenlijk weinig met voetbal te maken dit
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Han schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 08:42:
Echter is zijn er in Nederland ook dergelijke verkopers te vinden via marktplaats. Er worden Dreamboxen en VU boxen aangeboden die zo zijn ingesteld dat je alle zenderpakketten hebt voor nog geen 10 euro per maand, terwijl zo’n abonnement via de aanbieder al snel zo’n 60 euro per maand zou kosten.
75 euro per jaar is tegenwoordig de norm ;-)
Maar goed on topic weer, de prijzen zijn ook enorm geworden en voor de normale mens vaak niet meer te betalen met al die nieuwe zenders die allemaal maar 1 deel uitzenden. Commercie commercie commercie
Laatst is er in mijn regio ook zo’n [url=“https://www.tubantia.nl/enschede/politie-twente-zeker-3-servers-van-dreamboxen-in-beslag-genomen~a44fbfe9/]organisatie[/url] opgerold. Het vreemde is dat men spreekt over boxen met illegale software. Het is niet te hopen dat Justitie het over die boeg gaat gooien want dan komen ze van een koude kermis thuis; de software is alles behalve illegaal, het is OpenPLi, Linux opensource software waar niks illegaals aan is. De instellingen waarmee contact wordt gemaakt met een bepaalde illegale server is dan wel weer verboden.
Add-ons zijn toch ook gewoon software.
Overigens vermeld het bericht dat ze de boxen aan pubs etc. verkochten.
Gezien je daar een stuk of 3 abo's nodig hebt wil je alles uit kunnen zenden liggen dergelijke alternatieven wel voor de hand.
Als AZ punten pakt tegen PSV, en Ajax ze niet laat liggen tegen Heracles, dan kan PSV in ieder geval niet thuis tegen Ajax kampioen worden. Ik zie Ajax PSV helaas niet meer inhalen, maar de afgang om daar te verliezen en ze kampioen te zien worden blijf ik liever bespaard...
Aan de andere kant, wint AZ en wint Ajax 'gewoon' van Heracles, dan is een week later bij Amsterdamse winst in Eindhoven de competitie ineens weer héél erg spannend!
Is Ajax niet van het niveau Excelsior of De Graafschap? De afgelopen jaren hebben die teams toch laten zien dat een kampioensfeestje best te verstoren is.
Dus waarom niet zelf dat feestje uitstellen in de uitwedstrijd tegen PSV?
Hoezo niet?
Waarom denk je dat Cocu met PSV o.a. wel wist te overwinteren in de CL en altijd wint van Utrecht (op 1 bekerwedstrijd na)?
Cocu kan zijn speelstijl uitstekend afstemmen op zijn spelersgroep, hij is in staat om van zijn favoriete speelwijze af te stappen als blijkt dat deze niet voldoende werkt, hij is tactisch bijna altijd beter dan zijn tegenstander (in de Eredivisie) en daarbij zorgt hij er elk seizoen voor dat zijn team 2 verschillende speelwijzen prima beheerst.
Natuurlijk doet Cocu niet alles goed en hij is zeker niet de meest avontuurlijke coach, maar hij is wel degelijk een sterk tacticus die PSV meerdere speelstijlen laat beheersen.
En als je vrije trappen en dode spelmomenten als tactiek gaat beschouwen dan twijfel ik erg hard aan jouw voetbalkennis. Dat is gewoon een onderdeel van het spel.
Mee eens, al moge het overduidelijk zijn dat het geen toeval is dat PSV onder Cocu jaarlijks het team is dat het meest weet te scoren hieruit.
Luuk de Jong heeft in eredivisie minimale weerstand van verdedigers, maar bij verdedigers met meer talent dan een lantaarnpaal komt hij in het spel ook niet meer voor. Vrij eenvoudig te neutraliseren
Tuurlijk, daarom was Luuk de Jong in 2015/2016 ook de speler met de meeste gewonnen persoonlijke duels in de CL en in 2016/2017 stond hij wederom in de top 3 van deze CL statistiek. Eitje voor de tegenstanders dus
Ik vind het bijzonder dat het een bijzondere kwaliteit zou zijn van een coach om het spel van een team vol professionele voetballers aan te passen aan de situatie.
Iedere coach zou zijn team in meerdere formaties moeten kunnen laten spelen en in een wedstrijd al dan niet met een wissel het spel om kunnen gooien. Waarom zou dat zo moeilijk zijn? Waarom zitten al die teams zo enorm vast in hun eigen al dan niet verouderde systemen?
Hoezo niet?
Waarom denk je dat Cocu met PSV o.a. wel wist te overwinteren in de CL en altijd wint van Utrecht (op 1 bekerwedstrijd na)?
Deze is vrij simpel. PSV had gewoon mazzel met de loting en kwam in een poule zonder favorieten. ManU was dat jaar heel matig. Wolfsburg en CSKA zijn ook geen absolute top. Ajax had in die 4 jaar daarvoor altijd of Barcelona of Real Madrid en minstens nog een topclub in de poule.
PSG
AC Milan
Dortmund (finalist) en ManC
AC Milan
We kunnen pas echt wat zeggen over Cocu's kwaliteiten als hij bij een andere ploeg ook resultaat weet te halen. Zo is Frank de Boer ook nog wat overschat gebleken...
Spookelo schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:47:
Deze is vrij simpel. PSV had gewoon mazzel met de loting en kwam in een poule zonder favorieten. ManU was dat jaar heel matig. Wolfsburg en CSKA zijn ook geen absolute top.
Vanzelfsprekend, dan win je er natuurlijk gewoon even probleemloos van. Niet voor niets worden de Nederlandse clubs slechts zelden uitgeschakeld door kleine(re) clubs in Europa...heel Europa siddert voor bijv. clubs als Osijek en Rosenborg.
Dat PSV daarna overigens bijna de latere finalist Atletico Madrid uitschakelde had ook alleen met mazzel en met de gebrekkige kwaliteiten van Atletico te maken. En dat het de 10 jaar daarvoor en de jaren daarna geen Nederlandse club lukte was gewoon pech en had te maken met de poules die bestonden uit zo ongeveer alle topfavorieten.
Vrij simpel eigenlijk.
We kunnen pas echt wat zeggen over Cocu's kwaliteiten als hij bij een andere ploeg ook resultaat weet te halen.
Want al het voorgaande telt niet mee?
Je bedoelt dat Cocu nog moet bewijzen ook internationaal een topcoach te zijn, nationaal heeft hij dit al duidelijk bewezen.
[
Voor 5% gewijzigd door
Baseman77 op 06-04-2018 14:05
]
Naja het klopt gewoon.
Wolfsburg is een vrij matige club wanneer VW geen extra geld overmaakt voor transfer.
Vanwege het hele Diesel schandaal maakt VW al een paar jaar geen extra geld over, en nu is het gewoon een club die moet oppassen dat ze niet onderin meedoen.
En vergelijk de groepen van Ajax eens met die van PSV toen. Is toch wel een aardig verschil.
Begrijp me niet verkeerd. De prestatie van PSV was top, maar het zat in de eerste helft van het CL avontuur absoluut niet tegen.
Vanzelfsprekend, dan win je er natuurlijk gewoon even probleemloos van. Niet voor niets worden de Nederlandse clubs slechts zelden uitgeschakeld door kleine(re) clubs in Europa...heel Europa siddert voor bijv. clubs als Osijek en Rosenborg.
Dat PSV daarna overigens bijna de latere finalist Atletico Madrid uitschakelde had ook alleen met mazzel en met de gebrekkige kwaliteiten van Atletico te maken. En dat het de 10 jaar daarvoor en de jaren daarna geen Nederlandse club lukte was gewoon pech en had te maken met de poules die bestonden uit zo ongeveer alle topfavorieten.
Vrij simpel eigenlijk.
Ik zeg nergens dat het vanzelfsprekend is dat je er doorkomt. Maar de loting maakt het wel een heel stuk makkelijker. En zo geweldig is Atletico ook niet. Speelt net zo goed <knip> als PSV. Een tegenstander stukspelen kunnen ze allebei niet. (Ik denk dat zowel Ajax als PSV in Spanje voor de derde plek zou spelen met misschien wel een uitschieter naar boven als Barcelona of Real een minder seizoen heeft, net als Atletico.
Maar Ajax heeft bijvoorbeeld in die periode gewonnen van Barcelona en ManC uitgeschakeld, maar kwamen alsnog niet de poule door. Alleen daar naar kijken zegt gewoon te weinig.
Want al het voorgaande telt niet mee?
Je bedoelt dat Cocu nog moet bewijzen ook internationaal een topcoach te zijn, nationaal heeft hij dit al duidelijk bewezen.
Het voorgaande telt absoluut mee, maar zegt zeker als je alleen naar het resultaat kijkt lang niet alles. Cocu moet zich gewoon nog bewijzen. Kampioen worden in Nederland met 1 van de 2 favorieten zegt te weinig, zeker als er vaak met geluk gewonnen wordt.
Allemaal niets persoonlijk en je mag best fan zijn van Cocu, maar blijf kritisch. Het is voor mij ook niet dat ik Cocu niet mag of zo. Maar ik vind bijvoorbeeld Bert van Marwijk ook een matige coach ondanks dat hij de WK finale haalde en bijna won... Sommige resultaten verbergen gewoon (gebrek aan) kwaliteit als je niet te diep kijkt.
[
Voor 3% gewijzigd door
Ramzzz op 06-04-2018 20:11
]
PSV wint thuis 2x met 2-1 en 1x 2-0. Manchester United begon dat seizoen best goed. Pas rond de winterstop kwam de klad er in. CSKA werd dat seizoen kampioen. Wolfsburg was misschien wat minder.
En PSV laat het tot een penaltyserie komen tegen de winnaar van de Spaanse competitie en finalist van de CL dat seizoen die ze door een goal van Ramos in de 90+3 minuten nog uit handen geven.
Het afzetten van de groepen van PSV en Ajax vind ik echt een zwakte bod. Toen Ajax van Barca won in 2013 stond Barca al op 10 punten met een laatste wedstrijd thuis tegen Celtic in het vooruitzicht. Dan zou je ook afbreuk aan de wedstrijd van Ajax tegen Barca kunnen doen.
Milan werd ook achtste dat seizoen. Celtic is een mindere god dan de kampioen van Rusland.
Zo kun je alles wel in een negatief daglicht zetten. Ik zou dat niet doen, want het gaat al niet zo goed met het Nederlands voetbal en alle positieve dingen zijn meegenomen. Als je denkt dat Cocu geen hand heeft in de successen van de afgelopen jaren ben je wat mij betreft een pessimist.
Ach laat je niet zo opnaaien, maar goed dat de wedstrijden weer bijna beginnen, want na de elleboogdiscussies is het nu weer de PSV versus Ajax discussie
Fleximex schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 14:43:
PSV wint thuis 2x met 2-1 en 1x 2-0. Manchester United begon dat seizoen best goed. Pas rond de winterstop kwam de klad er in. CSKA werd dat seizoen kampioen. Wolfsburg was misschien wat minder.
En PSV laat het tot een penaltyserie komen tegen de winnaar van de Spaanse competitie en finalist van de CL dat seizoen die ze door een goal van Ramos in de 90+3 minuten nog uit handen geven.
Dus de mindere ploeg eindigde bovenaan in de poule?
Het afzetten van de groepen van PSV en Ajax vind ik echt een zwakte bod. Toen Ajax van Barca won in 2013 stond Barca al op 10 punten met een laatste wedstrijd thuis tegen Celtic in het vooruitzicht. Dan zou je ook afbreuk aan de wedstrijd van Ajax tegen Barca kunnen doen.
Milan werd ook achtste dat seizoen. Celtic is een mindere god dan de kampioen van Rusland.
Bij die winst tegen Barcelona speelde Ajax ook een helft met 10 man. Barcelona was nog niet zeker van groepswinst. Het is geen zwaktebod als de ploegen bij Ajax in de poule gewoon objectief beter zijn. Het is scorebord-journalistiek als je alleen naar het resultaat kijkt, en niet mee neemt dat er af en toe een beetje geluk bij zat. En een beetje geluk hebben de Nederlandse ploegen op dit moment gewoon nodig.
Zo kun je alles wel in een negatief daglicht zetten. Ik zou dat niet doen, want het gaat al niet zo goed met het Nederlands voetbal en alle positieve dingen zijn meegenomen. Als je denkt dat Cocu geen hand heeft in de successen van de afgelopen jaren ben je wat mij betreft een pessimist.
Juist bij goede resultaten moet je kritisch blijven anders wordt je gemakzuchtig. Feit is gewoon dat de prestaties van alle Nederlandse clubs in Europa structureel beter moeten en kunnen.
Martinusz schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 14:54:
Ach laat je niet zo opnaaien, maar goed dat de wedstrijden weer bijna beginnen, want na de elleboogdiscussies is het nu weer de PSV versus Ajax discussie
Och, allebei de clubs zijn even kut Dus laten we het op een gelijkspelletje houden.
Op naar het weekend, erg benieuwd naar morgenavond de "topper" AZ-PSV. Kan AZ een keertje wél presteren tegen een topclub?
Alvast een excuus voor Feyenoord om de komende jaren geen kampioen te worden:
Feyenoord vierde de KNVB-beker van 2016 en de landstitel van 2017 wel op de Coolsingel. Dat is nu niet mogelijk vanwege werkzaamheden in het centrum van Rotterdam.
Die beginnen komende maandag en zijn naar verwachting pas over drie jaar voltooid.
Wel een groot verschil in kwaliteit... Ornaje dames zijn stuk voor stuk beter dan die van Noord Ierland. Hoop dat ze doorzetten in de tweede helft en er nog een paar inprikken.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Wel een groot verschil in kwaliteit... Ornaje dames zijn stuk voor stuk beter dan die van Noord Ierland. Hoop dat ze doorzetten in de tweede helft en er nog een paar inprikken.
Hou je het nog vol met dat commentaar erbij? (een geen-commentaar audio spoor zou verplicht moeten zijn)
[
Voor 22% gewijzigd door
apis29 op 06-04-2018 21:38
]
Excelsior heeft de nare smaak van vorige speelronde weg weten te spoelen met winst op Willem II in eigen huis, 2-1 slechts. Had ook gemakkelijk 4-1 kunnen zijn overigens.
Verwijderd schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 23:27:
Excelsior heeft de nare smaak van vorige speelronde weg weten te spoelen met winst op Willem II in eigen huis, 2-1 slechts. Had ook gemakkelijk 4-1 kunnen zijn overigens.
Een werkelijk absurde rode kaart.
Fijne aanwinst, die scheids.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Fleximex schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 14:43:
Eens. De poulefase van de CL overleven was gewoon een knappe prestatie, elke poging om daar op af te geven is gewoon uit jaloezie. Dat het een incident was en niks structureels bleek wel een jaar later toen het een stuk minder ging.
Zelfde geldt natuurlijk voor het halen van de EL-finale door Ajax. Ook gewoon een knappe prestatie, maar ook een incident en geen teken van structureel herstel.
Ik denk dat we vooral van dit soort succesjes moeten genieten en niet een poging moeten gaan doen er afbreuk aan te doen. Want laten we wel wezen, voetballend is er gewoon weinig te genieten dit seizoen in de eredivisie, van zowel Ajax als PSV.
Oeps, dat heb ik dan blijkbaar gemist. Waarom kreeg een speler van Willem II dan rood?
Lachman veroorzaakte een (terechte) pingel, maar Willem II had nog 2 (!) verdedigers tussen de bal en het doel.
Dat is nog nooit een rode kaart waard geweest, zeker als je ook nog de valpartij zag, nauwelijks contact.
Terechte pingel, zeer onterecht rood.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
In die zin heb ik persoonlijk zelfs twijfels bij de strafschop. Volgens de regels terecht, maar of het contract daadwerkelijk de oorzaak van het vallen was betwijfel ik ten zeerste.
In die zin heb ik persoonlijk zelfs twijfels bij de strafschop. Volgens de regels terecht, maar of het contract daadwerkelijk de oorzaak van het vallen was betwijfel ik ten zeerste.
Ook dat. Er was volgens mij 2 à 3 x contact, een fair duel, alleen de bal werd niet gespeeld.
Deden ze dat de vorige toppers ook dan? Ik had namelijk het idee dat ze juist van eigen kracht eigen uit wilden gaan maar dat het gewoon collectief niet lukte.
Ik kan me het van de vorige toppers niet zo voor de geest halen. Wel dat PSV net weer eens ontzettend goed wegkwam. Dus PSV zal zo wel op voorsprong gaan komen
Nu heb ik liever dat PSV kampioen word dat Ajax. Kinderachtig, maar ik zie Ajax liever geen kampioen worden. PSV roept geen emotie op, dus laat maar lopen.
Toch hoop ik van harte dat AZ vanavond wint, hebben we nog een paar leuke weken te gaan, anders is het na vanavond wel klaar.
Luuk de Jong heeft zeiken tot zijn beroep gemaakt , hij doet zelf nooit wat en ieder briesje of zandkorrel tegen hem is gelijk alsof 9001 aggressive honden hem gebeten hebben. BAH
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Bij elke corner van AZ: "PSV is het gevaarlijkst uit hoekschoppen dit seizoen. Maar AZ is tweede."
Bij elke corner van PSV: "PSV is het gevaarlijkst dit seizoen uit hoekschoppen. Weet AZ dit?"
Houd je kop toch man. Je bent een wedstrijd aan het becommentariëren. Niet een samenvatting waar toevallig als je precies dat zinnetje zegt dan de goal valt (dus probeert ie het bij elke corner).
Edit: Dat gezeik op de Jong. Hij wordt bij zijn kopbal op de paal gewoon vol vastgehouden. Er zijn scheidsrechters die daar voor fluiten. Hij heeft gewoon recht van spreken.
Elke week hetzelfde. Je mening is hier al lang bekend. We lijden hier op het forum niet aan geheugenverlies
[
Voor 25% gewijzigd door
Fleximex op 07-04-2018 20:39
]
Luuk de Jong heeft het er toch echt zelf naar gemaakt. 9 van de 10 keer als hij als stervende zwaan naar de grond gaat is er gewoon niks aan de hand. Daarbij dat huilgedrag van hem helpt nou ook niet bepaald.
Verwijderd schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 20:41:
Luuk de Jong heeft het er toch echt zelf naar gemaakt. 9 van de 10 keer als hij als stervende zwaan naar de grond gaat is er gewoon niks aan de hand. Daarbij dat huilgedrag van hem helpt nou ook niet bepaald.
Tsja, schijnbaar is het dus acceptabel, zolang alle verdedigers het doen, een speler constant naar beneden te trekken...
Tsja, schijnbaar is het dus acceptabel, zolang alle verdedigers het doen, een speler constant naar beneden te trekken...
Dat hoor je mij niet zeggen. Luuk de Jong doet alleen soms net alsof zijn benen onder zijn lichaam weggeschopt wordt na een klein tikje. Zijn wel meer spelers die dat doen waar ik mij aan erger hoor.
Ik ken ze niet allemaal. Maar Twente uit was er wel 1
En op zich is dat nog niet het probleem. Als men aan de andere kant maar voor elke onterechte poging geel werd gegeven, had Luc de Jong niet veel gespeeld dit seizoen.
EDIT:
Even snel bron erbij van Volkskrant
Arbiter Higler had nooit een penalty mogen geven na een schwalbe van Bergwijn. Bij gebrek aan een videoscheidsrechter mocht aanvoerder Van Ginkel, die met een snoeiharde volley al de onderkant van de lat had geraakt, het cadeau vanaf elf meter uitpakken: 2-1.
[
Voor 29% gewijzigd door
PWM op 07-04-2018 20:53
]
Ik ken ze niet allemaal. Maar Twente uit was er wel 1
En op zich is dat nog niet het probleem. Als men aan de andere kant maar voor elke onterechte poging geel werd gegeven, had Luc Luuk de Jong niet veel gespeeld dit seizoen.
En als voor elke overtreding in de 16 werd gefloten waren er tig keer zo veel strafschoppen geweest, zo lust ik er nog wel een paar
En als voor elke overtreding in de 16 werd gefloten waren er tig keer zo veel strafschoppen geweest, zo lust ik er nog wel een paar
Zet even als PSV Fan je roze bril af. Ik weet zeker dat je je vroeger ook geërgerd hebt aan bijvoorbeeld Suarez met zijn duiken in de tijd van Ajax . Zelfs ik als Ajax fan had daar hekel aan. Snap niet dat je het gedrag van Luuk de Jong links of rechts probeert goed te praten.
Zet even als PSV Fan je roze bril af. Ik weet zeker dat je je vroeger ook geërgerd hebt aan bijvoorbeeld Suarez met zijn duiken in de tijd van Ajax . Zelfs ik als Ajax fan had daar hekel aan. Snap niet dat je het gedrag van Luuk de Jong links of rechts probeert goed te praten.
Ik heb eveneens een hekel aan het geduw en getrek in de 16 van de verdedigende partij (zowel voor als tegen PSV/Ajax/Feyenoord of welke club dan ook ) Voetbal speel je niet met je handen, blijf gewoon van je tegenstander af.
Als aanvaller mag je schijnbaar totaal niet reageren?
Ik weet nog wel dat er maandenlang commentaar op Feyenoord was omdat ze een paar (terechte) penalty's hadden gehad in het begin van het seizoen (2015/2016).
Penalty's mee sinds 2015/2016:
PSV: 23
Ajax: 23
Feyenoord: 11.
Ik heb eveneens een hekel aan het geduw en getrek in de 16 van de verdedigende partij (zowel voor als tegen PSV/Ajax/Feyenoord of welke club dan ook ) Voetbal speel je niet met je handen, blijf gewoon van je tegenstander af.
Als aanvaller mag je schijnbaar totaal niet reageren?
Ik denk dat het vooral door de Jong zijn reactie komt. Hij reageert vaak enorm overdreven alsof er alleen maar onrecht wordt aangedaan bij hem. Terwijl het gewoon geduw en getrek vanaf twee kanten is. Als je dat vergelijkt met andere spitsen in de Eredivisie lijkt het gewoon dat die het veel eerder accepteren ipv te gaan lopen mekkeren.
[
Voor 61% gewijzigd door
JST94 op 07-04-2018 20:58
]
Stel dat Ajax alles zou winnen, iets waar ik niet in geloof in deze vorm, maar dan nog zie ik het PSV wel redden. Want de laatste 3 wedstrijden zijn tegen Roda JC, Ado Den Haag en FC Groningen. AZ heeft gewoon een meer dan prima team, dus daar kan je van verliezen, maar hoe PSV de laatste weken voetbalt gaan ze het tegen die tegenstanders niet weggeven.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"