[iPhone X] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 64 65 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:28
WhatsappHack schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:59:
Ik zit te twijfelen over dat reparatieprogramma. Mijn scherm wil aan de rechter onderkant soms niet goed reageren. De backspace en de p reageren dan niet goed of simpelweg niet wat echt f-ing irritant is. Dat probleem komt en gaat, en het is er vaker niet dan wel, dus heb tot dusver nog geen zin gehad om Apple ervoor te bellen. Misschien toch maar eens doen voor het te laat is. En dan misschien maar vragen om ER (heb AppleCare+), biedt wat voordelen en het is onwaarschijnlijk dat ik nog andere incidenten nodig heb voor de vervaldatum. :P
Als het een garantiekwestie is kan je gewoon een ER aanvragen onder AppleCare+ zonder dat dat je ook maar iets (euro's/incidenten) kost. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fuwor schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:55:
[...]

Als het een garantiekwestie is kan je gewoon een ER aanvragen onder AppleCare+ zonder dat dat je ook maar iets (euro's/incidenten) kost. ;)
Oh echt? Ik dacht dat een ER altijd een incident koste tenzij het nog in de DOA-termijn zat. Relaxt. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
WhatsappHack schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 16:05:
[...]

Oh echt? Ik dacht dat een ER altijd een incident koste tenzij het nog in de DOA-termijn zat. Relaxt. :P
Yes, zeker! Hier ook een ER aangemaakt (wel met borg van €1199,- voor de 256GB versie); ook hier af en toe problemen met opnemen van telefoontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

JSchut

.....

jorikc schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 01:35:
[...]

Ja, ik had zo nu en dan dat touch screen niet werkte, misschien 1x per week, maar wel juist als ik een belangrijk telefoontje wilde opnemen... ik dacht dat het misschien te maken had met CPU te druk met andere processen, maar toen ik dit vervangingsprogramma zag, ben ik naar Amac Eindhoven gegaan.

Ze hebben m ingenomen, wat tests gedaan, konden niets vinden en per e-mail om wat extra uitleg gevraagd. Toen heb ik zo’n beetje bovenstaande info gegeven en toen konden ze het wel reproduceren. Toen nieuw scherm gekregen onder garantie. In totaal duurde het een paar werkdagen. Sindsdien geen touchscreen problemen meer :) .
Ik bel vrij weinig maar ik heb wel soms dat ik niet kan opnemen. Maar echt reproduceren kan ik dit niet. Zal het vanavond nog eens testen.

Heel zelden heb ik ook als ik mijn tel ontgredel dat daarna mijn touch het niet meer doet. (Naar boven swipen werkt dan dus wel. MAar daarna is tocuh dood.) Scherm aan en uit lost dat op.

Misschien moet ik hem ook maar eens contact opnemen. Al moet het dan wel te reproduceren zijn denk ik.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:19
Hoeveel % batterij verliezen jullie snachts?

Ik verlies ongeveer 10% batterij per nacht (ongeveer 8 uur) als mijn X op mijn nachtkastje ligt en ik vind dit vrij fors. Heb een Apple Watch series 5 die ik snachts om heb, geen vliegtuigmodus aan en een batterijcapaciteit van 91%.

Nu redt ik het nog prima een hele dag en ik kan hem altijd aan de lader leggen maar ben even nieuwsgierig wat hier de ervaringen zijn. Had het 'probleem' al met IOS 12 en nu met 13 nog steeds.

Op mijn nachtkastje is het wifi en cellulair bereik matig. Wellicht dat dit er nog mee te maken heeft?

Bij de batterij analyse kan ik ook niet de oplossing vinden.

Kortom; ik ben opzoek naar jullie ervaringen om te vergelijken :) Geen groot probleem maar het irriteert mij wel :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

harm12nl schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:29:
Hoeveel % batterij verliezen jullie snachts?

Ik verlies ongeveer 10% batterij per nacht (ongeveer 8 uur) als mijn X op mijn nachtkastje ligt en ik vind dit vrij fors. Heb een Apple Watch series 5 die ik snachts om heb, geen vliegtuigmodus aan en een batterij van 91%.

Nu redt ik het nog prima een hele dag en ik kan hem altijd aan de lader leggen maar ben even nieuwsgierig wat hier de ervaringen zijn. Had het 'probleem' al met IOS 12 en nu met 13 nog steeds.

Op mijn nachtkastje is het wifi en cellulair bereik matig. Wellicht dat dit er nog mee te maken heeft?

Bij de batterij analyse kan ik ook niet de oplossing vinden.

Kortom; ik ben opzoek naar jullie ervaringen om te vergelijken :) Geen groot probleem maar het irriteert mij wel :)
Bereik is een grote factor van batterijduur. De enige manier om eens goed te testen is om je mobiele netwerk uit te schakelen en WIFI alleen aan te laten staan voor een nacht en dan eens te kijken hoeveel de batterij je verliest over de dag.
Wat is de huidige staat van je batterij? (Max capaciteit? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Hann1BaL schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:07:
[...]

Bereik is een grote factor van batterijduur. De enige manier om eens goed te testen is om je mobiele netwerk uit te schakelen en WIFI alleen aan te laten staan voor een nacht en dan eens te kijken hoeveel de batterij je verliest over de dag.
Wat is de huidige staat van je batterij? (Max capaciteit? )
Goeie test, dat ga ik eens proberen. Ik heb overigens wel bellen over Wifi aanstaan. Sowieso is het bereik in onze woning drama (nieuwbouw)!

Huidige capaciteit is 91%.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

harm12nl schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:20:
[...]

Goeie test, dat ga ik eens proberen. Ik heb overigens wel bellen over Wifi aanstaan. Sowieso is het bereik in onze woning drama (nieuwbouw)!

Huidige capaciteit is 91%.
Aan de capaciteit ligt het dan niet, die is bij mij maar 89% maar het verval is niet zo groot.
Uiteraard kun je ook nog zien welke apps de batterij "gebruiken" maar ik zou eerst het mobiele netwerk eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Hann1BaL schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:23:
[...]

Aan de capaciteit ligt het dan niet, die is bij mij maar 89% maar het verval is niet zo groot.
Om hoeveel % gaat het bij jou ongeveer?
[...]

Uiteraard kun je ook nog zien welke apps de batterij "gebruiken"
Daar zie ik helaas niets terug maar daar is het verval ook te klein voor denk ik tov het gebruik overdag.
[...]

maar ik zou eerst het mobiele netwerk eens proberen.
Ik ga het even testen met vliegtuigmodus aan en een keer mobiele netwerk uit. Bedankt voor de tip! :)

[ Voor 6% gewijzigd door hk12nl op 08-10-2019 15:36 ]

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

harm12nl schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:35:
[...]

Om hoeveel % gaat het bij jou ongeveer?

[...]

Daar zie ik helaas niets terug maar daar is het verval ook te klein voor denk ik tov het gebruik overdag.

[...]

Op vliegtuigmodus zetten? Dan blijft de wifi wel actief namelijk :)
Ik weet het niet precies, want meestal laadt ik mijn telefoon op in de nacht.

Er is een aparte knop voor mobiel netwerk, niet vliegtuigmodus, want BT (in theorie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Hann1BaL schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:36:
[...]

Ik weet het niet precies, want meestal laadt ik mijn telefoon op in de nacht.

Er is een aparte knop voor mobiel netwerk, niet vliegtuigmodus, want BT (in theorie)
Deze knop is wel alleen voor data voor zover ik begrijp, dus ik vraag mij af of hij dan evengoed niet continue aan het zoeken is naar een beter of goed netwerk.. Maar we gaan het testen!

Als je vliegtuigmodus aan zet dan blijven wifi en BT actief

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

harm12nl schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:45:
[...]

Deze knop is wel alleen voor data voor zover ik begrijp, dus ik vraag mij af of hij dan evengoed niet continue aan het zoeken is naar een beter of goed netwerk.. Maar we gaan het testen!

Als je vliegtuigmodus aan zet dan blijven wifi en BT actief
Dan zet je hem op vliegtuigmodus. Dan weet je zeker dat je mobiel netwerk test als variabele en oorzaak van de drain.

Vandaag neem ik afscheid van de X en ga ik verder met de 11 Pro

[ Voor 7% gewijzigd door Hann1BaL op 09-10-2019 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Vandaag zomaar uit het niet de ‘bekende’ groene streep op het display zichtbaar. Hardware fout die in het begin na introductie ook opdook. Nu na bijna 2 jaar pas bij mijn toestel.

Foto als voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://www.allaboutphones.nl/wp-content/uploads/2017/11/Screen-Shot-2017-11-13-at-10.38.44.png

Hoe gaan ze hier mee om? Via Coolblue gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
AnthonyR schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:32:
Vandaag zomaar uit het niet de ‘bekende’ groene streep op het display zichtbaar. Hardware fout die in het begin na introductie ook opdook. Nu na bijna 2 jaar pas bij mijn toestel.

Foto als voorbeeld:
[Afbeelding]

Balen zeg. Je hebt 'm korter dan twee jaar? Dan gaat Coolblue gewoon voor een reparatie zorgen neem ik aan. Je bent 'm dan wel even kwijt.

Coolblue is op hun locatie in Den Haag wel Apple Authorized Service Provider, wellicht kunnen ze het daar gelijk repareren onder garantie zodat je dezelfde dag je toestel weer mee kunt nemen. Zou even bellen met Coolblue in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Nu online
Fuwor schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:05:
[...]

Balen zeg. Je hebt 'm korter dan twee jaar? Dan gaat Coolblue gewoon voor een reparatie zorgen neem ik aan. Je bent 'm dan wel even kwijt.

Coolblue is op hun locatie in Den Haag wel Apple Authorized Service Provider, wellicht kunnen ze het daar gelijk repareren onder garantie zodat je dezelfde dag je toestel weer mee kunt nemen. Zou even bellen met Coolblue in ieder geval!
Ja via Coolblue op 29/11/17, dus gelukkig net op tijd. A.s. week maar eens langs in Den Haag, gezien het zakelijke gebruik is opsturen niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@AnthonyR Zou ze eerst ff bellen :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Nu online
Thanks voor de tip nog. Reparatie in Den Haag is niet voor garantiegevallen. Moet via het reguliere retourproces :| Nu even nadenken wat ik tijdelijk kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
AnthonyR schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:32:

Ik heb toevallig net dit probleem laten fixen. Ik moest via de Tele2 website een reparatie verzoek aanmaken, volgende ochtend al opgehaald, 3 dagen later weer terug en nog steeds in nieuwstaat. De uitvoerende partij was Microfix in Leiden en ik kon de voortgang via een link die ik gemaild kreeg volgen.

Uitstekend gedaan wat mij betreft.

(Weet alleen niet of hij nog waterdicht is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
jodeltje schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 19:14:
[...]

Ik heb toevallig net dit probleem laten fixen. Ik moest via de Tele2 website een reparatie verzoek aanmaken, volgende ochtend al opgehaald, 3 dagen later weer terug en nog steeds in nieuwstaat. De uitvoerende partij was Microfix in Leiden en ik kon de voortgang via een link die ik gemaild kreeg volgen.

Uitstekend gedaan wat mij betreft.

(Weet alleen niet of hij nog waterdicht is)
Daarover gesproken, Apple Geniusbar heeft mijn scherm vervangen (garantiegeval). Ik vroeg of ie nog 100% waterdicht was zoals net uit de fabriek en ze zeiden stellig van wel. Maar ik meen ergens gelezen te hebben dat na de 1e keer openmaken het geen 100% meer is? Iemand die hier het fijne van weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSys
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2023
Sinds gisteren kamp in met een probleem op mijn X. Ik had eindelijk gisteren de tijd om upgrade te doen naar de 11. Dus ik begon met backups te nemen daar ik geen plek meer had, had ik de vorige backup gedelete en begonnen met het nemen van een backup, en plots begon de iPhone uit zichzelf te rebooten en nu nog steeds. Heb al in dfu modus geprobeerd om een software updated uit te voeren maar zonder resultaat, bij het downloaden en uitpakken van iswp loopt die opnieuw te rebooten.... iemand dit al voor gehad en een antwoord als een recovery is geen optie :) heb de data wel nodig.. kunnen ze in de Apple een oplossing bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
JustSys schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 09:34:
Sinds gisteren kamp in met een probleem op mijn X. Ik had eindelijk gisteren de tijd om upgrade te doen naar de 11. Dus ik begon met backups te nemen daar ik geen plek meer had, had ik de vorige backup gedelete en begonnen met het nemen van een backup, en plots begon de iPhone uit zichzelf te rebooten en nu nog steeds. Heb al in dfu modus geprobeerd om een software updated uit te voeren maar zonder resultaat, bij het downloaden en uitpakken van iswp loopt die opnieuw te rebooten.... iemand dit al voor gehad en een antwoord als een recovery is geen optie :) heb de data wel nodig.. kunnen ze in de Apple een oplossing bieden?
Erg late antwoord maar heb je het nog opgelost? En verder of je de knopjes vasthouden tot ie uitvalt al geprobeerd had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSys
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2023
SOTD schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:25:
[...]

Erg late antwoord maar heb je het nog opgelost? En verder of je de knopjes vasthouden tot ie uitvalt al geprobeerd had?
Nee nog steeds het zelfde, hij is al een paar dagen aan het rebooten. Ik laat die rebooten tot die het er genoeg van vind :)

Ik lees op het internet dat dit wel vaker voorkomt. Heb nog een tijd gehad om naar een Apple store te gaan.

Was gisteren naar een erkende Apple dealer (switch.be) en enige wat die kon doen is: hier is een gratis nummer van Apple 🤷🏼‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
JustSys schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:50:
[...]

Nee nog steeds het zelfde, hij is al een paar dagen aan het rebooten. Ik laat die rebooten tot die het er genoeg van vind :)

Ik lees op het internet dat dit wel vaker voorkomt. Heb nog een tijd gehad om naar een Apple store te gaan.

Was gisteren naar een erkende Apple dealer (switch.be) en enige wat die kon doen is: hier is een gratis nummer van Apple 🤷🏼‍♂️
Probeer dit eens? https://www.payetteforwar...restarting-heres-the-fix/

Denk dat je stap 5 en 6 moet doen en dan zou ie weer goed moeten zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door SOTD op 08-11-2019 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:42
JustSys schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:50:
[...]

En zet hem eens in even DFU mode en dan terug uit en aan. Blijft hij dan nog rebooten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
Bit offtopic maar een geheel nieuw topic vind ik wat overdreven: gisteren is de iPhone X van mijn vrouw gejat uit een restaurant. Vrijwel direct had ze het door. Toestel vind Find my iPhone gelocked als verloren en het toestel was op dat moment al direct OFFLINE. Vanochtend een notification gekregen dat het toestel 'gevonden was' : find my iphone zag hem in de buurt van Brussel. Toestel heeft een fatsoenlijk PIN en lock-screen stond aan. Hoe kan het dat het toestel weer verbinding heeft gemaakt met internet?

* edit * : gewoon een nieuwe SIM erin waardoor de boel weer online komt? Zou ik dan ergens het telefoonnummer behorende bij de SIM kunnen opvragen / terugvinden ?

[ Voor 13% gewijzigd door knights16 op 09-11-2019 08:39 ]

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:24

pdavie2311

Live life to the fullest..

knights16 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 08:35:
Bit offtopic maar een geheel nieuw topic vind ik wat overdreven: gisteren is de iPhone X van mijn vrouw gejat uit een restaurant. Vrijwel direct had ze het door. Toestel vind Find my iPhone gelocked als verloren en het toestel was op dat moment al direct OFFLINE. Vanochtend een notification gekregen dat het toestel 'gevonden was' : find my iphone zag hem in de buurt van Brussel. Toestel heeft een fatsoenlijk PIN en lock-screen stond aan. Hoe kan het dat het toestel weer verbinding heeft gemaakt met internet?

* edit * : gewoon een nieuwe SIM erin waardoor de boel weer online komt? Zou ik dan ergens het telefoonnummer behorende bij de SIM kunnen opvragen / terugvinden ?
Te erg voor woorden! Blijf met je poten van andermans spullen af! Ik weet nog wel uit de tijd van de jailbreaks, dat er "slimme" lui zijn die binnen een uur een gelockte iPhone opnieuw hadden ingesteld, klaar voor gebruik voor de "nieuwe eigenaar". Waren toen actief hier in de buurt en erover opscheppen, bah! Wellicht is dat hier ook gebeurt?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 23:34

Mja ik heb dat ook al gehoord, ik zou direct bij het thuiskomen het serienummer en imei doorgeven aan de politie ook als je aangifte doet.

Bij ons hebben ze deze week ingebroken en 2 oudere iPhones gestolen, helaas hangt er geen een meer op mijn iCloud account. Ik heb wel de gegevens nog kunnen doorgeven.

Ondertussen is de batterij van mijn iPhone XS serieus aan het trippen, van 100% naar 10% op een nachtje zonder activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AerodynamiX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 21:19
Geen idee of mijn reactie ongewenst is, maar vragen kan altijd: Wat is de huidige markt waarde van een gebruikte iPhone X?

Ik heb mijn toestel (64 gb Space Grey) nu 2 weken te koop staan hier voor een in mijn ogen redelijke prijs, omdat ik inmiddels een 11 Pro heb, maar tot nu toe geen enkele reactie gehad. Het helpt natuurlijk niet dat de markt momenteel overspoeld wordt met 2e handsjes, maar vind het toch zonde dat hij in de doos niks staat te doen. :/

[ Voor 7% gewijzigd door AerodynamiX op 12-11-2019 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

500 euro als die in hele goede staat is

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SOTD
AerodynamiX schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:11:
Geen idee of mijn reactie ongewenst is, maar vragen kan altijd: Wat is de huidige markt waarde van een gebruikte iPhone X?

Ik heb mijn toestel (64 gb Space Grey) nu 2 weken te koop staan hier voor een in mijn ogen redelijke prijs, omdat ik inmiddels een 11 Pro heb, maar tot nu toe geen enkele reactie gehad. Het helpt natuurlijk niet dat de markt momenteel overspoeld wordt met 2e handsjes, maar vind het toch zonde dat hij in de doos niks staat te doen. :/
Ik besteed mijn energie niet eens meer in het verkopen maar bied het gewoon aan op https://www.sobby.nl/ , tot nu toe al 4 keren gedaan en nooit spijt of slechte ervaring gehad. Kan iedereen dit aanraden.

Je kan trouwens hier meteen kijken wat ze voor jouw toestel willen geven, ik heb altijd gekregen wat ze boden want ik vul de vragen eerlijk in en ze waren het altijd eens met mij. (alle 4 de producten waren sowieso in zeer goede staat en leeftijd van apparaat boeit hun niet).

Edit: ff snel ingevuld en als ik alles correct heb ingevuld zoals het is in jouw situatie (64GB, zo goed als nieuw, alle toebehoren en doosje aanwezig) krijg je 454, is minder dan 500 maar bespaart je wel vervelende ervaringen met geinteresseerden.

Nog 1 ding: er zijn meer bedrijven die 2ehands IOS apparaten overnemen maar daar heb ik zelf geen ervaring mee, vandaar dat ik alleen over Sobby begin.

[ Voor 16% gewijzigd door SOTD op 14-11-2019 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:49
jorikc schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 01:35:
[...]

Ja, ik had zo nu en dan dat touch screen niet werkte, misschien 1x per week, maar wel juist als ik een belangrijk telefoontje wilde opnemen... ik dacht dat het misschien te maken had met CPU te druk met andere processen, maar toen ik dit vervangingsprogramma zag, ben ik naar Amac Eindhoven gegaan.

Ze hebben m ingenomen, wat tests gedaan, konden niets vinden en per e-mail om wat extra uitleg gevraagd. Toen heb ik zo’n beetje bovenstaande info gegeven en toen konden ze het wel reproduceren. Toen nieuw scherm gekregen onder garantie. In totaal duurde het een paar werkdagen. Sindsdien geen touchscreen problemen meer :) .
De mijne is inmiddels bijna een maand terug naar Apple Support geweest. Nu dacht ik dat hij gerepareerd was, maar het probleem kwam terug terug. Nu heb ik mijn telefoon nog eens goed bekeken en ik zie dat ik nog het zelfde scherm heb, deze is zo te zien gepolijst bij Apple Support. Misschien dat ze alleen de beeldscherm module vervangen hebben?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dat is wss de nieuwe feature sinds iOS 13. Zelfs als het toestel offline is verzend hij de locatie via andere Apple apparaten in de buurt. https://9to5mac.com/2019/09/01/find-my-lost-iphone-offline/

Zou best kunnen dat hij toen hij gejat werd in de auto is meegenomen waar geen ander apparaat was en boven water is gekomen zodra hij weer zichtbaar was.

Misschien heeft t restaurant cameratoezicht trouwens.

[ Voor 9% gewijzigd door WhatsappHack op 17-01-2020 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:29

OMX2000

By any means necessary...

Ik heb sinds een half uur het "green line" issue te pakken. En aangezien de iPhone X ouder is dan 2 jaar kan ik naar garantie wel fluiten. Dus ik vroeg me af of het uberhaupt te fixen is zonder het scherm te vervangen?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
AerodynamiX schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:11:

Mijn iPhone is laatst gestolen in Colombia dus ik wil een tijdelijke X of XS kopen als overbrugging voor de redesigned 12 in het najaar. Voor een X mik ik op 300-400 euro, de XS 400-550. Volgens mij is dat prima te doen met de prijzen die ik zie op marktplaats en wat onderhandeling (aanbod is enorm)

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 21:24
Sinds dit weekend in het bezit van een refurbished IPhone X. Mijn vorige toestel was gewoon op en toe aan vervanging. Jaren lang op Android gezeten en dus nu een IPhone, eigenlijk vanwege het update beleid en de waarde als je hem weer wilt doorverkopen. Ik koop mijn toestellen altijd los en zelfs refurbished kostte de X nog een flinke duit.

Nu opzoek naar een draadloze lader en een hoesje voor draadloos op te laden. Tot nu toe positief verrast door het toestel :)

Ook dit topic maar eens doorcrollen voor tips & tricks. Toch een verandering als je van een Android of komt :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:34

KRAI.7

Bwoah...

Sinds een paar maanden begon mijn iPhone X-batterij toch wel wat zwakker te worden (+- 80% en een waarschuwing erbij dat de batterij vervangen moest worden). Kon hem zeker wel twee á drie keer opladen per dag.

Net bij CARD Services in Zwolle geweest om de batterij te vervangen. Ik kan er voorlopig weer mee vooruit!

Weet niet hoe het met jullie zit maar ik heb echt nog geen enkele behoefte om te upgraden naar een nieuwer toestel, terwijl ik bij iedere vorige iPhone na twee jaar echt graag de nieuwste wilde hebben. Ben gewoon nog zo tevreden met het design van dit toestel (dat is natuurlijk ook niet echt veranderd in nieuwere versies) maar vooral ook de snelheid.

Top aankoop geweest dit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

KRAI.7 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:11:
Sinds een paar maanden begon mijn iPhone X-batterij toch wel wat zwakker te worden (+- 80% en een waarschuwing erbij dat de batterij vervangen moest worden). Kon hem zeker wel twee á drie keer opladen per dag.

Net bij CARD Services in Zwolle geweest om de batterij te vervangen. Ik kan er voorlopig weer mee vooruit!

Weet niet hoe het met jullie zit maar ik heb echt nog geen enkele behoefte om te upgraden naar een nieuwer toestel, terwijl ik bij iedere vorige iPhone na twee jaar echt graag de nieuwste wilde hebben. Ben gewoon nog zo tevreden met het design van dit toestel (dat is natuurlijk ook niet echt veranderd in nieuwere versies) maar vooral ook de snelheid.

Same here. Toen erg aan het twijfelen geweest tussen de X en de 8. Wat ben ik blij dat ik voor de X gegaan ben. Mijn batterij is nog altijd 91% wat nog prima te doen is. Merk wel dat ik hem vaker op moet laden dan voorheen. Maar tot nu toe nog niet zo dat het vervelend is. Op het moment dat ik merk dat ik mij ga irriteren aan hoe vaak ik moet opladen dan ga ik denk ik kijken wat het kost om de batterij te vervangen.

De iPhone 12 ga ik vermoedelijk ook overslaan. Misschien met de 13 (of 12s) weer eens kijken. Ik voel nu absoluut niet de drang om te upgraden naar een iphone 11. Mocht de iPhone 12 revolutionair zijn dan zal ik het altijd wel overwegen, maar daar ga ik niet vanuit :P

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Laatst online: 08:04

Ik ervaar exact wat jij verwoord. Helemaal nu met die jailbreak checkra1n. Kan hem weer helemaal tweaken en opnieuw ontdekken. Batterij is wel een dingetje. Die ik aardig versleten.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:20

Het is echt een heel fijn toestel. Maar ik kan toch niet wachten op de iPhone 12 hoor. Nieuw ontwerp is altijd leuk en, alhoewel het zeker niet nodig is, is een nieuw speeltje ook wel erg leuk :*)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Laatst online: 08:10

racoon

mooowwww

Gisteravond mijn iphone op de draadloze oplader gezet en daar de wekker ingesteld, vanmorgen na de wekker wakker geworden en bleek mijn iphone niet meer op te starten met geen enkele toetscombinatie, telefoon aan de pc gehangen en aan het stroom.

Iemand een idee of de iphone nog te redden is?
Als ik mijzelf bel krijg ik meteen dat ik niet bereikbaar ben.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:49

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

racoon schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 07:35:
Gisteravond mijn iphone op de draadloze oplader gezet en daar de wekker ingesteld, vanmorgen na de wekker wakker geworden en bleek mijn iphone niet meer op te starten met geen enkele toetscombinatie, telefoon aan de pc gehangen en aan het stroom.

Iemand een idee of de iphone nog te redden is?
Als ik mijzelf bel krijg ik meteen dat ik niet bereikbaar ben.
Even aan een normale lader hangen. Even wachten en hij start weer op.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Tylen schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 07:39:
[...]

Even aan een normale lader hangen. Even wachten en hij start weer op.
Heb hem 40 minuten aan de autoradio gehad en nu al 10 minuten aan de laptop zonder resultaat, denk je dat het uitmaakt als ik hem aan een normale lader in het stopcontact doe?

[ Voor 12% gewijzigd door racoon op 17-07-2020 07:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
racoon schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 07:41:
[...]

Heb hem 40 minuten aan de autoradio gehad en nu al 10 minuten aan de laptop zonder resultaat, denk je dat het uitmaakt als ik hem aan een normale lader in het stopcontact doe?
Of het de situatie op gaat lossen weet ik niet, maar ik zou zeker even de optie proberen die ook bij het leveren van je telefoon komt: de originele oplader!

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

hk12nl schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 08:28:
[...]

Of het de situatie op gaat lossen weet ik niet, maar ik zou zeker even de optie proberen die ook bij het leveren van je telefoon komt: de originele oplader!
Denk niet dat dit het oplost, hij is nu al 10 minuten aan het stroom en geen beeld nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 21:45
racoon schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:16:
[...]

Denk niet dat dit het oplost, hij is nu al 10 minuten aan het stroom en geen beeld nog.
DFU mode al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Dat ga ik vanavond thuis proberen, heb hier geen itunes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
racoon schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:16:
[...]

Dan zal hij waarschijnlijk in DFU mode staan zoals @larsiey aangeeft.

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Zelfs dfu helpt niet, telefoon reageert nergens op, heb nu een iPhone 11 Pro genomen omdat ik kon verlengen, de oude laat ik waarschijnlijk onder garantie nakijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Meer mensen die vanaf een X komende maand/maanden gaan updaten naar een iPhone 12 (pro/Max)? Ik twijfel nog tussen het formaat. Ik ben de X wel gaan waarderen waar ik vroeger altijd groter wilde. Hij is lekker handzaam nog!

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Alekz87 schreef op zondag 27 september 2020 @ 23:32:
Meer mensen die vanaf een X komende maand/maanden gaan updaten naar een iPhone 12 (pro/Max)? Ik twijfel nog tussen het formaat. Ik ben de X wel gaan waarderen waar ik vroeger altijd groter wilde. Hij is lekker handzaam nog!
Ja hier ook een X, en ik ben ook in de markt voor een 12 pro. De max misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 21:42
Ik ben ook in de markt en ga denk ik voor de kleinste iPhone 12.
Deze is als het goed is wél echt met 1 hand te bedienen, waarbij ik met de X met m’n duim toch net niet overal bij kan.
Naar wat ik begrijp lever je qua schermgrootte nauwelijks in tov de X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:52
Ik kijk even wat ze gaan kosten en of de batterij wat langer meegaat.
Anders hou ik de X en laat er een nieuwe batterij inzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:36

Grin

Ride si sapis.

Hier ook nog een iPhone X.
De XS was (een van) de kleinste upgrade(s) van een iPhone-generatie en de 11 vond ik ook niet echt de moeite - camera vind ik niet heel erg interessant.
Hopelijk gaat de iPhone 12 iets brengen wat ik de moeite vind, maar wat ik tot zover heb gehoord... Het is dat ik via mijn werkgever een telefoon kan uitzoeken, anders had ik waarschijnlijk gewacht tot de iPhone 13. De iPhone X (256 GB, 1329 euro) was een dure telefoon: incl Apple lederen hoes en screenprotector zat ik op bijna 1500 euro. Maar heb er veel plezier van gehad, achteraf bezien - bijna drie jaren later - had ik hem weer gekocht, geen enkele twijfel.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 10:31
@Alekz87 Ik was van plan om mijn X te vervangen door een 12, maar eigenlijk doet ie het nog prima... Ik wacht de presentatie van Apple even af maar wie weet wordt het een batterij vervanging en dan kan ik er weer tegenaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:26
Ik ga updaten. Helaas maand geleden mijn X laten vallen en nu is het scherm kapot (kleuren). Dus ik moet wel een nieuwe. Afhankelijk van de prijzen en specificaties ga ik voor een iPhone 12 of iPhone 12 Pro

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesselP
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-09 15:45
Paar maand geleden van m'n X de achterkant (welke kapot was) en de batterij zelf vervangen, waar dat tweede een heel verschil heeft gemaakt. Nog in dubio of ik binnenkort de 12 Pro haal, maar als ik het doe is het om de betere camera's en meer opslag (heb nu 64gb). Groter scherm wil ik zeker niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Sinds vanmiddag functioneerd mijn X niet meer. Scherm reageert helemaal nergens meer op. Standaard riedeltje al gedaan, herstarten etc etc. Helaas blijft het scherm niet reageren op inpunt. Best vervelend.

Maar hoe krijg ik de iphone nu uit ? Anders gaan ook mijn alarmen morgen gewoon af en die kan ik niet uit zetten omdat het scherm niet reageert.....

Iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Galaxis schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:39:
Sinds vanmiddag functioneerd mijn X niet meer. Scherm reageert helemaal nergens meer op. Standaard riedeltje al gedaan, herstarten etc etc. Helaas blijft het scherm niet reageren op inpunt. Best vervelend.

Maar hoe krijg ik de iphone nu uit ? Anders gaan ook mijn alarmen morgen gewoon af en die kan ik niet uit zetten omdat het scherm niet reageert.....

Iemand tips ?
Als die niet meer reageert op aanrakingen, dan wachten tot de batterij leeg is ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of herstarten naar herstel modus. Dan blijft ie aanstaan op een iTunes logotje in het ergste geval. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Heb hem nu maar DFU modus gereset. Staat nu op het hallo scherm. Morgen maar eens contact zoeken en dit oplossen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Galaxis
iPhone weer terug van weggeweest. Netjes gerepareerd, nieuw scherm geplaatst en alles functioneert weer. Zelfs netjes onder garantie gemaakt! Helemaal top weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Laatst online: 15-09 19:50
Iemand bekend hier met het probleem dat je telkens wordt uitgelogd op je email (hotmail) account?
Ik moet elke dag / 2 dagen wel weer eens mijn email wachtwoord invoeren om mijn mails binnen te krijgen, hiervoor 3 jaar lang nooit last van gehad.

Heel vreemd en behoorlijk irritant ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Dirk0s schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:47:
Iemand bekend hier met het probleem dat je telkens wordt uitgelogd op je email (hotmail) account?
Ik moet elke dag / 2 dagen wel weer eens mijn email wachtwoord invoeren om mijn mails binnen te krijgen, hiervoor 3 jaar lang nooit last van gehad.

Ik heb dit ook op de iPhone 12 Pro, mijn vriendin heeft dit ook op de iPhone 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Dirk0s schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:47:

Lijkt inderdaad op een iOS probleem. In dit topic is het al meer genoemd:

https://gathering.tweaker...ist_messages/2001974/last

Wellicht kan je hier kijken voor een oplossing :)

[ Voor 4% gewijzigd door hk12nl op 15-11-2020 09:11 ]

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het overwogen doordat contract begin deze maand afliep maar het verschil tussen X en 12 pro max vond ik niet indrukwekkend genoeg om zoveel geld erbij te lappen. Denk dat ik hem nog 1 jaartje hou. Batterijconditie is nog 86%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:20:
[...]

Heb het overwogen doordat contract begin deze maand afliep maar het verschil tussen X en 12 pro max vond ik niet indrukwekkend genoeg om zoveel geld erbij te lappen. Denk dat ik hem nog 1 jaartje hou. Batterijconditie is nog 86%
Ik ben zelf overgestapt van een XS naar een 12 Pro Max, maar je hebt groot gelijk. Afgezien van de langere accuduur en de betere camera(s) is er geen verschil. Verder 6GB ipv 4GB (3GB bij de X) RAM, maar daar merk je weinig van. Het scherm vind ik wel wat beter. Ik ben wel blij met mijn keuze, maar van de 7 naar de XS vond ik een veel grotere upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syltheboy schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:42:
[...]

Ik ben zelf overgestapt van een XS naar een 12 Pro Max, maar je hebt groot gelijk. Afgezien van de langere accuduur en de betere camera(s) is er geen verschil. Verder 6GB ipv 4GB (3GB bij de X) RAM, maar daar merk je weinig van. Het scherm vind ik wel wat beter. Ik ben wel blij met mijn keuze, maar van de 7 naar de XS vond ik een veel grotere upgrade.
Inderdaad, hier van 7 naar X gegaan en dat vond ik ook een "grote" upgrade. En ja: de verschillen die je opsomt hebben mij niet over gehaald om over te stappen, alhoewel de aanschafprijs ook een vrij grote rol speelde. (Ik krijg nu nog ongeveer 335 euro voor mijn X en ik zou zo een 800 euro erbij moeten lappen ongeveer voor de 12 pro max 128GB (via mijn provider is 100 euro goedkoper dan in de winkel zonder dat abo duurder wordt).)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@Verwijderd Dan moet je nog mazzel hebben, of heb je niet de standaard opslag genomen? Ik kreeg voor mijn XS (standaard opslag) nog 350 euro (wel aan familie), dus ik vond de afschrijving van 600 euro in 2 jaar tijd best veel.

Zelfs zonder beschadigingen, want ik ben altijd erg voorzichtig met mijn spullen. Inclusief hoesjes en screen protectors kwam ik op 700+ euro afschrijving, maar meestal reken je accessoires niet mee.

Hoe duurder het toestel hoe meer afschrijving, dus voor mijn 12 Pro Max zal dat ook gelden. Het beste is om hem te gebruiken totdat hij geen updates meer krijgt (of nog langer), maar dat is me nog nooit gelukt.

[ Voor 40% gewijzigd door syltheboy op 10-01-2021 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syltheboy schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:20:
@Verwijderd Dan moet je nog mazzel hebben, of heb je niet de standaard opslag genomen? Ik kreeg voor mijn XS (standaard opslag) nog 350 euro (wel aan familie), dus ik vond de afschrijving van 600 euro in 2 jaar tijd best veel.

Zelfs zonder beschadigingen, want ik ben altijd erg voorzichtig met mijn spullen. Inclusief hoesjes en screen protectors kwam ik op 700+ euro afschrijving, maar meestal reken je accessoires niet mee.

Hoe duurder het toestel hoe meer afschrijving, dus voor mijn 12 Pro Max zal dat ook gelden. Het beste is om hem te gebruiken totdat hij geen updates meer krijgt (of nog langer), maar dat is me nog nooit gelukt.
Mijn X heeft 256GB. De prijs komt van sobby.nl vandaan. Heb al meerdere opgestuurd en telkens gekregen wat ik zo eerlijk mogelijk had aangevinkt en kan het van harte aanbevelen (heb geen aandelen en geen enkele affiniteit met ze).

Edit: ff snel ingevuld waarvan ik vermoed dat het correct is bij jou, je zou dan 324 gekregen hebben, ik heb voor mezelf opnieuw ingevuld en ook ik krijg 324 euro maar dat is dus dankzij de hogere opslag. (blijkbaar 11 euro gezakt sinds de laatste keer dat ik keek)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2021 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:10
Omdat er in het accessoires topic weinig leven is, doe ik het even hier.

Ik heb mijn iPhone X al sinds launch en ik heb deze tot september 2018 zonder screen protector gebruikt.
In september 2018 heb ik een screen protector laten zetten bij de Apple Store in Marseille omdat er een aantal kleine krasjes enorm zichtbaar zijn in het felle licht.
Lange tijd geen problemen gehad maar sinds een paar maanden valt het mij op dat de screen protector veel gladder is geworden. Daarnaast is het zo dat de veegbewegingen erg zichtbaar zijn op de screen protector:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtO4OoBgR9-VFmc6hHhWTESZ_wE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aJqtB4PELpIHz5c5hUBk4p7R.jpg?f=fotoalbum_large

In het gewone licht is het erg zichtbaar en ook erg storend. Daarnaast is het erg irritant dat het scherm veel gladder is geworden. Mijn iPad Pro zonder screen protector heeft geen last van beide problemen. Bijna elke dag maak ik de screen protector schoon met een microvezel doekje maar na een dag is het alweer vies.
Is er een oplossing hiervoor of is dit simpelweg ouderdom?
Overigens heb ik besloten om te wachten op de 13 Pro omdat ik veel thuis ben en daardoor mijn iPhone bijna niet gebruik. Ik wil dus nog 8 maanden met mijn iPhone X doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:06

Aiii

何これ

Oleophobic coating is denk ik gewoon op. Die hebben sowieso niet het eeuwige leven, maar zeker op screen protectors ben je daar na een paar jaar echt wel doorheen en dan krijg je dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf niet zo een fan van de tech21 screenprotector van Apple stores. Veel te veel frictie bij elke veegbeweging. Heb het 1 keer gedaan en daarna nooit meer. Koop ze gewoon online voor stukken minder maar altijd tevreden. Wel vervang ik ze na ongeveer 6 maanden omdat ze dan vol zitten met krasjes. Zo blijft mijn X als nieuw uitzien, ook na bijna 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:10
Aiii schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:57:
Oleophobic coating is denk ik gewoon op. Die hebben sowieso niet het eeuwige leven, maar zeker op screen protectors ben je daar na een paar jaar echt wel doorheen en dan krijg je dit.
Duidelijk, daar heb ik niet aan gedacht.
Zeker nu ik veel meer thuis ben, gebruik ik mijn iPhone ook veel minder dus het is niet het ergste probleem.
Als ik mijn scherm aanzet, dan zie je er niks van. Ik laat het zo totdat de iPhone 13 Pro uitkomt :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-09 22:31
Toch even het vermelden waard:

Trotse Iphone X bezitter sinds 2017. Batterij begon toch gevoelig achteruit te gaan laatste tijd. --> Nieuwe batterij laten inzetten voor een 50tal eurootjes en is weer zo goed als nieuw.

Wat een verademing om zo lang met een telefoon te kunnen doorgaan met laatste updates etc en hij voelt nog even snel als 4 jaar geleden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alekz87
Antigo schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:10:

Trotse Iphone X bezitter sinds 2017. Batterij begon toch gevoelig achteruit te gaan laatste tijd. --> Nieuwe batterij laten inzetten voor een 50tal eurootjes en is weer zo goed als nieuw.

Wat een verademing om zo lang met een telefoon te kunnen doorgaan met laatste updates etc en hij voelt nog even snel als 4 jaar geleden!
Ik heb m verkocht voor de iPhone 12 Pro. Enige wat ik merk is net ff wat mooiere foto’s en night mode. Voor de rest had ik eigenlijk net zo goed de X kunnen behouden met jailbreak…. Vooral dat laatste mis ik

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Antigo schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:10:

Jammer dat je niet voor €75,- bij Apple bent geweest.
Hierbij krijg je ook garantie op de reparatie, en mag je uitgaan dat de verschillende lengtes schroefjes juist zijn geplaatst. Ook zal daar de framesticker zijn vervangen, om nog maar niet te hebben over de kwaliteit van de accu.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Sandermm
  • Laatst online: 11:22
De azijnbode?

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
Ik heb een vraag aan alle iPhone X gebruikers. Is het normaal dat de batterij conditie na bijna 3 jaar intensief gebruik nog maar op 81% is? Mijn iPhone 11 pro van bijna 2 jaar (ook intensief gebruikt) staat de batterij conditie op 91%. Bij wie is de batterij conditie bij intensief gebruik ook zo laag? Of is dit normaal?

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:59
pinokkia schreef op woensdag 15 september 2021 @ 21:48:
Ik heb een vraag aan alle iPhone X gebruikers. Is het normaal dat de batterij conditie na bijna 3 jaar intensief gebruik nog maar op 81% is? Mijn iPhone 11 pro van bijna 2 jaar (ook intensief gebruikt) staat de batterij conditie op 91%. Bij wie is de batterij conditie bij intensief gebruik ook zo laag? Of is dit normaal?
Langzaamaan beginnen wij X exemplaren binnen te krijgen voor accu swaps. Wekelijks minimaal 1, met vergelijkbare cijfers en cycles die wisselen tussen de pak 'm beet 600 a 900. Dus gemiddeld gebruik, meestal 1x per dag opladen. Je zit naar mijn ervaring in middenmoot. Heb je last van de accuduur dan zou ik zeggen laat 'm swappen ;). Doe je het bij Apple / service punt krijg je meteen een nieuwe speaker erbij.

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:05
Bij mij staat ‘ie ook op 81%

It's funny. But not ha-ha funny.

• pinokkia
sigmundfreund schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:06:
[...]

Langzaamaan beginnen wij X exemplaren binnen te krijgen voor accu swaps. Wekelijks minimaal 1, met vergelijkbare cijfers en cycles die wisselen tussen de pak 'm beet 600 a 900. Dus gemiddeld gebruik, meestal 1x per dag opladen. Je zit naar mijn ervaring in middenmoot. Heb je last van de accuduur dan zou ik zeggen laat 'm swappen ;). Doe je het bij Apple / service punt krijg je meteen een nieuwe speaker erbij.
Accu duur bij intensief gebruik is 1 x per dag opladen. Behalve bij Pokémon go intensief gebruik is dat einde van de dag 2 x opladen. Thx voor het antwoord.

@ Nero22
Ook bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Een Apple batterij is ontworpen, om tot 80% van de oorspronkelijke capaciteit vast te houden bij 500 volledige oplaadcycli, bij normaal gebruik. je kunt je oplaadcycli uitlezen met 3uTools for Windows, of coconutBattery voor macOS. De kosten van het vervangen bij Apple, of servicecenter zijn E75,- voor je X. Ik geloof dat bij 78 of 75% de melding ' reparatie' verschijnt. Je kunt zelf beslissen of dit het je waard is nog. Als het toestel verder nog netjes is, lijkt het mij de moeite wel waard.(een goede kwaliteit aftermarket batterij kost je +- E30,- als je het zelf wilt vervangen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinokkia
Hackus schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:18:
[...]

Een Apple batterij is ontworpen, om tot 80% van de oorspronkelijke capaciteit vast te houden bij 500 volledige oplaadcycli, bij normaal gebruik. je kunt je oplaadcycli uitlezen met 3uTools for Windows, of coconutBattery voor macOS. De kosten van het vervangen bij Apple, of servicecenter zijn E75,- voor je X. Ik geloof dat bij 78 of 75% de melding ' reparatie' verschijnt. Je kunt zelf beslissen of dit het je waard is nog. Als het toestel verder nog netjes is, lijkt het mij de moeite wel waard.(een goede kwaliteit aftermarket batterij kost je +- E30,- als je het zelf wilt vervangen)
Ik had inderdaad gezien dat tegenwoordig niet meer zo duur is om de batterij te vervangen. Mijn iPhone X ziet er als nieuw uit. Dus ga ik wel tzt als de batterij capaciteit onder de 80% zit wel vervangen. Dat is nog altijd goedkoper dan een andere iPhone te kopen. Daarbij is de software ondersteuning nog x aantal jaar vanuit Apple.

Top en bedankt voor je reactie.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Yucko

One clown to rule them all !

Hackus schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:18:
[...]

raar, de mijne geeft als batterijconditie "Onderhoud" aan .. terwijl de maximumcapaciteit nog 85% is.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Yucko schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:13:
[...]

raar, de mijne geeft als batterijconditie "Onderhoud" aan .. terwijl de maximumcapaciteit nog 85% is.
Batterijconditie ->reparatie, is wat anders dan onderhoud ;)

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:34
Mijn iPhone X heeft een tijd geleden een horror crash meegemaakt. In plaats van reparatie ben ik overgegaan op een nieuwe 11 Pro. Sinds kort een Android telefoon van de werkgever gekregen inclusief simkaart, maar daar werk ik liever niet op. Ik zou mijn X graag alsnog willen laten repareren om te kunnen gebruiken voor werk, maar twijfel over het volgende.

Dat voor en achterkant vervangen moeten worden is duidelijk, maar ik zie bij thephonelab 'Behuizing vervangen' staan a €290. Even voor mijn beeld: de behuizing is de complete buitenkant van de iPhone (voor, achterkant en randen rondom)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LJPGj53aDcP7MjhADjMkBqEc6w8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1KBlF7AzjE6N9pBTFRwnN6Xu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TGXPq8lDkPhXOmDWa68sxTLgr8M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7UILqLQvWA1OeH9pm1xOyzPn.jpg?f=fotoalbum_tile

De iPhone werkte toen nog, dus qua interne schade lijk ik er naar mijn idee wel mee weg te komen.

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:59
Behuizing is exclusief scherm, accu, etc. Zit wel wat werk in afhankelijk van hoe compleet de donor is. Je kan een ifixit guide bekijken of je het zelf de moeite waard vindt. Je hebt in elk geval een scherm en een behuizing nodig. Misschien meer, maar dat is afhankelijk van de interne schade.

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:34
sigmundfreund schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:58:
Behuizing is exclusief scherm, accu, etc. Zit wel wat werk in afhankelijk van hoe compleet de donor is. Je kan een ifixit guide bekijken of je het zelf de moeite waard vindt. Je hebt in elk geval een scherm en een behuizing nodig. Misschien meer, maar dat is afhankelijk van de interne schade.
Het lijkt er op dat de reparatie stuk meer gaat kosten dan ik had gehoopt. Ik probeer het nog wel even een half jaartje vol te houden, dan kan ik weer naar een nieuw toestel en kan mijn 11 Pro als werktelefoon verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Streskip schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:49:
Mijn iPhone X heeft een tijd geleden een horror crash meegemaakt. In plaats van reparatie ben ik overgegaan op een nieuwe 11 Pro. Sinds kort een Android telefoon van de werkgever gekregen inclusief simkaart, maar daar werk ik liever niet op. Ik zou mijn X graag alsnog willen laten repareren om te kunnen gebruiken voor werk, maar twijfel over het volgende.

Dat voor en achterkant vervangen moeten worden is duidelijk, maar ik zie bij thephonelab 'Behuizing vervangen' staan a €290. Even voor mijn beeld: de behuizing is de complete buitenkant van de iPhone (voor, achterkant en randen rondom)?

[Afbeelding][Afbeelding]

De iPhone werkte toen nog, dus qua interne schade lijk ik er naar mijn idee wel mee weg te komen.
Ik denk dat een 2e hands X goedkoper is als ik die schade zo bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Heb voor mijn werk nu een Iphone 7, en dat scherm is slecht gemaakt, typen gaat lastig en de batterij is snel leeg.

Mijn ogen zijn gevallen op een refurbished Iphone X, hoe is jullie ervaring met deze telefoon in 2023, alleen om te bellen, en appen.

Lijkt me nog wel prima te doen,heb zelf prive een Iphone XR in gebruik die nog prima is

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12:13
Mars18 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:01:
Heb voor mijn werk nu een Iphone 7, en dat scherm is slecht gemaakt, typen gaat lastig en de batterij is snel leeg.

Mijn ogen zijn gevallen op een refurbished Iphone X, hoe is jullie ervaring met deze telefoon in 2023, alleen om te bellen, en appen.

Lijkt me nog wel prima te doen,heb zelf prive een Iphone XR in gebruik die nog prima is
Zollotech heeft enkele weken geleden over dit topic nog een video gepubliceerd. Heb 'em zelf nog niet bekeken, maar allicht kan hij jou wel helpen:

YouTube: iPhone X in 2023 - Should You Still Buy It?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
StevenRSCA schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:58:
[...]

Zollotech heeft enkele weken geleden over dit topic nog een video gepubliceerd. Heb 'em zelf nog niet bekeken, maar allicht kan hij jou wel helpen:

YouTube: iPhone X in 2023 - Should You Still Buy It?
Zag die video, maar hoor ook graag dagelijkse gebruikers hier :P

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87

Mijn vrouwe heeft een iPhone X om te bellen en appen. Gaat echt dikke prima! 3D Touch is echt heerlijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:50

X is een jaartje ouder dan de XR, maar denk dat die best nog te doen is idd. Ik zou alleen zelf niet snel geld aan willen uitgeven, omdat het model inmiddels alweer even bestaat en Apple toch op een gegeven moment zal gaan stoppen met IOS ondersteuning bij nieuwe release versies.
iPhone 8 en X (die hebben dezelfde release date) zijn de oudste iPhones die de laatste IOS ondersteuning hebben. Nu kan het zijn dat bij de toekomstige IOS 17 ze de X nog onsteuning geven, maar als ze ondersteuning van een model gaan stoppen, zal de X samen met de 8 als eerste gaan sneuvelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia

Ben zelf in het bezit van de iPhone X. Het is een prima telefoon voor bellen en appen. Ik gebruik deze dagelijks nog buiten mijn andere iPhones (11 Pro, 12 Pro en 14 Pro). Alleen moet ik nu op zeer korte termijn mijn batterij vervangen, want die zit op 74%. Maar iPhone X is ook al 5 jaar oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Ik gebruik mijn iPhone X nog altijd sinds launch date, bijna 5,5 jaar dus. 1x vorig jaar batterij vervangen door apple (kosten 70 euri)

Ik draai wel 15.7 dus heb geen ervaringen met iOS 16, maar draait nog als een zonnetje. Ik doe veel surfen, whatsapp, bellen, youtube, OV apps, navigatie, DJI app (drone), muziek apps. Van alles dus eigenlijk behalve games. Oja en de camera, als je t mij vraagt prima kwaliteit en kan opnemen in 4k60.

Ik ben best kritisch op hoe 'snappy' mn devices zijn, maar heb niks te klagen bij mn iPhone x.

Reden dat ik niet upgrade naar iOS 16 is dat ik bij de eerste versie last kreeg van battery drain (dus toen weer gedowngrade toen t nog kon) en omdat ik bang ben dat hij minder snel zal zijn. T zal wel meevallen, maar toch. 15.7 staat wel bekend als een hele goede en stabiele iOS versie dus blijf ik er maar bij.

[ Voor 29% gewijzigd door _Christiaan_ op 03-03-2023 14:58 ]

NOSIG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alekz87
Toevallig van vandaag:

YouTube: How is iOS 16 on iPhone X?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Jammer dat in die video de batterijduur niet aan bod komt. Heeft iemand ervaringen daarmee met de iPhone X op iOS 16.3? Ik had met de eerste versie van iOS 16 allemaal last van battery drain en overheating, ik zou weleens willen weten of dat nu voorbij is.

NOSIG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basz85
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-07 11:52
_Christiaan_ schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 11:21:
[...]

Jammer dat in die video de batterijduur niet aan bod komt. Heeft iemand ervaringen daarmee met de iPhone X op iOS 16.3? Ik had met de eerste versie van iOS 16 allemaal last van battery drain en overheating, ik zou weleens willen weten of dat nu voorbij is.
Ik ben een iPhone X gebruiker met iOS 16.3.1. Ik ervaar persoonlijk geen battery drain en oververhitting en heb ‘m een nachtje laten indexeren en aan de lader gehouden (doe ik normaal nooit in de nacht aan de lader).

Ik was ook wat huiverig om te upgraden naar iOS 16.x icm iPhone X, toch maar bijgewerkt vanuit veiligheidsoverwegingen.

Succes met het beslissen!

Groeten,
Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
pinokkia schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:10:
[...]

Ben zelf in het bezit van de iPhone X. Het is een prima telefoon voor bellen en appen. Ik gebruik deze dagelijks nog buiten mijn andere iPhones (11 Pro, 12 Pro en 14 Pro). Alleen moet ik nu op zeer korte termijn mijn batterij vervangen, want die zit op 74%. Maar iPhone X is ook al 5 jaar oud.
Dank, kreeg de telefoon van Forza Refurbished vrijdag binnen, Iphone X als model werkt prima, alleen het knopje van de silent button lijkt niet goed te werken. Als ik hem op mute zet, dan is de telefoon gemute, alleen als ik hem er dan van af wil halen, blijft de telefoon op mute staan.

Ga straks wel bellen

Update 13-3
Helaas is het 2e toestel ook niet goed, heeft last van touch ghosting? Doet dingen die ik niet aanklik. Morgen komt 3e toestel binnen.

Is de Iphone X gevoelig voor problemen?

[ Voor 11% gewijzigd door Mars18 op 13-03-2023 10:43 ]

Pagina: 1 ... 64 65 Laatste

Let op:
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.

Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.