Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 106 Laatste
Acties:
  • 198.639 views

Onderwerpen

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:05
90% balbezit. Het is wel weer typisch Nederlands.

@Gonadan
Als het maar belangrijk genoeg wordt en tegenzit gaan ook vrouwen mekkeren. Het zijn mensen tenslotte :)

En je maakt mij niet wijs dat de Italiaanse of Spaanse dames je niet heel professioneel kunnen flessen.

[ Voor 69% gewijzigd door D-e-n op 28-11-2017 21:55 ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-11 23:53

Fiber

Beaches are for storming.

D-e-n schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:51:
[...]

Die vergelijkingen slaan wat mij betreft nergens op. Dat vergelijken doen we bij tennis toch ook niet?
De vergelijking tussen de Ierse mannen en vrouwen is anders zeer duidelijk: Bus parkeren. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:34

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Die krullenbol ook met z'n interview: "Wat vind je daar van? Dat ze zo feesten?". BOEIEND!

* Gonadan zapt
D-e-n schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:53:
En je maakt mij niet wijs dat de Italiaanse of Spaanse dames je niet heel professioneel kunnen flessen.
Zeker, dat doen ze op vakantie ook al. :P

[ Voor 60% gewijzigd door Gonadan op 28-11-2017 22:04 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Steamwitz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-11 11:35
D-e-n schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:51:
Die vergelijkingen slaan wat mij betreft nergens op. Dat vergelijken doen we bij tennis toch ook niet?
Het heeft gewoon te maken met mentaliteit en respect. Het erge is dat mensen het normaal gaan vinden (en gaan kopiëren). Wat bij (mannen-)voetbal mag en kan, is bij veel andere sporten (gelukkig) echt 'not done' en wordt er ook tegen opgetreden.

Maar terug naar de wedstrijd. Jammer, 0-0. Ze hebben gevochten als leeuwinnen en hadden zeker meer verdient. Jammer dat er geen penalty gegeven werd en de verlenging wel erg kort was, maar eigenlijk had de wedstrijd toen natuurlijk allang beslist moeten zijn. Volgende keer beter.

Top wedstrijd gezien! :)F
Gonadan schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:52:
Al zie ik wel wat barstjes ontstaan in het niet mekkeren tegen de scheids. :P
Ik zei niet voor niets "minder gezeik". :+

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat vinden jullie, moet Ajax de buitendeur openzetten voor Schone en Younes ?
Ik zie niet veel meer in deze twee

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:59
Nee, Ajax moet ze houden. Hebben wij ook nog eens wat te lachen hier.

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11 08:31
Hackus schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:55:
Schone is zeker dit seizoen nog een aanwinst. Doet het redelijk goed, mag wel wat vaker gewisseld worden. Younes mag lekker een paar wedstrijden thuis blijven en van de zomer bij een leuk bod vertrekken.

PSN: Curvaa_

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Schone knokt zich altijd wel weer terug, ook een stukje ervaring die je met een jeugdig elftal zou gaan missen. Denk dat die zelf ook wel inziet dat De Jong hem voorbij gaat.

Youness lijkt inderdaad wel einde verhaal. Die had je eigenlijk afgelopen zomer na z'n Europese prestaties al moeten laten gaan.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-11 22:46
Schone is ook geen geld meer waard en niet het type dat onrust zaait. Lijkt mij een ideale speler voor erbij, tenzij hij zelf bijv. nog een keer een financiele klapper in het buitenland wil maken moet je hem houden.

Younes was een hype in het buitenland maar volgens mij heeft niemand in Nederland ooit een echte topper in hem gezien. Als je hem voor een net bedrag kan verkopen moet je dat altijd doen, mis je niks aan.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-11 23:59
Schone kan dit jaar in ieder geval nog mee, zeker als ervaren kracht, maar hij wordt wel ingehaald ja :)
Younes deze winterstop of uiterlijk in de zomer verkopen, je hebt Kluivert, Neres, die jongen die gekocht is van Heerenveen kan ook aardig ballen (Johnson), Cerny is ver einde verhaal denk ik, dus daar gewoon wat bij gaan kopen. En hopen dat een Kluivert niet vroegtijdig vertrekt of Neres.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Younes is nu nog Duits International en denk ik nu meer waard als in de zomer. Ik hoop ook dat Shone zich verbetert, zou jammer zijn als je hem moet missen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Martinusz
Hackus schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:46:
Younes is nu nog Duits International en denk ik nu meer waard als in de zomer.
Op papier is hij Duits International nu ja, maar iedereen weet dat dat in een B/C elftal was ;) ook de clubs die interesse in hem zouden hebben.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Van mij mag ie nu weg, als hij op de bank blijft of af en toe speelt daalt zijn waarde zeker to van nu.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-11 21:44
Martinusz schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:51:
[...]

Op papier is hij Duits International nu ja, maar iedereen weet dat dat in een B/C elftal was ;) ook de clubs die interesse in hem zouden hebben.
Younes is de laatste paar wedstrijden in het A elftal ook gewoon opgeroepen. Hij heeft niet(of nauwelijks) gespeeld, maar toch het A team.

Verwijderd

Martinusz schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:51:
[...]

Hoezo?

Tijdens confed cup ja, maar daarna hebben ze toch gewoon de sterkste selectie genomen. Wellicht wat concurrentie geblesseerd, maar valt wel mee. Als hij basis staat bij Ajax heeft hij best een kans.

• Martinusz
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:28:
[...]

Hoezo?

Tijdens confed cup ja, maar daarna hebben ze toch gewoon de sterkste selectie genomen. Wellicht wat concurrentie geblesseerd, maar valt wel mee. Als hij basis staat bij Ajax heeft hij best een kans.
;( serieus kans in het Duitse A elftal om te spelen :X ja die kunnen wel een vleugel gebruiken met 0 effectiviteit 8)7 je verwacht hem in de selectie voor het WK? ;)

Edit: doet mij weer denken aan al die 1x opgeroepen Oranje spelers, zoals Denneboom etc. of Martijn Meerdink _O- maar hey ze kunnen zich international noemen!

[ Voor 20% gewijzigd door Martinusz op 29-11-2017 10:33 ]

Verwijderd

Martinusz schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:31:
[...]

;( serieus kans in het Duitse A elftal :X ja die kunnen wel een vleugel gebruiken met 0 effectiviteit 8)7
Wat maakt onze mening uit? Als de bondscoach hem steeds oproept. Hij heeft er de afgelopen keren gewoon bij gezeten, dus zou niet weten waarom hij geen kans zou hebben. Spelen is wat anders dan in de selectie zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2017 10:33 ]

• Terranova
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:33:
[...]

Wat maakt onze mening uit? Als de bondscoach hem steeds oproept. Hij heeft er de afgelopen keren gewoon bij gezeten, dus zou niet weten waarom hij geen kans zou hebben. Spelen is wat anders dan in de selectie zitten.
Precies, hij zat gewoon bij de beste 18/21 van Duitsland de afgelopen selecties. Overigens komt dat denk ik ook omdat Duitsland nou niet echt superveel goede vleugelspelers heeft.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:51
Hackus schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:55:
Schone is wel een fijne 12e man. Younes breng ik zelf nog weg als het moet.

Verwijderd

Terranova schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:44:
[...]

Precies, hij zat gewoon bij de beste 18/21 van Duitsland de afgelopen selecties. Overigens komt dat denk ik ook omdat Duitsland nou niet echt superveel goede vleugelspelers heeft.
Precies. De enige op niveau is Reus, maar die is constant geblesseerd. Overige zijn halve nr 9's of middenvelders.

• Fiber

Fiber

Zitten we hier nou echt op te wachten met z'n allen...?

https://nos.nl/artikel/22...jgt-steeds-meer-vorm.html
Vernieuwd en groter WK voor clubs krijgt steeds meer vorm

[...]

24 clubs, waarvan 12 uit Europa, maken in 2021 uit wie de eerste winnaar wordt van het vernieuwde WK voor clubs. Dat zijn volgens de Spaanse sportkrant Marca de laatste plannen van de FIFA. Het toernooi zal zo'n drie weken duren...

[ Voor 7% gewijzigd door Fiber op 29-11-2017 22:02 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:15
Dat ze eerst maar eens de CL fixen, maja WK voor clubs zal wel dezelfde kant op gaan, of wellicht laten ze wat clubs uit de "brakke landen" meedoen voor spek en bonen... leuk idd...

edit: ow nm staat al in t artikel... nou mooi wk als straks alle Europese clubs uit engeland/spanje/duitsland/frankrijk komen... ah well... gewoon boycotten die hele handel...

[ Voor 15% gewijzigd door Snowdog op 29-11-2017 22:03 ]

• Martinusz
Snowdog schreef op woensdag 29 november 2017 @ 22:01:
[...]

Dat ze eerst maar eens de CL fixen, maja WK voor clubs zal wel dezelfde kant op gaan, of wellicht laten ze wat clubs uit de "brakke landen" meedoen voor spek en bonen... leuk idd...

edit: ow nm staat al in t artikel... nou mooi wk als straks alle Europese clubs uit engeland/spanje/duitsland/frankrijk komen... ah well... gewoon boycotten die hele handel...
Clubs uit andere continenten blijven gewoon mee doen hoor ;)

• Snowdog
  • Laatst online: 10:15
Martinusz schreef op woensdag 29 november 2017 @ 22:24:
[...]

Clubs uit andere continenten blijven gewoon mee doen hoor ;)
Yea, alsof die een kans hebben tegen het grote geld...

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:17
Snowdog schreef op woensdag 29 november 2017 @ 22:01:
[...]

Wij als Nederland boycotten het WK voor clubs ook..

Simpelweg omdat we ons toch niet kunnen kwalificeren...

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:07

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

"Ook Cocu stijgt naar de eerste plek"

Geen enkele ervaren trainer haalde in de historie van de eredivisie een hoger winstpercentage dan Phillip Cocu: 73,2% van zijn duels eindigde met winst.

Bron: Eindhovens Dagblad

Opvallend positieve statistiek. Het spel is er misschien niet altijd naar, maar resultaat lijkt boven alles te gaan.

Steam ID = Ackerfiets

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-11 15:22

Baseman77

We move

En bij die statistiek hoort ook nog de hele slechte 1e seizoenshelft van 2013/2014.
Dus dat maakt de 3 seizoenen daarna nog indrukwekkender _/-\o_

Qua spel was er trouwens alleen vorig seizoen voldoende te klagen, daarvoor en dit seizoen was het spel meer dan prima.

PS: Sjoerd Mossou vindt de Frenkie adoratie ook overdreven, mooie column:
https://www.ad.nl/nederla...frenkie-bestand~acfbc809/

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-11 22:56
Ik kan 1 ding over Frenkie zeggen. Mocht hij mislukken, eigen schuld, dikke bult. Meneer verdien een mooie cent, mag daarvoor voetballen en lekker de hele dag sporten. Wat een leven.. :o

• Martinusz
Family Guy schreef op donderdag 30 november 2017 @ 08:02:

Geen enkele ervaren trainer haalde in de historie van de eredivisie een hoger winstpercentage dan Phillip Cocu: 73,2% van zijn duels eindigde met winst.

Opvallend positieve statistiek. Het spel is er misschien niet altijd naar, maar resultaat lijkt boven alles te gaan.
Tja leuke statistiek, maar had een willekeurige andere trainer met het materiaal dat Philip heeft minder gepresteerd? Ik bedoel een trainer van NAC Breda zal deze statistiek nooit winnen ;)
Cocu heeft al jaren de beste selectie van de eredivisie, dat maakt het wel iets makkelijker natuurlijk.
Overigens vind ik dit voor alle trainers van PSV/Ajax, het is voor hen wel iets makkelijker om een "goede" trainer te zijn op basis van dit soort statistieken.

Ik vind het veel knapper wat zo'n Alfons Groenendijk bijvoorbeeld deed bij Den Haag, met beperkt materiaal resultaten gaan boeken.

• dutchgio
  • Niet online
Is dat ook niet makkelijker, de druk is veel lager want je hoeft niet alles te winnen? :+

Ik denk dat Cocu wel vergelijkbaar is met De Boer wat dat betreft, als je een goede, stabiele selectie hebt zul je over het algemeen wel zo'n percentage halen.

• Martinusz
dutchgio schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:42:
Is dat ook niet makkelijker, de druk is veel lager want je hoeft niet alles te winnen? :+
Juist niet, vorig jaar stond Den Haag in degradatiezone, de druk was inmens groot om te winnen.
Ik snap wel wat je bedoeld, over een jaar gezien zou Den Haag minder hoeven te winnen dan een Ajax of PSV, maar uiteindelijk strijden zij weer juist tegen de onderkant van de ranglijst, waardoor die druk er dus juist ook weer opkomt!
Ik denk dat Cocu wel vergelijkbaar is met De Boer wat dat betreft, als je een goede, stabiele selectie hebt zul je over het algemeen wel zo'n percentage halen.
Ik vind het lastig om coaches van topclubs te beoordelen, zeker de Frank, Philip en Giovanni's van vandaag, die beginnen meteen bij een topclub met dito selectie. Zelfde als trainer zijn van Barcelona of Real Madrid, met alle respect, maar dat is ook niet heel lastig ;)
Zou leuk experiment zijn om trainers van die clubs eens seizoen bij een degradant aan het werk te zien, zien of ze echt zulke goede coaches zijn.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Family Guy schreef op donderdag 30 november 2017 @ 08:02:

Dat is wel een zeer negatieve uitleg van de gegevens - voor iedereen telt het resultaat het zwaarst, of speel je liever tiki-taka met het verkeerde ‘materiaal’ en verliest vervolgens alles? :F

Moeilijk, iemands succes als onderbouwd feit beoordelen...

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 30-11-2017 10:10 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• ph4ge
Martinusz schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:17:
Tja leuke statistiek, maar had een willekeurige andere trainer met het materiaal dat Philip heeft minder gepresteerd? Ik bedoel een trainer van NAC Breda zal deze statistiek nooit winnen ;)
Cocu heeft al jaren de beste selectie van de eredivisie, dat maakt het wel iets makkelijker natuurlijk.
Overigens vind ik dit voor alle trainers van PSV/Ajax, het is voor hen wel iets makkelijker om een "goede" trainer te zijn op basis van dit soort statistieken.

Ik vind het veel knapper wat zo'n Alfons Groenendijk bijvoorbeeld deed bij Den Haag, met beperkt materiaal resultaten gaan boeken.
Dit seizoen heeft PSV niet de sterkste selectie, hoewel de selectie wel fit blijft. Cocu en PSV presteren in deze competitie voorlopig uitstekend en ze verdienen daar alle credits voor. De vorige seizoenen had Cocu inderdaad gewoon het beste materiaal en kan hij nog zoveel wedstrijden gewonnen hebben, feit is dat het kampioenschap meer dan eens ging naar ploegen met op papier minder materiaal.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Baseman77

Baseman77

We move

Martinusz schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:17:
Tja leuke statistiek, maar had een willekeurige andere trainer met het materiaal dat Philip heeft minder gepresteerd?
Blijkbaar wel ,aangezien de statistieken van Cocu ongekend zijn.
En aangezien bijv. Hiddink bij PSV de halve finale van de CL (!) wist te halen had hij een vrij aardig team...

We klagen al jaren over de nivellering van de Eredivisie, maar zodra een huidige trainer van een Nederlandse topclub zeer imponerende cijfers kan overleggen gaan we dat 'downplayen'. Waar komt die neiging toch vandaan?
Alsof trainer zijn van een topclub een makkie is, alsof PSV al jaren de beste selectie heeft (wie bepaalt dat en hoe is dat feitelijk vast te stellen?), alsof bijna alles winnen vrij logisch en normaal is. Kom op zeg. Alleen al Keizer en Gio bewijzen het ongelijk daarvan.
Ik bedoel een trainer van NAC Breda zal deze statistiek nooit winnen
Klopt, maar wat doet dat af aan de statistieken van PSV onder Cocu?
Zou leuk experiment zijn om trainers van die clubs eens seizoen bij een degradant aan het werk te zien, zien of ze echt zulke goede coaches zijn.
Een coach is geen tovenaar...Ranieri wint de PL met Leceister City, het seizoen daarop wordt hij vrij snel ontslagen, notabene 1 maand nadat hij de prijs voor beste coach van het afgelopen seizoen had ontvangen. Is hij dan een goede of een slechte trainer? Zijn opvolger Shakespeare laat Leceister daarna veel beter presteren en doet het prima, om dit seizoen al na 2 maanden ontslagen te worden. Is hij dan een goede of een slechte trainer?
Frank Rijkaard degradeert met Sparta om het seizoen daarop kampioen te worden met Barca, is hij dan een goede of een slechte trainer?

Een echt goede trainer laat zijn team beter presteren, maar dan nog valt of staat alles met de beschikbare spelers.
Cocu laat in ieder geval zien als trainer van PSV structureel beter te presteren dan alle andere trainers die minimaal 70 wedstrijden trainer zijn geweest in de Eredivisie. Jammer dat sommigen dit feit aangrijpen om het naar beneden te praten.
ph4ge schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:19:
feit is dat het kampioenschap meer dan eens ging naar ploegen met op papier minder materiaal.
Heb je het nu over de seizoenen dat Cocu trainer is van PSV?
Zo ja, dan het is feit dat Cocu alleen vorig seizoen geen kampioen is geworden met PSV (zijn 1e seizoen daargelaten, maar toen had PSV sowieso niet de beste selectie, wel veruit de jongste). En vorig seizoen vond ik de selectie van Feyenoord gelijkwaardig en die van Ajax (EL finale!) beter, ik vond het juist nog knap dat PSV zo kort achter beide clubs 3e werd.

Maar zoals al eerder gezegd, wie de beste selectie heeft is altijd subjectief.

[ Voor 14% gewijzigd door Baseman77 op 30-11-2017 10:30 ]

• ph4ge
Baseman77 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:24:
Er wordt gezegd dat er 160 trainers zijn die evenveel of meer wedstrijden in de Eredivisie hebben gecoacht. Maar hoeveel daarvan hadden een topteam? Ik heb geen idee maar het zou me niets verbazen als er dan nog maar 10% over blijft.
En vorig seizoen vond ik de selectie van Feyenoord gelijkwaardig en die van Ajax (EL finale!) beter, ik vond het juist nog knap dat PSV zo kort achter beide clubs 3e werd.

Maar zoals al eerder gezegd, wie de beste selectie heeft is altijd subjectief.
Mwa, direct naar de winterstop was PSV gewoon uitgeschakeld voor het kampioenschap en in de beker en Europa werden ook niet echt potten gebroken. In de luwte presteerden ze uiteindelijk redelijk maar het is scoreboard journalistiek als je tevreden bent met vorig seizoen. Ik zie Feyenoord dit seizoen ook nog wel wat inlopen op PSV als iedereen fit is en PSV echt druk begint te voelen en misschien wat blessure krijgt, maar feit blijft dat ons seizoen begin november eigenlijk al mislukt was.

Je hebt wel gelijk hoor, het is subjectief welke selectie beter is. En je kan nog zo'n goede selectie hebben, als je pech hebt met bijv. blessures koop je daar ook niets voor (wat volgens mij voor PSV al jaren niet echt een probleem is).

[ Voor 57% gewijzigd door ph4ge op 30-11-2017 10:36 ]

• Baseman77

Baseman77

We move

ph4ge schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:31:
Er wordt gezegd dat er 160 trainers zijn die evenveel of meer wedstrijden in de Eredivisie hebben gecoacht. Maar hoeveel daarvan hadden een topteam? Ik heb geen idee maar het zou me niets verbazen als er dan nog maar 10% over blijft.
Daar heb je gelijk in (niet over het aantal wedstrijden trouwens), maar wat doet dit af aan dat feit over Cocu?
Het is nog steeds correct namelijk.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:42

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Baseman77 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:34:
[...]

Daar heb je gelijk in (niet over het aantal wedstrijden trouwens), maar wat doet dit af aan dat feit over Cocu?
Wil je nu een ballon?

Feitelijk gezien heb je gelijk, maar ik mis gewoon in dit soort stukken relativering tov de andere trainers :)
Kapitaalkracht, huidige selectie, stand op de ranglijst etc. Dan zou ik pas iets interessants vinden.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• ph4ge
Baseman77 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:34:
Als je maar selectief genoeg zoekt kan je altijd wel een statistiek vinden die iemand heel positief of heel negatief afschildert. Zo is Gio qua prijzen de meest succesvolle coach van Feyenoord in de afgelopen decennia maar heeft hij ook de slechtste reeks in de clubgeschiedenis achter zn naam. Een statistiek over een raar getal als 75 wedstrijden of meer net na een uitstekende reeks klinkt bijv. al gezocht.

EDIT: 75 wedstrijden inderdaad.

[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 30-11-2017 10:47 ]

• Martinusz
[...]

Blijkbaar wel ,aangezien de statistieken van Cocu ongekend zijn.
En aangezien bijv. Hiddink bij PSV de halve finale van de CL (!) wist te halen had hij een vrij aardig team...
En Cocu weet niet te kwalificeren voor Europa League :)
Wat is nu precies de link tussen een prestatie in Europa en een goede trainer wel/niet zijn?
We klagen al jaren over de nivellering van de Eredivisie, maar zodra een huidige trainer van een Nederlandse topclub zeer imponerende cijfers kan overleggen gaan we dat 'downplayen'. Waar komt die neiging toch vandaan?
Zeer imponerende cijfers?
Eigenlijk stel je nu zelf dat hij het heel slecht heeft gedaan, want dan had hij 4x kampioen moeten zijn met PSV en niet maar 2x met deze imponerende cijfers ;)
En ja ik vind het helemaal niet knap dat een trainer van Ajax/PSV/Feyenoord een groot winstpercentage haalt, het zijn de clubs met de grootste budgetten en beste selecties. Dat vind ik inderdaad minder knap dan een trainer van een rechter rijtje club die bovengemiddeld wint met zijn club.
Alsof trainer zijn van een topclub een makkie is, alsof PSV al jaren de beste selectie heeft (wie bepaalt dat en hoe is dat feitelijk vast te stellen?), alsof bijna alles winnen vrij logisch en normaal is. Kom op zeg. Alleen al Keizer en Gio bewijzen het ongelijk daarvan.
Waarom zou het niet makkie zijn? Je hebt de beste faciliteiten, beste spelers etc. Het enige verschil met een lagere club is dat er meer druk is om kampioen te worden en Europees te presteren. En ja voor een topclub is winnen vrijwel logisch ja, kijk anders even welke 2 clubs de afgelopen 20 jaar vaak kampioen werden ;)

Ga je nu ontkennen dat PSV zeker de afgelopen 5 jaar niet de beste selectie had? Op alle plekken dubbele bezetting van goede spelers, ervaren spelers, volgens mij was iedereen het daar wel over eens, maar nu ineens niet meer?
[...]

Zie eerdere punten, een coach van Ajax/PSV wint nu eenmaal makkelijker :) dan is een winstpercentage halen ook wat makkelijker he ;)
[...]

Een coach is geen tovenaar...Ranieri wint de PL met Leceister City, het seizoen daarop wordt hij vrij snel ontslagen, notabene 1 maand nadat hij de prijs voor beste coach van het afgelopen seizoen had ontvangen. Is hij dan een goede of een slechte trainer? Zijn opvolger Shakespeare laat Leceister daarna veel beter presteren en doet het prima, om dit seizoen al na 2 maanden ontslagen te worden. Is hij dan een goede of een slechte trainer?
Frank Rijkaard degradeert met Sparta om het seizoen daarop kampioen te worden met Barca, is hij dan een goede of een slechte trainer?
Cocu is dus ook geen tovenaar :) net zo afhankelijk van zijn selectie als bovengenoemde trainers ;)
Een echt goede trainer laat zijn team beter presteren, maar dan nog valt of staat alles met de beschikbare spelers.
Precies mijn punt :)
Cocu laat in ieder geval zien als trainer van PSV structureel beter te presteren dan alle andere trainers die minimaal 70 wedstrijden trainer zijn geweest in de Eredivisie. Jammer dat sommigen dit feit aangrijpen om het naar beneden te praten.
Hoeveel trainers zijn er dan ook meer dan 70 wedstrijden trainer geweest van een topclub in de eredivisie? (ik heb geen idee, en waarom de grens bij 70 wedstrijden :?)
Deze statistiek is in jouw ogen knap, prima, maar met deze statistiek had hij dan toch 4x kampioen moeten zijn met PSV en niet 2x? Ik vind het een beetje in de categorie, wij hebben de meeste doelpunten gemaakt!! (maar zijn 4de geworden)

Op basis van deze statistiek moeten we Cocu ineens adoreren? Ik vind het nog steeds een matige trainer, ondanks zijn winstpercentage. In mijn ogen had hij 4x kampioen moeten zijn met het materiaal dat hij had.
Maar toch nog een pluspuntje voor hem, dit jaar lijkt hij wel wat te laten zien met zijn ploeg die op papier minder is dan de 4 voorgaande jaren, dus ja dit jaar doet hij het knap goed. We zullen aan het eind van de rit zien of dat zo gebleven is :) Heeft ie toch wat vooruitgang geboekt na 4 jaar.

En nee als dit over Frank de Boer zou zijn gegaan, had ik precies hetzelfde gezegd. Ik vind dat ook geen toptrainer, net als Gio, net als een Zidane of een Enrique.

• Baseman77

Baseman77

We move

Goed, gezien waar de 'discussie' nu heen gaat is dit zinloos geworden. Er worden mij allerlei woorden in de mond gelegd en overduidelijke subjectieve en twijfelachtige zaken zouden zogenaamd ineens objectief en feitelijk zijn.

Ik hou het daarom hierbij: Feit is dat Cocu de best presterende trainer is van alle trainers die ooit 75 wedstrijden achter elkaar in de Eredivisie trainer zijn geweest. Heel jammer dat sommigen het nodig vinden om dit feit met allerlei kanttekeningen te voorzien, om maar proberen aan te tonen hoe weinig waarde hieraan gehecht moet worden :F

[ Voor 15% gewijzigd door Baseman77 op 30-11-2017 10:51 ]

• Martinusz
Baseman77 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:50:
Goed, gezien waar de 'discussie' nu heen gaat is dit zinloos geworden.
Ik hou het daarom hierbij: Feit is dat Cocu de best presterende trainer is van alle trainers die ooit 75 wedstrijden achter elkaar in de Eredivisie trainer zijn geweest. Heel jammer dat sommigen het nodig vinden om dit feit met allerlei kanttekeningen te voorzien, om maar proberen aan te tonen hoe weinig waarde hieraan gehecht moet worden :F
Best presterende? Je bedoeld dat hij het hoogste winst percentage heeft gehaald?
Best presterende behaal je met prijzen, niet met een statistiek ;)

Wat dat betreft is Guus bij far beter presterend dan Philip ;)

En nog ter aanvulling:
Het hoge gemiddelde van Van Gaal bij Ajax is door zijn trainersperiode bij AZ flink naar beneden gegaan, waardoor hij 'slechts' zevende staat op de lijst van trainers die het hoogste winstpercentage voor hun club realiseerden.
Zie hier precies mijn punt, van Gaal is trainer geweest van een niet topclub in NL, wat direct invloed had op deze statistiek voor hem. Het is nu eenmaal makkelijker om deze statistiek te bereiken als je al je jaren bij een topclub actief bent, dan bij de subtop of daaronder.
Daarom vind ik deze statistiek niets zeggend, trainers worden afgerekend op prijzen bij topclubs, als Cocu de best presterende trainer wil zijn, dan heeft hij meer prijzen nodig dan 2x kampioen en 1 beker bij een topclub. (Zie o.a. Guus)

Maar jij mag best vieren dat hij deze statistiek gewonnen heeft hoor ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Martinusz op 30-11-2017 11:17 ]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

ph4ge schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:31:

Mwa, direct naar de winterstop was PSV gewoon uitgeschakeld voor het kampioenschap en in de beker en Europa werden ook niet echt potten gebroken. In de luwte presteerden ze uiteindelijk redelijk maar het is scoreboard journalistiek als je tevreden bent met vorig seizoen. Ik zie Feyenoord dit seizoen ook nog wel wat inlopen op PSV als iedereen fit is en PSV echt druk begint te voelen en misschien wat blessure krijgt, maar feit blijft dat ons seizoen begin november eigenlijk al mislukt was.

Je hebt wel gelijk hoor, het is subjectief welke selectie beter is. En je kan nog zo'n goede selectie hebben, als je pech hebt met bijv. blessures koop je daar ook niets voor (wat volgens mij voor PSV al jaren niet echt een probleem is).
Blessures bij bepalende (of voorheen bepalende) spelers hebben veel meer invloed dan wanneer 'iemand van de bank' geblesseerd is.

Weinig blessures, maar uitgerekend Willems' en Guardado's blessures waren vrij dodelijk voor de prestaties in Europa en de ED.

Willems kwam ook slecht terug, terwijl hij het seizoen daarvoor de meeste assists op zijn naam had staan bij de vele goals van topscorer De Jong..

De vervangers waren minder ingespeeld.

Het beeld dat nu bij Feyenoord te zien is, en daar ook veel erger - vrijwel alle bepalende spelers regelmatig geblesseerd.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Baseman77

Baseman77

We move

Martinusz schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:52:
Maar jij mag best vieren dat hij deze statistiek gewonnen heeft hoor ;)
Dit is tekenend voor deze 'discussie'.
Ik vier helemaal niets, ik zeg nergens dat Cocu de beste trainer ooit is, ik zeg nergens dat hij geadoreerd moet worden, maar toch wordt dit mij allemaal in de mond gelegd. En dat puur en alleen omdat deze statistiek openbaar gemaakt wordt en ik aangeef dat ik dat imponerend vind, niets meer en niets minder.

Maar met clubvoorkeur heeft het commentaar op feiten natuurlijk helemaal niets te maken :z
En blijf vooral aangeven dat Cocu maar een matige trainer zou zijn :F

[ Voor 5% gewijzigd door Baseman77 op 30-11-2017 11:41 ]

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:48
Baseman77 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:40:
[...]

Ik vier helemaal niets, ik zeg nergens dat Cocu de beste trainer ooit is, ik zeg nergens dat hij geadoreerd moet worden, maar toch wordt dit mij allemaal in de mond gelegd. En dat puur en alleen omdat deze statistiek openbaar gemaakt wordt en ik aangeef dat ik dat imponerend vind, niets meer en niets minder.

Maar met clubvoorkeur heeft het commentaar op feiten natuurlijk helemaal niets te maken :z
Het negeren van statistieken is een trend hier, maar ook in de media. Vorig seizoen was eerst een super slecht seizoen en inmiddels is het hier afgezwakt naar niet goed genoeg.

Maar ook bij de wedstrijden van PSV:

PSV was blijkbaar kansloos tegen AZ en gelukkig Twente. Ik zat bij beide in het stadion en heb andere wedstrijden gezien. Ik vind het zo achterlijk dat ze in de media blijven herhalen hoe goed AZ wel niet was. De eerste goal was een van richting veranderd schot. De tweede goal een onterechte penalty. En verder nog een schot op de paal. Focus daar op en niet op die 60% balbezit. Zo goed was AZ helemaal niet.
PSV was veel dreigender die wedstrijd en dat uitte zich in een terechte 3-2 overwinning.

Hetzelfde als tegen Twente. Er wordt gefocust op die eigen goal. Maar draai het eens om. Als het 3-3 geworden was het Twente geluk gehad en PSV ontzettend veel pech met veel kansen waaronder ballen op de paal en lat. PSV dwingt daar zelf door de aanval te zoeken (zoals de hele wedstrijd al) die eigen goal af.

Tegen Zwolle. Dat was geluk. De rest niet.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Tja... relatieve feiten. Het lijstje ziet er anders uit wanneer je enkel kijkt naar de prijzen die een trainer met een eredivisieclub heeft weten te behalen;

01. Louis van Gaal: 4x landstitel (3x Ajax, 1x AZ), 1x CL (Ajax), 1x EL (Ajax), 1x UEFA Supercup (Ajax), 1x Wereldbeker (Ajax), 1x KNVB Beker (Ajax), 3x JC Schaal (Ajax).
02. Guus Hiddink: 6x landstitel (PSV), 4x KNVB Beker (PSV), 1x JC Schaal (PSV), 1x Europa Cup (PSV)
03. Rinus Michels: 4x landstitel (Ajax), 3x KNVB Beker (Ajax), 1x CL (Ajax), 1x UEFA Cup (Ajax).
04. Kees Rijvers: 3x landstitel (PSV), 2x KNVB Beker (PSV), 1x UEFA Cup (PSV).
05. Ronald Koeman: 4x landstitel (3x Ajax, 1x PSV) 1x KNVB Beker (Ajax), 2x JC Schaal (1x Ajax, 1x AZ)
06. Frank de Boer: 4x landstitel (Ajax), 1x JC Schaal (Ajax)
07. Dick Advocaat: 1x landstitel (PSV), 1x KNVB Beker (PSV), 3x JC Schaal (PSV).
08. Leo Beenhakker: 3x landstitel (2x Ajax, 1x Feyenoord), 1x JC Schaal (Feyenoord)
09. Phillip Cocu: 2x landstitel (PSV), 1x JC Schaal (PSV), 1x KNVB Beker (PSV).
10. Johan Cruijff: 2x landstitel (Ajax), 1x Europacup II (Ajax)

Voor de statistici onder ons; van de in totaal 67 prijzen binnen deze top 10 waren er 35 voor Ajax, 28 voor PSV, 2 voor Feyenoord en 2 voor AZ.

Ergo; om een succesvolle trainer te zijn in de Nederlandse competitie dien je bij Ajax onder contract te staan :+

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Martinusz
Baseman77 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:40:
[...]

En ik vind dit helemaal niet imponerend, niets meer en niets minder, maar jij bent diegene die met hand en tand komt verdedigen waarom het wel imponerend is. Je noemt het zelfs een feit dat hij de best presterende trainer is ooit, wat dus niet waar is :)
Ik zie niet in wat clubvoorkeur hier mee te maken heeft nee, ik vind Cocu (Frank, Gio, etc.) matige trainers ja. Wat voor feit daaraan verbonden moet zitten zou ik niet weten, oh wacht nee dat mag ik niet vinden want Cocu heeft één of ander gekozen statistiekje 'gewonnen'. 8)7
Han schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:10:

Ergo; om een succesvolle trainer te zijn in de Nederlandse competitie dien je bij Ajax onder contract te staan :+
Overall gezien, maar laatste 2 decennia is dat toch PSV denk ik :)
Maar je statistieken onderschrijven mijn gevoel, het is niet zo knap bij Ajax of PSV om te presteren, het is eerder knap om niet te presteren!

[ Voor 15% gewijzigd door Martinusz op 30-11-2017 12:15 ]

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:48
Heeft iemand dit trouwens gezien _O- :
https://www.voetbalprimeu...kkig-was-ik-nuchter-.html

Bekijk ook het filmpje. Nuchtere gast is het haha.

• ST10©DE
  • Laatst online: 12:25

ST10©DE

Dus.............

Han schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:10:
Tja... relatieve feiten. Het lijstje ziet er anders uit wanneer je enkel kijkt naar de prijzen die een trainer met een eredivisieclub heeft weten te behalen;

01. Louis van Gaal: 4x landstitel (3x Ajax, 1x AZ), 1x CL (Ajax), 1x EL (Ajax), 1x UEFA Supercup (Ajax), 1x Wereldbeker (Ajax), 1x KNVB Beker (Ajax), 3x JC Schaal (Ajax).
02. Guus Hiddink: 6x landstitel (PSV), 4x KNVB Beker (PSV), 1x JC Schaal (PSV), 1x Europa Cup (PSV)
03. Rinus Michels: 4x landstitel (Ajax), 3x KNVB Beker (Ajax), 1x CL (Ajax), 1x UEFA Cup (Ajax).
04. Kees Rijvers: 3x landstitel (PSV), 2x KNVB Beker (PSV), 1x UEFA Cup (PSV).
05. Ronald Koeman: 4x landstitel (3x Ajax, 1x PSV) 1x KNVB Beker (Ajax), 2x JC Schaal (1x Ajax, 1x AZ)
06. Frank de Boer: 4x landstitel (Ajax), 1x JC Schaal (Ajax)
07. Dick Advocaat: 1x landstitel (PSV), 1x KNVB Beker (PSV), 3x JC Schaal (PSV).
08. Leo Beenhakker: 3x landstitel (2x Ajax, 1x Feyenoord), 1x JC Schaal (Feyenoord)
09. Phillip Cocu: 2x landstitel (PSV), 1x JC Schaal (PSV), 1x KNVB Beker (PSV).
10. Johan Cruijff: 2x landstitel (Ajax), 1x Europacup II (Ajax)

Voor de statistici onder ons; van de in totaal 67 prijzen binnen deze top 10 waren er 35 voor Ajax, 28 voor PSV, 2 voor Feyenoord en 2 voor AZ.

Geen idee waar je dit lijstje vandaan haalt, maar het is vreemd dat er bij Guus Hiddink gesproken wordt over Europa Cup en bij Rinus Michels over CL. Daarbij valt het op dat de Europese titels van van Gaal voor de KNVB beker en JC Schaal genoemd worden en bij de overige als laatste.

Overigens, waar is Bert van Marwijk? De laatste trainer die Europees succes haalde met een Nederlandse club. Dat vind ik persoonlijk een grotere prestatie dan wat, bijvoorbeeld, Dick Advocaat heeft gepresteerd.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Martinusz
ST10©DE schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:27:
[...]

Geen idee waar je dit lijstje vandaan haalt, maar het is vreemd dat er bij Guus Hiddink gesproken wordt over Europa Cup en bij Rinus Michels over CL. Daarbij valt het op dat de Europese titels van van Gaal voor de KNVB beker en JC Schaal genoemd worden en bij de overige als laatste.

Overigens, waar is Bert van Marwijk? De laatste trainer die Europees succes haalde met een Nederlandse club. Dat vind ik persoonlijk een grotere prestatie dan wat, bijvoorbeeld, Dick Advocaat heeft gepresteerd.
Google :+ dan kom je op zoiets uit. Kwestie van prijzen tellen, niets meer niets minder. (volgorde van prijs boeit niet in die lijstjes)

• Han
  • Niet online

Han

Martinusz schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:42:
Kwestie van prijzen tellen, niets meer niets minder. (volgorde van prijs boeit niet in die lijstjes)
Precies dat... lekker nikszeggend en niet boeiend :o

Ik zag plots een spontane fetish voor statistieken en opsommingen en wilde niet achterblijven, dacht ik haal ook wat uit m’n broek wat meetbaar is :+

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:01
Kijk, dit soort kleine dingen maken de Wk leuk. :)

Wie feilciteert Germany nou?

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:07

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Haha wat een discussie wekt dit op zeg. Het gaat in deze helemaal niet om het feit of jullie Cocu een goede trainer vinden of niet, hij bewijst zichzelf in de statistieken.

En ja, hij heeft misschien het materiaal, maar als ik een euro had ingezet op het feit dat PSV 12 winstpartijen uit 13 potten haalt kon ik nu gratis op wintersport en dat mag toch zeker wel op het conto van Cocu geschreven worden. Ondanks mindere periodes krijgt hij het telkens weer op de rit. Hij kan ook teams bouwen uit goed materiaal. Iets wat Gio (of Kuyt?) vorig jaar ook leek te kunnen, alleen dit jaar door de mand valt.

Dus oordeel wat jullie willen, discussieer er op los, downplay het de moeder... De statistiek staat in ieder geval als een huis, ook vanwege de minimale eis van 75 wedstrijden.
Han schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:46:
[...]

Ik zag plots een spontane fetish voor statistieken en opsommingen en wilde niet achterblijven, dacht ik haal ook wat uit m’n broek wat meetbaar is :+
En? Wat vertelt die statistiek jou? _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Family Guy op 30-11-2017 16:21 ]

Steam ID = Ackerfiets

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Han schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:46:
[...]

Precies dat... lekker nikszeggend en niet boeiend :o

🔍 :Y)

• Han
  • Niet online

Han

Mjah... zullen we m’n piemeltje er buiten laten :P

• LZ86
Han schreef op donderdag 30 november 2017 @ 20:12:
Mjah... zullen we m’n piemeltje er buiten laten :P
Je Veltmannetje bedoel je? :+

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

In deze tijd van het jaar noemt-ie ‘m Noël. :+

• Martinusz
Vandaag loting WK? Kijken of er een monster poule uitkomt :)

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-11 19:06
De NOS doet vrijdag op NPO 2 tussen 16.00 uur en 17.25 uur verslag (volgens VI nieuwsbrief)

Het Kremlin in Moskou is vrijdag vanaf 16.00 uur Nederlandse tijd het decor van de loting voor de 21ste mondiale eindronde. Wat moet je allemaal weten over de ceremonie?

De potindeling
Voorafgaand aan elke WK-loting barsten er discussies los over de manier waarop de landen zijn ingedeeld in potten. Deze keer gaat de wereldvoetbalbond voor het gemak volledig uit van de FIFA-ranking, zodat alle schijn van subjectiviteit wordt vermeden. Dan is dat loze klassement bovendien ook nog ergens goed voor. Rusland is de enige vreemde eend in de bijt in Pot 1, maar dat komt omdat de gastheer altijd groepshoofd is. Wat opvalt is dat Spanje deel uitmaakt van Pot 2. Als lid van Pot 4 hangt Marokko een zware loting boven het hoofd.

Restricties
Van een vrije loting is dus geen sprake, ook omdat teams uit hetzelfde continent elkaar niet kunnen treffen. Er wordt een uitzondering gemaakt voor Europa, maar daarbij geldt een maximum van twee landen. Een groep zoals in 1994 met Italië, Noorwegen, Ierland en Mexico is met andere woorden niet mogelijk.

[ Voor 101% gewijzigd door Purehz op 01-12-2017 09:28 ]

• Martinusz
Purehz schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:24:

Restricties
Van een vrije loting is dus geen sprake, ook omdat teams uit hetzelfde continent elkaar niet kunnen treffen. Er wordt een uitzondering gemaakt voor Europa, maar daarbij geldt een maximum van twee landen. Een groep zoals in 1994 met Italië, Noorwegen, Ierland en Mexico is met andere woorden niet mogelijk.
Ik blijf die restricties zo raar vinden!! Je wordt toch Wereld Kampioen, dan moet je van iedereen (kunnen) winnen! Waarom mogen we geen poule met 4 Europese landen? :?
Zelfde als met die achterlijke CL restricties, die mogen niet bij die etc. gewoon vrij loten!

• Purehz
Martinusz schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:03:
[...]

Ik blijf die restricties zo raar vinden!! Je wordt toch Wereld Kampioen, dan moet je van iedereen (kunnen) winnen! Waarom mogen we geen poule met 4 Europese landen? :?
Zelfde als met die achterlijke CL restricties, die mogen niet bij die etc. gewoon vrij loten!
Vindt het ook niet nodig die restricties.

Maar opzich is er wel wat voor te zeggen.
Als er al een flink aantal ''toplanden'' afvalt na de poulfase door dat er een aantal loodzware poules zijn, is er minder kwaliteit/topwedstrijden in de rest van het tournooi.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Voor een WK vind ik die restricties beter te verdedigen dan voor een CL. Je wil immers ook voor de landen die niet de tweede ronde halen een diversiteit met andere tegenstanders dan de bekenden uit het continentale circuit.

alles kan off-topic

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-11 13:34
Het is nog onzeker of Maradona de loting kan verrichten wegens een schouderblessure. :D

• Mosin
  • Laatst online: 25-11 22:56
Sjah schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:55:
Kijk, dit soort kleine dingen maken de Wk leuk. :)

Wie feilciteert Germany nou?
Zou ik ook niet doen. Worden toch weer wereld kampioen.. "bluf" :+ :D

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eredivisie speelronde 14:
01.12. 20:00 PEC Zwolle v FC Utrecht
02.12. 18:30 ADO DenHaag v FC Groningen
02.12. 18:30 FCTwente v Ajax
02.12. 20:45 Feyenoord v Vitesse
02.12. 20:45 Willem II v Heracles
03.12. 12:30 VVV-Venlo v AZ
03.12. 14:30 PSV v Sparta
03.12. 14:30 RodaJC v sc Heerenveen
03.12. 16:45 NAC v Excelsior

Deze speelronde levert al een paar mooie wedstrijden op, te beginnen vanavond.

• Martinusz
Hackus schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:42:
Eredivisie speelronde 14:
01.12. 20:00 PEC Zwolle v FC Utrecht
02.12. 18:30 ADO DenHaag v FC Groningen
02.12. 18:30 FCTwente v Ajax
02.12. 20:45 Feyenoord v Vitesse
02.12. 20:45 Willem II v Heracles
03.12. 12:30 VVV-Venlo v AZ
03.12. 14:30 PSV v Sparta
03.12. 14:30 RodaJC v sc Heerenveen
03.12. 16:45 NAC v Excelsior

Deze speelronde levert al een paar mooie wedstrijden op, te beginnen vanavond.
Eitje voor PSV deze ronde, Ajax gaat punten verspelen let maar op, Feyenoord gaat weer winnen.
Vanavond gaat Pec winnen :P

• Purehz
Martinusz schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:44:
[...]

Eitje voor PSV deze ronde, Ajax gaat punten verspelen let maar op, Feyenoord gaat weer winnen.
Ajax punten verspelen? Neehoor, ik ben er weer bij dus dat moet goedkomen. O-)
Maar eens met Tukker-zwager mee, undercover op thuisvakkie in de Grolschveste.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:17
Martinusz schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:44:
[...]

Speelde PSV vorig jaar niet 1-1 tegen Sparta thuis of was dat het jaar ervoor? Ajax heeft het traditioneel altijd lastig in Enschede, dus zal wel een gelijkspel worden..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Purehz
Gynnad schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:07:
[...]

Speelde PSV vorig jaar niet 1-1 tegen Sparta thuis of was dat het jaar ervoor? Ajax heeft het traditioneel altijd lastig in Enschede, dus zal wel een gelijkspel worden..
reeks van Twente:
AZ - FC Twente 2 - 0
FC Twente - Heerenveen 0 - 4
PSV - FC Twente 4 - 3
FC Twente - Excelsior 1 - 3
FC Twente - Eindhoven 3 - 0

reeks van Ajax:
Ajax - Roda JC 5 - 1
NAC - Ajax 0 - 8
Ajax - FC Utrecht 1 - 2
Willem II - Ajax 1 - 3
ASV De Dijk - Ajax 1 - 4

Heb wel genoeg vertrouwen in een overwinning, maar klopt dat Ajax regelmatig punten liet liggen tegen Twente. Dit jaar ontbreekt echter veel kwaliteit en vertrouwen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:42

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ho ho, statistieken zeggen helemaal niks zonder context heb ik gelezen afgelopen posts :+

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Purehz
Outerspace schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:08:
Ho ho, statistieken zeggen helemaal niks zonder context heb ik gelezen afgelopen posts :+
Ik vermeld ze alleen en verbindt er geen conclusie aan ;)
Enkel mijn mening dat ik denk* (*hoop) dat het wel goedkomt..

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:07
geen idee waar 't WK bij hoort, maar zo'n loting is toch altijd weer grappig om te volgen :)

En Portugal-Spanje al een leuke wedstrijd

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:30
Portugal - Spanje is inderdaad een mooie pot :)

• dutchgio
  • Niet online
Belgie met Engeland ook wel. :)
Allebei de 'net niet' teams...

[ Voor 34% gewijzigd door dutchgio op 01-12-2017 16:45 ]

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:30
Dubbel

[ Voor 92% gewijzigd door Vlassie1980 op 01-12-2017 17:04 ]

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:07
Rusland heeft niet echt te klagen over hun poule...

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 14:17
Gastlanden hebben toch nooit een moeilijke poule, kuch.

Wat is eigenlijk het nut van kiezen tussen bv. plaats 2 of 3 in een groep?

• Sjah
Geen groep des doods, dat scheelt dat Ita en Oranje er niet bij zijn...

2 tJa toch leuk hoor dat de Duitsers wel 'ns 2e kunnen worden,en dan Brazilie treffen.

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-11 13:34
Typisch thuisland poultje weer

• apis29
  • Niet online
Des te leuker zal het zijn als ze er alsnog uitvliegen ;) . Bij de proefloting kregen ze nog Engeland in de poule maar op papier is dit idd wel een hele zwakke poule.

Groep des Doods is natuurlijk poule D. Nigeria heeft pas nog gewonnen van Argentinië bijv. (wel zonder Messi en in 2014 ook in dezelfde poule) , Kroatië en IJsland die elkaar voor de zoveelste keer in de laatste jaren ontmoeten en altijd close wedstrijden ...
durian schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 17:01:Wat is eigenlijk het nut van kiezen tussen bv. plaats 2 of 3 in een groep?
De volgorde van de wedstrijden.

[ Voor 42% gewijzigd door apis29 op 01-12-2017 18:20 ]

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:16
Goh..hoeveel geld heeft Rusland nu betaald om deze loting voor groep A voor elkaar te krijgen

• LZ86
Inb4 uitkomt dat al die Russische voetballers stijf staan van de doping.

Also, 4 gever geblesseerd bij Ajax. Hebben ze nu nog een LB over behalve Dijks?

• dutchgio
  • Niet online
Nee, Sinkgraven was net terug maar is alweer geblesseerd.
Dijks ook.

Vraag me of af Keizer het aan durft om in 3-4-3 te starten, zet je Frenkie erbij op het middenveld.

• LZ86
Tegen een Twente waar ze het altijd moeilijk mee hebben is t een linke actie om zo te beginnen. Dus Keizer zal het wel doen :). Zie ook dat de Ligt al op 4 x geel staat. Als die er nog eentje pakt mist ie PSV dus.

Ben benieuwd!

Feyenoord is weer het lachertje van de week.
Gio ziet geen verschil in zijn ploeg met vorig seizoen, behalve dan wat goals 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door LZ86 op 01-12-2017 19:49 ]

• Fiber

Fiber

[...]

Omdat dat gewoon niet leuk is en je dan net zo goed een EK kan houden... De charme van een WK is juist dat je mag voetballen tegen landen als Kameroen, Zuid Korea, Chili, of andere landen die je verder niet zo vaak tegenkomt.

Vraagje aan de echte kenners:

Had Nederland nu op de plek van Zweden gestaan als we het gered hadden? Of was dan het hele schema anders geweest...? O-)

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-11 16:12
[...]

Stel het mag, dan zijn er direct 2 Europese landen minder na de groepsfase.
Denk dat het daarmee te maken heeft.

De CL regel is verouderd is stamt geloof ik uit de tijd dat er nog max 2 clubs uit een land mee mochten doen, toen was het nog vrij logisch. Maar nu diverse landen gewoon 4 of 5 clubs in de CL hebben is het gewoon onzin, zoals de hele CL toch al is.

• Sjah
apis29 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 17:51:

Groep des Doods is natuurlijk poule D. Nigeria heeft pas nog gewonnen van Argentinië bijv. (wel zonder Messi en in 2014 ook in dezelfde poule) , Kroatië en IJsland die elkaar voor de zoveelste keer in de laatste jaren ontmoeten en altijd close wedstrijden ...
Vind je dat groep de Doods? Nah, daarvoor vind ik het te kleine namen.

• Deadsy
Sjah schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 21:35:
[...]

Vind je dat groep de Doods? Nah, daarvoor vind ik het te kleine namen.
BIj VI vonden ze de groep met Rusland, Egypte, Saudi Arabie en Uruguay de groep des doods.
Aangezien ze het in 3 van die 4 landen niet zo nauw nemen met het mensenleven.

• apis29
  • Niet online
Zag ik net ook voorbij komen hier: https://sportnieuws.nl/vo...terlijke-poule-des-doods/
Sjah schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 21:35:
[...]

Vind je dat gfroep de Doods? Nah, daarvoor vind ik het te kleine namen.
Qua namen wel ja maar het is de enige poule waar het me van geen van de landen zou verbazen als ze doorgaan (edit: of er uitvliegen incl. ARG). Uit de 4 potten ook bij de landen die je het minst graag zou loten als groepshoofd (al zal IJsland wel zwaar onderschat worden/de 'onbekende' zijn).

[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 02-12-2017 11:43 ]

• Sjah
Heb de Belg zitten kijken, die zitten met hun hoofd al in de kwartfinale tegen Dld of Bra......snap dat wel ze kunnen wat. tJa het blijft wel hoogmoedig jezelf daar nu al te zien, maar goed, ik snap het wel, ze willen minimaal verder dan kwartfinale deze keer.

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-11 11:33

Jebus4life

BE User

Sjah schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 22:02:
Heb de Belg zitten kijken, die zitten met hun hoofd al in de kwartfinale tegen Dld of Bra......snap dat wel ze kunnen wat. tJa het blijft wel hoogmoedig jezelf daar nu al te zien, maar goed, ik snap het wel, ze willen minimaal verder dan kwartfinale deze keer.
Tsja, België mag toch nooit problemen hebben in deze groep, als ze 1 ding bewezen hebben is dat ze uiterst betrouwbaar zijn tegen kleinere landen. Bovendien zit je met Engeland in de groep dat nogal eens rare dingen gaat doen op zo'n tornooi (meestal niet echt positief...)

Dan kom je in een 8e finale tegen Senegal/Polen/Colombia/Japan. België is momenteel ook gewoon favoriet tegen alle 4 deze teams.
(gevaarlijke groep ook trouwens, hier kan naar mijn gevoel ook echt iedereen van iedereen winnen (Colombia is toch niet zo super op dreef, James/Falcao in vorm doet wel verschrikkelijk veel voor dit team, Senegal kan alle kanten uit, Polen zal van Lewandowski afhangen (maar een team dat 3 maanden geleden 4-0 verliest van Denemarken, I don't know...). Japan lijkt me relatief onwaarschijnlijk dat die doorgaan wel).

Je moet het natuurlijk nog doen, maar als dat niet lukt hebben is er gewoon grandioos gefaald. Of je moet zoals gezegd op bv een fenomenaal Colombia stuiten met een James + Falcao + Cuadrado in bloedvorm

(Maar ja, het probleem met België is gewoon al 4 jaar hetzelfde, op papier heb je makkelijk een elftal dat z'n voet naast Brazilië, Spanje of Duitsland zet, maar als je met die spelers geen goed voetbal op de mat kan brengen, tsja...)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Jebus4life schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 23:11:
[...]
Je moet het natuurlijk nog doen, maar als dat niet lukt hebben is er gewoon grandioos gefaald. Of je moet zoals gezegd op bv een fenomenaal Colombia stuiten met een James + Falcao + Cuadrado in bloedvorm
Vergeet uiteraard ene Sanchez niet. :+

• LZ86
Zou Klaassen al spijt hebben van zijn Transfer? Hij zit op de tribune

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:10:
Zou Klaassen al spijt hebben van zijn Transfer? Hij zit op de tribune
Denk het wel, maar ik denk niet dat hij het type is dat zich gewoon laat hangen en blij is met het salaris.
VInd het wel jammer want vind het een goede jongen

• dutchgio
  • Niet online
Lijkt me ook niet. Wellicht in de winter het tijdelijk elders proberen.

Keizer komt dus inderdaad met de 3-4-3 tegen Twente. Ben benieuwd.

• Deadsy
dutchgio schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 17:33:
Lijkt me ook niet. Wellicht in de winter het tijdelijk elders proberen.

Keizer komt dus inderdaad met de 3-4-3 tegen Twente. Ben benieuwd.
Hoop het ook want ik zou hem graag bij Oranje willen zien.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Lekkere actie van Boere...

• Terranova
Ik ga mij echt steeds meer ergeren aan Ziyech, zelf weer kansloos schieten, al weer wat balverlies en dan bij 1 gemiste kans gelijk een gebaartje maken.
Edit: Zo neem je een vrije trap Hakim

Edit 2: Fijn dat er eens een scheidsrechter is die wel gelijk fluit. Twente blijft lekker schoppen zo

Edit 3: Zo neem je een vrije trap Hakim

[ Voor 38% gewijzigd door Terranova op 02-12-2017 19:08 ]

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
En ook een briljante bijna assist, die Neres knap miste. Het gebaartje was richting de scheids, toen Holla spontaan omviel met een hand op zn rug.

Die Hooiveld had trouwens best rood mogen hebben, been leek gesterkt vooruit?

[ Voor 21% gewijzigd door toolkist op 02-12-2017 19:10 ]

• dutchgio
  • Niet online
Twente krijgt wel een paar keer rood op deze manier. Schoppen geblazen.
Supporters gaan ook lekker.

Schone held!
Ziyech maar niet meer laten nemen...

[ Voor 11% gewijzigd door dutchgio op 02-12-2017 19:10 ]

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Schone verdiend die basisplaats wel zo....

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Pagina: 1 ... 14 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.

Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!