Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Gezien het spelbeeld terecht
*edit
En gelijk 3-1
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Kum stond buitenspel, bal ging naar hem alleen kopt iemand van Ajax de bal net voor hem weg, in het vervolg wordt door dezelfde speler gescoord. Hinderlijk buitenspel dus in die 1e situatie, of ie de bal nu wel of niet geraakt heeft.St@m schreef op zondag 26 november 2017 @ 13:05:
[...]
Er stonden een aantal Roda spelers buitenspel, maar die kregen de bal niet he.
De 4-1 die nu op het bord staat is misschien iets geflatteerd (wel de verdienste van Ajax zelf) maar zeker verdiend.
Roda verdient geen punt hier.
Ik zie het anders. Maar inmiddels 4-1 Zie Ik, dus goed herpakt de tweede helft (denk ik).toolkist schreef op zondag 26 november 2017 @ 13:53:
[...]
Kum stond buitenspel, bal ging naar hem alleen kopt iemand van Ajax de bal net voor hem weg, in het vervolg wordt door dezelfde speler gescoord. Hinderlijk buitenspel dus in die 1e situatie, of ie de bal nu wel of niet geraakt heeft.
[ Voor 8% gewijzigd door St@m op 26-11-2017 14:06 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Je hebt de goal gezien?Leon Zwiers schreef op zondag 26 november 2017 @ 14:55:
En natuurlijk PSV voor door een eigen goal XD
Dan weet je dat het niet uitmaakt of die hem er zelf intikt of dat De Jong het doet.
[ Voor 18% gewijzigd door St@m op 26-11-2017 14:57 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Wat doe je dan weer raar dan
Die gast had m ook nog gewoon kunnen blokken en hopen dat iemand anders m weg zou rossen. Had ie nooit bij de Jong beland.Gewoon zeer knullig gedaan. Neemt niet weg dat PSV gewoon beter is atm. het is niet onverdiend
Of gewoon fatsoenlijk verdedigen en de bal zelf wegwerken. Dit was gewoon knullig. Niet dat het mij veel uitmaakt, PSV wint toch wel.St@m schreef op zondag 26 november 2017 @ 14:57:
[...]
Je hebt de goal gezien?
Dan weet je dat het niet uitmaakt of die hem er zelf intikt of dat De Jong het doet.
Niet dat Utrecht zo goed is, maar je mag best eens scherp aan een pot voetbal beginnen toch?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Gewoon jaloezie hoor
Je moet elkaar inderdaad een beetje scherp houden. Anders wordt het zo'n saaie wandeling naar het kampioenschapFleximex schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:20:
Soms moet je gewoon even kijken of je keeper wel wakker is. Goed van Isimat
Isimat had Schwaab ook al even getest in de 2e helft.
[ Voor 8% gewijzigd door St@m op 26-11-2017 16:21 ]
Verstaan jullie die Isimat trouwens in die interviews? Ikke niet!
[ Voor 29% gewijzigd door LZ86 op 26-11-2017 16:34 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Pec, Heerenveen en Feyenoord linker rijtje goed genoegLeon Zwiers schreef op zondag 26 november 2017 @ 17:28:
Die laatste 2 potjes van Ajax zeggen helemaal niets. Tegen de nummers laatst van de ED uithalen kan elke gek (behalve Feyenoord). Laat ze ook eens overtuigend winnen van een club uit het linkerrijtje voordat alles in hosanna stemming omslaat. Gelukkig lijken de meeste ajax supporters wat realistischer dan de staf
Eigenlijk best bizar, je hebt het gevoel of ze er niks van bakken, ondertussen hebben ze de meeste goals voor en de minste tegen. Alleen verlies je toch punten door de trainer, met name Utrecht en Vitesse thuis, kan gebeuren, maar was niet nodig geweest om je elftal te veranderen.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Waren alledrie geen overtuigende zeges, ondanks dat er inderdaad wel veel gescoord was. Een zege zoals vorig seizoen in de Arena tegen Feyenoord heb ik nog niet gezien.Martinusz schreef op zondag 26 november 2017 @ 17:31:
[...]
Pec, Heerenveen en Feyenoord linker rijtje goed genoeg
Eigenlijk best bizar, je hebt het gevoel of ze er niks van bakken, ondertussen hebben ze de meeste goals voor en de minste tegen. Alleen verlies je toch punten door de trainer, met name Utrecht en Vitesse thuis, kan gebeuren, maar was niet nodig geweest om je elftal te veranderen.
Ach, PSV kreeg ook die opmerkingen bij hun "hoge" doelsaldoHan schreef op zondag 26 november 2017 @ 18:36:
Och jee... het is ook nooit goed. Verliest Ajax dan zijn alle spelers overrated, winnen ze dik dan heeft de tegenstander een off-day of gebeurt dat niet op een manier waar je een erectie van krijgt. Zucht...
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ja potverdorie, hebben ‘we’ ‘jullie’ nou ingehaald, hoe kan dat nouNapo schreef op zondag 26 november 2017 @ 18:51:
[...]
Ach, PSV kreeg ook die opmerkingen bij hun "hoge" doelsaldo
Ik denk dat het komt omdat het spel niet altijd optimaal is. Zoals ik al zei kan Ajax veel meer met die spelers. Misschien lijkt het daarom slecht. Een overwinning halen door matig voetbal. De een vind de 3 punten belangrijker en de ander mooi voetbal met 3 punten, maar ik ben van mening dat Ajax veel en veel meer kan met de juiste mensen.Han schreef op zondag 26 november 2017 @ 18:36:
Och jee... het is ook nooit goed. Verliest Ajax dan zijn alle spelers overrated, winnen ze dik dan heeft de tegenstander een off-day of gebeurt dat niet op een manier waar je een erectie van krijgt. Zucht...
Vorig jaar heeft Ajax laten zien wat ze kunnen, het seizoen daarvoor heeft PSV zijn potentie laten zien. Waar ik me een stoor, is dat die clubs er niks aan lijken te doen om dat te behouden
Lang leven de jaarlijkse leegkoop in de zomerstop. Niet raar trouwens, je kan geen nee zeggen tegen een bod van rond de 50% van je jaarbegrotingMosin schreef op zondag 26 november 2017 @ 20:38:
[...]
Vorig jaar heeft Ajax laten zien wat ze kunnen, het seizoen daarvoor heeft PSV zijn potentie laten zien. Waar ik me een stoor, is dat die clubs er niks aan lijken te doen om dat te behouden
Bij PSV ging toen Depay weg, bij Ajax vertrokken vorig jaar Traore, Klaassen en Sanchez. Dan is het logisch dat je terugvalt.Mosin schreef op zondag 26 november 2017 @ 20:38:
[...]
Vorig jaar heeft Ajax laten zien wat ze kunnen, het seizoen daarvoor heeft PSV zijn potentie laten zien.
Bovendien is het, zeker voor een jonge ploeg, moeilijk een heel seizoen zo'n hoog niveau vast te houden. Verwachten dat je in Nederland een ploeg hebt die 34 wedstrijden dominant en goed speelt is gewoon niet realistisch. Daar zijn de spelers gewoon niet goed genoeg voor.
Tuurlijk, ze zouden gek zijn als ze het geld niet proberen binnen te halen.Napo schreef op zondag 26 november 2017 @ 20:40:
[...]
Lang leven de jaarlijkse leegkoop in de zomerstop. Niet raar trouwens, je kan geen nee zeggen tegen een bod van rond de 50% van je jaarbegroting
Een vervanger halen is misschien niet altijd mogelijk, maar een goede trainer, die ook mee kijkt naar de transfers zou een goede optie zijn.
Maar waarom gaan we niet eens kijken naar wat wel mogelijk is, waar wel kansen liggen. Afkraken is makkelijk, maar iemand met een goed idee zien we niet vaak.D-e-n schreef op zondag 26 november 2017 @ 21:41:
[...]
Bij PSV ging toen Depay weg, bij Ajax vertrokken vorig jaar Traore, Klaassen en Sanchez. Dan is het logisch dat je terugvalt.
Bovendien is het, zeker voor een jonge ploeg, moeilijk een heel seizoen zo'n hoog niveau vast te houden. Verwachten dat je in Nederland een ploeg hebt die 34 wedstrijden dominant en goed speelt is gewoon niet realistisch. Daar zijn de spelers gewoon niet goed genoeg voor.
Ik begrijp volledig wat je zegt, maar je moet daarin wel mee nemen dat het vorig seizoen totaal anders is als nu onder die koekenbakker van een keizer. Daardoor kun je ook niets peilen en valt alles weer in duigen. We kunnen uren door blijven kletsen over wat er goed en fout gaat. Er zal wel iets moeten gebeuren. Als de coach van Ajax er zo'n rotzooi van maakt, dan liggen er veel zaken niet op 1 lijn.
Om een voorbeeld te geven:
Bosz wilt dat spelers A, B en C voor die taken verantwoordelijk zijn. Hij bereikt top prestaties ermee.
Keizer wilt 1 seizoen later dat spelers A, D en E die taken overnemen. Terwijl er spelers weg zijn gegaan, er nieuwe bij komen en de formaties/opstelling constant veranderen.
Als ik me dat zo voorstel vind ik het absoluut niet raar dat bijv. een Dolberg geen drol bereikt dit seizoen. We verwachten veel van ze en dat mag ook, maar is het wel reeël met die constante wisselingen van het een en ander.
Het is duidelijk dat Bosz zijn vertrek ook een verlies was. En het is ook duidelijk dat Keizer in het begin veel fouten heeft gemaakt. Maar de laatste weken doet hij toch niet zoveel geks? Ik vind hem in elk geval gedurfder coachen dan van Bronckhorst. Wie niks probeert bereikt ook niks.
Ook ik had als ik Overmars was geweest een meer gerenommeerde coach gezocht. Wellicht had Ajax dan in elk geval de EL gehaald. Maar die neiging tot het doorschuiven vanuit de eigen gelederen is iets wat niet alleen bij Ajax gebeurt natuurlijk. Ook bij Feyenoord en PSV hebben ze het gedaan.
Dan heb je vorig jaar toch niet goed gekeken vrees ik, met Sinkgraven zat er veel meer voetbal op links dan met Dijks. Maar goed, mannetje van glas, je kunt er niet op rekenen, ze moeten gewoon op zoek naar een linksback.toolkist schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:56:
Het bevalt me ook helemaal niks hoe Keizer Sinkgraven zo enorm belangrijk probeert te maken in z'n interviews. Hij praat over hem alsof hij de missing link is, terwijl hij vorig jaar vooral heeft laten zien dat ie niet geschikt is om aanvallende linksback te spelen. Geen diepgang zonder bal, geen durf om een man voorbij te gaan, alleen maar tikkie terug als een tegenstander ook maar naar hem keek.
Hoe deed zeefuik het overigens vandaag?
Met Dijks noem je dan ook meteen het andere uiterste... Lekker Viergever op links zetten, die heeft diepgang en kan ook verdedigend nog wel ietsMartinusz schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:58:
[...]
Dan heb je vorig jaar toch niet goed gekeken vrees ik, met Sinkgraven zat er veel meer voetbal op links dan met Dijks. Maar goed, mannetje van glas, je kunt er niet op rekenen, ze moeten gewoon op zoek naar een linksback.
Hoe deed zeefuik het overigens vandaag?
Eens, Wober centraal, die bevalt mij weltoolkist schreef op zondag 26 november 2017 @ 23:05:
[...]
Met Dijks noem je dan ook meteen het andere uiterste... Lekker Viergever op links zetten, die heeft diepgang en kan ook verdedigend nog wel iets
In dat opzicht probeert Keizer zeker het een en ander uit en dat heeft ook zijn voor en nadelen. Ik vind het ook niet verkeerd, maar het liefste wil je dat vrij snel weten. Bosz had er toch ook problemen mee? Denk dat het nadeel van Keizer is dat hij die ervaring net niet heeft om al snel een stevast team neer te zetten. Daarbij weten we helaas ook niet of Bergkamp en zijn vriendjes negatieve invloed uitoefenen op de coach en zijn staf. Dat bedoel ik dan meer in de zin van: "Siem de Jong moet zoveel speeltijd krijgen". Terwijl Keizer Frenkie de Jong wilt opstellen.D-e-n schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:56:
@Mosin
Het is duidelijk dat Bosz zijn vertrek ook een verlies was. En het is ook duidelijk dat Keizer in het begin veel fouten heeft gemaakt. Maar de laatste weken doet hij toch niet zoveel geks? Ik vind hem in elk geval gedurfder coachen dan van Bronckhorst. Wie niks probeert bereikt ook niks.
Ook ik had als ik Overmars was geweest een meer gerenommeerde coach gezocht. Wellicht had Ajax dan in elk geval de EL gehaald. Maar die neiging tot het doorschuiven vanuit de eigen gelederen is iets wat niet alleen bij Ajax gebeurt natuurlijk. Ook bij Feyenoord en PSV hebben ze het gedaan.
Dat ze bij Ajax het liefst van binnenuit werken vind ik alleen maar mooi, alleen wel als het ook echt zinvol is. Dat Ajax geen EL speelt is eigenlijk super zonde, maar dan mogen we ook PSV en Feyenoord aankijken voor de zwakke prestaties. AZ vind ik ook een ploeg voor de EL, maar laat ik hun er lekker buiten houden
Ik ben wel benieuwd hoe Ajax en de andere clubs zich gaan ontwikkelen als team zijnde, ook in Europa. Jongens zoals Schöne zullen ool niet lang meer ballen. Terwijl hun ervaring ook prettig is.
Tegen de wat betere tegenstanders gaat het meteen mis.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Nee hoor, dat hinderlijk buitenspel bestaat namelijk niet meer.toolkist schreef op zondag 26 november 2017 @ 13:53:
Hinderlijk buitenspel dus in die 1e situatie, of ie de bal nu wel of niet geraakt heeft.
Dat gaat alleen nog op als een speler van de tegenstander buitenspel staat en de keeper zwaar benadeeld (fysiek of met name qua zicht) bij een schot op doel. In alle andere gevallen staat de speler pas buitenspel als hij de bal daadwerkelijk raakt.
Wel zo prettig dat de regels omtrent buitenspel zo ongeveer jaarlijks wijzigen om het "makkelijker" te maken

Inderdaad, met dieptepunt tegen UtrechtLeon Zwiers schreef op maandag 27 november 2017 @ 08:11:
Het vervelende van Ajax is atm inderdaad het gebrek aan vastigheid. Spelen ze een keer degelijk en verwacht je dat er een basisteam staat... wijzigt Keizer een week later weer op 4 plekken. Zo komt je ploeg natuurlijk niet in een flow (Kijk maar naar Feyenoord met al die wisselingen/blessures). Tegen matige tegenstanders komen ze daar prima mee weg, maar wel een paar close calls ook al zegt de score wat anders.
Tegen de wat betere tegenstanders gaat het meteen mis.

Baseman77 schreef op maandag 27 november 2017 @ 08:40:
Zo is het maar net, die Kluivert jr. bijv. scoorde maar 3 goals. Dat valt natuurlijk in het niets bij de paar geslaagde passes en ene assist van golden boy Frenkie

Ik ben een zuurpruim omdat ik niet meedoe met het ophemelen van een 20 jarig talentje?Martinusz schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:24:
wat een zuurpruim ben je toch.
Dat noem ik de omgedraaide wereld, het wordt steeds gekker hier...
Je doet net hetzelfde met KluivertBaseman77 schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:26:
[...]
Ik ben een zuurpruim omdat ik niet meedoe met het ophemelen van een 20 jarig talentje?
Dat noem ik de omgedraaide wereld, het wordt steeds gekker hier...
Waarom mag je niet zeggen dat een 20-jarige goed speelde?
Volgens mij zegt hij niet dat dit de nieuwe ......... is of dat het de grootste talent ooit is. Hij zegt alleen dat hij een hele goede tweede helft speelde, en dat was ook zo
Misschien moet je minder prikkelbaar hierop reageren
De show van Kluivert leidde de aandacht af van een erbamelijke wedstrijd, vooral voor rust.
Al die lege stoelen van seizoenskaarthouders die geen zin meer hebben om te komen, een dicht dak, het eentonige gezang van de fanatieke aanhang die maar 1 melodielijn kennen, het hoogtepunt voor hen als een stel duiven een rondje vliegt.
Hoop voor de Ajacieden hier dat er snel een andere coach wordt aangesteld. Van mij mag ie nog jaren blijven
Hetzelfde als wat?
Dat zegt hij niet.Waarom mag je niet zeggen dat een 20-jarige goed speelde?
Hij geeft namelijk aan dat Frenkie absoluut de man van de wedstrijd was, wat natuurlijk onzin is.
Voeg dit bij andere posts van de laatste weken en recente berichtgeving in de media en je zou bijna gaan denken dat Frenkie het nieuwe wereldwonder is. Daar reageer ik op.
Voor rust speelde Ajax dramatisch, na rust was Roda kansloos.Leon Zwiers schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:31:
De show van Kluivert leidde de aandacht af van een erbamelijke wedstrijd, vooral voor rust.
Zo erbarmelijk was de wedstrijd als geheel zeker niet.
PS: Wel een typische reactie van Ziyech over de fluitconcerten...hij speelde zelf erg zwak in de 1e helft, Ajax stond 0-1 achter tegen de nummer laatst en hij verbaasde zich niet alleen over de fluitconcerten, hij noemt die supporters zelfs nepsupporters. Nu heb ik weinig met supporters die eigen spelers uitfluiten (het team als geheel is wat anders), maar Ziyech zijn totale onbegrip is weer de andere kant.
Maar ik ben nu wel benieuwd wat er gaat gebeuren bij Ajax. Je zal zien, als Kluivert tegen Twente al basis staat en matig speelt, zal ie tegen PSV wel weer op de bank zitten ten faveure van Younes. Zelfde voor Frenkie de Jong.
Verwijderd
Frenkie en Kluivert waren beide gewoon top natuurlijk. Justin laat zien dat hij uit het goede hout is gesneden.Baseman77 schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:46:
[...]
Hetzelfde als wat?
[...]
Dat zegt hij niet.
Hij geeft namelijk aan dat Frenkie absoluut de man van de wedstrijd was, wat natuurlijk onzin is.
Voeg dit bij andere posts van de laatste weken en recente berichtgeving in de media en je zou bijna gaan denken dat Frenkie het nieuwe wereldwonder is. Daar reageer ik op.
[...]
Voor rust speelde Ajax dramatisch, na rust was Roda kansloos.
Zo erbarmelijk was de wedstrijd als geheel zeker niet.
PS: Wel een typische reactie van Ziyech over de fluitconcerten...hij speelde zelf erg zwak in de 1e helft, Ajax stond 0-1 achter tegen de nummer laatst en hij verbaasde zich niet alleen over de fluitconcerten, hij noemt die supporters zelfs nepsupporters. Nu heb ik weinig met supporters die eigen spelers uitfluiten (het team als geheel is wat anders), maar Ziyech zijn totale onbegrip is weer de andere kant.
Zijn doelpunten zijn natuurlijk scorebordjournalistiek, maar de combinatie met zijn zelfkritische houding vind ik dit toch knap. Ook hoe hij omgaat met zijn teamgenoot (Neres) laat zien dat hij een echte teamspeler is.
Hij heeft niet het talent van echte wereldtop, maar heeft zeker wel mogelijkheden om een mooie carrière te krijgen.
Het zelfde als diegene die jij beticht van ophemelen van Frenkie de Jong. Je mag niet zeggen dat een jeugdige speler goed speelt, want dan is het direct ophemelen

Je reageert op iemand die zegt dat Frenkie heel goed speelde, niets meer niets minder, jij haalt er zelf allerlei berichten in je hoofd bij van de media en dat Frenkie een wereldwonder is, ik zie dat niet staan hoor.[...]
Dat zegt hij niet.
Dat jij het verder niet met hem eens bent prima, maar je reageert al geirriteerd als het woord Frenkie nog maar te zien is.
Ga ik er nog een schepje bovenop doen voor je, de stats van Frenkie:
Totaal aantal wedstrijden: 13
Totaal speelminuten: 597
Totaal doelpunten: 1
Totaal assists: 7
Oftewel betrokken bij 8 doelpunten in 13 wedstrijden in maar 597 minuten
Oh nee dat mag niet gezegd worden

Nvm, beetje flauwMartinusz schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:08:
[...]
Het zelfde als diegene die jij beticht van ophemelen van Frenkie de Jong. Je mag niet zeggen dat een jeugdige speler goed speelt, want dan is het direct ophemelen(ja want de media hemelen op blablabla)
[...]
Je reageert op iemand die zegt dat Frenkie heel goed speelde, niets meer niets minder, jij haalt er zelf allerlei berichten in je hoofd bij van de media en dat Frenkie een wereldwonder is, ik zie dat niet staan hoor.
Dat jij het verder niet met hem eens bent prima, maar je reageert al geirriteerd als het woord Frenkie nog maar te zien is.
Ga ik er nog een schepje bovenop doen voor je, de stats van Frenkie:
Totaal aantal wedstrijden: 13
Totaal speelminuten: 597
Totaal doelpunten: 1
Totaal assists: 7
Oftewel betrokken bij 8 doelpunten in 13 wedstrijden in maar 597 minutentoch aardig goed niet?
Oh nee dat mag niet gezegd worden
[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 27-11-2017 10:38 ]
Ach waarom ook niet.... Vilhena speelde ver boven zijn kunnenLeon Zwiers schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:16:
[...]
Als je het nu helemaal goed wil doen moet je nog even zeggen dat Vilhena boven zijn kunnen heeft gespeeld

Dit zeg ik dus helemaal nergens, je praat echt onzin.Martinusz schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:08:
Je mag niet zeggen dat een jeugdige speler goed speelt, want dan is het direct ophemelen(ja want de media hemelen op blablabla)
Hij zegt meer dan dat, zoals ik al eerder heb aangeduid. Maar blijf dat vooral ontkennen.Je reageert op iemand die zegt dat Frenkie heel goed speelde, niets meer niets minder, jij haalt er zelf allerlei berichten in je hoofd bij van de media en dat Frenkie een wereldwonder is, ik zie dat niet staan hoor.
Verder heb je de laatste tijd blijkbaar nogal wat posts gemist in deze topic, zoals die van michelwuyts over Frenkie afgelopen vrijdag. En je leest schijnbaar ook weinig in de media.
Maar goed, ik stop hiermee. Als je niet inziet dat kritiek op nogal overdreven reacties iets heel anders is dan niet positief mogen zijn, dan heeft verder discussieren geen zin. Ik blijf me verbazen over dit soort zwart-wit reacties.
Daarnaast vind ik het voetbal van Keizer niet goed. Als ze in de achterhoede en op het middenveld traag overspelen kan de tegenstander zich in graven. Dan merk je toch wel dat de trainer ook daar aan moet werken. Hij moet zorgen dat ze scherp zijn, op tempo spelen en weten wat de bedoeling is. Hij heeft geluk dat een Kluivert die wedstrijd open breekt.
Je ziet dat Ajax niet zoals Ajax voetbald. Spelers moeten gewoon blijven lopen, waardoor ze altijd en overal die bal kunnen halen. Ik geloof in de potentie van Ajax, maar nog iemand vinden zoals Bosz, die het kan benutten.. Hmm, dat wordt moeilijk.
Ik verwacht overigens niet dat Ajax elk seizoen EL finale moet spelen of kampioen moet worden. Ik zou gewoon graag een vaste basis willen zien, maar dat ontbreek ook niet alleen bij Ajax. Veel wisselingen, ook na elke seizoen helpen zeker niet mee.
Wat was die tweede goal van Kluivert trouwens schitterend. Ik heb hem zojuist gezien
Ik zat in het stadion en heb met extra aandacht naar Frenkie de Jong gekeken en het viel mij deze wedstrijd op dat hij fantastisch speelde, met alle respect voor Kluivert maar die speelde de eerste 44:50 als een natte krant (net als de rest van het elftal). Natuurlijk maakt 1 zwaluw nog geen zomer, maar als hij dit vol kan houden dan zit er nog zeker wat moois in het vat.Baseman77 schreef op maandag 27 november 2017 @ 08:40:
Zo is het maar net, die Kluivert jr. bijv. scoorde maar 3 goals. Dat valt natuurlijk in het niets bij de paar geslaagde passes en ene assist van golden boy Frenkie
Dat is mijn mening dat hij man van de wedstrijd is en ik blijf daar bij omdat hij gisteren het verschil maakte en niet Kluivert.Hij geeft namelijk aan dat Frenkie absoluut de man van de wedstrijd was, wat natuurlijk onzin is.
Verwijderd
Keizer zijn communicatie kan beter. Zijn intentie is echter goed -> aanvallend willen spelen met veel creativiteit. Echter moet je als trainer spelers natuurlijk ook niet meteen laten vallen.
Schone, Veltman en Younes verdienen wat krediet. Al wenst 90% een andere speler op zijn positie. Het managen van Dolberg heeft hij ook niet onaardig gedaan. Hij komt langzaam terug en scoort nu ook weer.
Hij geeft nu ook een 16 man echt perspectief. Vorig jaar was dat hoogstens 11 en Kluivert (die blij was met alles). Als de prijzen na de winterstop worden verdeeld zal er echt wel een meer vaste basis komen.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Ik geef hem groot gelijk. Jarenlang werden we helemaal simpel van het risicoloze tikkieterug spel onder Frank de Boer. Nu hebben we iemand die altijd vooruit denkt en daarbij risico's neemt, en dan gaat er lekker gefloten worden als het ff niet lukt. Ik ben dus ook heel blij dat ie zich daar geen ruk van aantrekt en gewoon die risicovolle ballen blijft spelen.Baseman77 schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:46:
Verwijderd
dit inderdaad.toolkist schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:33:
[...]
Ik geef hem groot gelijk. Jarenlang werden we helemaal simpel van het risicoloze tikkieterug spel onder Frank de Boer. Nu hebben we iemand die altijd vooruit denkt en daarbij risico's neemt, en dan gaat er lekker gefloten worden als het ff niet lukt. Ik ben dus ook heel blij dat ie zich daar geen ruk van aantrekt en gewoon die risicovolle ballen blijft spelen.
Normaal zeuren spelers wat veel. Hij heeft nu gewoon gelijk.
Ziyech is ook niet een luie speler ofzo, zoals Traore soms oogde. Inzet kun je hem nooit verwijten.
Sorry, maar wat?Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:55:
De grens opzoeken is lastig. Bosz wisselde wel erg weinig-> alleen bij schorsingen of blessures. Uiteindelijk had hij de resultaten ook mee.
Keizer zijn communicatie kan beter. Zijn intentie is echter goed -> aanvallend willen spelen met veel creativiteit. Echter moet je als trainer spelers natuurlijk ook niet meteen laten vallen.
Schone, Veltman en Younes verdienen wat krediet. Al wenst 90% een andere speler op zijn positie. Het managen van Dolberg heeft hij ook niet onaardig gedaan. Hij komt langzaam terug en scoort nu ook weer.
Hij geeft nu ook een 16 man echt perspectief. Vorig jaar was dat hoogstens 11 en Kluivert (die blij was met alles). Als de prijzen na de winterstop worden verdeeld zal er echt wel een meer vaste basis komen.
Als er 3 oneindig veel krediet hebben gehad zijn het Veltman, Younes en Schone wel.
Younes presteert al 2 jaar niet. Kluivert is aantoonbaar beter, evenals Schone/de Jong of vd Beek. Veltman is een matige speler, maar daar heeft Ajax niets beters voor.
Verwijderd
dat zeg ik toch: dat ze nu krediet krijgen.Leon Zwiers schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:07:
[...]
Sorry, maar wat?
Als er 3 oneindig veel krediet hebben gehad zijn het Veltman, Younes en Schone wel.
Younes presteert al 2 jaar niet. Kluivert is aantoonbaar beter, evenals Schone/de Jong of vd Beek. Veltman is een matige speler, maar daar heeft Ajax niets beters voor.
Na prestaties van Kluivert en de Jong is het lastig om deze 2 nog te passeren.
Zal eerder gebeuren als Real Madrid nadeel heeft. [/complotdenken]OPSLAGHOND schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:20:
Wel mooi voor het voetbal dat Barcelona nu flink genaaid is door het ontbreken van videoscheids/lijndetectie, nu zal het wel sneller ingevoerd worden.
Als Keizer m op de bank blijft zetten zie ik m nog wel vertrekken ook. Het is geen jeugdspeler, dus veel binding met de club Ajax zal ie niet hebben
Ik ben het niet eens met het uitfluiten van een eigen speler, al snap ik het wel.. Ziyech speelde echt als een natte krant (zoals vaker de laatste weken). Tevens zag ik toch erg veel 'Frank-de-Boer-voetbal' - tikkie breed, tikkie terug.toolkist schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:33:
[...]
Ik geef hem groot gelijk. Jarenlang werden we helemaal simpel van het risicoloze tikkieterug spel onder Frank de Boer. Nu hebben we iemand die altijd vooruit denkt en daarbij risico's neemt, en dan gaat er lekker gefloten worden als het ff niet lukt. Ik ben dus ook heel blij dat ie zich daar geen ruk van aantrekt en gewoon die risicovolle ballen blijft spelen.
Ik vind dat Ziyech niet zo moet zeuren en is beter zijn best moet gaan doen. Natuurlijk heeft hij wel wat risicovolle passes, maar het merendeel van de simpele passes komt gewoon niet aan. Dat was vooral van minuut 25 tot en met de rust. Een balletje over 3 meter gewoon 2 meter naast iemand, kom op zeg... Hij liep als een kip zonder kop over dat veld.
Wat mij trouwens ook opvalt is het 3-hoekje wat gemaakt wordt op het middenveld bij balbezit; Schone, Ziyech, vd Beek. Het is een heel statisch 3-hoekje en de tegenstanders kunnen het gemakkelijk in de zone afdekken. Wat er ook vaak gebeurt is dat Ziyech en vd Beek zich verstoppen naast of zelfs achter een tegenstander, hierdoor kunnen de centrale verdedigers (of backs) de bal nergens kwijt. Vorig jaar zat er veel meer beweging in.
In verdedigend opzicht snap ik die opstelling, je wilt de tegenstander vastzetten. Maar aanvallend is het zo doorzichtig.
PSN: Curvaa_
Zouden er misschien gemengde belangen zijn?Leon Zwiers schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:18:
Frenkie de Jong wordt ook meteen naar de 7e hemel geschreven door de VI. Hij zou meteen in de schijnwerpers en op de verlanglijst staan van 5 grote clubs...
Als Keizer m op de bank blijft zetten zie ik m nog wel vertrekken ook. Het is geen jeugdspeler, dus veel binding met de club Ajax zal ie niet hebben
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Die jongen zegt dat hij speeltijd wil. Dan moet je vooral als bankzitter van Ajax (of welke Nederlandse club dan ook) naar Chelsea, Manchester City, Bayern München, Hamburger SV of RB Leipzig. Nee, De Jong blijft nog wel even.Leon Zwiers schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:18:
Frenkie de Jong wordt ook meteen naar de 7e hemel geschreven door de VI. Hij zou meteen in de schijnwerpers en op de verlanglijst staan van 5 grote clubs...
Niemand zal klagen over de risicovolle ballen die Ziyech geeft, hij zal ook altijd een speler zijn met meer balverlies. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar de afgelopen wedstrijden mislukken regelmatig de makkelijke passes (en de doelpogingen). Zoals Curva al aangeeft. En Ziyech is nu eenmaal een flegmatieke speler die eerder de schijn tegen heeft (Pereiro is ook zo'n speler bijv.) en waar het publiek dus eerder op reageert.toolkist schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:33:
Dat hij zich daar niets van aantrekt is prima, alleen vind ik dat hij moet oppassen om fluitende supporters meteen uit te maken voor nepsupporters. Zoals ik al aangaf heb ik weinig met supporters die eigen spelers uitfluiten, maar het zijn wel gewoon betalende klanten die recht hebben op hun mening. Zeg dan dat je het fluiten jammer en teleurstellend vindt of zoiets, dat komt al heel anders over en dan blijf je er ook boven staan. Vorig seizoen was Ziyech uitstekend en was hij erg dominant aanwezig, dat is dit seizoen vooralsnog veel minder het geval. Dat mag hij zich ook wel realiseren.
Vorig seizoen vond ik Younes anders erg nuttig en had Kluivert een flinke terugval na een prima begin (zoals zo vaak het geval is bij talenten). Dus toen begreep ik de basisplaats van Younes volkomen.Leon Zwiers schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:07:
Younes presteert al 2 jaar niet. Kluivert is aantoonbaar beter
Dit seizoen echter is het totaal anders, Younes blinkt uit in ineffecitiviteit en speelt gewoon echt heel matig. Dan is het vreemd dat een groot talent op de bank moet blijven zitten, helemaal natuurlijk bij Ajax.
[ Voor 16% gewijzigd door Baseman77 op 28-11-2017 09:00 ]
Frenkie is een genot om naar te kijken en brengt veel meer dynamiek. Hij speelt nog wel eens een mannetje of 2 uit. Dan krijg je een heel ander spel dan wanneer je de bal in het doel van de tegenstander gaat proberen te lopen. Hij brengt veel meer verrassing in het spel en dat heeft dit Ajax heel erg nodig, want het is onwijs voorspelbaar anders.Leon Zwiers schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:18:
Die berichten kwamen een maand geleden al voorbij bij de transfergossip op de bbc site, op basis van een Engelse krant, dus is niet verzonnen door VILeon Zwiers schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:18:
Ik denk dat het voor die jongen ver gaat ophouden zo418O2 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:41:
Sinkgraven weer 3-6 maanden eruit, wordt morgen geopereerd. Die jongen heeft ook niet veel geluk...
Ik denk dat hij er op dit moment voor zou tekenen om gewoon te kunnen spelen. Ik ben geen medicus, misschien is het gewoon botte pech, maar ze hebben hem heel rustig gebracht na de vorige blessure, dus daar kan het niet aan liggen zou je denken.Martinusz schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:42:
[...]
Ik denk dat het voor die jongen ver gaat ophouden zozo jong zo vaak geblesseerd, die 'speelt' straks bij een club uit lagere regionen.
Verwijderd
lijkt er wel op.Martinusz schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:47:
Het is gewoon een man van glas zo blijkt, helaas zijn lichaam niet geschikt voor deze inspanningen blijkbaarbij zoveel blessures geloof ik niet meer in pech.
Hij had echt wel carrière kunnen maken als linksback.
Nu moet ie een ander excuus vinden voor het slechte spel.
Hoop voor SInkgraven dat ie snel goed mag opknappen en dat hij alsnog tot een mooie carriere mag komen, maar het gaat wel erg op een gevalletje "lichaam kan het niet aan" lijken
Gaat Cerny een beetje achterna.418O2 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:41:
Sinkgraven weer 3-6 maanden eruit, wordt morgen geopereerd. Die jongen heeft ook niet veel geluk...
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Zoals?Han schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:53:
Wellicht een geluk bij een ongeluk... over enkele weken opent de transferwindow en kan Ajax een echt, fatsoenlijke linksback halen
Verwijderd
Hij was ook best aardig. Hij maakte een beetje een weifelende indruk. Vaak ongelukkige momenten.D-e-n schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:58:
Toen hij bij Heerenveen speelde was iedereen zelfs lovend over hem als middenvelder. Ik kan me nog een lofzang van van der Gijp herinneren maar dat weet hij vast niet meer........
Tewijl hij mij als linksback meestal overtuigend vol zelfvertrouwen overkomt. Niet alles gaat goed, maar wel gewoon prima. Ik denk dat hij als persoon beter geschikt is als meer dienend. Voetballend kan hij misschien wel wat Ziyech kan, maar heeft de overige capaciteiten niet.
Tja, zo kan je een waslijst aan spelers maken, die bij een provincieclub uitblinken en bij een topclub door de mand vallen. Afgezien van blessures/lichamelijke zwakheden.D-e-n schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:58:
Toen hij bij Heerenveen speelde was iedereen zelfs lovend over hem als middenvelder. Ik kan me nog een lofzang van van der Gijp herinneren maar dat weet hij vast niet meer........
Voor Chelsea en ManC is een speler als de Jong natuurlijk interessante handelswaar voor hun verhuur business. Komt voor geen moment in aanmerking voor het eerste elftal. Kan ie bv. bij Stoke City z'n uurtjes maken.Gaius schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:01:
[...]
Die jongen zegt dat hij speeltijd wil. Dan moet je vooral als bankzitter van Ajax (of welke Nederlandse club dan ook) naar Chelsea, Manchester City, Bayern München, Hamburger SV of RB Leipzig. Nee, De Jong blijft nog wel even.
Zou het een erg domme move vinden.
Andere kant, wordt wel een keer tijd dat Keizer hem gewoon gaat opstellen, zie afgelopen zondag.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Verwijderd
Naar die 2 clubs moet je sowieso inderdaad niet gaan. Arsenal of Spurs en misschien nog Liverpool moet je heen willen. Wel pas over 1,5 jaar. Dan is hij basis Ajax en oranje.loekf2 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:59:
[...]
Voor Chelsea en ManC is een speler als de Jong natuurlijk interessante handelswaar voor hun verhuur business. Komt voor geen moment in aanmerking voor het eerste elftal. Kan ie bv. bij Stoke City z'n uurtjes maken.
Zou het een erg domme move vinden.
Andere kant, wordt wel een keer tijd dat Keizer hem gewoon gaat opstellen, zie afgelopen zondag.
Blijkbaar zijn dit mogelijke optiesMartinusz schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:41:
[...]
Zoals?dat is juist het hele probleem, goeie linksbacks zitten al bij clubs hoger in de rangorde
(vast die de site zelf als opties ziet; zag van Aanholt laatst nog als optie voor Man City genoemd worden als backup). Misschien moeten ze Younes ff omscholen
[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 28-11-2017 19:02 ]
Kunnen de mannen nog veel van leren.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Maar wat een schijtploeg die Ieren. En dan twee minuten erbij..
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die vergelijkingen slaan wat mij betreft nergens op. Dat vergelijken doen we bij tennis toch ook niet?Steamwitz schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 20:40:
Wat is dat vrouwenvoetbal toch leuk om naar te kijken.Geen aanstellerij, geen kaarten-aan-naaien, veel minder gezeik op de scheidsrechter en ze gaan er tenminste echt voor. Ze gedragen zich wat dat betreft als... echte... mannen.
![]()
Kunnen de mannen nog veel van leren.
Een zuivere handsbal was het, Nederland had gewoon een penalty moeten krijgen. Maar helaas, die Ierse bus op de doellijn viel niet weg te duwen. 90 procent balbezit of zo, genoeg kansen, maar helaas, de bal mocht er niet in.Gynnad schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:45:
Wel mooi dat je bij het vrouwenvoetbal de bal zo ongeveer mag vangen zonder een penalty tegen te krijgen..
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Toch is het gewoon waar.
Al zie ik wel wat barstjes ontstaan in het niet mekkeren tegen de scheids.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit topic is gesloten.
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.
Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!