Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
dafmay schreef op zondag 5 november 2017 @ 09:00:
[...]

Goddomme Geert wat doe je me aan :X

d:)b
haha...jij kent me 'n beetje.
Ik zal altijd proberen zo realistisch en objectief mogelijk te blijven. Ik zal daarom ook niet direct zeggen dat iOS beter is dan een Android device. Ieder heeft zijn/haar voorkeuren en eisen aan een smartphone.

Ik heb het dan niet eens over de notch op de X, want daar ben ik nog steeds niet helemaal wild van.
Maar wat deze X verder biedt, echt top! En dat mag ook natuurlijk wel voor dit absurde bedrag.

kleine kanttekening;

Ik lees her en der vaker terugkomen dat het oled scherm van de X een zelfde soort (kwaliteit) oled scherm is als die van de Samsung S6 (paar jaar oud dus). Geen idee of het waar is, maar het klinkt niet prettig als het echt zo is. Voor ruim €1100 mag je toch wel het allerbeste oled scherm verwachten...of ben ik dan te veeleisend ;)

[ Voor 27% gewijzigd door _Bailey_ op 05-11-2017 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Reageer dan ook niet, maar maak alleen een TR aan.

[ Voor 90% gewijzigd door Hoedje op 05-11-2017 10:15 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:27

swv

Is het nu klaar met Samsung vs Apple }:| Als een reactie niet helemaal in je straatje past gewoon negeren, of als die te bont is een TR aanmaken. Ik wil graag ervaringen lezen over of foto’s zien van de X :) Lukt al aardig hier, maar ik moet nog een paar uurtjes overbruggen voor mijne binnenkomt tussen 16-18 uur. Zou fijn zijn als dat wachten op een gezellige manier kan. Graag jullie medewerking. Bvd :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:21
Komop, het is niet de bedoeling hier te slowchatten.

[ Voor 87% gewijzigd door Hoedje op 05-11-2017 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Slowchat... slowchat... slowchat.

[ Voor 96% gewijzigd door Hoedje op 05-11-2017 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
henklbr schreef op zondag 5 november 2017 @ 09:06:
[...]

Inkoppertje dit:

Zonder "Samsung" (Ja: die aap en gouden ring), had jij nu geen "iPhoneX" in je handen! ;)

Mooi scherm toch, OLED, of niet? 8)7
haha grapjas _O-

OLED is uitgevonden door Kodak, later Philips, dus Samsung doet in principe gewoon hetzelfde.. En als Samsung deze toevallig niet had gemaakt, dan had een andere fabrikant t wel voor Apple gemaakt.

Daarbij heeft Apple gewoon zn eigen technologie doorgevoerd aan de standaard schermpjes van Samsung. (Die Samsung niet zal krijgen)
Dus technisch gezien gebruikt Apple Samsung gewoon puur vanwege de productie capaciteit, en niets meer.

Dus nogmaals, hoe je t ook wendt of keert, jullie zullen de 'Samsung' schermen nooit krijgen die in de X zitten.

Maar het 'grotebroer minderwaardigheidscomplex' zit bij jou heel hoog he? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-10 11:05
Dag 2 met de iPhone X. Hij zegt onder iCloud dat hij nog steeds bezig is met herstellen. Weet alleen niet waarvan, want volgens mij heb ik alles terug

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Captain Planet schreef op zondag 5 november 2017 @ 09:22:
Dag 2 met de iPhone X. Hij zegt onder iCloud dat hij nog steeds bezig is met herstellen. Weet alleen niet waarvan, want volgens mij heb ik alles terug
kun je aangeven waar hij dat precies aangeeft? dat iCloud dus nog aan het herstellen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:27

swv

Geert1976 schreef op zondag 5 november 2017 @ 09:15:
[...]

zo dan, jij bent uit de as herrezen! :P

tof dat je er alsnog eentje snel op de kop hebt weten te tikken :Y :Y
Dank. Ik hield mij een beetje afzijdig afgelopen week omdat ik hoopte dat ik via Coolblue eentje kon bemachtigen. Jammer genoeg kreeg hun releasemoment uiteindelijk veel aandacht en piste ik nog naast de pot. Daarnaast lekker bezig op t werk. De week vliegt om (gelukkig). Gisteravond had Belsimpel vrije voorraad (icm abo) en heb ik een toestel met een cheap T-Mobile abo’tje genomen.

Gelukkig heb ik voor dat alles gisteren in Haarlem de X in beide uitvoeringen kunnen bewonderen. Het viel mij alles mee met de drukte dus kon gerust uitvoerig vergelijken en spelen. Ik moet zeggen dst ik beide toestellen echt prachtig vind in de afwerking. Nu ik de witte in het echt heb gezien moet ik zeggen dat de glimmende RVS rand mij minder stoort dan gedacht. Toch ben ik blij met mijn keuze voor zwart. Eerlijk waar, ik kon er in de winkel geen grijs in ontdekken. Ondanks dat het een grijze dag was :p Het zou zo jet black kunnen zijn. Maar daar ga ik vanmiddag uitgebreid naar kijken naast mijn matzwarte 7 Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
swv schreef op zondag 5 november 2017 @ 09:25:
[...]
Het zou zo jet black kunnen zijn. Maar daar ga ik vanmiddag uitgebreid naar kijken naast mijn matzwarte 7 Plus.
ik heb een jet black iPhone 7 en inderdaad, mijn SG iPhone X lijkt onwijs veel op de jetblack 7.
Alles 'blend' gewoon zeer mooi in, met de Space Grey Zwarte X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:49
Gisteren in de Apple Store de zilveren bekeken.
Wel mooi, die glimmende achterkant icm de zijkant. Alleen jammer dat de voorkant dan zwart is.
Sowieso een beetje rare kleurkeuzes van Apple dit jaar: die niet matchende achterkantkleuren.
Ze hadden van mij wel een jet of matte black variant met rvs zijkant mogen maken.

M'n vrouw wilde de 8 plus "zien", maar die kwam al meteen met de vraag waarom ze nog zo'n groot toestel moest kopen als het scherm in de X net zo groot is :o

[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 05-11-2017 09:30 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-10 22:42
Iemand deze al gezien? Meeste van dit filmpje is geschoten met een iPhone X. Niet onaardig! (vergeet niet 4K aan te zetten) :)

[ Voor 9% gewijzigd door talkatoo op 05-11-2017 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:52
Gister avond een avondje bios gedaan met de iphone in mijn zak, het viel mij op dat ik tot 2 maal toe mijn code in moest voeren, blijkbaar gaat de iphone in mijn broekzak aan en probeert deze een gezicht te herkennen wat dan een paar keer natuurlijk niet lukt :)

Maar dan vraag ik me af, als ik "erase data after 10 failed attempts" aan zou hebben staan, dat ik misschien het risico loop dat deze in mijn broekzak zichzelf wist :?
Ik ga er wel vanuit dat er eerst na een aantal pogingen sowieso de code ingevoerd moet worden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
absrnd schreef op zondag 5 november 2017 @ 09:41:
Gister avond een avondje bios gedaan met de iphone in mijn zak, het viel mij op dat ik tot 2 maal toe mijn code in moest voeren, blijkbaar gaat de iphone in mijn broekzak aan en probeert deze een gezicht te herkennen wat dan een paar keer natuurlijk niet lukt :)

Maar dan vraag ik me af, als ik "erase data after 10 failed attempts" aan zou hebben staan, dat ik misschien het risico loop dat deze in mijn broekzak zichzelf wist :?
Ik ga er wel vanuit dat er eerst na een aantal pogingen sowieso de code ingevoerd moet worden :P
De lift to wake functie uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-10 13:23
Heb het hier niet 123 voorbij zien komen, maar heeft iemand ook de melding ‘FaceID has been disabled’ gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Laatst online: 09:52
Evernote schreef op zondag 5 november 2017 @ 08:21:
[...]

Dit is wel heel erg netjes! Nog 18% ja?!
Hoe dan? Bizarre stats.

[...]

Er is sprake van machine learning volgens Apple zie: hier

[...]

FaceID moet dus na verloop van tijd nóg beter en sneller gaan werken!

Betreft de batterij en de bovengenoemde stats..
Waar ik benieuwd naar ben:

- Stond batterijbesparing aan?
- Stond TrueTone aan?
- Stond automatische helderheid aan?
- Stond Bluetooth aan?
TrueTone en besparing staan uit ( TrueTone vind ik persoonlijk erg lelijk) voor de rest alles aan, daarbij ook wifi aan uiteraard.

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-10 11:05
Geert1976 schreef op zondag 5 november 2017 @ 09:24:
[...]

kun je aangeven waar hij dat precies aangeeft? dat iCloud dus nog aan het herstellen is.
onder instellingen, [eigen naam], iCloud en dan iCloud-reservekopie

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
moca007 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 19:33:
Apple heeft een waarschuwing naar buiten gebracht over het inbranden van het OLED scherm, zijn er mensen die er iets van hebben gemerkt? Het is zonde als het scherm na een tijdje gaat inbranden.
Bij plasmaschermen was het altijd verstandig om de eerste x uur een 'break in' periode te hanteren met volledig uniform beeld op het scherm omdat de helderheid het sterkst afnam in de eerste gebruiksperiode en je zo minder snel last zou hebben van image retention... bijvoorbeeld maar een week lang alleen maar wit-rood-groen-blauw-zwart erop en verder niks ermee doen... geldt dit ook voor andere self illuminating schermen zoals OLED?

Als ik daardoor minder snel een permanente status bar of klok ergens zie is dat het misschien nog wel waard :P

Zit er ook een scrolling bar feature op om bestaande image retention weg te 'wassen'? Mijn plasma tv heeft dat, ik doe dit nu 4 jaar trouw na bijna elke gaming sessie, en een HUD die de hele dag op het scherm gestaan heeft is dan in 5 minuten weg terwijl het anders veel langer duurt (nou ja, er kan altijd een app voor gemaakt worden :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Captain Planet schreef op zondag 5 november 2017 @ 09:56:
[...]

onder instellingen, [eigen naam], iCloud en dan iCloud-reservekopie
ah zo ja...snap 'm ja.
thanks

Hopelijk kan iemand je hierbij helpen. Ik gebruik zelf namelijk encrypted backups uit iTunes via m'n Mac.
Die neemt ook wachtwoorden/logins mee, in tegenstelling tot iCloud backups.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-10 20:30
matthijst schreef op zondag 5 november 2017 @ 09:28:
Gisteren in de Apple Store de zilveren bekeken.
Wel mooi, die glimmende achterkant icm de zijkant. Alleen jammer dat de voorkant dan zwart is.
Sowieso een beetje rare kleurkeuzes van Apple dit jaar: die niet matchende achterkantkleuren.
Ze hadden van mij wel een jet of matte black variant met rvs zijkant mogen maken.

M'n vrouw wilde de 8 plus "zien", maar die kwam al meteen met de vraag waarom ze nog zo'n groot toestel moest kopen als het scherm in de X net zo groot is :o
Dat is het m juist, scherm van de X is dus niet net zo groot als de 8 Plus. Ik heb ze naast elkaar vergeleken en kom tot de conclusie dat de 8 Plus meer scherm oppervlakte aan bruikbare gedeelte biedt. Persoonlijk vind ik dat mooier, hoeveelheid zichtbaar content. Op dat gebied komt de X eerder over als het 4,7" scherm, niet helemaal uiteraard maar eerder dat.

Het is weer bijna September 2026 :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-10 18:38
Vandaag de 2de dag dat ik wakker wordt met de iPhone X en derde dag dat ik haar heb.

Hierbij mijn bevindingen tot zover:

FaceID en Gestures
FaceID is een voor mij een waardige vervanger voor TouchID het unlocken gaat gemakkelijk en snel. Het voelt veel natuurlijker aan dan een vingerafdrukscanner.

Daarnaast moet ik zeggen dat het gewoon werkt! Zonnebril op, in het donker, je telefoon kantelen.. het werkt! Apple heeft dit gewoon goed voor elkaar.

Wel is er ruimte voor verbetering zo zou ik in de toekomst willen zien dat de telefoon iets meer bereik heeft. Plat je telefoon wegleggen en unlocken lukt nu niet.

Met het ontbreken van de homeknop zijn er nieuwe gestures geïntroduceerd, aan het begin is dit echt wel even wennen! Gebruik je telefoon echter wat langer en intensiever dan merk je hoe intuïtief het werkt, omhoog swipen om terug te gaan voelt logisch en natuurlijk aan. Nu ik er achter ben dat je gewoon van links naar rechts kan swipen tussen apps zonder een rare circkel te maken vind ik dit ook prettig.

Scherm en de “notch”
Het scherm is indrukwekkend maar ik ben er niet door weggeblazen. Zwart is echter wel écht zwart en de kleuren zijn natuurlijk en correct zoals we dit van Apple gewend zijn. Voor de prijs verwachtte ik echter wel iets spectaculairs.

Het formaat van het scherm i.c.m. de formfactor vind ik echter wel perfect. Voor mijn handen is geen betere telefoon te bedenken met een dergelijk formaat scherm.

De “notch” daar ben ik tevreden over geen clutter meer bovenin je scherm maar zie wel in dat sommige icoontjes wel handig zijn zoals DnD. Het voelt tegen alle verwachting in clean en rustig aan.

Performance, dagelijks gebruik en batterij
Wat is de telefoon ontzettend snel! Nog geen enkele hapering gehad ondanks dat deze iOS 11 draait.

Ben serieus onder de indruk van de snelheid waarmee de telefoon haar taken uitvoert.
Dit maakt het gebruik van de telefoon erg prettig, zelfs met batterijbesparing is ze nog rap.

In combinatie met de gestures maakt het dat ik vind dat het een fijne telefoon is om te gebruiken.

Over de batterij ben ik nog niet helemaal uit, het liefst wil ik de telefoon gebruiken zonder de helft van de features uit te zetten. Hey Siri werkt bijvoorbeeld alleen als batterijbesparing niet aan staat, automatische helderheid is fijn maar een lagere contante helderheid is beter voor je batterij.

Op dag 2 heb ik de telefoon van 100% naar 1% laten lopen, dit duurde 7 uur en 37 minuten aan gebruik inclusief filmpjes kijken in Safari, de camera testen en veel met de telefoon spelen.
De stand-by tijd was 12 uur en 23 minuten.

Ik heb al betere resultaten gezien bij anderen en vandaag houd ik voor de grap batterijbesparing even aan.

Camera
De camera vind ik echt fantastisch, ik wilde altijd al een dual camera maar de iPhone Plus modellen zijn voor mij te groot.

De X heeft een uitgerekte formfactor van een 6s/7/8 met een dubbele camera met verschillende brandpunten en diafragma’s ook zit er op beide optische beeldstabilsatie.

De X maakt fraaie plaatjes en met het 256GB in bezit kan ik er nog heel wat maken.
Wel vind ik dat portrait mode nog heel wat werk nodig heeft, onder bepaalde omstandigheden wordt er niet goed geblurred en is de field of depth daardoor onjuist. Ook met de nieuw lighting options merk ik dat er te agressief geknipt wordt wanneer je de achtergrond weg wil knippen.

Filmen heb ik nog niet echt gedaan maar het viel me wel op dat ze niet standaard op 4K60 schiet wat ik best apart vind.

Al met al zeer te spreken over de camera en deze zal ik alleen nog maar vaker gebruiken.

Conclusie
Ik ben enorm tevreden met mijn aankoop ondanks de hoge aanschafprijs.

Het toestel voldoet aan of overtreft mijn verwachtingen en ik ben blij dat ik de 7 en 8 overgeslagen heb om zo de naar mijn idee beste iPhone die Apple ooit gemaakt heeft in huis te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Jaymone schreef op zondag 5 november 2017 @ 10:02:
[...]

Dat is het m juist, scherm van de X is dus niet net zo groot als de 8 Plus. Ik heb ze naast elkaar vergeleken en kom tot de conclusie dat de 8 Plus meer scherm oppervlakte aan bruikbare gedeelte biedt. Persoonlijk vind ik dat mooier, hoeveelheid zichtbaar content. Op dat gebied komt de X eerder over als het 4,7" scherm, niet helemaal uiteraard maar eerder dat.
Klopt. Het scheelt een klein stukje maar de plus is wel meteen een heel stuk lomper.
Ik denk vooral merkbaar als je van een plus komt.

@Evernote mooie review. 4k60 zit in instellingen maar had je inmiddels gevonden denk ik?

[ Voor 7% gewijzigd door matthijst op 05-11-2017 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nennie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:10
poor Leno schreef op zondag 5 november 2017 @ 09:43:
[...]

De lift to wake functie uitzetten?
Hi,
Ik heb er naar gezocht maar kan zo snel niet vinden hoe je lift to wake uit zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-10 17:49

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Hoe roep je de appswitcher op als je op het homescreen zit?
Edit. Nevermind. Swiped dus.

[ Voor 20% gewijzigd door matthijst op 05-11-2017 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:20

pdavie2311

Live life to the fullest..

matthijst schreef op zondag 5 november 2017 @ 10:09:
Hoe roep je de appswitcher op als je op het homescreen zit?
Edit. Nevermind. Swiped dus.
Langzaam omhoog swipen en stoppen halverwege...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Evernote schreef op zondag 5 november 2017 @ 10:03:
Vandaag de 2de dag dat ik wakker wordt met de iPhone X en derde dag dat ik haar heb.

Hierbij mijn bevindingen tot zover:

FaceID en Gestures
FaceID is een voor mij een waardige vervanger voor TouchID het unlocken gaat gemakkelijk en snel. Het voelt veel natuurlijker aan dan een vingerafdrukscanner.

Daarnaast moet ik zeggen dat het gewoon werkt! Zonnebril op, in het donker, je telefoon kantelen.. het werkt! Apple heeft dit gewoon goed voor elkaar.

Wel is er ruimte voor verbetering zo zou ik in de toekomst willen zien dat de telefoon iets meer bereik heeft. Plat je telefoon wegleggen en unlocken lukt nu niet.

Met het ontbreken van de homeknop zijn er nieuwe gestures geïntroduceerd, aan het begin is dit echt wel even wennen! Gebruik je telefoon echter wat langer en intensiever dan merk je hoe intuïtief het werkt, omhoog swipen om terug te gaan voelt logisch en natuurlijk aan. Nu ik er achter ben dat je gewoon van links naar rechts kan swipen tussen apps zonder een rare circkel te maken vind ik dit ook prettig.

Scherm en de “notch”
Het scherm is indrukwekkend maar ik ben er niet door weggeblazen. Zwart is echter wel écht zwart en de kleuren zijn natuurlijk en correct zoals we dit van Apple gewend zijn. Voor de prijs verwachtte ik echter wel iets spectaculairs.

Het formaat van het scherm i.c.m. de formfactor vind ik echter wel perfect. Voor mijn handen is geen betere telefoon te bedenken met een dergelijk formaat scherm.

De “notch” daar ben ik tevreden over geen clutter meer bovenin je scherm maar zie wel in dat sommige icoontjes wel handig zijn zoals DnD. Het voelt tegen alle verwachting in clean en rustig aan.

Performance, dagelijks gebruik en batterij
Wat is de telefoon ontzettend snel! Nog geen enkele hapering gehad ondanks dat deze iOS 11 draait.

Ben serieus onder de indruk van de snelheid waarmee de telefoon haar taken uitvoert.
Dit maakt het gebruik van de telefoon erg prettig, zelfs met batterijbesparing is ze nog rap.

In combinatie met de gestures maakt het dat ik vind dat het een fijne telefoon is om te gebruiken.

Over de batterij ben ik nog niet helemaal uit, het liefst wil ik de telefoon gebruiken zonder de helft van de features uit te zetten. Hey Siri werkt bijvoorbeeld alleen als batterijbesparing niet aan staat, automatische helderheid is fijn maar een lagere contante helderheid is beter voor je batterij.

Op dag 2 heb ik de telefoon van 100% naar 1% laten lopen, dit duurde 7 uur en 37 minuten aan gebruik inclusief filmpjes kijken in Safari, de camera testen en veel met de telefoon spelen.
De stand-by tijd was 12 uur en 23 minuten.

Ik heb al betere resultaten gezien bij anderen en vandaag houd ik voor de grap batterijbesparing even aan.

Camera
De camera vind ik echt fantastisch, ik wilde altijd al een dual camera maar de iPhone Plus modellen zijn voor mij te groot.

De X heeft een uitgerekte formfactor van een 6s/7/8 met een dubbele camera met verschillende brandpunten en diafragma’s ook zit er op beide optische beeldstabilsatie.

De X maakt fraaie plaatjes en met het 256GB in bezit kan ik er nog heel wat maken.
Wel vind ik dat portrait mode nog heel wat werk nodig heeft, onder bepaalde omstandigheden wordt er niet goed geblurred en is de field of depth daardoor onjuist. Ook met de nieuw lighting options merk ik dat er te agressief geknipt wordt wanneer je de achtergrond weg wil knippen.

Filmen heb ik nog niet echt gedaan maar het viel me wel op dat ze niet standaard op 4K60 schiet wat ik best apart vind.

Al met al zeer te spreken over de camera en deze zal ik alleen nog maar vaker gebruiken.

Conclusie
Ik ben enorm tevreden met mijn aankoop ondanks de hoge aanschafprijs.

Het toestel voldoet aan of overtreft mijn verwachtingen en ik ben blij dat ik de 7 en 8 overgeslagen heb om zo de naar mijn idee beste iPhone die Apple ooit gemaakt heeft in huis te halen.
mooie, heldere en ook objectieve review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Nennie schreef op zondag 5 november 2017 @ 10:06:
[...]

Hi,
Ik heb er naar gezocht maar kan zo snel niet vinden hoe je lift to wake uit zet
Bij Display and brightness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
*knip*

Hoe het een beetje gezellig of maak een TR aan. Dit is nergens voor nodig :)

[ Voor 86% gewijzigd door Hoedje op 05-11-2017 10:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
tip:

Wil je de AppSwitcher nog ietsjes sneller kunnen oproepen vanaf het home screen:

swipe en maak als het ware een omgekeerde letter "L''.

Werkt bij mij sneller/vlotter (vrijwel instantly) dan andere gestures.

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 05-11-2017 10:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evernote
matthijst schreef op zondag 5 november 2017 @ 10:04:
[...]

Klopt. Het scheelt een klein stukje maar de plus is wel meteen een heel stuk lomper.
Ik denk vooral merkbaar als je van een plus komt.

@Evernote mooie review. 4k60 zit in instellingen maar had je inmiddels gevonden denk ik?
@matthijst heb de instelling gevonden inderdaad maar dank :)
Ik struin altijd die hele telefoon af naar alle opties :+

Dank voor je feedback ook!

@Geert1976 ook dank voor de feedback :D

Edit: Inmiddels screen protector en case er af. Waar ben ik mee bezig?! 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Evernote op 05-11-2017 10:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:44
Modbreak:Dit topic is niet bedoeld voor de vergelijking tussen de iPhone X en [vul maar in] . Als je daar interesse in hebt, dan kun je een apart topic openen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
*knip*

Het slowchatten maakt het topic ook niet interessanter :'(

[ Voor 93% gewijzigd door Hoedje op 05-11-2017 10:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evernote
Geert1976 schreef op zondag 5 november 2017 @ 10:20:
[...]

you knew the day was coming! :P
Stiekem wel ja haha ze is naakt zooo mooi! O+
Misschien vandaag AppleCare+ aanschaffen :+

Nog mensen die de camera goed hebben getest en foto’s willen delen?

[ Voor 13% gewijzigd door Evernote op 05-11-2017 10:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05

Hier de eerste impressie van lisa van Mobiletechreview. Een vrouw die mij altijd wel weet te boeien en net wat dieper op de technishe asspecten ingaat waarom wat is vind ik altijd goed onderbouwd , zowel positief als negatief.

Ben benieuwd naar haar volledige review.

Trouwens leuk om de eerste real life ervaringen hier te lezen. Dit helpt me in mn besluit om wel of niet voor de X te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:02
Evernote schreef op zondag 5 november 2017 @ 08:21:
[...]

Dit is wel heel erg netjes! Nog 18% ja?!
Hoe dan? Bizarre stats.

[...]

Er is sprake van machine learning volgens Apple zie: hier

[...]

FaceID moet dus na verloop van tijd nóg beter en sneller gaan werken!

Betreft de batterij en de bovengenoemde stats..
Waar ik benieuwd naar ben:

- Stond batterijbesparing aan?
- Stond TrueTone aan?
- Stond automatische helderheid aan?
- Stond Bluetooth aan?
- geen batterij besparing
- TrueTone staat aan
- Automatische helderheid staat aan
- Bluetooth staat aan en continue verbonden met m'n Apple Watch

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Rivanov schreef op zondag 5 november 2017 @ 10:29:
[...]

- geen batterij besparing
- TrueTone staat aan
- Automatische helderheid staat aan
- Bluetooth staat aan en continue verbonden met m'n Apple Watch
Bizar dit! Wat is je grootste batterij slurper volgens je telefoon?

Echt wel onder de indruk. Heb je toevallig de mogelijkheid om je telefoon aan Coconut Battery te hangen? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-10 08:49
Dennisweb schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 18:06:
[...]

Yep! Hier ook. Ik woon bij mijn ouders en ga hen niet opzadelen met mijn dure buiten-de-deur-aankoop. Plus je hebt dan recht op binnen 1 dag een nieuwe bij Apple. Dat heb je met een inboedelverzekering niet.
Jawel. Je krijgt gewoon de reparatiekosten vergoed op basis van wat Apple op hun website aangeeft. Scherm kapot? Binnen een dag 329 euro op je rekening, en je kunt meteen een afspraak inplannen bij Apple waarbij je ook direct geholpen wordt.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:29

rammes

koekebakker 1e klas

indofk schreef op zondag 5 november 2017 @ 10:26:
[video]

Hier de eerste impressie van lisa van Mobiletechreview. Een vrouw die mij altijd wel weet te boeien en net wat dieper op de technishe asspecten ingaat waarom wat is vind ik altijd goed onderbouwd , zowel positief als negatief.

Trouwens leuk om de eerste real life ervaringen hier te lezen. Dit helpt me in mn besluit om wel of niet voor de X te gaan.
maar ze blijft maar door-ratelen, ik word er persoonlijk erg moe van

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

[video]

Hier de eerste impressie van lisa van Mobiletechreview. Een vrouw die mij altijd wel weet te boeien.
Ze praat een beetje moeilijk, maar desondanks interessante video!
Snap nu ook de opmerking van de iPhone Plus gebruikers over dat ze iets missen qua grootte van scherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• indofk
rammes schreef op zondag 5 november 2017 @ 10:39:
[...]

maar ze blijft maar door-ratelen, ik word er persoonlijk erg moe van
Ben het inmiddels wel gewend dat ze een beetje op adhd snelheid haar mening geeft, maar dat vind ik nog altijd beter dan het soms trage en eindeloze in herhaling vallen van sommige rewiewers waar uiteindelijk niks zinnigs uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
ik krijg sinds vanmorgen veel spontane reboots of zelfs ios freezes. Eerste twee dagen 0 en vanaf 9:15 uur al 3 hard resets moeten doen en 2 spontane reboots. Meer mensen deze ervaring? Ik lees dat meer ios 11 gebruikers dit ervaren maar ik had de eerste twee dagen helemaal geen last.

Edit: weer eentje :s

[ Voor 4% gewijzigd door Teknix1982 op 05-11-2017 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
Teknix1982 schreef op zondag 5 november 2017 @ 10:59:
ik krijg sinds vanmorgen veel spontane reboots of zelfs ios freezes. Eerste twee dagen 0 en vanaf 9:15 uur al 3 hard resets moeten doen en 2 spontane reboots. Meer mensen deze ervaring? Ik lees dat meer ios 11 gebruikers dit ervaren maar ik had de eerste twee dagen helemaal geen last.

Is dit een verse install of heb je vanuit een eerdere backup je x draaien? Wellicht kan het daaraan liggen . Een verse install kan dan een oplossing zijn die je kan proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-10 15:25
Teknix1982 schreef op zondag 5 november 2017 @ 10:59:

Had ik ook met mijn iPhone 7. “Reset all settings” heeft dit bij mij opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Persoonlijk ook nogal sceptisch op AppleCare. Met een goede buitenshuis-dekking heb je (wellicht met een klein eigen risico) niet alleen je nieuwe iPhone X gedekt, maar ook andere zaken.

Vandaar dat ik nooit kies voor AppleCare.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Even een 'echt' Tweakers vraagje he:

Kun je technisch gezien de X openmaken, en het glaasje voor de achterkant camera er toevallig af halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

poor Leno schreef op zondag 5 november 2017 @ 11:21:
Even een 'echt' Tweakers vraagje he:

Kun je technisch gezien de X openmaken, en het glaasje voor de achterkant camera er toevallig af halen?
Gokje, deze zal ivm IP67 wel vastgelijmd zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evernote
THE_BASE schreef op zondag 5 november 2017 @ 11:21:
Persoonlijk ook nogal sceptisch op AppleCare. Met een goede buitenshuis-dekking heb je (wellicht met een klein eigen risico) niet alleen je nieuwe iPhone X gedekt, maar ook andere zaken.

Zie dat veel verzekeringen een plafond hebben dat ruim onder de waarde of zelfs reparatiekosten van de X ligt.

Houd me echter graag aanbevolen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corvankruchten
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-10 17:43
Na een dag de iPhone X te hebben gebruikt: Alles is en werkt zoals de enthousiaste reviews beschrijven. Echter voor mij is er toch 'één grote tekortkoming: je kunt de iPhone niet plat naast je op tafel leggen en ontgrendelen. Je moet de telefoon altijd oppakken.........
(Vergelijk met TouchId: even vingertje op sensor en hoppa...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-10 21:17
corvankruchten schreef op zondag 5 november 2017 @ 11:37:
Na een dag de iPhone X te hebben gebruikt: Alles is en werkt zoals de enthousiaste reviews beschrijven. Echter voor mij is er toch 'e'en grote tekortkoming: je kunt de iPhone niet plat naast je op tafel leggen en ontgrendelen. Je moet de telefoon altijd oppakken.........
Dat is dus precies wat ik in het vorige topic aankaartte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
corvankruchten schreef op zondag 5 november 2017 @ 11:37:
Na een dag de iPhone X te hebben gebruikt: Alles is en werkt zoals de enthousiaste reviews beschrijven. Echter voor mij is er toch 'e'en grote tekortkoming: je kunt de iPhone niet plat naast je op tafel leggen en ontgrendelen. Je moet de telefoon altijd oppakken.........
je moet niet ''altijd'' de telefoon oppakken.

tap to wake screen is je antwoord op de vraag die je niet hebt gesteld ;)

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 05-11-2017 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
[video]

Goede review! Zat ook te twijfelen tussen een 8 Plus en de X. Komt erop neer dat een stukje meer scherm en aspect ratio bepalend is in hoeverre je een groter/kleiner scherm ervaart (8Plus vs X). Iets wat we al wisten maar altijd goed om het op deze manier met diverse toestellen te vergelijken, geeft een meer duidelijker beeld. Daarentegen heeft de X weer een veel betere vormfactor, zowel in de hand als pocket. Daarnet even een stukje gelopen en je voelt direct het verschil tov de Plus in je broekzak. Met video's bekijken vind ik persoonlijk het scherm van de Plus gaver maar het verschil is echt minimaal. Denk dat de voordelen meer wegen dan de nadelen, in voordeel van de X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• absrnd
AnimojiKaroke is taking over the internet _/-\o_

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=BF6Bn2qVh3A]

[ Voor 19% gewijzigd door absrnd op 05-11-2017 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:31

ja3

Voor mij voelt dit scherm stuk kleiner aan dan de 8 Plus. Daarnaast vind ik het OLED scherm niet beter/mooier ogen dan de 8 Plus. Grootste nadelen/voordelen zijn voor mij:

- Scherm oogt veel geler dan 8 Plus (en als eigenlijk iedere andere Apple device/monitor die ik heb). Gelukkig is dit nog wat bij te sturen in de accessibility settings (op al mijn devices staat true tone uit).
- De uniformiteit is minder goed dan het 8 Plus scherm. Aan de linkerkant oogt het wat roze terwijl het aan de rechterkant wat meer een blauwe tint heeft.
- Niet de voordelen (zoals ik dat dan zie) van OLED die samsung heeft door de lekkere poppy colors. Dit zal wel niet kloppen volgens de standaarden maar geef me dan in ieder geval de optie.
- OLED voelt toch iets minder scherp aan terwijl het toch scherper moet zijn aan de DPI te zien.

- Belangrijkste voordeel is natuurlijk de goede zwartweergave.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Na een kleine dag gebruik kan ik toch niet echt wennen aan de gestures en rare UI glitches. Toetsenbord wat op een rare manier qua positie is, gestures die niet al te geweldig werken.

Nee, niet geheel impressed. Heb hem al weer te koop gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
alwaysleft schreef op zondag 5 november 2017 @ 12:23:
Na een kleine dag gebruik kan ik toch niet echt wennen aan de gestures en rare UI glitches. Toetsenbord wat op een rare manier qua positie is, gestures die niet al te geweldig werken.

Nounou.. ik zou toch wel even wachten tot je óf gewend bent, óf dat er iOS update/optimalisatie aankomt. Die gaat er ongetwijfeld komen :)

Jammer dat je t (zo te horen) niet even een kansje geeft..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
poor Leno schreef op zondag 5 november 2017 @ 12:27:
[...]

Nounou.. ik zou toch wel even wachten tot je óf gewend bent, óf dat er iOS update/optimalisatie aankomt. Die gaat er ongetwijfeld komen :)

Jammer dat je t (zo te horen) niet even een kansje geeft..
Ik vind het ook te duur, dan wat het meer kan in vergelijking met mijn oude iPhone. Dan is de keus snel gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
alwaysleft schreef op zondag 5 november 2017 @ 12:27:
[...]

Ik vind het ook te duur, dan wat het meer kan in vergelijking met mijn oude iPhone. Dan is de keus snel gemaakt ;)
Tsja, als ik dat 'te duur' punt nog niet voorbij ben, dan zou ik m nooit in huis halen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
poor Leno schreef op zondag 5 november 2017 @ 12:27:
[...]

óf dat er iOS update/optimalisatie aankomt. Die gaat er ongetwijfeld komen :)
Precies!
Apple krijgt deze dagen / komende paar weken zoveel feedback van de miljoenen gebruikers wereldwijd, denk dat we binnen een maand mooie update(s) zullen zien.

Jammer @alwaysleft. Waarom niet nog 'n weekje aankijken en dan evt alsnog verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:51
poor Leno schreef op zondag 5 november 2017 @ 12:30:
[...]

Tsja, als ik dat 'te duur' punt nog niet voorbij ben, dan zou ik m nooit in huis halen :X
Naja, nu kan ie 'm in ieder geval nog voor de hoofdprijs verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Geert1976 schreef op zondag 5 november 2017 @ 12:30:
[...]

Precies!
Apple krijgt deze dagen / komende paar weken zoveel feedback van de miljoenen gebruikers wereldwijd, denk dat we binnen een maand mooie update(s) zullen zien.

Jammer @alwaysleft. Waarom niet nog 'n weekje aankijken en dan evt alsnog verkopen?
Omdat ik ook maar niet kan wennen aan die notch. Irritatie alom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
traxxion schreef op zondag 5 november 2017 @ 12:32:
[...]

Dat speelt ook mee ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

alwaysleft schreef op zondag 5 november 2017 @ 12:23:

Ik ben juist onder de indruk hoe intuïtief die gestures werken! Ook totaal geen last van UI glitches.
Toetsenbord zit bij de X op dezelfde locatie t.o.v. de behuizing als bij mijn iPhone 6s. Dus ook dat voelt natuurlijk.

Bizar hoe ervaringen zo kunnen verschillen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
alwaysleft schreef op zondag 5 november 2017 @ 12:32:
[...]

Omdat ik ook maar niet kan wennen aan die notch. Irritatie alom :P
Haha de Notch. Ik snap nog steeds niet wat mensen daar nou zo aan kan storen.
traxxion schreef op zondag 5 november 2017 @ 12:32:
[...]

Nou dat doet hij juist niet. Prijs is heel netjes.
In seal had hij er €500,- meer voor kunnen krijgen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
ja3 schreef op zondag 5 november 2017 @ 12:21:

- De uniformiteit is minder goed dan het 8 Plus scherm. Aan de linkerkant oogt het wat roze terwijl het aan de rechterkant wat meer een blauwe tint heeft.
Gisteren zag ik een review (dit stukje: YouTube: iPhone X review ) en daarin werd gezegd dat dit vooral door OLED komt. Je ziet de kleuren verschuiven als je de kijkhoek verandert, en zij zeiden dat je dit op dit moment bij vrijwel alle OLED schermen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Ruubster schreef op zondag 5 november 2017 @ 12:39:
[...]

Je ziet de kleuren verschuiven als je de kijkhoek verandert, en zij zeiden dat je dit op dit moment bij vrijwel alle OLED schermen hebt.
Verminder witpunt schakelaar aanzetten en problem solved.

Had hier ook eerst last van, Nu 0 problemen meer wat betreft color shifting

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 05-11-2017 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik irriteer me toch een beetje aan de grijze balk onder het toetsenbord, dit zowel voor native als 3rd party toetsenborden. Wanneer je meerder toetsenborden hebt ingesteld zie je daar het switch knop of dictation.
Bij andere iPhone's was dit altijd een knop op het toetsenbord, niet eronder.

Iemand enig idee hoe dit uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Yorick81 schreef op zondag 5 november 2017 @ 13:00:
Ik irriteer me toch een beetje aan de grijze balk onder het toetsenbord, dit zowel voor native als 3rd party toetsenborden. Wanneer je meerder toetsenborden hebt ingesteld zie je daar het switch knop of dictation.
Bij andere iPhone's was dit altijd een knop op het toetsenbord, niet eronder.

Iemand enig idee hoe dit uit te schakelen?
Grijze balk uitschakelen = niet mogelijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:05

Rudios

Lost in space?

Ik hoop dat in de toekomst die grijze balk onder het toetsenbord door dev's zelf ingevuld kan worden. Wellicht andere kleur of iets in de stijl van de app zelf, of wellicht wat snelkoppelingen voor in-app gebruik. Tijd zal het uitwijzen.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
indofk schreef op zondag 5 november 2017 @ 11:11:
[...]

Is dit een verse install of heb je vanuit een eerdere backup je x draaien? Wellicht kan het daaraan liggen . Een verse install kan dan een oplossing zijn die je kan proberen
Ik heb een icloud reservekopie teruggeplaatst idd. Ik heb er de afgelopen uur geen last meer van gehad maar als het weer terugkomt ga ik dit proberen. Wel raar dat ik 2 dagen geen last gehad heb.
kdhoe schreef op zondag 5 november 2017 @ 11:13:
[...]

Had ik ook met mijn iPhone 7. “Reset all settings” heeft dit bij mij opgelost.
Alleen de settings? Zonder al mijn inhoud? Dat zou helemaal ideaal zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Teknix1982 op 05-11-2017 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
Geert1976 schreef op zondag 5 november 2017 @ 13:05:
[...]

Grijze balk uitschakelen = niet mogelijk
Was ik al bang voor, vreemde keus gezien het voor mij ergonomisch niets toevoegt en design wise het weinig logisch is.

Jullie ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Geert1976 schreef op zondag 5 november 2017 @ 11:39:
[...]

je moet niet ''altijd'' de telefoon oppakken.

tap to wake screen is je antwoord op de vraag die je niet hebt gesteld ;)
Maar daarmee ontgrendel je nog niks. Dan zal je je code moeten invoeren of het toestel op moeten pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-10 15:25
Teknix1982 schreef op zondag 5 november 2017 @ 13:19:
[...]

Ik heb een icloud reservekopie teruggeplaatst idd. Ik heb er de afgelopen uur geen last meer van gehad maar als het weer terugkomt ga ik dit proberen. Wel raar dat ik 2 dagen geen last gehad heb.

[...]

Alleen de settings? Zonder al mijn inhoud? Dat zou helemaal ideaal zijn.
Ja, alleen de settings. Als het niet werkt kan je evt restoren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:05

Rudios

Lost in space?

Owja, @Apple: heeeeel graag een 'allways-on' functie met evt notificatie led. Dit moet met OLED gewoon mogelijk zijn, zou voor mij echt een mooie aanvulling zijn!

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indofk
Ze zullen vast wel ooit met een "alway on" functie komen, maar waarschijnlijk op apple zn manier. Dus anders dan wat er nu is en wellicht nog beter en mooier in gebruik. Tenminste als ze de oled techniek ook in de volgende generaties iphones gaan toepassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-09 09:21
Sfynx schreef op zondag 5 november 2017 @ 09:59:
[...]

Bij plasmaschermen was het altijd verstandig om de eerste x uur een 'break in' periode te hanteren met volledig uniform beeld op het scherm omdat de helderheid het sterkst afnam in de eerste gebruiksperiode en je zo minder snel last zou hebben van image retention... bijvoorbeeld maar een week lang alleen maar wit-rood-groen-blauw-zwart erop en verder niks ermee doen... geldt dit ook voor andere self illuminating schermen zoals OLED?

Als ik daardoor minder snel een permanente status bar of klok ergens zie is dat het misschien nog wel waard :P

Zit er ook een scrolling bar feature op om bestaande image retention weg te 'wassen'? Mijn plasma tv heeft dat, ik doe dit nu 4 jaar trouw na bijna elke gaming sessie, en een HUD die de hele dag op het scherm gestaan heeft is dan in 5 minuten weg terwijl het anders veel langer duurt (nou ja, er kan altijd een app voor gemaakt worden :P)
Ik weet niet of je oled met plasma zou kunnen vergelijken. Er bestaan al apps om inbranden te verhelpen meende ooit zo app gebruikt te hebben bij de eerst Galaxy toestel met oled, praat over heel wat jaren terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaymone
ja3 schreef op zondag 5 november 2017 @ 12:21:
Voor mij voelt dit scherm stuk kleiner aan dan de 8 Plus. Daarnaast vind ik het OLED scherm niet beter/mooier ogen dan de 8 Plus. Grootste nadelen/voordelen zijn voor mij:

- Scherm oogt veel geler dan 8 Plus (en als eigenlijk iedere andere Apple device/monitor die ik heb). Gelukkig is dit nog wat bij te sturen in de accessibility settings (op al mijn devices staat true tone uit).

Eens

Eens

- Niet de voordelen (zoals ik dat dan zie) van OLED die samsung heeft door de lekkere poppy colors. Dit zal wel niet kloppen volgens de standaarden maar geef me dan in ieder geval de optie.

Niet mee eens

- OLED voelt toch iets minder scherp aan terwijl het toch scherper moet zijn aan de DPI te zien.

Totaal niet mee eens

- Belangrijkste voordeel is natuurlijk de goede zwartweergave.

Niet als belangrijkste maar wel eens :)
Ben het redelijk met je eens zoals je kunt zien en ook ik heb een klein twijfel tussen 8 Plus en X. Wat mij weerhoudt van de 8 is voornamelijk dat de X een betere vormfactor (al eerder medegedeeld) heeft en veel moderner is en oogt. Ook vind ik de gestures veel plezieriger werken. Dan zou alleen het stukje meer scherm mij doen besluiten om voor een 8 Plus te gaan en mis ik de rest van de voordelen mbt de X. Uiteraard even het financiele gedeelte buiten beschouwing gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
Geert1976 schreef op zondag 5 november 2017 @ 12:42:
[...]

Verminder witpunt schakelaar aanzetten en problem solved.

Had hier ook eerst last van, Nu 0 problemen meer wat betreft color shifting
Heb deze toggle ook al eens aangehad maar ik vind dat het scherm dan veel fletser oogt.

Mijn oplossing voor color schifting: telefoon gewoon recht voor m’n bakkes houden.

Vraag:
Is er iemand die iOS bèta’s draait op z’n X? Zo ja wat kunnen we verwachten? :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:02
Jaymone schreef op zondag 5 november 2017 @ 14:07:
[...]

Ben het redelijk met je eens zoals je kunt zien en ook ik heb een klein twijfel tussen 8 Plus en X. Wat mij weerhoudt van de 8 is voornamelijk dat de X een betere vormfactor (al eerder medegedeeld) heeft en veel moderner is en oogt. Ook vind ik de gestures veel plezieriger werken. Dan zou alleen het stukje meer scherm mij doen besluiten om voor een 8 Plus te gaan en mis ik de rest van de voordelen mbt de X. Uiteraard even het financiele gedeelte buiten beschouwing gelaten
En met de X heb je wel de iPhone voor de toekomst in handen. De komende jaren zal dit de benchmark blijven voor Apple en zullen de overige iPhones enkel functies krijgen die de X momenteel heeft. Dus wil je de komende 3 a 4 jaar de flagship iPhone willen, dan moet je de X kopen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 13:40

ronaldm3

Apple Watch :)

Rivanov schreef op zondag 5 november 2017 @ 14:27:
[...]

En met de X heb je wel de iPhone voor de toekomst in handen. De komende jaren zal dit de benchmark blijven voor Apple en zullen de overige iPhones enkel functies krijgen die de X momenteel heeft. Dus wil je de komende 3 a 4 jaar de flagship iPhone willen, dan moet je de X kopen.
Ben ik nog niet zo zeker van en is ook een dappere uitspraak.
Ik heb het er van de week met @Donstil over gehad en wij waren het er wel over eens dat deze X 2 jaar mee zal lopen als top-of-the-line model.
Denk wel dat er volgend jaar een x+ zal komen die een groter scherm heeft en een kleinere notch.
Die is dan echt top notch _/-\o_ .
Er was een tijdje geleden een bericht dat Apple het cycle van iPhone's aanpast naar drie jaar dus ik denk dat er volgend jaar een nieuw toestel komt onder de naam 9(nine) ofzo.

Power to the beat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Evernote schreef op zondag 5 november 2017 @ 14:18:
Vraag:
Is er iemand die iOS bèta’s draait op z’n X? Zo ja wat kunnen we verwachten? :9~
Ja ik, niets :) , veel verder dan een nieuwe achtergrond ben ik nog niet gekomen eigenlijk.

Ik zou voor nu zeggen dat het niets toevoegd (11.2b2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Donstil schreef op zondag 5 november 2017 @ 14:33:
[...]

Ja ik, niets :) , veel verder dan een nieuwe achtergrond ben ik nog niet gekomen eigenlijk.

Ik zou voor nu zeggen dat het niets toevoegd (11.2b2)
Hij start ook sneller op ofzo toch? :)

Power to the beat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ronaldm3 schreef op zondag 5 november 2017 @ 14:33:
Hij start ook sneller op ofzo toch? :)
Ooh dat weet ik eigenlijk niet. Ik reboot dat ding nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
bram1984 schreef op zondag 5 november 2017 @ 13:28:
[...]

Maar daarmee ontgrendel je nog niks. Dan zal je je code moeten invoeren of het toestel op moeten pakken.
Sorry, je stelling is onjuist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Geert1976 schreef op zondag 5 november 2017 @ 14:42:
[...]

Sorry, je stelling is onjuist
Dus tap to wake ontgrendelt de iPhone X zonder Face ID en code? Dat lijkt me dan niet helemaal de bedoeling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

ronaldm3 schreef op zondag 5 november 2017 @ 14:32:
[...]

Denk wel dat er volgend jaar een x+ zal komen die een groter scherm heeft en een kleinere notch.
Die is dan echt top notch _/-\o_ .
Een kleinere notch zal denk ik niet gebeuren. Niet omdat het niet mogelijk zou zijn, maar omdat het een designkenmerk zal worden van de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
bram1984 schreef op zondag 5 november 2017 @ 14:44:
[...]

Dus tap to wake ontgrendelt de iPhone X zonder Face ID en code? Dat lijkt me dan niet helemaal de bedoeling. :)
Nee, jij zegt dat je het toestel moet oppakken. En dat hoeft niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

bram1984 schreef op zondag 5 november 2017 @ 14:44:
[...]

Nope, het maakt het toestel alleen wakker, dat lees je ook, tappen om te ontwaken. 8)

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:07
THE_BASE schreef op zondag 5 november 2017 @ 11:21:

Heb je voorbeelden van goede verzekeringen? Kan nog niets aantrekkelijks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFangirl
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2023
[video]

Als ik in dit filmpje heel even de Galaxy S8 en de iPhone X naast elkaar zie, vind ik dat scherm van de X echt vele malen mooier. Dus ik snap sommige comments in deze topic niet dat het scherm van de Galaxy mooier is? En sowieso, wat een lelijk glimmend ding zeg! Dat kijkt toch helemaal niet lekker?

MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFangirl
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2023
Jaymone schreef op zondag 5 november 2017 @ 11:42:
[...]

Goede review! Zat ook te twijfelen tussen een 8 Plus en de X. Komt erop neer dat een stukje meer scherm en aspect ratio bepalend is in hoeverre je een groter/kleiner scherm ervaart (8Plus vs X). Iets wat we al wisten maar altijd goed om het op deze manier met diverse toestellen te vergelijken, geeft een meer duidelijker beeld. Daarentegen heeft de X weer een veel betere vormfactor, zowel in de hand als pocket. Daarnet even een stukje gelopen en je voelt direct het verschil tov de Plus in je broekzak. Met video's bekijken vind ik persoonlijk het scherm van de Plus gaver maar het verschil is echt minimaal. Denk dat de voordelen meer wegen dan de nadelen, in voordeel van de X
Hoe is dat met typen? 1 van de redenen dat ik zo gehecht ben aan mn plus nu, is dat het brede scherm een lekker breed toetsenbord heeft wat lekker typt. En waarbij je niet vaak de verkeerde letter aanslaat.

MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
Heb de iPhone X nu sinds vrijdagavond in gebruik en dit is toch eigenlijk wel waar we al tijden op hebben gewacht. 👍

Het scherm is echt geweldig, de gestures werken super intuïtief, FaceID werkt goed, batterijduur tot nu toe dikke prima. Op sommige momenten is je iPhone al unlockt zonder dat je er erg in hebt, maar het zou op sommige momenten net nog een tikkie sneller kunnen zijn, vereist soms wel dat je de iPhone iets anders gebruikt, dus niet een halve meter van je af leggen op je bureau en verwachten dat FaceID je gezicht herkent. Sublieme afwerking en heb nog nooit zo’n soepele interface meegemaakt, alles gaat echt zo soepel.

Wel even wennen dat het scherm iets smaller is, voelt in het begin wat benauwend maar went snel. Daarnaast eindelijk af van de enorme formfactor van de 7 Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duchaantje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-06-2023
Heb het idee dat er een bug in ios zit. Na verloop van tijd lijkt het op true tone aanstaat terwijl dat niet zo is. Bij instelling staat true tone dan ook uit. Als ik true tone dan vervolgens aanzet, gaat het juist weer uit. Heel vreemd en lastig. BIj opnieuw opstarten is het probleem weer verdwenen om na enkele uren weer terug te keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Geert1976 schreef op zondag 5 november 2017 @ 14:46:
[...]

Nee, jij zegt dat je het toestel moet oppakken. En dat hoeft niet.
Of erboven moet gaan hangen. Het punt van degene waarop ik reageerde, is dat het allebei niet praktisch is. Jij reageert zelf met tap to wake, maar daarmee ontgrendel je dus helemaal niets. Das dus het hele punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
kdhoe schreef op zondag 5 november 2017 @ 13:41:
[...]

Ja, alleen de settings. Als het niet werkt kan je evt restoren.
Na een paar uur begon de reboots weer dus jouw tip uitgevoerd. Nu maar aankijken of het niet terug komt. Ik hoop dat het niet hardwarematig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
bram1984 schreef op zondag 5 november 2017 @ 15:09:
[...]

Of erboven moet gaan hangen. Het punt van degene waarop ik reageerde, is dat het allebei niet praktisch is. Jij reageert zelf met tap to wake, maar daarmee ontgrendel je dus helemaal niets. Das dus het hele punt.
Nee dat bedoelde hij vgm niet zo.

Het ging erom dat hij de telefoon op tafel heeft liggen, en 'm op moet tillen om wakker te maken, zodat de FaceID klaar voor gebruik wordt.

Dan kun je dus beter 'tap to wake' gebruiken, want dan kun je direct de FaceID laten inkicken. Als hij dermate ver van je weg ligt dat je de berichtjes nog wel kunt lezen, dan zal de FaceID ook gewoon werken nl.

Dat is wat ik uit t verhaal haal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@poor Leno Oké dan lees ik het anders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisUniOn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-06 23:23
duchaantje schreef op zondag 5 november 2017 @ 15:00:
Heb het idee dat er een bug in ios zit. Na verloop van tijd lijkt het op true tone aanstaat terwijl dat niet zo is. Bij instelling staat true tone dan ook uit. Als ik true tone dan vervolgens aanzet, gaat het juist weer uit. Heel vreemd en lastig. BIj opnieuw opstarten is het probleem weer verdwenen om na enkele uren weer terug te keren.
Waarom heb je true tone uitstaan, als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-10 19:55
duchaantje schreef op zondag 5 november 2017 @ 15:00:
Je hebt niet toevallig Night Shift aanstaan? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wel grappig om te zien dat apps die je voorheen met touch id opstarten nu face id ondersteunen.
Pagina: 1 ... 10 ... 65 Laatste

Let op:
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.

Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.