“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Verwijderd
Paypall doet het gewoon met face idpdavie2311 schreef op zondag 5 november 2017 @ 17:25:
[...]
Als de Rabobank dat nu ook even aanpast...;-)
Edit: En Paypall
Hoe dan? Heb bij instellingen touch id aan staan...
Verwijderd
Klopt idd, bij iedere app waarbij je touch id kan instellen werkt met face id.pdavie2311 schreef op zondag 5 november 2017 @ 17:28:
[...]
Hoe dan? Heb bij instellingen touch id aan staan...
En zoals genoemd vandaag nog verder mee kunnen spelen en testen en zodoende kom ik daar nu op terug. Want mijn ervaringen dat het niet goed werkte en de set-up maar duurde en duurde kon natuurlijk absoluut niet volgens sommigen hier, wie dacht ik wel niet dat ik was... Dat terzijde, goed nieuws hoor, wees gerust bepaalde mensen hier, want vandaag werkte alles inderdaad vlekkeloos, zoals zovelen hier beamen. De set-up verliep smooth en snel, twee scanrondes en 20 seconden verder en Face ID was ingesteld. Ben niet helemaal overtuigd van deze opzet en ben benieuwd hoe de markt hierop gaat reageren, maar geef mij nog maar even biometrische beveiliging via een scan van een vingerafdruk aankomende jaren. Werkt wel stukje fijner dan de irisscanfunctie van de S8 / Note 8 en dergelijke, dus kudo's voor Apple, nu optimaliseren en verder uitwerken!CLB schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 15:11:
Face ID heb ik te weinig kunnen testen om daar een goed oordeel over te vellen,
maar de set-up duurde en duurde maar, dus daar kom ik later op terug.
Smoothness van het apparaat is erg lekker zeg, iOS op de X is zo getweakt dat gestures binnen de kortste keren al natuurlijk aanvoelen en je een fysieke homeknop dus niet mist. Vandaag even toegelegd op de portretstand en net als bij de iPhone 8 Plus vind ik dat een erg leuke functie, maar ik zie ook nog wel redelijk veel verkeerde crops en harde lijnen, die wat onnatuurlijk overkomen. Scherm vind ik nog steeds geen wow-factor qua diepte van kleuren en het feit dat het een AMOLED-paneel betreft zie ik er echt niet aan af. De formfactor daarvan is natuurlijk tof en filmpjes kijken met de notch aan stoort me an sich ook niet echt, maar de mooiste oplossing in de wereld is het ook weer niet. Ingaan op uiterlijk doe ik niet, gisteren al uitgebreid ge- daan hier natuurlijk, maar ook na een break en weer opnieuw bekijken vind ik het nog steeds een dinkytoy.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Nou dat zou kunnen maar helaas doen ze dat niet allemaal. Terwijl FaceID voor de gebruiker fijner is dan FaceID na unlock.Verwijderd schreef op zondag 5 november 2017 @ 17:23:
Wel grappig om te zien dat apps die je voorheen met touch id opstarten nu face id ondersteunen.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Die lopen echt continue voorop met dergelijke zaken.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
Toch wel touch id ingesteld? en als je dan de app opnieuw opstart vraagt hij of je face id wil gebruiken...pdavie2311 schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:08:
En toch paypall hier niet hoor!
Wat een gaaf toestel.
Nuttige opmerking 1: ik denk dat het toetsenbord zo hoog zit omdat je daarmee ongeveer dezelfde hoogte bereikt als bij een 7 (Plus) voor het typgemak. Geeft wel veel loze ruimte idd.
[ Voor 23% gewijzigd door swv op 05-11-2017 18:18 ]
Verwijderd
ABN en de Rabobank hebben het uitgezet in de updates van de afgelopen week, ING niet. Mogelijk kan je terug naar een oudere versie in de App Store?Rivanov schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:03:
ABN AMRO en Rabobank ondersteunen het beide nog niet. Welke bank wel weer? Juist. ING.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2017 18:16 ]
Opnieuw geïnstalleerd! Nu wel!Verwijderd schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:13:
[...]
Toch wel touch id ingesteld? en als je dan de app opnieuw opstart vraagt hij of je face id wil gebruiken...
Wel reageert dat pijltje linksbovenin moeilijk bij mij...
[ Voor 9% gewijzigd door pdavie2311 op 05-11-2017 18:20 ]
Dat laatste kan helaas niet.Verwijderd schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:14:
[...]
ABN en de Rabobank hebben het uitgezet in de updates van de afgelopen week, ING niet. Mogelijk kan je terug naar een oudere versie in de App Store?
Verwijderd
Rabobank en ABN Amro wil het eerst gewoon even bekijken en testen ipv Apple te geloven dat het veilig is etc.Rivanov schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:03:
ABN AMRO en Rabobank ondersteunen het beide nog niet. Welke bank wel weer? Juist. ING.
Lijkt me helemaal geen raar idee.
Het is iets nieuws.
Als er dadelijk iets niet goed gaat wordt er weer gewezen naar de banken.
Beetje (zakelijk) gewerkt en daarnaast toch wel redelijk veel gebruik gemaakt van m’n telefoon.
Nu bijna 1830u en nog 79%.
Geen batterij trucjes, allerlei iCloud diensten aan en wat filmpjes en foto’s gemaakt.
Dik tevreden met de batterij van deze X
Edit: en ook nog stuk of 5 Animoji’s gemaakt en verstuurd
[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 05-11-2017 18:29 ]
Probleem is ook niet dat ze eerst de veiligheid uit willen zoeken. Het is de manier waarop dat waarschijnlijk gaat, AbnAmro heeft er jaren over gedaan om TouchID te ondersteunen. Als dat tempo nu weer gebruikt wordt hebben we ergens in 2020 FaceID ondersteuningVerwijderd schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:22:
Rabobank en ABN Amro wil het eerst gewoon even bekijken en testen ipv Apple te geloven dat het veilig is etc.
Lijkt me helemaal geen raar idee.
Het is iets nieuws.
Als er dadelijk iets niet goed gaat wordt er weer gewezen naar de banken.
Nou ik gebruik het nog steeds niet, want blijkbaar mag je TouchID niet gebruiken met meerdere profielen (met die van mijn vrouw bijv.). Echt knullig, maar goed. Inderdaad, zo lang gewacht op Touchid, kan ik er nog steeds niets mee bij ABN.Donstil schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:27:
[...]
Probleem is ook niet dat ze eerst de veiligheid uit willen zoeken. Het is de manier waarop dat waarschijnlijk gaat, AbnAmro heeft er jaren over gedaan om TouchID te ondersteunen. Als dat tempo nu weer gebruikt wordt hebben we ergens in 2020 FaceID ondersteuning
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
7 uur en 20min gebruik
30 uur en 40 min stand by
Prima waarden dacht ik zo!
Als je er echt moeite voor wilt doen eventueel wel.
Charlesproxy
[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 05-11-2017 19:17 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Mee eens, deze hypothese had ik ook al. Als het toetsenbord te laag zit, kun je niet meer fijn je duimen gebruiken.swv schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:14:
Nuttige opmerking 1: ik denk dat het toetsenbord zo hoog zit omdat je daarmee ongeveer dezelfde hoogte bereikt als bij een 7 (Plus) voor het typgemak. Geeft wel veel loze ruimte idd.
Toetsenbord is iets smaller dan de Plus maar echt minimaal waardoor je alsnog fijn kunt typen, tenminste mijn ervaringAppleFangirl schreef op zondag 5 november 2017 @ 14:51:
[...]
Hoe is dat met typen? 1 van de redenen dat ik zo gehecht ben aan mn plus nu, is dat het brede scherm een lekker breed toetsenbord heeft wat lekker typt. En waarbij je niet vaak de verkeerde letter aanslaat.
Daarnaast wil ik melden dat ik IOS nog nooit zo heerlijk, smooth heb zien werken als op de X, wat een genot, serieus!
[ Voor 11% gewijzigd door Jaymone op 05-11-2017 19:41 ]
Het is weer bijna September 2026 :)
Gebruik: 3 uur 56 minuten
Stand-by: 13 uur 2 minuten
Wat mij betreft top!
Nee hoor je kunt gewoon op annuleren drukken en dan krijg je nog meer kansen.svenn15 schreef op zondag 5 november 2017 @ 20:35:
Als je face id mislukt moet je meteen je code ingeven, kan dit aangepast worden dat je een paar pogingen hebt voor je je code moet ingeven.
@Geert1976 @pdavie2311
Ben jaloers op jullie batterij stats, wat doe ik verkeerd?!
Cogitationis poenam nemo patitur
Instellingen -> Face ID -> Automatisch invullen in Safari op UIT zetten.NotSoSteady schreef op zondag 5 november 2017 @ 21:21:
Hoe zet je Face ID uit voor opgeslagen logins? Dat vind ik vrij irri.
Geen idee? Heb je ververs op achtergrond aan staan? Dat zet ik altijd direct uit!Evernote schreef op zondag 5 november 2017 @ 21:20:
[...]
Nee hoor je kunt gewoon op annuleren drukken en dan krijg je nog meer kansen.
@Geert1976 @pdavie2311
Verwijderd
Beetje lelijk vind ik dat.
Iemand ook gezien ?
Is een van de microfoon's....Jaymone schreef op zondag 5 november 2017 @ 21:32:
Betreft camera achterkant , kan het niet plaatsen wat het is maar hebben jullie ook, tussen de flitser en onderste camera, een soort stipje/gaatje?
Cogitationis poenam nemo patitur
Idem hier. Heb alle achtergrond verversingen uitstaan. Nergens voor nodig. En Locatie staat op While in Use i.p.v. Always.pdavie2311 schreef op zondag 5 november 2017 @ 21:26:
[...]
Geen idee? Heb je ververs op achtergrond aan staan? Dat zet ik altijd direct uit!
Dat zijn een beetje de batterysaver 101's.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Sinds iPhone 6s.edwinkuipers89 schreef op zondag 5 november 2017 @ 21:40:
Net een nieuwe functie ontdekt. Bij een force press op het toetsenbord kan je heel precies je cursor bewegen, handig! Of kan dit ook op andere toestellen?
Volgens mij ook een luidsprekertje, komt geluid uit.
Je weet dat we totaal niks met dit bericht kunnenEvernote schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:18:
Batterij dag 3:
100% naar 13%
Gebruik: 7 uur en 10 minuten
Stand-by: 19 uur en 34 minutenEn het overzicht vanuit batterij scherm:
- Energiebesparing aan
- Automatische helderheid aan
- TrueTone aan
- Bluetooth aan
- WiFi aan
- Mobiel netwerk aan
[afbeelding]
Yupedwinkuipers89 schreef op zondag 5 november 2017 @ 21:40:
Net een nieuwe functie ontdekt. Bij een force press op het toetsenbord kan je heel precies je cursor bewegen, handig! Of kan dit ook op andere toestellen?
Ik heb eigenlijk sinds de iPhone 6 (of 6S) eigenlijk nooit problemen gehad qua batterij stats en ik gebruik mijn telefoon elke dag (zeer) intensief.Evernote schreef op zondag 5 november 2017 @ 21:20:
[...]
@Geert1976 @pdavie2311
Een volle batterij vroeg in de ochtend zorgt dat ik een volle dag mijn iPhone kan gebruiken totdat ik ga slapen en dan gaat ie weer aan de lader. Ik hoef, als ik niet zou willen, niet eens bij te laden gedurende de dag.
Voor mij hoeft een telefoon niet 1,5 of 2 dagen met een volle batterij te doen, als ik er een volle dag mee kan doen ben ik al zeer tevreden en dat lukt me eigenlijk al jaren.
Soms zie ik mensen die echt van alles uithalen om zoveel mogelijk prik uit zo'n batterij te trekken, voor mij een compleet raadsel.
En vergeet niet, je hoeft maar 1 slecht geschreven App uit de App Store op je telefoon hebben staan en het kan je batterij in no time leegtrekken.
[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 05-11-2017 21:56 ]
Klopt maar zou toch ook zonder de annuleer knop moeten gaan.Evernote schreef op zondag 5 november 2017 @ 21:20:
[...]
Nee hoor je kunt gewoon op annuleren drukken en dan krijg je nog meer kansen.
@Geert1976 @pdavie2311
Ternet een 1 ste freeze.
Ik bleef vastzitten op het begin scherm, gaf aan dat hij unlockt was maar dees voor de rest niets meer. Heb een hard reset moeten doen.
Geluid? Daar hoort geen geluid uit te komen hoor, wanneer heb je dat gemerkt?edwinkuipers89 schreef op zondag 5 november 2017 @ 21:43:
[...]
Volgens mij ook een luidsprekertje, komt geluid uit.
Maar als ik nu toch een foto plaats op Instagram, plaatst hij deze alsnog in m'n Camera Roll.
Jullie ook last van? Bugje in de app?
Had hier op m'n 7 geen last van geloof ik.. niet dat dat iets zou moeten maken. Instagram is Instagram, ongeacht op welke iPhone deze draait.
[ Voor 25% gewijzigd door Rivanov op 05-11-2017 22:15 ]
Gw toestel moeten herstarten. Was wel vreemd blokeerde helemaal.indofk schreef op zondag 5 november 2017 @ 21:58:
Neem aan dat je een soft reset bedoeld of heb je daadwerkelijk alles naar fabrieksinstellingen terug moeten zetten?
Oorzaak al gevonden denk ik. De Save Photos functie geldt enkel voor foto's die je vanuit de Instagram app maakt. Dit kun je uitschakelen. Wanneer je een bestaande foto bewerkt in Instagram en vervolgens upload, dan wordt deze altijd opgeslagen in je Camera Roll..Rivanov schreef op zondag 5 november 2017 @ 22:14:
Strange. Heb bij Instagram de functie Save Original uitgeschakeld.
Maar als ik nu toch een foto plaats op Instagram, plaatst hij deze alsnog in m'n Camera Roll.
Jullie ook last van? Bugje in de app?
Had hier op m'n 7 geen last van geloof ik.. niet dat dat iets zou moeten maken. Instagram is Instagram, ongeacht op welke iPhone deze draait.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
De app is sowieso nog wel een beetje buggy op de X.Rivanov schreef op zondag 5 november 2017 @ 22:25:
[...]
Oorzaak al gevonden denk ik. De Save Photos functie geldt enkel voor foto's die je vanuit de Instagram app maakt. Dit kun je uitschakelen. Wanneer je een bestaande foto bewerkt in Instagram en vervolgens upload, dan wordt deze altijd opgeslagen in je Camera Roll..
Ik probeerde een 4k60 video aan mijn story toe te voegen gister maar dat vond de app niet leuk , liep in eerste instantie volledig vast (Telefoon reageerde ook nergens meer op) maar crashde vervolgens toch nog naar het springbord. Pas bij de vierde keer werkte het.
8:00 de dag begonnen op 100%
22:37 nu met nog 52% resterend
Usage: 5 hrs, 41 min
Standby: 14 hrs, 34 min
Apple Watch heel de dag verbonden en vanochtend van 8:30 - 9:30 podcast via Overcast geluisterd tijdens fitness met de BeatsX en vanmiddag nog met de AirPods.
[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 05-11-2017 22:41 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 05-11-2017 22:46 ]
ik zie 1 groot zwart vlak. ????Donstil schreef op zondag 5 november 2017 @ 22:43:
Ik ben nog niet echt op pad geweest met The X maar voor binnen met AutoFocus vind ik de plaatjes al best oké![]()
[afbeelding]
Maar wel helder zwart! Zo'n mooie zwarte kleur! En niet 1 pixel he! Neeeee, een heel vlak!
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ooh ik ook, wel mooi scherp dat zwarte vlak.
(Het is aangepast inmiddels)
ja...nee, dan ben ik inderdaad zwaar onder de indrukcarpebios schreef op zondag 5 november 2017 @ 22:45:
[...]
Maar wel helder zwart! Zo'n mooie zwarte kleur! En niet 1 pixel he! Neeeee, een heel vlak!![]()
edit: zie nu de foto inderdaad....@Donstil das echt een mooie foto. Mooie details!!
[ Voor 17% gewijzigd door _Bailey_ op 05-11-2017 22:50 ]
Ik ga er eens even een beetje mee spelenpdavie2311 schreef op zondag 5 november 2017 @ 21:26:
[...]
Geen idee? Heb je ververs op achtergrond aan staan? Dat zet ik altijd direct uit!
Mag niet klagen hoor want ik gebruik hem behoorlijk intensief maar ik kom de dag nét niet door.
Eens kijken hoe het tijdens een normale dag gaat. (Lees: tijdens een werk dag)
Face id werkt goed maar met een maar waar ik me moet inlezen, werkt perfect als ik mijn lenzen in heb wat 90 % van de dag is, maar 's avonds / 's ochtends met mijn bril herkent hij me niet, dus ik moet is op zoek dat ik een extra gezicht kan configureren of een andere manier.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Al geprobeeerd te registreren met bril en dan of ie je goed herkent zonder bril?Tomsworld schreef op zondag 5 november 2017 @ 23:11:
Voila heb ook de iPhone X sinds zaterdag middag, tot op dit ogenblik heel tevreden, screenprotector en cover besteld zie wel of ik ze ga gebruiken.
Face id werkt goed maar met een maar waar ik me moet inlezen, werkt perfect als ik mijn lenzen in heb wat 90 % van de dag is, maar 's avonds / 's ochtends met mijn bril herkent hij me niet, dus ik moet is op zoek dat ik een extra gezicht kan configureren of een andere manier.
Ik ben zelf geen brildrager, maar wie weet werkt dat beter.
Probeer eens tijdens goed licht je telefoon te ontgrendelen met FaceID terwijl je een bril op hebt.Tomsworld schreef op zondag 5 november 2017 @ 23:11:
Voila heb ook de iPhone X sinds zaterdag middag, tot op dit ogenblik heel tevreden, screenprotector en cover besteld zie wel of ik ze ga gebruiken.
Eerst een keertje opnieuw instellen en dan veel oefenen en machine learning het werk laten doen.
Aan het begin deed m’n FaceID het niet als ik een oog dicht knip tegenwoordig probeer ik de meeste gekke bekken te trekken om te kijken wat wel en niet werkt.
Ook in het donker of met een zonnebril op pakt ie ‘m meteen bij mij. Zelfs als ik ik een spiegel kijk en m’n telefoon naar de spiegel wijs unlockt ie gewoon.
Vraag me dan af in hoeverre die dot projector gebruikt wordt maar goed.
Leer je telefoon dat je soms een bril op hebt en ‘t komt vast goed!
Wow, de details zijn niet mis!Donstil schreef op zondag 5 november 2017 @ 22:43:
Ik ben nog niet echt op pad geweest met The X maar voor binnen met AutoFocus vind ik de plaatjes al best oké![]()
[afbeelding]
Offtopic: Bengaal?
Het went.. als er veel notificaties zijn is het logisch om vanaf onderen te swipen.NotSoSteady schreef op zondag 5 november 2017 @ 23:25:
Vinden jullie het ook niet irri dat je bij het ontgrendelen niet gewoon vanaf het midden van het scherm kan swipen.
Swipe van onder is eigenlijk de nieuwe homeknop geworden.. press to unlock vond ik een stuk irritanter dan dit.
Jammere is alleen dat je press to unlock uit kan zetten en dit niet.
Irritanter vind ik die dicteren knop en ongebruikte ruimte op het toetsenbord man man man.. als ik loop val ik in oude gewoontjes en houd ik m’n telefoon vast als een 6 waarbij ik constant die dicteren knop aanraak.
Edit: Nog iets waar ik me aan stoor de animatie van reachability of eigenlijk het feit dat het lijkt alsof je Control Center niet makkelijker bereikbaar is omdat de icoontjes gewoon blijven hangen.
[ Voor 11% gewijzigd door Evernote op 05-11-2017 23:40 ]
Op je homescreen wel gek inderdaad!
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Ja klopt. Spotted bengal iddhere2stay schreef op zondag 5 november 2017 @ 23:27:
[...]
Wow, de details zijn niet mis!
Offtopic: Bengaal?
(top beesten, we hebben er twee. Nooit meer zonder)
AhwwwwwwwwwwwwDonstil schreef op zondag 5 november 2017 @ 22:43:
[afbeelding]
deze vraag is echt al heel vaak voorbij gekomen hier; AppleCare+ of een goede inboedel met buitenhuis verzekeringmoca007 schreef op maandag 6 november 2017 @ 06:21:
Is het verstandig om AppleCare bij te kopen of is het verstandiger om de iPhone te verzekeren? Inboedel+buitenshuis verzekering is bij sommige verzekeringsmaatschappijen met goeie voorwaarden ook prijzig.
En anders even deel 1 checken van iPhone X Ervaringen & Discussie, daar is dit ook al regelmatig besproken.
Verwijderd
Je zou ook zelf geld apart kunnen zetten op een spaarpot rekening bij jou bank. Zag ergens een bedrag voorbij komen van ruim €575 voor een reparatie van de iPhone X, zet dan bv € 3,50/dag op die rekening en met een half jaar heb je er een spaarpot voor eventuele reparaties aan je iPhone.moca007 schreef op maandag 6 november 2017 @ 06:21:
Is het verstandig om AppleCare bij te kopen of is het verstandiger om de iPhone te verzekeren? Inboedel+buitenshuis verzekering is bij sommige verzekeringsmaatschappijen met goeie voorwaarden ook prijzig.
Maar denk dat Apple Care beter is omdat je als ik het goed heb over 1 jaar, 11 maanden en 20 dagen nog met een kapotte iPhone naar binnen kunt sjokken om voor 29 euro een nieuwe te krijgen?
[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 06-11-2017 07:05 ]
bijna goed!matthijst schreef op maandag 6 november 2017 @ 07:04:
Maar denk dat Apple Care beter is omdat je als ik het goed heb over 1 jaar, 11 maanden en 20 dagen nog met een kapotte iPhone naar binnen kunt sjokken om voor 29 euro een nieuwe te krijgen?
bij een scherm vervangen betaal je €29 eigen risico (dit mag je max 2 keer in de totale looptijd van 2 jaar doen)
bij overige schade aan het toestel (dus dan krijg je een nieuw/refurb toestel terug voor je kapotte toestel) is het eigen risico € 99.
Sommige mensen denken dat je AC+ alleen kan afsluiten op toestellen die direct bij Apple zijn gekocht, maar dat is niet het geval. Kan ook gewoon met een toestel gekocht via een reseller zoals Bol of CoolBlue.
In alle gevallen moet je AC+ binnen 60 dagen na aankoop afsluiten.
[ Voor 32% gewijzigd door _Bailey_ op 06-11-2017 07:20 ]
Ik ben trouwens ook zeer te spreken over de uniformiteit van het display. Met LCD heb je vanwege de achtergrondverlichting hier en daar wel eens plekjes die net wat donkerder of blauwer/geler zijn. Bij de ene iPhone dan erger dan bij de ander. Nu is alles gewoon perfect. Al heeft OLED ook zo zijn imperfecties en kan je net een verpest exemplaar in handen krijgen. Nu hopen dat het scherm zo mooi blijft de komende tijd
Ik kan je een stand up wireless charger aanraden, als je achter je bureau zit.swv schreef op maandag 6 november 2017 @ 07:22:
. Straks achter mijn bureau even checken hoe het unlocken dan gaat.
Heb nog nooit zo makkelijk een smartphone kunnen gebruiken als nu met een iPhone met FaceID.
Mijn telefoon staat bijna rechtop in de charger. Ik tik 1x op het scherm om deze wakker te maken, ik hoef nauwelijks te draaien met mijn hoofd/nek (en al helemaal niet voorover te buigen met mn hoofd), ik tik op het scherm, swipe omhoog en bam! gelijk in het home screen. Ook het zeer snelle lezen (en reageren op) van notificaties werkt zeer prettig op deze manier.
En m'n telefoon laadt uiteraard ook gelijk op, dus een duidelijke win-win, deze wireless charger
Het klinkt wellicht ietwat omslachtig hoe ik het beschrijf, maar het unlocken/naar home screen is nog geen 1 seconde met dus nauwelijks tot geen rare bewegingen die ik moet maken.
Deze stand up charger is voor achter je bureau 1000x prettiger/nuttiger dan zo'n matje waar je je telefoon alleen maar op kan leggen (ipv kantelen / haast recht op dus)
[ Voor 15% gewijzigd door _Bailey_ op 06-11-2017 07:51 ]
Volgens mij zou dit echt niet mogen werken.....want dan zou een foto ook kunnen werken...Evernote schreef op zondag 5 november 2017 @ 23:19:
Zelfs als ik ik een spiegel kijk en m’n telefoon naar de spiegel wijs unlockt ie gewoon.
Of toch her en der nog wat tweaken aan de diverse settings om een zo mooi mogelijk beeld te krijgen.
Ik heb al geprobeerd een aantal instellingen te veranderen in bijv Aangepaste Weergave en in Kleurfilters ( = Intensiteit en Tint).
Ik ga nog wat verder pielen met de instellingen, wellicht uiteindelijk wel terug naar stock als het geen echte verbetering oplevert.
Tot dusver zorgt Verminder Witpunt (op aan dus) in ieder geval dat ik geen last meer heb van color shifting.
En sowieso TrueTone uitgezet, ik vind deze op de X echt te agressief afgesteld(in tegenstelling tot de 8 en 8 Plus)...het is net of iemand over m'n scherm heeft gepist, zo geel...
[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 06-11-2017 08:18 ]
@Evernote een foto is qua diepte 2D, je spiegel niet. De camera stuurt 30.000 puntjes de ruimte in en meet op de een of andere manier de diepte. De spiegel doet hier niets mee, maar zelfs IR licht wordt doorgezet. Dus als de camera checkt of je wel 35'c bent klopt dit in een spiegel gewoon. Als ik met een IR camera ga meten dan zie ik in ramen ook altijd een IR-reflectie van mezelf. Spiegel is dus niet raar dat ie dit doet en niet vergelijkbaar met een foto.smoken schreef op maandag 6 november 2017 @ 08:03:
[...]
Volgens mij zou dit echt niet mogen werken.....want dan zou een foto ook kunnen werken...
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Had eerst truetone uitgezet en nu weer aan. Wat ik merk is dat als je truetone even bent gewend, dat het uitzetten daarvan resulteert in een koude/blauwe scherm en persoonlijk vind ik truetone voor de ogen fijner (binnen vooral, buiten is het niet zo erg). Consequentie is wel idd dat het wat geliger wordt je scherm, of zoals jij dat noemt pissigerGeert1976 schreef op maandag 6 november 2017 @ 08:16:
Laten jullie het scherm (de instellingen) voor wat het is (dus stock)?
Of toch her en der nog wat tweaken aan de diverse settings om een zo mooi mogelijk beeld te krijgen.
Ik heb al geprobeerd een aantal instellingen te veranderen in bijv Aangepaste Weergave en in Kleurfilters ( = Intensiteit en Tint).
Ik ga nog wat verder pielen met de instellingen, wellicht uiteindelijk wel terug naar stock als het geen echte verbetering oplevert.
Tot dusver zorgt Verminder Witpunt (op aan dus) in ieder geval dat ik geen last meer heb van color shifting.
En sowieso TrueTone uitgezet, ik vind deze op de X echt te agressief afgesteld(in tegenstelling tot de 8 en 8 Plus)...het is net of iemand over m'n scherm heeft gepist, zo geel...
Vooralsnog stock settings en daarna zie ik wel weer verder
Of gij neemt een Apple WatchGeert1976 schreef op maandag 6 november 2017 @ 07:27:
[...]
Ik kan je een stand up wireless charger aanraden, als je achter je bureau zit.
Heb nog nooit zo makkelijk een smartphone kunnen gebruiken als nu met een iPhone met FaceID.
Mijn telefoon staat bijna rechtop in de charger. Ik tik 1x op het scherm om deze wakker te maken, ik hoef nauwelijks te draaien met mijn hoofd/nek (en al helemaal niet voorover te buigen met mn hoofd), ik tik op het scherm, swipe omhoog en bam! gelijk in het home screen. Ook het zeer snelle lezen (en reageren op) van notificaties werkt zeer prettig op deze manier.
En m'n telefoon laadt uiteraard ook gelijk op, dus een duidelijke win-win, deze wireless charger
Het klinkt wellicht ietwat omslachtig hoe ik het beschrijf, maar het unlocken/naar home screen is nog geen 1 seconde met dus nauwelijks tot geen rare bewegingen die ik moet maken.
Deze stand up charger is voor achter je bureau 1000x prettiger/nuttiger dan zo'n matje waar je je telefoon alleen maar op kan leggen (ipv kantelen / haast recht op dus)
[ Voor 30% gewijzigd door Jaymone op 06-11-2017 08:25 ]
Hoezo zou een foto dan kunnen werken? Een foto is altijd nog 2D terwijl een spiegel gewoon diepte heeft. In principe weerkaatst de spiegel het meeste van zijn licht ook IR en zou er gewoon via de spiegel een scan gedaan kunnen worden.smoken schreef op maandag 6 november 2017 @ 08:03:
[...]
Volgens mij zou dit echt niet mogen werken.....want dan zou een foto ook kunnen werken...
Dat gezegd hebbende. Op mijn spiegel werkt het niet. Misschien te vuil of te veel beschadigingen.
Okay, dat wist ik niet (ook wat hierboven aangegeven werd) dank voor de uitleg!vanbeijnhem schreef op maandag 6 november 2017 @ 08:25:
[...]
Hoezo zou een foto dan kunnen werken? Een foto is altijd nog 2D terwijl een spiegel gewoon diepte heeft. In principe weerkaatst de spiegel het meeste van zijn licht ook IR en zou er gewoon via de spiegel een scan gedaan kunnen worden.
Dat gezegd hebbende. Op mijn spiegel werkt het niet. Misschien te vuil of te veel beschadigingen.
Verwijderd
Een gewone spiegel is echt geen 3D hoor.vanbeijnhem schreef op maandag 6 november 2017 @ 08:25:
[...]
Hoezo zou een foto dan kunnen werken? Een foto is altijd nog 2D terwijl een spiegel gewoon diepte heeft. In principe weerkaatst de spiegel het meeste van zijn licht ook IR en zou er gewoon via de spiegel een scan gedaan kunnen worden.
Volgens Apple meet met name Face ID ook dieptes bijvoorbeeld tussen neus en ogen etc.
Deze diepte ontbreekt geheel in een spiegel.
Zou face ID dan werken in een spiegel dan klopt het 30.000 dots (diepte meting) verhaal niet echt
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2017 08:39 ]
Dat dacht ik dus ook....Verwijderd schreef op maandag 6 november 2017 @ 08:34:
[...]
Een gewone spiegel is echt geen 3D hoor.
Volgens Apple meet met name Face ID ook dieptes bijvoorbeeld tussen neus en ogen etc.
Zou face ID dan werken in een spiegel dan klopt het 30.000 dots (diepte meting) verhaal niet echt
Wel flinke pech hier, gister viel de telefoon uit me broekzak in de badkamer. Hoppa barst over het prachtige scherm. Ben blij dat ik Apple Care heb, maar nu is de vraag hanteren ze een kleine voorraad bij de stores voor de "inruil"?
Geen natuurkunde gehad vroeger? De infrarood ‘dots’ worden gewoon, net als andere lichtstralen, weerkaatst in de spiegel, dus als de hoek goed is en je gezicht symmetrisch genoeg, dan zou het moeten lukken.Verwijderd schreef op maandag 6 november 2017 @ 08:34:
[...]
Een gewone spiegel is echt geen 3D hoor.
Verwijderd
Totaal andere draai aan het verhaal dan dat de persoon zou denken dat het beeld in de spiegel de unlock bewerkstelligd.Mauser.NET schreef op maandag 6 november 2017 @ 08:45:
[...]
Geen natuurkunde gehad vroeger? De infrarood ‘dots’ worden gewoon, net als andere lichtstralen, weerkaatst in de spiegel, dus als de hoek goed is en je gezicht symmetrisch genoeg, dan zou het moeten lukken.
Er wordt ook gezegd dat een spiegelbeeld 3D is en dat is ook niet correct.
Daar ging het mij om.
Het natuurkunde verhaal had je wel weg mogen laten
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2017 08:50 ]
Whaaaaaaaa!Sjonson schreef op maandag 6 november 2017 @ 08:43:
Hier erg tevreden over de telefoon so far. FaceID werkt erg goed, zelfs met zonnebril op werkt het.
Wel flinke pech hier, gister viel de telefoon uit me broekzak in de badkamer. Hoppa barst over het prachtige scherm. Ben blij dat ik Apple Care heb, maar nu is de vraag hanteren ze een kleine voorraad bij de stores voor de "inruil"?
Helemaal stock, ik ervaar het pisgele ook niet met TrueTone aan eigenlijk.Geert1976 schreef op maandag 6 november 2017 @ 08:16:
Vind wel dat TrueTone het scherm rustiger maakt en dat is wel erg prettig.
Helder! Dank voor de info. Ik verwachtte dat door het gebrek aan diepte de telefoon niet zou ontgrendelen.NiGeLaToR schreef op maandag 6 november 2017 @ 08:23:
[...]
@Evernote een foto is qua diepte 2D, je spiegel niet. De camera stuurt 30.000 puntjes de ruimte in en meet op de een of andere manier de diepte. De spiegel doet hier niets mee, maar zelfs IR licht wordt doorgezet. Dus als de camera checkt of je wel 35'c bent klopt dit in een spiegel gewoon. Als ik met een IR camera ga meten dan zie ik in ramen ook altijd een IR-reflectie van mezelf. Spiegel is dus niet raar dat ie dit doet en niet vergelijkbaar met een foto.
Ik ben benieuwd. Als ze zeggen dat ze dat bij AppleCare leveren dan zouden ze dat ook moeten doen.Sjonson schreef op maandag 6 november 2017 @ 08:43:
Hier erg tevreden over de telefoon so far. FaceID werkt erg goed, zelfs met zonnebril op werkt het.
Maar goed dat je Apple Care hebt gekocht, haha!
Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is
Hmmm,.... sinds vrijdag nergens last van gehad, maar vanmorgen pakte ik hem (na een nacht aan de lader, dus volle accu) en dan gaf hij zichzelf een reset. "vreemd, maar het zal wel" dacht ik.Teknix1982 schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:07:
Die van mij zal terug moeten. Ik heb continu last van bootloops en ik heb een soft reset gedaan en herstellen via itunes en vervolgens als nieuwe iphone geconfigureerd maar telkens blijf ik er last van houden. Tenzij iemand hier nog een idee heeft hoe ik uit de bootloops komt.
Kinderen naar school gebracht, pak de iPhone weer uit de sleeve, weer aan appel in beeld ... weer een reboot.
Kom ik net op het werk, haal de telefoon uit zijn sleeve ... zwart scherm ... iPhone warm (niet heet) maar krijg hem met geen mogelijkheid meer aan. Wat nu?
(iPhone was als nieuw geïnstalleerd)
Edit: hier reageerde hij gelukkig wel op:
Step 1: Press Volume Up
Quickly press and release the Volume Up button.
Step 2: Press Volume Down
Quickly press and release the Volume Down button.
Step 3: Press and hold Side Button
Press and hold the Side button (Sleep/Wake button) till you see the Apple logo.
Maar eens even in de gaten houden hoe dit zich vandaag verder gaat gedragen..
[ Voor 18% gewijzigd door smoken op 06-11-2017 09:25 ]
Niemand zegt dat je spiegelbeeld de unlock voorziet. Ik zeg letterlijk dat de spiegel het licht weerkaatst. Als het zou kunnen zou het zijn omdat de dot projectie via de spiegel op je gezicht valt. Daarnaast is een spiegel inderdaad geen 3D het zijn twee 2D weerspiegelingen (linker- en rechteroog) die samengevoegd worden tot een 3D beeld in je hersenen. Het is maar net hoe zwaar je aan de terminologie hangt.Verwijderd schreef op maandag 6 november 2017 @ 08:48:
[...]
Totaal andere draai aan het verhaal dan dat de persoon zou denken dat het beeld in de spiegel de unlock bewerkstelligd.
Er wordt ook gezegd dat een spiegelbeeld 3D is en dat is ook niet correct.
Daar ging het mij om.
Het natuurkunde verhaal had je wel weg mogen laten
In ander relevant nieuws:
Wat vinden we van het scherm in opzichten van de iPhones 7/8 plus? Ik had ze gisteren naast elkaar en dacht toen oww wat mooi! Over het scherm van mijn 7 plus dat dan weer wel... Het is niet de maat die voor mijn het verschil maakt, maar het scherm van de 7 plus is gewoon helderder dan die van de X. Na een paar minuten dezelfde apps naast elkaar te hebben bekeken werd het wel minder en zag je wel dat de X geen last heeft van lichte plekken langs de rand, dat het zwart op de 7 plus een lachtertje is en dat de kleuren op de X natuurlijker overkomen, maar om nou te zeggen dat het scherm die van de 7 plus wegblaast.... Had er zelf iets meer van verwacht. Was natuurlijk een hele heisa over het eerste OLED scherm.
Ps. Beide schermen vol zonder nightshift, true tone etc..
Ja dat komt vast wel goed. Ik zou het iig niet opsturen naar Apple, dat is bij mij toen echt niet goed gelopen. Hoop wachten en doen daarna alsnog in de Store omgeruild. Lekker langs de Store, krijg je zo een nieuwe (en geen refurbished, want die zijn er nauwelijks).Sjonson schreef op maandag 6 november 2017 @ 08:43:
Helemaal standaard met TrueTone aan, vind het wel mooi eigenlijk.Geert1976 schreef op maandag 6 november 2017 @ 08:16:
Zelfde geld voor dat batterij geneuzel eigenlijk, zolang ik er gewoon netjes een hele dag mee kan doen (zoals de laatste 7 iPhone's) dan tweak ik daar niets aan.
Als je eenmaal aan TruTone gewend bent is het echt veel beter, althans; op de iPad 10.5" welDonstil schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:54:
[...]
Helemaal standaard met TrueTone aan, vind het wel mooi eigenlijk.
Zelfde geld voor dat batterij geneuzel eigenlijk, zolang ik er gewoon netjes een hele dag mee kan doen (zoals de laatste 7 iPhone's) dan tweak ik daar niets aan.
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Ja, enige waar ik dus bang voor ben is dat ze geen omruil voorraad hebben....Nitai schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:17:
[...]
Ja dat komt vast wel goed. Ik zou het iig niet opsturen naar Apple, dat is bij mij toen echt niet goed gelopen. Hoop wachten en doen daarna alsnog in de Store omgeruild. Lekker langs de Store, krijg je zo een nieuwe (en geen refurbished, want die zijn er nauwelijks).
Ik zou iig alvast een afspraak maken en langsgaan, zit het alvast in hun systeem en vaak gaat het snel (binnen 1 of 2 dagen, zo niet meteen).Sjonson schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:03:
[...]
Ja, enige waar ik dus bang voor ben is dat ze geen omruil voorraad hebben....
ik lees dus juist op diverse sites/fora dat TrueTone op de iPhone X veel geler is dan op bijv de iPad Pro, althans dat ervaren mensen die beide devices hebben. De algehele mening is dat TrueTone op de iPhone X dus veel ''agressiever'' is ingesteld dan de iPad.Dannydekr schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:01:
[...]
Als je eenmaal aan TruTone gewend bent is het echt veel beter, althans; op de iPad 10.5" welAls je daarnaast je normale iPhone gebruikt lijkt dat opeens heel onnatuurlijk en ik ga ervan uit dat dit op de iPhone X dus echt een positieve toevoeging is.
Erg jammer.
Is er een stand up wireless charger die ook fast charging ondersteund? Ik zit nou al een paar uur te zoeken, maar ik kan er vrijwel niets over vinden. Ik vind deze wel wat hebben (staat niet groot Samsung opGeert1976 schreef op maandag 6 november 2017 @ 07:27:
[...]
Ik kan je een stand up wireless charger aanraden, als je achter je bureau zit.
Iemand die mij hierin zou kunnen helpen/adviseren.. vind het nogal allemaal vaag.. (ook qua kabels erbij om fast charging mogelijk te maken)
Ik heb beide en kan dit inderdaad bevestigen. Op de iPad pro 10.5 inch vind ik het een verademing, op de iPhone x na 1 dag uitgeschakeld.Geert1976 schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:09:
[...]
ik lees dus juist op diverse sites/fora dat TrueTone op de iPhone X veel geler is dan op bijv de iPad Pro, althans dat ervaren mensen die beide devices hebben. De algehele mening is dat TrueTone op de iPhone X dus veel ''agressiever'' is ingesteld dan de iPad.
MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"
Ik vind de TrueTone totaal niet storend gelukkig.. stoor mij alleen aan de hoeveelheid stof die ik op het scherm zie (vooral bij de randen van mijn hoesje) als ik hem uit mijn zak haal hahaMaikjuh schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:11:
[...]
Ik heb beide en kan dit inderdaad bevestigen. Op de iPad pro 10.5 inch vind ik het een verademing, op de iPhone x na 1 dag uitgeschakeld.
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.
Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.