Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-05 20:35
Dubio, ik wil tijdens mijn jaargesprek een nieuwe telefoon vragen. Gezien ik zelf wat moet bijbetalen, wat is nu de slimmere keuze? De iPhone X of de iPhone XR? Hecht vooral waarde aan een goede camera en batterijduur / en uiteraard een mooi design. Ik stap na jaren Android (ik heb nu een S8 Plus) dan weer over op een Apple device :)

[ Voor 3% gewijzigd door Protax op 04-12-2018 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Protax schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:25:
Dubio, ik wil tijdens mijn jaargesprek een nieuwe telefoon vragen. Gezien ik zelf wat moet bijbetalen, wat is nu de slimmere keuze? De iPhone X of de iPhone XR? Hecht vooral waarde aan een goede camera en batterijduur / en uiteraard een mooi design. Ik stap na jaren Android dan weer over op een Apple device :)
X wordt lastig die is er niet meer. Dus omdat je een goede camera wilt zou ik de XS aanbevelen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Tylen schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:27:
[...]

X wordt lastig die is er niet meer. Dus omdat je een goede camera wilt zou ik de XS aanbevelen.
X is nog gewoon te bestellen bij onze leveranciers, je ziet er nu toch ook volop advertenties van voorbij komen bij Belsimpel etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoelang hebben jullie het toestel dan, als die al op 94% batterij zit?

Ik heb deze vanaf juni en staat nog steeds op 100% in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 07:59
Vorkie schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:37:
Hoelang hebben jullie het toestel dan, als die al op 94% batterij zit?

Ik heb deze vanaf juni en staat nog steeds op 100% in ieder geval.
Sinds november vorig jaar🤙🏽🤙🏽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

Protax schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:28:
[...]

X is nog gewoon te bestellen bij onze leveranciers, je ziet er nu toch ook volop advertenties van voorbij komen bij Belsimpel etc.
Is allemaal restvoorraad, want Apple produceert ze sinds september dit jaar niet meer. Als ze dit wel weer gaan doen, die kans acht ik nihil dan helpen ze ook het succes van de XR om zeep. Begin volgend jaar zal de voorraad iPhone X toch echt op zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Anoniem: 1036995 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 23:11:
[...]

Is allemaal restvoorraad, want Apple produceert ze sinds september dit jaar niet meer. Als ze dit wel weer gaan doen, die kans acht ik nihil dan helpen ze ook het succes van de XR om zeep. Begin volgend jaar zal de voorraad iPhone X toch echt op zijn ;)
Maar wat is wijsheid op dit moment? De X of de XR? X is toch wat luxer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-05 09:06
[...]

https://www.theverge.com/...-demand-2018-models-rumor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-05 15:53
Dat zijn geruchten he, dus totdat die geruchten tot een feit worden gemaakt blijft wat @Anoniem: 1036995 aangaf toch wel het uitgangspunt dat je aan kan blijven houden.

@Protax Het ligt er ook een beetje aan wat je belangrijker vind. De Xr is bijv groter, accu gaat iets langer mee maar de X is handzamer, iets minder bezel, oled scherm, veel hogere resolutie en 2 camera's ipv maar 1 camera op de achterzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1104419

Waar haal je de wijsheid vandaan dat de voorraad iPhone X toestellen binnenkort op is? Dat is namelijk pure onzin. Alle grote providers en partners van providers bieden de iPhone X aan en krijgen regelmatig gewoon nieuwe voorraad binnen als een bepaald model of kleur ''tijdelijk niet te verkrijgen is''. Ik zou overigens voor de iPhone X gaan, met abbo is het toestel op dit moment goedkoper dan de iPhone Xr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Scrtz schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:51:
[...]

Dat zijn geruchten he, dus totdat die geruchten tot een feit worden gemaakt blijft wat @Anoniem: 1036995 aangaf toch wel het uitgangspunt dat je aan kan blijven houden.

@Protax Het ligt er ook een beetje aan wat je belangrijker vind. De Xr is bijv groter, accu gaat iets langer mee maar de X is handzamer, iets minder bezel, oled scherm, veel hogere resolutie en 2 camera's ipv maar 1 camera op de achterzijde.
Ik heb nu een S8 Plus en ik wil niet echt op formaat inleveren, iets kleiner zou ik niet erg vinden. Vooral de camera en OLED scherm trekt mij erg aan in de X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:41
Protax schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:34:
[...]

Ik heb nu een S8 Plus en ik wil niet echt op formaat inleveren, iets kleiner zou ik niet erg vinden. Vooral de camera en OLED scherm trekt mij erg aan in de X.
De X is inderdaad een stuk kleiner dan een S8 Plus. Ik heb momenteel zelf de S8 Plus en heb de afgelopen weken zitten bedenken wat ik zou doen. Ik mocht verlengen en wilde graag een keer een Iphone proberen. Ik ben wel bekend met Apple (Macbooks en Ipads) maar nooit eerder een Iphone.

Ik wilde dus een keer overstappen. Maar ik heb dus een S8 Plus en kijk zeer regelmatig films op Netflix. Ik wil eigenlijk niet kleiner, dus de X viel al af. Ik wil ook graag een oledscherm, dus de XR valt ook af. De XS is dus ook te klein qua schermformaat. Blijft alleen de XS Max over voor mij. En die vind ik simpelweg te duur op dit moment bij een abonnement.

Uiteindelijk dus maar weer een Android toestel..... Zucht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-05 13:53
Oneplus 6t dus ;) (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Wie heeft er ervaringen met een gimbal met een iPhone X. ik lees nogal verschillende conclusies.

Eventueel specifiek voor de volgende:
pricewatch: Zhiyun Smooth 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04:51
[...]

Dan heb je nieuws gemist.
https://www.onemorething....rucht-productie-iphone-x/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Klopt. Maar over het algemeen kloppen de geruchten uit die bronnen altijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 09:30
Dennisdn schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:23:
[...]

Klopt. Maar over het algemeen kloppen de geruchten uit die bronnen altijd wel.
Ik heb deze week een nieuwe iPhone X aangeschaft en die is geproduceerd in week 45 van 2018 (5 - 11 november 2018). Er wordt nog best lekker verdiend aan de 10, hoewel hij formeel gediscontinueerd is, zoals dat zo mooi heet. Het sprookje van Apple om de X oud te laten lijken t.o.v. de XS wordt mooi geschreven. Ik ben erg tevreden met de X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Protax
FreshM schreef op zondag 9 december 2018 @ 00:56:
[...]

Ik heb deze week een nieuwe iPhone X aangeschaft en die is geproduceerd in week 45 van 2018 (5 - 11 november 2018). Er wordt nog best lekker verdiend aan de 10, hoewel hij formeel gediscontinueerd is, zoals dat zo mooi heet. Het sprookje van Apple om de X oud te laten lijken t.o.v. de XS wordt mooi geschreven. Ik ben erg tevreden met de X.
Same, ik heb hem sinds zaterdag. Had een superdeal via Belsimpel, hoefde slechts 220 euro bij te betalen bij een 1 jarig T-Mobile contract!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derKaiser29
  • Laatst online: 27-05 14:27
What the.... in no time is de batterijcapaciteit gedaald van 91 % naar 84 %. Hoe kan dit nou weer :/

Lekker dan, dit wordt binnenkort de batterij vervangen vrees ik :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05-2024
derKaiser29 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 08:47:
What the.... in no time is de batterijcapaciteit gedaald van 91 % naar 84 %. Hoe kan dit nou weer :/

Doe het voor 31 dec dit jaar, dan kost het je maar 29 ipv 49-59? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:46
Protax schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:29:
[...]

Same, ik heb hem sinds zaterdag. Had een superdeal via Belsimpel, hoefde slechts 220 euro bij te betalen bij een 1 jarig T-Mobile contract!
Mag ik je vragen wat voor type abb. je dan hebt? :)

Ik mag momenteel verlengen en doe dat altijd met 1jr maar heb hem nog niet zo scherp kunnen vinden (wil dan ook perse onbeperkt inet/bellen, zal daar wel aan liggen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molukker
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-04 11:23
derKaiser29 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 08:47:

Fast charge gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
BigF25 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:10:
[...]

Mag ik je vragen wat voor type abb. je dan hebt? :)

Ik mag momenteel verlengen en doe dat altijd met 1jr maar heb hem nog niet zo scherp kunnen vinden (wil dan ook perse onbeperkt inet/bellen, zal daar wel aan liggen..)
Onbeperkt bellen / smsen en 5 GB data.

https://www.belsimpel.nl/...oestelservice-4000-1-jaar

Kan het 5GB abbo niet meer vinden!
Ik heb er voor gekozen nog iets extra bij te betalen om zo het maandbedrag iets omlaag te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Protax Ik zou voor de X gaan. Iets handzamer, beter scherm, betere touch opties, dat soort fratsen. De cpu is slechts marginaal sneller in de Xr. Ik zou zelf zeker de X halen. Bij zo’n onderhandeling misschien ook beter, immers “settle je voor het model van vorig jaar”. :P
Of juist een te trage oplader. Het is mij opgevallen dat als ik telefoon/tablet langdurig aan trage laders hang (2.5 a 3W) dat de capaciteit terugloopt. Ff 1 of 2x aan een 10W-lader zoals die van de iPad of een Anker met Qualcomm QC en het stijgt spontaan weer.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Protax
WhatsappHack schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:20:
@Protax Ik zou voor de X gaan. Iets handzamer, beter scherm, betere touch opties, dat soort fratsen. De cpu is slechts marginaal sneller in de Xr. Ik zou zelf zeker de X halen. Bij zo’n onderhandeling misschien ook beter, immers “settle je voor het model van vorig jaar”. :P

[...]

Of juist een te trage oplader. Het is mij opgevallen dat als ik telefoon/tablet langdurig aan trage laders hang (2.5 a 3W) dat de capaciteit terugloopt. Ff 1 of 2x aan een 10W-lader zoals die van de iPad of een Anker met Qualcomm QC en het stijgt spontaan weer.
Ik heb hem sinds zaterdag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga de iPhone X over een week of twee halen maar waar kun je nu de datum van productie vinden, staat dat op de doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 13:26

racoon

mooowwww

Anoniem: 1104419 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 17:48:
Ik ga de iPhone X over een week of twee halen maar waar kun je nu de datum van productie vinden, staat dat op de doos?
Dat kan onder andere via http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derKaiser29
  • Laatst online: 27-05 14:27
WhatsappHack schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:20:

[...]

Check, ik ga 'm voorlopig alleen maar opladen aan een iPad oplader. Kijken of dat idd verbetering oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:12
derKaiser29 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:04:
[...]

Check, ik ga 'm voorlopig alleen maar opladen aan een iPad oplader. Kijken of dat idd verbetering oplevert.
Ik laad mijn iPhone X vanaf dag 1 (april) op met mijn originele iPad oplader, batterij conditie is nog steeds 99%

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:39
Het knaagt toch ook om een Apple iPhone X te kopen. Nu een jaar in het bezit van een Samsung Galaxy S8, maar soms onverklaarbare ‘battery drain’ op momenten dat het mij niet uitkomt.

Nu kan ik een nieuw gesealde Apple iPhone X kopen. De enige tests alvorens hem open te maken zijn deze volgens mij:Ik maak hem natuurlijk sowieso open, als bovenstaande goed is. De markt zit nu ronde de € 740,00, lijkt mij een goede prijs, of is het iemand hier nog lager gelukt? Ik wil echt een gesealde en ongebruikte.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

@Jumpman Zo heb ik m’n X (256) ook gekocht voor minder dan 1K, begin dit jaar. Inclusief factuur en controleerbaar bewijs van betaling (daar ik toch even zeker wilde weten dat ie niet gejat was.) Inderdaad even activatie checken en hoppa. AppleCare+ erbij om te voorkomen dat ik bij Tele2 (waar hij origineel was aangekocht) zou moeten aankloppen voor garantie, plus dan is ie meteen verzekerd en gouden zaken als express replacement; helemaal happy en een erg goede deal die me een paar honderd euro scheelde ten opzichte van kopen in de winkel. :) Later op dezelfde wijze een iPhone 8 gekocht voor m’n wederhelft.

Goed plan, scheelt knaken. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Jumpman
WhatsappHack schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:39:
@Jumpman Zo heb ik m’n X (256) ook gekocht voor minder dan 1K, begin dit jaar. Inclusief factuur en controleerbaar bewijs van betaling (daar ik toch even zeker wilde weten dat ie niet gejat was.) Inderdaad even activatie checken en hoppa. AppleCare+ erbij om te voorkomen dat ik bij Tele2 (waar hij origineel was aangekocht) zou moeten aankloppen voor garantie, plus dan is ie meteen verzekerd en gouden zaken als express replacement; helemaal happy en een erg goede deal die me een paar honderd euro scheelde ten opzichte van kopen in de winkel. :) Later op dezelfde wijze een iPhone 8 gekocht voor m’n wederhelft.

Goed plan, scheelt knaken. :)
Uiteindelijk een Apple iPhone X 64GB Space Grey kunnen kopen voor € 710,00 met ongeopende seal (nog niet geactiveerd) met factuur van T-Mobile voor twee jaar garantie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 18:58
Voor mijn neefje laatst een X 64GB gekocht voor €650 als ik het niet mis heb. Is geen geld vergeleken met een jaar geleden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
turkeyhakan schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 06:24:
Voor mijn neefje laatst een X 64GB gekocht voor €650 als ik het niet mis heb.
Hoe zou je het daar mis in kunnen hebben...je hebt 'm immers zelf gekocht en betaald.

:? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorgoB
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:47
Vandaag mijn iphone x gekregen. Nieuw besteld. Aangezet, geen probleem. Wanneer ik echter naar een spelletje ga, lijkt het scherm niet goed 😞. Zie https://mega.nz/#!xV9TGAz...h0Nh0sq_3324jfSbrqAs9CyEw

Op internet gezocht naar dezelfde probleemgevallen, maar kom niet hetzelfde tegen.
Is dit een gevalletje terug naar de winkel, of kan ik iets anders doen?

[ Voor 0% gewijzigd door YorgoB op 14-12-2018 19:19 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 27-05 18:58
dafmay schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:17:
[...]

Hoe zou je het daar mis in kunnen hebben...je hebt 'm immers zelf gekocht en betaald.

:? 8)
Is alweer een maand geleden en mijn oom heeft hem betaald :-) Ben alleen mee geweest om de doos te openen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ah (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-05 12:36
Ik heb de mijne voor 625 gekocht. Twee maanden oud. Ik kijk niet alleen maar het toestel maar probeer ook de verkoper in te schatten door de manier waarop de communicatie verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 13:52
YorgoB schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 19:18:
Vandaag mijn iphone x gekregen. Nieuw besteld. Aangezet, geen probleem. Wanneer ik echter naar een spelletje ga, lijkt het scherm niet goed 😞. Zie https://mega.nz/#!xV9TGAz...h0Nh0sq_3324jfSbrqAs9CyEw

Op internet gezocht naar dezelfde probleemgevallen, maar kom niet hetzelfde tegen.
Omruilen, dit is niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
coenox schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 10:01:
Ik heb de mijne voor 625 gekocht. Twee maanden oud. Ik kijk niet alleen maar het toestel maar probeer ook de verkoper in te schatten door de manier waarop de communicatie verloopt.
goeie prijs

wel jammer dat de waarde van de X zo hard gezakt is.... :'(

mijnes had ik vorig jaar november voor 1159 EUR gekocht (Apple Store Amsterdam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
YorgoB schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 19:18:

meteen terugbrengen.. nog nooit zoiets gezien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Net de iPhone X (nieuw met abonnement) voor €648 besteld. Mooie prijs. Voor een toestel dat een jaar geleden boven de €1000 euro was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
Anoniem: 1104419 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 14:03:
Net de iPhone X (nieuw met abonnement) voor €648 besteld. Mooie prijs. Voor een toestel dat een jaar geleden boven de €1000 euro was.
Waar, welk type en wel type abonnement als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 09:30
Ik ben van een Lumia 950 (terug) overgestapt naar iOS. Ik ben heel tevreden tot nu toe, ook met de gezichtsherkenning van de iPhone X.
Er is 1 dingetje dat heel fijn was op de Lumia, namelijk onderaan het scherm dubbeltikken tussen de navigatie-icoontjes om de telefoon in stand-by te zetten. Weet iemand of daar op de X een touchgebaar voor is i.p.v. de powerknop te hoeven indrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:25

PaYnE81

XBL VandalizerNL

FreshM schreef op zondag 16 december 2018 @ 00:14:
Ik ben van een Lumia 950 (terug) overgestapt naar iOS. Ik ben heel tevreden tot nu toe, ook met de gezichtsherkenning van de iPhone X.
Er is 1 dingetje dat heel fijn was op de Lumia, namelijk onderaan het scherm dubbeltikken tussen de navigatie-icoontjes om de telefoon in stand-by te zetten. Weet iemand of daar op de X een touchgebaar voor is i.p.v. de powerknop te hoeven indrukken?
Met Assistive Touch kun je zelf configureren wat je wilt, vooraf gedefineerd met actie of een custom actie die je zelf kunt toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorgoB
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:47
dkawa schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 13:05:
[...]

meteen terugbrengen.. nog nooit zoiets gezien...
Dank voor jullie reactie.
Ga maandag bellen.

[ Voor 12% gewijzigd door YorgoB op 16-12-2018 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-05 15:53
dkawa schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 13:04:
[...]

goeie prijs

wel jammer dat de waarde van de X zo hard gezakt is.... :'(

mijnes had ik vorig jaar november voor 1159 EUR gekocht (Apple Store Amsterdam)
Ja tuurlijk wat had je dan verwacht? Het toestel is ruim een jaar oud en nog veel belangrijker, er is weer een nieuwer model uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:23
En het lijkt erop dat de prijzen harder dalen dan de voorgaande jaren. Toen zakte de prijs van een jaar oude iPhone ongeveer 200/300eu per jaar. Nu bijna gehalveerd, ziet er toch naar uit dat er veel mensen niet alleen een iPhone willen maar ook kijken naar andere merken.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
KW25 schreef op zondag 16 december 2018 @ 10:55:
En het lijkt erop dat de prijzen harder dalen dan de voorgaande jaren. Toen zakte de prijs van een jaar oude iPhone ongeveer 200/300eu per jaar. Nu bijna gehalveerd, ziet er toch naar uit dat er veel mensen niet alleen een iPhone willen maar ook kijken naar andere merken.
Precies, dat bedoelde ik ook in mijn laatste Post. Voorheen ik kon je de oude iPhone verkopen en een paar honderd EUR bijleggen. Maar tegenwoordig moet het bijna de helft van de nieuwwaarde bijleggen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
Scrtz schreef op zondag 16 december 2018 @ 10:17:
[...]

Ja tuurlijk wat had je dan verwacht? Het toestel is ruim een jaar oud en nog veel belangrijker, er is weer een nieuwer model uit.
Wat mij betreft mogen ze minder hard in waarde dalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-05 14:04

Grin

Ride si sapis.

dkawa schreef op zondag 16 december 2018 @ 15:32:
[...]

Precies, dat bedoelde ik ook in mijn laatste Post. Voorheen ik kon je de oude iPhone verkopen en een paar honderd EUR bijleggen. Maar tegenwoordig moet het bijna de helft van de nieuwwaarde bijleggen... 8)7
Dat kan nog prima maar dan moet je iets eerder handelen, het liefst vóór of tijdens de release van het nieuwe model. Als er één rode draad in alle recensies terugkomt dan is het: de XS is op enkele vlakken een welkome verbetering. Maar voor bijna niemand is het echt het geld waard om te upgraden van een X naar een XS. Ik hou dus voorlopig m'n X en wacht op de volgende grote verbetering van de iPhone.
3GS, 4, 5, 6, X, elke keer wanneer ze een serieuze stap maken qua display vind ik het een goed moment om te upgraden.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Grin schreef op zondag 16 december 2018 @ 16:24:
[...]

Dat kan nog prima maar dan moet je iets eerder handelen, het liefst vóór of tijdens de release van het nieuwe model. Als er één rode draad in alle recensies terugkomt dan is het: de XS is op enkele vlakken een welkome verbetering. Maar voor bijna niemand is het echt het geld waard om te upgraden van een X naar een XS. Ik hou dus voorlopig m'n X en wacht op de volgende grote verbetering van de iPhone.
3GS, 4, 5, 6, X, elke keer wanneer ze een serieuze stap maken qua display vind ik het een goed moment om te upgraden.
Precies, zo zit ik er ook in. Ik heb alleen de iPhone 5S variant gehad, omdat ik die door een prijsfout voor de helft van de prijs kon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Hoe is jullie ervaring met Face ID vs Touch ID gen. 1? Ik kom van een iPhone SE maar ben benieuwd naar het verschil in snelheid. Op YT zijn alle vergelijkingen met gen. 2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dkawa
Ronwiel schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:38:
Hoe is jullie ervaring met Face ID vs Touch ID gen. 1? Ik kom van een iPhone SE maar ben benieuwd naar het verschil in snelheid. Op YT zijn alle vergelijkingen met gen. 2.
geen ervaring

maar kan je wel vertellen dat Face ID op de X met iOS12 gewoon snel is... _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:52
Ronwiel schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:38:
ik zou nooit meer zonder Face ID willen. Heb een iPhone 7 van werk en loop echt vaak te hannesen met touch ID. Zeker deze winter. Vinger te koud of vochtig. Face ID werkt zelfs in de nacht zonder een sprankje licht! _/-\o_

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-05 08:23
Ik heb alleen moeite met face id als ik wakker wordt . Met geen mogelijkheid werkt face id met mijn ochtend gezicht😂

Iets met de ogdn niet genoeg open ofzo. 😅

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Laatst online: 22:58
MenN schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 21:58:
Ik heb alleen moeite met face id als ik wakker wordt . Met geen mogelijkheid werkt face id met mijn ochtend gezicht😂

Je kan een “tweede gezicht” laten scannen. Misschien eens met je ochtendgezicht doen? 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Vandaag heeft mjn dochter zes keer het verkeerde wachtwoord ingetikt op mijn Apple iPhone X en vervolgens op de iPhone herstellen geklikt. Dit heeft ze bij de Apple iPhone 6 ook al een keer gedaan. :(

Geluk bij een ongeluk, de Apple iCloud backup stond aan, terwijl ik deze altijd uit heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:03

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Heb de X nu vanaf mei, de eerste is in Juli teruggegaan voor het crackling speaker probleem. Hiervoor een nieuw toestel gekregen, de tweede begint nu ook weer dezelfde kuren te voorkomen.

Ik wordt hier niet echt vrolijk van, dit verwacht je misschien bij een budget toestel maar niet bij een high end toestel van + 1000 euro.

Meer mensen met dit (terugkomende) probleem?

[ Voor 16% gewijzigd door revolution-nl op 29-12-2018 10:15 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Jumpman schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 10:05:
Vandaag heeft mjn dochter zes keer het verkeerde wachtwoord ingetikt op mijn Apple iPhone X en vervolgens op de iPhone herstellen geklikt. Dit heeft ze bij de Apple iPhone 6 ook al een keer gedaan. :(

Geluk bij een ongeluk, de Apple iCloud backup stond aan, terwijl ik deze altijd uit heb staan.
Is het niet tijd voor een "blijf met je takken van die telefoon af" regel? :+ ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Jumpman schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 10:05:

Waarom zou je de ICloud backup uit zetten?

Ik verbaas me erover hoevaak ik op Facebook nog berichten voorbij zie komen met “ben telefoon kwijt, stuur even jullie nummer” o.i.d. Flashback naar de Nokia-tijd krijg ik dan altijd.

Ben gestopt met ze te helpen. Meestal zijn het degene die het uitzetten omdat ze bang zijn dat Apple meekijkt. (En sommige daarvan dan ook maar gelijk gelijk de pincode eraf halen, want irritant, heb m’n eigen moeder op haar donder moeten geven).

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 02-01-2019 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Laatst online: 26-05 09:09
Zonde, vorige week mijn iPhone X laten vallen. Niet eens van heel hoog, maar hele achterkant stuk. 347 euro om te repareren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-05 19:15

Yucko

One clown to rule them all !

KaiseRRuby schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 16:26:
Zonde, vorige week mijn iPhone X laten vallen. Niet eens van heel hoog, maar hele achterkant stuk. 347 euro om te repareren...
met of zonder case? de mijne is nl. afgelopen maandag nog gevallen maar ik had dan wel gelukkig een silicone Apple case eromheen.

hij lag op de rand van de wasbak in de badkamer en ik tikte hem er per ongeluk vanaf. Hij viel daarbij vlak op de achterkant maar is er ongeschonden vanaf gekomen :*)

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
KaiseRRuby schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 16:26:
Is maar net hoe die neer komt. Heb hem al 2x goed laten vallen vanaf ongeveer 1,5 meter hoogte, zonder hoesje. Een keer op straat en een keer op een plavuizen-vloer. Zo hard dat ik dacht: nu is het echt gebeurd. Geen krasje.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 02-01-2019 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-05 12:36
Dennisdn schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:57:
[...]

Ik verbaas me erover hoevaak ik op Facebook nog berichten voorbij zie komen met “ben telefoon kwijt, stuur even jullie nummer” o.i.d. Flashback naar de Nokia-tijd krijg ik dan altijd.

Ben gestopt met ze te helpen. Meestal zijn het degene die het uitzetten omdat ze bang zijn dat Apple meekijkt. (En sommige daarvan dan ook maar gelijk gelijk de pincode eraf halen, want irritant, heb m’n eigen moeder op haar donder moeten geven).
Ik herken je verbazing. Ik sync mijn contacten al sinds ik een Palm pc heb en dat is heul lang geleden. Heb het er bij mijn dochters - die in tegenstelling tot mezelf - zijn opgegroeid met pc’s erin moeten stampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

[...]
[...]
  1. Omdat je maar 5GB iCloud hebt wanneer je niet wilt/kunt betalen voor iCloud.
  2. Omdat je tig devices hebt.
  3. Omdat het je te veel MB's kost uit je databundel.
Dit vind ik allemaal (onzin) redenen die je absoluut niet ontslaan van het maken van een goede backup. Maar ook ik heb iCloud backup uitgezet. Ik regel alles lokaal, over het LAN met iMazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-05 16:15
Yucko schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 17:09:
[...]

met of zonder case? de mijne is nl. afgelopen maandag nog gevallen maar ik had dan wel gelukkig een silicone Apple case eromheen.

hij lag op de rand van de wasbak in de badkamer en ik tikte hem er per ongeluk vanaf. Hij viel daarbij vlak op de achterkant maar is er ongeschonden vanaf is gekomen :*)
Mijne ook, 5s, 6s, en de x al een paar keer laten vallen in de badkamer, ook ongeschonden. ergens is het net als dat plakje brood met boter die je vanaf die hoogte laat vallen en dan altijd op de boter terecht komt.
Aangezien alles op een aanrechthoogte is gemaakt in je huis, is het dus met een simpel gelcase-hoesje ook altijd op de achterkant vallen gelukkig.

Zullen ze dit getest hebben met deze hoogtes? :*)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Grin schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 17:15:
[...]
Dit vind ik allemaal (onzin) redenen die je absoluut niet ontslaan van het maken van een goede backup. Maar ook ik heb iCloud backup uitgezet. Ik regel alles lokaal, over het LAN met iMazing.
Ah, de mogelijkheid van offline backup heb ik even niet aan gedacht.

De andere redenen kun je allemaal uitschakelen. (Om onder de 5GB te blijven en syncen over mobiel netwerk voorkomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:24
Grin schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 17:15:
[...]
Vooral punt 2, je koopt een iPhone en iPad maar het blijft 5GB. Dat vind ik ook het nadeel van iCloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Laatst online: 26-05 09:09
Yucko schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 17:09:
[...]

hij lag op de rand van de wasbak in de badkamer en ik tikte hem er per ongeluk vanaf. Hij viel daarbij vlak op de achterkant maar is er ongeschonden vanaf is gekomen :*)
Zonder case, wel met screenprotector. Hij viel op straat, echt niet van hoog (heb een lage auto en had hem in mijn hand toen ik de deur open deed van binnenuit).
Dennisdn schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 17:14:
[...]

Is maar net hoe die neer komt. Heb hem al 2x goed laten vallen vanaf ongeveer 1,5 meter hoogte, zonder hoesje. Een keer op straat en een keer op een plavuizen-vloer. Zo hard dat ik dacht: nu is het echt gebeurd. Geen krasje.
Bij mij is zelf een hoekje aan de voorkant nog wat beschadigd, heb het gevoel dat de screenprotector dat een beetje heeft tegengehouden.

Zit te twijfelen of ik hem moet laten maken of niet, heb er nou een Dbrand sticker op zitten dus dat verbergt het wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
chippie777 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 17:24:
[...]

Vooral punt 2, je koopt een iPhone en iPad maar het blijft 5GB. Dat vind ik ook het nadeel van iCloud.
Zelfde verbazing, ik zou zeggen verleng het per device 5GB per 6 maanden.
iCloud weet donders goed te registreren wanneer een device online is / is geweest
Komt zo'n apparaat dan 6 maanden niet 'even' online, vervalt de opslag (on hold) - tot hij zich weer meld.
( de data hoeft niet gelijk weggegooid, zet daar dan een jaar verloop op ( nieuw device weer naar +5GB )
Zou imho sympathiek overkomen, en je houdt als bedrijf het teveel aan opslag in de hand

Wij hebben hier familie-delen en 200GB met 4 devices, werkt geweldig, 3 accounts en mijn telefoon en ipad zijn altijd in sync met elkaar.
Ik mis wel de tussenstap van 500GB
De stap tussen 200GB naar 1TB en dan 9.99/m vind ik te groot )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Zelf heb ik ook een betaald iCloud account maar dat is alleen voor foto's synchroniseren tussen alle devices, dat vind ik een super feature. Eens in de zoveel tijd offload ik alle foto's ouder dan X jaren uit de foto stream naar een cold storage. Zo kan je wel even vooruit met een iCloud account. Maar wanneer je ook nog met een berg devices zou moeten backuppen maar iCloud heb ik waarschijnlijk het 1TB plan nodig... En 10 Euro per maand is mij gewoon te veel geld. Wat me zo even te binnen schiet:

Netflix, Spotify, SmugMug, Blendle, Adobe, (en ik vergeet vast nog iets) kosten me allemaal al meer dan genoeg... Leuk al die abonnementdiensten maar het loopt wel door, elke maand weer... 10 Euro voor nog een dienst doe ik gewoon niet.

Daarom maar (éénmalig!) iMazing aangeschaft en alles lokaal, draadloos en automatisch naar de NAS laten backuppen. Helemaal tevreden en bespaard me veel geld, het terugzetten gaat ook nog eens razendsnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:24
Grin schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 18:59:
<knip>....

Daarom maar (éénmalig!) iMazing aangeschaft en alles lokaal, draadloos en automatisch naar de NAS laten backuppen. Helemaal tevreden en bespaard me veel geld, het terugzetten gaat ook nog eens razendsnel.
Ziet er mooi uit. Kun je met 1 licentie meerdere iOS devices backup’en?
Laat maar, gevonden dat het kan.

[ Voor 4% gewijzigd door chippie777 op 02-01-2019 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
[...]

Heb wel iCloud backup altijd aan voor telefoonnummers en notities. Maar dit keer stond hij gelukkig ook nog aan voor foto's etc. Foto's backup ik normaliter naar mijn Synology NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-05 00:59
Ik gebruik icloud , behalve voor de fotos.
Ik laat meestal mijn iPhone op via SanDisk iXpand Base , en dan maakt die automatisch een backup van je fotos en contacten op de Sd kaart in je iXpand Base.
Zeker zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:31

JB

Cédric roelt!

revolution-nl schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 10:14:
Heb de X nu vanaf mei, de eerste is in Juli teruggegaan voor het crackling speaker probleem. Hiervoor een nieuw toestel gekregen, de tweede begint nu ook weer dezelfde kuren te voorkomen.

Ik wordt hier niet echt vrolijk van, dit verwacht je misschien bij een budget toestel maar niet bij een high end toestel van + 1000 euro.

Meer mensen met dit (terugkomende) probleem?
Wat is dit precies dan? Dat je speaker kraakt, wanneer er geluid (hard) doorheen gaat :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier ook geen iCloud meer voor device backups en gebruik ook iMazing icm een NAS. (Dubbele encryptie; de NAS zelf en de encryptie op de backups van iPhone zelf.) Heerlijke software en ‘t herstellen gaat bijzonder snel, al ben ik benieuwd hoe ie gaat werken met 100GB+ backups herstellen over een 1GBit lijntje met AFP...
Eens per maand een encrypted containertje maken (wederom dubbele (header-)encryptie) en op een privéservertje dumpen (voor ‘t geval de boel affikt of er ingebroken wordt en iemand zou m’n telefoon én m’n NAS weten te jatten) en klaar. Vind het veel fijner om zelf controle te hebben over de data en extra backups (iCloud is altijd maar één kopie. Gister onbewust iets verloren en iPhone heeft vannacht een nieuwe backup gemaakt? Jammer joh! Nu geen last van, kan tot weken terug een herstelpunt kiezen. :)) zijn ook erg fijn!
En binnenkort hoeft m’n Mac er ook niet meer voor aan te staan maar is enkel de NAS voldoende om automagisch lokale backups te maken... Hemels. (Die €2,50 extra die ik destijds heb gelapt voor een Universal licentie duidelijk waard :P)

Sommige apps gebruiken nog wel m’n iCloud, zoals Pixelmator voor sync tussen devices, en ik heb een gedeeld album waarvan de beveiliging me niet heel erg boeit (mocht iemand er ooit op inbreken: veel plezier met de 1000 foto’s van 2 katten :+) maar daar blijft ‘t bij. :) Wel maak ik nog een reservekopie van WhatsApp naar iCloud, al is dat uit pure noodzaak omdat ik dat lokaal nog niet 100% betrouwbaar geautomatiseerd voor elkaar heb gekregen. (Uiteindelijk gaat dat me wel lukken, maar heeft geen hoge prio vnml vanwege de extra encryptie op de backup.)

Ik zag gister dat ik na verwijderen reservekopieën nog maar 6GB gebruikte ofzo. 6 van de 50 is zo’n klein beetje boven 5 dat ik het niet kon hebben en ‘t echt zonde leek van de ruimte - soort OCD probleem. :’) WhatsApp’s backup geen video’s meer mee laten nemen (staan toch al in filmrol...) en hopsakee. Dik onder de 5GB. :) En ik was al gedowngrade van 200 naar 50. (Maar die had geen family sharing, was ik ff vergeten, dus dat ook meteen opgelost door andere iCloud usage ook te verminderen. :P)
MenN schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 21:58:

Late reactie, maar negen van de tien keer dat ik mensen hierover hoor klagen is het probleem heel simpel: je houdt hem veel te dicht voor je gezicht. :P Ik had er zelf ook last van in bed, maar je hebt om de een of andere reden in bed snel de neiging om je toestel dichter bij te houden. Even iets verder weg houden zodat ie je gezicht helemaal kan zien en voila. Soms wil het ook nog wel eens dat ie maar de helft van je gezicht kan zien omdat ie deels tegen je kussen aankijkt. ;)

Het lijkt iig niet vaak te liggen aan je slaapkop. Al moet ik soms ook m’n ogen iets verder opendoen voordat ie accepteert dat ik echt wakker ben. :P (Aandacht vereist functie is dat.)

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 05-01-2019 02:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
WhatsappHack schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 02:30:

[...]

Late reactie, maar negen van de tien keer dat ik mensen hierover hoor klagen is het probleem heel simpel: je houdt hem veel te dicht voor je gezicht. :P Ik had er zelf ook last van in bed, maar je hebt om de een of andere reden in bed snel de neiging om je toestel dichter bij te houden. Even iets verder weg houden zodat ie je gezicht helemaal kan zien en voila. Soms wil het ook nog wel eens dat ie maar de helft van je gezicht kan zien omdat ie deels tegen je kussen aankijkt. ;)

Het lijkt iig niet vaak te liggen aan je slaapkop. Al moet ik soms ook m’n ogen iets verder opendoen voordat ie accepteert dat ik echt wakker ben. :P (Aandacht vereist functie is dat.)
Ik ben in de iPhone X periode van minibaard - glad naar 'aardige' baard gegaan, en nooit heeft herkenning me gemist
Tevens brildrager ( ook al 3x gewisseld ) en nooit een issue
Het enige inderdaad is bedgebruik.
Dat doe ik zo nu en dan brilloos, maar mijn kijkafstand is dan zwaar beperkt ;)
Ik moet dan de telefoon op halve armlengte houden ( ik kan dan niets lezen ) en het werkt gewoon weer
Als ik mijn 20cm leesafstand doe, herkent het toestel me gewoon niet. - FF strekken - unlock

Dat is voor mij het enige minpunt ( als je het al zo kan noemen ) t.o de vingerafdruk.
Ik gebruik het toestel voor tijdweergave, dan is de dubbeltik op het scherm al voldoende, wil ik alsnog snel door de notificatie moet ik hem toch optillen, want kan het toch niet lezen ( dus was destijds de vinger ook al niet afdoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
WhatsappHack schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 02:30:
Hier ook geen iCloud meer voor device backups en gebruik ook iMazing icm een NAS. (Dubbele encryptie; de NAS zelf en de encryptie op de backups van iPhone zelf.) Heerlijke software en ‘t herstellen gaat bijzonder snel, al ben ik benieuwd hoe ie gaat werken met 100GB+ backups herstellen over een 1GBit lijntje met AFP...
Eens per maand een encrypted containertje maken (wederom dubbele (header-)encryptie) en op een privéservertje dumpen (voor ‘t geval de boel affikt of er ingebroken wordt en iemand zou m’n telefoon én m’n NAS weten te jatten) en klaar. Vind het veel fijner om zelf controle te hebben over de data en extra backups (iCloud is altijd maar één kopie. Gister onbewust iets verloren en iPhone heeft vannacht een nieuwe backup gemaakt? Jammer joh! Nu geen last van, kan tot weken terug een herstelpunt kiezen. :))
Dat doe ik eigenlijk te weinig, offline backups. Enige offline die ik heb is een ongebruikte 6S in de la die ik spiegel en gebruik voor festivals enzo. Die staat verder altijd uit met een lege batterij dus zal geen vervuilde backup hebben gesyncd in geval van nood.

Verder heb ik alles in de iCloud zitten. Het voelt als een soort verzekering ook. Ik ben voor m’n werk heel veel op pad en vind het een rustgevende gedachte dat als ik hem waar ook ter wereld kwijt raak, eigenlijk alleen maar naar een winkel hoef te lopen voor een nieuwe iPhone en binnen een uur weer volledig up-and-running ben. Het device zie ik alleen maar als een toegangspunt tot het ecosysteem.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 06-01-2019 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dennisdn Ja ik kan ook over de gehele wereld bij m’n backups. Dus idd winkel inlopen, iPhone omruilen en backup binnenharken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Vorige week woensdag is de X opgehaald voor die issues met het scherm (terugroepactie). Vandaag telefoon weer terug en er zit weer een mooie nieuw scherm in. 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:03

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

JB schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:20:
[...]

Wat is dit precies dan? Dat je speaker kraakt, wanneer er geluid (hard) doorheen gaat :?
Klopt, conditie van de oorspeaker verslechterd met de tijd, het klinkt als een opgeblazen speaker. De vorige keer kon ik op het eind nog amper mensen verstaan, vooral zware stemmen.

Het is nu nog wel te doen maar ik ga mijn toestel toch weer aanmelden ter reparatie, ik irriteer mij er mateloos aan :(

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
Tylen schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:56:
Vorige week woensdag is de X opgehaald voor die issues met het scherm (terugroepactie). Vandaag telefoon weer terug en er zit weer een mooie nieuw scherm in. 👍🏻
Had je ook last van een niet reagerende scherm wanneer je gebeld werd? ik heb nu namelijk vaak als iemand mij belt dat ik niet kan opnemen omdat het scherm mijn touch niet 'registreert' waardoor ik niks kan.
Wellicht maar een afspraak maken met Apple.

Jammer dat je geen nieuwe iPhone X gekregen hebt overigens :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Msi92 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:34:
[...]

Had je ook last van een niet reagerende scherm wanneer je gebeld werd? ik heb nu namelijk vaak als iemand mij belt dat ik niet kan opnemen omdat het scherm mijn touch niet 'registreert' waardoor ik niks kan.
Wellicht maar een afspraak maken met Apple.

Jammer dat je geen nieuwe iPhone X gekregen hebt overigens :p
Het is mijn oude ;) Mijn vrouw gebuikt hem, maar volgens mij vertoonde hij ook dit gedrag ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-05 14:51
Hebben jullie wel eens dat de iPhone hapert tijdens animaties? Dus scrollen door pagina`s met apps, scrollen in browser en/of andere apps? Is niet altijd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Msi92
Tylen schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:52:
[...]

Het is mijn oude ;) Mijn vrouw gebuikt hem, maar volgens mij vertoonde hij ook dit gedrag ja.
Thanks.

Nou ik heb gisteren bij Apple m'n scherm laten vervangen. Kom er vandaag achter dat het scherm aan de rechter kant niet goed in 'ligt' ZUUUUUCHT dus nu weer terug naar de store. :( :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bioflap schreef op zondag 13 januari 2019 @ 22:02:
Hebben jullie wel eens dat de iPhone hapert tijdens animaties? Dus scrollen door pagina`s met apps, scrollen in browser en/of andere apps? Is niet altijd..
In de browser wel eens als het dynamische content is, maar dat is logisch omdat ie die dan eerst op moet halen voordat ie verder kan scrollen. Als het dan afbeeldingen zijn kan het zijn dat ie al scrollt terwijl de afbeelding tevoorschijn komen; dat ervaar je dan alsof ie "springt".

Verder niet eigenlijk, zeer zelden dat ie hapert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-05 14:51
WhatsappHack schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:57:
[...]

In de browser wel eens als het dynamische content is, maar dat is logisch omdat ie die dan eerst op moet halen voordat ie verder kan scrollen. Als het dan afbeeldingen zijn kan het zijn dat ie al scrollt terwijl de afbeelding tevoorschijn komen; dat ervaar je dan alsof ie "springt".

Verder niet eigenlijk, zeer zelden dat ie hapert.
Nee ik heb het ook in allerlei apps waaronder de settings of notificatie menu. Ik zal iOS 12 er eens opnieuw op flashen, wellicht helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Als ik op de slaapkamer ben verliest mijn iPhone om de haverklap zijn WiFi verbinding, na WiFi uit en in te schakelen vind hij hem weer, op mijn MacBook heb ik geen probleem, wat kan dit zijn, router is al gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
racoon schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:14:
Als ik op de slaapkamer ben verliest mijn iPhone om de haverklap zijn WiFi verbinding, na WiFi uit en in te schakelen vind hij hem weer, op mijn MacBook heb ik geen probleem, wat kan dit zijn, router is al gereset.
Wat voor router heb je en helpt het als je 5Ghz kiest ipv 2,4? Installeer Speedtest app op je X en kijk ff welke beter resultaat levert. Hoe schakel je de WiFi eigenlijk uit? Via bedieningspaneel of TouchForce op instellingen/in instellingen? Het 1e is geen aan/uit knop maar een disconnectie/connectie knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

racoon schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:14:
Je router resetten lost geen wifi problemen op dat word geregeld door een access point. Maar je macbook zal betere antennes hebben. Probeer eens je access point strategischer te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
Tylen schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:03:
[...]

Je router resetten lost geen wifi problemen op dat word geregeld door een access point. Maar je macbook zal betere antennes hebben. Probeer eens je access point strategischer te plaatsen.
Ben je niet van bewust dat heel veel routers WiFi (en dus een ingebouwde accesspoint) hebben?

Het kan wel helpen als hij een extra AP plaatst op een strategische plek. Maar eerst ff andere netwerk proberen, dat was de oplossing voor mijn problemen. Ik heb alleen maar een Asus AC68RT en verder niks. Wereldding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-05 16:15
Ik heb aldoor als ik uit slaapstand kom geen wifi, en als ik dan naar sites ga of open een app, dan blijft het hangen tot hij een keus heeft gemaakt wifi of 4g. soms ook heel lang, het helpt alleen als ik dan de app afsluit en wacht tot hij 4g of wifi heeft. maar direct vanuit slaapstand noway..

ps ik had dit ook op de 6s en de 8plus

Ik heb alles al gedaan en zelfs helemaal leeg opnieuw begonnen maar na verloop van tijd heb ik het weer.
het is een of andere app ofzo.

maar wtf waarom houd hij niet gewoon de wifi aan/bij?

ziggo connect box 5g
en iphone X

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

SOTD schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:41:
[...]

Ben je niet van bewust dat heel veel routers WiFi (en dus een ingebouwde accesspoint) hebben?
Dat zijn all-in-one doosjes ja. Maar noem die niet een router... want het doosje doet veel meer. (Router/switch/access point/etc).
Mel33 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:48:
Ik heb aldoor als ik uit slaapstand kom geen wifi, en als ik dan naar sites ga of open een app, dan blijft het hangen tot hij een keus heeft gemaakt wifi of 4g. soms ook heel lang, het helpt alleen als ik dan de app afsluit en wacht tot hij 4g of wifi heeft. maar direct vanuit slaapstand noway..

ps ik had dit ook op de 6s en de 8plus

Ik heb alles al gedaan en zelfs helemaal leeg opnieuw begonnen maar na verloop van tijd heb ik het weer.
het is een of andere app ofzo.

maar wtf waarom houd hij niet gewoon de wifi aan/bij?

ziggo connect box 5g
en iphone X
Probeer je wifi eens op 2.4Ghz te zetten ipv 5Ghz. Dat signaal is veel sterker (wel langzamer). Anders extra access point plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Bedankt voor de reacties,inmiddels een WiFi booster besteld welke op de slaapkamer komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
racoon schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 16:24:
Bedankt voor de reacties,inmiddels een WiFi booster besteld welke op de slaapkamer komt.
Een WiFi booster op je slaapkamer? De straling is ongevaarlijk maar om er de hele nacht in de buurt te liggen...
Buiten dat, vraag ik me af of een booster gaat helpen. Beter zou je kunnen kijken naar de instellingen van je AP/Router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ikkeja36
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-05 20:28
Probeer voordat je de booster gaat gebruiken ook eens de netwerkinstellingen op je telefoon te herstellen. (Instellingen, algemeen, stel opnieuw in, herstel netwerkinstellingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Ikkeja36 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 00:25:
[...]

Probeer voordat je de booster gaat gebruiken ook eens de netwerkinstellingen op je telefoon te herstellen. (Instellingen, algemeen, stel opnieuw in, herstel netwerkinstellingen)
Gedaan, kijken of dat helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Mel33 Had jij tussendoor al eens een reset van je instellingen gedaan tussen die apparaten?
(En dan bedoel ik echt een reset, niet een herinstallatie met herstel van reservekopie waar al die instellingen doodleuk weer instaan.) Niet dat ik dat perse aanraad om nu te gaan doen, maar vroeg het me even af vanwege je opmerking en maakt een verschil qua antwoord. :)
Neem je dan een repeater (of eigenlijk meer een aparte AP dan.) die via een kabel verbonden wordt? Of heb je echt een WiFi-versterker gekocht die dus zelf ook met WiFi verbind op je huidige netwerk en dat signaal versterkt?

Indien dat laatste het geval is, dan heeft het geen enkele functie om op je slaapkamer waar je slecht bereik hebt dat ding op te hangen. Een repeater ophangen op een plek met slecht signaal betekent dat hij het slechte signaal versterkt. :P Immers zie je dan wel leuk op je apparaat dat je vol bereik hebt, maar tussen de repeater en het originele WiFi-signaal is de verbinding nog steeds even brak en kan je dus ook niet verwachten dat het uiterst stabiel en snel is.

Bij voorkeur hang je zo'n type repeater dus op een plek waar het signaal nog acceptabel is. Dat dat inhoudt dat je dan in je slaapkamer bijvoorbeeld "maar" 60 a 70% signaalsterkte hebt van de repeater is helemaal prima, want dat is nog altijd beter dan vol bereik van een repeater die zelf maar 5 a 10% signaalsterkte heeft van het originele netwerk. :P

Pagina: 1 ... 63 ... 65 Laatste

Let op:
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.

Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.