Hier ook geen iCloud meer voor device backups en gebruik ook iMazing icm een NAS. (Dubbele encryptie; de NAS zelf en de encryptie op de backups van iPhone zelf.) Heerlijke software en ‘t herstellen gaat bijzonder snel, al ben ik benieuwd hoe ie gaat werken met 100GB+ backups herstellen over een 1GBit lijntje met AFP...
Eens per maand een encrypted containertje maken (wederom dubbele (header-)encryptie) en op een privéservertje dumpen (voor ‘t geval de boel affikt of er ingebroken wordt en iemand zou m’n telefoon én m’n NAS weten te jatten) en klaar. Vind het veel fijner om zelf controle te hebben over de data en extra backups (iCloud is altijd maar één kopie. Gister onbewust iets verloren en iPhone heeft vannacht een nieuwe backup gemaakt? Jammer joh! Nu geen last van, kan tot weken terug een herstelpunt kiezen.

) zijn ook erg fijn!
En binnenkort hoeft m’n Mac er ook niet meer voor aan te staan maar is enkel de NAS voldoende om automagisch lokale backups te maken... Hemels. (Die €2,50 extra die ik destijds heb gelapt voor een Universal licentie duidelijk waard

)
Sommige apps gebruiken nog wel m’n iCloud, zoals Pixelmator voor sync tussen devices, en ik heb een gedeeld album waarvan de beveiliging me niet heel erg boeit (mocht iemand er ooit op inbreken: veel plezier met de 1000 foto’s van 2 katten

) maar daar blijft ‘t bij.

Wel maak ik nog een reservekopie van WhatsApp naar iCloud, al is dat uit pure noodzaak omdat ik dat lokaal nog niet 100% betrouwbaar geautomatiseerd voor elkaar heb gekregen. (Uiteindelijk gaat dat me wel lukken, maar heeft geen hoge prio vnml vanwege de extra encryptie op de backup.)
Ik zag gister dat ik na verwijderen reservekopieën nog maar 6GB gebruikte ofzo. 6 van de 50 is zo’n klein beetje boven 5 dat ik het niet kon hebben en ‘t echt zonde leek van de ruimte - soort OCD probleem. :’) WhatsApp’s backup geen video’s meer mee laten nemen (staan toch al in filmrol...) en hopsakee. Dik onder de 5GB.

En ik was al gedowngrade van 200 naar 50. (Maar die had geen family sharing, was ik ff vergeten, dus dat ook meteen opgelost door andere iCloud usage ook te verminderen.

)
Late reactie, maar negen van de tien keer dat ik mensen hierover hoor klagen is het probleem heel simpel: je houdt hem veel te dicht voor je gezicht.

Ik had er zelf ook last van in bed, maar je hebt om de een of andere reden in bed snel de neiging om je toestel dichter bij te houden. Even iets verder weg houden zodat ie je gezicht helemaal kan zien en voila. Soms wil het ook nog wel eens dat ie maar de helft van je gezicht kan zien omdat ie deels tegen je kussen aankijkt.
Het lijkt iig niet vaak te liggen aan je slaapkop. Al moet ik soms ook m’n ogen iets verder opendoen voordat ie accepteert dat ik echt wakker ben.

(Aandacht vereist functie is dat.)
[
Voor 3% gewijzigd door
WhatsappHack op 05-01-2019 02:35
]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)