Ik heb het niet over anderhalf jaar geleden toen Janssen nog in topvorm was, ik heb het over nu. Kijken naar het verleden hebben we niets aan bij de huidige selectie.D-e-n schreef op woensdag 22 november 2017 @ 23:51:
@Gonadan
Het laatste jaar kwam er de klad in maar de keuze voor Janssen was aan het begin van de kwalificatie zo logisch als wat. De oefeninterlands daarvoor, die eerste match tegen Zweden uit: dat ging prima. In een 433 met de spelers die wij hebben komt Dost gewoon minder uit de verf.
Het gaat om de huidige vorm en vergelijking tussen die twee spelers Ook al is er een verschil in stijl, er is geen enkel argument om Dost niet mee te nemen en Janssen wel.
Ik zou het wel eens willen proberen, misschien ook juist tegen de wat meer afwachtende teams. In mijn optiek moeten we eens gaan kijken tegen wat voor tegenstander we spelen en daar de tactiek op aanpassen. Hoewel half Nederland vindt dat Huntelaar er ook niets van kon heeft hij in veel wedstrijden tegen niet-toplanden echt wel wat betekend. In mijn optiek zou je daarom een Dost wel degelijk boven Janssen moeten verkiezen. Al is het alleen maar omdat Janssen op dit moment helemaal niets kan, ongeacht wat je tactiek is.Ik ben voor een ander systeem maar dan zie ik nog steeds geen rol voor Dost. Voor een 442 met hangende spelers aan de zijkant hebben we ook de spelers niet. Wij moeten al die loopwonders die we hebben gaan benutten.
Dost is inderdaad meer een echte spits, maar het loont wel om eens wedstrijden te kijken waarin hij speelt. Hij brengt echt wel meer dan alleen maar op de strafschopstip staan en daar op balletjes wachten.Harribo schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:31:
Ik snap de verkiezing van Jansen boven Dost wel.
Dost is een speler waar je vnl in de 16 wat aan hebt.
Alleen we komen niet in de 16. Onze vleugelspitsen komen ook bijna nooit een man voorbij om dan een voorzet af te leveren. Dan is Dost vrij nutteloos.
Kan je beter een spits hebben die meer mee voetbalt.
Desondanks zou ik toch Dost boven Jansen verkiezen, vind Jansen ook datgene wat hij beter kan dan Dost ook niet echt goed uitvoeren.
Het punt waar ik meer mee zit is dat je aan Janssen op het moment überhaupt niet veel hebt. Hij zal keihard werken en proberen wat te betekenen, maar is niet in vorm en wil daarom juist té graag. Dan heb ik liever zo'n breekijzer in topvorm mee, dat geeft je mogelijkheden.
Het is toch best wel opvallend hoeveel Nederlanders een afkeer hebben van een echte spits. Als Nederlander kan je dat maar beter niet worden want dan is Oranje gewoon geen optie lijkt wel.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8