[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 106 Laatste
Acties:
  • 198.360 views

Onderwerpen

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
D-e-n schreef op woensdag 22 november 2017 @ 23:51:
@Gonadan
Het laatste jaar kwam er de klad in maar de keuze voor Janssen was aan het begin van de kwalificatie zo logisch als wat. De oefeninterlands daarvoor, die eerste match tegen Zweden uit: dat ging prima. In een 433 met de spelers die wij hebben komt Dost gewoon minder uit de verf.
Ik heb het niet over anderhalf jaar geleden toen Janssen nog in topvorm was, ik heb het over nu. Kijken naar het verleden hebben we niets aan bij de huidige selectie.
Het gaat om de huidige vorm en vergelijking tussen die twee spelers Ook al is er een verschil in stijl, er is geen enkel argument om Dost niet mee te nemen en Janssen wel.
Ik ben voor een ander systeem maar dan zie ik nog steeds geen rol voor Dost. Voor een 442 met hangende spelers aan de zijkant hebben we ook de spelers niet. Wij moeten al die loopwonders die we hebben gaan benutten.
Ik zou het wel eens willen proberen, misschien ook juist tegen de wat meer afwachtende teams. In mijn optiek moeten we eens gaan kijken tegen wat voor tegenstander we spelen en daar de tactiek op aanpassen. Hoewel half Nederland vindt dat Huntelaar er ook niets van kon heeft hij in veel wedstrijden tegen niet-toplanden echt wel wat betekend. In mijn optiek zou je daarom een Dost wel degelijk boven Janssen moeten verkiezen. Al is het alleen maar omdat Janssen op dit moment helemaal niets kan, ongeacht wat je tactiek is.
Harribo schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:31:
Ik snap de verkiezing van Jansen boven Dost wel.
Dost is een speler waar je vnl in de 16 wat aan hebt.
Alleen we komen niet in de 16. Onze vleugelspitsen komen ook bijna nooit een man voorbij om dan een voorzet af te leveren. Dan is Dost vrij nutteloos.
Kan je beter een spits hebben die meer mee voetbalt.
Desondanks zou ik toch Dost boven Jansen verkiezen, vind Jansen ook datgene wat hij beter kan dan Dost ook niet echt goed uitvoeren.
Dost is inderdaad meer een echte spits, maar het loont wel om eens wedstrijden te kijken waarin hij speelt. Hij brengt echt wel meer dan alleen maar op de strafschopstip staan en daar op balletjes wachten.
Het punt waar ik meer mee zit is dat je aan Janssen op het moment überhaupt niet veel hebt. Hij zal keihard werken en proberen wat te betekenen, maar is niet in vorm en wil daarom juist té graag. Dan heb ik liever zo'n breekijzer in topvorm mee, dat geeft je mogelijkheden.

Het is toch best wel opvallend hoeveel Nederlanders een afkeer hebben van een echte spits. Als Nederlander kan je dat maar beter niet worden want dan is Oranje gewoon geen optie lijkt wel. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:57:
Jij beweerde toch dat City niet echt thuis gaf tegen Feyenoord? Ligt in dezelfde lijn als beweringen dat ploegen extra hun best zouden doen tegen Ajax, Feyenoord etc. en het tegen andere ploegen minder zouden doen.
Ik stel dat ploegen die ergens nog om spelen zich meer inspannen tegen mindere tegenstanders dan dat ze dat doen wanneer ze al geplaatst zijn en nergens meer voor spelen. Niet meer en niets minder.

Waarom je dan plots andere zaken er bij gaat halen is mij een raadsel, we hebben het over Feyenoord, nergens anders over. Maar om daar op te reageren; ja, er zijn ploegen, doorgaans de aartsrivalen, die zich meer kunnen opladen als ze tegen Ajax spelen dan tegen bijvoorbeeld een VVV of Heracles. Maar Ajax er bij halen is wel erg kleuterig, net als stellen dat alle Ajacieden denken dat elke tegenstander meer hun best doet als ze tegen Ajax moeten spelen. Maar goed, u roept dus ik zie de voorbeelden graag tegemoet waar dat gesteld wordt.

Ik ben juist van mening dat ploegen zich meer ingraven dan wanneer ze niet tegen de traditionele top3 spelen. En terecht. Want als ze dat niet doen dan krijg je met 0-8 aan de broek ;)

Maar het zou je sieren als je inhoudelijk en ontopic van de discussie reageert en geen kinderachtige zijsporen er bij haalt die barsten van aannames en generalisaties.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Verschil tussen KJH en Dost is dat KJH ook in de grote competities scoorde, Dost weet te scoren in een competitie met 3 grote ploegen en verder allleen teams met een budget van 3x niks. Is hetzelfde als Van Wolfswinkel meenemen, die deed het ook leuk in Portugal en scoort nu ook wel bij Basel.
Dost is wat mij betreft zwaar overrated.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:27
toolkist schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:27:
Verschil tussen KJH en Dost is dat KJH ook in de grote competities scoorde, Dost weet te scoren in een competitie met 3 grote ploegen en verder allleen teams met een budget van 3x niks. Is hetzelfde als Van Wolfswinkel meenemen, die deed het ook leuk in Portugal en scoort nu ook wel bij Basel.
En dan mag je niet vergeten dat de huidige Portugese competitie niet die is van een paar jaar geleden.
Sinds 3rd party ownership verboden is hebben de top ploegen daar toch flink wat kwaliteit verloren.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:29
toolkist schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:27:
Tja, welke spits is er beter? De tijd dat Huntelaar het liet zien in een grote competitie ligt ook al lang achter ons. Dost was/is in ieder geval in topvorm en presteert constant, ook in Europa.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Met ^^. Het is leuk om Portugal naar beneden te praten, maar Janssen scoort (of speelt überhaupt) in geen enkele competitie. Dost scoort in Portugal erg veel en doet het ook Europees niet slecht.

Volgens mij waren we het er collectief over eens dat je bij Oranje spelers moet gebruiken die nu goed kunnen presteren en niet die ooit goed geweest zijn. Daarom zie ik geen enkele reden om nu Janssen erbij te willen hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Ik zeg ook niet dat je Janssen of KJH nu wel op moet gaan roepen.
Maar als we geen fatsoenlijke spits hebben, stel er dan gewoon geen op en ga anders spelen.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Helemaal eens, maar ik heb het gevoel dat we heel vaak spelers al afschrijven omdat ze niet perfect in de Hollandse School passen. Dan hebben we er honderdmiljoenmiljard argumenten voor, maar het komt er in feite op neer dat we gewoon niet iets nieuws durven proberen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:29
toolkist schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:23:
Ik zeg ook niet dat je Janssen of KJH nu wel op moet gaan roepen.
Maar als we geen fatsoenlijke spits hebben, stel er dan gewoon geen op en ga anders spelen.
Als we Dost niet vinden voldoen als spits en we daarom het systeem aanpassen dan zouden we ook een systeem zonder keeper, verdediging, middenvelders en buitenspelers moeten spelen. :)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:30
Misschien loopt hier nog een goede spits tussen :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

• toolkist
  • Niet online
Ok het is maar een gerucht.. Maar volgens de Daily Star wil Wenger dat Gio hem opvolgt bij Arsenal _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

toolkist schreef op donderdag 23 november 2017 @ 17:10:
Ok het is maar een gerucht.. Maar volgens de Daily Star wil Wenger dat Gio hem opvolgt bij Arsenal _O-
Dat moet dan wel zijn om @Kaap te pesten, zo blijven de resultaten ruk. :') _O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 12:02
ph4ge schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:46:
[...]
Als we Dost niet vinden voldoen als spits en we daarom het systeem aanpassen dan zouden we ook een systeem zonder keeper, verdediging, middenvelders en buitenspelers moeten spelen. :)
Volgens mij hebben we in de kwalificatie enkele keren met Dost gespeeld en dat waren de meest beroerde wedstrijden uit de reeks. Toeval? Ik denk gedeeltelijk maar je kunt niet ontkennen dat je met Dost op een hele specifieke manier moet spelen wil je hem goed benutten. En zelfs bij Sporting zat hij volgens mij enkele op de bank op het moment dat de CL tegenstander een stuk meer kwaliteit had.

Nederland moet goed gaan nadenken waar de komende jaren de kracht ligt. In mijn ogen moet je dan denken aan behendige spelers als Promes en Depay, lopers als Wijnaldum, Propper, Klaassen, v Ginkel, vd Beek etc... en een aanvallende back zoals Willems. Het verdedigende centrum is, mits fit, ook prima Ik zie daar Dost niet inpassen, en Huntelaar overigens ook niet. Maak van de nood maar een deugd: het spel zonder typische spits kan heel verrassend zijn.

Voor mij is het de perfecte pinchhitter. Maar ik zou niet het spel op hem afstemmen.

[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 23-11-2017 17:45 ]

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:59
Gonadan schreef op donderdag 23 november 2017 @ 17:32:
[...]

Dat moet dan wel zijn om @Kaap te pesten, zo blijven de resultaten ruk. :') _O-
:+

• Deadsy
Huntelaar is net als Sneijder te oud en dus verder kijken.
Ook weg gaan van 4-3-3 want daar hebben we de spelers niet voor, aangezien men nu aan een nieuw team moet werken is dit het perfecte moment om ook een andere tactiek te pakken.

Ik zou gewoon 4-4-2 doen.
Kijken hoe je de scorende spelers met potentie aan het ballen krijgt, dus Depay en Promes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 09:57
Keizer denkt erover na om Frenkie de Jong hangend op links te laten spelen.
Mocht dit echt gebeuren, is dit weer zo'n beslissing waar ik mijn vraagtekens bij heb. Aangezien de media roept dat Frenkie moet spelen, maakt ie maar een plekje vrij - toevallig is linksvoor nog vrij. Wat er dan gebeurt is dat je teveel mensen centraal heb spelen, aangezien Frenkie naar binnen trekt. Dat konden we tegen NAC al zien. Er lopen zat aanvallers, zet een van hun daar neer (geen Younes) en zet Frenkie op de plek van Ziyech of Schone.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:53
Eigenlijk speel je dan gewoon 4-4-2, maar dat is 'on-Ajax' waar je 4-3-3 moet spelen en dus wordt het 'hangend op links'.

Op zich zit er wel wat in want je hebt genoeg middenvelders met kwaliteit waar de tweede keus bij de aanval minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Maar komt de Jong daar tot zijn recht? Het is toch iemand van de passing? Niet van de actie?

@Deadsy
Er zijn wel meerdere manieren om 433 te spelen. Twee wijd spelende aanvallers en eentje die er achter en ertussen zwerft zou je ook 433 kunnen noemen. Zakt hij meer in is het 442 met een ruit. Je zou ook aan de kerstboom van Co kunnen denken als je per se een echte targetman wil.

We zijn het denk ik eens over het feit dat we af moeten van het idee dat je standaard twee vleugelspitsen en een spits hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
dutchgio schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 07:26:
Eigenlijk speel je dan gewoon 4-4-2, maar dat is 'on-Ajax' waar je 4-3-3 moet spelen en dus wordt het 'hangend op links'.

Op zich zit er wel wat in want je hebt genoeg middenvelders met kwaliteit waar de tweede keus bij de aanval minder is.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Dat het niet des-Ajax is, is dan maar zo. Of we nu winnen met 4-4-2 of 4-3-3, als we maar winnen :+ En of Frenkie met een 4-4-2 of 4-3-3 opstelling speelt op links, je speelt met een speler die altijd naar binnen zal gaan en met een zelfde type speler als Ziyech/Beek/Schone. Je hebt verschillende spelers nodig, die elk andere kwaliteiten hebben, op deze manier wordt het erg voorspelbaar.
D-e-n schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 08:08:
Maar komt de Jong daar tot zijn recht? Het is toch iemand van de passing? Niet van de actie?
Ik denk het niet. Hij zal beter op de 10 of 6 positie kunnen spelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Curva op 24-11-2017 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Frenkie is gewoon een goede spelmaker en moet lekker op het middenveld staan. Zijn kans komt nog wel. Linksbuiten zou ik persoonlijk de voorkeur geven aan Kluivert.

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 16:31

Baseman77

We move

Frenkie is vooral een postbode die vooralsnog alles in één tempo speelt, het is mij dan ook een raadsel waarom hij zo omhoog wordt geschreven...laat staan dat hij al goed genoeg zou zijn voor de basis van Ajax.
Maar ja, de media en Ajax talenten :F

Al vind ik het natuurlijk prima mocht hij als verkapte linksbuiten opgesteld worden, dat zou dan de zoveelste (veel te) opportunistische ingreep van Keizer zijn. Zaken als een basisteam en vastigheden lijken hem weinig te zeggen, en het dan vreemd vinden dat ze al 8 punten achter staan 8)7
Maar ga vooral zo door :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
D-e-n schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 08:08:
Denk niet dat hij als echte vleugel zal spelen.
Dat hij op die positie staat is denk ik puur voor de opstelling.
Denk dat hij zal inzakken als extra middenvelder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eredivisie speelronde 13:
24.11. 20:00 AZ v FC Twente
25.11. 18:30 VVV-Venlo v Willem II
25.11. 19:45 FC Groningen v Feyenoord
25.11. 19:45 Heracles v NAC
25.11. 20:45 scHeerenveen v PEC Zwolle
26.11. 12:30 Ajax v RodaJC
26.11. 14:30 Excelsior v PSV
26.11. 14:30 Sparta FC Utrecht
26.11. 16:45 Vitesse v ADO Den Haag

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De wedstrijd van PEC en ADO lijken me mooi te worden

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Baseman77 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:40:
Frenkie is vooral een postbode die vooralsnog alles in één tempo speelt, het is mij dan ook een raadsel waarom hij zo omhoog wordt geschreven...laat staan dat hij al goed genoeg zou zijn voor de basis van Ajax.
Maar ja, de media en Ajax talenten :F

Al vind ik het natuurlijk prima mocht hij als verkapte linksbuiten opgesteld worden, dat zou dan de zoveelste (veel te) opportunistische ingreep van Keizer zijn. Zaken als een basisteam en vastigheden lijken hem weinig te zeggen, en het dan vreemd vinden dat ze al 8 punten achter staan 8)7
Maar ga vooral zo door :D
Heb je die jongen ooit zien spelen?
Hij is het tegenovergestelde van wat je zegt. het enige wat klopt is dat hij soms wat veel loopt, maar dat doet hij om een opening te zoeken. 95% van de keren gaat het ook nog goed.

Hij is de beste speler van Ajax sinds Suarez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 12:18:Hij is de beste speler van Ajax sinds Suarez.
:D Eriksen even overgeslagen? Maar verder wel mee eens qua 'potentie' tov de rest van de huidige selectie ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 12:18:
[...]

Hij is het tegenovergestelde van wat je zegt. het enige wat klopt is dat hij soms wat veel loopt, maar dat doet hij om een opening te zoeken. 95% van de keren gaat het ook nog goed.

_O- _O- _O-

Hij zal best potentie hebben, maar heeft nog helemaal niks laten zien waaruit die grote klasse blijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Hij is het tegenovergestelde van wat je zegt. het enige wat klopt is dat hij soms wat veel loopt
Dus hij is het tegenovergestelde van een postbode, maar het klopt wel dat hij veel loopt met de bal?
Right... :?
Frenkie, ben jij het?
Maar wat ga jij teleurgesteld raken als je dit daadwerkelijk denkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Baseman77 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:09:
[...]

Dus hij is het tegenovergestelde van een postbode, maar het klopt wel dat hij veel loopt met de bal?
Right... :?

[...]

Frenkie, ben jij het?
Maar wat ga jij teleurgesteld raken als je dit daadwerkelijk denkt.
Je zei dat hij alles in 1 tempo doet.

Eriksen vond ik helemaal niet geweldig bij Ajax. Vooral zijn schoten waren belabberd. Ik zie Frenkie minstens hetzelfde niveau halen. Is nu al de beste Nederlandse middenvelder. Laat staan als hij wekelijks speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Frenkie zit dus ook op Tweakers. :)

Daar gaat het dus al fout, het ophemelen van talenten en dan de welbekende terugval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:21:
Is nu al de beste Nederlandse middenvelder.
_O-
Maar goed, jij bent dus Frenkie zelf of een familielid van hem. Dat is de enige logische redenatie voor je opmerkingen.
dutchgio schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:24:
Daar gaat het dus al fout, het ophemelen van talenten Ajacieden en dan de welbekende terugval.
Ik heb je even verbeterd ;)
Maar het is inderdaad (bijna) altijd hetzelfde liedje met jeugdspelers van Ajax...de lijst met het nieuwe wereldtalent dat later met stille trom vertrok is inmiddels eindeloos.

Al blijf ik me verbazen hoe gretig de media hieraan mee blijven doen en dat sommige van deze talenten zelfs na nauwelijks speeltijd in Ajax 1 al voor Oranje geselecteerd worden.

[ Voor 53% gewijzigd door Baseman77 op 24-11-2017 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:24:
Frenkie zit dus ook op Tweakers. :)

Daar gaat het dus al fout, het ophemelen van talenten en dan de welbekende terugval.
ophemelen?

Prutsers als Klaassen, Siem de Jong en noem ze maar ophemelen is onzinnig omdat ze geen talent hebben. Bij Sneijder, van der Vaart en Robben zagen we toch ook de kwaliteit er vanaf spatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
[...]

Je eerste alinea is kloppend, maar die laatste zin verpest je post... Dit is wat er met elk talent gebeurd, gebombardeerd tot DE nieuwe [vul naam in], iedereen in de zevende hemel, maar de prestaties worden minder. Kijk naar Dolberg, het was vorig jaar de nieuwe Kluivert, nieuwe Bergkamp, nieuwe Cruijff, Nieuwe Huntelaar en weet ik veel wie. Maar nu presteert ie (bijna onder het) gemiddeld(e). Laat die jongens nou eerst eens een tijd fatsoenlijk presteren. En een tijd is niet 5 wedstrijden, maar een volledig seizoen (of 2).
Eriksen vond ik helemaal niet geweldig bij Ajax. Vooral zijn schoten waren belabberd. Ik zie Frenkie minstens hetzelfde niveau halen. Is nu al de beste Nederlandse middenvelder. Laat staan als hij wekelijks speelt.
Dan moet je toch maar is een paar wedstrijden van Eriksen bij Ajax terug kijken.
Baseman77 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:25:
[...]
Ik heb je even verbeterd ;)
Maar het is inderdaad (bijna) altijd hetzelfde liedje met jeugdspelers van Ajax...de lijst met het nieuwe wereldtalent dat later met stille trom vertrok is inmiddels eindeloos.

Al blijf ik me verbazen hoe gretig de media hieraan mee blijven doen en dat sommige van deze talenten zelfs na nauwelijks speeltijd in Ajax 1 al voor Oranje geselecteerd worden.
Jij hebt ook wel een zwaar leven om alles om te zetten in negativiteit jegens Ajax?

[ Voor 41% gewijzigd door Curva op 24-11-2017 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Curva schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:11:
[...]

Je eerste alinea is kloppend, maar die laatste zin verpest je post... Dit is wat er met elk talent gebeurd, gebombardeerd tot DE nieuwe [vul naam in], iedereen in de zevende hemel, maar de prestaties worden minder. Kijk naar Dolberg, het was vorig jaar de nieuwe Kluivert, nieuwe Bergkamp, nieuwe Cruijff, Nieuwe Huntelaar en weet ik veel wie. Maar nu presteert ie (bijna onder het) gemiddeld(e). Laat die jongens nou eerst eens een tijd fatsoenlijk presteren. En een tijd is niet 5 wedstrijden, maar een volledig seizoen (of 2).

[...]

Dan moet je toch maar is een paar wedstrijden van Eriksen bij Ajax terug kijken.

[...]

Jij hebt ook wel een zwaar leven om alles om te zetten in negativiteit jegens Ajax?
Dat ophemelen gebeurt ook alleen maar door de media doordat het zo lekker veel hits genereert

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Het is allemaal de oorzaak van de wens van de gedachte, de weemoed naar vroegere tijden. Ajax heeft als Nederlandse ploeg de meeste grootheden voorgebracht in Europa, dat is een feit. Een andere feit is dat dat passé is en die tijd nooit meer terug gaat komen, al is het alleen al omdat wanneer een talent iets boven het maaiveld van de eredivisie uit steekt deze direct wordt weggekocht. Talentvolle spelers rijpen niet meer in de eredivisie, spelen niet meer seizoenen lang voor een Nederlandse ploeg in de Europese competities.

Dat de talenten van Ajax direct worden vergeleken met de grootheden die Ajax in het verleden voort bracht is wellicht deels terecht, maar die zelfde talenten krijgen niet meer de tijd om dezelfde ontwikkeling door te maken. Wat Dolberg vorig seizoen liet zien was bovengemiddeld. Maar om hem toen al te gaan vergelijken met welke grote naam dan ook was gewoon voorbarig en boven alles ' wishful thinking'. Als hij die zelfde lijn had doorgetrokken en nog zo'n seizoen had gedraaid dan hadden die vergelijkingen wellicht hout gesneden, maar eigenlijk had hij dan een stijgende lijn moeten laten zien. Aan de andere kant, wanneer dat zou gaan gebeuren dan weet je ook dat zo'n speler in de winterstop weg is.

Het zelfde zie je nu met Lozano gebeuren (hé, geen Ajax speler ;)). Die wordt ook helemaal opgehemeld vanwege zijn huidige prestaties, die grotendeels worden geleverd in, met alle respect, de eredivisie. Tel daar één á twee goede interlandoptredens en hij wordt al gekoppeld aan ploegen als AC Milan, Real Madrid en Atlético Madrid . Voor alle talenten geldt het zelfde; alles leuk en aardig dat ze een jaartje goed draaien maar dat maakt je nog geen topper, ze blijven wat ze zijn: een talent.

Met Frenkie de Jong is het allemaal nog een graadje erger. Slechts 8 competitiewedstrijden en 1 bekeroptreden verder en de pers prijst hem de hemel in. En op basis van wat? Niet op basis van een beslissende rol in een grote wedstrijd, zijn Europese optredens of noem maar wat op waaruit blijkt dat hij een echte topper in wording is.

De kans dat een speler de absolute top bereikt vanuit de eredivisie is klein, heel klein en wordt met de jaren kleiner. De kans dat een talent het niet redt wordt alleen maar groter. Legio voorbeelden van talenten uit de traditionele top-3 en met name bij Ajax die het niet redden en na een overweldigend en veelbelovend seizoen afglijden naar gemiddeld niveau.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Curva schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:11:
Alles?
Dan heb je nogal wat gemist denk ik...en ik heb een prima leven :)

Wat klopt er trouwens niet aan mijn woorden? Je bent het notabene met mij eens dat Ajax talenten veel te snel omhoog geschreven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
[...]

Je zei dat hij alles in 1 tempo doet.

Eriksen werd bij Ajax door sommige mensen afgemaakt omdat hij weinig goals en assists maakte terwijl hij juist zeer veel kansen creëerde.
Speelde gewoon goed als spelverdeler (wat men nu verwacht van Ziyech), maar dat is niet wat je van een 10 verwacht, daar verwacht je goals en assists.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 23:21
https://www.vi.nl/nieuws/...s-en-gelooft-nog-in-titel

_O- _O- 7(8)7 7(8)7
Die vent is alle realiteit uit het oog verloren. Wat een mafklapper....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Han
Het klopt dat talenten snel worden opgehemeld maar ik ben het niet met je eens dat een talent uit de eredivisie niet meer zou kunnen doorgroeien naar de absolute top. Kijk naar Belgen als Verthongen en Mertens. Kijk naar Eriksen. En ook Depay heb ik nog niet opgegeven. Je moet dan echter wel een tussenstap maken. Van Ajax/Feyenoord/PSV naar Barcelona is niet te doen maar naar pakweg Tottenham moet echt wel mogelijk zijn. Maar dan moet zo'n speler wel voldoende talent hebben.

En feit is dat de huidige Nederlandse spelers of niet goed genoeg zijn of ze worden zo vroeg weggehaald dat we dat nooit zullen weten. Dan hobbelen ze anoniem mee in de jeugdploeg van Chelsea of Man City in plaats van dat ze minuten maken in de eredivisie. Ik weet wel wat beter is voor je ontwikkeling.

Wat Frenkie de Jong betreft: het klinkt lullig maar die jongen is gewoon al oud voor een talent. Op je twintigste (?) pas acht eredivisiewedstrijden achter je naam: het is bespottelijk weinig. Het is handig die tweede elftallen maar misschien zijn we daardoor ook wel te voorzichtig geworden met talenten. Ook Nouri was wat dat betreft veel te lang in Ajax 2 blijven hangen. Gullit, Bergkamp, van Basten enzovoort: ze maakten allemaal op hun zeventiende/achttiende hun debuut en hadden op hun twintigste al bakken vol met eredivisie minuten achter de naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Leon Zwiers schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:35:

_O- _O- 7(8)7 7(8)7
Tja ze gaven het zelf ook nog bijna weg in de tweede seizoenshelft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Leon Zwiers schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:35:

_O- _O- 7(8)7 7(8)7
Shit zeg, ik wilde net onderstaand linkje posten om te lachen. -O-
https://www.fcupdate.nl/v...n-nog-niet-uitgeschakeld/

Dan maar deze. :+
https://www.fcupdate.nl/v...-stoeltjes-op-het-toilet/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Laatst online: 20-09 19:33
Stel je voor als hij zou zeggen: "We gaan dit seizoen niet meer mee spelen om de titel" :') Daarmee zal hij vrienden maken in Rotterdam.
Overigens lijkt die bovenstaande meer op eentje voor Mourinho die al voor 100% kampioen zou worden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:00
Mosin schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 16:23:
Stel je voor als hij zou zeggen: "We gaan dit seizoen niet meer mee spelen om de titel" :') Daarmee zal hij vrienden maken in Rotterdam.
Overigens lijkt die bovenstaande meer op eentje voor Mourinho die al voor 100% kampioen zou worden :+
Een beetje slimme coach roept iets daar tussenin, iets als “wij moeten nu even een pas op de plaats maken maar het seizoen is nog lang”.

Dat gio iets als dit roept tekent de totaal onrealistische verwachtingen in Rotterdam. Dan zou de trainer nuchter moeten blijven maar die voedt dat blijkbaar liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
KingKoning schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 18:02:
[...]

Een beetje slimme coach roept iets daar tussenin, iets als “wij moeten nu even een pas op de plaats maken maar het seizoen is nog lang”.

Dat gio iets als dit roept tekent de totaal onrealistische verwachtingen in Rotterdam. Dan zou de trainer nuchter moeten blijven maar die voedt dat blijkbaar liever.
Precies, Gio moet pas op de plaats maken.
De supportersfora van Feyenoord zijn ontploft na die uitspraak. Gio is hard op weg het laatste beetje goodwill wat ie nog had naar de knoppen te werken zo. Ik ben erg benieuwd of hij teruggefloten gaat worden, want zelfs de grotere Feyenoord positievelingen weten dat je 14 punten never meer goed maakt op een PSV wat alles mee heeft terwijl je zelf gewoon geen goals maakt.

Juist: Toornstra eindelijk gepasseerd, maar dan laat ie Vilhena staan...... Nu dus een middenveld dat niet scoort. Het wordt een afgrijselijk potje zo laat de opstelling zien

Edit: Ja hoor, de pech houdt nog niet op..... 100% penal niet gekregen en Haps geblesseerd.. En Vilhena mist weer eens een onmisbare kans..... 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door LZ86 op 25-11-2017 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 18:06:
Ik ben erg benieuwd of hij teruggefloten gaat worden, want zelfs de grotere Feyenoord positievelingen weten dat je 14 punten never meer goed maakt op een PSV wat alles mee heeft terwijl je zelf gewoon geen goals maakt.
Maar oh wee als dat over het afgelopen seizoen van Feyenoord wordt geroepen... :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ach, vorig seizoen kreeg Feyenoord twijfelachtige penalty's, nu wordt dat weer uitgebalanceerd :D

edit: Hoezo speelt Nelom met een ketting om?!

[ Voor 8% gewijzigd door Napo op 25-11-2017 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

@Leon Zwiers dat Vilhena mist is geen pech hoor, dat is gewoon logisch. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Gonadan schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 20:34:
@Leon Zwiers dat Vilhena mist is geen pech hoor, dat is gewoon logisch. ;)
Yup, jammer dat de trainer dat niet snapt....

Yay 0-1. Gelijkspel incoming. Pokke vilhena met zijn vingers in zijn oren 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door LZ86 op 25-11-2017 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Feyenoord speelde gewoon hetzelfde als de laatste weken. Beter dan de tegenstander, maar niet goed. Het is gewoon ongelooflijk dat Feyenoord zoveel punten heeft laten liggen terwijl ze steeds iets beter waren.

Maar meedoen. Nee, dat is wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
En Haps ook 6 weken eruit.

6 weken Nelom....brrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:07

OMX2000

By any means necessary...

Leon Zwiers schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 22:05:
En Haps ook 6 weken eruit.

6 weken Nelom....brrrrrr
Ja echt... de verdediging van Feyenoord zonder blessures is misschien wel de beste van Nederland. Maar op deze manier. Pffffff

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Ik snap wel dat iedereen over de uitspraken van GIO heen valt en ik snap de logica er ook niet helemaal achter. Vanuit zijn positie misschien juist heel verstandig om het te zeggen.. Je weet 't nooit.
Ik heb de wedstrijd verder niet gezien.

Als ik de verhalen zo hoor lijken de trainers soms ook een beetje pietlutterig. Ze hebben geen idee welke opstelling ze moeten nemen en welke spelers daarbij horen. Zo'n klotskop als Keizer blinkt daar in uit, wat ik ervan mee krijg en ik vraag me wel af hoe zo iemand trainer kan worden. Als ik al naar de selectie van Ajax kijk, dan zijn er wel een paar gasten die ik er niet bij wil hebben, waaronder een Veltman, Huntelaar en Sinkgraven. Als Ajax zijnde moet je ook gewoon keihard zijn, daarvoor ben je een club die mee wilt spelen in de top. Net zoals PSV en Feyenoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:17

Wok

Dakloos...

Zo, even weer drie punten gepakt na de totaal misselijkmakende en onterechte winst van PSV vorige week.

Go PEC!

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Wok schreef op zondag 26 november 2017 @ 00:37:
Zo, even weer drie punten gepakt na de totaal misselijkmakende en onterechte winst van PSV vorige week.

Go PEC!
Deze keer was de winst van PEC misselijkmakend en onterecht, dus het is weer rechtgetrokken :+

Maar leuk dat PEC het nog zolang volhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:41

St@m

@ Your Service

Wok schreef op zondag 26 november 2017 @ 00:37:

Go PEC!
Zit jij altijd bij de wok om gratis de helft van het veld te kunnen zien bij een wedstrijd van PEC?

Voor de niet Zwollenaren, er zit een wok in het stadion en als PEC speelt kun je vanaf bepaalde ramen de helft van het veld zien.. standaard volle wok dus als PEC speelt dus.

Nog 9 puntjes en we zijn er volgend jaar weer bij d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door St@m op 26-11-2017 09:14 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:30
St@m schreef op zondag 26 november 2017 @ 09:13:
[...]

Zit jij altijd bij de wok om gratis de helft van het veld te kunnen zien bij een wedstrijd van PEC?

Voor de niet Zwollenaren, er zit een wok in het stadion en als PEC speelt kun je vanaf bepaalde ramen de helft van het veld zien.. standaard volle wok dus als PEC speelt dus.

Nog 9 puntjes en we zijn er volgend jaar weer bij d:)b
Echt op zn Hollands ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Leon Zwiers schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 20:35:
[...]

Yup, jammer dat de trainer dat niet snapt....

Yay 0-1. Gelijkspel incoming. Pokke vilhena met zijn vingers in zijn oren 8)7
Ik ga er al voorzichtig vanuit dat voetballers niet per se de slimsten zijn, maar sommigen leggen het er wel erg dik bovenop... :X

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ramzzz schreef op zondag 26 november 2017 @ 10:34:
[...]

Ik ga er al voorzichtig vanuit dat voetballers niet per se de slimsten zijn, maar sommigen leggen het er wel erg dik bovenop... :X
echt he, dat commentaar van m ook. "Ik sluit me af voor de wereld" :F
Die gast speelt al het hele seizoen als een natte krant, en het is uberhaupt al onbegrijpelijk dat ie er nog instaat. Dat mag best gezegd worden. Hij maakt een intikkertje, waar hij nog 2 enorme kansen verneukt er vlak voor en gaat dan op deze manier gelijk halen? Zijn IQ is amper hoger dan zijn schoenmaat 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Mag ik dan voorzichtig suggereren dat hij vorig seizoen gewoon boven zijn kunnen heeft gespeeld? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
hahaha.. Dat mag je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Gonadan schreef op zondag 26 november 2017 @ 10:56:
Mag ik dan voorzichtig suggereren dat hij vorig seizoen gewoon boven zijn kunnen heeft gespeeld? :P
Nee. Een heel seizoen boven je kunnen spelen kan niet. In dat team met die samenstelling was dat blijkbaar zijn niveau. In zijn eerste seizoen haalde hij dat niveau overigens ook. En dat niveau kan onder de juiste omstandigheden weer gehaald worden.

Maar er kunnen een heleboel factoren zijn waarom een speler draait of niet draait. Veel van die factoren hebben met het team te maken. Draait het team lekker, zitten er spelers in dat team die de zwakke plekken compenseren, wat is de positie en zijn de taken van de speler?

Slechts de allergrootsten kunnen zich daar aan onttrekken en zelf de leiding nemen. Vilhena is dat niet. Hij is blijkbaar geen leider die het team bij de hand neemt. Hij moet zich op zijn taak richten. En in de tactische armoe die Feyenoord nu is is hij blijkbaar niet in staat dat te doen.

Edit:
Voornaamste probleem is natuurlijk dat in de meeste wedstrijden, tegen de op papier veel mindere tegenstanders, El Ahmadi en Vilhena een overlappend takenpakket hebben. Ze zijn allebei op hun best als ze kunnen aanjagen en corrigeren maar als je de bal hebt is dat niet hetgeen gevraagd wordt. Niet voor niet waren ze beiden op hun best met Clasie naast zich. Niet dat ik pleit voor zijn terugkomst want Feyenoord heeft ook gewoon goals nodig.

<knip>

[ Voor 35% gewijzigd door Ramzzz op 26-11-2017 13:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

D-e-n schreef op zondag 26 november 2017 @ 11:13:
Nee. Een heel seizoen boven je kunnen spelen kan niet.
Ja hoor, dat kan prima.

Scheelt overigens wel dat hij bij lange na niet het hele seizoen goed zo goed was.

<knip>

[ Voor 24% gewijzigd door Ramzzz op 26-11-2017 13:01 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Nou @D-e-n We zijn voor dezelfde club, maar ik ga ook niet met droge ogen beweren dat Vilhena een dragende speler was vorig seizoen, want dat was ie niet. Niet door de ondergrens, maar een 6je meestal.
Ook zat gewonnen zonder m. Het seizoen daarvoor was ie zelfs gewoon slecht. Net zoals tnt dit seizoen. Ik rouw er niet om als ie na dit seizoen weg is met zijn vervelende maniertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Leon Zwiers schreef op zondag 26 november 2017 @ 11:49:
Nou @D-e-n We zijn voor dezelfde club, maar ik ga ook niet met droge ogen beweren dat Vilhena een dragende speler was vorig seizoen, want dat was ie niet. Niet door de ondergrens, maar een 6je meestal.
Ook zat gewonnen zonder m. Het seizoen daarvoor was ie zelfs gewoon slecht. Net zoals tnt dit seizoen. Ik rouw er niet om als ie na dit seizoen weg is met zijn vervelende maniertjes
Ik zeg ook dat het geen dragende speler is. Het staat er gewoon letterlijk. 8)7 In zijn taak spelend was hij vorig seizoen wel belangrijk echter. In die taak haalt hij zijn niveau. Ik geef ook exact aan wat volgens mij de voorwaarden zijn voor hem om dat niveau te halen. Het is allemaal niet zo zwart-wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Ik wil eigenlijk Ajax gaan kijken, maar omdat ik eigenlijk al weet dat het ruk is onder deze trainer vind ik het ook weer niks... Eens kijken of er leuke PL wedstrijden op de planning staan vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:17

Wok

Dakloos...

St@m schreef op zondag 26 november 2017 @ 09:13:
[...]

Nope, ik woon in Eindhoven :+

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Wat de F is dat voor opstelling achterin bij Ajax. En ook dat lulverhaal van die Keizer..
Ben benieuwd. Het is dat er een non tegenstander op komt draven vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Leon Zwiers schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:09:
Wat de F is dat voor opstelling achterin bij Ajax. En ook dat lulverhaal van die Keizer..
Tja, ze hebben niet zoveel meer smaken achterin dacht ik? Het enige dat je je kunt afvragen of je niet beter iedereen kunt laten staan waar hij staat en dan maar een linksback uit het tweede plukken. Het is Roda, dat kan best.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Wat de F is dat voor opstelling achterin bij Ajax.
Het wordt echt tijd dat jij kleur gaat bekennen... je bent zo begaan met Ajax; de opstellingen, de resultaten, de talenten, de verwachtingen. Het is bijna hartverwarmend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:58
Han schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:23:
[...]

Het wordt echt tijd dat jij kleur gaat bekennen... je bent zo begaan met Ajax; de opstellingen, de resultaten, de talenten, de verwachtingen. Het is bijna hartverwarmend ;)
:o

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:06
Hoezo? Wöber, De Ligt en Veltman zijn geen vreemde namen in de opstelling. Wijkgraven en Viergever zijn geblesseerd dus wie zou er dan moeten staan?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
:P
Gynnad schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:26:
[...]

Hoezo? Wöber, De Ligt en Veltman zijn geen vreemde namen in de opstelling. Wijkgraven en Viergever zijn geblesseerd dus wie zou er dan moeten staan?
Wijkgraven? Die Zeefuik was in jong ajax toch ook al pure armoe? Kunnen ze Veltman niet gewoon laten staan en de reserve LB erin gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:27:
:P
[...]

Wijkgraven? Die Zeefuik was in jong ajax toch ook al pure armoe? Kunnen ze Veltman niet gewoon laten staan en de reserve LB erin gooien?
Gevalletje auto correctie gok ik ;)
Zeefuik heb ik weinig goeds zien doen wat een basisplaats in Ajax 1 rechtvaardigt dus vind ik ook een vreemde keuze.

[edit]woooooe, weer geen Leo Driessen _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door toolkist op 26-11-2017 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
8-0 wordt het niet iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Roda doet nog leuk mee

Edit: Lol 0-1 zelfs 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door LZ86 op 26-11-2017 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ik wilde al typen dat het wachten was op de 0-1, naar daar issie al. Terechte voorsprong voor Roda.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
nou ja beter nu de 0-1 dan in de 89e minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 20:49

Vos

AFCA

Weer geen spijt dat ik niet kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
De bal vanuit de vrije trap was alleen al buitenspel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

toolkist schreef op zondag 26 november 2017 @ 13:03:
De bal vanuit de vrije trap was alleen al buitenspel...
Er stonden een aantal Roda spelers buitenspel, maar die kregen de bal niet he.
Vos schreef op zondag 26 november 2017 @ 13:03:
Ik weet ook niet waarom ik kijk.. :p
Maar het wordt wel leuk zo

[ Voor 36% gewijzigd door St@m op 26-11-2017 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:58
Vos schreef op zondag 26 november 2017 @ 13:03:
Ik kijk even tijdens de lunch maar het is niet om aan te gluren. Zo even wat anders doen. Zolang deze staf aanblijft wordt het ook niet beter.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
St@m schreef op zondag 26 november 2017 @ 13:02:
Terechte voorsprong voor Roda.
Waarop baseer jij terecht?

Ajax speelt superslecht, ontzettend veel balverlies en superslechte aannames... maar op basis van wat is de voorsprong van Roda terecht dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:03

m0nk

16-09-2003 15.15

Kum! Leuk dat hij scoort, woonde bij mij in de straat vroeger, aardige gozer.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Zo traag tempo, alle aanvallen weer over tig schijven en slordige passing. Roda heeft 0,0 problemen om overeind te blijven op deze manier. Elk duel gaat verloren en elke dieptepass komt niet aan. Bar en bar slecht dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
P.O. Box schreef op zondag 26 november 2017 @ 13:09:
[...]

Ajax speelt superslecht, ontzettend veel balverlies en superslechte aannames... maar op basis van wat is de voorsprong van Roda terecht dan?
Op basis van die bal in het netje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

P.O. Box schreef op zondag 26 november 2017 @ 13:09:
[...]

Roda is gewoon de betere ploeg met de meeste (halve)kansen..
Maar als jij een 0-0 tussenstand terechter vindt, be my guest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Er staan er 2 voorin (Kluivert, Dolberg) en 1 op het middenveld (Schone) die het verrekken om de minimale inspanning te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Roda speelt veel beter, alleen ziet het bij hun soms knullig uit kwa teamplay. Als ze die foutjes eens achter wegen laten is het meer dan goed te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zondag 26 november 2017 @ 13:11:
[...]

Op basis van die bal in het netje :+
dat is het enige argument waar ik nog in mee kan gaan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Lekker Kluivert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Jammer.. Onverdient voor Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

P.O. Box schreef op zondag 26 november 2017 @ 13:15:
[...]

dat is het enige argument waar ik nog in mee kan gaan ;)
Hier dan de meer dan terechte gelijkmaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Zuur voor Roda, Spelbeeld was er niet naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:16
Mooi er in geschoven door Kluivert. Lekker voor rust meegepakt gelukkig. Maar man man man wat is het allemaal weer gezapig zeg, niet te geloven. Frenkie er in voor Schone en Donny op 6 en laat Ziyech en Frenkie maar combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
St@m schreef op zondag 26 november 2017 @ 13:16:
[...]

Hier dan de meer dan terechte gelijkmaker.
haha... inderdaad !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Mag toch hopen dat Keizer de boel een 'hair dryer treatment' geeft a la Fergusson.
Leon Zwiers schreef op zondag 26 november 2017 @ 13:16:
Zuur voor Roda, Spelbeeld was er niet naar.
Rijkelijk overdreven.
Roda scoort 1x per ongeluk uit een buitenspel situatie, Ajax scoort 1x doordat een actie es een keer lukt. Denk dat niemand kan klagen over een gelijkspel op basis van het spelbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
toolkist schreef op zondag 26 november 2017 @ 13:18:
Mag toch hopen dat Keizer de boel een 'hair dryer treatment' geeft a la Fergusson.

[...]

Rijkelijk overdreven.
Roda scoort 1x per ongeluk uit een buitenspel situatie, Ajax scoort 1x doordat een actie es een keer lukt. Denk dat niemand kan klagen over een gelijkspel op basis van het spelbeeld.
Hert eerste schot van Ajax op doel..... Roda heeft meer kansen gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Roda heeft 1 schot meer op goal gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Precies!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Neres weer belangrijk... :)

Pagina: 1 ... 12 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.

Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!